FOK!forum / Sport Algemeen / 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix #4
ElmarOzondag 14 maart 2010 @ 14:13
Hier verder.
PPLzondag 14 maart 2010 @ 14:13
Vettel sector 1 in 33.1
-Hans-zondag 14 maart 2010 @ 14:13
Vettel gaat stuk !!!!
Schunckelstarzondag 14 maart 2010 @ 14:13
vettel
ChatGirlzondag 14 maart 2010 @ 14:13
Wat was er nu met Vettel?
dronkeykongzondag 14 maart 2010 @ 14:13
Aan de kant met die kromme red bull
Walter_Sobchakzondag 14 maart 2010 @ 14:13
Een typische Alonso-overwinning: de auto voor hem valt uit. Hoe verrassend.
Ofyles2zondag 14 maart 2010 @ 14:13
Gebeurt er toch noch iets...
Libriszondag 14 maart 2010 @ 14:13
Bye Bye Vettel
beantheriozondag 14 maart 2010 @ 14:13
Brundle: "That Red Bull's sick!"
PPLzondag 14 maart 2010 @ 14:13
Sector2 gaat dan weer gelijk op voor de top 3
Captain_Slowzondag 14 maart 2010 @ 14:13
Dag Vettel

Maar dan gaat Alonso aan de leiding
Sinister-D-zondag 14 maart 2010 @ 14:14
ElmarOzondag 14 maart 2010 @ 14:14
Fernando P1
truedestinyzondag 14 maart 2010 @ 14:14
YEAAAH
tong80zondag 14 maart 2010 @ 14:14
Vettel Waanzin.

Mister_Tzondag 14 maart 2010 @ 14:14
Ik ben maximaal ferrari fan, maar dit is lame
dronkeykongzondag 14 maart 2010 @ 14:14
Wat een SPANNING dat dit kan in de F1
ElmarOzondag 14 maart 2010 @ 14:14
Ferrari 1 & 2.
#ANONIEMzondag 14 maart 2010 @ 14:14
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Een typische Alonso-overwinning: de auto voor hem valt uit. Hoe verrassend.
Dan meot je nog wel 2e liggen, anders win je nog niet.
-Hans-zondag 14 maart 2010 @ 14:14
Vettel

Go Hamilton !
franklopzondag 14 maart 2010 @ 14:14
eins zwei ferrari
Blaxjezondag 14 maart 2010 @ 14:14
Damn, Ferrari
truedestinyzondag 14 maart 2010 @ 14:14
1 en 2 lekker hoor!
Schunckelstarzondag 14 maart 2010 @ 14:14
godverdomme

ferrari
alonso
Atreidezzondag 14 maart 2010 @ 14:14
Hamilton gaat m ook nog pakken
Pino112zondag 14 maart 2010 @ 14:15
Leuke wedstrijd
Bluurghzondag 14 maart 2010 @ 14:15
Schumacher word ook veel genoemd deze race
dronkeykongzondag 14 maart 2010 @ 14:15
Hamilton
beantheriozondag 14 maart 2010 @ 14:15
Maar met de Ferrari's gaat het motorisch niet zo lekker, dus de overwinning is nog niet binnen.
Mister_Tzondag 14 maart 2010 @ 14:15
En vallen de beide Ferrari's stil 3 ronden voor het einde zonder brandstof.
Krijgen we Schumi op het podium
PPLzondag 14 maart 2010 @ 14:15
In sector1 laat Vettel gewoon anderhalve seconde liggen op Alonso
ElmarOzondag 14 maart 2010 @ 14:15
Newey heeft weer een motorenmoller gemaakt.
PPLzondag 14 maart 2010 @ 14:16
Alonso snelste ronde
Libriszondag 14 maart 2010 @ 14:16
en nu Massa vs. Alonso?
Captain_Slowzondag 14 maart 2010 @ 14:16
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:14 schreef Mister_T het volgende:
Ik ben maximaal ferrari fan, maar dit is lame
Het is ook niet heel leuk om zo een race te winnen
Mister_Tzondag 14 maart 2010 @ 14:16
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:15 schreef ElmarO het volgende:
Newey heeft weer een motorenmoller gemaakt.
Denk dat wel veel motor problemen gaan zien dit seizoen
-Hans-zondag 14 maart 2010 @ 14:16
Hamilton richting P3. Prima!
Walter_Sobchakzondag 14 maart 2010 @ 14:17
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:16 schreef Captain_Slow het volgende:

[..]

Het is ook niet heel leuk om zo een race te winnen
The Alonso-way! Zo werd ie in 2005 kampioen.
Libriszondag 14 maart 2010 @ 14:17
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:14 schreef Atreidez het volgende:
Hamilton gaat m ook nog pakken
En snel...
suikertaartjezondag 14 maart 2010 @ 14:17
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:15 schreef Mister_T het volgende:
En vallen de beide Ferrari's stil 3 ronden voor het einde zonder brandstof.
Krijgen we Schumi op het podium
Whehehe, plan!
Mister_Tzondag 14 maart 2010 @ 14:17
Vettel gaat geen eens punten pakken
PPLzondag 14 maart 2010 @ 14:17
Alonso wer sneller...
-Hans-zondag 14 maart 2010 @ 14:18
Daar is Hamilton al
PPLzondag 14 maart 2010 @ 14:18
1.58.879
ElmarOzondag 14 maart 2010 @ 14:18
Alonso is op dreef.
mug89zondag 14 maart 2010 @ 14:18
Hup Alonso!
Bluurghzondag 14 maart 2010 @ 14:18
mol die maakt wel opmerkingen naar rtl dat ie er niet bij ziet
Captain_Slowzondag 14 maart 2010 @ 14:18
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:16 schreef Libris het volgende:
en nu Massa vs. Alonso?
Nee, Alonso is veel te snel
PPLzondag 14 maart 2010 @ 14:18
Uitlaat...
Mister_Tzondag 14 maart 2010 @ 14:18
Hij zal zo wel ploffen denk
PPLzondag 14 maart 2010 @ 14:19
Schumacher persoonlijke snelste ronde 2.00.814
Nick-GizMozondag 14 maart 2010 @ 14:19
Lekker dan
Captain_Slowzondag 14 maart 2010 @ 14:20
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:18 schreef Mister_T het volgende:
Hij zal zo wel ploffen denk
Een uitlaat zou daar niet voor mogen zorgen.. Ik denk dat Vettel wel in de punten kan eindigen
-Hans-zondag 14 maart 2010 @ 14:20
HamiltoN !!!!!!!!!!!!!!
Bluurghzondag 14 maart 2010 @ 14:20
zoef, lewis erlangs
Mister_Tzondag 14 maart 2010 @ 14:20
hahah gaan ze zitten klappen
suikertaartjezondag 14 maart 2010 @ 14:20
Toch vind ik het sip voor Vettel hoor
beantheriozondag 14 maart 2010 @ 14:21
Ik zie Hamilton nog wel winnen vandaag. Volgens mij houden die Ferrari-motoren het niet.
#ANONIEMzondag 14 maart 2010 @ 14:21
Button loopt in op Schumi
-Hans-zondag 14 maart 2010 @ 14:22
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:21 schreef beantherio het volgende:
Ik zie Hamilton nog wel winnen vandaag. Volgens mij houden die Ferrari-motoren het niet.
Zou tof zijn .
D.zondag 14 maart 2010 @ 14:22
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:21 schreef beantherio het volgende:
Ik zie Hamilton nog wel winnen vandaag. Volgens mij houden die Ferrari-motoren het niet.
Dat zou wel leuk zijn
-Hans-zondag 14 maart 2010 @ 14:22
Come on Button !!!!1
dronkeykongzondag 14 maart 2010 @ 14:23
En toch is het nog steeds saai
i2Them2zondag 14 maart 2010 @ 14:23
quote:
Op zondag 14 maart 2010 13:44 schreef Mister_T het volgende:
Geen moer aan zonder tanken, strategie is nu helemaal pleite en en er word al helemaal niet meer door ingehaald, beetje lamme races op deze manier. Vorig jaar kon je nog out of sync gaan, nu kan je niks meer, je bent langzamer en dat blijf je
Dit dus. Iedereen even zwaar en geen strategie. Beetje jammer. Volgend jaar gewoon weer tanken.

En om het nog wat spannender te maken zou je de race kunnen starten door de snelste achter op de grid te plaatsen en de langzaamste vooraan op de grid. Dit zou je dan kunnen baseren op de stand van het kampioenschap of je zou het kunnen baseren op de kwalificatie door daar ook punten voor te geven. Zou iig voor heel wat meer spektakel zorgen .
Captain_Slowzondag 14 maart 2010 @ 14:24
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:20 schreef Mister_T het volgende:
hahah gaan ze zitten klappen
McLaren = zielig kut team

Wacht, die hoort daar niet, het is gewoon de waarheid
PPLzondag 14 maart 2010 @ 14:25
Button kruipt dichter en dichterbij
-Hans-zondag 14 maart 2010 @ 14:25
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:23 schreef dronkeykong het volgende:
En toch is het nog steeds saai
Bluurghzondag 14 maart 2010 @ 14:25
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:23 schreef i2Them2 het volgende:

[..]

Dit dus. Iedereen even zwaar en geen strategie. Beetje jammer. Volgend jaar gewoon weer tanken.

En om het nog wat spannender te maken zou je de race kunnen starten door de snelste achter op de grid te plaatsen en de langzaamste vooraan op de grid. Dit zou je dan kunnen baseren op de stand van het kampioenschap of je zou het kunnen baseren op de kwalificatie door daar ook punten voor te geven. Zou iig voor heel wat meer spektakel zorgen .
Dat is echt ook het doel van de teams! Op het hoogste niveau autosport voor een hele bak centen een hele goede prestatie afleveren en dan als laatste moeten beginnen aan de race!
PPLzondag 14 maart 2010 @ 14:25
En Webber komt er ook al aan.
ElmarOzondag 14 maart 2010 @ 14:27
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:25 schreef PPL het volgende:
En Webber komt er ook al aan.
En dat groepje is Vettel ook al aan het binnen hengelen.
PPLzondag 14 maart 2010 @ 14:27
Arceezondag 14 maart 2010 @ 14:27
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:17 schreef Mister_T het volgende:
Vettel gaat geen eens punten pakken
Nog gewoon 4e, viel wel een beetje mee nog.
Walter_Sobchakzondag 14 maart 2010 @ 14:29
Wat een ongehoord doodsaaie race is dit geworden.
PPLzondag 14 maart 2010 @ 14:30
Lewis snelste lap
PPLzondag 14 maart 2010 @ 14:30
Rosberg en Schumacher personal best en twee seconden sneller dan Vettel
Arceezondag 14 maart 2010 @ 14:30
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat een ongehoord doodsaaie race is dit geworden.
Tevens opmaat voor de rest van het seizoen, zou je zeggen.
-Hans-zondag 14 maart 2010 @ 14:31
Hamilton 7.7 seconden achter op Massa met nog 6 ronden te rijden.. Gaat 'ie wsl. niet halen.
Captain_Slowzondag 14 maart 2010 @ 14:32
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:30 schreef PPL het volgende:
Lewis snelste lap
Die heeft Alonso inmiddels weer verbeterd
Walter_Sobchakzondag 14 maart 2010 @ 14:32
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Tevens opmaat voor de rest van het seizoen, zou je zeggen.
Ik vrees het ook. De middenstinten zijn nog saaier dan curling.
Captain_Slowzondag 14 maart 2010 @ 14:33
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Tevens opmaat voor de rest van het seizoen, zou je zeggen.
Bahrein is ook gewoon een super saai circuit...
tong80zondag 14 maart 2010 @ 14:34
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef Captain_Slow het volgende:

[..]

Bahrein is ook gewoon een super saai circuit...
Ja daar ligt het aan

-Hans-zondag 14 maart 2010 @ 14:35
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef Captain_Slow het volgende:

[..]

Bahrein is ook gewoon een super saai circuit...
Jup, heel saai idd. Totaal geen uitstraling, imho. Daarnaast heeft niemand zin in een DNF bij de eerste race van het seizoen. Maar ik had echt meer verwacht van deze race.
Arceezondag 14 maart 2010 @ 14:35
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef Captain_Slow het volgende:
Bahrein is ook gewoon een super saai circuit...
Hoezo? Er is alle ruimte.
suikertaartjezondag 14 maart 2010 @ 14:35


Poe hee..er kijkt iemand naar een auto...
Schunckelstarzondag 14 maart 2010 @ 14:35
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef Captain_Slow het volgende:

[..]

Bahrein is ook gewoon een super saai circuit...
al die tilke-rommel is kut
tong80zondag 14 maart 2010 @ 14:35
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:35 schreef suikertaartje het volgende:


Poe hee..er kijkt iemand naar een auto...
Ga koken mens.

PPLzondag 14 maart 2010 @ 14:36
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:32 schreef Captain_Slow het volgende:

[..]

Die heeft Alonso inmiddels weer verbeterd
En nog weer schneller
suikertaartjezondag 14 maart 2010 @ 14:36
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:35 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ga koken mens.


Neh.
Captain_Slowzondag 14 maart 2010 @ 14:37
Er is iets met de auto van Massa
PPLzondag 14 maart 2010 @ 14:37
Vettel Rosberg - 2.3
Schumacher Button - 1.1
tong80zondag 14 maart 2010 @ 14:38
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:36 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Neh.
Briljante reply.

Hoe kom je er op ?

Gebraden_Wombatzondag 14 maart 2010 @ 14:39
Waarom rijden ze nog steeds boven de 2 minuten? Die bakken moeten bijna leeg zijn!
ElmarOzondag 14 maart 2010 @ 14:39
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef Captain_Slow het volgende:

[..]

Bahrein is ook gewoon een super saai circuit...
Gelukkig over twee weken Australië.
Walter_Sobchakzondag 14 maart 2010 @ 14:39
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom rijden ze nog steeds boven de 2 minuten? Die bakken moeten bijna leeg zijn!
Bandjes?
Gebraden_Wombatzondag 14 maart 2010 @ 14:40
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Bandjes?
Als dat zo veel scheelt zou het toch lonend zijn om een extra pitstop te maken?
suikertaartjezondag 14 maart 2010 @ 14:40
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:38 schreef tong80 het volgende:

Briljante reply.

Hoe kom je er op ?


Dat ontspruit spontaan aan mijn spitsvondig brein.
Het is een gave.
Atreidezzondag 14 maart 2010 @ 14:41
Bah, een Toro Rosso, en dan gewoon 2 rondjes van t einde
-Hans-zondag 14 maart 2010 @ 14:42
Gaat een lastig seizoen worden voor Massa... Alonso is nu al hard bezig met zieltjes winnen bij het Ferrari team. Hamilton P3, keurig .
Captain_Slowzondag 14 maart 2010 @ 14:43
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:41 schreef Atreidez het volgende:
Bah, een Toro Rosso, en dan gewoon 2 rondjes van t einde
Gelukkig Alguersuari niet, had me flink punten gekost in de manager...

Maar 14,3 seconden voor Alonso
Walter_Sobchakzondag 14 maart 2010 @ 14:43
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Als dat zo veel scheelt zou het toch lonend zijn om een extra pitstop te maken?
Wellicht maar misschien door track position verlies een groter risico?

Maar goed, het seizoen had niet saaier kunnen beginnen met een typische Alonso-overwinning: winnen door uitval van de rijder op de eerste plek. Hier kijk ik geen F1 voor.
ElmarOzondag 14 maart 2010 @ 14:44
1-2 zege voor Ferrari.
Schunckelstarzondag 14 maart 2010 @ 14:44
alonso
PPLzondag 14 maart 2010 @ 14:44
Yeah... allebei de Lotus-wagens hebben het gehaald.
dronkeykongzondag 14 maart 2010 @ 14:44
Vettel nog knap 4e
suikertaartjezondag 14 maart 2010 @ 14:45
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:44 schreef dronkeykong het volgende:
Vettel nog knap 4e
Jeuj!
dronkeykongzondag 14 maart 2010 @ 14:45
Volgende keer kijk ik wel de uitslagen
Schunckelstarzondag 14 maart 2010 @ 14:45
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:44 schreef dronkeykong het volgende:
Vettel nog knap 4e
nog net
PierreTTzondag 14 maart 2010 @ 14:45
Trulli
StephanLzondag 14 maart 2010 @ 14:46
goed begin van mijn f1manager al zeg ik het zelf.
Sinister-D-zondag 14 maart 2010 @ 14:46
na zo'n ellendige race komt ook weer dat ellendige rozewater
Schunckelstarzondag 14 maart 2010 @ 14:46
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:45 schreef PierreTT het volgende:
Trulli
ik vind dat lotus het nog best respectabel gedaan heeft
-Hans-zondag 14 maart 2010 @ 14:46
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:45 schreef dronkeykong het volgende:
Volgende keer kijk ik wel de uitslagen
Volgende race is volgens mij ook aardig vroeg . Zie idd de uitslag wel en dan eventueel de HH. Eerste race is niet echt hoopgevend. Als Vettel geen problemen had gekregen dan was er helemaal weinig spanning geweest.
Walter_Sobchakzondag 14 maart 2010 @ 14:47
Godverdomme...daar komt dat kuthandje ook weer. Rot op, nepcoureur: je wint omdat er iemand voor je uitvalt.
PierreTTzondag 14 maart 2010 @ 14:48
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:46 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ik vind dat lotus het nog best respectabel gedaan heeft
Dat wel, het enige nieuwe team dat nog op de baan was! HRT daarentegen
#ANONIEMzondag 14 maart 2010 @ 14:48
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Godverdomme...daar komt dat kuthandje ook weer. Rot op, nepcoureur: je wint omdat er iemand voor je uitvalt.
Dat heb je met een technische sport, dat er wel eens iemand uitvalt. De rest zat wel achter hem.
beantheriozondag 14 maart 2010 @ 14:49
Ferrari
Alonso
Massa
Sinister-D-zondag 14 maart 2010 @ 14:50
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Godverdomme...daar komt dat kuthandje ook weer. Rot op, nepcoureur: je wint omdat er iemand voor je uitvalt.
Captain_Slowzondag 14 maart 2010 @ 14:50
Alonso
Glijdt_lichtzondag 14 maart 2010 @ 14:51
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat heb je met een technische sport, dat er wel eens iemand uitvalt. De rest zat wel achter hem.
Idd. Red Bull wist hoe kut de Renault-motoren waren in hun auto als het om betrouwbaarheid ging. En blijkbaar heeft Newey daar niks aan verbeterd..
En Walter_Sobchak is overduidelijk gefrustreerd, wat ik zeg als Vettel fan.
-Hans-zondag 14 maart 2010 @ 14:51
Hamilton en Massa. Top!
Walter_Sobchakzondag 14 maart 2010 @ 14:52
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat heb je met een technische sport, dat er wel eens iemand uitvalt. De rest zat wel achter hem.
Er zijn twee mogelijke typische Alonso-overwinningen

1) Hij kan geen potje breken op de tweede plek maar wint door uitval van de nummer 1.
2) Hij rijdt een prima race en loopt nog meer punten uit omdat mensen achter hem uitvallen.

