Het publiek geheim onthuld.quote:Bron
door Paul Jansen en Dennis Naaktgeboren
DEN HAAG - De toestroom van niet-westerse allochtonen kost de samenleving jaarlijks tussen de zes en tien miljard euro. Aan deze migranten is de Nederlandse belastingbetaler per saldo enkele tonnen per persoon kwijt.
Dat blijkt uit de voorlopige resultaten van een onderzoek van wetenschappelijk bureau Nyfer, in opdracht van de PVV.
Het betreft een conservatieve raming op basis van twintigduizend niet-westerse migranten. "Zo veel vreemdelingen komen ieder jaar alleen al deze kant op in het kader van gezinshereniging. Het werkelijke bedrag zal dus veel hoger liggen", stelt PVV-leider Geert Wilders.
Immigratiestop
De partij ziet hierin een bevestiging van de wens van een immigratiestop uit niet-westerse landen, zeker nu bezuinigd moet worden.
"Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt nu dat we miljarden kunnen besparen als we de immigratie stoppen of beperken", stelt Wilders. Hij schakelde het gerenommeerde instituut zelf in nadat toenmalig PvdA-minister Van der Laan (Integratie) met grote tegenzin deze uitgaven slechts beperkt in kaart had gebracht.
Wilders: "Dit moet boven aan de politieke agenda. In plaats van dat de overheid de burger pakt, moeten ze de immigratie stopzetten. Dit doet geen burger pijn, je hoeft niemand weg te sturen."
Niet-westerse allochtonen kosten de samenleving meer dan de gemiddelde Nederlander omdat deze groep vaker een bijstandsuitkering heeft, bovengemiddeld vaak een beroep doet op de awbz en een grotere kostenpost is bij criminaliteit en rechtshandhaving.
Tegenover de hoge kosten staat dat niet-westerse allochtonen bijvoorbeeld minder studiefinanciering ontvangen en minder gebruikmaken van kinderopvang.
Wilders kreeg eerder veel kritiek toen hij het onderzoek aankondigde. "Allochtonen, westerse en niet-westerse, zijn leden van onze samenleving. Hun aanwezigheid laat zich niet reduceren tot een simpele optel- en aftreksom langs de meetlat van de euro", stelde minister Van der Laan. De kille rekensom roept de vraag op hoe de PVV denkt om te gaan met andere groepen mensen die economisch 'niet efficiënt' zijn, zoals gehandicapten. Wilders: "Zij kozen daar niet zelf voor."
omdat die er niet zijn?quote:Op woensdag 7 april 2010 08:07 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom berekenen ze niet eveneens de opbrengsten? Ze willen het toch allemaal zo exact weten?
opbrengsten? lolquote:Op woensdag 7 april 2010 08:07 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom berekenen ze niet eveneens de opbrengsten? Ze willen het toch allemaal zo exact weten?
Dat is dus klinkklare onzin. Typisch dus dat ze niet de netto kosten willen berekenen.quote:
al die mrocco's die gestudeerd hebben gaan terug naar verweggistan, dus de opbrengsten hier nihil.quote:
Als ze nihil zijn, lijkt het me nog makkelijker om te berekenen, nietwaar?quote:Op woensdag 7 april 2010 08:09 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
al die mrocco's die gestudeerd hebben gaan terug naar verweggistan, dus de opbrengsten hier nihil.
juist, dus ik neem aan dat die dus mee genomen zijn in de berekening.. Het is niet het eerste het beste kleine bureau wat het onderzocht heeft. Maar wel grappig om even uit te zoekenquote:Op woensdag 7 april 2010 08:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ze nihil zijn, lijkt het me nog makkelijker om te berekenen, nietwaar?
Dat is juist winst - kijkcijfers voor de TV-zenders.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik heb al 10 jaar gezeur over / van moslims op tv. dat mogen ze van mij ook wel meetellen als kosten - alle programma's die erover worden gemaakt en de psychologische schade die veel mensen hiervan oplopen.
Ik neem aan van niet, er wordt namelijk met geen woord over gerept.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:12 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
juist, dus ik neem aan dat die dus mee genomen zijn in de berekening.. Het is niet het eerste het beste kleine bureau wat het onderzocht heeft. Maar wel grappig om even uit te zoeken
op de pvv site en nyfer site nergens terug te vinden.. Maar het zou een besparing van 6 miljard opleveren. Dat is het verschil tussen uitgaven en inkomsten.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik neem aan van niet, er wordt namelijk met geen woord over gerept.
Wat zou een besparing van 6 miljard opleveren?quote:Op woensdag 7 april 2010 08:17 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
op de pvv site en nyfer site nergens terug te vinden.. Maar het zou een besparing van 6 miljard opleveren. Dat is het verschil tussen uitgaven en inkomsten.
strekking van die zin was... "het voorlopige resultaat is niet online terug te vinden" maw. daar kan geen antwoord op gegeven worden.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:21 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat zou een besparing van 6 miljard opleveren?
De hamvraag bij dit onderzoek blijft: ok, en nu dan?
Allemaal uitzetten ? Allemaal aan de dwangarbeid?
met het verschil dat ze de onderbouwing natuurlijk openbaar moeten maken in de vorm van een rapport om enigsinds betrouwbaar over te komen.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:22 schreef Klonk het volgende:
ah, het haantje had al een paar dagen niet gekraaid, beetje wij van WC Eend adviseren WC Eend achtig onderzoek
Blijkbaar zijn er niet genoeg "echte" Nederlanders om de enorme toestroom van niet westerse Immigranten weerstand te bieden wanneer er weer gestemd mag wordenquote:Op woensdag 7 april 2010 08:15 schreef voice-over het volgende:
Een hoop geld, zonde hoor. Hadden we leuke dingen voor kunnen doen. Maar Wilders is wel naïef om te denken dat de PvdA de toestroom van vers, nieuw electoraat zal beëindigen. Voor de PvdA is macht veel belangrijker dan het landsbelang.
zeg, kun je niet overschakelen naar een minder ik zeg maar wat naar een diepere, ik analyseer en stel kritische vragen modus? nu moet ik jouw kant even opnemen anders gaat het misquote:Op woensdag 7 april 2010 08:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die vragen kan ja natuurlijk pas beantwoorden als de kosten en bijbehorende oorzaken inzichtelijk zijn. Ik zag al de vraag voorbij komen wat ze opleveren maar ik zou graag in eerste instantie willen zien hoe de autochtone groep het doet. Op basis daarvan kan je een verdere verdieping maken waar het bij de ene groep fout gaat en bij de andere groep goed. Als het inzichtelijk is kan je maatregelen gaan bedenken. Nu al om oplossingen vragen is natuurlijk een beetje te snel.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:21 schreef IHVK het volgende:
Nee, dan hebben we het alleen over het uitgave-patroon. Dat is dus linke soep met dit soort onderzoeken. Je gaat mij niet vertellen dat ze de belastinginkomsten van bijv. niet-westerse zelfstandige ondernemers in Nederland erbij hebben betrokken. En ja er zijn er heel wat van in NL.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:17 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
op de pvv site en nyfer site nergens terug te vinden.. Maar het zou een besparing van 6 miljard opleveren. Dat is het verschil tussen uitgaven en inkomsten.
quote:Op woensdag 7 april 2010 08:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
6 miljard over 30 jaar is natuurlijk niets
quote:kost de samenleving jaarlijks tussen de zes en tien miljard euro.
Maak je je niet schuldig aan hetzelfde gedrag door vast het onderzoek te diskwalificeren voordat je de inhoud kent?quote:Op woensdag 7 april 2010 08:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dan hebben we het alleen over het uitgave-patroon. Dat is dus linke soep met dit soort onderzoeken. Je gaat mij niet vertellen dat ze de belastinginkomsten van bijv. niet-westerse zelfstandige ondernemers in Nederland erbij hebben betrokken. En ja er zijn er heel wat van in NL.
Nee, want ik diskwalificeer het onderzoek niet, ik zet er slechts mijn vraagtekens bij.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Maak je je niet schuldig aan hetzelfde gedrag door vast het onderzoek te diskwalificeren voordat je de inhoud kent?
quote:Op woensdag 7 april 2010 08:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zeg, kun je niet overschakelen naar een minder ik zeg maar wat naar een diepere, ik analyseer en stel kritische vragen modus? nu moet ik jouw kant even opnemen anders gaat het mis
leuk rapport, lekkere suggestieve uitspraken. over hoeveel jaar kosten immigranten ons 6 miljard? waar zijn de kosten uit opgebouwd?
6 miljard over 30 jaar is natuurlijk niets
quote:DEN HAAG - De toestroom van niet-westerse allochtonen kost de samenleving jaarlijks tussen de zes en tien miljard euro. Aan deze migranten is de Nederlandse belastingbetaler per saldo enkele tonnen per persoon kwijt.
Dat blijkt uit de voorlopige resultaten van een onderzoek van wetenschappelijk bureau Nyfer, in opdracht van de PVV.
damn ik moet koffie hebbenquote:
Op een suggestieve wijzequote:Op woensdag 7 april 2010 08:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want ik diskwalificeer het onderzoek niet, ik zet er slechts mijn vraagtekens bij.
Het is een vraag maar de conclusie heb je al getrokken.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:07 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom berekenen ze niet eveneens de opbrengsten?
Wederom geen vraag maar een conclusie dat ze iets niet willen terwijl de inhoud je onbekend is op dat vlak.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is dus klinkklare onzin. Typisch dus dat ze niet de netto kosten willen berekenen.
Hier geef je zelf al aan dat je dingen aanneemt zonder de inhoud te kennen. Dat is geen vraagtekens zetten.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En nog een keer.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dan hebben we het alleen over het uitgave-patroon. Dat is dus linke soep met dit soort onderzoeken. Je gaat mij niet vertellen dat ze de belastinginkomsten van bijv. niet-westerse zelfstandige ondernemers in Nederland erbij hebben betrokken. En ja er zijn er heel wat van in NL.
Geheel passend bij de stijl van dit soort berichten.quote:
Een conclusie aan de hand van dit specifieke bericht.quote:Het is een vraag maar de conclusie heb je al getrokken.
Wederom aan de hand van de mij bekende staat van zaken - het bericht.quote:Wederom geen vraag maar een conclusie dat ze iets niet willen terwijl de inhoud je onbekend is op dat vlak.
Iets aannemen is niet gelijk aan iets concluderen. Een aanname kan nog veranderd worden.quote:Hier geef je zelf al aan dat je dingen aanneemt zonder de inhoud te kennen. Dat is geen vraagtekens zetten.
Van minimaal 6 miljard he, zeg maar rustig 10 miljard op jaarbasis.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:21 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat zou een besparing van 6 miljard opleveren?
Nergens staat dat het niet om een netto bedrag gaat. Het klopt dat er ook nergens staat dat het daar wel om gaat. Dan kan je dus alleen concluderen dat het artikel te beperkt is of de het onderzoek te kort is geschoten. De rest is allemaal speculeren en voorbarige conclusies trekken.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:35 schreef paddy het volgende:
Mja, eigenlijk ben ik het dus wel met Mutant eens. Je moet naar een nettobedrag kijken.
psssst............ het gaat over immigratie en niet over vluchtelingen die hun leven niet zeker zijn in hun geboorteland, dus asielzoekers.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:35 schreef paddy het volgende:
Mja, eigenlijk ben ik het dus wel met Mutant eens. Je moet naar een nettobedrag kijken. Eigenlijk hoort dat bedrag niet eens zo hoog te zijn i.v.m gezinshereniging.
Ik snap die gezinshereniging en kosten toch niet helemaal. Waarom zou Nederland dit iets moeten kosten? Neem aan dat dit gewoon bekostigd wordt door degene die zijn/haar gezin hier wil?
Hierin maak ik dus geen verschil tussen westerse of niet westerse allochtonen. Boeit me geen bal
Wat voor kosten dus i.v.m gezinshereniging?
En is het wel zo dat er veel allochtonen die hier studeren terug gaan? En zo ja, is dat iemand die hier geboren is? Er komen van andere landen wel meerdere studenten hier studeren en gaan daarna terug.
Wil je dat niet? Moet je daar gewoon een regel voor maken. Een werkgever begint ook niet aan een studie voor zijn werknemers zonder daar profijt van te kunnen trekken. Begrijp dan ook waarom de studiekosten duurder worden en de studiebeurs omgezet gaat worden naar een lening, wanneer het echt zo is dat veel afgestuurde jongelui (die functioneel voor de samenleving hier kunnen zijn) vertrekken naar een ander land.
Ik ben dus eigenlijk ook benieuwd naar de nettokosten. Eigenlijk ben ik benieuwd waarom het zo duur moet zijn. Een integratie-cursus kan ook in het land van herkomst . En dan bedoel ik dus de gevallen gezinshereniging.
De echte vluchtelingen heb ik het niet over dus. Die moeten gewoon welkom blijven tot in het land je veiligheid weer gegarandeerd is. Gaat dat nooit lukken? Ben je van mij welkom en hoop ik dat de persoon hier gewoon kan werken en een toekomst op kan bouwen. We zijn tenslotte mensen en geen beesten die hun territorium sluiten voor de echte vluchteling.
Bij gezinshereniging zouden de kosten dus niet eens voor Nederland moeten zijn. Wat dat betreft mogen we wel wat van landen als Australië leren
En je gooit zo een hele discussie gewoon weer wegquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |