Dat klinkt inderdaad wel heel heftig!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
mijn zus zegt altijd dat als de verloskundige vraagt of ik een slaaptablet wil dat ik dat moet doen.
Gewoon een ruggenprik moet nemen als het niet gaat haha.
Dat komt door haar bevalling
Ze had al sinds 5 december voorweeën enzo, had al een paar nachten niet geslapen daardoor. Dus toen ze moest bevallen (ze is op 11 december bevallen) was ze gewoon te moe. Ze denkt zelf dat het daardoor niet lukte.
Ze wilde zelf geen ruggenprik, heeft wel pethidine gekregen en uiteindelijk ook een ruggenprik toen de verpleegkundige er soort van op aandrong. Maar goed werd uiteindelijk toch nog een keizersnee.
Dus ik zou gewoon van te voren al dingen regelen enzo haha.
Ik vroeg om jullie advies, en hoop maar dat iedereen het zo goed bedoelt als jij!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:54 schreef CrazyPrincess het volgende:
pessie, gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Laat je niet leiden door ervaringen en goedbedoelde adviezen van anderen. Neem ze ter kennisgeving aan, maar als je je ergens niet goed bij voelt moet je het niet doen. En als jij je zekerder voelt door die tens moet je die gewoon bestellen.
Dat was mijn goedbedoelde advies dat je dus gerust naast je neer mag leggen
Ik vind ook dat het héél onduidelijk is wat je nou allemaal moet hebben bij zo'n eerste kindje. Ze zetten namelijk álles op zo'n uitzetlijst, terwijl je dan ook echt dingen dubbel koopt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:41 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Meen je dat nou van die vaatwasser? Dan heb ik m'n magnetronsterelisator dus voor niets gekocht...
nou ze heeft het op zich niet als heftig ervaren, maar ze denkt wel dat als ze uitgeruster was dat het allemaal makkelijker gegaan zou zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:58 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad wel heel heftig!
Mijn schoonzus is bij de eerste in 11 uur bevallen, bij de 2de in 7 uur en de tweeling waren er in 5 uur en 3 kwartier... Maar dan maakt het dus uit wat voor type bevalling je hebt...?
En als ik lees over de magnetronsterilisator denk ik weer haat het boek van Jools Oliver waarin ze schrijft dat ze voor het eerste hapje van haar kind zelfs de steelpan in de sterilisator zet om gesteriliseerd te worden.![]()
Maar je kunt toch ook gewoon uitkoken? Als je borstvoeding gaat geven en niet vaak de fles is een sterilisator misschien een beetje teveel van het goede? Maar als je flesvoeding gaat geven is het natuurlijk wel heel handig.
Dat dus!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:06 schreef Baldria het volgende:
[..]
Ik vind ook dat het héél onduidelijk is wat je nou allemaal moet hebben bij zo'n eerste kindje. Ze zetten namelijk álles op zo'n uitzetlijst, terwijl je dan ook echt dingen dubbel koopt.
Zo redeneer ik in principe ook maar dit was zo'n totaalpakket op de 9-maandenbeurs. Waar ik dan wel weer pissig om ben is dat we advies gevraagd hebben aan zo'n mevrouw daar omdat we stonden te twijfelen tussen 2 pakketten. (of een uitgebreid flesjespakket of een sterelisator met een beperkt aantal flesjes) Die dame heeft helemaal niet gezegd dat je zo'n ding niet nodig hebt als je een afwasmachine hebt. Sterker nog, ze gaf juist aan dat je flesjes zeker moet stereliseren... Bah, schijtziek word ik ervan dat ze 3 euro extra dus echt belangrijker vinden dan een goed advies....quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:20 schreef CrazyPrincess het volgende:
Er is vrijwel overal wel een mouw aan te passen. Sommige dingen knoop ik in m'n achterhoofd, maar koop ik niet, met het idee dat de winkel dichtbij is en het artikel zo is aangeschaft.
Het klinkt mij ook logisch in de oren jaquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:55 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb overigens wel bewust gekozen om niet in een pannetje uit te gaan koken (vond ik gedoe) en zo'n sterelisator valt qua prijs nog best mee, ik baal er alleen van dat het misschien wel helemaal niet nodig was. Of dat de uitleg-mevrouw ons niet eens alle opties genoemd heeft zodat we daarin zelf konden beslissen.
Ik ga maar even uit van het KDV van Silmarwen dan, gewoon uitkoken eerste jaar dus...
Nee dat niet, maar ik baalde omdat ik hier dus las dat het misschien helemaal niet nodig was. De afwasmachine is nóg minder gedoe namelijkquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
Maar als het je 'gedoe' lijkt dan is het toch geen verkeerde keuze geweest?
welkom in de wondere wereld van het ouderschap.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:39 schreef CrazyPrincess het volgende:
Alleen het vervelende is dat, wat Books nu al pijnlijk duidelijk maakt, dat de meningen over wat goed is en wat niet nogal verdeeld zijn. Zelfs bij de 'professionals'
Maar al kun je de helft van de onduidelijkheden wegnemen voor nieuwe ouders dan zou dat al prachtig zijn
Ik heb van de week een klamboe bij de Wibra gekocht, 5,99quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:26 schreef Books het volgende:
Of een klamboe van 89,95 (omdat er een winnie op stond) kopen terwijl ze van de Kruidvat a 7,99 gewoon blijven hangen en die van 89,95 (cadeautje overigens) met een ruk van kindlief van het plafond af komen zeilen (stukgescheurd).
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:58 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad wel heel heftig!
Mijn schoonzus is bij de eerste in 11 uur bevallen, bij de 2de in 7 uur en de tweeling waren er in 5 uur en 3 kwartier... Maar dan maakt het dus uit wat voor type bevalling je hebt...?
En als ik lees over de magnetronsterilisator denk ik weer haat aan het boek van Jools Oliver waarin ze schrijft dat ze voor het eerste hapje van haar kind zelfs de steelpan in de sterilisator zet om gesteriliseerd te worden.![]()
Maar je kunt toch ook gewoon uitkoken? Als je borstvoeding gaat geven en niet vaak de fles is een sterilisator misschien een beetje teveel van het goede? Maar als je flesvoeding gaat geven is het natuurlijk wel heel handig.
Ik bedoel inderdaad maxi cosi. Maar maxi cosi is een merk, je hebt ze namelijk ook van Römer en van Mutsy en van weet ik veel wat voor merk nog meer.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:21 schreef Books het volgende:
Maar je kindje mag toch mee in een maxi cosi dus dan krijg je het kindje gewoon mee toch? Hier zijn ze allebei met een cosi naar huis gekomen.
Nope en ook geen spray in m'n keel ook niet gekregen vond het dan ook alles behalve leuk!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:26 schreef Orea het volgende:
Dracuschiet niet op zo hè? Maagonderzoek sucks ja.. en roesje kon natuurlijk ook niet...
die is leuk jaquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:42 schreef Orea het volgende:
Deze [ afbeelding ]![]()
Die ga ik dus mooi kopen van de week
ze zijn nog goedkoper te krijgen hoor, ik heb mijne doorverkocht aan knuffelbeestje voor 35 euro geloof ik en dat was een maxi-cosi happyflowerquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:53 schreef CrazyPrincess het volgende:
tessie, ik ben eens gaan rondsnuffelen op internet en ik dacht dat die autostoeltjes hardstikke duur waren. Maar ik zie al een maxi cosi voor 79 euroEn het hoeft voor ons natuurlijk geen super deluxe ding te zijn, dus dat zou zeker wel een optie zijn
nee joh, gewoon leren haken en m dan zelf makenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:42 schreef Orea het volgende:
Deze [ afbeelding ]![]()
Die ga ik dus mooi kopen van de week
Oh das natuurlijk ook een ideequote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:59 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nee joh, gewoon leren haken en m dan zelf maken
handig voor tijdens je verlof
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:14 schreef draculettetje het volgende:
update aangezien de uitslagen gister goed waren mocht ik weer naar huis en moest ik opletten op uitdrogen! wat was dat maag onderzoek echt klote! thuis ging het niet beter dus nu lig ik alsnog in het ziekenhuis en ga zo aan het infuus
Of op een nieuw topic, da's ook geen probleemquote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:02 schreef Orea het volgende:
Nopes, je zult even moeten wachten op een modje
Ja, ik ging voor Fok!baby #100, dat wist jequote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:40 schreef YPPY het volgende:
Fannetje!whiehahahaahahaha! Eindelijk!
Je wilt niet weten hoe vaak je genoemd bent als volgende zwangere van het clubje! Keigaaf, sjoe roel me!
Ja sorry nog dat ik niet op #100 heb gewacht, dat duurde zo lang. Maar wie weet, jullie 3e kan ook #100 zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:00 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Ja, ik ging voor Fok!baby #100, dat wist je
Volgens mij is dat overigens niet gelukt, maar goed, ik zat meer in de buurt dan jij!
Wat gaaf !!!! gefeliciteerd Fannetje en Tacklequote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:50 schreef Fannetje het volgende:
Tijd om "uit de kast te komen"...
Wie o wie past de OP even voor me aan? Mardis eruit, Fannetje, Tackleberry & sterretjes erin!
Ja buikgriep is normaliter niet leuk... maar als je zwanger bent is het echt drama. Ik spuug heel moeilijk, heb ik ook niet gedaan vandaag, heb de hele dag opgekruld op de bank gelegen en veel weggezucht. Goeie oefening voor later.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:41 schreef Fannetje het volgende:
Oh Silmarwen, dat ken ik....
Ik heb sinds zondag enorme buikpijn en sinds dinsdag is het officieel een buikgriep, met overgeven, diarree en al... drie dagen amper iets gegeten, vandaag gaat het eindelijk wat beter en heb ik alles binnen kunnen houden, maar wat voelt dat enorm klote zeg!
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:44 schreef Orea het volgende:
Iemand nog tips overigens? In mijn decolleté, daar waar mijn borst begint zeg maar, zit een hele rode rand. Dag en nacht en het voelt branderig aan. Denk dat het toch wel wat veel is voor mijn huid, de groei. Probeer al goed te smeren, maar het blijft branderigen het is lelijk.
Help?
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:50 schreef Fannetje het volgende:
Tijd om "uit de kast te komen"...
Ik heb de afgelopen maandag onder een kloon (Mardis) gepost, omdat sommige mensen hier op Fok! me persoonlijk kennen en ik het nieuws nog niet met hen wilde delen. Maar nu alles er gewoon goed uitziet (morgen 14 weken zwanger en gisteren het hartje horen kloppen) wordt het tijd om mijn kloon gedag te zeggen en onder mijn eigen username verder te posten
![]()
Dus: Hallo allemaal!Ik zal hier nu ook wat meer aanwezig zijn nu ik zeker weet dat alles goed zit.
Ik betwijfel overigens of veel van jullie mij al kenden, maar ik heb toch wel heel wat bekenden op Fok! zitten
Onze baby mag trouwens ook tussen sterretjes, want hij/zij is een officiële Fok!baby!
De papa heet hier Tackleberry en we hebben elkaar in 2001 via Fok! leren kennen
Wie o wie past de OP even voor me aan? Mardis eruit, Fannetje, Tackleberry & sterretjes erin!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |