abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81932898

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2010 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2010 Patch 1

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco
pi_81932926
Goede TT!
pi_81933074
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:03 schreef Jorwol het volgende:
Goede TT!
Ik hoef al die onzin er niet in.
pi_81933325
Ik zit eraan te denken om - als mijn RKC-game gaat vervelen - een keer met Ajax te beginnen, de club die niet bepaald mijn sympathie heeft. Weet alleen nog niet of ik dat tegenover mezelf wel kan verantwoorden
pi_81933392
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:12 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zit eraan te denken om - als mijn RKC-game gaat vervelen - een keer met Ajax te beginnen, de club die niet bepaald mijn sympathie heeft. Weet alleen nog niet of ik dat tegenover mezelf wel kan verantwoorden
Heb zelf wel eens met Ajax en PSV gespeeld, het is maar een spelletje hoor
pi_81933503
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:13 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Heb zelf wel eens met Ajax en PSV gespeeld, het is maar een spelletje hoor
Ja, maar toch
Ik ben wel een keer Ajax in OSM geweest btw
pi_81933584
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:16 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ja, maar toch
Ik ben wel een keer Ajax in OSM geweest btw
Hehe over OSM gesproken, moet je dit eens zien:

pi_81933715
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:17 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Hehe over OSM gesproken, moet je dit eens zien:
[ afbeelding ]
Ja, ik had toen ook zoiets. Was toen kampioen en had de beker gewonnen met het hele seizoen slechts 1 tegengoal, gescoord in de 90+4e minuut tijdens een 4-1 overwinning
Maar goed, genoeg over OSM, meestal speel ik ff 2 seizoenen en dan een jaar niet

Met RKC in de kwartfinale van de beker in seizoen 2, mag aantreden tegen Heracles. Lijkt me een haalbare kaart. Wat betreft de competitie denk ik dat ik dit seizoen de play-offs voor Europees wel ga halen, maar veel meer ook niet.
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:22:49 #9
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_81933780
Tvp.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_81933816
Sta na 20 wedstrijden 1e met City, heb nog maar 1x verloren, probleem is dat Chelsea ook nog maar 1x heeft verloren en zodoende maken we beide uit wie er kampioen gaat worden.
Op de andere clubs staan we beide 18 punten voor.
In de cl heb de 1e ronde bereikt en moet in de knock out ronde tegen Anderlecht
League Cup zit ik in de halve finale, dus al met al gaat het lekker.
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_81933821
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:22 schreef Lindgren. het volgende:
Tvp.
pi_81934005
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:21 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ja, ik had toen ook zoiets. Was toen kampioen en had de beker gewonnen met het hele seizoen slechts 1 tegengoal, gescoord in de 90+4e minuut tijdens een 4-1 overwinning
Maar goed, genoeg over OSM, meestal speel ik ff 2 seizoenen en dan een jaar niet

Met RKC in de kwartfinale van de beker in seizoen 2, mag aantreden tegen Heracles. Lijkt me een haalbare kaart. Wat betreft de competitie denk ik dat ik dit seizoen de play-offs voor Europees wel ga halen, maar veel meer ook niet.
Dat is toch halverwege het seizoen al niet leuk meer?
Who dat!
pi_81935382
Ik heb wel eens met Feyenoord gespeeld als ras-Ajacied.
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:54:41 #14
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_81943940
Dit soort dingen moeten er wel echt uit.
pi_81944781
Spamhoer.
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:22:23 #16
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_81946025
Hiep hoi.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_81946929
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:54 schreef Lindgren. het volgende:
Dit soort dingen moeten er wel echt uit.

Na 3x plaatsen kennen we het inmiddels wel..
pi_81948476
Hoe kan het trouwens dat mijn jonge spelers nooit wat leren van de ouderen? Kan dat liggen aan mn trainers? Bij Dynamo zijn ze natuurlijk lang niet zo goed als bij een topclub...
pi_81948782
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:34 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Na 3x plaatsen kennen we het inmiddels wel..
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:02:44 #20
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_81948797
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:57 schreef Bow het volgende:
Hoe kan het trouwens dat mijn jonge spelers nooit wat leren van de ouderen? Kan dat liggen aan mn trainers? Bij Dynamo zijn ze natuurlijk lang niet zo goed als bij een topclub...
ja ik denk dat het aan je trainers liggen, kijk eens naar hun persoonlijke stats daar staat hoe goed hun kennis van de eigen spelers is

ik zit nu in mn ajax game in het jaar 2022 , best wel lol want amrabat is nu trainer van inter enzo
I wonder what it's all about
pi_81948902
Heb Hannover de CL in gekregen!
Speelde ik thuis tegen Villarreal nog 0-0, uit won ik met 1-3.
pi_81953905

Lekker overwinning!
Basisspelers rust gegeven en wisselspitsen scoren er ook op los!
  donderdag 27 mei 2010 @ 02:38:40 #23
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_81954986
Ongelofelijk dit. Op de laatste speeldag nog mogelijkheid om kampioen te worden met Manchester. Chelsea speelde tegen Liverpool. Ik stond 1 punt achter. Eindstand Chelsea - Liverpool 0-1. Uiterst gunstig dus. Ik moest zelf tegen West Bromwich. Een eitje eigenlijk. Behalve op het moment dat Welbeck in de 17'minuut al rood haalt en dus met 10 man móest winnen. We kwamen 1-0 achter maar maakte via Macheda gauw 1-1. Kakuta kwam erin en maakte de 2-1. Ik besloot te gaan counteren voor de laatste 20 minuten (het was toen nog gelijk bij Chelsea). En op dat moment komt de dertigjarige Andwelé Sloerie met 1 assist en een goal die ons de nek omdraait. Godver.

echt weer Fm.
pi_81956044
tvp
pi_81956138
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 02:38 schreef Lindgren. het volgende:
Ongelofelijk dit. Op de laatste speeldag nog mogelijkheid om kampioen te worden met Manchester. Chelsea speelde tegen Liverpool. Ik stond 1 punt achter. Eindstand Chelsea - Liverpool 0-1. Uiterst gunstig dus. Ik moest zelf tegen West Bromwich. Een eitje eigenlijk. Behalve op het moment dat Welbeck in de 17'minuut al rood haalt en dus met 10 man móest winnen. We kwamen 1-0 achter maar maakte via Macheda gauw 1-1. Kakuta kwam erin en maakte de 2-1. Ik besloot te gaan counteren voor de laatste 20 minuten (het was toen nog gelijk bij Chelsea). En op dat moment komt de dertigjarige Andwelé Sloerie met 1 assist en een goal die ons de nek omdraait. Godver.

echt weer Fm.
Haha dat is wel echt onzin inderdaad

Ben in de Champions League ondertussen uitgeschakeld. Thuis Barcelona nog op 2-2 gehouden, uit kom ik op 0-1, maar uiteindelijk verlies ik met 4-1 door een paar geweldige goals. Overigens was het dik verdiend.

In de competitie wordt RKC waarschijnlijk voor de tweede keer op rij kampioen

[ Bericht 8% gewijzigd door Jorwol op 27-05-2010 08:50:40 ]
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:58:07 #26
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_81958586
Met RKC. Baas.
pi_81959356
Godverdomme, wat ben ik een baas hé. Middenvelder gekocht voor 575K want hij was wel aardig. Blijkt het nu gewoon een wonderkind te zijn. In het vorige topic had ik het nog over de nieuwe 'van de Vaart', die speler dus.
pi_81959711
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:19 schreef Roflpantoffel het volgende:
Godverdomme, wat ben ik een baas hé. Middenvelder gekocht voor 575K want hij was wel aardig. Blijkt het nu gewoon een wonderkind te zijn. In het vorige topic had ik het nog over de nieuwe 'van de Vaart', die speler dus.
Netjes hoor, heb met RKC nog geen wonderkind gehad, wel spelers die toen ze in het spel kwamen al meteen een opperbaas waren
pi_81961105

Stand tot nu toe, magische grens van 100goals ga ik wel redden.

topscoorders, tevez had er maar 11 wedstrijden voor nodig want is geen basisspeler
pi_81961218
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 11:02 schreef stevenmac26 het volgende:
[ afbeelding ]

Stand tot nu toe, magische grens van 100goals ga ik wel redden.

[ afbeelding ]

topscoorders, tevez had er maar 11 wedstrijden voor nodig want is geen basisspeler
Knap hoor, die gemiddelde rating van Adebayor is echt
pi_81961575
Tips gezocht!

Ik krijg het maar niet voor elkaar om een echt succesvol team neer te zetten. Krijg het voor elkaar dat ze me niet ontslaan bij Ajax door in het 1e jaar nog wel kampioen te worden en in jaar 2 en 3 de beker te pakken maar het blijft allemaal stroef lopen. Zelden of nooit een overtuigende overwinning, in Europa redelijk snel uitgeschakeld worden. Heb Ajax, 38 miljoen te besteden. Spelers als Heitinga, Lukaku, Barazite, Giuliano gehaald en verder 'onbekende' spelers die bij elk willekeurig Eredivisie team uitblinker zouden zijn. Qua materiaal zou je dus met 2 vingers in de neus kampioen moeten worden maar het gaat gewoon niet.

Wat ik graag wil weten:
* Passen jullie elke wedstrijd je taktiek aan? Of misschien wel de complete opstelling??
* De opdrachten die je geeft op de spelers van de tegenstander. Hoe ga je daarmee om? ( als ik bv. een AMC op zijn huid wil laten zetten lijkt het wel alsof ze juist dan de wedstrijd van hun leven spelen, ik laat dus standaard alle opdrachten leeg. Juist ook omdat mijn spelers op papier superieur zijn aan die van de tegenstander )
* De opdrachten aan je spelers voor de wedstrijd. Iedereen dezelfde peptalk? Wanneer gebruik je welke opdrachten?

Kan er maar niet de vinger op krijgen waar ik nu de mist in ga.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_81961886
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 11:12 schreef Tim_G het volgende:
Tips gezocht!

Ik krijg het maar niet voor elkaar om een echt succesvol team neer te zetten. Krijg het voor elkaar dat ze me niet ontslaan bij Ajax door in het 1e jaar nog wel kampioen te worden en in jaar 2 en 3 de beker te pakken maar het blijft allemaal stroef lopen. Zelden of nooit een overtuigende overwinning, in Europa redelijk snel uitgeschakeld worden. Heb Ajax, 38 miljoen te besteden. Spelers als Heitinga, Lukaku, Barazite, Giuliano gehaald en verder 'onbekende' spelers die bij elk willekeurig Eredivisie team uitblinker zouden zijn. Qua materiaal zou je dus met 2 vingers in de neus kampioen moeten worden maar het gaat gewoon niet.

Wat ik graag wil weten:
* Passen jullie elke wedstrijd je taktiek aan? Of misschien wel de complete opstelling??
* De opdrachten die je geeft op de spelers van de tegenstander. Hoe ga je daarmee om? ( als ik bv. een AMC op zijn huid wil laten zetten lijkt het wel alsof ze juist dan de wedstrijd van hun leven spelen, ik laat dus standaard alle opdrachten leeg. Juist ook omdat mijn spelers op papier superieur zijn aan die van de tegenstander )
* De opdrachten aan je spelers voor de wedstrijd. Iedereen dezelfde peptalk? Wanneer gebruik je welke opdrachten?

Zet eens de klassieke tactiek aan. Heb ik ook gedaan en sindsdien draait het bij mij best goed.

Goddomme, wat een baas is dit zeg

11 Doelpunten in de laatste 5 wedstrijden.
pi_81962175
quote:
Tips gezocht!

Wat ik graag wil weten:

Ligt eraan wat voor type voetbal je speelt. Speel je dominant aantrekkelijk voetbal met veel kansen? Dan moet je passing op hoog zetten en veel balbezit willen, dus ga je druk op het middenveld zetten.
pi_81963406
100goals bereikt na 29 wedstrijden
Overigens sta ik nu 4 punten los van Chelsea en heb nog 2 wedstrijden in te halen.
League Cup gewonnen, halve finale Fa Cup bereikt.
Het gaat best lekker.
pi_81963425
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 11:50 schreef stevenmac26 het volgende:
100goals bereikt na 29 wedstrijden
Overigens sta ik nu 4 punten los van Chelsea en heb nog 2 wedstrijden in te halen.
League Cup gewonnen, halve finale Fa Cup bereikt.
Het gaat best lekker.
Dat i s niet slecht, ik zit op 70 met 20 wedstrijden.
pi_81963671
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 11:25 schreef Scorpie het volgende:
Ligt eraan wat voor type voetbal je speelt. Speel je dominant aantrekkelijk voetbal met veel kansen? Dan moet je passing op hoog zetten en veel balbezit willen, dus ga je druk op het middenveld zetten.
Iedereen wil dat type voetbal toch spelen? Is niet met elk team mogelijk maar moet met elk topteam voor elkaar te krijgen zijn.

En druk op het middenveld zetten. Kan je dat specifiek aangeven dan of geef je die opdracht door voor elke wedstrijd alle middenvelders van de tegenstander te selecteren en dan zeggen dat er druk op ze gezet moet worden?
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_81964413
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 11:18 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Zet eens de klassieke tactiek aan. Heb ik ook gedaan en sindsdien draait het bij mij best goed.

Goddomme, wat een baas is dit zeg
[ afbeelding ]
11 Doelpunten in de laatste 5 wedstrijden.
Damn, alleen zo ontzettend jammer dat z'n Flair zo laag is, maar goed, dat compenseert hij wel.

Krijg een nieuw stadion met RKC, 23324 plaatsen
pi_81964453
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:10 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Damn, alleen zo ontzettend jammer dat z'n Flair zo laag is, maar goed, dat compenseert hij wel.

Stadion vernoemd naar jou?
pi_81964630
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:10 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar bij een club als rkc
pi_81964679
Augsburg gaat Europa in

pi_81964719
Kwartfinale voor de CL tegen Ajax geloot
pi_81964875
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 11:55 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Iedereen wil dat type voetbal toch spelen? Is niet met elk team mogelijk maar moet met elk topteam voor elkaar te krijgen zijn.
Nee hoor, als ik met een laagvlieger in een sterke competitie speel speel ik meestal counter voetbal waarbij de tegenstander 60% balbezit heeft.

En druk op het middenveld zetten. Kan je dat specifiek aangeven dan of geef je die opdracht door voor elke wedstrijd alle middenvelders van de tegenstander te selecteren en dan zeggen dat er druk op ze gezet moet worden?
[/quote]

Dat laatste
  donderdag 27 mei 2010 @ 13:08:50 #43
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_81966667
quote:
Tips gezocht!

Wat ik graag wil weten:

ik gebruik iedere week dezelfde tactiek, ligt er natuurlijk wel aan wie er geblesseerd is enzo
opdrachten en "peptalk" laat ik altijd door mn assistent doen...

tip: zoek een goede assistent manager! die dezelfde speelwijze als jij speelt wilt spelen
pi_81966899
Chelsea verslagen 3-2 en met na 32 wedstrijden een voorsprong van 10 punten op ze en 1 wedstrijd minder gespeeld.
Tevez staat nu op 22 goals na 12 competitie wedstrijnden
pi_81968225
2e wedstrijd van het seizoen verloren, van Everton en nog thuis ook met 0-1
1e wedstrijd van de halve finale van de cl uit bij Madrid verloren met 1-0 door een buitenspel doelpunt in de 96e minuut
Wel de fa cup finale gehaald.

Update: Kampioen geworden 4 wedstrijden voor het einde.
Chelsea verloor thuis van Arsenal!
Alleen dat bestuur is irritant want ze hadden niks anders verwacht dan de titel

GODHOERENTYUFS!!!!
Stond met 5-3 voor tegen Madrid en weer in de 94e minuut een buitenspel doelpunt tegen dus 5-4 gewonnen maar op uitdoelpunten niet naar de finale.
Toch een goed seizoen gehad in de CL met maar 2 nederlagen, 1 tegen Barca in de poule-ronde en 1 tegen Madrid.

[ Bericht 24% gewijzigd door stevenmac26 op 27-05-2010 14:15:53 ]
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:27:44 #46
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_81975134
Goed bezig Steven.
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:28:06 #47
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_81975149
Ben naast Wolfsburg nu ook coach van Zuid-Korea geworden, begin 2017. 2018 is het WK, enige tegenstander van formaat is Australië maar de eerste twee plaatsen gaan door dus doet moet wel makkelijk lukken. Nadat ik iedere speler een bijnaam had gegeven om ze uit elkaar te houden bleek er maar één keeper in mijn spel te zitten, enorme faler van 19 jaar oud. Eerste wedstrijd gelijk tegen Australië met 1-5 van de mat geveegd voor 60.000 toeschouwers Kijken of ik wel tegen Thailand en Oman kan winnen.
Tranquillo
pi_81975396
Tevez topscoorder geworden, maar 18 wedstrijden gespeeld
pi_81975681
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:11 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Stadion vernoemd naar jou?
Helaas niet, het heet 'RKC Stadium'
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:15 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar bij een club als rkc
Onder andere twee keer achter elkaar kampioen worden, nipt uitgeschakeld worden in de Europa League en het jaar erna pas in de knockout ronde eruit tegen Barcelona. Verder goed inkopen en verkopen en hoppa, genoeg centjes op de bank
pi_81978514
Damn! Shaktar komt met een bod van 4,8 miljoen +24 miljoen over 36 maanden + 3 miljoen na 20 league goals + 20% van de profit of next sale voor Neymar, heb 'm gekocht voor 14,5 miljoen...
Denk alleen niet dat ik een vervanger kan halen die even goed is. Zit nu toch wel te twijfelen eigenlijk!
pi_81979346
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:48 schreef Jorwol het volgende:
Damn! Shaktar komt met een bod van 4,8 miljoen +24 miljoen over 36 maanden + 3 miljoen na 20 league goals + 20% van de profit of next sale voor Neymar, heb 'm gekocht voor 14,5 miljoen...
Denk alleen niet dat ik een vervanger kan halen die even goed is. Zit nu toch wel te twijfelen eigenlijk!
Moeilijke keus zeg, 31 miljoen krijg je zo al en dan ook nog met 20% profit for next sale is wel heel lekker hoor. Toch denk ik dat ik hem nog een even zou houden en wachten tot een club als City zou komen die een belachelijk hoog bod doet.
pi_81979430
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:10 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Moeilijke keus zeg, 31 miljoen krijg je zo al en dan ook nog met 20% profit for next sale is wel heel lekker hoor. Toch denk ik dat ik hem nog een even zou houden en wachten tot een club als City zou komen die een belachelijk hoog bod doet.
Manchester City is helaas niet geïnteresseerd en Real Madrid ook niet..
Monaco, Milan, Barcelona, Sevilla en Shakhtar wel. Barcelona zijn trouwens echt krenten bij mij. Talent van me is 3,3 miljoen waard, gaan ze 150k bieden..

Nu weer! Barcelona en Milan bieden 14,5 miljoen, flikker toch op man. Dat vind ik echt ontzettend storend aan Football Manager, jij moet altijd dik 2x de waarde betalen, maar zij willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten
pi_81979845
Ik negotiate altijd gewoon minstens het dubbele, en dan is het slikken of stikken voor ze.
pi_81979935
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:24 schreef Scorpie het volgende:
Ik negotiate altijd gewoon minstens het dubbele, en dan is het slikken of stikken voor ze.
Dat accepteren ze bij mij echt nooit. Ze gaan zeg maar eerst 10-15x een niet serieus bod uitbrengen, dan gaat speler uiteindelijk een keer janken dat ie weg wil en dan hopen ze 'm alsnog voor die prijs te halen. Maar ik geef daar niet aan toe, als je weg wil, prima, maar niet voor zo'n lage kutprijs.
pi_81981212
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:24 schreef Scorpie het volgende:
Werkt ook niet altijd... Bayern bood 2,6m voor een speler van mij, ik wil 5,75.. iedere keer genogotiate naar 5,75 en iedere keer bood Bayern 2,6
  donderdag 27 mei 2010 @ 19:00:27 #56
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_81981266
heeft iemand wel eens FM10 via hamachi gespeeld?
pi_81981981
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:58 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Werkt ook niet altijd... Bayern bood 2,6m voor een speler van mij, ik wil 5,75.. iedere keer genogotiate naar 5,75 en iedere keer bood Bayern 2,6
Moet je het non-negotiable maken
  donderdag 27 mei 2010 @ 19:27:46 #58
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  donderdag 27 mei 2010 @ 22:34:13 #59
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_81996528
Eerste bekerwedstrijd. Vrij eenvoudig naar de 3-0. Binnen 30 minuten was de klus geklaard.

Nu tegen de reserves van Ajax.
Elite
Tegen TTIP
pi_82005934
Zo seizoen zit weer een seizoen op met Ajax

Had al eerder screenshots gepost van de voorgaande rondes in de CL.
In de voorrondes Real Madrid, Manchester United en Lyon verslagen en in de finale was Inter de tegenstander en die wedstrijd won ik vrij eenvoudig:

Neymar

Uiteindelijke stand in de Eredivisie:

De beker ook gemakkelijk gewonnen.

Over het gehele jaar had ik niet verwacht dat ik zoveel prijzen zou binnenslepen met Ajax. Jammer dat Neymar de laatste weken pas op gang is gekomen want heb nog niet al te veel van hem kunnen genieten maar die tijd gaat hopelijk nog komen.

Transfers die waarschijnlijk gaan plaatsen vinden dit seizoen:
- Dzeko proberen te kopen
- Emre Colak (transfervrij en groot talent natuurlijk)
- Van der Vaart (geweldige statistieken voor weinig geld)
- Piet Veldhuizen/ De Gae (allebei transfervrij en zoek nog een 2e keeper)
- Denk dat ik Suarez niet meer kan houden
- Sulejmani hoop ik te verkopen voor meer dan 10 miljoen
pi_82009417
Wat lekker dit zeg

Overigens komen nu nog alle makkelijk tegenstanders, dus hopelijk kan ik er nog wat meer uit halen.
pi_82010515
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:31 schreef Roflpantoffel het volgende:
Wat lekker dit zeg
[ afbeelding ]

Overigens komen nu nog alle makkelijk tegenstanders, dus hopelijk kan ik er nog wat meer uit halen.
Zieke statistieken, het is vaak al moeilijk om een spits (in het 1e elftal) 1 op 1 te laten lopen maar deze tikt er gewoon nog meer in dat dat ie wedstrijden heeft gespeeld.

Hieronder twee talenten die bij mij in de jeugd zitten (Oomen heb ik al een paar x bij het eerste elftal gehaald).
pi_82010868
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:31 schreef Roflpantoffel het volgende:
Wat lekker dit zeg
[ afbeelding ]

What. The. Fuck.
pi_82011842
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 10:08 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Zieke statistieken, het is vaak al moeilijk om een spits (in het 1e elftal) 1 op 1 te laten lopen maar deze tikt er gewoon nog meer in dat dat ie wedstrijden heeft gespeeld.

Hieronder twee talenten die bij mij in de jeugd zitten (Oomen heb ik al een paar x bij het eerste elftal gehaald).
[ afbeelding ]
Zo vooral die Oomen doet het goed.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 11:02:23 #65
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_82012198
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 19:00 schreef Habbezak het volgende:
heeft iemand wel eens FM10 via hamachi gespeeld?
Ja. Wel vaker. What's wrong?
pi_82013563
Ben weer ff verder gegaan met mijn FH game.
Ik denk dat als ik er nu weer een keer geen zin in heb dat ik voor een degradatiekandidaat in een klein land kies, kijken of ik die ook de CL in kan krijgen
pi_82014336
Wanneer wordt eigenlijk het nieuwe transferbudget bekend gemaakt bij Nederlandse clubs ben nu aan het eind van de maand juni en heb nog geloof ik nog steeds het transferbudget van vorig jaar.
pi_82014527
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 11:53 schreef poiuytr het volgende:
Wanneer wordt eigenlijk het nieuwe transferbudget bekend gemaakt bij Nederlandse clubs ben nu aan het eind van de maand juni en heb nog geloof ik nog steeds het transferbudget van vorig jaar.
Eind juli voglens mij.
pi_82014613
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 11:53 schreef poiuytr het volgende:
Als je te weinig geld hebt, stel je de koop toch gewoon uit? Of doe het verspreiden over maanden. Kan je in ieder geval spelers kopen.

CL finale : PSV - Man Utd
pi_82015842
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 11:59 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Als je te weinig geld hebt, stel je de koop toch gewoon uit? Of doe het verspreiden over maanden. Kan je in ieder geval spelers kopen.

CL finale : PSV - Man Utd
Betaal het liefst het transferbedrag in een keer, ik weiger ook altijd transfers die over verspreid gaan over maanden. En je weet ook niet hoeveel je tot je beschikking krijgt voor het volgende seizoen ja, is nog beetje koffiedik kijken zo.
pi_82016343
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:27 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Betaal het liefst het transferbedrag in een keer, ik weiger ook altijd transfers die over verspreid gaan over maanden. En je weet ook niet hoeveel je tot je beschikking krijgt voor het volgende seizoen ja, is nog beetje koffiedik kijken zo.
Daar heb ik niet zo'n last van. Heb nog 60 miljoen staan.
pi_82018177
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:27 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Ach ik heb liever 2 miljoen direct en 3 miljoen verspreid over 2 jaar, dan dat ik 4m in 1x krijg..

Probeer ook wel eens zo te regelen dat als ik per maan 1 miljoen aan lening betaal om dan een transfer zo te regelen dat ik een x bedrag verspreid over 2 jaar krijg, zodat over een periode van die 2 jaar de kosten van de lening al grotendeels gedekt zijn
Probeer er ook vaak een percentage bij doorverkoop in te onderhandelen..
pi_82018471
Ik heb liever alles in 1 keer eigenlijk, dan kan ik het gelijk weer uitgeven aan nieuwe spelers
Overigens: als er bijvoorbeeld 4mln ineens en 20mln over 24 maanden wordt geboden en vervolgens vraag ik 24mln ineens, wordt bijna altijd 24mln geboden ineens.

Verder inderdaad altijd een percentage bijdoorverkoop, zeker bij jonge talenten.
pi_82018571
Alles liever in 1 keer + een percentage bij doorverkoop van minstens 30%.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 14:04:29 #75
293423 Anarkhia
Nut up! Or shut up!
pi_82019921
Lekker je eerste Champions League finale na 3 jaar bouwen aan Ajax, een paar heerlijke wedstrijden gespeeld tegen Juventus over 2 wedstrijden 4-5 en tegen Manchester City 6-3. Verlies ik de finale waarin ik veel beter ben door een vrije trap een eigen doelpunt ( shot werd van richting veranderd en ging er toen via de paal in ) en een onterechte penalty.

You must believe in free will; there is no choice.
pi_82019977
Netjes om Suarez zo lang bij je te houden Wordt er niet aan alle kanten aan hem getrokken?
pi_82020050
Dat is bij mij ook zo, iedereen declared zijn interest, maar bieden? Ho maar.
pi_82020115
Bij mij is ie tot nu toe bij elke game die ik gestart ben aan het begin van seizoen 1 weggegaan.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 14:12:42 #79
293423 Anarkhia
Nut up! Or shut up!
pi_82020340
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:05 schreef Irritatie100 het volgende:
Netjes om Suarez zo lang bij je te houden Wordt er niet aan alle kanten aan hem getrokken?
Er is een keer geboden door Manchester United in het begin van het eerste seizoen, 13 miljoen dacht ik. Daar ben ik natuurlijk niet meer akkoord gegaan. En daarna nooit meer een bod ontvangen.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 14:17:27 #80
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_82020514
Suarez gaat hier standaard naar Chelsea of Barcelona.
Ik had laatst een of ander talent op het oog, geen enkele club had interesse in die jongen en toen ik er een bod op deed kreeg ie ineens een contract van slechts 39 clubs (in een keer ) aangeboden en was ik kansloos met m'n Sportclub Feyenoord Amateurs, die inmiddels in de Eredivisie zitten.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 14:32:52 #81
282867 Captain_Hero
That's super satire
pi_82021118
Ik heb mijn eerste seizoen bij Feyenoord voornamelijk lopen puinruimen en toch nog tweede geworden met een veel te smalle selectie.

pi_82021259
Demy de Zeeuw?
Ik heb bij mijn Feyenoord-game Tomasson en Makaay gehouden, tegen lagere contracten. Schoppen de ene na de andere goal erin
  vrijdag 28 mei 2010 @ 14:40:27 #83
282867 Captain_Hero
That's super satire
pi_82021439
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:36 schreef Irritatie100 het volgende:
Demy de Zeeuw?
Ik heb bij mijn Feyenoord-game Tomasson en Makaay gehouden, tegen lagere contracten. Schoppen de ene na de andere goal erin
Ja, die was boos dat Ajax alle goeie spelers verkocht dus ik heb hem als backup voor Fer gehaald
  vrijdag 28 mei 2010 @ 14:52:16 #84
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_82021990
Je doet wel wat spelers weg die het goed doen in het spel, zonde.
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 28 mei 2010 @ 14:58:48 #85
282867 Captain_Hero
That's super satire
pi_82022258
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:52 schreef Happel het volgende:
Je doet wel wat spelers weg die het goed doen in het spel, zonde.
Makaay en Tomasson wilden vreemd genoeg geen genoegen nemen met een verminderd salaris. Dus dan is het wieberen. En de rest was of te slecht voor hun salaris of ik kon er nog fatsoenlijke knaken voor vangen.
pi_82022459
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:40 schreef Captain_Hero het volgende:

[..]

Ja, die was boos dat Ajax alle goeie spelers verkocht dus ik heb hem als backup voor Fer gehaald
Dus jij hebt Fer in de basis? Hoe gebruik je hem dan? Als verdedigende middenvelder is hij te slecht (want hij heeft weinig tackelen en mandekking) en als "normale" middenvelder zijn Wijnaldum en de Guzman beter.
pi_82022489
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:06 schreef Scorpie het volgende:
Dat is bij mij ook zo, iedereen declared zijn interest, maar bieden? Ho maar.
Hier precies hetzelfde iedereen heeft interesse maar niemand komt uiteindelijk met een bod. Ben voorplan om Dzeko naar Ajax te halen in seizoen 3 maar wil dan graag wel eerst een spits verkopen heb er op het moment aardig wat rondlopen (van Nistelrooij, Lukaku (momenteel weer verhuurd aan Heracles), Neymar, Suarez).
Heb ook nog 3 talentvolle spitsen in de jeugd zitten die ik ook een beetje aan het grote werk wil laten ruiken.

Van der Vaart is ook binnen voor 4,6 miljoen, gaat een leuk seizoen worden:
  vrijdag 28 mei 2010 @ 15:16:12 #88
282867 Captain_Hero
That's super satire
pi_82022980
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:03 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dus jij hebt Fer in de basis? Hoe gebruik je hem dan? Als verdedigende middenvelder is hij te slecht (want hij heeft weinig tackelen en mandekking) en als "normale" middenvelder zijn Wijnaldum en de Guzman beter.
Wijnaldum en de Guzman roteren bij mij op de AMC plek. Fer speelt vaak anchor man of af en toe centraal op het middenveld als box to box midfielder. Ik weet dat de Zeeuw beter is als anchor man, maar eigen jeugd eerst
pi_82023084
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:05 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde iedereen heeft interesse maar niemand komt uiteindelijk met een bod. Ben voorplan om Dzeko naar Ajax te halen in seizoen 3 maar wil dan graag wel eerst een spits verkopen heb er op het moment aardig wat rondlopen (van Nistelrooij, Lukaku (momenteel weer verhuurd aan Heracles), Neymar, Suarez).
Heb ook nog 3 talentvolle spitsen in de jeugd zitten die ik ook een beetje aan het grote werk wil laten ruiken.

Van der Vaart is ook binnen voor 4,6 miljoen, gaat een leuk seizoen worden:
[ afbeelding ]
Ik heb Christaldo, Suarez, Muniain en Felipe (mijn super-regen) als ster-aanvallers. Elke wedstrijd is er wel 1 tje in vorm
pi_82025490
Argüello wil weg

Mijn absolute vedette (mag ook wel, is ondertussen bijna net zo goed als Fabregas), mijn steunpilaar op het middenveld
Anyway, vooruit dan maar weer, alleen nu is er helemaal niemand geïnteresseerd, nadat ik 2x een bod van 7,25 miljoen (tyfuslowballs) heb gehad.
pi_82027123
Ik heb nu al 5 wedstrijden achter elkaar dat de tegenstander rood krijgt omdat 1 van de spelers een doodschop geeft aan 1 van mijn spitsen, die vervolgens vrolijk weer opstaat en er niks aan overhoudt
  vrijdag 28 mei 2010 @ 17:52:39 #92
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82030356
Ik speel in de laagste Engelse competitie zonder echte spelers aan, maar heb daarnaast ook nog wat andere competities geladen. Na 1,5 seizoen ging ik eens kijken hoe het er in Nederland voor staat. Blijkt PSV gedegradeerd te zijn na het eerste seizoen, nadat ze 16e waren geworden en de playoffs verloren van Volendam.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 18:04:33 #93
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_82030870
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 11:02 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Ja. Wel vaker. What's wrong?
is dat lauw ofnoh?
pi_82036526
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 17:52 schreef ethiraseth het volgende:
Ik speel in de laagste Engelse competitie zonder echte spelers aan, maar heb daarnaast ook nog wat andere competities geladen. Na 1,5 seizoen ging ik eens kijken hoe het er in Nederland voor staat. Blijkt PSV gedegradeerd te zijn na het eerste seizoen, nadat ze 16e waren geworden en de playoffs verloren van Volendam.
hoe slecht zijn ze wel niet. bij mij worden ze altijd kampioen, ajax stelt altijd teleur
  vrijdag 28 mei 2010 @ 21:28:04 #95
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_82039842
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:24 schreef Mapherus het volgende:

[..]

hoe slecht zijn ze wel niet. bij mij worden ze altijd kampioen, ajax stelt altijd teleur
"zonder echte spelers aan."
  vrijdag 28 mei 2010 @ 21:33:35 #96
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_82040103
Gerechtigheid,

Nu in de derde ronde tegen Ajax zelf.

In de competitie sta ik nu 7de. Een wedstrijd onnodig verloren. Gaat wel lekker dus. Zat overigens even de Eredivisie door te nemen en verbaas me echt over de selecties bij de clubs. NAC heeft alleen nog maar Nederlanders in de onder 19 ploeg. Bij de rest is het nagenoeg net zo. Dat vind ik wel een minpunt aan het spel.
Elite
Tegen TTIP
pi_82040532
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 21:33 schreef Happel het volgende:
Gerechtigheid,

[ afbeelding ]

Nu in de derde ronde tegen Ajax zelf.

In de competitie sta ik nu 7de. Een wedstrijd onnodig verloren. Gaat wel lekker dus. Zat overigens even de Eredivisie door te nemen en verbaas me echt over de selecties bij de clubs. NAC heeft alleen nog maar Nederlanders in de onder 19 ploeg. Bij de rest is het nagenoeg net zo. Dat vind ik wel een minpunt aan het spel.
Komt omdat de spelers uit de jeugd in Nederland vaak gewoon niet goed genoeg zijn en wanneer ze dat wél zijn, zijn ze ontzettend duur. De clubs halen heel vaak transfervrije spelers en goede jonge spelers uit goedkope landen, op zich niet heel vreemd natuurlijk. Zeker in Brazilië komen er 50+ talenten per jaar uit die gewoon erg goed zijn.
pi_82041069
Nieuwe regen gescout:

vrijdag 28 mei 2010 @ 22:01:58 #99
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82041781
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 21:28 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

"zonder echte spelers aan."
De stats van de spelers blijven redelijk gelijk, ze krijgen alleen een andere naam, andere nationaliteit en een generated gezicht ipv echte foto. Dus PSV had wel een team wat ruwweg gelijk was aan hun gebruikelijke team.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 22:14:19 #100
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_82042487
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 21:50 schreef Scorpie het volgende:
Nieuwe regen gescout:

[ afbeelding ]
leuk dat je ook kan zien op welke positie hij speelt
pi_82042771
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 22:14 schreef Habbezak het volgende:

[..]

leuk dat je ook kan zien op welke positie hij speelt
DM/MC
  vrijdag 28 mei 2010 @ 22:51:17 #102
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_82044331
"Dat wordt weer een pizzaatje bestellen."

zaterdag 29 mei 2010 @ 00:03:14 #103
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_82047970
Hoe verhoog je als manager de club player loyalty?

Alles is redelijk hoog, alleen dat niet .
Elite
Tegen TTIP
pi_82048640
Sinds vandaag ook Bondscoach van Brazilië geworden alleen op het moment weinig uitdagingen, maar kon de baan niet laten liggen. Brazilië is al geplaatst voor het WK in 2014 omdat ze het gastland zijn. Net even oefen interland gespeeld tegen Ecuador en speelde ze echt helemaal weg alleen was het niet aan de cijfers te zien (4-0).

Iemand trouwens ervaringen met Diaby van Arsenal in FM? Is dit een versterking voor Ajax op het middenveld? Scouten is het nu denk ik te laat voor omdat de transferperiode bijna voor bij is.
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:03 schreef Happel het volgende:
Hoe verhoog je als manager de club player loyalty?

Alles is redelijk hoog, alleen dat niet .
Het is toch ''loyaliteit naar club/speler''?

Geen interesse tonen in een andere functie en zorgen dat je spelers alleen bekritiseer als ze het verdient hebben. Heb je een misschien een paar spelers een transfer beloofd maar ze vervolgens gewoon bij de club gehouden?

[ Bericht 30% gewijzigd door poiuytr op 29-05-2010 00:22:16 ]
pi_82048780
Ik ben bondscoach van Frankrijk geworden voor erbij, de competitie won ik met 2 vingers in de neus en de beker ook, daarnaast zit er niemand aan mijn spelers te trekken en Frankrijk benaderde mij dus hup, maar gedaan.
pi_82049198
Een vraagje, hoe simuleren jullie het spel? Snel of gewoon rustig?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_82049290
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:29 schreef Jetfly het volgende:
Key moments heb ik aanstaan, en dan in 2d weergave. Als ik tactieken maak heb ik in het begin wel de optie aan staan die meer laat zien.
Ja, schrok je toch even he!
pi_82049467
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:29 schreef Jetfly het volgende:
Hoe bedoel je?
  zaterdag 29 mei 2010 @ 00:49:58 #109
282867 Captain_Hero
That's super satire
pi_82049835
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:17 schreef poiuytr het volgende:
Iemand trouwens ervaringen met Diaby van Arsenal in FM? Is dit een versterking voor Ajax op het middenveld? Scouten is het nu denk ik te laat voor omdat de transferperiode bijna voor bij is.

Diaby is een vaste klant op de transferlijst in FM, ik heb hem eigenlijk nog nooit goede cijfers zien scoren of enigzins indrukwekkende stats zien verkrijgen. Je kunt hem proberen te huren voor de rest van het seizoen, misschien gaat ie bij jou wel voetballen.
pi_82050010
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Laten jullie het spel snel simuleren of langzaam.. je kunt toch aangeven, in een soort van balkje, snel langzaam o.i.d...
pi_82050701
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:55 schreef Jetfly het volgende:

[..]

Laten jullie het spel snel simuleren of langzaam.. je kunt toch aangeven, in een soort van balkje, snel langzaam o.i.d...
Iets over het midden naar de snelle kant, dat ik het goed kan volgen, maar dat er wel wat tempo inzit
  zaterdag 29 mei 2010 @ 08:18:16 #112
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_82053152
Hoe pakken jullie die pers conferenties aan waar een nieuwe speler wordt gepresenteerd? Doen jullie die altijd wel of laten jullie dat gewoon links liggen?

Ik doe ze af en toe, wanneer ik denk een grote speler binnen te hebben gehaald, maar het resulteert er altijd in dat de betreffende speler niet blij is met wat ik zeg. Maakt niet uit wat ik over hem zeg.
Elite
Tegen TTIP
pi_82054485
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 01:25 schreef Boe-man het volgende:

[..]

Iets over het midden naar de snelle kant, dat ik het goed kan volgen, maar dat er wel wat tempo inzit
Ik doe super-snel
pi_82054761
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 08:18 schreef Happel het volgende:
Hoe pakken jullie die pers conferenties aan waar een nieuwe speler wordt gepresenteerd? Doen jullie die altijd wel of laten jullie dat gewoon links liggen?

Ik doe ze af en toe, wanneer ik denk een grote speler binnen te hebben gehaald, maar het resulteert er altijd in dat de betreffende speler niet blij is met wat ik zeg. Maakt niet uit wat ik over hem zeg.
Wijs ik altijd af, dat heeft geen enkel effect. Beter dat dan dat ik iets verkeerd zeg, wat iets te vaak gebeurt in FM
pi_82056076
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 10:32 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Wijs ik altijd af, dat heeft geen enkel effect. Beter dat dan dat ik iets verkeerd zeg, wat iets te vaak gebeurt in FM

Ja dit dus, bij mij waren ze elke chagerijnig dus laat het dan maar
  zaterdag 29 mei 2010 @ 11:57:28 #116
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_82056368
Ik zeg altijd dat het een versterking is, dat ik blij ben, dat ie ons versterkt en dat ik een goede band heb met de speler, daar reageren zij en/of de spelersgroep vrijwel altijd goed op eigenlijk.
pi_82056454
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 11:57 schreef Lastpost het volgende:
Ik zeg altijd dat het een versterking is, dat ik blij ben, dat ie ons versterkt en dat ik een goede band heb met de speler, daar reageren zij en/of de spelersgroep vrijwel altijd goed op eigenlijk.
Bij mij vragen ze altijd iets voor de aanschafprijs en wat ik daar ook op zeg, dat is altijd verkeerd

Vraagje trouwens: ik speel met 1 spits. Heeft het zin om hem in te stellen als targetman, of komt een targetman alleen goed uit de verf als hij iemand naast zich heeft spelen?
pi_82057099
Ik speel nu in de Coca Cola L2, en er wordt een trial day georganiseerd. Heb al een aantal players gescout waar ik wel interesse in heb, maar ik kan niemand signen. Geen 'make offer' of approach to sign knopje. Weet iemand hoe dat kan?
pi_82057431
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:28 schreef DRidder het volgende:
Ik speel nu in de Coca Cola L2, en er wordt een trial day georganiseerd. Heb al een aantal players gescout waar ik wel interesse in heb, maar ik kan niemand signen. Geen 'make offer' of approach to sign knopje. Weet iemand hoe dat kan?
Gevonden, je moet wachten tot dat trial day daadwerkelijk heeft plaatsgevonden
pi_82057610
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:17 schreef poiuytr het volgende:
Sinds vandaag ook Bondscoach van Brazilië geworden alleen op het moment weinig uitdagingen, maar kon de baan niet laten liggen. Brazilië is al geplaatst voor het WK in 2014 omdat ze het gastland zijn. Net even oefen interland gespeeld tegen Ecuador en speelde ze echt helemaal weg alleen was het niet aan de cijfers te zien (4-0).

Halen, ik weet niet wie je er allemaal hebt staan, maar voor een gemiddelde selectie is het zeker een aanwinst.
pi_82060726
Volgens mij zijn de resultaten die de AI haalt echt volledige willekeur. Feyenoord had bij mij in de eerste 23 wedstrijden van het seizoen geen enkel puntverlies (wel inclusief Europa League en beker), om vervolgens 10 wedstrijden op rij niet te winnen
pi_82064018
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:52 schreef Voltreffer het volgende:

[..]

Halen, ik weet niet wie je er allemaal hebt staan, maar voor een gemiddelde selectie is het zeker een aanwinst.
Op dit moment: De Zeeuw, Dessena en Zuccilini. Dit gaat dan om de positie MC/VMC. Kan eventueel altijd ook nog Aissati of VdV als MC gebruiken maar speel zeer aanvallend dus heb op de MC/VMC plek liever een een verdedigend ingestelde man staan.. Denk dat ik hem toch maar een seizoen gaan huren.
pi_82067027
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:43 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Op dit moment: De Zeeuw, Dessena en Zuccilini. Dit gaat dan om de positie MC/VMC. Kan eventueel altijd ook nog Aissati of VdV als MC gebruiken maar speel zeer aanvallend dus heb op de MC/VMC plek liever een een verdedigend ingestelde man staan.. Denk dat ik hem toch maar een seizoen gaan huren.
Zuculini is sowieso al veel beter dan Diaby!
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:01 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Bij mij vragen ze altijd iets voor de aanschafprijs en wat ik daar ook op zeg, dat is altijd verkeerd

Vraagje trouwens: ik speel met 1 spits. Heeft het zin om hem in te stellen als targetman, of komt een targetman alleen goed uit de verf als hij iemand naast zich heeft spelen?
Targetman kan wel als je minstens één echt aanvallende middenvelder hebt. En dan de Targetman op Attacking zetten
pi_82067282
Hallo, ik ben op zoek naar een team uit een ander continent om mee te spelen. Alleen weet ik niet welk team te nemen en uit welk land. Kan soms iemand een paar grote ploegen uit een ander continent aanbevelen?
pi_82067284
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:25 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Zuculini is sowieso al veel beter dan Diaby!
[..]

Targetman kan wel als je minstens één echt aanvallende middenvelder hebt. En dan de Targetman op Attacking zetten
Ik speel met een AML, AMC en AMR. Die AMC is ingesteld als nummer 10 en de targetman altijd op attacking. Als hij alleen speelt bakt hij er vrij weinig van, maar met 2 spitsen doet hij het altijd wel goed. Moet ik dan misschien de AMC anders instellen? Die spits heeft op zich wel erg leuke stats.
pi_82067327
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:34 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik speel met een AML, AMC en AMR. Die AMC is ingesteld als nummer 10 en de targetman altijd op attacking. Als hij alleen speelt bakt hij er vrij weinig van, maar met 2 spitsen doet hij het altijd wel goed. Moet ik dan misschien de AMC anders instellen? Die spits heeft op zich wel erg leuke stats.
Als je MC er de stats voor heeft, 'm instellen als Inside Forward, dat is echt
pi_82067407
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:35 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Mijn MC's hebben meer verdedigende kwaliteiten, dus dat zal hem niet worden... Ben wel aan het kijken voor een nieuwe trouwens, dus ik zal naar zo een uitkijken
  zaterdag 29 mei 2010 @ 19:05:00 #128
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_82068302
Goed begin is 't halve werk. alles gewonnen in de PL en 1 slippertje tegen Atletico. We gaan goed.

pi_82068420
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:38 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Mijn MC's hebben meer verdedigende kwaliteiten, dus dat zal hem niet worden... Ben wel aan het kijken voor een nieuwe trouwens, dus ik zal naar zo een uitkijken
Sorry, AMC bedoel ik
pi_82068452
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:05 schreef Lindgren. het volgende:
Goed begin is 't halve werk. alles gewonnen in de PL en 1 slippertje tegen Atletico. We gaan goed.

[ afbeelding ]
Huntelaar? Seriously?
  zaterdag 29 mei 2010 @ 19:10:28 #131
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_82068507
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:09 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Huntelaar? Seriously?
Ja, hoezo?
pi_82068513
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:08 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Sorry, AMC bedoel ik
Ah
Weet je toevallig ook de Nederlandse vertaling?
pi_82068724
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:10 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ah
Weet je toevallig ook de Nederlandse vertaling?
Aanvallende middenvelder (centraal) toch?
pi_82068782
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:16 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Nee da's niet hetzelfde, waar uit kun je kiezen?
pi_82068786
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:16 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Van inside forward natuurlijk
pi_82068901
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:17 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Nee da's niet hetzelfde, waar uit kun je kiezen?
Dan zet ik hem wel even op Engels, da's minder moeite dan al die mogelijkheden hier neerzetten
pi_82068931
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:20 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dan zet ik hem wel even op Engels, da's minder moeite dan al die mogelijkheden hier neerzetten
Kan ook inderdaad
pi_82069108
Diaby toch maar gehuurd (450k en een loon van maar 15k p/w).. Zonet de Super Cup gewonnen van Liverpool Dzeko schoot er 2 in, wat een held is dat zeg

Ik verwacht dit seizoen veel vuurwerk voorin: Dzeko (Targetman) Neymar (Afmaker) en VdV als AMC (vooruitgeschoven spelmaker)..

Edit: Transferperiode is voorbij en ineens krijgen Vertonghen en Alderweireld ruzie met elkaar, in hun profiel is nu te zien dat ze een hekel hebben aan elkaar. Hoe kan ik dit zo snel mogelijk oplossen? 1 van hun terug zetten naar de reserves?

Best wel nep eigenlijk dat hun beide ruzie met elkaar krijgen, zijn in het echt twee goede maten en hebben samen de hele jeugd van Ajax doorlopen

[ Bericht 43% gewijzigd door poiuytr op 29-05-2010 19:43:15 ]
  zaterdag 29 mei 2010 @ 20:43:15 #139
293423 Anarkhia
Nut up! Or shut up!
pi_82072556
Heeft iemand ervaring met een tactiek zonder backs en buitenspelers? ik wil met 3 verdedigers en een verdedigende middenvelder ervoor spelen en dan 3 middenvelders en een amc en 2 aanvallers.

Ik ben alleen bang dat als ik hier een tactiek van maak, en ik kom een keer een ploeg met goede buitenspelers tegen ik totaal weggespeeld word?
pi_82072691
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 20:43 schreef Anarkhia het volgende:
Heeft iemand ervaring met een tactiek zonder backs en buitenspelers? ik wil met 3 verdedigers en een verdedigende middenvelder ervoor spelen en dan 3 middenvelders en een amc en 2 aanvallers.

Ik ben alleen bang dat als ik hier een tactiek van maak, en ik kom een keer een ploeg met goede buitenspelers tegen ik totaal weggespeeld word?
Probeer anders die taktiek die een paar topics geleden gepost werd. Heeft wel 2 backs (wel als VV opgesteld), maar verder wel redelijk jouw eisen.

http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=29379
  zaterdag 29 mei 2010 @ 20:47:57 #141
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_82072795
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:35 schreef Jorwol het volgende:

[..]

En wat zijn de juiste stats daarvoor dan?
Elite
Tegen TTIP
pi_82073066
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 20:47 schreef Happel het volgende:

[..]

En wat zijn de juiste stats daarvoor dan?
Crossing/Dribbling/Finishing/Passing/Decisions/Flair/Off The Ball/Teamwork/Acceleration/Pace
  zaterdag 29 mei 2010 @ 21:02:59 #143
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_82073548
moet je zoiezo een smal veld aanleggen
  zaterdag 29 mei 2010 @ 21:15:43 #144
293423 Anarkhia
Nut up! Or shut up!
pi_82074286
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 20:45 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Probeer anders die taktiek die een paar topics geleden gepost werd. Heeft wel 2 backs (wel als VV opgesteld), maar verder wel redelijk jouw eisen.

Dankje maar ik heb al wat in elkaar geknutseld, ga het gewoon proberen hier en daar nog wat tweaken.

Verdedigers allemaal op defend, Middenvelders op Support en Direct passing om zo hopelijk de twee snelle aanvallers die ik als Poachers heb staan te bereiken. Het eerste resultaat is in ieder geval goed, ookal is het een oefenwedstrijd

Edit:

2de resultaat is ook goed tegen deze geweldige tegenstander

[ Bericht 10% gewijzigd door Anarkhia op 29-05-2010 21:24:32 ]
pi_82075966
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 21:15 schreef Anarkhia het volgende:

[..]

Dankje maar ik heb al wat in elkaar geknutseld, ga het gewoon proberen hier en daar nog wat tweaken.

[ afbeelding ]

Verdedigers allemaal op defend, Middenvelders op Support en Direct passing om zo hopelijk de twee snelle aanvallers die ik als Poachers heb staan te bereiken. Het eerste resultaat is in ieder geval goed, ookal is het een oefenwedstrijd

[ afbeelding ]

Edit:

[ afbeelding ]
2de resultaat is ook goed tegen deze geweldige tegenstander
Twee poachers???
  zaterdag 29 mei 2010 @ 21:45:10 #146
293423 Anarkhia
Nut up! Or shut up!
pi_82076159
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 21:42 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Twee poachers???
Ja waarom niet dacht ik. Zo lang er lange ballen achter de verdediging gespeeld worden, denk ik dat het wel moet lukken.
pi_82078937
Ik krijg soms als ik een bod heb gedaan op een speler een bericht dat er een lek is geweest en de media er achter is gekomen. Kan ik dit voorkomen?
pi_82079359
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 21:45 schreef Anarkhia het volgende:

[..]

Ja waarom niet dacht ik. Zo lang er lange ballen achter de verdediging gespeeld worden, denk ik dat het wel moet lukken.
Da's waar, zolang je er maar niet vanuit gaat dat ze echt samen gaan spelen. Spitsen die als poacher spelen zijn vaak erg egoïstisch en zullen liever zelf schieten, maar goed, wel leuk idee hoor! Ben benieuwd hoe het verder uitpakt.
pi_82086660
Akinfeev transfervrij binnen gehaald als nummer 1 doelman, met Steek als 2e
pi_82094811
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 22:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik krijg soms als ik een bod heb gedaan op een speler een bericht dat er een lek is geweest en de media er achter is gekomen. Kan ik dit voorkomen?
Volgens mij niet, heb het ook best vaak, ligt volgens mij aan de speler zelf
pi_82096028
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:24 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Volgens mij niet, heb het ook best vaak, ligt volgens mij aan de speler zelf
Nou ja, ik heb ook niet echt het idee dat het heel erg is
  zondag 30 mei 2010 @ 13:36:31 #152
282867 Captain_Hero
That's super satire
pi_82097396
Is er trouwens een optie om van die open sollicitaties van werkloze staff uit te zetten? Ik hoef namelijk niet 14 keer per dag te lezen dat een baggercoach bij mij wil werken.
pi_82099827
Het gaat de laatste tijd weer baggerslecht met RKC Hang weer rond de degradatieplaatsen Degraderen zal ik waarschijnlijk toch niet, maar echt vooruitgang t.o.v vorig seizoen is er niet echt. En nu krijg ik een aanbod van Frosinone (18e in de Serie B) om met ingang van het volgend seizoen manager te worden. Zal ik het doen?
Heb wel een aantal leuke spelers al aangetrokken voor RKC en had voor volgend seizoen al een hele nieuwe taktiek uitgedacht.
pi_82103158
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 20:45 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik speel nog steeds de helft van alle competities wedstrijden met deze tactiek en het werkt perfect, hier en daar moet je hem wel een beetje aanpassen..
pi_82103186
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Het gaat de laatste tijd weer baggerslecht met RKC Hang weer rond de degradatieplaatsen Degraderen zal ik waarschijnlijk toch niet, maar echt vooruitgang t.o.v vorig seizoen is er niet echt. En nu krijg ik een aanbod van Frosinone (18e in de Serie B) om met ingang van het volgend seizoen manager te worden. Zal ik het doen?
Heb wel een aantal leuke spelers al aangetrokken voor RKC en had voor volgend seizoen al een hele nieuwe taktiek uitgedacht.
Nee joh, alleen omhoog, anders begin je lekker een nieuwe game met hun, ik vind het altijd zonde om m'n vooruitgang bij een club los te laten. Zelfs als ik van RKC nu naar Manchester ga ofzo vind ik het niet leuk, als iedereen te koop is voor jouw club is het gewoon geen bal aan.
  zondag 30 mei 2010 @ 16:04:17 #156
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_82103746
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:10 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Ja, hoezo?
pi_82108079
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:04 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Sorry
Ik vind Huntelaar gewoon niet geweldig in FM, z'n gebrek aan snelheid vind ik echt vervelend. Is hij wissel bij jou?
  zondag 30 mei 2010 @ 19:30:44 #158
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_82111911
Verdomme. Laatste wedstrijd, had drie punten achterstand. De kampioen (Cambuur) en de nummer twee lieten het allebei liggen in de laatste wedstrijd. Stonden allebei gelijk. Hoefde alleen maar te winnen en ik doe het gewoon niet. Balen dit.

Nu hopen dat de vormdip in de play-offs over gaat, zodat ik via die weg nog kan promoveren. Had vooraf gezegd dat ik dit jaar wilde bouwen aan het elftal, maar ging beter dan verwacht. Als derde geëindigd.
Elite
Tegen TTIP
  zondag 30 mei 2010 @ 19:45:52 #159
282867 Captain_Hero
That's super satire
pi_82112592
Demy De Zeeuw is unhappy dus ik laat hem lekker wegrotten in het 2de, als vervanging komt van de winterstop Ruben De La Red. Ik moet trouwens wel flink shoppen in de winter, ik heb nu 8 langdurig geblesseerden waaronder De Guzman, Vlaar en mijn 15 jarige superback.

edit: De schoffels uit Omniworld hebben er weer 2 extra gesloopt
  zondag 30 mei 2010 @ 20:14:05 #160
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_82114024
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:50 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Sorry
Ik vind Huntelaar gewoon niet geweldig in FM, z'n gebrek aan snelheid vind ik echt vervelend. Is hij wissel bij jou?
Nee, staat centraal in een driespitsen systeem. Scoort aan de lopende band
  zondag 30 mei 2010 @ 20:36:54 #161
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_82115113
Feyenoord speelt in mijn game om degradatie op dit moment. Net als Sparta. Van Bronckhorst is de manager van Sparta.

Feyenoord heeft overigens haar eerste wedstrijd met 5-0 gewonnen, dus veel moeite om zich te handhaven zullen ze niet hebben. Tenzij ze tegen mij komen natuurlijk.
Elite
Tegen TTIP
  zondag 30 mei 2010 @ 20:52:23 #162
282867 Captain_Hero
That's super satire
pi_82115993
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:36 schreef Happel het volgende:
Feyenoord speelt in mijn game om degradatie op dit moment. Net als Sparta. Van Bronckhorst is de manager van Sparta.

Feyenoord heeft overigens haar eerste wedstrijd met 5-0 gewonnen, dus veel moeite om zich te handhaven zullen ze niet hebben. Tenzij ze tegen mij komen natuurlijk.
Altijd leuk als een topclub degradeert want dan kun je hele goede spelers voor bijna niks ophalen daar.
  zondag 30 mei 2010 @ 21:05:19 #163
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_82116888
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:52 schreef Captain_Hero het volgende:

[..]

Altijd leuk als een topclub degradeert want dan kun je hele goede spelers voor bijna niks ophalen daar.
Dat is wel een voordeel, ja. Moet nu dus tegen Feyenoord. Win ik, dan degraderen zij. Zal niet makkelijk worden voor me, maar ook niet onmogelijk.

Willem II is overigens gedegradeerd naar de Topklasse.
Elite
Tegen TTIP
  zondag 30 mei 2010 @ 21:15:38 #164
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_82117593
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:52 schreef Captain_Hero het volgende:

[..]

Jammer dat er alleen geen topclub degradeert. !
  zondag 30 mei 2010 @ 21:27:10 #165
282867 Captain_Hero
That's super satire
pi_82118352
Ik heb zojuist Zeikerdje De Zeeuw voor 11.75 miljoen bij Stuttgart gedumpt, hij blij, ik nog blijer .
pi_82118674
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:15 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Jammer dat er alleen geen topclub degradeert. !
Bij mijn RKC-game FC Utrecht in seizoen 1. Wilde aan het begin van dat seizoen Lensky huren, vroegen ze een huursom van 500k. Aan het einde definitief overgenomen voor 100k
  zondag 30 mei 2010 @ 21:34:46 #167
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_82118907
Zit een fout in het spel. Nog een gunstige ook.

2-0 gewonnen van Feijenoord, maar bij de return staat er als vorige uitslag 3-0.

edit: Klopt geen reet van die hele promotie/degradatie shit.

1-0 verloren bij Feijenoord en nu moet ik een derde wedstrijd spelen. Staat het nu 3-3 in onderlinge duels?

edit 2: Promotie

[ Bericht 27% gewijzigd door Happel op 30-05-2010 21:56:33 ( ) ]
Elite
Tegen TTIP
pi_82125206
Yay, heb nu Top training facilities en good youth facilities + youth academy bij RKC. Pas over 1,5 jaar naar het nieuwe stadion
  zondag 30 mei 2010 @ 23:10:12 #169
282867 Captain_Hero
That's super satire
pi_82125392
Uit in de Europa League met maar 1-0 verloren van Porto dus ik voelde de bui al hangen. Win ik thuis op mijn dooie gemak met 4-1
pi_82127054
quote:
Op zondag 30 mei 2010 23:10 schreef Captain_Hero het volgende:
Uit in de Europa League met maar 1-0 verloren van Porto dus ik voelde de bui al hangen. Win ik thuis op mijn dooie gemak met 4-1
Welk team speel je eigenlijk?

Zelf een prima seizoensstart gemaakt weer met Ajax nog geen enkele wedstrijd verloren alleen ben ik licht teleurgesteld over de start in de CL had wel een overwinning verwacht tegen OM & Partizan. Mijn aankopen (Van der Vaart & Dzeko) draaien prima mee in de selectie en zijn goed voor 60% van doelpunten over de eerste 14 wedstrijden. Baal er alleen van dat Suarez niet heb kunnen verkopen voor een goed bod (17 miljoen is te weinig voor een speler met zijn kwaliteiten).
  maandag 31 mei 2010 @ 00:06:51 #171
282867 Captain_Hero
That's super satire
pi_82127572
quote:
Op zondag 30 mei 2010 23:54 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Welk team speel je eigenlijk?

Feyenoord natuurlijk. Lekker renoveren en speculeren op de transfermarkt tot de schuld weg is.

Real Madrid heeft me benaderd om daar trainer te worden maar ze staan 16de nu en ik heb geen trek in degradatievoetbal
  maandag 31 mei 2010 @ 00:09:34 #172
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_82127687
Jahoor. Bied er eindelijk iemand de gevraagde 20 miljoen voor mijn spits, breekt 'ie de eerstvolgende wedstrijd zijn heup oid. Twee maanden eruit en transfer gaat niet door..
Tranquillo
pi_82129329
Ik word in FM de laatste tijd wel zo zat van die buitenspel doelpunten in de wedstrijd. Elke wedstrijd maakt Suarez een buitenspel doelpunt. Meerdere mensen hier last van? Of ligt dit misschien gewoon aan de tactiek die ik speel?
pi_82129345
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:34 schreef Happel het volgende:
Zit een fout in het spel. Nog een gunstige ook.

2-0 gewonnen van Feijenoord, maar bij de return staat er als vorige uitslag 3-0.

edit: Klopt geen reet van die hele promotie/degradatie shit.

1-0 verloren bij Feijenoord en nu moet ik een derde wedstrijd spelen. Staat het nu 3-3 in onderlinge duels?

edit 2: Promotie
het gaat als het goed is om gelijk spel of winst, dus bij een overwinning krijg je 3 punten. Jullie hebben er allebei 1 gerwonnen dus het is 3-3. Als je die 1e gelijk had gespeeld was het dus 1-4
  maandag 31 mei 2010 @ 01:20:29 #175
282867 Captain_Hero
That's super satire
pi_82129588
quote:
Op maandag 31 mei 2010 01:09 schreef poiuytr het volgende:
Ik word in FM de laatste tijd wel zo zat van die buitenspel doelpunten in de wedstrijd. Elke wedstrijd maakt Suarez een buitenspel doelpunt. Meerdere mensen hier last van? Of ligt dit misschien gewoon aan de tactiek die ik speel?
Ik heb er ook wel last van af en toe, overduidelijk buitenspel maar toch een goal. Zal wel realisme zijn, zeker gezien het feit het hier de Eredivisie betreft.
Waar ik meer last van heb is het gehak en geschoffel van de tegenstander, ik kan geen wedstrijd meer spelen zonder dat minimaal twee van mijn fragiele artiesten doormidden worden gezaagd door een of andere marginale voetballende betonvlechter uit Amsterdam of Den Haag.
  maandag 31 mei 2010 @ 08:39:10 #176
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_82131783
Zit nu weer in die maand waar ik allemaal leuke spelers scout of al heb gescout, maar waar ik ze natuurlijk geen van alle kan aantrekken, vanwege het gebrek aan budget.
Elite
Tegen TTIP
pi_82132056
Bij mij is het meestal armoe troef qua spelers, 4 sterren is het hoogst wat ik scout, echte groeibriljantjes ben ik nog niet tegen gekomen, behalve Felipe, een regen die gelijk 4.5 ster was.
pi_82132886
quote:
Op maandag 31 mei 2010 01:20 schreef Captain_Hero het volgende:

[..]

Ik heb er ook wel last van af en toe, overduidelijk buitenspel maar toch een goal. Zal wel realisme zijn, zeker gezien het feit het hier de Eredivisie betreft.
Waar ik meer last van heb is het gehak en geschoffel van de tegenstander, ik kan geen wedstrijd meer spelen zonder dat minimaal twee van mijn fragiele artiesten doormidden worden gezaagd door een of andere marginale voetballende betonvlechter uit Amsterdam of Den Haag.
Doelde juist meer of afgekeurde doelpunten. Echt elke wedstrijd maak ik een buitenspeldoelpunt en soms ook nog wel twee in een wedstrijd.
  maandag 31 mei 2010 @ 10:15:14 #179
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_82133678
Heb inmiddels dus de status; 'dat wordt weer een pizzaatje bestellen.' Maar verwacht dat dat nog wel even blijft. Heb 2 tentamenweken die er redelijk toe doen.
pi_82133777
Ik zit op 'Vergeet niet dat eten je kracht geeft nog langer door te gaan.'
pi_82134173
quote:
Op maandag 31 mei 2010 10:19 schreef Roflpantoffel het volgende:
Ik zit op 'Vergeet niet dat eten je kracht geeft nog langer door te gaan.'
Hehe ik ook, heb vandaag m'n laatste examens en m'n vriendin is voorlopig nog wel bezig met d'r bachelorscripte denk ik, dus veel tijd en dus veel FM
pi_82138229
Ik heb This is my life and I'll do what I want with it.
Met heel mijn hart.
pi_82148640
Mijn spits: 51 wedstrijden, 68 doelpunten.
pi_82149619
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:30 schreef Brord_ het volgende:
Ik heb This is my life and I'll do what I want with it.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:58:30 #185
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_82150249
quote:
Op maandag 31 mei 2010 01:10 schreef Bow het volgende:

[..]

het gaat als het goed is om gelijk spel of winst, dus bij een overwinning krijg je 3 punten. Jullie hebben er allebei 1 gerwonnen dus het is 3-3. Als je die 1e gelijk had gespeeld was het dus 1-4
Ah, duidelijk. Wist ik niet. Vond het ook al zo raar.
Elite
Tegen TTIP
  maandag 31 mei 2010 @ 16:58:53 #186
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_82150281
Dit spel is echt de duivel.

Speel het al sinds de tijd dat het nog enkel tekst was. Heb in 2010 Modena en RC Mechelen kampioen gemaakt en was, tot eergisteren, bezig met Darlington (League 2 -> 1 -> Championship).

Maargoed, je kent het wel: het "nog één wedstrijdje-effect". En voor je het weet druk je weer op continue. Daarom zag ik me eergisteren genoodzaakt de hele handel, inclusief safegame van m'n harde schijf te gooien. Na verloop van tijd gaat FM mij besturen en niet andersom. En dan is het tijd om in te grijpen.

Op zich wel jammer, want ik heb me er altijd goed mee vermaakt. Behalve dan de momenten dat je je spits - na het missen van de zoveelste kans - de huid volscheldt, waarna de speekselklodders van je scherm naar beneden druipen en je denkt: "het is maar een spelletje" terwijl je weet dat het niet zo is. Het is echt; het is realiteit. Ik ben de grootste trainer die er bestaat!

Een levensgevaarlijk spel.
Look behind you! It's your ass!
  maandag 31 mei 2010 @ 17:07:03 #187
293423 Anarkhia
Nut up! Or shut up!
pi_82150744
Hoe scouten jullie trouwens de echte top regens, Ik kom nooit verder dan een paar aardige Europese subtop regens.
pi_82150987
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:07 schreef Anarkhia het volgende:
Hoe scouten jullie trouwens de echte top regens, Ik kom nooit verder dan een paar aardige Europese subtop regens.
M'n scouts komen niet met veel soeps meestal, kijk vaak bij de jeugd elftallen van landen.
  maandag 31 mei 2010 @ 17:19:07 #189
302138 HuffTheTalbot
pi_82151416
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:11 schreef Boe-man het volgende:

[..]

M'n scouts komen niet met veel soeps meestal, kijk vaak bij de jeugd elftallen van landen.
Het enige dat ik m'n scouts liet doen, was zoeken naar spelers van boven de 100 kilo.

Scouten deed ik zelf, met de rechterhand.
pi_82151586
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:19 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Het enige dat ik m'n scouts liet doen, was zoeken naar spelers van boven de 100 kilo.

Scouten deed ik zelf, met de rechterhand.

Ontsla ze dan
  maandag 31 mei 2010 @ 17:59:57 #191
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_82153327
Bij mij staat er nu: "Remember to call your work and ask for more sick leave"
Elite
Tegen TTIP
  maandag 31 mei 2010 @ 18:28:13 #192
302138 HuffTheTalbot
pi_82154484
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:22 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ontsla ze dan
Het was er één en hij vertelde af en toe ook iets over de volgende tegenstander. Bovendien had hij nog een 2-jarig contract en het geld om dat af te kopen had Darlington (4e niveau) niet. Bij Real Madrid kun je inderdaad iedereen zomaar ontslaan.
  maandag 31 mei 2010 @ 20:28:36 #193
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_82160630
Vanuit het niets komt het bericht dat Napoli mijn parent club wordt, tevens wordt mijn stadion vergroot. Ook daar heb ik niet om gevraagd. Maar gaat de goede kant op.

Elite
Tegen TTIP
pi_82161751
Ga me 3e jaar met Spurs in. 1e jaar 2e geworden, 2e jaar kampioen. In de CL uitgeschakeld door Milan op uitdoelpunten in de 1e ronde na de poules. Begin nu al weer me interesse te verliezen
pi_82172049

Helden

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 23:37:03 ]
pi_82173065
Wauw.. 54 wedstrijden en hij scoort zijn 100ste goal voor PSV.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 02:33:42 #197
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_82175995
'vergeet niet dat eten je de kracht geeft om nóg langer door te gaan.'
pi_82220999
Nigeria wereldkampioen gemaakt in mn dresden game

En met Dresden ook lekker begonnen aan seizoen 2. Toch ff pauze mee genomen en opnieuw met Feyenoord begonnen. Vond het een beetje vervelend worden dat ik totaal geen geld had.

Heb bij Feyenoord oa Cristaldo, Jacobssen, Monzon en Baretto gehaald
pi_82222598
quote:
Vond het een beetje vervelend worden dat ik totaal geen geld had.
Moet je vooral Feyenoord nemen
pi_82223891
Voordat de groepsfase van de Champions League begon was ik kampioen en ben ik met FH dus al zeker van voorrondes CL voor volgend seizoen
Ik startte uit tegen FC Porto. Bij rust stond het nog 0-0, maar na 67 minuten stond ik 0-2 voor. Kreeg echter in de 87e en 90+2e minuut goals tegen waardoor het 2-2 werd. Vervolgens verloor ik thuis met 0-1 van Lyon en pakte ik 2 overwinningen op Sparta Praag. Omdat Sparta Praag won van Porto en Lyon en Porto beide een onderling duel wonnen staat Lyon 1e met 9. FH 2e met 7 en dan Porto(met 4) en Sparta Praag met 3 punten. Met nog 2 duels te gaan zit er een plaats in de volgende ronde zeker in. Als ik gelijk speel tegen Porto heb ik mogelijk zelfs aan een nederlaag tegen Lyon voldoende. Ik heb namelijk +4 en Porto -2
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:09:05 #201
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_82240361

woensdag 2 juni 2010 @ 16:14:13 #202
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_82240608
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:09 schreef Lindgren. het volgende:
[ afbeelding ]

Mooi is dat, hè. Zelf heb ik nu Mario Melchiot als coach.
Elite
Tegen TTIP
pi_82242052
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:09 schreef Lindgren. het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb zelf net Eidur Gudjohnson gepromoveerd van mijn trainer naar mijn assistent manager. Verder is Zlatan 3 maanden na zijn stoppen aangesteld als manager van Zweden. Verder nog niet echt gecontroleerd welke spelers waar manager zijn
pi_82242537
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:51 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Moet je vooral Feyenoord nemen
mwah, bijna 3 miljoen transfergeld en dan heb je nog een berg rotzooi waar je opzich makkelijk vanaf kan komen voor wat extra transfergeld

bij Dresden had ik 55k transfergeld en m'n meest waardevolle speler was 2 miljoen waard en dat was ook precies mijn steunpilaar
pi_82242582
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:42 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Ik heb zelf net Eidur Gudjohnson gepromoveerd van mijn trainer naar mijn assistent manager. Verder is Zlatan 3 maanden na zijn stoppen aangesteld als manager van Zweden. Verder nog niet echt gecontroleerd welke spelers waar manager zijn
in een andere game met feyenoord had ik Tomasson als assistent
pi_82244360
3e jaar met Spurs. Heb als enige echt grote aankoop Soldado gekocht voor 20 miljoen. Ondanks dat ik kampioen ben heb ik toch niet de reputatie om bijv. een Aguero te kopen. Hoop dat ik dit jaar ver kan komen in de CL om zo de reputatie uit te bouwen. Hoop ook dat er wat Engelse talentjes uit de jeugd door kunnen stromen. Heb wel een paar Engelsen gekocht, maar op 't moment zijn die Engelsen die mijn team zouden versterken niet betaalbaar/willen niet eens naar Spurs komen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:57:51 #207
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_82245281
Bij mij is Stijn Schaars, 34 jaar, manager van Bayern Munchen
Tranquillo
pi_82246149
Seedorf, 36, van Deportivo La Coruña
pi_82247258
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:51 schreef Bow het volgende:

[..]

mwah, bijna 3 miljoen transfergeld en dan heb je nog een berg rotzooi waar je opzich makkelijk vanaf kan komen voor wat extra transfergeld

bij Dresden had ik 55k transfergeld en m'n meest waardevolle speler was 2 miljoen waard en dat was ook precies mijn steunpilaar
Inderdaad, met Feyenoord is het niet zo moeilijk om leuke transfers te doen. Heb er zelf ook nog een game mee lopen (hoewel ik momenteel meer bezig ben met RKC). Enige probleem is dat je talloze leningen hebt lopen waardoor je maandelijks verlies maakt, ook al zit je ruim binnen het salarisbudget.
Was bij mij iig het eerste seizoen zo, 2e seizoen speel ik Europees misschien dat dat scheelt.
pi_82248984
In het derde seizoen overtuigend overwinterd in de Champions League met RKC.
Poule G van de Champions League bestond dit seizoen uit de volgende clubs:
Barcelona
Olympiakos
Celtic
RKC

Een poule met perspectief en dat heeft het team waargemaakt, na 4 wedstrijden hadden zowel RKC als Barcelona 10 punten en nr 3, Celtic had maar 3 punten, waardoor kwalificatie een feit werd. Hopelijk loot ik een club die te verslaan is, zodat ik nu eens verder kom dan de eerste knock-out ronde
pi_82249241
Nice Jorwol, dat met RKC. Wie zijn de dragende spelers van je team?
pi_82249594
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:31 schreef TiMPiN het volgende:
Nice Jorwol, dat met RKC. Wie zijn de dragende spelers van je team?
Een regen, Argüello, is inmiddels al uitgegroeid tot een van de beste MC's van de wereld en wil nog niet weg
Verder is Wágner van, ik denk, Locomotiv Moskou, een belangrijke speler. Verder heb ik nog een regen in de spits staan naast Neymar (die overigens totaal niet presteert bij mij, weg wil en ook weg mag).
pi_82251636
Hoppakee!! Met FH voor het eerst de groepsfase CL overleefd
Pakte een punt tegen Porto, verloor van Lyon en won 2x van Sparta Praag. Het duel tegen Porto werd gelijkgespeeld waardoor ik op 3 punten voorsprong van Porto 2e bleef.
Het voordeel voor mij zat hem in het doelsaldo(+4 tegen -2)
Ik verloor het laatste duel met 3-0 bij Lyon, Porto won met 4-1. Hierdoor kwamen we allebei op 8 punten en +1. Aangezien ik 11 keer scoorde en Porto "maar" 8x overleefde ik de groep en ging de Champions League winnaar van 2 seizoenen geleden wederom naar de Europa League(vorig seizoen werden ze ook 3e en toen werd ik 4e achter Porto)

In de volgende ronde wacht Juventus!
pi_82256283
Neymar verkocht voor 33 miljoen aan Bayern München, nu zelf weer eens een spits zoeken, het liefste niet te duur zodat m'n club er financieel weer nog beter uitziet!
pi_82264653
Merk bij FM 2010 vooral dat 1 tactiek niet werkt, voor de winterstop ging 't met Ajax vlekkeloos en dan opeens in de tweede seizoenshelft ben ik een vrije val beland. Dit heeft geleid dat ik ontslagen ben door Uri Coronel -.-. De laatste FM die ik gespeeld heb was FM 2007, dus ik merk wel wat verschillen:p. Bij FM had je lekker 1 tactiek, en als die gewoon goed was, dan pwnde je.
pi_82265267
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:56 schreef W_Sneijder het volgende:
Merk bij FM 2010 vooral dat 1 tactiek niet werkt, voor de winterstop ging 't met Ajax vlekkeloos en dan opeens in de tweede seizoenshelft ben ik een vrije val beland. Dit heeft geleid dat ik ontslagen ben door Uri Coronel -.-. De laatste FM die ik gespeeld heb was FM 2007, dus ik merk wel wat verschillen:p. Bij FM had je lekker 1 tactiek, en als die gewoon goed was, dan pwnde je.
Het ligt dan niet aan je tactiek als de eerste competitiehelft probleemloos verliep.
pi_82266094
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:07 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Het ligt dan niet aan je tactiek als de eerste competitiehelft probleemloos verliep.
waar zou ´t dan aan liggen:P?

want het moraal van de spelers is goed.

ajax bij fm 07 was gewoon chill, je had lekker veel geld, en je kon kopen. maar ja, hier heb je maar een budget van 5 miljoen -.-
pi_82266099
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:40 schreef Jorwol het volgende:
Neymar verkocht voor 33 miljoen aan Bayern München, nu zelf weer eens een spits zoeken, het liefste niet te duur zodat m'n club er financieel weer nog beter uitziet!
Hoeveel heeft Neymar op afwerken bij jou? Hij kan onwijs goed dribbelen en hard rennen, maar ik zie 'm alleen maar rond de 12/13 schommelen. Lijkt me dat ie veel kansen nodig heeft, toch zie ik 'm elke x naar topclubs gaan
pi_82278514
hoe komt het dat spelers zo weinig waard worden na een tijdje bij mij. ze scoren en ze spelen goed en dan is Suarez bijvoorbeeld maar 7 miljoen
pi_82278561
Ik gebruik al 5 jaar dezelfde tactiek.
pi_82295770
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:29 schreef TiMPiN het volgende:

[..]

Hoeveel heeft Neymar op afwerken bij jou? Hij kan onwijs goed dribbelen en hard rennen, maar ik zie 'm alleen maar rond de 12/13 schommelen. Lijkt me dat ie veel kansen nodig heeft, toch zie ik 'm elke x naar topclubs gaan
Neymar heeft 14 afwerken, waardoor hij volgens mij ook niet presteert. Wat trouwens helemaal klote is dat al de spitsen op m'n lijstje die ik dan als eventuele vervanger zou kunnen halen gaan naar grote clubs of willen niet meer naar mijn club.
pi_82296051
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:46 schreef truedestiny het volgende:
hoe komt het dat spelers zo weinig waard worden na een tijdje bij mij. ze scoren en ze spelen goed en dan is Suarez bijvoorbeeld maar 7 miljoen
Volgens mij speelt o.a. welke competitie de speler speelt en het salaris ook vast een rol. Ik heb dat wel eens gemerkt bij een jonge speler die een nieuw contract kreeg, zijn waarde steeg toen in een korte tijd meer dan in het half jaar daarvoor.
pi_82301039
Heb als vervanger voor Neymar Demba Ba van Real Madrid gehaald, stond op de transferlijst voor 4,4 miljoen en is een prima targetman. De spits waar Neymar mee samenspeelde moet nu voor de goals gaan zorgen.
Omdat ik flink wat geld over had kon ik ook eindelijk Sandro van Internacional halen, die al een behoorlijke tijd op mijn lijstje stond.

En Argüello is nog steeds in bloedvorm:

pi_82302131
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:05 schreef Jorwol het volgende:
Heb als vervanger voor Neymar Demba Ba van Real Madrid gehaald, stond op de transferlijst voor 4,4 miljoen en is een prima targetman. De spits waar Neymar mee samenspeelde moet nu voor de goals gaan zorgen.
Omdat ik flink wat geld over had kon ik ook eindelijk Sandro van Internacional halen, die al een behoorlijke tijd op mijn lijstje stond.

[ afbeelding ]

Nice zal aan het einde mijn spits Felipe er tegenover zetten
pi_82312387
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:05 schreef Jorwol het volgende:

[ afbeelding ]

Is die nog steeds niet goed voor de nationale ploeg?
pi_82315772
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:28 schreef Jetfly het volgende:

[..]

Is die nog steeds niet goed voor de nationale ploeg?
Blame the national coach, not me
pi_82357333
Nederland heeft op het WK 2018 0 punten gehaald in een poule met Duitsland, Chili en VS
Maar het kan erger.. Griekenland won het EK 2012 en WK 2014 en plaatste zich niet voor het EK 2016 en het WK 2018
pi_82391257

pi_82392191
Ik word hier zo schijt ziek van hé. Real Madrid heeft interesse in een trainer, dus ik waardeer het contract op. Hup volgende trainer waar ze achter zitten. Dat is mij nu al 4x achter elkaar gebeurt met verschillende clubs. ROT OP!
  maandag 7 juni 2010 @ 00:49:44 #230
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_82426872
Kan iemand ff uitleggen waar je op moet letten bij het zoeken naar talenten via Genie scout? Alvast bedankt.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_82426920
Potential ability ! Ook wel naar de current ability, als iemand 20 is met ability 40 mag je flink je best doen om 'm op de top van zijn kunnen te krijgen.
  maandag 7 juni 2010 @ 09:55:58 #232
267317 Scharrel-hagelslag
i dont have one!
pi_82431140
Gister maar eens begonnen met Sevilla Atletico. Soort B elftal van Sevilla. Ze zitten in de B4. Alleen ben ik net begonnen. Echter lees ik dat mocht je een speler hebben die maar een beetje goed is, afgepakt wordt door Sevilla zelf, ook al is hij daar nog niet goeg genoeg voor. Is dit uit te schakelen? anders ga ik er niet eens verder mee en zoek ik wel een ander team!
Vici, Vidi, Veni!
pi_82431738
Voor het 5e jaar op rij groepsfase CL met FH Loting moet nog komen, dus weet niet wie ik tegen ga komen. Sta met FH inmiddels 35e op de coëfficiënten lijst! IJsland staat 21e. Maar ja de overige IJslandse clubs overleven meestal 1 kwalificatie ronde maar worden nog voor de groepsfase er al uitgeknikkerd..

In de competitie loopt het ook gesmeerd.. 10 duels, 30 punten en al 47 goals
pi_82434532
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:55 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Gister maar eens begonnen met Sevilla Atletico. Soort B elftal van Sevilla. Ze zitten in de B4. Alleen ben ik net begonnen. Echter lees ik dat mocht je een speler hebben die maar een beetje goed is, afgepakt wordt door Sevilla zelf, ook al is hij daar nog niet goeg genoeg voor. Is dit uit te schakelen? anders ga ik er niet eens verder mee en zoek ik wel een ander team!
Kan dat ook met FM09?
pi_82474690

FC Suarez met een dubbele zuivere hattrick in de eerste helft
pi_82475143
quote:
Op maandag 7 juni 2010 23:36 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]

pi_82481104
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:14 schreef MMUFC het volgende:
Voor het 5e jaar op rij groepsfase CL met FH Loting moet nog komen, dus weet niet wie ik tegen ga komen. Sta met FH inmiddels 35e op de coëfficiënten lijst! IJsland staat 21e. Maar ja de overige IJslandse clubs overleven meestal 1 kwalificatie ronde maar worden nog voor de groepsfase er al uitgeknikkerd..

In de competitie loopt het ook gesmeerd.. 10 duels, 30 punten en al 47 goals
Herstel 4e jaar op rij, 5e jaar totaal
Zit overigens voor het 3e jaar op rij bij Porto in de poule
Verder bij Panathinaikos uit pot 2, zelf in pot 3 en Fiorentina uit pot 4
En dat terwijl ik ook Ekranas uit Litouwen had kunnen loten
pi_82488035
Tja toeval altijd he bij jou MMUFC.

Guys, wat doen jullie om jullie opgeslagen spel te verdedigen tegen crash!?

Ben gisteren met Cadiz begonnen, in de Segunda Division B. FM2009! En als jullie spelers vrij willen laten vertrekken, bijv. als ze te duur zijn, kopen jullie hun contract dan op?
pi_82488680
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:50 schreef Jetfly het volgende:

Ben gisteren met Cadiz begonnen, in de Segunda Division B. FM2009! En als jullie spelers vrij willen laten vertrekken, bijv. als ze te duur zijn, kopen jullie hun contract dan op?
Ach.. toeval.. ik vind het opzich wel grappig.. 3x tegen Porto
Overigens 1e duel met 7-0 uit bij Fiorentina verloren na de 3-0 kreeg Fiorentina een rode kaart

Ik heb mijn game zo ingesteld dat hij iedere week opslaat. Maar ik werk met maar 1 savegame, dus als hij vast slaat tijdens het opslaan is mijn game weg

Ik kijk met die contracten meestal hoeveel ik moet betalen als ik het af koop in onderling overleg, en als dat te veel is laat ik hem blijven maar probeer ik hem bijvoorbeeld voor niets te verkopen..
pi_82498402
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:50 schreef Jetfly het volgende:

automatisch opslaan met minimaal 2 save games (kan je ergens vinden tussen de instellingen)
pi_82534231
Na 2 gelijke spelen en 1 overwinning, 3e geworden in de CL poule. In de volgende ronde EL mag ik tegen PSV

Vroeg aan mijn bestuur om mijn stadion te vergroten, krijg de melding dat dat niet nodig is.. zelfde dag krijg ik een bericht dat mijn stadion met 7000 plaatsen vergroot wordt
Over een maand is mijn eigen naar mezelf vernoemde stadion klaar en kan er 21000 man in En dat is groot voor IJslandse begrippen
pi_82538808
Gaat wel goed bij jou dan! Je wordt zeker ook met dikke cijfers kampioen?
pi_82538846
Gisteren na 28 wedstrijden al kampioen geworden van de Eredivisie, doelsaldo 119 voor 15 tegen
Christaldo, Suarez en Felipe (regen) alle drie meer dan 30 gemaakt
pi_82539161
quote:
Op maandag 7 juni 2010 23:36 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]

Houden jullie allemaal zo lang Suarez in jullie games? Ik had hem ook maar hij speelde echt kak. Voor 27,5 miljoen naar chelsea gestuurd en Neymar en Lukaku voor teruggehaald.
pi_82543906
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:55 schreef FrituurVetPet het volgende:

[..]

Houden jullie allemaal zo lang Suarez in jullie games? Ik had hem ook maar hij speelde echt kak. Voor 27,5 miljoen naar chelsea gestuurd en Neymar en Lukaku voor teruggehaald.
Hij legt er bij mij zo ontzettend veel in, maar niemand die hem wil hebben
pi_82548354
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:49 schreef Jetfly het volgende:
Gaat wel goed bij jou dan! Je wordt zeker ook met dikke cijfers kampioen?
Valt mee.. maar dat komt door die heikneuters van de IJslandse voetbalbond.
Dan worden er duels verplaatst vanwege de europese voorrondes.. en dan in plaatst van logisch verplaatsen wordt er maar wat gedaan..
Dan moet ik bijvoorbeeld 14-9 uit voor de competitie en 16-9 thuis voor de competitie en dan zit er een duel op 15-9 tussen uit tegen een Italiaanse club in de CL
En ik heb soms ook periodes dat ik gerust in zo'n periode ook nog eens 12 spelers(waarvan 9 basisspelers) mis vanwege interlands.. dan zit je al in een druk programma en dan mis je ook nog eens zo'n beetje de helft van je selectie

Er zijn soms periodes dat ik in 14 dagen tijd 8 duels speel
Dan wil je er wel eens een verliezen.. zeker als je 2 dagen op rij met exact dezelfde opstelling speelt.. dan zijn je spelers moe en wordt je ingemaakt..

Heb nu overigens zojuist seizoen 10 afgerond..
10x kampioen(+ 10x manager van de maand)
10x Liga Beker
10x Super Cup
8x Beker

Villhjalmsson werd voor het 4e jaar op rij topscorer.. en dan had hij dit jaar maar 13 van de 22 duels gespeeld
pi_82549483
MMUFC, niet lullig bedoeld maar ik word moe van je FH en Ijsland
pi_82553455
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:20 schreef Roflpantoffel het volgende:
MMUFC, niet lullig bedoeld maar ik word moe van je FH en Ijsland
Ik ook
speel het dan ook alleen nog voor de Europese wedstrijden

Na dit Europese seizoen(met een beetje geluk nog maar 2 duels ) eens een nieuwe uitdaging zoeken.. iemand nog tips wat ik echt eens moet proberen? oja.. IJsland is geen optie
pi_82563287
FM heeft jullie een handje geholpen
Crash van de game = einde game kan hem nog wel laden maar op het moment dat ik continue doe crasht hij weer
pi_82563515
En als je op vakantie gaat?
pi_82585040
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:07 schreef Irritatie100 het volgende:
En als je op vakantie gaat?
weet ik niet.. maar was die game ook wel een beetje zat...
pi_82612180
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:28 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Ik ook
speel het dan ook alleen nog voor de Europese wedstrijden

Na dit Europese seizoen(met een beetje geluk nog maar 2 duels ) eens een nieuwe uitdaging zoeken.. iemand nog tips wat ik echt eens moet proberen? oja.. IJsland is geen optie
ben wel benieuwd of je dynamo ddresden terug aan de top kan krijgen
pi_82681355

met héél veel geluk.. maar ajax, psv en feyenoord
pi_82775565
Ben momenteel ff een game gestart met PSV en Nederland. Zit ik namens Nederland de loting van het WK te bekijken, zie ik dat Gabon op het WK staat. Ik kijk hoe ze daar dan gekomen zijn, blijken ze in de groep met Kameroen met 8 punten 1e geworden te zijn. Wat blijkt.. de overige 3 landen hadden ook 8 punten
Dat zal een flink gereken geweest zijn wie nu via onderlinge duels en doelsaldo 1e is geworden
pi_82822624
Best grappig.. met PSV de kampioenswedstrijd tegen Feyenoord moeten spelen. (Feyenoord was niet mijn grootste concurrent) En vervolgens dankzij Feyenoord al na 16 minuten 2-0 voor staan In de 5e minuut een penalty en in de 16e minuut een eigen goal Dus die wedstrijd eenvoudig gewonnen! En nu op naar de CL!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:02:13 #256
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_82830446
Ik zit in een FM dip.
pi_82854104
KAMPIOENUUHHHHHHHHH!!!!! Cadiz kampioen gemaakt in FM09. Gepromoveerd naar de Adelante!
pi_82854976
Na de groepsfase WK is er al afscheid genomen van regerend Wereld Kampioen Italië en regerend Europees Kampioen Spanje
Italië speelde gelijk tegen Slowakije, Paraguay en Gabon. Spanje pakte 1 punt tegen Costa Rica maar verloor van Zwitserland en Ivoor Kust
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:29:39 #259
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:57:46 #260
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_82883727
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 21:41 schreef MMUFC het volgende:
Na de groepsfase WK is er al afscheid genomen van regerend Wereld Kampioen Italië en regerend Europees Kampioen Spanje
Italië speelde gelijk tegen Slowakije, Paraguay en Gabon. Spanje pakte 1 punt tegen Costa Rica maar verloor van Zwitserland en Ivoor Kust
Haha lekker dan
pi_82913750
Net gepromoveerd met Cadiz naar de Adelante! YEEEEESSSSS Moest nog Play-Off spelen tegen Real Madrid Castilla. Thuis werd het 1-0 voor mij en uit verloor ik met 2-1 maar omdat ik dus uit bij hun scoorde ging ik door! Helemaal happy natuurlijk! Maarja, wordt een zwaar jaar! Sevilla Atletico (ook bekend als Sevilla B) is gedegradeerd van de Adelante.
pi_82919872
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 21:41 schreef MMUFC het volgende:
Tot nu is FM redelijk betrouwbaar . Italië 1e wedstrijd gelijk tegen Paraguay en Spanje verliest van Zwitserland .
Get it and Bet it
pi_82921392
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:15 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Tot nu is FM redelijk betrouwbaar . Italië 1e wedstrijd gelijk tegen Paraguay en Spanje verliest van Zwitserland .
Ik hoop dat dat niet zo blijft, want dan ligt Nederland er in de kwart finale uit
Was zelf Nederland, kwart finale tegen Brazilië.. na 25 minuten 0-2 achter en Van der Wiel rood met 2x geel
pi_82996422
Speel ik met Sydney, is Zura eindelijk 5 jaar in Australie(=paspoort, dus extra importplek) staat er kan zich niet verstaanbaar maken in het Engels
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83027043

Zijn stats
Eredivisie:
2016/2017 - 13 wedstrijden 12 goals
2017/2018 - 32 wedstrijden 45 goals
2018/2019 - 32 wedstrijden 39 goals
2019/2020 - 29 wedstrijden 45 goals

En europa legt ie er gemiddeld 10/15 goals in.

Oja in mijn defensie zijn 3 verdedigers wonderkinderen.
pi_83029487
Met Sydney had ik 27 wedstrijden 86 voor en 52 tegen.

Ik kan natuurlijk best met 4-5-1 of 4-4-2 spelen maar ik kies opzettelijk voor 3-4-3 voor de goals
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83055432
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:19 schreef Roflpantoffel het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zijn stats
Eredivisie:
2016/2017 - 13 wedstrijden 12 goals
2017/2018 - 32 wedstrijden 45 goals
2018/2019 - 32 wedstrijden 39 goals
2019/2020 - 29 wedstrijden 45 goals

En europa legt ie er gemiddeld 10/15 goals in.

Oja in mijn defensie zijn 3 verdedigers wonderkinderen.
De tering en niet eens international? Wat een faalbondscoach daar dan!
pi_83055549
Ik heb een 15 jarig Chinese aanvaller weten te strikken die gelijk met mijn A-selectie van Ajax mee mag doen. Hij heeft ook al een keer of 8 gescoord
  zondag 20 juni 2010 @ 18:59:37 #269
293423 Anarkhia
Nut up! Or shut up!
pi_83065673
Ik begin een nieuwe game en ja hoor
Bod op Suarez van Chelsea van 30 miljoen en het bestuur heeft het geaccepteerd
  zondag 20 juni 2010 @ 19:03:07 #270
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_83065796
Jesus ik krijg Nederlandse clubs maar niet aan het voetballen in dit spel.
pi_83067415
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:02 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb een 15 jarig Chinese aanvaller weten te strikken die gelijk met mijn A-selectie van Ajax mee mag doen. Hij heeft ook al een keer of 8 gescoord
Tweede nationaliteit die Europees is?
pi_83088421
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:59 schreef Jorwol het volgende:

[..]

De tering en niet eens international? Wat een faalbondscoach daar dan!
Misschien heeft hij dat databestand niet geupdate waardoor Duitsland met "grijze" spelers speelt

Is wel grappig.. speel nu met PSV met een zogenoemde corner-tactiek. Afellay neemt de corners, en Dzsudzsak staat randje strafschopgebied om ze in te knallen.
Had Afellay 50 assists en gemiddeld een 8.59, Dzsudzsak 38 goals en gemiddeld een 8.38. Wordt Rasmus Elm(gemiddeld een 7.11) uitgeroepen tot beste speler van de Eredivisie
Het mooie is, Dzsudzsak staat op de MC positie, maar is met die 38 goals wel winnaar geworden van de Europese Gouden Schoen.

Overigens werd ik op een rot manier uit de beker en CL gestoten.. In de beker tegen Ajax en CL tegen Chelsea, had ik de meeste kansen maar de tegenstander het meeste geluk.. :S

Daardoor sta ik na 2 seizoenen nu op 2 landstitels, 2x kwart finale beker, 1x 1e ronde RU CL, 1x 1e ronde RU EL en 1 JCS.
Zit nu vlak voor de JCS dus daar kan ik een 2e pakken.
  maandag 21 juni 2010 @ 10:07:14 #273
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_83088857
quote:
Op zondag 20 juni 2010 18:59 schreef Anarkhia het volgende:
Ik begin een nieuwe game en ja hoor
Bod op Suarez van Chelsea van 30 miljoen en het bestuur heeft het geaccepteerd
Hoe?! Bij mij komen er altijd van die boden van 12 miljoen.
pi_83088905
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:07 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Had het ook bij mijn potje met Ajax. Chelsea toonde interesse en ik dacht laat ik een vraagprijs van 50 miljoen neerleggen. Boden ze 30 miljoen en het bestuur accepteerde deze

[ Bericht 0% gewijzigd door Tain op 21-06-2010 10:41:14 ]
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_83088984
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:07 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Ik vind dat ook altijd raar.. Ben ik een willekeurige club dan worden Afellay en Dzsudzsak voor minimaal 10 miljoen per persoon verkocht, ben ik zelf PSV dan krijg ik boden van maximaal 5 miljoen..
Echt heel frustrerend.. Dat zijn meestal ook spelers die de sfeer verzieken omdat ze vanaf dag 1 vinden dat ze hogerop moeten, maar ik wil wel wat aan ze verdienen, en niet alleen het bedrag wat ze waard zijn..

Suarez gaat bij mij meestal voor ruim 20 miljoen naar Inter of Chelsea. Nu deze game niet, eind 2e seizoen stond hij op verzoek op de transferlijst en is hiu voor 8m naar Bayern gegaan
pi_83135521
Ik krijg mijn eigen stadion
pi_83136671
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:11 schreef Scorpie het volgende:
Ik krijg mijn eigen stadion
Nice
Bij Ajax? Hoeveel man kan erin?
pi_83136727
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:44 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Nice
Bij Ajax? Hoeveel man kan erin?
Yep! 67000 man in totaal. Kost 320 miljoen ofzo Dus zit tot over mijn oren in de schulden, maar ze mogen van mijn part wel iets van die 94 miljoen transfergeld die ik nog over heb gebruiken
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:02:58 #279
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_83137329
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:08 schreef Tain het volgende:

[..]

Had het ook bij mijn potje met Ajax. Chelsea toonde interesse en ik dacht laat ik een vraagprijs van 50 miljoen neerleggen. Boden ze 30 miljoen en het bestuur accepteerde deze
Ach, voor 30 kun je wel wat leuks terugkopen..
pi_83141145
Heb wel altijd het gevoel dat als je een hoge vraagprijs insteld er toch wat serieuzer geboder wordt ipv altijd de transferwaarde
pi_83149234

Die CL-finales is ook niet meer wat het geweest is

Misschien is de corner-tactiek te goed
Amsterdamsche Football Club Ajax | Chelsea Football Club | Fútbol Club Barcelona
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:46:32 #282
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_83153579
Welke tactiek? Bij werken er 2 prima eigenlijk, al scoor ik het meeste met de variant van 2 man bij de eerste paal, 2 bij de 2e paal en 2 bij de doelman en dan van net buiten het strafschopgebied uithalen.
pi_83154999
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:46 schreef Lastpost het volgende:
Welke tactiek? Bij werken er 2 prima eigenlijk, al scoor ik het meeste met de variant van 2 man bij de eerste paal, 2 bij de 2e paal en 2 bij de doelman en dan van net buiten het strafschopgebied uithalen.
Die gebruik ik ook
waarbij dan ook 2 spelers(Afellay, Dzsudzsak) op "Op de loer liggen" staan, maar Afellay neemt de corners
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:43:52 #284
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_83155863
Het heeft er bij mij voor gezorgd dat Biseswar toch mag blijven, staat op 32 treffers waarvan zo'n 20 uit een corner.
pi_83156004
Speel trouwens ook voor de lol met het Amerikaans Samoaanse Pansa. Wat een faalhazen competitie is dat..
Er zijn nu 7 competitierondes geweest wat inhoudt dat er 35 duels gespeeld zijn(10 clubs).
In de 35 duels is totaal 41 goals gescoord. Dit is gemiddeld 1,17 goals per duel. Moet ik er bij zeggen dat ik 12x gescoord heb en de meest scorende club daarna heeft er 5. De nummer 2 heeft 3 overwinningen en 4 gelijke spelen, doelsaldo: 3-0
De nummer laatst heeft 0 winst, 5 gelijk en 2 verlies, doelsaldo: 0-2

Als je mijn duels niet meerekend is er in 7 duels 2x door 1 club gescoord. Speelronde 4 was de mooiste, ik won met 3-0, de overige 4 duels werden allen 0-0

Mijn topscorer heeft 8 goals, de nummer 2 heeft er 2.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:52:49 #286
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_83156208
Haha geniaal.
Ik begon deze competitie echt dramatisch, stond na 14 wedstrijden op de 13e plek met Feyenoord en had bijna geen hoop meer in m'n variant op 4-5-1 waar ik een uur op had zitten sleutelen maar ineens loopt het allemaal, de spits is bij mij degene met de meeste assists, de buitenspelers met de meeste goals en de aanvallende middenvelder degene met het hoogste rapportcijfer.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:53:17 #287
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83156224
quote:
Deze gebruik ik ook, omdat ik het rendement van corners op een 'normale' manier belachelijk laag vind (als het mijn team betreft in ieder geval), maar ik laat niet mijn beste afmakers/schieters de bal op het doel knallen want anders gaan ze er echt bijna allemaal in... Dat zit ook niet helemaal lekker
Ik wens je een dolfijne dag
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:29:37 #288
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_83161148
Ik heb nog een dip, misschien wel goed met tentamenweek voor de boeg.
pi_83164346
quote:
Die gebruik ik ook, dit jaar 60 doelpunten zo gemaakt
Amsterdamsche Football Club Ajax | Chelsea Football Club | Fútbol Club Barcelona
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:58:18 #290
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_83166288
Is meer een 'bekende' bug toch, die corner tactiek? Maakt het voor mij niet leuk om zoiets te gebruiken. Dan liever nog moeizaam met 1-0 winnen elke wedstrijd.
Elite
Tegen TTIP
pi_83174944
In 2019 zit de dan 32 jarige Melvin Platje bij de Rangers en speelt hij gewoon zijn Champions League wedstrijdjes in de basis
  woensdag 23 juni 2010 @ 01:16:12 #292
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_83176869

De vader van Tshbalala is gewoon een journalist leuk om te weten.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_83180098
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 01:16 schreef heloef het volgende:
[ afbeelding ]

De vader van Tshbalala is gewoon een journalist leuk om te weten.
Nah, bestaat niet echt
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:42:26 #294
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_83223987
Heb ook even een pauze gehad van 4 weken, nu alle school projecten erop zitten komende week maar weer eens beginnen
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_83237090
Ook zo leuk, moest ik de halve finale van de beker tegen Heerenveen midden in een interland week spelen, waardoor de helft van mijn 1e team niet beschikbaar was. Daarnaast had ik ook nog wat blessures en een schorsing.
Gelukkig nog met 3-2 gewonnen, maar toch.
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:24:10 #296
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83239968
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:04 schreef Bow het volgende:
Ook zo leuk, moest ik de halve finale van de beker tegen Heerenveen midden in een interland week spelen, waardoor de helft van mijn 1e team niet beschikbaar was. Daarnaast had ik ook nog wat blessures en een schorsing.
Gelukkig nog met 3-2 gewonnen, maar toch.
Ik voel je pijn Ik ben afgelopen seizoen op de 2e plaats geeindigd met Den Bosch, champions league gehaald, begon in de derde kwalificatieronde tegen Shaktar. Ik had Enyeama gekocht en mijn doelmannen Castro, Zaari, en Zoet verkocht. Ik was op zoek naar een nieuwe reservedoelman toen ik de wedstrijd tegen Shaktar moest spelen. Blijkt die aap van een Enyeama nog voor één europese wedstrijd geschorst te zijn Moest ik met een ventje van 15 uit m'n jeugd op doel.

Wedstrijd met 5-3 verloren, allemaal keepersfouten. Weg champions league droom van Den Bosch
Ik wens je een dolfijne dag
pi_83301967
Heeft iemand eigenlijk ooit een wonderkind als nieuwe instroom gehad? Bij mij zit er echt nooit wat bruikbaars bij.
Who dat!
pi_83303520
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:48 schreef RoderikMB het volgende:
Heeft iemand eigenlijk ooit een wonderkind als nieuwe instroom gehad? Bij mij zit er echt nooit wat bruikbaars bij.
Nope. Bij mij zit er alleen maar prut bij dat 5k waard is
pi_83303927
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:48 schreef RoderikMB het volgende:
Jep! 'Erik Schrier' een verdedigende middenvelder bij Feyenoord, helaas vond ik z'n stats toch niet echt geweldig en ook speelde ik niet met een echte verdedigende middenvelder!

[ Bericht 15% gewijzigd door Jorwol op 25-06-2010 21:32:47 ]
pi_83321222
Ik probeer Neymar te kopen, maar bij een bod van 12 miljoen komt hij nog niet . Voor hoeveel hebben jullie hem ongeveer gekocht?
  zaterdag 26 juni 2010 @ 12:53:18 #301
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_83322239
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 12:13 schreef KoenMonster het volgende:
Ik probeer Neymar te kopen, maar bij een bod van 12 miljoen komt hij nog niet . Voor hoeveel hebben jullie hem ongeveer gekocht?
Die jongen is vaak ook wel iets duurder dan 12 hoor.. Ik koop 'm eigenlijk nooit maar 'n bod van 16 wordt hier nog wel eens afgeslagen.

Ik ben zelf LLM gestart. Paar leuke jongens weten te halen voor graties, maar het loopt nog niet echt. Vanmiddag maar even lekker in de tuin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')