Best hypocriet, de ene sociale groep die niet rendabel is moeten we helpen. De andere groep niet.....quote:Op woensdag 7 april 2010 18:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Dit had je ook zelf kunnen opzoeken.
Het hebben over het schrappen van linkse hobbies en dan met iets sociaals als ouderenverzorging komen. De PVV is wel erg selectief als het op die hobbies aankomt he ?quote:Op woensdag 7 april 2010 18:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Dit had je ook zelf kunnen opzoeken.
Onzin het gaat over immigratiebeleid. Niet over mensen die hier al binnen zijn.quote:Op woensdag 7 april 2010 18:39 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Best hypocriet, de ene sociale groep die niet rendabel is moeten we helpen. De andere groep niet.....
Dat mag je vinden. Ouderen in verzorgingshuizen zijn minder rendabel, maar daar wordt geld voor uitgetrokken, kan ik lezen op de website.quote:Op woensdag 7 april 2010 18:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Het hebben over het schrappen van linkse hobbies en dan met iets sociaals als ouderenverzorging komen. De PVV is wel erg selectief als het op die hobbies aankomt he ?
Blijkbaar hecht de PvdA meer aan waarheid dan aan fantasiequote:Op woensdag 7 april 2010 08:15 schreef voice-over het volgende:
Een hoop geld, zonde hoor. Hadden we leuke dingen voor kunnen doen. Maar Wilders is wel naïef om te denken dat de PvdA de toestroom van vers, nieuw electoraat zal beëindigen. Voor de PvdA is macht veel belangrijker dan het landsbelang.
Hoezo? Het gaat er toch om dat Wilders met feiten schermt die hij zojuist uit zijn duim heeft gezogen? Dat is los van de uitkomst van het onderzoek nieuwswaardig.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:17 schreef Amos_ het volgende:
Laten we de resultaten van het onderzoek maar afwachten in plaats van massaal de onderbuiken te stimuleren hier.
Als het inderdaad zo is ja. Voor hetzelfde geld heeft hij van 1 van de onderzoekers weldegelijk info gehad maar heeft die persoon dat niet durven toegeven.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo? Het gaat er toch om dat Wilders met feiten schermt die hij zojuist uit zijn duim heeft gezogen? Dat is los van de uitkomst van het onderzoek nieuwswaardig.
De onderbuken zijn in het vorige topic , als reactie op het bericht van Wilders, inderdaad al genoeg gestimuleerd. Zo'n opmerking heb ik in dat topic iig niet gelezen. Daar werd de Wilders-waarheid met twee handen aangegrepen.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:17 schreef Amos_ het volgende:
Laten we de resultaten van het onderzoek maar afwachten in plaats van massaal de onderbuiken te stimuleren hier.
quote:Op donderdag 8 april 2010 11:08 schreef dramatiek het volgende:
[..]
De onderbuken zijn in het vorige topic , als reactie op het bericht van Wilders, inderdaad al genoeg gestimuleerd. Zo'n opmerking heb ik in dat topic iig niet gelezen. Daar werd de Wilders-waarheid met twee handen aangegrepen.
Waarom durf jij geen kritiek te uiten op Wilders? Het staat als een paal boven water dat hij de genoemde getallen uit zijn duim heeft gezogen. Anders reageert Van Wijnbergen niet zo fel. Immers, als de gegeven dan toch correct blijken te zijn, gaat hij op z'n bek.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:23 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Als het inderdaad zo is ja. Voor hetzelfde geld heeft hij van 1 van de onderzoekers weldegelijk info gehad maar heeft die persoon dat niet durven toegeven.
Ik hou alle opties open
Verzonnen? Ja, Wilders heeft het rapport naar zijn hand gezet, zoals vaak rapporten worden misbruikt. Bij het verspreiden en bleren van dit soort onderzoeken, moet je altijd uitkijken. Ja en dan is het niet raar dat bepaalde vooraanstaande economen en analisten dit rapport kritisch zullen bekijken.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:56 schreef Amos_ het volgende:
Hoezo geen kritiek? Als blijkt dat het achteraf inderdaad verzonenn is dan is het gewoon een fantast. Maar nu is er een hoop geroep en gelul in de ruimte. Ja, ook van die lui zelf, want gister was hun reactie nog "vervelend dat het vooronderzoek nu al uitlekt" en nu ineens zo...
Dr Nikitia : Het publiek geheim onthuld.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:16 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Je reinste onzin, er waren misschien 1 of 2 van die opmerkingen, de rest was juist openlijk sceptisch.
Ik ben op pagina 1 gestopt. Doe dat dus maal 8 en je hebt 42 posts ;-)quote:Op donderdag 8 april 2010 12:42 schreef Amos_ het volgende:
6/7 posts op 300 posts. Niet zo'n Calimero-rol spelen.
En als je denkt dat er 300 posts in een topic met 8 pagina's staan kan ik wel begrijpen dat je de 6 miljard van Wilders voor waar aanneemt. Je telt sommige dingen gewoon 6x, gewoon omdat het kan.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:46 schreef Amos_ het volgende:
En voor het gemak vergeet je dus dat er een hele goede discussie liep. In plaats daarvan leg je liever de focus op een minderheid in dat topic en probeer je dat op de pijnbank te leggen. Hmmm
Het is ook weinig verrassend. Die reacties zijn afkomstig van de welbekende haat-club.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:42 schreef Amos_ het volgende:
6/7 posts op 300 posts. Niet zo'n Calimero-rol spelen.
Het is al vele jaren bekend dat allochtonen meer kosten dan opbrengen. Maar geloof jij verder lekker in sprookjes van een geweldige multiculturele samenleving waar alles pais en vree is, de gastarbeiders NL hebben gered en meer van die flauwe kul.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:30 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Dr Nikitia : Het publiek geheim onthuld.
Keiichi : Dan gaan we daar eens mooi op besparen lijkt me.
ft* : ik heb al 10 jaar gezeur over / van moslims op tv. dat mogen ze van mij ook wel meetellen als kosten - alle programma's die erover worden gemaakt en de psychologische schade die veel mensen hiervan oplopen
Voice-over : Een hoop geld, zonde hoor. Hadden we leuke dingen voor kunnen doen. Maar Wilders is wel naïef om te denken dat de PvdA de toestroom van vers, nieuw electoraat zal beëindigen. Voor de PvdA is macht veel belangrijker dan het landsbelang.
Gulo: Ik dacht eerst in totaal, valt nog wel mee.
Maar het is dus per jaar
Bastard: Van minimaal 6 miljard he, zeg maar rustig 10 miljard op jaarbasis.
Niet uitzetten, maar radicaal stoppen met binnenhalen en ze vervolgens in de watten leggen. (tel ik voor het gemak de stijgende prijs van criminaliteit en gevoel van onveiligheid niet eens mee).
Meteen stopzetten, een extra miljard aan ontwikkelinhshulp in het buitenland zodat ze liever thuis blijven kan dan ook nog en we zijn in 4 jaar tijd van de bezuinigingen af.
en ga zo maar door....sceptisch he?
Het zit allemaal eenvoudiger in elkaar, en Dr. Nikita weet dit. Zij heeft immers een proefschrift geschreven. Stel dat je in je proefschrift een stelling probeert te bewijzen, en de belangrijkste bron voor het bewijs van die stelling blijkt niet te kloppen? Dan klopt de stelling toch niet? En als dit je belangrijkste stelling is dan zal de promoter je niet laten promoveren.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:13 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Hier zit ook weer erg veel lucht in. Als je de uitspraak van Wilders als " het publiek geheim onthuld" neerzet dan ben jij het die in sprookjes gelooft.
Zoek het maar na. Ik zeg nergens dat:
- immigranten meer opbrengen dan dat ze kosten
- dat in onze multiculturele samenleving alles pais en vree is
- dat de gastarbeiders NL hebben gered.
Ik denk zelfs dat immigranten meer kosten dan dat ze opleveren. Maar ik zou een mens niet meteen willen zien op een kosten/batenanalyse. Niet elke nederland levert meer op dan dat hij/zij kost. Ik denk ook dat er iets goed scheef is gegaan met de multiculturele samenleving. Daar zou ik eerder naar oplossingen zoeken al kijkend naar fouten gemaakt in het verleden. Het oplossend vermogen van repressie, racisme, discriminatie en uitsluiting trek ik in twijfel. En over het laatste vind ik eigen niks. Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten beoordelen.
Dus graag kappen met het meesleuren van iedereen in je fantasiewereld. De punten die jij op andere mensen projecteert behoren ook tot diezelfde fantasiewereld.
btw er loopt nu een actie bij de sprookjeskrant, 8 weken voor 21 euro. Kan je meteen sprookjes online knippen en plakken. Scheelt denkwerk
Terwijl Israël tot de niet-westerse landen wordt gerekend, wat een hypocriet mannetje is het toch ookquote:Op woensdag 7 april 2010 18:04 schreef -Techno- het volgende:
Daar heeft hij natuurlijk schijt aan. Zolang hij maar in de oppositie kan blijven blèren en zijn zakken kan vullen met geld uit de VS en Israël.
Hadden jij en je familie ook niet toegelaten moeten worden hier, en vind je het niet wat hypocriet om anderen de toegang te weigeren terwijl je zelf en je familie ook van onze welvaart hebben profiteerd ?quote:Op donderdag 8 april 2010 17:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik draai al wat langer mee om dit te kunnen constateren.
Beter gebakken lucht dan de uiterst effectieve belastingmaatregelen van de PvdA.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:17 schreef Re het volgende:
het blijft grappig...
maar goed volgens mij beginnen de zwevende PVV kiezers nu gelukkig in te zien dat meneer Wilders goed is in gebakken lucht te verkopen en huiden verkoopt voordat de beer geschoten is...
mja, dat is dure gebakken lucht, maar hier off topicquote:Op donderdag 8 april 2010 17:18 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Beter gebakken lucht dan de uiterst effectieve belastingmaatregelen van de PvdA.
quote:Begin mei definitief rapport immigratiekosten
DEN HAAG - Geert Wilders van de PVV verwacht begin mei samen met onderzoeksinstituut Nyfer de definitieve resultaten van het onderzoek naar de kosten van immigratie bekend te maken.
Woensdag werd al de uitslag bekend van het verkennende vooronderzoek naar de kosten. De immigratie van niet-westerse allochtonen kost de Nederlandse schatkist volgens dat vooronderzoek jaarlijks meer dan 8 miljard. De onderzoekers hanteren een foutmarge van 15 procent, waardoor het ook op 6 of op 10 miljard kan uitkomen. Ze gaan ook nog eens uit van 20.000 niet-westerse allochtonen, een aantal dat volgens Wilders nogal aan de lage kant is.
quote:Tussenrapportage
Maar woensdagavond gaf Van der Geest toe dat de cijfers die Wilders noemde, corresponderen met een tussenrapportage die door Nyfer eerder aan de PVV-leider is toegestuurd. Wel benadrukte hij dat die cijfers nog voorlopig waren en dat rekening gehouden moet worden met een foutmarge van 15 procent. Dat maakt dat de kosten variëren tussen 6 en 10 miljard euro per jaar. Bron
Mag hier verder: Waarom de PVV te preferen valt boven de PvdAquote:Op donderdag 8 april 2010 17:20 schreef Re het volgende:
[..]
mja, dat is dure gebakken lucht, maar hier off topic
och dat vind ik niet eens zo erg, wel wil ik weten hoe en wat er allemaal wordt meegenomen en hoe het staat in verhouding tot andere groepen, bijvoorbeeld op sociaal-economisch vlak of westerse vs niet westerse of ten opzichte van autochtonen. Andere aspecten zijn natuurlijk de gebruikte definities etc...quote:Op donderdag 8 april 2010 17:24 schreef Koewam het volgende:
NYFER, Wat is dat voor een organisatie. Ik heb even lopen kijken op hun website, en ik zie dat een van de oprichters van dit wetenschappelijk instituut Eduard Bomhoff is. Kennen we hem nog? Vice-premier onder Balkenende I, Minister van Volksgezondheid voor de Lijst Pim Fortuyn (LPF). Hij was PvdA-lid, maar stapte direct over naar de LPF.
Oppertunisme wil ik hem niet van beschuldigen. Deze man heeft dus een uitgesproken politieke voorkeur (gehad), en daarom is het uitkijken geblazen met de (voorlopige) conclusies van het rapport. Het is belangrijk om kritisch te blijven.
De PVV zelf heeft Nyfer opdracht gegeven tot dit onderzoekquote:Op donderdag 8 april 2010 17:24 schreef Koewam het volgende:
NYFER, Wat is dat voor een organisatie. Ik heb even lopen kijken op hun website, en ik zie dat een van de oprichters van dit wetenschappelijk instituut Eduard Bomhoff is. Kennen we hem nog? Vice-premier onder Balkenende I, Minister van Volksgezondheid voor de Lijst Pim Fortuyn (LPF). Hij was PvdA-lid, maar stapte direct over naar de LPF.
Oppertunisme wil ik hem niet van beschuldigen. Deze man heeft dus een uitgesproken politieke voorkeur (gehad), en daarom is het uitkijken geblazen met de (voorlopige) conclusies van het rapport. Het is belangrijk om kritisch te blijven.
quote:NYFER is een besloten vennootschap. NYFER opereert volledig onafhankelijk volgens de normen van wetenschappelijke integriteit en betrouwbaarheid.
NYFER heeft een college van wetenschappelijk adviseurs die de onderzoekers ondersteunen bij hun werkzaamheden. Het onderzoek wordt uitgevoerd in multidisciplinaire onderzoeksteams onder leiding van een projectleider.
Algemeen directeur is Leo van der Geest.
Samenwerking
NYFER heeft een samenwerkingsverband met de Utrecht School of Economics (USE) van de Universiteit Utrecht.
Wetenschappelijk adviseurs
Prof. dr. Lans Bovenberg
Hoogleraar economie aan de Universiteit van Tilburg en directeur van wetenschapsinstituut CentER
Prof. dr. Harry Garretsen
Hoogleraar International Economics and Business aan de Rijksuniversiteit Groningen
Prof. dr. Ton Kreukels
Emeritus hoogleraar planologie aan de Universiteit van Utrecht
Prof. dr. ir. Jan van Ours
Hoogleraar arbeidseconomie aan de Universiteit van Tilburg
Prof. dr. Sweder van Wijnbergen
Hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam
Prof. dr. Eduard Bomhoff
Hoogleraar economie aan de Nottingham University Business School
in Maleisië en decaan van de Faculty of Social Sciences and Education
Het is niet alleen wat zij krijgen in termen van uitkering en woning, maar ook alle instanties eromheen. Denk hierbij aan vreemdelingenzaken, gerechtshoven inclusief alle personeel en advocaten om geschillen uit te vechten etc, politie (quote:Op donderdag 8 april 2010 17:49 schreef KoosVogels het volgende:
Ik wil gewoon weten hoe die 6 miljard is opgebouwd. Wat krijgen een x aantal immigranten dan voor een bedrag en hoe is dat bedrag tot stand gekomen. Ook ben ik benieuwd wat ze opbrengen.
Interessant, ga wel even kijkenquote:Wat kost immigratie?
Immigratie kost de samenleving minstens zes miljard euro per jaar. Dat concludeert althans de PVV na onderzoek dat ze liet doen door buro Nyfer.
Aanvechtbaar
Onderzoek dat de PVV instelde nadat de regering zei dat ze het niet wilde onderzoeken. Maar die kosten van de immigratie, zes miljard of nog meer, zijn aanvechtbaar, zegt hoogleraar Peter Nijkamp die onderzoek deed voor multicultureel instituut Forum. Ook Elsevier onderzocht de kosten en komt tot 12,7 miljard euro.
In NOVA vanavond de vraag of de kosten überhaupt wel te berekenen zijn en hoe dan? Peter Nijkamp is te gast
NOVA
22:15 - 22:45 uur op Nederland 2
Hebben ze een prototype immigrant ontwikkeld of bestaat er in NL een database waar afkomst, loonkosten, advocaatkosten, kosten van ijsjes op de hoek, kosten van nieuwe gordijntjes, de welzijnswerker, de PGB schoonmaker, de gerechtshoven etc etc per persoon op te vragen zijn ? Dat suggereer je nml.quote:Op donderdag 8 april 2010 19:15 schreef thomaster het volgende:
[..]
Het is niet alleen wat zij krijgen in termen van uitkering en woning, maar ook alle instanties eromheen. Denk hierbij aan vreemdelingenzaken, gerechtshoven inclusief alle personeel en advocaten om geschillen uit te vechten etc, politie (moest erbij natuurlijk) en nog verder.
Nederlanders maken geen gebruik van gerechtshoven om geschillen uit te vechten? Want ik heb al heel wat rechtszaken bijgewoond. Met name bestuursrechterlijke zaken en daar zag ik louter Nederlanders. Maar dat kost natuurlijk niks.quote:Op donderdag 8 april 2010 19:15 schreef thomaster het volgende:
[..]
Het is niet alleen wat zij krijgen in termen van uitkering en woning, maar ook alle instanties eromheen. Denk hierbij aan vreemdelingenzaken, gerechtshoven inclusief alle personeel en advocaten om geschillen uit te vechten etc, politie (moest erbij natuurlijk) en nog verder.
Wilders blijft een leugenaar, want de cijfers zijn nog niet definitiefquote:Op vrijdag 9 april 2010 09:17 schreef Amos_ het volgende:
Haha en eerst hoog van de toren blazen over die cijfers en dat het een leugenaar is, en dan toch weer terugkrabbelen
Nee maar met een foutmarge van 15 procent (dus een schommeling tussen 6 en 10) zit ie anders vrij accuraat. Oh wacht, dat had hij ook zo vermeld.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders blijft een leugenaar, want de cijfers zijn nog niet definitief
Voice-over postte eerder al een NRC-artikel dat dateert uit juli 2009. Dat ging ook over de kosten van immigratie. Wilders slingerde toen een bedrag de wereld in dat de realiteit absoluut geen recht aan deed.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:54 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nee maar met een foutmarge van 15 procent (dus een schommeling tussen 6 en 10) zit ie anders vrij accuraat. Oh wacht, dat had hij ook zo vermeld.
Maar laten we inderdaad het rapport zelf afwachten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |