ElmarO | zondag 14 maart 2010 @ 14:13 | |
Hier verder. ![]() | ||
PPL | zondag 14 maart 2010 @ 14:13 | |
Vettel sector 1 in 33.1 | ||
-Hans- | zondag 14 maart 2010 @ 14:13 | |
Vettel gaat stuk !!!! | ||
Schunckelstar | zondag 14 maart 2010 @ 14:13 | |
vettel ![]() | ||
ChatGirl | zondag 14 maart 2010 @ 14:13 | |
Wat was er nu met Vettel? | ||
dronkeykong | zondag 14 maart 2010 @ 14:13 | |
Aan de kant met die kromme red bull | ||
Walter_Sobchak | zondag 14 maart 2010 @ 14:13 | |
Een typische Alonso-overwinning: de auto voor hem valt uit. Hoe verrassend. | ||
Ofyles2 | zondag 14 maart 2010 @ 14:13 | |
Gebeurt er toch noch iets... | ||
Libris | zondag 14 maart 2010 @ 14:13 | |
Bye Bye Vettel ![]() | ||
beantherio | zondag 14 maart 2010 @ 14:13 | |
Brundle: "That Red Bull's sick!" ![]() | ||
PPL | zondag 14 maart 2010 @ 14:13 | |
Sector2 gaat dan weer gelijk op voor de top 3 | ||
Captain_Slow | zondag 14 maart 2010 @ 14:13 | |
Dag Vettel ![]() ![]() Maar dan gaat Alonso aan de leiding ![]() ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 14 maart 2010 @ 14:14 | |
![]() | ||
ElmarO | zondag 14 maart 2010 @ 14:14 | |
Fernando P1 ![]() | ||
truedestiny | zondag 14 maart 2010 @ 14:14 | |
YEAAAH | ||
tong80 | zondag 14 maart 2010 @ 14:14 | |
Vettel ![]() ![]() | ||
Mister_T | zondag 14 maart 2010 @ 14:14 | |
Ik ben maximaal ferrari fan, maar dit is lame ![]() | ||
dronkeykong | zondag 14 maart 2010 @ 14:14 | |
Wat een SPANNING dat dit kan in de F1 ![]() | ||
ElmarO | zondag 14 maart 2010 @ 14:14 | |
Ferrari 1 & 2. ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 14 maart 2010 @ 14:14 | |
quote:Dan meot je nog wel 2e liggen, anders win je nog niet. | ||
-Hans- | zondag 14 maart 2010 @ 14:14 | |
Vettel ![]() Go Hamilton ! | ||
franklop | zondag 14 maart 2010 @ 14:14 | |
eins zwei ferrari | ||
Blaxje | zondag 14 maart 2010 @ 14:14 | |
Damn, Ferrari ![]() | ||
truedestiny | zondag 14 maart 2010 @ 14:14 | |
1 en 2 lekker hoor! | ||
Schunckelstar | zondag 14 maart 2010 @ 14:14 | |
godverdomme ![]() ferrari ![]() alonso ![]() ![]() | ||
Atreidez | zondag 14 maart 2010 @ 14:14 | |
Hamilton gaat m ook nog pakken ![]() | ||
Pino112 | zondag 14 maart 2010 @ 14:15 | |
Leuke wedstrijd ![]() | ||
Bluurgh | zondag 14 maart 2010 @ 14:15 | |
Schumacher word ook veel genoemd deze race ![]() | ||
dronkeykong | zondag 14 maart 2010 @ 14:15 | |
Hamilton ![]() | ||
beantherio | zondag 14 maart 2010 @ 14:15 | |
Maar met de Ferrari's gaat het motorisch niet zo lekker, dus de overwinning is nog niet binnen. ![]() | ||
Mister_T | zondag 14 maart 2010 @ 14:15 | |
En vallen de beide Ferrari's stil 3 ronden voor het einde zonder brandstof. Krijgen we Schumi op het podium ![]() | ||
PPL | zondag 14 maart 2010 @ 14:15 | |
In sector1 laat Vettel gewoon anderhalve seconde liggen op Alonso | ||
ElmarO | zondag 14 maart 2010 @ 14:15 | |
Newey heeft weer een motorenmoller gemaakt. ![]() | ||
PPL | zondag 14 maart 2010 @ 14:16 | |
Alonso snelste ronde | ||
Libris | zondag 14 maart 2010 @ 14:16 | |
en nu Massa vs. Alonso? | ||
Captain_Slow | zondag 14 maart 2010 @ 14:16 | |
quote:Het is ook niet heel leuk om zo een race te winnen ![]() | ||
Mister_T | zondag 14 maart 2010 @ 14:16 | |
quote:Denk dat wel veel motor problemen gaan zien dit seizoen ![]() | ||
-Hans- | zondag 14 maart 2010 @ 14:16 | |
Hamilton richting P3. Prima! | ||
Walter_Sobchak | zondag 14 maart 2010 @ 14:17 | |
quote:The Alonso-way! Zo werd ie in 2005 kampioen. | ||
Libris | zondag 14 maart 2010 @ 14:17 | |
quote:En snel... | ||
suikertaartje | zondag 14 maart 2010 @ 14:17 | |
quote:Whehehe, plan! | ||
Mister_T | zondag 14 maart 2010 @ 14:17 | |
Vettel gaat geen eens punten pakken ![]() | ||
PPL | zondag 14 maart 2010 @ 14:17 | |
Alonso wer sneller... | ||
-Hans- | zondag 14 maart 2010 @ 14:18 | |
Daar is Hamilton al ![]() | ||
PPL | zondag 14 maart 2010 @ 14:18 | |
1.58.879 | ||
ElmarO | zondag 14 maart 2010 @ 14:18 | |
Alonso is op dreef. ![]() | ||
mug89 | zondag 14 maart 2010 @ 14:18 | |
Hup Alonso! ![]() | ||
Bluurgh | zondag 14 maart 2010 @ 14:18 | |
mol die maakt wel opmerkingen naar rtl dat ie er niet bij ziet ![]() | ||
Captain_Slow | zondag 14 maart 2010 @ 14:18 | |
quote:Nee, Alonso is veel te snel ![]() | ||
PPL | zondag 14 maart 2010 @ 14:18 | |
Uitlaat... | ||
Mister_T | zondag 14 maart 2010 @ 14:18 | |
Hij zal zo wel ploffen denk ![]() | ||
PPL | zondag 14 maart 2010 @ 14:19 | |
Schumacher persoonlijke snelste ronde 2.00.814 | ||
Nick-GizMo | zondag 14 maart 2010 @ 14:19 | |
Lekker dan ![]() | ||
Captain_Slow | zondag 14 maart 2010 @ 14:20 | |
quote:Een uitlaat zou daar niet voor mogen zorgen.. Ik denk dat Vettel wel in de punten kan eindigen | ||
-Hans- | zondag 14 maart 2010 @ 14:20 | |
HamiltoN !!!!!!!!!!!!!! | ||
Bluurgh | zondag 14 maart 2010 @ 14:20 | |
zoef, lewis erlangs | ||
Mister_T | zondag 14 maart 2010 @ 14:20 | |
hahah gaan ze zitten klappen ![]() | ||
suikertaartje | zondag 14 maart 2010 @ 14:20 | |
Toch vind ik het sip voor Vettel hoor ![]() | ||
beantherio | zondag 14 maart 2010 @ 14:21 | |
Ik zie Hamilton nog wel winnen vandaag. Volgens mij houden die Ferrari-motoren het niet. ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 14 maart 2010 @ 14:21 | |
Button loopt in op Schumi ![]() | ||
-Hans- | zondag 14 maart 2010 @ 14:22 | |
quote:Zou tof zijn ![]() | ||
D. | zondag 14 maart 2010 @ 14:22 | |
quote:Dat zou wel leuk zijn ![]() | ||
-Hans- | zondag 14 maart 2010 @ 14:22 | |
Come on Button !!!!1 | ||
dronkeykong | zondag 14 maart 2010 @ 14:23 | |
En toch is het nog steeds saai | ||
i2Them2 | zondag 14 maart 2010 @ 14:23 | |
quote:Dit dus. Iedereen even zwaar en geen strategie. Beetje jammer. Volgend jaar gewoon weer tanken. En om het nog wat spannender te maken zou je de race kunnen starten door de snelste achter op de grid te plaatsen en de langzaamste vooraan op de grid. Dit zou je dan kunnen baseren op de stand van het kampioenschap of je zou het kunnen baseren op de kwalificatie door daar ook punten voor te geven. Zou iig voor heel wat meer spektakel zorgen ![]() | ||
Captain_Slow | zondag 14 maart 2010 @ 14:24 | |
quote:McLaren = zielig kut team ![]() Wacht, die ![]() ![]() | ||
PPL | zondag 14 maart 2010 @ 14:25 | |
Button kruipt dichter en dichterbij | ||
-Hans- | zondag 14 maart 2010 @ 14:25 | |
quote: ![]() | ||
Bluurgh | zondag 14 maart 2010 @ 14:25 | |
quote:Dat is echt ook het doel van de teams! Op het hoogste niveau autosport voor een hele bak centen een hele goede prestatie afleveren en dan als laatste moeten beginnen aan de race! ![]() | ||
PPL | zondag 14 maart 2010 @ 14:25 | |
En Webber komt er ook al aan. | ||
ElmarO | zondag 14 maart 2010 @ 14:27 | |
quote:En dat groepje is Vettel ook al aan het binnen hengelen. | ||
PPL | zondag 14 maart 2010 @ 14:27 | |
![]() | ||
Arcee | zondag 14 maart 2010 @ 14:27 | |
quote:Nog gewoon 4e, viel wel een beetje mee nog. | ||
Walter_Sobchak | zondag 14 maart 2010 @ 14:29 | |
Wat een ongehoord doodsaaie race is dit geworden. | ||
PPL | zondag 14 maart 2010 @ 14:30 | |
Lewis snelste lap | ||
PPL | zondag 14 maart 2010 @ 14:30 | |
Rosberg en Schumacher personal best en twee seconden sneller dan Vettel | ||
Arcee | zondag 14 maart 2010 @ 14:30 | |
quote:Tevens opmaat voor de rest van het seizoen, zou je zeggen. | ||
-Hans- | zondag 14 maart 2010 @ 14:31 | |
Hamilton 7.7 seconden achter op Massa met nog 6 ronden te rijden.. Gaat 'ie wsl. niet halen. | ||
Captain_Slow | zondag 14 maart 2010 @ 14:32 | |
quote:Die heeft Alonso inmiddels weer verbeterd ![]() | ||
Walter_Sobchak | zondag 14 maart 2010 @ 14:32 | |
quote:Ik vrees het ook. De middenstinten zijn nog saaier dan curling. | ||
Captain_Slow | zondag 14 maart 2010 @ 14:33 | |
quote:Bahrein is ook gewoon een super saai circuit... | ||
tong80 | zondag 14 maart 2010 @ 14:34 | |
quote:Ja daar ligt het aan ![]() ![]() | ||
-Hans- | zondag 14 maart 2010 @ 14:35 | |
quote:Jup, heel saai idd. Totaal geen uitstraling, imho. Daarnaast heeft niemand zin in een DNF bij de eerste race van het seizoen. Maar ik had echt meer verwacht van deze race. | ||
Arcee | zondag 14 maart 2010 @ 14:35 | |
quote:Hoezo? Er is alle ruimte. ![]() | ||
suikertaartje | zondag 14 maart 2010 @ 14:35 | |
![]() Poe hee..er kijkt iemand naar een auto... | ||
Schunckelstar | zondag 14 maart 2010 @ 14:35 | |
quote:al die tilke-rommel is kut ![]() | ||
tong80 | zondag 14 maart 2010 @ 14:35 | |
quote:Ga koken mens. ![]() | ||
PPL | zondag 14 maart 2010 @ 14:36 | |
quote:En nog weer schneller | ||
suikertaartje | zondag 14 maart 2010 @ 14:36 | |
quote:Neh. | ||
Captain_Slow | zondag 14 maart 2010 @ 14:37 | |
Er is iets met de auto van Massa | ||
PPL | zondag 14 maart 2010 @ 14:37 | |
Vettel Rosberg - 2.3 Schumacher Button - 1.1 | ||
tong80 | zondag 14 maart 2010 @ 14:38 | |
quote:Briljante reply. Hoe kom je er op ? ![]() | ||
Gebraden_Wombat | zondag 14 maart 2010 @ 14:39 | |
Waarom rijden ze nog steeds boven de 2 minuten? Die bakken moeten bijna leeg zijn! | ||
ElmarO | zondag 14 maart 2010 @ 14:39 | |
quote:Gelukkig over twee weken Australië. ![]() | ||
Walter_Sobchak | zondag 14 maart 2010 @ 14:39 | |
quote:Bandjes? | ||
Gebraden_Wombat | zondag 14 maart 2010 @ 14:40 | |
quote:Als dat zo veel scheelt zou het toch lonend zijn om een extra pitstop te maken? | ||
suikertaartje | zondag 14 maart 2010 @ 14:40 | |
quote:Dat ontspruit spontaan aan mijn spitsvondig brein. Het is een gave. | ||
Atreidez | zondag 14 maart 2010 @ 14:41 | |
Bah, een Toro Rosso, en dan gewoon 2 rondjes van t einde ![]() | ||
-Hans- | zondag 14 maart 2010 @ 14:42 | |
Gaat een lastig seizoen worden voor Massa... Alonso is nu al hard bezig met zieltjes winnen bij het Ferrari team. Hamilton P3, keurig ![]() | ||
Captain_Slow | zondag 14 maart 2010 @ 14:43 | |
quote:Gelukkig Alguersuari niet, had me flink punten gekost in de manager... Maar 14,3 seconden voor Alonso ![]() ![]() | ||
Walter_Sobchak | zondag 14 maart 2010 @ 14:43 | |
quote:Wellicht maar misschien door track position verlies een groter risico? Maar goed, het seizoen had niet saaier kunnen beginnen met een typische Alonso-overwinning: winnen door uitval van de rijder op de eerste plek. Hier kijk ik geen F1 voor. | ||
ElmarO | zondag 14 maart 2010 @ 14:44 | |
1-2 zege voor Ferrari. ![]() ![]() | ||
Schunckelstar | zondag 14 maart 2010 @ 14:44 | |
alonso ![]() ![]() | ||
PPL | zondag 14 maart 2010 @ 14:44 | |
Yeah... allebei de Lotus-wagens hebben het gehaald. | ||
dronkeykong | zondag 14 maart 2010 @ 14:44 | |
Vettel nog knap 4e ![]() | ||
suikertaartje | zondag 14 maart 2010 @ 14:45 | |
quote:Jeuj! | ||
dronkeykong | zondag 14 maart 2010 @ 14:45 | |
Volgende keer kijk ik wel de uitslagen ![]() | ||
Schunckelstar | zondag 14 maart 2010 @ 14:45 | |
quote:nog net ![]() | ||
PierreTT | zondag 14 maart 2010 @ 14:45 | |
Trulli ![]() | ||
StephanL | zondag 14 maart 2010 @ 14:46 | |
goed begin van mijn f1manager al zeg ik het zelf. | ||
Sinister-D- | zondag 14 maart 2010 @ 14:46 | |
na zo'n ellendige race komt ook weer dat ellendige rozewater ![]() | ||
Schunckelstar | zondag 14 maart 2010 @ 14:46 | |
quote:ik vind dat lotus het nog best respectabel gedaan heeft ![]() | ||
-Hans- | zondag 14 maart 2010 @ 14:46 | |
quote:Volgende race is volgens mij ook aardig vroeg ![]() | ||
Walter_Sobchak | zondag 14 maart 2010 @ 14:47 | |
Godverdomme...daar komt dat kuthandje ook weer. Rot op, nepcoureur: je wint omdat er iemand voor je uitvalt. | ||
PierreTT | zondag 14 maart 2010 @ 14:48 | |
quote:Dat wel, het enige nieuwe team dat nog op de baan was! HRT daarentegen ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 14 maart 2010 @ 14:48 | |
quote:Dat heb je met een technische sport, dat er wel eens iemand uitvalt. De rest zat wel achter hem. | ||
beantherio | zondag 14 maart 2010 @ 14:49 | |
Ferrari ![]() Alonso ![]() Massa ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 14 maart 2010 @ 14:50 | |
quote: ![]() | ||
Captain_Slow | zondag 14 maart 2010 @ 14:50 | |
Alonso ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Glijdt_licht | zondag 14 maart 2010 @ 14:51 | |
quote:Idd. Red Bull wist hoe kut de Renault-motoren waren in hun auto als het om betrouwbaarheid ging. En blijkbaar heeft Newey daar niks aan verbeterd.. En Walter_Sobchak is overduidelijk gefrustreerd, wat ik zeg als Vettel fan. | ||
-Hans- | zondag 14 maart 2010 @ 14:51 | |
Hamilton en Massa. Top! | ||
Walter_Sobchak | zondag 14 maart 2010 @ 14:52 | |
quote:Er zijn twee mogelijke typische Alonso-overwinningen 1) Hij kan geen potje breken op de tweede plek maar wint door uitval van de nummer 1. 2) Hij rijdt een prima race en loopt nog meer punten uit omdat mensen achter hem uitvallen. De punten die hij op eigen kracht pakt zijn beperkt. Ook hier krijgt ie zo 15 punten in zijn schoot geworpen. | ||
Schunckelstar | zondag 14 maart 2010 @ 14:52 | |
he he, snel zijn pet weer af ![]() | ||
ChatGirl | zondag 14 maart 2010 @ 14:52 | |
Het Italiaanse volkslied klinkt net als een draaiorgel ![]() | ||
-Hans- | zondag 14 maart 2010 @ 14:53 | |
Volgende keer graag het Engels volkslied ![]() | ||
Schunckelstar | zondag 14 maart 2010 @ 14:53 | |
quote:sjalalie sjalala ![]() ![]() | ||
Glijdt_licht | zondag 14 maart 2010 @ 14:53 | |
quote:kereltje, doe maar rustig ![]() Gefrustreerd figuur ![]() | ||
beantherio | zondag 14 maart 2010 @ 14:54 | |
quote:Het klinkt bijna als een ringtone ![]() | ||
Kleffe_Dop | zondag 14 maart 2010 @ 14:54 | |
Netjes van Alonso. ![]() Maar wat een teleurstellend begin van het seizoen op een zielloos circuit. Stiekem op close racing gehoopt tussen 4 top teams. In plaats daarvan was het weer de bekende optocht. Ik hoop op beterschap. Dit was echter niet hoopgevend. | ||
InTrePidIvity | zondag 14 maart 2010 @ 14:54 | |
Is Trulli nou uitgevallen, of staat hij nog wel in het klassement? | ||
PierreTT | zondag 14 maart 2010 @ 14:55 | |
quote:Staat er wel in toch? Als laatste ![]() | ||
Walter_Sobchak | zondag 14 maart 2010 @ 14:55 | |
quote:Precies het juiste woord: profiterende coureur. | ||
ChatGirl | zondag 14 maart 2010 @ 14:56 | |
quote:Het kan m.i. alleen beter worden. | ||
Dos37 | zondag 14 maart 2010 @ 14:56 | |
![]() | ||
PierreTT | zondag 14 maart 2010 @ 14:57 | |
quote:Nee, niet! Niet gefinisht 16 S. Buemi Scuderia Toro Rosso + 3 ronde(n) 17 J. Trulli Lotus F1 + 3 ronde(n) | ||
Desunoto | zondag 14 maart 2010 @ 14:58 | |
Teleurstellend van Sauber. ![]() ![]() ![]() Saaie race verder. Jammer van Vettel dat 'ie motorproblemen had. Wel sterk gereden van Ferrari. Ook al had Vettel gewonnen dan hadden ze nog plaats 2 en 3. Zeer goed. | ||
Captain_Slow | zondag 14 maart 2010 @ 14:58 | |
Wat een stom geblaat van Button, je bent gewoon een middelmatige coureur die een superieure wagen nodig heeft om een kampioenschap te winnen, klaar. | ||
InTrePidIvity | zondag 14 maart 2010 @ 14:58 | |
quote:Dat is matig voor m'n manager ![]() | ||
Glijdt_licht | zondag 14 maart 2010 @ 14:59 | |
quote:Och ja, en Hill profiteerde natuurlijk in België '98, dat Schumi tegen Coulthard aanknalde, Fisichella profiteerde in 2003 in brazilië toen alonso en co allemaal een huge crash hadden en blabla. Zo kun je iedere coureur wel een profiteur noemen. ![]() | ||
Walter_Sobchak | zondag 14 maart 2010 @ 14:59 | |
Wat was er btw met de kar van Massa? Smedley riep zoiets op BBC maar ik kon het net niet op tijd horen... | ||
beantherio | zondag 14 maart 2010 @ 15:01 | |
quote:Als je kampioen wilt worden in F1 dan moet je opportunistisch zijn. Degene die het meest profiteert van de fouten van anderen blijft over. | ||
PierreTT | zondag 14 maart 2010 @ 15:01 | |
quote:Ook voor de mijne inderdaad, gelukkig dat de andere Lotus nog wel gefinisht is ![]() | ||
PierreTT | zondag 14 maart 2010 @ 15:02 | |
quote:14:36:53 Een van de bargeboards is weg bij de Braziliaan! 14:36:37 Massa heeft problemen om zijn auto te controleren! Ik heb alleen geen idee wat bargeboards zijn... | ||
Walter_Sobchak | zondag 14 maart 2010 @ 15:03 | |
quote:Een overwinning halen is wat anders dan een way-of-racing om je titel binnen te halen. Een overwinning zoals Schumacher in Hongarije in 1998, in Aida in 1995 of in Spa 1997 deed tegen snellere auto's (om er zo maar drie te noemen) heb ik Alonso nog nooit zien binnenhalen. | ||
Walter_Sobchak | zondag 14 maart 2010 @ 15:04 | |
quote:http://en.wikipedia.org/wiki/Bargeboard_(aerodynamics) Waar haal je die updates trouwens vandaan? ![]() | ||
Desunoto | zondag 14 maart 2010 @ 15:04 | |
quote:Ach man laat het. Al zou 'ie tweede zijn geworden dan was hij vast ook blij. | ||
Captain_Slow | zondag 14 maart 2010 @ 15:05 | |
quote:Is inderdaad kut ![]() | ||
PierreTT | zondag 14 maart 2010 @ 15:05 | |
quote:http://f1.gpupdate.net/nl/livefeed/3551/1139/ Ik kon geen tv kijken, dan maar een ![]() | ||
Walter_Sobchak | zondag 14 maart 2010 @ 15:07 | |
quote:Dank. Even in mijn bookmarks gegooid. | ||
PierreTT | zondag 14 maart 2010 @ 15:08 | |
quote:Ook livereports van de kwalificaties etc, de trainingen, altijd handig als je ergens zit en er is geen tv in de buurt ![]() | ||
beantherio | zondag 14 maart 2010 @ 15:09 | |
Wat klinkt Vettel gedeprimeerd. ![]() | ||
LuckyLuQ | zondag 14 maart 2010 @ 15:09 | |
lekkker één-tweetje ![]() wel een slechte dag voor mijn f1-manager ![]() | ||
i2Them2 | zondag 14 maart 2010 @ 15:10 | |
Schumi vindt 't niet leuk... Saai dus. | ||
Walter_Sobchak | zondag 14 maart 2010 @ 15:10 | |
quote:Schumacher ook niet optimistisch over de nieuwe regels zo te horen. | ||
Walter_Sobchak | zondag 14 maart 2010 @ 15:12 | |
Wtf at BBC? ![]() | ||
Captain_Slow | zondag 14 maart 2010 @ 15:12 | |
quote:Inderdaad ![]() ![]() | ||
Schunckelstar | zondag 14 maart 2010 @ 15:12 | |
quote:hij klonk wat zuur ![]() | ||
Desunoto | zondag 14 maart 2010 @ 15:13 | |
Ik ben ook niet tevreden over de nieuwe regels. Het heeft niets toegevoegd, alleen maar weggenomen. Terug naar een uur lang kwalificeren voor iedereen. Geen Q1, Q2, Q3 rotzooi en alle verschillende strategieën toestaan. Geen gezeik met je moet 1x die set en 1x die set banden gebruiken. En gewoon weer tanken met z'n allen. Veel leuker. | ||
Schunckelstar | zondag 14 maart 2010 @ 15:13 | |
quote: ![]() | ||
nils7 | zondag 14 maart 2010 @ 15:15 | |
quote:Het is dat Vettel terug viel maar anders was er volgens mij op de start na geen inhalen geweest! | ||
Walter_Sobchak | zondag 14 maart 2010 @ 15:16 | |
quote:Het kwalificeren vind ik eigenlijk wel prima. Vroeger had je kwalificaties waar je pas in de laatste 10 minuten auto's op de baan zag. Maar de races moeten echt weer terug naar vroeger: gassen en rammen, nieuwe brandstof en nieuwe banden, en weer gassen en rammen. | ||
Glijdt_licht | zondag 14 maart 2010 @ 15:19 | |
quote:Sutil heeft meerdere mensen ingehaald ![]() ![]() ![]() | ||
PierreTT | zondag 14 maart 2010 @ 15:20 | |
quote:Wat was er op de BBC? | ||
dronkeykong | zondag 14 maart 2010 @ 15:20 | |
quote:Hij reed toch ook de snelste ronde? ![]() | ||
ChatGirl | zondag 14 maart 2010 @ 15:20 | |
quote:Jenson die een dikke kerel kuste ![]() | ||
ChatGirl | zondag 14 maart 2010 @ 15:21 | |
quote:Barrichello toch ook? | ||
Desunoto | zondag 14 maart 2010 @ 15:22 | |
quote:Er was wel wat maar niets spannends inderdaad. quote:Als ik zo terugkijk naar een uur kwalificeren vind ik zelfs die laatste 10 spannende minuten veel leuker dan de gehele kwalificatie zoals die nu is. | ||
nils7 | zondag 14 maart 2010 @ 15:23 | |
quote:nou nou... als we het daarvan moeten hebben... | ||
ChatGirl | zondag 14 maart 2010 @ 15:25 | |
quote:Beter dat Barri inhaalt dan dat niemand het doet. | ||
SoldMayor | zondag 14 maart 2010 @ 15:27 | |
Ferrari ![]() Hamilton ![]() ![]() Red Bull ![]() Liuzzi en Mercedes GP ![]() HRT en VIRGIN ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kunnen die niet beter met de GP2 mee doen? ![]() | ||
nils7 | zondag 14 maart 2010 @ 15:30 | |
quote:Jah het is dat hij het deed! En zo de top 10 binnen kwam maar als Vettel had blijven rijden was het een saaie top 10 geweest! Door Webbers rookmachine moesten kubica en sutil naar achter maar als die in slagorde bij turn 4 waren gekomen was er geen zak gebeurt ![]() Helaas vreesde ik daar al voor.... Door snelheidsverschillen gaan mensen inhalen, als iedereen even hard gaat of diegene ervoor harder dan wordt er geen zak in gehaald! Met verschillende fuelloads is er nog wat actie! Ik zie het al gebeuren, qua bandenslijtage is Bahrein een flinke aanslag denk ik op de banden en als ze het nu al 1 stop lukt! Laat staan op andere banen! We gaan dus straks op conventionele banen gewoon zacht een qually en dan 20 a 25 ronden op zacht en de rest op hard afrijden! | ||
kepler | zondag 14 maart 2010 @ 15:30 | |
quote: | ||
Kleffe_Dop | zondag 14 maart 2010 @ 15:33 | |
quote:Kunnen we die niet beter een jaar de tijd geven voor we ze af gaan kraken? | ||
Glijdt_licht | zondag 14 maart 2010 @ 15:37 | |
quote:Idd, in de jaren 90 had je meer kleine teams als Forti, Larrousse en dat soort shit. het is imo al mooi dat er eindelijk een paar teams bijgekomen zijn. En dat het even kan duren voor ze op snelheid zijn, tsja. Gewoon afwachten. | ||
SoldMayor | zondag 14 maart 2010 @ 15:39 | |
quote:Ach man kom op zeg, Force India, RedBull, Toro Rosso en dat soort teams waren ook niet zo slecht in hun debut.. dit is gewoon echt dramatisch ![]() 10 seconden langzamer ![]() ![]() | ||
Schunckelstar | zondag 14 maart 2010 @ 15:40 | |
quote:dat waren ook allemaal geen nieuwe teams ![]() | ||
Zwansen | zondag 14 maart 2010 @ 15:41 | |
Hoe moet ik de zesde plek van Schumacher inschatten? Boven verwachting of maximaal haalbare in deze auto? | ||
SoldMayor | zondag 14 maart 2010 @ 15:43 | |
quote:Oke overgenomen dan,,, maar dan nog.. ik geef HRT nog 2 races en dan stoppen ze er mee.. Virgin zal gewoon door gaan maar die zien we volgend echt niet meer terug.. Lotus daar in tegen zal wel kunnen groeien ![]() | ||
PierreTT | zondag 14 maart 2010 @ 15:43 | |
quote:Moet jij niet mensen gaan neerschieten ofzo ![]() ![]() ![]() | ||
Glijdt_licht | zondag 14 maart 2010 @ 15:44 | |
quote:Dat waren geen nieuwe teams. Force india kwam van Spyker, kwam van Midland wat weer kwam van Jordan. Red Bull kwam van Jaguar, wat weer kwam van Stewart Toro Rosso = Minardi Virgin zie ik wel doorgaan, die Branson heeft gewoon een doel en gaat door totdat ie het doel bereikt heft. HRT kan mogelijk een nieuwe Minardi worden Lotus komt wel goed. | ||
SoldMayor | zondag 14 maart 2010 @ 15:45 | |
quote:Nee hoor F1 ![]() Ik ben zelfs niet naar de topper FC Oss - Fc Den Bosch gegaan omdat F1 er op kwam ![]() | ||
SoldMayor | zondag 14 maart 2010 @ 15:45 | |
quote:kijk een paar posts boven je | ||
Mindstream | zondag 14 maart 2010 @ 15:46 | |
zijn ze al klaar? | ||
PierreTT | zondag 14 maart 2010 @ 15:46 | |
quote:Dan heb je wel wat gemist ![]() | ||
SoldMayor | zondag 14 maart 2010 @ 15:47 | |
quote:Hoezo ? ![]() | ||
Glijdt_licht | zondag 14 maart 2010 @ 15:48 | |
quote:Goh, ik zag jouw post als laatste en moest even opzoeken waar Midland uit voort kwam. Daarom is de mijne een paar minuten later dan de jouwe. | ||
SoldMayor | zondag 14 maart 2010 @ 15:49 | |
quote:Oke top, maar ik blijf er bij dat vooral HRT echt hopeloos is.. ![]() | ||
PierreTT | zondag 14 maart 2010 @ 15:52 | |
quote:Ligt eraan voor wie je bent ![]() | ||
wimderon | zondag 14 maart 2010 @ 15:53 | |
Wat een verrassing dat het nu helemaal saai is ![]() Vorig seizoen was een stuk beter, werd alleen verbloemd door de dominantie van Brawn in de eerste helft van het seizoen. | ||
Desunoto | zondag 14 maart 2010 @ 15:54 | |
Ik vind alleen Lotus van de nieuwe teams niet hopeloos. De rest is echt shit. Wat doen ze hier? Lotus heeft nou ook niet echt goed gepresteerd maar daar zit potentie in. In de andere teams zie ik helemaal niets meer nu. | ||
SoldMayor | zondag 14 maart 2010 @ 15:55 | |
quote:ssssssssssst... oss verder zeg ik niks ![]() | ||
PierreTT | zondag 14 maart 2010 @ 15:55 | |
quote:Eens, ik geef Virgin dan nog meer kans dan HRT eigenlijk... na 4/5 races denk ik dat ik wel een goed beeld heb ![]() | ||
SoldMayor | zondag 14 maart 2010 @ 15:55 | |
quote:Ja vind ik dus ook, Ik zei al dat de GP2 mischien wel een goede optie is voor Virgin en HRT ![]() | ||
PierreTT | zondag 14 maart 2010 @ 15:55 | |
quote:Begin maar alvast te huilen dan ![]() | ||
Glijdt_licht | zondag 14 maart 2010 @ 16:02 | |
quote:Proberen op te bouwen met beperkte middelen wat zeker lovenswaardig is. De andere nieuwe teams van de afgelopen hadden grotere voordelen. Super Aguri kreeg een chassis in de schoot geworpen en gebruikte bijna gratis Honda-motoren. Toyota had een berg geld waar je u tegen zegt en sponsoring van Panasonic Stewart kreeg vette ondersteuning van Ford en een grote sponsor in de naam van HSBC. [ Bericht 20% gewijzigd door Glijdt_licht op 14-03-2010 16:28:25 ] | ||
nils7 | zondag 14 maart 2010 @ 16:10 | |
quote:Maximaal haalbare voor Schumacher denk ik wel! De auto kan denk ik wel harder zie P5 van Rosberg ![]() | ||
Waffle | zondag 14 maart 2010 @ 16:25 | |
Het is gewoon wachten op de betere circuits in Europa. Al vind ik Melbourne meestal ook wel tof. | ||
Arcee | zondag 14 maart 2010 @ 16:28 | |
quote: | ||
Arcee | zondag 14 maart 2010 @ 16:29 | |
Ook Alonso krijgt nieuwe motor van Ferrari Heeft het wisselen van motor nog consequenties? | ||
Glijdt_licht | zondag 14 maart 2010 @ 16:32 | |
quote:Nee, pas na de 10e motor die je gebruikt. | ||
CloseToTheEdge | zondag 14 maart 2010 @ 16:39 | |
The Trulli-train is dead. Long live the Schumi-train! | ||
Trystar | zondag 14 maart 2010 @ 16:49 | |
quote: | ||
Arcee | zondag 14 maart 2010 @ 16:50 | |
quote:En welke is dat dan? | ||
Fir3fly | zondag 14 maart 2010 @ 16:51 | |
Ik zei het al vorig jaar toen de nieuwe regels bekend werden, zeg maar dag tegen spannende races. Vooral het belachelijke bandensparen vond ik erg vervelend, zoals Hamilton die wel sneller was dan Rosberg maar niet durfde in te halen omdat het te veel van de banden vergt. Webber die hetzelfde doet bij Button. En Massa die op het einde niet kan aanvallen door een gebrek aan brandstof, simpelweg omdat hij in het midden van de race wel aanviel. In het kort, de banden zijn veeeeeel te belangrijk, niemand durft een risico te nemen simpelweg omdat de banden gespaard moeten worden. Wat een kutmentaliteit ![]() Het enige positieve is dat de kop redelijk dicht bij elkaar zit wat tijden betreft dus qua kampioenschap kan het in ieder geval nog spannend worden. Maar de races zelf... nee dat blijven gewoon optochten als deze. Oh en zonde voor Vettel, had het hem gegund. Blij dat Ferrari de snelheid er in heeft zitten ![]() | ||
InTrePidIvity | zondag 14 maart 2010 @ 16:56 | |
quote:Na de negende dacht ik. In elk geval is de straf dan vijf plaatsen terugzetting op de grid. | ||
PierreTT | zondag 14 maart 2010 @ 16:57 | |
quote:Ik hoop het niet, maar ben er wel bang voor ![]() | ||
Fir3fly | zondag 14 maart 2010 @ 17:00 | |
quote:Het enige dat ik nog kan bedenken is inhaalacties omdat degene voor je een fout maakt omdat hij bandenproblemen heeft ofzo.... maar zo zou de F1 niet moeten zijn. Ik vind het een blamage. | ||
wimderon | zondag 14 maart 2010 @ 17:16 | |
quote:Maar deze die ze eruit hebben gehaald mogen ze nog wel gebruiken. | ||
bodylotion | zondag 14 maart 2010 @ 17:39 | |
quote:Dat dus. Het is voor de teams ook allemaal nieuw | ||
SjaakVilleneuve | zondag 14 maart 2010 @ 17:57 | |
Vettel ![]() | ||
MrBadGuy | zondag 14 maart 2010 @ 18:05 | |
Hopelijk is deze race geen indicatie voor de rest van het seizoen. Allemaal dezelfde strategie, allemaal netjes achter elkaar aanrijden en bijna overal zitten zulke grote gaten dat er weinig spannend in beeld te brengen valt. | ||
M.Melandri | zondag 14 maart 2010 @ 18:11 | |
quote:Klopt, alsof bahrein vorig jaar een leuke race was ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 14 maart 2010 @ 18:44 | |
quote:Wel apart dat juist Schumacher erover klaagt. Ik ben op een gegeven moment afgehaakt bij de F1 omdat Schumi de hele tijd van start tot finish leidde en je bovendien wist dat Barrichello hem niet voorbij mocht ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 14 maart 2010 @ 18:46 | |
quote:Dat was de afgelopen jaren op vrijwel alle Tilke-circuits het geval. | ||
ForzaScuderiaFerrari | zondag 14 maart 2010 @ 18:55 | |
Mja, Bahrein is volgens mij ook niet echt een circuit waarop we de afgelopen jaren mooie races hebben gezien. En dat bochtige stuk wat ze nu meepakken trekt natuurlijk helemaal op niks. Daar kunnen ze al helemaal niet inhalen. | ||
beantherio | zondag 14 maart 2010 @ 19:36 | |
quote:Alleen voor de vrijdagtraining maar niet voor races. | ||
Kleffe_Dop | zondag 14 maart 2010 @ 21:13 | |
quote:Je doet hier een heel belangrijk detail wel erg makkelijk af. Het maakt namelijk álle verschil of je een team overneemt of binnen 10 maanden een nieuw team van de grond af aan opbouwt. Ga maar na dat Force India gewoon verder kon borduren op de organisatiestructuur en ervaring van Spyker/Midland/Jordan. FI begon al met +/-15 jaar aan Formule 1 informatie. | ||
Fir3fly | zondag 14 maart 2010 @ 22:28 | |
Al die mensen die denken dat het in Australië anders wordt ![]() Ik snap het wel, ontkennen is altijd makkelijker. | ||
Schunckelstar | zondag 14 maart 2010 @ 22:32 | |
quote:na de 9e ja ![]() | ||
Schunckelstar | zondag 14 maart 2010 @ 22:34 | |
quote:over 2 weken al ![]() quote:of het in australie nou beter word of niet, tilke heeft er iig voor gezorgd dat de races op zijn circuits echt NOOIT tof zijn. net alsof het een verassing is dat bahrein een saaie gp is voor de traditionele circuits heb ik veel hoop, die zijn bijna altijd tof | ||
Fir3fly | zondag 14 maart 2010 @ 22:42 | |
quote:Ik kan me anders genoeg memorabele races herinneren op Sepang (en dan nog afgezien van regen), de baan in China (denk 2008) etc. Maar goed dat Silverstone, Monza, Suzuka en Spa zo spanned waren vorig jaar he ![]() | ||
PierreTT | zondag 14 maart 2010 @ 22:44 | |
Suzuka ![]() ![]() ![]() ![]() Edit: En Silverstone ![]() | ||
Schunckelstar | zondag 14 maart 2010 @ 22:51 | |
quote: echt? ik vind dat allemaal ondergeschikte races waarvan ik er geen een voor de geest kan halen die onder normale weersomstandigheden herinneringswaardig is ![]() | ||
Fir3fly | zondag 14 maart 2010 @ 22:55 | |
quote:Misschien wordt het dan eens tijd om wat objectiever naar de races te gaan kijken. | ||
Schunckelstar | zondag 14 maart 2010 @ 22:58 | |
quote:ik doe mijn best, maar er is gewoon geen sfeer.... | ||
Fir3fly | zondag 14 maart 2010 @ 23:08 | |
quote:Wat boeit sfeer, het gaat toch om het racen ![]() | ||
Schunckelstar | zondag 14 maart 2010 @ 23:13 | |
voor mij niet alleen het racen hoor ![]() alles eromheen is wat een gp-weekend een gp-weekend maakt, en niet alleen een race ![]() maar buiten dat is er ook bitterweinig actie geweest ooit op een tilke-circuit. maar smaken verschillen ![]() | ||
Radegast | maandag 15 maart 2010 @ 00:15 | |
Tilkecircuits. ![]() Misschien een ideetje voor volgend seizoen, schaf het bandenwisselen ook maar af. Misschien gaan ze dan eens RACEN. Michelin heeft toch ooit een onverwoestbare band ontwikkeld? Wat was er nou trouwens aan de hand met de motoren van Ferrari? (ze riepen iets tegen Massa?) | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 00:34 | |
quote:Nooit een topic noemen naar iemand die wint of voorligt ![]() ![]() En nu blader ik weer naar pagina 1 van dit topic, heb de race niet gezien dus lees hier 'live' mee ![]() | ||
vosss | maandag 15 maart 2010 @ 00:38 | |
quote:Je hebt niet veel gemist. Ik had er echt zin in, maar om nou te zeggen dat het een spannende wedstrijd was, nee. Dus in dat opzicht viel het enigsinds tegen. Maargoed, het is een Tilkecircuit en die zijn nooit spannend. Ik wacht volgende race nog even af met mn oordeel over het tankverbod ![]() Eik moeten alle Tilke-circuits per direct van de kalender af ![]() Zou die vent overigens zelf echt niet in de gaten hebben dat hij kutcircuits ontwerpt? Ik lees werkelijk op heel internet nergens, maar dan ook echt NERGENS positieve geluiden over zijn circuits ![]() | ||
Fir3fly | maandag 15 maart 2010 @ 00:40 | |
quote: ![]() | ||
vosss | maandag 15 maart 2010 @ 00:43 | |
Ja het is toch gewoon zo? Die vent moeten ze ver van de F1 houden en al zijn kutcircuits platwalsen en er wat flats op flikkeren ofzo ![]() ![]() ![]() | ||
Fir3fly | maandag 15 maart 2010 @ 00:53 | |
quote:Tuurlijk jonge ![]() | ||
Glijdt_licht | maandag 15 maart 2010 @ 01:24 | |
"According to the June 2008 edition of F1 Racing, there were in fact 270 on-track overtaking moves pulled off in the 2007 season. Interestingly enough, Felipe Massa topped the table, completing a total of 20 overtaking manoeuvres during the season. The Japanese Grand Prix alone contained 46 passes. To clarify, this does not include positions gained in the pitlane or as a result of retirements. Nor do the figures include any passes made on the first lap of a race. Because of the methodology adopted by F1 Racing, the statistics will also omit any instance where a driver overtook then got overtaken again later on in the same lap." In 1983 there were 666. | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 01:26 | |
quote:Jawel: Officieel van de FIA: http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf
quote:Dat is elke race een andere link ![]() | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 01:28 | |
quote:Jawel. Red Bull zat vorig jaar al tegen de 8e motorwissel aan, maar de eerder gebruikte motoren mochten wel weer in de wagens gelegd worden, zonder straf. quote:Nee, met de 9e. 8 (nieuwe) motoren mag je ongestraft wisselen. | ||
PierreTT | maandag 15 maart 2010 @ 01:36 | |
quote:Maar het is nog steeds DNF, maar wel classified? Edit: Laat maar ![]() | ||
Arcee | maandag 15 maart 2010 @ 01:36 | |
quote:Nou, eigenlijk is het beide. Trulli is niét gefinisht (DNF ook achter z'n naam), maar wél geclassificeerd. ![]() | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 01:37 | |
quote:Ah, ik heb het maar even nagezocht in de Sporting Regulations 2010, ik had het niet helemaal goed, geloof ik. 28.4 a) Each driver may use no more than eight engines during a Championship season. Should a driver use more than eight engines he will drop ten places on the starting grid at the first Event during which each additional engine is used. An engine will be deemed to have been used once the car’s timing transponder has shown that it has left the pit lane. b) If a driver is replaced at any time during the Championship season his replacement will be deemed to be the original driver for the purposes of assessing engine usage. c) After consultation with the relevant engine supplier the FIA will attach seals to each engine prior to it being used for the first time at an Event in order to ensure that no significant moving parts can be rebuilt or replaced. Within two hours of the end of the post race parc fermé exhaust blanking plates (with one 10mm diameter inspection hole per cylinder) and further seals will be applied to all used engines in order to ensure that these engines cannot be run between Events. Upon request to the FIA these additional seals will be removed after the start of initial scrutineering at the next Event at which the engines are required. All such engines must remain within the team’s designated garage area when not fitted to a car and may not be started at any time during an Event other than when fitted to a car eligible to participate in the Event. d) If any of the FIA seals are damaged or removed from an engine after it has been used for the first time that engine may not be used again unless they were removed under FIA supervision. e) If an engine is changed in accordance with Article 34.1 the engine which was replaced may not be used during any future qualifying session or race with the exception of the last Event of the Championship. quote:En dat klopt dus wel ![]() | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 01:39 | |
quote:Voor de F1-manager houden we (in principe) Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd. http://www.formula1.com/results/season/2010/824/ Dat was de vraag ![]() Disclaimer: we kunnen afwijken als meer crewleden daarmee eens zijn. | ||
PierreTT | maandag 15 maart 2010 @ 01:40 | |
quote:Inderdaad ![]() ![]() | ||
Glijdt_licht | maandag 15 maart 2010 @ 01:45 | |
Ach ik vind het zo lang doen met de motoren zo'n onzin. Laat ze weer eens innovatief zijn. Sta alle typen motoren toe, turbo's worden nu veel in gewone auto's gebruikt, misschien kan een innovatieve F1-motor ontwikkelaar er nog toffere dingen mee gaan uithalen voor de gewone productie.. Voor mijn part gaan bepaalde teams boxer motoren oid gebruiken, of electromotoren. Dat zou alleen maar het technologische aspect hoger in het vaandel brengen en goed zijn voor toekomstige ontwikkelingen in gewone auto's. En laat de speciale kwalificatiemotoren ook maar weer terugkomen. Die regels van kostenbesparing enzo vernielen de sport alleen maar meer. Waar ze naar moeten kijken is verbruik. Bv dat je per race niet meer dan een bepaalde hoeveelheid energie (in Joule) mag verstoken, en dat is best om te rekenen naar Wattages voor zowel benzine, diesel, lpg, stroom etc auto's. Echter moeten ze vleugels zoveel mogelijk verbannen. Die benadelen echt de luchtstroom voor diegene die achter iemand aanrijdt. Slipstreamen moet weer mogelijk zijn, dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten. | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 01:51 | |
quote:Ik zie in het andere topic weer iets anders, dus je houdt m'n disclaimer te goede ![]() Bij mijn weten was het nl. zo dat we die site aanhielden wat betreft classificeren. We gaan nog even over dit geval brainstormen iig. | ||
PierreTT | maandag 15 maart 2010 @ 01:52 | |
quote:Doe maar wel classified ![]() | ||
Fir3fly | maandag 15 maart 2010 @ 01:53 | |
quote:Niet helemaal mee eens, maar in ieder geval is zoals het nu is ook niets. F1 hoort de top te zijn, innovatie is wat de klasse zo speciaal maakt. Dat wordt inderdaad op dit moment op de achtergrond gezet om maar een beetje 'groen' te zijn ![]() quote:Vleugels moeten blijven. Grondeffect klinkt wel interessant. | ||
Glijdt_licht | maandag 15 maart 2010 @ 01:57 | |
quote:Terwijl 'oude' motoren blijven gebruiken helemaal niet 'groen' is. Inmiddels zijn er al veel betere technieken te verzinnen om het verbruik te drukken dan toen die motoren ontwikkeld werden quote:Okay, vleugels wel, maar dat ze niet teveel invloed mogen hebben op de luchtstroom achter de auto. | ||
PierreTT | maandag 15 maart 2010 @ 01:57 | |
quote:Bedoel je hier het spelen met de diffusers? | ||
Sally | maandag 15 maart 2010 @ 01:58 | |
quote:Zie FOK! F1-manager 2010 #3 , en PSM heeft al gezegd dat Trulli gewoon de punten voor plek 17 krijgt. Alleen het chassis krijgt buiten de punten voor plek 17 ook 15 strafpunten. | ||
Glijdt_licht | maandag 15 maart 2010 @ 01:59 | |
quote:Ik bedoel het zorgen voor een vacuüm onder de auto. Een diffuser gaat over luchtstromen. Grondeffect over lucht onder auto wegaheln. http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_cars http://en.wikipedia.org/wiki/Diffuser_%28automotive%29 | ||
PierreTT | maandag 15 maart 2010 @ 02:01 | |
quote:In ieder geval alles duidelijk, bedankt ![]() | ||
PierreTT | maandag 15 maart 2010 @ 02:02 | |
quote:Check, morgen even doorlezen, want ik moet over 3 uur alweer op ![]() | ||
Glijdt_licht | maandag 15 maart 2010 @ 02:04 | |
quote:heb even een beter kloppende post geplaatst. Diffuser zorgt voor luchtstromen, dat t zo snel mogelijk onder de auto doorgaat. Het kan echter niet hetzelfde als grondeffect. Het gevolg van beiden is wel meer grip, alleen werkt (echt) grond effect veel beter. Al is een diffuser wel een vorm van grondeffect. http://en.wikipedia.org/wiki/Diffuser_%28automotive%29 http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_cars [ Bericht 2% gewijzigd door Glijdt_licht op 15-03-2010 02:11:53 ] | ||
Glijdt_licht | maandag 15 maart 2010 @ 02:08 | |
quote: ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 08:27 | |
quote:Hier is een leuk topic met statistische data van het aantal inhaalacties door de jaren heen. Je ziet dat de laatste daling in 1994 is geweest (het herinvoeren van de tankstops) en dat het daarna de hele tijd schommelt tussen de 0,5 en 0,8 per coureur per race. Van 1983 tot 1993 is het afgenomen van rond de 1,6 naar net onder de 1,0. Je kunt ook stellen dat de dalende trend in 1995 is opgehouden. Om nu al te concluderen dat het verbieden van tankstops niet werkt is iig veel te vroeg. [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2010 08:32:22 ] | ||
Walter_Sobchak | maandag 15 maart 2010 @ 09:37 | |
quote:http://twitter.com/AussieGrit/status/10504206488 | ||
vosss | maandag 15 maart 2010 @ 11:10 | |
quote:Dat is niet voor niks verboden; dat was levensgevaarlijk. Als dat vacuum ineens wegvalt dan heb je totaal geen grip meer en tetter je loeihard van de baan omdat je veel harder door de bochten gaat dan dat vleugels alleen je op de weg kunnen houden. Wel een tof systeem, dat zeker, maar ook gevaarlijk ![]() | ||
Ermanon | maandag 15 maart 2010 @ 12:13 | |
Ik ben wel voorstander ervan dat de regels wat opener worden wat betreft het ontwerp van de auto's, waar we nu naar te lijken te gaan is een eenheidsworst voor elke auto, met een iets ander logo, en misschien iets andere motor uiteindelijk.... ![]() [silly mode] Nee dat is tof als fabrikant zijnde straks.... Lekker een doe het zelf pakket bij de FIA bestellen, Motor erin pleuren, en dan maar achter elkaar aan racen en hopen dat de andere iets minder goed op heeft gelet met het aandraaien van schroef 456B op onderdeel C23A ![]() [/silly mode] Ook bij de motoren zou ik het wel tof vinden als ze daar weer "los" mogen. Wel de regel in stand houden van 8 motoren per seizoen, en dan straffen, maar laat de ontwikkeling aub los, het zou leuk zijn om te zien wat er dan allemaal bedacht wordt, en welke keuzes er worden gemaakt, spendeer je veel geld aan een betere motor, of ga je juist het aerodnamische pakket van de auto onder handen nemen? | ||
Arcee | maandag 15 maart 2010 @ 13:11 | |
quote:Krijg je daar extra punten voor dan? Voor geclassificeerd zijn? En/of krijg je strafpunten voor niet gefinisht zijn? | ||
ChatGirl | maandag 15 maart 2010 @ 13:28 | |
quote: quote:http://twitter.com/H_Kovalainen | ||
Glijdt_licht | maandag 15 maart 2010 @ 14:53 | |
quote:Het wordt gebruikt in de Indycars en in de GP2. Het systeem moet natuurlijk ook niet keihard jou aan de weg kleven zoals aan het einde van het systeem de F1 het geval was, maar een beetje meer kleefkracht dan nu, en dan minder vleugel mag van mij zeker. Al vind ik ook dat gevaar wel bij een race hoort. Als coureur heb je voor een gevaarlijke baan gekozen waar je superveel geld mee verdient. [ Bericht 4% gewijzigd door Glijdt_licht op 15-03-2010 15:27:18 ] | ||
Photogenic | woensdag 17 maart 2010 @ 11:40 | |
hhmm... race gemist! iemand toevallig een linkje naar de samenvatting o.i.d.? Bij RTL gemist moet je betalen om het te bekijken.. ![]() | ||
Sally | woensdag 17 maart 2010 @ 11:51 | |
quote:Normaal gesproken staat een video van de race wel snel online: http://www.formula1.com/video/ Maar dit keer nog niet... | ||
Walter_Sobchak | woensdag 17 maart 2010 @ 12:20 | |
quote:Linkje ![]() Maar volgens mij is zelfs een samenvatting van 30 seconden nog erg saai. Ik zou lekker id tuin gaan zitten en gaan kijken hoe het voorjaarsgras groeit met zo'n lekker zonnetje. | ||
bodylotion | woensdag 17 maart 2010 @ 13:59 | |
quote:IndyCars en GP2 zijn allebei standaard wagens - In de F1 zal ground effect zo gepusht worden dat het binnen de kortste keren levensgevaarlijk is ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 17 maart 2010 @ 16:58 | |
quote:Niet als het aan restricties wordt verbonden. Bijvoorbeeld een standaardcomponent dat het ground-effect verzoorzaakt. | ||
Fir3fly | woensdag 17 maart 2010 @ 17:00 | |
quote:Ik zie wel wat in dit idee. Als het maar niet ten koste van de vleugels gaat. | ||
Atreidez | woensdag 17 maart 2010 @ 22:05 | |
Zit RTL7 versie nu nog ff te kijken zo bij t browsen, maar zie best puike acties zoals die van Barrichello die een dragrace met een STR doet en Kubica die m binnendoor steekt bij de La Rosa. Je moet niet 100% gefocussed kijken, maar zo op de achtergrond valt t best mee ![]() | ||
Waffle | woensdag 17 maart 2010 @ 22:21 | |
En Glock met Kovalainen was ook wel aardig. Virgin vs. Lotus. Jammer dat de Virgins zo onbetrouwbaar zijn. Ik denk dat het anders wel een mooie strijd kan worden tussen die twee/ |