Ik rijd met Conti GP 4000 en rijd bijna nooit lek. Tuurlijk soms kan het gebeuren, vooral als het wegdek wat natter is. vriend van mij har Schwalbe Ultremo R en die reed continue lek. Nieuwe versie van deze band schijnt beter te zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:35 schreef Ender_W het volgende:
Zomaar een vraagje, ben ik dan de enige die met anti-lekbanden rijdt?
Op mijn vorige fiets had ik er banden van Schwalbe en daar ben ik nooit mee lek gereden. En nu op mijn nieuwe fiets zaten standaard Michelins, maar die zijn na 2 lekke banden vervangen door weer anti-lek banden. Misschien dat ze zwaarder zijn dan de gewone band, of valt dat mee? Maar ik vind het wel een prettig idee dat ik toch niet zo snel lek rijdt. (Lijkt me ook prettig als ik de volgende keer weer een echte berg wil bedwingen.)
Ik kan maar twee bindons kwijt op m'n fiets en die heb ik bij langere tochten en warmer weer absoluut nodig.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Je hebt van die speciale bidons voor binnenband en co2 module, hoef je niet met een tasje te fietsen
Gaan fietsen zonder reservebandje + lifters en pompje lijkt mij niet echt handig. Kans op lek rijden is nou eenmaal veel groter op een racefiets en ik heb geen zin om ergens in de middle-of-nowhere te staan met een lekke band.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:11 schreef Mr_DG het volgende:
Ik lees hier van alles over lek rijden en reserve banden, ik vraag me af of jullie vaak lek rijden. Heb op m'n huidige fiets op 3000 km eenmaal een lekke achterband gehad. En ik heb verder nooit reservespullen bij me. Is het misschien handig om een setje aan te schaffen voor de zekerheid?
Ik heb dezelfde bandjes. Laatst wel een keertje lek gereden, was een doorn dwars door de buitenband heen geprikt. Dit merkte ik op een paar honderd meter van huis, dus hoefde toen gelukkig niet onderweg de zooi te gaan wisselen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:39 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik rijd met Conti GP 4000 en rijd bijna nooit lek. Tuurlijk soms kan het gebeuren, vooral als het wegdek wat natter is. vriend van mij har Schwalbe Ultremo R en die reed continue lek. Nieuwe versie van deze band schijnt beter te zijn.
Dat boeit mij totaal niet. Wat mij wel boeit is dat ik mezelf kan redden als ik ergens lek rij (of andersinds pech heb).quote:
maar Ivo je begrijpt het verkeerd, Tommeke heeft gewoon een volgauto ;-)quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat boeit mij totaal niet. Wat mij wel boeit is dat ik mezelf kan redden als ik ergens lek rij (of andersinds pech heb).
Goede vraag, ik zit met hetzelfde probleem, zelfde groep, zelfde fiets.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:58 schreef JohnDDD het volgende:
Beste mensen ik heb het hier misschien al eerder gevraagd maar dat is al een tijdje terug en ik kan het topic niet terugvinden.
Ik heb een Bianchi Campagnolo 10 speed met 53/39 voor. Nu wil ik binnenkort eens de bergen in trekken om daar te trainen maar dan gaat mijn kleinste versnelling vermoedelijk te groot zijn om de hele dag rond te draaien.
Wat raden jullie mij aan? Is het handig om voor een kleiner blad te monteren? Kan ik er dan één monteren naast de andere twee, of moet ik de 39 vervangen voor een kleinere? (Of moet ik allebei vervangen door een set anderen mét een kleinere erbij?) Een derde blad erbij lijkt mij persoonlijk niet onprettig maar ik ben er niet zeker van of dat technisch wel de makkelijkste optie is?
Hoe minder tandje je op je voorblad hebt hoe lichter. Achter is het precies omgekeerd. Hoe meer tandjes hoe lichter. stel je hebt 27 tanden op je voorblad en 27 op je achterblad dan is één pedaalomwenteling nodig om één wiel omwenteling te maken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:02 schreef Oksel het volgende:
Kun je eigenlijk de versnelling berekenen? Dat er een constante uit komt? Hoe trap je lichter, met een 39x27, of met een 34x24 ?
Ze hebben mij gezegd dat de cassette achter vervangen in principe gecompliceerde is dan er een nieuw blad voor bij zetten.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:00 schreef Oksel het volgende:
[..]
Goede vraag, ik zit met hetzelfde probleem, zelfde groep, zelfde fiets.
3e blad kan sowieso niet zomaar. Kleiner blad voor kan alleen als het op je crankstel (?) past. Dan moet je volgens mij een compact krank hebben.
Wat ook nog kan.. is een andere cassette achterop. Of een een aantal tandwielen van je cassette vervangen.
Ik weet dus niet wat ik ga doen. Of een 34 voor er bij (heb een compact crank, dus dat kan), of een andere cassette met een 27 achterop, of gedeeltelijk een andere cassette met een 27 erop.
Dit is een grapje neem ik aan?! Die FM zou ik maar links laten liggenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:35 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ze hebben mij gezegd dat de cassette achter vervangen in principe gecompliceerde is dan er een nieuw blad voor bij zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |