Maar het blijft ook een discutabele berekening aangezien je zit met een hoop variabelen en aannames.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voice-over postte eerder al een NRC-artikel dat dateert uit juli 2009. Dat ging ook over de kosten van immigratie. Wilders slingerde toen een bedrag de wereld in dat de realiteit absoluut geen recht aan deed.
Nee hoor, hij heeft ook niet verkondigt dat dit definitieve cijfers zijn. Daarnaast laat een onderzoek van de Elsevier en dit onderzoek van Nyfers toch duidelijk zien dat er iets goed fout zit met de immigratie. Volgens van der Laan zijn immigranten een bron van vreugde, tolerantie en opbrengsten. Maar dat kan hij niet onderbouwen en wil hij ook niet onderzoeken. Dat weet je natuurlijk al dat het niet waar is en dat wordt nu alleen door dit onderzoek bevestigd.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders blijft een leugenaar, want de cijfers zijn nog niet definitief
Maar wat is precies immigratie? Hoe is die 6 miljard opgebouwd. Mijn woonplaats stikt van de Turkse bedrijfjes. Een Marokkaanse stratenmakersbedrijf is zelfs de grootste in de regio. Wilders legt de schuld ook bij deze mensen met zijn uitspraken. En dat is natuurlijk flauwekul.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:22 schreef kakner2 het volgende:
[..]
Nee hoor, hij heeft ook niet verkondigt dat dit definitieve cijfers zijn. Daarnaast laat een onderzoek van de Elsevier en dit onderzoek van Nyfers toch duidelijk zien dat er iets goed fout zit met de immigratie. Volgens van der Laan zijn immigranten een bron van vreugde, tolerantie en opbrengsten. Maar dat kan hij niet onderbouwen en wil hij ook niet onderzoeken. Dat weet je natuurlijk al dat het niet waar is en dat wordt nu alleen door dit onderzoek bevestigd.
Volgens mij berekend hij het gemiddelde van de opbrengsten en kosten. Dus hij zal ook de opbrengsten van de turkse bedrijven bij jou uit de buurt mee moeten nemen. Feit blijft helaas wel dat meer dan 95% van de roofovervallen door immigranten gepleegd worden (vorig jaar nog een bericht over op nu.nl).quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wat is precies immigratie? Hoe is die 6 miljard opgebouwd. Mijn woonplaats stikt van de Turkse bedrijfjes. Een Marokkaanse stratenmakersbedrijf is zelfs de grootste in de regio. Wilders legt de schuld ook bij deze mensen met zijn uitspraken. En dat is natuurlijk flauwekul.
95 procent? Dat zal wel meevallen, denk ik. Beetje utopisch om te denken dat immigranten verantwoordelijk zijn voor alle ellende. Maar goed, ik heb het onderzoek niet gezien. Heb je een link?quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:02 schreef kakner2 het volgende:
[..]
Volgens mij berekend hij het gemiddelde van de opbrengsten en kosten. Dus hij zal ook de opbrengsten van de turkse bedrijven bij jou uit de buurt mee moeten nemen. Feit blijft helaas wel dat meer dan 95% van de roofovervallen door immigranten gepleegd worden (vorig jaar nog een bericht over op nu.nl).
Snap wat je bedoelt. Individuele Marokkanen nemen wel degelijk afstand van die relettertjes. En plaatselijke moskeebesturen hebben ook regelmatig stelling genomen tegen de etterbakjes. Ik heb echter niet het idee dat er een persoon of instantie is die namens alle allochtonen kan spreken.quote:Maar ik ben het met je eens dat de goede mensen nu ook leiden. Maar je zou denken dat de goede marrokanen dit geouwehoer ook zat zijn en ook eisen dat er hardere maatregelen zijn tegen hun landgenoten die zich massaal misdragen. Maar daar hoor ik eigenlijk niks van.
Het stuk ging volgens mij over gezinshereniging, de autochtone groepen kun je niks tegen doen maar gezinshereniging is wel te 'bestrijden'.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar het blijft ook een discutabele berekening aangezien je zit met een hoop variabelen en aannames.
Bovendien zou je eigenlijk ook de kosten mee moeten nemen van autochtone nederlanders om de bedragen in perspectief te kunnen zetten. Misschien zijn de kosten voor eenzelfde groep autochtonen wel 60 miljard, en zijn dus allochtonen een stuk goedkoper ? Weet jij veel ? Een bedrag van tussen de 6 en de 10 miljard is een hoop geld, maar hoe moeten we dit bedrag zien ?
Precies. en dat is met veel beleid zo. Het is maar namelijk waar je de grens trekt wat meetelt en wat niet. en die grens gaat altijd door een grijs gebied.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik denk dat totaal niet goed te berekenen is wat de immigratie kost.
Wilders mag dan liegen, maar intussen heeft hij wel gelijk.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, voor dit soort volk doet Wilders het dus. Wat boeit hen de waarheid nou ? Als ie maar zegt wat het volk denkt.
quote:'Immigratie kost 7 miljard per jaar'
De immigratie kost de Nederlandse samenleving per saldo ruim 7 miljard euro per jaar. Dat heeft het onderzoeksinstituut Nyfer uitgerekend in opdracht van de PVV. Bij de berekening heeft Nyfer gekeken naar de kosten en baten van de immigratie van niet-westerse allochtonen.
Partijleider Wilders vindt het resultaat schokkend. Hij ziet er aanleiding in om te herhalen dat de immigratie drastisch moet worden beperkt.
'Bezuinigingen'
Volgens Wilders is het zo mogelijk veel geld te verdienen, waardoor forse bezuinigingen op allerlei voorzieningen niet nodig zijn. Hij roept andere partijen op serieus naar zijn voorstel te kijken.
Vorig jaar wilde de PVV van het kabinet weten wat de kosten en opbrengsten zijn van allochtonen. Toenmalig minister Van der Laan weigerde dat toen uit te rekenen. Daarop schakelde de PVV Nyfer in.
Niettemin toch veelteveel geld voor een verschijnsel waar echt niemand baat bij heeft (alleen die 3e wereld paupers zelf).quote:Op woensdag 7 april 2010 18:37 schreef Bowlingbal het volgende:
Trouwens, hebben zoveel mensen last van geheugenverlies? Dit is allang een keer berekend:
http://www.dagelijksestan(...)ratie-de-cpb-studie/
Jaarlijks 2 miljard. Berekend door het CPB.
Dat wijkt wel erg veel af van de 6 tot 10 miljard.
Gewoon omdat het kan. Nu er eindelijk duidelijkheid is kan de schoonmaak beginnen als de PVV aan de macht komt. Wilders!quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:45 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
Hehe keiharde kick inderdaad. Nu eerst verwacht ik een toeloop van brulapen die roepen dat buitenlanders per direct op moeten rotten. In de tussentijd wacht ik de nuancering van de cijfers af. Ben wel benieuwd waar deze som vandaan komt.
Was inderdaad ook mijn eerste gedachte. Onmiddellijk een immigratiestop!!quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:11 schreef Revolution-NL het volgende:
Maar als ik het goed begrjip hoeft er dus niet bezuinigt te worden. Gewoon met terugwerkende kracht al die immigranten eruit zetten en de grenzen op slot.
Dan hebben we in 4 jaar 30 miljard bespaart EN is Nederland een stuk veiliger en beschaafder.
Ik zeg DOEN!
Had Wilders zich dat niet kunnen bedenken toen hij voor de VVD politiek actief werd en besloot zijn hele carriere uit de Haagse ruif te eten? De VVD is altijd een drijvende kracht achter de massa-immigratie geweest, omdat het arbeid en met name laagopgeleide arbeid goedkoop houdt.quote:De immigratie kost de Nederlandse samenleving per saldo ruim 7 miljard euro per jaar. Dat heeft het onderzoeksinstituut Nyfer uitgerekend in opdracht van de PVV. Bij de berekening heeft Nyfer gekeken naar de kosten en baten van de immigratie van niet-westerse allochtonen.
Partijleider Wilders vindt het resultaat schokkend. Hij ziet er aanleiding in om te herhalen dat de immigratie drastisch moet worden beperkt.
'Bezuinigingen'
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |