quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:50 schreef Poppejans het volgende:
Oh Davinia, ik zou ze de deur hebben uitgeKEKEN , wat een stomme ongevraagde bemoeienis zeg!
Al zou je Aviva ronddragen in slaap tot haar 5e jaar, dan nog hebben anderen daar geen bal mee te maken hoor.
En bij baby's werkt een ''moeten'' echt niet, haar gewoon lekker laten slapen waar zij en jij prettig vindt
Freecell, wat intensief moet je nu bezig zijn met voeden zeg... pff zware kluif lijkt meKnap dat je dit toch allemaal (wilt) doen. (maar weet dat als je het absoluut niet meer zou trekken, er ook zoiets als kv is uitgevonden he).
Fijn dat je eerste dagje werken gister goed was gegaan BJ!
Ik ben nog heerlijk van mijn 8 vrije dagen aan het genieten (heb een 4wekelijks rooster met veel vrij), ik wil echt geen seconde van Wolf missen, en met dat heerlijke weer van vandaag en dan met hem buiten lopen voel ik me zo trots als een pauw, wat een rijkdom!!!
Daar zit ook wel weer wat in! Maar als we het financieel breed hadden, koos ik acuut voor stoppen met werken en zou ik fulltime gaan moederen de eerste paar jaren.quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het juist fijn om Ivan te missen. Al die momenten samen beleven we nog bewuster en worden nog bijzonderder.
Wacht!!! Ik heb hem wel!!!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 06:55 schreef NieuweUser het volgende:
Ik heb helaas niet zo'n popje, anders had je deze zeker gekregen!
Ah okay. Ik neem mijn ouderschapsverlof 1 dag per week op waardoor ik maar 2 dagen werk ipv 3. Nee, ik kan pas 30 maart bij de kraker langs. Hij heeft het erg druk.quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:11 schreef DaviniaHR het volgende:
faja, mn zw verlof is na vandaag voorbij, maar ik heb ouderschapsverlof tot half mei.
ik moest nog aan je denken vanmiddag. heeft de osteopaat je weer recht kunnen zetten?
Dilemma!! Ik heb dus een oranje en van mij mag Isabeau deze ook hebben hoor! Keshet, heb je al veel reacties op de poppetjes?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:22 schreef Sorbootje het volgende:
Laat mijn vraag mbt dat poppetje maar zitten.. Had niet goed gelezen. Als de rest naar het ziekenhuis gaat, gaat dat voor op Isabeau uiteraard.. Dan koop ik er wel gewoon een.
het huilen stond me vannacht nader bij dan het lachen. Ik was zo moe, en werd helemaal uit mn slaap gerukt toen Fabi wakker werd.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 07:09 schreef lily het volgende:
Ssserpente, vervelend die gebroken nachten. Ik hoop echt dat ze binnenkort weer door gaat slapen. Leah heeft trouwens ook nog nooit een nacht doorgeslapen
hoera voor je eigen auto!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:17 schreef Lijnloos het volgende:
Keshet, ik zal even kijken voor je (de afdeling) maar hij komt me niet bekend voor eigenlijk (maar ja, na zoveel knuffeltjes gekregen te hebben raak je een beetje het overzicht kwijt).
Lily ook al weer bijna aan den arbeid... zal wel effe wennen weer zijn denk ik of nie?
Ik heb vandaag een vrij dagje, want het kdv heeft studiedag vandaag. Dus we gaan zo lekker naar een vriendinnetje toe in mijn nieuwe autootje! Jippie... ben zo blij dat ik nu eindelijk niet meer met de bus hoef (dat was echt een drama met ophalen van het kdv).
Oh en zijn er al weer beebs die groot genoeg zijn voor het volgende topic?? Lotte bijna... nog 1 dagje klein zijn...
Helaas, tenzij ik mijn vader bel of hij Eva op komt halen. Maar ze heeft alweer standje ADHD aanstaan. Hoewel ze nu chill voor de tv zit dus voor mij ene uitstekend moment om broertje te gaan voedenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:43 schreef Lijnloos het volgende:
Oh Amaranta, dat klinkt niet tof... Heb je vandaag een beetje rustig dagje? Hoop dat je nog een beetje slaap kunt pakken!
Dat klopt niet helemaal hoor!quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:53 schreef octopussy het volgende:
Freecell![]()
je hebt er gelukkig al weer wat in gekregen bij Florian zie ik. Heb je kunstvoeding in huis eigenlijk? Ik snap dat je het liefst moedermelk geeft, maar wanneer je je zo rot voelt over Florianders groei dan is het misschien toch wel een idee om te proberen om hem bij te voeden met kunstvoeding. Het is niet zo dat alle effecten van borstvoeding gelijk teniet worden gedaan en volgens mij heb je ook niet meteen een borstweigeraar als je een flesje geeft. Bij Hannah is dat in ieder geval wel goed gegaan. Overigens krijgen babies met vingervoeden wel heel veel lucht binnen (=darmkrampjes) dus wat dat betreft is een flesje (zoals de s-fles van difrax) toch handiger.
Maar goed, ik snap dat je eerst de LK wilt spreken.
Ik heb van de huisarts dingen meegekregen om het spul in op te vangen zodat ze dat in het laboratorium kunnen bekijken en gericht een antibioticum kunnen geven.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 07:09 schreef lily het volgende:
Claudia, Leah heeft ook sinds haar geboorte een vies oogje. Ik moet het een paar keer per dag schoonmaken. Het is een verstopt traanbuisje en ze doen er niks aan tot ze een jaar is (zucht).
Ik doe het meestal met afgekoeld gekookt water maar dat heb ik niet altijd bij de hand en veeg het dus ook soms gewoon af met een doekje.. (of mijn pinknagelquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn kraamhulp vertelde me trouwens dat je oogjes met afgekoeld gekookt water schoon moet maken, maar de huisarts garandeerde me dat het gewoon met kraanwater mag. Die informatie heeft ze van een oogarts.
Oohh nou kan ik niet kiezen (ben ik sowieso al slecht in..)!!! Sorbootje of Keshet..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:02 schreef Keshet het volgende:
Mogguh!
Davinia: Geslaagd voor de meubeltjes zijn we zo ongeveer wel!
De rest van de spullen nog niet helemaal, ik vond het niet zo tof om in de Prenatal te zijn waar voor mijn gevoel iedereen of ongeveer net zo ver zwanger was als ik had moeten zijn of met een klein babietje liep. Ik was het er snel zat.
Gelukkig hebben ze ook een webshop.![]()
Meh, ik ga binnenkort wel weer. We hebben nog wel even voor ze thuis is!
Ze krijgt inderdaad nog afgekolfde melk, aangevuld met 'breast milk fortifier' en extra vet via het infuus. Ze wordt echt volgestopt met krachtvoer.Ze krijgt nu 24 keer per dag 4,5 mililiter melk!
![]()
Ik heb echt al superveel popjes aangeboden gekregen, echt geweldig!
Er gaan een hoop kindjes en papa's en mama's blijgemaakt worden!
Dus, als iemand een popje voor Isabeau heeft dan mag er natuurlijk ook 1 die kant op! (Ik heb je een PM gestuurd Sorbo!)
Als tegenprestatie zien we natuurlijk graag een foto van Isabeau met haar popjes!
Voor mij is het lastiger om die foto te maken; als ik alle popjes in de couveuse stop dan:
1. Zie je Teigetje niet meer
2. Moeten ze allemaal weer mee naar huis voor een tweede wasbeurt voordat ze naar een ander kindje mogen.
Maar, er komt een foto! Hoe dan ook!
Wat kan zo'n kleintje je onzeker maken hè?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:28 schreef freecell het volgende:
Die prutoogjes zijn vervelend inderdaad. Ik bedenk me nu pas dat we die hier nu niet hebben, tel uw zegeningen
Zonder speen slaapt Florian dus echt niet inHij is op een dag meer dan een keer zo lang wakker sinds de speen aan de kant is....
Maar van slapen groeien ze toch beter dan van wakker zijn?
* freecell twijfelt of ze er wel goed aan doet zo....
Hoi!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:27 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Oohh nou kan ik niet kiezen (ben ik sowieso al slecht in..)!!! Sorbootje of Keshet..
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:28 schreef freecell het volgende:
Die prutoogjes zijn vervelend inderdaad. Ik bedenk me nu pas dat we die hier nu niet hebben, tel uw zegeningen
Zonder speen slaapt Florian dus echt niet inHij is op een dag meer dan een keer zo lang wakker sinds de speen aan de kant is....
Maar van slapen groeien ze toch beter dan van wakker zijn?
* freecell twijfelt of ze er wel goed aan doet zo....
Ik probeer het wel, dan geef ik hem zn speen en dan kan hij het wel wat langer volhouden, maar 3 uur tussen de voedingen in dat redt ik dan echt niet. Hij is dan zo boos en gefrustreerd en moe dat hij dan halverwege in slaap valt. Maar dan drinkt hij dus wel goed, maar krijgt dan alsnog te weinig binnen..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:41 schreef freecell het volgende:
Vlinder balen zeg....
En als je het iets uitstelt overdag? Drinkt hij dan wel goed?
Neequote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
Oefen je eigenlijk nog steeds met de fles?
Hij zou inderdaad wel met wat minder toe moeten kunnen imo...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:49 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik probeer het wel, dan geef ik hem zn speen en dan kan hij het wel wat langer volhouden, maar 3 uur tussen de voedingen in dat redt ik dan echt niet. Hij is dan zo boos en gefrustreerd en moe dat hij dan halverwege in slaap valt. Maar dan drinkt hij dus wel goed, maar krijgt dan alsnog te weinig binnen..
Dus maximaal kan ik het in zo'n geval maar 2 uur redden. Nou een knul van 3 maanden moet toch zo langzamerhand wel 4 uur zonder voeding? Het maakt me verder niet uit dat hij zo vaak komt, ik ben toch wel thuis, maar dat hij zo slecht drinkt is gewoon niet tof
Als volgende week de Wellen komt ga ik daar mee wandelen, want mijn tricot vind ik niet zo fijne wandel doek. (Die is alleen handig in de keukenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:57 schreef freecell het volgende:
[..]
Hij zou inderdaad wel met wat minder toe moeten kunnen imo...
Bij Leander kon ik op een gegeven moment uitstellen door met hem in de doek naar buiten te gaan...
300 gram in een week tijd is wel erg veel. Zoveel is Xeentje volgens mij nooit in een week afgevallen. Ze moeten juist groeien, gewicht stabiel is al niet goed, maar zoveel afvallen is helemaal vervelend.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:40 schreef sproet-je het volgende:
De afgelopen nachten zijn hier echt drama, de wallen hangen op mijn knieen. Tja, als je niet drinkt kan je natuurlijk ook niet lekker slapen...
Vanochtend zijn we voor het eerst gaan babyzwemmen, was erg leuk! Jammergenoeg kreeg ze er nog niet echt honger van maar misschien als ze straks wakker is??!
Toen ik haar gister op de weegschaal legde werd ik niet echt vrolijk, 300 gram in een week er vanaf. Nouja het weekend nog maar even aankijken en als het dan nog niet goed is ga ik de kinderarts bellen..
Gister 1,5 plasluier. Gister parcetamol gegeven en we zagen niet echt verschil. Misschien moeten we het nog een keer proberen. Hmmm anders probeer ik straks de dietiste nog wel even te bellen....quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:05 schreef Xenia het volgende:
[..]
300 gram in een week tijd is wel erg veel. Zoveel is Xeentje volgens mij nooit in een week afgevallen. Ze moeten juist groeien, gewicht stabiel is al niet goed, maar zoveel afvallen is helemaal vervelend.
Doet ze nog wel genoeg plassen?
Heb je al eens geprobeerd om een half uurtje voor het drinken paracetamol te geven? Dat werkte hier een keer heel goed, het bleek dat ze een te zere keel had om te willen slikken.
1,5 plasluier klinkt niet veel. Ik zou denk ik toch even bellen met de ha, die kleintjes kunnen zo snel uitdrogen. Heeft ze nog wel traantjes als ze huilt?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:14 schreef sproet-je het volgende:
Gister 1,5 plasluier. Gister parcetamol gegeven en we zagen niet echt verschil. Misschien moeten we het nog een keer proberen. Hmmm anders probeer ik straks de dietiste nog wel even te bellen....
Oh jeu, das niet veel zeg.. Arm Minisproetje..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:14 schreef sproet-je het volgende:
[..]
Gister 1,5 plasluier. Gister parcetamol gegeven en we zagen niet echt verschil. Misschien moeten we het nog een keer proberen. Hmmm anders probeer ik straks de dietiste nog wel even te bellen....
Hé! Mijn baby is NIET groot!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:50 schreef Keshet het volgende:
[..]
Mijn uitgangspunt bij deze actie is kindjes blij maken, klein of groot!
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:47 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Hé! Mijn baby is NIET groot!![]()
![]()
We zijn weer terug en.............................tromgeroffel.......................................
NIKS AAN DE HAND!!![]()
![]()
![]()
Beide heupjes zagen er perfect uit! (en ze waren daar zo enthousiast over m'n draagdoek dat ik zelf een demonstratie heb gegeven)
Wat ellendig, wat een zorgen maak je je dan he?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:47 schreef sproet-je het volgende:
tja, we halen de 600 al weken niet.... sinds de provocatietest is het drinken verschrikkelijk. En tranen, check die zijn er nog vol op! Ze is ook erg allert.
Zou het aan de naam liggenquote:Op donderdag 18 maart 2010 22:53 schreef octopussy het volgende:
Ik ben trouwens een beetje verdrietig nuHannah heeft de laatste paar dagen zichtbaar last van omhoog komende melk. Ze spuugt een uur na de voeding nog melk op (zowel naar buiten als binnensmonds) en ik kan haar eigenlijk niet zo goed neerleggen want dan is het gelijk brullen. En als ik haar neerleg terwijl ze slaapt ligt ze steeds te kreunen en te gorgelen. Soms gaat ze vanuit het niets krijsen
Ik leg haar nu telkens op haar zij want ik ben zo bang dat ze stikt in haar spuug. Zelf slaap ik nauwelijks en ben tot overmaat van ramp flink aan de dunne inclusief heftige buikpijnen. Bah bah bah
Awww sproetjequote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:12 schreef sproet-je het volgende:
Xenia, ze heeft een heftige koemelkallergie.
Ik heb net de dietiste gebeld en die gaat nu overleggen met de Kinderarts.
We gaan het weekend naar mijn moeder in Friesland en dan vind ik het wel fijn om het gecheckt te hebben. En de tranen vloeien hier rijkelijk, wat een zorgen kan je toch hebben over je kindje.
quote:LK is weer weg (na anderhalf uur)
Ze horde het aan, snapte het ook niet, productie is inderdaad wel weg...
Tot ze Florian zag huilen, toen snapte ze het meteen. Zijn tong zit vast.
Hij kan hem niet ver genoeg uitsteken. En het ligt niet aan zijn tongriempje, maar echt de hele onderkant zit vast. Ze kon ook aan hem zien dat hij echt te weinig had gehad![]()
Ze zei dat alles dan wel op z'n plaats viel. De eerste twee weken komt er genoeg melk na een beetje zuigen en doen en daarna moet hij echt zijn best gaan doen en dat kon hij dus niet. Hij zuigt de tepel dan ook niet goed vacuüm.
En ze zag mij kolven, zag dat ik binnen 10 seconden paarse tepels had en ook dat het niet aan de grootte van de schelp lag, maar aan het feit dat mijn tepels dat vacuüm blijkbaar niet aankunnen. Ze vond het vrij heftig voor raynaulds. Ja, dat vond ik ook al
Het goede nieuws: we doen niks fout en het ligt niet aan mij (voelt ergens wel fijn)
Het slechte nieuws: Zo doorgaan werkt dus niet....
Na de laatste voeding had ik niet meer gekolfd, ik had geen bv in huis dus en na de voeding die zij geobserveerd had had hij nog veel honger, dus 40 cc KV bijgegeven omdat voeding nu even het belangrijkste is.
Plan van aanpak nu:
Aanleggen met borstcompressie (deed ik al)
Zo veel mogelijk kolven, niet als het echt niet gaat.
Sowieso bijvoeden tot hij minimaal 80 cc heeft gehad in totaal (blij dat die weegschaal er staat) dan wel met gekolfde melk, danwel met KV als er geen kolfmelk is.
En dan hopen dat mijn productie zo stijgt dat hij het er weer makkelijker uitkrijgt.
En dan is het nog maar de vraag of hij met zijn drinktechniek ooit mijn productie op peil kan houden.
Dus: als mijn productie goed is en hij genoeg bij mij drinkt in de gaten blijven houden. Als hij dan weer de productie om zeep helpt met zijn drinktechniek gaan we over op KV. Ook omdat zij aangaf dat langdurig kolven voor mij met mijn tepels absoluut geen optie was.
Dus.
Mixed feelings![]()
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:40 schreef Sorbootje het volgende:
Het mooiste was nog dat de echoscopiste zei: "Da's ook hartstikke goed voor de heupjes"
Aan zijn tongetje is niks te doen inderdaad...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:34 schreef DaviniaHR het volgende:
sorbo, wat fijn!en geniaal dat je een draagdoek demo hebt gegeven. daar maak je je dan zo druk om!
mini-sproet, wat sneu! wel goed dat je in contact bljft met deze en gene met medische kennis, want het klinkt wel eng, zo weinig drinken...
jemig, free, wat een conclusie!
is er niks te doen aan zijn tongetje?
dat verwacht je toch niet na leander 18 mnd succesvol te hebben gevoed!
maar dat je zo heftig reageert op kolven!mss kan je in een warme badkamer kolven? dat je helemaal lekker warm bent?
Omdat ik te lui ben om 's nachts flesjes te maken,quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:56 schreef leonieke het volgende:
Freecell, wat jammer dat je zo'n mixed feelings hebt overgehouden aan het gesprek, maar ik kan me wel voorstellen waar ze vandaan komen.
Alle respect trouwens dat je nog steeds bv gaat geven. Is er een bepaalde reden waarom je niet overschakelt op kv? Ik zou dat alleszins doen in die situatie
Is dat alles??quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:05 schreef freecell het volgende:
[..]
Omdat ik te lui ben om 's nachts flesjes te maken,
omdat het fijn is,
omdat TARA eczeem en hooikoorts heeft,
omdat het beter is,
omdat Leander ook 15 maanden gedronken heeft
omdat het gezellig is
omdat het goed voor mijn lijn is
omdat het een aantrekkelijk verpakt voedingsmiddel is
omdat je niet het eten kan vergeten mee te nemen
omdat het altijd op de goede temperatuur is
omdat het meeveranderd met je kind
anders nog?
Dit zijn prima redenen!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:05 schreef freecell het volgende:
[..]
Omdat ik te lui ben om 's nachts flesjes te maken,
omdat het fijn is,
omdat TARA eczeem en hooikoorts heeft,
omdat het beter is,
omdat Leander ook 15 maanden gedronken heeft
omdat het gezellig is
omdat het goed voor mijn lijn is
omdat het een aantrekkelijk verpakt voedingsmiddel is
omdat je niet het eten kan vergeten mee te nemen
omdat het altijd op de goede temperatuur is
omdat het meeveranderd met je kind
anders nog?
Typisch dat hij ook de kinderwagen niet prettig vindt!, misschien is hij wel wagenziekquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:35 schreef Twinkly het volgende:
Yay! Sorbootje wat goehoed!!En LOL dat ze juist enthousiast waren over de doek
![]()
Arme XeentjeIk duim dat ze nu goed gaat groeien
![]()
Och Freecell*knuff* Hopelijk komt het weer goed met de bv... Wel heel goed dat deze LK wel zag wat de oorzaak is. Misschien kan een kinderarts Florian wel aan zijn tong helpen?
Ik ben gisteren samen met mijn moeder en Niels natuurlijk op kraamvisite geweest bij een vriendin. Wat drie kwartier rijden was werd 2.5 uur want we reden steeds verkeerd en Niels heeft al zo'n hekel aan autorijden![]()
haha nu je het zegtquote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:55 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Typisch dat hij ook de kinderwagen niet prettig vindt!, misschien is hij wel wagenziek
ben nu net thuis. Moest tot 23:30 uur. Best een lange dag zo natuurlijk... maaaaar nu lekker weekend!!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:31 schreef Twinkly het volgende:
Gelukkig had hij geen last van de reis SimmuEn nog eventjes een reactie op wat je schreef in het "hoe is het met je" topic, ik vind dat in deze situatie mensen zich aan jullie aanmoeten passen en niet andersom, dus ik kan me jou reactie heel goed voorstellen.
Awh wat zielig voor dat jongetje BJ, ik kreeg dan altijd ook een TSR, tegenwoordig niet meer (of ik voel het niet?) Gisteren kreeg mijn vriendinnetje een TSR van Niels die niet in de maxi cosi wilde hahaha! Tot hoe laat moet je werken?
Ja, het gaat super! Hij wordt 's nachts een paar keer wakker maar valt elke keer zelf in slaap. We hebben sinds het afbouwen van de speen 's nachts geen stap meer uit bed hoeven zetten. Stom genoeg voelen we ons nu vermoeider dan ooit.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 07:29 schreef NieuweUser het volgende:
Claudia, hoe gaat het 's nachts met het slapen van Ivan? Lukt het nog steeds zonder speen?
Ah wat fijn!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 09:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, het gaat super! Hij wordt 's nachts een paar keer wakker maar valt elke keer zelf in slaap. We hebben sinds het afbouwen van de speen 's nachts geen stap meer uit bed hoeven zetten. Stom genoeg voelen we ons nu vermoeider dan ooit.
En hij is nu zo druk bezig in de box! Hij rolt van buik naar rug en van rug naar zij. Hij doet heel hard z'n best om op z'n buik terecht te komen. Hij spartelt met zijn armen en benen, schopt tegen de beestjes die aan de boxspiraal hangen, maakt draaien van 270 graden, probeert zich vooruit te trekken aan het boxkleed. Het is ongelooflijk! Ik ben benieuwd wanneer al zijn inspanning daadwerkelijk iets uit gaat halen.
Maandag over een week pasquote:Op zaterdag 20 maart 2010 17:08 schreef sproet-je het volgende:
he bah, happyme het zit jullie niet mee. Hoe lang moet je nou nog wachten tot je weer naar het ziekenhuis kan?
Fijn dat het goed lijkt te gaanquote:Hier lijkt het goed te gaan!! Gister het drinken verdikt en hopzakee madam gaat drinken. Medicijnen liggen dus nog onaangebroken in de tas (dus happy, als je nog wat nodig hebt....
)
D'r wiegje staat naast ons bed en zodra ze mijn gezicht erboven ziet verschijnen, begint ze idd al te lachen. (Zou ik ook doen als ik zo'n hoofd boven me zag hangen.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:44 schreef Claudia_x het volgende:
Wow, wat goed van Lente!Nu al kruipen, wat een vluggerd.
En dat klinkt als vreselijke nachten. Je kunt overwegen om wel uit bed te lopen om haar te troosten maar haar dan niet uit bed te nemen. Je merkt gauw genoeg of ze daar genoeg aan heeft of dat er iets echt mis is. Als ze honger of pijn heeft blijft ze heus wel doorhuilen, maar als ze alleen wil weten dat jullie er nog zijn zal ze er waarschijnlijk gauw genoegen mee nemen. Met die ene keer laten huilen heb je misschien al voor 'de omslag' gezorgd.
quote:Op zondag 21 maart 2010 19:37 schreef mefke79 het volgende:
We staan hier gepakt en bezakt klaar om op vakantie te gaan, tot over een weekje!
Ssserpente & Lente en Rockabella en Rocker, ik ga jullie vast uitzwaaienTot volgende week, dan komen we jullie achterna.
En dames, ik kom hier ook nog even gedag zeggen hoor.
Iedereen heel veel succes komende week, ik hoop op kindjes die goed drinken, goed groeien, lekker slapen en veel nieuwe dingen leren. En dat Teigetje maar van de beademing kan en dat ook Kiro en Ravi de goede kant op gaan en misschien samen naar Meppel mogen. Kortom, alle goeds voor iedereen.
Fijne vakantie gewenst! Wij gaan begin juni naar Zuid-Frankrijk en daar kijk ik erg naar uit.quote:Op zondag 21 maart 2010 19:37 schreef mefke79 het volgende:
We staan hier gepakt en bezakt klaar om op vakantie te gaan, tot over een weekje!
Dat was ook mijn idee.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
Het is mij erg meegevallen met het uit bed moeten voor de nachtvoeding. En misschien laat ze die dan ook wel ineens vallen? Achja, dat weet je natuurlijk niet. Je kunt altijd gaan proefdraaien op een dag waarop het niet erg is als je je waardeloos voelt door een slechte nacht.
Heb in het redressiehelmtopic antwoord gegeven.quote:Op maandag 22 maart 2010 08:14 schreef Incantrix het volgende:
Het-is-mij, ik weet niet precies wat de 'minimum eisen' zijn voor een helmpje, maar Stef's hoofd is nu ook aan één kant 'groter' als aan de andere en hij heeft ook een beetje een 'cone-head' nu zeg maar, met een soort van bult helemaal boven, bij zijn kruin zeg maar, misschien dat hij daarom toch in aanmerking komt? En de fysio zei ook dat wellicht later zal blijken dat het tóch niet nodig is, maar je kunt beter opgeven en afblazen als te laat opgeven en niet meer geholpen worden zei hijIk zal vandeweek wel eens kijken of ik een foto kan maken van de bult achterop, het ziet er vanaf opzij uit alsof de achterkant recht omhoog loopt en dan op het hoogste punt een soort punt heeft, ofzo. Nouja, foto volgt, denk ik
met hapjes hoef je niet ineens een schema te introduceren, hoorquote:Op zondag 21 maart 2010 22:07 schreef Ssserpente het volgende:
Succes morgen, Poppjans. Sterkte ook met z'n hoofdje. Hoop dat het meevalt. Je klinkt zelf iig vrij laconiek.![]()
Wij moeten morgen ook weer.
Ik hoop dat ze een voedingsschema oid hebben om zachtjesaan de bijvoeding te introduceren. Tot nu toe is er van schema nl totaal geen sprake geweest. Maar met hapjes tussendoor is dat misschien toch wel handig.
Ik zie her en der bijvoorbeeld op Internet dat kindjes van zes maanden rond 1900/2000 uur hun laatste papfles krijgen. Ik geef Lente om 2200 uur een pyjamapapje en dan drinkt ze 's nachts en overdag gewoon bv. Maar hoevéél voedingen dan precies..? Geen idee!
Inderdaadquote:Op maandag 22 maart 2010 11:04 schreef Rubey het volgende:
Thx. Dan ga ik dat over een paar weken eens proberen.
Fijn dat hij het lekker vindt, dat geeft vertrouwens voor als je weer moet werken!
Och jemig, krijg je echt zulke adviezen? Dat je echt overal op moet gaan letten qua houding?quote:Op maandag 22 maart 2010 13:02 schreef Xenia het volgende:
Misschien een tip voor de kindjes met een voorkeurshouding: Omdat andersom verschonen er nogal eens bij inschoot,
Heej Poppejans wat gek dat je daar geen foldertje over meegekregen hebt? Wij toen wel en wij hadden toen ook de arts, uh die met de Friese naam.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:10 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Och jemig, krijg je echt zulke adviezen? Dat je echt overal op moet gaan letten qua houding?
Pff ik hoop maar dat dat mij lukt dan!
Donderdag komt de kinderfysio hier thuis, dus ben heel erg benieuwd wat ze precies komt doen
De tip is wel leuk, iets boven het aankleedkussen hangen ga ik misschien ook wel doen
Nee, ik heb niks meegekregen. Wat stom! Is ze zeker vergeten, vorige keer rende ze me nog achterna toen ik Wolf al aan het omkleden was, was ze zo'n stickertje vergeten in zn boekje te plakken met paracetamol adviezen na vaccinatiequote:Op maandag 22 maart 2010 13:36 schreef Twinkly het volgende:
Dat mobiel klinkt wel leuk zeg!
[..]
Heej Poppejans wat gek dat je daar geen foldertje over meegekregen hebt? Wij toen wel en wij hadden toen ook de arts, uh die met de Friese naam.
Dat om en om verschonen kregen wij als advies bij Eli (nu 2,5) van de kraamverzorgster, om voorkeurshouding te voorkomen. Vond het wel logisch, eigenlijk. Doe het nu ook bij Aviva. Leg haar ook steeds iets anders in de box. Kleine moeite voor mij, en als ik daar iets mee kan voorkomen, waarom niet?quote:Op maandag 22 maart 2010 13:10 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Och jemig, krijg je echt zulke adviezen? Dat je echt overal op moet gaan letten qua houding?
Pff ik hoop maar dat dat mij lukt dan!
Donderdag komt de kinderfysio hier thuis, dus ben heel erg benieuwd wat ze precies komt doen
De tip is wel leuk, iets boven het aankleedkussen hangen ga ik misschien ook wel doen
DJ, als hij er zelf meer tijd tussenlaat, zou ik dat aanhouden. Maar ik zou er ook voor zorgen dat er overdag niet meer dan 4 uur tussen een voeding zit. Redt hij het dan met 5 flessen? Dan moet hij er 's nachts zo'n 7 a 8 uur tussenlaten lijkt mij. Isa zit sinds een week op 5 flessen.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:36 schreef DJRandall het volgende:
Aviva![]()
Heb niet alles bijlgelezen, maar wel veel verhalen over voorkeurshoudingen en platte hoofdjes. Het valt mij ook op dat veel kindjes dat hebben ja.
Hier zit ik een beetje in dubio met de voedingen van Lucas. Hij kreeg sinds anderhalve week 5 x 90 en 1 x 120 ml. Maar nu willen we vanaf vandaag eigenlijk 5 x 120 ml geven. Hij lijkt het vandaag goed te trekken en ik moet hem zelfs wakker maken voor zijn flessen. We hopen zo eigenlijk dat hij wat rustiger wordt en beter slaapt.
Maar ik lees hier veel dat jullie kindjes vaker de fles krijgen. Lucas is nog maar 5,5 week. Op internet staat dat kindjes vanaf 3,5 kg wel naar 5 flessen mogen.
Wat te doen?
Ik zou het gewoon eens proberen BJ! En misschien kun je die van 22.00 uur heel ietsje later doen (als ze dat trekt natuurlijk) zodat ze de nacht wat beter doorslaapt! Isa krijgt de laatste flessen rond 19.00 uur en 23.30 uur (moeten we haar wakker voor maken) en dan 's ochtends rond 7.00 uur weer!quote:Op maandag 22 maart 2010 14:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie wil vandaag ineens meer drinken; vanmorgen 170ml, toen 150ml en net 195 ml op! normaal drinkt ze 6 flessen van 150 op een dag....Misschien eens kijken hoe het vanavond uitkomt en na de 5e fles op bed? (als het schema zo doorzet denk ik dat ze rond zes en rond tienen een fles) ... kijken of het lukt op die 5 flessen... ben benieuwd!
Oh, dat klinkt inderdaad wel als een logische verklaring ja!quote:Op maandag 22 maart 2010 16:41 schreef Xenia het volgende:
Poppejans, dat afgeplatte hoofd is ook een probleem van deze tijd, omdat het nog niet zo lang sterk afgeraden wordt om babies op hun buik te laten slapen. Dus tegenwoordig liggen alle babies heel veel op hun rug, met afplatting als gevolg.
Waar zit bij jullie die 6e fles dan, is dat 's nachts? Of krijgt ze overdag nog korter dan 4 uur ertussen?quote:Op maandag 22 maart 2010 14:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie wil vandaag ineens meer drinken; vanmorgen 170ml, toen 150ml en net 195 ml op! normaal drinkt ze 6 flessen van 150 op een dag....Misschien eens kijken hoe het vanavond uitkomt en na de 5e fles op bed? (als het schema zo doorzet denk ik dat ze rond zes en rond tienen een fles) ... kijken of het lukt op die 5 flessen... ben benieuwd!
quote:Op maandag 22 maart 2010 16:46 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon eens proberen BJ! En misschien kun je die van 22.00 uur heel ietsje later doen (als ze dat trekt natuurlijk) zodat ze de nacht wat beter doorslaapt! Isa krijgt de laatste flessen rond 19.00 uur en 23.30 uur (moeten we haar wakker voor maken) en dan 's ochtends rond 7.00 uur weer!
Succes! Ik ben benieuwd!
Ziet er precies hetzelfde uit als bij ons!! Isa krijt alleen nu nog 150 + 5, maar ik denk dat dit gauw meer wordt, ze leek namelijk vanmiddag nog honger te hebben nadat ze de fles leeg had.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:58 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Waar zit bij jullie die 6e fles dan, is dat 's nachts? Of krijgt ze overdag nog korter dan 4 uur ertussen?
Wij hebben deze flestijden(zie hieronder) al een hele poos, gaat echt heerlijk! Uiteindelijk laten ze vaak zelf ook wel merken dat 1 fles eraf kan, misschien is Evie daar al beetje mee bezig nu, omdat ze ineens meer gaat drinken
5x 180+6 schepjes
6.30/7.00
10.30/11.00
14.30/15.00
18.30/19.00
23.30/0.00 (moet ik hem altijd wakker maken)
dat van Evie is wel BV natuurlijk, maar de tijden met 6 flessen ongeveerquote:Op maandag 22 maart 2010 16:58 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Waar zit bij jullie die 6e fles dan, is dat 's nachts? Of krijgt ze overdag nog korter dan 4 uur ertussen?
Wij hebben deze flestijden(zie hieronder) al een hele poos, gaat echt heerlijk! Uiteindelijk laten ze vaak zelf ook wel merken dat 1 fles eraf kan, misschien is Evie daar al beetje mee bezig nu, omdat ze ineens meer gaat drinken
5x 180+6 schepjes
6.30/7.00
10.30/11.00
14.30/15.00
18.30/19.00
23.30/0.00 (moet ik hem altijd wakker maken)
Nou, het was eigenlijk mijn bedoeling om hier stiekem gewoon te blijven hangen. Ik hoopte dat jullie dat toch niet door zouden hebben… Maar ik val bij voorbaat al door de mand.quote:Op maandag 22 maart 2010 06:41 schreef Lijnloos het volgende:
Goeiemorgen
Lente en Serpente, ook al weer naar de grote babies!Nou tot daar dan maar weer over 3 maandjes...
ah gos ik word er gewoon een beetje emo vanquote:Op maandag 22 maart 2010 19:42 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Nou , dan ga ik maar...![]()
Wat is dit ontzettend snel gegaan zeg! Het lijkt gisteren dat ik lag te bevallen en tegelijkertijd lijkt het alsof ik dat lachende, wriemelende wurmpje al jaren ken. En wat is het leuk om 's ochtends in dat lachende snoetje te kijken en me er steeds meer van bewust te worden dat ik een dochter heb. Een echte! En helemaal van mij! Ik kan er soms nog steeds niet over uit. Ik kijk er ook zo naar uit om 'r steeds beter te leren kennen. Ik ben benieuwd hoe d'r stemmetje en d'r lach zullen klinken en verheug me zo op d'r eerste, gammele stapjes.Ik ga elke dag van d'r genieten!
![]()
[ afbeelding ]
Fijn dat jullie er waren en tot heel snel in het grote babietjestopic! En een dikke knuffel voor alle kindjes!
heyyy asy wij gaan ook die week naar de Eiffelquote:Op maandag 22 maart 2010 19:17 schreef Asyniur het volgende:
Ik ben bijgelezen, maar het lukt echt niet om op iedereen te reageren
Ik las wel heel goed nieuws voor de jongens van simmu!
En we hebben 'afscheid' moeten nemen van een paar grote baby's![]()
Ook zag ik iets voorbij komen over vakanties...
Wij gaan begin mei een weekje naar de Eiffel. We hebben er enorm zin in. Ik moet alleen nog wat gaan doen aan mijn conditie want anders wordt het wandelen niks...
Verder gaat hier alles prima. Morgen ga ik proberen om weer te gaan wegen om te zien of hij genoeg aangekomen is, maar de luiers blijven geel dus ik denk dt het wel goed zit...
Nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:39 schreef Ssserpente het volgende:
Fijn Leonieke! Misschien ten overvloede, hoor, maar heb je al Infacol geprobeerd?
Ze hebben er niet niks aan gedaan hoor! Zoals ik al schreef heeft hij veel fysio gehad (van een bitch, maar dat terzijde) en een maand later hebben we er ook chiropractor tegenaan gegooid. Die kwam erachter dat hij waarschijnlijk bij geboorte (met vacuümpomp) een sleutelbeen gebroken had. Misschien is dat de aanleiding voor zijn voorkeurshouding en overstrekking geweest. Juist in die eerste periode werd het heel snel erger, per dag bijna. We hebben het eigenlijk te laat ontdekt. Zijn koppie leek wel een driehoek, hij had het plat vanaf zijn oor tot net ff over het midden van zijn achterhoofd. En dat is gelukkig toch aardig verbeterd. Ik was wel blij dat het mijn eerste kind was, want achteraf was het wel intensief met al die oefeningen en afspraken.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 07:07 schreef lily het volgende:
Mammietje, waarom hebben ze nooit iets aan die voorkeurshouding van je zoontje gedaan dan?
edit; ik lees het al. Helmtherapie werd afgeraden....
Wat een heftige gevolgen, die motorische achterstand. Heeft hij hij er nu nog last van? En hoe kan dat eigenlijk?
Op die manier kan je een elftal krijgenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:05 schreef Troel het volgende:
Nee, hier geen anticonceptie. anticonceptie op hormoonbasis werkt niet voldoende bij mij, dus waarom dat gaan gebruiken terwijl Jochem nog deels borstvoeding krijgt. De hardhandige manier mag pas als het jongste kind een half jaar oud is.
Hier gewoon helemaal nietsquote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:32 schreef freecell het volgende:
[..]
Op die manier kan je een elftal krijgen
Hier is het condooms tot er weer een cyclus is en dan NFP
Hormonen zijn hier niet zo'n goed idee en ik wil ook zeker zijn dat het niet abortief werkt.
En Leonieke, 6 weken? Ik knip al vanaf 2 weken heel voorzichtigMaar Florian had ook meteen vrij stevige nageltjes, niet van die vliesnageltjes zoals Leander in het begin.
Oefquote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier gewoon helemaal nietsIk vind het risico te groot
Dan maar een paar maanden afzien, maar ik wil dus echt gewoon niet meer zwanger raken.
Het grote voordeel is dat we geen van beiden zien zitten dat ik weer zoveel maanden uitval, maar nu met 2 kleine kotersquote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Oef
Dat zou hier ook niet goedkomen geloof ik....
Wat leuk! Wij gaan in een Duits appartementquote:Op maandag 22 maart 2010 21:23 schreef Beessie-Jen het volgende:
heyyy asy wij gaan ook die week naar de Eiffelvan 3-10 mei naar zo;n sunparkspark
nou ja, 6 maanden is natuurlijk nog maar klein hehquote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:25 schreef Sorbootje het volgende:
Lente![]()
Tot snel....gek idee hoor...dat je alweer zó groot bent!
Het ligt echt aan het vergelijken hoe groot dat isquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:00 schreef lily het volgende:
[..]
nou ja, 6 maanden is natuurlijk nog maar klein heh
preciesquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:17 schreef freecell het volgende:
[..]
Het ligt echt aan het vergelijken hoe groot dat is
Ik vermoed zo maar dat MP aan het eind van de middag pas haar verhaal kan vertellen! Zal me verbazen als ze haar niet meteen voor een curretage gehouden hebben. (En ja... dat heb ik expres niet tegen haar gezegd!quote:
Heerlijkquote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Asy; lekker vooruitzicht he? nog even weekje er lekker uit. Ik heb dr veel zin in! Lekker de draagdoek mee, wandelen, relaxen, misschien beetje zwemmen met ons minimensje...![]()
Meid, dit kan je! Je hebt een kindje op de wereld gezet en dat is denk wel het heftigste! Komt helemaal goed, ik heb er alle vertrouwen in.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:10 schreef mama_papa het volgende:
Edit: Toch nog het ziekenhuis gebeld of ik eerder terecht kon, want ik had anders geen oppas voor Tessa. Nu aanstaande donderdag al!Ben zenuwachtig en zie er best tegenop, stom he
![]()
quote:Op maandag 23 maart 2009 13:37 schreef Poppejans het volgende:
Kom net met 2 CB testen thuis, zit er bij de post ook al de zwtesten van babyboomshop,
Ik kon de verleiding niet weerstaan om net even met zon goedkoop testje te testen
[ afbeelding ]
IK BEN ZWANGER!!!! na 9 maanden geen ongesteldheid, niks, voor het allereerst in mn leven
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
nu inmiddels meer opgedroogd is de testlijn even dik als de controle
Waar heb je 'm dan onderliggen? Just to know, ik zit er ook altijd mee te hannesen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:13 schreef Twinkly het volgende:
Ik denk dat Niels het nu leuk vond omdat hij geen dekentje over zich heen had, misschien heeft hij wel steeds gedacht dat hij moest gaan slapen!
niksquote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:19 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Waar heb je 'm dan onderliggen? Just to know, ik zit er ook altijd mee te hannesen.
Als je het goed toepast is het net zo betrouwbaar als de pilquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:25 schreef sproet-je het volgende:
En Free, ik moest even googlen wat nfp was..Zou je daar helemaal op vertrouwen?
klopt idd hoor... ik heb ook best vaak wel veel tijd met haar... maar moet er nog even aan wennen...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:46 schreef Claudia_x het volgende:
BJ: dat kunnen we hier met normale werktijden ook amper, hoor. Ivan gaat om 19:00 uur naar bed. Als we hem van zijn opa en oma afhalen is er net genoeg tijd om hem een flesje te geven, te verschonen en nog even De Fabeltjeskrant te kijken. Jij kunt door je onregelmatige tijden misschien zelfs wel meer tijd met je prachtige dochter doorbrengen!
Zo zal het denk ik ook gaan vanaf volgende week! Zal flink wennen zijn, maar ik heb ook wel weer zin om aan de slag te gaan. En wat jij zegt, je geniet denk ik wel extra van de dagen dat je wel lekker thuis bent!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:12 schreef Takkembah het volgende:
N_U maandag weer beginnen!!!!! Hebb je er weer zin in???
BJ dat is inderdaad minder, dat knuffelen moeten missen. Ik vind het super om te werken ook, maar de dagen dat ik werk is echt: fles erin, kdv, werken, ophalen kdv, fles erin, slapen.... Daarom geniet ik nu ook zo enorm van de dagen dat ik niet hoef te werken...
Ach, ik moet ook minder kritisch zijn om meer tijd met m'n kind door te kunnen brengen. Wij hebben trouwens een open keuken en dat vind ik wel heel fijn en gezellig.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:54 schreef NieuweUser het volgende:
Nee dat gaat niet werken... ik ben veeeeeel te kritisch in de keuken!Haha! Maar ik heb het eten van ons meestal wel klaar voor de fles, alleen nog een kwestie van opwarmen of afmaken!
We eten soms op het moment dat hij nog vrolijk is en lekker in de box ligt te spelen. Dat is dan op dagen dat m'n lief op hem past of ik op hem pas, want dan heeft hij aan het einde van de dag meestal een beter humeur. Op dagen dat hij bij zijn opa en oma is eten we rond 19:00 uur. Ivan gaat dan naar bed en wij schuiven meteen aan tafel.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:07 schreef NieuweUser het volgende:
Ja dat is ook zo. Ik probeer op mijn werkdagen wel wat makkelijker eten te maken. Eten jullie altijd voor de fles van Ivan, of daarna?
Zo herkenbaar, ik had dat dus ook vandaag! een lange dag weg van huis weggegaan om 6.30 en 16.30 was ik weer thuis, en Wolf gaat na de fles van 19.00 alweer naar bedquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:44 schreef Beessie-Jen het volgende:
en Evie is inmiddels weer thuis, vandaag weer een 5 flessenschema en net met thuisfront gebeld en de 4e zit er net in... ben bang dat ik mijn meisje niet meer wakker zie vandaag...
das wel ff wennen hoor met die late diensten.. kan zo laat niet meer lekker knuffelen met mijn lieverdje... en daar heb ik juist zo zin in na het werken...![]()
naja morgenochtend dan maar ff inhalen...
Isa lag weken terug ook elke avond op mijn buik te slapen!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We eten soms op het moment dat hij nog vrolijk is en lekker in de box ligt te spelen. Dat is dan op dagen dat m'n lief op hem past of ik op hem pas, want dan heeft hij aan het einde van de dag meestal een beter humeur. Op dagen dat hij bij zijn opa en oma is eten we rond 19:00 uur. Ivan gaat dan naar bed en wij schuiven meteen aan tafel.
Tijdens mijn verlof at ik regelmatig met hem in m'n armen, hoor, maar nu loopt dat allemaal veel lekkerder. Soms mis ik het wel, zo'n kleine baby die de hele dag bij me ligt.![]()
![]()
Dat is ook wel weer waar (en een eigenlijke vroege dienst duurt zelfs maar tot eind van de ochtend) ik moet ook niet klagen, maar ik mis mn kind geloof ik al heel erg gauw...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
Maar je bent juist lekker vroeg thuis, Poppejans! Dan kun je toch nog 2,5 uur fijn van hem genieten. Of lukt dat niet door allerlei praktische rompslomp?
Oh ik heb hem echt het liefst de hele dag bij mijzelf, ik ik ik ikquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik fietste vandaag om half 5 door Oud-Zuid naar huis in het zonnetje. Rond 5 uur haalde ik met mijn lief Ivan op bij zijn opa en oma, waar hij nog sliep tot half 6. Gezellig even met Ivans grote neef (die zondag alweer 1 wordt!) gespeeld. Thuis heeft Ivan een flesje gekregen en is daarna al gauw in bed gestopt omdat hij erg weinig had geslapen.
Ik vind zulke dagen héérlijk! Ik heb niet het idee dat ik iets mis maar juist dat ik er allerlei dingen voor terugkrijg. De familie is bijvoorbeeld veel hechter geworden door de komst van de kleinkinderen.
mijn kind is nog nieuw dus ik heb hem het liefst de hele dag bij me, maar dat zal er ook wel een keer vanaf gaanquote:Op woensdag 24 maart 2010 09:15 schreef Sorbootje het volgende:
Mogge!
Zal ik hier dan maar eerlijk toegeven dat ik het af en toe héél anders ervaar dan jullie het nu omschrijven? Omdat Isabeau niet uit de fles wil drinken werk ik momenteel maar zes uur per dag. Heb wel werk voor acht uur dus loop de hele dag te rennen en aan het eind van mijn werkdag het ik altijd het gevoel dat ik nog lang niet klaar ben. Dan haal ik Isabeau om 16.00u van het KDV. Eerst voed ik haar daar en dan gaan we naar huis. Eenmaal thuis gaat ze meestal eerst een uurtje slapen en kom ik een beetje bij. Vervolgens nog even spelen/voeden/knuffelen, met een beetje geluk is haar vader op tijd thuis om haar nog even te zien en dan in bad en naar bed rond een uur of 8. Dan samen met manlief eten en nog even napraten etc... en dan is de avond alweer voorbij. En hoeveel ik ook van haar aanwezigheid geniet, ik ben ook stiekem wel blij als ze in bed ligt. Gewoon even tot mezelf komen. Denk dat het wel beter wordt als ze over twee weken uit de fles drinkt (gaat ze doen, weet ze nog niet, maar gaat ze doen)
quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:15 schreef Sorbootje het volgende:
Mogge!
Zal ik hier dan maar eerlijk toegeven dat ik het af en toe héél anders ervaar dan jullie het nu omschrijven? Omdat Isabeau niet uit de fles wil drinken werk ik momenteel maar zes uur per dag. Heb wel werk voor acht uur dus loop de hele dag te rennen en aan het eind van mijn werkdag het ik altijd het gevoel dat ik nog lang niet klaar ben. Dan haal ik Isabeau om 16.00u van het KDV. Eerst voed ik haar daar en dan gaan we naar huis. Eenmaal thuis gaat ze meestal eerst een uurtje slapen en kom ik een beetje bij. Vervolgens nog even spelen/voeden/knuffelen, met een beetje geluk is haar vader op tijd thuis om haar nog even te zien en dan in bad en naar bed rond een uur of 8. Dan samen met manlief eten en nog even napraten etc... en dan is de avond alweer voorbij. En hoeveel ik ook van haar aanwezigheid geniet, ik ben ook stiekem wel blij als ze in bed ligt. Gewoon even tot mezelf komen. Denk dat het wel beter wordt als ze over twee weken uit de fles drinkt (gaat ze doen, weet ze nog niet, maar gaat ze doen)
Dat belooft wat voor de toekomstquote:Op woensdag 24 maart 2010 10:28 schreef Sorbootje het volgende:
Ze heeft nogal een sterk eigen willetje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |