abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79347174
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:35 schreef Twinkly het volgende:
Yay! Sorbootje wat goehoed!! En LOL dat ze juist enthousiast waren over de doek

Arme Xeentje Ik duim dat ze nu goed gaat groeien

Och Freecell *knuff* Hopelijk komt het weer goed met de bv... Wel heel goed dat deze LK wel zag wat de oorzaak is. Misschien kan een kinderarts Florian wel aan zijn tong helpen?

Ik ben gisteren samen met mijn moeder en Niels natuurlijk op kraamvisite geweest bij een vriendin. Wat drie kwartier rijden was werd 2.5 uur want we reden steeds verkeerd en Niels heeft al zo'n hekel aan autorijden
Typisch dat hij ook de kinderwagen niet prettig vindt!, misschien is hij wel wagenziek
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79348630
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:55 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Typisch dat hij ook de kinderwagen niet prettig vindt!, misschien is hij wel wagenziek
haha nu je het zegt Maar op en neer hobbelen in de draagdoek vind hij dan wel weer te gek
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_79348811
alle dames met kindjes met gewichtsperikelen dat het maar snel beter mag gaan!

drukke week gehad. begin van de week leek het erop dat kiro ook naar meppel mocht, maar helaas. dat moet eventjes wachten nog, dus werd op voorstel (en tussenkomst) van kiro's arts ravi weer terug naar zwolle gehaald (dit onder het motto, een ziekenhuis is beter dan twee, iig minder locaties dan!).

woensdag arriveerde ravi dus terug in zwolle, wel op de 'gewone' couveuseafdeling (high care is dat btw). gisteravond mocht ravi in een wiegje, en vandaag was een dubbel feest! de ochtend begon met onze aankomst bij ravi. de verpleegster stelde voor om een flesje te proberen te geven. dat moet hij tenslotte leren! ik was voorbereid met een eigen (uitgekookt en in plastic zakje) flesje gewoon onze eigen dr browns . dus eerst schone luier, tempen, schone (eigen!) kleertjes aan (maat 44!) en toen flesje geven. toen ze na 5 minuten terugkwam om te helpen wastie al halverwege zijn 35 cc na nog eens 5 minuten was het op ik ben bang dattie net zo drinkt als selene deed nadien wilde meneer wel uitgebreid bij me liggen (buidelen was altijd max 3 kwartier, dan was hij het beu, ik was daar al wat bezorgd om)

toen naar kiro, die zou in badje mogen mits er niks tussenkwam. nou, er kwam wel iets tussen, namelijk zijn verhuizing van de intensive care af, naar de high care naast ravi hij vond het verhuizen maar niks, maar kwam al wat bij toen we weggingen.

de score vandaag:
ravi 1810
kiro 1175

nog een edit: ravi mag ook al in de draagdoek
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_79348963
Simmu wat geweldig dat beide mannetjes weer bij elkaar zijn en nu naast elkaar liggen Wat kan Ravi al goed uit de fles drinken! En ze zijn lekker aan het groeien. Vond Ravi het niet vervelend om van Meppel weer terug te verhuizen naar Zwolle of had hij het niet zo in de gaten?
edit: wat heerlijk dat Ravi al in de draagdoek mag, lekker enorm lang buidelen dus
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_79349307
hij wordt per ambulance in een reiscouveuse vervoerd meneer heeft een eigen auto met personeel! naar ik begrepen heb ervaren ze niet heel veel meer dan de directe omgeving (de eigen couveuse, danwel dingen als buidelen enzo. eerste badje keek hij dus ook erg zielig en bang). dus enkel de couveuseswap is eng. maar de eerste keer was hij er ook erg kalm onder. kiro vond het wel eng. maar die kalmeerde ook vlot.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_79350360
Wat goed dat Ravi uit de fles drinkt!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 20:23:26 #107
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79351017
hellow, ff snel en kort reageren;
vanaf het werk *kolvende*

@Simmu; wat ontzettend fijn dat beide kleintjes nu lekker bij elkaar liggen!!! goed joh! en ze groeien ook zo mooi he??

@Sorboo: wat fijn dat de heupjes van Isabeautje goed zijn!!! Evie moet nog voor een controle-echo over een maandje...

@Freecell: dat is niet zo mooi van zijn tongetje... wat sneu dat hij daardoor niet goed heeft kunnen drinken.. ik hoop dat het de komende dagen beter gaat en hij gaat groeien. Gelukkig gaat het bijvoeden wel goed..

Gelukkig is het hier wel iets rustiger. Net een klein jongetje wakker laten worden na narcose... aaahhh 5 jaar en been gebroken. (nogal gecompliceerde breuk). Huilen, huilen, huilen.... *TSR*

zo maar eens naar huis bellen hoe het met papa en Evie is...

allemaal alvast een heel prettig weekend gewenst!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_79354319
Gelukkig had hij geen last van de reis Simmu En nog eventjes een reactie op wat je schreef in het "hoe is het met je" topic, ik vind dat in deze situatie mensen zich aan jullie aanmoeten passen en niet andersom, dus ik kan me jou reactie heel goed voorstellen.

Awh wat zielig voor dat jongetje BJ, ik kreeg dan altijd ook een TSR, tegenwoordig niet meer (of ik voel het niet?) Gisteren kreeg mijn vriendinnetje een TSR van Niels die niet in de maxi cosi wilde hahaha! Tot hoe laat moet je werken?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:58:32 #109
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79360138
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 21:31 schreef Twinkly het volgende:
Gelukkig had hij geen last van de reis Simmu En nog eventjes een reactie op wat je schreef in het "hoe is het met je" topic, ik vind dat in deze situatie mensen zich aan jullie aanmoeten passen en niet andersom, dus ik kan me jou reactie heel goed voorstellen.

Awh wat zielig voor dat jongetje BJ, ik kreeg dan altijd ook een TSR, tegenwoordig niet meer (of ik voel het niet?) Gisteren kreeg mijn vriendinnetje een TSR van Niels die niet in de maxi cosi wilde hahaha! Tot hoe laat moet je werken?
ben nu net thuis. Moest tot 23:30 uur. Best een lange dag zo natuurlijk... maaaaar nu lekker weekend!!
pi_79361255
wat fijn dat de kleintjes bij elkaar zijn simmu
pi_79364772
Goedemorgen!

Simmu, goed nieuws zeg! Ze groeien lekker, en fijn dat ze weer samen zijn!

Claudia, hoe gaat het 's nachts met het slapen van Ivan? Lukt het nog steeds zonder speen?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 08:03:43 #112
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79364874
Simmu: Wat fijn dat ze weer lekker samen zijn En wat groeien ze goed zeg!

B-J: Lekker weekend!
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_79364897
Simmu wat fijn dat Ravi en Kiro weer bij elkaar zijn en dat het zo goed met ze gaat! Wat snel ook al dat Ravi in de doek mag... al geprobeerd? Lijkt me ook wel heel bijzonder met zo'n kleintje.

BJ, wat een eerste werkweek joh... geniet van je weekend!
pi_79365085
Super Sorbo!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_79365214
Simmu, wat klinkt het fijn dat je steeds meer de gewone dingen met je zoons kunt doen. Elke alledaagse handeling die je met ze doet moet toch voelen alsof je iets terugwint. Hopelijk zet zich die tendens door! En fijn dat ze naast elkaar liggen. Het moet heel bijzonder zijn om een tweelingbroer of -zus te hebben. En jij mag aanschouwen hoe ze samen groot worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79365230
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 07:29 schreef NieuweUser het volgende:

Claudia, hoe gaat het 's nachts met het slapen van Ivan? Lukt het nog steeds zonder speen?
Ja, het gaat super! Hij wordt 's nachts een paar keer wakker maar valt elke keer zelf in slaap. We hebben sinds het afbouwen van de speen 's nachts geen stap meer uit bed hoeven zetten. Stom genoeg voelen we ons nu vermoeider dan ooit.

En hij is nu zo druk bezig in de box! Hij rolt van buik naar rug en van rug naar zij. Hij doet heel hard z'n best om op z'n buik terecht te komen. Hij spartelt met zijn armen en benen, schopt tegen de beestjes die aan de boxspiraal hangen, maakt draaien van 270 graden, probeert zich vooruit te trekken aan het boxkleed. Het is ongelooflijk! Ik ben benieuwd wanneer al zijn inspanning daadwerkelijk iets uit gaat halen.
pi_79365316
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 09:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, het gaat super! Hij wordt 's nachts een paar keer wakker maar valt elke keer zelf in slaap. We hebben sinds het afbouwen van de speen 's nachts geen stap meer uit bed hoeven zetten. Stom genoeg voelen we ons nu vermoeider dan ooit.

En hij is nu zo druk bezig in de box! Hij rolt van buik naar rug en van rug naar zij. Hij doet heel hard z'n best om op z'n buik terecht te komen. Hij spartelt met zijn armen en benen, schopt tegen de beestjes die aan de boxspiraal hangen, maakt draaien van 270 graden, probeert zich vooruit te trekken aan het boxkleed. Het is ongelooflijk! Ik ben benieuwd wanneer al zijn inspanning daadwerkelijk iets uit gaat halen.
Ah wat fijn! Ik ga tzt je strategie ook eens proberen. Ik moet er vanaf een uurtje of 5 regelmatig uit voor de speen, terwijl ze pas rond 7 uur wil eten.

Super zeg, al die ontwikkelingen!
pi_79365434
Lieve meiden en baby's, wij komen afscheid nemen. Ben er niet veel geweest de laatste tijd, druk in mn hoofd. We zijn ondertussen in NL aangekomen en bekijken nog of we terug gaan. Bedankt voor jullie lieve PMmetjes, tzt ga ik op iedereen nog even reageren, nu ligt mn aandacht vooral bij mijn lieve mooie meiske.
We gaan jullie missen en tot snel

Lotte!
Noah!
pi_79365469
Oh Linda ik zal jullie missen Tot gauw!!! Ik geloof dat ik maar eens bij moet gaan lezen bij de grote baby'tjes ( ) En pas goed op julliezelf he...

Woah Ivan jij sterke beer! Niels wordt alleen maar boos als hij ergens niet bij kan, hij heeft nog niet door dat hij zelf ook best wat kan ondernemen. Als ik hem een zetje geef zodat hij omrolt kijkt hij echt zo en dan haha
  zaterdag 20 maart 2010 @ 09:40:13 #120
100412 mefke79
komt goed!
pi_79365565
Linda Tot volgende week
Claudia, het werkt dus echt! Fijn. En ja, dan ben je effe vermoeider dan eerst, maar daarna komt het goed.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 20 maart 2010 @ 09:57:45 #121
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_79365780
Linda
Geniet van de aandacht van je ouders. Neem het er van. Het wordt nog druk genoeg voor je.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_79365866
Dag Linda! Gefeliciteerd met je grote baby! Geniet maar van d'r.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 10:22:09 #123
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79366094
Linda, wat jammer dat we jullie moeten missen! Héle dikke en tot snel dan maar he? Meis, het gaat goedkomen!

Simmu, wat fijn dat je ventjes weer in hetzelfde ziekenhuis liggen, dat lijkt me een stuk beter te behappen! Ik vind het ongelooflijk te lezen wat ze nu wegen, zéker als ik nu naar mijn ventje van 7,nogwat kilo kijk. Die was aan het begin de helft van wat hij nu weegt en dát was al zo klein..

Keshet, die foto met dat popje is echt héél erg lief! Wat goed van je om met die popjes ook door te verzamelen voor het ziekenhuis, dat vinden ze vast te gek! En Teigetje weer van de beademing af, you go little girl!

Ivan, haha, ik heb meteen zo'n beeld van een kindje dat ligt te spartelen als een omgerolde schildpad voor ogen Leuk dat hij nu ook zo aan het spelen is met boxspiraal e.d. Claudia, wij hebben er ook 1 maar Stef heeft er nog niet echt naar gekeken..

Freecell, jémig.. Ik zit even met mijn mond vol tanden.. Fijn dat jullie nu weten wát eraan scheelt, maar dat maakt het niet veel makkelijker als er geen oplossing voor is zo 1 2 3. Ga je nu alsnog wel naar de kinderarts om te laten kijken, of geloof je het verder wel. Las dat je érg veel vertrouwen hebt in deze LK, dus in principe is het dan gewoon kijken hoe het verder gaat en het maar nemen zoals het komt? Voel jij je al wat beter?

BJ, wat is het heftig om weer te werken he? Weet precíes hoe moe je je dan voelt, en dan zijn nu ook nog eens de dagen van de algehele voorjaarsmoeheid aangebroken geloof ik, je hoort echt íedereen erover.. erop!

Ssserpente, beetje mosterd na de maaltijd, maar fijn dat het bultje weer weg is uit Lente's oor!

Sorbootje, jaaaa! Wat mooi dat er niets is en haha, zit je je enorm druk te maken over die draagdoek, vinden ze het hélemaal briljant! Ik had een soortgelijk iets hoor, wij gebruiken wasbare luiers en die zijn gewoon een stuk dikker dan wegwerp. De kraam had daar ook een opmerking over gemaakt, maar wij hadden zoiets van 'het zal wel'. Tot Stef bij de fysio kwam en die constateerde dat hij erg stijf is in zijn heupen en benen. Ik kwam thuis, bedacht me wat de kraam had gezegd over zijn luiers en schoot meteen volledig in de stress: de fysio zou ons volgende week vast enorm uit gaan kafferen over die luiers van Stef, het zou vast allemaal onze schuld zijn etc. etc. . Anyway, de week erna heb ik het dus héél voorzichtig gevraagd.. En de fysio enthousiast joh! Het was juist góed dat die luiers dikker zijn, want met je benen wijder uit elkaar kun je ook niet goed overstrekken en dan werkt het die stijfheid dus juist tegen Sta je dan met je knoop in je maag

Over de fysio gesproken: die heeft me nog even gemaild met de resultaten van de laatste meting. En het resultaat is beter, maar ook slechter als ik en hij samen op het oog hadden bedacht (hij had het meet-ding over de tekening van de eerste meting heen gelegd en zo hebben we er even naar gekeken). De afplatting was bij de eerste meting 107,6% en die is u... 103,9% !! Een sterke verbetering dus! (100% is ideaal.) Maar er waren ook weer keerzijden aan deze medaille: zijn oren weken eerst 0 mm. af, dat is nu 7 mm. geworden (dat is volgens mij het verschil van de oren qua positie op het hoofd ten opzichte van elkaar) en de breedte van zijn hoofd is van 89,7% naar 96,3% en dat is dus breder dan gemiddeld is. Al met al wordt Stef nu in elk geval aangemeld voor een helmpje en mocht uit latere metingen nog weer iets anders blijken kunnen we het nog afblazen. Maar ik ben wel blij: het heeft in elk geval wél effect wat we allemaal doen. Het wordt er misschien niet volledig mee verholpen en het helmpje zal ook nog wel moeten, maar ik ben blij dat we niet werkeloos toe hoeven zien
3!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:08:13 #124
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79367001
Zo, eindelijk tijd om eens rustig bij te lezen en te reageren. Althans, als Daan besluit lekker nog even door te slapen (en ik hoor al wat gejammer door de babyfoon )

Faja, wat sneu van jullie hond, ik hoop dat de uitslag 'meevalt'. En hopenlijk is de kleine weer helemaal over de prikjes heen.

Oh en voor de tand van Lente. En nu hopen dat die verkoudheid ook eens bij haar ophoudt. Ik neem aan dat je alle Oei ik groei-tips al hebt uitgeprobeerd.... Ik heb gelezen dat Nisykind van VSM ook wel wil helpen. Wie weet helpt het.

Wat een mooie foto's van Teigetje weer! En wat super dat ze van de trilbeademing af is Ik heb helaas niet zo'n knuffel Keshet, maar gelukkig is er door anderen massaal gereageerd. Mooi initiatief weer!

Octo, klinkt ook als reflux voor Hannah. Haar schuin omhoog leggen helpt ook wel. Wel in de gaten houden dat het niet erger wordt, want als Hannah er echt last van krijgt (meer krijsen, vies gezicht trekken enzo) zou ik wel de ha bellen.

Lily ook al weer bijna einde verlof, want schiet dat op hè! Ik ben pas een kleine 4 weken op weg, maar ik vind het ook al zo vliegen.

Amaranta, ook al van die zware nachten. Vreselijk als je zo moe bent en geen kans ziet om wat bij te slapen. Hopenlijk wordt het snel beter.

Nou.... ben nog niet eens op de helft maar Daan krijst de tent bij elkaar, dus ga 'm even troosten en daarna kolven en dan voeden.... vanmiddag maar weer verder lezen.
pi_79368812
Incantrix-post-alert
Dikke kus voor Incantrix!

En Stef toch een helmpje... jammer, maar verder fijn dat het al zo verbetert!

Hier is Florian vandaag braaf 60 gram aangekomen ten opzichte van gisteren. (hij moest vanaf nu tussen de 30 en 60 per dag aankomen)
Lijkt hier toch echt wat beter te gaan nu. Maar als je foto's bekijkt van maandag en van donderdag dan is het hele ronde wel een beetje van zijn koppie afgegaan in tijd
De LK zei ook dat ze wel kon zien dat hij te weinig had gehad.
pi_79369718
Vorige week

Vandaag (let niet op de zorgelijke blik Hij kijkt expres zielig denk ik Hij kan heus nog lachen en blij kijken! )
  zaterdag 20 maart 2010 @ 15:25:29 #127
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79374061
Pfff... nou echt helemaal bijlezen en reageren lukt niet. Het is een nogal slechte dag voor Daan vandaag. Veel hikken en gloeken en dus veel huilen. Vannacht wel redelijk geslapen voor zijn doen en zojuist een uurtje voor de voeding, maar verder de hele dag nog niet hoewel ik wel het idee heb dat hij erg moe is.

Simmu, super dat Ravi en Kiro weer verenigd zijn, niet alleen voor jullie maar ook voor de mannetjes! En wat gaan ze goed !

Claudia, wat lekker dat Ivan zo goed gaat joh! Al dat 'werk' lijkt snel zijn vruchten af te werpen.

Incantrix, wat goed die verbetering wb de afplatting. En toch een helmpje, da's jammer maar wie weet is het maar voor kort of zet de verbetering zo voort dat het helemaal niet nodig blijkt.

Free, fijn dat het wat beter lijkt te gaan met Florian. Goed dat hij is aangekomen! Hopenlijk zet het door, want je ziet inderdaad wel dat de wangetjes van Florian wat minder zijn geworden.

En een dikke knuf voor alle mama's en babies die ik niet genoemd heb, het gaat hard hier en kan het niet of nauwelijks bijhouden.
pi_79377251
he bah, happyme het zit jullie niet mee. Hoe lang moet je nou nog wachten tot je weer naar het ziekenhuis kan?

Hier lijkt het goed te gaan!! Gister het drinken verdikt en hopzakee madam gaat drinken . Medicijnen liggen dus nog onaangebroken in de tas (dus happy, als je nog wat nodig hebt.... )

Free, wat fijn dat hij 60 gram is aangekomen!! En je ziet het verschil inderdaad goed hoor
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  zaterdag 20 maart 2010 @ 18:37:23 #129
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79380473
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:08 schreef sproet-je het volgende:
he bah, happyme het zit jullie niet mee. Hoe lang moet je nou nog wachten tot je weer naar het ziekenhuis kan?
Maandag over een week pas maar we houden vol. Het lijkt toch wel iets beter te gaan, maar vandaag heeft Daan een slechte dag. Hopen dat het morgen weer beter is.
quote:
Hier lijkt het goed te gaan!! Gister het drinken verdikt en hopzakee madam gaat drinken . Medicijnen liggen dus nog onaangebroken in de tas (dus happy, als je nog wat nodig hebt.... )
Fijn dat het goed lijkt te gaan (tis toch wat, jij krijgt medicijnen en hebt ze niet nodig en ik krijg ze gewoon niet terwijl Daan wel last blijft houden)
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:22:34 #130
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79389095
gister had mijn dochter haar eerste rokje aan!
moeder, mijn dochter draagt een rok!

/emomuts

morgen lezen we weer bij
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 21 maart 2010 @ 07:34:37 #131
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79396498
aaaah Arme Daan; ik hoop dat het van8 beter is gegaan? niet leuk dat je zo'n last hebt van reflux zeg!!

ff een enorme voor Florian; 60 gram aangekomen! wat goed Freecell

aaaaaah Linda; moet jij ook al gaan!!! wat gaat dat snel? al die 'kleine' kindjes alweer een half jaar! *maar o dat betekent dat Evie ook al 3,5 maand is..... ongelofelijk!)

@Simmu: hoe gaat het nu je kleine mannetjes herenigd zijn? merk je ook verschil? heb je ook het idee dat elkaars aanwezigheid ervoor zorgt dat ze rustiger zijn? (of sterker oid?)

@ssserpente; jeetje is Lente al tandjes aan het kweken??? de kleintjes worden echt groot he??

@trix; wat fijn dat nu blijkt dat de laatste metingen van Stef toch waren verbeterd! dan gaat er in elk geval iets goed/ beter? en ben je toch al een eindje op de goede weg lijkt mij? en nu straks met helmpje gaat het vast nog sneller staat er ook een termijn voor zoiets>? of is het gewoon afwachten wat het resultaat is?

@Claudia; wat leuk om te lezen dat Ivan ook al zo ondernemend is Evie weet ook van geen ophouden..

@Lily; jij ook alvast succes met het weer beginnen met het werken. zal even wennen zijn, maar komt vast helemaal goed

@Amaranta; een voor de slapeloze nachten....

@Octo; begrijp ik nu goed dat jij ook de voedingen kolft? ik heb dat helemaal niet meegekregen dan?
(zal wel van de drukte van deze week komen...)

@Davinia; ahhhh Aviva in een rokje!!! dat vraagt natuurlijk om foto's!!

zoooo volgens mij ben ik weer een beetje bij.. Ik had dus drukke 1e werkdagen achter de rug en gisteren waren we ook de hele dag in touw. eerst smiddags bij mijn zus en zwager op bezoek (en de 3 kids) en toen nog door naar verjaardag van mijn schoonzusje... was dus een beetje veel en een beetje druk. Ook voor Evie en we waren beide helemaal kapot toen we thuiskwamen. (21 uur). Zijn lekker met zijn drietjes op bed gaan liggen; heerlijk even met Evie 'gecommuniceerd', heerlijke lachjes en brabbeltjes en om 22 uur kon ik echt mijn ogen niet meer open houden...
Merk toch dat het ook lichamelijk wel even weer wennen is om volledig aan de bak te zijn... toch direct hele drukke dagen gemaakt, waarin veel rennen en vliegen en tillen...maar heb vooral een moe en voldaan gevoel. Nu lekker een dagje niets doen en lekker aantutten met Evie.

Evie doet het zooo goed! volgens mij zijn de darmkrampjes zo goed als weg! En ze is ook zo ondernemend. Ze is ontzettend nieuwsgierig; en kijkt met hele heldere oogjes de wereld in.
en haar nieuwste spelletje, zorgt voor hele mooie grote lachebekkies; optrekken tot staan op onze schoot... vindt ze echt helemaal fantastisch!
  zondag 21 maart 2010 @ 09:37:01 #132
100412 mefke79
komt goed!
pi_79397007
ook goede morgen allemaal! Mijn mannen liggen nog in diepe rust, maar ik ben klaarwakker. Ik ga zo maar eens koffers pakken voor de vakantie morgen.

BJ, klinkt als een heel druk dagje. Pff. Vandaag maar even uitrusten.
Daan, ik hoop dat je heel snel wat minder last hebt.
Simmu, de jongens op 1 plek, dat lijkt me fijn.
Davinia, fotos!
Ssserpente, krijgt ze gewoon een tandje, ze wordt echt heel groot he.
Icantrix, wat fijn dat stef zo goed vooruit gaat. Over die stand van de oren, dat is de enige opmerking die wij nog kregen van de fysio. Driekus zijn oren staan 4 mm scheef ten op zichte van elkaar. Wat ons allebei erg verbaasde want voor ons idee stonden ze recht. Maar goed, zij hoeft er ook maar een millimeter naast te zitten met meten en je hebt dat verschil al. Voor ons was het het belangrijkste dat je niets meer zag in zijn gezicht en dat is gewoon zo. Wat wel jammer is, wij hebben geen eerdere meting, dus we kunnen niet vergelijken met cijfers. Het moet met foto's en dan zie je wel duidelijk verbetering.

Dames, ik mis er nog een heleboel, maar ik ga nu eerst effe koffers pakken. Dat is beter voor mijn gemoedsrust.
pi_79400866
Hoi

Ik lees nog wel mee maar ff over die oortjes, die van tijn staan 11 mm verschil van elkaar maar oortjes worden door een helmpje het minste gecorrigeerd.

DAt jullie nog in aanmerking komen voor een helmpje icantrix, begreep van onze fysio dat dat pas vanaf 106/107 is.
Fijn dat het door oefeningen enzo al zo'n stuk beter is geworden.

Succes ermee.
(er is hier een "helmpjestopic" op fok he?)
pi_79412742
BJ, ik kolfde in het begin om Hannah bijvoeding te kunnen geven met moedermelk. Dat heeft ze nu niet meer nodig.
Maar ik heb nu wel een kolf besteld om in ieder geval een voorraadje aan te kunnen leggen voor als ik er niet ben. En ik moet over 5 weken aan het werk dus dan wil ik ook gaan kolven.
  zondag 21 maart 2010 @ 19:37:14 #135
100412 mefke79
komt goed!
pi_79415879
We staan hier gepakt en bezakt klaar om op vakantie te gaan, tot over een weekje!
Ssserpente & Lente en Rockabella en Rocker, ik ga jullie vast uitzwaaien Tot volgende week, dan komen we jullie achterna.
En dames, ik kom hier ook nog even gedag zeggen hoor.
Iedereen heel veel succes komende week, ik hoop op kindjes die goed drinken, goed groeien, lekker slapen en veel nieuwe dingen leren. En dat Teigetje maar van de beademing kan en dat ook Kiro en Ravi de goede kant op gaan en misschien samen naar Meppel mogen. Kortom, alle goeds voor iedereen.
pi_79416123
Hallo allemaal,

Het is weer een tijdje geleden en ik heb twee complete topics gemist (shame on me).

Keshet, wat fijn dat het zo goed gaat met je meisje. Helaas hebben wij dat poppetje ook niet. Al over de 800 gram! Nu gaat het toch wel snel he?

Simmu, wat fijn dat je kerels weer bij elkaar zijn en dat het zo ontzettend goed met ze gaat!

Trix, wat fijn dat de afwijking veel kleiner is geworden, Ik dacht net als het-is-mij dat het bij zo'n afwijking niet meer nodig was om een helmpje aan te meten...

BJ, mooi dat je je eerste dagen overleefd hebt, balen van die eventuele infectie.

Sorbo, wat fijn dat de heupjes in orde waren, dat is een opluchting, he?

Leonieke, ik had je helemaal gemist! Gefeliciteerd met je zoon Thomas! (wat is het toch een mooie naam he? )

Hier gaat het op dit moment een beetje moeilijk. Wij zitten midden in een drukke verbouwing, en we zijn nu alledrie ziek. Thomas heeft geen koorts maar drinkt sinds donderdag veel minder. Zeker een fles per dag minder . Nu heb ik wel begrepen dat als ze over de 6 kg gaan dat ze een fles minder drinken, maar hij is er wel ziekig bij. Hij heeft gelukkig geen koorts. Ik heb trouwens ook geen koorts, maar ook totaal geen trek en ben misselijk. Dus hij heeft waarschijnlijk hetzelfde.

Hij heeft zich vandaag wel voor de allereerste keer helemaal uit zichzelf van buik naar rug gerold. (nou ja, met de nodige aanmoedigingen )
pi_79417785
Dat lijkt me zo zwaar, een verbouwing! En nu zijn jullie ook nog allemaal ziek. Pff, veel sterkte. Hoeveel flessen krijgt hij nu binnen (en hoeveel cc)?

Ivan gaat een dezer dagen van rug naar buik rollen. Hij komt al zó ver. Zul je net zien dat hij dat morgen of overmorgen bij zijn opa en oma voor het eerst gaat doen. Vantevoren leek me dat wel een vervelend idee, dat ik niet de eerste zou zijn om een nieuw kunstje mee te maken, maar nu vind ik het eigenlijk ook wel leuk voor zijn opa en oma.
pi_79417971
Dag Mef, tot straks! En veel plezier!

Aoraki, beterschap voor jullie! En ziek van buik naar rug rollen is wel extra knap hoor!

Trix, fijn dat de afwijking minder is! Post je snel weer een foto van die knappe gozert van je?

BJ, fijn dat het werken je bevalt! Heb jij nu ook ineens veel meer zin om naar huis te gaan? Ik heb op m'n werk af en toe van die 'o-ja-ik-heb-een-dochter-momentjes'. Zo leuk!

Sorbo, wat goed joh, van dr heupjes! Toch een opluchting! Bij Lente waren ze gelukkig ook goed. Terwijl ik echt verwachtte dat ze wel hd zou hebben. Ik heb het ook gehad en het wordt van moeder op dochter overgegeven.

Hier is het de laatste dagen 's nachts echt bal geweest. Na het pyjamapapje van 2200 uur sliep ze tot één uur en vanaf dan was ze elke twee uur wakker. Drie uur, vijf uur, zeven uur... Gisternacht heb ik 'r elke keer bij me genomen. Dan dronk ze wat en viel ze als een blok tegen me aan in slaap. Maar vannacht heb ik 'r vanaf drie uur laten huilen. Honger kon het echt niet zijn. Dat hield ze een half uur vol, toen pakte ze d'r knuffel en viel tevreden in slaap. Tot half acht vanmorgen! Ze huilt dus echt omdat ze het liefste bij ons wil liggen. Erg fijn natuurlijk, maar daar wil ik geen gewoonte van maken. Ik hoop maar dat ze het snel opgeeft, want ik ben niet zo'n held in laten huilen. Dwz, de eerste tien minuten wel, maar daarna ga ik me af vragen of er echt niet iets lichamelijks aan de hand is wat ik over het over zie. En daar ga ik me dan bij voorbaat al schuldig over liggen voelen.

Maar goed, so far lijkt het erop alsof ze echt 'oorzaak-gevolg' heeft ontdekt. En moet ze toch leren om gewoon weer in d'r eigen bedje in slaap te valen als ze 's nachts wakker wordt.

Ze heeft trouwens met d'r verse tand keihard in m'n tepel gebeten. Goeiendag!

En..... ons meisje kan kruipen! Zomaar ineens. Ik had 'r op d'r buik mdden op bed gelegd terwijl ik 'r badje klaar aan het maken was. En toen ik terug kwam lag ze opeens helemaal aan de andere kan van het bed! Echt kruipen is het nog niet, ze beweegt zich voort als een rupsje: kontje omhoog, beentjes eronder, armpjes vooruit en dan afzetten. Maar er zit beweging in!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 21-03-2010 20:53:43 ]
pi_79419455
Wow, wat goed van Lente! Nu al kruipen, wat een vluggerd.

En dat klinkt als vreselijke nachten. Je kunt overwegen om wel uit bed te lopen om haar te troosten maar haar dan niet uit bed te nemen. Je merkt gauw genoeg of ze daar genoeg aan heeft of dat er iets echt mis is. Als ze honger of pijn heeft blijft ze heus wel doorhuilen, maar als ze alleen wil weten dat jullie er nog zijn zal ze er waarschijnlijk gauw genoegen mee nemen. Met die ene keer laten huilen heb je misschien al voor 'de omslag' gezorgd.
pi_79419821
Leuk zeg; die ontwikkelingen hier

en ik hoop dat de omslag van Lente's nachtelijke escapades er snel zal zijn, Ssserpente
pi_79420627
Thanks, Lil.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:44 schreef Claudia_x het volgende:
Wow, wat goed van Lente! Nu al kruipen, wat een vluggerd.

En dat klinkt als vreselijke nachten. Je kunt overwegen om wel uit bed te lopen om haar te troosten maar haar dan niet uit bed te nemen. Je merkt gauw genoeg of ze daar genoeg aan heeft of dat er iets echt mis is. Als ze honger of pijn heeft blijft ze heus wel doorhuilen, maar als ze alleen wil weten dat jullie er nog zijn zal ze er waarschijnlijk gauw genoegen mee nemen. Met die ene keer laten huilen heb je misschien al voor 'de omslag' gezorgd.
D'r wiegje staat naast ons bed en zodra ze mijn gezicht erboven ziet verschijnen, begint ze idd al te lachen. (Zou ik ook doen als ik zo'n hoofd boven me zag hangen. ) Maar daarmee of met een hand in d'r wieg neemt ze geen genoegen. Ze wil er echt heulemaal bij liggen.

Ik hoop idd maar dat vannacht al iets gedaan heeft. En misschien had wel extra behoefte aan contact omdat ze tegen een mentaal sprongetje aanzat. En dat het over is omdat ze nu kan kruipen.

O god, ik ga er nog echt in geloven ook.
pi_79421493
Hahaha. Ach, die omslag vond bij ons ook zo snel plaats, hoor.

Ik heb zelf ineens veel minder moeite gekregen met laten huilen en ga daar nu vrij relaxed mee om. We waren vandaag op bezoek bij Ivans opa en oma en ik had de Puckababy niet bij me maar wilde hem wel even een kort slaapje laten doen. Hij bleef relatief lang doormopperen, maar ik heb hem gewoon even gelaten en ging regelmatig naar hem terug. Uiteindelijk viel hij prima in slaap. Zijn oma vond het heel moeilijk om hem te horen huilen, maar ik vind het nog zieliger voor hem als hij zich de rest van de dag niet lekker voelt omdat hij te weinig slaap heeft gehad.

Ik zie het nu zo: ik laat hem niet in de steek maar help hem in alle geborgenheid om te leren zichzelf te troosten.
pi_79421572
Heb je er eigenlijk al over nagedacht of en wanneer je haar naar een eigen kamertje wil verhuizen?
pi_79424550
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:37 schreef mefke79 het volgende:
We staan hier gepakt en bezakt klaar om op vakantie te gaan, tot over een weekje!
Ssserpente & Lente en Rockabella en Rocker, ik ga jullie vast uitzwaaien Tot volgende week, dan komen we jullie achterna.
En dames, ik kom hier ook nog even gedag zeggen hoor.
Iedereen heel veel succes komende week, ik hoop op kindjes die goed drinken, goed groeien, lekker slapen en veel nieuwe dingen leren. En dat Teigetje maar van de beademing kan en dat ook Kiro en Ravi de goede kant op gaan en misschien samen naar Meppel mogen. Kortom, alle goeds voor iedereen.
Driekus alweer bijna 6 maanden! Ik rol nog net niet van mn stoel af, jeetje wat lijkt het nog kortgeleden dat hij geboren werd
Nou, tot over een paar maandjes grote knul

Die gekke Lente! Maarja eigenlijk IS is liggen bij papa en mama ook veel gezelliger!

Hier alles best, morgen CB weer prikjes halen en wegen en meten waar ik erg benieuwd naar ben! En volgens mij is zn hoofd te plat aan de rechterachterkant omdat hij daar altijd op slaapt, zullen ze vast wel iets van zeggen.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79425161
Goed verwoord, Claudia. Ik begin nu ook wel door te krijgen (vooral nu de zes maanden-verwenfase voorbij is en ik echt aan d'r merk dat ze aan het uitproberen is) dat het voor d'r eigen (en mijn) bestwil is. En dat maakt het toch wel een stukje makkelijker.

Het is idd de bedoeling dat ze binnenkort naar d'r eigen bedje gaat. Maar dat staat boven en wij slapen beneden. Dus met die nachtvoeding was is het toch wel erg handig dat ze naast me sliep slaapt.
pi_79425713
Het is mij erg meegevallen met het uit bed moeten voor de nachtvoeding. En misschien laat ze die dan ook wel ineens vallen? Achja, dat weet je natuurlijk niet. Je kunt altijd gaan proefdraaien op een dag waarop het niet erg is als je je waardeloos voelt door een slechte nacht.
pi_79425926
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:37 schreef mefke79 het volgende:
Fijne vakantie gewenst! Wij gaan begin juni naar Zuid-Frankrijk en daar kijk ik erg naar uit.
pi_79426203
quote:
Op zondag 21 maart 2010 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
Het is mij erg meegevallen met het uit bed moeten voor de nachtvoeding. En misschien laat ze die dan ook wel ineens vallen? Achja, dat weet je natuurlijk niet. Je kunt altijd gaan proefdraaien op een dag waarop het niet erg is als je je waardeloos voelt door een slechte nacht.
Dat was ook mijn idee.

Maar stiekem vind ik het ook gewoon nog heel erg fijn dat ze zo dicht bij me is 's nachts...
  zondag 21 maart 2010 @ 22:03:26 #149
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79426329
Wow, wat gaat lente snel! nu al tijgeren/rupsen!

keshet, het is zo raak wat je schrijft! al die dames in de prenatal die rondom jouw uitgerekende datum uitgerekend zijn, en no wel zwanger zijn, pfff confronterend idd lang leve de webwinkel!

trixie, heb je al een mooie print uitgezocht voor stefs helmpje?

poppejans, succes op het cb morgen!

Lotte en Linda, en alvast voor Driekus en mefke. Gaat hard, zo!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79426716
Succes morgen, Poppjans. Sterkte ook met z'n hoofdje. Hoop dat het meevalt. Je klinkt zelf iig vrij laconiek.

Wij moeten morgen ook weer.

Ik hoop dat ze een voedingsschema oid hebben om zachtjesaan de bijvoeding te introduceren. Tot nu toe is er van schema nl totaal geen sprake geweest. Maar met hapjes tussendoor is dat misschien toch wel handig.

Ik zie her en der bijvoorbeeld op Internet dat kindjes van zes maanden rond 1900/2000 uur hun laatste papfles krijgen. Ik geef Lente om 2200 uur een pyjamapapje en dan drinkt ze 's nachts en overdag gewoon bv. Maar hoevéél voedingen dan precies..? Geen idee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')