Dat klinkt inderdaad wel heel heftig!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
mijn zus zegt altijd dat als de verloskundige vraagt of ik een slaaptablet wil dat ik dat moet doen.
Gewoon een ruggenprik moet nemen als het niet gaat haha.
Dat komt door haar bevalling
Ze had al sinds 5 december voorweeën enzo, had al een paar nachten niet geslapen daardoor. Dus toen ze moest bevallen (ze is op 11 december bevallen) was ze gewoon te moe. Ze denkt zelf dat het daardoor niet lukte.
Ze wilde zelf geen ruggenprik, heeft wel pethidine gekregen en uiteindelijk ook een ruggenprik toen de verpleegkundige er soort van op aandrong. Maar goed werd uiteindelijk toch nog een keizersnee.
Dus ik zou gewoon van te voren al dingen regelen enzo haha.
Ik vroeg om jullie advies, en hoop maar dat iedereen het zo goed bedoelt als jij!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:54 schreef CrazyPrincess het volgende:
pessie, gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Laat je niet leiden door ervaringen en goedbedoelde adviezen van anderen. Neem ze ter kennisgeving aan, maar als je je ergens niet goed bij voelt moet je het niet doen. En als jij je zekerder voelt door die tens moet je die gewoon bestellen.
Dat was mijn goedbedoelde advies dat je dus gerust naast je neer mag leggen
Ik vind ook dat het héél onduidelijk is wat je nou allemaal moet hebben bij zo'n eerste kindje. Ze zetten namelijk álles op zo'n uitzetlijst, terwijl je dan ook echt dingen dubbel koopt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:41 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Meen je dat nou van die vaatwasser? Dan heb ik m'n magnetronsterelisator dus voor niets gekocht...
nou ze heeft het op zich niet als heftig ervaren, maar ze denkt wel dat als ze uitgeruster was dat het allemaal makkelijker gegaan zou zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:58 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad wel heel heftig!
Mijn schoonzus is bij de eerste in 11 uur bevallen, bij de 2de in 7 uur en de tweeling waren er in 5 uur en 3 kwartier... Maar dan maakt het dus uit wat voor type bevalling je hebt...?
En als ik lees over de magnetronsterilisator denk ik weer haat het boek van Jools Oliver waarin ze schrijft dat ze voor het eerste hapje van haar kind zelfs de steelpan in de sterilisator zet om gesteriliseerd te worden.![]()
Maar je kunt toch ook gewoon uitkoken? Als je borstvoeding gaat geven en niet vaak de fles is een sterilisator misschien een beetje teveel van het goede? Maar als je flesvoeding gaat geven is het natuurlijk wel heel handig.
Dat dus!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:06 schreef Baldria het volgende:
[..]
Ik vind ook dat het héél onduidelijk is wat je nou allemaal moet hebben bij zo'n eerste kindje. Ze zetten namelijk álles op zo'n uitzetlijst, terwijl je dan ook echt dingen dubbel koopt.
Zo redeneer ik in principe ook maar dit was zo'n totaalpakket op de 9-maandenbeurs. Waar ik dan wel weer pissig om ben is dat we advies gevraagd hebben aan zo'n mevrouw daar omdat we stonden te twijfelen tussen 2 pakketten. (of een uitgebreid flesjespakket of een sterelisator met een beperkt aantal flesjes) Die dame heeft helemaal niet gezegd dat je zo'n ding niet nodig hebt als je een afwasmachine hebt. Sterker nog, ze gaf juist aan dat je flesjes zeker moet stereliseren... Bah, schijtziek word ik ervan dat ze 3 euro extra dus echt belangrijker vinden dan een goed advies....quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:20 schreef CrazyPrincess het volgende:
Er is vrijwel overal wel een mouw aan te passen. Sommige dingen knoop ik in m'n achterhoofd, maar koop ik niet, met het idee dat de winkel dichtbij is en het artikel zo is aangeschaft.
Het klinkt mij ook logisch in de oren jaquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:55 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb overigens wel bewust gekozen om niet in een pannetje uit te gaan koken (vond ik gedoe) en zo'n sterelisator valt qua prijs nog best mee, ik baal er alleen van dat het misschien wel helemaal niet nodig was. Of dat de uitleg-mevrouw ons niet eens alle opties genoemd heeft zodat we daarin zelf konden beslissen.
Ik ga maar even uit van het KDV van Silmarwen dan, gewoon uitkoken eerste jaar dus...
Nee dat niet, maar ik baalde omdat ik hier dus las dat het misschien helemaal niet nodig was. De afwasmachine is nóg minder gedoe namelijkquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
Maar als het je 'gedoe' lijkt dan is het toch geen verkeerde keuze geweest?
welkom in de wondere wereld van het ouderschap.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:39 schreef CrazyPrincess het volgende:
Alleen het vervelende is dat, wat Books nu al pijnlijk duidelijk maakt, dat de meningen over wat goed is en wat niet nogal verdeeld zijn. Zelfs bij de 'professionals'
Maar al kun je de helft van de onduidelijkheden wegnemen voor nieuwe ouders dan zou dat al prachtig zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |