abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79290463
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, ik ben al bijna 7 maanden niet meer zwanger maar ik nies nog steeds met gekruiste benen.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

M'n illusies... wat doen jullie?
pi_79290493
Je moet ook van die oefeningen doen... dat heb ik nooit gedaan en dus is de onderkant gewoon wat zwakjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79290526
Dames Dames

Idd, mijn illusies *zoekt naar bonnetje van de ivf, om te kijken of ze nog terug kan*
pi_79290588
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:24 schreef Orea het volgende:
Dames Dames

Idd, mijn illusies *zoekt naar bonnetje van de ivf, om te kijken of ze nog terug kan*
die geven geen garantie, dat had ik al gevraagd toen ik met Jen aankwam.
pi_79290609

Ik wist dat ik van te voren de kleine lettertjes had moeten lezen
pi_79290831
Die heb ik ook niet gelezen
Wat staat er nog meer in?
pi_79290962
Niet goed, geen geld terug

En ruilen mag ook al niet
pi_79290977
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:32 schreef CrazyPrincess het volgende:
Die heb ik ook niet gelezen
Wat staat er nog meer in?
Dat ze standaard zonder gebruiksaanwijzing worden geleverd.
pi_79291038
Oh en wisten jullie al dat de Babydump geen plek is om je baby te dumpen?
pi_79291072
Ik dacht nog wel dat als het kind niet bevalt ik het bij de gynaecoloog kan dumpen. Die verdient goed genoeg om al die kindertjes te onderhouden
pi_79291104
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:38 schreef Orea het volgende:
Nu moeten jullie echt ophouden me al m'n illusies te ontnemen hoor
Ik dacht dat een kind alleen maar heel leuk was enzo en je er niet aan vast zit
pi_79291165
Ja, we zouden op zich een soort ruilbureau kunnen opzetten?
pi_79291228
Ik vind kinderen helemaal niet leuk. Maar ik hoor mensen dat wel vaker zeggen en dan zeggen ze erbij 'behalve mijn eigen kinderen'. Dus ik dacht: da's mooi, dan wil ik wel kinderen. Maar ik ga dus zeker niet ruilen
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:44:35 #114
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79291276
Ik zit te hikken achter mn bureau! En ik heb al zo'n last van mn banden...

En ja ik heb weer een boek gelezen, Jools Oliver zegt dat je bekkenbodemspieroefeningen moet doen na de bevalling. Nu doe ik die al regelmatig onbewust, maar ik zal er dan wat meer op gaan letten.

En brood met haring en uitjes
pi_79291380
CP, je moet nog maar afwachten of de baby die eruit komt wel van jou is hè
pi_79291470
Zit er standaard geen DNA-check bij een IVF-kind?

En bekkenbodemspieren. Ik doe het nu al eens, maar niet structuereel. Meestal als ik weer eens in m'n broek gepist heb na het niesen
pi_79291506
Als ze bij de geboorte zeggen: ik zie kroeshaar!!, en jij of je partner hebben dat niet....... dan heb je geen DNA check meer nodig hoor
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:53:23 #118
259886 pessie
pi_79291574
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:51 schreef Orea het volgende:
Als ze bij de geboorte zeggen: ik zie kroeshaar!!, en jij of je partner hebben dat niet....... dan heb je geen DNA check meer nodig hoor
Een paar jaar geleden was er een serie op televisie over mensen die graag zwanger wilden raken, Babyboom, daarin zat toen een stel waarvan er iets mis was gegaan met het sperma in het ziekenhuis en ze het verkeerde zaad in haar eicel hadden gestopt...
pi_79291648
Het kan zeker gebeuren, maar ik denk dat ze die fout al wel eerder ontdekt zouden hebben. Denk ik...
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:51 schreef Orea het volgende:
Ik ga een neuscheck doen. Als het niet een van onze typische neuzen heeft dien ik een klacht in
pi_79291771
mijn kind is in elk geval van mijn vent, aangezien ze zijn billen heeft

Wij gaan zondag sauna'en! Manlief zei net de magische woorden: bel ze maar.....
Overigens, ik heb nog een tip als je goedkoper naar de sauna wilt... Moet je maar even pm-en!
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:00:14 #121
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_79291804
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:38 schreef Orea het volgende:
*barst* daar ging mn lekkere gezicht masker
Nee idd, dat vertelden ze me gister in de vestiging Roelofarendsveen ook toen ik er was om ideeën op te doen en ik me hardop afvroeg waar dan het "dumpluikje" was (Dit was dus voor een peutertje die niet meer uit de speelhoek te krijgen was hoor )

Anyhow, zometeen sollicitatiegesprek, maar kleding aangetrokken waar het niet zo in opvalt dat ik 17weken zwanger ben, lijkt me niet handig om dat al op het 2e gesprek te melden, 1e was telefonisch..
Verder super moe, vandaar dus maar even een energiemaskertje op gedaan
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_79291984
Sauna, heerlijk, ik ben jaloers op jullie!

Die belletjes vind ik ook wel leuk, maar ik kan me er toch niet echt van overtuigen dat het werkt ofzo Enerzijds wil ik er wel een kopen, voor de heb, maar anderzijds vind ik het ook weer wat... tsja, ik weet niet, geitenwollensokkenachtig.

Bekkenbodemspieren hoop ik wel weer wat onder controle te krijgen na de bevalling, is ook wel nodig met zingen enzo.

Ook alweer 17 weken, MaffeMuts?
pi_79292064
Maffe, wat spannend!!! Zou fijn zijn als je wordt aangenomen!
pi_79292238
Spannend maffemuts. Ik zou niet durven hoor, zwanger solliciteren
pi_79292353
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:00 schreef maffemuts het volgende:

[..]

*barst* daar ging mn lekkere gezicht masker
Nee idd, dat vertelden ze me gister in de vestiging Roelofarendsveen ook toen ik er was om ideeën op te doen en ik me hardop afvroeg waar dan het "dumpluikje" was (Dit was dus voor een peutertje die niet meer uit de speelhoek te krijgen was hoor )

Anyhow, zometeen sollicitatiegesprek, maar kleding aangetrokken waar het niet zo in opvalt dat ik 17weken zwanger ben, lijkt me niet handig om dat al op het 2e gesprek te melden, 1e was telefonisch..
Verder super moe, vandaar dus maar even een energiemaskertje op gedaan
Dan zou ik een fleecetrui moeten aantrekken, en dat komt ook al zo raar over met dit weer.
pi_79292379
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
Achteraf gezien heb ik dat ook gedaan, niets engs aan hoor.

Alleen je baas vertellen dat je zwanger bent... net na je proeftijd... Dat vond ik wel een beetje eng.
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:17:45 #127
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_79292380
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
Heeft niks met durf te maken eerlijk gezegd, meer met verplichtingen om te solliciteren (tot ww daadwerkelijk vast gesteld is zelfs officieel voor een fulltime baan in de zorg t 1e jaar, daarna verplicht om alles te solliciteren) Gelukkig is mijn werkcoach niet al te moeilijk en zei ze dat ik gewoon op een partime functie mocht solliciteren en eergisteren werd ik dus gebeld. Aan de ene kant hoop ik dat het idd iets word, is toch een vast inkomen van minimaal 803 euro p/m waarvan mooi nog een kinderkamer, vakantie, uitzet etc aangeschaft kan worden, en natuurlijk bekkenfysio. Alwel in overleg een fysiobal besteld afgelopen week op aanraden van de bekkenfysio
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_79292388
Heb je geen vuilniszakken in huis Ticoo? (klikozakken kan ook)
pi_79292409
Maar is het tegelijk toch niet handig om er wel eerlijk over te zijn, dat je 4 maanden zwanger bent? Je loopt het risico niet aangenomen te worden, en dat wil je natuurlijk niet. Maar ik kan me voorstellen dat een werkgever zich ook wel een beetje belazerd voelt als een nieuwe werknemer na een week of 3 komt melden dat ze zwanger is. Het mág wel, maar of het goed is voor de werkrelatie...
pi_79292797
Maarja, tis wel een beetje de cultuur die nederlandse bedrijven zelf afroepen... Als je vooraf meld dat je zwanger bent, melden ze je dat ze een betere kandidaat hebben
pi_79292815
Wat cantare zegt dus... Ik zou zoiets ook echt niet voor me kunnen houden tijdens een sollicitatie. Zou echt het idee hebben dat ik ze naai

Maar als het zou moeten, tsja, dan zou ik het ook wel gewoon doen ja

Ik ga na de bevalling maar weer druk solliciteren
pi_79292855
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:28 schreef Orea het volgende:
Maarja, tis wel een beetje de cultuur die nederlandse bedrijven zelf afroepen... Als je vooraf meld dat je zwanger bent, melden ze je dat ze een betere kandidaat hebben
Ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen. Hangt natuurlijk ook van de functie en de kandidaten af.
pi_79293214
Ja, ik begrijp ook wel dat het zo gaat, hoor. Maar ik zou zelf toch de hele tijd (tot ik het verteld heb) met knikkende knietjes rondlopen.

Ik "moet" per 1 februari stage lopen, dus doe ik er goed aan in september alvast te beginnen met brieven schrijven. Hopelijk kunnen de gesprekken wel even wachten tot eind 2010, want om nou met een net bevallen lijf, bomvol hormonen en wallen tot op de grond aan te komen schuiven...
pi_79293354
Ik zou het zelf ook niet kunnen hoor maar ik begrijp het wel. Vooral als je 'moet' solliciteren.
pi_79293461
He, ff wat anders he. Ik kreeg een e-mail van de verloskundige met een lijst voor de babyuitzet. Daar stond o.a. op:

-Rompertjes
-Overslaghemdjes
-Luiertruitjes

-Is een overslaghemdje hetzelfde als een overslagtruitje? Als ik erop Google dan vind ik namelijk vooral van die superneutrale witte dingen, maar je kunt toch ook gewoon truitjes kopen die een beetje makkelijk aan gaan?
-Waar zijn luiertruitjes goed voor?
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:45:13 #136
259886 pessie
pi_79293499
Ik weet het niet, maar ik snap wel dat je dat wat stil houd totdat je aangenomen bent. Verder vraag ik me af of ze dan echt niet doorhebben dat je zwanger bent.

En wat betreft solliciteren, ik heb eigenlijk nooit gesolliciteerd, dus hoe dat werkt...
pi_79293620
Ik heb nog nooit van overslaghemdjes en luiertruitjes gehoord

Toen ik zwanger bleek te zijn van Graeme, had ik net de laatste werkdag op mijn oude werk, en zou een week later bij mijn nieuwe baan beginnen Toen heb ik het toch ook echt daar de eerste maand niet verteld, en pas toen mijn proeftijd voorbij was. Gelukkig maar, want anders hadden ze me echt tijdens mn proeftijd al weggestuurd.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79293679
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:48 schreef tessie het volgende:
Ik heb nog nooit van overslaghemdjes en luiertruitjes gehoord
Oke, mooi! Op m'n andere lijst (van trotsemoeders.nl ofzo) stond het ook niet, dus het zal wel niet noodzakelijk zijn, maar ik kan me ineens druk maken om dat soort dingen.
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:52:41 #139
259886 pessie
pi_79293790
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:50 schreef Cantare het volgende:

[..]

Oke, mooi! Op m'n andere lijst (van trotsemoeders.nl ofzo) stond het ook niet, dus het zal wel niet noodzakelijk zijn, maar ik kan me ineens druk maken om dat soort dingen.
Volgens mij vinden pasgeboren baby's het heel vervelend als je dingen over hun hoofd trekt. Je hebt ook van die overslagrompers namelijk, en die truitjes zijn bij de prenatal wel te krijgen.
pi_79293820
luiertruitjes??

Oh die overslagrompers zijn wel handig ja, dan zit je niet zo te kutten met dat nekkie dat alle kanten op gaat
pi_79293851
Ja een overslagrompertje ken ik wel, maar een rompertje is geen hemdje of truitje. En overslagrompertjes zijn wel handig, maar bijvoorbeeld die stretchrompertjes van de hema, die kan je bij het hoofdgat ook zo erg uitrekken dat je baby echt niet merkt dat er iets over het hoofdje gaat.
pi_79293856
Overslagrompers lijken mij ook fijner dan over-hoofd-trek-rompers

Maar het ging me vooral om die overslaghemdjes en luiertruitjes. Of dat nou iets anders is dan "gewone" overslagtruitjes.
pi_79293939
Ik zou haar echt terug mailen om het te vragen, maar ik ben dan ook erg nieuwsgierig En benieuwd of ze het zelf wel weet
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:56:26 #144
259886 pessie
pi_79293945
Ik heb net even gekeken naar wat ik van mn moeder had gekregen en dat is een overslagromper en een overslagtruitje. Van Frendz (dus te koop bij V&D).
pi_79294040
hiero, Hema heeft luiertruitjes
en een actiefoto

t is gewoon een soort vestje zeg maar dat op de rug sluit (althans, zo deed mijn vk het). Achteraf vond ik het fijn om te hebben, ondanks dat ze in augustus geboren is was het precies die paar dagen ineens best fris.
Overslagrompers vond ik zelf superfijn, hebben ze bij Hema en H&M ook. En een overslagtruitje kan handig zijn ja.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79294067
Ja maar wanneer trek je dat dan aan?
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:00:31 #147
259886 pessie
pi_79294069
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:54 schreef Cantare het volgende:
Overslagrompers lijken mij ook fijner dan over-hoofd-trek-rompers

Maar het ging me vooral om die overslaghemdjes en luiertruitjes. Of dat nou iets anders is dan "gewone" overslagtruitjes.
Ik denk dat jij een vreemde lijst hebt

En ik denk dat overslaghemdjes overbodig zijn, het kind heeft al een romper en een trui aan, een hemd lijkt me dan erg overbodig. En luiertruitjes, als ik in mijn verbeelding ga zoeken naar wat het zou kunnen zijn dan denk ik aan een truitje bovenop een luier. Wat onzinnig is want daar heb je een romper voor en een overslagtruitje...

Misschien toch even naar haar bellen? Je zukt vast de eerste niet zijn.

En ik keek net weer eens op de lijst van mijn kraambureau en daar staat helemaal niets aan overslag op. Was wel van plan voor de eerste paar dagen overslag spullen te gebruiken...
pi_79294091
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:00 schreef Cantare het volgende:
Ja maar wanneer trek je dat dan aan?
's ochtends
pi_79294102
pi_79294112
Een rugsluiting lijkt me nou juist helemaal niet zo handig voor bij een pasgeboren kindje Wel een super lieve foto trouwens Huup
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:02:23 #151
259886 pessie
pi_79294134
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:59 schreef huuphuup het volgende:
hiero, Hema heeft luiertruitjes
en een actiefoto

t is gewoon een soort vestje zeg maar dat op de rug sluit (althans, zo deed mijn vk het). Achteraf vond ik het fijn om te hebben, ondanks dat ze in augustus geboren is was het precies die paar dagen ineens best fris.
Overslagrompers vond ik zelf superfijn, hebben ze bij Hema en H&M ook. En een overslagtruitje kan handig zijn ja.
Ok, nu snap ik het allemaal ook een stuk beter! Dank voor de vraag Cantare, je hebt bij mij ook weer een mysterie opgelost!
pi_79294184
Oh ik word helemaal emo van die foto Huup
pi_79294235
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:00 schreef pessie het volgende:
lijst van mijn kraambureau
Oh, ik zie dat er ook een lijst in m'n kraamdagboek staat
Staan geen gekke luieromslagrompertrui-dingen op, dus ik ga die aanhouden.
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:06:22 #154
259886 pessie
pi_79294277
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:05 schreef Cantare het volgende:

[..]

Oh, ik zie dat er ook een lijst in m'n kraamdagboek staat Staan geen gekke dingen op, dus ik ga die aanhouden. :p
Ik heb al zo'n last van mn banden....

Even ademen... Hebben we eindelijk door wat wat is, houd je een andere lijst aan!
pi_79294313
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:01 schreef tessie het volgende:
Een rugsluiting lijkt me nou juist helemaal niet zo handig voor bij een pasgeboren kindje Wel een super lieve foto trouwens Huup
Ik begrijp het ding nog steeds niet helemaal
ik had hem gekocht gevraagd en gekregen omdat Kleurdoos hem bij Elin als gewoon vestje aandeed en dat stond zo poepig. Had hem in de ziekenhuistas gegooid voor het geval ze ons uitgekozen setje misschien te koud zouden vinden ofzo of ze alles onder zou poepen of weet ik veel.
Maarja, dan gaat iemand dus je kind aankleden en die trekt gewoon alles uit de tas dat erin zit Gelukkig begreep ze nog wel dat mn kind geen 3 rompertjes aan hoefde
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79294369
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:07 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik begrijp het ding nog steeds niet helemaal
ik had hem gekocht gevraagd en gekregen omdat Kleurdoos hem bij Elin als gewoon vestje aandeed en dat stond zo poepig. Had hem in de ziekenhuistas gegooid voor het geval ze ons uitgekozen setje misschien te koud zouden vinden ofzo of ze alles onder zou poepen of weet ik veel.
Maarja, dan gaat iemand dus je kind aankleden en die trekt gewoon alles uit de tas dat erin zit Gelukkig begreep ze nog wel dat mn kind geen 3 rompertjes aan hoefde
Haha, ik had echt veeeeeel te veel bij me...
pi_79294378
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:03 schreef Orea het volgende:
Oh ik word helemaal emo van die foto Huup
ik ook
ze drukte zich vanmorgen alweer op, alsof ze een kickstart naar kruipen aan het maken is mijn hemel wat gaat het hard dan als ik die foto's zie zeg!
Als ik mn ogen dichtdoe kan ik de schopjes nog 'voelen' bij wijze van.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79294486
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:00 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik denk dat jij een vreemde lijst hebt

En ik denk dat overslaghemdjes overbodig zijn, het kind heeft al een romper en een trui aan, een hemd lijkt me dan erg overbodig. En luiertruitjes, als ik in mijn verbeelding ga zoeken naar wat het zou kunnen zijn dan denk ik aan een truitje bovenop een luier. Wat onzinnig is want daar heb je een romper voor en een overslagtruitje...

Misschien toch even naar haar bellen? Je zukt vast de eerste niet zijn.

En ik keek net weer eens op de lijst van mijn kraambureau en daar staat helemaal niets aan overslag op. Was wel van plan voor de eerste paar dagen overslag spullen te gebruiken...
Komt het overslaghemdje niet in plaats van het rompertje?

Nou ja, in ieder geval iets dat je je kindje makkelijker aan kunt trekken dan een rompertje. Ik weet het ook niet
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:16:02 #159
259886 pessie
pi_79294631
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:12 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Komt het overslaghemdje niet in plaats van het rompertje?

Nou ja, in ieder geval iets dat je je kindje makkelijker aan kunt trekken dan een rompertje. Ik weet het ook niet
Maar een romper is toch veel warmer dan een truitje? Als ik kijk op de foto wat het is dan lijkt het me behoorlijk tochten terwijl een romper toch heel mooi aansluit (mits je een goede maat hebt natuurlijk).
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:50:38 #160
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79301249
Ik heb bij drie kinderen nóóóóit luiertruitjes gebruikt! Zou ook niet weten wat het zijn...
pi_79301286
overslag dingen.. Hier ook nog nooit van gehoord.. Heb het wel gehad maar wist niet dat het zo heette
Heb het hier weinig gebruikt en was erg blij met de over het hoofd trek rompertje dingen veel sneller dan al die stomme kleine knoopjes bij zo'n andere romper

Vandaag het eerste jasje gekocht voor ons babytje *lieflieflief* De Zeeman heeft echt leuke spullen!! Was maar goed dat ik verder niks meer mag kopen van mezelf want anders had ik het allemaal gekocht denk ik.. kost niks!
Altijd blijven lachen... :)
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:54:40 #162
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79301448
Mijn kind paste niets van de nieuwe kleertjes die we hadden meegenomen. Man met zus nog even snel de winkel ingedoken voor prematuur kleertjes, en het kind was heul niet prematuur of heul klein, gewoon een heel dun kindje.. Zag er de eerste weken echt niet uit Alles was veul te groot
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  donderdag 18 maart 2010 @ 17:04:31 #163
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79301955
De overslaghemdjes vond ik echte ondingen. Het zou voor het kindje wel prettiger moeten zijn maar voor de moeder is het rottig. Het idee erachter is dat je niet over het hoofdje van het kindje gaat maar enkel de armpjes in de mouwen doet en de overslag dichtstrikt.
pi_79302895
Wel gehoord van die overslagdingessen, maar heb er geen. Ga ik niet kopen ook, denk ik.

Ik zit een klein beetje te zijn. Mijn bestelling van de H&M zegt vanaf vanmorgen: chauffeur onderweg en ik heb nog niets gezien. Kan ik wel vergeten vandaag, denk ik. En er zitten zulke toffe boxpakjes bij
pi_79302945
Ik moet vaker zeuren

De bel + pakketje
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:08:36 #166
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79304358
Haha Orea... jij bent je echt suf aan het kopen he?

Wie heeft er een parttime kok in de aanbieding, die hier even rond vier uur eten komt koken en dan weer ophoepelt? Of eigenlijk, misschien maar tafeltje-dekje ...

(ik word zó misselijk van eten koken... echt heel erg naar! Helaas is mijn man ook veel te laat thuis om dat voor me te kunnen doen... en 'makkelijk' eten kan ik niet klaarmaken want daar zit vaak knoflook in, en dat kan ik nu echt niet hebben (het idee alleen maakt me vaak al misselijk...) dus... tips gezocht )
pi_79304962
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:08 schreef Suzanna het volgende:
Haha Orea... jij bent je echt suf aan het kopen he?

Wie heeft er een parttime kok in de aanbieding, die hier even rond vier uur eten komt koken en dan weer ophoepelt? Of eigenlijk, misschien maar tafeltje-dekje ...

(ik word zó misselijk van eten koken... echt heel erg naar! Helaas is mijn man ook veel te laat thuis om dat voor me te kunnen doen... en 'makkelijk' eten kan ik niet klaarmaken want daar zit vaak knoflook in, en dat kan ik nu echt niet hebben (het idee alleen maakt me vaak al misselijk...) dus... tips gezocht )
Grote hoeveelheden klaarmaken en dan in de vriezer?
Word je wel misselijk van, maar niet elke avond.
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:36:33 #168
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79305283
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:26 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Grote hoeveelheden klaarmaken en dan in de vriezer?
Word je wel misselijk van, maar niet elke avond.
Of je man grote hoeveelheden laten maken en dan invriezen.

En het wordt een beetje zomer, salades, soepjes (ingevroren natuurlijk), bammetjes, mogen weer
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_79305413
Whahaha ja zo lijkt het wel hè? Ik heb behoorlijk wat geld gespaard afgelopen jaar dus heerlijk om nu lekker positiekleding enzo te kunnen aanschaffen... En we hebben heel veel geld uitgespaard aan het kamertje, dus mag ik los gaan op de kleertjes enzo

En qua eten, idd wat CP en Basboussa zeggen.... Ben je de hele dag misselijk? Of zou je op een minder misselijk moment wat kunnen maken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Orea op 18-03-2010 18:47:05 ]
pi_79305590
En als het goed weer is het raam openzetten tijdens het koken zodat de luchtjes sneller vervliegen. En de afzuigkap op turbo.

Lekker hoor Orea, dat je los kunt op kleertjes enzo. Ik moet eerst nog even goed uitzoeken wat we al hebben liggen (bijna alles gekregen) en dan kijken wat er nog bij kan en mag
pi_79305953
CP same here.. we hebben al zoveeeeeeeeeeeeel moet eerst de boel maar eens goed uitzoeken
pi_79308960
Zo ik kreeg net een duw
Hand van de meneer gepakt, die ertegenaan gehouden en BAM!

Pittig dametje geloof ik
pi_79309095
Leuk he?!
pi_79309172
Ja Merkte het vannacht ook, dan draai ik me om en dan voel ik mijn buik gewoon golven van binnen

Wat dát betreft wordt het steeds leuker
pi_79309986
Oh leuk is dat Orea!
Toen Graeme nog in mn buik zat, heeft hij een keer 's nachts mn Lief wakker geschopt toen we lepeltje-lepeltje lagen (en ik sliep gewoon door )
pi_79310175
Oh dat klinkt ook
pi_79311068
Hier heel de middag een 'glijdend' kind. En dan steeds een elleboog op gevoelige plekken en dan weer draaien en dan een knie op een andere gevoelige plek. Nu mag het wel weer even rustig aandoen hoor
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:03:56 #178
259886 pessie
pi_79311554
Ik stond net onder de douche, en hield mn hand tegen de onderkant van mn buik gedrukt, en toen was daar volgens mij een voetje! En een paar minuten deed ie het weer!!!

Als ik jullie verhalen zo lees vermoed ik dat ik een heel rustig kind heb, maar dat klopt wel als ik naar z'n ouders kijk
pi_79311940
Ik ben natuurlijk al wat verder he
En eerst waren het schopjes. Toen voelde ik af en toe wat langs glijden. En nu blijft er soms ergens een hard uitsteeksel ergens hangen. De ruimte wordt duidelijk kleiner
pi_79311985
Jen gaf ik op het eind gewoon een por terug hoor...
pi_79312418
De bewegingen van ons kind zijn vooral nog heel kriebelig en lief. Ben benieuwd of en wanneer hij/zij de tent gaat afbreken.

Zegt het bewegen van de baby in je buik eigenlijk iets over hoe beweeglijk het kind is als het geboren is?
pi_79312434
Dat heb ik nu ook al ja
Soort van gevecht om de buik. Kind denkt 'mijn buik' en steekt lekker een elleboogje waar 't 'em blieft.
Ik denk: 'mijn buik' en duw dat elleboogje weer terug.
Kind denkt weer: 'de brutaliteit!' en steekt elleboog ergens anders.

pi_79312463
CP weet wat je bedoeld! Had ik bij Shenaya ook... Op een gegeven moment had ik ook een scheve buik omdat mevrouw aan een zijde lag was ook wel grappig om te zien!

Moet zeggen dat het nu met 24 weken soms ook al iets zeer doet...
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:47:37 #184
259886 pessie
pi_79314078
CP dat klinkt echt heel grappig!
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:21:24 #185
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79315889
Schaamteloze crosspost!

Teigetje heeft sinds eergisteren een nieuwe favoriete knuffel; een poppetje wat ik tijdens mijn 1e bezoek aan de vk kreeg. Het komt uit een Zwitsel tasje en schijnt er in meerdere kleuren te zijn.

Teigetje krijgt deze knuffel (vooral 't mutsje) in haar handjes om te voorkomen dat ze de beademingsbuis uit haar neus smurft, daar is ze namelijk erg goed in!

Ik heb 1 exemplaar en ben op zoek naar nog een aantal van zulke poppetjes! Van Vicky heb ik er al 1 aangeboden gekregen ( ) maar ik zoek er nog meer.

Elke knuffel in de couveuse moet 1 keer per week gewassen worden. Daarom heb ik van elke knuffel 2 exemplaren. Dan kan de schone de couveuse in als de vieze mee naar huis gaat om gewassen te worden.
Ook heeft ze sinds vorige week woensdag een ventje naast haar liggen wat ook al zo'n ieniemienie is, voor hem ben ik (namens zijn ouders!) ook op zoek naar 1, liefst twee exemplaren.

Mochten er nou veel mensen zijn die me zo'n popje kunnen sturen dan wil ik de rest aan de afdeling geven zodat ze die uit kunnen delen aan de ouders van nieuwe prematuurtjes op de afdeling!

Morgen bel ik de verloskundige ook, hopelijk kunnen zij me er ook nog wat bezorgen!

Samenvatting:
Wie heeft er zo'n popje thuis liggen, doet er niks mee en wil die naar me opsturen? Ik ben uiteraard bereid om de verzendkosten te betalen!

Het bewuste popje:

Het popje in actie:

Mocht je er 1 hebben, wil je me dan PM'en?
A grand adventure has begun.
pi_79316223
Ik heb 'm in het lichtblauw. Heb je daar wat aan?
pi_79316261
ik heb je gepm'ed keshet!
*poef* nu is het weg
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:39:03 #188
265732 Keshet
pi_79316740
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:28 schreef Cantare het volgende:
Ik heb 'm in het lichtblauw. Heb je daar wat aan?
Ik zag net je pm.

Ja! Alle kleurtjes van de regenboog zijn van harte welkom!
pi_79317151
Maak je dan een foto als je een boel kleuren bij elkaar hebt???
*poef* nu is het weg
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:47:54 #190
265732 Keshet
pi_79317214
Ja, dat doe ik zeker! Leuk idee!
  donderdag 18 maart 2010 @ 23:44:11 #191
273841 Rarekwast_
eigenlijk heel normaal
pi_79319674
In deeltje 584 had ik voor 't laatst wat gepost, nu alweer deel 637

Maar in ieder geval gaat het hier nog steeds uitstekend!
Ons kindje groeit goed en zo ook het buikje van mijn (inmiddels) vrouw!
Ze lag laatst een tukje te doen op de bank en ik zag tussen de ademhalingen door de buik gewoon bewegen heel gaaf om te zien

Nog 9 weken en 4 dagen te gaan
Babykamer is klaar (compleet met winnie de pooh gordijnen ), wandelwagen is in huis, autostoeltje, kleertjes, badje etc.
We moeten wel nog flesjes en een apparaat om de flesjes te steriliseren.. iemand goede suggesties?
pi_79323183
Leuk Rarekwast! Jullie zijn er dus bijna helemaal klaar voor

De difrax babyflesjes schijnen het beste te zijn. Sterilisatie apparaat weet ik niets van...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_79323216
*meldt*

Dat van die schopjes komt me zo bekend voor. Eerst is het kriebelig, dan schopjes, maar nu schuiven er hele ledematen voorbij en zoals CP zegt, als je 'tegendruk' geeft wordt het alleen maar erger, zo leuk.

Hier gistermiddag heerlijk 1,5 uur gelopen in het zonnetje over de boulevard en door de duinen, daar knapt een mens van op zeg!
Gisteravond hadden wij de laatste 'les' haptonomische zwangerschapsbegeleiding... leverde hylarische momenten op. Met name die bij een aantal van mijn 'poses' aangaf toch liever niet op de plek te willen staan waar hij op dat moment stond, hij keek dan namelijk HET gat in en dat was volgens hem toch niet helemaal de bedoeling. Moest ik dus ook echt persen, maar er zat een scheet dwars die er toch echt uit zou floepen als ik echt echt echt zou gaan persen zoals het (volgens mij) moest. Gelukkig heb ik 'm binnen weten te houden. Tijdens de bevalling zal dat wel anders zijn, maar dan 'mag' het, toch?!

Ik ga weer arbeiten. Fijne dag dames!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 08:06:08 #194
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79323511
Willem is een soort van kabouter plop, want bij mij voelt het nog steeds een beetje als plopjes al komen er soms ineens ook wel PLOP's voorbij. Martijn voelt het alsof er iemand tegen z'n hand tikt... Overigens voel ik het al wel als Willem naar de hand van Martijn 'toekruipt' Dat gaat namelijk wat minder geleidelijk en dan voel ik het gewicht in de ballon van binnen verschuiven. Naar z'n papa toe

Suzanna, ik heb een tijdje slecht gedaan en veel eten laten komen Gelukkig was het bij mij maar een paar weken dat het niet zo lekker ging met koken.... Het begint nu overigens wel weer saladetijd te worden, dus wellicht dat je met een aantal stevige maaltijdsalades ook een stukje vooruit komt?

Orea, gewoon lekker van genieten hoor. Zolang het kan en je er het geld voor (over) hebt zou ik vooral lekker doen. Ik ben ook koopziek, alleen zit ik vooral op de tweedehands toer, stukkie goedkoper ook Ik vind het ook wel leuk om dingen te krijgen van mensen, zo heb ik weer zakken vol van een collega gehad. Sommige dingen zijn echt enorm stom, maar er zitten ook enorme leuke spulletjes tussen Overigens denk ik ook echt dat het scheelt dat ik een jongen krijg, bij een meisje zou ik ook vast en zeker mezelf veel minder vaak weten te bedwingen...

Keshet, ik ben deze zwangerschap alleen bij de Gyn geweest, maar volgens mij kreeg ik bij een van m'n zwangerschappen vorig jaar ook zo'n popje toen ik nog wel bij de verloskundige liep. Ik ga eens voor je kijken of ik het nog heb. (na de bewuste miskraam weet ik niet meer precies wat ik met alle spulletjes gedaan heb)

Rarekwast, volgens mij maakt het niet zoveel uit. Ik heb gekozen voor Tommee Tippie, close to nature omdat ze enigzins op de tepel lijkt en ik primair borstvoeding wil gaan geven. Slechte dingen zijn er sowieso niet te koop hier in NL volgens mij. Het is maar wat je zelf het prettigst vind.

NIKKI_ ook Hapto.... Die ontspanningsoefeningen zijn heerlijk he? Ik ben nu met de eerste drie behandelingen bezig waarbij Martijn vooral nog leert om met Willem te spelen en mij te laten ontspannen. De standjes komen vast in de laatste drie behandelingen aan bod tegen de 34 weken. Dan leer je inderdaad ook persen enzo. Ik was al dol op Haptonomie, maar ik merk nu dat Martijn het ook wel heel erg fijn vind. Vooraf vond ie het wat zweverig, maar nu hij goed meedoet merkt hij ook het effect....

Hier blijven de nachten heerlijk, ik slaap zo ontzettend lekker... Ik merk wel dat m'n bloeddruk wat laag is momenteel, ben overdag vaak wat slapjes. Dat los ik dan op door te eten, dus dat is wat minder Verder is het nestelen zo'n beetje begonnen, ben nogal opruimerig en voel de druk van nog maar een X-aantal weken hebben voor het huis helemaal op orde moet zijn. (alsof Willem ziet dat we de bijkeuken ook onder handen hebben genomen, maar goed )

Fijne dag allemaal, de achterdeur staat hier alweer open omdat het buiten wederom heerlijk is. Geniet ervan!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_79325012
Zo daar ben ik ook weer
Mijn zoon wordt ook steeds sterker
Was gisteravond met de Angelsounds aan het luisteren en toen kwam dat ding dus omhoog haha. Had ik laatst ook toen ik 's avonds in mijn bed aan mijn buik aan t voelen was dat ik een schopje tegen mijn hand kreeg. Zo leuk allemaal haha.

Ik heb gelukkig ook geen last van gebroken nachten. Ik word alleen standaard 1 keer per nacht wakker om te plassen. En das echt abnormaal voor mijn doen haha.

Ik heb gister ook weer lekker veel spulletjes gekocht voor hem Ach ja zolang het kan doe ik het ook gewoon haha.
Morgen ga ik naar een kledingbeurs, ben benieuwd hehe. Ga met mn zus, een vriendin van haar en nog iemand.
Ik ben iig van plan niet zoveel te kopen (of zoals ik gisteren zei: ik ben van plan niets te kopen, en toen keek mijn vriend mij aan van ja, tuuuuurlijk haha)

Hier is t geen lekker weer Tis regenachtig, of iig bewolkt En dan heb ik een vrije dag haha
pi_79325140
Hmm..
Daar zit ik dan....

Vanochtend had ik, net als gisteren, een beetje last van m'n bekken. 's Middags ging het wel, ik heb gewoon heel veel gezeten op m'n werk en juist af en toe rustig gewandeld.
En vanochtend, toen we in de koffiekamer zaten en het tijd was om te beginnen stond ik op en toen hoorde ik KNAK.
Toen dacht ik: dit kan een goede knak zijn, maar ook een verkeerde.
Bleek dus het laatste te zijn en toen stond ik huilend in het kamertje van m'n collega. Zij heeft m'n klas even opgevangen en toen ik na 15 minuten dacht het gaat wel weer ben ik naar m'n klas gegaan....
maar....
Daar barstte ik in tranen uit en tja, om op díé manier voor de klas te staan... dus nu zit ik thuis..

En oooo wat voel ik mij een aansteller, maar ondertussen weet ik heel goed dat het gewoon niet gaat... zucht.
Want ze lacht alleen nog naar mij!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:37:02 #197
259886 pessie
pi_79325237
Goedemorgen dames.

Teigetje ligt lekker te spelen zag ik!

En hier heb ik gisteravond mn man door het huis gejaagd met stofzuiger. Ik heb op het moment nogal last van mn banden en iedere keer dat ik iets zwaars doe doet het weer pijn. En ik had ook nog een endje gelopen gisteren dus daarna liep ik helemaal krom. Nou ja, dit gaat weer over en dit is veel minder erg dan overgeven en misselijk. Ik voel me goed

Ik had het gisteren met mn schoonzus over de TENS. Toen zei mn schoonzus dat ik volgens haar het ook echt wel zonder pijnbestrijding kan. Ze bedoelde het heel lief en zo heb ik het ook opgevat hoor, ze is ten slotte al 3/4 keer bevallen (met een tweeling telt dat als 1 of als 2 keer?). Alleen nu weet ik niet zo goed wat ik er van moet denken... Hebben jullie ook mensen in jullie omgeving die het heel goed bedoelen maar waardoor jullie in de war raken? Ze zei dat ik het beste kon wachten tot we de cursus gedaan hebben voordat ik een TENS bestel, maar tegen de tijd dat de cursus afgelopen is, is het te laat om er een te bestellen .
En alsjeblieft geen grappen over pijngrenzen, ik weet niet eens of ik er een heb.
pi_79325272
@ rarekwast, ik ben altijd erg tevreden over de Difrax flessen geweest... Hebben jullie een vaatwasser? dan is namelijk een flessensteralisator niet nodig! In de vaatwasser zetten is namelijk voldoende.. Dus bespaar je weer geld.. Wij hebben m nooit gehad en ze altijd in de vaatwasser gedaan!!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:41:11 #199
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79325339
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:38 schreef Lieszdraaijer het volgende:
@ rarekwast, ik ben altijd erg tevreden over de Difrax flessen geweest... Hebben jullie een vaatwasser? dan is namelijk een flessensteralisator niet nodig! In de vaatwasser zetten is namelijk voldoende.. Dus bespaar je weer geld.. Wij hebben m nooit gehad en ze altijd in de vaatwasser gedaan!!
Meen je dat nou van die vaatwasser? Dan heb ik m'n magnetronsterelisator dus voor niets gekocht...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_79325480
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:37 schreef pessie het volgende:

Ik had het gisteren met mn schoonzus over de TENS. Toen zei mn schoonzus dat ik volgens haar het ook echt wel zonder pijnbestrijding kan. Ze bedoelde het heel lief en zo heb ik het ook opgevat hoor, ze is ten slotte al 3/4 keer bevallen (met een tweeling telt dat als 1 of als 2 keer?). Alleen nu weet ik niet zo goed wat ik er van moet denken... Hebben jullie ook mensen in jullie omgeving die het heel goed bedoelen maar waardoor jullie in de war raken? Ze zei dat ik het beste kon wachten tot we de cursus gedaan hebben voordat ik een TENS bestel, maar tegen de tijd dat de cursus afgelopen is, is het te laat om er een te bestellen .
En alsjeblieft geen grappen over pijngrenzen, ik weet niet eens of ik er een heb.
mijn zus zegt altijd dat als de verloskundige vraagt of ik een slaaptablet wil dat ik dat moet doen.
Gewoon een ruggenprik moet nemen als het niet gaat haha.
Dat komt door haar bevalling
Ze had al sinds 5 december voorweeën enzo, had al een paar nachten niet geslapen daardoor. Dus toen ze moest bevallen (ze is op 11 december bevallen) was ze gewoon te moe. Ze denkt zelf dat het daardoor niet lukte.
Ze wilde zelf geen ruggenprik, heeft wel pethidine gekregen en uiteindelijk ook een ruggenprik toen de verpleegkundige er soort van op aandrong. Maar goed werd uiteindelijk toch nog een keizersnee.
Dus ik zou gewoon van te voren al dingen regelen enzo haha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')