abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2010 @ 11:57:24 #251
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79121245
oooo Simmu; wat een goed bericht!!! ik ga de komende week hard aan het duimen voor jullie! wat zal dat het alweer makkelijker maken zeg .

@Claudia; fijn dat het de afgelopen nacht zo goed ging met Ivan. En dat dat ontwennen zo makkelijk gaat zeg! dat had ik niet verwacht... Heb je zelf een beetje lekker bijgeslapen? of heb je op wacht gelegen? ik hoop echt het eerste....

en ik moet 3 dagen deze week. Woe en do een vroege dienst en vrijdag een late dienst. Ben benieuwd hoe het gaat. zal echt ff wennen zijn; want ben 4,5 maand niet aan het werk geweest; en ik weet hoeveel er in een paar maanden op onze afdeling verandert...

Jeeeuj voor Freecell; wat heerlijk dat je mannetje zo lekker hebben geslapen afgelopen nacht

en nog even over spenen en duimen; denk dat het allebei voor en nadelen heeft. Evie duimt ook; en doet dit al best lang. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel prima vind. Ik hoef haar nooit met een speen naar bed te doen. En ze duimt alleen als ze wakker wordt of om in slaap te vallen. (hoor ik op de babyfoon).
Het dochtertje van mijn zus duimt ook en doet dit alleen als ze echt moe is. Lijkt me niet zo'n groot probleem; denk dat je ook daar wel een soort van 'beperkingen' in kan gaan aangeven als ze iets groter worden. Dus niet praten met de duim in de mond enzo.
we zullen wel zien hoe het loopt. Ik kan het haar niet echt afleren ofzo; als ik haar een speen geef wipt ze die er tegenwoordig uit, met tong of vinger en stopt dr duimpje erin...

edit
@ssserpente; vervelend dat het nog niet echt beter gaat met het slapen van Lente. Erg vermoeiend lijkt me. En idd het kan altijd veel erger. Dat denk ik ook altijd als Evie een huiluurtje heeft; stel je voor dat je kindje de halve dag huilt of zich ieder uur voor een voeding meldt..
maja dat maakt hetgeen jezelf doormaakt niet anders natuurlijk en slaaptekort is slopend. Ik hoop echt voor je dat het slapen binnenkort ineens weer beter gaat....en je een beetje kan bijkomen.
Succes met werken morgen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Beessie-Jen op 14-03-2010 12:02:38 ]
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_79121378
Werkse BJ! Ik vond de eerste dagen best ff wennen, maar binnen no time had ik het gevoel alsof ik nooit was weggeweest.

Lekker om weer even Laura te zijn ipv alleen maar mama.

O, ik kwam er trouwens net achter dat Lente nog niet op d'r naam reageert.

Wel op tutje.
pi_79121409
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
oooo Simmu; wat een goed bericht!!! ik ga de komende week hard aan het duimen voor jullie! wat zal dat het alweer makkelijker maken zeg .
BJ nog steeds aan het duimen!? Is het nu niet een keer tijd om daarmee te stoppen?
  zondag 14 maart 2010 @ 12:05:46 #254
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79121442
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:02 schreef Ssserpente het volgende:
Werkse BJ! Ik vond de eerste dagen best ff wennen, maar binnen no time had ik het gevoel alsof ik nooit was weggeweest.

Lekker om weer even Laura te zijn ipv alleen maar mama.

Wel op tutje.
ja en ik denk dat het wel weer lekker is om een beetje uit de huissleur te komen... schaam me bijna dat ik dat zeg; maar ik wil ook wel even weer iets voor 'mezelf' doen. (en me nuttig maken voor iemand anders dan alleen mijn kleine meisje).

en hahaa; ik ben bang dat Evie straks ook niet op dr naam gaat reageren; ik zeg ook te vaak andere dingen;
bijv Muppet, schat, stinkaapje ( ) en ga zo maar door...
pi_79121446
Ssserpente, dat hebben wij dus ook. Een voeding om bijvoorbeeld 1.00 uur maar dan in slaap vallen zodat je anderhalf uur later wakker wordt en dan nog aan borst 2 moet beginnen.
Ik ben de afgelopen dagen ook veel bezig 's nachts...

Ik wil ook liever dat Leah gaat duimen (vooralsnog alleen een knuistje in mond gepropt).
Ik vind een speen niks..
Mijn oudste duimde ook, alleen 's avonds op de bank of 's nachts. Hij is nu 9 en doet het helemaal niet meer en ik weet niet wanneer hij ermee op is gehouden. Dat ging echt ongemerkt.
Ik ben zelf ook fervent duimer geweest, altijd (niet in het openbaar )
pi_79121462
oh, succes BJ...werken! Het zal even wennen zijn (heel even maar )
  zondag 14 maart 2010 @ 12:09:40 #257
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79121539
Simmu
pi_79122114
Simmu, wat fijn!

Ssserpente, een voor je nachten met zeer weinig slaap, hopelijk voor jullie gaat ze toch gauw de nachten lekker doorslapen
Tips heb ik niet helaas

Wolf zoekt momenteel erg zn duim, zit steeds wanhopig met zn hele vuist in mond en word dan boos!
ik heb ook liever dat hij duimt dan een speentje heeft, alleen al voor het gemak, zn duimpje heeft hij altijd bij zich! en volgens mij is het stoppen met duimen makkelijker, dan het stoppen met een speen. Een kind van 2 met overdag een speen in vind ik geen gezicht.

Wolf heeft 2 opa's en 2 oma's (+ de tweede vrouw van opa) en een overgrootoma , de oma van mijn man. Ik heb zelf geen opa's en oma's meer, allemaal zijn die jong gestorven, mijn oma overleed toen ze pas 58 was. Echt jammer

Even een ego postje hoor
Wolf heeft weer veel gehuild bij mijn ouders, ik had slaapdienst van gister op vandaag, en het was voor hem de eerste keer logeren. Echt ontroostbaar heeft hij gisteravond bijna een uur gehuild en vanmorgen weer 3 kwartier ik heb wel 3x gebeld vanaf het werk pff zat zelf echt met knoop in mn maag en vond het zo rot.
Toen ik er eenmaal was, was hij ook zo weer gekalmeerd volgens mij heeft hij dus echt nu al last van eenkennig zijn. En andere omgeving enzo zal ook wel hebben meegespeelt, maar ik hoop toch dat het steeds wel wat beter gaat als hij naar mn ouders moet.
Nu hier thuis is alles nog steeds ok, hij is helemaal uitgeput in slaap gevallen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79123348
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:02 schreef Ssserpente het volgende:
Dat had ik ook. En ik vind het heerlijk om te werken ondanks gebroken nachten. Het lijkt me juist heel zwaar om dan overdag ook nog de hele tijd met de kleine bezig te zijn.

Het wordt dus niet bepaald beter met de nachten, Ssserpente. Hoe drinkt Lente overdag eigenlijk? (Hoe vaak en hoeveel?)
quote:

Wel op tutje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79123421
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:27 schreef Poppejans het volgende:

Even een ego postje hoor
Wolf heeft weer veel gehuild bij mijn ouders, ik had slaapdienst van gister op vandaag, en het was voor hem de eerste keer logeren. Echt ontroostbaar heeft hij gisteravond bijna een uur gehuild en vanmorgen weer 3 kwartier ik heb wel 3x gebeld vanaf het werk pff zat zelf echt met knoop in mn maag en vond het zo rot.
Toen ik er eenmaal was, was hij ook zo weer gekalmeerd volgens mij heeft hij dus echt nu al last van eenkennig zijn. En andere omgeving enzo zal ook wel hebben meegespeelt, maar ik hoop toch dat het steeds wel wat beter gaat als hij naar mn ouders moet.
Nu hier thuis is alles nog steeds ok, hij is helemaal uitgeput in slaap gevallen
He, wat vervelend voor jullie allemaal. Dat zal voor opa en oma ook niet leuk zijn geweest. Waarschijnlijk moet hij nog wennen aan zijn nieuwe omgeving? Heb je al geprobeerd om hem wat dingen van thuis mee te geven, zoals een T-shirt met jouw geur eraan en wat bekende knuffels of een voor hem bekend muziekdoosje?
pi_79123514
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:57 schreef Beessie-Jen het volgende:

@Claudia; fijn dat het de afgelopen nacht zo goed ging met Ivan. En dat dat ontwennen zo makkelijk gaat zeg! dat had ik niet verwacht... Heb je zelf een beetje lekker bijgeslapen? of heb je op wacht gelegen? ik hoop echt het eerste....
Ik sta er ook van te kijken hoe snel het gaat. Net is hij weer probleemloos binnen 5 minuten in slaap gevallen zonder speen. Ik heb even met oma overlegd en die gaat morgen en overmorgen hetzelfde doen. Ik heb goede hoop!

Ik heb trouwens zelf lekker geslapen! Ik ga pas echt lekker slapen als hij iets van drie goede nachten heeft gehad, maar vergeleken met de nachten die ik achter de rug heb was afgelopen nacht zalig.

Ik kan er ook zo van genieten om 's avonds nadat hij in bed is gestopt bijvoorbeeld nog even wat koffie te drinken en een boek te lezen. Ook als hij er niet bij is is het thuis zo knus. Ik ben erg blij met m'n gezinnetje.
pi_79124600
Simmu wat fijn!!

Serpente wat rot dat het slapen nog steeds niet goed gaat, hopelijk is deze fase snel voorbij! Kun je nu in het weekend wel wat bijslapen overdag?

Poppejans wat vreselijk dat Wolf zo overstuur was. Ik denk dat hij andres op jou reageert omdat hij zich veilig voelt bij jouw stem en geur. En ik denk ook dat het ook te maken heeft met dat het een andere omgeving is en net andere ritueeltjes.

BJ helemaal niet gek hoor dat je het fijn vindt om weer te gaan werken. Het lijkt mij ook heerlijk om even de verantwoordelijkheid los te kunnen laten en me lekker helemaal met iets anders bezig te houden.
quote:
Op zondag 14 maart 2010 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan er ook zo van genieten om 's avonds nadat hij in bed is gestopt bijvoorbeeld nog even wat koffie te drinken en een boek te lezen. Ook als hij er niet bij is is het thuis zo knus. Ik ben erg blij met m'n gezinnetje.
Dat vind ik ook zo fijn, alleen heb ik dan wel een raar gevoel, alsof ik iets kwijt ben

Hier een heel koppige die het vertikt om zich aan het slaapritueel van Niels te houden. "Hij is echt niet intelligent genoeg om te denken ik ga alleen maar slapen met een liedje".
...
Niels ging dus niet slapen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_79124754
De discussie hebben wij gister ook gevoerd. Al ben ik misschien een ritueelnazi.
pi_79124818
Claudia wat fijn dat Ivan zelf in slaap valt!!

Wij gebruiken ook een speentje. Het helpt soms heel goed om haar in slaap te krijgen. Soms heeft ze hem net drie tellen in haar mondje en dan vallen haar oogjes zo dicht. Ze spuugt het speentje dan meestal ook alweer snel uit en valt dan verder in slaap. Als ze wil duimen vind ik dat ook ok, heb ik zelf vroeger ook gedaan, maar dat doet ze nu nog maar niet. Ik geef trouwens alleen het speentje als ik merk dat ze die nodig heeft, we proberen het eerst altijd zonder.
pi_79124843
Oh en Simmu, wat een fijn nieuws!!

BJ, kan mij ook voorstellen dat het ook wel weer lekker is om te werken hoor! Succes alvast!
pi_79124848
quote:
Op zondag 14 maart 2010 13:50 schreef Claudia_x het volgende: Al ben ik misschien een ritueelnazi.
whehehe idem
Maar ik ben er echt van overtuigd dat het voor ons allemaal makkelijker is wanneer we vaste rituelen aanhouden.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_79125018
quote:
Op zondag 14 maart 2010 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
De discussie hebben wij gister ook gevoerd. Al ben ik misschien een ritueelnazi.
Daarom breng ik Lotte altijd naar bed, ook op zijn vrije dagen
Lotte!
Noah!
  zondag 14 maart 2010 @ 14:06:31 #268
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79125219
Wat naar dat Wolf zoveel gehuild heeft, maar het heeft gewoon even tijd nodig en straks iks hij super gewend.
Mijn dochter leeft echt voor opa, als hij er is dan ziet ze niemand meer staan.

Wat leuk al die bedritueeltjes, die hebben we niet. Wel brengt papa elke avond Eva naar bed.

Claudia, leuk is dat he, gezinnetje, ik zwijmeler ook regelmatig bij weg.

BJ alweer aan het werk ik zou ook morgen beginnen,ware ht niet dat ik ouderschapsverlof opneem miv deze week en ik dus tot 13 juni nog thuis zit.
quote:
Wolf zoekt momenteel erg zn duim, zit steeds wanhopig met zn hele vuist in mond en word dan boos!
ik heb ook liever dat hij duimt dan een speentje heeft, alleen al voor het gemak, zn duimpje heeft hij altijd bij zich! en volgens mij is het stoppen met duimen makkelijker, dan het stoppen met een speen. Een kind van 2 met overdag een speen in vind ik geen gezicht.
Hier ben ik het dus niet met je eens.Een speen kun je weldegelijk heel makkelijk afleren, althans die ervaring heb ik
Een duim heb je dus écht altijjd bij je. Duimen wordt bij veel kinderen (en volwassenen ) een automatisme. Even ontspannen voor de tv en hoppa de duim zit er in.
en dan heb ik het nog niet over kinderen die er danook zo'n afgekloven doek omheen winden en daarmee gaan duimen
pi_79125459
Ik had een afgekloven konijn en heb echt geduimd tot m'n 15e ofzo Zelfs toen er al een beugel inzat om de boel weer strak te trekken. M'n zusje had een spraakgebrek door dr speen, die was echt niet te verstaan.

Ik wilde perse geen speen voor Lotte, omdat ik geen zin had om er iedere keer uit te gaan voor een speen + de normale voedingen, dat werd me teveel. 4 weken lang non-stop een kind aan m'n pink hangen werd me ook teveel Dus toch een speen en nu afgebouwd naar alleen de slaapjes (of als ik echtechtecht even iets moet doen en ze de tent bij elkaar schreeuwt). Ik wil het later wel zo doen zoals MvD dat met S. gedaan heeft, denk ik

Poppejans, is het misschien een idee dat opa en oma een tijdje bij jullie thuis komen oppassen, zodat Wolf maar aan 1 ding tegelijk hoeft te wennen?
Lotte!
Noah!
pi_79125677
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:12 schreef Linda2205 het volgende:
Ik wil het later wel zo doen zoals MvD dat met S. gedaan heeft, denk ik
Ja, dat was heel leuk! Ik vind de strategie om de speen aan Sinkterklaas mee te geven trouwens heel gemeen. Zo maak je van iets wat heel leuk zou moeten zijn (joepie, Sinterklaas, cadeautjes!) een vervelende ervaring (de slechtheiligman heeft m'n speen meegenomen ). Het zoontje van een collega van mijn lief had tegen zijn moeder gezegd: "Mama, laat Sinterklaas alle cadeautjes maar weer meenemen, zolang ik mijn speen maar terugkrijg!"
quote:
Poppejans, is het misschien een idee dat opa en oma een tijdje bij jullie thuis komen oppassen, zodat Wolf maar aan 1 ding tegelijk hoeft te wennen?
Maar het is misschien iets te veel gevraagd om haar ouders bij hen te laten slapen? Ik zou zelf proberen om gewoon even door te zetten en zoveel mogelijk van thuis mee te geven, dus niet alleen de fysieke dingen maar ook de rituelen (zoals Twinkly adviseerde). Hij moet z'n opa en oma natuurlijk ook nog leren kennen, en zij hem. Straks hebben zij vast hun eigen ritueeltjes met hem en vindt hij dat alleen maar leuk.
pi_79125756
Fijn trouwens dat je tot en met halverwege juni ouderschapsverlof hebt, amaranta! Jij zit toch in het onderwijs? Dan zal het tegen die tijd ook vast niet lang duren voor de zomervakantie begint?
pi_79126210
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:18 schreef Claudia_x het volgende:

Maar het is misschien iets te veel gevraagd om haar ouders bij hen te laten slapen? Ik zou zelf proberen om gewoon even door te zetten en zoveel mogelijk van thuis mee te geven, dus niet alleen de fysieke dingen maar ook de rituelen (zoals Twinkly adviseerde). Hij moet z'n opa en oma natuurlijk ook nog leren kennen, en zij hem. Straks hebben zij vast hun eigen ritueeltjes met hem en vindt hij dat alleen maar leuk.
Ik had er even niet aangedacht dat het ook om slapen ging...dat lijkt me inderdaad een beetje teveel gedoe...
Lotte!
Noah!
pi_79129368
Ik ben een ontaarde moeder geloof ik
Ik zei: hij is niet zo mooi geloof ik, maar heeft zó'n verschrikkelijk grappig hoofdje

Maar gezien de reactie mag je je eigen baby niet omschrijven als minder knap
Maar ik vind een grappig koppie net zo leuk, heus!
  zondag 14 maart 2010 @ 18:41:36 #274
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79136905
zoo wat zijn jullie rustig vandaag allemaal leuke dingen aan het doen??

@Amaranta; wat heerlijk dat jij pas in juni weer begint!
maar ik vind het niet heel erg om te beginnen hoor. Over 6 weken hebben we alweer een week vakantie en gaan we lekker naar een bungalowpark in Duitsland. (met mijn zus en zwager & kids en mijn ouders).

@freecell; haha ja je MOET volgens mij je eigen kindje het knapste kindje ter wereld vinden nou ik vind Evie ook een heel leuk en mooi meisje; maar ik zie ook genoeg veeeeeeeel knappere kindjes..
en toch ben ik zoooo verliefd op dat lieve bekkie

Evie heeft vandaag weer eens een goodmoodpakje aan, maat 62-68! OMG! die vallen blijkbaar niet echt groot... Ik heb vandaag daar net weer een nieuwe bestelling gedaan; want korting met mama2010 code. (20% en 6+1 gratis...). Heb nu ook alvast wat jumpsuits en jurkjes in een maatje groter vind het materiaal van die pakjes zo heerlijk en mooie kleurtjes
vanmiddag ben ik weer heerlijk met ons meisje in bad geweest; las hier meerder badderplannen? ook weer zo heerlijk bevallen???
  zondag 14 maart 2010 @ 18:42:27 #275
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79136938
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:20 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn trouwens dat je tot en met halverwege juni ouderschapsverlof hebt, amaranta! Jij zit toch in het onderwijs? Dan zal het tegen die tijd ook vast niet lang duren voor de zomervakantie begint?
6 weken als ik me niet vergis.
En, ik krijg 55 procent van mijn salaris doorbetaald dus dat is ook fijn. (was voorheen zelfs 75)

Haha, tuurlijk mag je dat zeggen over je zoontje Freecell.

Mijn exschoonzus heeft de spenen ook meegegeven aan Sinterklaas na 200 mislukte pogingen. En sindsdien zin ze allebei speenvrij. ( 4 en 2 waren ze toen).
Sinterklaas nam ze overigens mee voor de arme kindjes waarvan de mamas geen speen konden kopen omdat ze geen geld hadden.

Wij hebben gewoon op gegeven moment de speen weggehaald. Vlak voordat ze 2 werd was de speen ineens weg uit bed. Even huilen maar na een kwartier of wat was het over en sindsdien nooit meer naar getaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')