abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:15:28 #226
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79328993
Oh, maar het was ook niet op jou gericht hoor!

Meer algemeen.
Volgens mij is de truc gewoon dat je alle verkopers sceptisch en paranoia benadert. Maar ja, die hormonen he.

(Ik ben nu ook bezig met het kamertje, de kleren en alles wat er verder nog bij komt kijken!)

Om het allemaal nog even in perspectief te plaatsen:
De verpleegkundige op de ICN zei laatst tegen me: "Joh, desnoods slaapt ze de eerste nacht thuis in een wasmand met een paar zachte handdoeken er in!"

Mijn kind gaat niet in een wasmand slapen!
* Keshet meubeltjes shoppen gaat!
A grand adventure has begun.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:23:27 #227
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79329358
Over de zwangerschapsmaffia / emotie-kopers gesproken...

Had ik al verteld over de aankoop van m'n matrasje?

fluugs loopt op een dag binnen bij de babysuperstore bij haar in de buurt, niet vrolijk fluitend hoor, want babywinkels zijn gewoon niet tof... Enfin, ik banjer daar dus rond...

Loop ik lang het 'koophoekje' en zie ik daar een matras staan, nieuwprijs 200 euro en nu 25 omdat er een flinke vlek inzit van iets van koffie. Ik heb echter al snel genoeg gezien dat er een wasbare hoes omheen zit en de koffie daar niet doorheen gedrongen is. Onder het mom 'prima koop' prop ik het matras onder m'n armen en baan me een weg naar de kassa.....

Kom ik op een bepaald moment langs een paar hoogzwangere dames die me met een blik aankijken die het midden houdt tussen afkeuring en minzaamheid. Je zag ze gewoon denken en naar elkaar kijken

"Ze koopt gewoon een vies matrasje"
of
"Ah wat zielig dat ze zo'n smerig matrasje moet kopen, kan vast niets beters betalen"

Onderwijl kon ik alleen maar denken aan hun gezicht als ze hun dure opgemaakte bedjes voor het eerst na een spuitluier moeten gaan verschonen

en het matrasje is haske schoon geworden in de was
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:26:51 #228
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79329528
Of een klamboe van 89,95 (omdat er een winnie op stond) kopen terwijl ze van de Kruidvat a 7,99 gewoon blijven hangen en die van 89,95 (cadeautje overigens) met een ruk van kindlief van het plafond af komen zeilen (stukgescheurd).
pi_79329676
Mijn vriend zegt altijd: Zet er baby voor en je kan er de helft meer voor vragen

Mijn matras komt bij de aldi vandaan... Was 40 euro, en ziet er hetzelfde uit als het matrasje dat mijn zus heeft, wat een stuk duurder was. Ach en is t niet, dan is een ander matras zo gekocht.

Oh ja en wat betreft babykamers enzo, die van ons is echt achterlijk duur (was de enige die we allebei mooi vonden), maar scheelt dat we een hoop krijgen van onze ouders en zijn opa en oma.
Had laatst uit zitten rekenen, van alle kosten voor de babykamer, wagen, maxi-cosi en box, moeten we nog geen 100 euro zelf betalen.
pi_79330260
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:26 schreef Books het volgende:
Of een klamboe van 89,95 (omdat er een winnie op stond) kopen terwijl ze van de Kruidvat a 7,99 gewoon blijven hangen en die van 89,95 (cadeautje overigens) met een ruk van kindlief van het plafond af komen zeilen (stukgescheurd).
Ik heb van de week een klamboe bij de Wibra gekocht, 5,99 geniaal!!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:47:09 #231
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79330464
Maar dames, hebben we een klamboe nodig?
A grand adventure has begun.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:48:15 #232
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79330508
In augustus wel hoor. En ondanks de klamboe had ze nog muggenbeten want in de wagen etc. voor de jongste dan he. De oudste kreeg pas een klamboe in de zomer in ze is in november dat jaar ervoor geboren.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:03:00 #233
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79331229
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:58 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad wel heel heftig!

Mijn schoonzus is bij de eerste in 11 uur bevallen, bij de 2de in 7 uur en de tweeling waren er in 5 uur en 3 kwartier... Maar dan maakt het dus uit wat voor type bevalling je hebt...?

En als ik lees over de magnetronsterilisator denk ik weer haat aan het boek van Jools Oliver waarin ze schrijft dat ze voor het eerste hapje van haar kind zelfs de steelpan in de sterilisator zet om gesteriliseerd te worden.

Maar je kunt toch ook gewoon uitkoken? Als je borstvoeding gaat geven en niet vaak de fles is een sterilisator misschien een beetje teveel van het goede? Maar als je flesvoeding gaat geven is het natuurlijk wel heel handig.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:17:40 #234
259886 pessie
pi_79331857
Sonnetje wat relaxed dat je zoveel krijgt!

Mijn ouders willen een aandeel leveren in de kinderwagen, ik heb alleen nog steeds niet gehoord wat voor aandeel. Schoonouders beginnen nu eindelijk een beetje te wennen dus die zijn nog lang niet toe aan het "wat voor cadeau geven wij"- gebeuren.

Verder krijg ik wel veel 2de hands spullen aangeboden. Alleen een autostoel groep 1 van 10 jaar oud wil ik liever niet, maar ik zeur een beetje. Wel de box aangenomen waar mn man nog in heeft gelegen, die mag hij zelf gaan verven (Ik houd van verf op terpentine basis omdat dat er in mijn ogen mooier uitziet, en tsja, dat mag ik op het moment zelf niet doen). Mn schoonmoeder vond het ook stom dat we een nieuwe maxi cosi hadden gekocht "terwijl in de familie iedereen nog 1 heeft staan". Maar ik wilde een Cabrio-Fix en niet een maxi-cosi van 10 jaar oud...
En ik mag de kruiken lenen van ten minste 2 moeders!

Oh ja, iemand had geen autostoel gekocht. Als je uiteindelijk wel in het ziekenhuis moet bevallen moet je je kind in een autostoel naar huis vervoeren. Wel handig om er vantevoren dus even ergens een te lenen. Ik heb zelfs wel eens gehoord dat mensen terug waren gefloten en hun kind niet meekregen zonder autostoel.

En ik heb zelf het idee dat de lijst van mn kraambureau best compleet is. Alleen het aantal rompers e.d. dat erop staat is volgens de ervaringsdeskundigen in mijn omgeving wat weinig.

lijstje

Er staat ook heel duidelijk op wat je nodig hebt in geval van borstvoeding en wat in geval van flesvoeding.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:21:28 #235
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79331995
Maar je kindje mag toch mee in een maxi cosi dus dan krijg je het kindje gewoon mee toch? Hier zijn ze allebei met een cosi naar huis gekomen.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:26:12 #236
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79332168
@books, de maxicosi is van oorsprong een autostoeltje, vandaar dat ze het nu nog zo noemen....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:38:44 #237
259886 pessie
pi_79332568
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:21 schreef Books het volgende:
Maar je kindje mag toch mee in een maxi cosi dus dan krijg je het kindje gewoon mee toch? Hier zijn ze allebei met een cosi naar huis gekomen.
Ik bedoel inderdaad maxi cosi. Maar maxi cosi is een merk, je hebt ze namelijk ook van Römer en van Mutsy en van weet ik veel wat voor merk nog meer.
pi_79334289

Ik wist het natuurlijk al maar toch even leuk om dit zo te zien.
ik mag woensdag met plassen beginnen

Alles wat vies is daar moet ik van overgeven.. en ik vind alles vies.
Ik heb al kokhalzend een deel van de afwas gedaan en toen dacht ik laatmaar
Morgen Overmorgen weer een dag
Ik ben zo moe en gesloopt ik krijg echt niets gedaan in huis.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:33:12 #239
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79334506
Oei... dat heb ik ook Sieppiee.... sterkte Het is echt ff zwaar maar in ieder geval die moeheid zou wel over moeten gaan in het tweede trimester. Hopelijk ...
Heb je een man die wel wat kan doen in huis? Oh ja en wat echt helpt, kleine beetjes eten (hoewel ik van eten dus ook vaak moet kokhalzen) en wat in je maag hebben... zodra die van mij leeg is ga ik overgeven!
pi_79335824
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:47 schreef Keshet het volgende:
Maar dames, hebben we een klamboe nodig?
Geen idee, maar het staat zo leuk
pi_79335876
Dat is zeker leuk om te zien sieppiee
En namens alle moeilijk zwanger worden dames die het medicijn spuiten bedankt (Heb het zelf ook gebruikt )

Wel balen dat je zo misselijk bent. Ik heb er zelf niet veel last van gehad. Wel zo'n gevoel tegen het misselijke aan. Als ik dan wat at werd het wel minder. Dus wat Suzanna al zegt: heel de dag door kleine beetjes eten kan helpen

Pessie, ik was die zonder kinderzitje
Het ziekenhuis is op loopafstand. Ik ga lekker met de auto naar huis en manlief mag achter de kinderwagen

Net naar Cesartherapie geweest voor mijn bekken en rug. Ik heb er niet echt erge last van, maar wil vooral voorkomen dat het erger gaat worden. Schijnbaar zit mijn rechter S1-gewricht vaster dan het linker waardoor de druk op het linker groter wordt en ik daar dus last van heb. Ik moet er vooral op letten alles symetrisch te doen. Dat wordt een hele opgave als je zoveel dingen automatisch niet symetrisch doet

En op een gegeven moment zei ze dat ik nogal naar voren draag. Dus ik van 'ow, dat kan, als u het zegt, ik heb er niet zo'n verstand van'. En toen keek ze me aan alsof ik van een andere planeet kwam
Maar zo gek is het toch niet om niet te weten of ik erg naar voren draag ofzo? Ik heb gewoon geen vergelijkingsmateriaal
pi_79336264
Nou ja gek niet, maar je ziet zelf toch ook wel dat je naar voren groeit, en niet in je kont?

Sieppieee!! goed en ook namens hier bedankt
Ik ben blij dat ik zelf ook heb meegedaan, voelde ik me toch een soort van verplicht. Maar wat was ik het zat op een gegeven moment ik heb van 6 weken tot 14 weken meegedaan. Toen kwam ik in het ziekenhuis terecht en ben het daarna gewoon steeds vergeten (ontaard hè!) maar ik was wel echt héél blij dat het erop zat.... ondanks dat ik geen seconde misselijk ben geweest of iets..
pi_79336664
Misschien kan iemand me uitleggen op welke manieren je dan kunt dragen allemaal?
pi_79336729
Nou ja, je kunt breed dragen, dan verdwijnt je hele taille.... Naar binnen dragen (vaak bij vrouwen met een ienieminibuikje) naar voren: punt buik....
pi_79337175
Ik heb geen puntbuik
Ik heb een nogal holle rug. Het lijkt erger dan het is
pi_79337448
Haha ik leg het ook verkeerd uit, maar je groeit dan eigenlijk alleen naar voren en niet in de breedte

Erg hè? Ik kan mijn tenen ook al niet meer zien. Ten eerste al niet door de boobs maar ik heb ook zo'n holle rug, dat mijn buik erg naar voren steekt
pi_79337597
Door je boobs
Ik dacht dat ik flinke boobs had, maar tegenwoordig vallen ze in het niet bij m'n buik. Zou dat de reden zijn dat je tieten zo groeien meestal? Zodat alles nog een beetje in verhouding is?
pi_79337893
Ik wil niet weten hoe groot mijn buik gaat worden om in verhouding met de boobs te zijn
pi_79338518
update aangezien de uitslagen gister goed waren mocht ik weer naar huis en moest ik opletten op uitdrogen! wat was dat maag onderzoek echt klote! thuis ging het niet beter dus nu lig ik alsnog in het ziekenhuis en ga zo aan het infuus
pi_79338963
draculettetje wat jammer dat je weer in het ziekenhuis ligt. Veel sterkte
(en misschien een rare vraag, maar zijn ze eigenlijk van plan om je vroeger (als in: voor 40 weken) te laten bevallen of moet je je termijn uitdoen?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')