abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79436481
Goeiemorgen

Lente en Serpente, ook al weer naar de grote babies! Nou tot daar dan maar weer over 3 maandjes...
En wat goed dat Lente al aan het schuiven is, die gaat hard!

Trix, wat sneu dat Stef nu toch een helmpje krijgt, maar het is wel fijn dat ze er meteen wat aan doen nu, daar zal hij op de lange termijn alleen maar baat bij hebben. Op zoek naar een toffe print nu en dan wordt ie vast net zo'n knapperd als Oscar met zijn helm.

Hier gaat alles zijn gangetje wel eigenlijk. Ik ben al weer wakker uiteraard, Minke heeft al een flesje op dus kan zo richting werk en dan doet manlief het brengen naar het kdv... Ben alleen echt op nu, gisteren 2 wedstrijden gehockeyt en dat sloopt wel zeg. Nou ja, vanavond maar weer vroeg naar bed.
  maandag 22 maart 2010 @ 06:43:19 #152
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79436485
goedemorgen

succes op het CB Poppejans en Ssserpente

wat een rustig weekend hier op Fok zeg!

jeetje Driekus gaat ook al naar de grote babietjes! tot ziens grote man! (en lange mama )

En ik ben vandaag nog een dagje vrij. Vanmiddag flink boodschappen doen, de koelkast is zo goed als leeg...
Evie wordt wakker geloof ik, tot later vandaag
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_79436716
Wij laten Thomas soms ook huilen om in slaap te komen. Eerst vond ik het moeilijk, maar het went toch wel... Ik merk trouwens snel genoeg wanneer het niet werkt en hij alleen maar overstuur raakt, dan laat ik hem niet huilen...

Claudia, Thomas heeft gisteren 3,5 fles opgedronken van 180ml. In principe moet hij er nu 4 van 180/210 hebben, dus zo slecht is het niet. Maar vorige week dronk hij er nog 5 van 180. Dus misschien is zijn ziekte een mooie overstap van 5 naar 4 flessen. ( ik vroeg me toch al af hoe ik dat voor elkaar moest krijgen...)
  maandag 22 maart 2010 @ 08:14:50 #154
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79437043
Goodmornings! Iedereen een fijn weekend gehad? Wij wel, lekker geluierd en met Stef naar zijn opa en oma in verweggistan geweest. Het ging hardstikke goed, hij heeft eigenlijk de hele rit (zowel heen als terug) geslapen Bij opa en oma was het ook gezellig alleen toch jammer dat mensen nog wel eens de neiging hebben hun opvoedkundige ideeën te zien als de enige waarheid en jou vervolgens gaan becommentariseren als je je daar niet aan houdt en hij heeft eventjes in de tuin gespeeld zelfs!

Free, dikke terug, hoe is het nou? Die foto's zijn inderdaad wel duidelijk zeg, jemig.. Vind je echt doorbijter van het jaar hoor, sterke vrouw!

Het-is-mij, ik weet niet precies wat de 'minimum eisen' zijn voor een helmpje, maar Stef's hoofd is nu ook aan één kant 'groter' als aan de andere en hij heeft ook een beetje een 'cone-head' nu zeg maar, met een soort van bult helemaal boven, bij zijn kruin zeg maar, misschien dat hij daarom toch in aanmerking komt? En de fysio zei ook dat wellicht later zal blijken dat het tóch niet nodig is, maar je kunt beter opgeven en afblazen als te laat opgeven en niet meer geholpen worden zei hij Ik zal vandeweek wel eens kijken of ik een foto kan maken van de bult achterop, het ziet er vanaf opzij uit alsof de achterkant recht omhoog loopt en dan op het hoogste punt een soort punt heeft, ofzo. Nouja, foto volgt, denk ik

Ssserpente, foto's ben ik weer mee bezig, moet er nog wat bewerken en dan kom ik mijn ventje weer showen hoor Hoop dat je nu Lente's doorbroken nachten hebt doorbroken!

En ik wilde nog veel meer zeggen, maar door een zoek-actie naar een iets té goed opgeborgen nota heb ik geen tijd meer.. Dagdag!
3!
  maandag 22 maart 2010 @ 09:15:59 #155
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79437886
Mogge iedereen....

Incantrix lekker gerelaxed... Tja, en oma's en opa's blijven dat doen. Die van mij ook soms, heeeel voorzichtig...

Free .R.E.S.P.E.C.T. voor jou hoor!

Verder geen tijd om bij te lezen, lees wel zo hier en daar hoe het iedereen vergaat!

Alexa is vol aan de omrols, tijgers en kruips dus het wordt steeds leuker hier!

voor iedereen
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_79438597
Goedemorgen!!

Ik las leuke verhalen over de weekenden, Aviva in een rokje , rupsje Lente , Alexa die aan het rollen is en andere leuke verhalen!!

Hier alles ok!! Nog een weekje genieten van mijn verlof! Vanmorgen eindelijk eens een begin gemaakt met het opruimen van mijn zwangerschapskleding, dat hing allmaal nog vooraan in de kast.
pi_79438735
quote:
Op maandag 22 maart 2010 08:14 schreef Incantrix het volgende:

Het-is-mij, ik weet niet precies wat de 'minimum eisen' zijn voor een helmpje, maar Stef's hoofd is nu ook aan één kant 'groter' als aan de andere en hij heeft ook een beetje een 'cone-head' nu zeg maar, met een soort van bult helemaal boven, bij zijn kruin zeg maar, misschien dat hij daarom toch in aanmerking komt? En de fysio zei ook dat wellicht later zal blijken dat het tóch niet nodig is, maar je kunt beter opgeven en afblazen als te laat opgeven en niet meer geholpen worden zei hij Ik zal vandeweek wel eens kijken of ik een foto kan maken van de bult achterop, het ziet er vanaf opzij uit alsof de achterkant recht omhoog loopt en dan op het hoogste punt een soort punt heeft, ofzo. Nouja, foto volgt, denk ik
Heb in het redressiehelmtopic antwoord gegeven.

En de rest allemaal succes bij het bureau en een fijne dag!

@ Sssserpente, wij zijn met bijvoeding begonnen, ook ivm reflux en heb in het flesvoedingtopic "öns schema" gezet, miss. heb je daar wat aan?
Weet alleen niet hoe het zit met bv dan weer.
Heb je van het cb gee nboekje meegekregen met per maand voorbeeldschema's en hoe vaak fles/borst/bijvoeding?
  maandag 22 maart 2010 @ 10:03:57 #158
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79438954
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:07 schreef Ssserpente het volgende:
Succes morgen, Poppjans. Sterkte ook met z'n hoofdje. Hoop dat het meevalt. Je klinkt zelf iig vrij laconiek.

Wij moeten morgen ook weer.

Ik hoop dat ze een voedingsschema oid hebben om zachtjesaan de bijvoeding te introduceren. Tot nu toe is er van schema nl totaal geen sprake geweest. Maar met hapjes tussendoor is dat misschien toch wel handig.

Ik zie her en der bijvoorbeeld op Internet dat kindjes van zes maanden rond 1900/2000 uur hun laatste papfles krijgen. Ik geef Lente om 2200 uur een pyjamapapje en dan drinkt ze 's nachts en overdag gewoon bv. Maar hoevéél voedingen dan precies..? Geen idee!
met hapjes hoef je niet ineens een schema te introduceren, hoor
je begint de eerste weken met 1 keer per dag een hapje, dat kan prima tijdens jouw lunch of avondeten, als ze dan niet slaapt.
dat wordt langzaam opgebouwd naar 2 maal daags een paar weken later, dus s ochtends een hapje ergens en tijdens jullie avondeten bijvoorbeeld.
daarna dan een hapje halverwege de ochtend, met lunch en met avondeten.

nou, dan kom je er wel.

geen schema voor nodig

en als ze goed eet en ze heeft honger, dan ga je kiezen of je een hapje geeft of een bv. of eerst hapje en bv als toetje. zo bouwt de bv vanzelf af en de hapjes vanzelf op.

bj, veel plezier vandaag!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79439207
Vanmiddag komt de verpleegkundige van Kind & Gezin langs. Toch best spannend eigenlijk
pi_79439306
Lente gaat ons ook al weer verlaten?!?! Woah ze is maar ietsjes ouder dan Niels! Tot gauw grote meid met een gevaarlijke tand! En ook al aan het tijgeren

Niels is vandaag 5 maanden En hij heeft net voor het eerst moedermelk met rijstebloem gehad, hij vond het lekker Ik wist niet hoeveel ik moest geven, ik denk dat het zo'n 10 lepeltjes waren. De pap moet straks de fles vervangen wanneer ik aan het werk ben, het lukt hem nog steeds niet om uit de fles te drinken.

Gisteren zijn we op bezoek geweest bij zijn vriendje van de cursus Samen Bevallen. Dat kindje is 2 weken ouder maar is een kilo zwaarder en zit al in maat 74, ook was hij druk bezig met omrollen en zijn voetjes pakken, super leuk En hij at Niels' hand op!
Op dit moment is Niels heel hard aan het brabbelen en lachen naar een speeltje op het speelkleed

Wat is het heerlijk weer he?! Ik ben zo blij dat het eindelijk lente wordt!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_79440085
Wow, Niels alweer 5 maanden ...

Oh en Twinkly, hier is het niet echt lekker weer, koud en richting regen (maar nog droog)... dus stuur die zon es deze kant op!
pi_79440372
Twinkly, hoeveel rijstebloem op hoeveel moedermelk heb je gedaan? Wij mogen hier van het CB ook beginnen met rijstebloem maar ze gaven daar aan dat je met moedermelk niet echt dikke pap kan maken vanwege een bepaald eiwit wat er in zit. Valt dat mee?
pi_79440487
In moedermelk zit een enzym dat ervoor zorgt dat de pap direct weer dun wordt inderdaad. Ik heb Biobim gebruikt, dat is volkoren rijstebloem en die wordt niet dun, misschien omdat er vezels in zitten dat het zetmeel minder snel afgebroken wordt?
Het was denk ik 10 ml moedermelk ofzo en ik heb een volle theelepel erbij gedaan tot het een papje was dat makkelijk van de lepel gegeten kon worden. Op de verpakking staat aangegeven hoeveel je erbij moet doen maar ik heb het op gevoel gedaan omdat het zo weinig was.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_79440556
Thx. Dan ga ik dat over een paar weken eens proberen.
Fijn dat hij het lekker vindt, dat geeft vertrouwen voor als je weer moet werken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubey op 22-03-2010 11:26:27 (spelfout) ]
pi_79440725
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:04 schreef Rubey het volgende:
Thx. Dan ga ik dat over een paar weken eens proberen.
Fijn dat hij het lekker vindt, dat geeft vertrouwens voor als je weer moet werken!
Inderdaad Morgen zal ik eens proberen wat hij doet wanneer hij echt honger heeft, nu heb ik het na de voeding gegeven.
pi_79442186
Weer terug van CB. Hij weegt nu 6220 gram en is 60,5 cm. Een kilo gegroeid! En ook een aantal cm erbij.
Prikjes gehad, hij gaf geen kik bij de 1e, maar moest even paar seconden erg huilen bij het tweede prikje.
En doorverwijzing gehad naar kinderfysio voor zn voorkeurshouding (rechts) hij heeft echt een stuk plat op zn achterhoofd rechts.(maar dat had ik zelf ook al geconcludeerd).
Helmtherapie hoefde het helemaal nog niet te betekenen en dan nog beslis je dat zelf zei de arts, en dat het niet bewezen was dat het zonder helm niet vanzelf weer goed kon groeien.
Met behulp van kinderfysio dacht ze wel dat het goed te verhelpen was, want Wolf draait wel gewoon helemaal naar links.
Maak me dus verder niet ongerust, en bij wel een helm; komt het ook wel weer in orde.

Incantrix, ze hadden dus echt broertjes kunnen zijn, die jochies van ons
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 22 maart 2010 @ 12:01:19 #167
35189 Troel
scherp en bot
pi_79442320
Hier ook een jochie van 5 maanden

Met twee gescheurde trommelvliezen, blijkbaar waren twee ontstoken snotoogjes nog niet genoeg om alles weg te krijgen. 't Arme kind.
Bloemkool wordt hier beduidend minder lekker gevonden dan sperziebonen en doperwtjes
Met Ruben zijn we ongeveer op dezelfde leeftijd begonnen met bijvoeding, maar die wilde er in het begin nog niets van weten, Jochem daarentegen kan echt boos worden als zijn portie op is. En nee, we geven nog geen volledige potjes
Raply-en is niet echt zijn favoriet lijkt het wel, maar wellicht dat dat straks op de camping wat beter zal gaan

Oja en nog steeds 's ochtends borstvoeding
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79443144
Hier al weer een ego post, heb de puf gewoon niet om bij te lezen.... veel te druk met van alles en nog wat.

Vanmorgen met Jamie naar de HA geweest, hij hoest al zeker 1,5 week als een oud karrepaard. Vanmorgen was hij een beetje aan t hijgen en t piepen. Er is een infectie geconstateerd aan de bovenste luchtwegen (zit gelukkig nog niet op zn longen) Dus nu weer 4 keer per dag aan de ventolin pufjes. Jamie vind t verschrikkelijk om die dingen te krijgen, dan probeert zich in allemacht om te draaien zodat dat ding van zn gezicht gaat en dan krijsen echt sneu. Maar goed wat moet dat moet.
Ben van t weekend op de zwarte markt geweest, heb een 3 delig zwart krijtstreep kostuum voor hem gehaald. Mn broer gaat over 2 weken trouwen, dus Jamie moet wel als een echte gentlemen verschijnen Vanavond maar ff passen.
  maandag 22 maart 2010 @ 12:34:08 #169
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79443469
Troel, wat sneu voor Jochem Wel fijn dat hij zo geniet van de bijvoeding!

en jamie ook zo zieligjes, dikke

En op veler verzoek Aviva in jurkje, onder een linkje.
Aviva in jurkje
Volledige outfit
pi_79444186
Beterschap voor Jamie, zo sneu is dat bij babytjes. zo'n puftoeter op het gezicht!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79444319
Aviva, wat ben je moooooooi!

Wat zielig voor Jochem Twee gescheurde trommelvliezen maar liefst, wat moet dat een pijn hebben gedaan. Ik hoop dat het voor baby's net zo werkt als voor volwassenen, als het eenmaal gescheurd is is de pijn weg. Beterschap

En ook arme Jamie. Zo rot om iets te moeten doen bij zo'n kleintje wat ze zo vervelend vinden. Ik heb dat met het neusje uitzuigen. Xeentje huilt bijna nooit, maar zodra ik met dat ding aan kom zetten huilt ze tranen met tuiten. Sterkte Martine

Misschien een tip voor de kindjes met een voorkeurshouding: Omdat andersom verschonen er nogal eens bij inschoot, hadden we een tijdje geleden iets anders bedacht en het werkt echt supergoed. We hebben het bovenste gedeelte van een Cotoons mobiel aan de muur gehangen bij de comode. Dus aan de kant waar ze naartoe moet kijken. Dat deel van de mobiel is heel plat en hangt dus tegen de muur aan. Er zitten kleine ledlampjes in die van kleur veranderen en ons meisje vindt het helemaal geweldig om naar te kijken en aan te trekken. Het gaat om deze mobiel:

Hier een aktiefoto.
pi_79444339
Arme Jamie

Aviva

Hier wat krampjes... Wat wil je, eerst een paar weken te weinig eten en dan ineens wel genoeg. Best logisch!
pi_79444579
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:02 schreef Xenia het volgende:

Misschien een tip voor de kindjes met een voorkeurshouding: Omdat andersom verschonen er nogal eens bij inschoot,
Och jemig, krijg je echt zulke adviezen? Dat je echt overal op moet gaan letten qua houding?
Pff ik hoop maar dat dat mij lukt dan!
Donderdag komt de kinderfysio hier thuis, dus ben heel erg benieuwd wat ze precies komt doen

De tip is wel leuk, iets boven het aankleedkussen hangen ga ik misschien ook wel doen
pi_79445429
Dat mobiel klinkt wel leuk zeg!
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:10 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Och jemig, krijg je echt zulke adviezen? Dat je echt overal op moet gaan letten qua houding?
Donderdag komt de kinderfysio hier thuis, dus ben heel erg benieuwd wat ze precies komt doen

De tip is wel leuk, iets boven het aankleedkussen hangen ga ik misschien ook wel doen
Heej Poppejans wat gek dat je daar geen foldertje over meegekregen hebt? Wij toen wel en wij hadden toen ook de arts, uh die met de Friese naam.

Dat jurkje staat haar leuk en stoer Davinia
pi_79445565
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:36 schreef Twinkly het volgende:
Dat mobiel klinkt wel leuk zeg!
[..]

Heej Poppejans wat gek dat je daar geen foldertje over meegekregen hebt? Wij toen wel en wij hadden toen ook de arts, uh die met de Friese naam.

Nee, ik heb niks meegekregen. Wat stom! Is ze zeker vergeten, vorige keer rende ze me nog achterna toen ik Wolf al aan het omkleden was, was ze zo'n stickertje vergeten in zn boekje te plakken met paracetamol adviezen na vaccinatie
  maandag 22 maart 2010 @ 13:43:50 #176
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79445685
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:10 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Dat om en om verschonen kregen wij als advies bij Eli (nu 2,5) van de kraamverzorgster, om voorkeurshouding te voorkomen. Vond het wel logisch, eigenlijk. Doe het nu ook bij Aviva. Leg haar ook steeds iets anders in de box. Kleine moeite voor mij, en als ik daar iets mee kan voorkomen, waarom niet?
Maar ja, tis anders als je het al vanaf de kraamweek doet, natuurlijk.

Aviva ligt tegen de draaiende wasmachine te kletsen!
Ze vermaakt zich kostelijk in het washok, wat een grap! (Maar ik durf niet naar beneden te gaan om de videocamera te pakken... )
pi_79445924
Wat snoezig die foto van Aviva, en wat is ze alweer groter!
Sorry, ik had helemaal over de foto heen gekeken, was een beetje vol van mn eigen verhaal

Ik heb het aankleedkussen vanaf dag 1 verticaal liggen, maar horizontaal is dus beter voor zn hoofd?
Dan kan ik hem wel goed links naar mij laten kijken bedenk ik me nu gaan we meteen doen, bedankt hoor!
pi_79447531
Om en om verschonen en ook haar flesje om en om geven kregen we hier ook als advies. Het helpt niet echt moet ik zeggen want ze kijkt toch alle kanten op!

Aviva!
  maandag 22 maart 2010 @ 14:50:55 #179
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79448216
hellow

@poppejans; Wolfje ook al een beetje afgeplat? best veel kindjes hier eigenlijk voor mijn gevoel...
ik hoop dat jullie met wisselen en dergelijke een helmpje nog kunnen voorkomen..

de tip van het verschonen had ik nog niet gehoord; maar ik heb het aankleedkussen ook verticaal liggen en benaderen Evie dus vanaf haar voetjes...
Fles krijgt ze wel altijd van dezelfde kant; maar Evie is zo druk en bewegelijk; die ligt ook elke keer anders in dr bedje enzo.. en zo op het 1e gezicht zie ik alleen een rond koppie..

ahhhh Aviva; wat ben je mooooooi en dat jurkje staat je goed hoor

Evie wil vandaag ineens meer drinken; vanmorgen 170ml, toen 150ml en net 195 ml op! normaal drinkt ze 6 flessen van 150 op een dag....Misschien eens kijken hoe het vanavond uitkomt en na de 5e fles op bed? (als het schema zo doorzet denk ik dat ze rond zes en rond tienen een fles) ... kijken of het lukt op die 5 flessen... ben benieuwd!
pi_79448269
Aviva, echt fok's next topmodel

Xeentje wordt ook al weer zo groot
pi_79448479
Poppejans, wat een leuke ticker heb jij

Leah heeft totaal geen voorkeurshouding. Ze heeft een perfect rond koppie.
De CB arts zei; daar zul je wel veel moeite voor gedaan hebben.
euh, nee

De jongens hadden wel een voorkeurshouding maar met wat opletten (zie tips hierboven) is dat goed gekomen.
  maandag 22 maart 2010 @ 15:36:52 #182
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_79449868
Aviva

Heb niet alles bijlgelezen, maar wel veel verhalen over voorkeurshoudingen en platte hoofdjes. Het valt mij ook op dat veel kindjes dat hebben ja.

Hier zit ik een beetje in dubio met de voedingen van Lucas. Hij kreeg sinds anderhalve week 5 x 90 en 1 x 120 ml. Maar nu willen we vanaf vandaag eigenlijk 5 x 120 ml geven. Hij lijkt het vandaag goed te trekken en ik moet hem zelfs wakker maken voor zijn flessen. We hopen zo eigenlijk dat hij wat rustiger wordt en beter slaapt.
Maar ik lees hier veel dat jullie kindjes vaker de fles krijgen. Lucas is nog maar 5,5 week. Op internet staat dat kindjes vanaf 3,5 kg wel naar 5 flessen mogen.

Wat te doen?
pi_79452782
Lief jullie reacties we gaan gewoon hartstikke ons best doen om zelf zn hoofd weer in de goede vorm te krijgen!
Met het aankleedkussen werkt het iig wel! Hij ligt dan op de te stimuleren kant
Ik moest ook proberen als hij slaapt, z'n hoofd de andere kant op te draaien, nou dan draait ie hem gewoon weer terug hoe vaak/zachtjes ik dat ook probeer.

Het lijkt inderdaad bijna wel een soort ''hype'' dat ineens vrijwel iedere baby een plat achterhoofd heeft!
Mijn moeder zei het ook al dat zij er nog nooit van had gehoord en nu ineens overal in de omgeving.
Vroeger toen ik klein was, was gewoon het advies met slapen je kindje op de ''goede'' zij te leggen met een rol als rugsteun tegen het terugrollen, en dat was het.

Leuk he Lily, de link wel gepikt van iemand anders van een ander forum, ik vond die ticker zoooo gaaf!
en Leah gewoon een perfect hoofd perfect mooi meisje is het!
pi_79452884
DJRandell, Ik zou naar alle flessen 120 gaan. Als het teveel is laat hij het staan of komt het in een mondje terug. En dan merk je vanzelf wel of hij die laatste fles niet meer hoeft.

Poppejans, dat afgeplatte hoofd is ook een probleem van deze tijd, omdat het nog niet zo lang sterk afgeraden wordt om babies op hun buik te laten slapen. Dus tegenwoordig liggen alle babies heel veel op hun rug, met afplatting als gevolg.
pi_79453007
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:36 schreef DJRandall het volgende:
Aviva

Heb niet alles bijlgelezen, maar wel veel verhalen over voorkeurshoudingen en platte hoofdjes. Het valt mij ook op dat veel kindjes dat hebben ja.

Hier zit ik een beetje in dubio met de voedingen van Lucas. Hij kreeg sinds anderhalve week 5 x 90 en 1 x 120 ml. Maar nu willen we vanaf vandaag eigenlijk 5 x 120 ml geven. Hij lijkt het vandaag goed te trekken en ik moet hem zelfs wakker maken voor zijn flessen. We hopen zo eigenlijk dat hij wat rustiger wordt en beter slaapt.
Maar ik lees hier veel dat jullie kindjes vaker de fles krijgen. Lucas is nog maar 5,5 week. Op internet staat dat kindjes vanaf 3,5 kg wel naar 5 flessen mogen.

Wat te doen?
DJ, als hij er zelf meer tijd tussenlaat, zou ik dat aanhouden. Maar ik zou er ook voor zorgen dat er overdag niet meer dan 4 uur tussen een voeding zit. Redt hij het dan met 5 flessen? Dan moet hij er 's nachts zo'n 7 a 8 uur tussenlaten lijkt mij. Isa zit sinds een week op 5 flessen.
pi_79453109
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie wil vandaag ineens meer drinken; vanmorgen 170ml, toen 150ml en net 195 ml op! normaal drinkt ze 6 flessen van 150 op een dag....Misschien eens kijken hoe het vanavond uitkomt en na de 5e fles op bed? (als het schema zo doorzet denk ik dat ze rond zes en rond tienen een fles) ... kijken of het lukt op die 5 flessen... ben benieuwd!
Ik zou het gewoon eens proberen BJ! En misschien kun je die van 22.00 uur heel ietsje later doen (als ze dat trekt natuurlijk) zodat ze de nacht wat beter doorslaapt! Isa krijgt de laatste flessen rond 19.00 uur en 23.30 uur (moeten we haar wakker voor maken) en dan 's ochtends rond 7.00 uur weer!
Succes! Ik ben benieuwd!
pi_79453422
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:41 schreef Xenia het volgende:

Poppejans, dat afgeplatte hoofd is ook een probleem van deze tijd, omdat het nog niet zo lang sterk afgeraden wordt om babies op hun buik te laten slapen. Dus tegenwoordig liggen alle babies heel veel op hun rug, met afplatting als gevolg.
Oh, dat klinkt inderdaad wel als een logische verklaring ja!
pi_79453593
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:50 schreef Beessie-Jen het volgende:

Waar zit bij jullie die 6e fles dan, is dat 's nachts? Of krijgt ze overdag nog korter dan 4 uur ertussen?
Wij hebben deze flestijden(zie hieronder) al een hele poos, gaat echt heerlijk! Uiteindelijk laten ze vaak zelf ook wel merken dat 1 fles eraf kan, misschien is Evie daar al beetje mee bezig nu, omdat ze ineens meer gaat drinken

5x 180+6 schepjes

6.30/7.00
10.30/11.00
14.30/15.00
18.30/19.00
23.30/0.00 (moet ik hem altijd wakker maken)
  maandag 22 maart 2010 @ 16:59:28 #189
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79453615
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:46 schreef NieuweUser het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon eens proberen BJ! En misschien kun je die van 22.00 uur heel ietsje later doen (als ze dat trekt natuurlijk) zodat ze de nacht wat beter doorslaapt! Isa krijgt de laatste flessen rond 19.00 uur en 23.30 uur (moeten we haar wakker voor maken) en dan 's ochtends rond 7.00 uur weer!
Succes! Ik ben benieuwd!

ik ben ook heeeeeel benieuwd... en idd zou mooi zijn als we die laatste fles nog net iets later kunnen geven
pi_79453756
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:58 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Waar zit bij jullie die 6e fles dan, is dat 's nachts? Of krijgt ze overdag nog korter dan 4 uur ertussen?
Wij hebben deze flestijden(zie hieronder) al een hele poos, gaat echt heerlijk! Uiteindelijk laten ze vaak zelf ook wel merken dat 1 fles eraf kan, misschien is Evie daar al beetje mee bezig nu, omdat ze ineens meer gaat drinken

5x 180+6 schepjes

6.30/7.00
10.30/11.00
14.30/15.00
18.30/19.00
Ziet er precies hetzelfde uit als bij ons!! Isa krijt alleen nu nog 150 + 5, maar ik denk dat dit gauw meer wordt, ze leek namelijk vanmiddag nog honger te hebben nadat ze de fles leeg had.
  maandag 22 maart 2010 @ 17:04:04 #191
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79453803
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:58 schreef Poppejans het volgende:

[..]

5x 180+6 schepjes

6.30/7.00
10.30/11.00
14.30/15.00
18.30/19.00
dat van Evie is wel BV natuurlijk, maar de tijden met 6 flessen ongeveer
6-7
10-11
14
17-18
21
0

zoiets ongeveer.... en sorry voor slordig en kort typen... heb maar 1 hand vrij..
pi_79454521
Jongens ik ben zo moe! Wie wil Isabeau uitleggen dat je niet 's nachts twee uur wakker moet blijven als je moeder bij je op de kamer slaapt en net d'r bed ingerold is?

Logeerde bij de ouders van en ging om 1 uur naar bed. 1.40u was Isabeau ineens WAKKER. Het was al half 4 geweest voor ik (na minstens dertig keer slaap kindje slaap) haar weer in dromeland had. Vervolgens was ze om 5 uur weer WAKKER... etc....

Grapjurk
pi_79454828

Ik heb voor Isa ratelsokjes van de Hema gekregen. Ze lijken op het plaatje hieronder, alleen met roze kleine vogeltjes:

Nu had ik ze vanmiddag voor de grap om haar handje gedaan, en ze vind het leuk!! Ze is sowieso gek op rammel-dingen, maar nu kan ze zelf rammelen met haar handje, en ze kijkt er ook steeds naar!
pi_79455059
Oh Sorboo wat balen zeg!! Hopelijk kun je as nacht wat slaap inhalen!
  maandag 22 maart 2010 @ 19:17:55 #195
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79458712
Ik ben bijgelezen, maar het lukt echt niet om op iedereen te reageren

Ik las wel heel goed nieuws voor de jongens van simmu!

En we hebben 'afscheid' moeten nemen van een paar grote baby's

Ook zag ik iets voorbij komen over vakanties...
Wij gaan begin mei een weekje naar de Eiffel. We hebben er enorm zin in. Ik moet alleen nog wat gaan doen aan mijn conditie want anders wordt het wandelen niks...
Verder gaat hier alles prima. Morgen ga ik proberen om weer te gaan wegen om te zien of hij genoeg aangekomen is, maar de luiers blijven geel dus ik denk dt het wel goed zit...
pi_79459179
Sorbo *gaaaaaap!* Isabeau, pitten jij, anders krijg je wallen en dan ben je minder mooi.

Hier nu ook eindelijk gele luiers En tot in de nek zeg maar
pi_79460033
quote:
Op maandag 22 maart 2010 06:41 schreef Lijnloos het volgende:
Goeiemorgen

Lente en Serpente, ook al weer naar de grote babies! Nou tot daar dan maar weer over 3 maandjes...
Nou, het was eigenlijk mijn bedoeling om hier stiekem gewoon te blijven hangen. Ik hoopte dat jullie dat toch niet door zouden hebben… Maar ik val bij voorbaat al door de mand.

Taks, Alexa ook lekker actief! Leuk hè?

Thanks, Het-is-mij, ik ga eens kijken. Maar ik denk dat ik idd gewoon maar lekker door blijf gaan zoals nu, met af en toe een hapje tussendoor.

Wat een fijne post, Davina! Ik was het ineens allemaal nogal ingewikkeld gaan bekijken, maar da’s helemaal niet nodig. Door jouw post besef ik weer dat ik gewon lekker op m’n gevoel af moet gaan ipv me proberen te houden aan andermans schema’s. We kijken wel hoe het loopt en dan ontstaat er ws vanzelf een schema dat bij ons past. Dank je!

Agossie Troel, heeft ie er last van?

Och Sorbo, geweldig hè, zo’n nacht. Vooral als je niet thuis slaapt. Sterkte, ik hoop dat jullie vannacht beter slapen.

We zijn weer goedgekeurd op het cb vanmorgen. We hebben een fijne arts, vind ik. Ze is rustig, vraagt hoe het gaat en geeft desgewenst advies. That's it. (Hoewel ik nog geen adviezen heb gehoord die ik zelf ook al niet op Internet (lees: Fok ) hag gevonden.) Een schema hebben ze niet, ze zijn erg pro bv geven op verzoek. En ik hoefde niet eens uit te leggen wat Rapley is.

Nou , dan ga ik maar...

Wat is dit ontzettend snel gegaan zeg! Het lijkt gisteren dat ik lag te bevallen en tegelijkertijd lijkt het alsof ik dat lachende, wriemelende wurmpje al jaren ken. En wat is het leuk om 's ochtends in dat lachende snoetje te kijken en me er steeds meer van bewust te worden dat ik een dochter heb. Een echte! En helemaal van mij! Ik kan er soms nog steeds niet over uit. Ik kijk er ook zo naar uit om 'r steeds beter te leren kennen. Ik ben benieuwd hoe d'r stemmetje en d'r lach zullen klinken en verheug me zo op d'r eerste, gammele stapjes. Ik ga elke dag van d'r genieten!

Fijn dat jullie er waren en tot heel snel in het grote babietjestopic! En een dikke knuffel voor alle kindjes!
pi_79460817
Nou, daar gaat Lente hoor. En het duurt voor ons nog zo lang. Vooruit... gefeliciteerd met je grote baby!

Heel herkenbaar je post. En ik kom gewoon meelezen in het grote baby'tjestopic want ik ben ook benieuwd naar haar eerste gammele stapjes en hoe haar stem zal klinken.

Mooie foto, zeg!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79461271
quote:
Op maandag 22 maart 2010 19:42 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Nou , dan ga ik maar...

Wat is dit ontzettend snel gegaan zeg! Het lijkt gisteren dat ik lag te bevallen en tegelijkertijd lijkt het alsof ik dat lachende, wriemelende wurmpje al jaren ken. En wat is het leuk om 's ochtends in dat lachende snoetje te kijken en me er steeds meer van bewust te worden dat ik een dochter heb. Een echte! En helemaal van mij! Ik kan er soms nog steeds niet over uit. Ik kijk er ook zo naar uit om 'r steeds beter te leren kennen. Ik ben benieuwd hoe d'r stemmetje en d'r lach zullen klinken en verheug me zo op d'r eerste, gammele stapjes. Ik ga elke dag van d'r genieten!

[ afbeelding ]

Fijn dat jullie er waren en tot heel snel in het grote babietjestopic! En een dikke knuffel voor alle kindjes!
ah gos ik word er gewoon een beetje emo van wat beschrijf je het mooi raak
en in het grote babytopic zijn we stiekem wel blij dat we Lente weer mogen verwelkomen
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 22 maart 2010 @ 20:07:23 #200
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_79461448
Maar dat is toch pas morgen officieel? Ach weet je wat? Ik 'move' haar alvast. Staat mijn binkie lekker bovenaan!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_79461505
Lente
Dág!
pi_79462440
Dag Lente!

Wat een prachtige foto
pi_79462463
Het bezoek van de verpleegkundige is goed meegevallen Thomas doet blijkbaar goed zijn best. Op dag 3 woog hij het minste (3370 gr) en vandaag op dag 17 weegt hij 4040 gr. Hij is dus goed bijgekomen Meten hebben ze niet gedaan, maar dat zal voor een volgende keer zijn.
En de krampen 's avonds horen er blijkbaar bij. Alleen jammer dat hij dan zo afziet
pi_79463174
Verrek, da's idd morgen pas!

Dan mag ik dus nog even blijven, fijn!

Ik heb nog een kleine baby!
pi_79463217
Fijn Leonieke! Misschien ten overvloede, hoor, maar heb je al Infacol geprobeerd?
pi_79463521
Wat een mooie foto van een prachtige Lente en wat een mooi mama verhaaltje
pi_79463674
Wat zijn jullie lief!

Op die foto is ze twee dagen oud. Hij staat op d'r geboortekaartje. Ik zie nu alleen pas dat ze d'r pinkje een beetje eng houdt...
pi_79463805
Dat is inderdaad een flexibel pinkje!

Serpente, geniet nog even van je kleine babyt'je, morgen is ze een groot babytje!
pi_79465517
Oh Ssserpente en Lente (hihi, dat rijmt) tot snel bij de grote babies hoor! En wat een mooie foto... zo lief, schattig, klein... en dan nu al een hele meid!

Leo, die is flink gegroeid hoor.. mag je trots op zijn, allemaal door jou!

Poppejans, ook al afplatting/voorkeur bij Wolf... het wordt wel hip met al die helmpjes, straks wordt het nog mode joh! Ik gok dat wij er ookw el een opmerking weer over krijgen want het is bij Minke ook wel te zien/voelen... maar eigenlijk redelijk recht, maar wel plat. Ze heeft dus een voorkeur naar voren. In der slaap omleggen heeft echt nul zin.. wordt ze alleen maar wakker van en da's nie handig. Wel ligt ze op het kdv nu veel op haar buik, ze noemen haar daar ook buikslapertje... thuis doet ze dat bijna niet.

Wij mogen donderdag weer naar het cb, ben zo benieuwd hoe zwaar ze nu is en hoe lang alweer... mijn kleine magere ding. Mijn moeder riep vandaag ook al dat ze het beetje raar gevoel vond dat ze bij het oppakken haar ribbetjes zo goed kan voelen. Tja, snap ik ook niet, erg gaat genoeg in (5x 180 en soms 1 van 210 ipv 180).. nou ja, ze is gewoon een klein ding
  maandag 22 maart 2010 @ 21:23:33 #210
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79465739
quote:
Op maandag 22 maart 2010 19:17 schreef Asyniur het volgende:
Ik ben bijgelezen, maar het lukt echt niet om op iedereen te reageren

Ik las wel heel goed nieuws voor de jongens van simmu!

En we hebben 'afscheid' moeten nemen van een paar grote baby's

Ook zag ik iets voorbij komen over vakanties...
Wij gaan begin mei een weekje naar de Eiffel. We hebben er enorm zin in. Ik moet alleen nog wat gaan doen aan mijn conditie want anders wordt het wandelen niks...
Verder gaat hier alles prima. Morgen ga ik proberen om weer te gaan wegen om te zien of hij genoeg aangekomen is, maar de luiers blijven geel dus ik denk dt het wel goed zit...
heyyy asy wij gaan ook die week naar de Eiffel van 3-10 mei naar zo;n sunparkspark

en jeetje Lente en Ssserpente gaan ons verlaten! tot over 2,5 maand!!!
  maandag 22 maart 2010 @ 21:31:36 #211
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79466272
Ik loop alweer achter, man wat gaan jullie toch snel!!!
Hoe zit het nou met kindertjes die flesvoeding krijgen, gaat toch op gewicht hoeveel ze krijgen of gaat het ook op hoeveel weken ze zijn? Tessa is nu 6 weken en 3 dagen en krijgt om de 4 uur 90 Ml water (meestal meer water, mocht van het CB) en 3 schepjes. De laatste keer dat ze gewogen was, was ze 3290 gram.
Moet 29 maart naar het ziekenhuis voor Tessa en 6 april naar het CB. Misschien toch even handig om morgen even langs het CB te gaan en kijken hoeveel kleine meid nu weegt!

Morgen moet ik voor mezelf naar het ziekenhuis en ben zo zenuwachtig Ben toch wel een beetje bang

Verder gaat het super met Tessa! Slaapt, eet, poept, plast goed en lacht enorm veel naar me

Zo nu eerst even bijlezen
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_79468104
Nieuwe rage, helmpjes Ook handig bij het vallen
Wat dat betreft was het iets voor Leander geweest, maarja, die is hartstikke rond (en lag altijd op z'n zij, evenals zijn broertje nu. En op de zij liggen kan je afwisselen, dat is het voordeel er van)

Hebben er eigenlijk wel eens mensen dom commentaar op die helmpjes?
pi_79468196
En mama-papa: ik zou ook zenuwachtig zijn hoor, niet meer dan logisch Heel veel succes morgen! (en laat je hb ff nakijken )
pi_79468525
Lente nog 1 dag een kleine beeb

Maar dan zeg ik ook maar alvast tot snel!!

Lijnloos: nou ze drinkt dan inderdaad genoeg lijkt me. Zal ze van zichzelf lekker slank zijn toch Ben benieuwd naar donderdag. Hier vrijdag weer naar het CB, ben ook wel benieuwd want hier wordt juist al weken slecht gedronken.

Dyon is hier nu ook ziek. Vanmorgen was de koorts wel over, maar vanavond ineens weer 39.8. Hij heeft vandaag nog maar rond de 200cc gedronken, meer ging er echt niet in. Straks nog even wakker maken en proberen.
pi_79470290
MP, heel veel succes morgen. Ik snap je zenuwen wel, maar zo blijven vloeien lijkt me ook niet goed. Ben benieuwd hoe (het gesprek) verloopt morgen. Ik leef met je mee. Hoe laat moet je morgen?

Mijn oudste (5 jaar) heeft een sterk afgeplat koppie door een voorkeurshouding en een overstrekking. En niet alleen kosmetisch (de scheve schedel, afwijkend oortje en minder ontwikkeld oogje) is dat een probleem, maar het werkt in de hele motoriek door. Vanaf 3 maanden tot ongeveer een jaar) kreeg hij fysio, vanaf 4 maanden tot 4 jaar chiropractie (laatste 2 jaar halfjaarlijkse controle). Vanaf 3 jaar opnieuw fysio omdat hij motorisch toch achterliep. Het werd ons 5 jaar terug afgeraden om een helmpje te dragen omdat het vrij nieuw was en de gevolgen op lange termijn niet bekend waren. Als hij onder de douche staat of net geknipt is, valt het heel erg op, maar meestal is het wel onder het haar te verbergen. Het baart me wel eens zorgen over hoe het zich gaat ontwikkelen in de toekomst en of hij er mee gepest gaat worden. Maar goed... het is niet anders en we kunnen er toch niets meer aan doen.
pi_79470620
Meimel met ziek kindje Volgens mij heerst er weer eens wat trouwens. Ik hoor veel mensen en kindjes met buikgriepjes enzo. Zelf vorige week ook last van gehad, maar dat is nu gelukkig helemaal over.

Freecell, gelukkig dat het de goede kant op gaat met Florian en je moedermelk Die kleine komt er wel (zeker met zo'n moeder!).

MP, succes in het ziekenhuis morgen. Je hebt nu in ieder geval een idee waarom je zo zou kunnen bloeden, dan zal het allicht niet rauw op je dak vallen.

Serpente, is Lente alweer zo groot
Wat mooi zoals je over haar schrijft. Volgens mij ben jij een hele lieve mamma.

Dames met vakantieplannen, wat heerlijk Misschien moet ik ook maar eens na gaan denken over wat goed te doen is met mijn kleine muppet en lief. Vakantie is er vorig jaar een beetje bij ingeschoten aangezien we toen een huis hebben gekocht en ik daarna zwanger was (en geen vakantiedagen meer over had ). Gelukkig straks beginnen met een volledig verlofsaldo

Ik ben nog een beetje aan het aanmodderen met Hannah. Er zit totaal geen ritme in de dag en de nacht en ze is vooral 's nachts erg onrustig in haar slaap. Ze ligt veel te kreunen en geeft tot 2 uur na de voeding zelfs nog melk met slijm/maagzuur op. Kan haar nog steeds niet wakker neerleggen, want dat gaat ze hard huilen. Ze zit dus veel bij ons, al dan niet in de draagdoek.
Er werd eerder geopperd dat ze misschien last heeft van reflux, en ik denk inderdaad dat ze dat wel heeft. Ik word in ieder geval niet vrolijk van de verhalen uit het topic mbt de oplossing/medicatie.
  maandag 22 maart 2010 @ 22:54:47 #217
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79471468
Moet morgen om 10:15 er al zijn Dat word vroeg opstaan! Het is inderdaad fijn dat ik hier gelezen heb dat het inderdaad daardoor kan komen dat ik nog steeds zoveel bloed anders zou ik me morgen een ongeluk schrikken Hoop alleen wel dat mocht het zo zijn, dat ik dan zelf mag kiezen of ik een ruggenprik krijg of algehele narcose! Dan ga ik zeker voor de ruggenprik!!

Lente alweer een grote baby

Ik wil ook op vakantie! Zal er denk niet inzitten aangezien mn partner en ik beide geen auto/rijbewijs hebben Ach komt vanzelf wel

voor alle kindjes die een helmpje moeten, maar het zal er vast goed (nog beter) uit komen te zien
voor de andere dames

Ik ga nu naar bed en morgen horen jullie wel wat er uit het gesprek is gekomen
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 06:22:49 #218
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79477554
mornings

@mama-papa; fijn dat je vrij snel terecht kan. Ik hoop voor je dat het meevalt. lijkt me erg vervelend allemaal...

@meimeltje; beterschap met Dyon. naar dat zo'n kleintje zo ziek is en je zo weinig kan doen. Hoe is het van8 gegaan? en gaat het drinken alweer een beetje?

@Lente en Ssserpente; nu gaan jullie echt he? jammer... veel plezier bij de grote beebjes!

@Freecell: weet je al of je eerder terecht kan bij de arts met Florian? ik hoop het echt voor jullie! 3 weken wachten is gewoon veeeeeeel te lang met zo'n kleintje..

heel veel succes met kleine Hannah. Ik hoop dat ze geen reflux heeft. Maar haar klachten klinken er wel naar.. misschien langs de HA?

Wij hebben Evie gister dus maar 5 flesjes gegeven:

6:30: 170 ml
10:30: 150 ml
14:15: 195 ml
18:30: 175 ml
22:30: 175 ml (KV).

en ze ligt nog in bed normaal krijgt ze de laatste fles meestal rond middernacht! en ik ben nu alvast aan het kolven. Straks flesje en dan lekker beide nog even weer naar bed. Heerlijk!
vandaag weer an die arbeit. Late dienst. Dus Evie gaat vanmiddag weer een paar uurtjes naar het KDV. (van 14:30 tot 18 uur).
pi_79477568
M_P, succes straks!

BJ, het experiment is geslaagd dus! Fijn dat het goed gegaan is!
pi_79477676
M_P, succes straks

Wat vervelend, octopussy, als Hannah reflux zou hebben. Dat komt toch ook best vaak voor lees ik hier...

Mammietje, waarom hebben ze nooit iets aan die voorkeurshouding van je zoontje gedaan dan?
edit; ik lees het al. Helmtherapie werd afgeraden....
Wat een heftige gevolgen, die motorische achterstand. Heeft hij hij er nu nog last van? En hoe kan dat eigenlijk?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 07:17:02 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_79477728
Hier ligt een vrolijk jochie heerlijk te spelen in de box. De afgelopen twee dagen heeft hij wel wat moeite met aan de borst drinken, op een of andere manier lijkt er wat te veel spanning op te staan (lees: twee keer zuigen en je dan bijna verslikken). Na een keer of drie gaat het dan wel goed, dus het zal wel met een toeschietreflex te maken hebben ofzo. Jochem gaat overigens overduidelijk te politiek in. Hij praat echt de oren van je kop, maar hij zegt helemaal niets
Ben hem wel bij elke verschoonbeurt van top tot teen aan het checken voor waterpokken

Octo, wat vervelend van die reflux. Jochem heeft af en toe wel dat hij ineens moet overgeven, bij voorkeur 's nachts in zijn bed, maar dat is nu ook al een tijdje niet meer zo geweest (afkloppen )

m_p succes!

Voor de dames die ook meer dan 1 kind hebben: hadden jullie ook zoveel verschil in weer gaan menstrueren na de verschillende zwangerschappen? Aan de ene kant vind ik het helemaal niet erg dat het nog niet weer begonnen is, aan de andere kant heb ik liever dat ik weet waar ik aan toe ben en niet ineens opgeschrikt wordt. Heb al wel meerdere keren gedacht dat het er aan zat te komen, maar tot op heden dus niets.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79478011
quote:
Op maandag 22 maart 2010 20:39 schreef Ssserpente het volgende:
Fijn Leonieke! Misschien ten overvloede, hoor, maar heb je al Infacol geprobeerd?
Nog nooit van gehoord.
Ik schrijf het alleszins in het boekje dat ik gekregen heb zodat ik er kan naar vragen.
pi_79478089
Troel, bij mij duurde het bij Leander... uhm... ik weet het niet, ik was weer zwanger 9 maanden dus waarschijnlijk. Zwanger op de eerste eisprong.
Maar ik hoop inderdaad ook dat het hier nu wat sneller gaat.
pi_79478393
freecell was dat goed gemikt of een groot toeval? Wel fijn lijkt me dat

Wat ik me eigenlijk afvraag: gebruiken jullie ook al terug anticonceptie? De laatste dag van mijn verblijf in het ziekenhuis heb ik een voorschrift gekregen voor een minipil.

En krabben jullie kindjes zich ook zo vaak? Ik dacht: ah kom, ik neem zijn wantjes even weg. Direct drie krabben op zijn wang
pi_79478425
Groot toeval. Héél groot toeval zelfs

En ik vond het niet echt fijn, want ik had dus 9 maanden geen idee wanneer ik vruchtbaar was en dat weet ik liever wel ongeveer

En krabben was hier de eerste twee weken,daarna was het over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')