abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80050299
De schatting van Geert Wilders dat immigranten jaarlijks zes tot tien miljard euro kosten, is niet gebaseerd op onderzoek van Nyfer. Dat zegt directeur Leo van der Geest van het economisch onderzoeksinstituut.

"Hij heeft geen gegevens gekregen uit Nyfer-kringen en heeft er zelf een schatting op los gelaten," stelt Van der Geest. Wetenschappelijk adviseur en hoogleraar economie Sweder van Wijnbergen noemt Wilders zelfs een glasharde leugenaar: "Hij verzint er maar wat op los."

Onderzoek Nyfer
Wilders zegt zijn schatting te baseren op onderzoek naar de kosten en baten van migranten in Nederland, dat hij laat uitvoeren door het onderzoeksinstuut Nyfer.

Geen contact met Wilders
Maar de onderzoekers garanderen desgevraagd meerdermalen dat er geen enkel contact is geweest met Wilders over mogelijke cijfers en uitkomsten van het onderzoek. "Er is pertinent geen contact met hem geweest of cijfers gecommuniceerd en dit zijn Wilders' eigen schattingen," herhaalt Van der Geest.

Wetenschappelijk adviseur Van Wijnbergen zegt zijn handen in het vuur te steken voor de Nyfer-directeur: "Als Van der Geest het zegt, vertrouw ik hem blindelings. Wilders is een grote fantast. Hij liegt de boel bij elkaar."

Wilders niet te bereiken
Nyfer zegt nog zeker een aantal weken nodig te hebben voor er onderzoeksresultaten bekend zijn. Van der Geest betreurt het dat Wilders voor de fanfare uit loopt. "Ik probeer hem al de hele dag te bereiken, maar dat is nog niet gelukt."

Bron: RTLZ

Wat een bal gehakt.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_80050392
En zo zie je maar weer hoe Wilders de opinie manipuleert. Gewoon roepen wat men graag wil horen in iedereen trapt erin...
Leaf
pi_80050437
al zou het 1 miljard zijn dat is nog teveel, weg bezuinigen en snel
No Guts, No Glory
  woensdag 7 april 2010 @ 17:37:04 #4
188092 Zilverdolk
is van zilver.
pi_80050448
Nou ja, 't maakt ook niet zo heel veel uit. Zo wordt er misschien fatsoenlijk onderzoek naar gedaan.

Al ben ik wel bang dat dat toch door links genegeerd wordt, of misschien dat ze er zelfs mee laten sjoemelen. (Niet dat rechts veel beter is hoor, maar ik denk toch echt wel dat die immigratie ons meer kost dan publiekelijk bekend is)
  woensdag 7 april 2010 @ 17:37:20 #5
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_80050463
Waarom verbaasd me dit nou niets... Wilders zijn aanhang
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_80050534
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:36 schreef nuget het volgende:
Nou ja, voor dit soort volk doet Wilders het dus. Wat boeit hen de waarheid nou ? Als ie maar zegt wat het volk denkt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2010 17:39:32 ]
pi_80050550
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:37 schreef Zilverdolk het volgende:
Nou ja, 't maakt ook niet zo heel veel uit. Zo wordt er misschien fatsoenlijk onderzoek naar gedaan.

Al ben ik wel bang dat dat toch door links genegeerd wordt, of misschien dat ze er zelfs mee laten sjoemelen. (Niet dat rechts veel beter is hoor, maar ik denk toch echt wel dat die immigratie ons meer kost dan publiekelijk bekend is)
Ik denk dat totaal niet goed te berekenen is wat de immigratie kost.
Leaf
pi_80050593
Ook raar, Leo van der Geest zei eerst dit.
quote:
Den Haag, 7 maart. PVV-leider Wilders heeft incomplete cijfers over de kosten van niet-westerse allochtonen naar buiten gebracht. Dat zegt directeur Leo van der Geest van onderzoeksinstituut Nyfer

In opdracht van de PVV doet Nyfer een onderzoek dat over een maand gereed is. Hij zegt het „jammer” te vinden dat Wilders, via De Telegraaf, een schatting bekend heeft gemaakt. „Zo werkt dat kennelijk”.
Bron
Die laatste opmerking geeft toch te denken dat de schatting afkomstig is van Nyfer, waarom zou hij anders iets jammer vinden en wat is er dan van wie bekend gemaakt ?
  woensdag 7 april 2010 @ 17:43:28 #9
188092 Zilverdolk
is van zilver.
pi_80050679
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:39 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik denk dat totaal niet goed te berekenen is wat de immigratie kost.
Ik weet 't niet.

Er zou toch al wel voldoende data moeten zijn voor een aardig model.
Rekening houden met percentage werklozen onder immigranten (eerste generatie, tweede, derde etc) & fluctuaties daarin, toename immigratie (gaat behoorlijk snel!) etc.
Kosten per uitkering trekker, winst van werkenden.Het is niet simpel, maar niet ondoenlijk denk ik.
pi_80050694
Still living in his Bob Ross painting: " Wilders is een grote fantast. Hij liegt de boel bij elkaar."

En meer doet hij dan ook niet. Het was wel makkelijk voor em geweest om van een groep mensen 1 cijfer te maken. Dat praat voor zijn fans makkelijker zoals we vandaag hebben kunnen zien hier.
pi_80050698
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:41 schreef Wokkel het volgende:
[..]

Bron
Die laatste opmerking geeft toch te denken dat de schatting afkomstig is van Nijfer.
Uhmm.... Nee.

Wilders geeft in de eerste berichtgeving zelf al aan dat die een schatting heeft gemaakt.
Leaf
  woensdag 7 april 2010 @ 17:44:12 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_80050713
[voice over]
En toch is het waar. Linkse leugens dat Wilders liegt
[/voice over]

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_80050765
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:43 schreef Zilverdolk het volgende:

[..]

Ik weet 't niet.

Er zou toch al wel voldoende data moeten zijn voor een aardig model.
Rekening houden met percentage werklozen onder immigranten (eerste generatie, tweede, derde etc) & fluctuaties daarin, toename immigratie (gaat behoorlijk snel!) etc.
Kosten per uitkering trekker, winst van werkenden.Het is niet simpel, maar niet ondoenlijk denk ik.
Immigranten doen boodschappen, gaan op vakantie, betalen wegenbelasting, geven aan goede doelen etc. etc. etc.

Ja, het is ondoenlijk. Bovendien schiet je niks op met een eventuele schatting. Als je geen immigranten meer wilt hebben moet je daarvoor niet 1 of ander onderzoek als excuus gebruiken, zeg het dan gewoon.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2010 17:46:28 ]
pi_80050786
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:43 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Uhmm.... Nee.

Wilders geeft in de eerste berichtgeving zelf al aan dat die een schatting heeft gemaakt.
In het bericht van de Telegraaf staat het anders hoor.
quote:
Dat blijkt uit de voorlopige resultaten van een onderzoek van wetenschappelijk bureau Nyfer, in opdracht van de PVV
I guess, Wilders heeft een A4-tje gekregen met wat nummers en dacht what the heck, ik betaal dat buro dus ik kan met die data doen wat ik wil. Bij Nyfer zijn ze dat niet zo gewend.
  woensdag 7 april 2010 @ 17:46:32 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80050810
och het is nu toch al gepubliceerd dus waar...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_80050849
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:36 schreef nuget het volgende:
Ja joh, wat maakt de waarheid nou uit he.
pi_80050866
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:41 schreef Wokkel het volgende:
[..]

Bron
Die laatste opmerking geeft toch te denken dat de schatting afkomstig is van Nyfer, waarom zou hij anders iets jammer vinden en wat is er dan van wie bekend gemaakt ?
Ah, dus Nyfer is inderdaad bezig aan een onderzoek ernaar. Geert heeft alleen een schatting gebaseerd op de voorlopige resultaten gegeven. Is natuurlijk niet verstandig maar zodra het onderzoek klaar is zullen we wel zien wat eruit komt. Wie weet zit zijn schatting erg dicht in de buurt.
pi_80050870
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:46 schreef Re het volgende:
och het is nu toch al gepubliceerd dus waar...
Precies, zo werkt dat. En dan morgen op pagina 6 in de Telegraaf een rectificatie.
  woensdag 7 april 2010 @ 17:48:04 #19
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_80050872
Uit het artikel:
quote:
Ook bijvoorbeeld het feit dat allochtonen relatief minder gebruik maken van studiefinanciering zou in het onderzoek verdisconteerd zijn.

Ja, dat geeft meteen een heel ander beeld natuurlijk. Die Wilders ook.

Sowieso wel flink fout dat Wilders zo'n blunder maakt. Als je van Wijnbergen boos krijgt heb je het toch goed verkeerd gedaan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_80050877
Maar ze publiceren uiteraard niet de juiste info om zijn ongelijk te bewijzen omdat dit alsnog te negatief uit zou pakken.
pi_80050890
Ik hoorde vanmorgen iemand op de radio die zei dat de schatting van Wilders, een bedrag tussen de 6 en de 10 miljard, een 'ruime schatting' zou zijn. Goh

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2010 17:49:33 ]
  woensdag 7 april 2010 @ 17:49:07 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80050914
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:48 schreef twoarmedman het volgende:
Maar ze publiceren uiteraard niet de juiste info om zijn ongelijk te bewijzen omdat dit alsnog te negatief uit zou pakken.
of gewoon nog niet finaal... gewoon zoals een onderzoeker hoort te doen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_80050928
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:46 schreef Wokkel het volgende:

[..]

In het bericht van de Telegraaf staat het anders hoor.
[..]

I guess, Wilders heeft een A4-tje gekregen met wat nummers en dacht what the heck, ik betaal dat buro dus ik kan met die data doen wat ik wil. Bij Nyfer zijn ze dat niet zo gewend.
Ik denk dat Wilders ongeduldig werd en zomaar wat is gaan rekenen op een bierviltje.
Om dan bij de echte cijfers te kunnen zeggen dat die gelijk heeft of dat de cijfers zijn aangepast door anderen.

Een win win situate creeeren. Want de fervente PVV'ers zien toch alleen maar wat Wilders ze voorhoud.
Leaf
pi_80050955
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:48 schreef twoarmedman het volgende:
Ze publiceren het nog niet omdat ze nog niet klaar zijn met het onderzoek.
Leaf
pi_80051000
quote:
Nou , ik ben ervan overtuigd dat hij gelijk heb, het is te gek voor woorden wat die asielzoekers allemaal krijgen en Nederland naar de verdommenis geholpen wordt met het aai en graai cultuur van de PVDA. Ze komen hier doen verschillende rechtzaken, die ze niet hoeven te betalen mogen blijven van PVDAminister en de kosten? nou die ,ogen wij betalen en als het schip(nederland) aan t zinken is gaan ze er van door en maar zeiken over Wilders, nou ik geloof hem en hij heeft mijn stem. Rn met mij velen
pi_80051042
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:49 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik denk dat Wilders ongeduldig werd en zomaar wat is gaan rekenen op een bierviltje.
Om dan bij de echte cijfers te kunnen zeggen dat die gelijk heeft of dat de cijfers zijn aangepast door anderen.

Een win win situate creeeren. Want de fervente PVV'ers zien toch alleen maar wat Wilders ze voorhoud.
Nouja, Nyfer heeft dus wel voorlopige resultaten verstrekt aan Wilders (die ze vervolgens op zijn bierviltje heeft uitgelegd aan de pers).

Anders zou Leo van der Geest niet gepikeerd zijn en zeggen 'zo werkt dat kennelijk'.
  woensdag 7 april 2010 @ 17:52:46 #27
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_80051079
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:51 schreef gelly het volgende:

[..]
En de hardwerkende Nederlander is ook weer gesignaleerd.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_80051132
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:51 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Nouja, Nyfer heeft dus wel voorlopige resultaten verstrekt aan Wilders
Dat is enkel wat jij beweert, ik lees het als "Wilders heeft wat bedacht en dat gepubliceerd", anders zouden ze hem ook geen fantast noemen gok ik zo, dan heb je het niet over een tiende van een procent die verkeerd is.
pi_80051151
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:51 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Nouja, Nyfer heeft dus wel voorlopige resultaten verstrekt aan Wilders (die ze vervolgens op zijn bierviltje heeft uitgelegd aan de pers).

Anders zou Leo van der Geest niet gepikeerd zijn en zeggen 'zo werkt dat kennelijk'.
quote:
"Hij heeft geen gegevens gekregen uit Nyfer-kringen en heeft er zelf een schatting op los gelaten," stelt Van der Geest.
Leaf
pi_80051184
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:54 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

[..]
Oeps, OP niet goed gelezen

Nou dat wordt lachen, wie heeft er gelogen...
pi_80051211
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is enkel wat jij beweert, ik lees het als "Wilders heeft wat bedacht en dat gepubliceerd", anders zouden ze hem ook geen fantast noemen gok ik zo, dan heb je het niet over een tiende van een procent die verkeerd is.

Inderdaad. Iemand als van Wijnbergen gaat zijn naam niet te grabbel gooien door zoiets als onderstaande te roepen om vervolgens na 1 week ongelijk te krijgen. In tegenstelling tot de grote witte kleine blonde leider heeft zo iemand wel hersenen die werken.

Maar de onderzoekers garanderen desgevraagd meerdermalen dat er geen enkel contact is geweest met Wilders over mogelijke cijfers en uitkomsten van het onderzoek. "Er is pertinent geen contact met hem geweest of cijfers gecommuniceerd en dit zijn Wilders' eigen schattingen," herhaalt Van der Geest.

Wetenschappelijk adviseur Van Wijnbergen zegt zijn handen in het vuur te steken voor de Nyfer-directeur: "Als Van der Geest het zegt, vertrouw ik hem blindelings. Wilders is een grote fantast. Hij liegt de boel bij elkaar
pi_80051215
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is wat in het originele bericht van de Telegraaf staat.
pi_80051280
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:55 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat is wat in het originele bericht van de Telegraaf staat.
Ik zie het probleem al in je zin staan.
pi_80051327
quote:

[..]

Ik denk dat ik het wel weet.
Het zal niet de eerste keer zijn dat Wilders dingen roept die die niet waar kan maken.
Leaf
pi_80051330
quote:

[..]

Zoals altijd liegt Wilders nooit en is het altijd de ander.

http://www.depers.nl/binn(...)l-kabinet-liegt.html
pi_80051363
OPEN JE OGEN MENSEN!!!! Links heeft Nyfer onder druk gezet om ze te laten zeggen dat Wilders liegt!@!!!!eonz
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  woensdag 7 april 2010 @ 18:00:17 #37
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_80051410
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:55 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Inderdaad. Iemand als van Wijnbergen gaat zijn naam niet te grabbel gooien door zoiets als onderstaande te roepen om vervolgens na 1 week ongelijk te krijgen. In tegenstelling tot de grote witte kleine blonde leider heeft zo iemand wel hersenen die werken.

Wetenschappelijk adviseur Van Wijnbergen zegt zijn handen in het vuur te steken voor de Nyfer-directeur: "Als Van der Geest het zegt, vertrouw ik hem blindelings. Wilders is een grote fantast. Hij liegt de boel bij elkaar
van Wijnbergen heeft teveel om te verliezen om een dergelijke uitglijder te maken, dus ik ga er ook vanuit dat hij wel weet waar hij het over heeft.

De achterban van Wilders maakt het geen fuck uit of iets wel of niet correct wetenschappelijk is onderbouwd, maar Wilders zelf zou toch wel moeten weten dat het binnen 'zijn kringen' not done is om zo onzorgvuldig om te gaan met zijn eigen gegevens?
--
pi_80051461
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:50 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ze publiceren het nog niet omdat ze nog niet klaar zijn met het onderzoek.
Ben benieuwd!
  woensdag 7 april 2010 @ 18:04:37 #39
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_80051552
quote:
Op woensdag 7 april 2010 18:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

van Wijnbergen heeft teveel om te verliezen om een dergelijke uitglijder te maken, dus ik ga er ook vanuit dat hij wel weet waar hij het over heeft.

De achterban van Wilders maakt het geen fuck uit of iets wel of niet correct wetenschappelijk is onderbouwd, maar Wilders zelf zou toch wel moeten weten dat het binnen 'zijn kringen' not done is om zo onzorgvuldig om te gaan met zijn eigen gegevens?
Daar heeft hij natuurlijk schijt aan. Zolang hij maar in de oppositie kan blijven blèren en zijn zakken kan vullen met geld uit de VS en Israël.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  † In Memoriam † woensdag 7 april 2010 @ 18:07:44 #40
137949 Disana
pi_80051682
quote:
Op woensdag 7 april 2010 18:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat ze daar niet om malen. Het gaat erom dat je iets roept wat hele hordes mensen zullen geloven. Je wilt immers een immigratiestop en daarvoor heb je stemmen nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')