Ik ben gewoon een tevreden chipkaart gebruiker die vind dat mensen als Macca zich aanstellen en teveel lopen te zeuren.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:35 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat sloeg niet op mij![]()
VF wat doe jij dan?
En je loopt weer te liegen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jammer dan kan ik ook niet reizen met de OV chipkaart bij de NS, want dan krijgt mijn reisgenoot (e) geen korting
Kijk daarom reageer ik dus zo op VF. Hij noemt me hufter en leugenaar en zeurpiet/quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En je loopt weer te liegen.
Samenreis korting kan door gewoon een papieren kaartje te kopen voor je vriend.
Jouw kaart is dan het kortingsbewijs.
Maar dat is dan toch niet van toepassing de veel voorkomende kortingskaarten zijn de standaard voordeelurenkaart (55euro per jaar) jaar kaart en studenten ov.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jammer dan kan ik ook niet reizen met de OV chipkaart bij de NS, want dan krijgt mijn reisgenoot (e) geen korting
Ja die eerste heb ik, maar mijn vrouw niet en als ik met vrienden gaat die ook niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:51 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar dat is dan toch niet van toepassing de veel voorkomende kortingskaarten zijn de standaard voordeelurenkaart (55euro per jaar) jaar kaart en studenten ov.
Jup idd enja daar ga ik ook wel vanuit maar dan praten we denk ik toch wel over 2014/2015 nu echt pittenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja die eerste heb ik, maar mijn vrouw niet en als ik met vrienden gaat die ook niet.
Dus kan ik beter 2,3 of 4 kaartjes in 1x kopen dan meerdere handelingen te doen
Het zou wel kunnen maar niet logisch
Los van het feit dat over een tijdje bij sommige stations de poortjes dicht zijn
Tegen die tijd moet het vast wel opgelost zijn
Klopt, alleen wordt bij een strippenkaart of treinkaartje niet centraal van alles bijgehouden over je reisgedrag.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Net zoals je nu ook een strippenkaart of een treinkaartje moet hebben.
[..]
De NS heeft ook een contract met de reizigers.
En nee, ze mogen de gegevens niet zomaar delen met andere bedrijven.
Tja, op die manier kun je wel van alle afspraken zeggen dat ze toch geen zin hebben. En moet je er ook maar vanuit gaan dat de telefoon bedrijven hun gegevens delen. Of dat je bank je pinpas gegevens verkoopt aan de hoogte bieder.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:13 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Klopt, alleen wordt bij een strippenkaart of treinkaartje niet centraal van alles bijgehouden over je reisgedrag.
En dat iets niet mag, betekent niet dat het niet gebeurt.
Op die manier kun je wel aan alle bedrijven je gegevens geven, want tja, anders dan is er altijd wel een bedrijf dat je gegevens doorverkooptquote:Op donderdag 27 mei 2010 18:56 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, op die manier kun je wel van alle afspraken zeggen dat ze toch geen zin hebben. En moet je er ook maar vanuit gaan dat de telefoon bedrijven hun gegevens delen. Of dat je bank je pinpas gegevens verkoopt aan de hoogte bieder.
Van allerlei bedrijven en instellingen komen er wel eens gegevens op straat. En wat voor een toegevoegde waarde hebben die reisgegevens voor anderen? Wat is het nut om die te stelen of hacken?quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:24 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Op die manier kun je wel aan alle bedrijven je gegevens geven, want tja, anders dan is er altijd wel een bedrijf dat je gegevens doorverkoopt
Volgens mij is het in het verleden al meerdere keren gebeurd dat gegevens van onder andere de NS op straat zijn komen te liggen, al dan niet om commerciele redenen. Vraag me niet wanneer het was, maar ik meen het inmiddels enkele keren op Vrijbit etc. gelezen te hebben.
wat voor toegevoegde waarde hebben die reisgegevens voor OV bedrijven ?quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Van allerlei bedrijven en instellingen komen er wel eens gegevens op straat. En wat voor een toegevoegde waarde hebben die reisgegevens voor anderen? Wat is het nut om die te stelen of hacken?
Als ze persoonsgegevens willen kunnen die nu ook al gehackt worden.
www.privacymatters.nl wel eens gezien?quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Van allerlei bedrijven en instellingen komen er wel eens gegevens op straat. En wat voor een toegevoegde waarde hebben die reisgegevens voor anderen? Wat is het nut om die te stelen of hacken?
Als ze persoonsgegevens willen kunnen die nu ook al gehackt worden.
Wat die waarde voor de OV bedrijven is, is al vaak zat aan jou aangegeven.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat voor toegevoegde waarde hebben die reisgegevens voor OV bedrijven ?
En waarom kunnen ze niet anoniem bewaard worden ? En waarom moeten ze 7 jaar bewaard worden, van de belastingdienst hoeft dat helemaal niet in elk geval.
Gooi je GSM uit het raam, knip je pinpas in tweeën, doe je credit card in de shredder.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:40 schreef joepie91 het volgende:
[..]
www.privacymatters.nl wel eens gezien?
"Ik heb toch niets te verbergen?" Mag ik dan ook gelijk even je bankrekeningnummer, schaamhaarlengte, en favoriete standje?
Het gaat erom dat het niemand iets aangaat waar ik ben, of wanneer ik daar ben. Zoals je bij Privacy Matters kunt zien, heeft het wel degelijk een risico om deze data te bewaren.
Ja, want je eigen privacy in de hand houden staat gelijk aan teruggaan naar de Middeleeuwenquote:Op donderdag 27 mei 2010 19:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Gooi je GSM uit het raam, knip je pinpas in tweeën, doe je credit card in de shredder.
Nou dan moet het voor jou ook geen probleem zijn om met de anonieme chipkaart te reizen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:43 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Ja, want je eigen privacy in de hand houden staat gelijk aan teruggaan naar de Middeleeuwen
Doe eens even normaal zeg. Er zijn zeker dingen waarbij ik er geen problemen mee heb dat anderen dat weten, maar dat bepaal ik dan nog steeds zelf. Dat gaat een bedrijf voor mij niet bepalen. Ik gebruik mijn telefoon praktisch niet, betaal contant waar mogelijk (zorgt er ook nog eens voor dat je beter met je geld omgaat), en een creditcard héb ik niet eens (waarom zou ik geld uitgeven dat ik niet heb?)
Ja, en als je anonieme chipkaart verloopt (want inderdaad, het concept anonieme chipkaart is een goed idee), dan mag je een nieuwe kopen, en om je oude saldo over te laten schrijven hoef je ALLEEN maar even een formuliertje in te vullen met je persoonlijke gegevens.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:44 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou dan moet het voor jou ook geen probleem zijn om met de anonieme chipkaart te reizen.
Ik zie het probleem niet.
Je anonieme OV chipkaart verloopt pas na 4 jaar. En je kunt gewoon het saldo opmaken en zelfs in de min belanden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:48 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Ja, en als je anonieme chipkaart verloopt (want inderdaad, het concept anonieme chipkaart is een goed idee), dan mag je een nieuwe kopen, en om je oude saldo over te laten schrijven hoef je ALLEEN maar even een formuliertje in te vullen met je persoonlijke gegevens.
Leuk idee, uitvoering is kut.
Blijkbaar kan VancouverFan niet normaal discussieren met argumenten over en weer.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:02 schreef NJ het volgende:
Goedemorgen. Even een dienstmededeling.
Ik krijg nogal wat klachten over de manier waarop er in deze reeks op de persoon gespeeld wordt. Dat geldt voor meerdere mensen en als het niet ophoudt kunnen jullie een tijdje alleen in het OV over het OV klagen. Niet op FOK! in ieder geval.
Bedankt voor de aandacht.
En dat van diegene die mij onterecht voor leugenaar uitmaakt en niet durft toe te geven dat die fout zat....quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Blijkbaar kan VancouverFan niet normaal discussieren met argumenten over en weer.
Een aantal kennissen van mij moesten toch echt hun saldo over laten schrijven.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:50 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je anonieme OV chipkaart verloopt pas na 4 jaar. En je kunt gewoon het saldo opmaken en zelfs in de min belanden.
Het overschrijven kan niet eens als het anoniem is.
Zeer vreemd. Ik zie geen enkele reden waarom dat nodig zou zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:12 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Een aantal kennissen van mij moesten toch echt hun saldo over laten schrijven.
Jij krijgt OV chipkaarten van de NS ?quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:16 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zeer vreemd. Ik zie geen enkele reden waarom dat nodig zou zijn.
Ik heb meerdere OV chipkaarten gekregen van de NS. En 2 daarvan heb ik gewoon opgemaakt qua saldo voordat ik ze niet meer gebruikte.
Ga je nog een keer je excuses aan bieden?quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij krijgt OV chipkaarten van de NS ?
En hoezo heb je die gekregen dan ? Ik heb er maar 1 gekregen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |