abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79325724
pessie, gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Laat je niet leiden door ervaringen en goedbedoelde adviezen van anderen. Neem ze ter kennisgeving aan, maar als je je ergens niet goed bij voelt moet je het niet doen. En als jij je zekerder voelt door die tens moet je die gewoon bestellen.

Dat was mijn goedbedoelde advies dat je dus gerust naast je neer mag leggen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:58:15 #202
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79325843
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:46 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

mijn zus zegt altijd dat als de verloskundige vraagt of ik een slaaptablet wil dat ik dat moet doen.
Gewoon een ruggenprik moet nemen als het niet gaat haha.
Dat komt door haar bevalling
Ze had al sinds 5 december voorweeën enzo, had al een paar nachten niet geslapen daardoor. Dus toen ze moest bevallen (ze is op 11 december bevallen) was ze gewoon te moe. Ze denkt zelf dat het daardoor niet lukte.
Ze wilde zelf geen ruggenprik, heeft wel pethidine gekregen en uiteindelijk ook een ruggenprik toen de verpleegkundige er soort van op aandrong. Maar goed werd uiteindelijk toch nog een keizersnee.
Dus ik zou gewoon van te voren al dingen regelen enzo haha.
Dat klinkt inderdaad wel heel heftig!

Mijn schoonzus is bij de eerste in 11 uur bevallen, bij de 2de in 7 uur en de tweeling waren er in 5 uur en 3 kwartier... Maar dan maakt het dus uit wat voor type bevalling je hebt...?

En als ik lees over de magnetronsterilisator denk ik weer haat het boek van Jools Oliver waarin ze schrijft dat ze voor het eerste hapje van haar kind zelfs de steelpan in de sterilisator zet om gesteriliseerd te worden.

Maar je kunt toch ook gewoon uitkoken? Als je borstvoeding gaat geven en niet vaak de fles is een sterilisator misschien een beetje teveel van het goede? Maar als je flesvoeding gaat geven is het natuurlijk wel heel handig.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:59:07 #203
259886 pessie
pi_79325873
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:54 schreef CrazyPrincess het volgende:
pessie, gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Laat je niet leiden door ervaringen en goedbedoelde adviezen van anderen. Neem ze ter kennisgeving aan, maar als je je ergens niet goed bij voelt moet je het niet doen. En als jij je zekerder voelt door die tens moet je die gewoon bestellen.

Dat was mijn goedbedoelde advies dat je dus gerust naast je neer mag leggen
Ik vroeg om jullie advies, en hoop maar dat iedereen het zo goed bedoelt als jij!
pi_79326132
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:41 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Meen je dat nou van die vaatwasser? Dan heb ik m'n magnetronsterelisator dus voor niets gekocht...
Ik vind ook dat het héél onduidelijk is wat je nou allemaal moet hebben bij zo'n eerste kindje. Ze zetten namelijk álles op zo'n uitzetlijst, terwijl je dan ook echt dingen dubbel koopt.
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_79326615
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:58 schreef pessie het volgende:

[..]

Mijn schoonzus is bij de eerste in 11 uur bevallen, bij de 2de in 7 uur en de tweeling waren er in 5 uur en 3 kwartier... Maar dan maakt het dus uit wat voor type bevalling je hebt...?

En als ik lees over de magnetronsterilisator denk ik weer haat het boek van Jools Oliver waarin ze schrijft dat ze voor het eerste hapje van haar kind zelfs de steelpan in de sterilisator zet om gesteriliseerd te worden.

Maar je kunt toch ook gewoon uitkoken? Als je borstvoeding gaat geven en niet vaak de fles is een sterilisator misschien een beetje teveel van het goede? Maar als je flesvoeding gaat geven is het natuurlijk wel heel handig.
nou ze heeft het op zich niet als heftig ervaren, maar ze denkt wel dat als ze uitgeruster was dat het allemaal makkelijker gegaan zou zijn.

Maar ik vind CP's advies wel een goeie
Ik zou gewoon doen waar je je goed bij voelt
Het is het belangrijkste dat je ontspannen de bevalling ingaat.
pi_79326647
Er is vrijwel overal wel een mouw aan te passen. Sommige dingen knoop ik in m'n achterhoofd, maar koop ik niet, met het idee dat de winkel dichtbij is en het artikel zo is aangeschaft.

Ook leuk. Overal staat als must een autostoeltje. Maar wij hebben helemaal geen auto, dus die gaat er echt niet komen
Schoonouders liepen er al moeilijk over te doen: ja, maar wat nou als je eens met iemand mee wilt rijden?
Nou, dan doen we dat toch niet en zoeken we wel een andere oplossing. Of we lenen een autostoeltje.

Alles sal rechtkom denk ik dan
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:24:15 #207
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79326775
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:06 schreef Baldria het volgende:

[..]

Ik vind ook dat het héél onduidelijk is wat je nou allemaal moet hebben bij zo'n eerste kindje. Ze zetten namelijk álles op zo'n uitzetlijst, terwijl je dan ook echt dingen dubbel koopt.
Dat dus!
Ik vind het ook zo verwarrend allemaal!

Op het ene lijstje staat dat je zoveel pakjes moet hebben, op 't andere lijstje staat weer een ander getal.
Hetzelfde geldt voor kruiken, doekjes, etc. etc.

Het wordt tijd dat OUD 'de enige echte, bruikbare' lijst gaat samenstellen, gebaseerd op ervaring!

Sowieso heb ik altijd wat moeite met lijstjes van winkels, ik vraag me dan altijd af of spullen er op staan om hun omzet te verhogen of omdat ik ze echt nodig heb.
Nou vind ik het lijstje van de HEMA wel aardig compleet heb ik het idee, maar ja, ik ben dan ook fan van die winkel.
A grand adventure has begun.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:27:03 #208
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79326889
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:20 schreef CrazyPrincess het volgende:
Er is vrijwel overal wel een mouw aan te passen. Sommige dingen knoop ik in m'n achterhoofd, maar koop ik niet, met het idee dat de winkel dichtbij is en het artikel zo is aangeschaft.
Zo redeneer ik in principe ook maar dit was zo'n totaalpakket op de 9-maandenbeurs. Waar ik dan wel weer pissig om ben is dat we advies gevraagd hebben aan zo'n mevrouw daar omdat we stonden te twijfelen tussen 2 pakketten. (of een uitgebreid flesjespakket of een sterelisator met een beperkt aantal flesjes) Die dame heeft helemaal niet gezegd dat je zo'n ding niet nodig hebt als je een afwasmachine hebt. Sterker nog, ze gaf juist aan dat je flesjes zeker moet stereliseren... Bah, schijtziek word ik ervan dat ze 3 euro extra dus echt belangrijker vinden dan een goed advies....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_79327038
Da's wel flink zuur ja
Ik vertrouw verkopers sowieso zelden. Serviceniveau in dit land is meestal bedroevend laag

Maar goed, ik heb advies gevraagd aan een vriendin met twee kinderen in de luiers. En keshet's idee is zo gek nog niet. Een lijst op basis van ervaringen met daarbij zaken waar je rekening mee moet houden
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:30:59 #210
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79327039
FLugeltje hier mochten de flesje juist niet uitkoken in de vaatwasser dus het ligt ook echt aan de kraamverzorgster denk ik. Hier stond altijd een pannetje op het fornuis om te verzamelen en dan 's avonds deden wij het aan. In de vaatwasser zwemmen bacterieen en dat is niet goed voor de flesjes aldus de kraamverzorgster.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:34:48 #211
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79327179
tnx Books, dat maakt het nóg wat lastiger dus...

Achja, die sterelisator heb ik nu dus ik ga 'm sowieso gebruiken, maar het zou inderdaad wel fijn zijn als hier in OUD een goeie 'zonder onzin' lijst zou komen met alles wat je nodig hebt, de bakerpraatjes, de dingen die wel heul handig zijn en de onzin-aanschaffen.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:38:32 #212
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_79327321
Ik werk zelf in de kinderopvang en wij hebben de stelregel. Kinderen onder de 1 jaar, daarvan worden flesjes uitgekookt, kindje boven het jaar mogen de flesje in de vaatwasser.
Zelfde met kraanwater. Kindjes onder het jaar vul je de fles met KOUD water en warm je op tot de juiste temp, kindjes boven het jaar kun je warm kraanwater gebruiken.
pi_79327367
Alleen het vervelende is dat, wat Books nu al pijnlijk duidelijk maakt, dat de meningen over wat goed is en wat niet nogal verdeeld zijn. Zelfs bij de 'professionals'

Maar al kun je de helft van de onduidelijkheden wegnemen voor nieuwe ouders dan zou dat al prachtig zijn
pi_79327423
Maar ja, hebben we die sterelisator nou wel of niet nodig, dat blijft dus een grijs gebied.
't Is ook een beetje hetzelfde als die kleertjes waar het eerder over ging (overslagtruitjes enzo). De één zweert erbij, de ander vindt het niets.
Want ze lacht alleen nog naar mij!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:42:08 #215
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79327468
Overslaghemdjes en flanellen luiers zijn van die onzin dingen die ik niet gekocht heb en ook nooit bij hoeven halen. Heb 1 zo'n overslaghemdje gekregen en die is na 1 keer tobben onderin de kast beland en nooit weer gebruikt. Naveldoekjes moest je ook hebben volgens het lijstje en die liggen nog steeds nieuw in de kast bij E. Imo echt onzindingen dus bovenstaande dingen. O ja en twee thermometers onze kraam deed er bij de oudste een soort hoesje overheen en bij de jongste was het niet nodig om koorts te meten dus altijd maar 1 in huis. In het kader van overdreven aankopen. Wat ik dan wel weer in huis had extra was een aankleedkussen voor beneden. Hoefde ik niet constant de trap op en af.

CP heeft helemaal gelijk over de meningen maar ik ben wel van mening dat een dure sterrelisator niet nodig is omdat een pannetje met een beetje azijn ook prima werkt.
pi_79327635
Books, dat bedoel ik precies met 'er een mouw aan passen' met sommige artikelen. Uitkoken in een pannetje kan altijd en als blijkt dat je het zo vaak doet en een sterilisator wel handig is kun je er altijd nog een kopen. Maar als je er niet een hebt bij de geboorte is er dus gewoon de oplossing met het pannetje
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:55:19 #217
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79328042
Ik heb overigens wel bewust gekozen om niet in een pannetje uit te gaan koken (vond ik gedoe) en zo'n sterelisator valt qua prijs nog best mee, ik baal er alleen van dat het misschien wel helemaal niet nodig was. Of dat de uitleg-mevrouw ons niet eens alle opties genoemd heeft zodat we daarin zelf konden beslissen.

Ik ga maar even uit van het KDV van Silmarwen dan, gewoon uitkoken eerste jaar dus...
pi_79328082
Goeiemorgen!!

Ik moet me ook nog in dat soort dingen gaan verdiepen, ben tot nu toe alleen met kleertjes & het kamertje enzo bezig geweest
pi_79328144
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:55 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb overigens wel bewust gekozen om niet in een pannetje uit te gaan koken (vond ik gedoe) en zo'n sterelisator valt qua prijs nog best mee, ik baal er alleen van dat het misschien wel helemaal niet nodig was. Of dat de uitleg-mevrouw ons niet eens alle opties genoemd heeft zodat we daarin zelf konden beslissen.

Ik ga maar even uit van het KDV van Silmarwen dan, gewoon uitkoken eerste jaar dus...
Het klinkt mij ook logisch in de oren ja
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:00:54 #220
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79328285
CP ik kookte eten en op de vijfde pit stond een pannetje te koken en op een gegeven moment wordt het toch minder dus ik heb hem niet gemist maar een ander kan er bij zweren inderdaad. Het blijft een moeilijk iets. Ik vond het niet nodig om allemaal dure dingen aan te schaffen en er dan achter te komen dat het niet nodig was/is en als we het dan zo nodig hadden gehad dan hadden we het kunnen halen.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:04:22 #221
265732 Keshet
pi_79328452
Het punt is gewoon dat het allemaal inspeelt op de emoties van de aanstaande ouders.

Je wilt niet dat je kind ziek wordt doordat jij de hygiene regelt niet in acht houdt > hup, je koopt een sterilisator, etc.

Dit lijstje kan heel lang worden gok ik zo!

Het is inderdaad lastig om te bepalen wat je precies nodig hebt op de 100% basics (bed,bad, wat kleding) na.
Mijn tip: Vraag aan familie/vrienden/collega's/hier wat ze nou echt gebruikt hebben en wat niet.

Ik kan daar zelf nog geen tips over geven.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:10:21 #222
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79328732
Dat emotiegericht zijn is inderdaad wel waar Keshet, daar is de hele babybusiness op gebouwd lijkt het wel. Ik dacht dat ik er redelijk mee om kon gaan... Die sterelisator kwam er omdat ik uitkoken 'gedoe' vond en vroeger kookten ze de flessen ook al dus het leek me aardig plausibel...

Damn, toch weer ingetrapt dus
pi_79328869
Maar als het je 'gedoe' lijkt dan is het toch geen verkeerde keuze geweest?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:14:24 #224
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79328942
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
Maar als het je 'gedoe' lijkt dan is het toch geen verkeerde keuze geweest?
Nee dat niet, maar ik baalde omdat ik hier dus las dat het misschien helemaal niet nodig was. De afwasmachine is nóg minder gedoe namelijk
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:15:10 #225
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79328981
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:39 schreef CrazyPrincess het volgende:
Alleen het vervelende is dat, wat Books nu al pijnlijk duidelijk maakt, dat de meningen over wat goed is en wat niet nogal verdeeld zijn. Zelfs bij de 'professionals'

Maar al kun je de helft van de onduidelijkheden wegnemen voor nieuwe ouders dan zou dat al prachtig zijn
welkom in de wondere wereld van het ouderschap.
Als het kind er eenmaal is, wordt het alleenmaar erger.
Alles moet volgens het 'boekje', alleen HET boekje bestaat helemaal niet. Daar heb je minstens 84 versies van en iederen heeft gelijk.

welcome to the jungle
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:15:28 #226
265732 Keshet
pi_79328993
Oh, maar het was ook niet op jou gericht hoor!

Meer algemeen.
Volgens mij is de truc gewoon dat je alle verkopers sceptisch en paranoia benadert. Maar ja, die hormonen he.

(Ik ben nu ook bezig met het kamertje, de kleren en alles wat er verder nog bij komt kijken!)

Om het allemaal nog even in perspectief te plaatsen:
De verpleegkundige op de ICN zei laatst tegen me: "Joh, desnoods slaapt ze de eerste nacht thuis in een wasmand met een paar zachte handdoeken er in!"

Mijn kind gaat niet in een wasmand slapen!
* Keshet meubeltjes shoppen gaat!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:23:27 #227
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79329358
Over de zwangerschapsmaffia / emotie-kopers gesproken...

Had ik al verteld over de aankoop van m'n matrasje?

fluugs loopt op een dag binnen bij de babysuperstore bij haar in de buurt, niet vrolijk fluitend hoor, want babywinkels zijn gewoon niet tof... Enfin, ik banjer daar dus rond...

Loop ik lang het 'koophoekje' en zie ik daar een matras staan, nieuwprijs 200 euro en nu 25 omdat er een flinke vlek inzit van iets van koffie. Ik heb echter al snel genoeg gezien dat er een wasbare hoes omheen zit en de koffie daar niet doorheen gedrongen is. Onder het mom 'prima koop' prop ik het matras onder m'n armen en baan me een weg naar de kassa.....

Kom ik op een bepaald moment langs een paar hoogzwangere dames die me met een blik aankijken die het midden houdt tussen afkeuring en minzaamheid. Je zag ze gewoon denken en naar elkaar kijken

"Ze koopt gewoon een vies matrasje"
of
"Ah wat zielig dat ze zo'n smerig matrasje moet kopen, kan vast niets beters betalen"

Onderwijl kon ik alleen maar denken aan hun gezicht als ze hun dure opgemaakte bedjes voor het eerst na een spuitluier moeten gaan verschonen

en het matrasje is haske schoon geworden in de was
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:26:51 #228
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79329528
Of een klamboe van 89,95 (omdat er een winnie op stond) kopen terwijl ze van de Kruidvat a 7,99 gewoon blijven hangen en die van 89,95 (cadeautje overigens) met een ruk van kindlief van het plafond af komen zeilen (stukgescheurd).
pi_79329676
Mijn vriend zegt altijd: Zet er baby voor en je kan er de helft meer voor vragen

Mijn matras komt bij de aldi vandaan... Was 40 euro, en ziet er hetzelfde uit als het matrasje dat mijn zus heeft, wat een stuk duurder was. Ach en is t niet, dan is een ander matras zo gekocht.

Oh ja en wat betreft babykamers enzo, die van ons is echt achterlijk duur (was de enige die we allebei mooi vonden), maar scheelt dat we een hoop krijgen van onze ouders en zijn opa en oma.
Had laatst uit zitten rekenen, van alle kosten voor de babykamer, wagen, maxi-cosi en box, moeten we nog geen 100 euro zelf betalen.
pi_79330260
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:26 schreef Books het volgende:
Of een klamboe van 89,95 (omdat er een winnie op stond) kopen terwijl ze van de Kruidvat a 7,99 gewoon blijven hangen en die van 89,95 (cadeautje overigens) met een ruk van kindlief van het plafond af komen zeilen (stukgescheurd).
Ik heb van de week een klamboe bij de Wibra gekocht, 5,99 geniaal!!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:47:09 #231
265732 Keshet
pi_79330464
Maar dames, hebben we een klamboe nodig?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:48:15 #232
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79330508
In augustus wel hoor. En ondanks de klamboe had ze nog muggenbeten want in de wagen etc. voor de jongste dan he. De oudste kreeg pas een klamboe in de zomer in ze is in november dat jaar ervoor geboren.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:03:00 #233
259886 pessie
pi_79331229
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:58 schreef pessie het volgende:

[..]

En als ik lees over de magnetronsterilisator denk ik weer haat aan het boek van Jools Oliver waarin ze schrijft dat ze voor het eerste hapje van haar kind zelfs de steelpan in de sterilisator zet om gesteriliseerd te worden.

vrijdag 19 maart 2010 @ 12:17:40 #234
259886 pessie
pi_79331857
Sonnetje wat relaxed dat je zoveel krijgt!

Mijn ouders willen een aandeel leveren in de kinderwagen, ik heb alleen nog steeds niet gehoord wat voor aandeel. Schoonouders beginnen nu eindelijk een beetje te wennen dus die zijn nog lang niet toe aan het "wat voor cadeau geven wij"- gebeuren.

Verder krijg ik wel veel 2de hands spullen aangeboden. Alleen een autostoel groep 1 van 10 jaar oud wil ik liever niet, maar ik zeur een beetje. Wel de box aangenomen waar mn man nog in heeft gelegen, die mag hij zelf gaan verven (Ik houd van verf op terpentine basis omdat dat er in mijn ogen mooier uitziet, en tsja, dat mag ik op het moment zelf niet doen). Mn schoonmoeder vond het ook stom dat we een nieuwe maxi cosi hadden gekocht "terwijl in de familie iedereen nog 1 heeft staan". Maar ik wilde een Cabrio-Fix en niet een maxi-cosi van 10 jaar oud...
En ik mag de kruiken lenen van ten minste 2 moeders!

Oh ja, iemand had geen autostoel gekocht. Als je uiteindelijk wel in het ziekenhuis moet bevallen moet je je kind in een autostoel naar huis vervoeren. Wel handig om er vantevoren dus even ergens een te lenen. Ik heb zelfs wel eens gehoord dat mensen terug waren gefloten en hun kind niet meekregen zonder autostoel.

En ik heb zelf het idee dat de lijst van mn kraambureau best compleet is. Alleen het aantal rompers e.d. dat erop staat is volgens de ervaringsdeskundigen in mijn omgeving wat weinig.

lijstje

Er staat ook heel duidelijk op wat je nodig hebt in geval van borstvoeding en wat in geval van flesvoeding.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:21:28 #235
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79331995
Maar je kindje mag toch mee in een maxi cosi dus dan krijg je het kindje gewoon mee toch? Hier zijn ze allebei met een cosi naar huis gekomen.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:26:12 #236
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79332168
@books, de maxicosi is van oorsprong een autostoeltje, vandaar dat ze het nu nog zo noemen....
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:38:44 #237
259886 pessie
pi_79332568
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:21 schreef Books het volgende:
Maar je kindje mag toch mee in een maxi cosi dus dan krijg je het kindje gewoon mee toch? Hier zijn ze allebei met een cosi naar huis gekomen.
Ik bedoel inderdaad maxi cosi. Maar maxi cosi is een merk, je hebt ze namelijk ook van Römer en van Mutsy en van weet ik veel wat voor merk nog meer.
pi_79334289

Ik wist het natuurlijk al maar toch even leuk om dit zo te zien.
ik mag woensdag met plassen beginnen

Alles wat vies is daar moet ik van overgeven.. en ik vind alles vies.
Ik heb al kokhalzend een deel van de afwas gedaan en toen dacht ik laatmaar
Morgen Overmorgen weer een dag
Ik ben zo moe en gesloopt ik krijg echt niets gedaan in huis.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:33:12 #239
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79334506
Oei... dat heb ik ook Sieppiee.... sterkte Het is echt ff zwaar maar in ieder geval die moeheid zou wel over moeten gaan in het tweede trimester. Hopelijk ...
Heb je een man die wel wat kan doen in huis? Oh ja en wat echt helpt, kleine beetjes eten (hoewel ik van eten dus ook vaak moet kokhalzen) en wat in je maag hebben... zodra die van mij leeg is ga ik overgeven!
pi_79335824
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:47 schreef Keshet het volgende:
Maar dames, hebben we een klamboe nodig?
Geen idee, maar het staat zo leuk
pi_79335876
Dat is zeker leuk om te zien sieppiee
En namens alle moeilijk zwanger worden dames die het medicijn spuiten bedankt (Heb het zelf ook gebruikt )

Wel balen dat je zo misselijk bent. Ik heb er zelf niet veel last van gehad. Wel zo'n gevoel tegen het misselijke aan. Als ik dan wat at werd het wel minder. Dus wat Suzanna al zegt: heel de dag door kleine beetjes eten kan helpen

Pessie, ik was die zonder kinderzitje
Het ziekenhuis is op loopafstand. Ik ga lekker met de auto naar huis en manlief mag achter de kinderwagen

Net naar Cesartherapie geweest voor mijn bekken en rug. Ik heb er niet echt erge last van, maar wil vooral voorkomen dat het erger gaat worden. Schijnbaar zit mijn rechter S1-gewricht vaster dan het linker waardoor de druk op het linker groter wordt en ik daar dus last van heb. Ik moet er vooral op letten alles symetrisch te doen. Dat wordt een hele opgave als je zoveel dingen automatisch niet symetrisch doet

En op een gegeven moment zei ze dat ik nogal naar voren draag. Dus ik van 'ow, dat kan, als u het zegt, ik heb er niet zo'n verstand van'. En toen keek ze me aan alsof ik van een andere planeet kwam
Maar zo gek is het toch niet om niet te weten of ik erg naar voren draag ofzo? Ik heb gewoon geen vergelijkingsmateriaal
pi_79336264
Nou ja gek niet, maar je ziet zelf toch ook wel dat je naar voren groeit, en niet in je kont?

Sieppieee!! goed en ook namens hier bedankt
Ik ben blij dat ik zelf ook heb meegedaan, voelde ik me toch een soort van verplicht. Maar wat was ik het zat op een gegeven moment ik heb van 6 weken tot 14 weken meegedaan. Toen kwam ik in het ziekenhuis terecht en ben het daarna gewoon steeds vergeten (ontaard hè!) maar ik was wel echt héél blij dat het erop zat.... ondanks dat ik geen seconde misselijk ben geweest of iets..
pi_79336664
Misschien kan iemand me uitleggen op welke manieren je dan kunt dragen allemaal?
pi_79336729
Nou ja, je kunt breed dragen, dan verdwijnt je hele taille.... Naar binnen dragen (vaak bij vrouwen met een ienieminibuikje) naar voren: punt buik....
pi_79337175
Ik heb geen puntbuik
Ik heb een nogal holle rug. Het lijkt erger dan het is
pi_79337448
Haha ik leg het ook verkeerd uit, maar je groeit dan eigenlijk alleen naar voren en niet in de breedte

Erg hè? Ik kan mijn tenen ook al niet meer zien. Ten eerste al niet door de boobs maar ik heb ook zo'n holle rug, dat mijn buik erg naar voren steekt
pi_79337597
Door je boobs
Ik dacht dat ik flinke boobs had, maar tegenwoordig vallen ze in het niet bij m'n buik. Zou dat de reden zijn dat je tieten zo groeien meestal? Zodat alles nog een beetje in verhouding is?
pi_79337893
Ik wil niet weten hoe groot mijn buik gaat worden om in verhouding met de boobs te zijn
pi_79338518
update aangezien de uitslagen gister goed waren mocht ik weer naar huis en moest ik opletten op uitdrogen! wat was dat maag onderzoek echt klote! thuis ging het niet beter dus nu lig ik alsnog in het ziekenhuis en ga zo aan het infuus
pi_79338963
draculettetje wat jammer dat je weer in het ziekenhuis ligt. Veel sterkte
(en misschien een rare vraag, maar zijn ze eigenlijk van plan om je vroeger (als in: voor 40 weken) te laten bevallen of moet je je termijn uitdoen?)
pi_79339088
Dracu schiet niet op zo hè? Maagonderzoek sucks ja.. en roesje kon natuurlijk ook niet...
pi_79339114
zover ik weet gaan we gewoon de natuur zijn gang laten gaan! kan altijd nog veranderen natuurlijk maar vooralsnog niet
pi_79339223
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:26 schreef Orea het volgende:
Dracu schiet niet op zo hè? Maagonderzoek sucks ja.. en roesje kon natuurlijk ook niet...
Nope en ook geen spray in m'n keel ook niet gekregen vond het dan ook alles behalve leuk!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:46:04 #254
259886 pessie
pi_79339890
draakje Echt niet leuk zeg! Sterkte!

En wat betreft naar voren dragen: Dat heb ik ook, ik kreeg op een gegeven moment wat last van mn rug heb even tips gekregen van een vriendin:
Als je staat moet je je gewicht op beide benen verdelen en je knieën een beetje buigen, dan rust het gewicht op je benen en niet op je rug. En ook zo lopen (En ja, dan waggel ik). Maar het helpt bij mij tegen de rugpijn!
pi_79340130
draculetetje
Ik hoop dat je je met de goede zorgen in het ziekenhuis beter gaat voelen
pi_79343837
Draakje wat naar. Sterkte

En nog even over de sterilisator, die hebben wij hier heel veel gebruikt juist. Ook al hebben we een vaatwasser. Super handig ding vind ik het. Nu gebruiken we hem niet meer eigenlijk, alleen als we nieuwe spenen of flesjes hebben, voor de rest doen we het gewoon in de vaatwasser. Maar dat is meer omdat Graeme toch ook een voorkeur heeft om aan schoenen enzo te likken, dus dat ik het dan eigenlijk ook wel onzinnig vind om de flesjes dan wel steeds te steriliseren
En we gebruiken ook al vanaf het begin gewoon warm water uit de kraan om zijn flesjes te maken, dat advies is al sinds vorige zomer dus aangepast dat dat ook gewoon prima is.

Oh en CP, wij hebben ook geen auto, maar we kregen een gratis autostoeltje bij onze kinderwagen (bij babydump, volgens mij is dta nog altijd zo). En we hebben toch het stoeltje wel vaak gebruikt hoor. Het is met een kleintje toch wel fijn om met mensen mee te rijden ipv altijd maar het met ov, zeker savonds bijvoorbeeld. Of als je net uit het ziekenhuis komt... Hier 'mochten' we trouwens pas na een dag of 5/6 voor het eerst een rondje buiten gaan wandelen met Graeme (en het was zomer). Dus ik weet niet of het wel verstandig is om na de geboorte gelijk al met je kindje naar huis te wandelen? Weet verder ook niet zoveel waarom dat is hoor, dus misschien praat ik wel onzin
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79344019
Dracu nogmaals veel sterkte joh.

Sieppie, toch wel fijn en mooi zo´n bevestiging!

Hier vanochtend een verse baby geknuffeld op kraamvisite. Ik wil ook! Nog 5 maanden!
pi_79344047
draculettetje waardeloos zeg allemaal
Hopelijk voel je je snel beter! Zo zie je het ook niet allemaal voor je als je zwanger wordt...

Ik heb vandaag weer lekker geld uitgegeven voor de baby
Deze aankleedkussenhoes en kruikenzak, met bijpassend lakentje

Zo'n dekentje had ik al, dus staat er wel leuk bij denk ik
pi_79344576
Tof Son, dat dekentje

Ik ben op zoek naar een donkerbruine aankleedkussenhoes.. nu heb ik er online gevonden, 2 voor 9,95 maar dan komt er 6,75 aan verzendkosten bij

Hoe zat het nu precies, dekentje mag wel in het ledikant bij de beeb, maar dekbed niet toch?
pi_79344591
dekentje wel, dekbed niet idd

ik moet alleen maar lichte aankleedkussenhoezen hebben, want mijn meubeltjes zijn donker, of iig de bovenkant
pi_79344606
De hema heeft ook zo'n leuke met allemaal kleurtjes

Waarom is dat eigenlijk met deken/dekbed?
pi_79344637
als ik meisje had gekregen had ik een roze dekentje gekocht
Ik hou van roze

welke van de hema bedoel je??

volgens mij kunnen ze stikken onder een dekbedje, omdat dat minder ademt ofzo
Ik weet iig dat het onder de 2 niet mag/afgeraden wordt
Even opgezocht, maar is te warm en belemmert de ademhaling.
http://www.ouders.nl/mdiv2004-slapen.htm
pi_79344752
Deze

Die ga ik dus mooi kopen van de week
pi_79344828
Iemand nog tips overigens? In mijn decolleté, daar waar mijn borst begint zeg maar, zit een hele rode rand. Dag en nacht en het voelt branderig aan. Denk dat het toch wel wat veel is voor mijn huid, de groei. Probeer al goed te smeren, maar het blijft branderig en het is lelijk.

Help?
pi_79344985
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:42 schreef Orea het volgende:
Deze [ afbeelding ]

die is leuk ja
heb je geen stickertjes gespaard tijdens de stapelgoedweken, scheelt 25%

ik had gister een kruik en luieremmer gekocht, met die stickertjes, was normaal 30 euro, was nu 18 zoveel kwijt (nou ja was dus -25% en toen nog s -15% ivm personeelskorting, mja scheelt toch )
(moet ik nog van profiteren zolang ik er nog werk )
pi_79344993
Tijd om "uit de kast te komen"...

Ik heb de afgelopen maandag onder een kloon (Mardis) gepost, omdat sommige mensen hier op Fok! me persoonlijk kennen en ik het nieuws nog niet met hen wilde delen. Maar nu alles er gewoon goed uitziet (morgen 14 weken zwanger en gisteren het hartje horen kloppen ) wordt het tijd om mijn kloon gedag te zeggen en onder mijn eigen username verder te posten

Dus: Hallo allemaal! Ik zal hier nu ook wat meer aanwezig zijn nu ik zeker weet dat alles goed zit.
Ik betwijfel overigens of veel van jullie mij al kenden, maar ik heb toch wel heel wat bekenden op Fok! zitten

Onze baby mag trouwens ook tussen sterretjes, want hij/zij is een officiële Fok!baby!
De papa heet hier Tackleberry en we hebben elkaar in 2001 via Fok! leren kennen

Wie o wie past de OP even voor me aan? Mardis eruit, Fannetje, Tackleberry & sterretjes erin!
pi_79345036
Welkom fannetje
Fijn dat alles er goed uitziet
Is wel een opluchting zeker!
pi_79345066
tessie, ik ben eens gaan rondsnuffelen op internet en ik dacht dat die autostoeltjes hardstikke duur waren. Maar ik zie al een maxi cosi voor 79 euro En het hoeft voor ons natuurlijk geen super deluxe ding te zijn, dus dat zou zeker wel een optie zijn
pi_79345163
En een hernieuwd welkom dan Fannetje
pi_79345224
je kan zo'n maxi-cosi zowat zo duur maken als je zelf wil
wij kregen de maxi-cosi bij de kinderwagen. Is ook die van 79 euro. Het enige verschil met een duurdere was dat deze niet op een easy-base kan en dat ie iets minder mooi afgewerkt was (zeiden ze in de winkel iig). Nja prima hoor. Dat maakt mij dan allemaal niet zoveel uit
En die easy-base wilden we toch al niet, omdat we er dan 2 van moesten hebben en dat vonden we zonde van het geld
pi_79345266
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:53 schreef CrazyPrincess het volgende:
tessie, ik ben eens gaan rondsnuffelen op internet en ik dacht dat die autostoeltjes hardstikke duur waren. Maar ik zie al een maxi cosi voor 79 euro En het hoeft voor ons natuurlijk geen super deluxe ding te zijn, dus dat zou zeker wel een optie zijn
ze zijn nog goedkoper te krijgen hoor, ik heb mijne doorverkocht aan knuffelbeestje voor 35 euro geloof ik en dat was een maxi-cosi happyflower
pi_79345318
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:42 schreef Orea het volgende:
Deze [ afbeelding ]

nee joh, gewoon leren haken en m dan zelf maken

handig voor tijdens je verlof
pi_79345321
Ah, ik zie dat ik eens goed moet gaan rondvragen dus hier
Op markplaats durf ik er geen te kopen, want je kunt natuurlijk nooit achterhalen wat ermee gebeurd is (ongeluk ofzo). En jullie fokkers vertrouw ik uiteraard op jullie mooie blauwe kijkers
pi_79345353
Welkom Fannetje!

En ons autostoeltje is van Safety First, en was dus gratis bij de kinderwagen, maar volgens mij kost ie normaal nog geen 70 euro... Hij is niet mooi ofzo, gewoon saai grijs, maar voldoet prima voor zo af en toe en is veilig.

Orea, klinkt naar zeg. Weet eigenlijk niet wat je daaraan zou kunnen doen, ik zou denk ik smeren met anti striae (of hoe schrijf je dat) olie.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79345379
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:59 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nee joh, gewoon leren haken en m dan zelf maken

handig voor tijdens je verlof
Oh das natuurlijk ook een idee
pi_79345406
En Fannetje = Mardis Gefeliciteerd! Nogmaals dan maar en welkom hier
ik zal eens kijken of ik de OP nog kan aanpassen..
pi_79345424
Nopes, je zult even moeten wachten op een modje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 19 maart 2010 @ 18:07:30 #278
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79345587
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:14 schreef draculettetje het volgende:
update aangezien de uitslagen gister goed waren mocht ik weer naar huis en moest ik opletten op uitdrogen! wat was dat maag onderzoek echt klote! thuis ging het niet beter dus nu lig ik alsnog in het ziekenhuis en ga zo aan het infuus
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 19 maart 2010 @ 18:50:54 #279
259886 pessie
pi_79347003
Fannetje gefeliciteerd!

En wat betreft maxi cosi, als we rijden rijden we een grote afstand, met de risico's die daarbij meespelen. En ik wist dat de Cabriofix als veiligst bekend stond. Verder is het bij verreweg de meeste kinderwagens zo dat er alleen adaptors te verkrijgen zijn voor het opzetten van de cabriofix, en dat vond ik ook al handig.

Heb een special edition incl. voetenzak voor 130 euro. Was een showmodel.
pi_79349110
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:02 schreef Orea het volgende:
Nopes, je zult even moeten wachten op een modje
Of op een nieuw topic, da's ook geen probleem

Bedankt voor het hernieuwde welkom iedereen!
pi_79352958
Fannetje, wat gaaf. Gefeliciteerd Komt ook super uit zo met je nieuwe huis
  vrijdag 19 maart 2010 @ 21:40:28 #282
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79354892
Fannetje! whiehahahaahahaha! Eindelijk! Je wilt niet weten hoe vaak je genoemd bent als volgende zwangere van het clubje! Keigaaf, sjoe roel me!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 19 maart 2010 @ 21:51:39 #283
273841 Rarekwast_
eigenlijk heel normaal
pi_79355415
bedankt voor de tips
we gaan ons nog wel even bedenken wat het handigste is
  vrijdag 19 maart 2010 @ 21:55:05 #284
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_79355581
Fannetje, gefeliciteerd!!!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_79355838
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 21:40 schreef YPPY het volgende:
Fannetje! whiehahahaahahaha! Eindelijk! Je wilt niet weten hoe vaak je genoemd bent als volgende zwangere van het clubje! Keigaaf, sjoe roel me!
Ja, ik ging voor Fok!baby #100, dat wist je

Volgens mij is dat overigens niet gelukt, maar goed, ik zat meer in de buurt dan jij!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:04:50 #286
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79356036
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:00 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Ja, ik ging voor Fok!baby #100, dat wist je

Volgens mij is dat overigens niet gelukt, maar goed, ik zat meer in de buurt dan jij!
Ja sorry nog dat ik niet op #100 heb gewacht, dat duurde zo lang. Maar wie weet, jullie 3e kan ook #100 zijn natuurlijk. Echt wel leuk!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:14:06 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79356421
Gefeliciteerd Fannetje!
  † In Memoriam † vrijdag 19 maart 2010 @ 22:19:02 #288
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_79356598
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:50 schreef Fannetje het volgende:

Wie o wie past de OP even voor me aan? Mardis eruit, Fannetje, Tackleberry & sterretjes erin!
Wat gaaf !!!! gefeliciteerd Fannetje en Tackle
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:38:31 #289
54772 Silmarwen
pi_79357293
Ik snap werkelijk waar niet... waarom je in vredesnaam zou gaan voor een goedkope maxi-cosi of uberhaupt een tweede hands... Echt niet. Heb je dan zo geweldig veel vetrouwen in je auto of je rijkunsten of die van een ander?

Wij zijn vorig jaar met 120 aangereden terwijl wij 100 reden, bam tegen mij en Yade haar deur. Die klap was behoorlijk en ik was maar wat blij dat een degelijk, goede maxi-cosi hadden gekocht.

Nou ben ik sowieso niet zo van tweede hands of goedkope namaak spullen, maar serieus, je maxi-cosi mag nooit een punt van bezuiniging zijn.

Gefeliciteerd Fannetje en Tackleberry!

Ik heb trouwens een buikgriep, en nu dacht ik dat ik misselijk was van de zwangerschap. Vandaag bleek, dat dat nog veeeeeel erger kan.
pi_79357409
Oh Silmarwen, dat ken ik....

Ik heb sinds zondag enorme buikpijn en sinds dinsdag is het officieel een buikgriep, met overgeven, diarree en al... drie dagen amper iets gegeten, vandaag gaat het eindelijk wat beter en heb ik alles binnen kunnen houden, maar wat voelt dat enorm klote zeg!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:43:29 #291
54772 Silmarwen
pi_79357465
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:41 schreef Fannetje het volgende:
Oh Silmarwen, dat ken ik....

Ik heb sinds zondag enorme buikpijn en sinds dinsdag is het officieel een buikgriep, met overgeven, diarree en al... drie dagen amper iets gegeten, vandaag gaat het eindelijk wat beter en heb ik alles binnen kunnen houden, maar wat voelt dat enorm klote zeg!
Ja buikgriep is normaliter niet leuk... maar als je zwanger bent is het echt drama. Ik spuug heel moeilijk, heb ik ook niet gedaan vandaag, heb de hele dag opgekruld op de bank gelegen en veel weggezucht. Goeie oefening voor later.

Ik zou naar de bekkenfysio gaan maar dat wordt nu 9 april, vlak voor de echo.
pi_79357867
Fannetje en Tackleberry van harte gefeliciteerd!!!
Ik ken jullie zeker nog wel hoor haha *herinnert zich een meet bij Defjë*
pi_79357896
Ik had de hele zwangerschap (en de 15 jaar daarvoor ) nog niet hoeven overgeven, maar de afgelopen drie dagen moest ik er toch aan geloven...
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:57:19 #294
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_79357977
Fannetje
Ik ga gewoon even cliche roepen dat dat spugen en beroerd voelen erbij hoort
Het hoort erbij! Je gaat gewoon een mooi kindje bakken
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:00:11 #295
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_79358092
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:44 schreef Orea het volgende:
Iemand nog tips overigens? In mijn decolleté, daar waar mijn borst begint zeg maar, zit een hele rode rand. Dag en nacht en het voelt branderig aan. Denk dat het toch wel wat veel is voor mijn huid, de groei. Probeer al goed te smeren, maar het blijft branderig en het is lelijk.

Help?

You buy, is nice yes?

Of deze;

Alhoewel die laatste erg naar chocola ruikt, en ook best lang. De andere ruikt niet aanwezig .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 09:50:16 #296
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79365704
Ik zou denk ik gewoon met Calendula crème van Weleda smeren... lekker natuurlijk en minste kans op allergie... maar ik heb dan ook een hele gevoelige huid.
Calendula is ook verzachtend en helpt ook bij wondjes etc, dus bij branderige huid lijkt het me zeker ideaal.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 09:55:05 #297
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_79365753
Kim, ik heb dat spul ook. Heerlijk vind ik het! (Maar of het echt helpt?)

Als huid echt branderig is en jeukt zou ik mentholgel eens proberen. Dat heeft mij wel echt geholpen.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_79365806
He goeie tips!! Daar ga ik eens naar op zoek...
pi_79366211
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:50 schreef Fannetje het volgende:

Ik heb de afgelopen maandag onder een kloon (Mardis) gepost, omdat sommige mensen hier op Fok! me persoonlijk kennen en ik het nieuws nog niet met hen wilde delen. Maar nu alles er gewoon goed uitziet (morgen 14 weken zwanger en gisteren het hartje horen kloppen ) wordt het tijd om mijn kloon gedag te zeggen en onder mijn eigen username verder te posten

Dus: Hallo allemaal! Ik zal hier nu ook wat meer aanwezig zijn nu ik zeker weet dat alles goed zit.
Ik betwijfel overigens of veel van jullie mij al kenden, maar ik heb toch wel heel wat bekenden op Fok! zitten

Onze baby mag trouwens ook tussen sterretjes, want hij/zij is een officiële Fok!baby!
De papa heet hier Tackleberry en we hebben elkaar in 2001 via Fok! leren kennen

hè hè, hoef ik niet meer bang te zijn dat ik me verspreek...
en nu kan ik eindelijk ook hier tegen Tackle gefeliciteerd zeggen zonder bang te moeten zijn om iemand te verraden!
pi_79366529
Mardis Fannetje wat geweldig, gefeliciteerd
En weer een FOK!baby
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')