abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79292379
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
Spannend maffemuts. Ik zou niet durven hoor, zwanger solliciteren
Achteraf gezien heb ik dat ook gedaan, niets engs aan hoor.

Alleen je baas vertellen dat je zwanger bent... net na je proeftijd... Dat vond ik wel een beetje eng.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:17:45 #127
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_79292380
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
Spannend maffemuts. Ik zou niet durven hoor, zwanger solliciteren
Heeft niks met durf te maken eerlijk gezegd, meer met verplichtingen om te solliciteren (tot ww daadwerkelijk vast gesteld is zelfs officieel voor een fulltime baan in de zorg t 1e jaar, daarna verplicht om alles te solliciteren) Gelukkig is mijn werkcoach niet al te moeilijk en zei ze dat ik gewoon op een partime functie mocht solliciteren en eergisteren werd ik dus gebeld. Aan de ene kant hoop ik dat het idd iets word, is toch een vast inkomen van minimaal 803 euro p/m waarvan mooi nog een kinderkamer, vakantie, uitzet etc aangeschaft kan worden, en natuurlijk bekkenfysio. Alwel in overleg een fysiobal besteld afgelopen week op aanraden van de bekkenfysio
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_79292388
Heb je geen vuilniszakken in huis Ticoo? (klikozakken kan ook)
pi_79292409
Maar is het tegelijk toch niet handig om er wel eerlijk over te zijn, dat je 4 maanden zwanger bent? Je loopt het risico niet aangenomen te worden, en dat wil je natuurlijk niet. Maar ik kan me voorstellen dat een werkgever zich ook wel een beetje belazerd voelt als een nieuwe werknemer na een week of 3 komt melden dat ze zwanger is. Het mág wel, maar of het goed is voor de werkrelatie...
pi_79292797
Maarja, tis wel een beetje de cultuur die nederlandse bedrijven zelf afroepen... Als je vooraf meld dat je zwanger bent, melden ze je dat ze een betere kandidaat hebben
pi_79292815
Wat cantare zegt dus... Ik zou zoiets ook echt niet voor me kunnen houden tijdens een sollicitatie. Zou echt het idee hebben dat ik ze naai

Maar als het zou moeten, tsja, dan zou ik het ook wel gewoon doen ja

Ik ga na de bevalling maar weer druk solliciteren
pi_79292855
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:28 schreef Orea het volgende:
Maarja, tis wel een beetje de cultuur die nederlandse bedrijven zelf afroepen... Als je vooraf meld dat je zwanger bent, melden ze je dat ze een betere kandidaat hebben
Ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen. Hangt natuurlijk ook van de functie en de kandidaten af.
pi_79293214
Ja, ik begrijp ook wel dat het zo gaat, hoor. Maar ik zou zelf toch de hele tijd (tot ik het verteld heb) met knikkende knietjes rondlopen.

Ik "moet" per 1 februari stage lopen, dus doe ik er goed aan in september alvast te beginnen met brieven schrijven. Hopelijk kunnen de gesprekken wel even wachten tot eind 2010, want om nou met een net bevallen lijf, bomvol hormonen en wallen tot op de grond aan te komen schuiven...
pi_79293354
Ik zou het zelf ook niet kunnen hoor maar ik begrijp het wel. Vooral als je 'moet' solliciteren.
pi_79293461
He, ff wat anders he. Ik kreeg een e-mail van de verloskundige met een lijst voor de babyuitzet. Daar stond o.a. op:

-Rompertjes
-Overslaghemdjes
-Luiertruitjes

-Is een overslaghemdje hetzelfde als een overslagtruitje? Als ik erop Google dan vind ik namelijk vooral van die superneutrale witte dingen, maar je kunt toch ook gewoon truitjes kopen die een beetje makkelijk aan gaan?
-Waar zijn luiertruitjes goed voor?
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:45:13 #136
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79293499
Ik weet het niet, maar ik snap wel dat je dat wat stil houd totdat je aangenomen bent. Verder vraag ik me af of ze dan echt niet doorhebben dat je zwanger bent.

En wat betreft solliciteren, ik heb eigenlijk nooit gesolliciteerd, dus hoe dat werkt...
pi_79293620
Ik heb nog nooit van overslaghemdjes en luiertruitjes gehoord

Toen ik zwanger bleek te zijn van Graeme, had ik net de laatste werkdag op mijn oude werk, en zou een week later bij mijn nieuwe baan beginnen Toen heb ik het toch ook echt daar de eerste maand niet verteld, en pas toen mijn proeftijd voorbij was. Gelukkig maar, want anders hadden ze me echt tijdens mn proeftijd al weggestuurd.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79293679
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:48 schreef tessie het volgende:
Ik heb nog nooit van overslaghemdjes en luiertruitjes gehoord
Oke, mooi! Op m'n andere lijst (van trotsemoeders.nl ofzo) stond het ook niet, dus het zal wel niet noodzakelijk zijn, maar ik kan me ineens druk maken om dat soort dingen.
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:52:41 #139
259886 pessie
pi_79293790
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:50 schreef Cantare het volgende:

[..]

Oke, mooi! Op m'n andere lijst (van trotsemoeders.nl ofzo) stond het ook niet, dus het zal wel niet noodzakelijk zijn, maar ik kan me ineens druk maken om dat soort dingen.
Volgens mij vinden pasgeboren baby's het heel vervelend als je dingen over hun hoofd trekt. Je hebt ook van die overslagrompers namelijk, en die truitjes zijn bij de prenatal wel te krijgen.
pi_79293820
luiertruitjes??

Oh die overslagrompers zijn wel handig ja, dan zit je niet zo te kutten met dat nekkie dat alle kanten op gaat
pi_79293851
Ja een overslagrompertje ken ik wel, maar een rompertje is geen hemdje of truitje. En overslagrompertjes zijn wel handig, maar bijvoorbeeld die stretchrompertjes van de hema, die kan je bij het hoofdgat ook zo erg uitrekken dat je baby echt niet merkt dat er iets over het hoofdje gaat.
pi_79293856
Overslagrompers lijken mij ook fijner dan over-hoofd-trek-rompers

Maar het ging me vooral om die overslaghemdjes en luiertruitjes. Of dat nou iets anders is dan "gewone" overslagtruitjes.
pi_79293939
Ik zou haar echt terug mailen om het te vragen, maar ik ben dan ook erg nieuwsgierig En benieuwd of ze het zelf wel weet
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:56:26 #144
259886 pessie
pi_79293945
Ik heb net even gekeken naar wat ik van mn moeder had gekregen en dat is een overslagromper en een overslagtruitje. Van Frendz (dus te koop bij V&D).
pi_79294040
hiero, Hema heeft luiertruitjes
en een actiefoto

t is gewoon een soort vestje zeg maar dat op de rug sluit (althans, zo deed mijn vk het). Achteraf vond ik het fijn om te hebben, ondanks dat ze in augustus geboren is was het precies die paar dagen ineens best fris.
Overslagrompers vond ik zelf superfijn, hebben ze bij Hema en H&M ook. En een overslagtruitje kan handig zijn ja.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79294067
Ja maar wanneer trek je dat dan aan?
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:00:31 #147
259886 pessie
pi_79294069
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:54 schreef Cantare het volgende:
Overslagrompers lijken mij ook fijner dan over-hoofd-trek-rompers

Maar het ging me vooral om die overslaghemdjes en luiertruitjes. Of dat nou iets anders is dan "gewone" overslagtruitjes.
Ik denk dat jij een vreemde lijst hebt

En ik denk dat overslaghemdjes overbodig zijn, het kind heeft al een romper en een trui aan, een hemd lijkt me dan erg overbodig. En luiertruitjes, als ik in mijn verbeelding ga zoeken naar wat het zou kunnen zijn dan denk ik aan een truitje bovenop een luier. Wat onzinnig is want daar heb je een romper voor en een overslagtruitje...

Misschien toch even naar haar bellen? Je zukt vast de eerste niet zijn.

En ik keek net weer eens op de lijst van mijn kraambureau en daar staat helemaal niets aan overslag op. Was wel van plan voor de eerste paar dagen overslag spullen te gebruiken...
pi_79294091
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:00 schreef Cantare het volgende:
Ja maar wanneer trek je dat dan aan?
's ochtends
pi_79294102
pi_79294112
Een rugsluiting lijkt me nou juist helemaal niet zo handig voor bij een pasgeboren kindje Wel een super lieve foto trouwens Huup
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')