quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:18 schreef Keshet het volgende:
Hier alles ok!
Teigetje heeft het 'zelf ademen met een beetje hulp' goed onder de knie!
Volledige update volgt strakkies.
Ow, en ik wil ook Twitteren met jullie!
quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:32 schreef happyme28 het volgende:
Niet echt teruggelezen, sorry, maar hier een hele sneue krijsende Daan als sinds een paar dagen. Wordt steeds erger. Na veel observeren en lezen vermoeden we verborgen reflux. Ik heb het topic net ook even een schop gegeven. Naast het lezen van het topic, hoop ik misschien op nog wat ervaringen / tips. Hoop eigenlijk het meest dat de HA ons serieus neemt, want je leest nog wel eens dat je weer wordt weggestuurd met de mededeling dat ieder kind huilt.
Anyway, even een dikke kus voor alle kleine babytjes (en hun ouders). Hoop snel weer meer te reageren.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:41 schreef Linda2205 het volgende:
[ Op donderdag 11 maart 2010 20:32 schreef mefke79 het volgende:
Brakke telefoonfoto, maar zie hier Nijn op Driekus
[ afbeelding ]
disclaimer: dit is het domste konijn ever, dus dan durf ik dit wel aan. Bovendien, nog geen kilo en praktisch tandenloos. En had ik al gezegd dat ie dom is? ]
Als ik thuis ben komt mijn oude nijn ook altijd bij Lotte kijken, maar vooral omdat de speeltjes interessant zijn inderdaad. Op d'r klimmen heeftie nog nooit geprobeerd
De kat is trouwens wel echt een magneetje voor Lotte. Lekker zacht natuurlijk als je daar met je handjes en voetjes doorheen wrijft. Beest laat zich alles aandoen, hele plukken trekt ze eruit, ondanks dat ze alleen met d'r in contact komt als ze bij ons op schoot zit, maar soms trekt ze te snel en zijn we niet op tijd om dr handjes open te maken
![]()
Keshet, wat goed dat je kleine meid zo goed kan ademen alleen (met een beetje)![]()
Happy, bah, vervelend! Geen ervaring verder, dus dan maar eenvoor jou en je kleine vent
ik dacht al, Lars staat er nog in! Joepie hij is nog wel klein, zie je wel!!!quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:49 schreef Linda2205 het volgende:
MODJES, Karin is verhuisd naar de grote baby's, maar ik heb d'r nog wel even in dit lijstje laten staan voor jullie, ok?
wat is widm?quote:
Zo kunnen ze jullie gewoon knippen en plakkenquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:19 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
ik dacht al, Lars staat er nog in! Joepie hij is nog wel klein, zie je wel!!!![]()
![]()
![]()
officieel is Lars nu al 52 minuten een grote baby, woei!
Jaaah zo komen we nooit bovenaan te staan he?quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:49 schreef Linda2205 het volgende:
MODJES, Karin is verhuisd naar de grote baby's, maar ik heb d'r nog wel even in dit lijstje laten staan voor jullie, ok?
Hier zijn de katten ook pas sinds een maand interessant hoor, komt nog!quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:36 schreef Vlindur het volgende:
Lunastar post alleen maar als ze zwanger is![]()
Rienk ligt knockout in zn roze puckababy op mn borst
Eens kijken of we die weer in zn bedje kunnen schuiven.
Claudia, ik hoop heel erg dat je vanavond beter slaapt.
Mefke, ik vind dat konijn echt stoer![]()
De katten kijken niet naar RIenk om, alleen als ie keihard krijst, maar dan ook meer van 'hou es ff op te herrie maken' Rienk ziet de katten nog niet![]()
Over 6 nachtjes is hij 3 maanden!
Ik hoop je niet te zien dan!quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik morgen niet kom rapporteren hoe het is gegaan, dan heb ik een fijne nacht gehad.
Langer- Zo'n 3 a 4 uurquote:Wat gaat het snel, Vlindur! Heeft de trend zich doorgezet en slaapt hij langer/vaker/beter/makkelijker?
wat fijn dat je jongens het goed doen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:03 schreef simmu het volgende:
hoihoi dames (en heren)met de jongens gaat het heerlijk saai! ze slapen veel en komen aan. ravi is sinds vorige week donderdag naar de 'gewone' couveuse afdeling in het streekziekenhuis in meppel. supergave vooruitgang, maar nu met kiro in zwolle, ravi in meppel en ons in diever wat onhandig. kiro weegt 1080 gram nu (en is een boel vocht kwijt!) en ravi 1430 gram. we hopen nu hard dat kiro volgende week ook naar meppel mag
ik heb trouwens onze katten van begin af bij selene gelaten (gewoon steeds met mij mee) en dat werkte prima zie het filmpjestopic)
hij moet gezond zijn (qua infecties ed) en van de beademing, navelbreuk en lowflow zijn dan weer geen probleem. hij moet minimaal 1200 gram wegen en minimaal 32 weken oud (qua zwangerschapquote:Op donderdag 11 maart 2010 22:06 schreef mrien het volgende:
Fijn Simmu!
Wanneer (met welk gewicht) zou Kiro ook naar Meppel mogen?
absolutelyquote:Op vrijdag 12 maart 2010 07:30 schreef amaranta het volgende:
Maar gelukkig maakt haar vrolijke keuveltje veel goed nietwwaar?
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:10 schreef leonieke het volgende:
Zou ik hier ook in het lijstje mogen met onze zoon?
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
Ik moet me wel nog een beetje inlezen want heb deze topicreeks niet echt op de voet gevolgd.
hartstikke netjesquote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:56 schreef freecell het volgende:
goedemorgen
Hier 22:00, 3:00 en 6:00best prima!
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:02 schreef NieuweUser het volgende:
Ha! Kreeg gisteren post van Nutricia, vast reclame vanwege die blije dozen. Zit er een brief bij waarop staat:
Beste Mevrouw...,
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Shulanith.
Eeuuhh.. Shulanith..??
We zijn meestal ongeveer 20 minuten bezig met voeden en verschonen en daarna kan Ivan zich 40 minuten alleen vermaken in de box. Als hij 60 minuten wakker is - ik kan er de klok op zetten - begint hij te mopperen. Voorheen legde ik hem dan meteen in bed, maar nu haal ik hem uit de box en ga zelf met hem spelen. Ik leg hem op een voedingskussen met zijn gezicht naar me toe, doe wat optrekspelletjes met hem en zing voor hem. Als hij dat zat begint te worden zet ik hem rechtop met zijn rug tegen me aan en geef ik hem een speeltje waar hij zelf wat mee kan spelen terwijl ik hem over zijn buik aai. Als hij dan weer dreigt te gaan mopperen leg ik hem snel in bed. Zo hebben we het net ook weer 1,5 uur volgehouden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 07:56 schreef Takkembah het volgende:
Succes vandaag met wakker houden! Wat is je techniek hier eigenlijk in???
Vernoemd naar de Joods-Canadese feministe?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:02 schreef NieuweUser het volgende:
Ha! Kreeg gisteren post van Nutricia, vast reclame vanwege die blije dozen. Zit er een brief bij waarop staat:
Beste Mevrouw...,
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Shulanith.
Eeuuhh.. Shulanith..??
Ik zat ook al te Googelen!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vernoemd naar de Joods-Canadese feministe?
Thomas checkt de park?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:21 schreef leonieke het volgende:
We zijn thuis sinds dinsdagnamiddag. Vandaag de allereerste volledige dag dat ik helemaal alleen thuis ben met Thomas. Toch weer spannend eigenlijk. Het is ook nog wat zoeken allemaal. Maar het valt wel heel goed mee. Hij heeft voor de tweede nacht op rij alleen geslapen (in het ziekenhuis wou hij 's nachts op geen enkele manier in zijn bedje slapen, dus sliep hij bij mij in bed. De eerste nacht thuis ook, maar gisteren en eergisteren heeft hij in zijn park geslapen (matrasje van bed hadden we nog niet)).
Met de borstvoeding is het nog zoeken naar een ritme, maar ik vermoed dat dat normaal is. De laatste twee nachten wel maar één keer moeten opstaan om hem eten te geven![]()
En een week geleden lag ik nu nog met heel veel weeën in de verloskamer. Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat hij er toen nog niet was
Ik houd je op de hoogte! Mijn schoonzus en haar man hebben een oudere baby die steeds meer moeite kreeg met slapen. Ze stopten hem 's avonds op tijd in bed, hij werd na een uur wakker en daarna ging hij met zijn ouders mee het bed in. Ze kregen steeds minder slaap en raakten er gesloopt van. Ze hebben toen een of andere techniek toegepast (met overdag een paar verplichte slaapjes) en binnen drie dagen was hij een compleet andere baby. Ik ben wel benieuwd naar zulke technieken. (Hij is natuurlijk wel veel ouder dan Ivan...)quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:19 schreef Vlindur het volgende:
Goeiemorgen!
Claudia, fijn dat het beter is gegaan zeg! En 5 hele uren is een super begin!![]()
Ik heb het forum gelezen en ben er ook wel benieuwd naar. Vooral omdat ik Rienk niet alleen in slaap krijg. (Nou.. 'niet'.. Het is hem al 6 keer wel gelukt)
Ik hoop ook voor je dat het snel over is. Ivan vertoonde een week voordat ik ging werken - hij was toen 11 weken oud - precies hetzelfde gedrag en bij ons heeft het definitief het einde van de borstvoeding ingeluid. Ik heb geen idee waarom hij zo deed.quote:Beessie, als dit een sprongetje is duurt hij al 3 dagenEn het is vooral de rechterborst die hij niet wil
Huilen en krijsen en bij links gaat het beter.. Rare vent. Hoop dat het gauw over is.
Ook zo'n zware nacht.quote:Normaal dus..Want hier was het een drama nacht.. Hij sliep al om 19:00.. Werd wakker om 21:30 en viel toen daarna direct weer in slaap. En toen werd ie om 02:30 weer wakker. Voeden en toen klaarwakker natuurlijk! Goddank dat ie sinds kort de speen weer wil, want die heb ik er in gestopt en ben mn nest weer in gesprongen. Hij spuugde hem om 03:00 en 03:15 weer uit, maar daarna was het stil
![]()
Om 04:30 het zelfde liedje![]()
Misschien heeft haar vader bij de aangifte een andere naam opgegeven?quote:
Anders ga je er weer naartoe, ga je naast haar bed zitten en blijf je haar aaien tot ze (diep) in slaap is gevallen om vervolgens weg te sluipen? En als ze weer krijst dan nog een keer. Ik stel voor mezelf meestal een limiet (maximaal drie keer er naartoe lopen of zo) en dan haal ik hem eruit.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:29 schreef Takkembah het volgende:
Vlindur wel fijn met die speen zeg!
Ik zit hier echt te bijten zeg. Alexa was om 0630 al wakker en om 0900 natuurlijk doodmoe. Op bed gelegd, maar ze werd na een kwartier wakker, krijsend. Ben er even bijgeweest. Toen weer rustig en nu ligt ze alles bij elkaar te krijsen boven.... Ellende is erbij dat ze vaak al MAMA zegt, dus ik hoor nu AAAAAMAAAAAMAAAAA muuumuuuumuuuum. Mijn hart breekt![]()
Ik weet echt niet wat ik moet doen, weer laten huilen of gewoon ff erbij zitten of erbij pakken AAAHHGRRR
Als Rienk 'dwars' is (kan ook gewoon te moe zijn) is schudden de enige manier om hem in slaap te krijgen. Ik heb er een filmpje van gemaakt een aantal weken terug. (Hij ligt altijd met zn hoofd van me af, dus kan ik niet zien of hij al slaapt ja of nee. In de laptop zit een webcam en hierdoor kan ik goed naar Rienk kijken. Dus vandaar dat ik zo naar het beeld kijkquote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik houd je op de hoogte! Mijn schoonzus en haar man hebben een oudere baby die steeds meer moeite kreeg met slapen. Ze stopten hem 's avonds op tijd in bed, hij werd na een uur wakker en daarna ging hij met zijn ouders mee het bed in. Ze kregen steeds minder slaap en raakten er gesloopt van. Ze hebben toen een of andere techniek toegepast (met overdag een paar verplichte slaapjes) en binnen drie dagen was hij een compleet andere baby. Ik ben wel benieuwd naar zulke technieken. (Hij is natuurlijk wel veel ouder dan Ivan...)
Ik hoop het nietquote:Ik hoop ook voor je dat het snel over is. Ivan vertoonde een week voordat ik ging werken - hij was toen 11 weken oud - precies hetzelfde gedrag en bij ons heeft het definitief het einde van de borstvoeding ingeluid. Ik heb geen idee waarom hij zo deed.
Ach, morgen laat hij ons vast wel uitslapenquote:Ook zo'n zware nacht.Veel plezier bij Isabeau!
Sneu is dat hequote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:29 schreef Takkembah het volgende:
Vlindur wel fijn met die speen zeg!
Ik zit hier echt te bijten zeg. Alexa was om 0630 al wakker en om 0900 natuurlijk doodmoe. Op bed gelegd, maar ze werd na een kwartier wakker, krijsend. Ben er even bijgeweest. Toen weer rustig en nu ligt ze alles bij elkaar te krijsen boven.... Ellende is erbij dat ze vaak al MAMA zegt, dus ik hoor nu AAAAAMAAAAAMAAAAA muuumuuuumuuuum. Mijn hart breekt![]()
Ik weet echt niet wat ik moet doen, weer laten huilen of gewoon ff erbij zitten of erbij pakken AAAHHGRRR
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:10 schreef Sorbootje het volgende:
Hé Vlindur, tot straks!
Enneh Claudia, jij weet het wel weer tot de essentie terug te brengen hè?! "Veel plezier bij Isabeau"![]()
Isabeau heeft een bewakerDie kat!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Tot straks!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Bij mij kon ik de melk er vrij gemakkelijk uit krijgen, dus ik weet niet waarom Ivan zo gefrustreerd deed. Wel denk ik dat het tijd voor hem was om te gaan regelen, dus misschien kreeg hij naar zijn zin toch niet genoeg melk en niet snel genoeg? Als ik niet naar m'n werk had gehoeven die week (en als zijn groei goed was geweest) had ik mezelf weer een paar dagen met hem op bed geparkeerd om hem voortdurend aan te leggen. Heb je het idee dat Rienk aan zoiets toe is?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:40 schreef Vlindur het volgende:
Ik hoop het nietRienk is 12 weken nu en drinkt niet uit een fles. Het is ook al tijden geleden dat we het voor het laatst hebben geprobeerd hoor. Maar ik heb sowieso al een poosje het idee dat er niet zoveel melk meer in zit (als ik knijp komt er wel melk, maar mn borsten zijn niet 'vol' meer)
Nu nog geen zorgen over maken! Thomas is nog maar net in het zijn geworpen. Dat komt uiteindelijk wel goed.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:25 schreef leonieke het volgende:
Misschien heeft dit het hem gedaan (al maak ik me wel zorgen over hoe het zal gaan in zijn bedje).
Aah, wat een lief filmpje! Rienk is echt een knappe jongen. Dat vond ik ook goed te zien op de foto die je van hem in het fototopic plaatste.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:40 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Als Rienk 'dwars' is (kan ook gewoon te moe zijn) is schudden de enige manier om hem in slaap te krijgen. Ik heb er een filmpje van gemaakt een aantal weken terug. (Hij ligt altijd met zn hoofd van me af, dus kan ik niet zien of hij al slaapt ja of nee. In de laptop zit een webcam en hierdoor kan ik goed naar Rienk kijken. Dus vandaar dat ik zo naar het beeld kijk)
Nou nee eigenlijk. En ik leg hem aan zodra ik denk dat daar behoefte aan is. Maar hij wil het juist niet! Nou, brul dan maar hoor.. Hij wil wel de speen. Zit er echt heel hard op te zuigen? Binnenkort toch maar weer eens een flesje aanbieden denk ik dan maar..quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij mij kon ik de melk er vrij gemakkelijk uit krijgen, dus ik weet niet waarom Ivan zo gefrustreerd deed. Wel denk ik dat het tijd voor hem was om te gaan regelen, dus misschien kreeg hij naar zijn zin toch niet genoeg melk en niet snel genoeg? Als ik niet naar m'n werk had gehoeven die week (en als zijn groei goed was geweest) had ik mezelf weer een paar dagen met hem op bed geparkeerd om hem voortdurend aan te leggen. Heb je het idee dat Rienk aan zoiets toe is?
Dat had Ivan gister ook na een uur slapen, wat voor hem heel kort is. Hij was er ook ineens erg vrolijk onder, vooral nadat hij een fles had gekregen. Baby's zijn soms net mensen, met al hun eigenaardigheden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:57 schreef Takkembah het volgende:
Nopeheb er inderdaad even bijgezeten (claudias tip), maar na een tien minuten bleef ze krijsen. Toen maar even bij me gepakt en toen werd ze wel rustig, maar zodra ik de weglegbeweging maak, was het gedaan....
Daarna even beneden geknuffeld en nu ligt ze weer supervrolijk op het speelkleedRaar kind.... Ik weet het ook niet hahaha als ze dadelijk weer moe wordt, leg ik haar weer weg....
Lastig, hoor! En zou het tegenovergestelde het geval kunnen zijn, dat hij eraan toe is om minder vaak te drinken en grotere hoeveelheden per keer? Hm, dit is misschien meer iets voor het borstvoedingstopic. Daar zitten de ervaringsdeskundigen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:35 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nou nee eigenlijk. En ik leg hem aan zodra ik denk dat daar behoefte aan is. Maar hij wil het juist niet! Nou, brul dan maar hoor.. Hij wil wel de speen. Zit er echt heel hard op te zuigen? Binnenkort toch maar weer eens een flesje aanbieden denk ik dan maar..
Hihi! in het echt is hij nog mooier!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
Hm, ik was op een ander deel nog vergeten te reageren:
[..]
Aah, wat een lief filmpje! Rienk is echt een knappe jongen. Dat vond ik ook goed te zien op de foto die je van hem in het fototopic plaatste.Isabeau is Ivan vast zo vergeten als ze Rienk zometeen ziet.
![]()
Ik deed bij Ivan precies hetzelfde, dat schudden, al deed ik het soms ook heen en weer. Bij Ivan betekende dit altijd dat hij eigenlijk al te moe was om zelf in slaap te vallen. Toen ik hem op tijd in bed ben gaan leggen was dat niet meer nodig, maar dat heb ik al vaker verteld.
Langer wil hij nietquote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lastig, hoor! En zou het tegenovergestelde het geval kunnen zijn, dat hij eraan toe is om minder vaak te drinken en grotere hoeveelheden per keer? Hm, dit is misschien meer iets voor het borstvoedingstopic. Daar zitten de ervaringsdeskundigen.
-Edit- Ik herinner me dat Niels ook weer moeilijker begon te doen rond die tijd. Klopt dat, Twinkly? Daar was toch iets mee, dat baby's rond drie maanden weer slordiger drinken?
Claudia je had dus gelijkquote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:41 schreef Twinkly het volgende:
Awh Rienk in een roze puckahow cute. Niels heeft er een in oranje met roze biesjes maar hij heeft ook een heel mannelijke blauwe.
Al bijna 3 maanden, woah!! Wat rot dat hij 's nachts zo klaarwakker is![]()
Dat filmpje is herkenbaar, werkte hier ook om hem rustig te krijgen al viel hij niet in slaap. Kroamschudd'n he![]()
Je hoeft echt niet bang te zijn dat je niet genoeg melk hebt wanneer je borsten minder vol aanvoelen hoor, dat betekend dat vraag en aanbod beter op elkaar afgestemd zijn geraakt. Hier is dat nu eindelijk ook zoRond de 12 weken beginnen veel kindjes te regelen, als je gewoon steeds ingaat op zijn behoefte dan stemt het aanbod zich vanzelf weer af op de vraag.
Veel plezier bij Isabeau!!
En ik ben nu dus juist bezig met niet op tijd in bed leggen maar rekken. Zo is er altijd wat, haha.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:40 schreef Vlindur het volgende:
Ik wil ook steeds proberen om hem op tijd in bed te leggen. (Echt, je bent mijn grote voorbeeld hier) Maar ik ben meestal te laat. Ik merk trouwens wel, dat het makkelijker gaat met een speen. Maar dat wil ik hem eigenlijk ook niet echt aanleren. Want ik wil niet dat hij een spenenkind wordt
Tot wanneer is de zuigbehoefte aanwezig? Dat stond laatst ergens hier, maar ben het vergeten..
Dat was ik niet. Ik weet niet eens wat het is! (Was het niet Ssserpente, of Sorbootje?)quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:52 schreef Asyniur het volgende:
Claudia, jij had toch zo'n Otrivin Baby Aspirator? BIj welke drogist kon je die kopen? DA?
Onze pipo is nou ook zelfst. in slaap gevallen. Wel met speen. Gelukkig breekt er bj hem niet een wereldramp uit als hij wakker wordt zonderquote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En ik ben nu dus juist bezig met niet op tijd in bed leggen maar rekken. Zo is er altijd wat, haha.
Ik geef Ivan bij het slapen gaan echt altijd een speen. Natuurlijk zou ik het ook fijner vinden als hij zonder speen in slaap viel (dan hoef ik er 's nachts niet meer voorturend uit), maar hij heeft die nu gewoon even nodig. Het is denk ik net zoals met inbakeren: misschien moet je hem dat nu nog even gunnen?
Het schijnt ook goed te zijn om je baby aan te leren zelf in slaap te vallen en niet elke keer in slaap te wiegen. Maarja, daar staat tegenover dat veel moeders (vooral de borstvoedingsmoeders, heb ik het idee) het juist fijn vinden om hun kind bij zich in slaap te laten vallen omdat het kind zich dan geborgen voelt. Tja, je moet denk ik de keuze maken die het beste bij jou past. Ik ben zelf makkelijker over dit soort keuzes gaan denken doordat ik het idee heb dat het uiteindelijk allemaal wel goedkomt. Hij zit heus op z'n 18e niet in de collegebanken met een speen.En ik heb gelezen dat je dat altijd nog aan kunt leren, zelfstandig in slaap vallen. Ja, ik haal al m'n wijsheid uit boekjes.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:08 schreef Takkembah het volgende:
Hier slaapt het inmiddels. Na een redelijk Jeckell&Hyde uurtje. Jantje lacht, Jantje krijst.
Anyways, fles no2 erin geduwd en in bed gelegd. Achja, wellicht toch te vroeg weggelegd, wellicht een sprongetje, wellicht krampjes. Ik weet het even niet![]()
Aah oke, foutjequote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat was ik niet. Ik weet niet eens wat het is! (Was het niet Ssserpente, of Sorbootje?)
en zulke leuke zomerjurkjes...quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:17 schreef Takkembah het volgende:
BJ dat hebben we hier ook periodes met Alexa. Vaak als ze iets nieuws kan opeens. Dan slaat ze inderdaad een slaapje over (wellicht was dat ook haar bedoeling vanochtend dus)....(ze slaapt sowieso vaak maar 45 min per slaapje).
Evie ws gewoon een actieveling. En zolang ze niet vervelend is....
en jaaa H&Mdie capri broekjes
![]()
![]()
Heel veel bv moeders voeden hun kind inderdaad in slaap, maar ik ben echt bang dat Niels dan niet meer zonder mij in slaap kan vallen. Ik voed hem dus het liefste als hij wakker is. Soms moet hij nog eten voor zijn slaapje, dan voed ik hem beneden zodat hij het voeden niet aan het slapen koppelt.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En ik ben nu dus juist bezig met niet op tijd in bed leggen maar rekken. Zo is er altijd wat, haha.
Ik geef Ivan bij het slapen gaan echt altijd een speen. Natuurlijk zou ik het ook fijner vinden als hij zonder speen in slaap viel (dan hoef ik er 's nachts niet meer voorturend uit), maar hij heeft die nu gewoon even nodig. Het is denk ik net zoals met inbakeren: misschien moet je hem dat nu nog even gunnen?
Het schijnt ook goed te zijn om je baby aan te leren zelf in slaap te vallen en niet elke keer in slaap te wiegen. Maarja, daar staat tegenover dat veel moeders (vooral de borstvoedingsmoeders, heb ik het idee) het juist fijn vinden om hun kind bij zich in slaap te laten vallen omdat het kind zich dan geborgen voelt. Tja, je moet denk ik de keuze maken die het beste bij jou past. Ik ben zelf makkelijker over dit soort keuzes gaan denken doordat ik het idee heb dat het uiteindelijk allemaal wel goedkomt. Hij zit heus op z'n 18e niet in de collegebanken met een speen.En ik heb gelezen dat je dat altijd nog aan kunt leren, zelfstandig in slaap vallen. Ja, ik haal al m'n wijsheid uit boekjes.
wat cutequote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:23 schreef freecell het volgende:
In slaap voeden kan ik hier wel vergeten
Ik voed hem in slaap, dan koppel ik hem af en dan is het: O_OEn dan wil hij eerst een tijdje rustig rond liggen kijken tot hij weer moe is
Het manneke ligt nu in de cosi (römer eigenlijk) te pitten, we komen net bij mijn ouders vandaan. Hij had allang moeten eten, maargoed
Dank je voor de tip!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:21 schreef Xenia het volgende:
DA heeft ze ja. Als je hem haalt, neem dan ook meteen een doosje navullingen mee, want die gaan maar 1 zuigbeurt mee.
Laura alweer een maand!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:28 schreef sindell het volgende:
Verder verveelt ze zich erg snel, het is maximaal een kwartiertje kijken en dan moet mevrouwtje alweer vermaakt wordenen bij mama knuffelen vind ze natuurlijk geweldig, maar bij papa is het nu ook wel okay. Alleen die heeft geen melktetten, dat vindt ze jammer denk ik
![]()
Ikzelf moest erg aan haar wennen, maar ze begint er nu wel bij te horen en ik mag ook graag met haar knuffelen.![]()
Alleen ik merk wel dat ik het soms wel even genoeg vind om de hele dag met haar bezig te zijn, maar dat is helaas niet anders, daar heb ik nou eenmaal voor gekozen. Maar ik heb straks ongetwijfeld weer zin om te gaan werken, net zoals ik niet kan wachten om weer te beginnen met sporten over een weekje of 2.
en dan moet ik nu maar eens gaan nadenken of ik morgen naar de uitvaart ga van de baby van iemand van de sportvereniging, die helaas 5 dagen nadat hij geboren was is overleden. Dit als gevolg van zuurstofgebrek na een hartritmestoornis, hij is met spoed gehaald via een keizersnede...ik vind het zo verschrikkelijk.......![]()
Ja! of naja, YouTube, ik kijk nooit TV.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:09 schreef NieuweUser het volgende:
Even benieuwd. Zijn jullie kindjes ook zo gek op de televisie? Hij hoeft hier maar aan te staan of Isa is er helemaal door geobsedeerd!
Ivan is ook dol op tv. Ik heb er wel eens een foto van geplaatst.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:09 schreef NieuweUser het volgende:
Even benieuwd. Zijn jullie kindjes ook zo gek op de televisie? Hij hoeft hier maar aan te staan of Isa is er helemaal door geobsedeerd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lang leve infacol![]()
![]()
Tessa heeft vandaag bijna niet gehuild! Alleen maar voor dr voeding!!! Super spul dus!
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
vooral bij je billen he ??quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:17 schreef mama_papa het volgende:
10 wekenKijkt heel bang
Bah hoop het niet! En ik dacht dat je juist met de pil het weer in een ritme krijgt
Die maandverbandjes gaan daar beneden irriteren![]()
cerazette?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:16 schreef mefke79 het volgende:
In den beginne is het een wond ja, maar bij mij kwam er al weer een cyclus op gang toen de wond nog niet dicht was, gezellig joh. En de huisarts gaf ook aan dat mijn pil spotting kon geven, dus tja dat kwam er nog bovenop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mij maakt het allemaal echt niet uitik ben allang blij dat hij leeft en voelt en de potentie heeft om een gelukkig mens te worden, dat is alles wat ik voor mijn kinderen vraag
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
de namen komen uit het namentopic per linkjequote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:33 schreef RockabeIIa het volgende:
We hebben ze nog niet op foto's mogen bewonderen, jouw zoons. Toch? Ik wil dat wel graag
Nog iets waar ik heel benieuwd naar ben: Hoe kom je eigenlijk bij hun namen?
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:02 schreef simmu het volgende:
mij maakt het allemaal echt niet uitik ben allang blij dat hij leeft en voelt en de potentie heeft om een gelukkig mens te worden, dat is alles wat ik voor mijn kinderen vraag
de kleinste werd kiro, afgeleid van kito en degene die *die* referentie weet te vinden: "hulde!"quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:44 schreef Linda2205 het volgende:
Simmu, wat heftig! Sterkte de komende tijd!
En wat Rocka vraagt over namen, vraag ik me met een tweeling af: hoe beslis je wie welke naam krijgt
daar dacht ik vanmiddag nog aan!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:44 schreef Linda2205 het volgende:
Simmu, wat heftig! Sterkte de komende tijd!
En wat Rocka vraagt over namen, vraag ik me met een tweeling af: hoe beslis je wie welke naam krijgt
Ik hoop dat je morgen langer kunt knuffelen!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:15 schreef Keshet het volgende:
Met Teigetje gaat het goed. Ze moet hard werken nu ze zelf moet ademen en dat is te merken. Na een verzorgingsrondje is ze echt bekaf. Gisteren konden we niet buidelen omdat ze te moe was en vandaag moest ze na 10 minuutjes terug haar couveuse in omdat het zuurstofgehalte in haar bloed na een flinke daling te laag bleef.
Ik baalde er ontzettend van; ik heb haar dinsdag voor het laaste echt vastgehouden. Teigetje lag vanmiddag die 10 minuten ook echt te genieten, niet als ik.
Maar, morgen weer een dag! Hopelijk gaat het dan beter en dan hou ik 'r gewoon extra lang vast.![]()
Ik zag ook nog een vraag over m'n zwangerschapsverlof voorbij komen.
Als je voor de 32 weken zwangerschap bevalt dan gaat je verlof in op de dag na de bevalling en dan krijg je de volledige 16 weken waar je in NL recht op hebt.
Ik moet 26 mei weer aan het werk. Ik was uitgerekend op 8 mei. Teigetje komt hopelijk ook rond die datum thuis maar de kans is groot dat dat wat later zal zijn.
Er is dus een reele kans dat ze thuiskomt als ik al weer aan het werk ben.
Er zijn geen wettelijke regelingen voor dit soort situaties. Ik zal dus met mijn werkgever moeten bepalen wat we gaan doen. Vanuit het ziekenhuis wordt geadviseerd om je na je verlof ziek te melden.
Gelukkig is het nog geen 26 mei en kan ik m'n hoofd nog een paar weken in het zand steken.
Oh, we gaan morgen op zoek naar een babykamer en wandelwagen.
dat we geen tijd hebben voor gedoe van andere mensen. zo zijn er mensen (blijkbaar) erg boos omdat we geen bezoek bij de jongens toelaten nu. zeker toen ze net geboren waren vonden wij dat veel te onrustig voor de jongens. ze lagen niet voor niets op de IC. niet iedereen accepteert dat we proberen het beste te doen voor de jongens. daar heb ik dus geen tijd voor.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:55 schreef freecell het volgende:
Ik snap je laatste post niet?
En daar heb je groot gelijk in. Wat zijn sommige mensen toch egoistich en zonder inlevingsvermogenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:59 schreef simmu het volgende:
[..]
dat we geen tijd hebben voor gedoe van andere mensen. zo zijn er mensen (blijkbaar) erg boos omdat we geen bezoek bij de jongens toelaten nu. zeker toen ze net geboren waren vonden wij dat veel te onrustig voor de jongens. ze lagen niet voor niets op de IC. niet iedereen accepteert dat we proberen het beste te doen voor de jongens. daar heb ik dus geen tijd voor.
neej joh! ik vind het ook reuzeboeiend hoe het op een neonaten-IC gaat...quote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:32 schreef Keshet het volgende:
(Ik zit net te bedenken dat ik deze post misschien beter in een PM had kunnen doen!Sorry!
Ik herken de manier waarop je hiermee omgaat. Ik vraag me nog regelmatig af waarom ik niet volledig ben ingestort toen mijn vader overleed. Ik krijg ook nog vaak de vraag of ik het niet zwaar vind om te beseffen dat mijn vader Ivan nooit heeft gekend en Ivan mijn vader nooit zal leren kennen. Het is heel moeilijk en verdrietig voor me, maar ik richt me liever op wat er voor me ligt. Er zijn mensen die tegen me gezegd hebben dat ik uit moest kijken dat de klap niet later kwam. Ik ben nu geneigd om net zoiets tegen jou te zeggen: voel je niet te veel een supervrouw, later kun je het er zomaar ineens heel moeilijk mee krijgen. Maar ik weet ook nog hoe vervelend ik het vond dat mensen dat tegen me zeiden. Ik kon er niets mee en ze gaven me alleen het gevoel dat er iets onheilspellends op me zat te wachten. Er zijn lichtpuntjes en zo te horen probeer jij je daar op te richten. Ik heb het al eerder gezegd, maar je lijkt me een fantastische moeder voor je drie kinderen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:48 schreef simmu het volgende:
freecell, zo jong ben ik niet hoorde discussie om te testen op down was hier uitgebreid gevoerd. ben trouwens nog steeds blij dat we dat niet gedaan hebben! stel je voor wat voor beslissing we dan hadden moeten nemen. wellicht dat het daarom voor mij iig niet zo'n impact heeft.
Dan antwoord ik gewoon dat het maar goed is dat hij mijn karakter heeft of dat we op die manier wel zeker zijn dat ze niet gemist hebben in Jettequote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
Leonieke, komen mensen bij jullie ook binnenwandelen met de opmerking: "Zo hee, die lijkt op zijn vader!"?
Lange vingers (raad eens wie van de twee ook lange vingers heeft: mama of papaquote:Wat een knapperd is het.Je zoon dus, he? Ik ben nu wel heel nieuwsgierig hoe zijn handen eruit zien!
Jaloers op andere kindjes ben ik niet, maar ik vind het persoonlijk wel jammer dat één van de opa's alleen nog maar een sms heeft gestuurd met de opmerking dat hij "morgen eens gaat bellen". Nu heb je natuurlijk elke dag een "morgen", maar ik als dom wicht had echt gedacht dat hij de dag na zijn smsje ging bellenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:51 schreef amaranta het volgende:
ClaudiA, hoe lang geleden is het dat je vader overleed?
Mijn kinderen missen een opa en een oom, en naarmate de kindjes groeien, des temeer moeite ik ermee heb. Al wil ik niet aan het gemis toegeven.
Het "stoort " me dat andere kindjes wel een oo
hebben en dan ben ik echt jaloers.
Vind het ook vreselijk dat ze "maar'" 1 opa hebben.
Bedankt voor de tip! Wel apart dat ik op de instructies van het ziekenhuis lees dat ik maar 2 weken niet mag rijden en daarna wel, als ik zelf een noodstop kan maken.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:48 schreef simmu het volgende:
ps; dames met keizersnee, wanneer je wilt autorijden voordat er 6 weken verstreken zijn na de operatie moet je een dokter spreken (telefonisch is ok) omdat je anders onverzekerd bent.
Wij hadden 'afgesproken' dat nr 1 M werd en nr 2 T. Ik hoor ook wel eens dat mensen bewust een tijdje wachten na de geboorte, om te kijken bij welk kindje welke naam het beste 'past'.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:47 schreef huuphuup het volgende:
[..]
daar dacht ik vanmiddag nog aan!ik ben ook benieuwd ja. Lijkt me moeilijk op een of andere manier.
het stond er een beetje ongelukkig, had het bericht met de iphone getypt en er ontbraken wat letters.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:09 schreef leonieke het volgende:
[..]
Jaloers op andere kindjes ben ik niet, maar ik vind het persoonlijk wel jammer dat één van de opa's alleen nog maar een sms heeft gestuurd met de opmerking dat hij "morgen eens gaat bellen". Nu heb je natuurlijk elke dag een "morgen", maar ik als dom wicht had echt gedacht dat hij de dag na zijn smsje ging bellen
Hij is op 24 juli 2008 overleden. Een half jaar erna raakte ik zwanger, dus de associatie is best sterk. Mijn ouders waren al gescheiden, maar mijn moeder heeft inmiddels een nieuwe vriend die de oparol op zich neemt. Voor mij is dat natuurlijk wel raar, want Ivan zal nooit beter weten en hem gewoon als zijn opa zien. Maar ach, dat is vooral voor mij soms moeilijk en voor Ivan alleen maar leuk en fijn. Hij moet ook vreselijk om zijn stiefopa lachen (we denken dat het komt doordat hij Limburgs spreektquote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:51 schreef amaranta het volgende:
ClaudiA, hoe lang geleden is het dat je vader overleed?
Mijn kinderen missen een opa en een oom, en naarmate de kindjes groeien, des temeer moeite ik ermee heb. Al wil ik niet aan het gemis toegeven.
Het "stoort " me dat andere kindjes wel een oo
hebben en dan ben ik echt jaloers.
Vind het ook vreselijk dat ze "maar'" 1 opa hebben.
Ah op die manier. Ja tante zijn is idd wel fijn (ik had begrepen dat je het jammer vond dat je kindjes geen oom of tante zouden hebben).quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
het stond er een beetje ongelukkig, had het bericht met de iphone getypt en er ontbraken wat letters.
Wat ik bedoelde te zeggen was dat ik het zo jammer vind dat mijn kinderen hun opa en oom nooit zullen kennen (omdat ze niet meer leven.) En dat ik soms best jaloers ben op ooms en tantes. Ik zal nooit tante zijn van de kinderen van mijn broer en mijn kinderen zullen aan mijn kant dus nooit neefjes of nichtjes krijgen.
Ik zag het ook niet als kritiek, maar wilde het even toelichten.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:26 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ah op die manier. Ja tante zijn is idd wel fijn (ik had begrepen dat je het jammer vond dat je kindjes geen oom of tante zouden hebben).
Ik bedoelde het ook niet als kritiek ofzo, want het is inderdaad jammer dat je kindjes hun opa of oom nooit zullen kennen.
En bedankt allemaal over de complimenten over mijn zoon (en onrechtstreeks ook wel over mijn man hoor![]()
)
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:18 schreef Lijnloos het volgende:
Lotte aan de rol!bij welke "leeftijd" is dat eigenlijk normaal zeg maar? Want wij kregen gisteren bij het ophalen van minke van het kdv te horen dat die kleine Miep zich tot tweemaal toe van buik naar rug had gedraait. Balen dat we het niet hebben gezien zelf, maar vind het wel heel snel!
tevens kwamen zij erachter dat ze het ook best lekker vind om op har buik te slapen, dus dat vanmiddag ook even geprobeerd en jawel hoor, 2 uur heerlijk liggen tukken in de box!wel jammer dat ze door haar flesjestijd was heen geslapen, vervolgens hongerig wakker werd, de fles daardoor zo snel werd binnengeschrolt dat ze vervolgens de halve middag last had van haar buikje en krampjes
minder handig dus. En ik heb vanmiddag maar weer wat shirtjes bijgekocht in maat 56, want die gaan er hier zo hard doorheen door het vele spugen dat we er niet meer tegenop kunnen wassen. Which reminds me... *rent weer richting wasmachine om nieuwe was er in te mikken...
quote:Rollen van ruglig naar buiklig en terug
Vanaf de leeftijd van 4-5 maanden zal je kind zich op zijn zij leren rollen. Na enkele weken kan je kind zich helemaal van ruglig naar buiklig rollen. De meeste baby’s leren eerst van rug naar buik te rollen en daarna van buik naar rug. Maar er zijn ook gezonde kinderen die deze ontwikkeling in de omgekeerde volgorde doormaken. Sommige kinderen kunnen rollen vanaf de leeftijd van 3 maanden, andere leren het pas op 6 maanden.
Wanneer je kind in staat is om zich van ruglig naar buiklig te rollen, ligt het niet zo vaak meer op zijn rug. De buikligging heeft namelijk het voordeel dat je baby zich kan leren verplaatsen.
Jij ook hierquote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:15 schreef Keshet het volgende:
Met Teigetje gaat het goed. Ze moet hard werken nu ze zelf moet ademen en dat is te merken. Na een verzorgingsrondje is ze echt bekaf. Gisteren konden we niet buidelen omdat ze te moe was en vandaag moest ze na 10 minuutjes terug haar couveuse in omdat het zuurstofgehalte in haar bloed na een flinke daling te laag bleef.
Ik baalde er ontzettend van; ik heb haar dinsdag voor het laaste echt vastgehouden. Teigetje lag vanmiddag die 10 minuten ook echt te genieten, niet als ik.
Maar, morgen weer een dag! Hopelijk gaat het dan beter en dan hou ik 'r gewoon extra lang vast.![]()
Ik zag ook nog een vraag over m'n zwangerschapsverlof voorbij komen.
Als je voor de 32 weken zwangerschap bevalt dan gaat je verlof in op de dag na de bevalling en dan krijg je de volledige 16 weken waar je in NL recht op hebt.
Ik moet 26 mei weer aan het werk. Ik was uitgerekend op 8 mei. Teigetje komt hopelijk ook rond die datum thuis maar de kans is groot dat dat wat later zal zijn.
Er is dus een reele kans dat ze thuiskomt als ik al weer aan het werk ben.
Er zijn geen wettelijke regelingen voor dit soort situaties. Ik zal dus met mijn werkgever moeten bepalen wat we gaan doen. Vanuit het ziekenhuis wordt geadviseerd om je na je verlof ziek te melden.
Gelukkig is het nog geen 26 mei en kan ik m'n hoofd nog een paar weken in het zand steken.
Oh, we gaan morgen op zoek naar een babykamer en wandelwagen.
We staan meestal al gauw naast z'n bed. Soms valt hij ook zelf weer in slaap (vooral als we te moe zijn om meteen het bed uit te springen), maar het is voor ons lastig in te schatten hoe vaak dat voorkomt.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:46 schreef Linda2205 het volgende:
Owja, Claudia, daar wilde ik ook nog op reageren.
Lotte kan ook niet inslapen zonder speen, maar 's nachts hoef ik er nooit uit om 'm er weer in te stoppen. Soms moppert ze even kort, maar slaapt altijd weer in. Doet Ivan dat ook, of staan jullie voor die tijd al naast zn bedje?
yups Evie heeft ook al meerdere malen gerold en deed dit voor het eerst toen ze nog maar net 2 maanden was. (dus niet vanaf de uitgerekende datum; maar gewoon 2 maanden). Ik heb het dr nu zowel zien doen van buik naar rug, als van rug naar buik.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:39 schreef Linda2205 het volgende:
Evie rolt toch ook al...en die is te vroeg, dus die deed het met 2 maand ofzo (vanaf uitgerekende datum). Kan toch, heb je gewoon een snelle
Over mensen moeten missen, Lotte zal 2 oma's hebben, maar geen opa's. We zijn er nog niet uit hoe we dat moeten gaan uitleggen, tegen de tijd dat ze geen genoegen meer neemt met "oma heeft geen opa"
Ik vind het fijn dat je meedenkt! De bedoeling is om nieuwe slaapassociaties bij Ivan te ontwikkelen. Het doel is om hem te helpen zelfstandig in slaap te vallen, dus met de wagen wandelen valt ook onder 'verkeerde slaapassociatie'.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 23:28 schreef Linda2205 het volgende:
Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik geef Lotte overdag geen speen meer. Alleen in bed/doek/wagen (met doel slapen dus) heeft ze 'm. Misschien kan je zo langzaam afbouwen? Dat je wat vaker met de wagen gaat lopen als Ivan moet slapen, maar dat je 'm geen speentje geeft? Dan leert hij misschien dat de speen niet nodig is
gewoon maar wat ideetjes hoor![]()
Ik zou juist blij zijn als Ivan gaat duimen en zichzelf daar rustig mee krijgt.quote:Op zondag 14 maart 2010 07:53 schreef Twinkly het volgende:
Is het gelukt vannacht zonder speen Claudia? Ik vind het best jammer dat Niels geen speen wil, duimen is zo lastig af te leren.
Haha, maar dat is ook wat hij in het begin deed, toch? Ik legde zijn handjes dan onder zijn lichaam, hij keek omhoog naar zijn mobiel en uiteindelijk 'viel' hij zo om. Nu doet hij het ineens bijna niet meer trouwens.quote:Wow Minke!!!! Wat knap!! Kun je nagaan hoe mini ze nog is, maat 56, en dan al rollen!!
Volgens onze fysiotherapeute rollen kindjes die heel vroeg rollen door hun hoofd in hun nek te gooien en zo om te vallen terwijl oudere kindjes hun heupen gebruiken. Maar ik geloof dat niet meer sinds ik dat filmpje van Ivan gezien heb
Ach, arme Niels.quote:Niels was vannacht best wel ontregeld, werd heel vaak wakker, waarschijnlijk door de drukte van gisteren. Hij sliep terwijl er bezoek was wel het grootste deel van de tijd, maar heel onrustig door de herrie van beneden.
Hij heeft het rammen met zijn handjes door, bam bam bam op de tafel nu
Meen je dit nou echt? Hoe ga je het duimen dan tzt afwennen?quote:Op zondag 14 maart 2010 08:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou juist blij zijn als Ivan gaat duimen en zichzelf daar rustig mee krijgt.Helaas komt hij niet verder dan z'n knuistje in z'n mond rammen, heel hard sabbelen en nog veel wakkerder worden.
[..]
Zonder Puckababy slapen is hier ook een ramp, hoor. Ik ben ook benieuwd hoe dat t.z.t. gaat, maar ik leg me er nu maar bij neer dat hij zich er geborgen door voelt. Ik voel me wat dat betreft wel gesterkt door het boek waarin stevig instoppen juist aangemoedigd wordt.quote:Op zondag 14 maart 2010 08:36 schreef Twinkly het volgende:
Heej Claudia het ging dus hartstikke goed zonder speen!De manier hoe jij beschrijft dat hij in slaap valt, zo gaat dat hier ook. En Niels wordt ook vaak hyper van zijn vuistje, alleen op zijn buik werkt het om in slaap te vallen. Hij moet nog steeds een bakerzakje aan wanneer hij op zijn rug ligt, ik vermoed dat het moeilijk wordt om dat af te leren
![]()
Bij ons zit er een belletje in de bal, 1 figuurtje knispert, 1 piept en 1 rammelt. Hij vindt ze allemaal leuk en blijft er maar aan trekken. Z'n mobiel vond hij ook nog fantastisch, maar ik vond het tijd worden voor een speeltje in zijn box waar hij actiever mee aan de slag kon.quote:Die boxspiraal hebben wij ook, hij vind alleen de bal leuk, die rammelt![]()
Ivan spuugt bijna nooit, maar als ik hem op zijn buik leg moet ik er ook bij blijven. Dan gaat hij erg kwijlen en komt er wel eens wat voeding terug. Ik wacht het liefst tot zo lang mogelijk na de voeding met op zijn buik leggen, maarja, hij is nog steeds maar 1,5 uur wakker. Hoelang is Niels nu wakker?quote:Wanneer ik Niels op zijn buik leg moet ik er altijd bij staan om constant schoon te maken onder zijn gezichtje, hij blijft maar spugenMaar hij vindt het al wel wat leuker om op zijn zij te liggen (al moet ik hem nog steeds tegenhouden zodat hij niet omvalt) hij heeft nu door je zo ook best kan spelen.
Wij gaan zometeen ook badderen.quote:Ik ben best wel doodMaar ik ga straks gezellig met Niels in bad
Nou, wat ik meen is dat het me fijn lijkt als hij zichzelf kan troosten. Ik ben niet van plan de speen er helemaal uit te gooien maar alleen de associatie met inslapen te veranderen. Hij heeft nu overdag de speen niet nodig (behalve om in te slapen, en soms net na een voeding als hij nog zuigbehoefte heeft), dus ik verwacht niet dat hij een echte duimer zal worden. Maar mijn 'oplossing' zou zijn om andere vormen van troost te bieden. Dat is ook wat we nu proberen te doen.quote:Op zondag 14 maart 2010 08:56 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Meen je dit nou echt? Hoe ga je het duimen dan tzt afwennen?
Lotte is over een week 6 maanden, ik geloofde er ook niet meer inquote:Op zondag 14 maart 2010 09:44 schreef sproet-je het volgende:
Simmu. Heftig nieuws heb je gekregen.. Ik hoop dat beide jongens heel snel lekker bij je thuis zijn.
Keshet, ik hoop dat je vandaag lekker gaat buidelen!!
Oh, en rollen is zo vreselijk overrated vindt minisproetje(5 maanden en 1 week.....)
in dit tempo mag hij begin komende week naar meppel. als het 1190 gram is doen ze niet moeilijkquote:Op zondag 14 maart 2010 10:12 schreef Linda2205 het volgende:
Wat fijn Simmu! Heb je ongeveer een idee hoelag het duurt tot Kiro op 1200 gram zit?
Da's mooi, want daar ben ik niet zo goed in.quote:Op zondag 14 maart 2010 10:11 schreef simmu het volgende:
dames, niet piekeren over hoe je 'correct' moet reageren hoor! da's nergens voor nodig
kiro is vanochtend gewogen en weegt nu 1120 gram!!! bij 1200 gram (en gezond, wat hij nu lijkt te zijn al dik een week!) mag hij naar meppel! de problemen met zijn aders zijn trouwens van dien aard dat ze er nu niets aan doen en gewoon afwachten of het vanzelf verbetert (dat kan best). wel blijft hij onder controle bij de kindercardioloog, maar ook dat kan prima vanuit meppel
BJ nog steeds aan het duimen!? Is het nu niet een keer tijd om daarmee te stoppen?quote:Op zondag 14 maart 2010 11:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
oooo Simmu; wat een goed bericht!!! ik ga de komende week hard aan het duimen voor jullie! wat zal dat het alweer makkelijker maken zeg.
ja en ik denk dat het wel weer lekker is om een beetje uit de huissleur te komen... schaam me bijna dat ik dat zeg; maar ik wil ook wel even weer iets voor 'mezelf' doen. (en me nuttig maken voor iemand anders dan alleen mijn kleine meisje).quote:Op zondag 14 maart 2010 12:02 schreef Ssserpente het volgende:
Werkse BJ! Ik vond de eerste dagen best ff wennen, maar binnen no time had ik het gevoel alsof ik nooit was weggeweest.
Lekker om weer even Laura te zijn ipv alleen maar mama.
O, ik kwam er trouwens net achter dat Lente nog niet op d'r naam reageert.
Wel op tutje.
Dat had ik ook. En ik vind het heerlijk om te werken ondanks gebroken nachten. Het lijkt me juist heel zwaar om dan overdag ook nog de hele tijd met de kleine bezig te zijn.quote:Op zondag 14 maart 2010 12:02 schreef Ssserpente het volgende:
Werkse BJ! Ik vond de eerste dagen best ff wennen, maar binnen no time had ik het gevoel alsof ik nooit was weggeweest.
quote:O, ik kwam er trouwens net achter dat Lente nog niet op d'r naam reageert.
Wel op tutje.
He, wat vervelend voor jullie allemaal.quote:Op zondag 14 maart 2010 12:27 schreef Poppejans het volgende:
Even een ego postje hoor
Wolf heeft weer veel gehuild bij mijn ouders, ik had slaapdienst van gister op vandaag, en het was voor hem de eerste keer logeren. Echt ontroostbaar heeft hij gisteravond bijna een uur gehuild en vanmorgen weer 3 kwartierik heb wel 3x gebeld vanaf het werk
pff zat zelf echt met knoop in mn maag en vond het zo rot.
Toen ik er eenmaal was, was hij ook zo weer gekalmeerdvolgens mij heeft hij dus echt nu al last van eenkennig zijn. En andere omgeving enzo zal ook wel hebben meegespeelt, maar ik hoop toch dat het steeds wel wat beter gaat als hij naar mn ouders moet.
Nu hier thuis is alles nog steeds ok, hij is helemaal uitgeput in slaap gevallen
Ik sta er ook van te kijken hoe snel het gaat. Net is hij weer probleemloos binnen 5 minuten in slaap gevallen zonder speen. Ik heb even met oma overlegd en die gaat morgen en overmorgen hetzelfde doen. Ik heb goede hoop!quote:Op zondag 14 maart 2010 11:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Claudia; fijn dat het de afgelopen nacht zo goed ging met Ivan. En dat dat ontwennen zo makkelijk gaat zeg! dat had ik niet verwacht... Heb je zelf een beetje lekker bijgeslapen? of heb je op wacht gelegen? ik hoop echt het eerste....
quote:Op zondag 14 maart 2010 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan er ook zo van genieten om 's avonds nadat hij in bed is gestopt bijvoorbeeld nog even wat koffie te drinken en een boek te lezen. Ook als hij er niet bij is is het thuis zo knus. Ik ben erg blij met m'n gezinnetje.
whehehe idemquote:
Daarom breng ik Lotte altijd naar bed, ook opquote:Op zondag 14 maart 2010 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
De discussie hebben wij gister ook gevoerd.Al ben ik misschien een ritueelnazi.
Hier ben ik het dus niet met je eens.Een speen kun je weldegelijk heel makkelijk afleren, althans die ervaring heb ikquote:Wolf zoekt momenteel erg zn duim, zit steeds wanhopig met zn hele vuist in mond en word dan boos!
ik heb ook liever dat hij duimt dan een speentje heeft, alleen al voor het gemak, zn duimpje heeft hij altijd bij zich! en volgens mij is het stoppen met duimen makkelijker, dan het stoppen met een speen. Een kind van 2 met overdag een speen in vind ik geen gezicht.
Ja, dat was heel leuk! Ik vind de strategie om de speen aan Sinkterklaas mee te geven trouwens heel gemeen. Zo maak je van iets wat heel leuk zou moeten zijn (joepie, Sinterklaas, cadeautjes!) een vervelende ervaring (de slechtheiligman heeft m'n speen meegenomenquote:Op zondag 14 maart 2010 14:12 schreef Linda2205 het volgende:
Ik wil het later wel zo doen zoals MvD dat met S. gedaan heeft, denk ik
Maar het is misschien iets te veel gevraagd om haar ouders bij hen te laten slapen? Ik zou zelf proberen om gewoon even door te zetten en zoveel mogelijk van thuis mee te geven, dus niet alleen de fysieke dingen maar ook de rituelen (zoals Twinkly adviseerde). Hij moet z'n opa en oma natuurlijk ook nog leren kennen, en zij hem. Straks hebben zij vast hun eigen ritueeltjes met hem en vindt hij dat alleen maar leuk.quote:Poppejans, is het misschien een idee dat opa en oma een tijdje bij jullie thuis komen oppassen, zodat Wolf maar aan 1 ding tegelijk hoeft te wennen?
Ik had er even niet aangedacht dat het ook om slapen ging...dat lijkt me inderdaad een beetje teveel gedoe...quote:Op zondag 14 maart 2010 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
Maar het is misschien iets te veel gevraagd om haar ouders bij hen te laten slapen? Ik zou zelf proberen om gewoon even door te zetten en zoveel mogelijk van thuis mee te geven, dus niet alleen de fysieke dingen maar ook de rituelen (zoals Twinkly adviseerde). Hij moet z'n opa en oma natuurlijk ook nog leren kennen, en zij hem. Straks hebben zij vast hun eigen ritueeltjes met hem en vindt hij dat alleen maar leuk.
6 weken als ik me niet vergis.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:20 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn trouwens dat je tot en met halverwege juni ouderschapsverlof hebt, amaranta! Jij zit toch in het onderwijs? Dan zal het tegen die tijd ook vast niet lang duren voor de zomervakantie begint?
Even nieuwsgierig, hoe ging dat?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:12 schreef Linda2205 het volgende:
Ik wil het later wel zo doen zoals MvD dat met S. gedaan heeft, denk ik
Mwah... beetje het huishouden bijwerken..quote:Op zondag 14 maart 2010 18:41 schreef Beessie-Jen het volgende:
zoo wat zijn jullie rustig vandaagallemaal leuke dingen aan het doen??
Die kleertjes zijn idd erg leuk! Vond wel de broekjes erg kort, maat 56 past hier nog wel, behalve die van Goodmood.quote:Evie heeft vandaag weer eens een goodmoodpakje aan, maat 62-68! OMG! die vallen blijkbaar niet echt groot...Ik heb vandaag daar net weer een nieuwe bestelling gedaan; want korting met mama2010 code. (20% en 6+1 gratis...). Heb nu ook alvast wat jumpsuits en jurkjes in een maatje groter
vind het materiaal van die pakjes zo heerlijk en mooie kleurtjes
![]()
vanmiddag ben ik weer heerlijk met ons meisje in bad geweest; las hier meerder badderplannen? ook weer zo heerlijk bevallen???
Ook van Goodmood?quote:Op zondag 14 maart 2010 19:19 schreef amaranta het volgende:
Serieus? Fabian past nog in 50!! 56 is nog vaak te ruim!
Er stond een serie foto's in het foto-topic. S. had zijn speentje in een envelop gedaan, met daarop geschreven: "Voor een ander kindje. Ik ben al groot, ik hoef geen speentje meer" (iets in die trant). Daarna heel stoer samen met papa in de brievenbus gegooid. En de volgende dag of een paar dagen later was er een brief terug van een ander kindje, met een cadeautje (dacht ik?) en een dank je welquote:
Ah ok, dankje! Die had ik even gemist. Leuk idee inderdaad!quote:Op zondag 14 maart 2010 19:52 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Er stond een serie foto's in het foto-topic. S. had zijn speentje in een envelop gedaan, met daarop geschreven: "Voor een ander kindje. Ik ben al groot, ik hoef geen speentje meer" (iets in die trant). Daarna heel stoer samen met papa in de brievenbus gegooid. En de volgende dag of een paar dagen later was er een brief terug van een ander kindje, met een cadeautje (dacht ik?) en een dank je wel
is al best lang geleden, volgens mij was ik toen nog zwanger, dus minstens een half jaar terugquote:Op zondag 14 maart 2010 20:38 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Ah ok, dankje! Die had ik even gemist. Leuk idee inderdaad!
Simmu, wat fijn dat ze goed groeien!
Hier werkte het prima bij het buurmeisje: de babypiet kreeg haar speen. Maaar, ze was dan ook al bijna 5quote:Op zondag 14 maart 2010 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat was heel leuk! Ik vind de strategie om de speen aan Sinkterklaas mee te geven trouwens heel gemeen. Zo maak je van iets wat heel leuk zou moeten zijn (joepie, Sinterklaas, cadeautjes!) een vervelende ervaring (de slechtheiligman heeft m'n speen meegenomen). Het zoontje van een collega van mijn lief had tegen zijn moeder gezegd: "Mama, laat Sinterklaas alle cadeautjes maar weer meenemen, zolang ik mijn speen maar terugkrijg!"
![]()
Ik vond het ook geen geweldige actie van mn lief, maar begrijp t wel. Ergens vind ik het stoer van hem dat hij dit alleen geregeld heeft. Normaal roept hij mij al als Jamie spuugt en er is geen doekje binnen hand bereik.quote:Op maandag 15 maart 2010 09:21 schreef Claudia_x het volgende:
Slopend weekeinde, Martine. Hopelijk blijft het daarbij! Dat lijkt me echt schrikken, ineens 40 graden koorts. Ik zou het trouwens niet op prijs stellen als mijn lief me niet zou bellen! Maarja, er was waarschijnlijk ook weinig wat jij kon doen?
Wij hebben weer een goede nacht gehad. Hoera!
Ah! Klinkt handig!quote:Op maandag 15 maart 2010 11:08 schreef mefke79 het volgende:
Met het risico dat ik em dichtgooi en dat ik geen nieuwe kan openen...(zit op het werk, dus als ie na deze post dicht is, svp iemand anders effe een nieuwe openen)
@Vlindur en Sorbo(en alle andere mama’s met verkouden kindjes): stomen werkt goed om het slijm los te krijgen en je kan dus onder een douche gaan staan en zo stoom maken. Alleen, als je je hele badkamer vol stoom wil krijgen ben je wel even bezig. Vorige keer hebben we daarom handdoeken aan de bovenkant van de douche gehangen (wij hebben de douche in de hoek en dan met 2 wanden). Dat werkt, maar de stof neemt heel wat stoom op, dus duurt het lang voor de cabine vol stoom staat. We moesten dus iets van plastic hebben en nou bleken de lange kledinghoezen van ikea daar perfect voor te zijn. Even vastzetten met tape en toen hadden we een mooi dakje op de douche.
Vanochtend hoestte ie nog steeds, maar geen koorts, zijn vrolijke zelf en al het eten bleef binnen. Dus gewoon naar het kdv.
Mag je eigenlijk nog meer doen dan luuf smeren en neusspray?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |