abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79436481
Goeiemorgen

Lente en Serpente, ook al weer naar de grote babies! Nou tot daar dan maar weer over 3 maandjes...
En wat goed dat Lente al aan het schuiven is, die gaat hard!

Trix, wat sneu dat Stef nu toch een helmpje krijgt, maar het is wel fijn dat ze er meteen wat aan doen nu, daar zal hij op de lange termijn alleen maar baat bij hebben. Op zoek naar een toffe print nu en dan wordt ie vast net zo'n knapperd als Oscar met zijn helm.

Hier gaat alles zijn gangetje wel eigenlijk. Ik ben al weer wakker uiteraard, Minke heeft al een flesje op dus kan zo richting werk en dan doet manlief het brengen naar het kdv... Ben alleen echt op nu, gisteren 2 wedstrijden gehockeyt en dat sloopt wel zeg. Nou ja, vanavond maar weer vroeg naar bed.
  maandag 22 maart 2010 @ 06:43:19 #152
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79436485
goedemorgen

succes op het CB Poppejans en Ssserpente

wat een rustig weekend hier op Fok zeg!

jeetje Driekus gaat ook al naar de grote babietjes! tot ziens grote man! (en lange mama )

En ik ben vandaag nog een dagje vrij. Vanmiddag flink boodschappen doen, de koelkast is zo goed als leeg...
Evie wordt wakker geloof ik, tot later vandaag
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_79436716
Wij laten Thomas soms ook huilen om in slaap te komen. Eerst vond ik het moeilijk, maar het went toch wel... Ik merk trouwens snel genoeg wanneer het niet werkt en hij alleen maar overstuur raakt, dan laat ik hem niet huilen...

Claudia, Thomas heeft gisteren 3,5 fles opgedronken van 180ml. In principe moet hij er nu 4 van 180/210 hebben, dus zo slecht is het niet. Maar vorige week dronk hij er nog 5 van 180. Dus misschien is zijn ziekte een mooie overstap van 5 naar 4 flessen. ( ik vroeg me toch al af hoe ik dat voor elkaar moest krijgen...)
  maandag 22 maart 2010 @ 08:14:50 #154
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79437043
Goodmornings! Iedereen een fijn weekend gehad? Wij wel, lekker geluierd en met Stef naar zijn opa en oma in verweggistan geweest. Het ging hardstikke goed, hij heeft eigenlijk de hele rit (zowel heen als terug) geslapen Bij opa en oma was het ook gezellig alleen toch jammer dat mensen nog wel eens de neiging hebben hun opvoedkundige ideeën te zien als de enige waarheid en jou vervolgens gaan becommentariseren als je je daar niet aan houdt en hij heeft eventjes in de tuin gespeeld zelfs!

Free, dikke terug, hoe is het nou? Die foto's zijn inderdaad wel duidelijk zeg, jemig.. Vind je echt doorbijter van het jaar hoor, sterke vrouw!

Het-is-mij, ik weet niet precies wat de 'minimum eisen' zijn voor een helmpje, maar Stef's hoofd is nu ook aan één kant 'groter' als aan de andere en hij heeft ook een beetje een 'cone-head' nu zeg maar, met een soort van bult helemaal boven, bij zijn kruin zeg maar, misschien dat hij daarom toch in aanmerking komt? En de fysio zei ook dat wellicht later zal blijken dat het tóch niet nodig is, maar je kunt beter opgeven en afblazen als te laat opgeven en niet meer geholpen worden zei hij Ik zal vandeweek wel eens kijken of ik een foto kan maken van de bult achterop, het ziet er vanaf opzij uit alsof de achterkant recht omhoog loopt en dan op het hoogste punt een soort punt heeft, ofzo. Nouja, foto volgt, denk ik

Ssserpente, foto's ben ik weer mee bezig, moet er nog wat bewerken en dan kom ik mijn ventje weer showen hoor Hoop dat je nu Lente's doorbroken nachten hebt doorbroken!

En ik wilde nog veel meer zeggen, maar door een zoek-actie naar een iets té goed opgeborgen nota heb ik geen tijd meer.. Dagdag!
3!
  maandag 22 maart 2010 @ 09:15:59 #155
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79437886
Mogge iedereen....

Incantrix lekker gerelaxed... Tja, en oma's en opa's blijven dat doen. Die van mij ook soms, heeeel voorzichtig...

Free .R.E.S.P.E.C.T. voor jou hoor!

Verder geen tijd om bij te lezen, lees wel zo hier en daar hoe het iedereen vergaat!

Alexa is vol aan de omrols, tijgers en kruips dus het wordt steeds leuker hier!

voor iedereen
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_79438597
Goedemorgen!!

Ik las leuke verhalen over de weekenden, Aviva in een rokje , rupsje Lente , Alexa die aan het rollen is en andere leuke verhalen!!

Hier alles ok!! Nog een weekje genieten van mijn verlof! Vanmorgen eindelijk eens een begin gemaakt met het opruimen van mijn zwangerschapskleding, dat hing allmaal nog vooraan in de kast.
pi_79438735
quote:
Op maandag 22 maart 2010 08:14 schreef Incantrix het volgende:

Het-is-mij, ik weet niet precies wat de 'minimum eisen' zijn voor een helmpje, maar Stef's hoofd is nu ook aan één kant 'groter' als aan de andere en hij heeft ook een beetje een 'cone-head' nu zeg maar, met een soort van bult helemaal boven, bij zijn kruin zeg maar, misschien dat hij daarom toch in aanmerking komt? En de fysio zei ook dat wellicht later zal blijken dat het tóch niet nodig is, maar je kunt beter opgeven en afblazen als te laat opgeven en niet meer geholpen worden zei hij Ik zal vandeweek wel eens kijken of ik een foto kan maken van de bult achterop, het ziet er vanaf opzij uit alsof de achterkant recht omhoog loopt en dan op het hoogste punt een soort punt heeft, ofzo. Nouja, foto volgt, denk ik
Heb in het redressiehelmtopic antwoord gegeven.

En de rest allemaal succes bij het bureau en een fijne dag!

@ Sssserpente, wij zijn met bijvoeding begonnen, ook ivm reflux en heb in het flesvoedingtopic "öns schema" gezet, miss. heb je daar wat aan?
Weet alleen niet hoe het zit met bv dan weer.
Heb je van het cb gee nboekje meegekregen met per maand voorbeeldschema's en hoe vaak fles/borst/bijvoeding?
  maandag 22 maart 2010 @ 10:03:57 #158
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79438954
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:07 schreef Ssserpente het volgende:
Succes morgen, Poppjans. Sterkte ook met z'n hoofdje. Hoop dat het meevalt. Je klinkt zelf iig vrij laconiek.

Wij moeten morgen ook weer.

Ik hoop dat ze een voedingsschema oid hebben om zachtjesaan de bijvoeding te introduceren. Tot nu toe is er van schema nl totaal geen sprake geweest. Maar met hapjes tussendoor is dat misschien toch wel handig.

Ik zie her en der bijvoorbeeld op Internet dat kindjes van zes maanden rond 1900/2000 uur hun laatste papfles krijgen. Ik geef Lente om 2200 uur een pyjamapapje en dan drinkt ze 's nachts en overdag gewoon bv. Maar hoevéél voedingen dan precies..? Geen idee!
met hapjes hoef je niet ineens een schema te introduceren, hoor
je begint de eerste weken met 1 keer per dag een hapje, dat kan prima tijdens jouw lunch of avondeten, als ze dan niet slaapt.
dat wordt langzaam opgebouwd naar 2 maal daags een paar weken later, dus s ochtends een hapje ergens en tijdens jullie avondeten bijvoorbeeld.
daarna dan een hapje halverwege de ochtend, met lunch en met avondeten.

nou, dan kom je er wel.

geen schema voor nodig

en als ze goed eet en ze heeft honger, dan ga je kiezen of je een hapje geeft of een bv. of eerst hapje en bv als toetje. zo bouwt de bv vanzelf af en de hapjes vanzelf op.

bj, veel plezier vandaag!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79439207
Vanmiddag komt de verpleegkundige van Kind & Gezin langs. Toch best spannend eigenlijk
pi_79439306
Lente gaat ons ook al weer verlaten?!?! Woah ze is maar ietsjes ouder dan Niels! Tot gauw grote meid met een gevaarlijke tand! En ook al aan het tijgeren

Niels is vandaag 5 maanden En hij heeft net voor het eerst moedermelk met rijstebloem gehad, hij vond het lekker Ik wist niet hoeveel ik moest geven, ik denk dat het zo'n 10 lepeltjes waren. De pap moet straks de fles vervangen wanneer ik aan het werk ben, het lukt hem nog steeds niet om uit de fles te drinken.

Gisteren zijn we op bezoek geweest bij zijn vriendje van de cursus Samen Bevallen. Dat kindje is 2 weken ouder maar is een kilo zwaarder en zit al in maat 74, ook was hij druk bezig met omrollen en zijn voetjes pakken, super leuk En hij at Niels' hand op!
Op dit moment is Niels heel hard aan het brabbelen en lachen naar een speeltje op het speelkleed

Wat is het heerlijk weer he?! Ik ben zo blij dat het eindelijk lente wordt!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_79440085
Wow, Niels alweer 5 maanden ...

Oh en Twinkly, hier is het niet echt lekker weer, koud en richting regen (maar nog droog)... dus stuur die zon es deze kant op!
pi_79440372
Twinkly, hoeveel rijstebloem op hoeveel moedermelk heb je gedaan? Wij mogen hier van het CB ook beginnen met rijstebloem maar ze gaven daar aan dat je met moedermelk niet echt dikke pap kan maken vanwege een bepaald eiwit wat er in zit. Valt dat mee?
pi_79440487
In moedermelk zit een enzym dat ervoor zorgt dat de pap direct weer dun wordt inderdaad. Ik heb Biobim gebruikt, dat is volkoren rijstebloem en die wordt niet dun, misschien omdat er vezels in zitten dat het zetmeel minder snel afgebroken wordt?
Het was denk ik 10 ml moedermelk ofzo en ik heb een volle theelepel erbij gedaan tot het een papje was dat makkelijk van de lepel gegeten kon worden. Op de verpakking staat aangegeven hoeveel je erbij moet doen maar ik heb het op gevoel gedaan omdat het zo weinig was.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_79440556
Thx. Dan ga ik dat over een paar weken eens proberen.
Fijn dat hij het lekker vindt, dat geeft vertrouwen voor als je weer moet werken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubey op 22-03-2010 11:26:27 (spelfout) ]
pi_79440725
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:04 schreef Rubey het volgende:
Thx. Dan ga ik dat over een paar weken eens proberen.
Fijn dat hij het lekker vindt, dat geeft vertrouwens voor als je weer moet werken!
Inderdaad Morgen zal ik eens proberen wat hij doet wanneer hij echt honger heeft, nu heb ik het na de voeding gegeven.
pi_79442186
Weer terug van CB. Hij weegt nu 6220 gram en is 60,5 cm. Een kilo gegroeid! En ook een aantal cm erbij.
Prikjes gehad, hij gaf geen kik bij de 1e, maar moest even paar seconden erg huilen bij het tweede prikje.
En doorverwijzing gehad naar kinderfysio voor zn voorkeurshouding (rechts) hij heeft echt een stuk plat op zn achterhoofd rechts.(maar dat had ik zelf ook al geconcludeerd).
Helmtherapie hoefde het helemaal nog niet te betekenen en dan nog beslis je dat zelf zei de arts, en dat het niet bewezen was dat het zonder helm niet vanzelf weer goed kon groeien.
Met behulp van kinderfysio dacht ze wel dat het goed te verhelpen was, want Wolf draait wel gewoon helemaal naar links.
Maak me dus verder niet ongerust, en bij wel een helm; komt het ook wel weer in orde.

Incantrix, ze hadden dus echt broertjes kunnen zijn, die jochies van ons
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 22 maart 2010 @ 12:01:19 #167
35189 Troel
scherp en bot
pi_79442320
Hier ook een jochie van 5 maanden

Met twee gescheurde trommelvliezen, blijkbaar waren twee ontstoken snotoogjes nog niet genoeg om alles weg te krijgen. 't Arme kind.
Bloemkool wordt hier beduidend minder lekker gevonden dan sperziebonen en doperwtjes
Met Ruben zijn we ongeveer op dezelfde leeftijd begonnen met bijvoeding, maar die wilde er in het begin nog niets van weten, Jochem daarentegen kan echt boos worden als zijn portie op is. En nee, we geven nog geen volledige potjes
Raply-en is niet echt zijn favoriet lijkt het wel, maar wellicht dat dat straks op de camping wat beter zal gaan

Oja en nog steeds 's ochtends borstvoeding
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79443144
Hier al weer een ego post, heb de puf gewoon niet om bij te lezen.... veel te druk met van alles en nog wat.

Vanmorgen met Jamie naar de HA geweest, hij hoest al zeker 1,5 week als een oud karrepaard. Vanmorgen was hij een beetje aan t hijgen en t piepen. Er is een infectie geconstateerd aan de bovenste luchtwegen (zit gelukkig nog niet op zn longen) Dus nu weer 4 keer per dag aan de ventolin pufjes. Jamie vind t verschrikkelijk om die dingen te krijgen, dan probeert zich in allemacht om te draaien zodat dat ding van zn gezicht gaat en dan krijsen echt sneu. Maar goed wat moet dat moet.
Ben van t weekend op de zwarte markt geweest, heb een 3 delig zwart krijtstreep kostuum voor hem gehaald. Mn broer gaat over 2 weken trouwen, dus Jamie moet wel als een echte gentlemen verschijnen Vanavond maar ff passen.
  maandag 22 maart 2010 @ 12:34:08 #169
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79443469
Troel, wat sneu voor Jochem Wel fijn dat hij zo geniet van de bijvoeding!

en jamie ook zo zieligjes, dikke

En op veler verzoek Aviva in jurkje, onder een linkje.
Aviva in jurkje
Volledige outfit
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79444186
Beterschap voor Jamie, zo sneu is dat bij babytjes. zo'n puftoeter op het gezicht!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79444319
Aviva, wat ben je moooooooi!

Wat zielig voor Jochem Twee gescheurde trommelvliezen maar liefst, wat moet dat een pijn hebben gedaan. Ik hoop dat het voor baby's net zo werkt als voor volwassenen, als het eenmaal gescheurd is is de pijn weg. Beterschap

En ook arme Jamie. Zo rot om iets te moeten doen bij zo'n kleintje wat ze zo vervelend vinden. Ik heb dat met het neusje uitzuigen. Xeentje huilt bijna nooit, maar zodra ik met dat ding aan kom zetten huilt ze tranen met tuiten. Sterkte Martine

Misschien een tip voor de kindjes met een voorkeurshouding: Omdat andersom verschonen er nogal eens bij inschoot, hadden we een tijdje geleden iets anders bedacht en het werkt echt supergoed. We hebben het bovenste gedeelte van een Cotoons mobiel aan de muur gehangen bij de comode. Dus aan de kant waar ze naartoe moet kijken. Dat deel van de mobiel is heel plat en hangt dus tegen de muur aan. Er zitten kleine ledlampjes in die van kleur veranderen en ons meisje vindt het helemaal geweldig om naar te kijken en aan te trekken. Het gaat om deze mobiel:

Hier een aktiefoto.
pi_79444339
Arme Jamie

Aviva

Hier wat krampjes... Wat wil je, eerst een paar weken te weinig eten en dan ineens wel genoeg. Best logisch!
pi_79444579
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:02 schreef Xenia het volgende:

Misschien een tip voor de kindjes met een voorkeurshouding: Omdat andersom verschonen er nogal eens bij inschoot,
Och jemig, krijg je echt zulke adviezen? Dat je echt overal op moet gaan letten qua houding?
Pff ik hoop maar dat dat mij lukt dan!
Donderdag komt de kinderfysio hier thuis, dus ben heel erg benieuwd wat ze precies komt doen

De tip is wel leuk, iets boven het aankleedkussen hangen ga ik misschien ook wel doen
pi_79445429
Dat mobiel klinkt wel leuk zeg!
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:10 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Och jemig, krijg je echt zulke adviezen? Dat je echt overal op moet gaan letten qua houding?
Pff ik hoop maar dat dat mij lukt dan!
Donderdag komt de kinderfysio hier thuis, dus ben heel erg benieuwd wat ze precies komt doen

De tip is wel leuk, iets boven het aankleedkussen hangen ga ik misschien ook wel doen
Heej Poppejans wat gek dat je daar geen foldertje over meegekregen hebt? Wij toen wel en wij hadden toen ook de arts, uh die met de Friese naam.

Dat jurkje staat haar leuk en stoer Davinia
pi_79445565
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:36 schreef Twinkly het volgende:
Dat mobiel klinkt wel leuk zeg!
[..]

Heej Poppejans wat gek dat je daar geen foldertje over meegekregen hebt? Wij toen wel en wij hadden toen ook de arts, uh die met de Friese naam.

Nee, ik heb niks meegekregen. Wat stom! Is ze zeker vergeten, vorige keer rende ze me nog achterna toen ik Wolf al aan het omkleden was, was ze zo'n stickertje vergeten in zn boekje te plakken met paracetamol adviezen na vaccinatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')