De enige bezwaren kwamen van links, omdat het de macht van de vakbonden en de positie van de arbeider dreigde uit te hollen. En dan hadden we nog de SP met wat rare punten zoals integratie, spreiding en taalbeheersing.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:36 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Lulkoek. In de jaren 50, 60 en 70 zijn gastarbeiders uitgenodigd, waarbij de Zuid-Europeanen over het algemeen allemaal weer naar huis zijn gegaan (of met een Nederlandse zijn getrouwd en geassimileerd) en de Turken en Marokkanen op grote schaal gebleven zijn. Dit fenomeen staat geheel los van de VVD, tenzij je ze koppelt aan de werkgevers destijds die de gastarbeiders hebben gevraagd hier tijdelijk te komen.
De grote toestroom van allochtonen is vooral na die oorspronkelijke gastarbeiders geweest in de jaren 80 en 90, toen er al heel weinig laag geschoolde arbeid beschikbaar was maar iedere ongeltterde halve zool uit een plaggehut in Verweggiland naar het land van de gouden bergen kon komen. Ook de asielindustrie draaide toen op volle toeren. Zou de VVD daar ook achter zitten?
Maakt ook niet zoveel uit. Ik vind het een fabeltje om te denken dat je zaken als integratie en taalbeheersing van bovenaf kan opleggen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat de VVD van Wilders ooit het probleem heeft willen zien laat staan oplossen, het was immers ook niet hun probleem maar dat van de benedenmodalen die er naast moesten wonen en wiens loon het drukte.
Je kunt het natuurlijk wel beinvloeden, zeker met zaken als spreiding.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maakt ook niet zoveel uit. Ik vind het een fabeltje om te denken dat je zaken als integratie en taalbeheersing van bovenaf kan opleggen.
Je kan wel de massale toestroom van kansarme stoppen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maakt ook niet zoveel uit. Ik vind het een fabeltje om te denken dat je zaken als integratie en taalbeheersing van bovenaf kan opleggen.
De eerste nationaal bekende politicus die zich openlijk tegen de massa-immigratie uitsprak was Bolkestein.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De enige bezwaren kwamen van links, omdat het de macht van de vakbonden en de positie van de arbeider dreigde uit te hollen. En dan hadden we nog de SP met wat rare punten zoals integratie, spreiding en taalbeheersing.
Ik kan me niet herinneren dat de VVD van Wilders ooit het probleem heeft willen zien laat staan oplossen, het was immers ook niet hun probleem maar dat van de benedenmodalen die er naast moesten wonen en wiens loon het drukte.
Gelul, want er zijn zat kansrijke buitenlanders, Amerikanen, Japanners, Chinezen, die 0,0 integreren.quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:13 schreef RodeBril het volgende:
Je kan integratie wel bevorderen door geen kansarme binnen te laten!
dan laat je die toch ook niet binnen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Gelul, want er zijn zat kansrijke buitenlanders, Amerikanen, Japanners, Chinezen, die 0,0 integreren.
Precies ja, de toen doorgaans hoogopgeleide asielzoekers moesten geweerd worden, terwijl de immigratie van goedkope arbeidskrachten geen issue was. Bolkestein vroeg zich wel hardop af wat de maximale opnamecapaciteit van een samenleving was, maar in relatie tot asielzoekers. Bovendien ging hij daarmee ook dwars tegen zijn eigen VVD in waarvan Wilders medewerker was.quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:54 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
De eerste nationaal bekende politicus die zich openlijk tegen de massa-immigratie uitsprak was Bolkestein.
Vooraf was dit meer in het kader van de asielopvang die de grote toestroom niet meer aankon in de jaren 90 (toen het asieltoerisme op zijn hoogtepunt was).
Dat zijn dan ook geen immigranten maar expatsquote:Op donderdag 20 mei 2010 13:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Gelul, want er zijn zat kansrijke buitenlanders, Amerikanen, Japanners, Chinezen, die 0,0 integreren.
Ben jij zelf? Inderdaad. Want nu blijkt dat hij met keiharde cijfers is gekomen waarbij er veel bespaard kan worden. Daar gaat je troll topic faalhaasquote:
Klopt, daar gaat het alleen om hun egoïstische eigenbelang inderdaad. Dus het geknuffel gaat nog wel even door, en de subsidiekraan blijft voorlopig nog wel even los staan. En wij kunnen hier voor opdraaien zoals gewoonlijk, terwijl de oplossing voor de hand ligt.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:15 schreef ems. het volgende:
Ik ben benieuwd of wilders en zijn aanhangers begrijpen dat het bij de tegenstanders niet altijd om cijfers gaat
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:00 schreef Topmodelz het volgende:
[..]
Klopt, daar gaat het alleen om hun egoïstische eigenbelang inderdaad. Dus het geknuffel gaat nog wel even door, en de subsidiekraan blijft voorlopig nog wel even los staan. En wij kunnen hier voor opdraaien zoals gewoonlijk, terwijl de oplossing voor de hand ligt.
Slaap lekker verder linkschmensjes
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:11 schreef Re het volgende:
[..]
maar je dacht 7 miljard te sparen door nu de grens dicht te gooien of door alle buitenlanders/allochtonen het land uit te flikkeren... alleen met dat laatste spaar je dus 7 miljard he
dat is geen antwoord op mijn vraagquote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:13 schreef Topmodelz het volgende:
[..]
Dus jij wilt liever dat je als amateurfotograafje hoge belastingen blijft betalen, zo niet meer, wordt gekort op allerlei voorzieningen, en dat allemaal voor zandvolk van buiten Europa?
Pff
Alsof ik jouw vraag ga beantwoorden, wie denk je wel niet voor je te hebben dan?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |