abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79308238
Kleine babietjes

27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 decembe 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: Teigetje, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi & Kiro, zoons van simmu en sangdrax
24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 22-03-2010 20:05:55 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79308267
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:50 schreef Poppejans het volgende:
Oh Davinia, ik zou ze de deur hebben uitgeKEKEN , wat een stomme ongevraagde bemoeienis zeg!
Al zou je Aviva ronddragen in slaap tot haar 5e jaar, dan nog hebben anderen daar geen bal mee te maken hoor.
En bij baby's werkt een ''moeten'' echt niet, haar gewoon lekker laten slapen waar zij en jij prettig vindt

Freecell, wat intensief moet je nu bezig zijn met voeden zeg... pff zware kluif lijkt me Knap dat je dit toch allemaal (wilt) doen. (maar weet dat als je het absoluut niet meer zou trekken, er ook zoiets als kv is uitgevonden he).

Fijn dat je eerste dagje werken gister goed was gegaan BJ!

Ik ben nog heerlijk van mijn 8 vrije dagen aan het genieten (heb een 4wekelijks rooster met veel vrij), ik wil echt geen seconde van Wolf missen, en met dat heerlijke weer van vandaag en dan met hem buiten lopen voel ik me zo trots als een pauw, wat een rijkdom!!!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79310125
Ik vind het juist fijn om Ivan te missen. Al die momenten samen beleven we nog bewuster en worden nog bijzonderder. Ik ben ook heel blij dat ik zo flexibel kan werken waardoor ik bijvoorbeeld vanmiddag flink met hem heb gewandeld op weg naar de huisarts. (Hij heeft nog steeds een vies oogje.) Echt heerlijk dit weer. Het duurt niet lang meer voor hij lekker in het gras kan rollen en tijgeren.

Een voor BJ en freecell.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79310181
Davinia, jij al weer aan het werk? Ik moet de 8e van april weer aan het werk, en ik heb totaal geen zin. As donderdag moet onze kleine vent voor het eerst wennen op de creche. De maandag erop weer en op 1 april gaat hij al een hele dag.

BJ, dat klinkt als een hele vervelende drukke dag met als domper een patient die het niet red en mogelijk nog een leuk extraatje heeft gegeven aan het personeel in de vorm van een bacterie/virus waarvoor je aan een zware AB moet. Jakkes. Wat dat betreft ben ik dan weer blij dat ik alleen maar met cijfertjes werk.

Free, ik las het net van Florian en dat hij niet aankomt in gewicht. Heb je al geprobeerd om Florian aan de ene borst te leggen en dan de kolf aan de andere borst te doen. Ik merk bij me zelf dat als ik onze uk aan bijv de linker borst leg dat mijn rechter borst ook vol schiet en gaat lekken. Misschien kan je dan gedurende de tijd dat je voed ook wat kolven. Maar kan me je frustratie en verdriet goed voorstellen.

Lily, wat groeit Leah goed! Ik heb ook een curve aangemaakt bij borstvoeding punt com en zijn gewicht loopt mooi op met het middelste lijntje en zijn lengte is net iets onder het lijntje maar wel beide in stijgende lijn.

Verders heb ik niet bijgelezen. Hier hebben we dinsdag de eerste prikjes gehaald en hij woog 5554 gram en is 55.5 cm lang (morgen is hij 9 weken oud). Heeft dinsdag de hele dag liggen slapen, gisteren was het een kleine zwaan-kleef-aan en vandaag is hij humeurig maar dat komt misschien omdat hij bij ons de zenuwen voelt. Onze hond heeft kanker en is vandaag geopereerd om de tumor weg te halen. Het is nu wachten op de uitslag van het lab hoe erg de kanker is (welke gradatie). Maar we lopen hier allemaal een beetje met de ziel onder onze armen door dit verdrietige nieuws. Onze dochter haar eerste woordje was de naam van onze hond, niks geen papa of mama maar Dido.
pi_79310983
BJ, wat een dag... kan me voorstellen dat je bekaf bent. Slaap lekker!
Free, ik hooop dat de LK je morgen wat kan helpen en dat het beter gaat. Maar natuurlijk vooral dat het goed (blijft) gaan met Florian.
Faja, wat zielig voor de hond. Hopelijk komt ie er goed door heen. En wat is Dijon al een flinkerd
Davinia, wat een stom bezoek... raar hoor.
pi_79311816
Hé ladies, even snel een teken van leven.

Free, wat k*t zeg, van je kleine ventje. Hou je taai meis!

BJ, so far je eerste twee dagen dus... Da's ook wat. Succes!

En nu ben ik het alweer kwijt... Ik las laatst ergens dat slaapgebrek je uitholt. En dat kan ik alleen maar beamen.

Ik heb Lente gisteravond rond negen uur een pyjamapapje gegeven. En daar heeft ze tot kwart over vier 's ochtends op doorgeslapen! Jammer alleen dat ik daarna zelf niet meer sliep.
Maar het begin is er. Dus vandaag heb ik de voedingen zo uitgekiend dat ze d'r papje rond tien uur krijgt. Hoop dat ze dan ook 's ochtends een uurtje langer doorslaapt.

Verder is ze nog steeds erg verkouden en wordt ze 's ochtends wakker met een aangekoekt prutoog. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee moet. Ze is al zo lang verkouden... Maar volgens de KNO-arts moeten we de zomer maar afwachten. Maar toen had ze nog geen prutoog... Vraag me af of het zin heeft om de ha te bellen... Misschien dat ik maar eens langs een homeopaat ga.

O, we hebben een tand! Locatie: voor de kijker rechts onderin. Ik had het niet eens gezien, maar voelde het toen ze op m'n vinger beet.

Waar is m'n baby?
pi_79313853
Ssserpente, jou baby is volgens mij foetsie, net als de mijne. Groot worden ze!
Claudia, inderdaad, ik vind het fijn om Driekus te missen. Kan me echt verheugen om em te zien. Vanmiddag ging ik em halen op het kdv (niet dat ik moest werken, ik had een dagje voor mezelf, shoppen enzo) en dan krijg je zo'n lach als ie je ziet en hoort, dat is dan gewoon het mooiste moment van de dag.
O en Ssserpente, die pap werkt dus. Wauw!
Freecell nog een dikke ik hoop dat het snel beter gaat.

Ik val om van de slaap, maar mijn kleine man nog niet. Die ligt naast me te kletsen. En aangezien mijn man niet thuis is, moet ik wachten op de laatste voeding. Normaal heeft ie die nu allang gehad, maar hij kreeg de voeding van vanmiddag later en dus nu heeft ie geen honger. Handig...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79315003
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het juist fijn om Ivan te missen. Al die momenten samen beleven we nog bewuster en worden nog bijzonderder.
Daar zit ook wel weer wat in! Maar als we het financieel breed hadden, koos ik acuut voor stoppen met werken en zou ik fulltime gaan moederen de eerste paar jaren.

Hopelijk zet ze dit door Ssserpente, en gaat ze steeds een beetje langer slapen!
Alleen nou zeer binnenkort ook weer de klok een uur terugzetten dat gooit dan hopelijk geen roet in het eten!
pi_79315241
Oh ik lees nu pas je andere post BJ, heftig zeg! En al helemaal als je maaaanden uit de running bent geweest sloopt zoiets je! Slaap lekker hoor

mama_papa wat k.. joh. hopelijk is zo'n na curretage niet nodig, collega van me had het ook en het stelt niet veel voor maar is wel erg vervelend natuurlijk.

Twinkly, *monstercheck! Hier worden handen.vingers van ons ook hard vast gegrepen en dan zit hij heel hard te proberen die in zijn eigen mond te proppen
Sowieso is hij heel erg bezig met zn handjes, zo'n beetje de hele dag probeert hij een vuist in zn mond te duwen, waarna hij het op een gillen zet omdat het niet past
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:11:25 #10
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79315392
faja, mn zw verlof is na vandaag voorbij, maar ik heb ouderschapsverlof tot half mei.
ik moest nog aan je denken vanmiddag. heeft de osteopaat je weer recht kunnen zetten?

ssserpente, slaap lekker vannacht!
ik wil ook naar bed, maar madam slaapt op de arm... nog eventjes dan

poppejans, je klinkt enorm happy. leuk is dat
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:19:58 #11
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79315814
Freecell: Een dikke knuffel voor jou!

Davinia: Wat een mens zeg. Zullen we het maar op het generatieverschil en opgroeien in een andere tijdsgeest houden? (Ik zou er ook niet tegen kunnen hoor, bah!)

BJ: Voor jou ook een dikke knuffel! Hopelijk wordt de bacterie niet gevonden en hoef je niet aan de ab. Het lijkt me voor jou prettiger als je zelf kunt beslissen wanneer je gaat stoppen met de bv. En sowieso, die bacterie wil je ws niet.

Faja: Ook voor jou een dikke knuffel! Ik hoop echt dat 't allemaal meevalt!

Poppejans: Geniet van je vrije dagen met je mannetje!

Claudia: Hoe gaat 't nu met Ivans oogje?

Ssserpente: Bij twijfel gewoon doen zou ik in dit geval zeggen. Gewoon even bellen voor overleg joh.
Hopelijk knapt je meisje snel op!
voor de tand! (Zou ze daar niet ziekjes van zijn geweest?)

Succes met wakker blijven voor Driekus's voeding mefke!

Een knuffel voor iedereen die er 1 kan gebruiken!

Hier gaat het goed! Teigetje is weer van de trilbeademing af sinds gisteren omdat ze het zo goed deed! Ze ligt nu weer aan de gewone beademing en ook dat gaat super!
Inmiddels is ze 830 gram schoon aan de haak!
We mogen ook weer buidelen, ze krijgt weer 24 keer per dag 4,5 mililiter melk en ze is gewoon zo lief en leuk. M'n meisje!

Ik maak meteen even van de gelegenheid gebruik om een verzoekje te doen aan jullie.
Teigetje heeft sinds eergisteren een nieuwe favoriete knuffel; een poppetje wat ik tijdens mijn 1e bezoek aan de vk kreeg. Het komt uit een Zwitsel tasje en schijnt er in meerdere kleuren te zijn.

Teigetje krijgt deze knuffel (vooral 't mutsje) in haar handjes om te voorkomen dat ze de beademingsbuis uit haar neus smurft, daar is ze namelijk erg goed in!

Ik heb 1 exemplaar en ben op zoek naar nog een aantal van zulke poppetjes! Van Vicky heb ik er al 1 aangeboden gekregen ( ) maar ik zoek er nog meer.

Elke knuffel in de couveuse moet 1 keer per week gewassen worden. Daarom heb ik van elke knuffel 2 exemplaren. Dan kan de schone de couveuse in als de vieze mee naar huis gaat om gewassen te worden.
Ook heeft ze sinds vorige week woensdag een ventje naast haar liggen wat ook al zo'n ieniemienie is, voor hem ben ik (namens zijn ouders!) ook op zoek naar 1, liefst twee exemplaren.

Mochten er nou veel mensen zijn die me zo'n popje kunnen sturen dan wil ik de rest aan de afdeling geven zodat ze die uit kunnen delen aan de ouders van nieuwe prematuurtjes op de afdeling!

Morgen bel ik de verloskundige ook, hopelijk kunnen zij me er ook nog wat bezorgen!

Samenvatting:
Wie heeft er zo'n popje thuis liggen, doet er niks mee en wil die naar me opsturen? Ik ben uiteraard bereid om de verzendkosten te betalen!

Het bewuste popje:

Het popje in actie:

Mocht je er 1 hebben, wil je me dan PM'en?
A grand adventure has begun.
pi_79315948
Och wat schattig, dat handje
Ik heb er één maar die ligt bij mijn schoonmoeder, eens kijken of ik 'm kan ontvoeren. Je hoort ervan!
pi_79316127
Geweldige foto's Keshet
pi_79316170
Wat super dat het zo goed gaat met Teigetje!

Ik heb dat popje ook, zal hem naar je toesturen. Fijn idee dat het popje zo'n goed doel gaat krijgen.
pi_79316358
keshet,ik denk dat wij em ook nog hebben, ik ga morgen voor je kijken.
En fijn van de beademing en wat groeit ze lekker!
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:34:04 #16
265732 Keshet
pi_79316506
Jullie zijn lief!
pi_79317126
Oh Keshet, je kleine meiske Dat handje, die oogjes

Het popje heb ik nooit gekregen, ik heb ze wel zien liggen bij de verloskundigenpraktijk maar daar kom ik niet meer.
pi_79317462
Freecell
je hebt er gelukkig al weer wat in gekregen bij Florian zie ik. Heb je kunstvoeding in huis eigenlijk? Ik snap dat je het liefst moedermelk geeft, maar wanneer je je zo rot voelt over Florianders groei dan is het misschien toch wel een idee om te proberen om hem bij te voeden met kunstvoeding. Het is niet zo dat alle effecten van borstvoeding gelijk teniet worden gedaan en volgens mij heb je ook niet meteen een borstweigeraar als je een flesje geeft. Bij Hannah is dat in ieder geval wel goed gegaan. Overigens krijgen babies met vingervoeden wel heel veel lucht binnen (=darmkrampjes) dus wat dat betreft is een flesje (zoals de s-fles van difrax) toch handiger.
Maar goed, ik snap dat je eerst de LK wilt spreken.

voor de groot-geworden-kleine-babies. Ik moet er eigenlijk nog niet aan denken dat ik Hannah straks achter moet laten bij andere mensen, maar mijn verlof is over 5,5 week ook al weer voorbij
Hoop dat het tegen die tijd iets gemakkelijker is want nu heeft zo ook nog zo veel mammatroost nodig.

Ik ben trouwens een beetje verdrietig nu Hannah heeft de laatste paar dagen zichtbaar last van omhoog komende melk. Ze spuugt een uur na de voeding nog melk op (zowel naar buiten als binnensmonds) en ik kan haar eigenlijk niet zo goed neerleggen want dan is het gelijk brullen. En als ik haar neerleg terwijl ze slaapt ligt ze steeds te kreunen en te gorgelen. Soms gaat ze vanuit het niets krijsen Ik leg haar nu telkens op haar zij want ik ben zo bang dat ze stikt in haar spuug. Zelf slaap ik nauwelijks en ben tot overmaat van ramp flink aan de dunne inclusief heftige buikpijnen. Bah bah bah

Keshet, ik heb het popje hier nog liggen.
Ze zijn overigens te bestellen via babyknuffelactie.nl

[ Bericht 4% gewijzigd door octopussy op 18-03-2010 23:00:23 ]
pi_79319821
Freecell en BJ Klinkt als een zware dag voor jullie allebei!

Keshet: mooi gebaar van de knuffeltjes. Ik doe mee, volgens mij heb ik er ook nog (misschien wel meer dan 1)....en die verzendkosten, die betaal ik zelf

Edit: Octo: ik zie dat jij ook een kan gebruiken.
  donderdag 18 maart 2010 @ 23:59:18 #20
265732 Keshet
pi_79320240
Dames, allemaal ontzettend bedankt voor de aanbiedingen om jullie popjes op te sturen!

Volgens mij krijg ik er nu al wel 15 voor Teigetje, 't buurmannetje en andere kindjes op de afdeling!
Mochten er meer tevoorschijn komen, PM me vooral! Het lijkt me geweldig om ze namens OUD! aan te bieden aan de afdeling!

Jullie zijn lief. Ik wist het al, maar toch!

Octo: Bedankt voor de link! Die sla ik ook even op,
pi_79323026
BJ, wat een rotdag zeg! Hopelijk wordt vandaag beter!

Ssserpente, wat fijn dat het papje werkt!! En een tandje!!

Keshet, wat een mooie foto's! En fijn dat het goed gaat met je meisje! Ik heb helaas niet zo'n popje, anders had je deze zeker gekregen!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 07:08:56 #22
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79323074

leef nog hoor; duik dr zo weer in....
en merk wel dat bijlezen en reageren zo niet echt lukt....
sorrrrrry hoor.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_79323075
BJ, wat een vreselijke dag voor jou gisteren Dat is een nadeel van in een ziekenhuis werken.

Claudia, Leah heeft ook sinds haar geboorte een vies oogje. Ik moet het een paar keer per dag schoonmaken. Het is een verstopt traanbuisje en ze doen er niks aan tot ze een jaar is (zucht).

Ssserpente, vervelend die gebroken nachten. Ik hoop echt dat ze binnenkort weer door gaat slapen. Leah heeft trouwens ook nog nooit een nacht doorgeslapen

mama_papa; heh, stom, dat flinke bloeden. Ik hoop dat een curretage toch niet nodig is.

Mijn zwangerschapsverlof zit er bijna op. Nog een kleine twee weken.
Best jammer nu het weer beter wordt. Ik heb mijn hele verlof binnen gebivakkeerd en de wagenbak maar twee keer gebruikt. Nadeel van in de winter bevallen...
pi_79323342
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 06:55 schreef NieuweUser het volgende:
Ik heb helaas niet zo'n popje, anders had je deze zeker gekregen!
Wacht!!! Ik heb hem wel!!! Zat alleen niet bij een Zwitsal pakket, daarom ging er geen lampje branden! Ook van de vk gekregen!! Een mooie oranje..!! Ik ga je PM' en!
pi_79323476
Ehm, heel brutaal van me misschien... maar als Keshet straks een popjesoverschot heeft.... is er dan nog iemand die de oranje aan mij kwijt wil? Isabeau is er aan verslingerd en zou zo graag een reserve willen.... Had de website al gevonden maar daar vragen ze 4,95 plus 7,95 verzendkosten

BJ, wat een terugkeer op je werk zeg

Free hoe is het vandaag?

Straks (afspraak om 13.10u) naar het ziekenhuis voor de echo. Ben een beetje zenuwachtig. Hoop zo dat het meevalt!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 08:05:05 #26
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79323494
free wat klote zeg!

claudia, alexa heeft ook heel lang iedere keer snotogen gehad. Wij deden het zo veel mogelijk schoonmaken,
ze doen er verder niet veel aan....

BJ voor jouw werkdag van gisteren

serpente, hoest deze nacht gegaan?

mama_papa wat een ellende.....

leah binnenkort weer werken.... wellicht dat de komende twee weken nog een aantal mooie dagen gaan geven voor je!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_79323555
Claudia, ik heb dat ook hoor, dat ik doordat ik Isabeau nu niet meer altijd om me heen heb ik nog intenser geniet van de tijd die we wel samen doorbrengen. Ik zou ook absoluut nooit een thuisblijfmoeder kunnen zijn. Hulde aan de vrouwen die dat kunnen, ik vind het een te grote opoffering.
pi_79323585
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:11 schreef DaviniaHR het volgende:
faja, mn zw verlof is na vandaag voorbij, maar ik heb ouderschapsverlof tot half mei.
ik moest nog aan je denken vanmiddag. heeft de osteopaat je weer recht kunnen zetten?

Ah okay. Ik neem mijn ouderschapsverlof 1 dag per week op waardoor ik maar 2 dagen werk ipv 3. Nee, ik kan pas 30 maart bij de kraker langs. Hij heeft het erg druk.
pi_79323680
Keshet, ik zal even kijken voor je (de afdeling) maar hij komt me niet bekend voor eigenlijk (maar ja, na zoveel knuffeltjes gekregen te hebben raak je een beetje het overzicht kwijt).
Lily ook al weer bijna aan den arbeid... zal wel effe wennen weer zijn denk ik of nie?
Ik heb vandaag een vrij dagje, want het kdv heeft studiedag vandaag. Dus we gaan zo lekker naar een vriendinnetje toe in mijn nieuwe autootje! Jippie... ben zo blij dat ik nu eindelijk niet meer met de bus hoef (dat was echt een drama met ophalen van het kdv).

Oh en zijn er al weer beebs die groot genoeg zijn voor het volgende topic?? Lotte bijna... nog 1 dagje klein zijn...
pi_79323692
Hihi Isabeau is nu aan het wakker worden. Ze kraait echt in alle denkbare toonhoogten!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 08:21:07 #31
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79323747
takkie, lily gaat werken, niet leah

bj, wat een dag geb je gehad idd! wanneer komt er uitsluitsel over de mogelijke ab?

sorbo, veel succes in het zkh!

octo, kan je mss jbpm gebruiken tegen het spugen?

keshet, ik heb dat popje nog nooit gezien. kan je daar dus niet aan helpen. maar wel fijn dat je weer hebt kunnen buidelen en dat ze zo goed groeit. krijgt ze gekolfde bv? en zijn jullie nog geslaagd voor het kopen van meubeltjes? dat vind ik echt heel hoopvol, dat jullie zijn gaan winkelen

free, hoe is het vannacht gegaan? ga je trouwens florian door een ka laten nakijken?

zo, deze addict gaat douchen!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79323764
Laat mijn vraag mbt dat poppetje maar zitten.. Had niet goed gelezen. Als de rest naar het ziekenhuis gaat, gaat dat voor op Isabeau uiteraard.. Dan koop ik er wel gewoon een.
pi_79323812
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 08:22 schreef Sorbootje het volgende:
Laat mijn vraag mbt dat poppetje maar zitten.. Had niet goed gelezen. Als de rest naar het ziekenhuis gaat, gaat dat voor op Isabeau uiteraard.. Dan koop ik er wel gewoon een.
Dilemma!! Ik heb dus een oranje en van mij mag Isabeau deze ook hebben hoor! Keshet, heb je al veel reacties op de poppetjes?

Leah is er vroeg bij, alweer aan de slag

Lijnloos, lekker op pad met je eigen autootje!!! Ben je lekker van het OV af! Veel plezier!
pi_79323871
Lief van je, maar laten we idd eerst maar kijken of Keshet er genoeg heeft.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 08:36:12 #35
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79323951
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 07:09 schreef lily het volgende:

Ssserpente, vervelend die gebroken nachten. Ik hoop echt dat ze binnenkort weer door gaat slapen. Leah heeft trouwens ook nog nooit een nacht doorgeslapen
het huilen stond me vannacht nader bij dan het lachen. Ik was zo moe, en werd helemaal uit mn slaap gerukt toen Fabi wakker werd.
En toen wilde hij 2 uur later weer, maar ik heb hem een speen gegeven en het een uurtje kunnen rekken.
Ben écht helemaal aan het einde van mijn latijn, nu al.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 08:37:18 #36
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79323969
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 08:17 schreef Lijnloos het volgende:
Keshet, ik zal even kijken voor je (de afdeling) maar hij komt me niet bekend voor eigenlijk (maar ja, na zoveel knuffeltjes gekregen te hebben raak je een beetje het overzicht kwijt).
Lily ook al weer bijna aan den arbeid... zal wel effe wennen weer zijn denk ik of nie?
Ik heb vandaag een vrij dagje, want het kdv heeft studiedag vandaag. Dus we gaan zo lekker naar een vriendinnetje toe in mijn nieuwe autootje! Jippie... ben zo blij dat ik nu eindelijk niet meer met de bus hoef (dat was echt een drama met ophalen van het kdv).

Oh en zijn er al weer beebs die groot genoeg zijn voor het volgende topic?? Lotte bijna... nog 1 dagje klein zijn...
hoera voor je eigen auto!
Veel plezier!
pi_79324067
Oh Amaranta, dat klinkt niet tof... Heb je vandaag een beetje rustig dagje? Hoop dat je nog een beetje slaap kunt pakken !
pi_79324104
Balen Amaranta! Die gebroken nachten zijn echt niet fijn (understatement!)!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 08:47:30 #39
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79324170
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 08:43 schreef Lijnloos het volgende:
Oh Amaranta, dat klinkt niet tof... Heb je vandaag een beetje rustig dagje? Hoop dat je nog een beetje slaap kunt pakken !
Helaas, tenzij ik mijn vader bel of hij Eva op komt halen. Maar ze heeft alweer standje ADHD aanstaan. Hoewel ze nu chill voor de tv zit dus voor mij ene uitstekend moment om broertje te gaan voeden

zucht...2 jarigen... net wilde ze de melk, op tafel, het glas op het boekje... en ze stopt pas met zeuren als het glas op het boekje staat
pi_79324564
haha, Nee, Leah hoeft nog even niet aan het werk.
Ik heb er wel zin in maar Leah achterlaten niet zo...

Amaranta, balen dat het niet doorslapen van Fabian je zo uitput. Ik heb ook geen tips (mijn eigen baby wil ook nog 1 a 2 keer drinken).
Wel fijn dat je dan aaneensluitend ouderschapsverlof hebt...heb je nog even.
Ik neem het net als Faja ook 1 dag per week en werk dan nog 3 dagen (ik werk normaal 4 dagen)

Leah heeft gisteren 2 flinke prikken gehad en heeft bijna de hele dag geslapen.
Ze wilde ook niet zo goed drinken...kleine beetjes.
Vannacht om 3 uur was ze blijkbaar uitgehongerd want toen heeft ze beiden (zeer volle) borsten compleet leeg gedronken maar nu slaapt ze alweer even (komen net van school af).
Ze lijkt toch nog niet helemaal haarzelf
pi_79324659
Amaranta, ik heb bij Leander ook nachten huilend zitten voeden hoor. En gewoon mazzel dat Florian maar max. 2x komt 's anchts (vannacht maar 1 keer, gisteren 23:30, vannacht 4:00 en vanmorgen om 7:00, maar toen was ik er toch al uit.

Mijn moeder zij gisteren dat zij bij alle 7 's nachts wel eens had zitten brullen en mijn moeder is heul stoer! Ze zei: 'dan dacht ik: 'iedereen is blij dat we een baby hebben, maar ík zit hier '
Arme mams

Die popjes... volgens mij heb ik daar een paar van, ik ga even zoeken!

Vanacht... Nou, waar hij gisteren steeds 10-40 cc dronk met moeite.... En dan nog 30 of 40 er achteraan met de fles...

23:30: 30 cc
4:00: 60 cc
7:00: 50 cc
8:15: 30 cc

te weinig? Ja, dat denk ik wel. Maar wél vooruitgang in productie. Vooral omdat 7:00 en 8:15 zo dicht op elkaar zitten

Nu hopen dat ik de ochtend zo kan plannen dat ik een hongerige baby heb als de lactatiekundige komt om 2 uur.
Ow en om te bewijzen dat hij heus stoer is, lachte hij vanmorgen echt voluit naar me Echt zo'n kleine-baby-mond-open-lach
pi_79324695
Klinkt allemaal zeer hoopvol, freecell
pi_79324842
Feecell wat fijn dat er (een beetje) vooruitgang in lijkt te zitten!!
pi_79324993
Ik ben gematigd positief hoor, want zijn gewicht gaat absoluut nog niet omhoog.

Als ik terug denk, denk ik dat maandag de bv redelijk acuut gestopt is Vanaf toen was hij af en toe erg mopperig na het voeden en kwam hij soms eerder weer.
En ik had ineens geen razende honger meer vanaf maandag
pi_79325204
Freecell wat fijn dat de productie toe lijkt te nemen!!! Super dat de LK ook zo snel kan komen!
Maf hoor dat de productie plotseling zo afgenomen was, zuigt Florian dan toch niet krachtig of lang genoeg ofzo, want hij kwam wel steeds iig om de drie uur toch? Succes met de LK die heeft vast antwoorden en oplossingen

Amaranta

Keshet wat een super foto's
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:51:02 #46
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79325625
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:53 schreef octopussy het volgende:
Freecell
je hebt er gelukkig al weer wat in gekregen bij Florian zie ik. Heb je kunstvoeding in huis eigenlijk? Ik snap dat je het liefst moedermelk geeft, maar wanneer je je zo rot voelt over Florianders groei dan is het misschien toch wel een idee om te proberen om hem bij te voeden met kunstvoeding. Het is niet zo dat alle effecten van borstvoeding gelijk teniet worden gedaan en volgens mij heb je ook niet meteen een borstweigeraar als je een flesje geeft. Bij Hannah is dat in ieder geval wel goed gegaan. Overigens krijgen babies met vingervoeden wel heel veel lucht binnen (=darmkrampjes) dus wat dat betreft is een flesje (zoals de s-fles van difrax) toch handiger.
Maar goed, ik snap dat je eerst de LK wilt spreken.
Dat klopt niet helemaal hoor!
Harry heeft een hele week zijn eten (mede) verkregen door fingerfeeding en hij heeft nooit darmkrmapjes gehad! Nu smekt hij zelfs nog af en toe ten teken dat hij dus wat lucht naar binnen zuigt, maar hij hoeft zelfs zelden te boeren na of tijdens het voeden...
Hij heeft 1 nacht krampen gehad en dat was toen ik erwtensoep gegeten heb

Wat jammer dat ze spuugt. Is het echt heel veel wat ze spuugt? Want een mondje mag sowieso wel.

En over dat tegenop zien dat je haar ergens moet gaan achterlaten: ik ben me erg aan het verheugen dat ik weer aan het werk kan na ruim een half jaar niks gedaan te hebben. Eindelijk weer eens iets anders dan de 4 muren van ons huis. Alleen dat wegbrengen van Harry inderdaad... Hij is nog maar zo klein... <sucht>

Sorbo, succes met de echo

Pff, gebroken nachten zijn vervelend. Ik bof echt met een ventje dat een behoorlijke lange ruk maakt (5-6 uur)

Fijn dat het vooruitgaat freecell!
Ow opeens bedenk ik me dat we thuis met Harry nog het volgende gedaan hebben. Hij dronk dus niet zoveel waardoor hij (volgens de vroedvrouw) ook niet snel het gevoel had dat zijn maag alweer leeg was. Zo hebben we hem dus eerst een flinke shot bijvoeding (bv) gegeven (dat was toen ruim 20cc) en toen meldde hij zich 3 uur later ineens wél en deed hij wel woeste pogingen tot drinken. Alsof er opeens een knopje omgegaan was...
En dat hij nog niet aankomt dat kan, als hij maar niet nog meer afvalt...
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:02:57 #47
265732 Keshet
pi_79326018
Mogguh!

Davinia: Geslaagd voor de meubeltjes zijn we zo ongeveer wel!
De rest van de spullen nog niet helemaal, ik vond het niet zo tof om in de Prenatal te zijn waar voor mijn gevoel iedereen of ongeveer net zo ver zwanger was als ik had moeten zijn of met een klein babietje liep. Ik was het er snel zat.
Gelukkig hebben ze ook een webshop.
Meh, ik ga binnenkort wel weer. We hebben nog wel even voor ze thuis is!
Ze krijgt inderdaad nog afgekolfde melk, aangevuld met 'breast milk fortifier' en extra vet via het infuus. Ze wordt echt volgestopt met krachtvoer. Ze krijgt nu 24 keer per dag 4,5 mililiter melk!

Ik heb echt al superveel popjes aangeboden gekregen, echt geweldig!
Er gaan een hoop kindjes en papa's en mama's blijgemaakt worden!

Dus, als iemand een popje voor Isabeau heeft dan mag er natuurlijk ook 1 die kant op! (Ik heb je een PM gestuurd Sorbo!)
Als tegenprestatie zien we natuurlijk graag een foto van Isabeau met haar popjes!

Voor mij is het lastiger om die foto te maken; als ik alle popjes in de couveuse stop dan:
1. Zie je Teigetje niet meer
2. Moeten ze allemaal weer mee naar huis voor een tweede wasbeurt voordat ze naar een ander kindje mogen.

Maar, er komt een foto! Hoe dan ook!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:08:19 #48
100412 mefke79
komt goed!
pi_79326211
Amaranta
Free, vast een klein juichje en veel succes met de lk.

Onze kleine baby is echt pleitte. We hebben em net hier even gewogen en gemeten: 8.8 kilo en 71 cm
zelfs met correctie van hier thuis meten ipv op het cb is het gewoon veel. Ik vond em al zo zwaar worden.
pi_79326553
Wow mefke wat is Driekus al groot inderdaad. Xeentje is een dag jonger maar 2,7 kilo lichter.
Ik vind die foto in het zwembad in het fototopic zo leuk!

Sorbootje, nog even terugkomend op wat ik eerder las: mijn ervaring bij het maken van de echo is dat degene die de echo maakte totaal geen oog had voor de kindjes zelf, laat staan hoe ze daar naartoe vervoerd waren. Hij keek echt alleen maar naar de monitor en vertelde een assistent hoe we Xeentje moesten draaien. Daarna hadden we een afspraak met een kinderarts en die was dan weer wel geinteresseerd in van alles, maar ook niet hoe ze vervoerd werd.
Succes vanmiddag! Ik hoop dat je goed nieuws zult krijgen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:21:36 #50
100412 mefke79
komt goed!
pi_79326675
Sorbo, succes!

Xenia, Driekus moet ook 1.97 meter worden, dus hij heeft wat te doen. En zijn geboortegewicht was ook ietsje hoger dan van xeentje, hij speelt vals hoor, nu al.
pi_79331231
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 07:09 schreef lily het volgende:

Claudia, Leah heeft ook sinds haar geboorte een vies oogje. Ik moet het een paar keer per dag schoonmaken. Het is een verstopt traanbuisje en ze doen er niks aan tot ze een jaar is (zucht).
Ik heb van de huisarts dingen meegekregen om het spul in op te vangen zodat ze dat in het laboratorium kunnen bekijken en gericht een antibioticum kunnen geven.

Mijn kraamhulp vertelde me trouwens dat je oogjes met afgekoeld gekookt water schoon moet maken, maar de huisarts garandeerde me dat het gewoon met kraanwater mag. Die informatie heeft ze van een oogarts.
pi_79331303
Keshet, ik heb helaas niet zo'n popje, maar ik vind het een heel leuke actie van je. En mooie foto's van je kleine meid!
pi_79331376
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn kraamhulp vertelde me trouwens dat je oogjes met afgekoeld gekookt water schoon moet maken, maar de huisarts garandeerde me dat het gewoon met kraanwater mag. Die informatie heeft ze van een oogarts.
Ik doe het meestal met afgekoeld gekookt water maar dat heb ik niet altijd bij de hand en veeg het dus ook soms gewoon af met een doekje.. (of mijn pinknagel )
pi_79331715
Hallo allemaal, ik post hier nooit maar lees altijd wel gezellig mee

Ik wil toch even reageren over het prutoogjes-gebeuren.
Mette (nu bijna 5 maanden) heeft vanaf de geboorte al prutoogjes. Al bij de dokter geweest, doorgestuurd naar Oogziekenhuis, die zeiden het af te wachten. Na 3 maanden nog steeds zielige prutoogjes, soms helemaal dichtgeplakt..
Toch maar weer naar de dokter, die heeft toch een kweekje afgenomen. Blijkt het dus wel een bacterie te zijn, wel goed aardig maar je komt er niet vanaf zonder medicijnen. Dus wij druppelen een soort van gel al wel een maand nu. Ze is er nu bijna vanaf, vanmiddag gaan we weer even op controle.

Al met al als het toch wel lang aanhoud gewoon even om een kweekje vragen, kan dus ook wat anders zijn dan het traanbuisje.

En nu ga ik weer ik lurkstand
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_79331880
Vervelend van de prutoogjes. Isa heeft het eventjes gehad toen ze net geboren was.

Isa probeert nu trouwens steeds te duimen, het lukt alleen nog niet zo goed. Zodra ze eigenlijk haar speen wil, gaat ze eerst likken aan haar handpalm en ineens zit de duim erin. Ze gaat er dan alleen niet aan zuigen, maar beweegt die duim wild heen en weer in haar mondje en 'hapt' er een beetje op (dat doet ze trouwens ook vaak op de speen). Vervolgens zit ze met de andere vingertjes in haar oogje en dan vind ze het niet leuk meer.. Ze heeft dus nog niet in de gaten dat ze haar handje dan stil moet houden!
pi_79331981
ah ok, wickie...ik kaart het in ieder geval aan als ik bij de HA ben..

Leah snapt het duimen ook nog niet zo goed. Ze probeert het ook af en toe, haha
pi_79332205
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:02 schreef Keshet het volgende:
Mogguh!

Davinia: Geslaagd voor de meubeltjes zijn we zo ongeveer wel!
De rest van de spullen nog niet helemaal, ik vond het niet zo tof om in de Prenatal te zijn waar voor mijn gevoel iedereen of ongeveer net zo ver zwanger was als ik had moeten zijn of met een klein babietje liep. Ik was het er snel zat.
Gelukkig hebben ze ook een webshop.
Meh, ik ga binnenkort wel weer. We hebben nog wel even voor ze thuis is!
Ze krijgt inderdaad nog afgekolfde melk, aangevuld met 'breast milk fortifier' en extra vet via het infuus. Ze wordt echt volgestopt met krachtvoer. Ze krijgt nu 24 keer per dag 4,5 mililiter melk!

Ik heb echt al superveel popjes aangeboden gekregen, echt geweldig!
Er gaan een hoop kindjes en papa's en mama's blijgemaakt worden!

Dus, als iemand een popje voor Isabeau heeft dan mag er natuurlijk ook 1 die kant op! (Ik heb je een PM gestuurd Sorbo!)
Als tegenprestatie zien we natuurlijk graag een foto van Isabeau met haar popjes!

Voor mij is het lastiger om die foto te maken; als ik alle popjes in de couveuse stop dan:
1. Zie je Teigetje niet meer
2. Moeten ze allemaal weer mee naar huis voor een tweede wasbeurt voordat ze naar een ander kindje mogen.

Maar, er komt een foto! Hoe dan ook!

Oohh nou kan ik niet kiezen (ben ik sowieso al slecht in..)!!! Sorbootje of Keshet..
pi_79332247
Die prutoogjes zijn vervelend inderdaad. Ik bedenk me nu pas dat we die hier nu niet hebben, tel uw zegeningen

Zonder speen slaapt Florian dus echt niet in Hij is op een dag meer dan een keer zo lang wakker sinds de speen aan de kant is....
Maar van slapen groeien ze toch beter dan van wakker zijn?

* freecell twijfelt of ze er wel goed aan doet zo....
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:42:22 #59
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79332682
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:28 schreef freecell het volgende:
Die prutoogjes zijn vervelend inderdaad. Ik bedenk me nu pas dat we die hier nu niet hebben, tel uw zegeningen

Zonder speen slaapt Florian dus echt niet in Hij is op een dag meer dan een keer zo lang wakker sinds de speen aan de kant is....
Maar van slapen groeien ze toch beter dan van wakker zijn?

* freecell twijfelt of ze er wel goed aan doet zo....
Wat kan zo'n kleintje je onzeker maken hè?
En een pink erin? Of valt Florian in slaap aan de borst? En anders toch maar gewoon een speen...
Hoe laat kwam de lactatiekundige ook alweer?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:50:36 #60
265732 Keshet
pi_79332940
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:27 schreef NieuweUser het volgende:

[..]

Oohh nou kan ik niet kiezen (ben ik sowieso al slecht in..)!!! Sorbootje of Keshet..
Hoi!
Je hoeft niet te kiezen!
Mijn uitgangspunt bij deze actie is kindjes blij maken, klein of groot!
Ik heb er geen enkel probleem mee als je het popje naar Sorbo opstuurt! (Mits ze er niet al 1 geregeld heeft. )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')