abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79325724
pessie, gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Laat je niet leiden door ervaringen en goedbedoelde adviezen van anderen. Neem ze ter kennisgeving aan, maar als je je ergens niet goed bij voelt moet je het niet doen. En als jij je zekerder voelt door die tens moet je die gewoon bestellen.

Dat was mijn goedbedoelde advies dat je dus gerust naast je neer mag leggen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:58:15 #202
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79325843
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:46 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

mijn zus zegt altijd dat als de verloskundige vraagt of ik een slaaptablet wil dat ik dat moet doen.
Gewoon een ruggenprik moet nemen als het niet gaat haha.
Dat komt door haar bevalling
Ze had al sinds 5 december voorweeën enzo, had al een paar nachten niet geslapen daardoor. Dus toen ze moest bevallen (ze is op 11 december bevallen) was ze gewoon te moe. Ze denkt zelf dat het daardoor niet lukte.
Ze wilde zelf geen ruggenprik, heeft wel pethidine gekregen en uiteindelijk ook een ruggenprik toen de verpleegkundige er soort van op aandrong. Maar goed werd uiteindelijk toch nog een keizersnee.
Dus ik zou gewoon van te voren al dingen regelen enzo haha.
Dat klinkt inderdaad wel heel heftig!

Mijn schoonzus is bij de eerste in 11 uur bevallen, bij de 2de in 7 uur en de tweeling waren er in 5 uur en 3 kwartier... Maar dan maakt het dus uit wat voor type bevalling je hebt...?

En als ik lees over de magnetronsterilisator denk ik weer haat het boek van Jools Oliver waarin ze schrijft dat ze voor het eerste hapje van haar kind zelfs de steelpan in de sterilisator zet om gesteriliseerd te worden.

Maar je kunt toch ook gewoon uitkoken? Als je borstvoeding gaat geven en niet vaak de fles is een sterilisator misschien een beetje teveel van het goede? Maar als je flesvoeding gaat geven is het natuurlijk wel heel handig.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:59:07 #203
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79325873
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:54 schreef CrazyPrincess het volgende:
pessie, gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Laat je niet leiden door ervaringen en goedbedoelde adviezen van anderen. Neem ze ter kennisgeving aan, maar als je je ergens niet goed bij voelt moet je het niet doen. En als jij je zekerder voelt door die tens moet je die gewoon bestellen.

Dat was mijn goedbedoelde advies dat je dus gerust naast je neer mag leggen
Ik vroeg om jullie advies, en hoop maar dat iedereen het zo goed bedoelt als jij!
pi_79326132
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:41 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Meen je dat nou van die vaatwasser? Dan heb ik m'n magnetronsterelisator dus voor niets gekocht...
Ik vind ook dat het héél onduidelijk is wat je nou allemaal moet hebben bij zo'n eerste kindje. Ze zetten namelijk álles op zo'n uitzetlijst, terwijl je dan ook echt dingen dubbel koopt.
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_79326615
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:58 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad wel heel heftig!

Mijn schoonzus is bij de eerste in 11 uur bevallen, bij de 2de in 7 uur en de tweeling waren er in 5 uur en 3 kwartier... Maar dan maakt het dus uit wat voor type bevalling je hebt...?

En als ik lees over de magnetronsterilisator denk ik weer haat het boek van Jools Oliver waarin ze schrijft dat ze voor het eerste hapje van haar kind zelfs de steelpan in de sterilisator zet om gesteriliseerd te worden.

Maar je kunt toch ook gewoon uitkoken? Als je borstvoeding gaat geven en niet vaak de fles is een sterilisator misschien een beetje teveel van het goede? Maar als je flesvoeding gaat geven is het natuurlijk wel heel handig.
nou ze heeft het op zich niet als heftig ervaren, maar ze denkt wel dat als ze uitgeruster was dat het allemaal makkelijker gegaan zou zijn.

Maar ik vind CP's advies wel een goeie
Ik zou gewoon doen waar je je goed bij voelt
Het is het belangrijkste dat je ontspannen de bevalling ingaat.
pi_79326647
Er is vrijwel overal wel een mouw aan te passen. Sommige dingen knoop ik in m'n achterhoofd, maar koop ik niet, met het idee dat de winkel dichtbij is en het artikel zo is aangeschaft.

Ook leuk. Overal staat als must een autostoeltje. Maar wij hebben helemaal geen auto, dus die gaat er echt niet komen
Schoonouders liepen er al moeilijk over te doen: ja, maar wat nou als je eens met iemand mee wilt rijden?
Nou, dan doen we dat toch niet en zoeken we wel een andere oplossing. Of we lenen een autostoeltje.

Alles sal rechtkom denk ik dan
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:24:15 #207
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79326775
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:06 schreef Baldria het volgende:

[..]

