abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79369718
Vorige week

Vandaag (let niet op de zorgelijke blik Hij kijkt expres zielig denk ik Hij kan heus nog lachen en blij kijken! )
  zaterdag 20 maart 2010 @ 15:25:29 #127
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79374061
Pfff... nou echt helemaal bijlezen en reageren lukt niet. Het is een nogal slechte dag voor Daan vandaag. Veel hikken en gloeken en dus veel huilen. Vannacht wel redelijk geslapen voor zijn doen en zojuist een uurtje voor de voeding, maar verder de hele dag nog niet hoewel ik wel het idee heb dat hij erg moe is.

Simmu, super dat Ravi en Kiro weer verenigd zijn, niet alleen voor jullie maar ook voor de mannetjes! En wat gaan ze goed !

Claudia, wat lekker dat Ivan zo goed gaat joh! Al dat 'werk' lijkt snel zijn vruchten af te werpen.

Incantrix, wat goed die verbetering wb de afplatting. En toch een helmpje, da's jammer maar wie weet is het maar voor kort of zet de verbetering zo voort dat het helemaal niet nodig blijkt.

Free, fijn dat het wat beter lijkt te gaan met Florian. Goed dat hij is aangekomen! Hopenlijk zet het door, want je ziet inderdaad wel dat de wangetjes van Florian wat minder zijn geworden.

En een dikke knuf voor alle mama's en babies die ik niet genoemd heb, het gaat hard hier en kan het niet of nauwelijks bijhouden.
pi_79377251
he bah, happyme het zit jullie niet mee. Hoe lang moet je nou nog wachten tot je weer naar het ziekenhuis kan?

Hier lijkt het goed te gaan!! Gister het drinken verdikt en hopzakee madam gaat drinken . Medicijnen liggen dus nog onaangebroken in de tas (dus happy, als je nog wat nodig hebt.... )

Free, wat fijn dat hij 60 gram is aangekomen!! En je ziet het verschil inderdaad goed hoor
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  zaterdag 20 maart 2010 @ 18:37:23 #129
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79380473
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:08 schreef sproet-je het volgende:
he bah, happyme het zit jullie niet mee. Hoe lang moet je nou nog wachten tot je weer naar het ziekenhuis kan?
Maandag over een week pas maar we houden vol. Het lijkt toch wel iets beter te gaan, maar vandaag heeft Daan een slechte dag. Hopen dat het morgen weer beter is.
quote:
Hier lijkt het goed te gaan!! Gister het drinken verdikt en hopzakee madam gaat drinken . Medicijnen liggen dus nog onaangebroken in de tas (dus happy, als je nog wat nodig hebt.... )
Fijn dat het goed lijkt te gaan (tis toch wat, jij krijgt medicijnen en hebt ze niet nodig en ik krijg ze gewoon niet terwijl Daan wel last blijft houden)
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:22:34 #130
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79389095
gister had mijn dochter haar eerste rokje aan!
moeder, mijn dochter draagt een rok!

/emomuts

morgen lezen we weer bij
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 21 maart 2010 @ 07:34:37 #131
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79396498
aaaah Arme Daan; ik hoop dat het van8 beter is gegaan? niet leuk dat je zo'n last hebt van reflux zeg!!

ff een enorme voor Florian; 60 gram aangekomen! wat goed Freecell

aaaaaah Linda; moet jij ook al gaan!!! wat gaat dat snel? al die 'kleine' kindjes alweer een half jaar! *maar o dat betekent dat Evie ook al 3,5 maand is..... ongelofelijk!)

@Simmu: hoe gaat het nu je kleine mannetjes herenigd zijn? merk je ook verschil? heb je ook het idee dat elkaars aanwezigheid ervoor zorgt dat ze rustiger zijn? (of sterker oid?)

@ssserpente; jeetje is Lente al tandjes aan het kweken??? de kleintjes worden echt groot he??

@trix; wat fijn dat nu blijkt dat de laatste metingen van Stef toch waren verbeterd! dan gaat er in elk geval iets goed/ beter? en ben je toch al een eindje op de goede weg lijkt mij? en nu straks met helmpje gaat het vast nog sneller staat er ook een termijn voor zoiets>? of is het gewoon afwachten wat het resultaat is?

@Claudia; wat leuk om te lezen dat Ivan ook al zo ondernemend is Evie weet ook van geen ophouden..

@Lily; jij ook alvast succes met het weer beginnen met het werken. zal even wennen zijn, maar komt vast helemaal goed

@Amaranta; een voor de slapeloze nachten....

@Octo; begrijp ik nu goed dat jij ook de voedingen kolft? ik heb dat helemaal niet meegekregen dan?
(zal wel van de drukte van deze week komen...)

@Davinia; ahhhh Aviva in een rokje!!! dat vraagt natuurlijk om foto's!!

zoooo volgens mij ben ik weer een beetje bij.. Ik had dus drukke 1e werkdagen achter de rug en gisteren waren we ook de hele dag in touw. eerst smiddags bij mijn zus en zwager op bezoek (en de 3 kids) en toen nog door naar verjaardag van mijn schoonzusje... was dus een beetje veel en een beetje druk. Ook voor Evie en we waren beide helemaal kapot toen we thuiskwamen. (21 uur). Zijn lekker met zijn drietjes op bed gaan liggen; heerlijk even met Evie 'gecommuniceerd', heerlijke lachjes en brabbeltjes en om 22 uur kon ik echt mijn ogen niet meer open houden...
Merk toch dat het ook lichamelijk wel even weer wennen is om volledig aan de bak te zijn... toch direct hele drukke dagen gemaakt, waarin veel rennen en vliegen en tillen...maar heb vooral een moe en voldaan gevoel. Nu lekker een dagje niets doen en lekker aantutten met Evie.

Evie doet het zooo goed! volgens mij zijn de darmkrampjes zo goed als weg! En ze is ook zo ondernemend. Ze is ontzettend nieuwsgierig; en kijkt met hele heldere oogjes de wereld in.
en haar nieuwste spelletje, zorgt voor hele mooie grote lachebekkies; optrekken tot staan op onze schoot... vindt ze echt helemaal fantastisch!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 21 maart 2010 @ 09:37:01 #132
100412 mefke79
komt goed!
pi_79397007
ook goede morgen allemaal! Mijn mannen liggen nog in diepe rust, maar ik ben klaarwakker. Ik ga zo maar eens koffers pakken voor de vakantie morgen.

BJ, klinkt als een heel druk dagje. Pff. Vandaag maar even uitrusten.
Daan, ik hoop dat je heel snel wat minder last hebt.
Simmu, de jongens op 1 plek, dat lijkt me fijn.
Davinia, fotos!
Ssserpente, krijgt ze gewoon een tandje, ze wordt echt heel groot he.
Icantrix, wat fijn dat stef zo goed vooruit gaat. Over die stand van de oren, dat is de enige opmerking die wij nog kregen van de fysio. Driekus zijn oren staan 4 mm scheef ten op zichte van elkaar. Wat ons allebei erg verbaasde want voor ons idee stonden ze recht. Maar goed, zij hoeft er ook maar een millimeter naast te zitten met meten en je hebt dat verschil al. Voor ons was het het belangrijkste dat je niets meer zag in zijn gezicht en dat is gewoon zo. Wat wel jammer is, wij hebben geen eerdere meting, dus we kunnen niet vergelijken met cijfers. Het moet met foto's en dan zie je wel duidelijk verbetering.

Dames, ik mis er nog een heleboel, maar ik ga nu eerst effe koffers pakken. Dat is beter voor mijn gemoedsrust.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79400866
Hoi

Ik lees nog wel mee maar ff over die oortjes, die van tijn staan 11 mm verschil van elkaar maar oortjes worden door een helmpje het minste gecorrigeerd.

DAt jullie nog in aanmerking komen voor een helmpje icantrix, begreep van onze fysio dat dat pas vanaf 106/107 is.
Fijn dat het door oefeningen enzo al zo'n stuk beter is geworden.

Succes ermee.
(er is hier een "helmpjestopic" op fok he?)
pi_79412742
BJ, ik kolfde in het begin om Hannah bijvoeding te kunnen geven met moedermelk. Dat heeft ze nu niet meer nodig.
Maar ik heb nu wel een kolf besteld om in ieder geval een voorraadje aan te kunnen leggen voor als ik er niet ben. En ik moet over 5 weken aan het werk dus dan wil ik ook gaan kolven.
  zondag 21 maart 2010 @ 19:37:14 #135
100412 mefke79
komt goed!
pi_79415879
We staan hier gepakt en bezakt klaar om op vakantie te gaan, tot over een weekje!
Ssserpente & Lente en Rockabella en Rocker, ik ga jullie vast uitzwaaien Tot volgende week, dan komen we jullie achterna.
En dames, ik kom hier ook nog even gedag zeggen hoor.
Iedereen heel veel succes komende week, ik hoop op kindjes die goed drinken, goed groeien, lekker slapen en veel nieuwe dingen leren. En dat Teigetje maar van de beademing kan en dat ook Kiro en Ravi de goede kant op gaan en misschien samen naar Meppel mogen. Kortom, alle goeds voor iedereen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79416123
Hallo allemaal,

Het is weer een tijdje geleden en ik heb twee complete topics gemist (shame on me).

Keshet, wat fijn dat het zo goed gaat met je meisje. Helaas hebben wij dat poppetje ook niet. Al over de 800 gram! Nu gaat het toch wel snel he?

Simmu, wat fijn dat je kerels weer bij elkaar zijn en dat het zo ontzettend goed met ze gaat!

Trix, wat fijn dat de afwijking veel kleiner is geworden, Ik dacht net als het-is-mij dat het bij zo'n afwijking niet meer nodig was om een helmpje aan te meten...

BJ, mooi dat je je eerste dagen overleefd hebt, balen van die eventuele infectie.

Sorbo, wat fijn dat de heupjes in orde waren, dat is een opluchting, he?

Leonieke, ik had je helemaal gemist! Gefeliciteerd met je zoon Thomas! (wat is het toch een mooie naam he? )

Hier gaat het op dit moment een beetje moeilijk. Wij zitten midden in een drukke verbouwing, en we zijn nu alledrie ziek. Thomas heeft geen koorts maar drinkt sinds donderdag veel minder. Zeker een fles per dag minder . Nu heb ik wel begrepen dat als ze over de 6 kg gaan dat ze een fles minder drinken, maar hij is er wel ziekig bij. Hij heeft gelukkig geen koorts. Ik heb trouwens ook geen koorts, maar ook totaal geen trek en ben misselijk. Dus hij heeft waarschijnlijk hetzelfde.

Hij heeft zich vandaag wel voor de allereerste keer helemaal uit zichzelf van buik naar rug gerold. (nou ja, met de nodige aanmoedigingen )
pi_79417785
Dat lijkt me zo zwaar, een verbouwing! En nu zijn jullie ook nog allemaal ziek. Pff, veel sterkte. Hoeveel flessen krijgt hij nu binnen (en hoeveel cc)?

Ivan gaat een dezer dagen van rug naar buik rollen. Hij komt al zó ver. Zul je net zien dat hij dat morgen of overmorgen bij zijn opa en oma voor het eerst gaat doen. Vantevoren leek me dat wel een vervelend idee, dat ik niet de eerste zou zijn om een nieuw kunstje mee te maken, maar nu vind ik het eigenlijk ook wel leuk voor zijn opa en oma.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79417971
Dag Mef, tot straks! En veel plezier!

Aoraki, beterschap voor jullie! En ziek van buik naar rug rollen is wel extra knap hoor!

Trix, fijn dat de afwijking minder is! Post je snel weer een foto van die knappe gozert van je?

BJ, fijn dat het werken je bevalt! Heb jij nu ook ineens veel meer zin om naar huis te gaan? Ik heb op m'n werk af en toe van die 'o-ja-ik-heb-een-dochter-momentjes'. Zo leuk!

Sorbo, wat goed joh, van dr heupjes! Toch een opluchting! Bij Lente waren ze gelukkig ook goed. Terwijl ik echt verwachtte dat ze wel hd zou hebben. Ik heb het ook gehad en het wordt van moeder op dochter overgegeven.

Hier is het de laatste dagen 's nachts echt bal geweest. Na het pyjamapapje van 2200 uur sliep ze tot één uur en vanaf dan was ze elke twee uur wakker. Drie uur, vijf uur, zeven uur... Gisternacht heb ik 'r elke keer bij me genomen. Dan dronk ze wat en viel ze als een blok tegen me aan in slaap. Maar vannacht heb ik 'r vanaf drie uur laten huilen. Honger kon het echt niet zijn. Dat hield ze een half uur vol, toen pakte ze d'r knuffel en viel tevreden in slaap. Tot half acht vanmorgen! Ze huilt dus echt omdat ze het liefste bij ons wil liggen. Erg fijn natuurlijk, maar daar wil ik geen gewoonte van maken. Ik hoop maar dat ze het snel opgeeft, want ik ben niet zo'n held in laten huilen. Dwz, de eerste tien minuten wel, maar daarna ga ik me af vragen of er echt niet iets lichamelijks aan de hand is wat ik over het over zie. En daar ga ik me dan bij voorbaat al schuldig over liggen voelen.

Maar goed, so far lijkt het erop alsof ze echt 'oorzaak-gevolg' heeft ontdekt. En moet ze toch leren om gewoon weer in d'r eigen bedje in slaap te valen als ze 's nachts wakker wordt.

Ze heeft trouwens met d'r verse tand keihard in m'n tepel gebeten. Goeiendag!

En..... ons meisje kan kruipen! Zomaar ineens. Ik had 'r op d'r buik mdden op bed gelegd terwijl ik 'r badje klaar aan het maken was. En toen ik terug kwam lag ze opeens helemaal aan de andere kan van het bed! Echt kruipen is het nog niet, ze beweegt zich voort als een rupsje: kontje omhoog, beentjes eronder, armpjes vooruit en dan afzetten. Maar er zit beweging in!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 21-03-2010 20:53:43 ]
pi_79419455
Wow, wat goed van Lente! Nu al kruipen, wat een vluggerd.

En dat klinkt als vreselijke nachten. Je kunt overwegen om wel uit bed te lopen om haar te troosten maar haar dan niet uit bed te nemen. Je merkt gauw genoeg of ze daar genoeg aan heeft of dat er iets echt mis is. Als ze honger of pijn heeft blijft ze heus wel doorhuilen, maar als ze alleen wil weten dat jullie er nog zijn zal ze er waarschijnlijk gauw genoegen mee nemen. Met die ene keer laten huilen heb je misschien al voor 'de omslag' gezorgd.
pi_79419821
Leuk zeg; die ontwikkelingen hier

en ik hoop dat de omslag van Lente's nachtelijke escapades er snel zal zijn, Ssserpente
pi_79420627
Thanks, Lil.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:44 schreef Claudia_x het volgende:
Wow, wat goed van Lente! Nu al kruipen, wat een vluggerd.

En dat klinkt als vreselijke nachten. Je kunt overwegen om wel uit bed te lopen om haar te troosten maar haar dan niet uit bed te nemen. Je merkt gauw genoeg of ze daar genoeg aan heeft of dat er iets echt mis is. Als ze honger of pijn heeft blijft ze heus wel doorhuilen, maar als ze alleen wil weten dat jullie er nog zijn zal ze er waarschijnlijk gauw genoegen mee nemen. Met die ene keer laten huilen heb je misschien al voor 'de omslag' gezorgd.
D'r wiegje staat naast ons bed en zodra ze mijn gezicht erboven ziet verschijnen, begint ze idd al te lachen. (Zou ik ook doen als ik zo'n hoofd boven me zag hangen. ) Maar daarmee of met een hand in d'r wieg neemt ze geen genoegen. Ze wil er echt heulemaal bij liggen.

Ik hoop idd maar dat vannacht al iets gedaan heeft. En misschien had wel extra behoefte aan contact omdat ze tegen een mentaal sprongetje aanzat. En dat het over is omdat ze nu kan kruipen.

O god, ik ga er nog echt in geloven ook.
pi_79421493
Hahaha. Ach, die omslag vond bij ons ook zo snel plaats, hoor.

Ik heb zelf ineens veel minder moeite gekregen met laten huilen en ga daar nu vrij relaxed mee om. We waren vandaag op bezoek bij Ivans opa en oma en ik had de Puckababy niet bij me maar wilde hem wel even een kort slaapje laten doen. Hij bleef relatief lang doormopperen, maar ik heb hem gewoon even gelaten en ging regelmatig naar hem terug. Uiteindelijk viel hij prima in slaap. Zijn oma vond het heel moeilijk om hem te horen huilen, maar ik vind het nog zieliger voor hem als hij zich de rest van de dag niet lekker voelt omdat hij te weinig slaap heeft gehad.

Ik zie het nu zo: ik laat hem niet in de steek maar help hem in alle geborgenheid om te leren zichzelf te troosten.
pi_79421572
Heb je er eigenlijk al over nagedacht of en wanneer je haar naar een eigen kamertje wil verhuizen?
pi_79424550
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:37 schreef mefke79 het volgende:
We staan hier gepakt en bezakt klaar om op vakantie te gaan, tot over een weekje!
Ssserpente & Lente en Rockabella en Rocker, ik ga jullie vast uitzwaaien Tot volgende week, dan komen we jullie achterna.
En dames, ik kom hier ook nog even gedag zeggen hoor.
Iedereen heel veel succes komende week, ik hoop op kindjes die goed drinken, goed groeien, lekker slapen en veel nieuwe dingen leren. En dat Teigetje maar van de beademing kan en dat ook Kiro en Ravi de goede kant op gaan en misschien samen naar Meppel mogen. Kortom, alle goeds voor iedereen.
Driekus alweer bijna 6 maanden! Ik rol nog net niet van mn stoel af, jeetje wat lijkt het nog kortgeleden dat hij geboren werd
Nou, tot over een paar maandjes grote knul

Die gekke Lente! Maarja eigenlijk IS is liggen bij papa en mama ook veel gezelliger!

Hier alles best, morgen CB weer prikjes halen en wegen en meten waar ik erg benieuwd naar ben! En volgens mij is zn hoofd te plat aan de rechterachterkant omdat hij daar altijd op slaapt, zullen ze vast wel iets van zeggen.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79425161
Goed verwoord, Claudia. Ik begin nu ook wel door te krijgen (vooral nu de zes maanden-verwenfase voorbij is en ik echt aan d'r merk dat ze aan het uitproberen is) dat het voor d'r eigen (en mijn) bestwil is. En dat maakt het toch wel een stukje makkelijker.

Het is idd de bedoeling dat ze binnenkort naar d'r eigen bedje gaat. Maar dat staat boven en wij slapen beneden. Dus met die nachtvoeding was is het toch wel erg handig dat ze naast me sliep slaapt.
pi_79425713
Het is mij erg meegevallen met het uit bed moeten voor de nachtvoeding. En misschien laat ze die dan ook wel ineens vallen? Achja, dat weet je natuurlijk niet. Je kunt altijd gaan proefdraaien op een dag waarop het niet erg is als je je waardeloos voelt door een slechte nacht.
pi_79425926
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:37 schreef mefke79 het volgende:
Fijne vakantie gewenst! Wij gaan begin juni naar Zuid-Frankrijk en daar kijk ik erg naar uit.
pi_79426203
quote:
Op zondag 21 maart 2010 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
Het is mij erg meegevallen met het uit bed moeten voor de nachtvoeding. En misschien laat ze die dan ook wel ineens vallen? Achja, dat weet je natuurlijk niet. Je kunt altijd gaan proefdraaien op een dag waarop het niet erg is als je je waardeloos voelt door een slechte nacht.
Dat was ook mijn idee.

Maar stiekem vind ik het ook gewoon nog heel erg fijn dat ze zo dicht bij me is 's nachts...
  zondag 21 maart 2010 @ 22:03:26 #149
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79426329
Wow, wat gaat lente snel! nu al tijgeren/rupsen!

keshet, het is zo raak wat je schrijft! al die dames in de prenatal die rondom jouw uitgerekende datum uitgerekend zijn, en no wel zwanger zijn, pfff confronterend idd lang leve de webwinkel!

trixie, heb je al een mooie print uitgezocht voor stefs helmpje?

poppejans, succes op het cb morgen!

Lotte en Linda, en alvast voor Driekus en mefke. Gaat hard, zo!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79426716
Succes morgen, Poppjans. Sterkte ook met z'n hoofdje. Hoop dat het meevalt. Je klinkt zelf iig vrij laconiek.

Wij moeten morgen ook weer.

Ik hoop dat ze een voedingsschema oid hebben om zachtjesaan de bijvoeding te introduceren. Tot nu toe is er van schema nl totaal geen sprake geweest. Maar met hapjes tussendoor is dat misschien toch wel handig.

Ik zie her en der bijvoorbeeld op Internet dat kindjes van zes maanden rond 1900/2000 uur hun laatste papfles krijgen. Ik geef Lente om 2200 uur een pyjamapapje en dan drinkt ze 's nachts en overdag gewoon bv. Maar hoevéél voedingen dan precies..? Geen idee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')