Nou ja, voor dit soort volk doet Wilders het dus. Wat boeit hen de waarheid nou ? Als ie maar zegt wat het volk denkt.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:36 schreef nuget het volgende:
al zou het 1 miljard zijn dat is nog teveel, weg bezuinigen en snel
Ik denk dat totaal niet goed te berekenen is wat de immigratie kost.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:37 schreef Zilverdolk het volgende:
Nou ja, 't maakt ook niet zo heel veel uit. Zo wordt er misschien fatsoenlijk onderzoek naar gedaan.
Al ben ik wel bang dat dat toch door links genegeerd wordt, of misschien dat ze er zelfs mee laten sjoemelen. (Niet dat rechts veel beter is hoor, maar ik denk toch echt wel dat die immigratie ons meer kost dan publiekelijk bekend is)
Bronquote:Den Haag, 7 maart. PVV-leider Wilders heeft incomplete cijfers over de kosten van niet-westerse allochtonen naar buiten gebracht. Dat zegt directeur Leo van der Geest van onderzoeksinstituut Nyfer
In opdracht van de PVV doet Nyfer een onderzoek dat over een maand gereed is. Hij zegt het „jammer” te vinden dat Wilders, via De Telegraaf, een schatting bekend heeft gemaakt. „Zo werkt dat kennelijk”.
Ik weet 't niet.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik denk dat totaal niet goed te berekenen is wat de immigratie kost.
Uhmm.... Nee.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:41 schreef Wokkel het volgende:
Ook raar, Leo van der Geest zei eerst dit.
[..]
Bron
Die laatste opmerking geeft toch te denken dat de schatting afkomstig is van Nijfer.
Immigranten doen boodschappen, gaan op vakantie, betalen wegenbelasting, geven aan goede doelen etc. etc. etc.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:43 schreef Zilverdolk het volgende:
[..]
Ik weet 't niet.
Er zou toch al wel voldoende data moeten zijn voor een aardig model.
Rekening houden met percentage werklozen onder immigranten (eerste generatie, tweede, derde etc) & fluctuaties daarin, toename immigratie (gaat behoorlijk snel!) etc.
Kosten per uitkering trekker, winst van werkenden.Het is niet simpel, maar niet ondoenlijk denk ik.
In het bericht van de Telegraaf staat het anders hoor.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Uhmm.... Nee.
Wilders geeft in de eerste berichtgeving zelf al aan dat die een schatting heeft gemaakt.
I guess, Wilders heeft een A4-tje gekregen met wat nummers en dacht what the heck, ik betaal dat buro dus ik kan met die data doen wat ik wil. Bij Nyfer zijn ze dat niet zo gewend.quote:Dat blijkt uit de voorlopige resultaten van een onderzoek van wetenschappelijk bureau Nyfer, in opdracht van de PVV
Ja joh, wat maakt de waarheid nou uit he.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:36 schreef nuget het volgende:
al zou het 1 miljard zijn dat is nog teveel, weg bezuinigen en snel
Ah, dus Nyfer is inderdaad bezig aan een onderzoek ernaar. Geert heeft alleen een schatting gebaseerd op de voorlopige resultaten gegeven. Is natuurlijk niet verstandig maar zodra het onderzoek klaar is zullen we wel zien wat eruit komt. Wie weet zit zijn schatting erg dicht in de buurt.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:41 schreef Wokkel het volgende:
Ook raar, Leo van der Geest zei eerst dit.
[..]
Bron
Die laatste opmerking geeft toch te denken dat de schatting afkomstig is van Nyfer, waarom zou hij anders iets jammer vinden en wat is er dan van wie bekend gemaakt ?
Precies, zo werkt dat. En dan morgen op pagina 6 in de Telegraaf een rectificatie.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:46 schreef Re het volgende:
och het is nu toch al gepubliceerd dus waar...
quote:Ook bijvoorbeeld het feit dat allochtonen relatief minder gebruik maken van studiefinanciering zou in het onderzoek verdisconteerd zijn.
of gewoon nog niet finaal... gewoon zoals een onderzoeker hoort te doenquote:Op woensdag 7 april 2010 17:48 schreef twoarmedman het volgende:
Maar ze publiceren uiteraard niet de juiste info om zijn ongelijk te bewijzen omdat dit alsnog te negatief uit zou pakken.
Ik denk dat Wilders ongeduldig werd en zomaar wat is gaan rekenen op een bierviltje.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:46 schreef Wokkel het volgende:
[..]
In het bericht van de Telegraaf staat het anders hoor.
[..]
I guess, Wilders heeft een A4-tje gekregen met wat nummers en dacht what the heck, ik betaal dat buro dus ik kan met die data doen wat ik wil. Bij Nyfer zijn ze dat niet zo gewend.
Ze publiceren het nog niet omdat ze nog niet klaar zijn met het onderzoek.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:48 schreef twoarmedman het volgende:
Maar ze publiceren uiteraard niet de juiste info om zijn ongelijk te bewijzen omdat dit alsnog te negatief uit zou pakken.
quote:Nou , ik ben ervan overtuigd dat hij gelijk heb, het is te gek voor woorden wat die asielzoekers allemaal krijgen en Nederland naar de verdommenis geholpen wordt met het aai en graai cultuur van de PVDA. Ze komen hier doen verschillende rechtzaken, die ze niet hoeven te betalen mogen blijven van PVDAminister en de kosten? nou die ,ogen wij betalen en als het schip(nederland) aan t zinken is gaan ze er van door en maar zeiken over Wilders, nou ik geloof hem en hij heeft mijn stem. Rn met mij velen
Nouja, Nyfer heeft dus wel voorlopige resultaten verstrekt aan Wilders (die ze vervolgens op zijn bierviltje heeft uitgelegd aan de pers).quote:Op woensdag 7 april 2010 17:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik denk dat Wilders ongeduldig werd en zomaar wat is gaan rekenen op een bierviltje.
Om dan bij de echte cijfers te kunnen zeggen dat die gelijk heeft of dat de cijfers zijn aangepast door anderen.
Een win win situate creeeren. Want de fervente PVV'ers zien toch alleen maar wat Wilders ze voorhoud.
En de hardwerkende Nederlander is ook weer gesignaleerd.quote:
Dat is enkel wat jij beweert, ik lees het als "Wilders heeft wat bedacht en dat gepubliceerd", anders zouden ze hem ook geen fantast noemen gok ik zo, dan heb je het niet over een tiende van een procent die verkeerd is.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nouja, Nyfer heeft dus wel voorlopige resultaten verstrekt aan Wilders
quote:Op woensdag 7 april 2010 17:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nouja, Nyfer heeft dus wel voorlopige resultaten verstrekt aan Wilders (die ze vervolgens op zijn bierviltje heeft uitgelegd aan de pers).
Anders zou Leo van der Geest niet gepikeerd zijn en zeggen 'zo werkt dat kennelijk'.
quote:"Hij heeft geen gegevens gekregen uit Nyfer-kringen en heeft er zelf een schatting op los gelaten," stelt Van der Geest.
quote:Op woensdag 7 april 2010 17:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat is enkel wat jij beweert, ik lees het als "Wilders heeft wat bedacht en dat gepubliceerd", anders zouden ze hem ook geen fantast noemen gok ik zo, dan heb je het niet over een tiende van een procent die verkeerd is.
Dat is wat in het originele bericht van de Telegraaf staat.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat is enkel wat jij beweert, ik lees het als "Wilders heeft wat bedacht en dat gepubliceerd", anders zouden ze hem ook geen fantast noemen gok ik zo, dan heb je het niet over een tiende van een procent die verkeerd is.
Ik zie het probleem al in je zin staan.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:55 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat is wat in het originele bericht van de Telegraaf staat.
Ik denk dat ik het wel weet.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:55 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Oeps, OP niet goed gelezen
Nou dat wordt lachen, wie heeft er gelogen...
Zoals altijd liegt Wilders nooit en is het altijd de ander.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:55 schreef Wokkel het volgende:
[..]
van Wijnbergen heeft teveel om te verliezen om een dergelijke uitglijder te maken, dus ik ga er ook vanuit dat hij wel weet waar hij het over heeft.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:55 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Inderdaad. Iemand als van Wijnbergen gaat zijn naam niet te grabbel gooien door zoiets als onderstaande te roepen om vervolgens na 1 week ongelijk te krijgen. In tegenstelling tot de grote witte kleine blonde leider heeft zo iemand wel hersenen die werken.
Maar de onderzoekers garanderen desgevraagd meerdermalen dat er geen enkel contact is geweest met Wilders over mogelijke cijfers en uitkomsten van het onderzoek. "Er is pertinent geen contact met hem geweest of cijfers gecommuniceerd en dit zijn Wilders' eigen schattingen," herhaalt Van der Geest.
Wetenschappelijk adviseur Van Wijnbergen zegt zijn handen in het vuur te steken voor de Nyfer-directeur: "Als Van der Geest het zegt, vertrouw ik hem blindelings. Wilders is een grote fantast. Hij liegt de boel bij elkaar
Ben benieuwd!quote:Op woensdag 7 april 2010 17:50 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ze publiceren het nog niet omdat ze nog niet klaar zijn met het onderzoek.
Daar heeft hij natuurlijk schijt aan. Zolang hij maar in de oppositie kan blijven blèren en zijn zakken kan vullen met geld uit de VS en Israël.quote:Op woensdag 7 april 2010 18:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
van Wijnbergen heeft teveel om te verliezen om een dergelijke uitglijder te maken, dus ik ga er ook vanuit dat hij wel weet waar hij het over heeft.
De achterban van Wilders maakt het geen fuck uit of iets wel of niet correct wetenschappelijk is onderbouwd, maar Wilders zelf zou toch wel moeten weten dat het binnen 'zijn kringen' not done is om zo onzorgvuldig om te gaan met zijn eigen gegevens?
Eerlijk gezegd denk ik dat ze daar niet om malen. Het gaat erom dat je iets roept wat hele hordes mensen zullen geloven. Je wilt immers een immigratiestop en daarvoor heb je stemmen nodig.quote:Op woensdag 7 april 2010 18:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
van Wijnbergen heeft teveel om te verliezen om een dergelijke uitglijder te maken, dus ik ga er ook vanuit dat hij wel weet waar hij het over heeft.
De achterban van Wilders maakt het geen fuck uit of iets wel of niet correct wetenschappelijk is onderbouwd, maar Wilders zelf zou toch wel moeten weten dat het binnen 'zijn kringen' not done is om zo onzorgvuldig om te gaan met zijn eigen gegevens?
quote:Op woensdag 7 april 2010 18:09 schreef damian5700 het volgende:
Ik wacht de officiële onderzoeksresultaten wel af.
Het lijkt me niet dat vanwege deze wending men ineens in de plus zit.
Natuurlijk kost de immigratie geldquote:Op woensdag 7 april 2010 18:09 schreef damian5700 het volgende:
Moet je dat nog vragen? Van Wijnbergen natuurlijk. Hij is onderdeel van het linkse complot dat Wilders kapot wil maken.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:55 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Psssst damian. De maatschappij kost geld. Opheffen dan maar?quote:Op woensdag 7 april 2010 18:09 schreef damian5700 het volgende:
Dit ligt ook verscholen in deze onderzoeksopdracht? Hoe denkt de PvdA hierover, bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 7 april 2010 18:19 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Natuurlijk kost de immigratie geld![]()
Maar hoe gaat de PVV om met andere sociale groepen(gehandicapten bv) die economisch niet direct rendabel zijn?
quote:Op woensdag 7 april 2010 18:19 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Natuurlijk kost de immigratie geld![]()
Maar hoe gaat de PVV om met andere sociale groepen(gehandicapten bv) die economisch niet direct rendabel zijn?
Dit had je ook zelf kunnen opzoeken.quote:De PVV is een zuinige partij. Wij willen schrappen in de overheidsuitgaven, met name die voor de ‘linkse hobby’s’. De overheid moet op dieet, en de belastingen moeten omlaag. We hebben een Tegenbegroting, door het CPB doorgerekend, waarmee dit lukt. Maar in de zorg moet er geld bij, en ook dit is op onze alternatieve begroting gelukt.
Eén miljard zou er, als wij het dit jaar voor het zeggen hadden, meer uitgegeven moeten worden voor zorg. Voor meer handen aan het bed, meer hulpmiddelen en meer programma’s tegen doorliggen, ondervoeding en uitdroging. We hebben meer zorgprofessionals nodig, en ze moeten beter beloond worden, met name voor overwerk. Bron
Nee, maar zie je de relevantie dan niet?quote:Op woensdag 7 april 2010 18:30 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit ligt ook verscholen in deze onderzoeksopdracht?
Een vraag beantwoorden met een wedervraagquote:Hoe denkt de PvdA hierover, bijvoorbeeld?
Best hypocriet, de ene sociale groep die niet rendabel is moeten we helpen. De andere groep niet.....quote:Op woensdag 7 april 2010 18:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Dit had je ook zelf kunnen opzoeken.
Het hebben over het schrappen van linkse hobbies en dan met iets sociaals als ouderenverzorging komen. De PVV is wel erg selectief als het op die hobbies aankomt he ?quote:Op woensdag 7 april 2010 18:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Dit had je ook zelf kunnen opzoeken.
Onzin het gaat over immigratiebeleid. Niet over mensen die hier al binnen zijn.quote:Op woensdag 7 april 2010 18:39 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Best hypocriet, de ene sociale groep die niet rendabel is moeten we helpen. De andere groep niet.....
Dat mag je vinden. Ouderen in verzorgingshuizen zijn minder rendabel, maar daar wordt geld voor uitgetrokken, kan ik lezen op de website.quote:Op woensdag 7 april 2010 18:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Het hebben over het schrappen van linkse hobbies en dan met iets sociaals als ouderenverzorging komen. De PVV is wel erg selectief als het op die hobbies aankomt he ?
Blijkbaar hecht de PvdA meer aan waarheid dan aan fantasiequote:Op woensdag 7 april 2010 08:15 schreef voice-over het volgende:
Een hoop geld, zonde hoor. Hadden we leuke dingen voor kunnen doen. Maar Wilders is wel naïef om te denken dat de PvdA de toestroom van vers, nieuw electoraat zal beëindigen. Voor de PvdA is macht veel belangrijker dan het landsbelang.
Hoezo? Het gaat er toch om dat Wilders met feiten schermt die hij zojuist uit zijn duim heeft gezogen? Dat is los van de uitkomst van het onderzoek nieuwswaardig.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:17 schreef Amos_ het volgende:
Laten we de resultaten van het onderzoek maar afwachten in plaats van massaal de onderbuiken te stimuleren hier.
Als het inderdaad zo is ja. Voor hetzelfde geld heeft hij van 1 van de onderzoekers weldegelijk info gehad maar heeft die persoon dat niet durven toegeven.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo? Het gaat er toch om dat Wilders met feiten schermt die hij zojuist uit zijn duim heeft gezogen? Dat is los van de uitkomst van het onderzoek nieuwswaardig.
De onderbuken zijn in het vorige topic , als reactie op het bericht van Wilders, inderdaad al genoeg gestimuleerd. Zo'n opmerking heb ik in dat topic iig niet gelezen. Daar werd de Wilders-waarheid met twee handen aangegrepen.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:17 schreef Amos_ het volgende:
Laten we de resultaten van het onderzoek maar afwachten in plaats van massaal de onderbuiken te stimuleren hier.
quote:Op donderdag 8 april 2010 11:08 schreef dramatiek het volgende:
[..]
De onderbuken zijn in het vorige topic , als reactie op het bericht van Wilders, inderdaad al genoeg gestimuleerd. Zo'n opmerking heb ik in dat topic iig niet gelezen. Daar werd de Wilders-waarheid met twee handen aangegrepen.
Waarom durf jij geen kritiek te uiten op Wilders? Het staat als een paal boven water dat hij de genoemde getallen uit zijn duim heeft gezogen. Anders reageert Van Wijnbergen niet zo fel. Immers, als de gegeven dan toch correct blijken te zijn, gaat hij op z'n bek.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:23 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Als het inderdaad zo is ja. Voor hetzelfde geld heeft hij van 1 van de onderzoekers weldegelijk info gehad maar heeft die persoon dat niet durven toegeven.
Ik hou alle opties open
Verzonnen? Ja, Wilders heeft het rapport naar zijn hand gezet, zoals vaak rapporten worden misbruikt. Bij het verspreiden en bleren van dit soort onderzoeken, moet je altijd uitkijken. Ja en dan is het niet raar dat bepaalde vooraanstaande economen en analisten dit rapport kritisch zullen bekijken.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:56 schreef Amos_ het volgende:
Hoezo geen kritiek? Als blijkt dat het achteraf inderdaad verzonenn is dan is het gewoon een fantast. Maar nu is er een hoop geroep en gelul in de ruimte. Ja, ook van die lui zelf, want gister was hun reactie nog "vervelend dat het vooronderzoek nu al uitlekt" en nu ineens zo...
Dr Nikitia : Het publiek geheim onthuld.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:16 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Je reinste onzin, er waren misschien 1 of 2 van die opmerkingen, de rest was juist openlijk sceptisch.
Ik ben op pagina 1 gestopt. Doe dat dus maal 8 en je hebt 42 posts ;-)quote:Op donderdag 8 april 2010 12:42 schreef Amos_ het volgende:
6/7 posts op 300 posts. Niet zo'n Calimero-rol spelen.
En als je denkt dat er 300 posts in een topic met 8 pagina's staan kan ik wel begrijpen dat je de 6 miljard van Wilders voor waar aanneemt. Je telt sommige dingen gewoon 6x, gewoon omdat het kan.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:46 schreef Amos_ het volgende:
En voor het gemak vergeet je dus dat er een hele goede discussie liep. In plaats daarvan leg je liever de focus op een minderheid in dat topic en probeer je dat op de pijnbank te leggen. Hmmm
Het is ook weinig verrassend. Die reacties zijn afkomstig van de welbekende haat-club.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:42 schreef Amos_ het volgende:
6/7 posts op 300 posts. Niet zo'n Calimero-rol spelen.
Het is al vele jaren bekend dat allochtonen meer kosten dan opbrengen. Maar geloof jij verder lekker in sprookjes van een geweldige multiculturele samenleving waar alles pais en vree is, de gastarbeiders NL hebben gered en meer van die flauwe kul.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:30 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Dr Nikitia : Het publiek geheim onthuld.
Keiichi : Dan gaan we daar eens mooi op besparen lijkt me.
ft* : ik heb al 10 jaar gezeur over / van moslims op tv. dat mogen ze van mij ook wel meetellen als kosten - alle programma's die erover worden gemaakt en de psychologische schade die veel mensen hiervan oplopen
Voice-over : Een hoop geld, zonde hoor. Hadden we leuke dingen voor kunnen doen. Maar Wilders is wel naïef om te denken dat de PvdA de toestroom van vers, nieuw electoraat zal beëindigen. Voor de PvdA is macht veel belangrijker dan het landsbelang.
Gulo: Ik dacht eerst in totaal, valt nog wel mee.
Maar het is dus per jaar
Bastard: Van minimaal 6 miljard he, zeg maar rustig 10 miljard op jaarbasis.
Niet uitzetten, maar radicaal stoppen met binnenhalen en ze vervolgens in de watten leggen. (tel ik voor het gemak de stijgende prijs van criminaliteit en gevoel van onveiligheid niet eens mee).
Meteen stopzetten, een extra miljard aan ontwikkelinhshulp in het buitenland zodat ze liever thuis blijven kan dan ook nog en we zijn in 4 jaar tijd van de bezuinigingen af.
en ga zo maar door....sceptisch he?
Het zit allemaal eenvoudiger in elkaar, en Dr. Nikita weet dit. Zij heeft immers een proefschrift geschreven. Stel dat je in je proefschrift een stelling probeert te bewijzen, en de belangrijkste bron voor het bewijs van die stelling blijkt niet te kloppen? Dan klopt de stelling toch niet? En als dit je belangrijkste stelling is dan zal de promoter je niet laten promoveren.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:13 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Hier zit ook weer erg veel lucht in. Als je de uitspraak van Wilders als " het publiek geheim onthuld" neerzet dan ben jij het die in sprookjes gelooft.
Zoek het maar na. Ik zeg nergens dat:
- immigranten meer opbrengen dan dat ze kosten
- dat in onze multiculturele samenleving alles pais en vree is
- dat de gastarbeiders NL hebben gered.
Ik denk zelfs dat immigranten meer kosten dan dat ze opleveren. Maar ik zou een mens niet meteen willen zien op een kosten/batenanalyse. Niet elke nederland levert meer op dan dat hij/zij kost. Ik denk ook dat er iets goed scheef is gegaan met de multiculturele samenleving. Daar zou ik eerder naar oplossingen zoeken al kijkend naar fouten gemaakt in het verleden. Het oplossend vermogen van repressie, racisme, discriminatie en uitsluiting trek ik in twijfel. En over het laatste vind ik eigen niks. Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten beoordelen.
Dus graag kappen met het meesleuren van iedereen in je fantasiewereld. De punten die jij op andere mensen projecteert behoren ook tot diezelfde fantasiewereld.
btw er loopt nu een actie bij de sprookjeskrant, 8 weken voor 21 euro. Kan je meteen sprookjes online knippen en plakken. Scheelt denkwerk
Terwijl Israël tot de niet-westerse landen wordt gerekend, wat een hypocriet mannetje is het toch ookquote:Op woensdag 7 april 2010 18:04 schreef -Techno- het volgende:
Daar heeft hij natuurlijk schijt aan. Zolang hij maar in de oppositie kan blijven blèren en zijn zakken kan vullen met geld uit de VS en Israël.
Hadden jij en je familie ook niet toegelaten moeten worden hier, en vind je het niet wat hypocriet om anderen de toegang te weigeren terwijl je zelf en je familie ook van onze welvaart hebben profiteerd ?quote:Op donderdag 8 april 2010 17:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik draai al wat langer mee om dit te kunnen constateren.
Beter gebakken lucht dan de uiterst effectieve belastingmaatregelen van de PvdA.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:17 schreef Re het volgende:
het blijft grappig...
maar goed volgens mij beginnen de zwevende PVV kiezers nu gelukkig in te zien dat meneer Wilders goed is in gebakken lucht te verkopen en huiden verkoopt voordat de beer geschoten is...
mja, dat is dure gebakken lucht, maar hier off topicquote:Op donderdag 8 april 2010 17:18 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Beter gebakken lucht dan de uiterst effectieve belastingmaatregelen van de PvdA.
quote:Begin mei definitief rapport immigratiekosten
DEN HAAG - Geert Wilders van de PVV verwacht begin mei samen met onderzoeksinstituut Nyfer de definitieve resultaten van het onderzoek naar de kosten van immigratie bekend te maken.
Woensdag werd al de uitslag bekend van het verkennende vooronderzoek naar de kosten. De immigratie van niet-westerse allochtonen kost de Nederlandse schatkist volgens dat vooronderzoek jaarlijks meer dan 8 miljard. De onderzoekers hanteren een foutmarge van 15 procent, waardoor het ook op 6 of op 10 miljard kan uitkomen. Ze gaan ook nog eens uit van 20.000 niet-westerse allochtonen, een aantal dat volgens Wilders nogal aan de lage kant is.
quote:Tussenrapportage
Maar woensdagavond gaf Van der Geest toe dat de cijfers die Wilders noemde, corresponderen met een tussenrapportage die door Nyfer eerder aan de PVV-leider is toegestuurd. Wel benadrukte hij dat die cijfers nog voorlopig waren en dat rekening gehouden moet worden met een foutmarge van 15 procent. Dat maakt dat de kosten variëren tussen 6 en 10 miljard euro per jaar. Bron
Mag hier verder: Waarom de PVV te preferen valt boven de PvdAquote:Op donderdag 8 april 2010 17:20 schreef Re het volgende:
[..]
mja, dat is dure gebakken lucht, maar hier off topic
och dat vind ik niet eens zo erg, wel wil ik weten hoe en wat er allemaal wordt meegenomen en hoe het staat in verhouding tot andere groepen, bijvoorbeeld op sociaal-economisch vlak of westerse vs niet westerse of ten opzichte van autochtonen. Andere aspecten zijn natuurlijk de gebruikte definities etc...quote:Op donderdag 8 april 2010 17:24 schreef Koewam het volgende:
NYFER, Wat is dat voor een organisatie. Ik heb even lopen kijken op hun website, en ik zie dat een van de oprichters van dit wetenschappelijk instituut Eduard Bomhoff is. Kennen we hem nog? Vice-premier onder Balkenende I, Minister van Volksgezondheid voor de Lijst Pim Fortuyn (LPF). Hij was PvdA-lid, maar stapte direct over naar de LPF.
Oppertunisme wil ik hem niet van beschuldigen. Deze man heeft dus een uitgesproken politieke voorkeur (gehad), en daarom is het uitkijken geblazen met de (voorlopige) conclusies van het rapport. Het is belangrijk om kritisch te blijven.
De PVV zelf heeft Nyfer opdracht gegeven tot dit onderzoekquote:Op donderdag 8 april 2010 17:24 schreef Koewam het volgende:
NYFER, Wat is dat voor een organisatie. Ik heb even lopen kijken op hun website, en ik zie dat een van de oprichters van dit wetenschappelijk instituut Eduard Bomhoff is. Kennen we hem nog? Vice-premier onder Balkenende I, Minister van Volksgezondheid voor de Lijst Pim Fortuyn (LPF). Hij was PvdA-lid, maar stapte direct over naar de LPF.
Oppertunisme wil ik hem niet van beschuldigen. Deze man heeft dus een uitgesproken politieke voorkeur (gehad), en daarom is het uitkijken geblazen met de (voorlopige) conclusies van het rapport. Het is belangrijk om kritisch te blijven.
quote:NYFER is een besloten vennootschap. NYFER opereert volledig onafhankelijk volgens de normen van wetenschappelijke integriteit en betrouwbaarheid.
NYFER heeft een college van wetenschappelijk adviseurs die de onderzoekers ondersteunen bij hun werkzaamheden. Het onderzoek wordt uitgevoerd in multidisciplinaire onderzoeksteams onder leiding van een projectleider.
Algemeen directeur is Leo van der Geest.
Samenwerking
NYFER heeft een samenwerkingsverband met de Utrecht School of Economics (USE) van de Universiteit Utrecht.
Wetenschappelijk adviseurs
Prof. dr. Lans Bovenberg
Hoogleraar economie aan de Universiteit van Tilburg en directeur van wetenschapsinstituut CentER
Prof. dr. Harry Garretsen
Hoogleraar International Economics and Business aan de Rijksuniversiteit Groningen
Prof. dr. Ton Kreukels
Emeritus hoogleraar planologie aan de Universiteit van Utrecht
Prof. dr. ir. Jan van Ours
Hoogleraar arbeidseconomie aan de Universiteit van Tilburg
Prof. dr. Sweder van Wijnbergen
Hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam
Prof. dr. Eduard Bomhoff
Hoogleraar economie aan de Nottingham University Business School
in Maleisië en decaan van de Faculty of Social Sciences and Education
Het is niet alleen wat zij krijgen in termen van uitkering en woning, maar ook alle instanties eromheen. Denk hierbij aan vreemdelingenzaken, gerechtshoven inclusief alle personeel en advocaten om geschillen uit te vechten etc, politie (quote:Op donderdag 8 april 2010 17:49 schreef KoosVogels het volgende:
Ik wil gewoon weten hoe die 6 miljard is opgebouwd. Wat krijgen een x aantal immigranten dan voor een bedrag en hoe is dat bedrag tot stand gekomen. Ook ben ik benieuwd wat ze opbrengen.
Interessant, ga wel even kijkenquote:Wat kost immigratie?
Immigratie kost de samenleving minstens zes miljard euro per jaar. Dat concludeert althans de PVV na onderzoek dat ze liet doen door buro Nyfer.
Aanvechtbaar
Onderzoek dat de PVV instelde nadat de regering zei dat ze het niet wilde onderzoeken. Maar die kosten van de immigratie, zes miljard of nog meer, zijn aanvechtbaar, zegt hoogleraar Peter Nijkamp die onderzoek deed voor multicultureel instituut Forum. Ook Elsevier onderzocht de kosten en komt tot 12,7 miljard euro.
In NOVA vanavond de vraag of de kosten überhaupt wel te berekenen zijn en hoe dan? Peter Nijkamp is te gast
NOVA
22:15 - 22:45 uur op Nederland 2
Hebben ze een prototype immigrant ontwikkeld of bestaat er in NL een database waar afkomst, loonkosten, advocaatkosten, kosten van ijsjes op de hoek, kosten van nieuwe gordijntjes, de welzijnswerker, de PGB schoonmaker, de gerechtshoven etc etc per persoon op te vragen zijn ? Dat suggereer je nml.quote:Op donderdag 8 april 2010 19:15 schreef thomaster het volgende:
[..]
Het is niet alleen wat zij krijgen in termen van uitkering en woning, maar ook alle instanties eromheen. Denk hierbij aan vreemdelingenzaken, gerechtshoven inclusief alle personeel en advocaten om geschillen uit te vechten etc, politie (moest erbij natuurlijk) en nog verder.
Nederlanders maken geen gebruik van gerechtshoven om geschillen uit te vechten? Want ik heb al heel wat rechtszaken bijgewoond. Met name bestuursrechterlijke zaken en daar zag ik louter Nederlanders. Maar dat kost natuurlijk niks.quote:Op donderdag 8 april 2010 19:15 schreef thomaster het volgende:
[..]
Het is niet alleen wat zij krijgen in termen van uitkering en woning, maar ook alle instanties eromheen. Denk hierbij aan vreemdelingenzaken, gerechtshoven inclusief alle personeel en advocaten om geschillen uit te vechten etc, politie (moest erbij natuurlijk) en nog verder.
Wilders blijft een leugenaar, want de cijfers zijn nog niet definitiefquote:Op vrijdag 9 april 2010 09:17 schreef Amos_ het volgende:
Haha en eerst hoog van de toren blazen over die cijfers en dat het een leugenaar is, en dan toch weer terugkrabbelen
Nee maar met een foutmarge van 15 procent (dus een schommeling tussen 6 en 10) zit ie anders vrij accuraat. Oh wacht, dat had hij ook zo vermeld.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders blijft een leugenaar, want de cijfers zijn nog niet definitief
Voice-over postte eerder al een NRC-artikel dat dateert uit juli 2009. Dat ging ook over de kosten van immigratie. Wilders slingerde toen een bedrag de wereld in dat de realiteit absoluut geen recht aan deed.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:54 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nee maar met een foutmarge van 15 procent (dus een schommeling tussen 6 en 10) zit ie anders vrij accuraat. Oh wacht, dat had hij ook zo vermeld.
Maar laten we inderdaad het rapport zelf afwachten
Maar het blijft ook een discutabele berekening aangezien je zit met een hoop variabelen en aannames.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voice-over postte eerder al een NRC-artikel dat dateert uit juli 2009. Dat ging ook over de kosten van immigratie. Wilders slingerde toen een bedrag de wereld in dat de realiteit absoluut geen recht aan deed.
Nee hoor, hij heeft ook niet verkondigt dat dit definitieve cijfers zijn. Daarnaast laat een onderzoek van de Elsevier en dit onderzoek van Nyfers toch duidelijk zien dat er iets goed fout zit met de immigratie. Volgens van der Laan zijn immigranten een bron van vreugde, tolerantie en opbrengsten. Maar dat kan hij niet onderbouwen en wil hij ook niet onderzoeken. Dat weet je natuurlijk al dat het niet waar is en dat wordt nu alleen door dit onderzoek bevestigd.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders blijft een leugenaar, want de cijfers zijn nog niet definitief
Maar wat is precies immigratie? Hoe is die 6 miljard opgebouwd. Mijn woonplaats stikt van de Turkse bedrijfjes. Een Marokkaanse stratenmakersbedrijf is zelfs de grootste in de regio. Wilders legt de schuld ook bij deze mensen met zijn uitspraken. En dat is natuurlijk flauwekul.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:22 schreef kakner2 het volgende:
[..]
Nee hoor, hij heeft ook niet verkondigt dat dit definitieve cijfers zijn. Daarnaast laat een onderzoek van de Elsevier en dit onderzoek van Nyfers toch duidelijk zien dat er iets goed fout zit met de immigratie. Volgens van der Laan zijn immigranten een bron van vreugde, tolerantie en opbrengsten. Maar dat kan hij niet onderbouwen en wil hij ook niet onderzoeken. Dat weet je natuurlijk al dat het niet waar is en dat wordt nu alleen door dit onderzoek bevestigd.
Volgens mij berekend hij het gemiddelde van de opbrengsten en kosten. Dus hij zal ook de opbrengsten van de turkse bedrijven bij jou uit de buurt mee moeten nemen. Feit blijft helaas wel dat meer dan 95% van de roofovervallen door immigranten gepleegd worden (vorig jaar nog een bericht over op nu.nl).quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wat is precies immigratie? Hoe is die 6 miljard opgebouwd. Mijn woonplaats stikt van de Turkse bedrijfjes. Een Marokkaanse stratenmakersbedrijf is zelfs de grootste in de regio. Wilders legt de schuld ook bij deze mensen met zijn uitspraken. En dat is natuurlijk flauwekul.
95 procent? Dat zal wel meevallen, denk ik. Beetje utopisch om te denken dat immigranten verantwoordelijk zijn voor alle ellende. Maar goed, ik heb het onderzoek niet gezien. Heb je een link?quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:02 schreef kakner2 het volgende:
[..]
Volgens mij berekend hij het gemiddelde van de opbrengsten en kosten. Dus hij zal ook de opbrengsten van de turkse bedrijven bij jou uit de buurt mee moeten nemen. Feit blijft helaas wel dat meer dan 95% van de roofovervallen door immigranten gepleegd worden (vorig jaar nog een bericht over op nu.nl).
Snap wat je bedoelt. Individuele Marokkanen nemen wel degelijk afstand van die relettertjes. En plaatselijke moskeebesturen hebben ook regelmatig stelling genomen tegen de etterbakjes. Ik heb echter niet het idee dat er een persoon of instantie is die namens alle allochtonen kan spreken.quote:Maar ik ben het met je eens dat de goede mensen nu ook leiden. Maar je zou denken dat de goede marrokanen dit geouwehoer ook zat zijn en ook eisen dat er hardere maatregelen zijn tegen hun landgenoten die zich massaal misdragen. Maar daar hoor ik eigenlijk niks van.
Het stuk ging volgens mij over gezinshereniging, de autochtone groepen kun je niks tegen doen maar gezinshereniging is wel te 'bestrijden'.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar het blijft ook een discutabele berekening aangezien je zit met een hoop variabelen en aannames.
Bovendien zou je eigenlijk ook de kosten mee moeten nemen van autochtone nederlanders om de bedragen in perspectief te kunnen zetten. Misschien zijn de kosten voor eenzelfde groep autochtonen wel 60 miljard, en zijn dus allochtonen een stuk goedkoper ? Weet jij veel ? Een bedrag van tussen de 6 en de 10 miljard is een hoop geld, maar hoe moeten we dit bedrag zien ?
Precies. en dat is met veel beleid zo. Het is maar namelijk waar je de grens trekt wat meetelt en wat niet. en die grens gaat altijd door een grijs gebied.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik denk dat totaal niet goed te berekenen is wat de immigratie kost.
Wilders mag dan liegen, maar intussen heeft hij wel gelijk.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, voor dit soort volk doet Wilders het dus. Wat boeit hen de waarheid nou ? Als ie maar zegt wat het volk denkt.
quote:'Immigratie kost 7 miljard per jaar'
De immigratie kost de Nederlandse samenleving per saldo ruim 7 miljard euro per jaar. Dat heeft het onderzoeksinstituut Nyfer uitgerekend in opdracht van de PVV. Bij de berekening heeft Nyfer gekeken naar de kosten en baten van de immigratie van niet-westerse allochtonen.
Partijleider Wilders vindt het resultaat schokkend. Hij ziet er aanleiding in om te herhalen dat de immigratie drastisch moet worden beperkt.
'Bezuinigingen'
Volgens Wilders is het zo mogelijk veel geld te verdienen, waardoor forse bezuinigingen op allerlei voorzieningen niet nodig zijn. Hij roept andere partijen op serieus naar zijn voorstel te kijken.
Vorig jaar wilde de PVV van het kabinet weten wat de kosten en opbrengsten zijn van allochtonen. Toenmalig minister Van der Laan weigerde dat toen uit te rekenen. Daarop schakelde de PVV Nyfer in.
Niettemin toch veelteveel geld voor een verschijnsel waar echt niemand baat bij heeft (alleen die 3e wereld paupers zelf).quote:Op woensdag 7 april 2010 18:37 schreef Bowlingbal het volgende:
Trouwens, hebben zoveel mensen last van geheugenverlies? Dit is allang een keer berekend:
http://www.dagelijksestan(...)ratie-de-cpb-studie/
Jaarlijks 2 miljard. Berekend door het CPB.
Dat wijkt wel erg veel af van de 6 tot 10 miljard.
Gewoon omdat het kan. Nu er eindelijk duidelijkheid is kan de schoonmaak beginnen als de PVV aan de macht komt. Wilders!quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:45 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
Hehe keiharde kick inderdaad. Nu eerst verwacht ik een toeloop van brulapen die roepen dat buitenlanders per direct op moeten rotten. In de tussentijd wacht ik de nuancering van de cijfers af. Ben wel benieuwd waar deze som vandaan komt.
Was inderdaad ook mijn eerste gedachte. Onmiddellijk een immigratiestop!!quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:11 schreef Revolution-NL het volgende:
Maar als ik het goed begrjip hoeft er dus niet bezuinigt te worden. Gewoon met terugwerkende kracht al die immigranten eruit zetten en de grenzen op slot.
Dan hebben we in 4 jaar 30 miljard bespaart EN is Nederland een stuk veiliger en beschaafder.
Ik zeg DOEN!
Had Wilders zich dat niet kunnen bedenken toen hij voor de VVD politiek actief werd en besloot zijn hele carriere uit de Haagse ruif te eten? De VVD is altijd een drijvende kracht achter de massa-immigratie geweest, omdat het arbeid en met name laagopgeleide arbeid goedkoop houdt.quote:De immigratie kost de Nederlandse samenleving per saldo ruim 7 miljard euro per jaar. Dat heeft het onderzoeksinstituut Nyfer uitgerekend in opdracht van de PVV. Bij de berekening heeft Nyfer gekeken naar de kosten en baten van de immigratie van niet-westerse allochtonen.
Partijleider Wilders vindt het resultaat schokkend. Hij ziet er aanleiding in om te herhalen dat de immigratie drastisch moet worden beperkt.
'Bezuinigingen'
Waarom zou Wilders zijn eigen acherban gaan korten?quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:36 schreef Topmodelz het volgende:
Ik kan niet wachten totdat op al die uitkeringen (...) wordt gekort
Nee, die staat in POL.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:03 schreef Amos_ het volgende:
Is dit "het" topic over de 7,1 miljard? Want dat mis ik in het overzicht
Ah, maar daar komen alleen mensen met zinnige argumenten. Ik keek vooral uit naar de standaardreactiesquote:
Lulkoek. In de jaren 50, 60 en 70 zijn gastarbeiders uitgenodigd, waarbij de Zuid-Europeanen over het algemeen allemaal weer naar huis zijn gegaan (of met een Nederlandse zijn getrouwd en geassimileerd) en de Turken en Marokkanen op grote schaal gebleven zijn. Dit fenomeen staat geheel los van de VVD, tenzij je ze koppelt aan de werkgevers destijds die de gastarbeiders hebben gevraagd hier tijdelijk te komen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:
De VVD is altijd een drijvende kracht achter de massa-immigratie geweest, omdat het arbeid en met name laagopgeleide arbeid goedkoop houdt.
.Als er tekorten dreigen kunnen arbeiders alles vragen, en moeten de aandeelhouders inleveren, dus als er tekort dreigt, dan worden er scheepsladingen arbeiders opgehaald uit het buitenland.
De enige bezwaren kwamen van links, omdat het de macht van de vakbonden en de positie van de arbeider dreigde uit te hollen. En dan hadden we nog de SP met wat rare punten zoals integratie, spreiding en taalbeheersing.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:36 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Lulkoek. In de jaren 50, 60 en 70 zijn gastarbeiders uitgenodigd, waarbij de Zuid-Europeanen over het algemeen allemaal weer naar huis zijn gegaan (of met een Nederlandse zijn getrouwd en geassimileerd) en de Turken en Marokkanen op grote schaal gebleven zijn. Dit fenomeen staat geheel los van de VVD, tenzij je ze koppelt aan de werkgevers destijds die de gastarbeiders hebben gevraagd hier tijdelijk te komen.
De grote toestroom van allochtonen is vooral na die oorspronkelijke gastarbeiders geweest in de jaren 80 en 90, toen er al heel weinig laag geschoolde arbeid beschikbaar was maar iedere ongeltterde halve zool uit een plaggehut in Verweggiland naar het land van de gouden bergen kon komen. Ook de asielindustrie draaide toen op volle toeren. Zou de VVD daar ook achter zitten?
Maakt ook niet zoveel uit. Ik vind het een fabeltje om te denken dat je zaken als integratie en taalbeheersing van bovenaf kan opleggen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat de VVD van Wilders ooit het probleem heeft willen zien laat staan oplossen, het was immers ook niet hun probleem maar dat van de benedenmodalen die er naast moesten wonen en wiens loon het drukte.
Je kunt het natuurlijk wel beinvloeden, zeker met zaken als spreiding.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maakt ook niet zoveel uit. Ik vind het een fabeltje om te denken dat je zaken als integratie en taalbeheersing van bovenaf kan opleggen.
Je kan wel de massale toestroom van kansarme stoppen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maakt ook niet zoveel uit. Ik vind het een fabeltje om te denken dat je zaken als integratie en taalbeheersing van bovenaf kan opleggen.
De eerste nationaal bekende politicus die zich openlijk tegen de massa-immigratie uitsprak was Bolkestein.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De enige bezwaren kwamen van links, omdat het de macht van de vakbonden en de positie van de arbeider dreigde uit te hollen. En dan hadden we nog de SP met wat rare punten zoals integratie, spreiding en taalbeheersing.
Ik kan me niet herinneren dat de VVD van Wilders ooit het probleem heeft willen zien laat staan oplossen, het was immers ook niet hun probleem maar dat van de benedenmodalen die er naast moesten wonen en wiens loon het drukte.
Gelul, want er zijn zat kansrijke buitenlanders, Amerikanen, Japanners, Chinezen, die 0,0 integreren.quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:13 schreef RodeBril het volgende:
Je kan integratie wel bevorderen door geen kansarme binnen te laten!
dan laat je die toch ook niet binnen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Gelul, want er zijn zat kansrijke buitenlanders, Amerikanen, Japanners, Chinezen, die 0,0 integreren.
Precies ja, de toen doorgaans hoogopgeleide asielzoekers moesten geweerd worden, terwijl de immigratie van goedkope arbeidskrachten geen issue was. Bolkestein vroeg zich wel hardop af wat de maximale opnamecapaciteit van een samenleving was, maar in relatie tot asielzoekers. Bovendien ging hij daarmee ook dwars tegen zijn eigen VVD in waarvan Wilders medewerker was.quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:54 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
De eerste nationaal bekende politicus die zich openlijk tegen de massa-immigratie uitsprak was Bolkestein.
Vooraf was dit meer in het kader van de asielopvang die de grote toestroom niet meer aankon in de jaren 90 (toen het asieltoerisme op zijn hoogtepunt was).
Dat zijn dan ook geen immigranten maar expatsquote:Op donderdag 20 mei 2010 13:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Gelul, want er zijn zat kansrijke buitenlanders, Amerikanen, Japanners, Chinezen, die 0,0 integreren.
Ben jij zelf? Inderdaad. Want nu blijkt dat hij met keiharde cijfers is gekomen waarbij er veel bespaard kan worden. Daar gaat je troll topic faalhaasquote:
Klopt, daar gaat het alleen om hun egoïstische eigenbelang inderdaad. Dus het geknuffel gaat nog wel even door, en de subsidiekraan blijft voorlopig nog wel even los staan. En wij kunnen hier voor opdraaien zoals gewoonlijk, terwijl de oplossing voor de hand ligt.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:15 schreef ems. het volgende:
Ik ben benieuwd of wilders en zijn aanhangers begrijpen dat het bij de tegenstanders niet altijd om cijfers gaat
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:00 schreef Topmodelz het volgende:
[..]
Klopt, daar gaat het alleen om hun egoïstische eigenbelang inderdaad. Dus het geknuffel gaat nog wel even door, en de subsidiekraan blijft voorlopig nog wel even los staan. En wij kunnen hier voor opdraaien zoals gewoonlijk, terwijl de oplossing voor de hand ligt.
Slaap lekker verder linkschmensjes
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:11 schreef Re het volgende:
[..]
maar je dacht 7 miljard te sparen door nu de grens dicht te gooien of door alle buitenlanders/allochtonen het land uit te flikkeren... alleen met dat laatste spaar je dus 7 miljard he
dat is geen antwoord op mijn vraagquote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:13 schreef Topmodelz het volgende:
[..]
Dus jij wilt liever dat je als amateurfotograafje hoge belastingen blijft betalen, zo niet meer, wordt gekort op allerlei voorzieningen, en dat allemaal voor zandvolk van buiten Europa?
Pff
Alsof ik jouw vraag ga beantwoorden, wie denk je wel niet voor je te hebben dan?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |