abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2010 @ 08:33:13 #226
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79118671
Simmu, ik denk dat de jongens het juist getroffen hebben met zo'n mama als jij! Als jij niet voor ze opkomt en ze beschermt tegen alle (goedbedoelde) aandacht, wie in vredesnaam dan wel?? En tja, dat zul je bij Kiro waarschijnlijk altijd wel moeten blijven doen, hem beschermen. Meer dan bij je andere kinderen
Maar van wat ik her en der altijd van je gelezen heb ik denk ik dat je dat prima zal kunnen

En hierbij ook nog even een voor Keshet. Omdat ik weet dat je niks liever zou willen dan zelf uitgebreid en onbeperkt knuffelen en kussen met je meisje en dat kan helaas (nog) niet... Maar je kleine vechter doet het goed
Hoe ging het winkelen eigenlijk?
.... met gevoel voor drama....
pi_79118687
Heej Claudia het ging dus hartstikke goed zonder speen! De manier hoe jij beschrijft dat hij in slaap valt, zo gaat dat hier ook. En Niels wordt ook vaak hyper van zijn vuistje, alleen op zijn buik werkt het om in slaap te vallen. Hij moet nog steeds een bakerzakje aan wanneer hij op zijn rug ligt, ik vermoed dat het moeilijk wordt om dat af te leren

Die boxspiraal hebben wij ook, hij vind alleen de bal leuk, die rammelt
Wanneer ik Niels op zijn buik leg moet ik er altijd bij staan om constant schoon te maken onder zijn gezichtje, hij blijft maar spugen Maar hij vindt het al wel wat leuker om op zijn zij te liggen (al moet ik hem nog steeds tegenhouden zodat hij niet omvalt) hij heeft nu door je zo ook best kan spelen.

Ik ben best wel dood Maar ik ga straks gezellig met Niels in bad
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_79118698
twinkly, slaapzak met lange mouwen was hier de trick voor slapen zonder bakerzak
Lotte!
Noah!
pi_79118749
Claudia wat fijn dat het zo goed ging! Hopelijk pakt Ivan zijn nieuwe ritme ook zo lekker snel op en dan is het helemaal te gek!

hihi, Niels lekker om zich heen meppen! Woot!
wel jammer dat ie een beetje van de leg was, Vannacht maar weer inhalen dan!

@opa's en oma's... Minke heeft 3 opa's en 3 oma's en nog een stel overgrootoma's (4) en mijn eigen opa leeft ook nog maar daar ben ik echt helemaal klaar mee. Man woont in Zwitserland met zijn vrouw en ondanks dat ze toevallig met minke's geboorte in nl waren vonden ze het niet nodig om überhaupt even te (terug) bellen... Krege. Na 4 weken een kaartje. Nou dan laat maar! Mijn pa was er ook al mee klaar (tis zijn vader) dus wat mij betreft hoeft ie minke ook niet eens te zien. En minke mist er toch niks aan (weet ik uit eigen ervaring).
  zondag 14 maart 2010 @ 08:56:33 #230
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_79118777
quote:
Op zondag 14 maart 2010 08:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou juist blij zijn als Ivan gaat duimen en zichzelf daar rustig mee krijgt. Helaas komt hij niet verder dan z'n knuistje in z'n mond rammen, heel hard sabbelen en nog veel wakkerder worden.
[..]
Meen je dit nou echt? Hoe ga je het duimen dan tzt afwennen?
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 14 maart 2010 @ 08:57:46 #231
35189 Troel
scherp en bot
pi_79118782
Hier twee opa's en twee oma's en een overgrootoma (Berts oma van pa's kant) en een overgrootopa (mijn opa van ma's kant).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79118796
quote:
Op zondag 14 maart 2010 08:36 schreef Twinkly het volgende:
Heej Claudia het ging dus hartstikke goed zonder speen! De manier hoe jij beschrijft dat hij in slaap valt, zo gaat dat hier ook. En Niels wordt ook vaak hyper van zijn vuistje, alleen op zijn buik werkt het om in slaap te vallen. Hij moet nog steeds een bakerzakje aan wanneer hij op zijn rug ligt, ik vermoed dat het moeilijk wordt om dat af te leren
Zonder Puckababy slapen is hier ook een ramp, hoor. Ik ben ook benieuwd hoe dat t.z.t. gaat, maar ik leg me er nu maar bij neer dat hij zich er geborgen door voelt. Ik voel me wat dat betreft wel gesterkt door het boek waarin stevig instoppen juist aangemoedigd wordt.

Net weer in bed gelegd en binnen 7 minuten sliep hij! Ik ben zo blij! Nu maar hopen dat opa en oma het morgen ook zo willen/kunnen doen.
quote:
Die boxspiraal hebben wij ook, hij vind alleen de bal leuk, die rammelt
Bij ons zit er een belletje in de bal, 1 figuurtje knispert, 1 piept en 1 rammelt. Hij vindt ze allemaal leuk en blijft er maar aan trekken. Z'n mobiel vond hij ook nog fantastisch, maar ik vond het tijd worden voor een speeltje in zijn box waar hij actiever mee aan de slag kon.
quote:
Wanneer ik Niels op zijn buik leg moet ik er altijd bij staan om constant schoon te maken onder zijn gezichtje, hij blijft maar spugen Maar hij vindt het al wel wat leuker om op zijn zij te liggen (al moet ik hem nog steeds tegenhouden zodat hij niet omvalt) hij heeft nu door je zo ook best kan spelen.
Ivan spuugt bijna nooit, maar als ik hem op zijn buik leg moet ik er ook bij blijven. Dan gaat hij erg kwijlen en komt er wel eens wat voeding terug. Ik wacht het liefst tot zo lang mogelijk na de voeding met op zijn buik leggen, maarja, hij is nog steeds maar 1,5 uur wakker. Hoelang is Niels nu wakker?
quote:
Ik ben best wel dood Maar ik ga straks gezellig met Niels in bad
Wij gaan zometeen ook badderen.

Ivan begint trouwens steeds vaker hardop te lachen en hij is dan nóg schattiger dan hij normaal gesproken is. Hij doet het het vaakst als je hem hoog boven je houdt en dan ineens laat zakken, dat vindt hij prachtig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79118867
quote:
Op zondag 14 maart 2010 08:56 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Meen je dit nou echt? Hoe ga je het duimen dan tzt afwennen?
Nou, wat ik meen is dat het me fijn lijkt als hij zichzelf kan troosten. Ik ben niet van plan de speen er helemaal uit te gooien maar alleen de associatie met inslapen te veranderen. Hij heeft nu overdag de speen niet nodig (behalve om in te slapen, en soms net na een voeding als hij nog zuigbehoefte heeft), dus ik verwacht niet dat hij een echte duimer zal worden. Maar mijn 'oplossing' zou zijn om andere vormen van troost te bieden. Dat is ook wat we nu proberen te doen.

Ik was trouwens wel een duimer en ik ben er op een bepaald moment gewoon mee opgehouden. Het kan dus zomaar goed gaan! Op een of andere manier zag ik in dat het tijd was om ermee te stoppen. Ik kan me zelfs nog herinneren dat ik het maar stom vond dat mijn nichtjes er zoveel problemen mee hadden en steeds afspraken met hun ouders maakten die ze niet na konden komen.
pi_79118891
Oh, helemaal vergeten te zeggen: ik hoop dat het werken je bevalt, BJ! Ik ben benieuwd hoe het gaat aankomende week. Hoeveel dagen moet je achter elkaar werken?
  zondag 14 maart 2010 @ 09:18:23 #235
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_79118912
Tja, ik heb er geen problemen mee dat ie soms even miept omdat ie zijn speentje kwijt is. Ik ben blij dat hij dat ding nu eindelijk accepteert. Ik was beduidend drukker met beiden toen ze de speen nog niet wilden (en L wil de speen pas sinds een paar weekjes). Als ik zie hoeveel rust het ze beiden biedt ben ik blij dat die dingen bestaan alhoewel ik de oudste er nu liever af heb, maar dat komt nog wel.
Een duim hebben ze altijd bij zich en dat maakt het ook gelijk lastig + de nadelen wat spraakgebrekken e.d. betreft. Vandaar mijn voorkeur voor de speen, en dan ook echt alleen in bed. Hier thuis komen de spenen alleen om schoongemaakt te worden beneden.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_79119012
Wij zijn helemaal fris vandaag

Voeding om 22:30, ergens midden in de nacht en om 6:45
En om 8:30 werden TARA en ik wakker Sliepen Leander en Florian nog
pi_79119021
Wat mij over de streep heeft getrokken is om te lezen dat hechtingsproblemen vooral vanaf 4 maanden een issue worden. Ik wil dat liever voor zijn. Als hij zonder speen niet meer had willen slapen waren we er gauw op teruggekomen, hoor. Het laatste wat ik hem aan wil doen is onrust en stress.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij het nodig had om rustig aan het alleen slapen te wennen. Die eerste dagen in het ziekenhuis kon ik hem geen moment in zijn wieg leggen zonder dat hij het op een brullen zette (ik ging pas naar de wc als er even een verpleegster was ). En nu is hij zo blij in zijn eigen kamertje.
pi_79119027
Hier ook een speen. Alleen voor in bed Werkt prima! En de zin 'doe je duim maar in je bedje' is lastig denk ik
pi_79119029
Hier ook lekker uitgeslapen!
Voeding om 6.30 uur, daarna direct slapen en ik ben net weer wakker! Heerlijk! Straks bijlezen!
  zondag 14 maart 2010 @ 09:44:03 #240
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79119110
claudia, wat fijn dat het onntspenen zo voorspoedig gaat!
vwb slaapjes, ze gaan met 12 - 14 mnd pas over op een enkel middagslaapje, dus nu al proberen de ochtendslaap eruit te krijgen, lijkt me rijkelijk vroeg
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79119112
Simmu . Heftig nieuws heb je gekregen.. Ik hoop dat beide jongens heel snel lekker bij je thuis zijn.

Keshet, ik hoop dat je vandaag lekker gaat buidelen!!

Oh, en rollen is zo vreselijk overrated vindt minisproetje (5 maanden en 1 week.....)
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_79119131
o ja, wij gebruiken trouwens ook een speen om in te slapen, werkt erg goed. Had toen ik zwanger was in gedachten dat ik nooit een speen zou gebruiken. whahahahaha, nou daar ben ik dus goed van teruggekomen.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_79119285
quote:
Op zondag 14 maart 2010 09:44 schreef sproet-je het volgende:
Simmu . Heftig nieuws heb je gekregen.. Ik hoop dat beide jongens heel snel lekker bij je thuis zijn.

Keshet, ik hoop dat je vandaag lekker gaat buidelen!!

Oh, en rollen is zo vreselijk overrated vindt minisproetje (5 maanden en 1 week.....)
Lotte is over een week 6 maanden, ik geloofde er ook niet meer in

Claudia, fijn dat het zo goed ging zonder speen! Ik snapte wel dat de kinderwagen dan ook een hulpmiddel is om in slaap te krijgen, maar die is m.i makkelijker af te leren als een speen, vandaar dus als tussenoplossing genoemd. Maar hopelijk blijft het zo gaan met Ivan

BJ, sterkte met aan het werk gaan woensdag, wordt vast weer leuk!
Lotte!
Noah!
pi_79119358
dames, niet piekeren over hoe je 'correct' moet reageren hoor! da's nergens voor nodig

kiro is vanochtend gewogen en weegt nu 1120 gram!!! bij 1200 gram (en gezond, wat hij nu lijkt te zijn al dik een week!) mag hij naar meppel! de problemen met zijn aders zijn trouwens van dien aard dat ze er nu niets aan doen en gewoon afwachten of het vanzelf verbetert (dat kan best). wel blijft hij onder controle bij de kindercardioloog, maar ook dat kan prima vanuit meppel

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 14-03-2010 10:17:19 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_79119369
Wat fijn Simmu! Heb je ongeveer een idee hoelag het duurt tot Kiro op 1200 gram zit?
Lotte!
Noah!
pi_79119412
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:12 schreef Linda2205 het volgende:
Wat fijn Simmu! Heb je ongeveer een idee hoelag het duurt tot Kiro op 1200 gram zit?
in dit tempo mag hij begin komende week naar meppel. als het 1190 gram is doen ze niet moeilijk iedereen wil onze jongens graag herenigd zien hoor
dus we hebben het dan over een paar dagen!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_79119741
Wat fijn simmu!
pi_79120179
Simmu wat fijn!
pi_79121084
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:11 schreef simmu het volgende:
dames, niet piekeren over hoe je 'correct' moet reageren hoor! da's nergens voor nodig
kiro is vanochtend gewogen en weegt nu 1120 gram!!! bij 1200 gram (en gezond, wat hij nu lijkt te zijn al dik een week!) mag hij naar meppel! de problemen met zijn aders zijn trouwens van dien aard dat ze er nu niets aan doen en gewoon afwachten of het vanzelf verbetert (dat kan best). wel blijft hij onder controle bij de kindercardioloog, maar ook dat kan prima vanuit meppel
Da's mooi, want daar ben ik niet zo goed in.

Simmu, gefeliciteerd met je knullen! Veel sterkte de komende tijd. En geniet!

BJ, thanks for asking. Had het al eerder gelezen, maar had de puf niet om te reageren. Lente komt nog steeds voor een voeding van 01:00 en 05:00 uur, ongeacht of ik de laatste avondvoeding van 22:00 uur oversla of niet. En 's Ochtends is ze rond 06:00/07:00 uur klaarwakker.

Vannacht was het zelfs 22:00 uur, 02:00 uur, 03:00 uur (we waren tijdens de voeding van 02:00 uur in slaap gevallen, waardoor ze maar éénborst leegdronk) en 05:00 uur.

De laatste dagen hadden we ook wat borrels en andere verplichtingen links rechts, dus veel tijd om bij te slapen was er niet. Laat staan voor het huishouden. En dat wordt een harige bedoening met een Bengaal en een ouwe Border Collie.

Heb ook nog beloofd om morgen te gaan werken omdat een collega naar het ziekenhuis moet.

Ach, ik hou mezelf maar voor dat het tijdelijk is en dat ze verder enorm makkelijk is. Je zal slapeloze nachten én een huilbaby hebben, zeg.
pi_79121192
O, en ik heb ook liever dat ze duimt ipv een speen nodig heeft hoor. Ik heb zelf ook erg lang geduimd en zowel ik als m'n moeder hadden er geen problemen mee. Ik duimde om mezelf te troosten en in slaap te vallen en heb er geen scheef gebit aan overgehouden. Laat staan spraakproblemen.

Ik zie in mn omgeving meer 'te oude' kinderen overdag nog met een speen lopen, dan dat ik er zie duimen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')