Heb in het redressiehelmtopic antwoord gegeven.quote:Op maandag 22 maart 2010 08:14 schreef Incantrix het volgende:
Het-is-mij, ik weet niet precies wat de 'minimum eisen' zijn voor een helmpje, maar Stef's hoofd is nu ook aan één kant 'groter' als aan de andere en hij heeft ook een beetje een 'cone-head' nu zeg maar, met een soort van bult helemaal boven, bij zijn kruin zeg maar, misschien dat hij daarom toch in aanmerking komt? En de fysio zei ook dat wellicht later zal blijken dat het tóch niet nodig is, maar je kunt beter opgeven en afblazen als te laat opgeven en niet meer geholpen worden zei hijIk zal vandeweek wel eens kijken of ik een foto kan maken van de bult achterop, het ziet er vanaf opzij uit alsof de achterkant recht omhoog loopt en dan op het hoogste punt een soort punt heeft, ofzo. Nouja, foto volgt, denk ik
met hapjes hoef je niet ineens een schema te introduceren, hoorquote:Op zondag 21 maart 2010 22:07 schreef Ssserpente het volgende:
Succes morgen, Poppjans. Sterkte ook met z'n hoofdje. Hoop dat het meevalt. Je klinkt zelf iig vrij laconiek.![]()
Wij moeten morgen ook weer.
Ik hoop dat ze een voedingsschema oid hebben om zachtjesaan de bijvoeding te introduceren. Tot nu toe is er van schema nl totaal geen sprake geweest. Maar met hapjes tussendoor is dat misschien toch wel handig.
Ik zie her en der bijvoorbeeld op Internet dat kindjes van zes maanden rond 1900/2000 uur hun laatste papfles krijgen. Ik geef Lente om 2200 uur een pyjamapapje en dan drinkt ze 's nachts en overdag gewoon bv. Maar hoevéél voedingen dan precies..? Geen idee!
Inderdaadquote:Op maandag 22 maart 2010 11:04 schreef Rubey het volgende:
Thx. Dan ga ik dat over een paar weken eens proberen.
Fijn dat hij het lekker vindt, dat geeft vertrouwens voor als je weer moet werken!
Och jemig, krijg je echt zulke adviezen? Dat je echt overal op moet gaan letten qua houding?quote:Op maandag 22 maart 2010 13:02 schreef Xenia het volgende:
Misschien een tip voor de kindjes met een voorkeurshouding: Omdat andersom verschonen er nogal eens bij inschoot,
Heej Poppejans wat gek dat je daar geen foldertje over meegekregen hebt? Wij toen wel en wij hadden toen ook de arts, uh die met de Friese naam.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:10 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Och jemig, krijg je echt zulke adviezen? Dat je echt overal op moet gaan letten qua houding?
Pff ik hoop maar dat dat mij lukt dan!
Donderdag komt de kinderfysio hier thuis, dus ben heel erg benieuwd wat ze precies komt doen
De tip is wel leuk, iets boven het aankleedkussen hangen ga ik misschien ook wel doen
Nee, ik heb niks meegekregen. Wat stom! Is ze zeker vergeten, vorige keer rende ze me nog achterna toen ik Wolf al aan het omkleden was, was ze zo'n stickertje vergeten in zn boekje te plakken met paracetamol adviezen na vaccinatiequote:Op maandag 22 maart 2010 13:36 schreef Twinkly het volgende:
Dat mobiel klinkt wel leuk zeg!
[..]
Heej Poppejans wat gek dat je daar geen foldertje over meegekregen hebt? Wij toen wel en wij hadden toen ook de arts, uh die met de Friese naam.
Dat om en om verschonen kregen wij als advies bij Eli (nu 2,5) van de kraamverzorgster, om voorkeurshouding te voorkomen. Vond het wel logisch, eigenlijk. Doe het nu ook bij Aviva. Leg haar ook steeds iets anders in de box. Kleine moeite voor mij, en als ik daar iets mee kan voorkomen, waarom niet?quote:Op maandag 22 maart 2010 13:10 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Och jemig, krijg je echt zulke adviezen? Dat je echt overal op moet gaan letten qua houding?
Pff ik hoop maar dat dat mij lukt dan!
Donderdag komt de kinderfysio hier thuis, dus ben heel erg benieuwd wat ze precies komt doen
De tip is wel leuk, iets boven het aankleedkussen hangen ga ik misschien ook wel doen
DJ, als hij er zelf meer tijd tussenlaat, zou ik dat aanhouden. Maar ik zou er ook voor zorgen dat er overdag niet meer dan 4 uur tussen een voeding zit. Redt hij het dan met 5 flessen? Dan moet hij er 's nachts zo'n 7 a 8 uur tussenlaten lijkt mij. Isa zit sinds een week op 5 flessen.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:36 schreef DJRandall het volgende:
Aviva![]()
Heb niet alles bijlgelezen, maar wel veel verhalen over voorkeurshoudingen en platte hoofdjes. Het valt mij ook op dat veel kindjes dat hebben ja.
Hier zit ik een beetje in dubio met de voedingen van Lucas. Hij kreeg sinds anderhalve week 5 x 90 en 1 x 120 ml. Maar nu willen we vanaf vandaag eigenlijk 5 x 120 ml geven. Hij lijkt het vandaag goed te trekken en ik moet hem zelfs wakker maken voor zijn flessen. We hopen zo eigenlijk dat hij wat rustiger wordt en beter slaapt.
Maar ik lees hier veel dat jullie kindjes vaker de fles krijgen. Lucas is nog maar 5,5 week. Op internet staat dat kindjes vanaf 3,5 kg wel naar 5 flessen mogen.
Wat te doen?
Ik zou het gewoon eens proberen BJ! En misschien kun je die van 22.00 uur heel ietsje later doen (als ze dat trekt natuurlijk) zodat ze de nacht wat beter doorslaapt! Isa krijgt de laatste flessen rond 19.00 uur en 23.30 uur (moeten we haar wakker voor maken) en dan 's ochtends rond 7.00 uur weer!quote:Op maandag 22 maart 2010 14:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie wil vandaag ineens meer drinken; vanmorgen 170ml, toen 150ml en net 195 ml op! normaal drinkt ze 6 flessen van 150 op een dag....Misschien eens kijken hoe het vanavond uitkomt en na de 5e fles op bed? (als het schema zo doorzet denk ik dat ze rond zes en rond tienen een fles) ... kijken of het lukt op die 5 flessen... ben benieuwd!
Oh, dat klinkt inderdaad wel als een logische verklaring ja!quote:Op maandag 22 maart 2010 16:41 schreef Xenia het volgende:
Poppejans, dat afgeplatte hoofd is ook een probleem van deze tijd, omdat het nog niet zo lang sterk afgeraden wordt om babies op hun buik te laten slapen. Dus tegenwoordig liggen alle babies heel veel op hun rug, met afplatting als gevolg.
Waar zit bij jullie die 6e fles dan, is dat 's nachts? Of krijgt ze overdag nog korter dan 4 uur ertussen?quote:Op maandag 22 maart 2010 14:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie wil vandaag ineens meer drinken; vanmorgen 170ml, toen 150ml en net 195 ml op! normaal drinkt ze 6 flessen van 150 op een dag....Misschien eens kijken hoe het vanavond uitkomt en na de 5e fles op bed? (als het schema zo doorzet denk ik dat ze rond zes en rond tienen een fles) ... kijken of het lukt op die 5 flessen... ben benieuwd!
quote:Op maandag 22 maart 2010 16:46 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon eens proberen BJ! En misschien kun je die van 22.00 uur heel ietsje later doen (als ze dat trekt natuurlijk) zodat ze de nacht wat beter doorslaapt! Isa krijgt de laatste flessen rond 19.00 uur en 23.30 uur (moeten we haar wakker voor maken) en dan 's ochtends rond 7.00 uur weer!
Succes! Ik ben benieuwd!
Ziet er precies hetzelfde uit als bij ons!! Isa krijt alleen nu nog 150 + 5, maar ik denk dat dit gauw meer wordt, ze leek namelijk vanmiddag nog honger te hebben nadat ze de fles leeg had.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:58 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Waar zit bij jullie die 6e fles dan, is dat 's nachts? Of krijgt ze overdag nog korter dan 4 uur ertussen?
Wij hebben deze flestijden(zie hieronder) al een hele poos, gaat echt heerlijk! Uiteindelijk laten ze vaak zelf ook wel merken dat 1 fles eraf kan, misschien is Evie daar al beetje mee bezig nu, omdat ze ineens meer gaat drinken
5x 180+6 schepjes
6.30/7.00
10.30/11.00
14.30/15.00
18.30/19.00
23.30/0.00 (moet ik hem altijd wakker maken)
dat van Evie is wel BV natuurlijk, maar de tijden met 6 flessen ongeveerquote:Op maandag 22 maart 2010 16:58 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Waar zit bij jullie die 6e fles dan, is dat 's nachts? Of krijgt ze overdag nog korter dan 4 uur ertussen?
Wij hebben deze flestijden(zie hieronder) al een hele poos, gaat echt heerlijk! Uiteindelijk laten ze vaak zelf ook wel merken dat 1 fles eraf kan, misschien is Evie daar al beetje mee bezig nu, omdat ze ineens meer gaat drinken
5x 180+6 schepjes
6.30/7.00
10.30/11.00
14.30/15.00
18.30/19.00
23.30/0.00 (moet ik hem altijd wakker maken)
Nou, het was eigenlijk mijn bedoeling om hier stiekem gewoon te blijven hangen. Ik hoopte dat jullie dat toch niet door zouden hebben… Maar ik val bij voorbaat al door de mand.quote:Op maandag 22 maart 2010 06:41 schreef Lijnloos het volgende:
Goeiemorgen
Lente en Serpente, ook al weer naar de grote babies!Nou tot daar dan maar weer over 3 maandjes...
ah gos ik word er gewoon een beetje emo vanquote:Op maandag 22 maart 2010 19:42 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Nou , dan ga ik maar...![]()
Wat is dit ontzettend snel gegaan zeg! Het lijkt gisteren dat ik lag te bevallen en tegelijkertijd lijkt het alsof ik dat lachende, wriemelende wurmpje al jaren ken. En wat is het leuk om 's ochtends in dat lachende snoetje te kijken en me er steeds meer van bewust te worden dat ik een dochter heb. Een echte! En helemaal van mij! Ik kan er soms nog steeds niet over uit. Ik kijk er ook zo naar uit om 'r steeds beter te leren kennen. Ik ben benieuwd hoe d'r stemmetje en d'r lach zullen klinken en verheug me zo op d'r eerste, gammele stapjes.Ik ga elke dag van d'r genieten!
![]()
[ afbeelding ]
Fijn dat jullie er waren en tot heel snel in het grote babietjestopic! En een dikke knuffel voor alle kindjes!
heyyy asy wij gaan ook die week naar de Eiffelquote:Op maandag 22 maart 2010 19:17 schreef Asyniur het volgende:
Ik ben bijgelezen, maar het lukt echt niet om op iedereen te reageren
Ik las wel heel goed nieuws voor de jongens van simmu!
En we hebben 'afscheid' moeten nemen van een paar grote baby's![]()
Ook zag ik iets voorbij komen over vakanties...
Wij gaan begin mei een weekje naar de Eiffel. We hebben er enorm zin in. Ik moet alleen nog wat gaan doen aan mijn conditie want anders wordt het wandelen niks...
Verder gaat hier alles prima. Morgen ga ik proberen om weer te gaan wegen om te zien of hij genoeg aangekomen is, maar de luiers blijven geel dus ik denk dt het wel goed zit...
Nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:39 schreef Ssserpente het volgende:
Fijn Leonieke! Misschien ten overvloede, hoor, maar heb je al Infacol geprobeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |