abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81667019
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:36 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Lulkoek. In de jaren 50, 60 en 70 zijn gastarbeiders uitgenodigd, waarbij de Zuid-Europeanen over het algemeen allemaal weer naar huis zijn gegaan (of met een Nederlandse zijn getrouwd en geassimileerd) en de Turken en Marokkanen op grote schaal gebleven zijn. Dit fenomeen staat geheel los van de VVD, tenzij je ze koppelt aan de werkgevers destijds die de gastarbeiders hebben gevraagd hier tijdelijk te komen.

De grote toestroom van allochtonen is vooral na die oorspronkelijke gastarbeiders geweest in de jaren 80 en 90, toen er al heel weinig laag geschoolde arbeid beschikbaar was maar iedere ongeltterde halve zool uit een plaggehut in Verweggiland naar het land van de gouden bergen kon komen. Ook de asielindustrie draaide toen op volle toeren. Zou de VVD daar ook achter zitten?
De enige bezwaren kwamen van links, omdat het de macht van de vakbonden en de positie van de arbeider dreigde uit te hollen. En dan hadden we nog de SP met wat rare punten zoals integratie, spreiding en taalbeheersing.

Ik kan me niet herinneren dat de VVD van Wilders ooit het probleem heeft willen zien laat staan oplossen, het was immers ook niet hun probleem maar dat van de benedenmodalen die er naast moesten wonen en wiens loon het drukte.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81667123
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik kan me niet herinneren dat de VVD van Wilders ooit het probleem heeft willen zien laat staan oplossen, het was immers ook niet hun probleem maar dat van de benedenmodalen die er naast moesten wonen en wiens loon het drukte.
Maakt ook niet zoveel uit. Ik vind het een fabeltje om te denken dat je zaken als integratie en taalbeheersing van bovenaf kan opleggen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_81667938
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maakt ook niet zoveel uit. Ik vind het een fabeltje om te denken dat je zaken als integratie en taalbeheersing van bovenaf kan opleggen.
Je kunt het natuurlijk wel beinvloeden, zeker met zaken als spreiding.

Waar het mij om gaat is dat Wilders doet alsof immigratie een probleem is, want zo zie ik het wel, dat hij gaat oplossen en de rest heeft veroorzaakt en in stand houdt. Hij mag wel eens kijken naar zijn eigen verantwoordelijkheid voor die 7 miljard per jaar of wat daar dan ook van overblijft, en naar de verantwoordelijkheid die zijn geestverwanten daarin dragen.
pi_81668075
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:50 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Je kan wel de massale toestroom van kansarme stoppen.
Hierdoor zullen de immigranten die er al zijn op den duur wel integreren. Maar als je door niks te doen massale toestroom aanmoedigt zal jet probleem nooit oplossen nee.

Dus je redenering is helemaal fout.
Je kan integratie wel bevorderen door geen kansarme binnen te laten!
  donderdag 20 mei 2010 @ 12:54:59 #130
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_81669451
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De enige bezwaren kwamen van links, omdat het de macht van de vakbonden en de positie van de arbeider dreigde uit te hollen. En dan hadden we nog de SP met wat rare punten zoals integratie, spreiding en taalbeheersing.

De eerste nationaal bekende politicus die zich openlijk tegen de massa-immigratie uitsprak was Bolkestein.

Vooraf was dit meer in het kader van de asielopvang die de grote toestroom niet meer aankon in de jaren 90 (toen het asieltoerisme op zijn hoogtepunt was).
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_81669957
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:13 schreef RodeBril het volgende:

Je kan integratie wel bevorderen door geen kansarme binnen te laten!
Gelul, want er zijn zat kansrijke buitenlanders, Amerikanen, Japanners, Chinezen, die 0,0 integreren.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_81670174
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:07 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Gelul, want er zijn zat kansrijke buitenlanders, Amerikanen, Japanners, Chinezen, die 0,0 integreren.
dan laat je die toch ook niet binnen.

Wat ik bedoel is stel:
je laat 100 000 kansarme asielzoekers binnen het zal gemiddeld 40 jaar duren voordat deze groep geintegreerd is.
dan kan je ervan uitgaan dat de integratie over 40 jaar voltooid is.
maar als je nu elk jaar 20 000 kansarme immigranten toelaat dan zal integratie nooit voltooid zijn natuurlijk.

net als kansloze wijken zullen nooit beter worden omdat elk leegstaand flatje meteen wordt volgepropt met nieuwe geimporteerde kansarme.
pi_81670275
Ik ben benieuwd of wilders en zijn aanhangers begrijpen dat het bij de tegenstanders niet altijd om cijfers gaat
Conscience do cost.
pi_81670685
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:54 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De eerste nationaal bekende politicus die zich openlijk tegen de massa-immigratie uitsprak was Bolkestein.

Vooraf was dit meer in het kader van de asielopvang die de grote toestroom niet meer aankon in de jaren 90 (toen het asieltoerisme op zijn hoogtepunt was).
Precies ja, de toen doorgaans hoogopgeleide asielzoekers moesten geweerd worden, terwijl de immigratie van goedkope arbeidskrachten geen issue was. Bolkestein vroeg zich wel hardop af wat de maximale opnamecapaciteit van een samenleving was, maar in relatie tot asielzoekers. Bovendien ging hij daarmee ook dwars tegen zijn eigen VVD in waarvan Wilders medewerker was.

Asielzoekers waren veel meer een kortetermijnprobleem dan een langetermijnprobleem qua geld en integratie. De integratieproblematiek van de nieuwe onderklasse heeft nooit de aandacht van de VVD van Wilders gehad, want zonder verse onderklasse krijgen de arbeiders en de vakbonden macht en wordt personeel duurder. Terwijl het die arbeiders waren die met buren werden opgescheept die vers van het islamitische platteland in de grote stad werden neergepleurd, niet de achterban van de VVD.
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:56:27 #135
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_81671963
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:07 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook geen immigranten maar expats

Op de Chinezen na, maar niemand heeft last van ze.

En hun kinderen zijn over het algemeen leergierig en ijverig. Ik ben trouwens nog nooit 2e generatie Chinezen tegen gekomen die gebrekkig Nederlands praten of zich asociaal / crimineel gedragen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zaterdag 22 mei 2010 @ 14:58:20 #136
303723 Topmodelz
Cohen slechtste debater 2010
pi_81761182
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:32 schreef dramatiek het volgende:
Wat een bal gehakt.
Ben jij zelf? Inderdaad. Want nu blijkt dat hij met keiharde cijfers is gekomen waarbij er veel bespaard kan worden. Daar gaat je troll topic faalhaas
"Wat Job Cohen Amsterdam aandeed, wil hij nu heel Nederland aandoen."
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:00:25 #137
303723 Topmodelz
pi_81761219
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:15 schreef ems. het volgende:
Ik ben benieuwd of wilders en zijn aanhangers begrijpen dat het bij de tegenstanders niet altijd om cijfers gaat
Klopt, daar gaat het alleen om hun egoïstische eigenbelang inderdaad. Dus het geknuffel gaat nog wel even door, en de subsidiekraan blijft voorlopig nog wel even los staan. En wij kunnen hier voor opdraaien zoals gewoonlijk, terwijl de oplossing voor de hand ligt.

Slaap lekker verder linkschmensjes
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:11:33 #138
262 Re
Kiss & Swallow
pi_81761489
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:00 schreef Topmodelz het volgende:

[..]

Klopt, daar gaat het alleen om hun egoïstische eigenbelang inderdaad. Dus het geknuffel gaat nog wel even door, en de subsidiekraan blijft voorlopig nog wel even los staan. En wij kunnen hier voor opdraaien zoals gewoonlijk, terwijl de oplossing voor de hand ligt.

Slaap lekker verder linkschmensjes

maar je dacht 7 miljard te sparen door nu de grens dicht te gooien of door alle buitenlanders/allochtonen het land uit te flikkeren... alleen met dat laatste spaar je dus 7 miljard he
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:13:54 #139
303723 Topmodelz
pi_81761557
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:11 schreef Re het volgende:

[..]

maar je dacht 7 miljard te sparen door nu de grens dicht te gooien of door alle buitenlanders/allochtonen het land uit te flikkeren... alleen met dat laatste spaar je dus 7 miljard he

Dus jij wilt liever dat je als amateurfotograafje hoge belastingen blijft betalen, zo niet meer, wordt gekort op allerlei voorzieningen, en dat allemaal voor zandvolk van buiten Europa?

Pff
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:45:28 #140
262 Re
Kiss & Swallow
pi_81763861
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:13 schreef Topmodelz het volgende:

[..]

Dus jij wilt liever dat je als amateurfotograafje hoge belastingen blijft betalen, zo niet meer, wordt gekort op allerlei voorzieningen, en dat allemaal voor zandvolk van buiten Europa?

Pff
dat is geen antwoord op mijn vraag
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 22 mei 2010 @ 23:25:56 #141
303723 Topmodelz
pi_81776235
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:45 schreef Re het volgende:

[..]

dat is geen antwoord op mijn vraag
Alsof ik jouw vraag ga beantwoorden, wie denk je wel niet voor je te hebben dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')