Volgens mij klopt dit niet helemaal.. zelf kun je ongetwijfeld tegen de bacterie, maar voor de kleine gup in je buik kan dit dus wel schadelijk zijn. Listeria, die je dus kunt krijgen als je vacuüm verpakte zalm eet die de bacterie bevat, kan zorgen voor een miskraam.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:55 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Zalm uit verpakking mag opzich af en toe wel als je dat maar voor je zwangerschap ook at dan kun je die bacterie die er in zit wel hebben.. Zelfde voor roder vlees enz. Als je het niet vertrouwd niet doen!
Ik ben er niet zo heel erg mee bezig... Toen mijn moeder zwanger was van mij werden dit soort dingen niet eens verteld tegen een zwangere vrouw en ik ben toch best gezond
quote:Als vrouwen de besmetting hebben gehad vóór hun zwangerschap, dan loopt hun kind minder risico.
Is dat echt zo? Ik dacht dat je van 1 keer net zo goed last kon krijgen?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:22 schreef Orea het volgende:
Het is inderdaad zo als je het een keertje eet, het niet direct kwaad kan. Maar beter kun je het vermijden.
statistiekenquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:23 schreef tessie het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Ik dacht dat je van 1 keer net zo goed last kon krijgen?
Wat zoiets betreft heb ik niet zoveel met statistieken. Ik denk meer, als ik het 1 keer eet heb ik loop ik óók risico, dus of ik het nu 1 keer eet of elke week een keer, dat vind ik dan eigenlijk net zo 'erg'. Dus vandaar dat ik het ook zelfs niet 1 keer wel doe.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
statistiekende kans is klein... maar is er wel.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:35 schreef flugeltje het volgende:
Ik drink nog 1 kopje koffie 's ochtends, voor de rest heb ik alle cafeïne afgezworen. (na de miskramen al) Rauw vlees sla ik over, maar ik neem wel af en toe een haringOok kazen eet ik nog steeds, alleen de rauwmelkse kunnen de bacterie bevatten, dus zolang het gepasteuriseerd is zie ik geen probleem.
Maakt het met listeria trouwens nog uit als je borstvoeding geeft? M.a.w. kun je tijdens het geven van borstvoeding wel gewoon weer een broodje filet americain achterover werken?
Nee dat is niet correct je moet per wijnglas (en dan niet tot de nok toe) uitgaan van 3 uur voor het weer uit de melk is. Bij 2 glazen is het dus al 6 uur.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:03 schreef flugeltje het volgende:
Damn draakje, echt lekker gaat het zo ook niet he.... Sterkte meid, hou vol
En fijn dat straks alles weer mag, alcohol eigenlijk niet, maar ik geloof dat de afbreektijd zo'n 1,5 uur is. Als ik dus net na een voeding een portje neem kan het net... Ik verheug me nu al op m'n kaasplankje met port straks
Heb het voor de zekerheid effe nagevraagd bij Martijn (die is expert op dit gebied, ik zou het zelf ook allemaal niet geweten hebben) Een normaal glas alcohol breekt af in 1,5 uur. Die drie uur worden aangeraden omdat de borstvoeding ook nog geproduceerd moet worden. Maar het is een hele veilige marge; 1 glas alcohol net na een voeding kan dus best. Ik was toch al niet van plan om door te zakkenquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:08 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Nee dat is niet correct je moet per wijnglas (en dan niet tot de nok toe) uitgaan van 3 uur voor het weer uit de melk is. Bij 2 glazen is het dus al 6 uur.
Dat is 'mijn' Martijn, doet iets met alcoholmatiging in het dagelijks leven... Daar komt al mijn kennis vandaan wat alcohol betreft. Zoals aangegeven is 3 uur de veilige margo omdat de aanmaak van je voeding wellicht tijdens die 1,5 uur kan zijn. Ruim genomen omdat idd ieder persoon anders is.quote:
of je staat meteen op je kop ha haquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:29 schreef Orea het volgende:
Ik was echt vreselijk van de borreltjes (feestjes, met fles rosé naar het strand, lekker uit eten met goede wijn etc. etc.) voor mijn zwangerschap en gek genoeg mis ik het nu helemaal niet. Kijk wel uit naar het eerste glas, straks ergens een keer na de zwangerschap, al denk ik dat dat vreselijk gaat tegenvallen
Ja, voor de mannen maakt het dat ook wel extra leuk. Op de een of andere manier mist mijn vriend steeds net de boot. Hij heeft nog maar twee keer iets gevoeld. Terwijl zeker de laatste dagen er echt veel actie isquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:09 schreef flugeltje het volgende:
Nu ik het begin te voelen is het heerlijk Djenneke, alsof je met z'n tweetjes een geheimpje deelt. Zit ik in een saaie of pittige vergadering, laat Willem me heel even weten dat hij er nog steeds is
Martijn voelt 'm dus via de buitenkant, het maakt het voor hem ook een stuk meer werkelijkheid allemaal....
Orea, ik weet niet hoe zoiets voelt. De 'bal' die jij beschrijft herken ik overigens wel. Dat heb ik ook af en toe...
quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:57 schreef Orea het volgende:
Djenneke![]()
![]()
Fijn is dat hè?
Eergisteren zat ik met de meneer op de bank en ze was even rustig geweest en ineens kreeg ik een por/schop dat ik gewoon een cm van de bank afkwamschrok ervan! Begin haar nu aan de buitenkant ook steeds duidelijker te voelen
@ Flugel, ooooh jaaaa port![]()
![]()
quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:03 schreef Orea het volgende:
Hoe voelt een harde buik eigenlijk? En vooral op mijn termijn? Je kan ze namelijk al hebben heb ik begrepen, maar het zal natuurlijk niet zo zijn dat mijn hele buik dan hard wordt, daar is mijn baarmoeder nog te klein voor.
Maar ik heb zo af en toe een bepaald gevoel, alsof er even een flinke bal in zit, soort spanninglastig uit te leggen, maar dacht eerder dat ze dan draaide ofzo. Maar dat kan ik toch nog niet zó voelen, als ze draait? Het duurt dan ook vaak maar iets van 30 seconden en dan is het weer weg?
Dan heb ik dat toch ook al wel een paar keer gehad... Ik dacht dat het een rare reactie van mijn darmen wasquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:34 schreef Silmarwen het volgende:
Als je een harde buik hebt, weet je dat. Het lijkt alsof je buik een soort coconnetje wordt. Voelt erg vervelend aan, heel strak en een beetje als een skippibal in je buik.
Oh dat vind ik eigenlijk ook wel leuk ja...quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:12 schreef Koningin het volgende:
Goedenmorgen!
Gister is Moeders voor Moeders al geweest, kan dus beginnen. Hun test was weer zeer duidelijk positief!
Weet iemand trouwens in welke winkels je van die kettingen met zo'n belletje kunt kopen??
borstvoedingsarmbandquote:Op donderdag 18 maart 2010 08:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh dat vind ik eigenlijk ook wel leuk ja...
En ik mag nog een mooie borstvoedingsarmband kopen van m.
Oh, dan prop ik m bij 34 weken gewoon in mn doos.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:09 schreef Brighteyes het volgende:
Die belletjes kan je wel krijgen bij de wereldwinkel volgens mij en bij van die obscure Chinese winkeltjes.
Wel goed laag op je buik hangen he dames, er zijn ooit eens berichten geweest dat het voor stuitkindjes zou kunnen zorgen als hij te hoog hangt omdat ze dan naar het belletje toe blijven draaien met hun koppie.
Heb ik ook meegemaaktquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:53 schreef tessie het volgende:
Tijdens mijn vorige zwangerschap wist ik ook niet dat ik harde buiken had tot ze me dat in het ziekenhuis vertelde toen ik aan de CTG lag.. Ik had toen zoiets van ooh, is dit nu een harde buikDoor mijn eigen speklaagje (
) voelde mijn buik dus echt niet zo hard aan, dus dat je het altijd wel weet is ook echt niet zo...
Dat kunnen toch zo veel mensen hebben? Ook als je niet zwanger bent? Ze doen heus geen tena-test hoor.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:58 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dat dacht ik ook, maar toen bedacht ik me dat het wellicht niet zo fris is als ineens de vliezen breken ofzo. Of als je onwijs lekt. En ik heb nog wel eens dat als ik hard moet niesen dat ik dan een klein beetje incontinent ben
quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat kunnen toch zo veel mensen hebben? Ook als je niet zwanger bent? Ze doen heus geen tena-test hoor.
Whaaquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
![]()
Sauna is heerlijk. Het ruikt altijd zo lekker. Gewoon lekker in je nakie walvissen.
Gadver in een bikini een sauna inquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Whaa![]()
Ik wil nog steeds een keer naar een sauna waar mensen wel een bikini aanhebben... Maar ben nog nooit in de sauna geweest dus wordt het afgeraden tijdens de zwangerschap. (Heeft iets te maken met hitte en het gewend zijn meen ik).
Daar had ik nog nooit bij stil gestaanquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat kunnen toch zo veel mensen hebben? Ook als je niet zwanger bent? Ze doen heus geen tena-test hoor.
Gewoon gaan dus.![]()
Ik ga de sauna's ook niet in denk ik. Of maar heel eventjes. Wel lekker alle baden en de rode lampen enzo. Het is al lekker om even een dagje te luieren. Beetje in zo'n bad hangen. Eruit, naar de relaxruimte, beetje lezen. Dan weer in bad hangenquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Whaa![]()
Ik wil nog steeds een keer naar een sauna waar mensen wel een bikini aanhebben... Maar ben nog nooit in de sauna geweest dus wordt het afgeraden tijdens de zwangerschap. (Heeft iets te maken met hitte en het gewend zijn meen ik).
Owhquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:10 schreef Orea het volgende:
Rode lampen mag niet CP.... (die infrarood dingen!) die gaan te diep... Kan je beter in een niet te warme sauna of stoombad gaan....
Oh die deed ik wel gewoon, en dan hield ik mn handdoek voor mn buik, of alleen op mn rug.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:10 schreef Orea het volgende:
Rode lampen mag niet CP.... (die infrarood dingen!) die gaan te diep... Kan je beter in een niet te warme sauna of stoombad gaan....
Hmm... Maar... Eng....quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:08 schreef Orea het volgende:
Ik snap dat ook niet zo goed... Het is niet hygiënisch, en iedereen loopt er naakt. Als je voor het eerst gaat voel je je 1 minuut ongemakkelijk en daarna is het weg. Sauna hoort niet met badkleding
Ech welquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:15 schreef pessie het volgende:
[..]
Hmm... Maar... Eng....
En vinden jullie het dan niet vervelend dat iedereen die enorme boops met gigatepels kan bekijken? Of wordt er niet gekeken in de sauna?
Natuurlijk wordt er wel gekeken, maar meer zoals mensen normaal al naar je kijken. je wordt echt niet aangegaapt of van onder tot boven helemaal geanalyseerd hoor. Iedereen loopt daar naakt, dus je bent allemaal hetzelfdequote:Op donderdag 18 maart 2010 12:15 schreef pessie het volgende:
[..]
Hmm... Maar... Eng....
En vinden jullie het dan niet vervelend dat iedereen die enorme boops met gigatepels kan bekijken? Of wordt er niet gekeken in de sauna?
Ik vind nogal tegenstrijdige verhalen. De een zegt dat het wel kan, de ander nietquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:14 schreef Orea het volgende:
Nou ja van mij mag je doen wat je niet laten kan! Mij werd het afgeraden, ook door de vlos en de gyn....
Zal eens kijken of ik er via google iets over kan vinden...
quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:15 schreef pessie het volgende:
[..]
Hmm... Maar... Eng....
Ja ik kan niet echt iets eenduidends vinden via google, alleen dat de stralen van een infrarood sauna vrij diep je lichaam in gaan en zo bij de kleine kunnen komen. En dat dit niet goed is. Gewone sauna is puur warmte zeg maar...quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:18 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik vind nogal tegenstrijdige verhalen. De een zegt dat het wel kan, de ander niet
Laat ik het zo zeggen, ik ben al bijna 7 maanden niet meer zwanger maar ik nies nog steeds met gekruiste benen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:08 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Daar had ik nog nooit bij stil gestaanNu wil ik helemaal niet meer
quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ik ben al bijna 7 maanden niet meer zwanger maar ik nies nog steeds met gekruiste benen.![]()
quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ik ben al bijna 7 maanden niet meer zwanger maar ik nies nog steeds met gekruiste benen.![]()
M'n illusies... wat doen jullie?quote:
die geven geen garantie, dat had ik al gevraagd toen ik met Jen aankwam.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:24 schreef Orea het volgende:
Dames Dames![]()
Idd, mijn illusies*zoekt naar bonnetje van de ivf, om te kijken of ze nog terug kan*
Dat ze standaard zonder gebruiksaanwijzing worden geleverd.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:32 schreef CrazyPrincess het volgende:
Die heb ik ook niet gelezen
Wat staat er nog meer in?
Nu moeten jullie echt ophouden me al m'n illusies te ontnemen hoorquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:38 schreef Orea het volgende:
Oh en wisten jullie al dat de Babydump geen plek is om je baby te dumpen?
Een paar jaar geleden was er een serie op televisie over mensen die graag zwanger wilden raken, Babyboom, daarin zat toen een stel waarvan er iets mis was gegaan met het sperma in het ziekenhuis en ze het verkeerde zaad in haar eicel hadden gestopt...quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:51 schreef Orea het volgende:
Als ze bij de geboorte zeggen: ik zie kroeshaar!!, en jij of je partner hebben dat niet....... dan heb je geen DNA check meer nodig hoor![]()
Ik ga een neuscheck doen. Als het niet een van onze typische neuzen heeft dien ik een klacht inquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:51 schreef Orea het volgende:
Als ze bij de geboorte zeggen: ik zie kroeshaar!!, en jij of je partner hebben dat niet....... dan heb je geen DNA check meer nodig hoor![]()
*barst* daar ging mn lekkere gezicht maskerquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:38 schreef Orea het volgende:
Oh en wisten jullie al dat de Babydump geen plek is om je baby te dumpen?
Dan zou ik een fleecetrui moeten aantrekken, en dat komt ook al zo raar over met dit weer.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:00 schreef maffemuts het volgende:
[..]
*barst* daar ging mn lekkere gezicht masker
Nee idd, dat vertelden ze me gister in de vestiging Roelofarendsveen ook toen ik er was om ideeën op te doen en ik me hardop afvroeg waar dan het "dumpluikje" was(Dit was dus voor een peutertje die niet meer uit de speelhoek te krijgen was hoor
)
Anyhow, zometeen sollicitatiegesprek, maar kleding aangetrokken waar het niet zo in opvalt dat ik 17weken zwanger ben, lijkt me niet handig om dat al op het 2e gesprek te melden, 1e was telefonisch..
Verder super moe, vandaar dus maar even een energiemaskertje op gedaan
Achteraf gezien heb ik dat ook gedaan, niets engs aan hoor.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
Spannend maffemuts. Ik zou niet durven hoor, zwanger solliciteren
Heeft niks met durf te maken eerlijk gezegd, meer met verplichtingen om te solliciterenquote:Op donderdag 18 maart 2010 13:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
Spannend maffemuts. Ik zou niet durven hoor, zwanger solliciteren
Ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen. Hangt natuurlijk ook van de functie en de kandidaten af.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:28 schreef Orea het volgende:
Maarja, tis wel een beetje de cultuur die nederlandse bedrijven zelf afroepen... Als je vooraf meld dat je zwanger bent, melden ze je dat ze een betere kandidaat hebben
Oke, mooi!quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:48 schreef tessie het volgende:
Ik heb nog nooit van overslaghemdjes en luiertruitjes gehoord![]()
Volgens mij vinden pasgeboren baby's het heel vervelend als je dingen over hun hoofd trekt. Je hebt ook van die overslagrompers namelijk, en die truitjes zijn bij de prenatal wel te krijgen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:50 schreef Cantare het volgende:
[..]
Oke, mooi!Op m'n andere lijst (van trotsemoeders.nl ofzo) stond het ook niet, dus het zal wel niet noodzakelijk zijn, maar ik kan me ineens druk maken om dat soort dingen.
Ik denk dat jij een vreemde lijst hebtquote:Op donderdag 18 maart 2010 13:54 schreef Cantare het volgende:
Overslagrompers lijken mij ook fijner dan over-hoofd-trek-rompers
Maar het ging me vooral om die overslaghemdjes en luiertruitjes. Of dat nou iets anders is dan "gewone" overslagtruitjes.
's ochtendsquote:
Ok, nu snap ik het allemaal ook een stuk beter! Dank voor de vraag Cantare, je hebt bij mij ook weer een mysterie opgelost!quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:59 schreef huuphuup het volgende:
hiero, Hema heeft luiertruitjes
en een actiefoto
t is gewoon een soort vestje zeg maar dat op de rug sluit (althans, zo deed mijn vk het). Achteraf vond ik het fijn om te hebben, ondanks dat ze in augustus geboren is was het precies die paar dagen ineens best fris.
Overslagrompers vond ik zelf superfijn, hebben ze bij Hema en H&M ook. En een overslagtruitje kan handig zijn ja.
Oh, ik zie dat er ook een lijst in m'n kraamdagboek staatquote:Op donderdag 18 maart 2010 14:00 schreef pessie het volgende:
lijst van mijn kraambureau
Ik heb al zo'n last van mn banden....quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:05 schreef Cantare het volgende:
[..]
Oh, ik zie dat er ook een lijst in m'n kraamdagboek staatStaan geen gekke dingen op, dus ik ga die aanhouden. :p
Ik begrijp het ding nog steeds niet helemaalquote:Op donderdag 18 maart 2010 14:01 schreef tessie het volgende:
Een rugsluiting lijkt me nou juist helemaal niet zo handig voor bij een pasgeboren kindjeWel een super lieve foto trouwens Huup
Haha, ik had echt veeeeeel te veel bij me...quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik begrijp het ding nog steeds niet helemaal
ik had hem gekocht gevraagd en gekregen omdat Kleurdoos hem bij Elin als gewoon vestje aandeed en dat stond zo poepig. Had hem in de ziekenhuistas gegooid voor het geval ze ons uitgekozen setje misschien te koud zouden vinden ofzo of ze alles onder zou poepen of weet ik veel.
Maarja, dan gaat iemand dus je kind aankleden en die trekt gewoon alles uit de tas dat erin zitGelukkig begreep ze nog wel dat mn kind geen 3 rompertjes aan hoefde
ik ookquote:Op donderdag 18 maart 2010 14:03 schreef Orea het volgende:
Oh ik word helemaal emo van die foto Huup
Komt het overslaghemdje niet in plaats van het rompertje?quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:00 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik denk dat jij een vreemde lijst hebt![]()
En ik denk dat overslaghemdjes overbodig zijn, het kind heeft al een romper en een trui aan, een hemd lijkt me dan erg overbodig. En luiertruitjes, als ik in mijn verbeelding ga zoeken naar wat het zou kunnen zijn dan denk ik aan een truitje bovenop een luier. Wat onzinnig is want daar heb je een romper voor en een overslagtruitje...
Misschien toch even naar haar bellen? Je zukt vast de eerste niet zijn.
En ik keek net weer eens op de lijst van mijn kraambureau en daar staat helemaal niets aan overslag op. Was wel van plan voor de eerste paar dagen overslag spullen te gebruiken...
Maar een romper is toch veel warmer dan een truitje? Als ik kijk op de foto wat het is dan lijkt het me behoorlijk tochten terwijl een romper toch heel mooi aansluit (mits je een goede maat hebt natuurlijk).quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:12 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Komt het overslaghemdje niet in plaats van het rompertje?
Nou ja, in ieder geval iets dat je je kindje makkelijker aan kunt trekken dan een rompertje. Ik weet het ook niet
Grote hoeveelheden klaarmaken en dan in de vriezer?quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:08 schreef Suzanna het volgende:
Haha Orea... jij bent je echt suf aan het kopen he?
Wie heeft er een parttime kok in de aanbieding, die hier even rond vier uur eten komt koken en dan weer ophoepelt? Of eigenlijk, misschien maar tafeltje-dekje![]()
...
(ik word zó misselijk van eten koken... echt heel erg naar! Helaas is mijn man ook veel te laat thuis om dat voor me te kunnen doen... en 'makkelijk' eten kan ik niet klaarmaken want daar zit vaak knoflook in, en dat kan ik nu echt niet hebben (het idee alleen maakt me vaak al misselijk...) dus... tips gezocht)
Of je man grote hoeveelheden laten makenquote:Op donderdag 18 maart 2010 18:26 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Grote hoeveelheden klaarmaken en dan in de vriezer?
Word je wel misselijk van, maar niet elke avond.
Ik zag net je pm.quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:28 schreef Cantare het volgende:
Ik heb 'm in het lichtblauw. Heb je daar wat aan?
Meen je dat nou van die vaatwasser? Dan heb ik m'n magnetronsterelisator dus voor niets gekocht...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:38 schreef Lieszdraaijer het volgende:
@ rarekwast, ik ben altijd erg tevreden over de Difrax flessen geweest... Hebben jullie een vaatwasser? dan is namelijk een flessensteralisator niet nodig! In de vaatwasser zetten is namelijk voldoende.. Dus bespaar je weer geld.. Wij hebben m nooit gehad en ze altijd in de vaatwasser gedaan!!
mijn zus zegt altijd dat als de verloskundige vraagt of ik een slaaptablet wil dat ik dat moet doen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:37 schreef pessie het volgende:
Ik had het gisteren met mn schoonzus over de TENS. Toen zei mn schoonzus dat ik volgens haar het ook echt wel zonder pijnbestrijding kan. Ze bedoelde het heel lief en zo heb ik het ook opgevat hoor, ze is ten slotte al 3/4 keer bevallen (met een tweeling telt dat als 1 of als 2 keer?). Alleen nu weet ik niet zo goed wat ik er van moet denken... Hebben jullie ook mensen in jullie omgeving die het heel goed bedoelen maar waardoor jullie in de war raken? Ze zei dat ik het beste kon wachten tot we de cursus gedaan hebben voordat ik een TENS bestel, maar tegen de tijd dat de cursus afgelopen is, is het te laat om er een te bestellen.
En alsjeblieft geen grappen over pijngrenzen, ik weet niet eens of ik er een heb.
Dat klinkt inderdaad wel heel heftig!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
mijn zus zegt altijd dat als de verloskundige vraagt of ik een slaaptablet wil dat ik dat moet doen.
Gewoon een ruggenprik moet nemen als het niet gaat haha.
Dat komt door haar bevalling
Ze had al sinds 5 december voorweeën enzo, had al een paar nachten niet geslapen daardoor. Dus toen ze moest bevallen (ze is op 11 december bevallen) was ze gewoon te moe. Ze denkt zelf dat het daardoor niet lukte.
Ze wilde zelf geen ruggenprik, heeft wel pethidine gekregen en uiteindelijk ook een ruggenprik toen de verpleegkundige er soort van op aandrong. Maar goed werd uiteindelijk toch nog een keizersnee.
Dus ik zou gewoon van te voren al dingen regelen enzo haha.
Ik vroeg om jullie advies, en hoop maar dat iedereen het zo goed bedoelt als jij!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:54 schreef CrazyPrincess het volgende:
pessie, gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Laat je niet leiden door ervaringen en goedbedoelde adviezen van anderen. Neem ze ter kennisgeving aan, maar als je je ergens niet goed bij voelt moet je het niet doen. En als jij je zekerder voelt door die tens moet je die gewoon bestellen.
Dat was mijn goedbedoelde advies dat je dus gerust naast je neer mag leggen
Ik vind ook dat het héél onduidelijk is wat je nou allemaal moet hebben bij zo'n eerste kindje. Ze zetten namelijk álles op zo'n uitzetlijst, terwijl je dan ook echt dingen dubbel koopt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:41 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Meen je dat nou van die vaatwasser? Dan heb ik m'n magnetronsterelisator dus voor niets gekocht...
nou ze heeft het op zich niet als heftig ervaren, maar ze denkt wel dat als ze uitgeruster was dat het allemaal makkelijker gegaan zou zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:58 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad wel heel heftig!
Mijn schoonzus is bij de eerste in 11 uur bevallen, bij de 2de in 7 uur en de tweeling waren er in 5 uur en 3 kwartier... Maar dan maakt het dus uit wat voor type bevalling je hebt...?
En als ik lees over de magnetronsterilisator denk ik weer haat het boek van Jools Oliver waarin ze schrijft dat ze voor het eerste hapje van haar kind zelfs de steelpan in de sterilisator zet om gesteriliseerd te worden.![]()
Maar je kunt toch ook gewoon uitkoken? Als je borstvoeding gaat geven en niet vaak de fles is een sterilisator misschien een beetje teveel van het goede? Maar als je flesvoeding gaat geven is het natuurlijk wel heel handig.
Dat dus!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:06 schreef Baldria het volgende:
[..]
Ik vind ook dat het héél onduidelijk is wat je nou allemaal moet hebben bij zo'n eerste kindje. Ze zetten namelijk álles op zo'n uitzetlijst, terwijl je dan ook echt dingen dubbel koopt.
Zo redeneer ik in principe ook maar dit was zo'n totaalpakket op de 9-maandenbeurs. Waar ik dan wel weer pissig om ben is dat we advies gevraagd hebben aan zo'n mevrouw daar omdat we stonden te twijfelen tussen 2 pakketten. (of een uitgebreid flesjespakket of een sterelisator met een beperkt aantal flesjes) Die dame heeft helemaal niet gezegd dat je zo'n ding niet nodig hebt als je een afwasmachine hebt. Sterker nog, ze gaf juist aan dat je flesjes zeker moet stereliseren... Bah, schijtziek word ik ervan dat ze 3 euro extra dus echt belangrijker vinden dan een goed advies....quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:20 schreef CrazyPrincess het volgende:
Er is vrijwel overal wel een mouw aan te passen. Sommige dingen knoop ik in m'n achterhoofd, maar koop ik niet, met het idee dat de winkel dichtbij is en het artikel zo is aangeschaft.
Het klinkt mij ook logisch in de oren jaquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:55 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb overigens wel bewust gekozen om niet in een pannetje uit te gaan koken (vond ik gedoe) en zo'n sterelisator valt qua prijs nog best mee, ik baal er alleen van dat het misschien wel helemaal niet nodig was. Of dat de uitleg-mevrouw ons niet eens alle opties genoemd heeft zodat we daarin zelf konden beslissen.
Ik ga maar even uit van het KDV van Silmarwen dan, gewoon uitkoken eerste jaar dus...
Nee dat niet, maar ik baalde omdat ik hier dus las dat het misschien helemaal niet nodig was. De afwasmachine is nóg minder gedoe namelijkquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
Maar als het je 'gedoe' lijkt dan is het toch geen verkeerde keuze geweest?
welkom in de wondere wereld van het ouderschap.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:39 schreef CrazyPrincess het volgende:
Alleen het vervelende is dat, wat Books nu al pijnlijk duidelijk maakt, dat de meningen over wat goed is en wat niet nogal verdeeld zijn. Zelfs bij de 'professionals'
Maar al kun je de helft van de onduidelijkheden wegnemen voor nieuwe ouders dan zou dat al prachtig zijn
Ik heb van de week een klamboe bij de Wibra gekocht, 5,99quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:26 schreef Books het volgende:
Of een klamboe van 89,95 (omdat er een winnie op stond) kopen terwijl ze van de Kruidvat a 7,99 gewoon blijven hangen en die van 89,95 (cadeautje overigens) met een ruk van kindlief van het plafond af komen zeilen (stukgescheurd).
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:58 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad wel heel heftig!
Mijn schoonzus is bij de eerste in 11 uur bevallen, bij de 2de in 7 uur en de tweeling waren er in 5 uur en 3 kwartier... Maar dan maakt het dus uit wat voor type bevalling je hebt...?
En als ik lees over de magnetronsterilisator denk ik weer haat aan het boek van Jools Oliver waarin ze schrijft dat ze voor het eerste hapje van haar kind zelfs de steelpan in de sterilisator zet om gesteriliseerd te worden.![]()
Maar je kunt toch ook gewoon uitkoken? Als je borstvoeding gaat geven en niet vaak de fles is een sterilisator misschien een beetje teveel van het goede? Maar als je flesvoeding gaat geven is het natuurlijk wel heel handig.
Ik bedoel inderdaad maxi cosi. Maar maxi cosi is een merk, je hebt ze namelijk ook van Römer en van Mutsy en van weet ik veel wat voor merk nog meer.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:21 schreef Books het volgende:
Maar je kindje mag toch mee in een maxi cosi dus dan krijg je het kindje gewoon mee toch? Hier zijn ze allebei met een cosi naar huis gekomen.
Nope en ook geen spray in m'n keel ook niet gekregen vond het dan ook alles behalve leuk!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:26 schreef Orea het volgende:
Dracuschiet niet op zo hè? Maagonderzoek sucks ja.. en roesje kon natuurlijk ook niet...
die is leuk jaquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:42 schreef Orea het volgende:
Deze [ afbeelding ]![]()
Die ga ik dus mooi kopen van de week
ze zijn nog goedkoper te krijgen hoor, ik heb mijne doorverkocht aan knuffelbeestje voor 35 euro geloof ik en dat was een maxi-cosi happyflowerquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:53 schreef CrazyPrincess het volgende:
tessie, ik ben eens gaan rondsnuffelen op internet en ik dacht dat die autostoeltjes hardstikke duur waren. Maar ik zie al een maxi cosi voor 79 euroEn het hoeft voor ons natuurlijk geen super deluxe ding te zijn, dus dat zou zeker wel een optie zijn
nee joh, gewoon leren haken en m dan zelf makenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:42 schreef Orea het volgende:
Deze [ afbeelding ]![]()
Die ga ik dus mooi kopen van de week
Oh das natuurlijk ook een ideequote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:59 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nee joh, gewoon leren haken en m dan zelf maken
handig voor tijdens je verlof
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:14 schreef draculettetje het volgende:
update aangezien de uitslagen gister goed waren mocht ik weer naar huis en moest ik opletten op uitdrogen! wat was dat maag onderzoek echt klote! thuis ging het niet beter dus nu lig ik alsnog in het ziekenhuis en ga zo aan het infuus
Of op een nieuw topic, da's ook geen probleemquote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:02 schreef Orea het volgende:
Nopes, je zult even moeten wachten op een modje
Ja, ik ging voor Fok!baby #100, dat wist jequote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:40 schreef YPPY het volgende:
Fannetje!whiehahahaahahaha! Eindelijk!
Je wilt niet weten hoe vaak je genoemd bent als volgende zwangere van het clubje! Keigaaf, sjoe roel me!
Ja sorry nog dat ik niet op #100 heb gewacht, dat duurde zo lang. Maar wie weet, jullie 3e kan ook #100 zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:00 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Ja, ik ging voor Fok!baby #100, dat wist je
Volgens mij is dat overigens niet gelukt, maar goed, ik zat meer in de buurt dan jij!
Wat gaaf !!!! gefeliciteerd Fannetje en Tacklequote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:50 schreef Fannetje het volgende:
Tijd om "uit de kast te komen"...
Wie o wie past de OP even voor me aan? Mardis eruit, Fannetje, Tackleberry & sterretjes erin!
Ja buikgriep is normaliter niet leuk... maar als je zwanger bent is het echt drama. Ik spuug heel moeilijk, heb ik ook niet gedaan vandaag, heb de hele dag opgekruld op de bank gelegen en veel weggezucht. Goeie oefening voor later.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:41 schreef Fannetje het volgende:
Oh Silmarwen, dat ken ik....
Ik heb sinds zondag enorme buikpijn en sinds dinsdag is het officieel een buikgriep, met overgeven, diarree en al... drie dagen amper iets gegeten, vandaag gaat het eindelijk wat beter en heb ik alles binnen kunnen houden, maar wat voelt dat enorm klote zeg!
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:44 schreef Orea het volgende:
Iemand nog tips overigens? In mijn decolleté, daar waar mijn borst begint zeg maar, zit een hele rode rand. Dag en nacht en het voelt branderig aan. Denk dat het toch wel wat veel is voor mijn huid, de groei. Probeer al goed te smeren, maar het blijft branderigen het is lelijk.
Help?
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:50 schreef Fannetje het volgende:
Tijd om "uit de kast te komen"...
Ik heb de afgelopen maandag onder een kloon (Mardis) gepost, omdat sommige mensen hier op Fok! me persoonlijk kennen en ik het nieuws nog niet met hen wilde delen. Maar nu alles er gewoon goed uitziet (morgen 14 weken zwanger en gisteren het hartje horen kloppen) wordt het tijd om mijn kloon gedag te zeggen en onder mijn eigen username verder te posten
![]()
Dus: Hallo allemaal!Ik zal hier nu ook wat meer aanwezig zijn nu ik zeker weet dat alles goed zit.
Ik betwijfel overigens of veel van jullie mij al kenden, maar ik heb toch wel heel wat bekenden op Fok! zitten
Onze baby mag trouwens ook tussen sterretjes, want hij/zij is een officiële Fok!baby!
De papa heet hier Tackleberry en we hebben elkaar in 2001 via Fok! leren kennen
Wie o wie past de OP even voor me aan? Mardis eruit, Fannetje, Tackleberry & sterretjes erin!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |