abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79032814
Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) 30

Kleine babietjes

17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
18 decembe 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: Teigetje, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi & Kiro, zoons van simmu en sangdrax
24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 14-03-2010 09:47:19 ]
Lotte!
Noah!
pi_79032932
Laatste posts:
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:18 schreef Keshet het volgende:
Hier alles ok!
Teigetje heeft het 'zelf ademen met een beetje hulp' goed onder de knie!
Volledige update volgt strakkies.

Ow, en ik wil ook Twitteren met jullie!
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:32 schreef happyme28 het volgende:
Niet echt teruggelezen, sorry, maar hier een hele sneue krijsende Daan als sinds een paar dagen. Wordt steeds erger. Na veel observeren en lezen vermoeden we verborgen reflux. Ik heb het topic net ook even een schop gegeven. Naast het lezen van het topic, hoop ik misschien op nog wat ervaringen / tips. Hoop eigenlijk het meest dat de HA ons serieus neemt, want je leest nog wel eens dat je weer wordt weggestuurd met de mededeling dat ieder kind huilt.

Anyway, even een dikke kus voor alle kleine babytjes (en hun ouders). Hoop snel weer meer te reageren.
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:41 schreef Linda2205 het volgende:

[ Op donderdag 11 maart 2010 20:32 schreef mefke79 het volgende:
Brakke telefoonfoto, maar zie hier Nijn op Driekus

[ afbeelding ]

disclaimer: dit is het domste konijn ever, dus dan durf ik dit wel aan. Bovendien, nog geen kilo en praktisch tandenloos. En had ik al gezegd dat ie dom is? ]

Als ik thuis ben komt mijn oude nijn ook altijd bij Lotte kijken, maar vooral omdat de speeltjes interessant zijn inderdaad. Op d'r klimmen heeftie nog nooit geprobeerd De kat is trouwens wel echt een magneetje voor Lotte. Lekker zacht natuurlijk als je daar met je handjes en voetjes doorheen wrijft. Beest laat zich alles aandoen, hele plukken trekt ze eruit, ondanks dat ze alleen met d'r in contact komt als ze bij ons op schoot zit, maar soms trekt ze te snel en zijn we niet op tijd om dr handjes open te maken

Keshet, wat goed dat je kleine meid zo goed kan ademen alleen (met een beetje)

Happy, bah, vervelend! Geen ervaring verder, dus dan maar een voor jou en je kleine vent
Lotte!
Noah!
pi_79033130
MODJES, Karin is verhuisd naar de grote baby's, maar ik heb d'r nog wel even in dit lijstje laten staan voor jullie, ok?
Lotte!
Noah!
pi_79034216
tvp. nu eerst WIDM
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_79034538
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:49 schreef Linda2205 het volgende:
MODJES, Karin is verhuisd naar de grote baby's, maar ik heb d'r nog wel even in dit lijstje laten staan voor jullie, ok?
ik dacht al, Lars staat er nog in! Joepie hij is nog wel klein, zie je wel!!!
officieel is Lars nu al 52 minuten een grote baby, woei!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:21:21 #6
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79034631
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:12 schreef Vlindur het volgende:
tvp. nu eerst WIDM
wat is widm?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79034676
Post lunastar eigenlijk nog wel eens?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79034718
wie is de mol

Terugvindpaby
pi_79034734
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:21 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

wat is widm?

wie is de mol
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79034951
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:19 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

ik dacht al, Lars staat er nog in! Joepie hij is nog wel klein, zie je wel!!!
officieel is Lars nu al 52 minuten een grote baby, woei!
Zo kunnen ze jullie gewoon knippen en plakken

Hoe bevalt het bij de grote kindjes? Wij zijn nog een beetje bang geloof ik

En Lunastar post nooit meer geloof ik
Lotte!
Noah!
pi_79035456
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:49 schreef Linda2205 het volgende:
Jaaah zo komen we nooit bovenaan te staan he?
pi_79035505
Lunastar post alleen maar als ze zwanger is

Rienk ligt knockout in zn roze puckababy op mn borst
Eens kijken of we die weer in zn bedje kunnen schuiven.

Claudia, ik hoop heel erg dat je vanavond beter slaapt.

Mefke, ik vind dat konijn echt stoer

De katten kijken niet naar RIenk om, alleen als ie keihard krijst, maar dan ook meer van 'hou es ff op te herrie maken' Rienk ziet de katten nog niet
Over 6 nachtjes is hij 3 maanden!
pi_79035654
Als ik morgen niet kom rapporteren hoe het is gegaan, dan heb ik een fijne nacht gehad.

Wat gaat het snel, Vlindur! Heeft de trend zich doorgezet en slaapt hij langer/vaker/beter/makkelijker?
pi_79035703
Dan hoop ik dat we je morgen niet hier zien Claudia
pi_79035730
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:36 schreef Vlindur het volgende:
Lunastar post alleen maar als ze zwanger is

Rienk ligt knockout in zn roze puckababy op mn borst
Eens kijken of we die weer in zn bedje kunnen schuiven.

Claudia, ik hoop heel erg dat je vanavond beter slaapt.

Mefke, ik vind dat konijn echt stoer

De katten kijken niet naar RIenk om, alleen als ie keihard krijst, maar dan ook meer van 'hou es ff op te herrie maken' Rienk ziet de katten nog niet
Over 6 nachtjes is hij 3 maanden!
Hier zijn de katten ook pas sinds een maand interessant hoor, komt nog!
Is Rienk is touch met zn vrouwelijke kant Vlindur?
Lotte!
Noah!
pi_79036976
hoihoi dames (en heren) met de jongens gaat het heerlijk saai! ze slapen veel en komen aan. ravi is sinds vorige week donderdag naar de 'gewone' couveuse afdeling in het streekziekenhuis in meppel. supergave vooruitgang, maar nu met kiro in zwolle, ravi in meppel en ons in diever wat onhandig. kiro weegt 1080 gram nu (en is een boel vocht kwijt!) en ravi 1430 gram. we hopen nu hard dat kiro volgende week ook naar meppel mag

ik heb trouwens onze katten van begin af bij selene gelaten (gewoon steeds met mij mee) en dat werkte prima zie het filmpjestopic)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_79037182
Fijn Simmu!
Wanneer (met welk gewicht) zou Kiro ook naar Meppel mogen?
pi_79037325
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik morgen niet kom rapporteren hoe het is gegaan, dan heb ik een fijne nacht gehad.
Ik hoop je niet te zien dan!
quote:
Wat gaat het snel, Vlindur! Heeft de trend zich doorgezet en slaapt hij langer/vaker/beter/makkelijker?
Langer- Zo'n 3 a 4 uur
Vaker- Overdag wel ja.
Beter- Ja, hij wil zn speen weer, dus hij suckt zich zelf nu soms in slaap
Makkelijker- Soms wel, soms niet.

Zo
Het is een super baby, maar soms snap ik er helemaal niks van. Sinds 2 dagen drinkt hij echt heel slecht. Wil de borst absoluut niet en dan snap ik er helemaal niks van. Dan is hij helemaal overstuur en kun je er niks mee Laten razen is dan het beste.. Soms istie heeeel moe en dan leggen we hem maar huilend in bed. Dan valt hij huilend in slaap. Heel sneu, maar het werkt dan wel het beste. Dan slaapt hij vaak ook heeeel lang door. Dus dat is nog even uitvinden waarom hij zo overprikkeld was. Want dat heb ik nog niet zovaak door Ik doe verder geen rare dingen en het 'ritme' is hier ook wel standaard.

'wakker - Borst - Hangen op mij/Spelen met mij - Spelen in de box - Hangen op mij/Spelen met mij - Misschien nog borst - En dan weer in bed.

En zn vrouwelijke kant
Denk dat ik maar gauw een blauwe haal Iemand nog een toevallig? Andere kleur behalve Roze/rood en geel is ook goed
pi_79037354
Fijn Simmu!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 11 maart 2010 @ 22:11:36 #20
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79037441
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:03 schreef simmu het volgende:
hoihoi dames (en heren) met de jongens gaat het heerlijk saai! ze slapen veel en komen aan. ravi is sinds vorige week donderdag naar de 'gewone' couveuse afdeling in het streekziekenhuis in meppel. supergave vooruitgang, maar nu met kiro in zwolle, ravi in meppel en ons in diever wat onhandig. kiro weegt 1080 gram nu (en is een boel vocht kwijt!) en ravi 1430 gram. we hopen nu hard dat kiro volgende week ook naar meppel mag

ik heb trouwens onze katten van begin af bij selene gelaten (gewoon steeds met mij mee) en dat werkte prima zie het filmpjestopic)
wat fijn dat je jongens het goed doen.
maar wat lastig voor jullie dat de een nu in Meppel en de andere in Zwolle ligt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_79037517
Simmu, hopelijk heb je snel alles in Meppel en dan snel thuis, dit lijkt me niet handig ja. Pas je goed op jezelf?

Karin, nou echt
Stiemie, wij staan maar 1 dagje bovenaan. Maar goed, ik heb dan ook lang genoeg bovenaan gestaan bij Z&G.

Zo, net weer een poepbroek, het zat em duidelijk dwars. Invloed van fruit is hier goed te merken, het wordt steviger.
Ik duik mijn bedje in, Claudia speciaal voor jou hoop ik op een goede nacht. En de rest ook een fijne nacht natuurlijk. Trusten!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79037593
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:06 schreef mrien het volgende:
Fijn Simmu!
Wanneer (met welk gewicht) zou Kiro ook naar Meppel mogen?
hij moet gezond zijn (qua infecties ed) en van de beademing, navelbreuk en lowflow zijn dan weer geen probleem. hij moet minimaal 1200 gram wegen en minimaal 32 weken oud (qua zwangerschap )
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:19:34 #23
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_79037878
Simmu, heerlijk saai klinkt goed! Hopelijk is Kiro over een weekje weer bij Ravi! Ligt hij nog aan de beademing? En vind Selene het ook nog steeds leuk in het rmcd huis? Iig voor jullie!
pi_79038505
Simmu Hopelijk zijn je jongens snel bij elkaar en gaat het goed met ze. Dat het maar hele grote sterke knullen worden!

Verder heb ik wel gelezen, maar reageren is effe een gat in mijn geheugen... oeps.
Heb zelf ook weinig te melden... Minke is lief en doet het goed. Wat wil een mens nog meer?!
pi_79038704
Happy, ik was jou en Daan vergeten. Heb je een afspraak met de huisarts? Ik hoop dat ie meewerkt, het klinkt zo zielig zo.
pi_79038824
we zijn sinds vandaag weer thuis, want sangdrax moet maandag weer werken en kunnen we dingen regelen nog ff. morgen spreken we kiro's arts en krijgen beide heren bezoek terwijl selene voor het eerst naar het kdv gaat. hopelijk mag en kan ik volgende week autorijden, dat zou al een boel schelen. het zou leuk zijn als de huisarts meewerkt (anders rij ik onverzekerd rond, lijkt me ook een vrij onzalig plan)

kiro krijgt enkel lowflow, dan blazen ze lucht zijn neus in. verder alleen de sonde en couveusestickertjes. het infuusje is ook al een paar dagen weg ravi heeft zelfs enkel sonde en couveusestickers. die zou al met flesjes aan de gang mogen, maar ze wachten even op zijn broertje

en selene trekt alles nog prima haar broertjes krijgen kusjes (al is ze er niet helemaal kapot van als die bij me zitten!) en het RmcD huis was ***gaaf*** wbt selene. die charmeerde echt iedereen daar en kwam zelfs de brand- en ontruimingsoefening 's avonds prima door (we waren gewoon 's avonds laat naar kiro gegaan met haar erbij). ze was wel erg blij om weer thuis te zijn hoor.
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:45:51 #27
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79039399
Incantrix, fijn dat je verbetering ziet!
simmu, fijn dat je jongens het zo goed doen. En ook dat het met Selene goed gaat. Hoe gaat het met jou?
happy, ik weet het ook niet maar veel succes!
En Claudia, succes vannacht!
pi_79041043
Fijn dat het zo goed gaat ook met Selene Simmu!

Dat vroeg ik me pas nog af Keshet, hoe zit het met jouw verlof nu? Je hebt nu neem ik aan gewoon bevallingsverlof, maar zou je dan al weer aan het werk moeten als je kleintje nog in het ziekenhuis ligt? (lijkt mij zelf niet ,maar vroeg het me even af)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 06:36:48 #29
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79045928
@simmu; natuurlijk heel fijn dat je ene kleintje al in Meppel is, maar idd lastig te combineren... mocht hij niet zolang ook in Zwolle blijven? was makkelijker geweest?
En fijn dat jullie meisje het allemaal leuk vindt
Ik hoop van harte voor jullie dat jullie snel beide kleintjes in Meppel hebben...

@Vlindur: klinkt als een sprongetje? zou best eens kunnen; Evie heeft dit ook weer net achter de rug namelijk... en die was ook ineens enorm slordig aan het drinken...
(speen eruit duwen en aan sabbelen enzo.. ) en gewoon willen stoppen met drinken halverwege de fles...

@Claudia: hoe is het de afgelopen nacht gegaan? Slaapt Ivan al wat beter? Ik hoop het zo voor je....

@Ssserpente eigenlijk dezelfde vraag...hoe is het met Lente haar slaappatroon?

@Mefke: wat een tof konijn hebben jullie zeg! En met je bericht mbt Ymme; ik snap het ook ff niet waarom ze zulke dingen post... ik hoop maar dat het allemaal een beetje meevalt en dr niets vervelends met dr aan de hand is...

Evie was gisteren de hele dag eigenlijk goed te pas. Totdat we naar de terugkomavond gingen.. haha. Lekker krijsen Blijkbaar heeft ze nu al een hekel aan dat gebouw...
(daar zit namelijk ook het CB ). Maar was wel jammer.
Gelukkig is ze normaal vrij makkelijk hoor.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 06:59:06 #30
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79046021
Nog geen Claudia hier?

Mefke dat konijn Esmee kon het met onze kat ook goed vinden (die ene die we een maand geleden plots in moesten laten slapen) Ze had alleen wel al snel de naam 'Epi-esmee'

Simmu heftig zo zeg. Hopelijk zijn je mannen snel bij elkaar, en liefst thuis natuurlijk!
pi_79046042
goeiemorgen

Het lijkt me echt moeilijk als je kind(jes) zo lang in het ziekenhuis moeten verblijven. En helemaal als ze ook nog in verschillende ziekenhuizen verblijven zoals bij simmu.
Heel zwaar lijkt me dat. Wel fijn dat het zo goed met ze gaat (teigetje en de jongens van simmu )

Leah heeft nog nooit langer dan 4 uur geslapen 's nachts.
Vannacht kwam ze om 1.00 maar ik werd toen wakker om 2.15 en lag ze naast mijn borst te slapen. Ik heb haar maar in haar bed gelegd maar om 3.15 begon ze te mopperen.
Een half uur met een speen geprobeerd maar dan slaap je ook niet.
Toen spoot ze haar luier vol en kon ik naar beneden om te verschonen (de eerste keer verschonen s nachts ) en heeft ze daarna nog gedronken.
Ik moet er om 6.30 uit en ben dan pas weer om 9.00 uur terug dus heb ik haar om 6.00 maar weer laten drinken anders red ze het niet tot 9.00 uur.

Ze drinkt ook nog steeds slordig maar dat heeft ze altijd gedaan. 18 maart kijkt er een CB arts naar haar tongriempje (maar ik hoop niet dat er wat mee moet gebeuren trouwens).

Het gaat trouwens heel goed met haar
Ze is superlief en makkelijk enzo. Keuvelt en lacht veel....echt genieten!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 07:06:46 #32
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79046062
Jeetje Lily dat zijn nachten om jaloers op te zijn zeg Hou je het nog wel een beetje vol?
pi_79046077
Jawel hoor. Tuurlijk is het niet ideaal maar zo rommelig als vannacht is het niet altijd natuurlijk.
Meestals drinkt ze een keer en slaapt ze weer gewoon verder.

Ach, deze tijd duurt maar kort en ik geniet er echt van.
Het is mijn laatste baby en ik vind alles leuk nu Ik denk dat dat me sterkt want ik ben helemaal niet zo moe verder.
pi_79046104
Wij hebben een veel betere nacht gehad! Ivan heeft me eerst bijna 5 uur laten slapen, werd daarna even wakker, sliep daarna een tijdje door (minstens een uur) en daarna moest ik er wel regelmatig uit. Maar dat vond ik helemaal niet meer erg, want ik had aan het eerste deel van de nacht al genoeg aan slaap.

Hopelijk was dit geen toevalstreffer. Ik blijf vandaag doorgaan met hem zo lang mogelijk wakker houden. Ik heb een soort schema gemaakt waarin hij het eerste deel van de dag het meest slaapt en daarna steeds kortere slaapjes krijgt. Ik hoop dat hij daardoor voldoende vermoeid is aan het einde van de dag om in ieder geval weer 1 behoorlijk lange ruk te maken aan het begin van de nacht.

Ik weet dat schema's omstreden zijn. De een vindt dat je met je baby mee moet gaan en de ander vindt dat je baby zich naar het ritme van het gezin moet voegen. Ik heb zelf het idee dat Ivan erg gebaat is bij structuur en dat hij mijn begeleiding daarbij nodig heeft.

Ik doe nog meer mijn best om de dag voorspelbaar voor hem te maken. We zitten altijd in dezelfde cyclus: wakker maken, voeden, even knuffelen, verschonen, zelf laten spelen in de box, eventueel samen spelen als ik hem daardoor langer wakker kan houden en dan wakker naar bed voordat hij het echt helemaal zat is. Overdag is er licht en lawaai, maar bij zijn laatste voeding is het donker en rustig.

Ik heb trouwens het boek De tevreden baby van Gina Ford besteld. Ik wil Ivan graag helpen om zelfstandig in slaap te vallen 's nachts als hij wakker wordt en ik ben benieuwd hoe dat in het boek aangepakt wordt. Ik kwam op borstvoeding.com een vrij verhitte discussie erover tegen.
pi_79046188
Oh, Icantrix, wat is dat filmpje van Stef leuk! Op de babymeeting viel het ons op dat baby's hetzelfde geluid maken. Isabeau was zich in een andere ruimte aan het laten gelden en ik was ervan overtuigd dat ik Ivan hoorde. Maar Stef maakt echt heel andere geluidjes dan Ivan! Véél hoger. De kleine tenor.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 07:30:46 #36
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79046240
Simmu

Wat balen LIly
Maar gelukkig maakt haar vrolijke keuveltje veel goed nietwwaar?

Claudia, dat klinkt al stukken beter zeg!

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb Fabian om 03.30 wakker gemaakt omdat hij al vanaf een uur of 19.30 lag te slapen.
Normaliter zou ik hem rond 22.00 wakker maken voor de borst, maar ikdacht, ach, ik zie wel hoe laat hij komt, ervanuitgaande dat hij zelf wel rond 23.00 zou komen. NOu om 3.30 trokken mijn borsten het écht niet meer.
Vanavond zal ik hem denk ik wel wakker maken, en dan hopen dat hij alsnog een goede 7/8 uur slaapt!
pi_79046250
Ah wel een berichtje van Claudia, maar wel positief! Fijn dat het beter ging vannacht!
En over schema's etc, het verschilt natuurlijk wel per kind, maar ik denk dat de meeste kinderen daar op een gegeven moment ook aan toe zijn. Als ze steeds meer van de buitenwereld gaan meekrijgen enzo.

Simmu, fijn dat het goed gaat met je jongens!
pi_79046321
Goeiemorgen!

Claudia, fijn dat je wat meer slaap hebt kunnen pakken dan eerder deze week. Dat maakt je echt een heel ander mens meteen, of niet? En je strijdplan klinkt logisch/prima... baat het niet dan schaadt het niet denk ik dan maar.

Lily, zware nacht, maar gelukkig maakt zo'n lachebekje altijd veel goed.

Mijn muppet was vanochtend weer not-amused dat ze wakker gemaakt werd voor een flesje... maar ze lag ook zo lief met haar vingertjes in haar mond te dromen... Die vingers zijn nu echt ontdekt geloof ik, steeds vaker dezelfde. Maar het liefst propt ze alle 10 haar vingers in haar mond om vervolgens proestend en kokhalzend het weer op te geven.
pi_79046378
mogge!

Claudia! Dat klinkt toch al ee stuk beter! Wie weet gaat het komende nacht nóg beter!

Hier wéér zo'n supernacht. Isabeau lag om 20.30 te knorren en heb haar om 6.15 wakker gemaakt, omdat er straaltjes uit mijn borsten stroomden. Na haar voeding weer in haar bedje gelegd en nu slaapt ze weer.. Hoewel.....ik hoor as we speak gekraai en gebrabbel uit haar kamertje komen
pi_79046381
klinkt hoopvol, Claudia
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 07:30 schreef amaranta het volgende:
Maar gelukkig maakt haar vrolijke keuveltje veel goed nietwwaar?
absolutely

ben weg...tot later
pi_79046424
Minke en Isabeau weer lekker geslapen!! Mooi hoor!

Isa heeft ook een goede nacht gehad! Normaal wordt ze rond 5.00 uur wakker, maar vanmorgen om 6.30 uur!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 07:56:17 #42
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79046433
voor de moeilijk slapende beebs en vermoeide moekes

Claudia fijn zeg!!!

Ach en over schemas, sommige kinderen hebben het echt nodig en anderen baten er niet mee. Mijn zus heeft er drie, waarvan er twee het niet nodig hebben gehad en ummer 3 absoluut wel!

Succes vandaag met wakker houden! Wat is je techniek hier eigenlijk in???

[ Bericht 26% gewijzigd door Takkembah op 12-03-2010 08:04:34 ]
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_79046625
Zou ik hier ook in het lijstje mogen met onze zoon?

Ik moet me wel nog een beetje inlezen want heb deze topicreeks niet echt op de voet gevolgd.
pi_79046670
He Leo, Welkom hier met Thomas!!! Zijn jullie weer thuis inmiddels? En hoe gaat het met jou en met jullie kleine mannetje?
pi_79046784
We zijn thuis sinds dinsdagnamiddag. Vandaag de allereerste volledige dag dat ik helemaal alleen thuis ben met Thomas. Toch weer spannend eigenlijk. Het is ook nog wat zoeken allemaal. Maar het valt wel heel goed mee. Hij heeft voor de tweede nacht op rij alleen geslapen (in het ziekenhuis wou hij 's nachts op geen enkele manier in zijn bedje slapen, dus sliep hij bij mij in bed. De eerste nacht thuis ook, maar gisteren en eergisteren heeft hij in zijn park geslapen (matrasje van bed hadden we nog niet)).
Met de borstvoeding is het nog zoeken naar een ritme, maar ik vermoed dat dat normaal is. De laatste twee nachten wel maar één keer moeten opstaan om hem eten te geven

En een week geleden lag ik nu nog met heel veel weeën in de verloskamer. Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat hij er toen nog niet was
  vrijdag 12 maart 2010 @ 08:22:55 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79046801
welkom leo!
pi_79046843
Welkom Thomas en Leo! Is hij alweer een week oud! Gaat snel he!?
pi_79046965
Welkom Leonieke en Thomas!

Realiseer me ineens dat Isabeau vandaag 5 maanden is. Pfff 5 hele maanden alweer.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 08:33:31 #49
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79046987
Welkom Leonieke en Thomas

Wat gaat het snel Tessa alweer 5 weken!!
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_79047100
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 08:10 schreef leonieke het volgende:
Zou ik hier ook in het lijstje mogen met onze zoon?

Ik moet me wel nog een beetje inlezen want heb deze topicreeks niet echt op de voet gevolgd.

Gedaan! Staat er ergens een foto van je kleine man?
Lotte!
Noah!
pi_79047430
goedemorgen

Hier 22:00, 3:00 en 6:00 best prima!
pi_79047588
Ha! Kreeg gisteren post van Nutricia, vast reclame vanwege die blije dozen . Zit er een brief bij waarop staat:

Beste Mevrouw...,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Shulanith.

Eeuuhh.. Shulanith..??
pi_79047611
Haha ja Shulanith.. wist je dat nog niet?
pi_79047643
Haha... dus ze heet helemaal geen Isa, da's gewoon haar schuilnaam of alias
pi_79047809
Tja, hoe kon ik dat nou vergeten!!!
pi_79047860
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 08:56 schreef freecell het volgende:
goedemorgen

Hier 22:00, 3:00 en 6:00 best prima!
hartstikke netjes

Shulanith
pi_79047869
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:02 schreef NieuweUser het volgende:
Ha! Kreeg gisteren post van Nutricia, vast reclame vanwege die blije dozen . Zit er een brief bij waarop staat:

Beste Mevrouw...,

Eeuuhh.. Shulanith..??
pi_79047893
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 07:56 schreef Takkembah het volgende:

Succes vandaag met wakker houden! Wat is je techniek hier eigenlijk in???
We zijn meestal ongeveer 20 minuten bezig met voeden en verschonen en daarna kan Ivan zich 40 minuten alleen vermaken in de box. Als hij 60 minuten wakker is - ik kan er de klok op zetten - begint hij te mopperen. Voorheen legde ik hem dan meteen in bed, maar nu haal ik hem uit de box en ga zelf met hem spelen. Ik leg hem op een voedingskussen met zijn gezicht naar me toe, doe wat optrekspelletjes met hem en zing voor hem. Als hij dat zat begint te worden zet ik hem rechtop met zijn rug tegen me aan en geef ik hem een speeltje waar hij zelf wat mee kan spelen terwijl ik hem over zijn buik aai. Als hij dan weer dreigt te gaan mopperen leg ik hem snel in bed. Zo hebben we het net ook weer 1,5 uur volgehouden.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 09:14:57 #59
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79047909
Shulanith!

Isa is ook veeeeel te simpel

Aha oke claudia! Best veel werk zon baby ....

Leonieke welkom
Alexa en Seth zijn lief
pi_79047942
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:02 schreef NieuweUser het volgende:

Beste Mevrouw...,

Eeuuhh.. Shulanith..??
Vernoemd naar de Joods-Canadese feministe?
pi_79048007
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vernoemd naar de Joods-Canadese feministe?
Ik zat ook al te Googelen!
pi_79048027
Goeiemorgen!

Claudia, fijn dat het beter is gegaan zeg! En 5 hele uren is een super begin!
Ik heb het forum gelezen en ben er ook wel benieuwd naar. Vooral omdat ik Rienk niet alleen in slaap krijg. (Nou.. 'niet'.. Het is hem al 6 keer wel gelukt )

Leonieke welkom! En kom op met die foto's! Ik ben zo benieuwd!

Beessie, als dit een sprongetje is duurt hij al 3 dagen En het is vooral de rechterborst die hij niet wil Huilen en krijsen en bij links gaat het beter.. Rare vent. Hoop dat het gauw over is.

Amaranta, wat lekker! Ik ben benieuwd hoe laat hij was gekomen als je hem niet zelf had gevoed!

Lily, wat vermoeiend dat Leah nog steeds zo vaak komt.. Rienk komt normaal na 00:00 nog maar 1 keer en dat is zo lekker!

Normaal dus.. Want hier was het een drama nacht.. Hij sliep al om 19:00.. Werd wakker om 21:30 en viel toen daarna direct weer in slaap. En toen werd ie om 02:30 weer wakker. Voeden en toen klaarwakker natuurlijk! Goddank dat ie sinds kort de speen weer wil, want die heb ik er in gestopt en ben mn nest weer in gesprongen. Hij spuugde hem om 03:00 en 03:15 weer uit, maar daarna was het stil
Om 04:30 het zelfde liedje
Ik moet er niet aan denken eigenlijk als ie die speen niet had gewild.. Hij ligt nu weer in bed en strakjes gaan we op bezoek bij Isabeau en dr mama. Spannend!
pi_79048032
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 08:21 schreef leonieke het volgende:
We zijn thuis sinds dinsdagnamiddag. Vandaag de allereerste volledige dag dat ik helemaal alleen thuis ben met Thomas. Toch weer spannend eigenlijk. Het is ook nog wat zoeken allemaal. Maar het valt wel heel goed mee. Hij heeft voor de tweede nacht op rij alleen geslapen (in het ziekenhuis wou hij 's nachts op geen enkele manier in zijn bedje slapen, dus sliep hij bij mij in bed. De eerste nacht thuis ook, maar gisteren en eergisteren heeft hij in zijn park geslapen (matrasje van bed hadden we nog niet)).
Met de borstvoeding is het nog zoeken naar een ritme, maar ik vermoed dat dat normaal is. De laatste twee nachten wel maar één keer moeten opstaan om hem eten te geven

En een week geleden lag ik nu nog met heel veel weeën in de verloskamer. Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat hij er toen nog niet was
Thomas checkt de park?

Welkom hier met Thomas! Ivan heeft in het ziekenhuis ook alleen bij mij geslapen. Fijn dat Thomas in zijn box (?) wil slapen. Hoe doe je dat dan?
pi_79048220
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:19 schreef Vlindur het volgende:
Goeiemorgen!

Claudia, fijn dat het beter is gegaan zeg! En 5 hele uren is een super begin!
Ik heb het forum gelezen en ben er ook wel benieuwd naar. Vooral omdat ik Rienk niet alleen in slaap krijg. (Nou.. 'niet'.. Het is hem al 6 keer wel gelukt )
Ik houd je op de hoogte! Mijn schoonzus en haar man hebben een oudere baby die steeds meer moeite kreeg met slapen. Ze stopten hem 's avonds op tijd in bed, hij werd na een uur wakker en daarna ging hij met zijn ouders mee het bed in. Ze kregen steeds minder slaap en raakten er gesloopt van. Ze hebben toen een of andere techniek toegepast (met overdag een paar verplichte slaapjes) en binnen drie dagen was hij een compleet andere baby. Ik ben wel benieuwd naar zulke technieken. (Hij is natuurlijk wel veel ouder dan Ivan...)
quote:
Beessie, als dit een sprongetje is duurt hij al 3 dagen En het is vooral de rechterborst die hij niet wil Huilen en krijsen en bij links gaat het beter.. Rare vent. Hoop dat het gauw over is.
Ik hoop ook voor je dat het snel over is. Ivan vertoonde een week voordat ik ging werken - hij was toen 11 weken oud - precies hetzelfde gedrag en bij ons heeft het definitief het einde van de borstvoeding ingeluid. Ik heb geen idee waarom hij zo deed.
quote:
Normaal dus.. Want hier was het een drama nacht.. Hij sliep al om 19:00.. Werd wakker om 21:30 en viel toen daarna direct weer in slaap. En toen werd ie om 02:30 weer wakker. Voeden en toen klaarwakker natuurlijk! Goddank dat ie sinds kort de speen weer wil, want die heb ik er in gestopt en ben mn nest weer in gesprongen. Hij spuugde hem om 03:00 en 03:15 weer uit, maar daarna was het stil
Om 04:30 het zelfde liedje
Ook zo'n zware nacht. Veel plezier bij Isabeau!
pi_79048278
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:11 schreef NieuweUser het volgende:
Tja, hoe kon ik dat nou vergeten!!!
Misschien heeft haar vader bij de aangifte een andere naam opgegeven?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 09:29:12 #66
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79048305
Vlindur wel fijn met die speen zeg!

Ik zit hier echt te bijten zeg. Alexa was om 0630 al wakker en om 0900 natuurlijk doodmoe. Op bed gelegd, maar ze werd na een kwartier wakker, krijsend. Ben er even bijgeweest. Toen weer rustig en nu ligt ze alles bij elkaar te krijsen boven.... Ellende is erbij dat ze vaak al MAMA zegt, dus ik hoor nu AAAAAMAAAAAMAAAAA muuumuuuumuuuum. Mijn hart breekt
Ik weet echt niet wat ik moet doen, weer laten huilen of gewoon ff erbij zitten of erbij pakken AAAHHGRRR
Alexa en Seth zijn lief
pi_79048456
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:29 schreef Takkembah het volgende:

Ik zit hier echt te bijten zeg. Alexa was om 0630 al wakker en om 0900 natuurlijk doodmoe. Op bed gelegd, maar ze werd na een kwartier wakker, krijsend. Ben er even bijgeweest. Toen weer rustig en nu ligt ze alles bij elkaar te krijsen boven.... Ellende is erbij dat ze vaak al MAMA zegt, dus ik hoor nu AAAAAMAAAAAMAAAAA muuumuuuumuuuum. Mijn hart breekt
Ik weet echt niet wat ik moet doen, weer laten huilen of gewoon ff erbij zitten of erbij pakken AAAHHGRRR
Anders ga je er weer naartoe, ga je naast haar bed zitten en blijf je haar aaien tot ze (diep) in slaap is gevallen om vervolgens weg te sluipen? En als ze weer krijst dan nog een keer. Ik stel voor mezelf meestal een limiet (maximaal drie keer er naartoe lopen of zo) en dan haal ik hem eruit.
pi_79048653
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik houd je op de hoogte! Mijn schoonzus en haar man hebben een oudere baby die steeds meer moeite kreeg met slapen. Ze stopten hem 's avonds op tijd in bed, hij werd na een uur wakker en daarna ging hij met zijn ouders mee het bed in. Ze kregen steeds minder slaap en raakten er gesloopt van. Ze hebben toen een of andere techniek toegepast (met overdag een paar verplichte slaapjes) en binnen drie dagen was hij een compleet andere baby. Ik ben wel benieuwd naar zulke technieken. (Hij is natuurlijk wel veel ouder dan Ivan...)
Als Rienk 'dwars' is (kan ook gewoon te moe zijn) is schudden de enige manier om hem in slaap te krijgen. Ik heb er een filmpje van gemaakt een aantal weken terug. (Hij ligt altijd met zn hoofd van me af, dus kan ik niet zien of hij al slaapt ja of nee. In de laptop zit een webcam en hierdoor kan ik goed naar Rienk kijken. Dus vandaar dat ik zo naar het beeld kijk )

Bekijk deze YouTube-video
quote:
Ik hoop ook voor je dat het snel over is. Ivan vertoonde een week voordat ik ging werken - hij was toen 11 weken oud - precies hetzelfde gedrag en bij ons heeft het definitief het einde van de borstvoeding ingeluid. Ik heb geen idee waarom hij zo deed.
Ik hoop het niet Rienk is 12 weken nu en drinkt niet uit een fles. Het is ook al tijden geleden dat we het voor het laatst hebben geprobeerd hoor. Maar ik heb sowieso al een poosje het idee dat er niet zoveel melk meer in zit (als ik knijp komt er wel melk, maar mn borsten zijn niet 'vol' meer)
quote:
Ook zo'n zware nacht. Veel plezier bij Isabeau!
Ach, morgen laat hij ons vast wel uitslapen En dank je! Gaat vast wel lukkken!
pi_79048770
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:29 schreef Takkembah het volgende:

Sneu is dat he Slaapt ze inmiddels al?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 09:57:21 #70
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79049204
Nopeheb er inderdaad even bijgezeten (claudias tip), maar na een tien minuten bleef ze krijsen. Toen maar even bij me gepakt en toen werd ze wel rustig, maar zodra ik de weglegbeweging maak, was het gedaan....

Daarna even beneden geknuffeld en nu ligt ze weer supervrolijk op het speelkleed Raar kind.... Ik weet het ook niet hahaha als ze dadelijk weer moe wordt, leg ik haar weer weg....
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 12 maart 2010 @ 09:58:53 #71
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79049245
Whahaha Vlindur dat schudden is inderdaad erg herkenbaar!!! Mooi hoe je Rienk ook helemaal ziet ontspannen...

Man, ik heb wat armspieren gekweekt zo, werkte heel goed totdat ze een maand of drie was
Alexa en Seth zijn lief
pi_79049625
Hé Vlindur, tot straks!

Enneh Claudia, jij weet het wel weer tot de essentie terug te brengen hè?! "Veel plezier bij Isabeau"

Isabeau heeft een bewaker
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_79049765
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:10 schreef Sorbootje het volgende:
Hé Vlindur, tot straks!

Enneh Claudia, jij weet het wel weer tot de essentie terug te brengen hè?! "Veel plezier bij Isabeau"

Isabeau heeft een bewaker
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die kat!
Tot straks!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:15:12 #74
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79049781
jemig wat een prutnacht lily
maar wel een redelijk goede nacht voor Claudia

en hier wordt ook babygeschud en gepinkt...
en wat ook goed helpt: stevig vasthouden en aaien of klopjes geven op zijn billen
pi_79050025
Die kat
Lotte!
Noah!
pi_79050108
Die kat is geweldig! Ruilen voor een leuk hondje?
pi_79050119
De foto's staan allemaal op mijn man zijn laptop en die is gaan werken. Maar ik zal er hier binnenkort nog een aantal posten

En wat het slapen in zijn park/box ( ) betreft: ik denk dat we gewoon geluk hebben gehad dat hij al twee nachten in zijn box wil slapen. Er hangt nu wel een mobiel boven die we 's avonds eventjes laten muziek spelen. Misschien heeft dit het hem gedaan (al maak ik me wel zorgen over hoe het zal gaan in zijn bedje).
pi_79050190
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:40 schreef Vlindur het volgende:

Ik hoop het niet Rienk is 12 weken nu en drinkt niet uit een fles. Het is ook al tijden geleden dat we het voor het laatst hebben geprobeerd hoor. Maar ik heb sowieso al een poosje het idee dat er niet zoveel melk meer in zit (als ik knijp komt er wel melk, maar mn borsten zijn niet 'vol' meer)
Bij mij kon ik de melk er vrij gemakkelijk uit krijgen, dus ik weet niet waarom Ivan zo gefrustreerd deed. Wel denk ik dat het tijd voor hem was om te gaan regelen, dus misschien kreeg hij naar zijn zin toch niet genoeg melk en niet snel genoeg? Als ik niet naar m'n werk had gehoeven die week (en als zijn groei goed was geweest) had ik mezelf weer een paar dagen met hem op bed geparkeerd om hem voortdurend aan te leggen. Heb je het idee dat Rienk aan zoiets toe is?
pi_79050299
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:25 schreef leonieke het volgende:
Misschien heeft dit het hem gedaan (al maak ik me wel zorgen over hoe het zal gaan in zijn bedje).
Nu nog geen zorgen over maken! Thomas is nog maar net in het zijn geworpen. Dat komt uiteindelijk wel goed.
pi_79050401
Hm, ik was op een ander deel nog vergeten te reageren:
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:40 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Als Rienk 'dwars' is (kan ook gewoon te moe zijn) is schudden de enige manier om hem in slaap te krijgen. Ik heb er een filmpje van gemaakt een aantal weken terug. (Hij ligt altijd met zn hoofd van me af, dus kan ik niet zien of hij al slaapt ja of nee. In de laptop zit een webcam en hierdoor kan ik goed naar Rienk kijken. Dus vandaar dat ik zo naar het beeld kijk )
Aah, wat een lief filmpje! Rienk is echt een knappe jongen. Dat vond ik ook goed te zien op de foto die je van hem in het fototopic plaatste. Isabeau is Ivan vast zo vergeten als ze Rienk zometeen ziet.

Ik deed bij Ivan precies hetzelfde, dat schudden, al deed ik het soms ook heen en weer. Bij Ivan betekende dit altijd dat hij eigenlijk al te moe was om zelf in slaap te vallen. Toen ik hem op tijd in bed ben gaan leggen was dat niet meer nodig, maar dat heb ik al vaker verteld.
pi_79050486
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bij mij kon ik de melk er vrij gemakkelijk uit krijgen, dus ik weet niet waarom Ivan zo gefrustreerd deed. Wel denk ik dat het tijd voor hem was om te gaan regelen, dus misschien kreeg hij naar zijn zin toch niet genoeg melk en niet snel genoeg? Als ik niet naar m'n werk had gehoeven die week (en als zijn groei goed was geweest) had ik mezelf weer een paar dagen met hem op bed geparkeerd om hem voortdurend aan te leggen. Heb je het idee dat Rienk aan zoiets toe is?
Nou nee eigenlijk. En ik leg hem aan zodra ik denk dat daar behoefte aan is. Maar hij wil het juist niet! Nou, brul dan maar hoor.. Hij wil wel de speen. Zit er echt heel hard op te zuigen? Binnenkort toch maar weer eens een flesje aanbieden denk ik dan maar..

Hij groeit wel goed trouwens. Zit keurig op de lijn. (Niet qua lengte, daar zit hij iets onder )
pi_79050495
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:57 schreef Takkembah het volgende:
Nopeheb er inderdaad even bijgezeten (claudias tip), maar na een tien minuten bleef ze krijsen. Toen maar even bij me gepakt en toen werd ze wel rustig, maar zodra ik de weglegbeweging maak, was het gedaan....

Daarna even beneden geknuffeld en nu ligt ze weer supervrolijk op het speelkleed Raar kind.... Ik weet het ook niet hahaha als ze dadelijk weer moe wordt, leg ik haar weer weg....
Dat had Ivan gister ook na een uur slapen, wat voor hem heel kort is. Hij was er ook ineens erg vrolijk onder, vooral nadat hij een fles had gekregen. Baby's zijn soms net mensen, met al hun eigenaardigheden.
pi_79050590
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:35 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nou nee eigenlijk. En ik leg hem aan zodra ik denk dat daar behoefte aan is. Maar hij wil het juist niet! Nou, brul dan maar hoor.. Hij wil wel de speen. Zit er echt heel hard op te zuigen? Binnenkort toch maar weer eens een flesje aanbieden denk ik dan maar..
Lastig, hoor! En zou het tegenovergestelde het geval kunnen zijn, dat hij eraan toe is om minder vaak te drinken en grotere hoeveelheden per keer? Hm, dit is misschien meer iets voor het borstvoedingstopic. Daar zitten de ervaringsdeskundigen.

-Edit- Ik herinner me dat Niels ook weer moeilijker begon te doen rond die tijd. Klopt dat, Twinkly? Daar was toch iets mee, dat baby's rond drie maanden weer slordiger drinken?
pi_79050677
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
Hm, ik was op een ander deel nog vergeten te reageren:
[..]

Aah, wat een lief filmpje! Rienk is echt een knappe jongen. Dat vond ik ook goed te zien op de foto die je van hem in het fototopic plaatste. Isabeau is Ivan vast zo vergeten als ze Rienk zometeen ziet.

Ik deed bij Ivan precies hetzelfde, dat schudden, al deed ik het soms ook heen en weer. Bij Ivan betekende dit altijd dat hij eigenlijk al te moe was om zelf in slaap te vallen. Toen ik hem op tijd in bed ben gaan leggen was dat niet meer nodig, maar dat heb ik al vaker verteld.
Hihi! in het echt is hij nog mooier! Maar ik krijg hem er dus nooit zo mooi op

Ik wil ook steeds proberen om hem op tijd in bed te leggen. (Echt, je bent mijn grote voorbeeld hier ) Maar ik ben meestal te laat. Ik merk trouwens wel, dat het makkelijker gaat met een speen. Maar dat wil ik hem eigenlijk ook niet echt aanleren. Want ik wil niet dat hij een spenenkind wordt Tot wanneer is de zuigbehoefte aanwezig? Dat stond laatst ergens hier, maar ben het vergeten..
pi_79050688
Keshet wat super dat Teigetje helemaal zelf ademt!

Leonieke gefeliciteerd met Thomas!! Ik ben beneiuwd naar een foto! Fijn dat de borstvoeding al zo goed gaat!

Happyme wat ontzettend sneu dat Daan zo'n last lijkt te hebben van reflux. Ik duim voor jullie dat jullie huisarts snel actie onderneemt net zoals de huisarts van Freecell. Florian was na een dag (toch?) al opgeknapt!

Whaaaaa wat geweldig dat konijn op Driekus!!! Handig opstapje zo'n kind!

Lekker zacht he Lotte, dat doet Niels hier met de katten Hij heeft al een verontwaardigde MAUW!! gekregen En ze houden ook niet van krijsen!

Karin Lars is nog best wel heel klein hoor
Stiemie wil je Esmee juist groot kijken?

Awh Rienk in een roze pucka how cute. Niels heeft er een in oranje met roze biesjes maar hij heeft ook een heel mannelijke blauwe.
Al bijna 3 maanden, woah!! Wat rot dat hij 's nachts zo klaarwakker is
Dat filmpje is herkenbaar, werkte hier ook om hem rustig te krijgen al viel hij niet in slaap. Kroamschudd'n he
Je hoeft echt niet bang te zijn dat je niet genoeg melk hebt wanneer je borsten minder vol aanvoelen hoor, dat betekend dat vraag en aanbod beter op elkaar afgestemd zijn geraakt. Hier is dat nu eindelijk ook zo Rond de 12 weken beginnen veel kindjes te regelen, als je gewoon steeds ingaat op zijn behoefte dan stemt het aanbod zich vanzelf weer af op de vraag.
Veel plezier bij Isabeau!!

Ahh BJ jammer dat Evie juist op de terugkomavond niet vrolijk was!

Lily wat cute dat Leah zoveel lacht en kletst Jammer dat het drinken niet helemaal netjes gaat maar het zou fijn zijn als haar tongriempje niet geknipt hoeft te worden

Claudia wat super dat het vannacht zoveel beter ging!!! Ik hoop dat dat boek jullie kan helpen zodat Ivan 's nachts weer wat langer slaapt. Ik vind die discussie wat overdreven, wat ik op maak uit de reacties is dat deze mevrouw niet de laat maar huilen methode aanraadt terwijl er wel zo op gereageerd wordt. Dat schema klinkt in ieder geval erg interessant, ik ben benieuwd naar jullie bevindingen!
Ik houd Niels trouwens op precies dezelfde manier wakker overdag

Simmu wat super dat het zo goed gaat met je jonkies!! Heb je nog nieuwe foto's? Ze zijn vast al weer heel erg veranderd. En fijn dat Selene het allemaal wel ok vindt

LOL die kat! Wees maar blij met zo'n goede bewaker Isabeau!

Amaranta en Sorbo super dat Fabian en Isabeau zo lekker slapen!

Lol Minke met al haar vingers in haar mond

Nieuwe User ROFL!! Er is vast een grappenmaker geweest

Takkembah hopelijk wil Alexa straks wel lekker gaan slapen!

Icantrix wat kan Stef hoog gillen Ik vind het zo'n cutiepie!
Niels oefent zijn stem ook, heel hard en midden in de nacht OEEHHH AAAAAAHHH en nu heel schor (expres) aahh aahh aahhh
En nu is mijn moeder er dus ik ga maar eens sociaal doen
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_79050730
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lastig, hoor! En zou het tegenovergestelde het geval kunnen zijn, dat hij eraan toe is om minder vaak te drinken en grotere hoeveelheden per keer? Hm, dit is misschien meer iets voor het borstvoedingstopic. Daar zitten de ervaringsdeskundigen.

-Edit- Ik herinner me dat Niels ook weer moeilijker begon te doen rond die tijd. Klopt dat, Twinkly? Daar was toch iets mee, dat baby's rond drie maanden weer slordiger drinken?
Langer wil hij niet Hij duwt zich van me af en huilt dan verder of is gewoon klaar. Geen peil op te trekken!
pi_79050896
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:41 schreef Twinkly het volgende:

Awh Rienk in een roze pucka how cute. Niels heeft er een in oranje met roze biesjes maar hij heeft ook een heel mannelijke blauwe.
Al bijna 3 maanden, woah!! Wat rot dat hij 's nachts zo klaarwakker is
Dat filmpje is herkenbaar, werkte hier ook om hem rustig te krijgen al viel hij niet in slaap. Kroamschudd'n he
Je hoeft echt niet bang te zijn dat je niet genoeg melk hebt wanneer je borsten minder vol aanvoelen hoor, dat betekend dat vraag en aanbod beter op elkaar afgestemd zijn geraakt. Hier is dat nu eindelijk ook zo Rond de 12 weken beginnen veel kindjes te regelen, als je gewoon steeds ingaat op zijn behoefte dan stemt het aanbod zich vanzelf weer af op de vraag.
Veel plezier bij Isabeau!!
Claudia je had dus gelijk Bedankt beiden!

Hij slaapt nu al weer 2 uur. Dus gaat goed nu!

Ik vind het zo fijn he, dit topic *huil* (Stomme emo kip die ik ben ) Voor jullie allemaal!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:52:58 #88
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79051105
Claudia, jij had toch zo'n Otrivin Baby Aspirator? BIj welke drogist kon je die kopen? DA?
pi_79051155
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:40 schreef Vlindur het volgende:

Ik wil ook steeds proberen om hem op tijd in bed te leggen. (Echt, je bent mijn grote voorbeeld hier ) Maar ik ben meestal te laat. Ik merk trouwens wel, dat het makkelijker gaat met een speen. Maar dat wil ik hem eigenlijk ook niet echt aanleren. Want ik wil niet dat hij een spenenkind wordt Tot wanneer is de zuigbehoefte aanwezig? Dat stond laatst ergens hier, maar ben het vergeten..
En ik ben nu dus juist bezig met niet op tijd in bed leggen maar rekken. Zo is er altijd wat, haha.

Ik geef Ivan bij het slapen gaan echt altijd een speen. Natuurlijk zou ik het ook fijner vinden als hij zonder speen in slaap viel (dan hoef ik er 's nachts niet meer voorturend uit ), maar hij heeft die nu gewoon even nodig. Het is denk ik net zoals met inbakeren: misschien moet je hem dat nu nog even gunnen?

Het schijnt ook goed te zijn om je baby aan te leren zelf in slaap te vallen en niet elke keer in slaap te wiegen. Maarja, daar staat tegenover dat veel moeders (vooral de borstvoedingsmoeders, heb ik het idee) het juist fijn vinden om hun kind bij zich in slaap te laten vallen omdat het kind zich dan geborgen voelt. Tja, je moet denk ik de keuze maken die het beste bij jou past. Ik ben zelf makkelijker over dit soort keuzes gaan denken doordat ik het idee heb dat het uiteindelijk allemaal wel goedkomt. Hij zit heus op z'n 18e niet in de collegebanken met een speen. En ik heb gelezen dat je dat altijd nog aan kunt leren, zelfstandig in slaap vallen. Ja, ik haal al m'n wijsheid uit boekjes.
pi_79051236
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:52 schreef Asyniur het volgende:
Claudia, jij had toch zo'n Otrivin Baby Aspirator? BIj welke drogist kon je die kopen? DA?
Dat was ik niet. Ik weet niet eens wat het is! (Was het niet Ssserpente, of Sorbootje?)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:59:59 #91
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79051385
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En ik ben nu dus juist bezig met niet op tijd in bed leggen maar rekken. Zo is er altijd wat, haha.

Ik geef Ivan bij het slapen gaan echt altijd een speen. Natuurlijk zou ik het ook fijner vinden als hij zonder speen in slaap viel (dan hoef ik er 's nachts niet meer voorturend uit ), maar hij heeft die nu gewoon even nodig. Het is denk ik net zoals met inbakeren: misschien moet je hem dat nu nog even gunnen?

Het schijnt ook goed te zijn om je baby aan te leren zelf in slaap te vallen en niet elke keer in slaap te wiegen. Maarja, daar staat tegenover dat veel moeders (vooral de borstvoedingsmoeders, heb ik het idee) het juist fijn vinden om hun kind bij zich in slaap te laten vallen omdat het kind zich dan geborgen voelt. Tja, je moet denk ik de keuze maken die het beste bij jou past. Ik ben zelf makkelijker over dit soort keuzes gaan denken doordat ik het idee heb dat het uiteindelijk allemaal wel goedkomt. Hij zit heus op z'n 18e niet in de collegebanken met een speen. En ik heb gelezen dat je dat altijd nog aan kunt leren, zelfstandig in slaap vallen. Ja, ik haal al m'n wijsheid uit boekjes.
Onze pipo is nou ook zelfst. in slaap gevallen. Wel met speen. Gelukkig breekt er bj hem niet een wereldramp uit als hij wakker wordt zonder
  vrijdag 12 maart 2010 @ 11:01:33 #92
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79051447
herstel: zonder fiep te snurken, maar ik zeg helemaal niks meer...wet van fok ed..
Ik wil het niet over me afroepen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 11:08:55 #93
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79051801
amaranta ps op hoor met die wet vna fok!

Vlindur

Sorbooo jouw kat geniaal beest. En ja, ik ben nog steeds intens jaloers op die mooie bos haar van Isabeau

Hier slaapt het inmiddels. Na een redelijk Jeckell&Hyde uurtje. Jantje lacht, Jantje krijst.
Anyways, fles no2 erin geduwd en in bed gelegd. Achja, wellicht toch te vroeg weggelegd, wellicht een sprongetje, wellicht krampjes. Ik weet het even niet
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 12 maart 2010 @ 11:09:53 #94
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79051853
zooo jullie gaan hard! ik ben dr maar 3,5 uur niet geweest en moet enorm bijlezen

Welkom Leonieke & Thomas! leuk dat jullie er ook weer zijn! En kan me voorstellen dat het eerste dagje echt alleen nog wel even wennen is. Ik vond dat ook wel spannend hoor....

@Claudia; wat fijn dat Ivan je van8 een beetje meer rust heeft gegeven. Klinkt al veeeeeel beter. Ik hoop dat de trend zich zo doorzet voor je

@Isabeau; wat heb jij daar een ontzettend leuk bewakertje naast je liggen. Toffe kat!

@takkembam; wat lastig dat Alexa niet even lekker een dutje wilde doen. Blijkbaar was ze niet echt moe?
of gewoon echt geen zin om te slapen. Misschien kan je straks een herkansing doen?

@Happy; dat had ik gemist zeg. Wat ontzettend vervelend. Ik hoop voor je dat er snel iets aan de Reflux van Daan gedaan kan worden...

@Rienk; aan het nachtbraken?? Ik hoop voor je dat het wel een sprongetje is en dat Rienk snel weer zijn oude zelf is. (maar in het oei ik groei boek; staat dat het tot wel 2 weken kan duren zo'n sprongetje.... )

Over het slapen. Ik lees hier dat jullie kindje overdag na een uurtje ofzo ook weer slaap? Evie slaapt overdag bijna niet. Die is soms tussen 2 flessen alleen maar wakker, dus echt 4 uur of meer achter elkaar. Is dat vreemd? Ze lijkt er niet echt last van te hebben. Soms doet ze smiddags wel 1 dutje. (en die kan 1 tot 3 uur duren). En verder is ze eigenlijk de hele dag wakker; soms 10 min de oogjes dicht, maar echt slapen doet ze pas na 21 uur savonds en tot 9-10 uur smorgens. (wel met 2 flessen tussendoor, maar die periode pakt ze dus de meeste slaap).

en ik ga maar eens ff naar de H&M website; zag nieuwe leuke dingetjes
pi_79051893
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:08 schreef Takkembah het volgende:
Hier slaapt het inmiddels. Na een redelijk Jeckell&Hyde uurtje. Jantje lacht, Jantje krijst.
Anyways, fles no2 erin geduwd en in bed gelegd. Achja, wellicht toch te vroeg weggelegd, wellicht een sprongetje, wellicht krampjes. Ik weet het even niet

Achja, je slaapt zelf ook niet altijd even goed, toch?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 11:13:25 #96
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79052046
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat was ik niet. Ik weet niet eens wat het is! (Was het niet Ssserpente, of Sorbootje?)
Aah oke, foutje
het was Xenia en martine heeft er ook een

btw ik leg Harry altijd meteen na de voeding in zijn bedje. Dan stop ik hem heel strak in met zijn armen onder de dekens. Soms is het nodig om er even bij te blijven om te pinken, maar meestal valt hij vanzelf in slaap.
Wel moet het donker zijn. Vanmiddag ga ik het weer proberen in zijn ledikant.
Nu slaapt hij gewoon in de draagdoek

[ Bericht 19% gewijzigd door Asyniur op 12-03-2010 11:19:41 ]
  vrijdag 12 maart 2010 @ 11:17:04 #97
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79052234
BJ dat hebben we hier ook periodes met Alexa. Vaak als ze iets nieuws kan opeens. Dan slaat ze inderdaad een slaapje over (wellicht was dat ook haar bedoeling vanochtend dus )....(ze slaapt sowieso vaak maar 45 min per slaapje).

Evie ws gewoon een actieveling. En zolang ze niet vervelend is....

en jaaa H&M die capri broekjes
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 12 maart 2010 @ 11:35:20 #98
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79053088
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:17 schreef Takkembah het volgende:
BJ dat hebben we hier ook periodes met Alexa. Vaak als ze iets nieuws kan opeens. Dan slaat ze inderdaad een slaapje over (wellicht was dat ook haar bedoeling vanochtend dus )....(ze slaapt sowieso vaak maar 45 min per slaapje).

Evie ws gewoon een actieveling. En zolang ze niet vervelend is....

en jaaa H&M die capri broekjes
en zulke leuke zomerjurkjes... en voor nu heb ik nog wat van die heerlijke joggingbroekjes besteld...
pi_79053661
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heel veel bv moeders voeden hun kind inderdaad in slaap, maar ik ben echt bang dat Niels dan niet meer zonder mij in slaap kan vallen. Ik voed hem dus het liefste als hij wakker is. Soms moet hij nog eten voor zijn slaapje, dan voed ik hem beneden zodat hij het voeden niet aan het slapen koppelt.
Het is voor Niels sowieso het beste even te wachten na het voeden voor hij gaat slapne, anders spuugt hij zijn bed onder

Ik heb zelf het boek "Lekker slapen zonder huilen" van Elizabeth Pantley, alhoewel kindjes wel huilen bij die methode maar je blijft luisteren of het huilen verandert in "echt" huilen en niet meer in slaap kunnen vallen. In dit boek wordt ook heel erg benadrukt om de associatie tussen zuigen en slapen te verminderen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_79055164
DA heeft ze ja. Als je hem haalt, neem dan ook meteen een doosje navullingen mee, want die gaan maar 1 zuigbeurt mee.
pi_79055240
In slaap voeden kan ik hier wel vergeten
Ik voed hem in slaap, dan koppel ik hem af en dan is het: O_O En dan wil hij eerst een tijdje rustig rond liggen kijken tot hij weer moe is

Het manneke ligt nu in de cosi (römer eigenlijk) te pitten, we komen net bij mijn ouders vandaan. Hij had allang moeten eten, maargoed
pi_79055878
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:23 schreef freecell het volgende:
In slaap voeden kan ik hier wel vergeten
Ik voed hem in slaap, dan koppel ik hem af en dan is het: O_O En dan wil hij eerst een tijdje rustig rond liggen kijken tot hij weer moe is

Het manneke ligt nu in de cosi (römer eigenlijk) te pitten, we komen net bij mijn ouders vandaan. Hij had allang moeten eten, maargoed
wat cute lukt hier ook niet hoor en het probleem is dat hij dan ook niet kan boeren en dan een kwartier later wakker wordt van de boer
  vrijdag 12 maart 2010 @ 12:54:16 #103
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_79056532
Heerlijk lijkt me dat, om je kleintje in slaap te kunnen voeden aan de borst. Geniet er maar zo lang mogelijk van dames!

Ik ben net terug van de ha, wilde toch eens laten kijken, omdat ons mannetje zo enorm ontroostbaar kan zijn en dan veel pijn heeft. Voorlopig doen ze niets, we gaan jbpm gebruiken en hopen dat het nu beter gaat.
Vannacht ging dat goed en ik heb hem daarnet zowaar in bed gelegd en hij slaapt!!!! Mijn eerste momentje in drie dagen.....heerlijk!
Ben even helemaal blij!

Vraagje he: ik heb een Lodger Shelter, maar ik doe iets verkeerd. Ik krijg Lucas er niet lekker in, dan hangt hij helemaal dubbel met zijn hoofdje. Hoe moet hij er nu in liggen? Zijn hoofd tegen de 'bovenkant' of zijn voeten tegen de 'onderkant'?
pi_79057344
Lotte echt in slaap voeden doe ik niet meer, deed ik wel, was namelijk de enige manier Nu doen we pyjamaatje aan, voeding in haar kamertje, slaapzakje aan en naar bed. Dus toch wel een beetje een ritueeltje met voeding nog...
Lotte!
Noah!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 13:20:33 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79057653
Asy, hoe is dat zo gekomen dat het donker moet zijn? Ik zet hier, als ik hem boven leg, speciaal de rolluiken open.

Aan de borst in slaap eik altijd. Maar zodra ik hem verplaats wordt hij toch wakker. En dan laat ik hem gelijk maar boeren.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 13:28:22 #106
18860 sindell
Seriously
pi_79057984
Maar eens een postje over Laura, die vandaag al een hele maand oud is!
De periode lijkt overigens veel langer voor mij, maargoed, er is natuurlijk ook veel veranderd.

Laura doet het verder heel goed op de borstvoeding, het wordt een echt speklapje zo langzamerhand. Wel heeft ze wat last van reflux, maar ze krijst niet ontroostbaar, dus ik ga er niet te veel aan doen op dit moment. Wel is het dag/nachtritme soms nog een probleem, maar sinds 2 nachten hebben we haar nog een slaapzakje aangetrokken en dan onder de dekens en dat lijkt ze wel prettig te vinden. Had het idee dat ze wat koud werd doordat ze zichzelf boven de dekens wurmde, waardoor ze natuurlijk weer wakker werd en ging huilen.

Laura houdt van drinken, volgens mij ligt ze er het liefst de hele dag aan, maar daar kunnen we natuurlijk niet aan beginnen heb al eens gewenst dat ik mijn borst kon afkoppelen en gewoon bij haar kon leggen
We zijn tegen de adviezen in ook maar begonnen met een fopspeen, ze vind het nog wat vreemd om erop te zuigen, maar ze drinkt op zich goed aan de borst (wel wat slordig, maar de drinkt wel en kan goed aanhappen, ook al wurmt ze zich soms weer los).

Verder verveelt ze zich erg snel, het is maximaal een kwartiertje kijken en dan moet mevrouwtje alweer vermaakt worden en bij mama knuffelen vind ze natuurlijk geweldig, maar bij papa is het nu ook wel okay. Alleen die heeft geen melktetten, dat vindt ze jammer denk ik

Ikzelf moest erg aan haar wennen, maar ze begint er nu wel bij te horen en ik mag ook graag met haar knuffelen.
Alleen ik merk wel dat ik het soms wel even genoeg vind om de hele dag met haar bezig te zijn, maar dat is helaas niet anders, daar heb ik nou eenmaal voor gekozen. Maar ik heb straks ongetwijfeld weer zin om te gaan werken, net zoals ik niet kan wachten om weer te beginnen met sporten over een weekje of 2.

en dan moet ik nu maar eens gaan nadenken of ik morgen naar de uitvaart ga van de baby van iemand van de sportvereniging, die helaas 5 dagen nadat hij geboren was is overleden. Dit als gevolg van zuurstofgebrek na een hartritmestoornis, hij is met spoed gehaald via een keizersnede...ik vind het zo verschrikkelijk.......
  vrijdag 12 maart 2010 @ 13:40:28 #107
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79058522
Keshet, wat een goed nieuws weer van het Teigetje-front. Wat een stoere meid hebben jullie toch!

Mefke wat een schattige foto met Nijn!

simmu, wat fijn dat het zo goed gaat met de jongens. Hopenlijk mag Kiro ook snel naar Meppel. Gewoon weer lekker samen. Ook voor jullie prettiger want dit is wel een gevlieg lijkt me.

Sorbootje, wat heerlijk dat Isabeau zo'n lekker lange nacht heeft gemaakt.

Leonieke, welkom hier met Thomas! Fijn dat de start goed is geweest. Lekker weer om thuis te zijn? Ik vond dat echt heerlijk.

Verder lees ik een heleboel 'problemen' waar ik nog geen ervaring mee heb, dus kan er ook weinig over zeggen. Sorry daarvoor maar wel een dikke voor Vlindur, lily, Claudia_X, Takkembah, DJRandall

Sindell, gefeliciteerd met Laura haar 'ver-maand-dag' Wat vreselijk voor dat kindje dat is ieders ouders nachtmerrie.

Hier dus vanmorgen naar de HA geweest ivm de verborgen reflux klachten bij Daan. Maandagochtend mogen we naar de KA die zal gaan kijken en evt. medicatie voorschrijven.

Ook moet er naar zijn naveltje gekeken worden want die blijkt niet goed afgeklemd te zijn. Het ziekenhuis en de kraamhulp zeiden allebei dat hij netjes indroogde maar nu 2,5 week na zijn geboorte is hij er nog niet af en blijken er dus nog bloedvaten door te lopen.... lekker dan.

Nu mijn zoon eens voeden want hij heeft honger
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:23:35 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79060604
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:21 schreef Xenia het volgende:
DA heeft ze ja. Als je hem haalt, neem dan ook meteen een doosje navullingen mee, want die gaan maar 1 zuigbeurt mee.
Dank je voor de tip!
Ik ga vanmiddag of anders morgenochtend meteen de spullen halen.
ben zelf ziek aan het worden volgens mij en Harry heeft ook af en toe een verstopt neusje te horen aan zijn zware ademhaling bij het voeden

Ik voed Harry ook niet in slaap hoor! Hij wordt er hooguit wat rozig/soezerig van. Hij laat overigens dan ook vanzelf de tepel 'los'. Soms houdt hij hem nog wel in de mond maar dan zit er geen vacuum meer op.
En zo rozig/soezerig leg ik hem dan in bedje/wiegje. Ook zorg ik dat het donker is.
En nu ligt meneer al ruim een uur in zijn ledikantje te slapen...

amaranta, als ik het niet donker maak, dan blijft meneer rondkijken en gaat hij huilen omdat hij allenig is.
In de draagdoek of gewoon samen op de bank slaapt hij wel gewoon met licht enzo aan.

DJRandall, ik heb geen Shelter dus ik zou het niet weten...

sindell, wat klink je lekker!
wat verdrietig! moeilijk hoor! ik denk dat ik wel zou gaan om haar te steunen

happy, hopelijk heeft de kinderarts een antwoord voor jullie. En wat vervelend van dat naveltje!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:50:11 #109
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79061819
voor de saaie tweeling! Hopelijk volgt kiro zijn broertje snel naar meppel!

Lily, wat fijn dat je er zelf zo goed onder bent, die gebroken nachten. Al herken ik het gevoel ‘het is mijn laatste baby, dus ik vind alles even prachtig, hoe vervelend ook’ ook wel. Maar niet ’s nachts.

voor de goede nacht van claudia!

Heuj, Rienk doet toch helemaal niet aan sprongetjes? Enneh, die sprongetjes gaan steeds langer duren. Met de20-weken sprong kunnen ze echt wel een week of 2 zoet zijn… Merk je inmiddels wel verschil met flesjes drinken sinds zijn tongriempje is geknipt?
En zuigbehoefte is tot een maand of 9 geloof ik. Als Rienk zelf het speentje niet graag wil, zal hij vast geen spenenkind worden. Wij geven ook alleenmaar de speen als ze huilt. En dan nog wordt het ding regelmatig uitgekotst door madam.

Sorbo, wist je niet dat jij niet meer bestaat sinds je kind geboren is? Het gaat alleen nog maar om het kind. Dus “veel plezier bij isabeau” is geheel correct. Jij bent er alleen om de deur open te doen.

DJR, hopelijk werkt de jbpm voldoende en hoef je niet aan sterkere middelen! en ik heb geen lodger, dus kan je niet helpen, sorry.

Sindell, wat klink je gelukkig! maar die uitvaart…. Brrr…. :’(

Happy, hopelijk kan daan ook snel geholpen worden. Wel bijzonder van dat naveltje? Naja, dat zal vast ook snel goed komen!

vwb in slaap voeden. de laatste voeding is altijd in het donker, en meestal valt ze in slaap, maar wordt ze wakker van het verplaatsen, dus ligt ze alsnog wakker in de wieg. Geheel volgens de boekjes. Wat zijn we toch goed.

En welja, bijgelezen en het alarm gaat weer!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79063908
Ja.. ehm... 'Isabeau' is een pars pro toto, of zo.

Ik heb Ivan vandaag zijn eerste rompertje maat 74/80 aangedaan. En we zijn net flink aan de wandel geweest. Hij was gewoon 2 uur vrolijk wakker doordat hij geinteresseerd om zich heen zat te kijken. Ik ben nu wel kapot, want met een baby van 7,5 kg is asymmetrisch dragen voor lange stukken misschien niet meer zo'n goed idee.
pi_79064994
Whaah Claudia dat draagt Leander nog (80 dan, 74 zou wel passen, maar dat spant erom, letterlijk)

Sindell, wat verdrietig
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:07:51 #112
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_79065433
Hier vandaag maar eens een hapje geprobeerd. Ik krijg prop niet aan de fles maar happen wilde hij wel Met grote ogen volgde hij de lepel en zat hij elk volgend hapje af te wachten. Kan ook niet anders dat ie wortels lekker vindt, ik vrat in mijn zwangerschap vrijwel elke dag meer dan een halve kilo

Foto van die kleine rosso staat hier
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_79065559
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 13:28 schreef sindell het volgende:
Verder verveelt ze zich erg snel, het is maximaal een kwartiertje kijken en dan moet mevrouwtje alweer vermaakt worden en bij mama knuffelen vind ze natuurlijk geweldig, maar bij papa is het nu ook wel okay. Alleen die heeft geen melktetten, dat vindt ze jammer denk ik

Ikzelf moest erg aan haar wennen, maar ze begint er nu wel bij te horen en ik mag ook graag met haar knuffelen.
Alleen ik merk wel dat ik het soms wel even genoeg vind om de hele dag met haar bezig te zijn, maar dat is helaas niet anders, daar heb ik nou eenmaal voor gekozen. Maar ik heb straks ongetwijfeld weer zin om te gaan werken, net zoals ik niet kan wachten om weer te beginnen met sporten over een weekje of 2.

en dan moet ik nu maar eens gaan nadenken of ik morgen naar de uitvaart ga van de baby van iemand van de sportvereniging, die helaas 5 dagen nadat hij geboren was is overleden. Dit als gevolg van zuurstofgebrek na een hartritmestoornis, hij is met spoed gehaald via een keizersnede...ik vind het zo verschrikkelijk.......
Laura alweer een maand!

Heel herkenbaar verder wat je schijft. In het begin zat ik hele dagen met Isa op mijn arm en soms vond ik het heerlijk om haar heel eventjes weg te kunnen leggen, om even je handen vrij te hebben (voelde me er bijna schuldig om). Ze kon zich ook nog niet zo lang zelfstandig vermaken. Lijkt mij ook wel normaal als ze zo klein zijn.

En wat naar van dat kindje zeg!!
pi_79067819
Even benieuwd. Zijn jullie kindjes ook zo gek op de televisie? Hij hoeft hier maar aan te staan of Isa is er helemaal door geobsedeerd!
pi_79068207
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:09 schreef NieuweUser het volgende:
Even benieuwd. Zijn jullie kindjes ook zo gek op de televisie? Hij hoeft hier maar aan te staan of Isa is er helemaal door geobsedeerd!
Ja! of naja, YouTube, ik kijk nooit TV.

Vooral

en

zijn favoriet
Lotte!
Noah!
pi_79068755
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:09 schreef NieuweUser het volgende:
Ivan is ook dol op tv. Ik heb er wel eens een foto van geplaatst.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:44:28 #117
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79069130
SPOILER
Lang leve infacol Tessa heeft vandaag bijna niet gehuild! Alleen maar voor dr voeding!!! Super spul dus!
pi_79069171
Fijn dat infacol helpt! En je spoiler...6 weken geloof ik, als het dan niet opgehouden is zou ik even je vk bellen. Of sowieso, als je je zorgen maakt
Lotte!
Noah!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:47:01 #119
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79069232
en wij houden ook van Infacol

*sorry wilde reageren op meer dingen; maar hoor Evie*
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:02:36 #120
100412 mefke79
komt goed!
pi_79069866
M_P helaas, zelfs na 10 weken vinden ze het nog redelijk normaal kwam ik hier achter. En zeker als je weer met de pil begonnen bent, dan gooi je je cyclus (voor zover je die had) weer overhoop en dan kan je dus blijven bloeden. Been there, done that...helaas.
Maar, maak je je zorgen, dan gewoon bellen!

Ehm..oja, Rocka, wat is je manneke mooi! En wat een mooi wortelprutjemondje. Hier alleen nog mango, van het weekend ook maar eens wortel proberen.
Tv is hier ook magisch, maar eigenlijk alles wat beweegt wel. Dus naar buiten laten kijken (vogeltjes) is ook goed. Of in de kinderwagen goed kijken als mensen langslopen.
En juh voor infacol, werkte hier ook prima.
Claudia, fijn dat de nacht iets beter was. Hopelijk het begin van een nieuwe periode goede nachten. En over naar 74/80, pff. Zal hier ook niet meer lang duren, maar tja ons manneke is erg slank, dus hij heeft het alleen in de lengte nodig, nog niet echt in de breedte.
En nou weer verder bijlezen!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:10:24 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79070168
bij mijn 1e ook 6 wk
bij deze een paar dagen
@ papamama dus
pi_79070290
Je pil heeft er trouwens niks mee te maken, het is namelijk geen cyclus, maar een wond, waar het bloed vandaan komt.
Lotte!
Noah!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:16:05 #123
100412 mefke79
komt goed!
pi_79070358
In den beginne is het een wond ja, maar bij mij kwam er al weer een cyclus op gang toen de wond nog niet dicht was, gezellig joh. En de huisarts gaf ook aan dat mijn pil spotting kon geven, dus tja dat kwam er nog bovenop.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:17:33 #124
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79070406
10 weken Kijkt heel bang
Bah hoop het niet! En ik dacht dat je juist met de pil het weer in een ritme krijgt
Die maandverbandjes gaan daar beneden irriteren
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:20:33 #125
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79070506
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:17 schreef mama_papa het volgende:
10 weken Kijkt heel bang
Bah hoop het niet! En ik dacht dat je juist met de pil het weer in een ritme krijgt
Die maandverbandjes gaan daar beneden irriteren
vooral bij je billen he ??
Dat vond ik ook zo naar.

ik heb daarna op gegeven moment weer bloedingen gekregen, 2maanden aan een stuk. Bleek dat een bijwerking te (kunnen) zijn van de pil (cerazette)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:20:58 #126
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79070526
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:16 schreef mefke79 het volgende:
In den beginne is het een wond ja, maar bij mij kwam er al weer een cyclus op gang toen de wond nog niet dicht was, gezellig joh. En de huisarts gaf ook aan dat mijn pil spotting kon geven, dus tja dat kwam er nog bovenop.
cerazette?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:26:37 #127
100412 mefke79
komt goed!
pi_79070729
jep, eerst wel. Maar na 1 strip snel over op Trinordiol. Blijkt dat driefasenpillen als Trinordiol ook spotting als bijwerking hebben. Had ik eerst nooit, is gelukkig ook maar 1 strip zo geweest.
pi_79070816
Hier duurde het vloeien bijna 6 weken en ik gebruik geen pil...

Nijntje!! Niels is daar ook gek op
pi_79070956
Ik heb maar 2 dagen gevloeid (meer spotting dan vloeien trouwens)

Ik ben nu aan de 2de strip cerazette begonnen dus dan word ik ook niet meer ongesteld. Waarom ben je gestopt met cerazette, mefke?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:35:39 #130
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79071012
ik ben daar net gisteren mee begonnen... en ik heb maar een week ofzo gevloeit...
pi_79071558
Hier ook een enorme televisieobsessie (eigenlijk alles met lampjes - we hebben de tv hernoemd naar de lampjesmachine), 6 weken vloeien (met Kotex viel bij mij de irritatie erg mee, zit geen troep doorheen) en odes aan infacol gedurende de eerste 4 maanden.

Rocka, wat een heerlijk knoeifeest hadden jullie
Ik wil ook graag eens wat vast voedsel proberen, maar het moet nog even wachten want Xeentje is weer eens ziekjes, geeft veel over, heel naar. En wil ook slecht drinken. Kdv-virussen ftw

Ik hoef Xeentje eigenlijk nooit in slaap te voeden. Vanaf 1900 uur valt ze uit zichzelf in slaap, tot 7 uur de volgende dag, met tussendoor nog wat flesjes die ze half slapend opdrinkt.

Ivan al 7,5 kilo? Wauw wat groeit hij goed! Wij zitten net in maat 62, maar 56 past vaak ook nog wel.

Sindell, ik vond het de eerste periode ook wel moeilijk om de hele dag alleen maar met mijn meisje bezig te zijn. De muren kwamen soms echt op me af en ik was 's avonds afgepeigerd. Nu ik weer aan het werk ben is het heel anders. Nu geniet ik echt enorm van de drie dagen per week die ik met mijn meisje door kan brengen. En ik waardeer het ook weer dat ik een leuke baan heb, iets wat ik voor ik beviel wel eens vergat te waarderen.

DJRandell, ik had ook een Lodger Shelter, maar kon er niet aan wennen. En Xeentje vond het ook helemaal niks. Dat ding was veel te groot, onstabiel en onhandig. Iemand gaf mij ooit als tip om een handdoek onderin te leggen. Geen idee of dat werkt hoor, ik heb een draagdoek gekocht en de Shelter op mp verkocht.
pi_79071996
Mama_Papa, je kan tot 6 weken na de geboorte blijven bloeden en tot 12 weken zelfs wondvocht verliezen (heb ik zelf nog een kleine 2 weken over gebeld met de verloskundige)
pi_79072162
Bij irritatie: kotex Ik krijg overal jeuk van, behalve kotex!
pi_79072323
na het grote kraamverband zweer ik ook bij kotex maar behalve wanneer ik bevallen ben gebruik ik nooit geen maandverband.
pi_79078648
Ik heb na het kraamverband ook de'' oma verbanden'' van Kotex gebruikt, erg fijn en net ietsje minder enorm groot in je ondergoed Maar ik verloor al na 2 weken helemaal geen bloed meer.

Ben alweer voor de tweede keer ongesteld na de bevalling, doordat ik weer aan de pil ben gegaan.
Toch wel fijn dat ik gewoon weer ongesteld ben geworden (ben het maandenlang voor de zwangerschap niet geweest) en dat alles lijkt te werken.
Ik gebruik altijd maandverband trouwens, wel van een merk

Moest Wolf vandaag voor het eerst wegbrengen naar mn moeder omdat ik werken moest, was al langer weer aan het werk maar toen kon hij bij mijn man blijven thuis.
Gelukkig goed gegaan, al is hij wel bijna een uur ontroostbaar geweest, zielig! Hij had meteen een grote grijns op zn gezicht toen ik binnenkwam en was lekker wezen wandelen.
Bij mijn man was hij laatst ook een tijd ontroostbaar, zouden zulke kleine babytjes al een beetje eenkennig kunnen zijn??? Ik kan hem vrijwel altijd goed troosten.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:57:49 #136
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_79079224
Hier vandaag grote drama's in het hoofdje van de kleine Abby; vanaf 18:00 hebben we besloten dat om alles geschreeuwd en gegild moet worden....

Flesje eruit spugen, speen weigeren, later wel weer drinken, mamma's pink is lekkerder dan de speen, en vervolgens weer hels huilen....

Infacol bij iedere voeding, Air-dinges flessen, je zou toch zeggen dat ut buikje dan niet de oorzaak zou mogen zijn... wel steeds volle luiers tussendoor...

Naja, we maken ons maar op voor een slaap-arm nachtje
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_79079474
ik had de nieuwsgierige aagjes onder jullie nog het medisch gedoe (voor zover ik dat meekrijg that is...) toegezegd. dus bij deze ik zal het wel ff onder een spoiler doen
SPOILER
mij maakt het allemaal echt niet uit ik ben allang blij dat hij leeft en voelt en de potentie heeft om een gelukkig mens te worden, dat is alles wat ik voor mijn kinderen vraag
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:04:44 #138
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_79079600
@simmu; hoewel het misschien ook klinkt als minder leuk nieuws is het wel mooi dat er wat bekend is; nu hebben jullie in ieder geval een ' richting' om op te gaan met het hele gezin
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_79079656
ah Rocka, wat een gave foto van je etende kleine man, echt gaaf Hij kijkt erbij alsof hij al jaaaren eet!

He Claudia ik had helemaal niet meegekregen dat Ivan een moeilijke slaper is, wat rot

Welkom Leonieke en Thomas!

In slaap voeden is hier ook altijd, ik geef dan wel geen bv maar na de 23.00 fles kan ik hem slapend in bedje leggen.Heerlijk!
Ben nog steeds zo enorm blij dat hij nog nooit een nacht wakker geweest is, nou maakt een enkele keer niet uit, maar ik geloof dat ik erg slecht tegen weinig slaap kan, ik ben echt een draak dan

edit: Jeetje Simmu, wat een zorgen! Maar komt Down niet meteen na geboorte aan het licht? Zoiets merken ze toch meteen op? Aan gezichtje van baby en aan bepaalde lijnen in de handjes kunnen ze Down ook vaststellen geloof ik.
Jemig, schrik best wel van je berichtje. Je klinkt heel erg dapper
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:12:08 #140
190853 RockabeIIa
pi_79079922
Jeetje Simmu, ik weet even niet wat te schrijven... Wat een nieuws. Twee broers, vrijwel dezelfde genen en dan dit. Veel sterkte, veel geluk en verder sluit ik me aan wat fietsie schrijft.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:20:54 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79080244
tjee simmu, dat is wel heftig nieuws zeg. maar het kan inderdaad wel 't een en ander verklaren. sterkte ermee, en natuurlijk ook veel geluk met z'n allen!

rocka, ik neem aan dat het een twee-eiige tweeling is (klopt dat simmu?). dan delen ze niet meer genen met elkaar dan andere broers/zussen. dus zo'n 50%.
in de haak.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:21:25 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79080266
Jeetje Simmu! Wat een bericht! En wat bijzonder ook.
Prettig wel kan ik me voorstellen dat er wrsch een verklaring is voor de verschillen.
Sterkte met het behappen hiervan.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:24:00 #143
190853 RockabeIIa
pi_79080343
trui, ja dat weet ik.
pi_79080400
nja, kiro heeft dus (tot nu toe iig) niet opvallende down kenmerken. wel een beetje (niet gezichtje, wel handje), en ze wilden weten waarom hij zo klein was, dus deden ze de tests. ravi heeft geen enkel kenmerk, als we willen mogen we testen, maar zij zag de zin er niet van in en ik eerlijk gezegd nu ook niet. het lijkt er dus op dat ze toch wel tee eiiig zijn
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:33:25 #145
190853 RockabeIIa
pi_79080675
We hebben ze nog niet op foto's mogen bewonderen, jouw zoons. Toch? Ik wil dat wel graag
Nog iets waar ik heel benieuwd naar ben: Hoe kom je eigenlijk bij hun namen?
pi_79080731
Wauw Simmu wat een heftig nieuws! maar wel heel fijn dat ze eruit zijn, het verklaard een en ander en zo kan Kiro hopelijk ook de adequate zorg krijgen die hij nodig heeft enzo.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79081068
Simmu, wat heftig! Sterkte de komende tijd!

En wat Rocka vraagt over namen, vraag ik me met een tweeling af: hoe beslis je wie welke naam krijgt
Lotte!
Noah!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:45:17 #148
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79081110
Jeumig Simmu!
Daar had je even niet op gerekend denk ik.
Hebben de artsen je een beetje voor kunnen bereiden op het nieuws? (Hebben ze geen vruchtwaterpunctie gedaan om de groeiachterstand te verklaren of was daar geen tijd meer voor?)

Ik sluit me even aan bij Huup's reactie; ze kunnen Kiro nu wel gerichtere zorg geven.

Dit zal ook wel beteken dat hij voorlopig nog niet naar Meppel mag gok ik?

Eigenlijk weet ik gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik kan me voorstellen dat 't allemaal heel dubbel voelt. Blijdschap om de geboorte van je twee zoons maar ook zoveel zorgen.
Ik wens jullie alle vijf heel veel sterkte toe en bij deze krijgen jullie allemaal een dikke knuffel!
A grand adventure has begun.
pi_79081112
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:33 schreef RockabeIIa het volgende:
We hebben ze nog niet op foto's mogen bewonderen, jouw zoons. Toch? Ik wil dat wel graag
Nog iets waar ik heel benieuwd naar ben: Hoe kom je eigenlijk bij hun namen?
de namen komen uit het namentopic per linkje een maanmeisje en twee zonnejongetjes
in het filmpstopic staat een filmpje met kiro, die met ravi ga ik er nu opzetten

we hebben bergen en bergen met foto's en filmpjes en dan geen tijd om ze allemaal online te zetten
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:47:04 #150
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_79081194
Simmu, dat is een heftige uitslag zeg! Betekend dit ook dat Kiro daar langer moet blijven en dus voorlopig niet naar Meppel gaat?
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:02 schreef simmu het volgende:
mij maakt het allemaal echt niet uit ik ben allang blij dat hij leeft en voelt en de potentie heeft om een gelukkig mens te worden, dat is alles wat ik voor mijn kinderen vraag

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')