abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79258530
Zwangerschap en geboorte deel 636

07 april 2010: _NIKKI_ (meisje)
23 april 2010: Shandaly
26 april 2010: Becky27 (meisje)
12 mei 2010: harley (papa)
18 mei 2010: draculettetje
20 mei 2010: Libell
22 mei 2010: Baldria
23 mei 2010: Morretje
31 mei 2010: CrazyPrincess
09 juni 2010: proud_mami (jongetje)
11 juni 2010: Becky1983
11 juni 2010: Frummelmuis
16 juni 2010: Guess
27 juni 2010: Knuffelbeestje
*** 05 juli 2010: Mereltje en Forno ***
06 juli 2010: Sonnetje85 (jongetje)
06 juli 2010: djenneke
07 juli 2010: Grunsfan
08 juli 2010: Lieszdraaijer
15 juli 2010: Webcrowler (papa)
15 juli 2010: nytar
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR *** (jongetje)
25 juli 2010: Lenaatje en Tazz
27 juli 2010: Pessie
01 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry ***
20 september 2010: Rixtje
20 september 2010: Tessie
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown
25 oktober 2010: Veerle1982
15 november 2010: Sieppiee

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Volgens mij had Lies niet door dat ze hem sloot

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 19-03-2010 22:15:09 ]
pi_79258643
waar hadden we het over? dettol ... en toen?

Oh ja rood vlees.... ik eet dus best vaak rood vlees maar ben dus niet immuum voor de bacterie die er mogelijk in zit, dat is die toxmo iets (toch?, ook van de kattenbak en tuinieren).

Dus geen rood vlees voor mij....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79258785
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:55 schreef Lieszdraaijer het volgende:

Zalm uit verpakking mag opzich af en toe wel als je dat maar voor je zwangerschap ook at dan kun je die bacterie die er in zit wel hebben.. Zelfde voor roder vlees enz. Als je het niet vertrouwd niet doen!
Ik ben er niet zo heel erg mee bezig... Toen mijn moeder zwanger was van mij werden dit soort dingen niet eens verteld tegen een zwangere vrouw en ik ben toch best gezond
Volgens mij klopt dit niet helemaal.. zelf kun je ongetwijfeld tegen de bacterie, maar voor de kleine gup in je buik kan dit dus wel schadelijk zijn. Listeria, die je dus kunt krijgen als je vacuüm verpakte zalm eet die de bacterie bevat, kan zorgen voor een miskraam.

Het is inderdaad zo als je het een keertje eet, het niet direct kwaad kan. Maar beter kun je het vermijden.

Bijvoorbeeld over toxoplasma
quote:
Als vrouwen de besmetting hebben gehad vóór hun zwangerschap, dan loopt hun kind minder risico.

Kind loopt alsnog risico, dus ik zou het niet doen.... en natuurlijk, het is niet zo dat je per definitie iets krijgt als je rood vlees, of gerookte zalm uit vacuüm verpakking eet. Maar er zal net wel wat met je kindje gebeuren...

En dat laatste is natuurlijk niet te vergelijken met nu. Vroeger vonden ze dat je prima zonder autogordels kon rijden
pi_79258794
Ik eet nu ook geen rood vlees, en ook geen zalm. Ik vind het zo onzinnig om te zeggen dat ze dat vroeger ook deden dus dat het nu ook wel kan. Vroeger dronken ze ook gewoon alcohol en rookten ze ook tijdens de zwangerschap. En vroeger gingen er dan ook veel meer baby's dood, en moeders trouwens ook, tijdens de bevalling.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79258861
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:22 schreef Orea het volgende:

Het is inderdaad zo als je het een keertje eet, het niet direct kwaad kan. Maar beter kun je het vermijden.

Is dat echt zo? Ik dacht dat je van 1 keer net zo goed last kon krijgen?
pi_79258900
dat kan ja. Maar dat hoeft niet. Lastige is dat je niet van te voren weet of je het dus krijgt dus beter maar vermijden. En ach, wat is nou 9 maanden...
pi_79258996
Ik sla rood vlees nu idd even over. net als de andere dingen waar je over hoort dat het kwaad kan. Kleine moeite (nu nog dan)

Orea, zou je mij in het lijstje kunnen verzetten naar 13-10?
*poef* nu is het weg
pi_79259046
Gedaan
pi_79259091
Ik let ook wel op wat ik eet en ben ook blij dat we meer weten dan vroeger. Het is inmiddels lang en breed bewezen dat sommige voedingsmiddelen een zeker risico met zich meebrengen. De echoscopiste vertelde bij de 12-weken echo nog dat weer uit onderzoek was gebleken hoe belangrijk het is dat je, bijvoorbeeld, voldoende foliumzuur binnenkrijgt. Dat er bij mevrouw X of Y niks gebeurde, zegt me niet zoveel. Het gaat om de kans dat er iets met míjn kleintje gebeurt, en die wil ik graag zo klein mogelijk houden.

Hoe meer je weet, hoe meer verantwoordelijkheid je ook hebt tegenover je kind en jezelf, zo voel ik dat tenminste.
pi_79259222
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:27 schreef Orea het volgende:
Gedaan
Dank je!
*poef* nu is het weg
pi_79259269
Ik ben trouwens net bij twee KDV's wezen kijken. Twee héél verschillende, dus lastig te vergelijken, maar wat mij betreft zijn we eruit.

Phew, kunnen we weer wat van het to do-lijstje afstrepen.
pi_79259705
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:23 schreef tessie het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Ik dacht dat je van 1 keer net zo goed last kon krijgen?
statistieken de kans is klein... maar is er wel.
pi_79259875
Orea, kun je mij naar 19-10 zetten?

En wat betreft eten, voorkomen is beter dan genezen Ik eet dus geen rood/rauw vlees of vis en ook geen (schimmel) kazen.. Inderdaad wat is nou 9maanden.. En mijn geur is wel erg veranderd. Ruik dingen veel eerder en sterker (is leuk als je op neurologie werkt, denk aan incontinentie, doden en wonden ) maar mijn smaak is juist helemaal niet veranderd..
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_79260114
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

statistieken de kans is klein... maar is er wel.
Wat zoiets betreft heb ik niet zoveel met statistieken. Ik denk meer, als ik het 1 keer eet heb ik loop ik óók risico, dus of ik het nu 1 keer eet of elke week een keer, dat vind ik dan eigenlijk net zo 'erg'. Dus vandaar dat ik het ook zelfs niet 1 keer wel doe.
pi_79260479
Ook gedaan Barba!

En ieuw, idd met die geurtjes op neurologie...

Ik was gek op koffie en nu nog steeds. En dat is wel lastig, want ik mag nu natuurlijk lang niet zoveel als ik altijd dronk. Dus ik doe 's morgens 2 kopjes en dat is het dan
pi_79261567
Oh jak, die geurtjes daar Barba! Ik vind dingen wel veel sneller stinken nu, en proef dingen ook sterker. Ik denk steeds dat mn Lief is uitgeschoten met de kruiden als hij gekookt heeft, maar het schijnt toch echt aan mij te liggen
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:35:03 #17
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79261786
Ik drink nog 1 kopje koffie 's ochtends, voor de rest heb ik alle cafeïne afgezworen. (na de miskramen al) Rauw vlees sla ik over, maar ik neem wel af en toe een haring Ook kazen eet ik nog steeds, alleen de rauwmelkse kunnen de bacterie bevatten, dus zolang het gepasteuriseerd is zie ik geen probleem.

Maakt het met listeria trouwens nog uit als je borstvoeding geeft? M.a.w. kun je tijdens het geven van borstvoeding wel gewoon weer een broodje filet americain achterover werken?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:52:23 #18
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79264439
Het is juist goed voor het kindje om een haring te eten las ik laatst, dus nu probeer ik heel trouw 1 a 2 keer per week een haring op brood te doen, en het lukt aardig. De eerste weken van mn zwangerschap kon ik vanwege de geur echt geen vis in mn buurt hebben, maar dat us nu echt over, ik vind een haring-kje met uitjes nu echt heerlijk.

En verder inderdaad vlees/vis/kip uit een verpakking daar kan listeria inzitten, maar het schijnt dat dat zelfs in voorverpakte salade kan zitten. Met vlees let ik er wel op, dat eet ik niet zo uit een verpakking, ik verhit het eerst, maar een dagverse salade maak ik me niet druk om. (Ik let wel op de verpakkingsdatum).

En wat betreft de verhalen "vroeger kon het ook" die vind ik niet echt relevant omdat het voedselproductieproces in 30 jaar tijd enorm verandert is, en ook de manier waarop voedsel bereid wordt is volledig anders dan 30 jaar geleden. Ook eten we ander voedsel dan 30 jaar geleden.
pi_79265229
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:35 schreef flugeltje het volgende:
Ik drink nog 1 kopje koffie 's ochtends, voor de rest heb ik alle cafeïne afgezworen. (na de miskramen al) Rauw vlees sla ik over, maar ik neem wel af en toe een haring Ook kazen eet ik nog steeds, alleen de rauwmelkse kunnen de bacterie bevatten, dus zolang het gepasteuriseerd is zie ik geen probleem.

Maakt het met listeria trouwens nog uit als je borstvoeding geeft? M.a.w. kun je tijdens het geven van borstvoeding wel gewoon weer een broodje filet americain achterover werken?
en rosbief en biefstuk en paté Alleen het gevaar van rauw vlees is toxoplasmose Listeria kan zitten in de rauwe melk e.d.
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:21:47 #20
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79265682
Filet américain mis ik nog niet... ik word bijna overal toch misselijk van, dus dat is 'makkelijk' ...

Haring ... brrr... nee, nog ff niet aan denken. Komt wel weer...
pi_79266056
weer even zonder bij te lezen een kleine update van deze kant:

vandaag toch een dagopname achter de rug ivm het spugen en me gewoon algeheel niet goed voelen
gelukkig bloedwaarde en urine goed en ook de ctg was goed, af en toe een wat te hoge hartslag van de baby en teveel harde buiken maar niet ernstig
morgen mag ik me weer om 8 uur melden voor in ieder geval nog een dagopname voor verdere onderzoeken, afhankelijk of daar wel of niet wat uitkomt worden de plannen verder gemaakt.
Ze gaan in ieder geval mij helemaal binnenste buiten draaien, al ben ik zelf overtuigd dat ik spuug van de pijn, al is het wel vreemd natuurlijk dat ik sinds zondag mn vocht ook niet goed binnen kan houden
pi_79266109
Wat eten betreft ben ik toch ook wel erg voorzichtig nu. Even geen biefstukje of ander rood vlees. Salades eet ik alleen als we ze zelf maken, dan weet ik zeker dat de sla goed is schoongemaakt. Van de Mc Donalds mag je trouwens wel gewoon alle salades eten. Daar staan ze voor bekend!
Maar gelukkig kook ik nooit zelf, manlief is ooit nog kok geweest. Hoewel het voor hem best moeilijk is nu, heb niet overal evenveel zin in. Zo wil ik echt geen broccoli meer! BAH, vorige week is me dat echt slecht bevallen. Ik zou nu iedere dag wel pasta willen eten met een pikante saus, mmmm lekker.

Vandaag de eerste echo gehad. En ons kleintje is nu 1,56cm groot haha. Morgen precies 8 weken. Het hartje was gelukkig al heel goed te zien en knipperde heel snel, dus dat zit wel goed. Nu 13 april weer een echo (met kansbepaling) en dan 27 april volgende afspraak. Nu ik het hartje heb gezien ben ik ook ECHT zwanger haha, toch voor mijn gevoel. Volgens mij gaat die smile vandaag echt niet meer van mijn gezicht af! HEERLIJK ik wordt mama!
pi_79266122
Flugel wat ik heb begrepen mag je alles weer met borstvoeding. Alcohol natuurlijk heel beperkt, maar filet, biefstuk en dat soort dingen

En haringen oh echt! Ik was al gek op haringen maar nu helemaal laatst naar Egmond geweest een weekendje, en bijna verser dan daar krijg je ze niet GODDELIJK!!
pi_79266560
Ja, met borstvoeding mag alles weer
pi_79266737
Dracu, had jouw berichtje gemist. Jemig meis, zo blijf je wel bezig
Wel goed dat ze je helemaal binnenstebuiten keren.. De pijn die je hebt, is dat van de dystrofie?

Hou je taai!!
pi_79267075
ja het meeste waar de pijn vandaan komt is van de dystrofie
maar de pijn in mn rug waardoor ik door mn benen zak staat los van de dystrofie
maar ik kan me wel voorstellen dat het een tikje teveel is en ikdaardoor eventueel ook vocht niet meer binnen wil houden
we zullen morgen wel weer verder zien
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:01:25 #27
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79267514
Heel veel sterkte Draculettetje... Pfft, je klinkt zo nuchter nog, maar je zult het vast zwaar hebben...
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:03:01 #28
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79267578
Damn draakje, echt lekker gaat het zo ook niet he.... Sterkte meid, hou vol

En fijn dat straks alles weer mag, alcohol eigenlijk niet, maar ik geloof dat de afbreektijd zo'n 1,5 uur is. Als ik dus net na een voeding een portje neem kan het net... Ik verheug me nu al op m'n kaasplankje met port straks
pi_79267659
Och jeetje, dracu, wat moeizaam zo. Heel veel sterkte!
pi_79267890
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:03 schreef flugeltje het volgende:
Damn draakje, echt lekker gaat het zo ook niet he.... Sterkte meid, hou vol

En fijn dat straks alles weer mag, alcohol eigenlijk niet, maar ik geloof dat de afbreektijd zo'n 1,5 uur is. Als ik dus net na een voeding een portje neem kan het net... Ik verheug me nu al op m'n kaasplankje met port straks
Nee dat is niet correct je moet per wijnglas (en dan niet tot de nok toe) uitgaan van 3 uur voor het weer uit de melk is. Bij 2 glazen is het dus al 6 uur.
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:14:52 #31
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79268203
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:08 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Nee dat is niet correct je moet per wijnglas (en dan niet tot de nok toe) uitgaan van 3 uur voor het weer uit de melk is. Bij 2 glazen is het dus al 6 uur.
Heb het voor de zekerheid effe nagevraagd bij Martijn (die is expert op dit gebied, ik zou het zelf ook allemaal niet geweten hebben) Een normaal glas alcohol breekt af in 1,5 uur. Die drie uur worden aangeraden omdat de borstvoeding ook nog geproduceerd moet worden. Maar het is een hele veilige marge; 1 glas alcohol net na een voeding kan dus best. Ik was toch al niet van plan om door te zakken
pi_79268575
Ik heb helemaal niet gezegd dat 1 glas alcohol niet kan. Overigens geeft bv.com ook dit aan.

Als je borstvoeding geeft mag je geen alcohol drinken

Niet waar!
Matig alcoholgebruik hoeft helemaal niet afgeraden te worden. Zoals met de meeste verdovende middelen het geval is, komt er maar weinig alcohol in de moedermelk terecht. De moeder kan gerust wat alcohol drinken en gewoon borstvoeding geven zoals ze normaal doet. Ook door het verbieden van alcohol maken we het leven van een voedende moeder onnodig beperkt.

En hoe snel het alcohol uit je is dat is ook per persoon verschillend dan vind ik 3 uur een betere marge

En wie is die Martijn ?

VBN geeft als advies
Als je borstvoeding geeft en je wilt toch een glaasje drinken, kun je ervoor zorgen dat je kind geen alcohol binnenkrijgt door in de eerste drie uur na het drinken van één standaard horecaglas geen borstvoeding te geven en geen moedermelk af te kolven voor latere voedingen. Na twee van deze glazen geldt een termijn van zes uur, na drie glazen negen uur, enzovoort.
pi_79268980
Ik was echt vreselijk van de borreltjes (feestjes, met fles rosé naar het strand, lekker uit eten met goede wijn etc. etc.) voor mijn zwangerschap en gek genoeg mis ik het nu helemaal niet. Kijk wel uit naar het eerste glas, straks ergens een keer na de zwangerschap, al denk ik dat dat vreselijk gaat tegenvallen
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:32:25 #34
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79269150
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:21 schreef Pvoesss het volgende:

En wie is die Martijn ?

Dat is 'mijn' Martijn, doet iets met alcoholmatiging in het dagelijks leven... Daar komt al mijn kennis vandaan wat alcohol betreft. Zoals aangegeven is 3 uur de veilige margo omdat de aanmaak van je voeding wellicht tijdens die 1,5 uur kan zijn. Ruim genomen omdat idd ieder persoon anders is.

Ben het dus met je eens dat het nemen van de veilige marge altijd beter is natuurlijk, was zoals gezegd ook niet van plan om echt door te gaan zakken.... Beter helemaal niets natuurlijk....

@Orea, ik ben ook een echte gelegenheidsdrinker, misschien eens twee keer per maand een lekker portje of samen met een vriendinnetje een flesje rose... Mis het nu ook niet, maar kan me wel verheugen op m'n portje straks weer
pi_79270354
Hee meiden,

Balen Draculettetje, dat je allemaal zo ziek bent! Hopelijk valt er iets aan te doen!

Pessie, vreemd, ik mag gewoon voorverpakte kip eten hoor. Ook die voor op de boterham. Alleen voorverpakte gerookte zalm mag ik niet van mijn vk.

Ik voel mezelf trouwens weer een stuk beter. Ik krijg nu wel erg veel opmerkingen over dat ik zo opzwel en dat ik wel erg veel vocht vasthou. Tja. Dat hoef je mij niet te vertellen natuurlijk. Maar ik ben het al een beetje gewend.

Ik heb wel erg veel zin in toastjes met americain filet. En carpaccio. Mjammie . Ik denk dat ik dat ga doen ipv beschuit met muisjes

De kleine is de laatste tijd wel heel erg druk. Ik word daar zo blij en gelukkig van
Hebben jullie dat nou ook?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_79270541
Djenneke
Fijn is dat hè?

Eergisteren zat ik met de meneer op de bank en ze was even rustig geweest en ineens kreeg ik een por/schop dat ik gewoon een cm van de bank afkwam schrok ervan! Begin haar nu aan de buitenkant ook steeds duidelijker te voelen

@ Flugel, ooooh jaaaa port
pi_79270669
Oh ik kan niet wachten tot die mooie schopjes
De vorige keer vervloekte ik ze op het eind zo beurs was ik van binnen.
Maar laat ze nu maar komen.
pi_79270863
Hoe voelt een harde buik eigenlijk? En vooral op mijn termijn? Je kan ze namelijk al hebben heb ik begrepen, maar het zal natuurlijk niet zo zijn dat mijn hele buik dan hard wordt, daar is mijn baarmoeder nog te klein voor.

Maar ik heb zo af en toe een bepaald gevoel, alsof er even een flinke bal in zit, soort spanning lastig uit te leggen, maar dacht eerder dat ze dan draaide ofzo. Maar dat kan ik toch nog niet zó voelen, als ze draait? Het duurt dan ook vaak maar iets van 30 seconden en dan is het weer weg?
pi_79271120
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:29 schreef Orea het volgende:
Ik was echt vreselijk van de borreltjes (feestjes, met fles rosé naar het strand, lekker uit eten met goede wijn etc. etc.) voor mijn zwangerschap en gek genoeg mis ik het nu helemaal niet. Kijk wel uit naar het eerste glas, straks ergens een keer na de zwangerschap, al denk ik dat dat vreselijk gaat tegenvallen
of je staat meteen op je kop ha ha
pi_79271153
trouwens dank je wel allemaal voor jullie reacties!
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:09:04 #41
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79271215
Nu ik het begin te voelen is het heerlijk Djenneke, alsof je met z'n tweetjes een geheimpje deelt. Zit ik in een saaie of pittige vergadering, laat Willem me heel even weten dat hij er nog steeds is

Martijn voelt 'm dus via de buitenkant, het maakt het voor hem ook een stuk meer werkelijkheid allemaal....

Orea, ik weet niet hoe zoiets voelt. De 'bal' die jij beschrijft herken ik overigens wel. Dat heb ik ook af en toe...
pi_79271327
mij is altijd gezegd dat die "bal" wel een harde buik kon zijn
vandaag tijdens de ctg gaf dat ding idd ook aan dat er een harde buik was
ook al was dat soms maar zo kort
pi_79271378
draculettetje ik had er overheen gelezen, heel veel sterkte en
pi_79271944
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:09 schreef flugeltje het volgende:
Nu ik het begin te voelen is het heerlijk Djenneke, alsof je met z'n tweetjes een geheimpje deelt. Zit ik in een saaie of pittige vergadering, laat Willem me heel even weten dat hij er nog steeds is

Martijn voelt 'm dus via de buitenkant, het maakt het voor hem ook een stuk meer werkelijkheid allemaal....

Orea, ik weet niet hoe zoiets voelt. De 'bal' die jij beschrijft herken ik overigens wel. Dat heb ik ook af en toe...
Ja, voor de mannen maakt het dat ook wel extra leuk. Op de een of andere manier mist mijn vriend steeds net de boot. Hij heeft nog maar twee keer iets gevoeld. Terwijl zeker de laatste dagen er echt veel actie is

En inderdaad, dat geheimpje samen
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:57 schreef Orea het volgende:
Djenneke
Fijn is dat hè?

Eergisteren zat ik met de meneer op de bank en ze was even rustig geweest en ineens kreeg ik een por/schop dat ik gewoon een cm van de bank afkwam schrok ervan! Begin haar nu aan de buitenkant ook steeds duidelijker te voelen

@ Flugel, ooooh jaaaa port
Zitten we hier allemaal verliefd te wezen met zijn allen
pi_79272057
Jeetje draakje, wat naar allemaal zeg. Heel veel sterkte!

En vanaf wanneer is het eigenlijk normaal dat je harde buiken krijgt? Ik heb al ongeveer 2 weken af en toe dat gevoel wat precies op een harde buik lijkt, maar ik dacht eigenlijk dat het nog niet kon zo vroeg...
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:34:50 #46
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_79272616
Als je een harde buik hebt, weet je dat. Het lijkt alsof je buik een soort coconnetje wordt. Voelt erg vervelend aan, heel strak en een beetje als een skippibal in je buik.
pi_79272688
Hmmm ik twijfel! Haha, dus wellicht is het het niet (misschien is ze dan wel overdwars aan het draaien ofzo )
pi_79272713
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:03 schreef Orea het volgende:
Hoe voelt een harde buik eigenlijk? En vooral op mijn termijn? Je kan ze namelijk al hebben heb ik begrepen, maar het zal natuurlijk niet zo zijn dat mijn hele buik dan hard wordt, daar is mijn baarmoeder nog te klein voor.

Maar ik heb zo af en toe een bepaald gevoel, alsof er even een flinke bal in zit, soort spanning lastig uit te leggen, maar dacht eerder dat ze dan draaide ofzo. Maar dat kan ik toch nog niet zó voelen, als ze draait? Het duurt dan ook vaak maar iets van 30 seconden en dan is het weer weg?
Dat heb ik (vanaf 15 weken) een paar keer gehad. Inderdaad net of er een bal in je buik zit, of dat je baarmoeder van binnenuit strak opgeblazen wordt. Lijkt me ook de reden dat zoiets een "harde buik" heet.
pi_79272884
Ik heb het ook niet vaak hoor, zo nu en dan een keertje. En inderdaad lijkt het op van binnenuit strak opgeblazen worden. Nou ja het kan geen kwaad. Kan ook wel kloppen nu, want mijn banden trekken ook lekker zie mezelf momenteel bijna met de dag groeien, dus heerlijk in een groeispurt!
pi_79273050
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:34 schreef Silmarwen het volgende:
Als je een harde buik hebt, weet je dat. Het lijkt alsof je buik een soort coconnetje wordt. Voelt erg vervelend aan, heel strak en een beetje als een skippibal in je buik.
Dan heb ik dat toch ook al wel een paar keer gehad... Ik dacht dat het een rare reactie van mijn darmen was
pi_79273570
Tijdens mijn vorige zwangerschap wist ik ook niet dat ik harde buiken had tot ze me dat in het ziekenhuis vertelde toen ik aan de CTG lag.. Ik had toen zoiets van ooh, is dit nu een harde buik Door mijn eigen speklaagje ( ) voelde mijn buik dus echt niet zo hard aan, dus dat je het altijd wel weet is ook echt niet zo...
pi_79277036
Dracullatje heel veel sterkte morgen! Hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen!

Enne carpacio heb ik ook echt zin in! En een lekker wijntje. Maar echt missen doe ik het niet.

En dames die hun beebje voelen

Nou ik ga werken, ben benieuwd. Slaap lekker allemaal!
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 18 maart 2010 @ 06:42:54 #53
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79282433
Een goede morgen allemaal

Ik had gisteren dus niet moeten horen dat z'n hoofd iets voorligt op schema he Martijn heeft dus ook een groot hoofd en nu ben ik vannacht dus bevallen van zijn hoofd zo'n beetje. Zwangerschapsdromen, heerlijk

Draakje heel veel sterkte/succes vandaag, laten we hopen dat ze iets vinden wat ze voor je kunnen doen...

Ik kijk naar buiten en het beloofd een prachtdag te worden.... Jammer dat ik moet werken, maar gisteren gelukkig vrij en heerlijk in de tuin gewerkt

Voor de dames met ervaring, hoe lang tevoren was je maximaal de kleertjes van je kindje? Ik heb kleertjes en beddengoed gekregen uit het huis van een roker, dus die heb ik allemaal eerst even gewassen omdat ik de geur niet helemaal trok. Vraag mezelf nu alleen af of ik ze tegen de bevalling nog een keer moet gaan wassen of dat 't nu 'goed' is zeg maar. Als ze nog een keer gewassen moeten worden ga ik namelijk ook niet strijken

Fijne dag allemaal
pi_79282800
*meldt*

Draak, heel veel succes vandaag. Ik hoop voor je dat ze iets vinden waardoor je klachten verklaard kunnen worden.

Flugel, ik heb de kleertjes met ongeveer 30-31 weken gewassen en van die Zwitsal geurbuiltjes in de kast gelegd mmmmmmmm die ruiken zo lekker. Maar er zijn ook mensen die wachten tot ze met verlof zijn bijvoorbeeld, ik ben graag goed voorbereid, dus voor mij was wachten tot mijn verlof geen optie.

Grappig van die dromen hè. Ik droom echt elke nacht iets. Vanacht heb ik geklust in mijn huis wat pas over 1,5 jaar opgeleverd gaat worden en ik ben bevallen van een baby die ik echt té lelijk vond en die dus niet van mij kon zijn. Fijn dat je dan 's morgens weer wakker wordt en dat het maar een droom blijkt te zijn.

Nou ik ga weer werken. Prettige dag allemaal!
pi_79282990
Goedenmorgen!
Gister is Moeders voor Moeders al geweest, kan dus beginnen. Hun test was weer zeer duidelijk positief!

Weet iemand trouwens in welke winkels je van die kettingen met zo'n belletje kunt kopen??

[ Bericht 29% gewijzigd door Koningin op 18-03-2010 08:28:13 ]
  donderdag 18 maart 2010 @ 08:37:31 #56
259886 pessie
pi_79283388
Goedemorgen.

Allereerst draakje succes vandaag. Wat ontzettend balen dat je zoveel pijn hebt!

Djenneke, je hebt gelijk, vleeswaren mag wel, ik doelde meer op de voorverpakte gerookte kip die je kunt kopen bij de supermarkt om in een salade te doen, dat ik dat niet meer eet. En haring alleen vers van de visboer en niet voorverpakt uit de supermarkt.

Wisten jullie trouwens dat je wel softijs mag eten van de McDonalds? Zij maken de machine elke dag schoon dus is de kans op voedselvergiftiging zo goed als weg.

En hier geen aanvallen van filet américain ofzo, alleen iedere keer dat ik een McDonalds M zie krijg ik enorme zin in een bicmac. Gelukkig heb ik een man zodat ik niet mezelf rond eet in bicmac's!

En er was iemand met een echo, leuk! Gefeliciteerd!
pi_79283501
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 08:12 schreef Koningin het volgende:
Goedenmorgen!
Gister is Moeders voor Moeders al geweest, kan dus beginnen. Hun test was weer zeer duidelijk positief!

Weet iemand trouwens in welke winkels je van die kettingen met zo'n belletje kunt kopen??
Oh dat vind ik eigenlijk ook wel leuk ja...

En ik mag nog een mooie borstvoedingsarmband kopen van m.
  donderdag 18 maart 2010 @ 08:56:55 #58
259886 pessie
pi_79283741
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 08:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh dat vind ik eigenlijk ook wel leuk ja...

En ik mag nog een mooie borstvoedingsarmband kopen van m.
borstvoedingsarmband
  donderdag 18 maart 2010 @ 09:09:16 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79284037
Die belletjes kan je wel krijgen bij de wereldwinkel volgens mij en bij van die obscure Chinese winkeltjes.
Wel goed laag op je buik hangen he dames, er zijn ooit eens berichten geweest dat het voor stuitkindjes zou kunnen zorgen als hij te hoog hangt omdat ze dan naar het belletje toe blijven draaien met hun koppie.
pi_79284692
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 09:09 schreef Brighteyes het volgende:
Die belletjes kan je wel krijgen bij de wereldwinkel volgens mij en bij van die obscure Chinese winkeltjes.
Wel goed laag op je buik hangen he dames, er zijn ooit eens berichten geweest dat het voor stuitkindjes zou kunnen zorgen als hij te hoog hangt omdat ze dan naar het belletje toe blijven draaien met hun koppie.
Oh, dan prop ik m bij 34 weken gewoon in mn doos.
  donderdag 18 maart 2010 @ 09:38:46 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79284769
Shake it baby!

pi_79284922

en dan wel zo'n bel he, om de boel alvast wat te rekken.
  donderdag 18 maart 2010 @ 09:47:34 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79285016
pi_79285099
Uh sorry heb niet doorgehad dat ik m gesloten had!!! Ben ook niet meer hier geweest sinds mijn laatste bericht!

Genoeg discussie over het eten en roken enz. Ieder dus zijn eigen mening.. Ik eet het bijna niet meer hoor maar heel soms. Brie en dat soort kazen is echt een veslaving! Hard broodje met brie en komkommer, heerlijk!!! Mijn vorige zwangerschap heb ik dit dus niet gegeten omdat ik dacht dat het niet mocht! Maar het mag joehoeeeeeee!

Harde buiken, ik had ze de vorige keer ook niet door en zag het pas aan de ctg. Nu herken ik ze en ik heb er vanaf ongeveer 15 weken al last van.. Of dit een combi is met mijn bekken en te veel doen weet ik niet maar harde buiken zeggen meestal dat je te druk bent!

Oh en kleertjes.. Heb nu alles in dozen staan nog van Shenaya! Dit moet ik nog uitzoeken en wassen maar heb geen haast komt in mijn verlof wel. Bij Shenaya lag het rond mijn 25e week al gewassen en gestreken in de kast met inderdaad geurbuideltjes van zwitsal *lekkerlekkerlekker*!!

Het word echt heerlijk weer vandaag! De zon schijnt hier al lekker dus Shenaya en ik gaan zo naar de kinderboederij!
Altijd blijven lachen... :)
pi_79285100
Ik heb pas zo'n soort koebel gekregen

Ben alleen bang dat m'n kind dan gaat loeien in plaats van huilen
pi_79285175
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:53 schreef tessie het volgende:
Tijdens mijn vorige zwangerschap wist ik ook niet dat ik harde buiken had tot ze me dat in het ziekenhuis vertelde toen ik aan de CTG lag.. Ik had toen zoiets van ooh, is dit nu een harde buik Door mijn eigen speklaagje ( ) voelde mijn buik dus echt niet zo hard aan, dus dat je het altijd wel weet is ook echt niet zo...
Heb ik ook meegemaakt 3 dagen voor mijn bevalling heb ik ontdekt dat ik ook harde buiken had (maar ik denk dat mijn speklaagje er ook voor iets tussen zat dat ik het niet als een soort bal heb ervaren)
pi_79286237
Ik heb die belletjes kettingen gezien in een winkel waar ze positiemode verkopen en in een winkeltje met babykleertjes en kinderspulletjes enzo. Allebei in Almere, dus daar heb je niet zoveel aan, maar ik denk dat ze het over het algemeen bij zulke winkels wel zullen hebben.
  donderdag 18 maart 2010 @ 11:13:25 #68
259886 pessie
pi_79287695
Ik heb denk ik 1 keer een harde buik gehad toen ik in bed lag op mn rug, en verder volgens mij nog niet. Maar als jullie allemaal zeggen dat als je een speklaagje rond je buik hebt het niet echt voelt dan lijkt me dat voor mij ook wel op te gaan. Ik heb wel een paar keer mn baarmoeder in een kramp gehad, maar dat lijkt nu gelukkig wel een stuk beter te gaan! Zit er ook echt niet op te wachten dat nog een keer te hebben.

Hier geen toeters en bellen, ik ben normaal al heel slecht in er leuker uitzien dan de kleren die ik aan heb en nu ik zwanger ben is het nog een stukje erger. Het vreemdste is, mijn moeder houd zo ontzettend van al die toeters en bellen dat ik dus wel een kast vol heb liggen (jep, aangezien ze zoveel heeft besluit ze nu om mij ermee te verwennen). Een tijdje terug besloot ik dat ik maar wat vaker mascara moest dragen omdat ik er dan iets minder peps uit zag, dat heb ik 1 dag volgehouden... Maar laat ik dus ook maar niet gaan beginnen met een belletje, als ik em eenmaal in huis heb blijft ie in de kast liggen.

Die koebel vind ik trouwens wel echt gaaf! Beetje off topic maar afgelopen zomer zijn we over de Gotthart-pas gereden, en daar waren koeien met van die echte super leuke klingelende bellen. En een baby die loeit... Klinkt goed!
pi_79287921
Koningin online kun je ze hier kopen, nog met fikse korting ook!
En het geluid in die belletjes is zo zacht, dat je kindje het praktisch niet kan horen met je hartslag, darmen en alles om zich heen

Goeiemorgen! Ik ben al even wezen lopen naar de supermarkt. WAT HEERLIJK! Niks geen dikke jas, buik vooruit loop helemaal trots te wezen
pi_79288018
Oh en paaseitjes zijn evil heb 3 zakken meegenomen en zit ze nu ongegeneerd naar binnen te schuiven
pi_79288196
Dank je Orea, daar zijn ze inderdaad de helft van de prijs!
Ik heb vanmiddag ook zo maar vrij genomen, ga van het weer genieten
pi_79288216
Ik durf ook echt geen paaseitjes in huis te halen om die reden

Hier is de kraamzorgmevrouw net geweest voor de intake. Kan ook weer van het lijstje af
pi_79288405
Graag gedaan Koningin! Die van 20 mm is wel kleinig (die heb ik gekocht ) dan weet je dat!

En hoera voor vrij! Tis echt zooo lekker dit weer! Dit MOET doorzetten.. Heb nog een bon voor het Elysium liggen, en wil eigenlijk dit weekend gaan.. Maar volgens mij ging het regenen

Cp hoera voor doorgestreepte dingen op lijstjes
pi_79288671
Je moet ook niet teveel willen he. Ik ben al lang blij dat het niet meer zo koud is
pi_79288779
Ooh goede link orea! Daar zijn ze veel goedkoper!
Wij gaan dit weekend denk ik ook eindelijk weer eens naar de sauna
pi_79288931
Doen sauna's wel eens moeilijk over zwangere vrouwen eigenlijk? Ik wil ook weer eens gaan maar m'n man is bang dat ze me niet toelaten ofzo
pi_79289480
hihi CP welnee!! Je wordt gewoon toegelaten!!
pi_79289533
Dat dacht ik ook, maar toen bedacht ik me dat het wellicht niet zo fris is als ineens de vliezen breken ofzo. Of als je onwijs lekt. En ik heb nog wel eens dat als ik hard moet niesen dat ik dan een klein beetje incontinent ben
pi_79289586
Sja, dat is een risico wat je neemt!! Niet niesen dan maar
Je mag zelfs gewoon tot het einde, alleen vanaf een week of 35 niet meer in het dompelbad (nou ga ik daar sowieso al nooit in) i.v.m. eventuele ontsluiting die je al hebt en infectiegevaar...
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:01:16 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79289621
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 11:58 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dat dacht ik ook, maar toen bedacht ik me dat het wellicht niet zo fris is als ineens de vliezen breken ofzo. Of als je onwijs lekt. En ik heb nog wel eens dat als ik hard moet niesen dat ik dan een klein beetje incontinent ben
Dat kunnen toch zo veel mensen hebben? Ook als je niet zwanger bent? Ze doen heus geen tena-test hoor.
Gewoon gaan dus.
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:01:29 #81
259886 pessie
pi_79289629
Die belletjes zien er wel heel schattig uit... Hmmm... Zou ik toch??
pi_79289675
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:01 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat kunnen toch zo veel mensen hebben? Ook als je niet zwanger bent? Ze doen heus geen tena-test hoor.

Sauna is heerlijk. Het ruikt altijd zo lekker . Gewoon lekker in je nakie walvissen.
pi_79289732
de meneer heeft ineens ook nesteldrang en riep al, nou anders gaan we niet dit weekend, maar het weekend daarop wel! Dan kan ik verder met behang afsteken + behangen
Nou, ik sleep hem zondag wel aan zijn oren mee gewoon
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:04:49 #84
259886 pessie
pi_79289761
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Sauna is heerlijk. Het ruikt altijd zo lekker . Gewoon lekker in je nakie walvissen.
Whaa

Ik wil nog steeds een keer naar een sauna waar mensen wel een bikini aanhebben... Maar ben nog nooit in de sauna geweest dus wordt het afgeraden tijdens de zwangerschap. (Heeft iets te maken met hitte en het gewend zijn meen ik).
pi_79289829
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:04 schreef pessie het volgende:

[..]

Whaa

Ik wil nog steeds een keer naar een sauna waar mensen wel een bikini aanhebben... Maar ben nog nooit in de sauna geweest dus wordt het afgeraden tijdens de zwangerschap. (Heeft iets te maken met hitte en het gewend zijn meen ik).
Gadver in een bikini een sauna in

Das vies... En ik zou het ook niet hygiënisch vinden.
pi_79289907
Ik snap dat ook niet zo goed... Het is niet hygiënisch, en iedereen loopt er naakt. Als je voor het eerst gaat voel je je 1 minuut ongemakkelijk en daarna is het weg. Sauna hoort niet met badkleding
pi_79289934
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:01 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Gewoon gaan dus.
Daar had ik nog nooit bij stil gestaan Nu wil ik helemaal niet meer

Maar je hebt een goed punt. Ik sleur m'n man gewoon mee. Heeeeeeeeeeeerlijk om nog een keertje te gaan
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:04 schreef pessie het volgende:

[..]

Whaa

Ik ga de sauna's ook niet in denk ik. Of maar heel eventjes. Wel lekker alle baden en de rode lampen enzo. Het is al lekker om even een dagje te luieren. Beetje in zo'n bad hangen. Eruit, naar de relaxruimte, beetje lezen. Dan weer in bad hangen

En met bikini lijkt me echt helemaal niets. Veel te warm. Zeker in de sauna's.
pi_79290000
Rode lampen mag niet CP.... (die infrarood dingen!) die gaan te diep... Kan je beter in een niet te warme sauna of stoombad gaan....
pi_79290044
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:10 schreef Orea het volgende:
Rode lampen mag niet CP.... (die infrarood dingen!) die gaan te diep... Kan je beter in een niet te warme sauna of stoombad gaan....
Owh Die vind ik nou juist lekkerder dan een sauna... Mag ik niet heel even?
pi_79290129
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:10 schreef Orea het volgende:
Oh die deed ik wel gewoon, en dan hield ik mn handdoek voor mn buik, of alleen op mn rug.
pi_79290156
Nou ja van mij mag je doen wat je niet laten kan! Mij werd het afgeraden, ook door de vlos en de gyn....
Zal eens kijken of ik er via google iets over kan vinden...
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:15:07 #92
259886 pessie
pi_79290179
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:08 schreef Orea het volgende:
Ik snap dat ook niet zo goed... Het is niet hygiënisch, en iedereen loopt er naakt. Als je voor het eerst gaat voel je je 1 minuut ongemakkelijk en daarna is het weg. Sauna hoort niet met badkleding
Hmm... Maar... Eng....

En vinden jullie het dan niet vervelend dat iedereen die enorme boops met gigatepels kan bekijken? Of wordt er niet gekeken in de sauna?
pi_79290228
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:15 schreef pessie het volgende:

[..]

Hmm... Maar... Eng....

En vinden jullie het dan niet vervelend dat iedereen die enorme boops met gigatepels kan bekijken? Of wordt er niet gekeken in de sauna?
Ech wel Vleeskeuring zeg ik.

Oh en als mensen graag naar mn tepels willen staren, dan moeten ze dat vooral doen.
pi_79290241
quote:

[..]

Hmm... Maar... Eng....

Natuurlijk wordt er wel gekeken, maar meer zoals mensen normaal al naar je kijken. je wordt echt niet aangegaapt of van onder tot boven helemaal geanalyseerd hoor. Iedereen loopt daar naakt, dus je bent allemaal hetzelfde
pi_79290299
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:14 schreef Orea het volgende:
Nou ja van mij mag je doen wat je niet laten kan! Mij werd het afgeraden, ook door de vlos en de gyn....
Zal eens kijken of ik er via google iets over kan vinden...
Ik vind nogal tegenstrijdige verhalen. De een zegt dat het wel kan, de ander niet
pi_79290317
quote:

[..]

Hmm... Maar... Eng....

je wilt niet weten wat er allemaal rondloopt in de sauna. Dan kijken ze echt niet meer op of om van een zwangere dame met mega boobs, buik en tepels

En logisch dat je het eng vind de allereerste keer dat ik ging deed ik het ook in mijn broek. Maar als je daar eenmaal overheen bent. Echt, het is héérlijk!
pi_79290357
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:18 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik vind nogal tegenstrijdige verhalen. De een zegt dat het wel kan, de ander niet
Ja ik kan niet echt iets eenduidends vinden via google, alleen dat de stralen van een infrarood sauna vrij diep je lichaam in gaan en zo bij de kleine kunnen komen. En dat dit niet goed is. Gewone sauna is puur warmte zeg maar...
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:20:49 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79290391
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:08 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Daar had ik nog nooit bij stil gestaan Nu wil ik helemaal niet meer
Laat ik het zo zeggen, ik ben al bijna 7 maanden niet meer zwanger maar ik nies nog steeds met gekruiste benen.
pi_79290403
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, ik ben al bijna 7 maanden niet meer zwanger maar ik nies nog steeds met gekruiste benen.
pi_79290433
Dan maar gewoon sauna
pi_79290463
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

M'n illusies... wat doen jullie?
pi_79290493
Je moet ook van die oefeningen doen... dat heb ik nooit gedaan en dus is de onderkant gewoon wat zwakjes.
pi_79290526
Dames Dames

Idd, mijn illusies *zoekt naar bonnetje van de ivf, om te kijken of ze nog terug kan*
pi_79290588
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:24 schreef Orea het volgende:
Dames Dames

Idd, mijn illusies *zoekt naar bonnetje van de ivf, om te kijken of ze nog terug kan*
die geven geen garantie, dat had ik al gevraagd toen ik met Jen aankwam.
pi_79290609

Ik wist dat ik van te voren de kleine lettertjes had moeten lezen
pi_79290831
Die heb ik ook niet gelezen
Wat staat er nog meer in?
pi_79290962
Niet goed, geen geld terug

En ruilen mag ook al niet
pi_79290977
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:32 schreef CrazyPrincess het volgende:
Die heb ik ook niet gelezen
Wat staat er nog meer in?
Dat ze standaard zonder gebruiksaanwijzing worden geleverd.
pi_79291038
Oh en wisten jullie al dat de Babydump geen plek is om je baby te dumpen?
pi_79291072
Ik dacht nog wel dat als het kind niet bevalt ik het bij de gynaecoloog kan dumpen. Die verdient goed genoeg om al die kindertjes te onderhouden
pi_79291104
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:38 schreef Orea het volgende:
Nu moeten jullie echt ophouden me al m'n illusies te ontnemen hoor
Ik dacht dat een kind alleen maar heel leuk was enzo en je er niet aan vast zit
pi_79291165
Ja, we zouden op zich een soort ruilbureau kunnen opzetten?
pi_79291228
Ik vind kinderen helemaal niet leuk. Maar ik hoor mensen dat wel vaker zeggen en dan zeggen ze erbij 'behalve mijn eigen kinderen'. Dus ik dacht: da's mooi, dan wil ik wel kinderen. Maar ik ga dus zeker niet ruilen
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:44:35 #114
259886 pessie
pi_79291276
Ik zit te hikken achter mn bureau! En ik heb al zo'n last van mn banden...

En ja ik heb weer een boek gelezen, Jools Oliver zegt dat je bekkenbodemspieroefeningen moet doen na de bevalling. Nu doe ik die al regelmatig onbewust, maar ik zal er dan wat meer op gaan letten.

En brood met haring en uitjes
pi_79291380
CP, je moet nog maar afwachten of de baby die eruit komt wel van jou is hè
pi_79291470
Zit er standaard geen DNA-check bij een IVF-kind?

En bekkenbodemspieren. Ik doe het nu al eens, maar niet structuereel. Meestal als ik weer eens in m'n broek gepist heb na het niesen
pi_79291506
Als ze bij de geboorte zeggen: ik zie kroeshaar!!, en jij of je partner hebben dat niet....... dan heb je geen DNA check meer nodig hoor
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:53:23 #118
259886 pessie
pi_79291574
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:51 schreef Orea het volgende:
Als ze bij de geboorte zeggen: ik zie kroeshaar!!, en jij of je partner hebben dat niet....... dan heb je geen DNA check meer nodig hoor
Een paar jaar geleden was er een serie op televisie over mensen die graag zwanger wilden raken, Babyboom, daarin zat toen een stel waarvan er iets mis was gegaan met het sperma in het ziekenhuis en ze het verkeerde zaad in haar eicel hadden gestopt...
pi_79291648
Het kan zeker gebeuren, maar ik denk dat ze die fout al wel eerder ontdekt zouden hebben. Denk ik...
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:51 schreef Orea het volgende:
Ik ga een neuscheck doen. Als het niet een van onze typische neuzen heeft dien ik een klacht in
pi_79291771
mijn kind is in elk geval van mijn vent, aangezien ze zijn billen heeft

Wij gaan zondag sauna'en! Manlief zei net de magische woorden: bel ze maar.....
Overigens, ik heb nog een tip als je goedkoper naar de sauna wilt... Moet je maar even pm-en!
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:00:14 #121
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_79291804
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:38 schreef Orea het volgende:
*barst* daar ging mn lekkere gezicht masker
Nee idd, dat vertelden ze me gister in de vestiging Roelofarendsveen ook toen ik er was om ideeën op te doen en ik me hardop afvroeg waar dan het "dumpluikje" was (Dit was dus voor een peutertje die niet meer uit de speelhoek te krijgen was hoor )

Anyhow, zometeen sollicitatiegesprek, maar kleding aangetrokken waar het niet zo in opvalt dat ik 17weken zwanger ben, lijkt me niet handig om dat al op het 2e gesprek te melden, 1e was telefonisch..
Verder super moe, vandaar dus maar even een energiemaskertje op gedaan
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_79291984
Sauna, heerlijk, ik ben jaloers op jullie!

Die belletjes vind ik ook wel leuk, maar ik kan me er toch niet echt van overtuigen dat het werkt ofzo Enerzijds wil ik er wel een kopen, voor de heb, maar anderzijds vind ik het ook weer wat... tsja, ik weet niet, geitenwollensokkenachtig.

Bekkenbodemspieren hoop ik wel weer wat onder controle te krijgen na de bevalling, is ook wel nodig met zingen enzo.

Ook alweer 17 weken, MaffeMuts?
pi_79292064
Maffe, wat spannend!!! Zou fijn zijn als je wordt aangenomen!
pi_79292238
Spannend maffemuts. Ik zou niet durven hoor, zwanger solliciteren
pi_79292353
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:00 schreef maffemuts het volgende:

[..]

*barst* daar ging mn lekkere gezicht masker
Nee idd, dat vertelden ze me gister in de vestiging Roelofarendsveen ook toen ik er was om ideeën op te doen en ik me hardop afvroeg waar dan het "dumpluikje" was (Dit was dus voor een peutertje die niet meer uit de speelhoek te krijgen was hoor )

Anyhow, zometeen sollicitatiegesprek, maar kleding aangetrokken waar het niet zo in opvalt dat ik 17weken zwanger ben, lijkt me niet handig om dat al op het 2e gesprek te melden, 1e was telefonisch..
Verder super moe, vandaar dus maar even een energiemaskertje op gedaan
Dan zou ik een fleecetrui moeten aantrekken, en dat komt ook al zo raar over met dit weer.
pi_79292379
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
Achteraf gezien heb ik dat ook gedaan, niets engs aan hoor.

Alleen je baas vertellen dat je zwanger bent... net na je proeftijd... Dat vond ik wel een beetje eng.
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:17:45 #127
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_79292380
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
Heeft niks met durf te maken eerlijk gezegd, meer met verplichtingen om te solliciteren (tot ww daadwerkelijk vast gesteld is zelfs officieel voor een fulltime baan in de zorg t 1e jaar, daarna verplicht om alles te solliciteren) Gelukkig is mijn werkcoach niet al te moeilijk en zei ze dat ik gewoon op een partime functie mocht solliciteren en eergisteren werd ik dus gebeld. Aan de ene kant hoop ik dat het idd iets word, is toch een vast inkomen van minimaal 803 euro p/m waarvan mooi nog een kinderkamer, vakantie, uitzet etc aangeschaft kan worden, en natuurlijk bekkenfysio. Alwel in overleg een fysiobal besteld afgelopen week op aanraden van de bekkenfysio
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_79292388
Heb je geen vuilniszakken in huis Ticoo? (klikozakken kan ook)
pi_79292409
Maar is het tegelijk toch niet handig om er wel eerlijk over te zijn, dat je 4 maanden zwanger bent? Je loopt het risico niet aangenomen te worden, en dat wil je natuurlijk niet. Maar ik kan me voorstellen dat een werkgever zich ook wel een beetje belazerd voelt als een nieuwe werknemer na een week of 3 komt melden dat ze zwanger is. Het mág wel, maar of het goed is voor de werkrelatie...
pi_79292797
Maarja, tis wel een beetje de cultuur die nederlandse bedrijven zelf afroepen... Als je vooraf meld dat je zwanger bent, melden ze je dat ze een betere kandidaat hebben
pi_79292815
Wat cantare zegt dus... Ik zou zoiets ook echt niet voor me kunnen houden tijdens een sollicitatie. Zou echt het idee hebben dat ik ze naai

Maar als het zou moeten, tsja, dan zou ik het ook wel gewoon doen ja

Ik ga na de bevalling maar weer druk solliciteren
pi_79292855
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:28 schreef Orea het volgende:
Maarja, tis wel een beetje de cultuur die nederlandse bedrijven zelf afroepen... Als je vooraf meld dat je zwanger bent, melden ze je dat ze een betere kandidaat hebben
Ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen. Hangt natuurlijk ook van de functie en de kandidaten af.
pi_79293214
Ja, ik begrijp ook wel dat het zo gaat, hoor. Maar ik zou zelf toch de hele tijd (tot ik het verteld heb) met knikkende knietjes rondlopen.

Ik "moet" per 1 februari stage lopen, dus doe ik er goed aan in september alvast te beginnen met brieven schrijven. Hopelijk kunnen de gesprekken wel even wachten tot eind 2010, want om nou met een net bevallen lijf, bomvol hormonen en wallen tot op de grond aan te komen schuiven...
pi_79293354
Ik zou het zelf ook niet kunnen hoor maar ik begrijp het wel. Vooral als je 'moet' solliciteren.
pi_79293461
He, ff wat anders he. Ik kreeg een e-mail van de verloskundige met een lijst voor de babyuitzet. Daar stond o.a. op:

-Rompertjes
-Overslaghemdjes
-Luiertruitjes

-Is een overslaghemdje hetzelfde als een overslagtruitje? Als ik erop Google dan vind ik namelijk vooral van die superneutrale witte dingen, maar je kunt toch ook gewoon truitjes kopen die een beetje makkelijk aan gaan?
-Waar zijn luiertruitjes goed voor?
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:45:13 #136
259886 pessie
pi_79293499
Ik weet het niet, maar ik snap wel dat je dat wat stil houd totdat je aangenomen bent. Verder vraag ik me af of ze dan echt niet doorhebben dat je zwanger bent.

En wat betreft solliciteren, ik heb eigenlijk nooit gesolliciteerd, dus hoe dat werkt...
pi_79293620
Ik heb nog nooit van overslaghemdjes en luiertruitjes gehoord

Toen ik zwanger bleek te zijn van Graeme, had ik net de laatste werkdag op mijn oude werk, en zou een week later bij mijn nieuwe baan beginnen Toen heb ik het toch ook echt daar de eerste maand niet verteld, en pas toen mijn proeftijd voorbij was. Gelukkig maar, want anders hadden ze me echt tijdens mn proeftijd al weggestuurd.
pi_79293679
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:48 schreef tessie het volgende:
Ik heb nog nooit van overslaghemdjes en luiertruitjes gehoord
Oke, mooi! Op m'n andere lijst (van trotsemoeders.nl ofzo) stond het ook niet, dus het zal wel niet noodzakelijk zijn, maar ik kan me ineens druk maken om dat soort dingen.
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:52:41 #139
259886 pessie
pi_79293790
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:50 schreef Cantare het volgende:

[..]

Oke, mooi! Op m'n andere lijst (van trotsemoeders.nl ofzo) stond het ook niet, dus het zal wel niet noodzakelijk zijn, maar ik kan me ineens druk maken om dat soort dingen.
Volgens mij vinden pasgeboren baby's het heel vervelend als je dingen over hun hoofd trekt. Je hebt ook van die overslagrompers namelijk, en die truitjes zijn bij de prenatal wel te krijgen.
pi_79293820
luiertruitjes??

Oh die overslagrompers zijn wel handig ja, dan zit je niet zo te kutten met dat nekkie dat alle kanten op gaat
pi_79293851
Ja een overslagrompertje ken ik wel, maar een rompertje is geen hemdje of truitje. En overslagrompertjes zijn wel handig, maar bijvoorbeeld die stretchrompertjes van de hema, die kan je bij het hoofdgat ook zo erg uitrekken dat je baby echt niet merkt dat er iets over het hoofdje gaat.
pi_79293856
Overslagrompers lijken mij ook fijner dan over-hoofd-trek-rompers

Maar het ging me vooral om die overslaghemdjes en luiertruitjes. Of dat nou iets anders is dan "gewone" overslagtruitjes.
pi_79293939
Ik zou haar echt terug mailen om het te vragen, maar ik ben dan ook erg nieuwsgierig En benieuwd of ze het zelf wel weet
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:56:26 #144
259886 pessie
pi_79293945
Ik heb net even gekeken naar wat ik van mn moeder had gekregen en dat is een overslagromper en een overslagtruitje. Van Frendz (dus te koop bij V&D).
pi_79294040
hiero, Hema heeft luiertruitjes
en een actiefoto

t is gewoon een soort vestje zeg maar dat op de rug sluit (althans, zo deed mijn vk het). Achteraf vond ik het fijn om te hebben, ondanks dat ze in augustus geboren is was het precies die paar dagen ineens best fris.
Overslagrompers vond ik zelf superfijn, hebben ze bij Hema en H&M ook. En een overslagtruitje kan handig zijn ja.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79294067
Ja maar wanneer trek je dat dan aan?
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:00:31 #147
259886 pessie
pi_79294069
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:54 schreef Cantare het volgende:
Overslagrompers lijken mij ook fijner dan over-hoofd-trek-rompers

Maar het ging me vooral om die overslaghemdjes en luiertruitjes. Of dat nou iets anders is dan "gewone" overslagtruitjes.
Ik denk dat jij een vreemde lijst hebt

En ik denk dat overslaghemdjes overbodig zijn, het kind heeft al een romper en een trui aan, een hemd lijkt me dan erg overbodig. En luiertruitjes, als ik in mijn verbeelding ga zoeken naar wat het zou kunnen zijn dan denk ik aan een truitje bovenop een luier. Wat onzinnig is want daar heb je een romper voor en een overslagtruitje...

Misschien toch even naar haar bellen? Je zukt vast de eerste niet zijn.

En ik keek net weer eens op de lijst van mijn kraambureau en daar staat helemaal niets aan overslag op. Was wel van plan voor de eerste paar dagen overslag spullen te gebruiken...
pi_79294091
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:00 schreef Cantare het volgende:
Ja maar wanneer trek je dat dan aan?
's ochtends
pi_79294102
pi_79294112
Een rugsluiting lijkt me nou juist helemaal niet zo handig voor bij een pasgeboren kindje Wel een super lieve foto trouwens Huup
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:02:23 #151
259886 pessie
pi_79294134
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:59 schreef huuphuup het volgende:
hiero, Hema heeft luiertruitjes
en een actiefoto

t is gewoon een soort vestje zeg maar dat op de rug sluit (althans, zo deed mijn vk het). Achteraf vond ik het fijn om te hebben, ondanks dat ze in augustus geboren is was het precies die paar dagen ineens best fris.
Overslagrompers vond ik zelf superfijn, hebben ze bij Hema en H&M ook. En een overslagtruitje kan handig zijn ja.
Ok, nu snap ik het allemaal ook een stuk beter! Dank voor de vraag Cantare, je hebt bij mij ook weer een mysterie opgelost!
pi_79294184
Oh ik word helemaal emo van die foto Huup
pi_79294235
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:00 schreef pessie het volgende:
lijst van mijn kraambureau
Oh, ik zie dat er ook een lijst in m'n kraamdagboek staat
Staan geen gekke luieromslagrompertrui-dingen op, dus ik ga die aanhouden.
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:06:22 #154
259886 pessie
pi_79294277
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:05 schreef Cantare het volgende:

[..]

Oh, ik zie dat er ook een lijst in m'n kraamdagboek staat Staan geen gekke dingen op, dus ik ga die aanhouden. :p
Ik heb al zo'n last van mn banden....

Even ademen... Hebben we eindelijk door wat wat is, houd je een andere lijst aan!
pi_79294313
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:01 schreef tessie het volgende:
Een rugsluiting lijkt me nou juist helemaal niet zo handig voor bij een pasgeboren kindje Wel een super lieve foto trouwens Huup
Ik begrijp het ding nog steeds niet helemaal
ik had hem gekocht gevraagd en gekregen omdat Kleurdoos hem bij Elin als gewoon vestje aandeed en dat stond zo poepig. Had hem in de ziekenhuistas gegooid voor het geval ze ons uitgekozen setje misschien te koud zouden vinden ofzo of ze alles onder zou poepen of weet ik veel.
Maarja, dan gaat iemand dus je kind aankleden en die trekt gewoon alles uit de tas dat erin zit Gelukkig begreep ze nog wel dat mn kind geen 3 rompertjes aan hoefde
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79294369
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:07 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik begrijp het ding nog steeds niet helemaal
ik had hem gekocht gevraagd en gekregen omdat Kleurdoos hem bij Elin als gewoon vestje aandeed en dat stond zo poepig. Had hem in de ziekenhuistas gegooid voor het geval ze ons uitgekozen setje misschien te koud zouden vinden ofzo of ze alles onder zou poepen of weet ik veel.
Maarja, dan gaat iemand dus je kind aankleden en die trekt gewoon alles uit de tas dat erin zit Gelukkig begreep ze nog wel dat mn kind geen 3 rompertjes aan hoefde
Haha, ik had echt veeeeeel te veel bij me...
pi_79294378
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:03 schreef Orea het volgende:
Oh ik word helemaal emo van die foto Huup
ik ook
ze drukte zich vanmorgen alweer op, alsof ze een kickstart naar kruipen aan het maken is mijn hemel wat gaat het hard dan als ik die foto's zie zeg!
Als ik mn ogen dichtdoe kan ik de schopjes nog 'voelen' bij wijze van.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79294486
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:00 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik denk dat jij een vreemde lijst hebt

En ik denk dat overslaghemdjes overbodig zijn, het kind heeft al een romper en een trui aan, een hemd lijkt me dan erg overbodig. En luiertruitjes, als ik in mijn verbeelding ga zoeken naar wat het zou kunnen zijn dan denk ik aan een truitje bovenop een luier. Wat onzinnig is want daar heb je een romper voor en een overslagtruitje...

Misschien toch even naar haar bellen? Je zukt vast de eerste niet zijn.

En ik keek net weer eens op de lijst van mijn kraambureau en daar staat helemaal niets aan overslag op. Was wel van plan voor de eerste paar dagen overslag spullen te gebruiken...
Komt het overslaghemdje niet in plaats van het rompertje?

Nou ja, in ieder geval iets dat je je kindje makkelijker aan kunt trekken dan een rompertje. Ik weet het ook niet
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:16:02 #159
259886 pessie
pi_79294631
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:12 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Komt het overslaghemdje niet in plaats van het rompertje?

Nou ja, in ieder geval iets dat je je kindje makkelijker aan kunt trekken dan een rompertje. Ik weet het ook niet
Maar een romper is toch veel warmer dan een truitje? Als ik kijk op de foto wat het is dan lijkt het me behoorlijk tochten terwijl een romper toch heel mooi aansluit (mits je een goede maat hebt natuurlijk).
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:50:38 #160
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79301249
Ik heb bij drie kinderen nóóóóit luiertruitjes gebruikt! Zou ook niet weten wat het zijn...
pi_79301286
overslag dingen.. Hier ook nog nooit van gehoord.. Heb het wel gehad maar wist niet dat het zo heette
Heb het hier weinig gebruikt en was erg blij met de over het hoofd trek rompertje dingen veel sneller dan al die stomme kleine knoopjes bij zo'n andere romper

Vandaag het eerste jasje gekocht voor ons babytje *lieflieflief* De Zeeman heeft echt leuke spullen!! Was maar goed dat ik verder niks meer mag kopen van mezelf want anders had ik het allemaal gekocht denk ik.. kost niks!
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:54:40 #162
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79301448
Mijn kind paste niets van de nieuwe kleertjes die we hadden meegenomen. Man met zus nog even snel de winkel ingedoken voor prematuur kleertjes, en het kind was heul niet prematuur of heul klein, gewoon een heel dun kindje.. Zag er de eerste weken echt niet uit Alles was veul te groot
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  donderdag 18 maart 2010 @ 17:04:31 #163
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79301955
De overslaghemdjes vond ik echte ondingen. Het zou voor het kindje wel prettiger moeten zijn maar voor de moeder is het rottig. Het idee erachter is dat je niet over het hoofdje van het kindje gaat maar enkel de armpjes in de mouwen doet en de overslag dichtstrikt.
pi_79302895
Wel gehoord van die overslagdingessen, maar heb er geen. Ga ik niet kopen ook, denk ik.

Ik zit een klein beetje te zijn. Mijn bestelling van de H&M zegt vanaf vanmorgen: chauffeur onderweg en ik heb nog niets gezien. Kan ik wel vergeten vandaag, denk ik. En er zitten zulke toffe boxpakjes bij
pi_79302945
Ik moet vaker zeuren

De bel + pakketje
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:08:36 #166
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79304358
Haha Orea... jij bent je echt suf aan het kopen he?

Wie heeft er een parttime kok in de aanbieding, die hier even rond vier uur eten komt koken en dan weer ophoepelt? Of eigenlijk, misschien maar tafeltje-dekje ...

(ik word zó misselijk van eten koken... echt heel erg naar! Helaas is mijn man ook veel te laat thuis om dat voor me te kunnen doen... en 'makkelijk' eten kan ik niet klaarmaken want daar zit vaak knoflook in, en dat kan ik nu echt niet hebben (het idee alleen maakt me vaak al misselijk...) dus... tips gezocht )
pi_79304962
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:08 schreef Suzanna het volgende:
Haha Orea... jij bent je echt suf aan het kopen he?

Wie heeft er een parttime kok in de aanbieding, die hier even rond vier uur eten komt koken en dan weer ophoepelt? Of eigenlijk, misschien maar tafeltje-dekje ...

(ik word zó misselijk van eten koken... echt heel erg naar! Helaas is mijn man ook veel te laat thuis om dat voor me te kunnen doen... en 'makkelijk' eten kan ik niet klaarmaken want daar zit vaak knoflook in, en dat kan ik nu echt niet hebben (het idee alleen maakt me vaak al misselijk...) dus... tips gezocht )
Grote hoeveelheden klaarmaken en dan in de vriezer?
Word je wel misselijk van, maar niet elke avond.
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:36:33 #168
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79305283
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:26 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Grote hoeveelheden klaarmaken en dan in de vriezer?
Word je wel misselijk van, maar niet elke avond.
Of je man grote hoeveelheden laten maken en dan invriezen.

En het wordt een beetje zomer, salades, soepjes (ingevroren natuurlijk), bammetjes, mogen weer
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_79305413
Whahaha ja zo lijkt het wel hè? Ik heb behoorlijk wat geld gespaard afgelopen jaar dus heerlijk om nu lekker positiekleding enzo te kunnen aanschaffen... En we hebben heel veel geld uitgespaard aan het kamertje, dus mag ik los gaan op de kleertjes enzo

En qua eten, idd wat CP en Basboussa zeggen.... Ben je de hele dag misselijk? Of zou je op een minder misselijk moment wat kunnen maken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Orea op 18-03-2010 18:47:05 ]
pi_79305590
En als het goed weer is het raam openzetten tijdens het koken zodat de luchtjes sneller vervliegen. En de afzuigkap op turbo.

Lekker hoor Orea, dat je los kunt op kleertjes enzo. Ik moet eerst nog even goed uitzoeken wat we al hebben liggen (bijna alles gekregen) en dan kijken wat er nog bij kan en mag
pi_79305953
CP same here.. we hebben al zoveeeeeeeeeeeeel moet eerst de boel maar eens goed uitzoeken
pi_79308960
Zo ik kreeg net een duw
Hand van de meneer gepakt, die ertegenaan gehouden en BAM!

Pittig dametje geloof ik
pi_79309095
Leuk he?!
pi_79309172
Ja Merkte het vannacht ook, dan draai ik me om en dan voel ik mijn buik gewoon golven van binnen

Wat dát betreft wordt het steeds leuker
pi_79309986
Oh leuk is dat Orea!
Toen Graeme nog in mn buik zat, heeft hij een keer 's nachts mn Lief wakker geschopt toen we lepeltje-lepeltje lagen (en ik sliep gewoon door )
pi_79310175
Oh dat klinkt ook
pi_79311068
Hier heel de middag een 'glijdend' kind. En dan steeds een elleboog op gevoelige plekken en dan weer draaien en dan een knie op een andere gevoelige plek. Nu mag het wel weer even rustig aandoen hoor
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:03:56 #178
259886 pessie
pi_79311554
Ik stond net onder de douche, en hield mn hand tegen de onderkant van mn buik gedrukt, en toen was daar volgens mij een voetje! En een paar minuten deed ie het weer!!!

Als ik jullie verhalen zo lees vermoed ik dat ik een heel rustig kind heb, maar dat klopt wel als ik naar z'n ouders kijk
pi_79311940
Ik ben natuurlijk al wat verder he
En eerst waren het schopjes. Toen voelde ik af en toe wat langs glijden. En nu blijft er soms ergens een hard uitsteeksel ergens hangen. De ruimte wordt duidelijk kleiner
pi_79311985
Jen gaf ik op het eind gewoon een por terug hoor...
pi_79312418
De bewegingen van ons kind zijn vooral nog heel kriebelig en lief. Ben benieuwd of en wanneer hij/zij de tent gaat afbreken.

Zegt het bewegen van de baby in je buik eigenlijk iets over hoe beweeglijk het kind is als het geboren is?
pi_79312434
Dat heb ik nu ook al ja
Soort van gevecht om de buik. Kind denkt 'mijn buik' en steekt lekker een elleboogje waar 't 'em blieft.
Ik denk: 'mijn buik' en duw dat elleboogje weer terug.
Kind denkt weer: 'de brutaliteit!' en steekt elleboog ergens anders.

pi_79312463
CP weet wat je bedoeld! Had ik bij Shenaya ook... Op een gegeven moment had ik ook een scheve buik omdat mevrouw aan een zijde lag was ook wel grappig om te zien!

Moet zeggen dat het nu met 24 weken soms ook al iets zeer doet...
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:47:37 #184
259886 pessie
pi_79314078
CP dat klinkt echt heel grappig!
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:21:24 #185
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79315889
Schaamteloze crosspost!

Teigetje heeft sinds eergisteren een nieuwe favoriete knuffel; een poppetje wat ik tijdens mijn 1e bezoek aan de vk kreeg. Het komt uit een Zwitsel tasje en schijnt er in meerdere kleuren te zijn.

Teigetje krijgt deze knuffel (vooral 't mutsje) in haar handjes om te voorkomen dat ze de beademingsbuis uit haar neus smurft, daar is ze namelijk erg goed in!

Ik heb 1 exemplaar en ben op zoek naar nog een aantal van zulke poppetjes! Van Vicky heb ik er al 1 aangeboden gekregen ( ) maar ik zoek er nog meer.

Elke knuffel in de couveuse moet 1 keer per week gewassen worden. Daarom heb ik van elke knuffel 2 exemplaren. Dan kan de schone de couveuse in als de vieze mee naar huis gaat om gewassen te worden.
Ook heeft ze sinds vorige week woensdag een ventje naast haar liggen wat ook al zo'n ieniemienie is, voor hem ben ik (namens zijn ouders!) ook op zoek naar 1, liefst twee exemplaren.

Mochten er nou veel mensen zijn die me zo'n popje kunnen sturen dan wil ik de rest aan de afdeling geven zodat ze die uit kunnen delen aan de ouders van nieuwe prematuurtjes op de afdeling!

Morgen bel ik de verloskundige ook, hopelijk kunnen zij me er ook nog wat bezorgen!

Samenvatting:
Wie heeft er zo'n popje thuis liggen, doet er niks mee en wil die naar me opsturen? Ik ben uiteraard bereid om de verzendkosten te betalen!

Het bewuste popje:

Het popje in actie:

Mocht je er 1 hebben, wil je me dan PM'en?
A grand adventure has begun.
pi_79316223
Ik heb 'm in het lichtblauw. Heb je daar wat aan?
pi_79316261
ik heb je gepm'ed keshet!
*poef* nu is het weg
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:39:03 #188
265732 Keshet
pi_79316740
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:28 schreef Cantare het volgende:
Ik heb 'm in het lichtblauw. Heb je daar wat aan?
Ik zag net je pm.

Ja! Alle kleurtjes van de regenboog zijn van harte welkom!
pi_79317151
Maak je dan een foto als je een boel kleuren bij elkaar hebt???
*poef* nu is het weg
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:47:54 #190
265732 Keshet
pi_79317214
Ja, dat doe ik zeker! Leuk idee!
  donderdag 18 maart 2010 @ 23:44:11 #191
273841 Rarekwast_
eigenlijk heel normaal
pi_79319674
In deeltje 584 had ik voor 't laatst wat gepost, nu alweer deel 637

Maar in ieder geval gaat het hier nog steeds uitstekend!
Ons kindje groeit goed en zo ook het buikje van mijn (inmiddels) vrouw!
Ze lag laatst een tukje te doen op de bank en ik zag tussen de ademhalingen door de buik gewoon bewegen heel gaaf om te zien

Nog 9 weken en 4 dagen te gaan
Babykamer is klaar (compleet met winnie de pooh gordijnen ), wandelwagen is in huis, autostoeltje, kleertjes, badje etc.
We moeten wel nog flesjes en een apparaat om de flesjes te steriliseren.. iemand goede suggesties?
pi_79323183
Leuk Rarekwast! Jullie zijn er dus bijna helemaal klaar voor

De difrax babyflesjes schijnen het beste te zijn. Sterilisatie apparaat weet ik niets van...
pi_79323216
*meldt*

Dat van die schopjes komt me zo bekend voor. Eerst is het kriebelig, dan schopjes, maar nu schuiven er hele ledematen voorbij en zoals CP zegt, als je 'tegendruk' geeft wordt het alleen maar erger, zo leuk.

Hier gistermiddag heerlijk 1,5 uur gelopen in het zonnetje over de boulevard en door de duinen, daar knapt een mens van op zeg!
Gisteravond hadden wij de laatste 'les' haptonomische zwangerschapsbegeleiding... leverde hylarische momenten op. Met name die bij een aantal van mijn 'poses' aangaf toch liever niet op de plek te willen staan waar hij op dat moment stond, hij keek dan namelijk HET gat in en dat was volgens hem toch niet helemaal de bedoeling. Moest ik dus ook echt persen, maar er zat een scheet dwars die er toch echt uit zou floepen als ik echt echt echt zou gaan persen zoals het (volgens mij) moest. Gelukkig heb ik 'm binnen weten te houden. Tijdens de bevalling zal dat wel anders zijn, maar dan 'mag' het, toch?!

Ik ga weer arbeiten. Fijne dag dames!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 08:06:08 #194
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79323511
Willem is een soort van kabouter plop, want bij mij voelt het nog steeds een beetje als plopjes al komen er soms ineens ook wel PLOP's voorbij. Martijn voelt het alsof er iemand tegen z'n hand tikt... Overigens voel ik het al wel als Willem naar de hand van Martijn 'toekruipt' Dat gaat namelijk wat minder geleidelijk en dan voel ik het gewicht in de ballon van binnen verschuiven. Naar z'n papa toe

Suzanna, ik heb een tijdje slecht gedaan en veel eten laten komen Gelukkig was het bij mij maar een paar weken dat het niet zo lekker ging met koken.... Het begint nu overigens wel weer saladetijd te worden, dus wellicht dat je met een aantal stevige maaltijdsalades ook een stukje vooruit komt?

Orea, gewoon lekker van genieten hoor. Zolang het kan en je er het geld voor (over) hebt zou ik vooral lekker doen. Ik ben ook koopziek, alleen zit ik vooral op de tweedehands toer, stukkie goedkoper ook Ik vind het ook wel leuk om dingen te krijgen van mensen, zo heb ik weer zakken vol van een collega gehad. Sommige dingen zijn echt enorm stom, maar er zitten ook enorme leuke spulletjes tussen Overigens denk ik ook echt dat het scheelt dat ik een jongen krijg, bij een meisje zou ik ook vast en zeker mezelf veel minder vaak weten te bedwingen...

Keshet, ik ben deze zwangerschap alleen bij de Gyn geweest, maar volgens mij kreeg ik bij een van m'n zwangerschappen vorig jaar ook zo'n popje toen ik nog wel bij de verloskundige liep. Ik ga eens voor je kijken of ik het nog heb. (na de bewuste miskraam weet ik niet meer precies wat ik met alle spulletjes gedaan heb)

Rarekwast, volgens mij maakt het niet zoveel uit. Ik heb gekozen voor Tommee Tippie, close to nature omdat ze enigzins op de tepel lijkt en ik primair borstvoeding wil gaan geven. Slechte dingen zijn er sowieso niet te koop hier in NL volgens mij. Het is maar wat je zelf het prettigst vind.

NIKKI_ ook Hapto.... Die ontspanningsoefeningen zijn heerlijk he? Ik ben nu met de eerste drie behandelingen bezig waarbij Martijn vooral nog leert om met Willem te spelen en mij te laten ontspannen. De standjes komen vast in de laatste drie behandelingen aan bod tegen de 34 weken. Dan leer je inderdaad ook persen enzo. Ik was al dol op Haptonomie, maar ik merk nu dat Martijn het ook wel heel erg fijn vind. Vooraf vond ie het wat zweverig, maar nu hij goed meedoet merkt hij ook het effect....

Hier blijven de nachten heerlijk, ik slaap zo ontzettend lekker... Ik merk wel dat m'n bloeddruk wat laag is momenteel, ben overdag vaak wat slapjes. Dat los ik dan op door te eten, dus dat is wat minder Verder is het nestelen zo'n beetje begonnen, ben nogal opruimerig en voel de druk van nog maar een X-aantal weken hebben voor het huis helemaal op orde moet zijn. (alsof Willem ziet dat we de bijkeuken ook onder handen hebben genomen, maar goed )

Fijne dag allemaal, de achterdeur staat hier alweer open omdat het buiten wederom heerlijk is. Geniet ervan!
pi_79325012
Zo daar ben ik ook weer
Mijn zoon wordt ook steeds sterker
Was gisteravond met de Angelsounds aan het luisteren en toen kwam dat ding dus omhoog haha. Had ik laatst ook toen ik 's avonds in mijn bed aan mijn buik aan t voelen was dat ik een schopje tegen mijn hand kreeg. Zo leuk allemaal haha.

Ik heb gelukkig ook geen last van gebroken nachten. Ik word alleen standaard 1 keer per nacht wakker om te plassen. En das echt abnormaal voor mijn doen haha.

Ik heb gister ook weer lekker veel spulletjes gekocht voor hem Ach ja zolang het kan doe ik het ook gewoon haha.
Morgen ga ik naar een kledingbeurs, ben benieuwd hehe. Ga met mn zus, een vriendin van haar en nog iemand.
Ik ben iig van plan niet zoveel te kopen (of zoals ik gisteren zei: ik ben van plan niets te kopen, en toen keek mijn vriend mij aan van ja, tuuuuurlijk haha)

Hier is t geen lekker weer Tis regenachtig, of iig bewolkt En dan heb ik een vrije dag haha
pi_79325140
Hmm..
Daar zit ik dan....

Vanochtend had ik, net als gisteren, een beetje last van m'n bekken. 's Middags ging het wel, ik heb gewoon heel veel gezeten op m'n werk en juist af en toe rustig gewandeld.
En vanochtend, toen we in de koffiekamer zaten en het tijd was om te beginnen stond ik op en toen hoorde ik KNAK.
Toen dacht ik: dit kan een goede knak zijn, maar ook een verkeerde.
Bleek dus het laatste te zijn en toen stond ik huilend in het kamertje van m'n collega. Zij heeft m'n klas even opgevangen en toen ik na 15 minuten dacht het gaat wel weer ben ik naar m'n klas gegaan....
maar....
Daar barstte ik in tranen uit en tja, om op díé manier voor de klas te staan... dus nu zit ik thuis..

En oooo wat voel ik mij een aansteller, maar ondertussen weet ik heel goed dat het gewoon niet gaat... zucht.
Want ze lacht alleen nog naar mij!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:37:02 #197
259886 pessie
pi_79325237
Goedemorgen dames.

Teigetje ligt lekker te spelen zag ik!

En hier heb ik gisteravond mn man door het huis gejaagd met stofzuiger. Ik heb op het moment nogal last van mn banden en iedere keer dat ik iets zwaars doe doet het weer pijn. En ik had ook nog een endje gelopen gisteren dus daarna liep ik helemaal krom. Nou ja, dit gaat weer over en dit is veel minder erg dan overgeven en misselijk. Ik voel me goed

Ik had het gisteren met mn schoonzus over de TENS. Toen zei mn schoonzus dat ik volgens haar het ook echt wel zonder pijnbestrijding kan. Ze bedoelde het heel lief en zo heb ik het ook opgevat hoor, ze is ten slotte al 3/4 keer bevallen (met een tweeling telt dat als 1 of als 2 keer?). Alleen nu weet ik niet zo goed wat ik er van moet denken... Hebben jullie ook mensen in jullie omgeving die het heel goed bedoelen maar waardoor jullie in de war raken? Ze zei dat ik het beste kon wachten tot we de cursus gedaan hebben voordat ik een TENS bestel, maar tegen de tijd dat de cursus afgelopen is, is het te laat om er een te bestellen .
En alsjeblieft geen grappen over pijngrenzen, ik weet niet eens of ik er een heb.
pi_79325272
@ rarekwast, ik ben altijd erg tevreden over de Difrax flessen geweest... Hebben jullie een vaatwasser? dan is namelijk een flessensteralisator niet nodig! In de vaatwasser zetten is namelijk voldoende.. Dus bespaar je weer geld.. Wij hebben m nooit gehad en ze altijd in de vaatwasser gedaan!!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:41:11 #199
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79325339
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:38 schreef Lieszdraaijer het volgende:
@ rarekwast, ik ben altijd erg tevreden over de Difrax flessen geweest... Hebben jullie een vaatwasser? dan is namelijk een flessensteralisator niet nodig! In de vaatwasser zetten is namelijk voldoende.. Dus bespaar je weer geld.. Wij hebben m nooit gehad en ze altijd in de vaatwasser gedaan!!
Meen je dat nou van die vaatwasser? Dan heb ik m'n magnetronsterelisator dus voor niets gekocht...
pi_79325480
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:37 schreef pessie het volgende:

Ik had het gisteren met mn schoonzus over de TENS. Toen zei mn schoonzus dat ik volgens haar het ook echt wel zonder pijnbestrijding kan. Ze bedoelde het heel lief en zo heb ik het ook opgevat hoor, ze is ten slotte al 3/4 keer bevallen (met een tweeling telt dat als 1 of als 2 keer?). Alleen nu weet ik niet zo goed wat ik er van moet denken... Hebben jullie ook mensen in jullie omgeving die het heel goed bedoelen maar waardoor jullie in de war raken? Ze zei dat ik het beste kon wachten tot we de cursus gedaan hebben voordat ik een TENS bestel, maar tegen de tijd dat de cursus afgelopen is, is het te laat om er een te bestellen .
En alsjeblieft geen grappen over pijngrenzen, ik weet niet eens of ik er een heb.
mijn zus zegt altijd dat als de verloskundige vraagt of ik een slaaptablet wil dat ik dat moet doen.
Gewoon een ruggenprik moet nemen als het niet gaat haha.
Dat komt door haar bevalling
Ze had al sinds 5 december voorweeën enzo, had al een paar nachten niet geslapen daardoor. Dus toen ze moest bevallen (ze is op 11 december bevallen) was ze gewoon te moe. Ze denkt zelf dat het daardoor niet lukte.
Ze wilde zelf geen ruggenprik, heeft wel pethidine gekregen en uiteindelijk ook een ruggenprik toen de verpleegkundige er soort van op aandrong. Maar goed werd uiteindelijk toch nog een keizersnee.
Dus ik zou gewoon van te voren al dingen regelen enzo haha.
pi_79325724
pessie, gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Laat je niet leiden door ervaringen en goedbedoelde adviezen van anderen. Neem ze ter kennisgeving aan, maar als je je ergens niet goed bij voelt moet je het niet doen. En als jij je zekerder voelt door die tens moet je die gewoon bestellen.

Dat was mijn goedbedoelde advies dat je dus gerust naast je neer mag leggen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:58:15 #202
259886 pessie
pi_79325843
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:46 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

mijn zus zegt altijd dat als de verloskundige vraagt of ik een slaaptablet wil dat ik dat moet doen.
Gewoon een ruggenprik moet nemen als het niet gaat haha.
Dat komt door haar bevalling
Ze had al sinds 5 december voorweeën enzo, had al een paar nachten niet geslapen daardoor. Dus toen ze moest bevallen (ze is op 11 december bevallen) was ze gewoon te moe. Ze denkt zelf dat het daardoor niet lukte.
Ze wilde zelf geen ruggenprik, heeft wel pethidine gekregen en uiteindelijk ook een ruggenprik toen de verpleegkundige er soort van op aandrong. Maar goed werd uiteindelijk toch nog een keizersnee.
Dus ik zou gewoon van te voren al dingen regelen enzo haha.
Dat klinkt inderdaad wel heel heftig!

Mijn schoonzus is bij de eerste in 11 uur bevallen, bij de 2de in 7 uur en de tweeling waren er in 5 uur en 3 kwartier... Maar dan maakt het dus uit wat voor type bevalling je hebt...?

En als ik lees over de magnetronsterilisator denk ik weer haat het boek van Jools Oliver waarin ze schrijft dat ze voor het eerste hapje van haar kind zelfs de steelpan in de sterilisator zet om gesteriliseerd te worden.

Maar je kunt toch ook gewoon uitkoken? Als je borstvoeding gaat geven en niet vaak de fles is een sterilisator misschien een beetje teveel van het goede? Maar als je flesvoeding gaat geven is het natuurlijk wel heel handig.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:59:07 #203
259886 pessie
pi_79325873
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:54 schreef CrazyPrincess het volgende:
pessie, gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Laat je niet leiden door ervaringen en goedbedoelde adviezen van anderen. Neem ze ter kennisgeving aan, maar als je je ergens niet goed bij voelt moet je het niet doen. En als jij je zekerder voelt door die tens moet je die gewoon bestellen.

Dat was mijn goedbedoelde advies dat je dus gerust naast je neer mag leggen
Ik vroeg om jullie advies, en hoop maar dat iedereen het zo goed bedoelt als jij!
pi_79326132
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:41 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Meen je dat nou van die vaatwasser? Dan heb ik m'n magnetronsterelisator dus voor niets gekocht...
Ik vind ook dat het héél onduidelijk is wat je nou allemaal moet hebben bij zo'n eerste kindje. Ze zetten namelijk álles op zo'n uitzetlijst, terwijl je dan ook echt dingen dubbel koopt.
pi_79326615
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:58 schreef pessie het volgende:

[..]

Mijn schoonzus is bij de eerste in 11 uur bevallen, bij de 2de in 7 uur en de tweeling waren er in 5 uur en 3 kwartier... Maar dan maakt het dus uit wat voor type bevalling je hebt...?

En als ik lees over de magnetronsterilisator denk ik weer haat het boek van Jools Oliver waarin ze schrijft dat ze voor het eerste hapje van haar kind zelfs de steelpan in de sterilisator zet om gesteriliseerd te worden.

Maar je kunt toch ook gewoon uitkoken? Als je borstvoeding gaat geven en niet vaak de fles is een sterilisator misschien een beetje teveel van het goede? Maar als je flesvoeding gaat geven is het natuurlijk wel heel handig.
nou ze heeft het op zich niet als heftig ervaren, maar ze denkt wel dat als ze uitgeruster was dat het allemaal makkelijker gegaan zou zijn.

Maar ik vind CP's advies wel een goeie
Ik zou gewoon doen waar je je goed bij voelt
Het is het belangrijkste dat je ontspannen de bevalling ingaat.
pi_79326647
Er is vrijwel overal wel een mouw aan te passen. Sommige dingen knoop ik in m'n achterhoofd, maar koop ik niet, met het idee dat de winkel dichtbij is en het artikel zo is aangeschaft.

Ook leuk. Overal staat als must een autostoeltje. Maar wij hebben helemaal geen auto, dus die gaat er echt niet komen
Schoonouders liepen er al moeilijk over te doen: ja, maar wat nou als je eens met iemand mee wilt rijden?
Nou, dan doen we dat toch niet en zoeken we wel een andere oplossing. Of we lenen een autostoeltje.

Alles sal rechtkom denk ik dan
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:24:15 #207
265732 Keshet
pi_79326775
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:06 schreef Baldria het volgende:

[..]

Ik vind ook dat het héél onduidelijk is wat je nou allemaal moet hebben bij zo'n eerste kindje. Ze zetten namelijk álles op zo'n uitzetlijst, terwijl je dan ook echt dingen dubbel koopt.
Dat dus!
Ik vind het ook zo verwarrend allemaal!

Op het ene lijstje staat dat je zoveel pakjes moet hebben, op 't andere lijstje staat weer een ander getal.
Hetzelfde geldt voor kruiken, doekjes, etc. etc.

Het wordt tijd dat OUD 'de enige echte, bruikbare' lijst gaat samenstellen, gebaseerd op ervaring!

Sowieso heb ik altijd wat moeite met lijstjes van winkels, ik vraag me dan altijd af of spullen er op staan om hun omzet te verhogen of omdat ik ze echt nodig heb.
Nou vind ik het lijstje van de HEMA wel aardig compleet heb ik het idee, maar ja, ik ben dan ook fan van die winkel.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:27:03 #208
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79326889
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:20 schreef CrazyPrincess het volgende:
Er is vrijwel overal wel een mouw aan te passen. Sommige dingen knoop ik in m'n achterhoofd, maar koop ik niet, met het idee dat de winkel dichtbij is en het artikel zo is aangeschaft.
Zo redeneer ik in principe ook maar dit was zo'n totaalpakket op de 9-maandenbeurs. Waar ik dan wel weer pissig om ben is dat we advies gevraagd hebben aan zo'n mevrouw daar omdat we stonden te twijfelen tussen 2 pakketten. (of een uitgebreid flesjespakket of een sterelisator met een beperkt aantal flesjes) Die dame heeft helemaal niet gezegd dat je zo'n ding niet nodig hebt als je een afwasmachine hebt. Sterker nog, ze gaf juist aan dat je flesjes zeker moet stereliseren... Bah, schijtziek word ik ervan dat ze 3 euro extra dus echt belangrijker vinden dan een goed advies....
pi_79327038
Da's wel flink zuur ja
Ik vertrouw verkopers sowieso zelden. Serviceniveau in dit land is meestal bedroevend laag

Maar goed, ik heb advies gevraagd aan een vriendin met twee kinderen in de luiers. En keshet's idee is zo gek nog niet. Een lijst op basis van ervaringen met daarbij zaken waar je rekening mee moet houden
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:30:59 #210
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79327039
FLugeltje hier mochten de flesje juist niet uitkoken in de vaatwasser dus het ligt ook echt aan de kraamverzorgster denk ik. Hier stond altijd een pannetje op het fornuis om te verzamelen en dan 's avonds deden wij het aan. In de vaatwasser zwemmen bacterieen en dat is niet goed voor de flesjes aldus de kraamverzorgster.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:34:48 #211
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79327179
tnx Books, dat maakt het nóg wat lastiger dus...

Achja, die sterelisator heb ik nu dus ik ga 'm sowieso gebruiken, maar het zou inderdaad wel fijn zijn als hier in OUD een goeie 'zonder onzin' lijst zou komen met alles wat je nodig hebt, de bakerpraatjes, de dingen die wel heul handig zijn en de onzin-aanschaffen.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:38:32 #212
54772 Silmarwen
pi_79327321
Ik werk zelf in de kinderopvang en wij hebben de stelregel. Kinderen onder de 1 jaar, daarvan worden flesjes uitgekookt, kindje boven het jaar mogen de flesje in de vaatwasser.
Zelfde met kraanwater. Kindjes onder het jaar vul je de fles met KOUD water en warm je op tot de juiste temp, kindjes boven het jaar kun je warm kraanwater gebruiken.
pi_79327367
Alleen het vervelende is dat, wat Books nu al pijnlijk duidelijk maakt, dat de meningen over wat goed is en wat niet nogal verdeeld zijn. Zelfs bij de 'professionals'

Maar al kun je de helft van de onduidelijkheden wegnemen voor nieuwe ouders dan zou dat al prachtig zijn
pi_79327423
Maar ja, hebben we die sterelisator nou wel of niet nodig, dat blijft dus een grijs gebied.
't Is ook een beetje hetzelfde als die kleertjes waar het eerder over ging (overslagtruitjes enzo). De één zweert erbij, de ander vindt het niets.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:42:08 #215
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79327468
Overslaghemdjes en flanellen luiers zijn van die onzin dingen die ik niet gekocht heb en ook nooit bij hoeven halen. Heb 1 zo'n overslaghemdje gekregen en die is na 1 keer tobben onderin de kast beland en nooit weer gebruikt. Naveldoekjes moest je ook hebben volgens het lijstje en die liggen nog steeds nieuw in de kast bij E. Imo echt onzindingen dus bovenstaande dingen. O ja en twee thermometers onze kraam deed er bij de oudste een soort hoesje overheen en bij de jongste was het niet nodig om koorts te meten dus altijd maar 1 in huis. In het kader van overdreven aankopen. Wat ik dan wel weer in huis had extra was een aankleedkussen voor beneden. Hoefde ik niet constant de trap op en af.

CP heeft helemaal gelijk over de meningen maar ik ben wel van mening dat een dure sterrelisator niet nodig is omdat een pannetje met een beetje azijn ook prima werkt.
pi_79327635
Books, dat bedoel ik precies met 'er een mouw aan passen' met sommige artikelen. Uitkoken in een pannetje kan altijd en als blijkt dat je het zo vaak doet en een sterilisator wel handig is kun je er altijd nog een kopen. Maar als je er niet een hebt bij de geboorte is er dus gewoon de oplossing met het pannetje
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:55:19 #217
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79328042
Ik heb overigens wel bewust gekozen om niet in een pannetje uit te gaan koken (vond ik gedoe) en zo'n sterelisator valt qua prijs nog best mee, ik baal er alleen van dat het misschien wel helemaal niet nodig was. Of dat de uitleg-mevrouw ons niet eens alle opties genoemd heeft zodat we daarin zelf konden beslissen.

Ik ga maar even uit van het KDV van Silmarwen dan, gewoon uitkoken eerste jaar dus...
pi_79328082
Goeiemorgen!!

Ik moet me ook nog in dat soort dingen gaan verdiepen, ben tot nu toe alleen met kleertjes & het kamertje enzo bezig geweest
pi_79328144
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:55 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb overigens wel bewust gekozen om niet in een pannetje uit te gaan koken (vond ik gedoe) en zo'n sterelisator valt qua prijs nog best mee, ik baal er alleen van dat het misschien wel helemaal niet nodig was. Of dat de uitleg-mevrouw ons niet eens alle opties genoemd heeft zodat we daarin zelf konden beslissen.

Ik ga maar even uit van het KDV van Silmarwen dan, gewoon uitkoken eerste jaar dus...
Het klinkt mij ook logisch in de oren ja
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:00:54 #220
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79328285
CP ik kookte eten en op de vijfde pit stond een pannetje te koken en op een gegeven moment wordt het toch minder dus ik heb hem niet gemist maar een ander kan er bij zweren inderdaad. Het blijft een moeilijk iets. Ik vond het niet nodig om allemaal dure dingen aan te schaffen en er dan achter te komen dat het niet nodig was/is en als we het dan zo nodig hadden gehad dan hadden we het kunnen halen.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:04:22 #221
265732 Keshet
pi_79328452
Het punt is gewoon dat het allemaal inspeelt op de emoties van de aanstaande ouders.

Je wilt niet dat je kind ziek wordt doordat jij de hygiene regelt niet in acht houdt > hup, je koopt een sterilisator, etc.

Dit lijstje kan heel lang worden gok ik zo!

Het is inderdaad lastig om te bepalen wat je precies nodig hebt op de 100% basics (bed,bad, wat kleding) na.
Mijn tip: Vraag aan familie/vrienden/collega's/hier wat ze nou echt gebruikt hebben en wat niet.

Ik kan daar zelf nog geen tips over geven.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:10:21 #222
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79328732
Dat emotiegericht zijn is inderdaad wel waar Keshet, daar is de hele babybusiness op gebouwd lijkt het wel. Ik dacht dat ik er redelijk mee om kon gaan... Die sterelisator kwam er omdat ik uitkoken 'gedoe' vond en vroeger kookten ze de flessen ook al dus het leek me aardig plausibel...

Damn, toch weer ingetrapt dus
pi_79328869
Maar als het je 'gedoe' lijkt dan is het toch geen verkeerde keuze geweest?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:14:24 #224
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79328942
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
Maar als het je 'gedoe' lijkt dan is het toch geen verkeerde keuze geweest?
Nee dat niet, maar ik baalde omdat ik hier dus las dat het misschien helemaal niet nodig was. De afwasmachine is nóg minder gedoe namelijk
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:15:10 #225
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79328981
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:39 schreef CrazyPrincess het volgende:
Alleen het vervelende is dat, wat Books nu al pijnlijk duidelijk maakt, dat de meningen over wat goed is en wat niet nogal verdeeld zijn. Zelfs bij de 'professionals'

Maar al kun je de helft van de onduidelijkheden wegnemen voor nieuwe ouders dan zou dat al prachtig zijn
welkom in de wondere wereld van het ouderschap.
Als het kind er eenmaal is, wordt het alleenmaar erger.
Alles moet volgens het 'boekje', alleen HET boekje bestaat helemaal niet. Daar heb je minstens 84 versies van en iederen heeft gelijk.

welcome to the jungle
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:15:28 #226
265732 Keshet
pi_79328993
Oh, maar het was ook niet op jou gericht hoor!

Meer algemeen.
Volgens mij is de truc gewoon dat je alle verkopers sceptisch en paranoia benadert. Maar ja, die hormonen he.

(Ik ben nu ook bezig met het kamertje, de kleren en alles wat er verder nog bij komt kijken!)

Om het allemaal nog even in perspectief te plaatsen:
De verpleegkundige op de ICN zei laatst tegen me: "Joh, desnoods slaapt ze de eerste nacht thuis in een wasmand met een paar zachte handdoeken er in!"

Mijn kind gaat niet in een wasmand slapen!
* Keshet meubeltjes shoppen gaat!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:23:27 #227
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79329358
Over de zwangerschapsmaffia / emotie-kopers gesproken...

Had ik al verteld over de aankoop van m'n matrasje?

fluugs loopt op een dag binnen bij de babysuperstore bij haar in de buurt, niet vrolijk fluitend hoor, want babywinkels zijn gewoon niet tof... Enfin, ik banjer daar dus rond...

Loop ik lang het 'koophoekje' en zie ik daar een matras staan, nieuwprijs 200 euro en nu 25 omdat er een flinke vlek inzit van iets van koffie. Ik heb echter al snel genoeg gezien dat er een wasbare hoes omheen zit en de koffie daar niet doorheen gedrongen is. Onder het mom 'prima koop' prop ik het matras onder m'n armen en baan me een weg naar de kassa.....

Kom ik op een bepaald moment langs een paar hoogzwangere dames die me met een blik aankijken die het midden houdt tussen afkeuring en minzaamheid. Je zag ze gewoon denken en naar elkaar kijken

"Ze koopt gewoon een vies matrasje"
of
"Ah wat zielig dat ze zo'n smerig matrasje moet kopen, kan vast niets beters betalen"

Onderwijl kon ik alleen maar denken aan hun gezicht als ze hun dure opgemaakte bedjes voor het eerst na een spuitluier moeten gaan verschonen

en het matrasje is haske schoon geworden in de was
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:26:51 #228
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79329528
Of een klamboe van 89,95 (omdat er een winnie op stond) kopen terwijl ze van de Kruidvat a 7,99 gewoon blijven hangen en die van 89,95 (cadeautje overigens) met een ruk van kindlief van het plafond af komen zeilen (stukgescheurd).
pi_79329676
Mijn vriend zegt altijd: Zet er baby voor en je kan er de helft meer voor vragen

Mijn matras komt bij de aldi vandaan... Was 40 euro, en ziet er hetzelfde uit als het matrasje dat mijn zus heeft, wat een stuk duurder was. Ach en is t niet, dan is een ander matras zo gekocht.

Oh ja en wat betreft babykamers enzo, die van ons is echt achterlijk duur (was de enige die we allebei mooi vonden), maar scheelt dat we een hoop krijgen van onze ouders en zijn opa en oma.
Had laatst uit zitten rekenen, van alle kosten voor de babykamer, wagen, maxi-cosi en box, moeten we nog geen 100 euro zelf betalen.
pi_79330260
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:26 schreef Books het volgende:
Of een klamboe van 89,95 (omdat er een winnie op stond) kopen terwijl ze van de Kruidvat a 7,99 gewoon blijven hangen en die van 89,95 (cadeautje overigens) met een ruk van kindlief van het plafond af komen zeilen (stukgescheurd).
Ik heb van de week een klamboe bij de Wibra gekocht, 5,99 geniaal!!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:47:09 #231
265732 Keshet
pi_79330464
Maar dames, hebben we een klamboe nodig?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:48:15 #232
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79330508
In augustus wel hoor. En ondanks de klamboe had ze nog muggenbeten want in de wagen etc. voor de jongste dan he. De oudste kreeg pas een klamboe in de zomer in ze is in november dat jaar ervoor geboren.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:03:00 #233
259886 pessie
pi_79331229
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:58 schreef pessie het volgende:

[..]

En als ik lees over de magnetronsterilisator denk ik weer haat aan het boek van Jools Oliver waarin ze schrijft dat ze voor het eerste hapje van haar kind zelfs de steelpan in de sterilisator zet om gesteriliseerd te worden.

vrijdag 19 maart 2010 @ 12:17:40 #234
259886 pessie
pi_79331857
Sonnetje wat relaxed dat je zoveel krijgt!

Mijn ouders willen een aandeel leveren in de kinderwagen, ik heb alleen nog steeds niet gehoord wat voor aandeel. Schoonouders beginnen nu eindelijk een beetje te wennen dus die zijn nog lang niet toe aan het "wat voor cadeau geven wij"- gebeuren.

Verder krijg ik wel veel 2de hands spullen aangeboden. Alleen een autostoel groep 1 van 10 jaar oud wil ik liever niet, maar ik zeur een beetje. Wel de box aangenomen waar mn man nog in heeft gelegen, die mag hij zelf gaan verven (Ik houd van verf op terpentine basis omdat dat er in mijn ogen mooier uitziet, en tsja, dat mag ik op het moment zelf niet doen). Mn schoonmoeder vond het ook stom dat we een nieuwe maxi cosi hadden gekocht "terwijl in de familie iedereen nog 1 heeft staan". Maar ik wilde een Cabrio-Fix en niet een maxi-cosi van 10 jaar oud...
En ik mag de kruiken lenen van ten minste 2 moeders!

Oh ja, iemand had geen autostoel gekocht. Als je uiteindelijk wel in het ziekenhuis moet bevallen moet je je kind in een autostoel naar huis vervoeren. Wel handig om er vantevoren dus even ergens een te lenen. Ik heb zelfs wel eens gehoord dat mensen terug waren gefloten en hun kind niet meekregen zonder autostoel.

En ik heb zelf het idee dat de lijst van mn kraambureau best compleet is. Alleen het aantal rompers e.d. dat erop staat is volgens de ervaringsdeskundigen in mijn omgeving wat weinig.

lijstje

Er staat ook heel duidelijk op wat je nodig hebt in geval van borstvoeding en wat in geval van flesvoeding.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:21:28 #235
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79331995
Maar je kindje mag toch mee in een maxi cosi dus dan krijg je het kindje gewoon mee toch? Hier zijn ze allebei met een cosi naar huis gekomen.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:26:12 #236
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79332168
@books, de maxicosi is van oorsprong een autostoeltje, vandaar dat ze het nu nog zo noemen....
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:38:44 #237
259886 pessie
pi_79332568
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:21 schreef Books het volgende:
Maar je kindje mag toch mee in een maxi cosi dus dan krijg je het kindje gewoon mee toch? Hier zijn ze allebei met een cosi naar huis gekomen.
Ik bedoel inderdaad maxi cosi. Maar maxi cosi is een merk, je hebt ze namelijk ook van Römer en van Mutsy en van weet ik veel wat voor merk nog meer.
pi_79334289

Ik wist het natuurlijk al maar toch even leuk om dit zo te zien.
ik mag woensdag met plassen beginnen

Alles wat vies is daar moet ik van overgeven.. en ik vind alles vies.
Ik heb al kokhalzend een deel van de afwas gedaan en toen dacht ik laatmaar
Morgen Overmorgen weer een dag
Ik ben zo moe en gesloopt ik krijg echt niets gedaan in huis.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:33:12 #239
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79334506
Oei... dat heb ik ook Sieppiee.... sterkte Het is echt ff zwaar maar in ieder geval die moeheid zou wel over moeten gaan in het tweede trimester. Hopelijk ...
Heb je een man die wel wat kan doen in huis? Oh ja en wat echt helpt, kleine beetjes eten (hoewel ik van eten dus ook vaak moet kokhalzen) en wat in je maag hebben... zodra die van mij leeg is ga ik overgeven!
pi_79335824
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:47 schreef Keshet het volgende:
Maar dames, hebben we een klamboe nodig?
Geen idee, maar het staat zo leuk
pi_79335876
Dat is zeker leuk om te zien sieppiee
En namens alle moeilijk zwanger worden dames die het medicijn spuiten bedankt (Heb het zelf ook gebruikt )

Wel balen dat je zo misselijk bent. Ik heb er zelf niet veel last van gehad. Wel zo'n gevoel tegen het misselijke aan. Als ik dan wat at werd het wel minder. Dus wat Suzanna al zegt: heel de dag door kleine beetjes eten kan helpen

Pessie, ik was die zonder kinderzitje
Het ziekenhuis is op loopafstand. Ik ga lekker met de auto naar huis en manlief mag achter de kinderwagen

Net naar Cesartherapie geweest voor mijn bekken en rug. Ik heb er niet echt erge last van, maar wil vooral voorkomen dat het erger gaat worden. Schijnbaar zit mijn rechter S1-gewricht vaster dan het linker waardoor de druk op het linker groter wordt en ik daar dus last van heb. Ik moet er vooral op letten alles symetrisch te doen. Dat wordt een hele opgave als je zoveel dingen automatisch niet symetrisch doet

En op een gegeven moment zei ze dat ik nogal naar voren draag. Dus ik van 'ow, dat kan, als u het zegt, ik heb er niet zo'n verstand van'. En toen keek ze me aan alsof ik van een andere planeet kwam
Maar zo gek is het toch niet om niet te weten of ik erg naar voren draag ofzo? Ik heb gewoon geen vergelijkingsmateriaal
pi_79336264
Nou ja gek niet, maar je ziet zelf toch ook wel dat je naar voren groeit, en niet in je kont?

Sieppieee!! goed en ook namens hier bedankt
Ik ben blij dat ik zelf ook heb meegedaan, voelde ik me toch een soort van verplicht. Maar wat was ik het zat op een gegeven moment ik heb van 6 weken tot 14 weken meegedaan. Toen kwam ik in het ziekenhuis terecht en ben het daarna gewoon steeds vergeten (ontaard hè!) maar ik was wel echt héél blij dat het erop zat.... ondanks dat ik geen seconde misselijk ben geweest of iets..
pi_79336664
Misschien kan iemand me uitleggen op welke manieren je dan kunt dragen allemaal?
pi_79336729
Nou ja, je kunt breed dragen, dan verdwijnt je hele taille.... Naar binnen dragen (vaak bij vrouwen met een ienieminibuikje) naar voren: punt buik....
pi_79337175
Ik heb geen puntbuik
Ik heb een nogal holle rug. Het lijkt erger dan het is
pi_79337448
Haha ik leg het ook verkeerd uit, maar je groeit dan eigenlijk alleen naar voren en niet in de breedte

Erg hè? Ik kan mijn tenen ook al niet meer zien. Ten eerste al niet door de boobs maar ik heb ook zo'n holle rug, dat mijn buik erg naar voren steekt
pi_79337597
Door je boobs
Ik dacht dat ik flinke boobs had, maar tegenwoordig vallen ze in het niet bij m'n buik. Zou dat de reden zijn dat je tieten zo groeien meestal? Zodat alles nog een beetje in verhouding is?
pi_79337893
Ik wil niet weten hoe groot mijn buik gaat worden om in verhouding met de boobs te zijn
pi_79338518
update aangezien de uitslagen gister goed waren mocht ik weer naar huis en moest ik opletten op uitdrogen! wat was dat maag onderzoek echt klote! thuis ging het niet beter dus nu lig ik alsnog in het ziekenhuis en ga zo aan het infuus
pi_79338963
draculettetje wat jammer dat je weer in het ziekenhuis ligt. Veel sterkte
(en misschien een rare vraag, maar zijn ze eigenlijk van plan om je vroeger (als in: voor 40 weken) te laten bevallen of moet je je termijn uitdoen?)
pi_79339088
Dracu schiet niet op zo hè? Maagonderzoek sucks ja.. en roesje kon natuurlijk ook niet...
pi_79339114
zover ik weet gaan we gewoon de natuur zijn gang laten gaan! kan altijd nog veranderen natuurlijk maar vooralsnog niet
pi_79339223
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:26 schreef Orea het volgende:
Dracu schiet niet op zo hè? Maagonderzoek sucks ja.. en roesje kon natuurlijk ook niet...
Nope en ook geen spray in m'n keel ook niet gekregen vond het dan ook alles behalve leuk!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:46:04 #254
259886 pessie
pi_79339890
draakje Echt niet leuk zeg! Sterkte!

En wat betreft naar voren dragen: Dat heb ik ook, ik kreeg op een gegeven moment wat last van mn rug heb even tips gekregen van een vriendin:
Als je staat moet je je gewicht op beide benen verdelen en je knieën een beetje buigen, dan rust het gewicht op je benen en niet op je rug. En ook zo lopen (En ja, dan waggel ik). Maar het helpt bij mij tegen de rugpijn!
pi_79340130
draculetetje
Ik hoop dat je je met de goede zorgen in het ziekenhuis beter gaat voelen
pi_79343837
Draakje wat naar. Sterkte

En nog even over de sterilisator, die hebben wij hier heel veel gebruikt juist. Ook al hebben we een vaatwasser. Super handig ding vind ik het. Nu gebruiken we hem niet meer eigenlijk, alleen als we nieuwe spenen of flesjes hebben, voor de rest doen we het gewoon in de vaatwasser. Maar dat is meer omdat Graeme toch ook een voorkeur heeft om aan schoenen enzo te likken, dus dat ik het dan eigenlijk ook wel onzinnig vind om de flesjes dan wel steeds te steriliseren
En we gebruiken ook al vanaf het begin gewoon warm water uit de kraan om zijn flesjes te maken, dat advies is al sinds vorige zomer dus aangepast dat dat ook gewoon prima is.

Oh en CP, wij hebben ook geen auto, maar we kregen een gratis autostoeltje bij onze kinderwagen (bij babydump, volgens mij is dta nog altijd zo). En we hebben toch het stoeltje wel vaak gebruikt hoor. Het is met een kleintje toch wel fijn om met mensen mee te rijden ipv altijd maar het met ov, zeker savonds bijvoorbeeld. Of als je net uit het ziekenhuis komt... Hier 'mochten' we trouwens pas na een dag of 5/6 voor het eerst een rondje buiten gaan wandelen met Graeme (en het was zomer). Dus ik weet niet of het wel verstandig is om na de geboorte gelijk al met je kindje naar huis te wandelen? Weet verder ook niet zoveel waarom dat is hoor, dus misschien praat ik wel onzin
pi_79344019
Dracu nogmaals veel sterkte joh.

Sieppie, toch wel fijn en mooi zo´n bevestiging!

Hier vanochtend een verse baby geknuffeld op kraamvisite. Ik wil ook! Nog 5 maanden!
pi_79344047
draculettetje waardeloos zeg allemaal
Hopelijk voel je je snel beter! Zo zie je het ook niet allemaal voor je als je zwanger wordt...

Ik heb vandaag weer lekker geld uitgegeven voor de baby
Deze aankleedkussenhoes en kruikenzak, met bijpassend lakentje

Zo'n dekentje had ik al, dus staat er wel leuk bij denk ik
pi_79344576
Tof Son, dat dekentje

Ik ben op zoek naar een donkerbruine aankleedkussenhoes.. nu heb ik er online gevonden, 2 voor 9,95 maar dan komt er 6,75 aan verzendkosten bij

Hoe zat het nu precies, dekentje mag wel in het ledikant bij de beeb, maar dekbed niet toch?
pi_79344591
dekentje wel, dekbed niet idd

ik moet alleen maar lichte aankleedkussenhoezen hebben, want mijn meubeltjes zijn donker, of iig de bovenkant
pi_79344606
De hema heeft ook zo'n leuke met allemaal kleurtjes

Waarom is dat eigenlijk met deken/dekbed?
pi_79344637
als ik meisje had gekregen had ik een roze dekentje gekocht
Ik hou van roze

welke van de hema bedoel je??

volgens mij kunnen ze stikken onder een dekbedje, omdat dat minder ademt ofzo
Ik weet iig dat het onder de 2 niet mag/afgeraden wordt
Even opgezocht, maar is te warm en belemmert de ademhaling.
http://www.ouders.nl/mdiv2004-slapen.htm
pi_79344752
Deze

Die ga ik dus mooi kopen van de week
pi_79344828
Iemand nog tips overigens? In mijn decolleté, daar waar mijn borst begint zeg maar, zit een hele rode rand. Dag en nacht en het voelt branderig aan. Denk dat het toch wel wat veel is voor mijn huid, de groei. Probeer al goed te smeren, maar het blijft branderig en het is lelijk.

Help?
pi_79344985
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:42 schreef Orea het volgende:
Deze [ afbeelding ]

die is leuk ja
heb je geen stickertjes gespaard tijdens de stapelgoedweken, scheelt 25%

ik had gister een kruik en luieremmer gekocht, met die stickertjes, was normaal 30 euro, was nu 18 zoveel kwijt (nou ja was dus -25% en toen nog s -15% ivm personeelskorting, mja scheelt toch )
(moet ik nog van profiteren zolang ik er nog werk )
pi_79344993
Tijd om "uit de kast te komen"...

Ik heb de afgelopen maandag onder een kloon (Mardis) gepost, omdat sommige mensen hier op Fok! me persoonlijk kennen en ik het nieuws nog niet met hen wilde delen. Maar nu alles er gewoon goed uitziet (morgen 14 weken zwanger en gisteren het hartje horen kloppen ) wordt het tijd om mijn kloon gedag te zeggen en onder mijn eigen username verder te posten

Dus: Hallo allemaal! Ik zal hier nu ook wat meer aanwezig zijn nu ik zeker weet dat alles goed zit.
Ik betwijfel overigens of veel van jullie mij al kenden, maar ik heb toch wel heel wat bekenden op Fok! zitten

Onze baby mag trouwens ook tussen sterretjes, want hij/zij is een officiële Fok!baby!
De papa heet hier Tackleberry en we hebben elkaar in 2001 via Fok! leren kennen

Wie o wie past de OP even voor me aan? Mardis eruit, Fannetje, Tackleberry & sterretjes erin!
pi_79345036
Welkom fannetje
Fijn dat alles er goed uitziet
Is wel een opluchting zeker!
pi_79345066
tessie, ik ben eens gaan rondsnuffelen op internet en ik dacht dat die autostoeltjes hardstikke duur waren. Maar ik zie al een maxi cosi voor 79 euro En het hoeft voor ons natuurlijk geen super deluxe ding te zijn, dus dat zou zeker wel een optie zijn
pi_79345163
En een hernieuwd welkom dan Fannetje
pi_79345224
je kan zo'n maxi-cosi zowat zo duur maken als je zelf wil
wij kregen de maxi-cosi bij de kinderwagen. Is ook die van 79 euro. Het enige verschil met een duurdere was dat deze niet op een easy-base kan en dat ie iets minder mooi afgewerkt was (zeiden ze in de winkel iig). Nja prima hoor. Dat maakt mij dan allemaal niet zoveel uit
En die easy-base wilden we toch al niet, omdat we er dan 2 van moesten hebben en dat vonden we zonde van het geld
pi_79345266
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:53 schreef CrazyPrincess het volgende:
tessie, ik ben eens gaan rondsnuffelen op internet en ik dacht dat die autostoeltjes hardstikke duur waren. Maar ik zie al een maxi cosi voor 79 euro En het hoeft voor ons natuurlijk geen super deluxe ding te zijn, dus dat zou zeker wel een optie zijn
ze zijn nog goedkoper te krijgen hoor, ik heb mijne doorverkocht aan knuffelbeestje voor 35 euro geloof ik en dat was een maxi-cosi happyflower
pi_79345318
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:42 schreef Orea het volgende:
Deze [ afbeelding ]

nee joh, gewoon leren haken en m dan zelf maken

handig voor tijdens je verlof
pi_79345321
Ah, ik zie dat ik eens goed moet gaan rondvragen dus hier
Op markplaats durf ik er geen te kopen, want je kunt natuurlijk nooit achterhalen wat ermee gebeurd is (ongeluk ofzo). En jullie fokkers vertrouw ik uiteraard op jullie mooie blauwe kijkers
pi_79345353
Welkom Fannetje!

En ons autostoeltje is van Safety First, en was dus gratis bij de kinderwagen, maar volgens mij kost ie normaal nog geen 70 euro... Hij is niet mooi ofzo, gewoon saai grijs, maar voldoet prima voor zo af en toe en is veilig.

Orea, klinkt naar zeg. Weet eigenlijk niet wat je daaraan zou kunnen doen, ik zou denk ik smeren met anti striae (of hoe schrijf je dat) olie.
pi_79345379
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:59 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nee joh, gewoon leren haken en m dan zelf maken

handig voor tijdens je verlof
Oh das natuurlijk ook een idee
pi_79345406
En Fannetje = Mardis Gefeliciteerd! Nogmaals dan maar en welkom hier
ik zal eens kijken of ik de OP nog kan aanpassen..
pi_79345424
Nopes, je zult even moeten wachten op een modje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 19 maart 2010 @ 18:07:30 #278
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79345587
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:14 schreef draculettetje het volgende:
update aangezien de uitslagen gister goed waren mocht ik weer naar huis en moest ik opletten op uitdrogen! wat was dat maag onderzoek echt klote! thuis ging het niet beter dus nu lig ik alsnog in het ziekenhuis en ga zo aan het infuus
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 19 maart 2010 @ 18:50:54 #279
259886 pessie
pi_79347003
Fannetje gefeliciteerd!

En wat betreft maxi cosi, als we rijden rijden we een grote afstand, met de risico's die daarbij meespelen. En ik wist dat de Cabriofix als veiligst bekend stond. Verder is het bij verreweg de meeste kinderwagens zo dat er alleen adaptors te verkrijgen zijn voor het opzetten van de cabriofix, en dat vond ik ook al handig.

Heb een special edition incl. voetenzak voor 130 euro. Was een showmodel.
pi_79349110
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:02 schreef Orea het volgende:
Nopes, je zult even moeten wachten op een modje
Of op een nieuw topic, da's ook geen probleem

Bedankt voor het hernieuwde welkom iedereen!
pi_79352958
Fannetje, wat gaaf. Gefeliciteerd Komt ook super uit zo met je nieuwe huis
  vrijdag 19 maart 2010 @ 21:40:28 #282
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79354892
Fannetje! whiehahahaahahaha! Eindelijk! Je wilt niet weten hoe vaak je genoemd bent als volgende zwangere van het clubje! Keigaaf, sjoe roel me!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 19 maart 2010 @ 21:51:39 #283
273841 Rarekwast_
eigenlijk heel normaal
pi_79355415
bedankt voor de tips
we gaan ons nog wel even bedenken wat het handigste is
  vrijdag 19 maart 2010 @ 21:55:05 #284
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_79355581
Fannetje, gefeliciteerd!!!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_79355838
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 21:40 schreef YPPY het volgende:
Fannetje! whiehahahaahahaha! Eindelijk! Je wilt niet weten hoe vaak je genoemd bent als volgende zwangere van het clubje! Keigaaf, sjoe roel me!
Ja, ik ging voor Fok!baby #100, dat wist je

Volgens mij is dat overigens niet gelukt, maar goed, ik zat meer in de buurt dan jij!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:04:50 #286
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79356036
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:00 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Ja, ik ging voor Fok!baby #100, dat wist je

Volgens mij is dat overigens niet gelukt, maar goed, ik zat meer in de buurt dan jij!
Ja sorry nog dat ik niet op #100 heb gewacht, dat duurde zo lang. Maar wie weet, jullie 3e kan ook #100 zijn natuurlijk. Echt wel leuk!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:14:06 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79356421
Gefeliciteerd Fannetje!
  † In Memoriam † vrijdag 19 maart 2010 @ 22:19:02 #288
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_79356598
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:50 schreef Fannetje het volgende:

Wie o wie past de OP even voor me aan? Mardis eruit, Fannetje, Tackleberry & sterretjes erin!
Wat gaaf !!!! gefeliciteerd Fannetje en Tackle
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:38:31 #289
54772 Silmarwen
pi_79357293
Ik snap werkelijk waar niet... waarom je in vredesnaam zou gaan voor een goedkope maxi-cosi of uberhaupt een tweede hands... Echt niet. Heb je dan zo geweldig veel vetrouwen in je auto of je rijkunsten of die van een ander?

Wij zijn vorig jaar met 120 aangereden terwijl wij 100 reden, bam tegen mij en Yade haar deur. Die klap was behoorlijk en ik was maar wat blij dat een degelijk, goede maxi-cosi hadden gekocht.

Nou ben ik sowieso niet zo van tweede hands of goedkope namaak spullen, maar serieus, je maxi-cosi mag nooit een punt van bezuiniging zijn.

Gefeliciteerd Fannetje en Tackleberry!

Ik heb trouwens een buikgriep, en nu dacht ik dat ik misselijk was van de zwangerschap. Vandaag bleek, dat dat nog veeeeeel erger kan.
pi_79357409
Oh Silmarwen, dat ken ik....

Ik heb sinds zondag enorme buikpijn en sinds dinsdag is het officieel een buikgriep, met overgeven, diarree en al... drie dagen amper iets gegeten, vandaag gaat het eindelijk wat beter en heb ik alles binnen kunnen houden, maar wat voelt dat enorm klote zeg!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:43:29 #291
54772 Silmarwen
pi_79357465
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:41 schreef Fannetje het volgende:
Oh Silmarwen, dat ken ik....

Ik heb sinds zondag enorme buikpijn en sinds dinsdag is het officieel een buikgriep, met overgeven, diarree en al... drie dagen amper iets gegeten, vandaag gaat het eindelijk wat beter en heb ik alles binnen kunnen houden, maar wat voelt dat enorm klote zeg!
Ja buikgriep is normaliter niet leuk... maar als je zwanger bent is het echt drama. Ik spuug heel moeilijk, heb ik ook niet gedaan vandaag, heb de hele dag opgekruld op de bank gelegen en veel weggezucht. Goeie oefening voor later.

Ik zou naar de bekkenfysio gaan maar dat wordt nu 9 april, vlak voor de echo.
pi_79357867
Fannetje en Tackleberry van harte gefeliciteerd!!!
Ik ken jullie zeker nog wel hoor haha *herinnert zich een meet bij Defjë*
pi_79357896
Ik had de hele zwangerschap (en de 15 jaar daarvoor ) nog niet hoeven overgeven, maar de afgelopen drie dagen moest ik er toch aan geloven...
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:57:19 #294
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_79357977
Fannetje
Ik ga gewoon even cliche roepen dat dat spugen en beroerd voelen erbij hoort
Het hoort erbij! Je gaat gewoon een mooi kindje bakken
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:00:11 #295
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_79358092
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:44 schreef Orea het volgende:
Iemand nog tips overigens? In mijn decolleté, daar waar mijn borst begint zeg maar, zit een hele rode rand. Dag en nacht en het voelt branderig aan. Denk dat het toch wel wat veel is voor mijn huid, de groei. Probeer al goed te smeren, maar het blijft branderig en het is lelijk.

Help?

You buy, is nice yes?

Of deze;

Alhoewel die laatste erg naar chocola ruikt, en ook best lang. De andere ruikt niet aanwezig .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 09:50:16 #296
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79365704
Ik zou denk ik gewoon met Calendula crème van Weleda smeren... lekker natuurlijk en minste kans op allergie... maar ik heb dan ook een hele gevoelige huid.
Calendula is ook verzachtend en helpt ook bij wondjes etc, dus bij branderige huid lijkt het me zeker ideaal.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 09:55:05 #297
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_79365753
Kim, ik heb dat spul ook. Heerlijk vind ik het! (Maar of het echt helpt?)

Als huid echt branderig is en jeukt zou ik mentholgel eens proberen. Dat heeft mij wel echt geholpen.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_79365806
He goeie tips!! Daar ga ik eens naar op zoek...
pi_79366211
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:50 schreef Fannetje het volgende:

Ik heb de afgelopen maandag onder een kloon (Mardis) gepost, omdat sommige mensen hier op Fok! me persoonlijk kennen en ik het nieuws nog niet met hen wilde delen. Maar nu alles er gewoon goed uitziet (morgen 14 weken zwanger en gisteren het hartje horen kloppen ) wordt het tijd om mijn kloon gedag te zeggen en onder mijn eigen username verder te posten

Dus: Hallo allemaal! Ik zal hier nu ook wat meer aanwezig zijn nu ik zeker weet dat alles goed zit.
Ik betwijfel overigens of veel van jullie mij al kenden, maar ik heb toch wel heel wat bekenden op Fok! zitten

Onze baby mag trouwens ook tussen sterretjes, want hij/zij is een officiële Fok!baby!
De papa heet hier Tackleberry en we hebben elkaar in 2001 via Fok! leren kennen

hè hè, hoef ik niet meer bang te zijn dat ik me verspreek...
en nu kan ik eindelijk ook hier tegen Tackle gefeliciteerd zeggen zonder bang te moeten zijn om iemand te verraden!
pi_79366529
Mardis Fannetje wat geweldig, gefeliciteerd
En weer een FOK!baby
pi_79367161
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')