Ik vind ook dat het héél onduidelijk is wat je nou allemaal moet hebben bij zo'n eerste kindje. Ze zetten namelijk álles op zo'n uitzetlijst, terwijl je dan ook echt dingen dubbel koopt.
Dat dus!
Ik vind het ook zo verwarrend allemaal!

Op het ene lijstje staat dat je zoveel pakjes moet hebben, op 't andere lijstje staat weer een ander getal.
Hetzelfde geldt voor kruiken, doekjes, etc. etc.

Het wordt tijd dat OUD 'de enige echte, bruikbare' lijst gaat samenstellen, gebaseerd op ervaring!

Sowieso heb ik altijd wat moeite met lijstjes van winkels, ik vraag me dan altijd af of spullen er op staan om hun omzet te verhogen of omdat ik ze echt nodig heb.
Nou vind ik het lijstje van de HEMA wel aardig compleet heb ik het idee, maar ja, ik ben dan ook fan van die winkel.
A grand adventure has begun.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:27:03 #208
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79326889
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:20 schreef CrazyPrincess het volgende:
Er is vrijwel overal wel een mouw aan te passen. Sommige dingen knoop ik in m'n achterhoofd, maar koop ik niet, met het idee dat de winkel dichtbij is en het artikel zo is aangeschaft.
Zo redeneer ik in principe ook maar dit was zo'n totaalpakket op de 9-maandenbeurs. Waar ik dan wel weer pissig om ben is dat we advies gevraagd hebben aan zo'n mevrouw daar omdat we stonden te twijfelen tussen 2 pakketten. (of een uitgebreid flesjespakket of een sterelisator met een beperkt aantal flesjes) Die dame heeft helemaal niet gezegd dat je zo'n ding niet nodig hebt als je een afwasmachine hebt. Sterker nog, ze gaf juist aan dat je flesjes zeker moet stereliseren... Bah, schijtziek word ik ervan dat ze 3 euro extra dus echt belangrijker vinden dan een goed advies....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_79327038
Da's wel flink zuur ja
Ik vertrouw verkopers sowieso zelden. Serviceniveau in dit land is meestal bedroevend laag

Maar goed, ik heb advies gevraagd aan een vriendin met twee kinderen in de luiers. En keshet's idee is zo gek nog niet. Een lijst op basis van ervaringen met daarbij zaken waar je rekening mee moet houden
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:30:59 #210
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79327039
FLugeltje hier mochten de flesje juist niet uitkoken in de vaatwasser dus het ligt ook echt aan de kraamverzorgster denk ik. Hier stond altijd een pannetje op het fornuis om te verzamelen en dan 's avonds deden wij het aan. In de vaatwasser zwemmen bacterieen en dat is niet goed voor de flesjes aldus de kraamverzorgster.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:34:48 #211
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79327179
tnx Books, dat maakt het nóg wat lastiger dus...

Achja, die sterelisator heb ik nu dus ik ga 'm sowieso gebruiken, maar het zou inderdaad wel fijn zijn als hier in OUD een goeie 'zonder onzin' lijst zou komen met alles wat je nodig hebt, de bakerpraatjes, de dingen die wel heul handig zijn en de onzin-aanschaffen.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:38:32 #212
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_79327321
Ik werk zelf in de kinderopvang en wij hebben de stelregel. Kinderen onder de 1 jaar, daarvan worden flesjes uitgekookt, kindje boven het jaar mogen de flesje in de vaatwasser.
Zelfde met kraanwater. Kindjes onder het jaar vul je de fles met KOUD water en warm je op tot de juiste temp, kindjes boven het jaar kun je warm kraanwater gebruiken.
pi_79327367
Alleen het vervelende is dat, wat Books nu al pijnlijk duidelijk maakt, dat de meningen over wat goed is en wat niet nogal verdeeld zijn. Zelfs bij de 'professionals'

Maar al kun je de helft van de onduidelijkheden wegnemen voor nieuwe ouders dan zou dat al prachtig zijn
pi_79327423
Maar ja, hebben we die sterelisator nou wel of niet nodig, dat blijft dus een grijs gebied.
't Is ook een beetje hetzelfde als die kleertjes waar het eerder over ging (overslagtruitjes enzo). De één zweert erbij, de ander vindt het niets.
Want ze lacht alleen nog naar mij!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:42:08 #215
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79327468
Overslaghemdjes en flanellen luiers zijn van die onzin dingen die ik niet gekocht heb en ook nooit bij hoeven halen. Heb 1 zo'n overslaghemdje gekregen en die is na 1 keer tobben onderin de kast beland en nooit weer gebruikt. Naveldoekjes moest je ook hebben volgens het lijstje en die liggen nog steeds nieuw in de kast bij E. Imo echt onzindingen dus bovenstaande dingen. O ja en twee thermometers onze kraam deed er bij de oudste een soort hoesje overheen en bij de jongste was het niet nodig om koorts te meten dus altijd maar 1 in huis. In het kader van overdreven aankopen. Wat ik dan wel weer in huis had extra was een aankleedkussen voor beneden. Hoefde ik niet constant de trap op en af.

CP heeft helemaal gelijk over de meningen maar ik ben wel van mening dat een dure sterrelisator niet nodig is omdat een pannetje met een beetje azijn ook prima werkt.
pi_79327635
Books, dat bedoel ik precies met 'er een mouw aan passen' met sommige artikelen. Uitkoken in een pannetje kan altijd en als blijkt dat je het zo vaak doet en een sterilisator wel handig is kun je er altijd nog een kopen. Maar als je er niet een hebt bij de geboorte is er dus gewoon de oplossing met het pannetje
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:55:19 #217
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79328042
Ik heb overigens wel bewust gekozen om niet in een pannetje uit te gaan koken (vond ik gedoe) en zo'n sterelisator valt qua prijs nog best mee, ik baal er alleen van dat het misschien wel helemaal niet nodig was. Of dat de uitleg-mevrouw ons niet eens alle opties genoemd heeft zodat we daarin zelf konden beslissen.

Ik ga maar even uit van het KDV van Silmarwen dan, gewoon uitkoken eerste jaar dus...
pi_79328082
Goeiemorgen!!

Ik moet me ook nog in dat soort dingen gaan verdiepen, ben tot nu toe alleen met kleertjes & het kamertje enzo bezig geweest
pi_79328144
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:55 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb overigens wel bewust gekozen om niet in een pannetje uit te gaan koken (vond ik gedoe) en zo'n sterelisator valt qua prijs nog best mee, ik baal er alleen van dat het misschien wel helemaal niet nodig was. Of dat de uitleg-mevrouw ons niet eens alle opties genoemd heeft zodat we daarin zelf konden beslissen.

Ik ga maar even uit van het KDV van Silmarwen dan, gewoon uitkoken eerste jaar dus...
Het klinkt mij ook logisch in de oren ja
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:00:54 #220
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79328285
CP ik kookte eten en op de vijfde pit stond een pannetje te koken en op een gegeven moment wordt het toch minder dus ik heb hem niet gemist maar een ander kan er bij zweren inderdaad. Het blijft een moeilijk iets. Ik vond het niet nodig om allemaal dure dingen aan te schaffen en er dan achter te komen dat het niet nodig was/is en als we het dan zo nodig hadden gehad dan hadden we het kunnen halen.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:04:22 #221
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79328452
Het punt is gewoon dat het allemaal inspeelt op de emoties van de aanstaande ouders.

Je wilt niet dat je kind ziek wordt doordat jij de hygiene regelt niet in acht houdt > hup, je koopt een sterilisator, etc.

Dit lijstje kan heel lang worden gok ik zo!

Het is inderdaad lastig om te bepalen wat je precies nodig hebt op de 100% basics (bed,bad, wat kleding) na.
Mijn tip: Vraag aan familie/vrienden/collega's/hier wat ze nou echt gebruikt hebben en wat niet.

Ik kan daar zelf nog geen tips over geven.
A grand adventure has begun.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:10:21 #222
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79328732
Dat emotiegericht zijn is inderdaad wel waar Keshet, daar is de hele babybusiness op gebouwd lijkt het wel. Ik dacht dat ik er redelijk mee om kon gaan... Die sterelisator kwam er omdat ik uitkoken 'gedoe' vond en vroeger kookten ze de flessen ook al dus het leek me aardig plausibel...

Damn, toch weer ingetrapt dus
pi_79328869
Maar als het je 'gedoe' lijkt dan is het toch geen verkeerde keuze geweest?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:14:24 #224
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79328942
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
Maar als het je 'gedoe' lijkt dan is het toch geen verkeerde keuze geweest?
Nee dat niet, maar ik baalde omdat ik hier dus las dat het misschien helemaal niet nodig was. De afwasmachine is nóg minder gedoe namelijk
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:15:10 #225
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79328981
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:39 schreef CrazyPrincess het volgende:
Alleen het vervelende is dat, wat Books nu al pijnlijk duidelijk maakt, dat de meningen over wat goed is en wat niet nogal verdeeld zijn. Zelfs bij de 'professionals'

Maar al kun je de helft van de onduidelijkheden wegnemen voor nieuwe ouders dan zou dat al prachtig zijn
welkom in de wondere wereld van het ouderschap.
Als het kind er eenmaal is, wordt het alleenmaar erger.
Alles moet volgens het 'boekje', alleen HET boekje bestaat helemaal niet. Daar heb je minstens 84 versies van en iederen heeft gelijk.

welcome to the jungle
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')