quote:Tussenrapportage
Maar woensdagavond gaf Van der Geest toe dat de cijfers die Wilders noemde, corresponderen met een tussenrapportage die door Nyfer eerder aan de PVV-leider is toegestuurd. Wel benadrukte hij dat die cijfers nog voorlopig waren en dat rekening gehouden moet worden met een foutmarge van 15 procent. Dat maakt dat de kosten variëren tussen 6 en 10 miljard euro per jaar. Bron
Mag hier verder: Waarom de PVV te preferen valt boven de PvdAquote:Op donderdag 8 april 2010 17:20 schreef Re het volgende:
[..]
mja, dat is dure gebakken lucht, maar hier off topic
och dat vind ik niet eens zo erg, wel wil ik weten hoe en wat er allemaal wordt meegenomen en hoe het staat in verhouding tot andere groepen, bijvoorbeeld op sociaal-economisch vlak of westerse vs niet westerse of ten opzichte van autochtonen. Andere aspecten zijn natuurlijk de gebruikte definities etc...quote:Op donderdag 8 april 2010 17:24 schreef Koewam het volgende:
NYFER, Wat is dat voor een organisatie. Ik heb even lopen kijken op hun website, en ik zie dat een van de oprichters van dit wetenschappelijk instituut Eduard Bomhoff is. Kennen we hem nog? Vice-premier onder Balkenende I, Minister van Volksgezondheid voor de Lijst Pim Fortuyn (LPF). Hij was PvdA-lid, maar stapte direct over naar de LPF.
Oppertunisme wil ik hem niet van beschuldigen. Deze man heeft dus een uitgesproken politieke voorkeur (gehad), en daarom is het uitkijken geblazen met de (voorlopige) conclusies van het rapport. Het is belangrijk om kritisch te blijven.
De PVV zelf heeft Nyfer opdracht gegeven tot dit onderzoekquote:Op donderdag 8 april 2010 17:24 schreef Koewam het volgende:
NYFER, Wat is dat voor een organisatie. Ik heb even lopen kijken op hun website, en ik zie dat een van de oprichters van dit wetenschappelijk instituut Eduard Bomhoff is. Kennen we hem nog? Vice-premier onder Balkenende I, Minister van Volksgezondheid voor de Lijst Pim Fortuyn (LPF). Hij was PvdA-lid, maar stapte direct over naar de LPF.
Oppertunisme wil ik hem niet van beschuldigen. Deze man heeft dus een uitgesproken politieke voorkeur (gehad), en daarom is het uitkijken geblazen met de (voorlopige) conclusies van het rapport. Het is belangrijk om kritisch te blijven.
quote:NYFER is een besloten vennootschap. NYFER opereert volledig onafhankelijk volgens de normen van wetenschappelijke integriteit en betrouwbaarheid.
NYFER heeft een college van wetenschappelijk adviseurs die de onderzoekers ondersteunen bij hun werkzaamheden. Het onderzoek wordt uitgevoerd in multidisciplinaire onderzoeksteams onder leiding van een projectleider.
Algemeen directeur is Leo van der Geest.
Samenwerking
NYFER heeft een samenwerkingsverband met de Utrecht School of Economics (USE) van de Universiteit Utrecht.
Wetenschappelijk adviseurs
Prof. dr. Lans Bovenberg
Hoogleraar economie aan de Universiteit van Tilburg en directeur van wetenschapsinstituut CentER
Prof. dr. Harry Garretsen
Hoogleraar International Economics and Business aan de Rijksuniversiteit Groningen
Prof. dr. Ton Kreukels
Emeritus hoogleraar planologie aan de Universiteit van Utrecht
Prof. dr. ir. Jan van Ours
Hoogleraar arbeidseconomie aan de Universiteit van Tilburg
Prof. dr. Sweder van Wijnbergen
Hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam
Prof. dr. Eduard Bomhoff
Hoogleraar economie aan de Nottingham University Business School
in Maleisië en decaan van de Faculty of Social Sciences and Education
Het is niet alleen wat zij krijgen in termen van uitkering en woning, maar ook alle instanties eromheen. Denk hierbij aan vreemdelingenzaken, gerechtshoven inclusief alle personeel en advocaten om geschillen uit te vechten etc, politie (quote:Op donderdag 8 april 2010 17:49 schreef KoosVogels het volgende:
Ik wil gewoon weten hoe die 6 miljard is opgebouwd. Wat krijgen een x aantal immigranten dan voor een bedrag en hoe is dat bedrag tot stand gekomen. Ook ben ik benieuwd wat ze opbrengen.
Interessant, ga wel even kijkenquote:Wat kost immigratie?
Immigratie kost de samenleving minstens zes miljard euro per jaar. Dat concludeert althans de PVV na onderzoek dat ze liet doen door buro Nyfer.
Aanvechtbaar
Onderzoek dat de PVV instelde nadat de regering zei dat ze het niet wilde onderzoeken. Maar die kosten van de immigratie, zes miljard of nog meer, zijn aanvechtbaar, zegt hoogleraar Peter Nijkamp die onderzoek deed voor multicultureel instituut Forum. Ook Elsevier onderzocht de kosten en komt tot 12,7 miljard euro.
In NOVA vanavond de vraag of de kosten überhaupt wel te berekenen zijn en hoe dan? Peter Nijkamp is te gast
NOVA
22:15 - 22:45 uur op Nederland 2
Hebben ze een prototype immigrant ontwikkeld of bestaat er in NL een database waar afkomst, loonkosten, advocaatkosten, kosten van ijsjes op de hoek, kosten van nieuwe gordijntjes, de welzijnswerker, de PGB schoonmaker, de gerechtshoven etc etc per persoon op te vragen zijn ? Dat suggereer je nml.quote:Op donderdag 8 april 2010 19:15 schreef thomaster het volgende:
[..]
Het is niet alleen wat zij krijgen in termen van uitkering en woning, maar ook alle instanties eromheen. Denk hierbij aan vreemdelingenzaken, gerechtshoven inclusief alle personeel en advocaten om geschillen uit te vechten etc, politie (moest erbij natuurlijk) en nog verder.
Nederlanders maken geen gebruik van gerechtshoven om geschillen uit te vechten? Want ik heb al heel wat rechtszaken bijgewoond. Met name bestuursrechterlijke zaken en daar zag ik louter Nederlanders. Maar dat kost natuurlijk niks.quote:Op donderdag 8 april 2010 19:15 schreef thomaster het volgende:
[..]
Het is niet alleen wat zij krijgen in termen van uitkering en woning, maar ook alle instanties eromheen. Denk hierbij aan vreemdelingenzaken, gerechtshoven inclusief alle personeel en advocaten om geschillen uit te vechten etc, politie (moest erbij natuurlijk) en nog verder.
Wilders blijft een leugenaar, want de cijfers zijn nog niet definitiefquote:Op vrijdag 9 april 2010 09:17 schreef Amos_ het volgende:
Haha en eerst hoog van de toren blazen over die cijfers en dat het een leugenaar is, en dan toch weer terugkrabbelen
Nee maar met een foutmarge van 15 procent (dus een schommeling tussen 6 en 10) zit ie anders vrij accuraat. Oh wacht, dat had hij ook zo vermeld.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders blijft een leugenaar, want de cijfers zijn nog niet definitief
Voice-over postte eerder al een NRC-artikel dat dateert uit juli 2009. Dat ging ook over de kosten van immigratie. Wilders slingerde toen een bedrag de wereld in dat de realiteit absoluut geen recht aan deed.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:54 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nee maar met een foutmarge van 15 procent (dus een schommeling tussen 6 en 10) zit ie anders vrij accuraat. Oh wacht, dat had hij ook zo vermeld.
Maar laten we inderdaad het rapport zelf afwachten
Maar het blijft ook een discutabele berekening aangezien je zit met een hoop variabelen en aannames.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voice-over postte eerder al een NRC-artikel dat dateert uit juli 2009. Dat ging ook over de kosten van immigratie. Wilders slingerde toen een bedrag de wereld in dat de realiteit absoluut geen recht aan deed.
Nee hoor, hij heeft ook niet verkondigt dat dit definitieve cijfers zijn. Daarnaast laat een onderzoek van de Elsevier en dit onderzoek van Nyfers toch duidelijk zien dat er iets goed fout zit met de immigratie. Volgens van der Laan zijn immigranten een bron van vreugde, tolerantie en opbrengsten. Maar dat kan hij niet onderbouwen en wil hij ook niet onderzoeken. Dat weet je natuurlijk al dat het niet waar is en dat wordt nu alleen door dit onderzoek bevestigd.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders blijft een leugenaar, want de cijfers zijn nog niet definitief
Maar wat is precies immigratie? Hoe is die 6 miljard opgebouwd. Mijn woonplaats stikt van de Turkse bedrijfjes. Een Marokkaanse stratenmakersbedrijf is zelfs de grootste in de regio. Wilders legt de schuld ook bij deze mensen met zijn uitspraken. En dat is natuurlijk flauwekul.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:22 schreef kakner2 het volgende:
[..]
Nee hoor, hij heeft ook niet verkondigt dat dit definitieve cijfers zijn. Daarnaast laat een onderzoek van de Elsevier en dit onderzoek van Nyfers toch duidelijk zien dat er iets goed fout zit met de immigratie. Volgens van der Laan zijn immigranten een bron van vreugde, tolerantie en opbrengsten. Maar dat kan hij niet onderbouwen en wil hij ook niet onderzoeken. Dat weet je natuurlijk al dat het niet waar is en dat wordt nu alleen door dit onderzoek bevestigd.
Volgens mij berekend hij het gemiddelde van de opbrengsten en kosten. Dus hij zal ook de opbrengsten van de turkse bedrijven bij jou uit de buurt mee moeten nemen. Feit blijft helaas wel dat meer dan 95% van de roofovervallen door immigranten gepleegd worden (vorig jaar nog een bericht over op nu.nl).quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wat is precies immigratie? Hoe is die 6 miljard opgebouwd. Mijn woonplaats stikt van de Turkse bedrijfjes. Een Marokkaanse stratenmakersbedrijf is zelfs de grootste in de regio. Wilders legt de schuld ook bij deze mensen met zijn uitspraken. En dat is natuurlijk flauwekul.
95 procent? Dat zal wel meevallen, denk ik. Beetje utopisch om te denken dat immigranten verantwoordelijk zijn voor alle ellende. Maar goed, ik heb het onderzoek niet gezien. Heb je een link?quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:02 schreef kakner2 het volgende:
[..]
Volgens mij berekend hij het gemiddelde van de opbrengsten en kosten. Dus hij zal ook de opbrengsten van de turkse bedrijven bij jou uit de buurt mee moeten nemen. Feit blijft helaas wel dat meer dan 95% van de roofovervallen door immigranten gepleegd worden (vorig jaar nog een bericht over op nu.nl).
Snap wat je bedoelt. Individuele Marokkanen nemen wel degelijk afstand van die relettertjes. En plaatselijke moskeebesturen hebben ook regelmatig stelling genomen tegen de etterbakjes. Ik heb echter niet het idee dat er een persoon of instantie is die namens alle allochtonen kan spreken.quote:Maar ik ben het met je eens dat de goede mensen nu ook leiden. Maar je zou denken dat de goede marrokanen dit geouwehoer ook zat zijn en ook eisen dat er hardere maatregelen zijn tegen hun landgenoten die zich massaal misdragen. Maar daar hoor ik eigenlijk niks van.
Het stuk ging volgens mij over gezinshereniging, de autochtone groepen kun je niks tegen doen maar gezinshereniging is wel te 'bestrijden'.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar het blijft ook een discutabele berekening aangezien je zit met een hoop variabelen en aannames.
Bovendien zou je eigenlijk ook de kosten mee moeten nemen van autochtone nederlanders om de bedragen in perspectief te kunnen zetten. Misschien zijn de kosten voor eenzelfde groep autochtonen wel 60 miljard, en zijn dus allochtonen een stuk goedkoper ? Weet jij veel ? Een bedrag van tussen de 6 en de 10 miljard is een hoop geld, maar hoe moeten we dit bedrag zien ?
Precies. en dat is met veel beleid zo. Het is maar namelijk waar je de grens trekt wat meetelt en wat niet. en die grens gaat altijd door een grijs gebied.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik denk dat totaal niet goed te berekenen is wat de immigratie kost.
Wilders mag dan liegen, maar intussen heeft hij wel gelijk.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, voor dit soort volk doet Wilders het dus. Wat boeit hen de waarheid nou ? Als ie maar zegt wat het volk denkt.
quote:'Immigratie kost 7 miljard per jaar'
De immigratie kost de Nederlandse samenleving per saldo ruim 7 miljard euro per jaar. Dat heeft het onderzoeksinstituut Nyfer uitgerekend in opdracht van de PVV. Bij de berekening heeft Nyfer gekeken naar de kosten en baten van de immigratie van niet-westerse allochtonen.
Partijleider Wilders vindt het resultaat schokkend. Hij ziet er aanleiding in om te herhalen dat de immigratie drastisch moet worden beperkt.
'Bezuinigingen'
Volgens Wilders is het zo mogelijk veel geld te verdienen, waardoor forse bezuinigingen op allerlei voorzieningen niet nodig zijn. Hij roept andere partijen op serieus naar zijn voorstel te kijken.
Vorig jaar wilde de PVV van het kabinet weten wat de kosten en opbrengsten zijn van allochtonen. Toenmalig minister Van der Laan weigerde dat toen uit te rekenen. Daarop schakelde de PVV Nyfer in.
Niettemin toch veelteveel geld voor een verschijnsel waar echt niemand baat bij heeft (alleen die 3e wereld paupers zelf).quote:Op woensdag 7 april 2010 18:37 schreef Bowlingbal het volgende:
Trouwens, hebben zoveel mensen last van geheugenverlies? Dit is allang een keer berekend:
http://www.dagelijksestan(...)ratie-de-cpb-studie/
Jaarlijks 2 miljard. Berekend door het CPB.
Dat wijkt wel erg veel af van de 6 tot 10 miljard.
Gewoon omdat het kan. Nu er eindelijk duidelijkheid is kan de schoonmaak beginnen als de PVV aan de macht komt. Wilders!quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:45 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
Hehe keiharde kick inderdaad. Nu eerst verwacht ik een toeloop van brulapen die roepen dat buitenlanders per direct op moeten rotten. In de tussentijd wacht ik de nuancering van de cijfers af. Ben wel benieuwd waar deze som vandaan komt.
Was inderdaad ook mijn eerste gedachte. Onmiddellijk een immigratiestop!!quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:11 schreef Revolution-NL het volgende:
Maar als ik het goed begrjip hoeft er dus niet bezuinigt te worden. Gewoon met terugwerkende kracht al die immigranten eruit zetten en de grenzen op slot.
Dan hebben we in 4 jaar 30 miljard bespaart EN is Nederland een stuk veiliger en beschaafder.
Ik zeg DOEN!
Had Wilders zich dat niet kunnen bedenken toen hij voor de VVD politiek actief werd en besloot zijn hele carriere uit de Haagse ruif te eten? De VVD is altijd een drijvende kracht achter de massa-immigratie geweest, omdat het arbeid en met name laagopgeleide arbeid goedkoop houdt.quote:De immigratie kost de Nederlandse samenleving per saldo ruim 7 miljard euro per jaar. Dat heeft het onderzoeksinstituut Nyfer uitgerekend in opdracht van de PVV. Bij de berekening heeft Nyfer gekeken naar de kosten en baten van de immigratie van niet-westerse allochtonen.
Partijleider Wilders vindt het resultaat schokkend. Hij ziet er aanleiding in om te herhalen dat de immigratie drastisch moet worden beperkt.
'Bezuinigingen'
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |