quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:18 schreef Keshet het volgende:
Hier alles ok!
Teigetje heeft het 'zelf ademen met een beetje hulp' goed onder de knie!
Volledige update volgt strakkies.
Ow, en ik wil ook Twitteren met jullie!
quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:32 schreef happyme28 het volgende:
Niet echt teruggelezen, sorry, maar hier een hele sneue krijsende Daan als sinds een paar dagen. Wordt steeds erger. Na veel observeren en lezen vermoeden we verborgen reflux. Ik heb het topic net ook even een schop gegeven. Naast het lezen van het topic, hoop ik misschien op nog wat ervaringen / tips. Hoop eigenlijk het meest dat de HA ons serieus neemt, want je leest nog wel eens dat je weer wordt weggestuurd met de mededeling dat ieder kind huilt.
Anyway, even een dikke kus voor alle kleine babytjes (en hun ouders). Hoop snel weer meer te reageren.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:41 schreef Linda2205 het volgende:
[ Op donderdag 11 maart 2010 20:32 schreef mefke79 het volgende:
Brakke telefoonfoto, maar zie hier Nijn op Driekus
[ afbeelding ]
disclaimer: dit is het domste konijn ever, dus dan durf ik dit wel aan. Bovendien, nog geen kilo en praktisch tandenloos. En had ik al gezegd dat ie dom is? ]
Als ik thuis ben komt mijn oude nijn ook altijd bij Lotte kijken, maar vooral omdat de speeltjes interessant zijn inderdaad. Op d'r klimmen heeftie nog nooit geprobeerd
De kat is trouwens wel echt een magneetje voor Lotte. Lekker zacht natuurlijk als je daar met je handjes en voetjes doorheen wrijft. Beest laat zich alles aandoen, hele plukken trekt ze eruit, ondanks dat ze alleen met d'r in contact komt als ze bij ons op schoot zit, maar soms trekt ze te snel en zijn we niet op tijd om dr handjes open te maken
![]()
Keshet, wat goed dat je kleine meid zo goed kan ademen alleen (met een beetje)![]()
Happy, bah, vervelend! Geen ervaring verder, dus dan maar eenvoor jou en je kleine vent
ik dacht al, Lars staat er nog in! Joepie hij is nog wel klein, zie je wel!!!quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:49 schreef Linda2205 het volgende:
MODJES, Karin is verhuisd naar de grote baby's, maar ik heb d'r nog wel even in dit lijstje laten staan voor jullie, ok?
wat is widm?quote:
Zo kunnen ze jullie gewoon knippen en plakkenquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:19 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
ik dacht al, Lars staat er nog in! Joepie hij is nog wel klein, zie je wel!!!![]()
![]()
![]()
officieel is Lars nu al 52 minuten een grote baby, woei!
Jaaah zo komen we nooit bovenaan te staan he?quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:49 schreef Linda2205 het volgende:
MODJES, Karin is verhuisd naar de grote baby's, maar ik heb d'r nog wel even in dit lijstje laten staan voor jullie, ok?
Hier zijn de katten ook pas sinds een maand interessant hoor, komt nog!quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:36 schreef Vlindur het volgende:
Lunastar post alleen maar als ze zwanger is![]()
Rienk ligt knockout in zn roze puckababy op mn borst
Eens kijken of we die weer in zn bedje kunnen schuiven.
Claudia, ik hoop heel erg dat je vanavond beter slaapt.
Mefke, ik vind dat konijn echt stoer![]()
De katten kijken niet naar RIenk om, alleen als ie keihard krijst, maar dan ook meer van 'hou es ff op te herrie maken' Rienk ziet de katten nog niet![]()
Over 6 nachtjes is hij 3 maanden!
Ik hoop je niet te zien dan!quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik morgen niet kom rapporteren hoe het is gegaan, dan heb ik een fijne nacht gehad.
Langer- Zo'n 3 a 4 uurquote:Wat gaat het snel, Vlindur! Heeft de trend zich doorgezet en slaapt hij langer/vaker/beter/makkelijker?
wat fijn dat je jongens het goed doen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:03 schreef simmu het volgende:
hoihoi dames (en heren)met de jongens gaat het heerlijk saai! ze slapen veel en komen aan. ravi is sinds vorige week donderdag naar de 'gewone' couveuse afdeling in het streekziekenhuis in meppel. supergave vooruitgang, maar nu met kiro in zwolle, ravi in meppel en ons in diever wat onhandig. kiro weegt 1080 gram nu (en is een boel vocht kwijt!) en ravi 1430 gram. we hopen nu hard dat kiro volgende week ook naar meppel mag
ik heb trouwens onze katten van begin af bij selene gelaten (gewoon steeds met mij mee) en dat werkte prima zie het filmpjestopic)
hij moet gezond zijn (qua infecties ed) en van de beademing, navelbreuk en lowflow zijn dan weer geen probleem. hij moet minimaal 1200 gram wegen en minimaal 32 weken oud (qua zwangerschapquote:Op donderdag 11 maart 2010 22:06 schreef mrien het volgende:
Fijn Simmu!
Wanneer (met welk gewicht) zou Kiro ook naar Meppel mogen?
absolutelyquote:Op vrijdag 12 maart 2010 07:30 schreef amaranta het volgende:
Maar gelukkig maakt haar vrolijke keuveltje veel goed nietwwaar?
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:10 schreef leonieke het volgende:
Zou ik hier ook in het lijstje mogen met onze zoon?
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
Ik moet me wel nog een beetje inlezen want heb deze topicreeks niet echt op de voet gevolgd.
hartstikke netjesquote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:56 schreef freecell het volgende:
goedemorgen
Hier 22:00, 3:00 en 6:00best prima!
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:02 schreef NieuweUser het volgende:
Ha! Kreeg gisteren post van Nutricia, vast reclame vanwege die blije dozen. Zit er een brief bij waarop staat:
Beste Mevrouw...,
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Shulanith.
Eeuuhh.. Shulanith..??
We zijn meestal ongeveer 20 minuten bezig met voeden en verschonen en daarna kan Ivan zich 40 minuten alleen vermaken in de box. Als hij 60 minuten wakker is - ik kan er de klok op zetten - begint hij te mopperen. Voorheen legde ik hem dan meteen in bed, maar nu haal ik hem uit de box en ga zelf met hem spelen. Ik leg hem op een voedingskussen met zijn gezicht naar me toe, doe wat optrekspelletjes met hem en zing voor hem. Als hij dat zat begint te worden zet ik hem rechtop met zijn rug tegen me aan en geef ik hem een speeltje waar hij zelf wat mee kan spelen terwijl ik hem over zijn buik aai. Als hij dan weer dreigt te gaan mopperen leg ik hem snel in bed. Zo hebben we het net ook weer 1,5 uur volgehouden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 07:56 schreef Takkembah het volgende:
Succes vandaag met wakker houden! Wat is je techniek hier eigenlijk in???
Vernoemd naar de Joods-Canadese feministe?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:02 schreef NieuweUser het volgende:
Ha! Kreeg gisteren post van Nutricia, vast reclame vanwege die blije dozen. Zit er een brief bij waarop staat:
Beste Mevrouw...,
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Shulanith.
Eeuuhh.. Shulanith..??
Ik zat ook al te Googelen!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vernoemd naar de Joods-Canadese feministe?
Thomas checkt de park?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:21 schreef leonieke het volgende:
We zijn thuis sinds dinsdagnamiddag. Vandaag de allereerste volledige dag dat ik helemaal alleen thuis ben met Thomas. Toch weer spannend eigenlijk. Het is ook nog wat zoeken allemaal. Maar het valt wel heel goed mee. Hij heeft voor de tweede nacht op rij alleen geslapen (in het ziekenhuis wou hij 's nachts op geen enkele manier in zijn bedje slapen, dus sliep hij bij mij in bed. De eerste nacht thuis ook, maar gisteren en eergisteren heeft hij in zijn park geslapen (matrasje van bed hadden we nog niet)).
Met de borstvoeding is het nog zoeken naar een ritme, maar ik vermoed dat dat normaal is. De laatste twee nachten wel maar één keer moeten opstaan om hem eten te geven![]()
En een week geleden lag ik nu nog met heel veel weeën in de verloskamer. Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat hij er toen nog niet was
Ik houd je op de hoogte! Mijn schoonzus en haar man hebben een oudere baby die steeds meer moeite kreeg met slapen. Ze stopten hem 's avonds op tijd in bed, hij werd na een uur wakker en daarna ging hij met zijn ouders mee het bed in. Ze kregen steeds minder slaap en raakten er gesloopt van. Ze hebben toen een of andere techniek toegepast (met overdag een paar verplichte slaapjes) en binnen drie dagen was hij een compleet andere baby. Ik ben wel benieuwd naar zulke technieken. (Hij is natuurlijk wel veel ouder dan Ivan...)quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:19 schreef Vlindur het volgende:
Goeiemorgen!
Claudia, fijn dat het beter is gegaan zeg! En 5 hele uren is een super begin!![]()
Ik heb het forum gelezen en ben er ook wel benieuwd naar. Vooral omdat ik Rienk niet alleen in slaap krijg. (Nou.. 'niet'.. Het is hem al 6 keer wel gelukt)
Ik hoop ook voor je dat het snel over is. Ivan vertoonde een week voordat ik ging werken - hij was toen 11 weken oud - precies hetzelfde gedrag en bij ons heeft het definitief het einde van de borstvoeding ingeluid. Ik heb geen idee waarom hij zo deed.quote:Beessie, als dit een sprongetje is duurt hij al 3 dagenEn het is vooral de rechterborst die hij niet wil
Huilen en krijsen en bij links gaat het beter.. Rare vent. Hoop dat het gauw over is.
Ook zo'n zware nacht.quote:Normaal dus..Want hier was het een drama nacht.. Hij sliep al om 19:00.. Werd wakker om 21:30 en viel toen daarna direct weer in slaap. En toen werd ie om 02:30 weer wakker. Voeden en toen klaarwakker natuurlijk! Goddank dat ie sinds kort de speen weer wil, want die heb ik er in gestopt en ben mn nest weer in gesprongen. Hij spuugde hem om 03:00 en 03:15 weer uit, maar daarna was het stil
![]()
Om 04:30 het zelfde liedje![]()
Misschien heeft haar vader bij de aangifte een andere naam opgegeven?quote:
Anders ga je er weer naartoe, ga je naast haar bed zitten en blijf je haar aaien tot ze (diep) in slaap is gevallen om vervolgens weg te sluipen? En als ze weer krijst dan nog een keer. Ik stel voor mezelf meestal een limiet (maximaal drie keer er naartoe lopen of zo) en dan haal ik hem eruit.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:29 schreef Takkembah het volgende:
Vlindur wel fijn met die speen zeg!
Ik zit hier echt te bijten zeg. Alexa was om 0630 al wakker en om 0900 natuurlijk doodmoe. Op bed gelegd, maar ze werd na een kwartier wakker, krijsend. Ben er even bijgeweest. Toen weer rustig en nu ligt ze alles bij elkaar te krijsen boven.... Ellende is erbij dat ze vaak al MAMA zegt, dus ik hoor nu AAAAAMAAAAAMAAAAA muuumuuuumuuuum. Mijn hart breekt![]()
Ik weet echt niet wat ik moet doen, weer laten huilen of gewoon ff erbij zitten of erbij pakken AAAHHGRRR
Als Rienk 'dwars' is (kan ook gewoon te moe zijn) is schudden de enige manier om hem in slaap te krijgen. Ik heb er een filmpje van gemaakt een aantal weken terug. (Hij ligt altijd met zn hoofd van me af, dus kan ik niet zien of hij al slaapt ja of nee. In de laptop zit een webcam en hierdoor kan ik goed naar Rienk kijken. Dus vandaar dat ik zo naar het beeld kijkquote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik houd je op de hoogte! Mijn schoonzus en haar man hebben een oudere baby die steeds meer moeite kreeg met slapen. Ze stopten hem 's avonds op tijd in bed, hij werd na een uur wakker en daarna ging hij met zijn ouders mee het bed in. Ze kregen steeds minder slaap en raakten er gesloopt van. Ze hebben toen een of andere techniek toegepast (met overdag een paar verplichte slaapjes) en binnen drie dagen was hij een compleet andere baby. Ik ben wel benieuwd naar zulke technieken. (Hij is natuurlijk wel veel ouder dan Ivan...)
Ik hoop het nietquote:Ik hoop ook voor je dat het snel over is. Ivan vertoonde een week voordat ik ging werken - hij was toen 11 weken oud - precies hetzelfde gedrag en bij ons heeft het definitief het einde van de borstvoeding ingeluid. Ik heb geen idee waarom hij zo deed.
Ach, morgen laat hij ons vast wel uitslapenquote:Ook zo'n zware nacht.Veel plezier bij Isabeau!
Sneu is dat hequote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:29 schreef Takkembah het volgende:
Vlindur wel fijn met die speen zeg!
Ik zit hier echt te bijten zeg. Alexa was om 0630 al wakker en om 0900 natuurlijk doodmoe. Op bed gelegd, maar ze werd na een kwartier wakker, krijsend. Ben er even bijgeweest. Toen weer rustig en nu ligt ze alles bij elkaar te krijsen boven.... Ellende is erbij dat ze vaak al MAMA zegt, dus ik hoor nu AAAAAMAAAAAMAAAAA muuumuuuumuuuum. Mijn hart breekt![]()
Ik weet echt niet wat ik moet doen, weer laten huilen of gewoon ff erbij zitten of erbij pakken AAAHHGRRR
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:10 schreef Sorbootje het volgende:
Hé Vlindur, tot straks!
Enneh Claudia, jij weet het wel weer tot de essentie terug te brengen hè?! "Veel plezier bij Isabeau"![]()
Isabeau heeft een bewakerDie kat!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Tot straks!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Bij mij kon ik de melk er vrij gemakkelijk uit krijgen, dus ik weet niet waarom Ivan zo gefrustreerd deed. Wel denk ik dat het tijd voor hem was om te gaan regelen, dus misschien kreeg hij naar zijn zin toch niet genoeg melk en niet snel genoeg? Als ik niet naar m'n werk had gehoeven die week (en als zijn groei goed was geweest) had ik mezelf weer een paar dagen met hem op bed geparkeerd om hem voortdurend aan te leggen. Heb je het idee dat Rienk aan zoiets toe is?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:40 schreef Vlindur het volgende:
Ik hoop het nietRienk is 12 weken nu en drinkt niet uit een fles. Het is ook al tijden geleden dat we het voor het laatst hebben geprobeerd hoor. Maar ik heb sowieso al een poosje het idee dat er niet zoveel melk meer in zit (als ik knijp komt er wel melk, maar mn borsten zijn niet 'vol' meer)
Nu nog geen zorgen over maken! Thomas is nog maar net in het zijn geworpen. Dat komt uiteindelijk wel goed.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:25 schreef leonieke het volgende:
Misschien heeft dit het hem gedaan (al maak ik me wel zorgen over hoe het zal gaan in zijn bedje).
Aah, wat een lief filmpje! Rienk is echt een knappe jongen. Dat vond ik ook goed te zien op de foto die je van hem in het fototopic plaatste.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:40 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Als Rienk 'dwars' is (kan ook gewoon te moe zijn) is schudden de enige manier om hem in slaap te krijgen. Ik heb er een filmpje van gemaakt een aantal weken terug. (Hij ligt altijd met zn hoofd van me af, dus kan ik niet zien of hij al slaapt ja of nee. In de laptop zit een webcam en hierdoor kan ik goed naar Rienk kijken. Dus vandaar dat ik zo naar het beeld kijk)
Nou nee eigenlijk. En ik leg hem aan zodra ik denk dat daar behoefte aan is. Maar hij wil het juist niet! Nou, brul dan maar hoor.. Hij wil wel de speen. Zit er echt heel hard op te zuigen? Binnenkort toch maar weer eens een flesje aanbieden denk ik dan maar..quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij mij kon ik de melk er vrij gemakkelijk uit krijgen, dus ik weet niet waarom Ivan zo gefrustreerd deed. Wel denk ik dat het tijd voor hem was om te gaan regelen, dus misschien kreeg hij naar zijn zin toch niet genoeg melk en niet snel genoeg? Als ik niet naar m'n werk had gehoeven die week (en als zijn groei goed was geweest) had ik mezelf weer een paar dagen met hem op bed geparkeerd om hem voortdurend aan te leggen. Heb je het idee dat Rienk aan zoiets toe is?
Dat had Ivan gister ook na een uur slapen, wat voor hem heel kort is. Hij was er ook ineens erg vrolijk onder, vooral nadat hij een fles had gekregen. Baby's zijn soms net mensen, met al hun eigenaardigheden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:57 schreef Takkembah het volgende:
Nopeheb er inderdaad even bijgezeten (claudias tip), maar na een tien minuten bleef ze krijsen. Toen maar even bij me gepakt en toen werd ze wel rustig, maar zodra ik de weglegbeweging maak, was het gedaan....
Daarna even beneden geknuffeld en nu ligt ze weer supervrolijk op het speelkleedRaar kind.... Ik weet het ook niet hahaha als ze dadelijk weer moe wordt, leg ik haar weer weg....
Lastig, hoor! En zou het tegenovergestelde het geval kunnen zijn, dat hij eraan toe is om minder vaak te drinken en grotere hoeveelheden per keer? Hm, dit is misschien meer iets voor het borstvoedingstopic. Daar zitten de ervaringsdeskundigen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:35 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nou nee eigenlijk. En ik leg hem aan zodra ik denk dat daar behoefte aan is. Maar hij wil het juist niet! Nou, brul dan maar hoor.. Hij wil wel de speen. Zit er echt heel hard op te zuigen? Binnenkort toch maar weer eens een flesje aanbieden denk ik dan maar..
Hihi! in het echt is hij nog mooier!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
Hm, ik was op een ander deel nog vergeten te reageren:
[..]
Aah, wat een lief filmpje! Rienk is echt een knappe jongen. Dat vond ik ook goed te zien op de foto die je van hem in het fototopic plaatste.Isabeau is Ivan vast zo vergeten als ze Rienk zometeen ziet.
![]()
Ik deed bij Ivan precies hetzelfde, dat schudden, al deed ik het soms ook heen en weer. Bij Ivan betekende dit altijd dat hij eigenlijk al te moe was om zelf in slaap te vallen. Toen ik hem op tijd in bed ben gaan leggen was dat niet meer nodig, maar dat heb ik al vaker verteld.
Langer wil hij nietquote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lastig, hoor! En zou het tegenovergestelde het geval kunnen zijn, dat hij eraan toe is om minder vaak te drinken en grotere hoeveelheden per keer? Hm, dit is misschien meer iets voor het borstvoedingstopic. Daar zitten de ervaringsdeskundigen.
-Edit- Ik herinner me dat Niels ook weer moeilijker begon te doen rond die tijd. Klopt dat, Twinkly? Daar was toch iets mee, dat baby's rond drie maanden weer slordiger drinken?
Claudia je had dus gelijkquote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:41 schreef Twinkly het volgende:
Awh Rienk in een roze puckahow cute. Niels heeft er een in oranje met roze biesjes maar hij heeft ook een heel mannelijke blauwe.
Al bijna 3 maanden, woah!! Wat rot dat hij 's nachts zo klaarwakker is![]()
Dat filmpje is herkenbaar, werkte hier ook om hem rustig te krijgen al viel hij niet in slaap. Kroamschudd'n he![]()
Je hoeft echt niet bang te zijn dat je niet genoeg melk hebt wanneer je borsten minder vol aanvoelen hoor, dat betekend dat vraag en aanbod beter op elkaar afgestemd zijn geraakt. Hier is dat nu eindelijk ook zoRond de 12 weken beginnen veel kindjes te regelen, als je gewoon steeds ingaat op zijn behoefte dan stemt het aanbod zich vanzelf weer af op de vraag.
Veel plezier bij Isabeau!!
En ik ben nu dus juist bezig met niet op tijd in bed leggen maar rekken. Zo is er altijd wat, haha.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:40 schreef Vlindur het volgende:
Ik wil ook steeds proberen om hem op tijd in bed te leggen. (Echt, je bent mijn grote voorbeeld hier) Maar ik ben meestal te laat. Ik merk trouwens wel, dat het makkelijker gaat met een speen. Maar dat wil ik hem eigenlijk ook niet echt aanleren. Want ik wil niet dat hij een spenenkind wordt
Tot wanneer is de zuigbehoefte aanwezig? Dat stond laatst ergens hier, maar ben het vergeten..
Dat was ik niet. Ik weet niet eens wat het is! (Was het niet Ssserpente, of Sorbootje?)quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:52 schreef Asyniur het volgende:
Claudia, jij had toch zo'n Otrivin Baby Aspirator? BIj welke drogist kon je die kopen? DA?
Onze pipo is nou ook zelfst. in slaap gevallen. Wel met speen. Gelukkig breekt er bj hem niet een wereldramp uit als hij wakker wordt zonderquote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En ik ben nu dus juist bezig met niet op tijd in bed leggen maar rekken. Zo is er altijd wat, haha.
Ik geef Ivan bij het slapen gaan echt altijd een speen. Natuurlijk zou ik het ook fijner vinden als hij zonder speen in slaap viel (dan hoef ik er 's nachts niet meer voorturend uit), maar hij heeft die nu gewoon even nodig. Het is denk ik net zoals met inbakeren: misschien moet je hem dat nu nog even gunnen?
Het schijnt ook goed te zijn om je baby aan te leren zelf in slaap te vallen en niet elke keer in slaap te wiegen. Maarja, daar staat tegenover dat veel moeders (vooral de borstvoedingsmoeders, heb ik het idee) het juist fijn vinden om hun kind bij zich in slaap te laten vallen omdat het kind zich dan geborgen voelt. Tja, je moet denk ik de keuze maken die het beste bij jou past. Ik ben zelf makkelijker over dit soort keuzes gaan denken doordat ik het idee heb dat het uiteindelijk allemaal wel goedkomt. Hij zit heus op z'n 18e niet in de collegebanken met een speen.En ik heb gelezen dat je dat altijd nog aan kunt leren, zelfstandig in slaap vallen. Ja, ik haal al m'n wijsheid uit boekjes.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:08 schreef Takkembah het volgende:
Hier slaapt het inmiddels. Na een redelijk Jeckell&Hyde uurtje. Jantje lacht, Jantje krijst.
Anyways, fles no2 erin geduwd en in bed gelegd. Achja, wellicht toch te vroeg weggelegd, wellicht een sprongetje, wellicht krampjes. Ik weet het even niet![]()
Aah oke, foutjequote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat was ik niet. Ik weet niet eens wat het is! (Was het niet Ssserpente, of Sorbootje?)
en zulke leuke zomerjurkjes...quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:17 schreef Takkembah het volgende:
BJ dat hebben we hier ook periodes met Alexa. Vaak als ze iets nieuws kan opeens. Dan slaat ze inderdaad een slaapje over (wellicht was dat ook haar bedoeling vanochtend dus)....(ze slaapt sowieso vaak maar 45 min per slaapje).
Evie ws gewoon een actieveling. En zolang ze niet vervelend is....
en jaaa H&Mdie capri broekjes
![]()
![]()
Heel veel bv moeders voeden hun kind inderdaad in slaap, maar ik ben echt bang dat Niels dan niet meer zonder mij in slaap kan vallen. Ik voed hem dus het liefste als hij wakker is. Soms moet hij nog eten voor zijn slaapje, dan voed ik hem beneden zodat hij het voeden niet aan het slapen koppelt.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En ik ben nu dus juist bezig met niet op tijd in bed leggen maar rekken. Zo is er altijd wat, haha.
Ik geef Ivan bij het slapen gaan echt altijd een speen. Natuurlijk zou ik het ook fijner vinden als hij zonder speen in slaap viel (dan hoef ik er 's nachts niet meer voorturend uit), maar hij heeft die nu gewoon even nodig. Het is denk ik net zoals met inbakeren: misschien moet je hem dat nu nog even gunnen?
Het schijnt ook goed te zijn om je baby aan te leren zelf in slaap te vallen en niet elke keer in slaap te wiegen. Maarja, daar staat tegenover dat veel moeders (vooral de borstvoedingsmoeders, heb ik het idee) het juist fijn vinden om hun kind bij zich in slaap te laten vallen omdat het kind zich dan geborgen voelt. Tja, je moet denk ik de keuze maken die het beste bij jou past. Ik ben zelf makkelijker over dit soort keuzes gaan denken doordat ik het idee heb dat het uiteindelijk allemaal wel goedkomt. Hij zit heus op z'n 18e niet in de collegebanken met een speen.En ik heb gelezen dat je dat altijd nog aan kunt leren, zelfstandig in slaap vallen. Ja, ik haal al m'n wijsheid uit boekjes.
wat cutequote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:23 schreef freecell het volgende:
In slaap voeden kan ik hier wel vergeten
Ik voed hem in slaap, dan koppel ik hem af en dan is het: O_OEn dan wil hij eerst een tijdje rustig rond liggen kijken tot hij weer moe is
Het manneke ligt nu in de cosi (römer eigenlijk) te pitten, we komen net bij mijn ouders vandaan. Hij had allang moeten eten, maargoed
Dank je voor de tip!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:21 schreef Xenia het volgende:
DA heeft ze ja. Als je hem haalt, neem dan ook meteen een doosje navullingen mee, want die gaan maar 1 zuigbeurt mee.
Laura alweer een maand!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:28 schreef sindell het volgende:
Verder verveelt ze zich erg snel, het is maximaal een kwartiertje kijken en dan moet mevrouwtje alweer vermaakt wordenen bij mama knuffelen vind ze natuurlijk geweldig, maar bij papa is het nu ook wel okay. Alleen die heeft geen melktetten, dat vindt ze jammer denk ik
![]()
Ikzelf moest erg aan haar wennen, maar ze begint er nu wel bij te horen en ik mag ook graag met haar knuffelen.![]()
Alleen ik merk wel dat ik het soms wel even genoeg vind om de hele dag met haar bezig te zijn, maar dat is helaas niet anders, daar heb ik nou eenmaal voor gekozen. Maar ik heb straks ongetwijfeld weer zin om te gaan werken, net zoals ik niet kan wachten om weer te beginnen met sporten over een weekje of 2.
en dan moet ik nu maar eens gaan nadenken of ik morgen naar de uitvaart ga van de baby van iemand van de sportvereniging, die helaas 5 dagen nadat hij geboren was is overleden. Dit als gevolg van zuurstofgebrek na een hartritmestoornis, hij is met spoed gehaald via een keizersnede...ik vind het zo verschrikkelijk.......![]()
Ja! of naja, YouTube, ik kijk nooit TV.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:09 schreef NieuweUser het volgende:
Even benieuwd. Zijn jullie kindjes ook zo gek op de televisie? Hij hoeft hier maar aan te staan of Isa is er helemaal door geobsedeerd!
Ivan is ook dol op tv. Ik heb er wel eens een foto van geplaatst.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:09 schreef NieuweUser het volgende:
Even benieuwd. Zijn jullie kindjes ook zo gek op de televisie? Hij hoeft hier maar aan te staan of Isa is er helemaal door geobsedeerd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lang leve infacol![]()
![]()
Tessa heeft vandaag bijna niet gehuild! Alleen maar voor dr voeding!!! Super spul dus!
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
vooral bij je billen he ??quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:17 schreef mama_papa het volgende:
10 wekenKijkt heel bang
Bah hoop het niet! En ik dacht dat je juist met de pil het weer in een ritme krijgt
Die maandverbandjes gaan daar beneden irriteren![]()
cerazette?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:16 schreef mefke79 het volgende:
In den beginne is het een wond ja, maar bij mij kwam er al weer een cyclus op gang toen de wond nog niet dicht was, gezellig joh. En de huisarts gaf ook aan dat mijn pil spotting kon geven, dus tja dat kwam er nog bovenop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mij maakt het allemaal echt niet uitik ben allang blij dat hij leeft en voelt en de potentie heeft om een gelukkig mens te worden, dat is alles wat ik voor mijn kinderen vraag
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
de namen komen uit het namentopic per linkjequote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:33 schreef RockabeIIa het volgende:
We hebben ze nog niet op foto's mogen bewonderen, jouw zoons. Toch? Ik wil dat wel graag
Nog iets waar ik heel benieuwd naar ben: Hoe kom je eigenlijk bij hun namen?
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:02 schreef simmu het volgende:
mij maakt het allemaal echt niet uitik ben allang blij dat hij leeft en voelt en de potentie heeft om een gelukkig mens te worden, dat is alles wat ik voor mijn kinderen vraag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |