abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 maart 2010 @ 13:43:50 #176
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79445685
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:10 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Och jemig, krijg je echt zulke adviezen? Dat je echt overal op moet gaan letten qua houding?
Pff ik hoop maar dat dat mij lukt dan!
Donderdag komt de kinderfysio hier thuis, dus ben heel erg benieuwd wat ze precies komt doen

De tip is wel leuk, iets boven het aankleedkussen hangen ga ik misschien ook wel doen
Dat om en om verschonen kregen wij als advies bij Eli (nu 2,5) van de kraamverzorgster, om voorkeurshouding te voorkomen. Vond het wel logisch, eigenlijk. Doe het nu ook bij Aviva. Leg haar ook steeds iets anders in de box. Kleine moeite voor mij, en als ik daar iets mee kan voorkomen, waarom niet?
Maar ja, tis anders als je het al vanaf de kraamweek doet, natuurlijk.

Aviva ligt tegen de draaiende wasmachine te kletsen!
Ze vermaakt zich kostelijk in het washok, wat een grap! (Maar ik durf niet naar beneden te gaan om de videocamera te pakken... )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79445924
Wat snoezig die foto van Aviva, en wat is ze alweer groter!
Sorry, ik had helemaal over de foto heen gekeken, was een beetje vol van mn eigen verhaal

Ik heb het aankleedkussen vanaf dag 1 verticaal liggen, maar horizontaal is dus beter voor zn hoofd?
Dan kan ik hem wel goed links naar mij laten kijken bedenk ik me nu gaan we meteen doen, bedankt hoor!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79447531
Om en om verschonen en ook haar flesje om en om geven kregen we hier ook als advies. Het helpt niet echt moet ik zeggen want ze kijkt toch alle kanten op!

Aviva!
  maandag 22 maart 2010 @ 14:50:55 #179
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79448216
hellow

@poppejans; Wolfje ook al een beetje afgeplat? best veel kindjes hier eigenlijk voor mijn gevoel...
ik hoop dat jullie met wisselen en dergelijke een helmpje nog kunnen voorkomen..

de tip van het verschonen had ik nog niet gehoord; maar ik heb het aankleedkussen ook verticaal liggen en benaderen Evie dus vanaf haar voetjes...
Fles krijgt ze wel altijd van dezelfde kant; maar Evie is zo druk en bewegelijk; die ligt ook elke keer anders in dr bedje enzo.. en zo op het 1e gezicht zie ik alleen een rond koppie..

ahhhh Aviva; wat ben je mooooooi en dat jurkje staat je goed hoor

Evie wil vandaag ineens meer drinken; vanmorgen 170ml, toen 150ml en net 195 ml op! normaal drinkt ze 6 flessen van 150 op een dag....Misschien eens kijken hoe het vanavond uitkomt en na de 5e fles op bed? (als het schema zo doorzet denk ik dat ze rond zes en rond tienen een fles) ... kijken of het lukt op die 5 flessen... ben benieuwd!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_79448269
Aviva, echt fok's next topmodel

Xeentje wordt ook al weer zo groot
pi_79448479
Poppejans, wat een leuke ticker heb jij

Leah heeft totaal geen voorkeurshouding. Ze heeft een perfect rond koppie.
De CB arts zei; daar zul je wel veel moeite voor gedaan hebben.
euh, nee

De jongens hadden wel een voorkeurshouding maar met wat opletten (zie tips hierboven) is dat goed gekomen.
  maandag 22 maart 2010 @ 15:36:52 #182
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_79449868
Aviva

Heb niet alles bijlgelezen, maar wel veel verhalen over voorkeurshoudingen en platte hoofdjes. Het valt mij ook op dat veel kindjes dat hebben ja.

Hier zit ik een beetje in dubio met de voedingen van Lucas. Hij kreeg sinds anderhalve week 5 x 90 en 1 x 120 ml. Maar nu willen we vanaf vandaag eigenlijk 5 x 120 ml geven. Hij lijkt het vandaag goed te trekken en ik moet hem zelfs wakker maken voor zijn flessen. We hopen zo eigenlijk dat hij wat rustiger wordt en beter slaapt.
Maar ik lees hier veel dat jullie kindjes vaker de fles krijgen. Lucas is nog maar 5,5 week. Op internet staat dat kindjes vanaf 3,5 kg wel naar 5 flessen mogen.

Wat te doen?
pi_79452782
Lief jullie reacties we gaan gewoon hartstikke ons best doen om zelf zn hoofd weer in de goede vorm te krijgen!
Met het aankleedkussen werkt het iig wel! Hij ligt dan op de te stimuleren kant
Ik moest ook proberen als hij slaapt, z'n hoofd de andere kant op te draaien, nou dan draait ie hem gewoon weer terug hoe vaak/zachtjes ik dat ook probeer.

Het lijkt inderdaad bijna wel een soort ''hype'' dat ineens vrijwel iedere baby een plat achterhoofd heeft!
Mijn moeder zei het ook al dat zij er nog nooit van had gehoord en nu ineens overal in de omgeving.
Vroeger toen ik klein was, was gewoon het advies met slapen je kindje op de ''goede'' zij te leggen met een rol als rugsteun tegen het terugrollen, en dat was het.

Leuk he Lily, de link wel gepikt van iemand anders van een ander forum, ik vond die ticker zoooo gaaf!
en Leah gewoon een perfect hoofd perfect mooi meisje is het!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79452884
DJRandell, Ik zou naar alle flessen 120 gaan. Als het teveel is laat hij het staan of komt het in een mondje terug. En dan merk je vanzelf wel of hij die laatste fles niet meer hoeft.

Poppejans, dat afgeplatte hoofd is ook een probleem van deze tijd, omdat het nog niet zo lang sterk afgeraden wordt om babies op hun buik te laten slapen. Dus tegenwoordig liggen alle babies heel veel op hun rug, met afplatting als gevolg.
pi_79453007
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:36 schreef DJRandall het volgende:
Aviva

Heb niet alles bijlgelezen, maar wel veel verhalen over voorkeurshoudingen en platte hoofdjes. Het valt mij ook op dat veel kindjes dat hebben ja.

Hier zit ik een beetje in dubio met de voedingen van Lucas. Hij kreeg sinds anderhalve week 5 x 90 en 1 x 120 ml. Maar nu willen we vanaf vandaag eigenlijk 5 x 120 ml geven. Hij lijkt het vandaag goed te trekken en ik moet hem zelfs wakker maken voor zijn flessen. We hopen zo eigenlijk dat hij wat rustiger wordt en beter slaapt.
Maar ik lees hier veel dat jullie kindjes vaker de fles krijgen. Lucas is nog maar 5,5 week. Op internet staat dat kindjes vanaf 3,5 kg wel naar 5 flessen mogen.

Wat te doen?
DJ, als hij er zelf meer tijd tussenlaat, zou ik dat aanhouden. Maar ik zou er ook voor zorgen dat er overdag niet meer dan 4 uur tussen een voeding zit. Redt hij het dan met 5 flessen? Dan moet hij er 's nachts zo'n 7 a 8 uur tussenlaten lijkt mij. Isa zit sinds een week op 5 flessen.
pi_79453109
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie wil vandaag ineens meer drinken; vanmorgen 170ml, toen 150ml en net 195 ml op! normaal drinkt ze 6 flessen van 150 op een dag....Misschien eens kijken hoe het vanavond uitkomt en na de 5e fles op bed? (als het schema zo doorzet denk ik dat ze rond zes en rond tienen een fles) ... kijken of het lukt op die 5 flessen... ben benieuwd!
Ik zou het gewoon eens proberen BJ! En misschien kun je die van 22.00 uur heel ietsje later doen (als ze dat trekt natuurlijk) zodat ze de nacht wat beter doorslaapt! Isa krijgt de laatste flessen rond 19.00 uur en 23.30 uur (moeten we haar wakker voor maken) en dan 's ochtends rond 7.00 uur weer!
Succes! Ik ben benieuwd!
pi_79453422
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:41 schreef Xenia het volgende:

Poppejans, dat afgeplatte hoofd is ook een probleem van deze tijd, omdat het nog niet zo lang sterk afgeraden wordt om babies op hun buik te laten slapen. Dus tegenwoordig liggen alle babies heel veel op hun rug, met afplatting als gevolg.
Oh, dat klinkt inderdaad wel als een logische verklaring ja!
pi_79453593
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:50 schreef Beessie-Jen het volgende:

Waar zit bij jullie die 6e fles dan, is dat 's nachts? Of krijgt ze overdag nog korter dan 4 uur ertussen?
Wij hebben deze flestijden(zie hieronder) al een hele poos, gaat echt heerlijk! Uiteindelijk laten ze vaak zelf ook wel merken dat 1 fles eraf kan, misschien is Evie daar al beetje mee bezig nu, omdat ze ineens meer gaat drinken

5x 180+6 schepjes

6.30/7.00
10.30/11.00
14.30/15.00
18.30/19.00
23.30/0.00 (moet ik hem altijd wakker maken)
  maandag 22 maart 2010 @ 16:59:28 #189
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79453615
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:46 schreef NieuweUser het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon eens proberen BJ! En misschien kun je die van 22.00 uur heel ietsje later doen (als ze dat trekt natuurlijk) zodat ze de nacht wat beter doorslaapt! Isa krijgt de laatste flessen rond 19.00 uur en 23.30 uur (moeten we haar wakker voor maken) en dan 's ochtends rond 7.00 uur weer!
Succes! Ik ben benieuwd!

ik ben ook heeeeeel benieuwd... en idd zou mooi zijn als we die laatste fles nog net iets later kunnen geven
pi_79453756
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:58 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Waar zit bij jullie die 6e fles dan, is dat 's nachts? Of krijgt ze overdag nog korter dan 4 uur ertussen?
Wij hebben deze flestijden(zie hieronder) al een hele poos, gaat echt heerlijk! Uiteindelijk laten ze vaak zelf ook wel merken dat 1 fles eraf kan, misschien is Evie daar al beetje mee bezig nu, omdat ze ineens meer gaat drinken

5x 180+6 schepjes

6.30/7.00
10.30/11.00
14.30/15.00
18.30/19.00
Ziet er precies hetzelfde uit als bij ons!! Isa krijt alleen nu nog 150 + 5, maar ik denk dat dit gauw meer wordt, ze leek namelijk vanmiddag nog honger te hebben nadat ze de fles leeg had.
  maandag 22 maart 2010 @ 17:04:04 #191
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79453803
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:58 schreef Poppejans het volgende:

[..]

5x 180+6 schepjes

6.30/7.00
10.30/11.00
14.30/15.00
18.30/19.00
dat van Evie is wel BV natuurlijk, maar de tijden met 6 flessen ongeveer
6-7
10-11
14
17-18
21
0

zoiets ongeveer.... en sorry voor slordig en kort typen... heb maar 1 hand vrij..
pi_79454521
Jongens ik ben zo moe! Wie wil Isabeau uitleggen dat je niet 's nachts twee uur wakker moet blijven als je moeder bij je op de kamer slaapt en net d'r bed ingerold is?

Logeerde bij de ouders van en ging om 1 uur naar bed. 1.40u was Isabeau ineens WAKKER. Het was al half 4 geweest voor ik (na minstens dertig keer slaap kindje slaap) haar weer in dromeland had. Vervolgens was ze om 5 uur weer WAKKER... etc....

Grapjurk
pi_79454828

Ik heb voor Isa ratelsokjes van de Hema gekregen. Ze lijken op het plaatje hieronder, alleen met roze kleine vogeltjes:

Nu had ik ze vanmiddag voor de grap om haar handje gedaan, en ze vind het leuk!! Ze is sowieso gek op rammel-dingen, maar nu kan ze zelf rammelen met haar handje, en ze kijkt er ook steeds naar!
pi_79455059
Oh Sorboo wat balen zeg!! Hopelijk kun je as nacht wat slaap inhalen!
  maandag 22 maart 2010 @ 19:17:55 #195
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79458712
Ik ben bijgelezen, maar het lukt echt niet om op iedereen te reageren

Ik las wel heel goed nieuws voor de jongens van simmu!

En we hebben 'afscheid' moeten nemen van een paar grote baby's

Ook zag ik iets voorbij komen over vakanties...
Wij gaan begin mei een weekje naar de Eiffel. We hebben er enorm zin in. Ik moet alleen nog wat gaan doen aan mijn conditie want anders wordt het wandelen niks...
Verder gaat hier alles prima. Morgen ga ik proberen om weer te gaan wegen om te zien of hij genoeg aangekomen is, maar de luiers blijven geel dus ik denk dt het wel goed zit...
pi_79459179
Sorbo *gaaaaaap!* Isabeau, pitten jij, anders krijg je wallen en dan ben je minder mooi.

Hier nu ook eindelijk gele luiers En tot in de nek zeg maar
pi_79460033
quote:
Op maandag 22 maart 2010 06:41 schreef Lijnloos het volgende:
Goeiemorgen

Lente en Serpente, ook al weer naar de grote babies! Nou tot daar dan maar weer over 3 maandjes...
Nou, het was eigenlijk mijn bedoeling om hier stiekem gewoon te blijven hangen. Ik hoopte dat jullie dat toch niet door zouden hebben… Maar ik val bij voorbaat al door de mand.

Taks, Alexa ook lekker actief! Leuk hè?

Thanks, Het-is-mij, ik ga eens kijken. Maar ik denk dat ik idd gewoon maar lekker door blijf gaan zoals nu, met af en toe een hapje tussendoor.

Wat een fijne post, Davina! Ik was het ineens allemaal nogal ingewikkeld gaan bekijken, maar da’s helemaal niet nodig. Door jouw post besef ik weer dat ik gewon lekker op m’n gevoel af moet gaan ipv me proberen te houden aan andermans schema’s. We kijken wel hoe het loopt en dan ontstaat er ws vanzelf een schema dat bij ons past. Dank je!

Agossie Troel, heeft ie er last van?

Och Sorbo, geweldig hè, zo’n nacht. Vooral als je niet thuis slaapt. Sterkte, ik hoop dat jullie vannacht beter slapen.

We zijn weer goedgekeurd op het cb vanmorgen. We hebben een fijne arts, vind ik. Ze is rustig, vraagt hoe het gaat en geeft desgewenst advies. That's it. (Hoewel ik nog geen adviezen heb gehoord die ik zelf ook al niet op Internet (lees: Fok ) hag gevonden.) Een schema hebben ze niet, ze zijn erg pro bv geven op verzoek. En ik hoefde niet eens uit te leggen wat Rapley is.

Nou , dan ga ik maar...

Wat is dit ontzettend snel gegaan zeg! Het lijkt gisteren dat ik lag te bevallen en tegelijkertijd lijkt het alsof ik dat lachende, wriemelende wurmpje al jaren ken. En wat is het leuk om 's ochtends in dat lachende snoetje te kijken en me er steeds meer van bewust te worden dat ik een dochter heb. Een echte! En helemaal van mij! Ik kan er soms nog steeds niet over uit. Ik kijk er ook zo naar uit om 'r steeds beter te leren kennen. Ik ben benieuwd hoe d'r stemmetje en d'r lach zullen klinken en verheug me zo op d'r eerste, gammele stapjes. Ik ga elke dag van d'r genieten!

Fijn dat jullie er waren en tot heel snel in het grote babietjestopic! En een dikke knuffel voor alle kindjes!
pi_79460817
Nou, daar gaat Lente hoor. En het duurt voor ons nog zo lang. Vooruit... gefeliciteerd met je grote baby!

Heel herkenbaar je post. En ik kom gewoon meelezen in het grote baby'tjestopic want ik ben ook benieuwd naar haar eerste gammele stapjes en hoe haar stem zal klinken.

Mooie foto, zeg!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79461271
quote:
Op maandag 22 maart 2010 19:42 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Nou , dan ga ik maar...

Wat is dit ontzettend snel gegaan zeg! Het lijkt gisteren dat ik lag te bevallen en tegelijkertijd lijkt het alsof ik dat lachende, wriemelende wurmpje al jaren ken. En wat is het leuk om 's ochtends in dat lachende snoetje te kijken en me er steeds meer van bewust te worden dat ik een dochter heb. Een echte! En helemaal van mij! Ik kan er soms nog steeds niet over uit. Ik kijk er ook zo naar uit om 'r steeds beter te leren kennen. Ik ben benieuwd hoe d'r stemmetje en d'r lach zullen klinken en verheug me zo op d'r eerste, gammele stapjes. Ik ga elke dag van d'r genieten!

[ afbeelding ]

Fijn dat jullie er waren en tot heel snel in het grote babietjestopic! En een dikke knuffel voor alle kindjes!
ah gos ik word er gewoon een beetje emo van wat beschrijf je het mooi raak
en in het grote babytopic zijn we stiekem wel blij dat we Lente weer mogen verwelkomen
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 22 maart 2010 @ 20:07:23 #200
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_79461448
Maar dat is toch pas morgen officieel? Ach weet je wat? Ik 'move' haar alvast. Staat mijn binkie lekker bovenaan!
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')