Had je je route beter uit moeten stippelen.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:22 schreef marcodej het volgende:
Vandaag heb ik het bij 85km gehouden. Wilde over de 100, maar had de tweede helft een flinke wind tegen. Was ik al snel zat.
Hopelijk deze week mn nieuwe fiets.
De OP wordt trouwens goed weergegeven als je de tekst uit het "bewerkingsveld" kopieert. Daarvoor moet je wel eerst inloggen.
quote:Op zondag 16 mei 2010 22:23 schreef ursel het volgende:
Had je je route beter uit moeten stippelen.
Overigens wou ik het geen windkracht 2 noemen.. pffff
Mja, moet zeggen dat ik uhm nu ook aardig voel hoor.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:27 schreef FJD het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Was niet echt 2BFT langs de kust nee. Te zien aan de vliegers die men op had staan stond er langs de kust een 3 tot 4bft (beetje afhankelijk van of het een waaghals was of niet ). Wel lekker gereden iig alleen wel last van m'n knie en dat valt me wel tegen eigenlijk. Vorig jaar trok dat steeds vanzelf weg maar het lijkt wel of ik t nu steeds over de emmer jaag tijdens trainingen.
Ik ben om 7 uur het huis van mijn schoonmoeder ontvlucht en 23km via berg en hulsberg naar Maastricht gereden. 200 hoogtemeters en ik moest nog beginnen. Ik ben om 830 vertrokken en reed best wel door, helaas in mijn eentje totdat 2 rode duivels, fietsers in het rood, mij in haalden. Ik ben aangesloten en kon goed meekomen. Ns zo'n 50km dacht ik gelost te worden maar ik hervond mijzelf. Eerste 100km met gemiddelde van 31.5. Helaas kregen de rode duivels een inzinking en werden de klimmetjes iets langzamer maar nog steeds hard genomen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:13 schreef Wielracer het volgende:
[..]
ben net nog over de Redoute geweest. Steven Rooks Classic, en dat ging best goed
153.9 km
29.2 kmh
2124 hm
Ik heb zondagochtend nog een keer de redoute beklommen en had jammer genoeg last van mijn ontbijt, desalniettemin weer 8 seconden van mijn tijd afgesnoept: 5m39 staat mijn persoonlijk record nu op. had een huisje in Stavelot en ben een rondje van 100km gaan fietsen. 2100 hoogtemeters. Vanuit Stavelot meteen de Haute Elevee omhoog (paar km 8%), dan doornaar Spa, Redoute en via Aywaille, Harze naar Trois Points en daar naar Wanne en naar beneden en meteen de Stockeau op. De Stockeau is 2.4km lang met een gemiddelde van 9.5%. Wat een poke puist. En toen naar het huisje, oftewel ook zo'n 250meter klimmen met stukken van 17%. Kwam thuis met een gemiddelde van 26 rond. Nog een hele groep Alpe D'Huez fietsers ingehaald, kon het laten om tegen ze: "niet opgeven, dat is geen optie" te roepen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:34 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Maakt niet uit, waarom zouden 10 man wachten op mij terwijl ze lekker in hun tempo zaten?
Ik kom wel thuis hoor, de route was prima uitgepijld en een stuk solo rijden vind ik niet erg, maar ik kwam daarna in een mooi groepje belgen terecht.
Ik zag dat Superhero 8 sec sneller was op de Redoute
Jullie bedelen mij wel heel erg veel eer toe. Ik speel wel de knecht tijdens de fietsmeet.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:42 schreef Oksel het volgende:
Wielrennen is bij Superher0 in het wiel gaan hangen.
En 105 in je eentje, pff. Dat vind ik echt te saai.
Mooi verhaal, ga je voor Cinglé op Ventoux? Is nog een van doelen. Maar heb vorig jaar over de klim via Bedoin al bijna 3 uur gedaan dus in die vorm haalt het voor mij niks uit.quote:Op maandag 17 mei 2010 08:13 schreef Superher0 het volgende:
[..]
[..]
nog een weekje en dan 3x de Ventoux omhoog op 1 dag.
[..]
Ja, de Cinglé, daar ga ik voor. je hebt ook nog eentje waar je de berg 6x omhoog gaat. Maar dat vind ik een beetje teveel van het goede. Het moet leuk blijven.quote:Op maandag 17 mei 2010 10:36 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Mooi verhaal, ga je voor Cinglé op Ventoux? Is nog een van doelen. Maar heb vorig jaar over de klim via Bedoin al bijna 3 uur gedaan dus in die vorm haalt het voor mij niks uit.
Van die ontbijtkoeken, zoals inderdaad Snelle Jelles. Ikzelf rijd voornamelijk op Sultana's, snel weg te krijgen en nog goed vullend ookquote:Op maandag 17 mei 2010 11:17 schreef FJD het volgende:
Zal m'n zadel vanavond nog eens wat omhoog schroeven, had al het idee dat iets te laag stond en dat zou overbelasting vd knie kunnen triggeren.
Iemand nog goede tips voor vast voedsel tijdens lange ritten?Müslirepen lijken niet echt te vullen waardoor ik gisteren toch wel een redelijk slap & futloos gevoel had in de laatste kilometers. Dat ging in eerste instantie nog wel weg door de Snicker maar ik wil dat in de toekomst toch liever voorkomen.
bananen, fruitkicks, snelle jelle's, sultanas, krentenbollen, eierkoeken, plakjes cake, muslibollenquote:Op maandag 17 mei 2010 11:17 schreef FJD het volgende:
Zal m'n zadel vanavond nog eens wat omhoog schroeven, had al het idee dat iets te laag stond en dat zou overbelasting vd knie kunnen triggeren.
Iemand nog goede tips voor vast voedsel tijdens lange ritten?Müslirepen lijken niet echt te vullen waardoor ik gisteren toch wel een redelijk slap & futloos gevoel had in de laatste kilometers. Dat ging in eerste instantie nog wel weg door de Snicker maar ik wil dat in de toekomst toch liever voorkomen.
De ontbijt koek repen doen wonderen idd. En zijn ook tijdens het fietsen zelf wat gemakkelijker weg te werken.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:21 schreef Yankee het volgende:
Banaan of Snelle Jelle's?
Hmm.. 2 dagen achter elkaar in die regio fietsen? Het is alles behalve vlak. behoorlijk ambitieus. Ga je de volledige Tilf-Bastogne-Tilf rijden?quote:Op maandag 17 mei 2010 12:42 schreef BraveDribbel het volgende:
Yeah, dit weekend een huisje geregeld in Belgie! 2 dagen heerlijk fietsen, eerst op zondag Tilff-Bastogne-Tilff rijden (mijn eerste ervaring met La Redoute!) en dan op maandag op eigen houtje nog een rondje rijden. Kan niet wachten en het weerbericht ziet er ook nog prima uit
Owja, ik keek laatst naar foto's van mij op de fiets en het valt mij op dat mijn knieen erg ver naar buiten steken als ik fiets. Fietsen andere mensen ook zo of ben ik de enige met deze 'afwijking'?
Hij is nog vrij lang he? Wat voor verzet had je en hoe ging de Bois d'Olne?quote:Op maandag 17 mei 2010 12:13 schreef CyclingGirl het volgende:
Cyclinggirl meldt zich weer na een weekend Limburg. Was wel lachen die Steven Rooks zeg. Ipv 110km de 160 maar gereden, even geen rekening gehouden met de Redoute dus ik had een tantje te weinig. Ik heb t op mijn tandvlees gehaald.
Hmm, als Superher0 het al ambitieus vindt..... Nee, ik was vergeten er bij te zeggen dat wij de 136km tocht gaan rijden. Op de maandag gaan we gewoon op gemak nog wat rondfietsen als de benen dat dan nog toelaten.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:06 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Hmm.. 2 dagen achter elkaar in die regio fietsen? Het is alles behalve vlak. behoorlijk ambitieus. Ga je de volledige Tilf-Bastogne-Tilf rijden?
Die gaan FJD en ik ook doenquote:Op maandag 17 mei 2010 14:08 schreef BraveDribbel het volgende:
[..]
Hmm, als Superher0 het al ambitieus vindt..... Nee, ik was vergeten er bij te zeggen dat wij de 136km tocht gaan rijden. Op de maandag gaan we gewoon op gemak nog wat rondfietsen als de benen dat dan nog toelaten.
Gelukkig hoef ik ook geen 10u te rijden, we zijn in anderhalf uur daar. En hoef zelf niet te rijden, dus dat maakt t ook makkelijker
Ik was vorig jaar ook in die buurt (1:55, denk dat ik het nu sneller zou kunnen). Bij een aanrijding met een auto buiten mijn schuld nabij Sault ging mijn voorwiel dubbel. Ben toen door een vriendelijke Belg naar mijn verblijfplaats gereden. Die man had werkelijk elke ventoux-uitdaging wel eens gedaan, ook de MTB versies. Echt een ongelooflijke prestatie, want ik was al aardig dood na mijn eerste klim.quote:Op maandag 17 mei 2010 10:36 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Mooi verhaal, ga je voor Cinglé op Ventoux? Is nog een van doelen. Maar heb vorig jaar over de klim via Bedoin al bijna 3 uur gedaan dus in die vorm haalt het voor mij niks uit.
39/25 dom he. Die Olne ging wel maar de Redoute was bijten hoor. Volgende keer met 27.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:55 schreef Tommeke het volgende:
Tvp!
Heb 'n heerlijk weekendje Limburg gehad, en zaterdag nog de Camerig, Loorberg, Kruisberg, Eyserbosweg en Cauberg meegepakt. Na de Redoute had ik 't idee dat ik alles aankon. Vooral de Kruisberg ging makkelijk, vrolijk kletsend boven gekomen. Ook de Eyserbos ging vrij makkelijk.
@Bravedribbel: Mijn knieen staan juist altijd naar binnen. Maar als gewoon loop weer naar buiten. Zal wel met elkaar te maken hebben..
Nu is het helaas weer tegen de wind in beuken in het Groningse land
[..]
Hij is nog vrij lang he? Wat voor verzet had je en hoe ging de Bois d'Olne?
Maak dat drie Hij staat er sinds vorig jaar toen ik de Tour op de Ventoux voorbij zag komen en ik honderden toeristen naar boven zag zwoegen.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:43 schreef FJD het volgende:
Oeh Urs, ik wil ook wel Cingle du Ventoux worden
Dan mag je blij zijn dat de Drolenval er dit jaar niet in zat.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:21 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
39/25 dom he. Die Olne ging wel maar de Redoute was bijten hoor. Volgende keer met 27.
Ja, dan wordt 't lastig. Ik had 34-26 en had daar zeker op de Olne nog wel over. Ik ben uberhaupt geen klimmer trouwens.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:21 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
39/25 dom he. Die Olne ging wel maar de Redoute was bijten hoor. Volgende keer met 27.
Jij ziet alles wel als een uitdaging.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:43 schreef FJD het volgende:
Oeh Urs, ik wil ook wel Cingle du Ventoux worden
Volgend voorjaar als datum prikken? Kan ie mooi als voorbereiding voor de Marmotte dienenquote:Op maandag 17 mei 2010 16:48 schreef Littlecreep het volgende:
Maak dat drie Hij staat er sinds vorig jaar toen ik de Tour op de Ventoux voorbij zag komen en ik honderden toeristen naar boven zag zwoegen.
Maar eerst nog maar een jaartje trainen
Nee joh, zo zit ik echt niet in elkaarquote:
Dat vraag ik me ook afquote:Op maandag 17 mei 2010 20:21 schreef w00h00 het volgende:
Waarom zijn al die fietscomputers eigenlijk zo lelijk?
Dan ben je sneller dan ik vandaag. Een gemiddelde van 23,4 over een km of 45. Ik ging helpen een groep beginners training te geven. Best lachen. Een paar zaten voor 't eerst op een racefiets en waren verbaasd dat ze zo makkelijk 30 per uur gingenquote:Op maandag 17 mei 2010 21:14 schreef Oksel het volgende:
Ik heb vandaag ook weer stevig gebikkeld! 23km gefietst met een gemiddelde van 24km/h!
Was even met de vrouw van mijn vader mee, die heeft een echte Reus dames racefiets gekocht met recht stuur, en dubbele pedaaltjes, dus voor het eerst ook echt inklikken!
Die van mij is mooi en blingquote:Op maandag 17 mei 2010 20:21 schreef w00h00 het volgende:
Waarom zijn al die fietscomputers eigenlijk zo lelijk?
Pfff, hoe doe je dat met je vriendin?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 08:43 schreef Superher0 het volgende:
Zo, zit nu officieel op 5000km dit seizoen, 5003,01km om precies te zijn. Als het weer zo blijft zit ik over 2 weken op 6000!
Vanochtend heerlijk op de racefiets naar het werk gereden. 28km, beetje te warm gekleed, want het is lekker buiten! Heerlijk zonnetje, niet al te frisse wind. zou het dan toch echt lente worden!!!
een kwestie van goed plannen en helaas ook vroeg opstaan. Er zijn weekenden dat ik al om 7:30 op de fiets zit. ook met de fiets naar het werk (27km enkele reis en in de avond een stukje professioneel verdwalen), ik ga dus niet dan nog eens naar een sportschool. Vanavond bijvoorbeeld verwacht ik 120km te fietsen. Vertrek om 5 uur van werk en ben om 2130 weer thuis, eerder mag niet, want mijn vriendin krijgt bezoek. Gelukkig sport zij ook regelmatig en wilt ze ook wel eens een hersteltraining met mij doen op de fiets. Ook heb ik de winter doorgefietst, niet zoveel als nu maar toch. Trouwens we zitten nu in week 20 en met 350km in de week kom ik uit op 7000km voor jouquote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:22 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Pfff, hoe doe je dat met je vriendin?
Ik zit zelf op de 350 tot 400 km in de week en heb een fulltime baan en een vriendin waarmee ik mee samenwoon en het gaat allemaal net qua planning.
Dat heb ik dus ook.. werk en vrienden etc laten mij niet toe om er een paar keer per week op uit te trekken,. Maar het lijkt me wel heerlijk om er zoveel tijd voor te kunnen vrijmaken.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:22 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Pfff, hoe doe je dat met je vriendin?
Ik zit zelf op de 350 tot 400 km in de week en heb een fulltime baan en een vriendin waarmee ik mee samenwoon en het gaat allemaal net qua planning.
Doordeweeks is voor mij ook vaak moeilijk. Gelukkig heb ik een vrouwtje die op de zaterdag graag naar der paard wil. Verder probeer ik zo veel mogelijk activiteiten te combineren met het fietsen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:16 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook.. werk en vrienden etc laten mij niet toe om er een paar keer per week op uit te trekken,. Maar het lijkt me wel heerlijk om er zoveel tijd voor te kunnen vrijmaken.
Ik heb nu wel een mooie van Trelock, maar wat een schijt ding zeg.quote:
Vanaf waar wilde jij dan zaterdag eigenlijk vertrekken?quote:Op maandag 17 mei 2010 13:06 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Heeft iemand zin om zaterdag een grote tocht te rijden? Ik zat zelf te denken om een rondje Flevoland te doen. KM of 170, gewoon de dijken volgen. helft wind mee, helft tegen.
Ikzelf woon in Amersfoort en rijd bij Nijkerk Flevoland in. Kunnen in Amersfoort afspreken of bij de brug in Nijkerk. Hoewel, de stichtsebrug ligt ook om de hoek. ben nog aan het twijfelen. Het weer is in ieder geval goed, misschien ietsjes te veel wind (windkracht 3).quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:13 schreef OProg het volgende:
[..]
Vanaf waar wilde jij dan zaterdag eigenlijk vertrekken?
humor, dus het zijn niet alleen de vrouwen die kunnen zeuren ;-)quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:09 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik zit al over de 5000. Wel knap hoor van jullie hoe jullie dat doen met jullie vriendinnen. Ik heb wel eens vriendjes gehad en die waren altijd aan het zeuren als ik een duurtraining ga doen. Nu heb ik er een die iets meer fietst dus nu is het wel weer te combineren.
Vasa sport?quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:55 schreef Kadooosh het volgende:
Nog een weekje en dit zit ik in Basel fietsend naar Italië
Een pinarello is een goede reden om te trouwenquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:04 schreef CyclingGirl het volgende:
Gaaf hoor een nieuwe fiets, ik wil er ook een, zit op een Pinarello Dogma te azen maar moet eerst even trouwen en dan zijn er weer centjes
Zit waarschijnlijk in je crankstel. Vocht. Heb je speciaal gereedschap voor nodig. Fietsenmaker doet dit zo, crank losschroeven, schoon en droog maken, invetten en terug plaatsen. Tik weg.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:10 schreef CaLeX het volgende:
Fiets vraagje,
Ik heb geen wielrenfiets maar een Mountainbike. Sinds kort heb ik last van een tikje in de pendalen (als de pendalen rond gaan, is er een bepaald plekje waar je een tikje hoort en soms 2)
Waar zou dat aan kunnen liggen? En kan een noob met 2 linker handen dat nog verhelpen?
Kijk even of je de tik ook hebt als je uit het zadel fietst. Zo nee: zadelpen even invetten. Had afgelopen week precies hetzelfde en was dus binnen 2 minuten opgelost.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:10 schreef CaLeX het volgende:
Fiets vraagje,
Ik heb geen wielrenfiets maar een Mountainbike. Sinds kort heb ik last van een tikje in de pendalen (als de pendalen rond gaan, is er een bepaald plekje waar je een tikje hoort en soms 2)
Waar zou dat aan kunnen liggen? En kan een noob met 2 linker handen dat nog verhelpen?
Wordt ff langs de fietsenboer rijden dusquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:13 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Zit waarschijnlijk in je crankstel. Vocht. Heb je speciaal gereedschap voor nodig. Fietsenmaker doet dit zo, crank losschroeven, schoon en droog maken, invetten en terug plaatsen. Tik weg.
Als je gereedschap koopt kun je het zelf doen. Afhankelijk van je crank heb je een andere sleutel nodig.
Ik had het zadel even opgetilt en de trappers een zet gegeven. Toen was het nogsteeds dus ik denk dat Superhero gelijk heeft.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:20 schreef koeii het volgende:
[..]
Kijk even of je de tik ook hebt als je uit het zadel fietst. Zo nee: zadelpen even invetten. Had afgelopen week precies hetzelfde en was dus binnen 2 minuten opgelost.
Gok inderdaad op iets van water, kapotte lagers of dergelijks.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:27 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Wordt ff langs de fietsenboer rijden dus
[..]
Ik had het zadel even opgetilt en de trappers een zet gegeven. Toen was het nogsteeds dus ik denk dat Superhero gelijk heeft.
Bedankt iig beide.
Dat zijn dingen voor het 'gewone' fietsvolkquote:
Dat had ik dus pas.. en ik maar denken dat het uit het crank kwam. Bleek beide te zijn.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:20 schreef koeii het volgende:
[..]
Kijk even of je de tik ook hebt als je uit het zadel fietst. Zo nee: zadelpen even invetten. Had afgelopen week precies hetzelfde en was dus binnen 2 minuten opgelost.
Ik denk dat ik daar ook wel rond fiets zaterdag.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:00 schreef Ender_W het volgende:
ghehe en soms wil het meissie ook dat ik ga fietsen . Heeft ze ook eens rust
Maar wat betreft fietsen: aangezien ik de hele week aan het overwerken ben omdat het stervens druk is bij ons. Heb ik mezelf een rondje Groesbeek/Berg en Dal belooft aanstaande zaterdag, even de hele week er uit gooien.
gelukkig zijn het niet je knieen!quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:27 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Wordt ff langs de fietsenboer rijden dus
[..]
Ik had het zadel even opgetilt en de trappers een zet gegeven. Toen was het nogsteeds dus ik denk dat Superhero gelijk heeft.
Bedankt iig beide.
En heb je jouw schatje al een naam gegeven?quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:36 schreef Oksel het volgende:
Een andere vent had paar dagen mooie Pinarello op de 3e staan, dus dan mag Bianchi ook.
Hij noemt zijn fiets trouwens Priscilla..
Dat is lief! Ik moet echt lullen als brugman om een aanschaf zoals nieuwe schoenen of een helm goed te praten. Ze vindt het allemaal maar duur en dat gedoe van hardheid en gewicht maar onzin. Het mag best wel wat zwaarder en wat goedkoperquote:Op donderdag 20 mei 2010 10:14 schreef CyclingGirl het volgende:
Beter nieuwe clubkleding. Vind ik altijd weer fijn, nieuwe spullen. Ik krijg nieuwe fietsschoenen van mijn lief.
Nee, maar het moet binnenkort wel, omdat ze hem hier op mijn werk nu "Betsie" ( ) noemen. Totdat ik haar een andere naam geef. Vereiste is dat het met een B begint trouwens.quote:Op donderdag 20 mei 2010 07:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
En heb je jouw schatje al een naam gegeven?
Morgen weer een kansquote:Op donderdag 20 mei 2010 11:21 schreef Oksel het volgende: Probeerde er nog 1 een tik op z'n achterhoofd te geven, maar miste omdat ik te hard fietste..
wel uitkijken met de custom fit schoenen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef CyclingGirl het volgende:
Het is ook duur. Het gaat hier om de Shimano Custom fit schoenen nou dan weet je het wel maar mijn andere schoenen zijn niet mooi meer. Die ga ik voor regenachtig weer gebruiken.
Nee waarom zou ik de hakjes van mijn schoenen afvijlen?
Omdat als je ergens blessures kunt krijgen op de fiets het wel door een verkeerde houding is.quote:
en natuurlijk omdat je de wannabe-prof wilt uithangenquote:Op donderdag 20 mei 2010 12:46 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Omdat als je ergens blessures kunt krijgen op de fiets het wel door een verkeerde houding is.
Omdat al je energie uit je benen via je voeten, schoenen en de pedalen naar de fiets gaat.
Custom fit schoenen passen zich aan aan je voeten, drukpunten, knelpunten worden daardoor verminderd, je kunt langer fietsen zonder problemen. Las een artikel laatst over een rabo fietser waarbij een zenuw in de voet bekneld was geraakt en dit verstoorde een beetje zijn training en de koersen.
betrapt!quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:53 schreef Yankee het volgende:
[..]
en natuurlijk omdat je de wannabe-prof wilt uithangen
Bianchi?quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:23 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee, maar het moet binnenkort wel, omdat ze hem hier op mijn werk nu "Betsie" ( ) noemen. Totdat ik haar een andere naam geef. Vereiste is dat het met een B begint trouwens.
Bruno?quote:
Nou de reden dat ik die custom fits wil hebben is omdat de kleur van de schoenen goed bij mijn fiets past. Ik heb nergens anders die kleur gezien. Dat het dan Custom fit is, is mooi meegenomenquote:Op donderdag 20 mei 2010 12:53 schreef Yankee het volgende:
[..]
en natuurlijk omdat je de wannabe-prof wilt uithangen
Natuurlijk, hoe konden we dat bedenken dat een vrouw om een functionele reden der schoenen uitkiest.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:56 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nou de reden dat ik die custom fits wil hebben is omdat de kleur van de schoenen goed bij mijn fiets past. Ik heb nergens anders die kleur gezien. Dat het dan Custom fit is, is mooi meegenomen
Haha en wederom worden alle cliche vooroordelen over vrouwen bevestigd .quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:56 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nou de reden dat ik die custom fits wil hebben is omdat de kleur van de schoenen goed bij mijn fiets past. Ik heb nergens anders die kleur gezien. Dat het dan Custom fit is, is mooi meegenomen
Bianca. Lijkt me duidelijk.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:23 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee, maar het moet binnenkort wel, omdat ze hem hier op mijn werk nu "Betsie" ( ) noemen. Totdat ik haar een andere naam geef. Vereiste is dat het met een B begint trouwens.
Lijkt me redelijk normaal in een normale, volwassen relatie.quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:58 schreef FJD het volgende:
Toestemming vragen voor een dure aanschaf Zolang t niet uit een gezamenlijk potje komt ga ik met niemand in overleg of iets duurs ''mag' kopen.
LOL natuurlijk heb ik ze niet alleen op de kleur, ik wilde nieuwe schoenen, ben altijd blij geweest met Shimano en ik zag deze en ze zaten meneen super lekker. Al hoewel moet ik wel zeggen dat als ik nu outfits koop die niet van een team zijn ze wel bij mijn fiets passen jaquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:58 schreef Oksel het volgende:
Lijkt teveel.
En speciaal dure schoenen kopen om de kleur is wel heel treurig. Een witte of zwarte schoen past altijd overal bij.
quote:
Je moet ook wel een beetje respect afdwingen op je fietsquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:55 schreef Oksel het volgende:
Ik zou het normaal niet doen, maar ze wordt nu Betsie genoemd door mijn collega's..
ja, eigenlijk wel. maar om nou in de ochtend helemaal loos te gaan en dan aan het werk trekt mij niet zo. Ook al kan ik douchen. Naar werk hard fietsen is sowieso fout, hard weg fietsen van het werk mag welquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:22 schreef Oksel het volgende:
06:43 stond ik op, 06:57 zat ik op de fiets.. 08:10 kwam ik aan, 08:30 zat ik gedouched achter m'n laptop met een kop koffie..
Maar het is een aardig stukje. En heb aardig hard doorgetrapt voel ik nu. T'is even wennen..
Voor jouw moet het trouwens een makkie zijn..? 3x de trappers rond, 2x puffen en je bent er.. 28km is normaal je warming-up, toch?
quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:46 schreef marcodej het volgende:
Zoek de verschillen:
Van...
[ afbeelding ]
Naar...
[ afbeelding ]
Alleen zaken als zadeltasje, tellertje, belletje en pompje moeten er nog ..
Boeien, binnenbandje(s) op je rug is nog kutter.quote:
onzin. Maar goed, je moet het zelf weten. Ik vind je fiets een stuk minder mooi door dergelijke onzinquote:Op donderdag 20 mei 2010 17:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Boeien, binnenbandje(s) op je rug is nog kutter.
Mijn vriendinnetje is gelukkig ook gek op fietsen, we fietsen ook best vaak samenquote:Op woensdag 19 mei 2010 09:09 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik zit al over de 5000. Wel knap hoor van jullie hoe jullie dat doen met jullie vriendinnen. Ik heb wel eens vriendjes gehad en die waren altijd aan het zeuren als ik een duurtraining ga doen. Nu heb ik er een die iets meer fietst dus nu is het wel weer te combineren.
Gelukkig kon ik af en toe bij jou in 't wiel zittenquote:
Dan moet je een goed tasje kopen. Bij mij rammelt er niks.quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:23 schreef Tommeke het volgende:
Een zadeltasje kan echt niet, zo lelijk
En 't rammelt ook nog. Bij mij pas alles wel in m'n shirtje..
Jouw perceptie van normaal Los van de gezamenlijke bijdrages gaat echt niemand mij vertellen hoe ik de rest van m'n geld uit geef en andersom werkt t net zo. Ik zie ook niet echt waarom dat wel zou moetenquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:00 schreef Oksel het volgende:
Lijkt me redelijk normaal in een normale, volwassen relatie.
Maar je moet sparen voor de toekomst... Ach, het is geen toestemming vragen of krijgen, het is maar net wat je voor plannen je samen hebt. Mijn meissie en ik willen een nieuw huis kopen als we beiden ons huis verkocht hebben en ik wil dan eigenlijk helemaal opnieuw starten met de meubels voor beneden. En ja, dan dien je te sparen en ja, dan moet je van elke grote uitgaven vragen of dit wel de moeite waard is.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:25 schreef FJD het volgende:
[..]
Jouw perceptie van normaal Los van de gezamenlijke bijdrages gaat echt niemand mij vertellen hoe ik de rest van m'n geld uit geef en andersom werkt t net zo. Ik zie ook niet echt waarom dat wel zou moeten
Zadeltasje heb ik ook. Ziet er niet uit maar boeit me weinig, tis lekker makkelijk.
Inderdaad een mooie fiets! Die ratel wordt minder na verloop van tijd. Heeft wel een mooi geluid, een soort naaimachine. Veel plezier met de fiets!quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:22 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dan moet je een goed tasje kopen. Bij mij rammelt er niks.
Zo, net een eerste korte testritje met nieuwe kleding en fiets gehad: Bioracer . En de fiets loopt als een naaimachine, heerlijk. Moet wel wennen aan de ratel in de Fulcrum's... En (gelukkig) mag er wel een cm'tje aan spacers af, zit net ff te hoog. Spacers zijn wel lelijk.
Ik heb dacht ik nog een paar in 23mm. Ooit opgedoken in Aken. Ik gebruik zelf veel de Panaracer Pasela, die heeft lichtbruine wangen. Maar is meer een toerband.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:18 schreef Tommeke het volgende:
Stiekem heb ik straks op vakantie ook een zadeltasje hoor
Weet iemand trouwens of je nog ergens de old-skool continental grand prix banden kan bestellen? (niet de 4000s enzo) maar deze units:
[ afbeelding ]
Die van mij zijn bijna op en ik vind dat bruine randje zo cool
Of weet iemand nog vergelijkbare banden met bruine wangen?
heb je goed gelezen .quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:48 schreef Tommeke het volgende:
@ultra_ivo: Kan ik trouwens uit je post opmaken dat je die banden wel wil verkopen?
ja, ik kan gelukkig ook douchen en heb ook nog een kluisje. Dus de dag van te voren kleding klaar leggen zodat ik niet op de fiets hoef met een rugtas. Gaat alleen maar smerig zweten. eventjes fietsen, lekker douchen en fris achter het bureau. Heerlijk.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:13 schreef Oksel het volgende:
@ Cyclinggirl: Niet douchen op het werk! Lekker zeg! Ik heb een heerlijke warme douche hier.. en dat is ook wel nodig.. Mooi kut geregeld daar. Was eigenlijk wel een soort van vereiste toen ik bij mijn huidige job ging solliciteren. En het pand boeide me niet, wilde die douche zien!
[...]
Verder kon ik het vanochtend niet laten weer op de fiets te gaan. Prachtig weer, en verwacht een drukke spits vandaag. Het fietsen was in 1 woord prachtig. De eerste 10km door de landerijen, geen mens tegen gekomen, zonnetje door de mist heen, prachtig. Toen 10km door het bos, met wat glooiing.. pff, had het wel even zwaar, laatste 17km gelukkig wind schuin mee. 37km, gemiddelde van 30km/u.
Ik rijd met Conti GP 4000 en rijd bijna nooit lek. Tuurlijk soms kan het gebeuren, vooral als het wegdek wat natter is. vriend van mij har Schwalbe Ultremo R en die reed continue lek. Nieuwe versie van deze band schijnt beter te zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:35 schreef Ender_W het volgende:
Zomaar een vraagje, ben ik dan de enige die met anti-lekbanden rijdt?
Op mijn vorige fiets had ik er banden van Schwalbe en daar ben ik nooit mee lek gereden. En nu op mijn nieuwe fiets zaten standaard Michelins, maar die zijn na 2 lekke banden vervangen door weer anti-lek banden. Misschien dat ze zwaarder zijn dan de gewone band, of valt dat mee? Maar ik vind het wel een prettig idee dat ik toch niet zo snel lek rijdt. (Lijkt me ook prettig als ik de volgende keer weer een echte berg wil bedwingen.)
Ik kan maar twee bindons kwijt op m'n fiets en die heb ik bij langere tochten en warmer weer absoluut nodig.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Je hebt van die speciale bidons voor binnenband en co2 module, hoef je niet met een tasje te fietsen
Gaan fietsen zonder reservebandje + lifters en pompje lijkt mij niet echt handig. Kans op lek rijden is nou eenmaal veel groter op een racefiets en ik heb geen zin om ergens in de middle-of-nowhere te staan met een lekke band.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:11 schreef Mr_DG het volgende:
Ik lees hier van alles over lek rijden en reserve banden, ik vraag me af of jullie vaak lek rijden. Heb op m'n huidige fiets op 3000 km eenmaal een lekke achterband gehad. En ik heb verder nooit reservespullen bij me. Is het misschien handig om een setje aan te schaffen voor de zekerheid?
Ik heb dezelfde bandjes. Laatst wel een keertje lek gereden, was een doorn dwars door de buitenband heen geprikt. Dit merkte ik op een paar honderd meter van huis, dus hoefde toen gelukkig niet onderweg de zooi te gaan wisselen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:39 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik rijd met Conti GP 4000 en rijd bijna nooit lek. Tuurlijk soms kan het gebeuren, vooral als het wegdek wat natter is. vriend van mij har Schwalbe Ultremo R en die reed continue lek. Nieuwe versie van deze band schijnt beter te zijn.
Dat boeit mij totaal niet. Wat mij wel boeit is dat ik mezelf kan redden als ik ergens lek rij (of andersinds pech heb).quote:
maar Ivo je begrijpt het verkeerd, Tommeke heeft gewoon een volgauto ;-)quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat boeit mij totaal niet. Wat mij wel boeit is dat ik mezelf kan redden als ik ergens lek rij (of andersinds pech heb).
Goede vraag, ik zit met hetzelfde probleem, zelfde groep, zelfde fiets.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:58 schreef JohnDDD het volgende:
Beste mensen ik heb het hier misschien al eerder gevraagd maar dat is al een tijdje terug en ik kan het topic niet terugvinden.
Ik heb een Bianchi Campagnolo 10 speed met 53/39 voor. Nu wil ik binnenkort eens de bergen in trekken om daar te trainen maar dan gaat mijn kleinste versnelling vermoedelijk te groot zijn om de hele dag rond te draaien.
Wat raden jullie mij aan? Is het handig om voor een kleiner blad te monteren? Kan ik er dan één monteren naast de andere twee, of moet ik de 39 vervangen voor een kleinere? (Of moet ik allebei vervangen door een set anderen mét een kleinere erbij?) Een derde blad erbij lijkt mij persoonlijk niet onprettig maar ik ben er niet zeker van of dat technisch wel de makkelijkste optie is?
Hoe minder tandje je op je voorblad hebt hoe lichter. Achter is het precies omgekeerd. Hoe meer tandjes hoe lichter. stel je hebt 27 tanden op je voorblad en 27 op je achterblad dan is één pedaalomwenteling nodig om één wiel omwenteling te maken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:02 schreef Oksel het volgende:
Kun je eigenlijk de versnelling berekenen? Dat er een constante uit komt? Hoe trap je lichter, met een 39x27, of met een 34x24 ?
Ze hebben mij gezegd dat de cassette achter vervangen in principe gecompliceerde is dan er een nieuw blad voor bij zetten.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:00 schreef Oksel het volgende:
[..]
Goede vraag, ik zit met hetzelfde probleem, zelfde groep, zelfde fiets.
3e blad kan sowieso niet zomaar. Kleiner blad voor kan alleen als het op je crankstel (?) past. Dan moet je volgens mij een compact krank hebben.
Wat ook nog kan.. is een andere cassette achterop. Of een een aantal tandwielen van je cassette vervangen.
Ik weet dus niet wat ik ga doen. Of een 34 voor er bij (heb een compact crank, dus dat kan), of een andere cassette met een 27 achterop, of gedeeltelijk een andere cassette met een 27 erop.
Dit is een grapje neem ik aan?! Die FM zou ik maar links laten liggenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:35 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ze hebben mij gezegd dat de cassette achter vervangen in principe gecompliceerde is dan er een nieuw blad voor bij zetten.
Meestal wel, staan 4 reservefietsen op. Een fiets met een lekke band laat ik doorgaans ook in de berm liggen voor de gelukkige vinder.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:54 schreef Superher0 het volgende:
[..]
maar Ivo je begrijpt het verkeerd, Tommeke heeft gewoon een volgauto ;-)
Gewoon een beetje naar links hangenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:58 schreef Oksel het volgende:
Tommeke heeft een driewieler, dan maakt het niet uit als je 1 band lekt rijdt.
Gemiddelde van 31,2 Netjes hoor. Dat redt ik bij lange na niet, ik rij niet op een racefiets (wil er wel een keer 1 voor erbij ) maar op mijn hybride fiets redt ik dat niet. Op weg van werk naar huis (wel voornamelijk stadsverkeer) haal ik bij stevig doortrappen gemiddeld tusen de 25 en 26km/u. Kruissnelheid ligt dan rond de 30-31km/u maar al de verkeerslichten en bochten remmen flink af.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:21 schreef Oksel het volgende:
Vast omdat het 0,045 gram scheelt..
Vanochtend voor het eerst naar mijn werk op de racefiets! 07:00 vertrokken, prachtige, prachtige route. Eerste 10km over de landweggetjes en landerijen, toen 10km dwars door het bos, langs de Holterberg. Laatste 15km over een superstrak fietspad langs een doorgaande weg, maar ook langs de landerijen. In totaal 36km, had briesje tegen, gemiddelde van 31,2 kwam ik aan.. 2 keer moeten stoppen voor stoplicht, paar keer moeten remmen voor scholieren, die dan 3 - 3 fietsen. 3 tegen, 3 in mijn richting. Op een fietspad. En dan niet oppassen. Probeerde er nog 1 een tik op z'n achterhoofd te geven, maar miste omdat ik te hard fietste..
Inderdaad. Het enige wat relatief simpel is, is een andere cassette. Gangbaar is 12-25, maar je hebt ook 12-27 en 11(?)-28. Waarbij de laatste een stap van 24 tandjes naar 28 maakt. Ik weet niet hoe getraind je bent, maar ik denk dat 39x28 nog te zwaar is in bijv. de Ardennen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dit is een grapje neem ik aan?! Die FM zou ik maar links laten liggen
Derde blad kan niet bij een dubbel volgens mij. Daarnaast kan je die 39 waarschijnlijk ook niet vervangen voor een 34 daar dat simpelweg niet past. Kortom, of je zet er een compact op (dit gaat je best wel wat kosten) of je neemt een andere cassette. Campa heeft in ieder geval een 28 achter dacht ik, dus dat scheelt al weer minimaal 1. Verder misschien een bergcassette? Weet even niet welke kransjes die heeft.
Andere optie is ombouwen tot een triple, maar dan heb je ook andere shifters nodig dus dat kost nog een hoop meer.
Het verschilt van wat voor training ik doe. Maar als ik aan 't toeren ben zit m'n gemiddelde meestal tussen de 27 en 30 denk ik... Veel wielrenners overdrijven hun gemiddelde ook hequote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Gemiddelde van 31,2 Netjes hoor. Dat redt ik bij lange na niet, ik rij niet op een racefiets (wil er wel een keer 1 voor erbij ) maar op mijn hybride fiets redt ik dat niet. Op weg van werk naar huis (wel voornamelijk stadsverkeer) haal ik bij stevig doortrappen gemiddeld tusen de 25 en 26km/u. Kruissnelheid ligt dan rond de 30-31km/u maar al de verkeerslichten en bochten remmen flink af.
Verder rij ik ook op een ligfiets, daar ligt de kruissnelheid wat hoger, tussen de 33 en 35 als ik een beetje doortrap en zo rond de 29 als ik rustig aan doe
OT: Het valt mij op dat er best veel wielrenners echt hard kunnen rijden (zie de Giro toertocht, gemiddeldes van 50 km/u ed) maar als ik wielrenners in het wild tegenkom dan rijden ze vaak echt niet veel sneller dan 30-35km/u, dan is het echt wel op. Soms kom je wel eens zo'n bikkel tegen die je met 35km/u alsnog even stof laat happen maar ok, dat zijn wel echt de uitzonderingen.
Hoe hard rijden jullie zo gemiddeld?
Dat hangt er vanaf. Campa Ergopower is standaard geschikt voor een triple. Gebruik je een triple met maximaal een 21 of 23 achter dan kun je je korte achterderailleur blijven gerbruiken. Hoef je naat je crankstel alleen je voorderailleur te vervangen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:24 schreef Yankee het volgende:
Andere optie is ombouwen tot een triple, maar dan heb je ook andere shifters nodig dus dat kost nog een hoop meer.
Maar dan betaal je alsnog best veel geld en heb je achter als grootste dus maximaal een 23. Als je niet goed getraind bent kom je daar de eerste de best berg ook niet mee boven denk ik.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf. Campa Ergopower is standaard geschikt voor een triple. Gebruik je een triple met maximaal een 21 of 23 achter dan kun je je korte achterderailleur blijven gerbruiken. Hoef je naat je crankstel alleen je voorderailleur te vervangen.
Gemiddelde van 50 bij een toertocht? Daar geloof ik echt helemaal niks van. Dergelijke gemiddelden rijden de profs....quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:49 schreef Metro2005 het volgende:
OT: Het valt mij op dat er best veel wielrenners echt hard kunnen rijden (zie de Giro toertocht, gemiddeldes van 50 km/u ed) maar als ik wielrenners in het wild tegenkom dan rijden ze vaak echt niet veel sneller dan 30-35km/u, dan is het echt wel op. Soms kom je wel eens zo'n bikkel tegen die je met 35km/u alsnog even stof laat happen maar ok, dat zijn wel echt de uitzonderingen.
Hoe hard rijden jullie zo gemiddeld?
Met 30/23 kun je al heel wat aan. En ik vindt 30/42/52 met 13-23 te verkiezen boven compact. Zo heb je een hele serie mooi aansluitende versnellingen. 30/23 = 34/26 = 39/30.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:14 schreef Yankee het volgende:
[..]
Maar dan betaal je alsnog best veel geld en heb je achter als grootste dus maximaal een 23. Als je niet goed getraind bent kom je daar de eerste de best berg ook niet mee boven denk ik.
Als je een beetje geregeld zo'n rondje fietst kun je al best wel snel dat eens uitbreiden tot 60 km.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:30 schreef 3rdRock het volgende:
rondje van ca. 40km en dan hoop ik dat in de loop van de zomer langzaam uit te bouwen tot 60 á 70km.
Alsnog best zieke snelheid. Ik haal dat net 2 seconden ofzo en dan wind mee, maar als ik de snelheden hier zie hoef ik me niet direct te schamenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:20 schreef Yankee het volgende:
[..]
Gemiddelde van 50 bij een toertocht? Daar geloof ik echt helemaal niks van. Dergelijke gemiddelden rijden de profs....
39-28 is prima voor in de Ardennen. Ik deed alles (Australie, Duitsland) met een 27 achter, en ik ben echt geen klimmer (te zwaar) en fiets pas 2 jaar.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:04 schreef marcodej het volgende:
[..]
Inderdaad. Het enige wat relatief simpel is, is een andere cassette. Gangbaar is 12-25, maar je hebt ook 12-27 en 11(?)-28. Waarbij de laatste een stap van 24 tandjes naar 28 maakt. Ik weet niet hoe getraind je bent, maar ik denk dat 39x28 nog te zwaar is in bijv. de Ardennen.
Op een dubbel kan alleen nog een 38-blad dacht ik, kleiner gaat niet. Op een compact kan wel zowel een 34 als 39-blad. Maar dat gaat bestwel veel kosten, net zoals het ombouwen naar een triple. Het is niet zo dat je makkelijk een voorblad erbij kan steken.
Staat er wel op als het goed is, anders inderdaad even tellen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:15 schreef hetsjhokleek het volgende:
Misschien een vrij stomme vraag maar hoe kan ik zien hoeveel tandjes mijn tandwielen hebben. Staat het ergens op de tandwielen of is het een zaak om ze te tellen?
Ik heb overigens een shimano Ultergra triple volgens mij vrij standaard afgemonteerd.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
... Veel wielrenners overdrijven hun gemiddelde ook he
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:42 schreef Tommeke het volgende:
en een gemiddelde van 39, dat stemt wel weer tevreden
Gezien mijn tijd, en de tijden van vorig jaar denk ik dat ik zelfs 39,5 gereden hebquote:
In ieder geval een knappe prestatiequote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:25 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Gezien mijn tijd, en de tijden van vorig jaar denk ik dat ik zelfs 39,5 gereden heb
Uitslag staat helaas nog niet online
Thnx, 't ging ook best goed naar m'n idee. Hier een daar misschien een paar secondjes laten liggen, maar m'n bochten gaan eigenlijk wel steeds beter. En ook 't blijven letten op m'n hartslag en snelheid gaat ook steeds beter, heb m'n teller steeds minder nodigquote:
Zolang dat het enige is waar je op moet passen..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Je vriendinnetje reed ook weer lekker hard trouwens! Ik mag wel op gaan passen dat ze me niet inhaalt
Tof! Luxemburg is mooi!quote:Op zondag 23 mei 2010 08:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Zojuist 21 deelnemers laten starten voor m'n 600. Ik ga vandaag naar Noord-luxemburg om daar een geheime controle te houden.
Was inderdaad een mooie week. Vooral rondom Dijon is het supermooi fietsen. Mooie rustige wegen en mooie beklimmingen.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:33 schreef Littlecreep het volgende:
Klinkt als een goeie week Wombcat
Het is inderdaad druk op de weg hier. Net ook effe mijn benen een beetje losgefietst. Zoveel verkeer als ik hier in een uurtje zie, zag ik daar de hele dag nietquote:Net weer even ontdekt waarom ik nooit op zondag ga fietsen. Wat een drama vandaag met dagjesmensen. Maar goed, dat was te verwachten met Pinksteren.
Lekker losgetrapt voor morgen, 50 km gedaan met 28 km/h als gemiddelde. Wat niet zo slecht is als je ziet hoe druk het was.
Ik dacht dat er niks boven Groningen was?quote:Op zondag 23 mei 2010 15:01 schreef koeii het volgende:
Hier in Groningen heb je nergens last van. Maja, hier is ook niks.
Maar wel veel onder toch? De beschaafde wereld enzoquote:Op zondag 23 mei 2010 15:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik dacht dat er niks boven Groningen was?
Ja goed, jij weet net zo goed als ik dat in onze omgeving het altijd druk/toeristisch is. Helemaal met de zon als vandaag Heb op een gegeven moment maar gekozen op de dijk te gaan rijden i.p.v op het fietspad beneden naar de van Brienenoord. Dat was al een stukje rustigerquote:Op zondag 23 mei 2010 14:37 schreef FJD het volgende:
Zondag is prima te doen hoor maar je moet wel even timen en goed de route bepalen. Zondag met de eerste echt hele goede dag en je weet dat je of vroeg moet beginnen of ver weg moet blijven van alles wat toeristisch is.
Boven, rond, om, naast, in... Het klopt allemaalquote:Op zondag 23 mei 2010 15:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik dacht dat er niks boven Groningen was?
Moet nog steeds een bel gaan kopen voor dat uitschot Of Fullcrums natuurlijkquote:Op zondag 23 mei 2010 15:13 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ja goed, jij weet net zo goed als ik dat in onze omgeving het altijd druk/toeristisch is. Helemaal met de zon als vandaag Heb op een gegeven moment maar gekozen op de dijk te gaan rijden i.p.v op het fietspad beneden naar de van Brienenoord. Dat was al een stukje rustiger
Had vandaag mijn Khamsins eronder zitten en die kunnen er ook wat van.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:18 schreef FJD het volgende:
[..]
Moet nog steeds een bel gaan kopen voor dat uitschot Of Fullcrums natuurlijk
Een afgrond. Als je te ver fiets val je van de aarde af in het zwarte nietsquote:Op zondag 23 mei 2010 15:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik dacht dat er niks boven Groningen was?
Samen met collega gefietst, maar 80km, ging erg lekker, kop over kop, gemiddelde van 31. Prima dus!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:13 schreef Oksel het volgende:
Morgen Sallandse Heuvelentour van Deventer!
Er zijn er gigangtisch aan het gassen op de 600. Een peloton van 10 man dat sneller reed dan de snelste van vorig jaar. Ik kwam hen tegen vlak nadat ik uit het station van Troisviergs kwam gereden. Eentje zat er zelfs nog voor, een ligfietser op een M5. Ik heb net de controleur op 480km gewaarschuwd dat 't een kort nachtje voor 'm wordt.quote:
Dat sowieso. Maar ik weet dus verder gewoon totáál niet welke merken goed/betrouwbaar zijn of waar ik überhaupt op moet letten.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:50 schreef 3rdRock het volgende:
oh, en staar je niet blind op specs, maar kijk ook of de fiets lekker zit.
Daar klagen alle deelnemers van m'n 600 over. Het laatste stuk vanaf Henri-Chapelle is hoog en open, daar heeft de wind vrij spel.quote:
Zijn ze allemaal al binnen?quote:Op maandag 24 mei 2010 15:36 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daar klagen alle deelnemers van m'n 600 over. Het laatste stuk vanaf Henri-Chapelle is hoog en open, daar heeft de wind vrij spel.
Het is gewoon verstand op nul en hopen dat je zo snel mogelijk bij Chalet Reynard bent en dan verbijten op de zwaarste kilometers. Was onder de indruk van de percentages daarna. Succes woensdagquote:Op maandag 24 mei 2010 19:13 schreef Superher0 het volgende:
Vandaag na een kleine 2 uur slaap, 11 uur rijden aangekomen in Bedoin. De Mont Ventoux ligt om de hoek en nodigt uit. Om eerlijk te zijn lijkt het niet zo'n puist, hij is best wel lang, echter niet zo breed en laten ze nu net van deze kant de weg omhoog geasfalteerd hebben! 23km met geen gemiddelde van 7.5% maar dat is omdat de eerste 5km maar 4 tot 5% zijn.
Net een klein rondje gemaakt van 45 km met toch nog 700 hoogtemeters. Rustig de benen los fietsen, beetje wakker worden. Morgen de 8 collen tocht en dan woensdag op voor de Mont Ventoux. Bedoeling is om deze 3 x omhoog te fietsen en lid te worden van de club der malloten. Malloot ben ik al dus nu nog alleen omhoog fietsen! Omgeving is trouwens mooi en het is bloedje heet, graadje of 28.
Wat is je lichtste versnelling?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:03 schreef Spraakwater het volgende:
Ik twijfel dus vooral of mijn lichtste versnelling wel licht genoeg gaat zijn om de Alpe D'Huez op te komen.
Belga is waarschijnlijk prima om een scherp geprijsde Bulls te kopen, ik vind het zelf een kutwinkel (die in het voormalige pand van ikea zit) met personeel dat amper iets van racefietsen weet. De Belga in Harkstede is wel okay trouwens.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:50 schreef 3rdRock het volgende:
misschien zijn er ook nog mensen die tips qua fietswinkels hebben. In groningen bevalt Belga prima en mijn broertje heeft goede ervaringen bij het Arnhemse Mantel.
2x Tandje Hogerquote:Op maandag 24 mei 2010 20:03 schreef Spraakwater het volgende:
Verder lees ik dat er minimaal twee wielrenners uit Groningen hun wielerpraat hier spuien (eentje van Tandje Hoger zelfs!) en aan hen wil ik vragen of ze nog leuke tips hebben voor een lekkere training in Groningen.
Alle hulp is welkom!
Ik zou dus in eerste instantie wel de specs gaan bekijken. Een fiets kan best prima zitten, maar met een slechte afmontage is het gewoon een slechte fiets.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:41 schreef Morrigun99 het volgende:
- gezien de intensiteit, in welke prijscategerie moet ik kijken?
(budget is beperkt, hooguit +/- ¤800,- tweedehands dus. Of kan ik beter doorsparen?)
- waar moet ik sowieso op letten? Ik ben +/- 1.88m, onervaren, weeg 83 kg.
(welk merk, materiaal)
- aanvullende vragen/suggesties?
Alvast bedankt.
Om 23u59 kwam de laatste binnen, 24u00 was de sluitingstijd. Dat noem ik nog eens timing.quote:
Dank! Ik neem het mee.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:02 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik zou dus in eerste instantie wel de specs gaan bekijken. Een fiets kan best prima zitten, maar met een slechte afmontage is het gewoon een slechte fiets.
Voor 800,- kun je een tweedehands kopen met Shimano Ultegra of een nieuwe fiets met waarschijnlijk maximaal Shimano 105 (wat een prima groep is en voor jou absoluut zal voldoen) van een merk als Bulls. Nadeel van zo'n Bulls is dat er slechte wielen opzitten. Als je die vervangt voor bijvoorbeeld Fulcum 7 of 5 dan heb je voor maximaal 150 euro meer een prima fiets.
Het hangt ook wel een beetje van de route af, als je ergens moet stoppen voor iets gaat je gemiddelde ook al omlaag, ik rij altijd de laatste km rustig uit naar huis, dus dan gaat het gemiddelde ook al omlaag, veel wind of weinig wind. Ik train daarom op hartslag.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het verschilt van wat voor training ik doe. Maar als ik aan 't toeren ben zit m'n gemiddelde meestal tussen de 27 en 30 denk ik... Veel wielrenners overdrijven hun gemiddelde ook he
Liever een goede 2e hands trouwens, dan een matige nieuwe. Zijn zeer goede fietsen te vinden op MP, die 2000 euro nieuw kosten, een jaar geleden, niet meer worden gebruikt, 1000km mee gefietst, voor de helft of minder van de prijs.quote:
Harder fietsen! En hartslag? Kijk ik niet naar. Gewoon doortrappen. Gemiddeldes van 30+ fiets ik alleen maar over afstanden van 30-50km. Of als ik met iemand samen fiets, kop over kop. Pas reed ik een tocht van 110km met een gemiddelde van 32, met 2 man in totaal. Een andere tocht van 120km reed ik met 33+ gemiddeld, maar dat was in een groot peleton. Echt niet moeilijk.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:06 schreef Devpartner het volgende:
Hoe komen jullie aan zulke gemiddeles (30+)? Of anders gevraagd hoe krijgen jullie je basis snelheid omhoog?
Mijn afstandritjes atm (3-4u) tegen hartslag 68-70% zijn tegen 22-24 gemiddeld. Bij iets hardere ritjes (77-80%) haal ik 25-27 gemiddeld... maar toch ver onder de 30. Mijn doelstellng atm is opbouwen naar 5-6uur fietsen... maar 30 is toch nog een eind veraf bij mij :s.
Sommige mensen vinden dat wat aan de late kant om te merken dat je boven je macht hebt getrapt, niet iedereen is zo van de dood of de gladiolen Of mischien beter gezegd, sommige mensen hebben een methode bij het fietsenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:50 schreef Oksel het volgende:
[..]Waarom let je zo op je hartslag? Je gaat vanzelf langzamer fietsen als je niet genoeg energie meer hebt.
Sommige parcoursen hebben ook gewoon een naar einde.. kwam laatst vanuit het noorden Amsterdam binnen, met toen nog een average speed van ruim 31 ofzo. (wind stond goed ) Toen pontje gepakt over 't ij en via o.a. de Dam het hele centrum door richting Bijlmer, waar ik heen moest. Gemiddelde was in die paar kilometers naar onder de 28 gezakt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:49 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Het hangt ook wel een beetje van de route af, als je ergens moet stoppen voor iets gaat je gemiddelde ook al omlaag, ik rij altijd de laatste km rustig uit naar huis, dus dan gaat het gemiddelde ook al omlaag, veel wind of weinig wind. Ik train daarom op hartslag.
Ik dus ook, geef mij maar een klim van 20 km 6% ipv een van 12 km 10% . Gewoon te weinig kracht in mijn benen icm redelijk hoog gewicht (90kg).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:52 schreef Oksel het volgende:
Lange klimmen heb ik geen problemen mee. Met korte stijle klimmetjes val ik volledig stil daarentegen. Gewoon, 12km/u zegmaar..
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:06 schreef marcodej het volgende:
Zo, net terug van de Elfstedentocht: prachtig weer, veel publiek, een hele leuke sfeer (vooral in de 'steden' ) en heerlijk gereden. Kwart over zeven gestart, kwart voor zeven gefinished. :-)
Alleen het stuk richting Stavoren en Hindeloopen, over die lange dijk met vol wind tegen, vond ik erg zwaar. Verder overal lekker door kunnen rijden, je kon op zich wel aardig je eigen tempo rijden. Uiteindelijk ging 5km voor Bolsward het lichtje uit. Lekker uittrappend de finish overgerold. Fietsje ook goed getest en rijdt als een zonnetje, ook geen last van mijn zadel gehad, zit lekker.
Erg leuke dag gehad, aanrader!
Methode my ass, niet nadenken maar vlammen Als ik niet eens een klein beetje dood terug kom van een training dan vind ik er geen zak aan Aan de andere kant lukt het me nooit om de Brienenoord vol op de pedalen op te vlammen op de terugwegquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Sommige mensen vinden dat wat aan de late kant om te merken dat je boven je macht hebt getrapt, niet iedereen is zo van de dood of de gladiolen Of mischien beter gezegd, sommige mensen hebben een methode bij het fietsen
I
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:02 schreef marcodej het volgende:
Waar heb je die foto vandaan?
Nu maar eerst mn fietsje oppoetsen: ketting draaide eraf (witte stuurlint is nu zwart) en ik liet een halve kop soep over mn fiets heen vallen.
Dat is nog eens toegewijd koersen, gewoon aan de soep tijdens het rijden, scheelt weer een tussenstopquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:02 schreef marcodej het volgende:
ik liet een halve kop soep over mn fiets heen vallen.
Ik schreef eerder over de keuze tussen twee modellen. Een aantal van jullie gaven aan om voor de Guerciotti Vega te gaan. Ik heb de fiets onlangs bezichtigd en het blijkt een aanbieding te zijn om dat de voorvork beschadigd is bij het uitpakken van de fiets. De fiets is van +/- 2600 nu voor 2000 euro.quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:17 schreef Bismarck het volgende:
Wil graag jullie reacties horen. In mijn zoektocht naar een nieuwe fiets twijfel ik tussen de onderstaande twee modellen.
Gloednieuwe Guerciotti Vega size L monocoque (carbon) frame w.o. geintegreerde zadelpen en compleet afgemonteerd met Ultegra 6700, Fulcrum Racing 5 wielen en exclusieve TEC stuurbocht en stuurvoorbouw. Inclusief volledige garantie.
Eenmalige aanbieding en alleen in maat L
Van ¤ 3799,- Bici-Direct prijs ¤ 1995,-
http://www.cicloforte.nl/(...)gen/Aanbiedingen.htm (scroll naar beneden voor een plaatje van de Vega)
Canyon Ultimate AL 9.0 SL, alumininium frame, volledig Campagnolo Chorus afgemonteerd, Mavic Ksyrium Elite wielen.
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=1824
[...]
Was 'n mooie tocht he? Ik ben 'n groep later gestart en heb heerlijk getoerd met m'n vriendinnetje. Echt genoten en lekker bruin geworden! Omdat ik niet zo hard ging vond ik 't ook niet zwaar. Met de stukken tegenwind ben ik m'n vriendin maar wat uit te wind gaan houden. Al kreeg ze na Stavoren wel de benen en moest ik echt gas gevenquote:Op maandag 24 mei 2010 22:12 schreef Chezzzz het volgende:
Elfstedentocht volbracht..kruisje is binnen . 6.30u gestart en 17.15u was ik klaar. Best netjes vind ik zelf, want er stond toch een stevige bries daar over de Friese polders en dijken . Ook echt leuk om in de dorpen onthaald te worden door publiek....heel enthousiast allemaal..... geeft toch elke keer weer een boost....
Echt 'n kutpukkel, maar wel te doen mits je een goed verzet hebt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 01:42 schreef ursel het volgende:
Zelfs de redoute kwamen we nog gewoon op, al was ut wel vechtend.
Ging/ probeerde er zelfs eentje de redoute op een ligfiets op te komen
Ik ook hoor. Het enige moment dat ik naar 'n gemiddelde kijk is na 'n tijdritquote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:49 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Het hangt ook wel een beetje van de route af, als je ergens moet stoppen voor iets gaat je gemiddelde ook al omlaag, ik rij altijd de laatste km rustig uit naar huis, dus dan gaat het gemiddelde ook al omlaag, veel wind of weinig wind. Ik train daarom op hartslag.
Ik heb bij Salden.nl voor 110 euro een setje handgespaakt met Ultegra naaf gekocht voor 110 euro. Wel 'slechts' 28 spaken, maar niet kapot te rijden. Ben er al twee keer hard mee gevallen en ze gaven geen krimp. Zoran van bikexperto maakt ook goede wielen trouwens.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:41 schreef Yankee het volgende:
Fulcrum 5 zijn te slap voor je Captain_F, fulcrum 7 zou wel kunnen. Die zijn namelijk wel behoorlijk stijf, Andere goede optie voor je zou zijn om een handgespaakt setje te kopen met bijvoorbeeld een Ultegra naaf. Dat moet wel lukken voor minder dan 200e geloof ik
Die beschadiging lijkt mij oppervlakkig, dat maakt niks uit. Ik neem aan dat de FM geen mokers en hamers heeft gebruikt bij het uitpakken van de fiets namelijk. Zie ik het goed dat deze fiets een geïntegreerde zadelpen heeft?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:14 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Ik schreef eerder over de keuze tussen twee modellen. Een aantal van jullie gaven aan om voor de Guerciotti Vega te gaan. Ik heb de fiets onlangs bezichtigd en het blijkt een aanbieding te zijn om dat de voorvork beschadigd is bij het uitpakken van de fiets. De fiets is van +/- 2600 nu voor 2000 euro.
Afgemonteerd met Ultegra 6700 en Mavic Aksyum wielen.
Voorvork is - net zoals rest van het frame - van carbon. In hoeverre kan zo'n beschadiging gevolgen hebben voor de stijfheid van de voorvork? Ik heb een afbeelding van de beschadiging toegevoegd. Het gaat om meer dan slechts een kras. Het is echt een putje en de distributeur heeft hem opgevuld met wat vernis. De fiets is mooi afgeprijsd en 2000 voor een Italiaans carbon frame met een dergelijke afmontage is niet duur maar als die voorvork straks breekt terwijl ik met 70 km/h de Cauberg afsjees dan ben ik verder van huis. Daarom mijn vraag, wat zijn jullie ervaringen met beschadigingen van carbon frames en in hoeverre is een dergelijke put schadelijk?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echt heel link vond ik het niet (maar misschien komt dat ook omdat ik veel in het westen rijdt), je had aardig de ruimte maar het viel me inderdaad ook op dat veel mensen niet weten hoe in een groep te rijden. Heel veel lui die willen inhalen, gaan zitten 'duwen' of door een heel smal gaatje willen, maar niet roepen dat ze er langs willen. Daarom maar af en toe voor hun 'Achter!" geroepen... Mensen communiceren niet, terwijl ik van het soort ben dat liever teveel dan te weinig roept.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Sowieso vond ik 't wel wat link dit jaar. Veel toerders die niet zo stuurvast zijn en een groot aantal fietsers van de categorie die geen rugnummer op durfen te spelden, maar dan op zo'n dag wel 'n wedstrijdje willen rijden en op alles schelden wat in hun weg reed. Op een gegeven moment werd ik ook bijna van m'n fiets gereden door 'n knaap die zomaar aan de linkerkant onderdoor kwam en daarbij bijna m'n stuur raakte. Heb 'm een tik op z'n heup gegeven en verteld wat ik van 'm vond
Dank voor je reactie. Fiets heeft inderdaad een geintegreerde zadelpen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die beschadiging lijkt mij oppervlakkig, dat maakt niks uit. Ik neem aan dat de FM geen mokers en hamers heeft gebruikt bij het uitpakken van de fiets namelijk. Zie ik het goed dat deze fiets een geïntegreerde zadelpen heeft?
Vind dat er altijd mooi uitzien, zo'n geïntegreerde zadelpen. Is dit voor jou al de goede hoogte of moet er nog een stuk van afgezaagd worden? Nadeel van zo'n zadelpen is wel dat je vervolgens niet even makkelijk je zithoogte kunt veranderen. M'n vriendin heeft ook een fiets met een geïntegreerde zadelpen maar die zou eigenlijk voor de tijdritten iets hoger moeten zitten. Gevolg is dat er nu weer een ring op het afgezaagde gedeelte moet worden gezet. Voordat het afgezaagd is zaten deze er ook al dus ze heeft die ringen nog wel het is alleen niet zo eenvoudig als even je zadelpen los en weer vastdraaien.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:46 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Fiets heeft inderdaad een geintegreerde zadelpen.
Normaal is over het algemeen een fabriekswiel die standaard tot een bepaald gewicht kan. Handgespaakt kun je aanpassen, bijvoorbeeld door meer spaken in het wiel te zetten. Daardoor krijg je een steviger / sterker (en vaak zwaarder) wiel.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is het verschil tussen een handgespaakt wiel en een 'normaal' wiel? Waarom is handgespaakt steviger?
Handgespaakt is eigenlijk normaal, wielen zoals ze tradtiioneel door generaties fietsers gebruikt zijn. Gespaakt door een echte vakman met liefde voor z'n vak. De echte specialisten stemden de onderdelen van de fiets en het spaakpatroon af op het gewicht, de rijstijl en de doeleinden van de toekomstig eigenaar van de wielen. Tegenwoordig worden de meeste wielen door loonslaven in het verre oosten of door machines gemaakt. Enige kennis over de gebruiker en enige vorm van aanpassing ontbreken volledig. Vaak zijn ze maar voorzien van zowat de helft van het aantal spaken van klassieke handgespaakte wielen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is het verschil tussen een handgespaakt wiel en een 'normaal' wiel? Waarom is handgespaakt steviger?
Op je hartslag letten is veel beter dan op je (gemiddelde) snelheid. Je kunt veel sneller progressie boeken als je een beetje weet waar je mee bezig bent en je niet elke rit als een kip zonder kop leegfietst.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:50 schreef Oksel het volgende:
[..]
Harder fietsen! En hartslag? Kijk ik niet naar. Gewoon doortrappen. Gemiddeldes van 30+ fiets ik alleen maar over afstanden van 30-50km. Of als ik met iemand samen fiets, kop over kop. Pas reed ik een tocht van 110km met een gemiddelde van 32, met 2 man in totaal. Een andere tocht van 120km reed ik met 33+ gemiddeld, maar dat was in een groot peleton. Echt niet moeilijk.
Waarom let je zo op je hartslag? Je gaat vanzelf langzamer fietsen als je niet genoeg energie meer hebt.
Ik denk niet dat dat regiogebonden is. Bij de Classico Boretti had ik er geen last van..quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Echt heel link vond ik het niet (maar misschien komt dat ook omdat ik veel in het westen rijdt), je had aardig de ruimte maar het viel me inderdaad ook op dat veel mensen niet weten hoe in een groep te rijden. Heel veel lui die willen inhalen, gaan zitten 'duwen' of door een heel smal gaatje willen, maar niet roepen dat ze er langs willen. Daarom maar af en toe voor hun 'Achter!" geroepen... Mensen communiceren niet, terwijl ik van het soort ben dat liever teveel dan te weinig roept.
En als ze bij mij gaan zitten 'duwen' krijgen ze ook wel duidelijk te horen dat ze de volgende keer gewoon ff mogen zeggen dat ze er langs willen. Maar dan horen ze je zogenaamd niet en rijden ze stug door.
Ben gelukkig niet de enige binnen TH die z'n/haar zadel hoger wil met tijdritten. Kreeg vrijdag te horen dat ik m'n zadel zo hoog had gezet !quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:33 schreef Yankee het volgende:
M'n vriendin heeft ook een fiets met een geïntegreerde zadelpen maar die zou eigenlijk voor de tijdritten iets hoger moeten zitten.
Redelijk speciaal ja. Het frame is van bamboe en de connectiestukken van hennep touw en epoxie.quote:Op woensdag 26 mei 2010 08:53 schreef Oksel het volgende:
Origineel wel.. maar ook oerlelijk! Is het iets speciaals ofzo?
Een of andere beunhaas zou ik ver bij mijn carbonfiets vandaan houden, tenzij je levensmoe bent natuurlijkquote:Op woensdag 26 mei 2010 08:41 schreef Oksel het volgende:
vervolgens een goedkoop carbonfixmannetje opsnorren, en hem laten controleren en repareren voor een paar tientjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |