Waar moet je heen?quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:21 schreef Soempie het volgende:
Ik ben om 12 uur vrij, maar ik moet naar een of ander dorp bij Nijmegen en dat betekent met reistijd dat ik pas om een uur of 3/ 4 thuis ben.
quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ga je bij Bertha thuis op bezoek, of kom je bij mij om m'n werk koffie drinken?
Ben jij echt zo dom?quote:
Ik weet van niks hoorquote:Op dinsdag 27 april 2010 16:27 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Nee er was ergens nog taart over, samen met B. laatste 2 puntjes weggewerkt
Je fiets valt uit elkaar en staat al 10 jaar op slot, maar toch sleep je hem mee naar je nieuwe huisquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:25 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hij staat al 10 jaar op slot. Vind het geen wonder dat ik niet meer weet in welk bakje de sleutel zit.
Ik zou hiermee geen problemen hebben. Als er vier biefstukken aan elkaar gelijmd worden tot 1 mega biefstuk en ik die op mijn bord kan terugvinden. Maar dat zal wel niet de meest gangbare toepassing worden van deze technologiequote:Vleeslijm voorlopig van de baan
Uitgegeven: 27 april 2010 13:23
Laatst gewijzigd: 27 april 2010 13:23
BRUSSEL - Het Europees Parlement heeft voorlopig een stokje gestoken voor de komst van 'vleeslijm'. Dat gebeurde dinsdag in de parlementscommissie voor voedselveiligheid.
De Europese Commissie had voorgesteld om vleeslijm toe te staan. Met een soort eiwit kunnen slagers dan kleine stukjes vlees aan elkaar plakken tot een groot stuk.
''Een vies idee en gewoon consumentenmisleiding'', vindt Europarlementslid Kartika Liotard (SP). ''De lijm zal best veilig zijn, want het is een natuurlijk eiwit. Maar ik vind het bedrog: je denkt een stuk vlees te eten, terwijl je eigenlijk kleine plakjes eet.''
Stemming
De parlementscommissie stemde met 31 tegen 21 tegen het voorstel. Na een stemming van het voltallige Europarlement eind mei moet een compromis volgen met de gezamenlijke EU-landen.
Twee keer de helft, ik leg het even heel snel uit:quote:
Daarom als bewijs nog even de quote:quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:![]()
denk niet dat ze een week nog iets tegen je typt
quote:
Ik was al aan het denklen dat je bij Etcie op bezoek was.quote:
Op fok is 2x 1/2 al jaren 1/4quote:
Het zal wel gaan om schraapsels van de machines die een mooi biefstukje moeten gaan vormen. Dat vind ik niet kunnen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:32 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ik zou hiermee geen problemen hebben. Als er vier biefstukken aan elkaar gelijmd worden tot 1 mega biefstuk en ik die op mijn bord kan terugvinden. Maar dat zal wel niet de meest gangbare toepassing worden van deze technologie
Ik heb er jaren op gefietst en wil hem om die reden alleen al niet kwijt. Veel goede herinneringen aan.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:32 schreef B.ertha het volgende:
Je fiets valt uit elkaar en staat al 10 jaar op slot, maar toch sleep je hem mee naar je nieuwe huis
Je bent er blij mee!quote:
Van alle restjes die niet meer te lijmen vielen ?quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het zal wel gaan om schraapsels van de machines die een mooi biefstukje moeten gaan vormen. Dat vind ik niet kunnen.
Want waar moeten anders de frikandellen van gemaakt worden?
13.15 bedoel je.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:39 schreef B.ertha het volgende:
Malden is ook niet leuk om te zijn
Alhoewel, ze hebben er een bios en een intratuin,
Donderdag gaat gewoon door12.30 't Gerecht, toch?
Ik moet om 13.30 in tva3 zijn, dus we hebben tot ongeveer 12.15
Jullie spreken af om 12.30 terwijl je maar tijd hebt tot 12.15?quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:39 schreef B.ertha het volgende:
Donderdag gaat gewoon door12.30 't Gerecht, toch?
Ik moet om 13.30 in tva3 zijn, dus we hebben tot ongeveer 12.15
Vleeslijm kan niet met ministukjes of gehakt, het is gewoon voor bijvoorbeeld de puntjes van de biefstuk die dan samen een (verkoopbaar) groter stuk vormenquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het zal wel gaan om schraapsels van de machines die een mooi biefstukje moeten gaan vormen. Dat vind ik niet kunnen.
Want waar moeten anders de frikandellen van gemaakt worden?
B. heeft een time turner.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:41 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Jullie spreken af om 12.30 terwijl je maar tijd hebt tot 12.15?
13.15 natuurlijkquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:41 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Jullie spreken af om 12.30 terwijl je maar tijd hebt tot 12.15?
Die wil ik ook!quote:
Valt dat dan niet uit elkaar als je het mes er in zet zodra het "biefstukje" op je bord ligt?quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:41 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Vleeslijm kan niet met ministukjes of gehakt, het is gewoon voor bijvoorbeeld de puntjes van de biefstuk die dan samen een (verkoopbaar) groter stuk vormen
Nu kan ik natuurlijk wel iets posten over het feit dat Soempie geen man is........quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:42 schreef B.ertha het volgende:
[..]
En Soemp heeft de primeur voor de tweemansvlucht
Nee, de lijm is heel goed hoorquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Valt dat dan niet uit elkaar als je het mes er in zet zodra het "biefstukje" op je bord ligt?
Maar B. is ook heul geen manquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:44 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nu kan ik natuurlijk wel iets posten over het feit dat Soempie geen man is........
Bijdehante mensen worden enkele tientallen plaatsen naar achteren geplaatst op de wachtlijst......quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:44 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nu kan ik natuurlijk wel iets posten over het feit dat Soempie geen man is........
Dan hebben wij dus de primeur voor de eerste vlucht.quote:
Ik ook van jou.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:47 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Bijdehante mensen worden enkele tientallen plaatsen naar achteren geplaatst op de wachtlijst......
quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:49 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Gelukkig maar
* B.ertha maakt notitie dat C4 weer naar voren mag
Truste Soempie.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:47 schreef Soempie het volgende:
TM, slaap lekker.
Ik ga ook richting douche en bed.
Nee, ik ben niet op de uitvaart geweest.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:59 schreef Ofyles2 het volgende:
Cobra4, was je vandaag toevallig op de uitvaart van die gesneuvelde militairen?
Weltrusten MM.quote:
Weltrusten. tong heeft het antwoord al.quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:18 schreef MadMaster het volgende:
K*t, kan nog niet nokken, vraag staat open in de AKQ...
Ben gered...quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Weltrusten. tong heeft het antwoord al.
quote:
quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:30 schreef MadMaster het volgende:![]()
Heb weer een vraag in de AKQ beantwoordt...
Zeker als je bedenkt dat één er van er niet meer is...quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:32 schreef Cobra4 het volgende:
Ik zit nu het programma "After the catch" te kijken. Een gesprek met de kapiteins van "Deadliest Catch" Erg indrukwekkend.
quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zeker als je bedenkt dat één er van er niet meer is...
Weer weltrusten.quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Daar staat niet zo'n poort...
En nu ben ik echt pleite...![]()
![]()
![]()
En ik bedenk me nu ook dat de Zeedijk veel smaller is.quote:
Mooi, dan kan ik met een gerust hart gaan slapen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:48 schreef Whiteguy het volgende:
Het is idd de wagenstraat in den Haag:
http://www.nufoto.nl/foto(...)eem-in-den-haag.html
Je bent zelf saaiquote:Op woensdag 28 april 2010 00:16 schreef Puntenslijpsel het volgende:
saaaai
Dus jij bent 2x aangereden op een fiets?quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:27 schreef Soempie het volgende:
[..]
Toen ik 17 was ben ik aangereden en degene in de auto is doorgereden. Ik woonde net op mezelf en had geen cent te makken, dus die heeft 10 jaar in de schuur gestaan.Ook nog 5 jaar bij een vriend op zolder trouwens, tot hij ging verhuizen.
Zou ik net vragen...quote:Op woensdag 28 april 2010 01:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dus jij bent 2x aangereden op een fiets?
heul nietquote:
precies. en op het einde kan je knikkers winnen. Ik ben nog steeds sore als de malle dus kruip mn bedje in. Heb vandaag wel iemand 'oranje boven' leren zingen dus vrijdag moet goedkomen.quote:Op woensdag 28 april 2010 07:01 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ah, dat is dus Flunkday.
Samengevat: een soort schoolfeestje waar flink spelletjes gespeeld worden onder het genot van een groot glas ranja?
quote:Op woensdag 28 april 2010 07:37 schreef Soempie het volgende:
Ik denk dat het mooi weer wordt en dat ik nog maar eens een college ga skippen.
Ik heb geen zin om voor 1.5 uur college 3 uur te moeten reizen.quote:Op woensdag 28 april 2010 07:40 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Er komen heus nog wel wat meer mooie dagen dit jaar.
Ik kan je ongelijk geven. Maar ik doe het nietquote:Op woensdag 28 april 2010 07:49 schreef Soempie het volgende:
Ik heb geen zin om voor 1.5 uur college 3 uur te moeten reizen.![]()
Ga zo eerst 'hardlopen' en dan daarna lekker in de tuin leren.
Dat ziet er erg gezellig uitquote:Op woensdag 28 april 2010 04:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ook hier even delen dan; dit was gisteren:
Ik heb nog 5K te gaan voor ik dat aantal heb.quote:
Het wordt 23Cquote:Op woensdag 28 april 2010 07:37 schreef Soempie het volgende:
Ik denk dat het mooi weer wordt en dat ik nog maar eens een college ga skippen.
Ssshhhhh! Zeg dan dat ik net over de 68.000 zitquote:
Dat bedoel ik en hier schijnt de zon al lekker. Ik heb net 25 minuten gerend, dus zo even douchen en dan de tuin in.quote:
Paar dagen stevig doorposten....quote:Op woensdag 28 april 2010 09:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ssshhhhh! Zeg dan dat ik net over de 68.000 zit
Of 1 dag baggerenquote:Op woensdag 28 april 2010 09:07 schreef Soempie het volgende:
Paar dagen stevig doorposten....
Ik overweeg naar het strand te gaan.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:06 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat bedoel ik en hier schijnt de zon al lekker. Ik heb net 25 minuten gerend, dus zo even douchen en dan de tuin in.
Ik zeg: doenquote:Op woensdag 28 april 2010 09:09 schreef Nembrionic het volgende:
Ik overweeg naar het strand te gaan.
quote:Op woensdag 28 april 2010 09:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik overweeg naar het strand te gaan.
Mjah, of je zet een alarmklokje in je telefoon, dat je na 1 uur omdraait van rug naar buik (of andersom), en na weer 1 uur dat je naar huis moetquote:Op woensdag 28 april 2010 09:12 schreef Nembrionic het volgende:
Het probleem is: het strand is beresaai. Ik kan er maar 1 ding doen..en dat is lezen. En als ik ga lezen, dan lees ik waarschijnlijk flink door. En dan verbrand ik dus keihard
Ja dat moet sowieso...maar dat is nogal een ondernemingquote:Op woensdag 28 april 2010 09:15 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Mjah, of je zet een alarmklokje in je telefoon, dat je na 1 uur omdraait van rug naar buik (of andersom), en na weer 1 uur dat je naar huis moet
Ik ben in elk geval een tikkeltje jaloers, want ik kan niet weg vandaagquote:Op woensdag 28 april 2010 09:16 schreef Nembrionic het volgende:
Ja dat moet sowieso...maar dat is nogal een onderneming
Misschien dat ik hier wel de polder in trek. Dan kan ik hetzelfde doen maar is niet zo ver
Zal ik dan gewoon maar thuis blijven?quote:Op woensdag 28 april 2010 09:17 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Ik ben in elk geval een tikkeltje jaloers, want ik kan niet weg vandaag
Nah, gewoon de polder in. En dan lekker wandelen en foto's maken van spareribs lammetjesquote:Op woensdag 28 april 2010 09:19 schreef Nembrionic het volgende:
Zal ik dan gewoon maar thuis blijven?
Ze hebben vast ook warme choco...quote:Op woensdag 28 april 2010 09:23 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
lezen is een goede optie, om nu om 09.30 al bij eens strandtent bier te gaan zitten drinken is ook wat sneu
Ja, is wel een flinke ramp gewordenquote:Op woensdag 28 april 2010 09:26 schreef Nembrionic het volgende:
Wat betreft het booreiland van BP dat afgefikt en ingestort is: dat gat gaan ze waarschijnlijk niet dichtkrijgen. Dan kun je er dus op rekening dat er de komende 2-3 maanden iedere dag 160.000 liter olie boven komt drijven
Dat ding ligt tussen Houston en New Orleans, precies waar wij in oktober heen gaan.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:30 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Ja, is wel een flinke ramp geworden
misschien wel spectaculaire rookpluimen, ze hebben het erover de boel maar in de fik te steken.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat ding ligt tussen Houston en New Orleans, precies waar wij in oktober heen gaan.
Wordt weinig strandbezoek, vrees ik...
het is lekker weer, dus misschien even buiten gaan zitten en vitamine Z opdoen?quote:Op woensdag 28 april 2010 09:35 schreef Diaan73 het volgende:
Goedemorgen![]()
Nog steeds niet helemaal lekker, maar vandaag toch dingen te doen ivm de kinderen...
Olie dat brandt met vette zwarte rookpluimen is niet het meest fantastische uitzicht dat je kan hebben...quote:Op woensdag 28 april 2010 09:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
misschien wel spectaculaire rookpluimen, ze hebben het erover de boel maar in de fik te steken.
Of je neemt je schep en emmer mee, en helpt vrolijk met het opruimen van de rotzooiquote:Op woensdag 28 april 2010 09:35 schreef MadMaster het volgende:
Dat ding ligt tussen Houston en New Orleans, precies waar wij in oktober heen gaan.
Wordt weinig strandbezoek, vrees ik...
Ja, dat was ik ook van plan inderdaad. En zo lekker op de fiets met Lennon naar het cons. bureau.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
het is lekker weer, dus misschien even buiten gaan zitten evitamine Z opdoen?
quote:Op woensdag 28 april 2010 09:44 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Of je neemt je schep en emmer mee, en helpt vrolijk met het opruimen van de rotzooi
Ja, afreizen naar Normandië...quote:Op woensdag 28 april 2010 09:44 schreef Whiteguy het volgende:
Iedereen hier al plannen voor koninginnedag ?
quote:Op woensdag 28 april 2010 09:44 schreef Whiteguy het volgende:
Wat heb je dit jaar in de aanbieding?quote:Op woensdag 28 april 2010 09:47 schreef iamredleader het volgende:
[..]rommel verkopen in Amstelveen
quote:Oranje hoedjes verboden op Koninginnedag
MIDDELBURG - Oranje hoeden, rood-wit-blauwe sjaals en het traditionele Zeeuwse kapje zijn op Koninginnedag allemaal officieel verboden tijdens het bezoek van de koninklijke familie aan Middelburg. Koningin Beatrix mag haar hoed wel ophouden.
Tijdens de feestdag is een speciale Koninginnedagverordening van kracht in de Zeeuwse hoofdstad, meldt Metro.
De speciale verordening verbiedt publiek 'op of aan de openbare weg bivakmutsen, helmen, sjaals of andere middelen voor handen te hebben, te dragen of te gebruiken'. "Het gaat om alles waarmee je je gelaat zou kunnen bedekken", verduidelijkt gemeentewoordvoerder Peter Woudstra.
"Het gaat erom dat de politie de mogelijkheid krijgt om verdachte, weigerachtige mensen te dwingen zich bekend te maken", aldus Woudstra. "Maar met dagjesmensen gebeurt helemaal niets. En natuurlijk houdt Beatrix haar hoed op."
Eerlijk gezegd geen gek idee. Ik denk dat de rook minder erg is voor het milieu dan de olievlek.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
misschien wel spectaculaire rookpluimen, ze hebben het erover de boel maar in de fik te steken.
Het is natuurlijk wel een telegraaf-verhaal.quote:
Wat rommel van m'n grootouders, tentenspul, kookgerei, en we gaan thuis nog de kelder wat uitmestenquote:Op woensdag 28 april 2010 09:50 schreef MadMaster het volgende:
Wat heb je dit jaar in de aanbieding?
Ja en er staat ook dat dagjesmensen niet "getroffen" worden. Kutartikelquote:Op woensdag 28 april 2010 10:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een telegraaf-verhaal.
Eerst wordt gerept over 'Oranje hoeden, rood-wit-blauwe sjaals en het traditionele Zeeuwse kapje ' en later gaat het om 'bivakmutsen, helmen, sjaals of andere middelen voor handen te hebben, te dragen of te gebruiken'. "Het gaat om alles waarmee je je gelaat zou kunnen bedekken", verduidelijkt gemeentewoordvoerder Peter Woudstra.'
quote:Je kan ook een bord voor je kop hebben, mag dat dan wel...?
Dat was een jaar geleden wel anders...quote:Op woensdag 28 april 2010 10:02 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja en er staat ook dat dagjesmensen niet "getroffen" worden.
En zo hadden we plots toch een boerka-verbod.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een telegraaf-verhaal.
Eerst wordt gerept over 'Oranje hoeden, rood-wit-blauwe sjaals en het traditionele Zeeuwse kapje ' en later gaat het om 'bivakmutsen, helmen, sjaals of andere middelen voor handen te hebben, te dragen of te gebruiken'. "Het gaat om alles waarmee je je gelaat zou kunnen bedekken", verduidelijkt gemeentewoordvoerder Peter Woudstra.'
whehehequote:Op woensdag 28 april 2010 10:07 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Bitterballen waren toen erg heet...
Boeren kaas is juist lekkerquote:Op woensdag 28 april 2010 10:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En zo hadden we plots toch een boerka-verbod.
Hadden wij ook een keer gedaan, rook nog weken lekker in de koelboxquote:Op woensdag 28 april 2010 10:16 schreef MadMaster het volgende:
De koelbox gaat ook mee naar Normandië, kazen inslaan...
Dat valt bij deze wel mee, er zit een koeling-/luchtsysteem in.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hadden wij ook een keer gedaan, rook nog weken lekker in de koelbox
Ja, zo een heb ik ook. Helpt niet. Veel plezier.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat valt bij deze wel mee, er zit een koeling-/luchtsysteem in.
Aansluiten op de 12 volt voeding van de auto en karren maar...
quote:Vanmorgen in de Volkskrant. Een artikel over een 57-jarige vrouw die drie banen heeft om vervolgens niet rond te kunnen komen van 1300 euro. Woonlasten, verzekeringen, kleding, voeding, allemaal begrijpelijk.
Maar wat staat er terloops in het artikel vermeld? Mevrouw heeft twee paarden die haar 600 euro per maand kosten, maar die doet ze niet weg want "ze voelt zich er fijn bij en ze leveren niets meer op". Right. Ik gun mevrouw van harte haar paarden, maar aankloppen bij het UVW omdat je bijna de helft (!) van je inkomen geheel vrijwillig besteedt aan je paarden, noem ik geen armoede. Ik voel me ook erg prettig als ik iedere maand een week op vakantie ga voor 600 euro. Mag ik even vangen? Dan stond er nog een foto bij van mevrouw met een gieter, met als onderschrift "Ze heeft een moestuintje om niet naar de voedselbank te hoeven". Dus.
Er bestaat in Nederland daadwerkelijk armoede en ik ben blij met onze sociale zekerheid, maar een paginagroot artikel over 'armoede' omdat je paarden zo duur zijn is krankzinnig tegenover de mensen die daadwerkelijk arm zijn in dit land. De Volkskrant mag wat dat betreft ook wel eens wat selectiever zijn.
Dank voor uw aandacht.
Exact hetzelfde hierquote:Op woensdag 28 april 2010 10:56 schreef Rucebo het volgende:
Is het eindelijk lekker weer, zit ik de hele tijd binnen op m'n stageplek...
quote:Op woensdag 28 april 2010 10:55 schreef Etcetera het volgende:
Ik had geloof ik toch een pleister moeten plakken vanochtend, heb nu weer een bebloede sok
Ehm, ruwe olie fikt toch niet ?quote:Kustwacht VS wil olievlek in brand steken
Met chemicaliën wordt ook geprobeerd de olie af te breken.
LOUISIANA - De olievlek voor de zuidkust van de VS moet worden opgeruimd voor-ie de kust bereikt door 'm in de brand te steken. Dat zegt de Amerikaanse kustwacht vandaag op Bild.de.
Volgens de kustwacht is de ramp niet te overzien als de olie de kust zou bereiken. Het milieu, zeker in de gevoelige Missisippi-delta, zou er ernstig door getroffen worden. En opruimen kost ook vele miljoenen.
Overigens zijn de gevolgen van het in brand steken van de olie op langere termijn ook niet echt duidelijk. De luchtvervuiling zal in elk geval tijdelijk enorm zijn.
Intussen wordt ook geprobeerd met een soort klok (koepel) over de spuitende oliebron verdere vervuiling te voorkomen. Uit die klok wordt de olie dan afgepompt naar tankschepen. Het aanbrengen van de klok op 1500 meter diepte duurt echter nog zeker drie tot vier weken. (PO)
Geen flauw idee hoe dat werkt, maar vanavond zal ik aan PhysicsRules en DaviniaHR deze vraag voorleggenquote:
Ruwe olie is moeilijk om aan te krijgen. Maar als het eenmaal fikt, dan is het moeilijk uit te krijgen.quote:
Spuit dat ding dan nog steeds, en waarom moet dat zo lang duren?quote:Op woensdag 28 april 2010 11:38 schreef Whiteguy het volgende:
Intussen wordt ook geprobeerd met een soort klok (koepel) over de spuitende oliebron verdere vervuiling te voorkomen. Uit die klok wordt de olie dan afgepompt naar tankschepen. Het aanbrengen van de klok op 1500 meter diepte duurt echter nog zeker drie tot vier weken.
omdat je met een snorkel en zwemvliezen niet tot 1500 meter diepte kan komenquote:Op woensdag 28 april 2010 11:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Spuit dat ding dan nog steeds, en waarom moet dat zo lang duren?
Dank je, had de goedkeuring even over het hoofd gezien.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:47 schreef lubje25 het volgende:
psst hertog, doe je een vraag in de AKQ?
Ja, nog steeds. Elke dag 160.000 liter ruwe olie.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Spuit dat ding dan nog steeds, en waarom moet dat zo lang duren?
En je kunt ook nergens die hele leiding afsluiten?quote:Op woensdag 28 april 2010 11:49 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, nog steeds. Elke dag 160.000 liter ruwe olie.
Waarom het zo lang duurt? Een afgebroken oliepijp op 1,5km diepte. Die knijp je niet zomaar even dicht.
Het punt is dat er geen leiding IS. Die is afgebroken. Er zit nu gewoon een gat in de grond op 1,5km diepte.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En je kunt ook nergens die hele leiding afsluiten?
Denk het niet, aangezien het boorplatform waarop het kraantje stond wat dichtgedraaid moet worden gezonken is.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En je kunt ook nergens die hele leiding afsluiten?
Ah, op die manier. Ik dacht eigenlijk dat er een lek geslagen was in een leiding oid. Dank voor de info.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het punt is dat er geen leiding IS. Die is afgebroken. Er zit nu gewoon een gat in de grond op 1,5km diepte.
Nee, zoals WhiteGuy al zegt: er lag een boorplatform. Die hebben het flink verneukt tijdens het boren. Vervolgens is het geexplodeerd en in de fik gevlogen. Daaran compleet afgebrand en ingestort. Mooi bovenop die bronquote:Op woensdag 28 april 2010 11:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Ik dacht eigenlijk dat er een lek geslagen was in een leiding oid. Dank voor de info.
Handig.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee, zoals WhiteGuy al zegt: er lag een boorplatform. Die hebben het flink verneukt tijdens het boren. Vervolgens is het geexplodeerd en in de fik gevlogen. Daaran compleet afgebrand en ingestort. Mooi bovenop die bron
Hoezo OF?quote:Op woensdag 28 april 2010 10:37 schreef Nembrionic het volgende:
Koninginnendag is OF de hele dag uitkateren op een balkon in Den Haag OF BBQ-en bij Soempie
Wie zorgt er nu voor verwarring...?quote:Oranje hoedjes toch toegestaan op Koninginnedag
MIDDELBURG - Oranje hoeden, rood-wit-blauwe sjaals en het traditionele Zeeuwse kapje zijn op Koninginnedag toch toegestaan tijdens het bezoek van de koninklijke familie aan Middelburg. Er is wel een noodverordening van kracht in de binnenstad. Daarin staat dat hoofddeksels die als doel hebben herkenning tegen te gaan, verboden zijn.
Tijdens de feestdag is een speciale Koninginnedagverordening van kracht in de Zeeuwse hoofdstad.
De speciale verordening verbiedt publiek 'op of aan de openbare weg bivakmutsen, helmen, sjaals of andere middelen voor handen te hebben, te dragen of te gebruiken'. "Het gaat om alles waarmee je je gelaat zou kunnen bedekken", verduidelijkte gemeentewoordvoerder Peter Woudstra eerder in dagblad Metro.
Om aan de verwarring een eind te maken laat de gemeente nu weten dat er geen sprake van is dat feestelijke hoedjes verboden zijn. "Het is feest, dus heb je een feestelijke hoed, zet hem op.”
De gemeente benadrukt dat alleen hoofddeksels die als doel hebben herkenning tegen te gaan, verboden zijn. "Draag je een zwarte bivakmuts, kan de politie je opdragen die uit te trekken”, legt een woordvoerder uit. Het befaamde oranje Zeeuws kapje kan dus worden gedragen.
"Het gaat erom dat de politie de mogelijkheid krijgt om verdachte, weigerachtige mensen te dwingen zich bekend te maken", aldus Woudstra. "Maar met dagjesmensen gebeurt helemaal niets. En natuurlijk houdt Beatrix haar hoed op."
Misschien wel EN EN..maar katervoorbehoudquote:
Ja natuurlijk. Sterker nog, ik wed dat ze hier zelf posten...en een hoop Fokkers posten ook daar. Dus tja.quote:Op woensdag 28 april 2010 12:55 schreef Whiteguy het volgende:
Heh, GS leest ook mee in de KLB:
http://www.geenstijl.nl/m(...)pen_volkskranth.html
Dankzij die link ook weer even daar gekeken:quote:Op woensdag 28 april 2010 13:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Sterker nog, ik wed dat ze hier zelf posten...en een hoop Fokkers posten ook daar. Dus tja.
Apart.quote:Hee. Dat is gek. Zeven auto's in een waterzuiveringsdinges zonder dak te Amsterdam-Noord. Google Maps. (StreetView). Maar wat is het? Een experimentele windtunnel van GroenLinks? Een OostEuropese Omkat Centrale? Een geheime sluiproute om filevrij naar Utrecht te rijden? Het is hier om de hoek. We gaan even kijken. Stay tuned.
Onze meteropnemer zei bij het gas: "prima" en bij de electriciteit: "oei, 2x zoveel dan normaal"quote:Op woensdag 28 april 2010 13:09 schreef Diaan73 het volgende:
* valt even binnen... Wij krijgen geld terug van gas en electraVoor het eerst sinds jaren, we moesten meestal wel min. ¤ 200,= bijbetalen!!
Jullie krijgen nog een meteropnemer aan huis? Dat gebeurt hier niet... dat gaat allemaal digitaal.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Onze meteropnemer zei bij het gas: "prima" en bij de electriciteit: "oei, 2x zoveel dan normaal"
Heel fijn zo'n CV die het een tijdje niet doet
Volgens mij is het zo dat als je de kaart niet opstuurt(of het digitaal opgeeft), dat je een man aan de deur krijgt.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:16 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Jullie krijgen nog een meteropnemer aan huis? Dat gebeurt hier niet... dat gaat allemaal digitaal.
Nou idd fijn maar niet heus.
Als je de Google Earth quiz had gespeeld had je deze vorig jaar al een keer langs zien komen.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dankzij die link ook weer even daar gekeken:
[ afbeelding ]
[..]
Apart.
Dat is de bedoeling ookquote:Op woensdag 28 april 2010 14:27 schreef Etcetera het volgende:
Alarm gaf een hels geluid trouwens
Kan niet vanwege al die gasten die tegenwoordig met oordopjes (verbonden aan een MP3-speler o.i.d.) achter hun bureau zitten en daardoor de aansluiting met de rest van de wereld compleet kwijt zijn...quote:Op woensdag 28 april 2010 14:43 schreef Etcetera het volgende:
Dat weet ik, maar een tikkie minder mag ook wel
quote:Massale vechtpartij Zaandam gefilmd
ZAANDAM - Er zijn beelden opgedoken van een grote vechtpartij die plaatsvond aan het Hof van Zaenden in Zaandam. Een omstander filmde de ongeregeldheden.
De aanleiding van de vechtpartij op zondag 19 april zou een ruzie tussen kinderen in de speeltuin zijn geweest, waar zich vervolgens meerdere buurtbewoners mee bemoeiden, meldt WebRegio.
De ruzie liep dusdanig uit de hand dat uiteindelijk twee groepen van zo'n 125 personen tegenover elkaar kwamen te staan. Daarbij zou ook zijn gedreigd met steekwapens en stokken. Gealarmeerde agenten hadden de grootste moeite om de situatie weer onder controle te krijgen. Eén agent was zelfs genoodzaakt een waarschuwingsschot te lossen.
Ik heb ook oordopjes in en zit muziek te luisterenquote:Op woensdag 28 april 2010 15:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kan niet vanwege al die gasten die tegenwoordig met oordopjes (verbonden aan een MP3-speler o.i.d.) achter hun bureau zitten en daardoor de aansluiting met de rest van de wereld compleet kwijt zijn...
En toch mag je ze bij een brand niet achterlaten...
Waarom moeten we dat hebbenquote:Op woensdag 28 april 2010 15:22 schreef MadMaster het volgende:
Kijk, dat hebben ze bij het DvhN niet...
[..]
En je hoorde toch het alarm, zie je wel dat het nodig is...quote:Op woensdag 28 april 2010 15:29 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik heb ook oordopjes in en zit muziek te luisterenAls het een heeeerlijk nummer is doe ik even 2 in, meestal zit ik met 1 in
Omdat het goed is voor de klandizie...quote:Waarom moeten we dat hebben
Aangezien iedereen ineens een beetje verdwaasd rondkeek en opstond had ik het sowieso wel meegekregenquote:Op woensdag 28 april 2010 15:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En je hoorde toch het alarm, zie je wel dat het nodig is...
[..]
Omdat het goed is voor de klandizie...
Als het in Schubbekutteveen was geweest hadden jullie het dus wel gecovered?quote:Op woensdag 28 april 2010 15:33 schreef Etcetera het volgende:
En de focus ligt op regionaal nieuws, Zaandam valt daar niet onder
Van mij gerust.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:43 schreef iamredleader het volgende:
Mag ik al naar huis?
quote:Op woensdag 28 april 2010 15:43 schreef iamredleader het volgende:
Mag ik al naar huis?
Ik zou dat eerste hebben gedaan alvorens hier om permissie te vragen...quote:Op woensdag 28 april 2010 15:46 schreef iamredleader het volgende:
Dank jullie wel, zal het even aan de collega's voorleggen...
'Etcie ook'quote:Op woensdag 28 april 2010 15:48 schreef De_Hertog het volgende:
'Mag ik naar huis, MadMaster en De_Hertog vinden het goed.'
RIP Lange Leegte...quote:Op woensdag 28 april 2010 16:15 schreef Etcetera het volgende:
't Schijnt over te zijn voor B.V. Veendam.
Ambitie is wel vaker (bijna) de doodsteek geweest in het voetbal.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:18 schreef Etcetera het volgende:
En dan te bedenken dat ze vorig jaar ofzo nog een gloednieuw stadion de grond uit wilden stampen.
Ah, eindelijk kan dat dus.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Omni(et)world?
Geen idee.
Je zult maar fan zijn van FC Oss. De eerste club die degradeert uit de eerste divisie.
Dat wordt AFC Almere City...quote:Op woensdag 28 april 2010 16:22 schreef Cobra4 het volgende:
Zo gaat het hard met de clubs.
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die club uit Almere? Daar hoor je ook niks meer over.
Dat meen je niet!quote:
Topic hijack doen ?quote:Op woensdag 28 april 2010 17:02 schreef Cobra4 het volgende:
Etcie? Hoe kan het dat jij, als serie addict, nog niet gestemd hebt?
[ Tournament ] Beste TV Serie ( Nominatie - Ronde )
Doen.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:27 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Topic hijack doen ?
Bindend stemadvies: SBS6 'tienermoeders'
quote:
Een echte vooruitgang.quote:
quote:"Pappa heeft een nieuwe boot gekocht tis al zijn derde"
quote:"Ik ga er morgen gewoon vet vroeg uit, om 10 uur ofzo"
Mogguh PS.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:34 schreef Puntenslijpsel het volgende:
mogguh
Er is denk ik nog wel wat hulp nodigquote:
Done.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:37 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Er is denk ik nog wel wat hulp nodig
Hoi B.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nobody expects the Spanish Inquisition!
Hou op!quote:Op woensdag 28 april 2010 19:16 schreef Nembrionic het volgende:
Zo, de spareribs staan te marineren
Ik ga zo eens kijken of ik etymologie kan achterhalen maar ik zeg nu dat het niet zo'n gek idee is. Zeelui moesten vroeger alles inleggen(ofwel, klaarmaken voor een zeetocht..ofwel: marineren). Zal wel afgeleid zijn van "mare".quote:Op woensdag 28 april 2010 19:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ineens vraag je jezelf het af: Heeft marineren met de marine te maken?
Ik sterf zelf van de hongerquote:Op woensdag 28 april 2010 19:18 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hou op!
Ik heb net weer de fout gemaakt om op roadfood te kijken. Ik heb dus beste trek!
Als kind ben ik echt zo vaak in de sloot gevallen tijdens het slootjespringenquote:Op woensdag 28 april 2010 19:17 schreef MadMaster het volgende:
1. Mijn kleren stonken naar een boerensloot, het water stond al een tijdje stil en is verre van helder. Niks drogen in de zon dus, alles in de was en douchen...
En wat komt er uit de "mare"? Yes, zout. Lang leve het pekelen.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ga zo eens kijken of ik etymologie kan achterhalen maar ik zeg nu dat het niet zo'n gek idee is. Zeelui moesten vroeger alles inleggen(ofwel, klaarmaken voor een zeetocht..ofwel: marineren). Zal wel afgeleid zijn van "mare".
Gok ik dan
Ik ben een keer in een gierput gevallen.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als kind ben ik echt zo vaak in de sloot gevallen tijdens het slootjespringen
Ik ben van de week uit een hangmat gevallenquote:Op woensdag 28 april 2010 19:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ben een keer in een gierput gevallen.
Kijk, daar ging het fout...quote:Op woensdag 28 april 2010 16:18 schreef Etcetera het volgende:
En dan te bedenken dat ze vorig jaar ofzo nog een gloednieuw stadion de grond uit wilden stampen.
Ik ook, maar toen was ik kind en was dat heel gewoon...quote:Op woensdag 28 april 2010 19:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als kind ben ik echt zo vaak in de sloot gevallen tijdens het slootjespringen
Dan bof je maar want je ziet "regelmatig" artikelen dat er een groepje mensen in een gierput is gevallen en dat ze allemaal hartstikke dood zijn.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ben een keer in een gierput gevallen.
Ligt er natuurlijk aan hoe vol zo'n ding zit.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan bof je maar want je ziet "regelmatig" artikelen dat er een groepje mensen in een gierput is gevallen en dat ze allemaal hartstikke dood zijn.
Niet gezien, en heb er ook geen zin in. Laatste keer dat zoiets georganiseerd werd, strandde het na de voorrondes.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:02 schreef Cobra4 het volgende:
Etcie? Hoe kan het dat jij, als serie addict, nog niet gestemd hebt?
[ Tournament ] Beste TV Serie ( Nominatie - Ronde )
Stem dan op "Tienermoeders".quote:Op woensdag 28 april 2010 19:49 schreef Etcetera het volgende:
Nieuwe voeding besteld
[..]
Niet gezien, en heb er ook geen zin in. Laatste keer dat zoiets georganiseerd werd, strandde het na de voorrondes.
De boer zag het en heeft mij er gelukkig snel uitgehaald.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan bof je maar want je ziet "regelmatig" artikelen dat er een groepje mensen in een gierput is gevallen en dat ze allemaal hartstikke dood zijn.
De gassen die in die ruimte hangen helpen ook niet echt veel.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan hoe vol zo'n ding zit.
Je kan beter koppie onder gaan, dan op je koppie ten onder gaan...
Ik dacht dit keer aan eten en niet aan computerapparatuurquote:
Ik hoop het ookquote:Op woensdag 28 april 2010 19:52 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
In een lekkerder sausje dan waar MM in heeft liggen marineren hoop ik ?
Maak er het beste van en ga luisteren naar Radiohead.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:07 schreef Ofyles2 het volgende:
* Ofyles2 nu veroordeeld is tot radiostream+headset...
"t Is watquote:Op woensdag 28 april 2010 20:01 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik dacht dit keer aan eten en niet aan computerapparatuur
Waar ging die cursus over?quote:Op woensdag 28 april 2010 20:31 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik ben helemaal gaar, had vandaag een zeer saaie en langdradige cursus
VCAquote:
Dat kan niet anders.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:52 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
In een lekkerder sausje dan waar MM in heeft liggen marineren hoop ik ?
quote:Etymologically, to put food in a marinade is virtually to dunk it in the ‘sea’; for the word comes via French from Spanish marinada, a derivative of marina ‘of the sea’. It originally signified strictly a ‘brine pickle’ (hence the reference to the sea), and only gradually broadened out to include vinegar and other preservatives. The related verb marinate (17th c.) comes from French mariner or Italian marinare.
quote:Op woensdag 28 april 2010 21:30 schreef Nembrionic het volgende:
OMFG...ik had taalkundige moeten worden
[..]
Ik heb liever dat je mooie vrouwen op de foto zet.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:30 schreef Nembrionic het volgende:
OMFG...ik had taalkundige moeten worden
[..]
Het ene sluit het andere niet uitquote:Op woensdag 28 april 2010 21:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat je mooie vrouwen op de foto zet.
quote:Op woensdag 28 april 2010 21:36 schreef Nembrionic het volgende:
Iemand iets van LB gehoord ?
Of ze is op vakantiequote:Op woensdag 28 april 2010 22:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Heeft ze een baan en is ze nu 60 uur per week aan het werk?
Ik had ook Inter, maar gunde het Barca toch meer. Maar ik gaf Barca weinig kans met de uitgangspositie die ze hadden...quote:Op woensdag 28 april 2010 22:39 schreef Whiteguy het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag was voor het eerst dat ik Inter iets gunde
in een hutje op de hei?quote:Op woensdag 28 april 2010 22:44 schreef MadMaster het volgende:
Of ze doet binnenkort mee met Korenslag en is in training...
Die vielen me ook direct ookquote:Op woensdag 28 april 2010 23:01 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
lachen dat je die testvluchten van de KLM en de Lufthansa ziet om aan te tonen dat het veilig is
quote:
Ben nu wel benieuwd wat voor soort problemen.quote:Op donderdag 29 april 2010 07:37 schreef Soempie het volgende:
Ik zie er ongeveer zo uit ja.
Tot midden in de nacht met Sven gepraat en nu ben ik echt ontzettend gaar.
Bij de Postcode Miljoenen Jacht met Linda de Mol (of zoiets)?quote:Op donderdag 29 april 2010 08:35 schreef Soempie het volgende:
En even een reminder voor iedereen: zondag komt Tim op tv!![]()
Misschien hebben we wel een rijke stinkerd in ons midden.![]()
quote:Op donderdag 29 april 2010 08:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben nu wel benieuwd wat voor soort problemen.Maar snap dat het niet handig is er hier over te vertellen.
* MadMaster is opgelucht...quote:Op donderdag 29 april 2010 08:40 schreef Soempie het volgende:
[..]
![]()
Het was een heel positief gesprek en het ging niet over problemen.
Het was zeker voor herhaling vatbaarquote:Op donderdag 29 april 2010 08:34 schreef Soempie het volgende:
Ben nu wel benieuwd wat voor soort problemen.Maar snap dat het niet handig is er hier over te vertellen.Dit was de eerste keer dat je naar een huiskamerbijeenkomst bent geweest, toch? Was het voor herhaling vatbaar?
Ik weet nog wel een goede bankquote:Op donderdag 29 april 2010 08:35 schreef Soempie het volgende:
Misschien hebben we wel een rijke stinkerd in ons midden.![]()
Ik een goede bankrekening.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:11 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Ik weet nog wel een goede bank![]()
O, begint dat dus weer?quote:
Misschien speelt Tim ze na 3 vragen al allemaal weg.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
O, begint dat dus weer?
Wel jammer dat we dan dat gezever van die muts Caroline Tensen moeten aanhoren...
Of is hij zelf na 3 vragen weg...quote:Op donderdag 29 april 2010 09:22 schreef Soempie het volgende:
[..]
Misschien speelt Tim ze na 3 vragen al allemaal weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |