abonnement Unibet Coolblue
pi_81505133


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 38

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:37
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.



jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)



Littlecreep
Leeftijd: 19
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen.
Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.



marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Budget Batavusje.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten



Superher0
Leeftijd: 29
BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Fiets: Cube Agree GTC Race Pro, Trek 1400, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, grand ballon, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+



Tommeke
Leeftijd: 23
Regio: 't Noorden
Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser
Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.



ultra_ivo
Leeftijd: 42
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200



Wombcat
Leeftijd: 39
BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.



FJD
Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam
Fiets Bulls Harrier 105 Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer



Ask-Brad
Leeftijd 23
BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!



Gripper
Leeftijd 27
BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Regio: Utrecht
Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning)
Licentie: Nee
Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.



Pritt
Leeftijd: 22
Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux


ursel


dutch_cyclist / Wielracer


FredWielergek


thettes


No-P
Leeftijd: 24
BMI: 22 (68,5 bij 1,76)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde camp. mirage
Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel


Jakkop
Leeftijd: 18
BMI: 23 Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken


hetsjhokleek
Leeftijd: 25
BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida


Yankee
Leeftijd: 26
BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden. Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets


Najr
Leeftijd: 20
Regio: Rotterdam
Fiets: Bulls Harrier
Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.


045represent
Leeftijd: 16
Regio: Midden-Limburg
Fiets: Gazelle
Licentie: (nog) niet
Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen


rockin_the_lowland
Leeftijd: 29
BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België


Bananablues
Leeftijd: 23
Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm)
Regio: Midden-Delfland (Delft)
Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.


Nappie-oleon
Leeftijd: 21
Bmi: 20
Regio: nijmegen
Fiets: koga en gazelle
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic



Nuttige links:

Algemene info
  • Wielersportinfo
  • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten
  • Toertochten (komende week) in NL
  • Toertochten in België (BBR-FBC),
  • Lotto Cycling Tour
  • Toertochten in Frankrijk
  • Toertochten in Dld
  • Toertochten in Engeland Cyclo's
  • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk
  • Jedermannrenner in Dld
  • Granfondo's in Italië
  • Cyclo's in Spanje



    De OP is hier te vinden

    [ Bericht 0% gewijzigd door Littlecreep op 16-05-2010 21:22:45 ]
  • pi_81505224
    Omdat niemand anders het deed, doe ik het maar.

    Kan trouwens iemand de OP goed op de wiki zetten? Want moet nu constant aangepast worden..
      zondag 16 mei 2010 @ 21:56:09 #3
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_81510836
    Mja, zoals ik al postte, doe ut vanaaf wel.
    Maar zo kan ut ook.
    pi_81511106
    Ik moet beter leren lezen

    Ik las even een rustweekje in. Volgende week maandag Klimtocht rond de Veluwe, 100 km. Vorig jaar ging ik in die tocht volledig naar de klote, dus nu maar goed beentjes rusten. Zondag even los rijden en dan maandag knallen
    pi_81511847
    Zo net thuis van een heerlijke tocht door mijn prachtig Brabant

    Exact 96 km met een gemiddelde van 28, heel constant gereden. Altijd net iets boven de 30 zonder echt diep te hoeven gaan. Alleen na 2,5 uurtjes fietsen nogal misselijk geworden heb geprobeerd wat te eten maar dat kreeg ik niet naar binnen. Gelukkig ging het weg door het tempo iets te laten zakken en veel water te drinken. Had niet het idee dat het een hongerklop was kon mijn namelijk goed hoog houden. Waarschijnlijk te weing gedronken.

    Dit geeft me wel vertrouwen voor limburgs mooiste (200 km) over drie weken. Volgende week of het weekend er na nog een keer richting Berg en Dal om wat klimmetjes te pakken.
    Boodschap van algemeen nut.
    pi_81512721
    Vandaag heb ik het bij 85km gehouden. Wilde over de 100, maar had de tweede helft een flinke wind tegen. Was ik al snel zat.

    Hopelijk deze week mn nieuwe fiets.

    De OP wordt trouwens goed weergegeven als je de tekst uit het "bewerkingsveld" kopieert. Daarvoor moet je wel eerst inloggen.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      zondag 16 mei 2010 @ 22:23:47 #7
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_81512856
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 22:22 schreef marcodej het volgende:
    Vandaag heb ik het bij 85km gehouden. Wilde over de 100, maar had de tweede helft een flinke wind tegen. Was ik al snel zat.

    Hopelijk deze week mn nieuwe fiets.

    De OP wordt trouwens goed weergegeven als je de tekst uit het "bewerkingsveld" kopieert. Daarvoor moet je wel eerst inloggen.
    Had je je route beter uit moeten stippelen.
    Overigens wou ik het geen windkracht 2 noemen.. pffff
    pi_81513118
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 22:23 schreef ursel het volgende:
    Had je je route beter uit moeten stippelen.
    Overigens wou ik het geen windkracht 2 noemen.. pffff


    Was niet echt 2BFT langs de kust nee. Te zien aan de vliegers die men op had staan stond er langs de kust een 3 tot 4bft (beetje afhankelijk van of het een waaghals was of niet ). Wel lekker gereden iig alleen wel last van m'n knie en dat valt me wel tegen eigenlijk. Vorig jaar trok dat steeds vanzelf weg maar het lijkt wel of ik t nu steeds over de emmer jaag tijdens trainingen.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      zondag 16 mei 2010 @ 22:43:44 #9
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_81514268
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 22:27 schreef FJD het volgende:

    [..]

    [ link | afbeelding ]

    Was niet echt 2BFT langs de kust nee. Te zien aan de vliegers die men op had staan stond er langs de kust een 3 tot 4bft (beetje afhankelijk van of het een waaghals was of niet ). Wel lekker gereden iig alleen wel last van m'n knie en dat valt me wel tegen eigenlijk. Vorig jaar trok dat steeds vanzelf weg maar het lijkt wel of ik t nu steeds over de emmer jaag tijdens trainingen.
    Mja, moet zeggen dat ik uhm nu ook aardig voel hoor.
      zondag 16 mei 2010 @ 23:00:30 #10
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81515235
    TVPtje

    vandaag 90km
    .
      maandag 17 mei 2010 @ 08:13:05 #11
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81522929
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:13 schreef Wielracer het volgende:

    [..]

    ben net nog over de Redoute geweest. Steven Rooks Classic, en dat ging best goed

    153.9 km
    29.2 kmh
    2124 hm
    Ik ben om 7 uur het huis van mijn schoonmoeder ontvlucht en 23km via berg en hulsberg naar Maastricht gereden. 200 hoogtemeters en ik moest nog beginnen. Ik ben om 830 vertrokken en reed best wel door, helaas in mijn eentje totdat 2 rode duivels, fietsers in het rood, mij in haalden. Ik ben aangesloten en kon goed meekomen. Ns zo'n 50km dacht ik gelost te worden maar ik hervond mijzelf. Eerste 100km met gemiddelde van 31.5. Helaas kregen de rode duivels een inzinking en werden de klimmetjes iets langzamer maar nog steeds hard genomen.

    Laatste 15 km ging extreem hard. Continue tegen de 40 en zelfs erboven. Leuk groepje van 4 man, waarbij iedereen flink op kop reed. Ik was dus ook in 5 uur 11 terug. 29.7 op de teller. Toen weer 23km terug. 200km totaal.
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 09:34 schreef Wielracer het volgende:

    [..]

    Maakt niet uit, waarom zouden 10 man wachten op mij terwijl ze lekker in hun tempo zaten?
    Ik kom wel thuis hoor, de route was prima uitgepijld en een stuk solo rijden vind ik niet erg, maar ik kwam daarna in een mooi groepje belgen terecht.

    Ik zag dat Superhero 8 sec sneller was op de Redoute
    Ik heb zondagochtend nog een keer de redoute beklommen en had jammer genoeg last van mijn ontbijt, desalniettemin weer 8 seconden van mijn tijd afgesnoept: 5m39 staat mijn persoonlijk record nu op. had een huisje in Stavelot en ben een rondje van 100km gaan fietsen. 2100 hoogtemeters. Vanuit Stavelot meteen de Haute Elevee omhoog (paar km 8%), dan doornaar Spa, Redoute en via Aywaille, Harze naar Trois Points en daar naar Wanne en naar beneden en meteen de Stockeau op. De Stockeau is 2.4km lang met een gemiddelde van 9.5%. Wat een poke puist. En toen naar het huisje, oftewel ook zo'n 250meter klimmen met stukken van 17%. Kwam thuis met een gemiddelde van 26 rond. Nog een hele groep Alpe D'Huez fietsers ingehaald, kon het laten om tegen ze: "niet opgeven, dat is geen optie" te roepen.

    nog een weekje en dan 3x de Ventoux omhoog op 1 dag.
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 17:42 schreef Oksel het volgende:
    Wielrennen is bij Superher0 in het wiel gaan hangen.

    En 105 in je eentje, pff. Dat vind ik echt te saai.
    Jullie bedelen mij wel heel erg veel eer toe. Ik speel wel de knecht tijdens de fietsmeet.
    Superhero to the rescue!
      maandag 17 mei 2010 @ 10:11:32 #12
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81524989
    Had vorige week opeens een ontseking in een rugspier, zal wel te weinig aan hebben gehad tijdens de Boretti, maar eens shoppen voor een fatsoenlijke windstopper, heb die nog niet. Dus pas eind deze week weer wiel rijden denk ik. Ga maar een boek schrijven : 'Ik, Captain Clouseau'. of zoiets.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      maandag 17 mei 2010 @ 10:36:00 #13
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_81525648
    tvp
    I'm Back Again!
    pi_81525659
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 08:13 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    [..]

    nog een weekje en dan 3x de Ventoux omhoog op 1 dag.
    [..]

    Mooi verhaal, ga je voor Cinglé op Ventoux? Is nog een van doelen. Maar heb vorig jaar over de klim via Bedoin al bijna 3 uur gedaan dus in die vorm haalt het voor mij niks uit.
    Boodschap van algemeen nut.
      maandag 17 mei 2010 @ 10:48:10 #15
    74453 koeii
    Een P ja
    pi_81525961
    tvp
    Dus toch .
      FOK!fotograaf maandag 17 mei 2010 @ 10:54:50 #16
    73911 ultra_ivo
    pi_81526141
    Van het weekend maar eens een rustweekend genomen. Daar was ik aan toe.
    pi_81526877
    Zal m'n zadel vanavond nog eens wat omhoog schroeven, had al het idee dat iets te laag stond en dat zou overbelasting vd knie kunnen triggeren.

    Iemand nog goede tips voor vast voedsel tijdens lange ritten?Müslirepen lijken niet echt te vullen waardoor ik gisteren toch wel een redelijk slap & futloos gevoel had in de laatste kilometers. Dat ging in eerste instantie nog wel weg door de Snicker maar ik wil dat in de toekomst toch liever voorkomen.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      maandag 17 mei 2010 @ 11:21:05 #18
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81527019
    Banaan of Snelle Jelle's?
    .
      maandag 17 mei 2010 @ 11:29:14 #19
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81527280
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 10:36 schreef hetsjhokleek het volgende:

    [..]

    Mooi verhaal, ga je voor Cinglé op Ventoux? Is nog een van doelen. Maar heb vorig jaar over de klim via Bedoin al bijna 3 uur gedaan dus in die vorm haalt het voor mij niks uit.
    Ja, de Cinglé, daar ga ik voor. je hebt ook nog eentje waar je de berg 6x omhoog gaat. Maar dat vind ik een beetje teveel van het goede. Het moet leuk blijven.
    Superhero to the rescue!
      maandag 17 mei 2010 @ 11:43:52 #20
    74453 koeii
    Een P ja
    pi_81527764
    Snelle jelle rozijnenkoeken idd. Of anders AH fruitrepen?
    Dus toch .
    pi_81527826
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 11:17 schreef FJD het volgende:
    Zal m'n zadel vanavond nog eens wat omhoog schroeven, had al het idee dat iets te laag stond en dat zou overbelasting vd knie kunnen triggeren.

    Iemand nog goede tips voor vast voedsel tijdens lange ritten?Müslirepen lijken niet echt te vullen waardoor ik gisteren toch wel een redelijk slap & futloos gevoel had in de laatste kilometers. Dat ging in eerste instantie nog wel weg door de Snicker maar ik wil dat in de toekomst toch liever voorkomen.
    Van die ontbijtkoeken, zoals inderdaad Snelle Jelles. Ikzelf rijd voornamelijk op Sultana's, snel weg te krijgen en nog goed vullend ook
    pi_81527882
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 11:17 schreef FJD het volgende:
    Zal m'n zadel vanavond nog eens wat omhoog schroeven, had al het idee dat iets te laag stond en dat zou overbelasting vd knie kunnen triggeren.

    Iemand nog goede tips voor vast voedsel tijdens lange ritten?Müslirepen lijken niet echt te vullen waardoor ik gisteren toch wel een redelijk slap & futloos gevoel had in de laatste kilometers. Dat ging in eerste instantie nog wel weg door de Snicker maar ik wil dat in de toekomst toch liever voorkomen.
    bananen, fruitkicks, snelle jelle's, sultanas, krentenbollen, eierkoeken, plakjes cake, muslibollen
      maandag 17 mei 2010 @ 11:49:30 #23
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_81527958
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 11:21 schreef Yankee het volgende:
    Banaan of Snelle Jelle's?
    De ontbijt koek repen doen wonderen idd. En zijn ook tijdens het fietsen zelf wat gemakkelijker weg te werken.
    pi_81528849
    Cyclinggirl meldt zich weer na een weekend Limburg. Was wel lachen die Steven Rooks zeg. Ipv 110km de 160 maar gereden, even geen rekening gehouden met de Redoute dus ik had een tantje te weinig. Ik heb t op mijn tandvlees gehaald.
    Haters gonna hate.
    pi_81529994
    Yeah, dit weekend een huisje geregeld in Belgie! 2 dagen heerlijk fietsen, eerst op zondag Tilff-Bastogne-Tilff rijden (mijn eerste ervaring met La Redoute!) en dan op maandag op eigen houtje nog een rondje rijden. Kan niet wachten en het weerbericht ziet er ook nog prima uit

    Owja, ik keek laatst naar foto's van mij op de fiets en het valt mij op dat mijn knieen erg ver naar buiten steken als ik fiets. Fietsen andere mensen ook zo of ben ik de enige met deze 'afwijking'?

    [ Bericht 22% gewijzigd door BraveDribbel op 17-05-2010 12:51:34 ]
      maandag 17 mei 2010 @ 13:06:36 #26
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81531000
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 12:42 schreef BraveDribbel het volgende:
    Yeah, dit weekend een huisje geregeld in Belgie! 2 dagen heerlijk fietsen, eerst op zondag Tilff-Bastogne-Tilff rijden (mijn eerste ervaring met La Redoute!) en dan op maandag op eigen houtje nog een rondje rijden. Kan niet wachten en het weerbericht ziet er ook nog prima uit

    Owja, ik keek laatst naar foto's van mij op de fiets en het valt mij op dat mijn knieen erg ver naar buiten steken als ik fiets. Fietsen andere mensen ook zo of ben ik de enige met deze 'afwijking'?
    Hmm.. 2 dagen achter elkaar in die regio fietsen? Het is alles behalve vlak. behoorlijk ambitieus. Ga je de volledige Tilf-Bastogne-Tilf rijden?

    Het lijkt mij wel leuk maar qua timing is het niet gunstig. Ik rijd zondag op maandag naar Frankrijk. En om 237km te fietsen in die regio en dan 10 uur in de auto (hoef zelf niet te rijden) naar Frankrijk te gaan lijkt mij geen goed idee.

    Heeft iemand zin om zaterdag een grote tocht te rijden? Ik zat zelf te denken om een rondje Flevoland te doen. KM of 170, gewoon de dijken volgen. helft wind mee, helft tegen.
    Superhero to the rescue!
    pi_81532853
    Tvp!

    Heb 'n heerlijk weekendje Limburg gehad, en zaterdag nog de Camerig, Loorberg, Kruisberg, Eyserbosweg en Cauberg meegepakt. Na de Redoute had ik 't idee dat ik alles aankon. Vooral de Kruisberg ging makkelijk, vrolijk kletsend boven gekomen. Ook de Eyserbos ging vrij makkelijk.

    @Bravedribbel: Mijn knieen staan juist altijd naar binnen. Maar als gewoon loop weer naar buiten. Zal wel met elkaar te maken hebben..

    Nu is het helaas weer tegen de wind in beuken in het Groningse land
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 12:13 schreef CyclingGirl het volgende:
    Cyclinggirl meldt zich weer na een weekend Limburg. Was wel lachen die Steven Rooks zeg. Ipv 110km de 160 maar gereden, even geen rekening gehouden met de Redoute dus ik had een tantje te weinig. Ik heb t op mijn tandvlees gehaald.
    Hij is nog vrij lang he? Wat voor verzet had je en hoe ging de Bois d'Olne?
    pi_81533334
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 13:06 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Hmm.. 2 dagen achter elkaar in die regio fietsen? Het is alles behalve vlak. behoorlijk ambitieus. Ga je de volledige Tilf-Bastogne-Tilf rijden?

    Hmm, als Superher0 het al ambitieus vindt..... Nee, ik was vergeten er bij te zeggen dat wij de 136km tocht gaan rijden. Op de maandag gaan we gewoon op gemak nog wat rondfietsen als de benen dat dan nog toelaten.
    Gelukkig hoef ik ook geen 10u te rijden, we zijn in anderhalf uur daar. En hoef zelf niet te rijden, dus dat maakt t ook makkelijker
      maandag 17 mei 2010 @ 14:30:48 #29
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_81534217
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 14:08 schreef BraveDribbel het volgende:

    [..]

    Hmm, als Superher0 het al ambitieus vindt..... Nee, ik was vergeten er bij te zeggen dat wij de 136km tocht gaan rijden. Op de maandag gaan we gewoon op gemak nog wat rondfietsen als de benen dat dan nog toelaten.
    Gelukkig hoef ik ook geen 10u te rijden, we zijn in anderhalf uur daar. En hoef zelf niet te rijden, dus dat maakt t ook makkelijker
    Die gaan FJD en ik ook doen
    pi_81536798
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 10:36 schreef hetsjhokleek het volgende:

    [..]

    Mooi verhaal, ga je voor Cinglé op Ventoux? Is nog een van doelen. Maar heb vorig jaar over de klim via Bedoin al bijna 3 uur gedaan dus in die vorm haalt het voor mij niks uit.
    Ik was vorig jaar ook in die buurt (1:55, denk dat ik het nu sneller zou kunnen). Bij een aanrijding met een auto buiten mijn schuld nabij Sault ging mijn voorwiel dubbel. Ben toen door een vriendelijke Belg naar mijn verblijfplaats gereden. Die man had werkelijk elke ventoux-uitdaging wel eens gedaan, ook de MTB versies. Echt een ongelooflijke prestatie, want ik was al aardig dood na mijn eerste klim.
    http://www.dekaleberg.nl/mvversl141.shtml was zijn verslagje
    pi_81536999
    Oeh Urs, ik wil ook wel Cingle du Ventoux worden
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_81538636
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 13:55 schreef Tommeke het volgende:
    Tvp!

    Heb 'n heerlijk weekendje Limburg gehad, en zaterdag nog de Camerig, Loorberg, Kruisberg, Eyserbosweg en Cauberg meegepakt. Na de Redoute had ik 't idee dat ik alles aankon. Vooral de Kruisberg ging makkelijk, vrolijk kletsend boven gekomen. Ook de Eyserbos ging vrij makkelijk.

    @Bravedribbel: Mijn knieen staan juist altijd naar binnen. Maar als gewoon loop weer naar buiten. Zal wel met elkaar te maken hebben..

    Nu is het helaas weer tegen de wind in beuken in het Groningse land
    [..]

    Hij is nog vrij lang he? Wat voor verzet had je en hoe ging de Bois d'Olne?
    39/25 dom he. Die Olne ging wel maar de Redoute was bijten hoor. Volgende keer met 27.
    Haters gonna hate.
    pi_81540005
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 15:43 schreef FJD het volgende:
    Oeh Urs, ik wil ook wel Cingle du Ventoux worden
    Maak dat drie Hij staat er sinds vorig jaar toen ik de Tour op de Ventoux voorbij zag komen en ik honderden toeristen naar boven zag zwoegen.

    Maar eerst nog maar een jaartje trainen
      maandag 17 mei 2010 @ 16:56:31 #34
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81540385
    Beschuit met muisjes, maar dan wel de blauwe. Van de roze ga je fietsen als een mietje.
      FOK!fotograaf maandag 17 mei 2010 @ 17:13:21 #35
    73911 ultra_ivo
    pi_81541262
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 16:21 schreef CyclingGirl het volgende:

    [..]

    39/25 dom he. Die Olne ging wel maar de Redoute was bijten hoor. Volgende keer met 27.
    Dan mag je blij zijn dat de Drolenval er dit jaar niet in zat.
    pi_81541507
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 16:21 schreef CyclingGirl het volgende:

    [..]

    39/25 dom he. Die Olne ging wel maar de Redoute was bijten hoor. Volgende keer met 27.
    Ja, dan wordt 't lastig. Ik had 34-26 en had daar zeker op de Olne nog wel over. Ik ben uberhaupt geen klimmer trouwens.
      maandag 17 mei 2010 @ 17:25:08 #37
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_81541745
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 15:43 schreef FJD het volgende:
    Oeh Urs, ik wil ook wel Cingle du Ventoux worden
    Jij ziet alles wel als een uitdaging.
    pi_81542366
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 16:48 schreef Littlecreep het volgende:
    Maak dat drie Hij staat er sinds vorig jaar toen ik de Tour op de Ventoux voorbij zag komen en ik honderden toeristen naar boven zag zwoegen.

    Maar eerst nog maar een jaartje trainen
    Volgend voorjaar als datum prikken? Kan ie mooi als voorbereiding voor de Marmotte dienen
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_81542397
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 17:25 schreef ursel het volgende:

    [..]

    Jij ziet alles wel als een uitdaging.
    Nee joh, zo zit ik echt niet in elkaar
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_81543323
    Het ging echt net. Gelukkig kan ik wel redelijk klimmen.
    Haters gonna hate.
      maandag 17 mei 2010 @ 19:44:17 #41
    51286 w00h00
    Digital man!
    pi_81548293
    tvptje. Zal binnenkort mijn info voor OP even geven.
      maandag 17 mei 2010 @ 20:21:43 #42
    51286 w00h00
    Digital man!
    pi_81550336
    Waarom zijn al die fietscomputers eigenlijk zo lelijk?
      maandag 17 mei 2010 @ 21:14:08 #43
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81553620
    Ik heb vandaag ook weer stevig gebikkeld! 23km gefietst met een gemiddelde van 24km/h!



    Was even met de vrouw van mijn vader mee, die heeft een echte Reus dames racefiets gekocht met recht stuur, en dubbele pedaaltjes, dus voor het eerst ook echt inklikken!
    pi_81555271
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 20:21 schreef w00h00 het volgende:
    Waarom zijn al die fietscomputers eigenlijk zo lelijk?
    Dat vraag ik me ook af
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 21:14 schreef Oksel het volgende:
    Ik heb vandaag ook weer stevig gebikkeld! 23km gefietst met een gemiddelde van 24km/h!



    Was even met de vrouw van mijn vader mee, die heeft een echte Reus dames racefiets gekocht met recht stuur, en dubbele pedaaltjes, dus voor het eerst ook echt inklikken!
    Dan ben je sneller dan ik vandaag. Een gemiddelde van 23,4 over een km of 45. Ik ging helpen een groep beginners training te geven. Best lachen. Een paar zaten voor 't eerst op een racefiets en waren verbaasd dat ze zo makkelijk 30 per uur gingen
    Voor mij een mooie gelegenheid om even los te fietsen voor morgen.

    Hoe beviel de fiets haar? Wat voor shifters zitten er dan op als het een recht stuur is?
    pi_81558198
    Twijfel nu over Limburgs mooiste 150km (rode route). Iemand ervaringen mee? Goed georganiseerd? Leuk parcours?
    pi_81558484
    Ik ga hem dit jaar voor het eerst rijden (200 km), wou eigenlijk voor de 150 (rode lus) versie gaan maar die was een maand gelden al vol.
    Boodschap van algemeen nut.
    pi_81558904
    Telefoontje van mn FM gemist... Nu tot woensdag wachten...
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      dinsdag 18 mei 2010 @ 08:43:51 #48
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81567277
    Zo, zit nu officieel op 5000km dit seizoen, 5003,01km om precies te zijn. Als het weer zo blijft zit ik over 2 weken op 6000!

    Vanochtend heerlijk op de racefiets naar het werk gereden. 28km, beetje te warm gekleed, want het is lekker buiten! Heerlijk zonnetje, niet al te frisse wind. zou het dan toch echt lente worden!!!
    Superhero to the rescue!
      dinsdag 18 mei 2010 @ 08:50:27 #49
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81567404
    Ik wil een dezer dagen ook voor het eerst op de racefiets naar mijn nieuwe job. 35km.

    @Tom: het is zo'n fiets:



    Alu frame, sterke wielen met dunne bandjes, recht stuur met MBT shifters. Weegt 10kg. Bevalt haar super goed..
    pi_81567895
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 20:21 schreef w00h00 het volgende:
    Waarom zijn al die fietscomputers eigenlijk zo lelijk?
    Die van mij is mooi en bling
    Haters gonna hate.
    pi_81568012
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 08:43 schreef Superher0 het volgende:
    Zo, zit nu officieel op 5000km dit seizoen, 5003,01km om precies te zijn. Als het weer zo blijft zit ik over 2 weken op 6000!

    Vanochtend heerlijk op de racefiets naar het werk gereden. 28km, beetje te warm gekleed, want het is lekker buiten! Heerlijk zonnetje, niet al te frisse wind. zou het dan toch echt lente worden!!!
    Pfff, hoe doe je dat met je vriendin?
    Ik zit zelf op de 350 tot 400 km in de week en heb een fulltime baan en een vriendin waarmee ik mee samenwoon en het gaat allemaal net qua planning.
      dinsdag 18 mei 2010 @ 10:15:06 #52
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81569368
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 09:22 schreef Wielracer het volgende:

    [..]

    Pfff, hoe doe je dat met je vriendin?
    Ik zit zelf op de 350 tot 400 km in de week en heb een fulltime baan en een vriendin waarmee ik mee samenwoon en het gaat allemaal net qua planning.
    een kwestie van goed plannen en helaas ook vroeg opstaan. Er zijn weekenden dat ik al om 7:30 op de fiets zit. ook met de fiets naar het werk (27km enkele reis en in de avond een stukje professioneel verdwalen), ik ga dus niet dan nog eens naar een sportschool. Vanavond bijvoorbeeld verwacht ik 120km te fietsen. Vertrek om 5 uur van werk en ben om 2130 weer thuis, eerder mag niet, want mijn vriendin krijgt bezoek. Gelukkig sport zij ook regelmatig en wilt ze ook wel eens een hersteltraining met mij doen op de fiets. Ook heb ik de winter doorgefietst, niet zoveel als nu maar toch. Trouwens we zitten nu in week 20 en met 350km in de week kom ik uit op 7000km voor jou
    Superhero to the rescue!
    pi_81570397
    Netjes.
    Ik heb alleen in januari en februari niet veel gedaan ivm het slechte weer een opspelende knie.
    Voor de marmotte in juli hoop ik wel over de 5000 te zitten.
    pi_81592713
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 09:22 schreef Wielracer het volgende:

    [..]

    Pfff, hoe doe je dat met je vriendin?
    Ik zit zelf op de 350 tot 400 km in de week en heb een fulltime baan en een vriendin waarmee ik mee samenwoon en het gaat allemaal net qua planning.
    Dat heb ik dus ook.. werk en vrienden etc laten mij niet toe om er een paar keer per week op uit te trekken,. Maar het lijkt me wel heerlijk om er zoveel tijd voor te kunnen vrijmaken.
      dinsdag 18 mei 2010 @ 20:29:50 #55
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_81593509
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 20:16 schreef jpjedi het volgende:

    [..]

    Dat heb ik dus ook.. werk en vrienden etc laten mij niet toe om er een paar keer per week op uit te trekken,. Maar het lijkt me wel heerlijk om er zoveel tijd voor te kunnen vrijmaken.
    Doordeweeks is voor mij ook vaak moeilijk. Gelukkig heb ik een vrouwtje die op de zaterdag graag naar der paard wil. Verder probeer ik zo veel mogelijk activiteiten te combineren met het fietsen.
    pi_81593572
    Alles is een keuze.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      dinsdag 18 mei 2010 @ 20:32:28 #57
    51286 w00h00
    Digital man!
    pi_81593665
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 21:39 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Dat vraag ik me ook af
    [..]

    Ik heb nu wel een mooie van Trelock, maar wat een schijt ding zeg.
      FOK!fotograaf dinsdag 18 mei 2010 @ 20:41:28 #58
    73911 ultra_ivo
    pi_81594214
    Sinds ik een GPS heb gebruik ik amper nog een fietscomputer
      dinsdag 18 mei 2010 @ 22:13:03 #59
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_81600110
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 13:06 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Heeft iemand zin om zaterdag een grote tocht te rijden? Ik zat zelf te denken om een rondje Flevoland te doen. KM of 170, gewoon de dijken volgen. helft wind mee, helft tegen.
    Vanaf waar wilde jij dan zaterdag eigenlijk vertrekken?

    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
      woensdag 19 mei 2010 @ 08:13:04 #60
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81610595
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 22:13 schreef OProg het volgende:

    [..]

    Vanaf waar wilde jij dan zaterdag eigenlijk vertrekken?


    Ikzelf woon in Amersfoort en rijd bij Nijkerk Flevoland in. Kunnen in Amersfoort afspreken of bij de brug in Nijkerk. Hoewel, de stichtsebrug ligt ook om de hoek. ben nog aan het twijfelen. Het weer is in ieder geval goed, misschien ietsjes te veel wind (windkracht 3).

    Als ik met de club ga rijden kom ik ergens rond de 110km en dat vind ik te weinig. En ik heb nu een vrijbrief van thuis om zaterdag het meerendeel van de dag te mogen fietsen
    Superhero to the rescue!
      woensdag 19 mei 2010 @ 08:18:58 #61
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81610679
    Ja Superher0, we willen hier geen verhalen meer lezen van jouw over tochtjes van onder de 150km natuurlijk.
    pi_81611523
    Ik zit al over de 5000. Wel knap hoor van jullie hoe jullie dat doen met jullie vriendinnen. Ik heb wel eens vriendjes gehad en die waren altijd aan het zeuren als ik een duurtraining ga doen. Nu heb ik er een die iets meer fietst dus nu is het wel weer te combineren.
    Haters gonna hate.
      woensdag 19 mei 2010 @ 09:21:54 #63
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81611824
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 09:09 schreef CyclingGirl het volgende:
    Ik zit al over de 5000. Wel knap hoor van jullie hoe jullie dat doen met jullie vriendinnen. Ik heb wel eens vriendjes gehad en die waren altijd aan het zeuren als ik een duurtraining ga doen. Nu heb ik er een die iets meer fietst dus nu is het wel weer te combineren.
    humor, dus het zijn niet alleen de vrouwen die kunnen zeuren ;-)
    het werkt wel als je lief/meissie/gozer ook sportief is. nadeel van fietsen is dat er best wel wat traningsarbeid in gaat zitten. Maar, kwestie van plannen en goed afspreken. Afgelopen week Steven Rooks gereden en in Wallonie, dan gaat m'n meissie mee en doe ik waar zij zin in heeft op de dagen dat ik niet fiets. vanavond dus ook niet fietsen, maar gezellig met mijn meissie op de bank, knus en klef!
    Superhero to the rescue!
    pi_81612868
    Nog een weekje en dit zit ik in Basel fietsend naar Italië
      woensdag 19 mei 2010 @ 10:00:03 #65
    74052 Ender_W
    veni, vidi, vici
    pi_81613014
    ghehe en soms wil het meissie ook dat ik ga fietsen . Heeft ze ook eens rust

    Maar wat betreft fietsen: aangezien ik de hele week aan het overwerken ben omdat het stervens druk is bij ons. Heb ik mezelf een rondje Groesbeek/Berg en Dal belooft aanstaande zaterdag, even de hele week er uit gooien.
    Live life to the Ender :D
      woensdag 19 mei 2010 @ 10:09:28 #66
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81613346
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 09:55 schreef Kadooosh het volgende:
    Nog een weekje en dit zit ik in Basel fietsend naar Italië
    Vasa sport?

    verleden jaar de Transalp van salzburg naar Venetie gereden met Transalp. Fantastisch, elke dag andere omgeving. Langzaam het landschap zien veranderen en geen gedoe met bagage.
    Superhero to the rescue!
    pi_81614857
    Mn nieuwe fiets is binnen. Met mn lengte van 1.85 en bbl van 90cm zou ik normaal gesproken een 58 of 60 moeten hebben, maar bij Cube heb ik vreemd genoeg een 62 (de grootste maat) nodig. Cube is blijkbaar niet voor lange mensen. Zo op het eerste gevoel zit 'ie me als gegoten. Qua lengte valt de naaf mooi weg achter het stuur, qua hoogte heb ik nog 1-2cm aan spacer nodig, maar kan er eventueel nog af. Zadelpen steekt nog een lekker stuk uit het frame, ik zit wel iets hoger in vergelijking met nu.

    Vooral de hoods vallen me op, liggen erg lekker in de hand. Ook een lekker dik bracket en een mooie platte bovenbuis. En bij de nieuwe Ultegra zijn de waslijntjes weggewerkt. Errug mooi.

    Morgen is 'ie klaar (39t binnenblad, pedalen en stuurlintje erop, en helemaal afgesteld). Blij mee.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      woensdag 19 mei 2010 @ 11:01:26 #68
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81615300
    Probeer maandag maar de Heuvelrugtocht van wielerclub Hilversum te rijden, je kan van de 95 km makkelijk 110 makken volgens hun website...
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      woensdag 19 mei 2010 @ 11:02:09 #69
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81615346
    Wat minder wind zou fijn zijn............
    .
    pi_81615448
    Gaaf hoor een nieuwe fiets, ik wil er ook een, zit op een Pinarello Dogma te azen maar moet eerst even trouwen en dan zijn er weer centjes
    Haters gonna hate.
      woensdag 19 mei 2010 @ 11:05:55 #71
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81615518
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 11:04 schreef CyclingGirl het volgende:
    Gaaf hoor een nieuwe fiets, ik wil er ook een, zit op een Pinarello Dogma te azen maar moet eerst even trouwen en dan zijn er weer centjes
    Een pinarello is een goede reden om te trouwen
    Superhero to the rescue!
    pi_81615712
    Fiets vraagje,

    Ik heb geen wielrenfiets maar een Mountainbike. Sinds kort heb ik last van een tikje in de pendalen (als de pendalen rond gaan, is er een bepaald plekje waar je een tikje hoort en soms 2)

    Waar zou dat aan kunnen liggen? En kan een noob met 2 linker handen dat nog verhelpen?
    Trek eens aan mijn vinger?
    Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
      woensdag 19 mei 2010 @ 11:13:38 #73
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81615818
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 11:10 schreef CaLeX het volgende:
    Fiets vraagje,

    Ik heb geen wielrenfiets maar een Mountainbike. Sinds kort heb ik last van een tikje in de pendalen (als de pendalen rond gaan, is er een bepaald plekje waar je een tikje hoort en soms 2)

    Waar zou dat aan kunnen liggen? En kan een noob met 2 linker handen dat nog verhelpen?
    Zit waarschijnlijk in je crankstel. Vocht. Heb je speciaal gereedschap voor nodig. Fietsenmaker doet dit zo, crank losschroeven, schoon en droog maken, invetten en terug plaatsen. Tik weg.

    Als je gereedschap koopt kun je het zelf doen. Afhankelijk van je crank heb je een andere sleutel nodig.
    Superhero to the rescue!
      woensdag 19 mei 2010 @ 11:20:29 #74
    74453 koeii
    Een P ja
    pi_81616173
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 11:10 schreef CaLeX het volgende:
    Fiets vraagje,

    Ik heb geen wielrenfiets maar een Mountainbike. Sinds kort heb ik last van een tikje in de pendalen (als de pendalen rond gaan, is er een bepaald plekje waar je een tikje hoort en soms 2)

    Waar zou dat aan kunnen liggen? En kan een noob met 2 linker handen dat nog verhelpen?
    Kijk even of je de tik ook hebt als je uit het zadel fietst. Zo nee: zadelpen even invetten. Had afgelopen week precies hetzelfde en was dus binnen 2 minuten opgelost.
    Dus toch .
    pi_81616488
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 11:13 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Zit waarschijnlijk in je crankstel. Vocht. Heb je speciaal gereedschap voor nodig. Fietsenmaker doet dit zo, crank losschroeven, schoon en droog maken, invetten en terug plaatsen. Tik weg.

    Als je gereedschap koopt kun je het zelf doen. Afhankelijk van je crank heb je een andere sleutel nodig.
    Wordt ff langs de fietsenboer rijden dus
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 11:20 schreef koeii het volgende:

    [..]

    Kijk even of je de tik ook hebt als je uit het zadel fietst. Zo nee: zadelpen even invetten. Had afgelopen week precies hetzelfde en was dus binnen 2 minuten opgelost.
    Ik had het zadel even opgetilt en de trappers een zet gegeven. Toen was het nogsteeds dus ik denk dat Superhero gelijk heeft.

    Bedankt iig beide.
    Trek eens aan mijn vinger?
    Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
      woensdag 19 mei 2010 @ 11:46:00 #76
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_81617348
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 11:27 schreef CaLeX het volgende:

    [..]

    Wordt ff langs de fietsenboer rijden dus
    [..]

    Ik had het zadel even opgetilt en de trappers een zet gegeven. Toen was het nogsteeds dus ik denk dat Superhero gelijk heeft.

    Bedankt iig beide.
    Gok inderdaad op iets van water, kapotte lagers of dergelijks.
    wat zijn trouwens pendalen?
    I'm Back Again!
    pi_81617466
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 11:46 schreef AskBrad het volgende:

    [..]

    wat zijn trouwens pendalen?
    Dat zijn dingen voor het 'gewone' fietsvolk
    Trek eens aan mijn vinger?
    Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
      woensdag 19 mei 2010 @ 11:59:14 #78
    74052 Ender_W
    veni, vidi, vici
    pi_81617987
    @ CaLeX: het zou eventueel ook nog ergens anders in je crank-stel kunnen zitten. Ik heb iets soortgelijks gehad in het verleden en toen was de schroefdraad (tpv de verbinding crank-pedaal) in de crank kapot (vraag me niet hoe), maar daardoor ontstond er steeds meer speling en kon ik het complete crankstel vervangen. Dus het kan ook iets lastiger zijn.

    Laat maar, omdat je het hoort als je het wiel een slinger geeft kan het dus al niet meer. Ik was wat traag met invoeren
    Live life to the Ender :D
      woensdag 19 mei 2010 @ 12:04:28 #79
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81618229
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 11:20 schreef koeii het volgende:

    [..]

    Kijk even of je de tik ook hebt als je uit het zadel fietst. Zo nee: zadelpen even invetten. Had afgelopen week precies hetzelfde en was dus binnen 2 minuten opgelost.
    Dat had ik dus pas.. en ik maar denken dat het uit het crank kwam. Bleek beide te zijn.
      woensdag 19 mei 2010 @ 17:46:34 #80
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_81635175
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 10:00 schreef Ender_W het volgende:
    ghehe en soms wil het meissie ook dat ik ga fietsen . Heeft ze ook eens rust

    Maar wat betreft fietsen: aangezien ik de hele week aan het overwerken ben omdat het stervens druk is bij ons. Heb ik mezelf een rondje Groesbeek/Berg en Dal belooft aanstaande zaterdag, even de hele week er uit gooien.
    Ik denk dat ik daar ook wel rond fiets zaterdag.

    Vandaag stond er een straffe wind, op sommige plekken kwam ik onder de 25 km/h te zitten. De terugweg met de wind mee gaat dan opeens wel heel snel.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
      woensdag 19 mei 2010 @ 20:36:49 #81
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81643172
    Ja, stevig briesje vandaag. Net even de eerste 20km van mijn nogal landelijke, nee.. ZEER landelijke route verkent die ik morgenvroeg om 7 uur naar mijn werk ga fietsen. 35km! Kleding en douchespullen hangen al in de douche, fiets gaat mee naar boven, dat mag als het Italiaans is.. Een andere vent had paar dagen mooie Pinarello op de 3e staan, dus dan mag Bianchi ook.

    Hij noemt zijn fiets trouwens Priscilla..
    pi_81649736
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 11:27 schreef CaLeX het volgende:

    [..]

    Wordt ff langs de fietsenboer rijden dus
    [..]

    Ik had het zadel even opgetilt en de trappers een zet gegeven. Toen was het nogsteeds dus ik denk dat Superhero gelijk heeft.

    Bedankt iig beide.
    gelukkig zijn het niet je knieen!
      donderdag 20 mei 2010 @ 07:34:05 #83
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81660864
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 20:36 schreef Oksel het volgende:
    Een andere vent had paar dagen mooie Pinarello op de 3e staan, dus dan mag Bianchi ook.

    Hij noemt zijn fiets trouwens Priscilla..
    En heb je jouw schatje al een naam gegeven?
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      donderdag 20 mei 2010 @ 07:44:32 #84
    74052 Ender_W
    veni, vidi, vici
    pi_81660942
    haha, zijn er serieus veel mensen die hun fiets een naam geven? Hier ook?

    Ik heb mijn "stalen ros" dus geen naam gegeven.
    Live life to the Ender :D
    pi_81661000
    Dat vind ik stiekem wel wat sneus hebben ja Aan de andere kant zijn er ook mensen dir hun lul een naam
    geven en aangezien je fiets een verlengstuk is van..
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      donderdag 20 mei 2010 @ 07:54:32 #86
    74052 Ender_W
    veni, vidi, vici
    pi_81661027
    Dat is kut voor je vriendin! Met zo'n fiets naar binnen schuiven
    Live life to the Ender :D
      donderdag 20 mei 2010 @ 07:58:58 #87
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81661069
    Hij heeft bij mij geen naam...de enige die zou kunnen zou 'Oliver' zijn. Verder past niets.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81663316
    Woei, vandaag kan ik ook de nieuwe clubkleding ophalen.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_81663733
    Beter nieuwe clubkleding. Vind ik altijd weer fijn, nieuwe spullen. Ik krijg nieuwe fietsschoenen van mijn lief.
    Haters gonna hate.
      donderdag 20 mei 2010 @ 10:36:40 #90
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81664459
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 10:14 schreef CyclingGirl het volgende:
    Beter nieuwe clubkleding. Vind ik altijd weer fijn, nieuwe spullen. Ik krijg nieuwe fietsschoenen van mijn lief.
    Dat is lief! Ik moet echt lullen als brugman om een aanschaf zoals nieuwe schoenen of een helm goed te praten. Ze vindt het allemaal maar duur en dat gedoe van hardheid en gewicht maar onzin. Het mag best wel wat zwaarder en wat goedkoper
    Superhero to the rescue!
    pi_81664597
    Vijl je ook de hakjes van je schoenen af?
    Dus toch .
    pi_81665073
    Het is ook duur. Het gaat hier om de Shimano Custom fit schoenen nou dan weet je het wel maar mijn andere schoenen zijn niet mooi meer. Die ga ik voor regenachtig weer gebruiken.

    Nee waarom zou ik de hakjes van mijn schoenen afvijlen?
    Haters gonna hate.
      donderdag 20 mei 2010 @ 11:21:49 #93
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81666096
    Vast omdat het 0,045 gram scheelt..

    Vanochtend voor het eerst naar mijn werk op de racefiets! 07:00 vertrokken, prachtige, prachtige route. Eerste 10km over de landweggetjes en landerijen, toen 10km dwars door het bos, langs de Holterberg. Laatste 15km over een superstrak fietspad langs een doorgaande weg, maar ook langs de landerijen. In totaal 36km, had briesje tegen, gemiddelde van 31,2 kwam ik aan.. 2 keer moeten stoppen voor stoplicht, paar keer moeten remmen voor scholieren, die dan 3 - 3 fietsen. 3 tegen, 3 in mijn richting. Op een fietspad. En dan niet oppassen. Probeerde er nog 1 een tik op z'n achterhoofd te geven, maar miste omdat ik te hard fietste..
      donderdag 20 mei 2010 @ 11:23:55 #94
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81666175
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 07:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:

    [..]

    En heb je jouw schatje al een naam gegeven?
    Nee, maar het moet binnenkort wel, omdat ze hem hier op mijn werk nu "Betsie" ( ) noemen. Totdat ik haar een andere naam geef. Vereiste is dat het met een B begint trouwens.
      donderdag 20 mei 2010 @ 11:24:37 #95
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81666199
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 11:21 schreef Oksel het volgende: Probeerde er nog 1 een tik op z'n achterhoofd te geven, maar miste omdat ik te hard fietste..
    Morgen weer een kans
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81666738
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef CyclingGirl het volgende:
    Het is ook duur. Het gaat hier om de Shimano Custom fit schoenen nou dan weet je het wel maar mijn andere schoenen zijn niet mooi meer. Die ga ik voor regenachtig weer gebruiken.

    Nee waarom zou ik de hakjes van mijn schoenen afvijlen?
    wel uitkijken met de custom fit schoenen.
    Ik heb ze ook gehad en omdat de schoenen als het ware om je voet worden gesmolten heeft je voet veel minder ruimte om uit te zetten. Hoe langer de rit en hoe warmer het buiten is hoe meer de voet uitzet. Dus dan heeft de voet steeds minder ruimte.
    Laat je eerst goed voorlichten over deze schoenen.
      donderdag 20 mei 2010 @ 12:30:05 #97
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81668641
    Waarom zou je custom fit schoenen nemen..
      donderdag 20 mei 2010 @ 12:46:51 #98
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81669140
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 12:30 schreef Oksel het volgende:
    Waarom zou je custom fit schoenen nemen..
    Omdat als je ergens blessures kunt krijgen op de fiets het wel door een verkeerde houding is.
    Omdat al je energie uit je benen via je voeten, schoenen en de pedalen naar de fiets gaat.

    Custom fit schoenen passen zich aan aan je voeten, drukpunten, knelpunten worden daardoor verminderd, je kunt langer fietsen zonder problemen. Las een artikel laatst over een rabo fietser waarbij een zenuw in de voet bekneld was geraakt en dit verstoorde een beetje zijn training en de koersen.
    Superhero to the rescue!
      donderdag 20 mei 2010 @ 12:53:00 #99
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81669360
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 12:46 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Omdat als je ergens blessures kunt krijgen op de fiets het wel door een verkeerde houding is.
    Omdat al je energie uit je benen via je voeten, schoenen en de pedalen naar de fiets gaat.

    Custom fit schoenen passen zich aan aan je voeten, drukpunten, knelpunten worden daardoor verminderd, je kunt langer fietsen zonder problemen. Las een artikel laatst over een rabo fietser waarbij een zenuw in de voet bekneld was geraakt en dit verstoorde een beetje zijn training en de koersen.
    en natuurlijk omdat je de wannabe-prof wilt uithangen

    [ Bericht 0% gewijzigd door Yankee op 20-05-2010 13:01:33 ]
    .
    pi_81669612
    Toestemming vragen voor een dure aanschaf Zolang t niet uit een gezamenlijk potje komt ga ik met niemand in overleg of iets duurs ''mag' kopen.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      donderdag 20 mei 2010 @ 13:16:03 #101
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81670293
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 12:53 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    en natuurlijk omdat je de wannabe-prof wilt uithangen
    betrapt!

    even serieus. Ik kreeg verleden jaar erg last van mijn knie. Ben uiteindelijk naar een fietstherapeut gegaan die je helemaal doormeet. Voor 75 euro wordt je hele houding gemeten en gecorrigeerd. Eerst een simpele meting, aanpassen en dan op de fiets zitten en door middel van camera,loodjes en gewoon fietsen wordt het fijner afgesteld. Daarna geen last meer gehad van de knie en ook minder druk op de voeten. Als je veel kilometers maakt is het zeker aan te raden om niet te bezuinigen. Ok, je dient natuurlijk niet meteen het beste van het beste te kopen maar toch.
    Superhero to the rescue!
      donderdag 20 mei 2010 @ 13:35:19 #102
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_81671021
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 11:23 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Nee, maar het moet binnenkort wel, omdat ze hem hier op mijn werk nu "Betsie" ( ) noemen. Totdat ik haar een andere naam geef. Vereiste is dat het met een B begint trouwens.
    Bianchi?
    I'm Back Again!
      donderdag 20 mei 2010 @ 13:38:08 #103
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81671157
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 13:35 schreef AskBrad het volgende:

    [..]

    Bianchi?
    Bruno?
    Superhero to the rescue!
    pi_81671981
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 12:53 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    en natuurlijk omdat je de wannabe-prof wilt uithangen
    Nou de reden dat ik die custom fits wil hebben is omdat de kleur van de schoenen goed bij mijn fiets past. Ik heb nergens anders die kleur gezien. Dat het dan Custom fit is, is mooi meegenomen
    Haters gonna hate.
    pi_81672006
    Brutus
    Haters gonna hate.
      donderdag 20 mei 2010 @ 13:59:44 #106
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_81672108
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 13:56 schreef CyclingGirl het volgende:

    [..]

    Nou de reden dat ik die custom fits wil hebben is omdat de kleur van de schoenen goed bij mijn fiets past. Ik heb nergens anders die kleur gezien. Dat het dan Custom fit is, is mooi meegenomen
    Natuurlijk, hoe konden we dat bedenken dat een vrouw om een functionele reden der schoenen uitkiest.
      donderdag 20 mei 2010 @ 14:12:35 #107
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_81672723
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 13:56 schreef CyclingGirl het volgende:

    [..]

    Nou de reden dat ik die custom fits wil hebben is omdat de kleur van de schoenen goed bij mijn fiets past. Ik heb nergens anders die kleur gezien. Dat het dan Custom fit is, is mooi meegenomen
    Haha en wederom worden alle cliche vooroordelen over vrouwen bevestigd .
    I'm Back Again!
    pi_81674521
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 11:23 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Nee, maar het moet binnenkort wel, omdat ze hem hier op mijn werk nu "Betsie" ( ) noemen. Totdat ik haar een andere naam geef. Vereiste is dat het met een B begint trouwens.
    Bianca. Lijkt me duidelijk.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      donderdag 20 mei 2010 @ 14:58:54 #109
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81674904
    Lijkt teveel.

    En speciaal dure schoenen kopen om de kleur is wel heel treurig. Een witte of zwarte schoen past altijd overal bij.
      donderdag 20 mei 2010 @ 15:00:11 #110
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81674958
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 12:58 schreef FJD het volgende:
    Toestemming vragen voor een dure aanschaf Zolang t niet uit een gezamenlijk potje komt ga ik met niemand in overleg of iets duurs ''mag' kopen.
    Lijkt me redelijk normaal in een normale, volwassen relatie.
    pi_81675989
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 14:58 schreef Oksel het volgende:
    Lijkt teveel.

    En speciaal dure schoenen kopen om de kleur is wel heel treurig. Een witte of zwarte schoen past altijd overal bij.
    LOL natuurlijk heb ik ze niet alleen op de kleur, ik wilde nieuwe schoenen, ben altijd blij geweest met Shimano en ik zag deze en ze zaten meneen super lekker. Al hoewel moet ik wel zeggen dat als ik nu outfits koop die niet van een team zijn ze wel bij mijn fiets passen ja
    Haters gonna hate.
      donderdag 20 mei 2010 @ 15:39:10 #112
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81676803
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 13:38 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Bruno?


    Zolang Oksel dat maar niet als aanmoediging ziet om naakt te gaan fietsen, tenminste.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      donderdag 20 mei 2010 @ 15:41:28 #113
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81676900
    Het moet wel een vrouwennaam zijn.

    BellaDonna?
    pi_81677122
    Bellissima
    Bella
    Haters gonna hate.
      donderdag 20 mei 2010 @ 15:50:19 #115
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81677299
    Bambina
    Fortissimo
    Ragazza
    etc..
    Superhero to the rescue!
      donderdag 20 mei 2010 @ 15:50:54 #116
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_81677325
    nee kappen.

    Je geeft je fiets geen naam punt.

    Hooguit je eigen:
    I'm Back Again!
      donderdag 20 mei 2010 @ 15:55:38 #117
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81677590
    Ik zou het normaal niet doen, maar ze wordt nu Betsie genoemd door mijn collega's..
      donderdag 20 mei 2010 @ 15:57:10 #118
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81677656
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 15:55 schreef Oksel het volgende:
    Ik zou het normaal niet doen, maar ze wordt nu Betsie genoemd door mijn collega's..
    Je moet ook wel een beetje respect afdwingen op je fiets

    Vind het trouwens bewonderingswaardig dat je in de ochtend 35km fietst naar je werk. Ik vind 28 al te veel om naar het werk te fietsen en dat is wat ik maximaal moet rijden. Houd sowieso niet van vroeg opstaan.
    Superhero to the rescue!
      donderdag 20 mei 2010 @ 16:22:30 #119
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81678767
    06:43 stond ik op, 06:57 zat ik op de fiets.. 08:10 kwam ik aan, 08:30 zat ik gedouched achter m'n laptop met een kop koffie..

    Maar het is een aardig stukje. En heb aardig hard doorgetrapt voel ik nu. T'is even wennen..

    Voor jouw moet het trouwens een makkie zijn..? 3x de trappers rond, 2x puffen en je bent er.. 28km is normaal je warming-up, toch?
      donderdag 20 mei 2010 @ 16:22:44 #120
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81678775
    Ik ga koffie halen. Op de fiets.
    pi_81678928
    Ik rij er ook 28 als ik naar mijn werk ga. Ik begin om half negen met werken, kom hier vaak om kwart over acht al aan kakken. Dan kan ik mij nog even onder het koudwaterkraantje wassen want een douche hebben we hier niet
    Haters gonna hate.
      donderdag 20 mei 2010 @ 16:26:56 #122
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81678978
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 16:22 schreef Oksel het volgende:
    06:43 stond ik op, 06:57 zat ik op de fiets.. 08:10 kwam ik aan, 08:30 zat ik gedouched achter m'n laptop met een kop koffie..

    Maar het is een aardig stukje. En heb aardig hard doorgetrapt voel ik nu. T'is even wennen..

    Voor jouw moet het trouwens een makkie zijn..? 3x de trappers rond, 2x puffen en je bent er.. 28km is normaal je warming-up, toch?
    ja, eigenlijk wel. maar om nou in de ochtend helemaal loos te gaan en dan aan het werk trekt mij niet zo. Ook al kan ik douchen. Naar werk hard fietsen is sowieso fout, hard weg fietsen van het werk mag wel
    Superhero to the rescue!
      donderdag 20 mei 2010 @ 17:28:41 #123
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_81682524
    Zoek de verschillen:

    Van...


    Naar...


    Alleen zaken als zadeltasje, tellertje, belletje en pompje moeten er nog op. En pedalen (SPD-SL 105) waren nog niet binnen, dus mn oude pedalen zitten er nog onder. Enige wat ik er aan veranderd heb is een 39-binnenblaadje ipv 34. Wilde ook Conti's eronder hebben, maar deze staan er zo goed bij, en de nieuwe Ultremo's schijnen ook weer goed te zijn, dus heb ze er maar onder laten zitten.

    Hij schakelt als een gek. Echt een dikke verbetering.

    [ Bericht 14% gewijzigd door marcodej op 20-05-2010 17:54:45 ]
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      donderdag 20 mei 2010 @ 17:57:09 #125
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81682909
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 17:46 schreef marcodej het volgende:
    Zoek de verschillen:

    Van...
    [ afbeelding ]

    Naar...
    [ afbeelding ]

    Alleen zaken als zadeltasje, tellertje, belletje en pompje moeten er nog ..
    .
    pi_81682950
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 17:57 schreef Yankee het volgende:

    [..]


    Boeien, binnenbandje(s) op je rug is nog kutter.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      donderdag 20 mei 2010 @ 18:00:54 #127
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81683059
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 17:58 schreef marcodej het volgende:

    [..]

    Boeien, binnenbandje(s) op je rug is nog kutter.
    onzin. Maar goed, je moet het zelf weten. Ik vind je fiets een stuk minder mooi door dergelijke onzin


    Ik vind het trouwens wel een mooie fiets
    .
    pi_81685210
    Tsja, vooral met toertochten zit ik volgepakt met reepjes/bananen etc., een jasje, mobiel etc... Dat wordt vrij krap als ik er dan ook nog bandjes (ik neem er altijd twee mee) en een pompje bij moet frommelen.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      donderdag 20 mei 2010 @ 19:05:12 #129
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81685764
    Zeer fraaie aanwinst die Cube !
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      FOK!fotograaf donderdag 20 mei 2010 @ 19:57:04 #130
    73911 ultra_ivo
    pi_81688191
    Ik heb geen enkel probleem met zadeltasjes. Zelfs niet met zadeltassen (Carradice Nelson Longflap)
    pi_81689404
    Ik denk dat ik in deze maand de 1000 km wel vol ga fietsen, zit nu al op 660 en de elfsteden moet ook nog komen
    Dinsdag had ik 'n tijdritje, 't ging niet echt snel en 't voelde alsof m'n achterrem aanliep.. Heb me helemaal kapot gefietst en toen ik naar huis fietste kwam ik er achter dat m'n achterrem inderdaad aanliep

    Gelukkig heb ik er morgen weer een, ga ik voor de herkansing
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 09:09 schreef CyclingGirl het volgende:
    Ik zit al over de 5000. Wel knap hoor van jullie hoe jullie dat doen met jullie vriendinnen. Ik heb wel eens vriendjes gehad en die waren altijd aan het zeuren als ik een duurtraining ga doen. Nu heb ik er een die iets meer fietst dus nu is het wel weer te combineren.
    Mijn vriendinnetje is gelukkig ook gek op fietsen, we fietsen ook best vaak samen
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 11:02 schreef Yankee het volgende:
    Wat minder wind zou fijn zijn............
    Gelukkig kon ik af en toe bij jou in 't wiel zitten
    Ik zat echt kapot, uitfietsen was er niet bij. Heb na te tijd nog 30 km gepeddeld om 't zuur uit m'n benen te fietsen. Toch weer 100 gehad!

    Een zadeltasje kan echt niet, zo lelijk
    En 't rammelt ook nog. Bij mij pas alles wel in m'n shirtje..

    [ Bericht 5% gewijzigd door Tommeke op 20-05-2010 20:28:57 ]
      donderdag 20 mei 2010 @ 20:57:44 #132
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81691104
    Het ging net op de club helemaal niet. Begon vooraan bij de training en waar ik 43 tegen de wind in rij rijden die gasten 46. Toch te snel begonnen. Had niet het idee dat mijn benen goed waren en heb daarna gewoon in de middenmoot meegereden maar ik kreeg honger en mijn maag had andere ideeen en ben dus na 40 minuten afgestapt. 39 gemiddeld inclusief inrijden. Max 53 ergens.

    Heb al een halve liter cola op, grote bord mie met garnalen en ga zo voor 250 gram kwark. En vandaag ook niet weinig gegeten, 5 bruine boterhammen als lunch, dubbele portie cornflakes, grote beker yoghurt met muesli, 2 appels, banaan, nog 2 bruine boterhammen. Nog steeds trek.

    Ow, een toerder rijdt met zadeltasje, een amateur zonder. Ik rijd ook met zadeltasje, maar ik speel vals, tijdens het koersen haal ik hem eraf Tijdens mijn tochten zit hij er gewoon op omdat mijn zakken vol zitten met bananen, repen, krentenbollen en nog meer eten.
    Superhero to the rescue!
    pi_81692224
    Stiekem heb ik straks op vakantie ook een zadeltasje hoor

    Weet iemand trouwens of je nog ergens de old-skool continental grand prix banden kan bestellen? (niet de 4000s enzo) maar deze units:



    Die van mij zijn bijna op en ik vind dat bruine randje zo cool
    Of weet iemand nog vergelijkbare banden met bruine wangen?
    pi_81692401
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 20:23 schreef Tommeke het volgende:
    Een zadeltasje kan echt niet, zo lelijk
    En 't rammelt ook nog. Bij mij pas alles wel in m'n shirtje..
    Dan moet je een goed tasje kopen. Bij mij rammelt er niks.

    Zo, net een eerste korte testritje met nieuwe kleding en fiets gehad: Bioracer . En de fiets loopt als een naaimachine, heerlijk. Moet wel wennen aan de ratel in de Fulcrum's... En (gelukkig) mag er wel een cm'tje aan spacers af, zit net ff te hoog. Spacers zijn wel lelijk.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_81692567
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 15:00 schreef Oksel het volgende:
    Lijkt me redelijk normaal in een normale, volwassen relatie.
    Jouw perceptie van normaal Los van de gezamenlijke bijdrages gaat echt niemand mij vertellen hoe ik de rest van m'n geld uit geef en andersom werkt t net zo. Ik zie ook niet echt waarom dat wel zou moeten

    Zadeltasje heb ik ook. Ziet er niet uit maar boeit me weinig, tis lekker makkelijk.

    Mooie fiets marcodej Heeft ook lang op mn lijstje gestaan
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      donderdag 20 mei 2010 @ 21:34:30 #136
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81693104
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 21:25 schreef FJD het volgende:

    [..]

    Jouw perceptie van normaal Los van de gezamenlijke bijdrages gaat echt niemand mij vertellen hoe ik de rest van m'n geld uit geef en andersom werkt t net zo. Ik zie ook niet echt waarom dat wel zou moeten

    Zadeltasje heb ik ook. Ziet er niet uit maar boeit me weinig, tis lekker makkelijk.
    Maar je moet sparen voor de toekomst... Ach, het is geen toestemming vragen of krijgen, het is maar net wat je voor plannen je samen hebt. Mijn meissie en ik willen een nieuw huis kopen als we beiden ons huis verkocht hebben en ik wil dan eigenlijk helemaal opnieuw starten met de meubels voor beneden. En ja, dan dien je te sparen en ja, dan moet je van elke grote uitgaven vragen of dit wel de moeite waard is.
    En om eerlijk te zijn vind ik 250 euro voor een paar wielrenschoenen best wel veel geld, maar ze zitten zo verdomd goed en ze rijden zo lekker! Net zoals die helm van 200 euro, die is zo licht, je voelt hem niet eens. Of wat dacht je van een goede wielerbroek van Asos of Santini, praat je ook over zo'n 150 euro. Niet te veel tegelijk aanschaffen anders ontkom je niet aanvragen
    Superhero to the rescue!
    pi_81693117
    Zo weer terug van 75 km fietsen ging erg goed Gemiddelde bij 65 km lag op 29,9 km. Daarna wel gezakt tot 29,2 omdat ik nog door de stad heen moest.

    Deze week er al 240 km opzitten wat denk ik wel een record is voor mij. En zaterdag wil ik nog eens 100 km gaan rijden richting Groesbeek, Ubbergen.

    En over de wind misschien moeten jullie maar eens een avond in Brabant komen rijden. Je begint met wind mee als je voelt dat de wind gaat liggen draai je om. Zo heb je nooit last van de wind. Werkte zowel afgelopen zondag als vandaag erg goed.

    Mooie fiets marcodej!
    Boodschap van algemeen nut.
      donderdag 20 mei 2010 @ 21:36:31 #138
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81693215
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 21:22 schreef marcodej het volgende:

    [..]

    Dan moet je een goed tasje kopen. Bij mij rammelt er niks.

    Zo, net een eerste korte testritje met nieuwe kleding en fiets gehad: Bioracer . En de fiets loopt als een naaimachine, heerlijk. Moet wel wennen aan de ratel in de Fulcrum's... En (gelukkig) mag er wel een cm'tje aan spacers af, zit net ff te hoog. Spacers zijn wel lelijk.
    Inderdaad een mooie fiets! Die ratel wordt minder na verloop van tijd. Heeft wel een mooi geluid, een soort naaimachine. Veel plezier met de fiets!
    Superhero to the rescue!
    pi_81693534
    Dat ratelen vind ik ook wel stoer. Mooie fiets!
      FOK!fotograaf donderdag 20 mei 2010 @ 22:00:28 #140
    73911 ultra_ivo
    pi_81694624
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 21:18 schreef Tommeke het volgende:
    Stiekem heb ik straks op vakantie ook een zadeltasje hoor

    Weet iemand trouwens of je nog ergens de old-skool continental grand prix banden kan bestellen? (niet de 4000s enzo) maar deze units:

    [ afbeelding ]

    Die van mij zijn bijna op en ik vind dat bruine randje zo cool
    Of weet iemand nog vergelijkbare banden met bruine wangen?
    Ik heb dacht ik nog een paar in 23mm. Ooit opgedoken in Aken. Ik gebruik zelf veel de Panaracer Pasela, die heeft lichtbruine wangen. Maar is meer een toerband.
    pi_81697949
    Ik vind ze heerlijk rijden, en ik rij bijna nooit lek met die dingen
    pi_81700917
    @ultra_ivo: Kan ik trouwens uit je post opmaken dat je die banden wel wil verkopen?
      vrijdag 21 mei 2010 @ 00:11:36 #143
    202421 Mr_DG
    Areeverdairchee
    pi_81701776
    Ik lees hier van alles over lek rijden en reserve banden, ik vraag me af of jullie vaak lek rijden. Heb op m'n huidige fiets op 3000 km eenmaal een lekke achterband gehad. En ik heb verder nooit reservespullen bij me. Is het misschien handig om een setje aan te schaffen voor de zekerheid?
    “Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
    pi_81701978
    Sowieso zou ik altijd een binnenbandje meenemen onderweg.

    Een setje bandje als reserve aan te schaffen kan niet kwaad, als de banden die op je fiets zitten op zijn kan je je reservebanden erop zetten.
      FOK!fotograaf vrijdag 21 mei 2010 @ 05:33:20 #145
    73911 ultra_ivo
    pi_81705147
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 23:48 schreef Tommeke het volgende:
    @ultra_ivo: Kan ik trouwens uit je post opmaken dat je die banden wel wil verkopen?
    heb je goed gelezen .
    pi_81705513
    Ik heb altijd 1 reserveband bij me plus plakspul in m'n fietstas. Soms wil ik nog wel een tweede band meenemen maar dat is meer gebaseerd op m'n trauma vd Michelin Pro Race; toen reed ik bijna elke training lek
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      vrijdag 21 mei 2010 @ 09:13:14 #147
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81707148
    @ Cyclinggirl: Niet douchen op het werk! Lekker zeg! Ik heb een heerlijke warme douche hier.. en dat is ook wel nodig.. Mooi kut geregeld daar. Was eigenlijk wel een soort van vereiste toen ik bij mijn huidige job ging solliciteren. En het pand boeide me niet, wilde die douche zien!

    @ Marco: Niet mijn smaak, sorry. Veelste schreeuwerig, druk en ik vind het design ook beetje afgekeken van een Wilier:



    Qua zadeltasje is er trouwens een prima tussenoplossing:



    Past 1 band en 2 spanners in. Superklein, valt bijna volledig weg onder je zadel. Zit er strak tegen aan, bungelt dus ook niet in het rond.

    Verder kon ik het vanochtend niet laten weer op de fiets te gaan. Prachtig weer, en verwacht een drukke spits vandaag. Het fietsen was in 1 woord prachtig. De eerste 10km door de landerijen, geen mens tegen gekomen, zonnetje door de mist heen, prachtig. Toen 10km door het bos, met wat glooiing.. pff, had het wel even zwaar, laatste 17km gelukkig wind schuin mee. 37km, gemiddelde van 30km/u.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 09:19:52 #148
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81707326
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 09:13 schreef Oksel het volgende:
    @ Cyclinggirl: Niet douchen op het werk! Lekker zeg! Ik heb een heerlijke warme douche hier.. en dat is ook wel nodig.. Mooi kut geregeld daar. Was eigenlijk wel een soort van vereiste toen ik bij mijn huidige job ging solliciteren. En het pand boeide me niet, wilde die douche zien!

    [...]

    Verder kon ik het vanochtend niet laten weer op de fiets te gaan. Prachtig weer, en verwacht een drukke spits vandaag. Het fietsen was in 1 woord prachtig. De eerste 10km door de landerijen, geen mens tegen gekomen, zonnetje door de mist heen, prachtig. Toen 10km door het bos, met wat glooiing.. pff, had het wel even zwaar, laatste 17km gelukkig wind schuin mee. 37km, gemiddelde van 30km/u.
    ja, ik kan gelukkig ook douchen en heb ook nog een kluisje. Dus de dag van te voren kleding klaar leggen zodat ik niet op de fiets hoef met een rugtas. Gaat alleen maar smerig zweten. eventjes fietsen, lekker douchen en fris achter het bureau. Heerlijk.

    Netjes hoor Oksel, pas er wel voor dat je je rust pakt. 37km is niet niets en helemaal niet als je 30 gemiddeld rijdt. Klinkt alsof jij een mooiere route hebt dan ik. Ik ga eerst de Amersfoortse berg op ( niet echt zwaar maar je moet toch omhoog) en dan langs de proviniciale weg Utrecht in. Pas in de middag wijk ik af van deze route, dan ga ik door de polders of door de bossen via de utrechtse Heuvelrug.
    Superhero to the rescue!
      vrijdag 21 mei 2010 @ 09:22:12 #149
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81707386
    Als consultant weet ik nooit waar ik terecht kom, en of het te fietsen is, en hoe het douchen is...zit nu op de bank dus hoop maar op het beste voor de volgende klus.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81707779
    Je hebt van die speciale bidons voor binnenband en co2 module, hoef je niet met een tasje te fietsen
    Haters gonna hate.
    pi_81707855
    Pff wat een rot trainingswedstrijd gisteren. Ging helemaal niet goed omdat ik strontverkouden ben, ben maar met de nieuwelingen gaan afsprinten. Een drama zeg. Nu maar weer aan de tijmsiroop en hibitane en hopen dat het zakt want ik heb van het weekend 2 wedstrijden.

    Een mooie fiets die Cube!
    Haters gonna hate.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 09:41:36 #152
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_81707863
    Hmm Cube is niet helemaal mijn ding, zoals Oksel ook al zegt te druk en schreeuwerig.
    Ik zal vanavond even foto's plaatsen van mijn nieuwe liefde .

    Gisteren de eerste kilometers gemaakt. Fiets rijdt super, al moet ik nog wel een beetje wennen aan het feit dat ze iets slapper is dan mijn vorige fiets. De trillingsdempende eigenschappen in het frame merk ik goed, trillingen komen minder door in m'n polsen en billen. Sowieso dempt het Carbon frame+vork al een stuk meer dan de alu die ik hiervoor had.

    Helaas stond mijn zadel iet wat te hoog waardoor ik al redelijk snel last kreeg van mijn knieen .
    I'm Back Again!
      vrijdag 21 mei 2010 @ 09:45:27 #153
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81707957
    Ik heb helaas geen kluisje, maar heb een tas hangen die als kastje fungeert. En inderdaad, kleding meenemen met de auto, en dan de volgende dag op de fiets. Heb trouwens wel een rugzak op, die ik pas bij de Aldi gekocht heb voor 8 euro. Tip van iemand hier van het forum, bedankt daar voor! Super klein ding speciaal voor fietsen, gaat alleen mijn pomp, boterhammen, wallet en telefoons in. Merk niet eens dat ik hem op heb!



    Mijn route is inderdaad werkelijk waar prachtig!
    pi_81708202
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 05:33 schreef ultra_ivo het volgende:

    [..]

    heb je goed gelezen .
    Je hebt PM
      vrijdag 21 mei 2010 @ 10:35:18 #155
    74052 Ender_W
    veni, vidi, vici
    pi_81709500
    Zomaar een vraagje, ben ik dan de enige die met anti-lekbanden rijdt?
    Op mijn vorige fiets had ik er banden van Schwalbe en daar ben ik nooit mee lek gereden. En nu op mijn nieuwe fiets zaten standaard Michelins, maar die zijn na 2 lekke banden vervangen door weer anti-lek banden. Misschien dat ze zwaarder zijn dan de gewone band, of valt dat mee? Maar ik vind het wel een prettig idee dat ik toch niet zo snel lek rijdt. (Lijkt me ook prettig als ik de volgende keer weer een echte berg wil bedwingen.)
    Live life to the Ender :D
      vrijdag 21 mei 2010 @ 10:39:20 #156
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81709603
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 10:35 schreef Ender_W het volgende:
    Zomaar een vraagje, ben ik dan de enige die met anti-lekbanden rijdt?
    Op mijn vorige fiets had ik er banden van Schwalbe en daar ben ik nooit mee lek gereden. En nu op mijn nieuwe fiets zaten standaard Michelins, maar die zijn na 2 lekke banden vervangen door weer anti-lek banden. Misschien dat ze zwaarder zijn dan de gewone band, of valt dat mee? Maar ik vind het wel een prettig idee dat ik toch niet zo snel lek rijdt. (Lijkt me ook prettig als ik de volgende keer weer een echte berg wil bedwingen.)
    Ik rijd met Conti GP 4000 en rijd bijna nooit lek. Tuurlijk soms kan het gebeuren, vooral als het wegdek wat natter is. vriend van mij har Schwalbe Ultremo R en die reed continue lek. Nieuwe versie van deze band schijnt beter te zijn.
    Superhero to the rescue!
      vrijdag 21 mei 2010 @ 11:00:48 #157
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81710367
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 09:38 schreef CyclingGirl het volgende:
    Je hebt van die speciale bidons voor binnenband en co2 module, hoef je niet met een tasje te fietsen
    Ik kan maar twee bindons kwijt op m'n fiets en die heb ik bij langere tochten en warmer weer absoluut nodig.
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 00:11 schreef Mr_DG het volgende:
    Ik lees hier van alles over lek rijden en reserve banden, ik vraag me af of jullie vaak lek rijden. Heb op m'n huidige fiets op 3000 km eenmaal een lekke achterband gehad. En ik heb verder nooit reservespullen bij me. Is het misschien handig om een setje aan te schaffen voor de zekerheid?
    Gaan fietsen zonder reservebandje + lifters en pompje lijkt mij niet echt handig. Kans op lek rijden is nou eenmaal veel groter op een racefiets en ik heb geen zin om ergens in de middle-of-nowhere te staan met een lekke band.
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 10:39 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Ik rijd met Conti GP 4000 en rijd bijna nooit lek. Tuurlijk soms kan het gebeuren, vooral als het wegdek wat natter is. vriend van mij har Schwalbe Ultremo R en die reed continue lek. Nieuwe versie van deze band schijnt beter te zijn.
    Ik heb dezelfde bandjes. Laatst wel een keertje lek gereden, was een doorn dwars door de buitenband heen geprikt. Dit merkte ik op een paar honderd meter van huis, dus hoefde toen gelukkig niet onderweg de zooi te gaan wisselen.
    .
    pi_81719818
    Ik zie niet helemaal wat er mis is met een fietstasje. Ik heb er eentje die gewoon mooi weggewerkt zit onder mijn zadel. Past een band plus lichters is. Rammelt niet, niet belachelijk groot en kan tenminste gewoon thuis komen als ik lek rijd.
    pi_81719840
    Het is gewoon niet soignee
      FOK!fotograaf vrijdag 21 mei 2010 @ 14:44:30 #160
    73911 ultra_ivo
    pi_81720397
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 14:31 schreef Tommeke het volgende:
    Het is gewoon niet soignee
    Dat boeit mij totaal niet. Wat mij wel boeit is dat ik mezelf kan redden als ik ergens lek rij (of andersinds pech heb).
      vrijdag 21 mei 2010 @ 14:54:28 #161
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81720870
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 14:44 schreef ultra_ivo het volgende:

    [..]

    Dat boeit mij totaal niet. Wat mij wel boeit is dat ik mezelf kan redden als ik ergens lek rij (of andersinds pech heb).
    maar Ivo je begrijpt het verkeerd, Tommeke heeft gewoon een volgauto ;-)
    Superhero to the rescue!
      vrijdag 21 mei 2010 @ 14:58:13 #162
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81721055
    Tommeke heeft een driewieler, dan maakt het niet uit als je 1 band lekt rijdt.
    pi_81721081
    Beste mensen ik heb het hier misschien al eerder gevraagd maar dat is al een tijdje terug en ik kan het topic niet terugvinden.

    Ik heb een Bianchi Campagnolo 10 speed met 53/39 voor. Nu wil ik binnenkort eens de bergen in trekken om daar te trainen maar dan gaat mijn kleinste versnelling vermoedelijk te groot zijn om de hele dag rond te draaien.

    Wat raden jullie mij aan? Is het handig om voor een kleiner blad te monteren? Kan ik er dan één monteren naast de andere twee, of moet ik de 39 vervangen voor een kleinere? (Of moet ik allebei vervangen door een set anderen mét een kleinere erbij?) Een derde blad erbij lijkt mij persoonlijk niet onprettig maar ik ben er niet zeker van of dat technisch wel de makkelijkste optie is?
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 14:58:40 #164
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81721085
    Verschil tussen Tommeke en ivo is ook dat Tommeke zijn benen scheert, en ivo niet.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 15:00:56 #165
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81721185
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 14:58 schreef JohnDDD het volgende:
    Beste mensen ik heb het hier misschien al eerder gevraagd maar dat is al een tijdje terug en ik kan het topic niet terugvinden.

    Ik heb een Bianchi Campagnolo 10 speed met 53/39 voor. Nu wil ik binnenkort eens de bergen in trekken om daar te trainen maar dan gaat mijn kleinste versnelling vermoedelijk te groot zijn om de hele dag rond te draaien.

    Wat raden jullie mij aan? Is het handig om voor een kleiner blad te monteren? Kan ik er dan één monteren naast de andere twee, of moet ik de 39 vervangen voor een kleinere? (Of moet ik allebei vervangen door een set anderen mét een kleinere erbij?) Een derde blad erbij lijkt mij persoonlijk niet onprettig maar ik ben er niet zeker van of dat technisch wel de makkelijkste optie is?
    Goede vraag, ik zit met hetzelfde probleem, zelfde groep, zelfde fiets.

    3e blad kan sowieso niet zomaar. Kleiner blad voor kan alleen als het op je crankstel (?) past. Dan moet je volgens mij een compact krank hebben.

    Wat ook nog kan.. is een andere cassette achterop. Of een een aantal tandwielen van je cassette vervangen.

    Ik weet dus niet wat ik ga doen. Of een 34 voor er bij (heb een compact crank, dus dat kan), of een andere cassette met een 27 achterop, of gedeeltelijk een andere cassette met een 27 erop.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 15:02:46 #166
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81721268
    Kun je eigenlijk de versnelling berekenen? Dat er een constante uit komt? Hoe trap je lichter, met een 39x27, of met een 34x24 ?
      vrijdag 21 mei 2010 @ 15:09:43 #167
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81721610
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 15:02 schreef Oksel het volgende:
    Kun je eigenlijk de versnelling berekenen? Dat er een constante uit komt? Hoe trap je lichter, met een 39x27, of met een 34x24 ?
    Hoe minder tandje je op je voorblad hebt hoe lichter. Achter is het precies omgekeerd. Hoe meer tandjes hoe lichter. stel je hebt 27 tanden op je voorblad en 27 op je achterblad dan is één pedaalomwenteling nodig om één wiel omwenteling te maken.

    Elk tandje dat je er achter afhaalt levert meer afstand per omwenteling op. Hoe minder omwenteling je achterwiel maakt per trapomwenteling hoe lichter je fietst. De verhouding tussen het aantal tanden op je kleinste voorblad gedeeld door aantal tanden van jouw grootste achter tandwiel moet dus zo klein mogelijk zijn voor de steile heuveltjes. 27 : 27 = 1 ! heb je een voorblad van zeg 32 en een achterblad van 27 dan maak je 32:27 = 1,18 omwenteling achterwiel per trapomwenteling. Kind kan de was doen.... de rest kan je zelf verzinnen.

    In het kort het ene delen met de andere...

    39x27 = 1.444
    34x24 = 1.416

    Dus 34x24 trapt net wat lichter.

    Zie ook http://www.fiets.nl/verzettentabel.asp
    Superhero to the rescue!
      vrijdag 21 mei 2010 @ 15:25:03 #168
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81722348
    Ah, tof, dat is makkelijk.

    (Aantal tandjes voor) / (aantal tandjes achter) = cijfer.
    Cijfer lager = lichter = meer omwentelingen.
    pi_81722892
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 15:00 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Goede vraag, ik zit met hetzelfde probleem, zelfde groep, zelfde fiets.

    3e blad kan sowieso niet zomaar. Kleiner blad voor kan alleen als het op je crankstel (?) past. Dan moet je volgens mij een compact krank hebben.

    Wat ook nog kan.. is een andere cassette achterop. Of een een aantal tandwielen van je cassette vervangen.

    Ik weet dus niet wat ik ga doen. Of een 34 voor er bij (heb een compact crank, dus dat kan), of een andere cassette met een 27 achterop, of gedeeltelijk een andere cassette met een 27 erop.
    Ze hebben mij gezegd dat de cassette achter vervangen in principe gecompliceerde is dan er een nieuw blad voor bij zetten.

    Bovendien denk ik dat het handiger is om er voor een 34 bij te hebben dan achter een iets groter tandwiel, aangezien een kleiner voorblad achter héél veel tandwielen "kleiner maakt" maar een kleiner tandwiel achter voor maar 2 bladen beïnvloedt.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 16:02:41 #170
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81724106
    Als je een 2e wielset hebt is dat natuurlijk altijd makkelijker. En een blad voor ERBIJ is niet makkelijker, een blad voor VERVANGEN is makkelijker. Maar een cassette vervangen kost volgens mijn minder werk dan een blad voor vervangen.

    En je hebt maar 2 bladen verandering nodig, dat is al voldoende.

    En het nadeel van een blad voor; je hebt er in Nederland geen zak aan. Wat moet je nou met een 34 in NL? Betekent dat je altijd met een hele schuine ketting fietst, omdat je kleine blad te klein is, en je grote blad te groot.
    pi_81724245
    Tripple
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      vrijdag 21 mei 2010 @ 16:09:19 #172
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81724469
    Tripple is lelijk. Maar wel handiger. Ik weet niet wat ik er tegen heb eigenlijk. Beetje wat sommigen hier tegen handzadeltasjes hebben.
    pi_81725065
    Tja compact staat mooier maar zolang ik niet de versnelling van Contador heb heb ik ook niets aan zijn versnellingen Het is het minst gebruikte tandwiel maar als ik zondag op de Redoute zit dan ben ik blij dat ik niet heb hoeven na te denken over wat ik zou steken.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      vrijdag 21 mei 2010 @ 16:24:46 #174
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81725174
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 15:35 schreef JohnDDD het volgende:

    [..]

    Ze hebben mij gezegd dat de cassette achter vervangen in principe gecompliceerde is dan er een nieuw blad voor bij zetten.
    Dit is een grapje neem ik aan?! Die FM zou ik maar links laten liggen

    Derde blad kan niet bij een dubbel volgens mij. Daarnaast kan je die 39 waarschijnlijk ook niet vervangen voor een 34 daar dat simpelweg niet past. Kortom, of je zet er een compact op (dit gaat je best wel wat kosten) of je neemt een andere cassette. Campa heeft in ieder geval een 28 achter dacht ik, dus dat scheelt al weer minimaal 1. Verder misschien een bergcassette? Weet even niet welke kransjes die heeft.

    Andere optie is ombouwen tot een triple, maar dan heb je ook andere shifters nodig dus dat kost nog een hoop meer.
    .
      vrijdag 21 mei 2010 @ 16:26:02 #175
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81725223
    Zondag ws. tochtje met collega (43) fietsen. Heeft porno-Pinarello met een geil stel wielen. Volgens mij kan het ook wel fietsen, dus ben benieuwd. Echt zo'n smalle, pezige vent die veel te vaak op fietsvakanties is geweest.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 16:28:19 #176
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81725335
    Jongens, het is weekend. Ik trek mn strakke pakje weer aan, en ga naar huis. Toedels.
    pi_81725679
    Hey doei fietse ik moet nog even wachten en dan kan ik ook op het fietsje naar huis, het is lekker weer.
    Haters gonna hate.
    pi_81726184
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 14:54 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    maar Ivo je begrijpt het verkeerd, Tommeke heeft gewoon een volgauto ;-)
    Meestal wel, staan 4 reservefietsen op. Een fiets met een lekke band laat ik doorgaans ook in de berm liggen voor de gelukkige vinder.
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 14:58 schreef Oksel het volgende:
    Tommeke heeft een driewieler, dan maakt het niet uit als je 1 band lekt rijdt.
    Gewoon een beetje naar links hangen

    Ik heb er meestal geen nodig, maar heb thuis wel 'n zadeltasje liggen. Als ik echt een tocht maak hang ik dat ding onder m'n zadel.

    Wat is het heerlijk weer he?
      vrijdag 21 mei 2010 @ 16:49:41 #179
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_81726345
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 11:21 schreef Oksel het volgende:
    Vast omdat het 0,045 gram scheelt..

    Vanochtend voor het eerst naar mijn werk op de racefiets! 07:00 vertrokken, prachtige, prachtige route. Eerste 10km over de landweggetjes en landerijen, toen 10km dwars door het bos, langs de Holterberg. Laatste 15km over een superstrak fietspad langs een doorgaande weg, maar ook langs de landerijen. In totaal 36km, had briesje tegen, gemiddelde van 31,2 kwam ik aan.. 2 keer moeten stoppen voor stoplicht, paar keer moeten remmen voor scholieren, die dan 3 - 3 fietsen. 3 tegen, 3 in mijn richting. Op een fietspad. En dan niet oppassen. Probeerde er nog 1 een tik op z'n achterhoofd te geven, maar miste omdat ik te hard fietste..
    Gemiddelde van 31,2 Netjes hoor. Dat redt ik bij lange na niet, ik rij niet op een racefiets (wil er wel een keer 1 voor erbij ) maar op mijn hybride fiets redt ik dat niet. Op weg van werk naar huis (wel voornamelijk stadsverkeer) haal ik bij stevig doortrappen gemiddeld tusen de 25 en 26km/u. Kruissnelheid ligt dan rond de 30-31km/u maar al de verkeerslichten en bochten remmen flink af.

    Verder rij ik ook op een ligfiets, daar ligt de kruissnelheid wat hoger, tussen de 33 en 35 als ik een beetje doortrap en zo rond de 29 als ik rustig aan doe

    OT: Het valt mij op dat er best veel wielrenners echt hard kunnen rijden (zie de Giro toertocht, gemiddeldes van 50 km/u ed) maar als ik wielrenners in het wild tegenkom dan rijden ze vaak echt niet veel sneller dan 30-35km/u, dan is het echt wel op. Soms kom je wel eens zo'n bikkel tegen die je met 35km/u alsnog even stof laat happen maar ok, dat zijn wel echt de uitzonderingen.

    Hoe hard rijden jullie zo gemiddeld?
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
    pi_81727090
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 16:24 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Dit is een grapje neem ik aan?! Die FM zou ik maar links laten liggen

    Derde blad kan niet bij een dubbel volgens mij. Daarnaast kan je die 39 waarschijnlijk ook niet vervangen voor een 34 daar dat simpelweg niet past. Kortom, of je zet er een compact op (dit gaat je best wel wat kosten) of je neemt een andere cassette. Campa heeft in ieder geval een 28 achter dacht ik, dus dat scheelt al weer minimaal 1. Verder misschien een bergcassette? Weet even niet welke kransjes die heeft.

    Andere optie is ombouwen tot een triple, maar dan heb je ook andere shifters nodig dus dat kost nog een hoop meer.
    Inderdaad. Het enige wat relatief simpel is, is een andere cassette. Gangbaar is 12-25, maar je hebt ook 12-27 en 11(?)-28. Waarbij de laatste een stap van 24 tandjes naar 28 maakt. Ik weet niet hoe getraind je bent, maar ik denk dat 39x28 nog te zwaar is in bijv. de Ardennen.

    Op een dubbel kan alleen nog een 38-blad dacht ik, kleiner gaat niet. Op een compact kan wel zowel een 34 als 39-blad. Maar dat gaat bestwel veel kosten, net zoals het ombouwen naar een triple. Het is niet zo dat je makkelijk een voorblad erbij kan steken.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_81727146
    Zo rond de 26 km/u gemiddeld, maar dat is in mijn geval wel op een MTB met brede slicks en 26" wielen..
    steck bratwurst in dein sauerkraut :)
    pi_81727243
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 16:49 schreef Metro2005 het volgende:

    [..]

    Gemiddelde van 31,2 Netjes hoor. Dat redt ik bij lange na niet, ik rij niet op een racefiets (wil er wel een keer 1 voor erbij ) maar op mijn hybride fiets redt ik dat niet. Op weg van werk naar huis (wel voornamelijk stadsverkeer) haal ik bij stevig doortrappen gemiddeld tusen de 25 en 26km/u. Kruissnelheid ligt dan rond de 30-31km/u maar al de verkeerslichten en bochten remmen flink af.

    Verder rij ik ook op een ligfiets, daar ligt de kruissnelheid wat hoger, tussen de 33 en 35 als ik een beetje doortrap en zo rond de 29 als ik rustig aan doe

    OT: Het valt mij op dat er best veel wielrenners echt hard kunnen rijden (zie de Giro toertocht, gemiddeldes van 50 km/u ed) maar als ik wielrenners in het wild tegenkom dan rijden ze vaak echt niet veel sneller dan 30-35km/u, dan is het echt wel op. Soms kom je wel eens zo'n bikkel tegen die je met 35km/u alsnog even stof laat happen maar ok, dat zijn wel echt de uitzonderingen.

    Hoe hard rijden jullie zo gemiddeld?
    Het verschilt van wat voor training ik doe. Maar als ik aan 't toeren ben zit m'n gemiddelde meestal tussen de 27 en 30 denk ik... Veel wielrenners overdrijven hun gemiddelde ook he
      FOK!fotograaf vrijdag 21 mei 2010 @ 17:08:26 #183
    73911 ultra_ivo
    pi_81727295
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 16:24 schreef Yankee het volgende:

    Andere optie is ombouwen tot een triple, maar dan heb je ook andere shifters nodig dus dat kost nog een hoop meer.
    Dat hangt er vanaf. Campa Ergopower is standaard geschikt voor een triple. Gebruik je een triple met maximaal een 21 of 23 achter dan kun je je korte achterderailleur blijven gerbruiken. Hoef je naat je crankstel alleen je voorderailleur te vervangen.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 17:14:16 #184
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81727576
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 17:08 schreef ultra_ivo het volgende:

    [..]

    Dat hangt er vanaf. Campa Ergopower is standaard geschikt voor een triple. Gebruik je een triple met maximaal een 21 of 23 achter dan kun je je korte achterderailleur blijven gerbruiken. Hoef je naat je crankstel alleen je voorderailleur te vervangen.
    Maar dan betaal je alsnog best veel geld en heb je achter als grootste dus maximaal een 23. Als je niet goed getraind bent kom je daar de eerste de best berg ook niet mee boven denk ik.

    Conclusie: Neem eens contact op met ene Landis JohnDDD, die schijnt nog wel wat oplossingen te hebben voor dergelijke problemen.
    .
      vrijdag 21 mei 2010 @ 17:20:26 #185
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81727862
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 16:49 schreef Metro2005 het volgende:

    OT: Het valt mij op dat er best veel wielrenners echt hard kunnen rijden (zie de Giro toertocht, gemiddeldes van 50 km/u ed) maar als ik wielrenners in het wild tegenkom dan rijden ze vaak echt niet veel sneller dan 30-35km/u, dan is het echt wel op. Soms kom je wel eens zo'n bikkel tegen die je met 35km/u alsnog even stof laat happen maar ok, dat zijn wel echt de uitzonderingen.

    Hoe hard rijden jullie zo gemiddeld?
    Gemiddelde van 50 bij een toertocht? Daar geloof ik echt helemaal niks van. Dergelijke gemiddelden rijden de profs....
    .
      FOK!fotograaf vrijdag 21 mei 2010 @ 17:23:19 #186
    73911 ultra_ivo
    pi_81727997
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 17:14 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Maar dan betaal je alsnog best veel geld en heb je achter als grootste dus maximaal een 23. Als je niet goed getraind bent kom je daar de eerste de best berg ook niet mee boven denk ik.

    Met 30/23 kun je al heel wat aan. En ik vindt 30/42/52 met 13-23 te verkiezen boven compact. Zo heb je een hele serie mooi aansluitende versnellingen. 30/23 = 34/26 = 39/30.
    pi_81730791
    Op vlakke wegen op een gemiddelde dag doe ik 30 tegen de wind in en 36 met de wind mee gemiddeld. Van deur tot deur ligt m'n gemiddelde meestal rond de 27 à 28 en dat is redelijk onafhankelijk van de afstand. Bij korte afstanden wegen de stoplichten relatief zwaar mee maar fiets ik verder harder. Bij lange afstanden wegen stoplichten relatief minder zwaar mee maar rijd ik daarna zachter.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      vrijdag 21 mei 2010 @ 19:30:30 #188
    37202 3rdRock
    Don't keep it all inside
    pi_81733073
    net even een rondje door t Groningse land gereden. Rondje van ruim 37km met een gemiddelde van 27,8km/u en ben er niet ontevreden over. Meteen mijn Coq Sportif-broek getest en die bevalt me prima.

    Nog een klein stukje opgetrokken met een gozer op een paar jaar oude knaloranje Giant. Dat ding viel wel op, maar merkte wel dat hij minder hard ging dan ik. Was wel gezellig, maar op zich was 't ook wel weer lekker toen ik m'n eigen tempootje kon fietsen.

    Nu kijken hoe mijn rechterhand het houdt, want daar heb ik al een week of 2 last van en 't fietstochtje vorig weekend heeft dat wel verergert. Als 't morgenochtend niet al te pijnlijk is ben ik iedere dag wel op de fiets te vinden voor een rondje van ca. 40km en dan hoop ik dat in de loop van de zomer langzaam uit te bouwen tot 60 á 70km.
    And if you think that I've been loosing my way
    That's because I'm slightly blinded
    And if you think that I don't make too much sense
    That's because I'm broken minded
      vrijdag 21 mei 2010 @ 19:52:46 #189
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81733890
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 19:30 schreef 3rdRock het volgende:
    rondje van ca. 40km en dan hoop ik dat in de loop van de zomer langzaam uit te bouwen tot 60 á 70km.
    Als je een beetje geregeld zo'n rondje fietst kun je al best wel snel dat eens uitbreiden tot 60 km.

    Ik heb vandaag een rondje om het Lauwersmeer gefietst, lekker in het zonnetje! Dat was iets van 95 km.



    Deze foto maakt ook direct duidelijk waarom je hier prima met een oortje muziek in kunt fietsen. Geen hond te bekennen.
    .
      vrijdag 21 mei 2010 @ 20:09:41 #190
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_81734576
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 17:20 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Gemiddelde van 50 bij een toertocht? Daar geloof ik echt helemaal niks van. Dergelijke gemiddelden rijden de profs....
    Alsnog best zieke snelheid. Ik haal dat net 2 seconden ofzo en dan wind mee, maar als ik de snelheden hier zie hoef ik me niet direct te schamen
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
      vrijdag 21 mei 2010 @ 20:24:50 #191
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81735238
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 17:04 schreef marcodej het volgende:

    [..]

    Inderdaad. Het enige wat relatief simpel is, is een andere cassette. Gangbaar is 12-25, maar je hebt ook 12-27 en 11(?)-28. Waarbij de laatste een stap van 24 tandjes naar 28 maakt. Ik weet niet hoe getraind je bent, maar ik denk dat 39x28 nog te zwaar is in bijv. de Ardennen.

    Op een dubbel kan alleen nog een 38-blad dacht ik, kleiner gaat niet. Op een compact kan wel zowel een 34 als 39-blad. Maar dat gaat bestwel veel kosten, net zoals het ombouwen naar een triple. Het is niet zo dat je makkelijk een voorblad erbij kan steken.
    39-28 is prima voor in de Ardennen. Ik deed alles (Australie, Duitsland) met een 27 achter, en ik ben echt geen klimmer (te zwaar) en fiets pas 2 jaar.

    JohnDDD moet er gewoon een andere cassette op gooien. Of een 2e paar wielen kopen, met een andere cassette erop, en die wielen erin knallen.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 20:28:18 #192
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81735412
    Vanochtend naar mijn werk met 30,zoveel gemiddeld, vanmiddag terug 31,nogwat. 2x zijwind. Op de weg terug zat ik er echt wel even doorheen, maar de redding was nabij, want er kwam net een graafmachine uit een zijweg! Die kon max 30, en net op het stuk tegen de wind in kon ik er achterhangen, hehe.

    Morgen dagje rust, zondag 80km of 120km, hangt even af van mijn collega. Liever 120 natuurlijk.
    pi_81746152
    't Was echt heerlijk fietsweer vandaag

    Ik had wederom een tijdrit en 't ging best lekker vandaag. Bij 't intacxen een muziekje op en een beetje lopen ouwehoeren. 't Starten is nog steeds een zwak punt van mij, maar ik kwam aardig weg. Het parcours was niet superrelaxed. Katteogen op de weg, gaten in de weg en tractors/auto's die niet veel ruimte gaven. Moest één keer helaas afremmen voor 'n auto

    Er stond 19,5 km op de planning, dus ik wou niet te hard van start gaan, maar kon me toch niet inhouden.
    Heb de hele rit op, en 't laatste gedeelte boven omslagpunt gereden. In een dorpje liet ik 't wat lopen omdat ik niet precies wist hoe de bochten liepen en er klinkers lagen. En op een stukje met wind en de laatste 500 meter had ik harder gemoeten van mezelf, ik mis denk ik toch dan wat power. Een leerpuntje is nog steeds m'n bochtentechniek. Een paar bochten reed ik echt goed, maar een paar op een dusdanige manier dat ik wat tijd verloor. M'n tellertje gaf 29.30 aan en een gemiddelde van 39, dat stemt wel weer tevreden
    pi_81756857
    Misschien een vrij stomme vraag maar hoe kan ik zien hoeveel tandjes mijn tandwielen hebben. Staat het ergens op de tandwielen of is het een zaak om ze te tellen?

    Ik heb overigens een Shimano Ultergra triple volgens mij vrij standaard afgemonteerd. En triples zijn inderdaad voor homo's maar het fiets wel erg fijn.
    Boodschap van algemeen nut.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 12:18:39 #195
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81756955
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 12:15 schreef hetsjhokleek het volgende:
    Misschien een vrij stomme vraag maar hoe kan ik zien hoeveel tandjes mijn tandwielen hebben. Staat het ergens op de tandwielen of is het een zaak om ze te tellen?

    Ik heb overigens een shimano Ultergra triple volgens mij vrij standaard afgemonteerd.
    Staat er wel op als het goed is, anders inderdaad even tellen.

    Voor waarschijnlijk: 52-39-30
    achter: ?
    .
      zaterdag 22 mei 2010 @ 12:20:57 #196
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81757020
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 17:07 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    ... Veel wielrenners overdrijven hun gemiddelde ook he
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 23:42 schreef Tommeke het volgende:

    en een gemiddelde van 39, dat stemt wel weer tevreden
    .
    pi_81757127
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 12:20 schreef Yankee het volgende:

    [..]


    [..]


    Gezien mijn tijd, en de tijden van vorig jaar denk ik dat ik zelfs 39,5 gereden heb
    Uitslag staat helaas nog niet online
      zaterdag 22 mei 2010 @ 12:26:22 #198
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81757159
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 12:25 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Gezien mijn tijd, en de tijden van vorig jaar denk ik dat ik zelfs 39,5 gereden heb
    Uitslag staat helaas nog niet online
    In ieder geval een knappe prestatie
    .
    pi_81757608
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 12:26 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    In ieder geval een knappe prestatie
    Thnx, 't ging ook best goed naar m'n idee. Hier een daar misschien een paar secondjes laten liggen, maar m'n bochten gaan eigenlijk wel steeds beter. En ook 't blijven letten op m'n hartslag en snelheid gaat ook steeds beter, heb m'n teller steeds minder nodig

    Je vriendinnetje reed ook weer lekker hard trouwens! Ik mag wel op gaan passen dat ze me niet inhaalt
      zaterdag 22 mei 2010 @ 13:21:16 #200
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81758610
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 12:20 schreef Yankee het volgende:

    [..]


    [..]


      zaterdag 22 mei 2010 @ 13:21:53 #201
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81758627
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 12:43 schreef Tommeke het volgende:

    [..]


    Je vriendinnetje reed ook weer lekker hard trouwens! Ik mag wel op gaan passen dat ze me niet inhaalt
    Zolang dat het enige is waar je op moet passen..
      zaterdag 22 mei 2010 @ 13:22:18 #202
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81758645
    Ik heb mijn fiets gepoetst. En de voor en achterband omgedraaid. Hij's er weer klaar voor voor de rest van de week.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 14:45:14 #203
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81760860
    Zo weer terug van een rondje. Was van plan om rond heel Flevoland te gaan (180km) maar zag het niet zitten om in mijn eentje te beuken tegen die wind en ben tot aan Kampen gekomen en daar aan de overkant van het water via de Zuiderzeeroute naar Elburg en Nunspeet gereden. Daar de Veluwe ingedoken en via Elspeet, Uddel, Garderen naar Voorthuizen en zo naar Terschuur, Hoevelaken weer richting huis. Eerst 2 uur goed tegen gehad en 31 rond gereden. Daarna niet echt wind mee gehad, ook nog wat glooiingen in de Veluwe, maar toch 2 uur met 34 gemiddeld gereden en zodoende om 1 uur al terug met een gemiddelde van 32.5 op de teller.

    Zonnetje is trouwens lekker!!!

    Ow Tommeke, mooie tijd! Indrukwekkend.
    Superhero to the rescue!
    pi_81761093
    Als ik zie hoe hard jij een uurtje lang fietst, moet jij dat ook wel kunnen
      zaterdag 22 mei 2010 @ 20:09:40 #205
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81769835
    Superher0, de Fok! kopman. Dat is zeker.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 23:13:52 #206
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81775819
    Morgen Sallandse Heuvelentour van Deventer!
    pi_81776167
    Morgen even lostrappen bij de van Brienenoord. Kijken hoe mijn knie het houdt, die is een beetje op slot geschoten na een potje voetbal.

    Maandag dan weer even de Veluwezoom doorfietsen, tijd geleden dat ik daar was.
    pi_81776447
    Tilff-Bastogne-Tilff moet ik helaas laten schieten door knieproblemen Geen idee waarom t opeens is opgekomen maar tis wel weer naar. Hopen dat Urs t zonder mij redt
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      zondag 23 mei 2010 @ 08:24:48 #209
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81782255
    Vandaag verjaardgsfeest van m'n oudste, dus van fietsen zal wel niet veel komen, zonde van het mooie weer. Maandag de tocht van de GWC de Adelaar dan maar. Heuvelrug here I come!
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      FOK!fotograaf zondag 23 mei 2010 @ 08:57:35 #210
    73911 ultra_ivo
    pi_81782419
    Zojuist 21 deelnemers laten starten voor m'n 600. Ik ga vandaag naar Noord-luxemburg om daar een geheime controle te houden.
    pi_81782849
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 08:57 schreef ultra_ivo het volgende:
    Zojuist 21 deelnemers laten starten voor m'n 600. Ik ga vandaag naar Noord-luxemburg om daar een geheime controle te houden.
    Tof! Luxemburg is mooi!
      zondag 23 mei 2010 @ 10:30:24 #212
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_81783545
    Weer terug uit La Douce France. 10 dagen in de Bourgogne rondgefietst (rondom Dijon, Paray-le-Monial en Le Creusot). Bijna 1000 km gefietst en iets van 11.000 hoogtemeters gemaakt. En twee cyclo's gereden: de Cote D'Orienne en la Bernard Thevenet.

    Cote d'Orienne
    De Cote d"Orienne had ik drie jaar geleden ook al eens gedaan. Het parkoers was weer grotendeels hetzelfde dus 7 beklimmingen, 155 km, 2000 hm. 130 man aan de start. Bovenop de eerste klim hing ik nog net aan de eerste groep, maar voor me vielen gaten op het vlakke stuk, dus was ik alsnog gelost .
    Er vormde zich een tweede groep van een man of 40, die flink doorreed. Op de steile 3e klim kon ik net met het eerste stuk van deze groep mee en waren we nog met een man of 20-25. Na de 5e klim hadden we een stuk hoogvlakte, waar er even in waaiers werd gereden .

    Een kilometer of 4 voordat we de afdaling ingingen sprongen twee man weg. Ik ging er achteraan met drie man, we kwamen bij de twee. We hadden achter ons een flink gat. Direct na de afdaling volgde de voorlaatste klim. Halverwege vlakte deze af en toen kwamen een man of 10 van de groep waaruit we weggereden weer bij ons aansluiten. Op het tweede deel van de klim viel onze groep uit elkaar en ik kwam boven met de eerste 8. Na de afdaling volgde een stuk vallei van 20 km waarin we nog wat mensen oppikten die uit de eerste groep waren weggevallen.

    Twee kilometer voordat we aan de slotklim begonnen reden er weer twee man weg uit onze groep. Met nog iemand sprong ik ernaartoe. Achter me zag ik ons groepje ook uit elkaar spatten. We kwamen met drie man aan de slotklim aan. In eerste instantie reed ik weg, maar die andere twee pakten me op een vlakker stuk weer terug en lieten me vervolgens op een steil stuk weer achter. Ik wist me nog weer terug naar hen te harken en probeerde nog weg te rijden op 500 meter van de finish. Naar de finish toe liep het steil omhoog. Ik stond toch net iets te groot en viel volledig stil in de laatste 100 meter, dus ze kwamen weer langs me (ik rolde ook echt met 5 km/u over de finish ). Een 42e plek

    Bernard Thevenet
    De Bernard Thevenet (gisteren) was langer (175 km), maar over een golvende parkoers met beklimmingen die meestal niet langer dan 2 km waren. Ongeveer 140 man aan de start. Ik had het parkoers uitgebreid verkend. Dit betekende dat ik bijna alle lastige passages als eerste opdraaide
    De eerste echt lastige klim na 60 km zorgde wel voor wat uitdunning, maar we waren nog steeds met ca. 80 man. De direct daaropvolgende klim was minder lastig, dus ik verwachtte dat daar niet zoveel zou gebeuren. Foutje. Hier reden 8 man weg (niet dat ik daar bij had gezeten) terwijl ik achterin ik zat en er veel gaten vielen. Ik moest dus volle bak om bij te blijven. Uiteindelijk dunde het niet heel veel uit, en waren we nog steeds met ca. 60 man.

    Tot ca. 100 km bleef het parkoers lastig, continu op en af, met op 80 km nog een steile klim. Daar leek toch eindelijk echt afscheiding te ontstaan, maar in de (flauwe) afdaling kwam bijna alles weer terug. De rest van het parkoers was de hele tijd over golvende wegen van +5 tot -5%. Met wind tegen gebeurde daar dus helemaal niets, want elke keer na een klim viel het door de tegenwind stil en kon iedereen die was gelost weer terugkomen.

    Tussen km 50 en 20 was ik redelijk actief, omdat er wat lastige stukken in zaten. Ik was een paar keer met een paar man weg, maar alles kwam steeds weer terug. Daarna hield ik me rustig tot de voorlaatste klim. Die was niet erg steil, maar ik dacht dat als er vol werd doorgetrokken op het laatste stuk er misschien toch wat te proberen was. Ik zat de hele klim bij de eerste 5 en inderdaad werd er vol doorgetrokken, maar in de afdaling kwam alles weer terug.
    De slotklim was nogal steil en dat ligt me sowieso al niet en zeker niet na een lange tocht. Ik begon wel van voren, maar alles kwam vlot over me heen.
    Volgens mijn diploma was ik toch nog 39e Kennelijk was onze groep toch nog aardig uitgedund op die voorlaatste klim, want toen ik bij de finish kwam zaten er niet veel meer van onze groep achter me.
    in a crowd you lose humanity
    pi_81790404
    Klinkt als een goeie week Wombcat

    Net weer even ontdekt waarom ik nooit op zondag ga fietsen. Wat een drama vandaag met dagjesmensen. Maar goed, dat was te verwachten met Pinksteren.

    Lekker losgetrapt voor morgen, 50 km gedaan met 28 km/h als gemiddelde. Wat niet zo slecht is als je ziet hoe druk het was.
    pi_81790503
    Zondag is prima te doen hoor maar je moet wel even timen en goed de route bepalen. Zondag met de eerste echt hele goede dag en je weet dat je of vroeg moet beginnen of ver weg moet blijven van alles wat toeristisch is.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      zondag 23 mei 2010 @ 14:49:34 #215
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_81790790
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 14:33 schreef Littlecreep het volgende:
    Klinkt als een goeie week Wombcat
    Was inderdaad een mooie week. Vooral rondom Dijon is het supermooi fietsen. Mooie rustige wegen en mooie beklimmingen.
    quote:
    Net weer even ontdekt waarom ik nooit op zondag ga fietsen. Wat een drama vandaag met dagjesmensen. Maar goed, dat was te verwachten met Pinksteren.

    Lekker losgetrapt voor morgen, 50 km gedaan met 28 km/h als gemiddelde. Wat niet zo slecht is als je ziet hoe druk het was.
    Het is inderdaad druk op de weg hier. Net ook effe mijn benen een beetje losgefietst. Zoveel verkeer als ik hier in een uurtje zie, zag ik daar de hele dag niet
    in a crowd you lose humanity
      zondag 23 mei 2010 @ 15:01:37 #216
    74453 koeii
    Een P ja
    pi_81791082
    Hier in Groningen heb je nergens last van. Maja, hier is ook niks.
    Dus toch .
      zondag 23 mei 2010 @ 15:03:32 #217
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_81791139
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 15:01 schreef koeii het volgende:
    Hier in Groningen heb je nergens last van. Maja, hier is ook niks.
    Ik dacht dat er niks boven Groningen was?
    in a crowd you lose humanity
      zondag 23 mei 2010 @ 15:06:18 #218
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81791235
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 15:03 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Ik dacht dat er niks boven Groningen was?
    Maar wel veel onder toch? De beschaafde wereld enzo
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81791464
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 14:37 schreef FJD het volgende:
    Zondag is prima te doen hoor maar je moet wel even timen en goed de route bepalen. Zondag met de eerste echt hele goede dag en je weet dat je of vroeg moet beginnen of ver weg moet blijven van alles wat toeristisch is.
    Ja goed, jij weet net zo goed als ik dat in onze omgeving het altijd druk/toeristisch is. Helemaal met de zon als vandaag Heb op een gegeven moment maar gekozen op de dijk te gaan rijden i.p.v op het fietspad beneden naar de van Brienenoord. Dat was al een stukje rustiger
      zondag 23 mei 2010 @ 15:16:55 #220
    74453 koeii
    Een P ja
    pi_81791563
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 15:03 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Ik dacht dat er niks boven Groningen was?
    Boven, rond, om, naast, in... Het klopt allemaal
    Dus toch .
    pi_81791603
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 15:13 schreef Littlecreep het volgende:

    [..]

    Ja goed, jij weet net zo goed als ik dat in onze omgeving het altijd druk/toeristisch is. Helemaal met de zon als vandaag Heb op een gegeven moment maar gekozen op de dijk te gaan rijden i.p.v op het fietspad beneden naar de van Brienenoord. Dat was al een stukje rustiger
    Moet nog steeds een bel gaan kopen voor dat uitschot Of Fullcrums natuurlijk
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      zondag 23 mei 2010 @ 15:27:08 #222
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_81791822
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 15:18 schreef FJD het volgende:

    [..]

    Moet nog steeds een bel gaan kopen voor dat uitschot Of Fullcrums natuurlijk
    Had vandaag mijn Khamsins eronder zitten en die kunnen er ook wat van.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_81792302
    Bel zit er bij mij gewoon standaard op. Alhoewel het nou niet altijd het gewenste effect heeft. Gewoon vanaf 200 meter als een gek gaan bellen, dan heb je meestal genoeg tijd
    pi_81802501
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 15:03 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Ik dacht dat er niks boven Groningen was?
    Een afgrond. Als je te ver fiets val je van de aarde af in het zwarte niets

    Ik heb tegenwoordig een nieuwe methode: hard praten, zingen of fluiten... Dan horen ze me meestal wel.
    Had 't vanochtend nog aan de stok met een paar kneuzen die de elfsteden op een step deden ofzo. Ze fietsten op 't fietspad, met op de weg in hetzelfde tempo een paar auto's met muziek meerijdend...
    Het was een erg breed fietspad, zo breed dat je elkaar aan twee kanten twee aan twee kan passeren zeg maar. Beginnen een paar van die eikels te schreeuwen en te schelden (ik was een mongool) op mij en m'n broertje omdat we twee aan twee fietsten. Toen heb ik ze in niet mis te verstane bewoordingen maar even duidelijk gemaakt wat de verkeersregels zijn, en dat zij behoorlijk wat weg in beslag namen met hun carnavalsroute
    Het was dat ik geen bidon in m'n handen had, want die had ik zo leeggespoten op ze \
      zondag 23 mei 2010 @ 23:19:10 #225
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81812167
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 23:13 schreef Oksel het volgende:
    Morgen Sallandse Heuvelentour van Deventer!
    Samen met collega gefietst, maar 80km, ging erg lekker, kop over kop, gemiddelde van 31. Prima dus!
      FOK!fotograaf zondag 23 mei 2010 @ 23:51:25 #226
    73911 ultra_ivo
    pi_81813587
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 09:43 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Tof! Luxemburg is mooi!
    Er zijn er gigangtisch aan het gassen op de 600. Een peloton van 10 man dat sneller reed dan de snelste van vorig jaar. Ik kwam hen tegen vlak nadat ik uit het station van Troisviergs kwam gereden. Eentje zat er zelfs nog voor, een ligfietser op een M5. Ik heb net de controleur op 480km gewaarschuwd dat 't een kort nachtje voor 'm wordt.
      maandag 24 mei 2010 @ 09:51:16 #227
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81821246
    Net ontbijt op dus voor 10:00 ben ik niet bij de start van die tocht, en 10:00 was de 'laatste starttijd'. Dus of zelf een route bedenken of zometeen kijken of ik niet simpelweg de bordjes kan oppikken...is wel een beetje profiteurderig, maar na die verjaardag van gisteren was ik echt toe aan uitslapen en rustig ontbijten! Of gewoon de Flevopolder induiken, en m'n gisteren gemonteerd tellertje eens uitproberen, kan ook.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81828383
    Vraagje:

    Fietsen is naast het zwemmen, langzaam aan mijn tweede sport aan het worden. Ik ben niet voornemens om het zwemmen aan de kant te schuiven, maar met name nu - met het mooie weer - trek ik er liever op uit om kilometers te maken dan me kapot te trainen in een benauwd zwembad (buiten zwemmen kan nog niet). Ik fiets nu al zo'n jaar of drie, 1 a 2 keer per week hooguit een kilometer of 50 met een gemiddelde van rond de 30km/h. Ik leen daarvoor iedere keer de fiets van mijn vader, die er ongeveer zo uitziet (ook een Cube):

    http://www.freeflowbikes.(...)brid-bike-6665-p.jpg

    Ik ben nu echter voornemens om zelf een racefiets aan te schaffen. Een wielrenfiets pur sang in tegenstelling tot de bovenstaande hybride. Het doel is om 1 a 2 keer per week een twee-, drietal uurtjes er op uit te trekken. Vandaar een aantal vragen:

    - gezien de intensiteit, in welke prijscategerie moet ik kijken?
    (budget is beperkt, hooguit +/- ¤800,- tweedehands dus. Of kan ik beter doorsparen?)

    - waar moet ik sowieso op letten? Ik ben +/- 1.88m, onervaren, weeg 83 kg.
    (welk merk, materiaal)

    - aanvullende vragen/suggesties?

    Alvast bedankt.
      maandag 24 mei 2010 @ 13:50:39 #229
    37202 3rdRock
    Don't keep it all inside
    pi_81828679
    ik fiets sinds eind vorig jaar op de 2009-versie van http://www.bulls.de/nl/collectie/road/harrier/harrier-1.html Degene op de link is de 2010-versie en is voor 799euro te krijgen.

    Ik rijd op dit moment nog rondjes van max 45km, maar wil dit in de loop van de zomer gaan uitbouwen tot 60km of misschien nog wel meer.

    qua nieuwe fietsen kom je algauw terecht bij merken als Bulls, Cube, Stevens of bij aanbiedingen die de lokale fietsenmaker heeft staan.

    misschien zijn er ook nog mensen die tips qua fietswinkels hebben. In groningen bevalt Belga prima en mijn broertje heeft goede ervaringen bij het Arnhemse Mantel.

    oh, en staar je niet blind op specs, maar kijk ook of de fiets lekker zit.
    And if you think that I've been loosing my way
    That's because I'm slightly blinded
    And if you think that I don't make too much sense
    That's because I'm broken minded
      maandag 24 mei 2010 @ 13:56:17 #230
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81828861
    Wat een wind vandaag!
    pi_81828958
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 13:50 schreef 3rdRock het volgende:
    oh, en staar je niet blind op specs, maar kijk ook of de fiets lekker zit.
    Dat sowieso. Maar ik weet dus verder gewoon totáál niet welke merken goed/betrouwbaar zijn of waar ik überhaupt op moet letten.

    Thnx voor het advies in ieder geval. Ik loop binnenkort uiteraard ook gewoon bij de plaatselijke fietswinkel binnen.
    pi_81831952
    Vraagje,

    Waarom kopen jullie nou je shirts? Bij de plaatselijk fietswinkel of via internet? Want ik ben al een tijdje opzoek na shirts van profclubs, maar kan bar weinig vinden
    pi_81832017
    Futurumshop.nl ?

    Toch iets beter zoeken
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      FOK!fotograaf maandag 24 mei 2010 @ 15:36:50 #234
    73911 ultra_ivo
    pi_81832404
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 13:56 schreef Oksel het volgende:
    Wat een wind vandaag!
    Daar klagen alle deelnemers van m'n 600 over. Het laatste stuk vanaf Henri-Chapelle is hoog en open, daar heeft de wind vrij spel.
    pi_81834989
    En ook ik zat lekker in de wind vandaag. Klimtoertocht over de Veluwe met als toetje 50 km terug met wind tegen. Gelukkig heb je met het draaien en keren er niet zoveel last van, maar klimmen met windvlagen is toch even stukkie pittiger.

    Voor de rest dit jaar een prachtige tocht. Niet zoveel dagjesmensen als gedacht en verschrikkelijk slopend. Zwaarder dan dit kan je het denk ik niet krijgen binnen de Veluwe. Werkelijk waar elk klimmetje zat erin, waaronder de Posbank van vrijwel elke kant. Helaas niet de zware kant van de Zijpenberg, maar misschien was dat ook wel beter Na de Posbank terug door Noord-Arnhem, met al het gebruikelijke gedraai en keer en als toetje nog even de Holleweg bij Doorwerth. Heb me wel vermaakt

    Lekker 100 km gefietst en in principe heb ik mijn doel van het seizoen gehaald. Eindelijk volledig hersteld van de knieoperatie. Op naar grotere doelen nu
    pi_81838101
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 15:36 schreef ultra_ivo het volgende:

    [..]

    Daar klagen alle deelnemers van m'n 600 over. Het laatste stuk vanaf Henri-Chapelle is hoog en open, daar heeft de wind vrij spel.
    Zijn ze allemaal al binnen?
      maandag 24 mei 2010 @ 19:13:01 #237
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81839938
    Vandaag na een kleine 2 uur slaap, 11 uur rijden aangekomen in Bedoin. De Mont Ventoux ligt om de hoek en nodigt uit. Om eerlijk te zijn lijkt het niet zo'n puist, hij is best wel lang, echter niet zo breed en laten ze nu net van deze kant de weg omhoog geasfalteerd hebben! 23km met geen gemiddelde van 7.5% maar dat is omdat de eerste 5km maar 4 tot 5% zijn.

    Net een klein rondje gemaakt van 45 km met toch nog 700 hoogtemeters. Rustig de benen los fietsen, beetje wakker worden. Morgen de 8 collen tocht en dan woensdag op voor de Mont Ventoux. Bedoeling is om deze 3 x omhoog te fietsen en lid te worden van de club der malloten. Malloot ben ik al dus nu nog alleen omhoog fietsen! Omgeving is trouwens mooi en het is bloedje heet, graadje of 28.
    Superhero to the rescue!
    pi_81840128
    Het is daar inderdaad erg mooi en het lijkt inderdaad niet zo'n puist maar het is een slopend monster.

    Veel succes woensdag!
    Boodschap van algemeen nut.
      maandag 24 mei 2010 @ 20:03:04 #239
    247397 Spraakwater
    Lest de dorst
    pi_81842201
    Beste mensen,

    Ik lees al een tijdje mee in dit topic en ben onder de indruk van de vermelde prestaties en praatjes hier.
    Mede daarom zou ik nu graag jullie mening horen over de volgende kwestie.

    Ik rijd op een Trek 1.7 compact. Een week geleden werd mij de kans geboden om met een vriend van me mee te reizen naar de Alpe D' Huez volgende week.Enthousiast zei ik direct 'ja' natuurlijk. Maar nu de dag dichterbij komt maak ik mij toch lichtjes zorgen over de fiets, mijn beentjes en vooral de Alpe.

    Qua kilometers fietsen heb ik weinig problemen; Ik ben van Groningen naar Enschede gefiets (160 km in 6 uur inclusief pauze en hongerklop ), heb een tourtocht van 130 km gehad en ben zonder problemen de Keutenberg,Cauberg en de oude Eyserbosweg( de hele AGR-rits) opgekomen ( zij het op een Massini met Record)

    Ik twijfel dus vooral of mijn lichtste versnelling wel licht genoeg gaat zijn om de Alpe D'Huez op te komen.

    Verder lees ik dat er minimaal twee wielrenners uit Groningen hun wielerpraat hier spuien (eentje van Tandje Hoger zelfs!) en aan hen wil ik vragen of ze nog leuke tips hebben voor een lekkere training in Groningen.


    Alle hulp is welkom!
    "Van Sno heb ik het gevoel dat hij op een roltrap loopt, hij beweegt wel maar hij gaat niet vooruit."
    'Ja maar Háááánsie''
    pi_81842660
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 19:13 schreef Superher0 het volgende:
    Vandaag na een kleine 2 uur slaap, 11 uur rijden aangekomen in Bedoin. De Mont Ventoux ligt om de hoek en nodigt uit. Om eerlijk te zijn lijkt het niet zo'n puist, hij is best wel lang, echter niet zo breed en laten ze nu net van deze kant de weg omhoog geasfalteerd hebben! 23km met geen gemiddelde van 7.5% maar dat is omdat de eerste 5km maar 4 tot 5% zijn.

    Net een klein rondje gemaakt van 45 km met toch nog 700 hoogtemeters. Rustig de benen los fietsen, beetje wakker worden. Morgen de 8 collen tocht en dan woensdag op voor de Mont Ventoux. Bedoeling is om deze 3 x omhoog te fietsen en lid te worden van de club der malloten. Malloot ben ik al dus nu nog alleen omhoog fietsen! Omgeving is trouwens mooi en het is bloedje heet, graadje of 28.
    Het is gewoon verstand op nul en hopen dat je zo snel mogelijk bij Chalet Reynard bent en dan verbijten op de zwaarste kilometers. Was onder de indruk van de percentages daarna. Succes woensdag
      maandag 24 mei 2010 @ 20:18:19 #241
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_81842964
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 20:03 schreef Spraakwater het volgende:

    Ik twijfel dus vooral of mijn lichtste versnelling wel licht genoeg gaat zijn om de Alpe D'Huez op te komen.
    Wat is je lichtste versnelling?
    edit: oh, ik zie dat je een compact hebt. Dat moet normaal gesproken altijd lukken dan.
    in a crowd you lose humanity
      maandag 24 mei 2010 @ 20:54:30 #242
    74453 koeii
    Een P ja
    pi_81844814
    @Spraakwater: een Groninger die uit Enschede komt? Daar ken ik er nog wel een van.. Van hooggebergte heb ik geen verstand, maar die heuveltjes die jij noemt is daar niet echt mee te vergelijken, lijkt me.. De keutenberg kom ik nog wel op met een 39x25, maar als ik dat op de alpe moet doen zou ik na 2 km nieuwe knieën nodig hebben. Maar qua training zit je zo te zien wel goed en met een compact (34x23?) neem ik aan dat dat wel genoeg moet zijn.

    Trainingsrondjes in de buurt? Als je 100+ wil rijden is een rondje Lauwersmeer wel leuk. Ene kant via Garnwerd, Zuurdijk etc. Terug is een beetje afhankelijk hoeveel puf je nog hebt. Daarnaast vind ik zelf de omgeving bij Norg het mooist.
    Dus toch .
    pi_81845061
    Ik was toch wel erg blij met m'n tripple maar goed

    Net nog even anderhalf uur gefietst, echt op een wijventempo maar goed geen echte last van m'n knieën gehad. Voelt t soms nog wel en er zit nog 1 vervelend plekje in m'n rechterkant knie maar dat komt wel goed in een weekje.

    Ging zelfs op t binnenblad de Willemsbrug op
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      maandag 24 mei 2010 @ 21:12:57 #244
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_81845751
    @koeii: compact is meestal 34x25
    in a crowd you lose humanity
    pi_81849685
    Elfstedentocht volbracht..kruisje is binnen . 6.30u gestart en 17.15u was ik klaar. Best netjes vind ik zelf, want er stond toch een stevige bries daar over de Friese polders en dijken . Ook echt leuk om in de dorpen onthaald te worden door publiek....heel enthousiast allemaal..... geeft toch elke keer weer een boost....
      maandag 24 mei 2010 @ 23:52:07 #246
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81854577
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 13:50 schreef 3rdRock het volgende:

    misschien zijn er ook nog mensen die tips qua fietswinkels hebben. In groningen bevalt Belga prima en mijn broertje heeft goede ervaringen bij het Arnhemse Mantel.
    Belga is waarschijnlijk prima om een scherp geprijsde Bulls te kopen, ik vind het zelf een kutwinkel (die in het voormalige pand van ikea zit) met personeel dat amper iets van racefietsen weet. De Belga in Harkstede is wel okay trouwens.
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 20:03 schreef Spraakwater het volgende:

    Verder lees ik dat er minimaal twee wielrenners uit Groningen hun wielerpraat hier spuien (eentje van Tandje Hoger zelfs!) en aan hen wil ik vragen of ze nog leuke tips hebben voor een lekkere training in Groningen.


    Alle hulp is welkom!
    2x Tandje Hoger

    Wat koeii ook al zei, rondje Lauwersmeer is wel mooi. Of Drenthe in crossen natuurlijk.

    Ik heb gisteren en vandaag in de buurt van Nijmegen gefietst, het is daar eigenlijk best wel heel mooi fietsen! Gisteren 75, vandaag 100 gedaan in een superlekker zonnetje
    .
      dinsdag 25 mei 2010 @ 00:02:24 #247
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81854871
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 13:41 schreef Morrigun99 het volgende:

    - gezien de intensiteit, in welke prijscategerie moet ik kijken?
    (budget is beperkt, hooguit +/- ¤800,- tweedehands dus. Of kan ik beter doorsparen?)

    - waar moet ik sowieso op letten? Ik ben +/- 1.88m, onervaren, weeg 83 kg.
    (welk merk, materiaal)

    - aanvullende vragen/suggesties?

    Alvast bedankt.
    Ik zou dus in eerste instantie wel de specs gaan bekijken. Een fiets kan best prima zitten, maar met een slechte afmontage is het gewoon een slechte fiets.

    Voor 800,- kun je een tweedehands kopen met Shimano Ultegra of een nieuwe fiets met waarschijnlijk maximaal Shimano 105 (wat een prima groep is en voor jou absoluut zal voldoen) van een merk als Bulls. Nadeel van zo'n Bulls is dat er slechte wielen opzitten. Als je die vervangt voor bijvoorbeeld Fulcum 7 of 5 dan heb je voor maximaal 150 euro meer een prima fiets.
    .
      FOK!fotograaf dinsdag 25 mei 2010 @ 01:00:49 #248
    73911 ultra_ivo
    pi_81856227
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 18:25 schreef Wokkel het volgende:

    [..]

    Zijn ze allemaal al binnen?
    Om 23u59 kwam de laatste binnen, 24u00 was de sluitingstijd. Dat noem ik nog eens timing.
      dinsdag 25 mei 2010 @ 01:42:37 #249
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_81856796
    Zo, ook terug van rondje bij Tilff
    Schitterend weer, iets teveel voor als je je zonnebrand vergeet

    Alles uiteraard fietsend gedaan
    Zelfs de redoute kwamen we nog gewoon op, al was ut wel vechtend.
    Ging/ probeerde er zelfs eentje de redoute op een ligfiets op te komen
    En er deed er eentje mee met zijn arm in het gips + mutella
    Weet niet of die ook de redoute zelf is opgekomen, maar goed, hij scheurde wel met 60 naar beneden op die klote wegen in belgie

    Met een strakke gemiddelde van 21.6 toch mooi afgelosten
    pi_81859074
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 00:02 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Ik zou dus in eerste instantie wel de specs gaan bekijken. Een fiets kan best prima zitten, maar met een slechte afmontage is het gewoon een slechte fiets.

    Voor 800,- kun je een tweedehands kopen met Shimano Ultegra of een nieuwe fiets met waarschijnlijk maximaal Shimano 105 (wat een prima groep is en voor jou absoluut zal voldoen) van een merk als Bulls. Nadeel van zo'n Bulls is dat er slechte wielen opzitten. Als je die vervangt voor bijvoorbeeld Fulcum 7 of 5 dan heb je voor maximaal 150 euro meer een prima fiets.
    Dank! Ik neem het mee.
    pi_81860194
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 17:07 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Het verschilt van wat voor training ik doe. Maar als ik aan 't toeren ben zit m'n gemiddelde meestal tussen de 27 en 30 denk ik... Veel wielrenners overdrijven hun gemiddelde ook he
    Het hangt ook wel een beetje van de route af, als je ergens moet stoppen voor iets gaat je gemiddelde ook al omlaag, ik rij altijd de laatste km rustig uit naar huis, dus dan gaat het gemiddelde ook al omlaag, veel wind of weinig wind. Ik train daarom op hartslag.
    Haters gonna hate.
      dinsdag 25 mei 2010 @ 11:31:56 #252
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81863501
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 09:07 schreef Morrigun99 het volgende:

    [..]

    Dank! Ik neem het mee.
    Liever een goede 2e hands trouwens, dan een matige nieuwe. Zijn zeer goede fietsen te vinden op MP, die 2000 euro nieuw kosten, een jaar geleden, niet meer worden gebruikt, 1000km mee gefietst, voor de helft of minder van de prijs.
      dinsdag 25 mei 2010 @ 12:21:51 #253
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81865283
    Gisteren toch maar de Flevopolder ingedoken, via Muiderberg langs de dijk richting Lelystad, en toen geprobeerd om via Almere Hout recht door te steken naar de Stichtse brug...maar aangezien dat via Almere ging natuurlijk verdwaald, wat een kut stad ook om de weg te vinden!
    Maar goed, wat nieuwe weggetjes gevonden, en ook stukken dat je denkt: 'Mannenspoor Karrespoor groet u!' . Volgende keer volg ik de dijk helemaal naar Lelystad haven voor ik afbuig, veel betere weg daar.
    Wel lekker zonverbrande knieën en kuiten, daar doe je het toch voor als fietser
    En voor het eerst zelf de spanning van de deraileurkabel ingesteld, en hij schakelde als een zonnetje, eerste fiets-sleutel wapenfeit
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      dinsdag 25 mei 2010 @ 12:26:24 #254
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81865445
    C_F: Afstanden en gemiddeldes willen we weten!
      dinsdag 25 mei 2010 @ 12:36:47 #255
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81865823
    ongeveer 90 km...in 4 uur maar er waren stukken bij waar ik niet harder dan 20 durfde omdat de weg zo slecht was...boomwortels onder het asfalt zodat je over golfplaten aan het rijden was. Dat is een gewicht van 100+ niet fijn voor je wielen als je hard rijdt! Moet denk ik eigenlijk andere wielen nemen, misschien Fulcrums 5 of 7?
    Met die meter gemonteerd blijk ik nogal traag...de eerste 15 km wilde m'n benen niet harder dan 27, daarna kwam ik zo rond de 30/32 op de beter paadjes, maar een gemiddelde van 30 is nog ver te zoeken.
    Anyway, sta voor de JJC op de 150 km ingeschreven, dat wordt een lang dagje.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      dinsdag 25 mei 2010 @ 12:41:47 #256
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81866005
    Fulcrum 5 zijn te slap voor je Captain_F, fulcrum 7 zou wel kunnen. Die zijn namelijk wel behoorlijk stijf, Andere goede optie voor je zou zijn om een handgespaakt setje te kopen met bijvoorbeeld een Ultegra naaf. Dat moet wel lukken voor minder dan 200e geloof ik
    .
      dinsdag 25 mei 2010 @ 12:52:42 #257
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81866372
    Netjes toch!?

    Ik ben ook niet licht (88kg) trouwens. Beetje vatsig, en grote benen. Ik geef het eerlijk toe.
      dinsdag 25 mei 2010 @ 12:59:56 #258
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81866608
    Ik ben een levenslange stress eter...dat afwennen is moeilijk. Maar het gaat lukken. Wel rare ontwikkeling, ik was een maandje of twee gestopt met alcohol in welke vorm dan ook om te kijken of je dan spontaan afvalt. Na de Boretti werd ik na 2 biertjes al zo zat dat ik zowat op de bank in slaap viel, en een week lang me heel slecht gevoeld, slap op de benen, hoofdpijn etc. Vrijdag twee glaasjes wijn geprobeerd...weer zo'n slecht gevoel de dagen daarna, alsof er iets heel slechts in m'n lichaam zat, dat maar met heel veel moeite afgebroken werd. Zelfs gisteren op de fiets nog last van. Ik lijk wel totaal alcohol intolerant geworden! Toch eens met de huisarts over hebben. Dat drank slecht voor je is als je veel drinkt, Ok, maar na 1 glas al weg wezen? Raar.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81866860
    Hoe komen jullie aan zulke gemiddeles (30+)? Of anders gevraagd hoe krijgen jullie je basis snelheid omhoog?

    Mijn afstandritjes atm (3-4u) tegen hartslag 68-70% zijn tegen 22-24 gemiddeld. Bij iets hardere ritjes (77-80%) haal ik 25-27 gemiddeld... maar toch ver onder de 30. Mijn doelstellng atm is opbouwen naar 5-6uur fietsen... maar 30 is toch nog een eind veraf bij mij :s.
      dinsdag 25 mei 2010 @ 13:12:02 #260
    11102 knep
    Mountainfreak
    pi_81867056
    Gisteren en eergisteren mijn fietskm's van dit jaar tot nog toe verdubbeld .

    Zondag: 86 km met 25,3 km/h en 750 hm
    Maandag: 179km met 23 km/h en 1440 hm (meer dan 120 km onverhard )

    Op zicht gaat het toch nog toe redelijk alleen bergop houdt het nog niet over.
    Ik heb nog te weinig kracht voor de steile klimmen .

    Hopelijk volgend seizoen eindelijk geld voor een racefiets.
      dinsdag 25 mei 2010 @ 13:50:50 #261
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81868417
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 13:06 schreef Devpartner het volgende:
    Hoe komen jullie aan zulke gemiddeles (30+)? Of anders gevraagd hoe krijgen jullie je basis snelheid omhoog?

    Mijn afstandritjes atm (3-4u) tegen hartslag 68-70% zijn tegen 22-24 gemiddeld. Bij iets hardere ritjes (77-80%) haal ik 25-27 gemiddeld... maar toch ver onder de 30. Mijn doelstellng atm is opbouwen naar 5-6uur fietsen... maar 30 is toch nog een eind veraf bij mij :s.
    Harder fietsen! En hartslag? Kijk ik niet naar. Gewoon doortrappen. Gemiddeldes van 30+ fiets ik alleen maar over afstanden van 30-50km. Of als ik met iemand samen fiets, kop over kop. Pas reed ik een tocht van 110km met een gemiddelde van 32, met 2 man in totaal. Een andere tocht van 120km reed ik met 33+ gemiddeld, maar dat was in een groot peleton. Echt niet moeilijk.

    Waarom let je zo op je hartslag? Je gaat vanzelf langzamer fietsen als je niet genoeg energie meer hebt.
      dinsdag 25 mei 2010 @ 13:52:07 #262
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81868451
    Lange klimmen heb ik geen problemen mee. Met korte stijle klimmetjes val ik volledig stil daarentegen. Gewoon, 12km/u zegmaar..
      dinsdag 25 mei 2010 @ 13:54:31 #263
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81868543
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 13:50 schreef Oksel het volgende:
    [..]Waarom let je zo op je hartslag? Je gaat vanzelf langzamer fietsen als je niet genoeg energie meer hebt.
    Sommige mensen vinden dat wat aan de late kant om te merken dat je boven je macht hebt getrapt, niet iedereen is zo van de dood of de gladiolen Of mischien beter gezegd, sommige mensen hebben een methode bij het fietsen
    I
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81868668
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 09:49 schreef CyclingGirl het volgende:

    [..]

    Het hangt ook wel een beetje van de route af, als je ergens moet stoppen voor iets gaat je gemiddelde ook al omlaag, ik rij altijd de laatste km rustig uit naar huis, dus dan gaat het gemiddelde ook al omlaag, veel wind of weinig wind. Ik train daarom op hartslag.
    Sommige parcoursen hebben ook gewoon een naar einde.. kwam laatst vanuit het noorden Amsterdam binnen, met toen nog een average speed van ruim 31 ofzo. (wind stond goed ) Toen pontje gepakt over 't ij en via o.a. de Dam het hele centrum door richting Bijlmer, waar ik heen moest. Gemiddelde was in die paar kilometers naar onder de 28 gezakt.
      dinsdag 25 mei 2010 @ 13:58:29 #265
    11102 knep
    Mountainfreak
    pi_81868680
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 13:52 schreef Oksel het volgende:
    Lange klimmen heb ik geen problemen mee. Met korte stijle klimmetjes val ik volledig stil daarentegen. Gewoon, 12km/u zegmaar..
    Ik dus ook, geef mij maar een klim van 20 km 6% ipv een van 12 km 10% . Gewoon te weinig kracht in mijn benen icm redelijk hoog gewicht (90kg).
    pi_81868976
    Zo, net terug van de Elfstedentocht: prachtig weer, veel publiek, een hele leuke sfeer (vooral in de 'steden' ) en heerlijk gereden. Kwart over zeven gestart, kwart voor zeven gefinished. :-)

    Alleen het stuk richting Stavoren en Hindeloopen, over die lange dijk met vol wind tegen, vond ik erg zwaar. Verder overal lekker door kunnen rijden, je kon op zich wel aardig je eigen tempo rijden. Uiteindelijk ging 5km voor Bolsward het lichtje uit. Lekker uittrappend de finish overgerold. Fietsje ook goed getest en rijdt als een zonnetje, ook geen last van mijn zadel gehad, zit lekker.

    Erg leuke dag gehad, aanrader!
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_81869560
    Gaaf hoor die Elfstedentocht, die wil ik ook eens rijden!

    Ik ben nog steeds verkouden maar afgelopen weekend getraind 28.3km/u gemiddeld inclusief stoppen, draaien en keren met een hartslag van 137 dat is wel iets te hoog maar ook logisch met een verkoudheid. Oja afstand was 85km.
    Haters gonna hate.
    pi_81870261
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 14:06 schreef marcodej het volgende:
    Zo, net terug van de Elfstedentocht: prachtig weer, veel publiek, een hele leuke sfeer (vooral in de 'steden' ) en heerlijk gereden. Kwart over zeven gestart, kwart voor zeven gefinished. :-)

    Alleen het stuk richting Stavoren en Hindeloopen, over die lange dijk met vol wind tegen, vond ik erg zwaar. Verder overal lekker door kunnen rijden, je kon op zich wel aardig je eigen tempo rijden. Uiteindelijk ging 5km voor Bolsward het lichtje uit. Lekker uittrappend de finish overgerold. Fietsje ook goed getest en rijdt als een zonnetje, ook geen last van mijn zadel gehad, zit lekker.

    Erg leuke dag gehad, aanrader!

    Het is idd echt leuk...

    En die dijk was pittig...Maar dat stuk als je Leeuwarden (langs die autoweg) uit kwam rijden vond ik echt moordend...... na dat stuk echt ff bij moeten komen in een groepje dat niet harder ging dan 24/25 p/u (wind mee) tot de volgende stempelpost.

    Mijn gevecht op de dijk bij Stavoren


    pi_81871032
    Waar heb je die foto vandaan?

    Nu maar eerst mn fietsje oppoetsen: ketting draaide eraf (witte stuurlint is nu zwart) en ik liet een halve kop soep over mn fiets heen vallen.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_81871844
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 13:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Sommige mensen vinden dat wat aan de late kant om te merken dat je boven je macht hebt getrapt, niet iedereen is zo van de dood of de gladiolen Of mischien beter gezegd, sommige mensen hebben een methode bij het fietsen
    I
    Methode my ass, niet nadenken maar vlammen Als ik niet eens een klein beetje dood terug kom van een training dan vind ik er geen zak aan Aan de andere kant lukt het me nooit om de Brienenoord vol op de pedalen op te vlammen op de terugweg

    Afzien
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_81873358
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 15:02 schreef marcodej het volgende:
    Waar heb je die foto vandaan?

    Nu maar eerst mn fietsje oppoetsen: ketting draaide eraf (witte stuurlint is nu zwart) en ik liet een halve kop soep over mn fiets heen vallen.

    http://195.7.132.29/Fotos.htm
      dinsdag 25 mei 2010 @ 16:35:34 #272
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81875292
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 15:02 schreef marcodej het volgende:
    ik liet een halve kop soep over mn fiets heen vallen.
    Dat is nog eens toegewijd koersen, gewoon aan de soep tijdens het rijden, scheelt weer een tussenstop
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81877704
    En aan wie is het afzien op de dijk wind tegen richting Stavoren het best af te lezen?




    Juist, ik dus...
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      dinsdag 25 mei 2010 @ 17:56:59 #274
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81879287
    In't zwart, hehe.
      dinsdag 25 mei 2010 @ 20:14:29 #275
    49615 Bismarck
    Left on the sands of history
    pi_81885899
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 20:17 schreef Bismarck het volgende:
    Wil graag jullie reacties horen. In mijn zoektocht naar een nieuwe fiets twijfel ik tussen de onderstaande twee modellen.

    Gloednieuwe Guerciotti Vega size L monocoque (carbon) frame w.o. geintegreerde zadelpen en compleet afgemonteerd met Ultegra 6700, Fulcrum Racing 5 wielen en exclusieve TEC stuurbocht en stuurvoorbouw. Inclusief volledige garantie.
    Eenmalige aanbieding en alleen in maat L
    Van ¤ 3799,- Bici-Direct prijs ¤ 1995,-
    http://www.cicloforte.nl/(...)gen/Aanbiedingen.htm (scroll naar beneden voor een plaatje van de Vega)

    Canyon Ultimate AL 9.0 SL, alumininium frame, volledig Campagnolo Chorus afgemonteerd, Mavic Ksyrium Elite wielen.
    http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=1824

    [...]
    Ik schreef eerder over de keuze tussen twee modellen. Een aantal van jullie gaven aan om voor de Guerciotti Vega te gaan. Ik heb de fiets onlangs bezichtigd en het blijkt een aanbieding te zijn om dat de voorvork beschadigd is bij het uitpakken van de fiets. De fiets is van +/- 2600 nu voor 2000 euro.
    Afgemonteerd met Ultegra 6700 en Mavic Aksyum wielen.

    Voorvork is - net zoals rest van het frame - van carbon. In hoeverre kan zo'n beschadiging gevolgen hebben voor de stijfheid van de voorvork? Ik heb een afbeelding van de beschadiging toegevoegd. Het gaat om meer dan slechts een kras. Het is echt een putje en de distributeur heeft hem opgevuld met wat vernis. De fiets is mooi afgeprijsd en 2000 voor een Italiaans carbon frame met een dergelijke afmontage is niet duur maar als die voorvork straks breekt terwijl ik met 70 km/h de Cauberg afsjees dan ben ik verder van huis. Daarom mijn vraag, wat zijn jullie ervaringen met beschadigingen van carbon frames en in hoeverre is een dergelijke put schadelijk?



    That's...Montgomery Clift, honey!
    pi_81887676
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 22:12 schreef Chezzzz het volgende:
    Elfstedentocht volbracht..kruisje is binnen . 6.30u gestart en 17.15u was ik klaar. Best netjes vind ik zelf, want er stond toch een stevige bries daar over de Friese polders en dijken . Ook echt leuk om in de dorpen onthaald te worden door publiek....heel enthousiast allemaal..... geeft toch elke keer weer een boost....
    Was 'n mooie tocht he? Ik ben 'n groep later gestart en heb heerlijk getoerd met m'n vriendinnetje. Echt genoten en lekker bruin geworden! Omdat ik niet zo hard ging vond ik 't ook niet zwaar. Met de stukken tegenwind ben ik m'n vriendin maar wat uit te wind gaan houden. Al kreeg ze na Stavoren wel de benen en moest ik echt gas geven
    Het klimmetje naar dat monument op de dijk ken ik van 'n tijdrit en daar liepen wat lui in Liquigas pakjes wat patserig te doen door te demarreren. Ik kon me niet inhouden en ben er achteraan gegaan om ze vervolgens 'bergop' op een iets te zwaar verzet met 'n bidonnetje aan de mond in te halen

    Onderweg wel 'n paar nare valpartijen gezien. Zelfs 'n kerel die helemaal wegviel, echt nasty... En op een gegeven moment dat er voor ons iemand zomaar remde, wij ook remmen maar degenen achter ons letten niet op en raakten ons van achter. Gelukkig hielden wij 'm wel recht maar die kerels achter ons gingen wel onderuit. Gelukkig zonder grote schade. Sowieso vond ik 't wel wat link dit jaar. Veel toerders die niet zo stuurvast zijn en een groot aantal fietsers van de categorie die geen rugnummer op durfen te spelden, maar dan op zo'n dag wel 'n wedstrijdje willen rijden en op alles schelden wat in hun weg reed. Op een gegeven moment werd ik ook bijna van m'n fiets gereden door 'n knaap die zomaar aan de linkerkant onderdoor kwam en daarbij bijna m'n stuur raakte. Heb 'm een tik op z'n heup gegeven en verteld wat ik van 'm vond
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 01:42 schreef ursel het volgende:

    Zelfs de redoute kwamen we nog gewoon op, al was ut wel vechtend.
    Ging/ probeerde er zelfs eentje de redoute op een ligfiets op te komen

    Echt 'n kutpukkel, maar wel te doen mits je een goed verzet hebt.
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 09:49 schreef CyclingGirl het volgende:

    [..]

    Het hangt ook wel een beetje van de route af, als je ergens moet stoppen voor iets gaat je gemiddelde ook al omlaag, ik rij altijd de laatste km rustig uit naar huis, dus dan gaat het gemiddelde ook al omlaag, veel wind of weinig wind. Ik train daarom op hartslag.
    Ik ook hoor. Het enige moment dat ik naar 'n gemiddelde kijk is na 'n tijdrit
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 12:41 schreef Yankee het volgende:
    Fulcrum 5 zijn te slap voor je Captain_F, fulcrum 7 zou wel kunnen. Die zijn namelijk wel behoorlijk stijf, Andere goede optie voor je zou zijn om een handgespaakt setje te kopen met bijvoorbeeld een Ultegra naaf. Dat moet wel lukken voor minder dan 200e geloof ik
    Ik heb bij Salden.nl voor 110 euro een setje handgespaakt met Ultegra naaf gekocht voor 110 euro. Wel 'slechts' 28 spaken, maar niet kapot te rijden. Ben er al twee keer hard mee gevallen en ze gaven geen krimp. Zoran van bikexperto maakt ook goede wielen trouwens.
      dinsdag 25 mei 2010 @ 21:28:49 #277
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81891175
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 20:14 schreef Bismarck het volgende:

    [..]

    Ik schreef eerder over de keuze tussen twee modellen. Een aantal van jullie gaven aan om voor de Guerciotti Vega te gaan. Ik heb de fiets onlangs bezichtigd en het blijkt een aanbieding te zijn om dat de voorvork beschadigd is bij het uitpakken van de fiets. De fiets is van +/- 2600 nu voor 2000 euro.
    Afgemonteerd met Ultegra 6700 en Mavic Aksyum wielen.

    Voorvork is - net zoals rest van het frame - van carbon. In hoeverre kan zo'n beschadiging gevolgen hebben voor de stijfheid van de voorvork? Ik heb een afbeelding van de beschadiging toegevoegd. Het gaat om meer dan slechts een kras. Het is echt een putje en de distributeur heeft hem opgevuld met wat vernis. De fiets is mooi afgeprijsd en 2000 voor een Italiaans carbon frame met een dergelijke afmontage is niet duur maar als die voorvork straks breekt terwijl ik met 70 km/h de Cauberg afsjees dan ben ik verder van huis. Daarom mijn vraag, wat zijn jullie ervaringen met beschadigingen van carbon frames en in hoeverre is een dergelijke put schadelijk?

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    Die beschadiging lijkt mij oppervlakkig, dat maakt niks uit. Ik neem aan dat de FM geen mokers en hamers heeft gebruikt bij het uitpakken van de fiets namelijk. Zie ik het goed dat deze fiets een geïntegreerde zadelpen heeft?
    .
    pi_81893888
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 20:43 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Sowieso vond ik 't wel wat link dit jaar. Veel toerders die niet zo stuurvast zijn en een groot aantal fietsers van de categorie die geen rugnummer op durfen te spelden, maar dan op zo'n dag wel 'n wedstrijdje willen rijden en op alles schelden wat in hun weg reed. Op een gegeven moment werd ik ook bijna van m'n fiets gereden door 'n knaap die zomaar aan de linkerkant onderdoor kwam en daarbij bijna m'n stuur raakte. Heb 'm een tik op z'n heup gegeven en verteld wat ik van 'm vond
    Echt heel link vond ik het niet (maar misschien komt dat ook omdat ik veel in het westen rijdt), je had aardig de ruimte maar het viel me inderdaad ook op dat veel mensen niet weten hoe in een groep te rijden. Heel veel lui die willen inhalen, gaan zitten 'duwen' of door een heel smal gaatje willen, maar niet roepen dat ze er langs willen. Daarom maar af en toe voor hun 'Achter!" geroepen... Mensen communiceren niet, terwijl ik van het soort ben dat liever teveel dan te weinig roept.

    En als ze bij mij gaan zitten 'duwen' krijgen ze ook wel duidelijk te horen dat ze de volgende keer gewoon ff mogen zeggen dat ze er langs willen. Maar dan horen ze je zogenaamd niet en rijden ze stug door.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      dinsdag 25 mei 2010 @ 22:41:05 #279
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81897753
    Wat is het verschil tussen een handgespaakt wiel en een 'normaal' wiel? Waarom is handgespaakt steviger?
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      dinsdag 25 mei 2010 @ 22:46:45 #280
    49615 Bismarck
    Left on the sands of history
    pi_81898139
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 21:28 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Die beschadiging lijkt mij oppervlakkig, dat maakt niks uit. Ik neem aan dat de FM geen mokers en hamers heeft gebruikt bij het uitpakken van de fiets namelijk. Zie ik het goed dat deze fiets een geïntegreerde zadelpen heeft?
    Dank voor je reactie. Fiets heeft inderdaad een geintegreerde zadelpen.
    That's...Montgomery Clift, honey!
      dinsdag 25 mei 2010 @ 23:33:24 #281
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81901378
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 22:46 schreef Bismarck het volgende:

    [..]

    Dank voor je reactie. Fiets heeft inderdaad een geintegreerde zadelpen.
    Vind dat er altijd mooi uitzien, zo'n geïntegreerde zadelpen. Is dit voor jou al de goede hoogte of moet er nog een stuk van afgezaagd worden? Nadeel van zo'n zadelpen is wel dat je vervolgens niet even makkelijk je zithoogte kunt veranderen. M'n vriendin heeft ook een fiets met een geïntegreerde zadelpen maar die zou eigenlijk voor de tijdritten iets hoger moeten zitten. Gevolg is dat er nu weer een ring op het afgezaagde gedeelte moet worden gezet. Voordat het afgezaagd is zaten deze er ook al dus ze heeft die ringen nog wel het is alleen niet zo eenvoudig als even je zadelpen los en weer vastdraaien.
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 22:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Wat is het verschil tussen een handgespaakt wiel en een 'normaal' wiel? Waarom is handgespaakt steviger?
    Normaal is over het algemeen een fabriekswiel die standaard tot een bepaald gewicht kan. Handgespaakt kun je aanpassen, bijvoorbeeld door meer spaken in het wiel te zetten. Daardoor krijg je een steviger / sterker (en vaak zwaarder) wiel.
    .
      FOK!fotograaf dinsdag 25 mei 2010 @ 23:35:45 #282
    73911 ultra_ivo
    pi_81901521
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 22:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Wat is het verschil tussen een handgespaakt wiel en een 'normaal' wiel? Waarom is handgespaakt steviger?
    Handgespaakt is eigenlijk normaal, wielen zoals ze tradtiioneel door generaties fietsers gebruikt zijn. Gespaakt door een echte vakman met liefde voor z'n vak. De echte specialisten stemden de onderdelen van de fiets en het spaakpatroon af op het gewicht, de rijstijl en de doeleinden van de toekomstig eigenaar van de wielen. Tegenwoordig worden de meeste wielen door loonslaven in het verre oosten of door machines gemaakt. Enige kennis over de gebruiker en enige vorm van aanpassing ontbreken volledig. Vaak zijn ze maar voorzien van zowat de helft van het aantal spaken van klassieke handgespaakte wielen.
    pi_81903243
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 13:50 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Harder fietsen! En hartslag? Kijk ik niet naar. Gewoon doortrappen. Gemiddeldes van 30+ fiets ik alleen maar over afstanden van 30-50km. Of als ik met iemand samen fiets, kop over kop. Pas reed ik een tocht van 110km met een gemiddelde van 32, met 2 man in totaal. Een andere tocht van 120km reed ik met 33+ gemiddeld, maar dat was in een groot peleton. Echt niet moeilijk.

    Waarom let je zo op je hartslag? Je gaat vanzelf langzamer fietsen als je niet genoeg energie meer hebt.
    Op je hartslag letten is veel beter dan op je (gemiddelde) snelheid. Je kunt veel sneller progressie boeken als je een beetje weet waar je mee bezig bent en je niet elke rit als een kip zonder kop leegfietst.
    pi_81905783
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 21:58 schreef marcodej het volgende:

    [..]

    Echt heel link vond ik het niet (maar misschien komt dat ook omdat ik veel in het westen rijdt), je had aardig de ruimte maar het viel me inderdaad ook op dat veel mensen niet weten hoe in een groep te rijden. Heel veel lui die willen inhalen, gaan zitten 'duwen' of door een heel smal gaatje willen, maar niet roepen dat ze er langs willen. Daarom maar af en toe voor hun 'Achter!" geroepen... Mensen communiceren niet, terwijl ik van het soort ben dat liever teveel dan te weinig roept.

    En als ze bij mij gaan zitten 'duwen' krijgen ze ook wel duidelijk te horen dat ze de volgende keer gewoon ff mogen zeggen dat ze er langs willen. Maar dan horen ze je zogenaamd niet en rijden ze stug door.
    Ik denk niet dat dat regiogebonden is. Bij de Classico Boretti had ik er geen last van..
    Vooral de inhalen-terwijl-er-de-ruimte-niet-voor-is-maar-toch-doen-mensen leveren gevaar op. Met een koers ofzo hoort drangen en drummen erbij, maar met een toertocht vind ik dat je gewoon relaxed moet doen
    Als iemand roept dan moet je idd aan de kant gaan, geen probleem. Maar onderdoor gaan en dat soort grappen heb ik wel 'n hekel aan. 't Feit dat m'n vriendin meewas heeft echt wel 'n paar (verbale) oorlogjes gescheeld, ik kan me dan niet inhouden
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 23:33 schreef Yankee het volgende:

    M'n vriendin heeft ook een fiets met een geïntegreerde zadelpen maar die zou eigenlijk voor de tijdritten iets hoger moeten zitten.
    Ben gelukkig niet de enige binnen TH die z'n/haar zadel hoger wil met tijdritten. Kreeg vrijdag te horen dat ik m'n zadel zo hoog had gezet !
      woensdag 26 mei 2010 @ 08:41:23 #285
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81907041
    Tommeke, je komt toch wel op de meeting met je fietsvriendin? Fietsende vrouwen kunnen we alleen maar aanmoedigen!

    Mooie fiets, die Guerciotti. Gelukkig staat er niet ergens heel groot VEGA op.. Ik zou hem 1500 bieden, dan krijg je hem voor 1750, vervolgens een goedkoop carbonfixmannetje opsnorren, en hem laten controleren en repareren voor een paar tientjes. Jammer dat er geen Campa op zit trouwens. Zou veel mooier staan. Vind ik.
      woensdag 26 mei 2010 @ 08:42:02 #286
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81907049
    Oh, weer op de fiets naar m'n werk. Afstand 36,1 gemiddelde van 32,9 inclusief stoppen. Je raadt al waar de wind vandaan kwam vanochtend..
      woensdag 26 mei 2010 @ 08:52:04 #287
    238709 Elkafila
    I spy with my little eye..
    pi_81907230
    Check mijn nieuwe fiets! Althans, alleen het frame heb ik op dit moment thuis liggen.
      woensdag 26 mei 2010 @ 08:53:46 #288
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81907260
    Origineel wel.. maar ook oerlelijk! Is het iets speciaals ofzo?
    pi_81907836
    Retro!
    Haters gonna hate.
      woensdag 26 mei 2010 @ 09:20:34 #290
    238709 Elkafila
    I spy with my little eye..
    pi_81907926
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 08:53 schreef Oksel het volgende:
    Origineel wel.. maar ook oerlelijk! Is het iets speciaals ofzo?
    Redelijk speciaal ja. Het frame is van bamboe en de connectiestukken van hennep touw en epoxie.
      woensdag 26 mei 2010 @ 09:56:48 #291
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81908883
    Het is écht van bamboe? Dacht dat het carbon of alu is met een bamboe look..
      woensdag 26 mei 2010 @ 09:57:21 #292
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81908909
    En dan een carbon stuur, en een brooks (ofzo) zadel, lol.
      woensdag 26 mei 2010 @ 10:10:00 #293
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_81909250
    Mijn ketting loopt ietsjes aan tegen mijn voorrderailleur, iemand enig idee hoe ik dit kan verstellen?
      woensdag 26 mei 2010 @ 10:10:36 #294
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81909274
    Waarom moet er nu weer ge Brooks bashed worden, jij heiden! Ik vind het een mooi geheel bij dat frame...al zou ik er niet zo snel voor kiezen. Is wel erg alternatief. maar bamboe is op zich fantastisch materiaal, stijf, licht...carbon dat je van de boom plukt!
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      woensdag 26 mei 2010 @ 10:14:57 #295
    74052 Ender_W
    veni, vidi, vici
    pi_81909393
    rare bomen dan (bamboe is een plant/grassoort)

    Maar ziet er wel grappig uit die fiets. Niet helemaal mijn ding, maar zeker bijzonder.
    Live life to the Ender :D
      woensdag 26 mei 2010 @ 10:18:46 #296
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81909493
    Je moet wel verplicht rastahaar en sandalen aanhebben als je daar op fietst trouwens.
      woensdag 26 mei 2010 @ 10:20:04 #297
    74052 Ender_W
    veni, vidi, vici
    pi_81909535
    ghehe, dan wel SPD-sl sandalen? Of toch liever die van look ?
    Live life to the Ender :D
      woensdag 26 mei 2010 @ 10:25:17 #298
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81909720
    Geen geschoren benen natuurlijk op zo'n fiets.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81910290
    En een wielrenshirt laten drukken met een panda op je rug
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      woensdag 26 mei 2010 @ 10:44:53 #300
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81910371
    En in plaats van sportdrank drink je soja melk..
      woensdag 26 mei 2010 @ 10:49:03 #301
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81910529
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 08:41 schreef Oksel het volgende:
    vervolgens een goedkoop carbonfixmannetje opsnorren, en hem laten controleren en repareren voor een paar tientjes.
    Een of andere beunhaas zou ik ver bij mijn carbonfiets vandaan houden, tenzij je levensmoe bent natuurlijk
    .
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')