De punten die hij op eigen kracht pakt zijn beperkt. Ook hier krijgt ie zo 15 punten in zijn schoot geworpen.
Schunckelstarzondag 14 maart 2010 @ 14:52
he he, snel zijn pet weer af
ChatGirlzondag 14 maart 2010 @ 14:52
Het Italiaanse volkslied klinkt net als een draaiorgel
-Hans-zondag 14 maart 2010 @ 14:53
Volgende keer graag het Engels volkslied
Schunckelstarzondag 14 maart 2010 @ 14:53
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:52 schreef ChatGirl het volgende:
Het Italiaanse volkslied klinkt net als een draaiorgel
sjalalie sjalala
Glijdt_lichtzondag 14 maart 2010 @ 14:53
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Er zijn twee mogelijke typische Alonso-overwinningen

1) Hij kan geen potje breken op de tweede plek maar wint door uitval van de nummer 1.
2) Hij rijdt een prima race en loopt nog meer punten uit omdat mensen achter hem uitvallen.

De punten die hij op eigen kracht pakt zijn beperkt. Ook hier krijgt ie zo 15 punten in zijn schoot geworpen.
kereltje, doe maar rustig . Als Ferrari een goede auto bouwt, mag Alonso daar dan niet van profiteren?!

Gefrustreerd figuur .
beantheriozondag 14 maart 2010 @ 14:54
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:52 schreef ChatGirl het volgende:
Het Italiaanse volkslied klinkt net als een draaiorgel
Het klinkt bijna als een ringtone
Kleffe_Dopzondag 14 maart 2010 @ 14:54
Netjes van Alonso.

Maar wat een teleurstellend begin van het seizoen op een zielloos circuit. Stiekem op close racing gehoopt tussen 4 top teams.
In plaats daarvan was het weer de bekende optocht.
Ik hoop op beterschap. Dit was echter niet hoopgevend.
InTrePidIvityzondag 14 maart 2010 @ 14:54
Is Trulli nou uitgevallen, of staat hij nog wel in het klassement?
PierreTTzondag 14 maart 2010 @ 14:55
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:54 schreef InTrePidIvity het volgende:
Is Trulli nou uitgevallen, of staat hij nog wel in het klassement?
Staat er wel in toch? Als laatste
Walter_Sobchakzondag 14 maart 2010 @ 14:55
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:53 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

kereltje, doe maar rustig . Als Ferrari een goede auto bouwt, mag Alonso daar dan niet van profiteren?!

Gefrustreerd figuur .
Precies het juiste woord: profiterende coureur.
ChatGirlzondag 14 maart 2010 @ 14:56
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Netjes van Alonso.

Maar wat een teleurstellend begin van het seizoen op een zielloos circuit. Stiekem op close racing gehoopt tussen 4 top teams.
In plaats daarvan was het weer de bekende optocht.
Ik hoop op beterschap. Dit was echter niet hoopgevend.
Het kan m.i. alleen beter worden.
Dos37zondag 14 maart 2010 @ 14:56
PierreTTzondag 14 maart 2010 @ 14:57
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:55 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Staat er wel in toch? Als laatste
Nee, niet!

Niet gefinisht
16 S. Buemi Scuderia Toro Rosso + 3 ronde(n)
17 J. Trulli Lotus F1 + 3 ronde(n)
Desunotozondag 14 maart 2010 @ 14:58
Teleurstellend van Sauber. Daar gaan ook m'n kansen op dat managerspel meteen. Dure motor van Sauber gekocht, gaan ze alletwee stuk.

Saaie race verder. Jammer van Vettel dat 'ie motorproblemen had. Wel sterk gereden van Ferrari. Ook al had Vettel gewonnen dan hadden ze nog plaats 2 en 3. Zeer goed.
Captain_Slowzondag 14 maart 2010 @ 14:58
Wat een stom geblaat van Button, je bent gewoon een middelmatige coureur die een superieure wagen nodig heeft om een kampioenschap te winnen, klaar.
InTrePidIvityzondag 14 maart 2010 @ 14:58
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:57 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Nee, niet!

Niet gefinisht
16 S. Buemi Scuderia Toro Rosso + 3 ronde(n)
17 J. Trulli Lotus F1 + 3 ronde(n)
Dat is matig voor m'n manager
Glijdt_lichtzondag 14 maart 2010 @ 14:59
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Precies het juiste woord: profiterende coureur.
Och ja, en Hill profiteerde natuurlijk in België '98, dat Schumi tegen Coulthard aanknalde, Fisichella profiteerde in 2003 in brazilië toen alonso en co allemaal een huge crash hadden en blabla.

Zo kun je iedere coureur wel een profiteur noemen.
Walter_Sobchakzondag 14 maart 2010 @ 14:59
Wat was er btw met de kar van Massa? Smedley riep zoiets op BBC maar ik kon het net niet op tijd horen...
beantheriozondag 14 maart 2010 @ 15:01
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Precies het juiste woord: profiterende coureur.
Als je kampioen wilt worden in F1 dan moet je opportunistisch zijn. Degene die het meest profiteert van de fouten van anderen blijft over.
PierreTTzondag 14 maart 2010 @ 15:01
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:58 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Dat is matig voor m'n manager
Ook voor de mijne inderdaad, gelukkig dat de andere Lotus nog wel gefinisht is
PierreTTzondag 14 maart 2010 @ 15:02
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat was er btw met de kar van Massa? Smedley riep zoiets op BBC maar ik kon het net niet op tijd horen...
14:36:53 Een van de bargeboards is weg bij de Braziliaan!
14:36:37 Massa heeft problemen om zijn auto te controleren!

Ik heb alleen geen idee wat bargeboards zijn...
Walter_Sobchakzondag 14 maart 2010 @ 15:03
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:59 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Och ja, en Hill profiteerde natuurlijk in België '98, dat Schumi tegen Coulthard aanknalde, Fisichella profiteerde in 2003 in brazilië toen alonso en co allemaal een huge crash hadden en blabla.

Zo kun je iedere coureur wel een profiteur noemen.
Een overwinning halen is wat anders dan een way-of-racing om je titel binnen te halen. Een overwinning zoals Schumacher in Hongarije in 1998, in Aida in 1995 of in Spa 1997 deed tegen snellere auto's (om er zo maar drie te noemen) heb ik Alonso nog nooit zien binnenhalen.
Walter_Sobchakzondag 14 maart 2010 @ 15:04
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:02 schreef PierreTT het volgende:

[..]

14:36:53 Een van de bargeboards is weg bij de Braziliaan!
14:36:37 Massa heeft problemen om zijn auto te controleren!

Ik heb alleen geen idee wat bargeboards zijn...
http://en.wikipedia.org/wiki/Bargeboard_(aerodynamics)

Waar haal je die updates trouwens vandaan?
Desunotozondag 14 maart 2010 @ 15:04
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Een overwinning halen is wat anders dan een way-of-racing om je titel binnen te halen. Een overwinning zoals Schumacher in Hongarije in 1997, in Aida in 1995 of in Spa 1997 deed tegen snellere auto's (om er zo maar drie te noemen) heb ik Alonso nog nooit zien binnenhalen.
Ach man laat het.
Al zou 'ie tweede zijn geworden dan was hij vast ook blij.
Captain_Slowzondag 14 maart 2010 @ 15:05
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:58 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Dat is matig voor m'n manager
Is inderdaad kut
PierreTTzondag 14 maart 2010 @ 15:05
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Bargeboard_(aerodynamics)

Waar haal je die updates trouwens vandaan?
http://f1.gpupdate.net/nl/livefeed/3551/1139/

Ik kon geen tv kijken, dan maar een livefeed live-commentaar dus
Walter_Sobchakzondag 14 maart 2010 @ 15:07
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:05 schreef PierreTT het volgende:

[..]

http://f1.gpupdate.net/nl/livefeed/3551/1139/

Ik kon geen tv kijken, dan maar een livefeed live-commentaar dus
Dank. Even in mijn bookmarks gegooid.
PierreTTzondag 14 maart 2010 @ 15:08
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Dank. Even in mijn bookmarks gegooid.
Ook livereports van de kwalificaties etc, de trainingen, altijd handig als je ergens zit en er is geen tv in de buurt
beantheriozondag 14 maart 2010 @ 15:09
Wat klinkt Vettel gedeprimeerd.
LuckyLuQzondag 14 maart 2010 @ 15:09
lekkker één-tweetje

wel een slechte dag voor mijn f1-manager
i2Them2zondag 14 maart 2010 @ 15:10
Schumi vindt 't niet leuk... Saai dus.
Walter_Sobchakzondag 14 maart 2010 @ 15:10
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:09 schreef beantherio het volgende:
Wat klinkt Vettel gedeprimeerd.
Schumacher ook niet optimistisch over de nieuwe regels zo te horen.
Walter_Sobchakzondag 14 maart 2010 @ 15:12
Wtf at BBC?
Captain_Slowzondag 14 maart 2010 @ 15:12
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wtf at BBC?
Inderdaad
Schunckelstarzondag 14 maart 2010 @ 15:12
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Schumacher ook niet optimistisch over de nieuwe regels zo te horen.
hij klonk wat zuur
Desunotozondag 14 maart 2010 @ 15:13
Ik ben ook niet tevreden over de nieuwe regels. Het heeft niets toegevoegd, alleen maar weggenomen.

Terug naar een uur lang kwalificeren voor iedereen. Geen Q1, Q2, Q3 rotzooi en alle verschillende strategieën toestaan. Geen gezeik met je moet 1x die set en 1x die set banden gebruiken. En gewoon weer tanken met z'n allen. Veel leuker.
Schunckelstarzondag 14 maart 2010 @ 15:13
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:13 schreef Desunoto het volgende:
Ik ben ook niet tevreden over de nieuwe regels. Het heeft niets toegevoegd, alleen maar weggenomen.

Terug naar een uur lang kwalificeren voor iedereen. Geen Q1, Q2, Q3 rotzooi en alle verschillende strategieën toestaan. Geen gezeik met je moet 1x die set en 1x die set banden gebruiken. En gewoon weer tanken met z'n allen. Veel leuker.
nils7zondag 14 maart 2010 @ 15:15
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:13 schreef Desunoto het volgende:
Ik ben ook niet tevreden over de nieuwe regels. Het heeft niets toegevoegd, alleen maar weggenomen.

Terug naar een uur lang kwalificeren voor iedereen. Geen Q1, Q2, Q3 rotzooi en alle verschillende strategieën toestaan. Geen gezeik met je moet 1x die set en 1x die set banden gebruiken. En gewoon weer tanken met z'n allen. Veel leuker.
Het is dat Vettel terug viel maar anders was er volgens mij op de start na geen inhalen geweest!
Walter_Sobchakzondag 14 maart 2010 @ 15:16
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:13 schreef Desunoto het volgende:
Ik ben ook niet tevreden over de nieuwe regels. Het heeft niets toegevoegd, alleen maar weggenomen.

Terug naar een uur lang kwalificeren voor iedereen. Geen Q1, Q2, Q3 rotzooi en alle verschillende strategieën toestaan. Geen gezeik met je moet 1x die set en 1x die set banden gebruiken. En gewoon weer tanken met z'n allen. Veel leuker.
Het kwalificeren vind ik eigenlijk wel prima. Vroeger had je kwalificaties waar je pas in de laatste 10 minuten auto's op de baan zag. Maar de races moeten echt weer terug naar vroeger: gassen en rammen, nieuwe brandstof en nieuwe banden, en weer gassen en rammen.
Glijdt_lichtzondag 14 maart 2010 @ 15:19
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:15 schreef nils7 het volgende:

[..]

Het is dat Vettel terug viel maar anders was er volgens mij op de start na geen inhalen geweest!
Sutil heeft meerdere mensen ingehaald .
PierreTTzondag 14 maart 2010 @ 15:20
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wtf at BBC?
Wat was er op de BBC?
dronkeykongzondag 14 maart 2010 @ 15:20
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Er zijn twee mogelijke typische Alonso-overwinningen

1) Hij kan geen potje breken op de tweede plek maar wint door uitval van de nummer 1.
2) Hij rijdt een prima race en loopt nog meer punten uit omdat mensen achter hem uitvallen.

De punten die hij op eigen kracht pakt zijn beperkt. Ook hier krijgt ie zo 15 punten in zijn schoot geworpen.
Hij reed toch ook de snelste ronde?
ChatGirlzondag 14 maart 2010 @ 15:20
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:20 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Wat was er op de BBC?
Jenson die een dikke kerel kuste
ChatGirlzondag 14 maart 2010 @ 15:21
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:19 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Sutil heeft meerdere mensen ingehaald .
Barrichello toch ook?
Desunotozondag 14 maart 2010 @ 15:22
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:15 schreef nils7 het volgende:

[..]

Het is dat Vettel terug viel maar anders was er volgens mij op de start na geen inhalen geweest!
Er was wel wat maar niets spannends inderdaad.
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Het kwalificeren vind ik eigenlijk wel prima. Vroeger had je kwalificaties waar je pas in de laatste 10 minuten auto's op de baan zag. Maar de races moeten echt weer terug naar vroeger: gassen en rammen, nieuwe brandstof en nieuwe banden, en weer gassen en rammen.
Als ik zo terugkijk naar een uur kwalificeren vind ik zelfs die laatste 10 spannende minuten veel leuker dan de gehele kwalificatie zoals die nu is.
nils7zondag 14 maart 2010 @ 15:23
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:21 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Barrichello toch ook?
nou nou... als we het daarvan moeten hebben...
ChatGirlzondag 14 maart 2010 @ 15:25
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:23 schreef nils7 het volgende:

[..]

nou nou... als we het daarvan moeten hebben...
Beter dat Barri inhaalt dan dat niemand het doet.
SoldMayorzondag 14 maart 2010 @ 15:27
Ferrari
Hamilton Button
Red Bull

Liuzzi en Mercedes GP

HRT en VIRGIN

Kunnen die niet beter met de GP2 mee doen?
nils7zondag 14 maart 2010 @ 15:30
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:25 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Beter dat Barri inhaalt dan dat niemand het doet.
Jah het is dat hij het deed!
En zo de top 10 binnen kwam maar als Vettel had blijven rijden was het een saaie top 10 geweest!
Door Webbers rookmachine moesten kubica en sutil naar achter maar als die in slagorde bij turn 4 waren gekomen was er geen zak gebeurt
Helaas vreesde ik daar al voor....
Door snelheidsverschillen gaan mensen inhalen, als iedereen even hard gaat of diegene ervoor harder dan wordt er geen zak in gehaald!
Met verschillende fuelloads is er nog wat actie!

Ik zie het al gebeuren, qua bandenslijtage is Bahrein een flinke aanslag denk ik op de banden en als ze het nu al 1 stop lukt! Laat staan op andere banen!
We gaan dus straks op conventionele banen gewoon zacht een qually en dan 20 a 25 ronden op zacht en de rest op hard afrijden!
keplerzondag 14 maart 2010 @ 15:30
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:13 schreef Desunoto het volgende:
Ik ben ook niet tevreden over de nieuwe regels. Het heeft niets toegevoegd, alleen maar weggenomen.

Terug naar een uur lang kwalificeren voor iedereen. Geen Q1, Q2, Q3 rotzooi en alle verschillende strategieën toestaan. Geen gezeik met je moet 1x die set en 1x die set banden gebruiken. En gewoon weer tanken met z'n allen. Veel leuker.
Kleffe_Dopzondag 14 maart 2010 @ 15:33
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:27 schreef SoldMayor het volgende:

Kunnen die niet beter met de GP2 mee doen?
Kunnen we die niet beter een jaar de tijd geven voor we ze af gaan kraken?
Glijdt_lichtzondag 14 maart 2010 @ 15:37
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Kunnen we die niet beter een jaar de tijd geven voor we ze af gaan kraken?
Idd, in de jaren 90 had je meer kleine teams als Forti, Larrousse en dat soort shit. het is imo al mooi dat er eindelijk een paar teams bijgekomen zijn. En dat het even kan duren voor ze op snelheid zijn, tsja. Gewoon afwachten.
SoldMayorzondag 14 maart 2010 @ 15:39
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Kunnen we die niet beter een jaar de tijd geven voor we ze af gaan kraken?
Ach man kom op zeg,

Force India, RedBull, Toro Rosso en dat soort teams waren ook niet zo slecht in hun debut..

dit is gewoon echt dramatisch
10 seconden langzamer leuk opvulsel die extra teams maar wtf
Schunckelstarzondag 14 maart 2010 @ 15:40
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:39 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Ach man kom op zeg,

Force India, RedBull, Toro Rosso en dat soort teams waren ook niet zo slecht in hun debut..

dit is gewoon echt dramatisch
10 seconden langzamer leuk opvulsel die extra teams maar wtf
dat waren ook allemaal geen nieuwe teams
Zwansenzondag 14 maart 2010 @ 15:41
Hoe moet ik de zesde plek van Schumacher inschatten? Boven verwachting of maximaal haalbare in deze auto?
SoldMayorzondag 14 maart 2010 @ 15:43
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:40 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

dat waren ook allemaal geen nieuwe teams
Oke overgenomen dan,,,

maar dan nog..

ik geef HRT nog 2 races en dan stoppen ze er mee..

Virgin zal gewoon door gaan maar die zien we volgend echt niet meer terug..

Lotus daar in tegen zal wel kunnen groeien
PierreTTzondag 14 maart 2010 @ 15:43
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:39 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Ach man kom op zeg,

Force India, RedBull, Toro Rosso en dat soort teams waren ook niet zo slecht in hun debut..

dit is gewoon echt dramatisch
10 seconden langzamer leuk opvulsel die extra teams maar wtf
Moet jij niet mensen gaan neerschieten ofzo
Glijdt_lichtzondag 14 maart 2010 @ 15:44
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:39 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Ach man kom op zeg,

Force India, RedBull, Toro Rosso en dat soort teams waren ook niet zo slecht in hun debut..

dit is gewoon echt dramatisch
10 seconden langzamer leuk opvulsel die extra teams maar wtf
Dat waren geen nieuwe teams.
Force india kwam van Spyker, kwam van Midland wat weer kwam van Jordan.
Red Bull kwam van Jaguar, wat weer kwam van Stewart
Toro Rosso = Minardi

Virgin zie ik wel doorgaan, die Branson heeft gewoon een doel en gaat door totdat ie het doel bereikt heft.
HRT kan mogelijk een nieuwe Minardi worden
Lotus komt wel goed.
SoldMayorzondag 14 maart 2010 @ 15:45
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:43 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Moet jij niet mensen gaan neerschieten ofzo

Nee hoor

F1

Ik ben zelfs niet naar de topper FC Oss - Fc Den Bosch gegaan omdat F1 er op kwam
SoldMayorzondag 14 maart 2010 @ 15:45
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:44 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Dat waren geen nieuwe teams.
Force india kwam van Spyker, kwam van Midland wat weer kwam van Jordan.
Red Bull kwam van Jaguar, wat weer kwam van Stewart
Toro Rosso = Minardi
kijk een paar posts boven je
Mindstreamzondag 14 maart 2010 @ 15:46
zijn ze al klaar?
PierreTTzondag 14 maart 2010 @ 15:46
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:45 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Nee hoor

F1

Ik ben zelfs niet naar de topper FC Oss - Fc Den Bosch gegaan omdat F1 er op kwam
Dan heb je wel wat gemist
SoldMayorzondag 14 maart 2010 @ 15:47
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:46 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Dan heb je wel wat gemist
Hoezo ?
Glijdt_lichtzondag 14 maart 2010 @ 15:48
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:45 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

kijk een paar posts boven je
Goh, ik zag jouw post als laatste en moest even opzoeken waar Midland uit voort kwam.
Daarom is de mijne een paar minuten later dan de jouwe.
SoldMayorzondag 14 maart 2010 @ 15:49
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:48 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Goh, ik zag jouw post als laatste en moest even opzoeken waar Midland uit voort kwam.
Daarom is de mijne een paar minuten later dan de jouwe.
Oke top,

maar ik blijf er bij dat vooral HRT echt hopeloos is..
PierreTTzondag 14 maart 2010 @ 15:52
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:47 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Hoezo ?
Ligt eraan voor wie je bent
wimderonzondag 14 maart 2010 @ 15:53
Wat een verrassing dat het nu helemaal saai is

Vorig seizoen was een stuk beter, werd alleen verbloemd door de dominantie van Brawn in de eerste helft van het seizoen.
Desunotozondag 14 maart 2010 @ 15:54
Ik vind alleen Lotus van de nieuwe teams niet hopeloos. De rest is echt shit. Wat doen ze hier? Lotus heeft nou ook niet echt goed gepresteerd maar daar zit potentie in. In de andere teams zie ik helemaal niets meer nu.
SoldMayorzondag 14 maart 2010 @ 15:55
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:52 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Ligt eraan voor wie je bent
ssssssssssst...

oss

verder zeg ik niks
PierreTTzondag 14 maart 2010 @ 15:55
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:54 schreef Desunoto het volgende:
Ik vind alleen Lotus van de nieuwe teams niet hopeloos. De rest is echt shit. Wat doen ze hier? Lotus heeft nou ook niet echt goed gepresteerd maar daar zit potentie in. In de andere teams zie ik helemaal niets meer nu.
Eens, ik geef Virgin dan nog meer kans dan HRT eigenlijk... na 4/5 races denk ik dat ik wel een goed beeld heb
SoldMayorzondag 14 maart 2010 @ 15:55
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:54 schreef Desunoto het volgende:
Ik vind alleen Lotus van de nieuwe teams niet hopeloos. De rest is echt shit. Wat doen ze hier? Lotus heeft nou ook niet echt goed gepresteerd maar daar zit potentie in. In de andere teams zie ik helemaal niets meer nu.
Ja vind ik dus ook,

Ik zei al dat de GP2 mischien wel een goede optie is voor Virgin en HRT
PierreTTzondag 14 maart 2010 @ 15:55
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:55 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

ssssssssssst...

oss

verder zeg ik niks
Begin maar alvast te huilen dan
Glijdt_lichtzondag 14 maart 2010 @ 16:02
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:54 schreef Desunoto het volgende:
Ik vind alleen Lotus van de nieuwe teams niet hopeloos. De rest is echt shit. Wat doen ze hier?
Proberen op te bouwen met beperkte middelen wat zeker lovenswaardig is.
De andere nieuwe teams van de afgelopen hadden grotere voordelen.
Super Aguri kreeg een chassis in de schoot geworpen en gebruikte bijna gratis Honda-motoren.
Toyota had een berg geld waar je u tegen zegt en sponsoring van Panasonic
Stewart kreeg vette ondersteuning van Ford en een grote sponsor in de naam van HSBC.

[ Bericht 20% gewijzigd door Glijdt_licht op 14-03-2010 16:28:25 ]
nils7zondag 14 maart 2010 @ 16:10
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:41 schreef Zwansen het volgende:
Hoe moet ik de zesde plek van Schumacher inschatten? Boven verwachting of maximaal haalbare in deze auto?
Maximaal haalbare voor Schumacher denk ik wel!
De auto kan denk ik wel harder zie P5 van Rosberg
Wafflezondag 14 maart 2010 @ 16:25
Het is gewoon wachten op de betere circuits in Europa. Al vind ik Melbourne meestal ook wel tof.
Arceezondag 14 maart 2010 @ 16:28
quote:
Schumacher klaagt over gebrek aan actie

Het op z'n zachtst gezegd tamme verloop van de Grand Prix van Bahrein is ook niet voorbij gegaan aan Michael Schumacher. de zevenvoudig wereldkampioen finishte zijn eerste race voor Mercedes op de zesde plaats, maar vond het verloop van de wedstrijd niet bijzonder spannend.

"Je start en daarna ga je je eigen tempo rijden en probeer je geen fouten te maken", aldus Schumacher tegenover de BBC. "Inhalen is praktisch onmogelijk, behalve als iemand een fout maakt. Lewis maakte een klein foutje en dus kon Nico er langs, maar bij de pitstop werd dat weer ongedaan gemaakt. Dat was het wel zo'n beetje. Dat is de actie die we helaas gaan krijgen met dit soort strategieën."

"Maar goed, ik heb het naar mijn zin gehad. Zeker in het begin en nu gaan we werken om de teams voor ons te pakken."
Arceezondag 14 maart 2010 @ 16:29
Ook Alonso krijgt nieuwe motor van Ferrari

Heeft het wisselen van motor nog consequenties?
Glijdt_lichtzondag 14 maart 2010 @ 16:32
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:29 schreef Arcee het volgende:
Ook Alonso krijgt nieuwe motor van Ferrari

Heeft het wisselen van motor nog consequenties?
Nee, pas na de 10e motor die je gebruikt.
CloseToTheEdgezondag 14 maart 2010 @ 16:39
The Trulli-train is dead. Long live the Schumi-train!
Trystarzondag 14 maart 2010 @ 16:49
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:49 schreef beantherio het volgende:
Ferrari
Alonso
Massa
Arceezondag 14 maart 2010 @ 16:50
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nee, pas na de 10e motor die je gebruikt.
En welke is dat dan?
Fir3flyzondag 14 maart 2010 @ 16:51
Ik zei het al vorig jaar toen de nieuwe regels bekend werden, zeg maar dag tegen spannende races. Vooral het belachelijke bandensparen vond ik erg vervelend, zoals Hamilton die wel sneller was dan Rosberg maar niet durfde in te halen omdat het te veel van de banden vergt. Webber die hetzelfde doet bij Button. En Massa die op het einde niet kan aanvallen door een gebrek aan brandstof, simpelweg omdat hij in het midden van de race wel aanviel. In het kort, de banden zijn veeeeeel te belangrijk, niemand durft een risico te nemen simpelweg omdat de banden gespaard moeten worden. Wat een kutmentaliteit .

Het enige positieve is dat de kop redelijk dicht bij elkaar zit wat tijden betreft dus qua kampioenschap kan het in ieder geval nog spannend worden. Maar de races zelf... nee dat blijven gewoon optochten als deze.

Oh en zonde voor Vettel, had het hem gegund. Blij dat Ferrari de snelheid er in heeft zitten .
InTrePidIvityzondag 14 maart 2010 @ 16:56
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:32 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Nee, pas na de 10e motor die je gebruikt.
Na de negende dacht ik. In elk geval is de straf dan vijf plaatsen terugzetting op de grid.
PierreTTzondag 14 maart 2010 @ 16:57
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:51 schreef Fir3fly het volgende:
Maar de races zelf... nee dat blijven gewoon optochten als deze.

Ik hoop het niet, maar ben er wel bang voor
Fir3flyzondag 14 maart 2010 @ 17:00
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:57 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Ik hoop het niet, maar ben er wel bang voor
Het enige dat ik nog kan bedenken is inhaalacties omdat degene voor je een fout maakt omdat hij bandenproblemen heeft ofzo.... maar zo zou de F1 niet moeten zijn. Ik vind het een blamage.
wimderonzondag 14 maart 2010 @ 17:16
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:56 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Na de negende dacht ik. In elk geval is de straf dan vijf plaatsen terugzetting op de grid.
Maar deze die ze eruit hebben gehaald mogen ze nog wel gebruiken.
bodylotionzondag 14 maart 2010 @ 17:39
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:25 schreef Waffle het volgende:
Het is gewoon wachten op de betere circuits in Europa. Al vind ik Melbourne meestal ook wel tof.
Dat dus.

Het is voor de teams ook allemaal nieuw
SjaakVilleneuvezondag 14 maart 2010 @ 17:57
Vettel
MrBadGuyzondag 14 maart 2010 @ 18:05
Hopelijk is deze race geen indicatie voor de rest van het seizoen. Allemaal dezelfde strategie, allemaal netjes achter elkaar aanrijden en bijna overal zitten zulke grote gaten dat er weinig spannend in beeld te brengen valt.
M.Melandrizondag 14 maart 2010 @ 18:11
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:39 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Dat dus.

Het is voor de teams ook allemaal nieuw
Klopt, alsof bahrein vorig jaar een leuke race was
#ANONIEMzondag 14 maart 2010 @ 18:44
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:28 schreef Arcee het volgende:

[..]


Wel apart dat juist Schumacher erover klaagt. Ik ben op een gegeven moment afgehaakt bij de F1 omdat Schumi de hele tijd van start tot finish leidde en je bovendien wist dat Barrichello hem niet voorbij mocht
#ANONIEMzondag 14 maart 2010 @ 18:46
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Hopelijk is deze race geen indicatie voor de rest van het seizoen. Allemaal dezelfde strategie, allemaal netjes achter elkaar aanrijden en bijna overal zitten zulke grote gaten dat er weinig spannend in beeld te brengen valt.
Dat was de afgelopen jaren op vrijwel alle Tilke-circuits het geval.
ForzaScuderiaFerrarizondag 14 maart 2010 @ 18:55
Mja, Bahrein is volgens mij ook niet echt een circuit waarop we de afgelopen jaren mooie races hebben gezien. En dat bochtige stuk wat ze nu meepakken trekt natuurlijk helemaal op niks. Daar kunnen ze al helemaal niet inhalen.
beantheriozondag 14 maart 2010 @ 19:36
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:16 schreef wimderon het volgende:

[..]

Maar deze die ze eruit hebben gehaald mogen ze nog wel gebruiken.
Alleen voor de vrijdagtraining maar niet voor races.
Kleffe_Dopzondag 14 maart 2010 @ 21:13
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:43 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Oke overgenomen dan,,,

maar dan nog..
Je doet hier een heel belangrijk detail wel erg makkelijk af.
Het maakt namelijk álle verschil of je een team overneemt of binnen 10 maanden een nieuw team van de grond af aan opbouwt.

Ga maar na dat Force India gewoon verder kon borduren op de organisatiestructuur en ervaring van Spyker/Midland/Jordan. FI begon al met +/-15 jaar aan Formule 1 informatie.
Fir3flyzondag 14 maart 2010 @ 22:28
Al die mensen die denken dat het in Australië anders wordt .

Ik snap het wel, ontkennen is altijd makkelijker.
Schunckelstarzondag 14 maart 2010 @ 22:32
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:56 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Na de negende dacht ik. In elk geval is de straf dan vijf plaatsen terugzetting op de grid.
na de 9e ja
Schunckelstarzondag 14 maart 2010 @ 22:34
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat was de afgelopen jaren op vrijwel alle Tilke-circuits het geval.
over 2 weken al
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:28 schreef Fir3fly het volgende:
Al die mensen die denken dat het in Australië anders wordt .

Ik snap het wel, ontkennen is altijd makkelijker.
of het in australie nou beter word of niet, tilke heeft er iig voor gezorgd dat de races op zijn circuits echt NOOIT tof zijn. net alsof het een verassing is dat bahrein een saaie gp is
voor de traditionele circuits heb ik veel hoop, die zijn bijna altijd tof
Fir3flyzondag 14 maart 2010 @ 22:42
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:34 schreef Schunckelstar het volgende:
of het in australie nou beter word of niet, tilke heeft er iig voor gezorgd dat de races op zijn circuits echt NOOIT tof zijn. net alsof het een verassing is dat bahrein een saaie gp is
voor de traditionele circuits heb ik veel hoop, die zijn bijna altijd tof
Ik kan me anders genoeg memorabele races herinneren op Sepang (en dan nog afgezien van regen), de baan in China (denk 2008) etc.

Maar goed dat Silverstone, Monza, Suzuka en Spa zo spanned waren vorig jaar he .
PierreTTzondag 14 maart 2010 @ 22:44
Suzuka Monza Hockenheim Spa

Edit: En Silverstone
Schunckelstarzondag 14 maart 2010 @ 22:51
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik kan me anders genoeg memorabele races herinneren op Sepang (en dan nog afgezien van regen), de baan in China (denk 2008) etc.

Maar goed dat Silverstone, Monza, Suzuka en Spa zo spanned waren vorig jaar he .


echt?

ik vind dat allemaal ondergeschikte races waarvan ik er geen een voor de geest kan halen die onder normale weersomstandigheden herinneringswaardig is
Fir3flyzondag 14 maart 2010 @ 22:55
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:51 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]



echt?

ik vind dat allemaal ondergeschikte races waarvan ik er geen een voor de geest kan halen die onder normale weersomstandigheden herinneringswaardig is
Misschien wordt het dan eens tijd om wat objectiever naar de races te gaan kijken.
Schunckelstarzondag 14 maart 2010 @ 22:58
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Misschien wordt het dan eens tijd om wat objectiever naar de races te gaan kijken.
ik doe mijn best, maar er is gewoon geen sfeer....
Fir3flyzondag 14 maart 2010 @ 23:08
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:58 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ik doe mijn best, maar er is gewoon geen sfeer....
Wat boeit sfeer, het gaat toch om het racen ?
Schunckelstarzondag 14 maart 2010 @ 23:13
voor mij niet alleen het racen hoor

alles eromheen is wat een gp-weekend een gp-weekend maakt, en niet alleen een race

maar buiten dat is er ook bitterweinig actie geweest ooit op een tilke-circuit. maar smaken verschillen
Radegastmaandag 15 maart 2010 @ 00:15
Tilkecircuits.

Misschien een ideetje voor volgend seizoen, schaf het bandenwisselen ook maar af. Misschien gaan ze dan eens RACEN. Michelin heeft toch ooit een onverwoestbare band ontwikkeld?

Wat was er nou trouwens aan de hand met de motoren van Ferrari? (ze riepen iets tegen Massa?)
Sallymaandag 15 maart 2010 @ 00:34
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Een typische Alonso-overwinning: de auto voor hem valt uit. Hoe verrassend.
Nooit een topic noemen naar iemand die wint of voorligt




En nu blader ik weer naar pagina 1 van dit topic, heb de race niet gezien dus lees hier 'live' mee
vosssmaandag 15 maart 2010 @ 00:38
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:34 schreef Sally het volgende:

[..]

Nooit een topic noemen naar iemand die wint of voorligt




En nu blader ik weer naar pagina 1 van dit topic, heb de race niet gezien dus lees hier 'live' mee
Je hebt niet veel gemist. Ik had er echt zin in, maar om nou te zeggen dat het een spannende wedstrijd was, nee. Dus in dat opzicht viel het enigsinds tegen.

Maargoed, het is een Tilkecircuit en die zijn nooit spannend.
Ik wacht volgende race nog even af met mn oordeel over het tankverbod

Eik moeten alle Tilke-circuits per direct van de kalender af
Zou die vent overigens zelf echt niet in de gaten hebben dat hij kutcircuits ontwerpt?
Ik lees werkelijk op heel internet nergens, maar dan ook echt NERGENS positieve geluiden over zijn circuits
Fir3flymaandag 15 maart 2010 @ 00:40
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:38 schreef vosss het volgende:

[..]
blaat blaat Tilke blaat blaat
.
vosssmaandag 15 maart 2010 @ 00:43
Ja het is toch gewoon zo? Die vent moeten ze ver van de F1 houden en al zijn kutcircuits platwalsen en er wat flats op flikkeren ofzo

Tilke
Fir3flymaandag 15 maart 2010 @ 00:53
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:43 schreef vosss het volgende:
Ja het is toch gewoon zo? Die vent moeten ze ver van de F1 houden en al zijn kutcircuits platwalsen en er wat flats op flikkeren ofzo

Tilke
Tuurlijk jonge .
Glijdt_lichtmaandag 15 maart 2010 @ 01:24
"According to the June 2008 edition of F1 Racing, there were in fact 270 on-track overtaking moves pulled off in the 2007 season. Interestingly enough, Felipe Massa topped the table, completing a total of 20 overtaking manoeuvres during the season. The Japanese Grand Prix alone contained 46 passes.
To clarify, this does not include positions gained in the pitlane or as a result of retirements. Nor do the figures include any passes made on the first lap of a race. Because of the methodology adopted by F1 Racing, the statistics will also omit any instance where a driver overtook then got overtaken again later on in the same lap."
In 1983 there were 666.
Sallymaandag 15 maart 2010 @ 01:26
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:57 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Nee, niet!

Niet gefinisht
16 S. Buemi Scuderia Toro Rosso + 3 ronde(n)
17 J. Trulli Lotus F1 + 3 ronde(n)
Jawel:

Officieel van de FIA: http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
...
17 18 J. TRULLI ITA Lotus Racing 46 1:39:11.141 DNF 175.130 2:02.930 34

NOT CLASSIFIED

22 P. DE LA ROSA ESP BMW Sauber F1 Team 28 58:23.188 DNF 180.993 2:01.650 27
21 B. SENNA BRA HRT F1 Team 17 38:07.731 DNF 168.119 2:09.127 14
24 T. GLOCK GER Virgin Racing 16 34:43.727 DNF 173.696 2:07.062 11
12 V. PETROV RUS Renault F1 Team 13 27:15.943 DNF 179.656 2:04.307 7
23 K. KOBAYASHI JPN BMW Sauber F1 Team 11 23:09.944 DNF 178.823 2:05.044 4
25 L. DI GRASSI BRA Virgin Racing 2 4:28.475 DNF 165.628 2:09.361 2
20 K. CHANDHOK IND HRT F1 Team 1 2:34.479 DNF 141.059
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Dank. Even in mijn bookmarks gegooid.
Dat is elke race een andere link Die site doet ook de vt1, 2 en 3, de kwali en de race namelijk.
Sallymaandag 15 maart 2010 @ 01:28
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:36 schreef beantherio het volgende:

[..]

Alleen voor de vrijdagtraining maar niet voor races.
Jawel.

Red Bull zat vorig jaar al tegen de 8e motorwissel aan, maar de eerder gebruikte motoren mochten wel weer in de wagens gelegd worden, zonder straf.
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:32 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

na de 9e ja
Nee, met de 9e. 8 (nieuwe) motoren mag je ongestraft wisselen.
PierreTTmaandag 15 maart 2010 @ 01:36
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:26 schreef Sally het volgende:

[..]

Jawel:

Officieel van de FIA: http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf
[ code verwijderd ]

Maar het is nog steeds DNF, maar wel classified?

Edit: Laat maar
Arceemaandag 15 maart 2010 @ 01:36
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:26 schreef Sally het volgende:
Jawel:
Nou, eigenlijk is het beide. Trulli is niét gefinisht (DNF ook achter z'n naam), maar wél geclassificeerd. Als je in de zoveel laatste procent van de race crasht dan krijg je dat.
Sallymaandag 15 maart 2010 @ 01:37
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:28 schreef Sally het volgende:

[..]

Jawel.

Red Bull zat vorig jaar al tegen de 8e motorwissel aan, maar de eerder gebruikte motoren mochten wel weer in de wagens gelegd worden, zonder straf.
Ah, ik heb het maar even nagezocht in de Sporting Regulations 2010, ik had het niet helemaal goed, geloof ik.

28.4 a) Each driver may use no more than eight engines during a Championship season. Should a driver use more than eight engines he will drop ten places on the starting grid at the first Event during which each additional engine is used.

An engine will be deemed to have been used once the car’s timing transponder has shown that it has left the pit lane.

b) If a driver is replaced at any time during the Championship season his replacement will be deemed to be the original driver for the purposes of assessing engine usage.

c) After consultation with the relevant engine supplier the FIA will attach seals to each engine prior to it being used for the first time at an Event in order to ensure that no significant moving parts can be rebuilt or replaced.

Within two hours of the end of the post race parc fermé exhaust blanking plates (with one 10mm diameter inspection hole per cylinder) and further seals will be applied to all used engines in order to ensure that these engines cannot be run between Events. Upon request to the FIA these additional seals will be removed after the start of initial scrutineering at the next Event at which the engines are required. All such engines must remain within the team’s designated garage area when not fitted to a car and may not be started at any time during an Event other than when fitted to a car eligible to participate in the Event.

d) If any of the FIA seals are damaged or removed from an engine after it has been used for the first time that engine may not be used again unless they were removed under FIA supervision.

e) If an engine is changed in accordance with Article 34.1 the engine which was replaced may not be used during any future qualifying session or race with the exception of the last Event of the Championship.
quote:
[..]

Nee, met de 9e. 8 (nieuwe) motoren mag je ongestraft wisselen.
En dat klopt dus wel
Sallymaandag 15 maart 2010 @ 01:39
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:36 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nou, eigenlijk is het beide. Trulli is niét gefinisht (DNF ook achter z'n naam), maar wél geclassificeerd. Als je in de zoveel laatste procent van de race crasht dan krijg je dat.
Voor de F1-manager houden we (in principe) Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/

Dat was de vraag


Disclaimer: we kunnen afwijken als meer crewleden daarmee eens zijn.
PierreTTmaandag 15 maart 2010 @ 01:40
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:39 schreef Sally het volgende:

[..]

Voor de F1-manager houden we Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/

Dat was de vraag
Inderdaad Dat is toch weer een lichtpuntje voor mijn manager
Glijdt_lichtmaandag 15 maart 2010 @ 01:45
Ach ik vind het zo lang doen met de motoren zo'n onzin.
Laat ze weer eens innovatief zijn. Sta alle typen motoren toe, turbo's worden nu veel in gewone auto's gebruikt, misschien kan een innovatieve F1-motor ontwikkelaar er nog toffere dingen mee gaan uithalen voor de gewone productie.. Voor mijn part gaan bepaalde teams boxer motoren oid gebruiken, of electromotoren. Dat zou alleen maar het technologische aspect hoger in het vaandel brengen en goed zijn voor toekomstige ontwikkelingen in gewone auto's. En laat de speciale kwalificatiemotoren ook maar weer terugkomen. Die regels van kostenbesparing enzo vernielen de sport alleen maar meer.
Waar ze naar moeten kijken is verbruik. Bv dat je per race niet meer dan een bepaalde hoeveelheid energie (in Joule) mag verstoken, en dat is best om te rekenen naar Wattages voor zowel benzine, diesel, lpg, stroom etc auto's.

Echter moeten ze vleugels zoveel mogelijk verbannen. Die benadelen echt de luchtstroom voor diegene die achter iemand aanrijdt. Slipstreamen moet weer mogelijk zijn, dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Sallymaandag 15 maart 2010 @ 01:51
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:40 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Inderdaad Dat is toch weer een lichtpuntje voor mijn manager
Ik zie in het andere topic weer iets anders, dus je houdt m'n disclaimer te goede

Bij mijn weten was het nl. zo dat we die site aanhielden wat betreft classificeren. We gaan nog even over dit geval brainstormen iig.
PierreTTmaandag 15 maart 2010 @ 01:52
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:51 schreef Sally het volgende:

[..]

Ik zie in het andere topic weer iets anders, dus je houdt m'n disclaimer te goede

Bij mijn weten was het nl. zo dat we die site aanhielden wat betreft classificeren. We gaan nog even over dit geval brainstormen iig.
Doe maar wel classified
Fir3flymaandag 15 maart 2010 @ 01:53
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ach ik vind het zo lang doen met de motoren zo'n onzin.
Laat ze weer eens innovatief zijn. Sta alle typen motoren toe, turbo's worden nu veel in gewone auto's gebruikt, misschien kan een innovatieve F1-motor ontwikkelaar er nog toffere dingen mee gaan uithalen voor de gewone productie.. Voor mijn part gaan bepaalde teams boxer motoren oid gebruiken, of electromotoren. Dat zou alleen maar het technologische aspect hoger in het vaandel brengen en goed zijn voor toekomstige ontwikkelingen in gewone auto's. En laat de speciale kwalificatiemotoren ook maar weer terugkomen. Die regels van kostenbesparing enzo vernielen de sport alleen maar meer.
Waar ze naar moeten kijken is verbruik. Bv dat je per race niet meer dan een bepaalde hoeveelheid energie (in Joule) mag verstoken, en dat is best om te rekenen naar Wattages voor zowel benzine, diesel, lpg, stroom etc auto's.
Niet helemaal mee eens, maar in ieder geval is zoals het nu is ook niets. F1 hoort de top te zijn, innovatie is wat de klasse zo speciaal maakt. Dat wordt inderdaad op dit moment op de achtergrond gezet om maar een beetje 'groen' te zijn .
quote:
Echter moeten ze vleugels zoveel mogelijk verbannen. Die benadelen echt de luchtstroom voor diegene die achter iemand aanrijdt. Slipstreamen moet weer mogelijk zijn, dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Vleugels moeten blijven. Grondeffect klinkt wel interessant.
Glijdt_lichtmaandag 15 maart 2010 @ 01:57
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens, maar in ieder geval is zoals het nu is ook niets. F1 hoort de top te zijn, innovatie is wat de klasse zo speciaal maakt. Dat wordt inderdaad op dit moment op de achtergrond gezet om maar een beetje 'groen' te zijn .
Terwijl 'oude' motoren blijven gebruiken helemaal niet 'groen' is. Inmiddels zijn er al veel betere technieken te verzinnen om het verbruik te drukken dan toen die motoren ontwikkeld werden
quote:
[..]

Vleugels moeten blijven. Grondeffect klinkt wel interessant.
Okay, vleugels wel, maar dat ze niet teveel invloed mogen hebben op de luchtstroom achter de auto.
PierreTTmaandag 15 maart 2010 @ 01:57
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Slipstreamen moet weer mogelijk zijn, dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Bedoel je hier het spelen met de diffusers?
Sallymaandag 15 maart 2010 @ 01:58
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:52 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Doe maar wel classified
Zie FOK! F1-manager 2010 #3 , en PSM heeft al gezegd dat Trulli gewoon de punten voor plek 17 krijgt. Alleen het chassis krijgt buiten de punten voor plek 17 ook 15 strafpunten.
Glijdt_lichtmaandag 15 maart 2010 @ 01:59
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:57 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Bedoel je hier het spelen met de diffusers?
Ik bedoel het zorgen voor een vacuüm onder de auto. Een diffuser gaat over luchtstromen. Grondeffect over lucht onder auto wegaheln.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_cars
http://en.wikipedia.org/wiki/Diffuser_%28automotive%29
PierreTTmaandag 15 maart 2010 @ 02:01
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:58 schreef Sally het volgende:

[..]

Zie FOK! F1-manager 2010 #3 , en PSM heeft al gezegd dat Trulli gewoon de punten voor plek 17 krijgt. Alleen het chassis krijgt buiten de punten voor plek 17 ook 15 strafpunten.
In ieder geval alles duidelijk, bedankt
PierreTTmaandag 15 maart 2010 @ 02:02
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:59 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik bedoel het zorgen voor een vacuüm onder de auto. Een diffuser kan dat ja, maar zoals de diffusers nu zijn, creëren ze ook een nadelig effect op de luchtstroom achter de auto.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_cars
Check, morgen even doorlezen, want ik moet over 3 uur alweer op
Glijdt_lichtmaandag 15 maart 2010 @ 02:04
quote:
Op maandag 15 maart 2010 02:02 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Check, morgen even doorlezen, want ik moet over 3 uur alweer op
heb even een beter kloppende post geplaatst. Diffuser zorgt voor luchtstromen, dat t zo snel mogelijk onder de auto doorgaat. Het kan echter niet hetzelfde als grondeffect. Het gevolg van beiden is wel meer grip, alleen werkt (echt) grond effect veel beter. Al is een diffuser wel een vorm van grondeffect.

http://en.wikipedia.org/wiki/Diffuser_%28automotive%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_cars

[ Bericht 2% gewijzigd door Glijdt_licht op 15-03-2010 02:11:53 ]
Glijdt_lichtmaandag 15 maart 2010 @ 02:08
quote:
Brabham BT46B Fancar, designed by Gordon Murray. Its fan, spinning on a horizontal, longitudinal axis at the back of the car, took its power from the main gearbox. The car avoided the sporting ban by claims that the fan's main purpose was for engine cooling as less than 50% of the airflow was used to create a depression under the car. It raced just once, with Niki Lauda winning at the Swedish Grand Prix. The car's supreme advantage was proven after the track became oily. While other cars had to slow, Lauda was able to accelerate over the oil due to the tremendous downforce, which rose with engine speed.[3] The car was also observed to visibly squat when the engine was revved at a standstill, and could survive a 10,000rpm clutch drop in 1st gear with no wheelspin.
Al was dat wel een heel extreme uiting van grondeffect.
#ANONIEMmaandag 15 maart 2010 @ 08:27
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:24 schreef Glijdt_licht het volgende:
"According to the June 2008 edition of F1 Racing, there were in fact 270 on-track overtaking moves pulled off in the 2007 season. Interestingly enough, Felipe Massa topped the table, completing a total of 20 overtaking manoeuvres during the season. The Japanese Grand Prix alone contained 46 passes.
To clarify, this does not include positions gained in the pitlane or as a result of retirements. Nor do the figures include any passes made on the first lap of a race. Because of the methodology adopted by F1 Racing, the statistics will also omit any instance where a driver overtook then got overtaken again later on in the same lap."
In 1983 there were 666.
Hier is een leuk topic met statistische data van het aantal inhaalacties door de jaren heen.
Je ziet dat de laatste daling in 1994 is geweest (het herinvoeren van de tankstops) en dat het daarna de hele tijd schommelt tussen de 0,5 en 0,8 per coureur per race. Van 1983 tot 1993 is het afgenomen van rond de 1,6 naar net onder de 1,0.
Je kunt ook stellen dat de dalende trend in 1995 is opgehouden.
Om nu al te concluderen dat het verbieden van tankstops niet werkt is iig veel te vroeg.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2010 08:32:22 ]
Walter_Sobchakmaandag 15 maart 2010 @ 09:37
quote:
Wow! New rules, not sure huh? Why do they keep dicking with it? Followed Mercedes power for the whole race, no chance to overtake - again
http://twitter.com/AussieGrit/status/10504206488
vosssmaandag 15 maart 2010 @ 11:10
quote:
dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Dat is niet voor niks verboden; dat was levensgevaarlijk.
Als dat vacuum ineens wegvalt dan heb je totaal geen grip meer en tetter je loeihard van de baan omdat je veel harder door de bochten gaat dan dat vleugels alleen je op de weg kunnen houden.

Wel een tof systeem, dat zeker, maar ook gevaarlijk
Ermanonmaandag 15 maart 2010 @ 12:13
Ik ben wel voorstander ervan dat de regels wat opener worden wat betreft het ontwerp van de auto's, waar we nu naar te lijken te gaan is een eenheidsworst voor elke auto, met een iets ander logo, en misschien iets andere motor uiteindelijk....

[silly mode]
Nee dat is tof als fabrikant zijnde straks.... Lekker een doe het zelf pakket bij de FIA bestellen, Motor erin pleuren, en dan maar achter elkaar aan racen en hopen dat de andere iets minder goed op heeft gelet met het aandraaien van schroef 456B op onderdeel C23A
[/silly mode]

Ook bij de motoren zou ik het wel tof vinden als ze daar weer "los" mogen. Wel de regel in stand houden van 8 motoren per seizoen, en dan straffen, maar laat de ontwikkeling aub los, het zou leuk zijn om te zien wat er dan allemaal bedacht wordt, en welke keuzes er worden gemaakt, spendeer je veel geld aan een betere motor, of ga je juist het aerodnamische pakket van de auto onder handen nemen?
Arceemaandag 15 maart 2010 @ 13:11
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:39 schreef Sally het volgende:
Voor de F1-manager houden we (in principe) Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/

Dat was de vraag
Krijg je daar extra punten voor dan? Voor geclassificeerd zijn?

En/of krijg je strafpunten voor niet gefinisht zijn?
ChatGirlmaandag 15 maart 2010 @ 13:28
quote:
quote:
H_Kovalainen Seen a lot of comments about yesterdays race and how boring it was for spectators, I agree totally, we need to do something about it. Ideas?
http://twitter.com/H_Kovalainen
Glijdt_lichtmaandag 15 maart 2010 @ 14:53
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat is niet voor niks verboden; dat was levensgevaarlijk.
Als dat vacuum ineens wegvalt dan heb je totaal geen grip meer en tetter je loeihard van de baan omdat je veel harder door de bochten gaat dan dat vleugels alleen je op de weg kunnen houden.

Wel een tof systeem, dat zeker, maar ook gevaarlijk
Het wordt gebruikt in de Indycars en in de GP2. Het systeem moet natuurlijk ook niet keihard jou aan de weg kleven zoals aan het einde van het systeem de F1 het geval was, maar een beetje meer kleefkracht dan nu, en dan minder vleugel mag van mij zeker.
Al vind ik ook dat gevaar wel bij een race hoort. Als coureur heb je voor een gevaarlijke baan gekozen waar je superveel geld mee verdient.

[ Bericht 4% gewijzigd door Glijdt_licht op 15-03-2010 15:27:18 ]
Photogenicwoensdag 17 maart 2010 @ 11:40
hhmm... race gemist!

iemand toevallig een linkje naar de samenvatting o.i.d.?
Bij RTL gemist moet je betalen om het te bekijken..
Sallywoensdag 17 maart 2010 @ 11:51
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:40 schreef Photogenic het volgende:
hhmm... race gemist!

iemand toevallig een linkje naar de samenvatting o.i.d.?
Bij RTL gemist moet je betalen om het te bekijken..
Normaal gesproken staat een video van de race wel snel online: http://www.formula1.com/video/
Maar dit keer nog niet...
Walter_Sobchakwoensdag 17 maart 2010 @ 12:20
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:40 schreef Photogenic het volgende:
hhmm... race gemist!

iemand toevallig een linkje naar de samenvatting o.i.d.?
Bij RTL gemist moet je betalen om het te bekijken..
Linkje

Maar volgens mij is zelfs een samenvatting van 30 seconden nog erg saai. Ik zou lekker id tuin gaan zitten en gaan kijken hoe het voorjaarsgras groeit met zo'n lekker zonnetje.
bodylotionwoensdag 17 maart 2010 @ 13:59
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:53 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Het wordt gebruikt in de Indycars en in de GP2. Het systeem moet natuurlijk ook niet keihard jou aan de weg kleven zoals aan het einde van het systeem de F1 het geval was, maar een beetje meer kleefkracht dan nu, en dan minder vleugel mag van mij zeker.
Al vind ik ook dat gevaar wel bij een race hoort. Als coureur heb je voor een gevaarlijke baan gekozen waar je superveel geld mee verdient.
IndyCars en GP2 zijn allebei standaard wagens - In de F1 zal ground effect zo gepusht worden dat het binnen de kortste keren levensgevaarlijk is
sasquatschwoensdag 17 maart 2010 @ 16:58
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:59 schreef bodylotion het volgende:

[..]

IndyCars en GP2 zijn allebei standaard wagens - In de F1 zal ground effect zo gepusht worden dat het binnen de kortste keren levensgevaarlijk is
Niet als het aan restricties wordt verbonden. Bijvoorbeeld een standaardcomponent dat het ground-effect verzoorzaakt.
Fir3flywoensdag 17 maart 2010 @ 17:00
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:58 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet als het aan restricties wordt verbonden. Bijvoorbeeld een standaardcomponent dat het ground-effect verzoorzaakt.
Ik zie wel wat in dit idee.

Als het maar niet ten koste van de vleugels gaat.
Atreidezwoensdag 17 maart 2010 @ 22:05
Zit RTL7 versie nu nog ff te kijken zo bij t browsen, maar zie best puike acties zoals die van Barrichello die een dragrace met een STR doet en Kubica die m binnendoor steekt bij de La Rosa. Je moet niet 100% gefocussed kijken, maar zo op de achtergrond valt t best mee
Wafflewoensdag 17 maart 2010 @ 22:21
En Glock met Kovalainen was ook wel aardig. Virgin vs. Lotus. Jammer dat de Virgins zo onbetrouwbaar zijn. Ik denk dat het anders wel een mooie strijd kan worden tussen die twee/