dus in tegenstelling wat de NS beweert, kan de conducteur je laatste 10 reizen zien zonder toestemming aan de OV chipkaart houder te vragen ?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:02 schreef Geerd het volgende:
Gezeur om privacy, ziet alleen waar en wanneer is ingecheckt welke klasse, krijg je vragen kun je nog zien hoeveel geld er opstaat en de laatste stuk of 10 in en uit chek's.
Boehoehoe.
Als je niet hebt ingecheckt staat er in het rood let op check in ontbreekt en krijg je een boete plus de rit prijs(kan).
Zijn dat de laatste 10 keer in- en uitchecken bij die vervoerder (NS) of kun je ook zien met welke bus(sen) ik heb gereisd?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:02 schreef Geerd het volgende:
Gezeur om privacy, ziet alleen waar en wanneer is ingecheckt welke klasse, krijg je vragen kun je nog zien hoeveel geld er opstaat en de laatste stuk of 10 in en uit chek's.
Boehoehoe.
Jep, dat is waar. Maar iets zegt me dat partijen niet zullen aarzelen om die gegevens op te vragen als ze dat nodig vinden. De afluisterpraktijken van de AIVD zijn ook niet algemeen bekend, maar het gebeurd op grote schaal. Ik schat dat de database van de OVChip een makkelijke prooi is om aan gegevens te komen. Maar je hebt gelijk, in het openbaar is het niet meer voorgekomen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:44 schreef VancouverFan het volgende:En dat was voor de afspraken met het CBP. Sindsdien zijn er geen andere voorbeelden.
Dat wist ik niet. Maar zoals uit het bericht blijkt, is die manier van doen bijzonder tijdrovend en arbeidsintensief en wordt dan ook alleen in uitzonderlijke gevallen toegepast.quote:Het wordt al een paar jaar gebruikt. En het is niet lukraak, alleen SMS'jes aan de mensen die in de buurt waren.
http://www.parool.nl/paro(...)-bom-gebruiken.dhtml
[..]
September was de misdaad, januari werden de SMSjes verstuurd. Zat dus een maand of 4 tussen.
De plaatsbepaling komt voort uit het feit dat uit telefoongesprekken met het slachtoffer is gebleken dat hij in Deventer was, niet uit plaatsbepaling door GSM gegevens.quote:Dat ze weten dat hij in Deventer was lijkt me een duidelijke plaatsbepaling.
Uhmzz letterlijk van de ns site dus zie het probleem nietquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus in tegenstelling wat de NS beweert, kan de conducteur je laatste 10 reizen zien zonder toestemming aan de OV chipkaart houder te vragen ?
Misschien kan je de laatste topics ook toevoegen ?
Alleen de laatste 10 transacties die op die kaart staan kunnen worden getoond. Dus ook van andere vervoerders. Maar alles staat in code. Niet voluit geschreven.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:12 schreef Light het volgende:
[..]
Zijn dat de laatste 10 keer in- en uitchecken bij die vervoerder (NS) of kun je ook zien met welke bus(sen) ik heb gereisd?
Wat eventueel de hc kan zien bedoel je?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Alleen de laatste 10 transacties die op die kaart staan kunnen worden getoond. Dus ook van andere vervoerders. Maar alles staat in code. Niet voluit geschreven.
Net weet je het niet en nu opeens wel ?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Alleen de laatste 10 transacties die op die kaart staan kunnen worden getoond. Dus ook van andere vervoerders. Maar alles staat in code. Niet voluit geschreven.
Wat ik tot nu toe heb gezien (naar aanleiding van vragen) alleen NS maja weet dus niet of die persoon met een bus etc reist.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:12 schreef Light het volgende:
[..]
Zijn dat de laatste 10 keer in- en uitchecken bij die vervoerder (NS) of kun je ook zien met welke bus(sen) ik heb gereisd?
oh jij vind klanten ook maar mensen die zeuren ?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uhmzz letterlijk van de ns site dus zie het probleem niet
# Afgeleide reisgegevens, zoals reisfrequentie, voorkeurstations en -trajecten, de verstreken tijd sinds uw laatst gemaakte reis en of u binnen of buiten de spits reist, gebruiken wij voor relatiebeheer en om u te informeren over voor u relevante diensten en producten.
# Indien u geen prijs stelt op informatie die is afgeleid van uw reisgegevens, dan kunt u dat hier aangeven. Stelt u geen prijs op (algemene) informatie van NS, dan kunt u dit vooraf aangeven bij de aanschaf van uw abonnement met OV-chipkaart, via uw persoonlijk account op Mijn NS of via NS- klantenservice: 0900-2021163 (¤ 0,10 p.m.).
# Wilt u meer weten over het privacybeleid van NS?
Dat mensen na tijd gaan zeuren maar zelf niet lezen ja.
Net als bij de OV chipkaartquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:14 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jep, dat is waar. Maar iets zegt me dat partijen niet zullen aarzelen om die gegevens op te vragen als ze dat nodig vinden. De afluisterpraktijken van de AIVD zijn ook niet algemeen bekend, maar het gebeurd op grote schaal. Ik schat dat de database van de OVChip een makkelijke prooi is om aan gegevens te komen. Maar je hebt gelijk, in het openbaar is het niet meer voorgekomen.
[..]
Dat wist ik niet. Maar zoals uit het bericht blijkt, is die manier van doen bijzonder tijdrovend en arbeidsintensief en wordt dan ook alleen in uitzonderlijke gevallen toegepast.
Dus ze hebben de telefoongesprekken opgeslagen en bewaardquote:De plaatsbepaling komt voort uit het feit dat uit telefoongesprekken met het slachtoffer is gebleken dat hij in Deventer was, niet uit plaatsbepaling door GSM gegevens.
Wanneer wist ik het niet?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Net weet je het niet en nu opeens wel ?
Beetje raar
toen je in het vorige topic geen gelijk kreeg van iemand andersquote:
Jij koopt een product dus eens met de voorwaarden, en dan gaan klagen terwijl je er zelf akkoord mee bent gegaan??quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Net weet je het niet en nu opeens wel ?
Beetje raar
LOLquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:19 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Net als bij de OV chipkaart
[..]
Dus ze hebben de telefoongesprekken opgeslagen en bewaard![]()
Nog kwalijker dan die plaatsbepaling.
Ow?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
toen je in het vorige topic geen gelijk kreeg van iemand anders
toen kon de conducteur volgens jou geen reisgegevens zien
Ik kan zien welk station en hoeveel er afgeschreven is (herhaal dit doe ik dus ook alleen als de klant info of iets dergelijks vraagt)quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:20 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Yep.
Als ik het goed begrepen heb tenminste.
leugenaar, zie het vorige topicquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:22 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ow?
Volgens mij loop je weer eens uit je nek te lullen.
Ik weet niet beter dan dat ik ditzelfde altijd gezegd heb.
Dus ik zeur als jouw apparatuur faalt ?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jij koopt een product dus eens met de voorwaarden, en dan gaan klagen terwijl je er zelf akkoord mee bent gegaan??
Ja dan ben je bij mij aan het zeuren, ben je vergeten in of uit te checken wat natuurlijk gewoon gebeurt ga ik kijken wat ik voor je kan doen ook al was dat een voorwaarde.
Verkeerde quote.
Je collega is helaas de link vergeten, ja dan zal ik wel zeuren volgens hem, je kan het ook gewoon goed doenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:25 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Geef even een linkje naar welke post dan.
Het is niet zo netjes om iemand zonder onderbouwing voor leugenaar uit te maken
Ik snap al waarom vancouverfan en jij niet zo met elkaar opschietenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus ik zeur als jouw apparatuur faalt ?
Lekker klantvriendelijk zeg
Wat is je probleem precies??quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
gaan we niet meer met de trein goed ? Ben jij je baan kwijt
Nee ik reis pas 3,5 jaar met de OV chipkaart. En jij ?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:31 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik snap al waarom vancouverfan en jij niet zo met elkaar opschieten![]()
je trekt ook echt alles uit het verband, ik heb helemaal niks over falend martiaal gezegd en dat mensen daar over klagen en dan nog, net of ik daar dan wat aan kan doen.
Jij bent er volgens mij eentje die gift op NS afgelopen winter maar verder geen id hebt waar je over praat.
relatiebeheer? Wat moet ik me daar bij voorstellen in dit geval?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:15 schreef Geerd het volgende:
# Afgeleide reisgegevens, zoals reisfrequentie, voorkeurstations en -trajecten, de verstreken tijd sinds uw laatst gemaakte reis en of u binnen of buiten de spits reist, gebruiken wij voor relatiebeheer
Volgens mij contact met de NS over de route. Melden als er gewerkt gaat worden aan het spoor op dat traject. Verbouwingen bij stations bekend maken etc.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:38 schreef Tokus het volgende:
[..]
relatiebeheer? Wat moet ik me daar bij voorstellen in dit geval?
En de routes die je reist, zodat als straks echt veel mensen met de chip gaan reizen kunnen zien waar ze meer materiaal in kunnen zetten.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Volgens mij contact met de NS over de route. Melden als er gewerkt gaat worden aan het spoor op dat traject. Verbouwingen bij stations bekend maken etc.
Lees even de topics die je bent vergeten in te pastenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:43 schreef Geerd het volgende:
Iets met de ketel en de pot.
Jij reageert lekker wou je zeggen?
Net alsof je echt heel veel keus zal gaan hebbenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jij koopt een product dus eens met de voorwaarden, en dan gaan klagen terwijl je er zelf akkoord mee bent gegaan??
Ja dan ben je bij mij aan het zeuren, ben je vergeten in of uit te checken wat natuurlijk gewoon gebeurt ga ik kijken wat ik voor je kan doen ook al was dat een voorwaarde.
Verkeerde quote.
Relaties zijn bedrijven waar de NS bijvoorbeeld een contract mee heeft. Zou dus best wel eens kunnen betekenen dat ze data delen met andere bedrijven, maar zeker weten doe ik het niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:38 schreef Tokus het volgende:
[..]
relatiebeheer? Wat moet ik me daar bij voorstellen in dit geval?
Net zoals je nu ook een strippenkaart of een treinkaartje moet hebben.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:46 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Net alsof je echt heel veel keus zal gaan hebben
Wil je met het OV, dan ga je dus een chipkaart moeten hebben.
De NS heeft ook een contract met de reizigers.quote:Relaties zijn bedrijven waar de NS bijvoorbeeld een contract mee heeft. Zou dus best wel eens kunnen betekenen dat ze data delen met andere bedrijven, maar zeker weten doe ik het niet.
Hoeft niet hoor, VF zal wel ongeveer dezelfde posten weer postenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:47 schreef Geerd het volgende:
En dat moet je afreageren op mij
Zal ff kijken naar de andere topics
ja excuses VFquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je loopt te liegen Macca. Dat heb ik nooit beweerd.
Integendeel.
Lezen in de juiste context blijft een probleem voor jou. Volgens mij was het Hukkie, of iemand anders, die stelde dat de conducteur kon zien welke studie iemand deed en andere prive gegevens tevoorschijn kon toveren.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja excuses VF
het was topic 28, niet topic 29. Daar beweer je dat op antwoord van iemand die geen discussie meer wil voeren met jou, omdat je niet geloofde dat de conducteur zijn reisgegevens zomaar kon zien
Toen zou je dat navragen bij de conducteur, maar daar wachten we nog steeds op
Sterker nog, je hebt niet gereisd in de trein, maar nu weet je opeens dat de conducteur ze wl kan zin in code, wat weer ontkend is door HC Geerd
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor, VF zal wel ongeveer dezelfde posten weer posten![]()
Noem klanten geen zeikerds maar toon eens wat meer respect voor de problemen die er wel degelijk zijn met de OV chipkaart.
Als mensen vergeten uit te checken is dat dom ja
Alleen is het helaas vaak de apparatuur die een verkeerde melding geeft, zoals bv een melding probeer opnieuw bij uitchecken terwijl je dat al gedaan heb.
Probeer je het opnieuw, kost het je 8 euro ipv 4 euro of bij de trein 40 i.p.v. 20 euro.
Terwijl je alleen maar dat wat de computer zegt tegen je (niet letterlijk VF)
En met de studenten OV chipkaart kan je 20 topics apart maken voor alle problemen
Ik zal OV personeel altijd met respect behandelen, want zij kunnen er ook weinig aan doen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:04 schreef Geerd het volgende:
[..]
Aaah kijk dit lijkt er al meer openja er zijn veel problemen met die dingen en het werkt idd nog niet echt lekker.
Maar vooral 2de zin van je post vind ik wel leuk, service staat hoog in het vaandel bij NS maar ik ben ook gewoon een mens en als mensen mij gewoon normaal benaderen ga ik er ook logischer wijs meer energie insteken.
Kom je met een grote bek en lekker aanvallend op mij af kan geen goedemiddag ofzo vanaf dan ben je bij verkeerd, enja achteraf ga ik uiteraard wel even bellen dat daar en daar de incheck/stempel maat of wat de klacht ook mag zijn niet in orde is.
Nou kijk is aanquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik zal OV personeel altijd met respect behandelen, want zij kunnen er ook weinig aan doen.
Op een paar na, maar dat heb je bij elk bedrijf
Hoe gaat de NS het probleem oplossen van mensen met een voordeelurenkaart die andere mensen willen laten meereizen ? Enig idee al ?.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:25 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nou kijk is aan![]()
Krijg trouwens wel steeds meer positieve reacties op de kaart, alleen wellis kloten als je net iemand bekeurt en 3 stoeltjes verder is iemand vergeten in te checken![]()
nsquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:28 schreef Hukkie het volgende:
Geerd is controleur bij de RET?
Nope, ook het reizen voor studenten met korting week/weekend ov is nog niet van toepassing.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hoe gaat de NS het probleem oplossen van mensen met een voordeelurenkaart die andere mensen willen laten meereizen ? Enig idee al ?.
Jammer dan kan ik ook niet reizen met de OV chipkaart bij de NS, want dan krijgt mijn reisgenoot (e) geen kortingquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:34 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nope, ook het reizen voor studenten met korting week/weekend ov is nog niet van toepassing.
Gaat veel tijd inzitten in het scannen van die kaarten jammer, maar dit komt volgens mij omdat studenten 2 maal per jaar mogen wisselen van week en weekend.
Ook hond of fiets keuzedagen railrunner is nog niet van toepassing.
Ik ben gewoon een tevreden chipkaart gebruiker die vind dat mensen als Macca zich aanstellen en teveel lopen te zeuren.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:35 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat sloeg niet op mij![]()
VF wat doe jij dan?
En je loopt weer te liegen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jammer dan kan ik ook niet reizen met de OV chipkaart bij de NS, want dan krijgt mijn reisgenoot (e) geen korting
Kijk daarom reageer ik dus zo op VF. Hij noemt me hufter en leugenaar en zeurpiet/quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En je loopt weer te liegen.
Samenreis korting kan door gewoon een papieren kaartje te kopen voor je vriend.
Jouw kaart is dan het kortingsbewijs.
Maar dat is dan toch niet van toepassing de veel voorkomende kortingskaarten zijn de standaard voordeelurenkaart (55euro per jaar) jaar kaart en studenten ov.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jammer dan kan ik ook niet reizen met de OV chipkaart bij de NS, want dan krijgt mijn reisgenoot (e) geen korting
Ja die eerste heb ik, maar mijn vrouw niet en als ik met vrienden gaat die ook niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:51 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar dat is dan toch niet van toepassing de veel voorkomende kortingskaarten zijn de standaard voordeelurenkaart (55euro per jaar) jaar kaart en studenten ov.
Jup idd enja daar ga ik ook wel vanuit maar dan praten we denk ik toch wel over 2014/2015 nu echt pittenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja die eerste heb ik, maar mijn vrouw niet en als ik met vrienden gaat die ook niet.
Dus kan ik beter 2,3 of 4 kaartjes in 1x kopen dan meerdere handelingen te doen
Het zou wel kunnen maar niet logisch
Los van het feit dat over een tijdje bij sommige stations de poortjes dicht zijn
Tegen die tijd moet het vast wel opgelost zijn
Klopt, alleen wordt bij een strippenkaart of treinkaartje niet centraal van alles bijgehouden over je reisgedrag.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Net zoals je nu ook een strippenkaart of een treinkaartje moet hebben.
[..]
De NS heeft ook een contract met de reizigers.
En nee, ze mogen de gegevens niet zomaar delen met andere bedrijven.
Tja, op die manier kun je wel van alle afspraken zeggen dat ze toch geen zin hebben. En moet je er ook maar vanuit gaan dat de telefoon bedrijven hun gegevens delen. Of dat je bank je pinpas gegevens verkoopt aan de hoogte bieder.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:13 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Klopt, alleen wordt bij een strippenkaart of treinkaartje niet centraal van alles bijgehouden over je reisgedrag.
En dat iets niet mag, betekent niet dat het niet gebeurt.
Op die manier kun je wel aan alle bedrijven je gegevens geven, want tja, anders dan is er altijd wel een bedrijf dat je gegevens doorverkooptquote:Op donderdag 27 mei 2010 18:56 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, op die manier kun je wel van alle afspraken zeggen dat ze toch geen zin hebben. En moet je er ook maar vanuit gaan dat de telefoon bedrijven hun gegevens delen. Of dat je bank je pinpas gegevens verkoopt aan de hoogte bieder.
Van allerlei bedrijven en instellingen komen er wel eens gegevens op straat. En wat voor een toegevoegde waarde hebben die reisgegevens voor anderen? Wat is het nut om die te stelen of hacken?quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:24 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Op die manier kun je wel aan alle bedrijven je gegevens geven, want tja, anders dan is er altijd wel een bedrijf dat je gegevens doorverkoopt
Volgens mij is het in het verleden al meerdere keren gebeurd dat gegevens van onder andere de NS op straat zijn komen te liggen, al dan niet om commerciele redenen. Vraag me niet wanneer het was, maar ik meen het inmiddels enkele keren op Vrijbit etc. gelezen te hebben.
wat voor toegevoegde waarde hebben die reisgegevens voor OV bedrijven ?quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Van allerlei bedrijven en instellingen komen er wel eens gegevens op straat. En wat voor een toegevoegde waarde hebben die reisgegevens voor anderen? Wat is het nut om die te stelen of hacken?
Als ze persoonsgegevens willen kunnen die nu ook al gehackt worden.
www.privacymatters.nl wel eens gezien?quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Van allerlei bedrijven en instellingen komen er wel eens gegevens op straat. En wat voor een toegevoegde waarde hebben die reisgegevens voor anderen? Wat is het nut om die te stelen of hacken?
Wat die waarde voor de OV bedrijven is, is al vaak zat aan jou aangegeven.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat voor toegevoegde waarde hebben die reisgegevens voor OV bedrijven ?
En waarom kunnen ze niet anoniem bewaard worden ? En waarom moeten ze 7 jaar bewaard worden, van de belastingdienst hoeft dat helemaal niet in elk geval.
Gooi je GSM uit het raam, knip je pinpas in tweeën, doe je credit card in de shredder.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:40 schreef joepie91 het volgende:
[..]
www.privacymatters.nl wel eens gezien?
"Ik heb toch niets te verbergen?" Mag ik dan ook gelijk even je bankrekeningnummer, schaamhaarlengte, en favoriete standje?
Het gaat erom dat het niemand iets aangaat waar ik ben, of wanneer ik daar ben. Zoals je bij Privacy Matters kunt zien, heeft het wel degelijk een risico om deze data te bewaren.
Ja, want je eigen privacy in de hand houden staat gelijk aan teruggaan naar de Middeleeuwenquote:Op donderdag 27 mei 2010 19:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Gooi je GSM uit het raam, knip je pinpas in tweeën, doe je credit card in de shredder.
Nou dan moet het voor jou ook geen probleem zijn om met de anonieme chipkaart te reizen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:43 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Ja, want je eigen privacy in de hand houden staat gelijk aan teruggaan naar de Middeleeuwen
Doe eens even normaal zeg. Er zijn zeker dingen waarbij ik er geen problemen mee heb dat anderen dat weten, maar dat bepaal ik dan nog steeds zelf. Dat gaat een bedrijf voor mij niet bepalen. Ik gebruik mijn telefoon praktisch niet, betaal contant waar mogelijk (zorgt er ook nog eens voor dat je beter met je geld omgaat), en een creditcard héb ik niet eens (waarom zou ik geld uitgeven dat ik niet heb?)
Ja, en als je anonieme chipkaart verloopt (want inderdaad, het concept anonieme chipkaart is een goed idee), dan mag je een nieuwe kopen, en om je oude saldo over te laten schrijven hoef je ALLEEN maar even een formuliertje in te vullen met je persoonlijke gegevens.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:44 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou dan moet het voor jou ook geen probleem zijn om met de anonieme chipkaart te reizen.
Ik zie het probleem niet.
Je anonieme OV chipkaart verloopt pas na 4 jaar. En je kunt gewoon het saldo opmaken en zelfs in de min belanden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:48 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Ja, en als je anonieme chipkaart verloopt (want inderdaad, het concept anonieme chipkaart is een goed idee), dan mag je een nieuwe kopen, en om je oude saldo over te laten schrijven hoef je ALLEEN maar even een formuliertje in te vullen met je persoonlijke gegevens.
Leuk idee, uitvoering is kut.
Blijkbaar kan VancouverFan niet normaal discussieren met argumenten over en weer.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:02 schreef NJ het volgende:
Goedemorgen. Even een dienstmededeling.
Ik krijg nogal wat klachten over de manier waarop er in deze reeks op de persoon gespeeld wordt. Dat geldt voor meerdere mensen en als het niet ophoudt kunnen jullie een tijdje alleen in het OV over het OV klagen. Niet op FOK! in ieder geval.
Bedankt voor de aandacht.
En dat van diegene die mij onterecht voor leugenaar uitmaakt en niet durft toe te geven dat die fout zat....quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Blijkbaar kan VancouverFan niet normaal discussieren met argumenten over en weer.
Een aantal kennissen van mij moesten toch echt hun saldo over laten schrijven.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:50 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je anonieme OV chipkaart verloopt pas na 4 jaar. En je kunt gewoon het saldo opmaken en zelfs in de min belanden.
Het overschrijven kan niet eens als het anoniem is.
Zeer vreemd. Ik zie geen enkele reden waarom dat nodig zou zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:12 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Een aantal kennissen van mij moesten toch echt hun saldo over laten schrijven.
Jij krijgt OV chipkaarten van de NS ?quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:16 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zeer vreemd. Ik zie geen enkele reden waarom dat nodig zou zijn.
Ik heb meerdere OV chipkaarten gekregen van de NS. En 2 daarvan heb ik gewoon opgemaakt qua saldo voordat ik ze niet meer gebruikte.
Ga je nog een keer je excuses aan bieden?quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij krijgt OV chipkaarten van de NS ?
En hoezo heb je die gekregen dan ? Ik heb er maar 1 gekregen
omdat je me 4x voor hufter, 100x voor zeikerd, 100x voor zeurpiet heb uitgemaakt ?quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:19 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ga je nog een keer je excuses aan bieden?
quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
omdat je me 4x voor hufter, 100x voor zeikerd, 100x voor zeurpiet heb uitgemaakt ?
Ja hoor, sorry
Wat ook lezers irriteerd, onder andere ikzelf, is dat je argumenten van tegenstanders als pure kul weg zet. Er IS een probleem betreffende de privacy, waarom moet dit 7 jaar worden opgeslagen met naam en ID, en jij wuift dat weg.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En dat van diegene die mij onterecht voor leugenaar uitmaakt en niet durft toe te geven dat die fout zat....
En nu graag ook een keer antwoord dan, waarom je anonieme chipkaarten krijgt van de NSquote:
Of het een probleem is, is een persoonlijke mening.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat ook lezers irriteerd, onder andere ikzelf, is dat je argumenten van tegenstanders als pure kul weg zet. Er IS een probleem betreffende de privacy, waarom moet dit 7 jaar worden opgeslagen met naam en ID, en jij wuift dat weg.
Je lijkt de Goebels van de OV chip wel in dit topic.
Ik heb nergens gezegd dat ik anonieme chipkaarten van de NS krijg.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
En nu graag ook een keer antwoord dan, waarom je anonieme chipkaarten krijgt van de NS
Voordeelurenkaarten gaan alleen op persoonlijke chipkaarten
Er is ongetwijfeld het een en ander aan persoonlijke gegevens via andere wegen bereikbaar. Maar dat wil niet zeggen dat je daar nog veel meer aan moet toevoegen. Telefoonnummers zijn ook persoonsgegevens, en als een instantie een foutje maakt met de beveiliging van een lijst met namen en nummers van BN'ers dan kunnen al die BN'ers een nieuw nummer aanvragen. En ja, dat is wel eens gebeurd.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
omdat je hier reageert op anonieme chipkaarten ?quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:16 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zeer vreemd. Ik zie geen enkele reden waarom dat nodig zou zijn.
Ik heb meerdere OV chipkaarten gekregen van de NS. En 2 daarvan heb ik gewoon opgemaakt qua saldo voordat ik ze niet meer gebruikte.
kaart x met nummer x,quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:24 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Of het een probleem is, is een persoonlijke mening.
En mensen die er een probleem van maken kunnen met de anonieme OV chipkaart reizen.
En het wordt niet 7 jaar met naam en toenaam opgeslagen. Als de gegevens in het grote archief verdwijnen, dan worden de persoonsgegevens verwijderd. Er wordt alleen maar opgeslagen dat persoon X ergens in en uit checkte.
Je anonieme OV chipkaart verloopt pas na 4 jaar. En je kunt gewoon het saldo opmaken en zelfs in de min belanden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:25 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik anonieme chipkaarten van de NS krijg.
Ik vind het ronduit engquote:Op donderdag 27 mei 2010 20:26 schreef Light het volgende:
[..]
Ik vind het niet nodig dat de vervoerders precies kunnen zien hoe laat en wanneer ik welke reis maak. Dat de NS weet tussen welke stations ik mij voornamelijk beweeg, vind ik prima. Dat is handig voor mijn jaartrajectkaart. Dat ze precies kunnen achterhalen hoe vaak ik reis, hoe laat ik reis, waar ik heenga als ik verder reis dan mijn gebruikelijke traject, hoe vaak ik dat doe, hoe ik dan mijn reis voortzet, dat vind ik niet nodig.
Kaartnummer komt er ook niet bij te staan.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
kaart x met nummer x,
nummer x hoort bij persoon x met sofinummer x.
Het zal altijd te herleiden zijn, net zoals een kenteken van een auto.
Waarom?
Dat wil niet zeggen dat ik anonieme chipkaarten gebruik.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
omdat je hier reageert op anonieme chipkaarten ?
Voor mensen zoals jij is de anonieme chipkaart bedachtquote:Op donderdag 27 mei 2010 20:26 schreef Light het volgende:
[..]
Er is ongetwijfeld het een en ander aan persoonlijke gegevens via andere wegen bereikbaar. Maar dat wil niet zeggen dat je daar nog veel meer aan moet toevoegen. Telefoonnummers zijn ook persoonsgegevens, en als een instantie een foutje maakt met de beveiliging van een lijst met namen en nummers van BN'ers dan kunnen al die BN'ers een nieuw nummer aanvragen. En ja, dat is wel eens gebeurd.
Hitler en zijn vriendjes vonden het ook erg makkelijk dat de godsdienst in de GBA-gegevens stond.
Ik vind het niet nodig dat de vervoerders precies kunnen zien hoe laat en wanneer ik welke reis maak. Dat de NS weet tussen welke stations ik mij voornamelijk beweeg, vind ik prima. Dat is handig voor mijn jaartrajectkaart. Dat ze precies kunnen achterhalen hoe vaak ik reis, hoe laat ik reis, waar ik heenga als ik verder reis dan mijn gebruikelijke traject, hoe vaak ik dat doe, hoe ik dan mijn reis voortzet, dat vind ik niet nodig.
dus je hebt meerdere persoonlijke kaarten gekregen ?quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat ik anonieme chipkaarten gebruik.
Ik vind het enger dat een conducteur mijn laatste 10 reizen gewoon kan aflezen ZONDER MIJN TOESTEMMING, waarvan de NS beweert dat dat niet kanquote:
Heel goed geredeneerd Maccaquote:Op donderdag 27 mei 2010 20:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus je hebt meerdere persoonlijke kaarten gekregen ?
Zo zat ik ook laatst in de bus bij een controle. Was op Schiphol. Als je een Schiphol-pas hebt mag je tussen p30 en p40 vrij reizen met die pas, dan hoef je hem niet eens te laten zien. Kreeg ik bij p30 controle en liet mn studentenchipkaart zien 'u heeft niet gechipt en ik zie dat u hem precies een week geleden heeft gebruikt'... Que? wat gaat zo'n ov-nsb'er dat aan?quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik vind het enger dat een conducteur mijn laatste 10 reizen gewoon kan aflezen ZONDER MIJN TOESTEMMING, waarvan de NS beweert dat dat niet kan
Dat het er niet bij komt te staan, wil niet zeggen dat het er niet bij opgeslagen is. Dat zijn (helaas) twee heel verschillende dingen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Kaartnummer komt er ook niet bij te staan.
Dus het zal niet altijd te herleiden zijn. De OV bedrijven hebben daarover afspraken gemaakt met het CBP.
Met een dergelijk wantrouwen heeft het geen zin om een discussie te voeren en heb jij toch altijd gelijk.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:47 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Dat het er niet bij komt te staan, wil niet zeggen dat het er niet bij opgeslagen is. Dat zijn (helaas) twee heel verschillende dingen.
Wie controleert dat? De staat? Die partij is al helemaal niet te vertrouwen met persoonsgegevens.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Kaartnummer komt er ook niet bij te staan.
Dus het zal niet altijd te herleiden zijn. De OV bedrijven hebben daarover afspraken gemaakt met het CBP.
De hamvraag is eigenlijk: WAAROM willen ze die gegevens?quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Met een dergelijk wantrouwen heeft het geen zin om een discussie te voeren en heb jij toch altijd gelijk.
Denk je.
ben benieuwdquote:Op donderdag 27 mei 2010 20:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De hamvraag is eigenlijk: WAAROM willen ze die gegevens?
Het CBP. Die hebben de afspraak gemaakt dat er om de zoveel tijd een onafhankelijke controle is.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie controleert dat? De staat? Die partij is al helemaal niet te vertrouwen met persoonsgegevens.
Zodat ze kunnen zien wanneer het waar druk is en eventueel extra bussen, trams of treinen in kunnen zetten. Of juist minder.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De hamvraag is eigenlijk: WAAROM willen ze die gegevens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |