abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 maart 2010 @ 12:54:16 #103
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_79056532
Heerlijk lijkt me dat, om je kleintje in slaap te kunnen voeden aan de borst. Geniet er maar zo lang mogelijk van dames!

Ik ben net terug van de ha, wilde toch eens laten kijken, omdat ons mannetje zo enorm ontroostbaar kan zijn en dan veel pijn heeft. Voorlopig doen ze niets, we gaan jbpm gebruiken en hopen dat het nu beter gaat.
Vannacht ging dat goed en ik heb hem daarnet zowaar in bed gelegd en hij slaapt!!!! Mijn eerste momentje in drie dagen.....heerlijk!
Ben even helemaal blij!

Vraagje he: ik heb een Lodger Shelter, maar ik doe iets verkeerd. Ik krijg Lucas er niet lekker in, dan hangt hij helemaal dubbel met zijn hoofdje. Hoe moet hij er nu in liggen? Zijn hoofd tegen de 'bovenkant' of zijn voeten tegen de 'onderkant'?
pi_79057344
Lotte echt in slaap voeden doe ik niet meer, deed ik wel, was namelijk de enige manier Nu doen we pyjamaatje aan, voeding in haar kamertje, slaapzakje aan en naar bed. Dus toch wel een beetje een ritueeltje met voeding nog...
Lotte!
Noah!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 13:20:33 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79057653
Asy, hoe is dat zo gekomen dat het donker moet zijn? Ik zet hier, als ik hem boven leg, speciaal de rolluiken open.

Aan de borst in slaap eik altijd. Maar zodra ik hem verplaats wordt hij toch wakker. En dan laat ik hem gelijk maar boeren.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 13:28:22 #106
18860 sindell
Seriously
pi_79057984
Maar eens een postje over Laura, die vandaag al een hele maand oud is!
De periode lijkt overigens veel langer voor mij, maargoed, er is natuurlijk ook veel veranderd.

Laura doet het verder heel goed op de borstvoeding, het wordt een echt speklapje zo langzamerhand. Wel heeft ze wat last van reflux, maar ze krijst niet ontroostbaar, dus ik ga er niet te veel aan doen op dit moment. Wel is het dag/nachtritme soms nog een probleem, maar sinds 2 nachten hebben we haar nog een slaapzakje aangetrokken en dan onder de dekens en dat lijkt ze wel prettig te vinden. Had het idee dat ze wat koud werd doordat ze zichzelf boven de dekens wurmde, waardoor ze natuurlijk weer wakker werd en ging huilen.

Laura houdt van drinken, volgens mij ligt ze er het liefst de hele dag aan, maar daar kunnen we natuurlijk niet aan beginnen heb al eens gewenst dat ik mijn borst kon afkoppelen en gewoon bij haar kon leggen
We zijn tegen de adviezen in ook maar begonnen met een fopspeen, ze vind het nog wat vreemd om erop te zuigen, maar ze drinkt op zich goed aan de borst (wel wat slordig, maar de drinkt wel en kan goed aanhappen, ook al wurmt ze zich soms weer los).

Verder verveelt ze zich erg snel, het is maximaal een kwartiertje kijken en dan moet mevrouwtje alweer vermaakt worden en bij mama knuffelen vind ze natuurlijk geweldig, maar bij papa is het nu ook wel okay. Alleen die heeft geen melktetten, dat vindt ze jammer denk ik

Ikzelf moest erg aan haar wennen, maar ze begint er nu wel bij te horen en ik mag ook graag met haar knuffelen.
Alleen ik merk wel dat ik het soms wel even genoeg vind om de hele dag met haar bezig te zijn, maar dat is helaas niet anders, daar heb ik nou eenmaal voor gekozen. Maar ik heb straks ongetwijfeld weer zin om te gaan werken, net zoals ik niet kan wachten om weer te beginnen met sporten over een weekje of 2.

en dan moet ik nu maar eens gaan nadenken of ik morgen naar de uitvaart ga van de baby van iemand van de sportvereniging, die helaas 5 dagen nadat hij geboren was is overleden. Dit als gevolg van zuurstofgebrek na een hartritmestoornis, hij is met spoed gehaald via een keizersnede...ik vind het zo verschrikkelijk.......
  vrijdag 12 maart 2010 @ 13:40:28 #107
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79058522
Keshet, wat een goed nieuws weer van het Teigetje-front. Wat een stoere meid hebben jullie toch!

Mefke wat een schattige foto met Nijn!

simmu, wat fijn dat het zo goed gaat met de jongens. Hopenlijk mag Kiro ook snel naar Meppel. Gewoon weer lekker samen. Ook voor jullie prettiger want dit is wel een gevlieg lijkt me.

Sorbootje, wat heerlijk dat Isabeau zo'n lekker lange nacht heeft gemaakt.

Leonieke, welkom hier met Thomas! Fijn dat de start goed is geweest. Lekker weer om thuis te zijn? Ik vond dat echt heerlijk.

Verder lees ik een heleboel 'problemen' waar ik nog geen ervaring mee heb, dus kan er ook weinig over zeggen. Sorry daarvoor maar wel een dikke voor Vlindur, lily, Claudia_X, Takkembah, DJRandall

Sindell, gefeliciteerd met Laura haar 'ver-maand-dag' Wat vreselijk voor dat kindje dat is ieders ouders nachtmerrie.

Hier dus vanmorgen naar de HA geweest ivm de verborgen reflux klachten bij Daan. Maandagochtend mogen we naar de KA die zal gaan kijken en evt. medicatie voorschrijven.

Ook moet er naar zijn naveltje gekeken worden want die blijkt niet goed afgeklemd te zijn. Het ziekenhuis en de kraamhulp zeiden allebei dat hij netjes indroogde maar nu 2,5 week na zijn geboorte is hij er nog niet af en blijken er dus nog bloedvaten door te lopen.... lekker dan.

Nu mijn zoon eens voeden want hij heeft honger
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:23:35 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79060604
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:21 schreef Xenia het volgende:
DA heeft ze ja. Als je hem haalt, neem dan ook meteen een doosje navullingen mee, want die gaan maar 1 zuigbeurt mee.
Dank je voor de tip!
Ik ga vanmiddag of anders morgenochtend meteen de spullen halen.
ben zelf ziek aan het worden volgens mij en Harry heeft ook af en toe een verstopt neusje te horen aan zijn zware ademhaling bij het voeden

Ik voed Harry ook niet in slaap hoor! Hij wordt er hooguit wat rozig/soezerig van. Hij laat overigens dan ook vanzelf de tepel 'los'. Soms houdt hij hem nog wel in de mond maar dan zit er geen vacuum meer op.
En zo rozig/soezerig leg ik hem dan in bedje/wiegje. Ook zorg ik dat het donker is.
En nu ligt meneer al ruim een uur in zijn ledikantje te slapen...

amaranta, als ik het niet donker maak, dan blijft meneer rondkijken en gaat hij huilen omdat hij allenig is.
In de draagdoek of gewoon samen op de bank slaapt hij wel gewoon met licht enzo aan.

DJRandall, ik heb geen Shelter dus ik zou het niet weten...

sindell, wat klink je lekker!
wat verdrietig! moeilijk hoor! ik denk dat ik wel zou gaan om haar te steunen

happy, hopelijk heeft de kinderarts een antwoord voor jullie. En wat vervelend van dat naveltje!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:50:11 #109
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79061819
voor de saaie tweeling! Hopelijk volgt kiro zijn broertje snel naar meppel!

Lily, wat fijn dat je er zelf zo goed onder bent, die gebroken nachten. Al herken ik het gevoel ‘het is mijn laatste baby, dus ik vind alles even prachtig, hoe vervelend ook’ ook wel. Maar niet ’s nachts.

voor de goede nacht van claudia!

Heuj, Rienk doet toch helemaal niet aan sprongetjes? Enneh, die sprongetjes gaan steeds langer duren. Met de20-weken sprong kunnen ze echt wel een week of 2 zoet zijn… Merk je inmiddels wel verschil met flesjes drinken sinds zijn tongriempje is geknipt?
En zuigbehoefte is tot een maand of 9 geloof ik. Als Rienk zelf het speentje niet graag wil, zal hij vast geen spenenkind worden. Wij geven ook alleenmaar de speen als ze huilt. En dan nog wordt het ding regelmatig uitgekotst door madam.

Sorbo, wist je niet dat jij niet meer bestaat sinds je kind geboren is? Het gaat alleen nog maar om het kind. Dus “veel plezier bij isabeau” is geheel correct. Jij bent er alleen om de deur open te doen.

DJR, hopelijk werkt de jbpm voldoende en hoef je niet aan sterkere middelen! en ik heb geen lodger, dus kan je niet helpen, sorry.

Sindell, wat klink je gelukkig! maar die uitvaart…. Brrr…. :’(

Happy, hopelijk kan daan ook snel geholpen worden. Wel bijzonder van dat naveltje? Naja, dat zal vast ook snel goed komen!

vwb in slaap voeden. de laatste voeding is altijd in het donker, en meestal valt ze in slaap, maar wordt ze wakker van het verplaatsen, dus ligt ze alsnog wakker in de wieg. Geheel volgens de boekjes. Wat zijn we toch goed.

En welja, bijgelezen en het alarm gaat weer!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79063908
Ja.. ehm... 'Isabeau' is een pars pro toto, of zo.

Ik heb Ivan vandaag zijn eerste rompertje maat 74/80 aangedaan. En we zijn net flink aan de wandel geweest. Hij was gewoon 2 uur vrolijk wakker doordat hij geinteresseerd om zich heen zat te kijken. Ik ben nu wel kapot, want met een baby van 7,5 kg is asymmetrisch dragen voor lange stukken misschien niet meer zo'n goed idee.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79064994
Whaah Claudia dat draagt Leander nog (80 dan, 74 zou wel passen, maar dat spant erom, letterlijk)

Sindell, wat verdrietig
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:07:51 #112
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_79065433
Hier vandaag maar eens een hapje geprobeerd. Ik krijg prop niet aan de fles maar happen wilde hij wel Met grote ogen volgde hij de lepel en zat hij elk volgend hapje af te wachten. Kan ook niet anders dat ie wortels lekker vindt, ik vrat in mijn zwangerschap vrijwel elke dag meer dan een halve kilo

Foto van die kleine rosso staat hier
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_79065559
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 13:28 schreef sindell het volgende:
Verder verveelt ze zich erg snel, het is maximaal een kwartiertje kijken en dan moet mevrouwtje alweer vermaakt worden en bij mama knuffelen vind ze natuurlijk geweldig, maar bij papa is het nu ook wel okay. Alleen die heeft geen melktetten, dat vindt ze jammer denk ik

Ikzelf moest erg aan haar wennen, maar ze begint er nu wel bij te horen en ik mag ook graag met haar knuffelen.
Alleen ik merk wel dat ik het soms wel even genoeg vind om de hele dag met haar bezig te zijn, maar dat is helaas niet anders, daar heb ik nou eenmaal voor gekozen. Maar ik heb straks ongetwijfeld weer zin om te gaan werken, net zoals ik niet kan wachten om weer te beginnen met sporten over een weekje of 2.

en dan moet ik nu maar eens gaan nadenken of ik morgen naar de uitvaart ga van de baby van iemand van de sportvereniging, die helaas 5 dagen nadat hij geboren was is overleden. Dit als gevolg van zuurstofgebrek na een hartritmestoornis, hij is met spoed gehaald via een keizersnede...ik vind het zo verschrikkelijk.......
Laura alweer een maand!

Heel herkenbaar verder wat je schijft. In het begin zat ik hele dagen met Isa op mijn arm en soms vond ik het heerlijk om haar heel eventjes weg te kunnen leggen, om even je handen vrij te hebben (voelde me er bijna schuldig om). Ze kon zich ook nog niet zo lang zelfstandig vermaken. Lijkt mij ook wel normaal als ze zo klein zijn.

En wat naar van dat kindje zeg!!
pi_79067819
Even benieuwd. Zijn jullie kindjes ook zo gek op de televisie? Hij hoeft hier maar aan te staan of Isa is er helemaal door geobsedeerd!
pi_79068207
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:09 schreef NieuweUser het volgende:
Even benieuwd. Zijn jullie kindjes ook zo gek op de televisie? Hij hoeft hier maar aan te staan of Isa is er helemaal door geobsedeerd!
Ja! of naja, YouTube, ik kijk nooit TV.

Vooral

en

zijn favoriet
Lotte!
Noah!
pi_79068755
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:09 schreef NieuweUser het volgende:
Ivan is ook dol op tv. Ik heb er wel eens een foto van geplaatst.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:44:28 #117
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79069130
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lang leve infacol Tessa heeft vandaag bijna niet gehuild! Alleen maar voor dr voeding!!! Super spul dus!
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_79069171
Fijn dat infacol helpt! En je spoiler...6 weken geloof ik, als het dan niet opgehouden is zou ik even je vk bellen. Of sowieso, als je je zorgen maakt
Lotte!
Noah!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:47:01 #119
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79069232
en wij houden ook van Infacol

*sorry wilde reageren op meer dingen; maar hoor Evie*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:02:36 #120
100412 mefke79
komt goed!
pi_79069866
M_P helaas, zelfs na 10 weken vinden ze het nog redelijk normaal kwam ik hier achter. En zeker als je weer met de pil begonnen bent, dan gooi je je cyclus (voor zover je die had) weer overhoop en dan kan je dus blijven bloeden. Been there, done that...helaas.
Maar, maak je je zorgen, dan gewoon bellen!

Ehm..oja, Rocka, wat is je manneke mooi! En wat een mooi wortelprutjemondje. Hier alleen nog mango, van het weekend ook maar eens wortel proberen.
Tv is hier ook magisch, maar eigenlijk alles wat beweegt wel. Dus naar buiten laten kijken (vogeltjes) is ook goed. Of in de kinderwagen goed kijken als mensen langslopen.
En juh voor infacol, werkte hier ook prima.
Claudia, fijn dat de nacht iets beter was. Hopelijk het begin van een nieuwe periode goede nachten. En over naar 74/80, pff. Zal hier ook niet meer lang duren, maar tja ons manneke is erg slank, dus hij heeft het alleen in de lengte nodig, nog niet echt in de breedte.
En nou weer verder bijlezen!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:10:24 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79070168
bij mijn 1e ook 6 wk
bij deze een paar dagen
@ papamama dus
pi_79070290
Je pil heeft er trouwens niks mee te maken, het is namelijk geen cyclus, maar een wond, waar het bloed vandaan komt.
Lotte!
Noah!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:16:05 #123
100412 mefke79
komt goed!
pi_79070358
In den beginne is het een wond ja, maar bij mij kwam er al weer een cyclus op gang toen de wond nog niet dicht was, gezellig joh. En de huisarts gaf ook aan dat mijn pil spotting kon geven, dus tja dat kwam er nog bovenop.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:17:33 #124
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79070406
10 weken Kijkt heel bang
Bah hoop het niet! En ik dacht dat je juist met de pil het weer in een ritme krijgt
Die maandverbandjes gaan daar beneden irriteren
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:20:33 #125
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79070506
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:17 schreef mama_papa het volgende:
10 weken Kijkt heel bang
Bah hoop het niet! En ik dacht dat je juist met de pil het weer in een ritme krijgt
Die maandverbandjes gaan daar beneden irriteren
vooral bij je billen he ??
Dat vond ik ook zo naar.

ik heb daarna op gegeven moment weer bloedingen gekregen, 2maanden aan een stuk. Bleek dat een bijwerking te (kunnen) zijn van de pil (cerazette)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:20:58 #126
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79070526
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:16 schreef mefke79 het volgende:
In den beginne is het een wond ja, maar bij mij kwam er al weer een cyclus op gang toen de wond nog niet dicht was, gezellig joh. En de huisarts gaf ook aan dat mijn pil spotting kon geven, dus tja dat kwam er nog bovenop.
cerazette?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:26:37 #127
100412 mefke79
komt goed!
pi_79070729
jep, eerst wel. Maar na 1 strip snel over op Trinordiol. Blijkt dat driefasenpillen als Trinordiol ook spotting als bijwerking hebben. Had ik eerst nooit, is gelukkig ook maar 1 strip zo geweest.
pi_79070816
Hier duurde het vloeien bijna 6 weken en ik gebruik geen pil...

Nijntje!! Niels is daar ook gek op
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_79070956
Ik heb maar 2 dagen gevloeid (meer spotting dan vloeien trouwens)

Ik ben nu aan de 2de strip cerazette begonnen dus dan word ik ook niet meer ongesteld. Waarom ben je gestopt met cerazette, mefke?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:35:39 #130
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79071012
ik ben daar net gisteren mee begonnen... en ik heb maar een week ofzo gevloeit...
pi_79071558
Hier ook een enorme televisieobsessie (eigenlijk alles met lampjes - we hebben de tv hernoemd naar de lampjesmachine), 6 weken vloeien (met Kotex viel bij mij de irritatie erg mee, zit geen troep doorheen) en odes aan infacol gedurende de eerste 4 maanden.

Rocka, wat een heerlijk knoeifeest hadden jullie
Ik wil ook graag eens wat vast voedsel proberen, maar het moet nog even wachten want Xeentje is weer eens ziekjes, geeft veel over, heel naar. En wil ook slecht drinken. Kdv-virussen ftw

Ik hoef Xeentje eigenlijk nooit in slaap te voeden. Vanaf 1900 uur valt ze uit zichzelf in slaap, tot 7 uur de volgende dag, met tussendoor nog wat flesjes die ze half slapend opdrinkt.

Ivan al 7,5 kilo? Wauw wat groeit hij goed! Wij zitten net in maat 62, maar 56 past vaak ook nog wel.

Sindell, ik vond het de eerste periode ook wel moeilijk om de hele dag alleen maar met mijn meisje bezig te zijn. De muren kwamen soms echt op me af en ik was 's avonds afgepeigerd. Nu ik weer aan het werk ben is het heel anders. Nu geniet ik echt enorm van de drie dagen per week die ik met mijn meisje door kan brengen. En ik waardeer het ook weer dat ik een leuke baan heb, iets wat ik voor ik beviel wel eens vergat te waarderen.

DJRandell, ik had ook een Lodger Shelter, maar kon er niet aan wennen. En Xeentje vond het ook helemaal niks. Dat ding was veel te groot, onstabiel en onhandig. Iemand gaf mij ooit als tip om een handdoek onderin te leggen. Geen idee of dat werkt hoor, ik heb een draagdoek gekocht en de Shelter op mp verkocht.
pi_79071996
Mama_Papa, je kan tot 6 weken na de geboorte blijven bloeden en tot 12 weken zelfs wondvocht verliezen (heb ik zelf nog een kleine 2 weken over gebeld met de verloskundige)
pi_79072162
Bij irritatie: kotex Ik krijg overal jeuk van, behalve kotex!
pi_79072323
na het grote kraamverband zweer ik ook bij kotex maar behalve wanneer ik bevallen ben gebruik ik nooit geen maandverband.
pi_79078648
Ik heb na het kraamverband ook de'' oma verbanden'' van Kotex gebruikt, erg fijn en net ietsje minder enorm groot in je ondergoed Maar ik verloor al na 2 weken helemaal geen bloed meer.

Ben alweer voor de tweede keer ongesteld na de bevalling, doordat ik weer aan de pil ben gegaan.
Toch wel fijn dat ik gewoon weer ongesteld ben geworden (ben het maandenlang voor de zwangerschap niet geweest) en dat alles lijkt te werken.
Ik gebruik altijd maandverband trouwens, wel van een merk

Moest Wolf vandaag voor het eerst wegbrengen naar mn moeder omdat ik werken moest, was al langer weer aan het werk maar toen kon hij bij mijn man blijven thuis.
Gelukkig goed gegaan, al is hij wel bijna een uur ontroostbaar geweest, zielig! Hij had meteen een grote grijns op zn gezicht toen ik binnenkwam en was lekker wezen wandelen.
Bij mijn man was hij laatst ook een tijd ontroostbaar, zouden zulke kleine babytjes al een beetje eenkennig kunnen zijn??? Ik kan hem vrijwel altijd goed troosten.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:57:49 #136
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_79079224
Hier vandaag grote drama's in het hoofdje van de kleine Abby; vanaf 18:00 hebben we besloten dat om alles geschreeuwd en gegild moet worden....

Flesje eruit spugen, speen weigeren, later wel weer drinken, mamma's pink is lekkerder dan de speen, en vervolgens weer hels huilen....

Infacol bij iedere voeding, Air-dinges flessen, je zou toch zeggen dat ut buikje dan niet de oorzaak zou mogen zijn... wel steeds volle luiers tussendoor...

Naja, we maken ons maar op voor een slaap-arm nachtje
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_79079474
ik had de nieuwsgierige aagjes onder jullie nog het medisch gedoe (voor zover ik dat meekrijg that is...) toegezegd. dus bij deze ik zal het wel ff onder een spoiler doen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mij maakt het allemaal echt niet uit ik ben allang blij dat hij leeft en voelt en de potentie heeft om een gelukkig mens te worden, dat is alles wat ik voor mijn kinderen vraag
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:04:44 #138
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_79079600
@simmu; hoewel het misschien ook klinkt als minder leuk nieuws is het wel mooi dat er wat bekend is; nu hebben jullie in ieder geval een ' richting' om op te gaan met het hele gezin
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_79079656
ah Rocka, wat een gave foto van je etende kleine man, echt gaaf Hij kijkt erbij alsof hij al jaaaren eet!

He Claudia ik had helemaal niet meegekregen dat Ivan een moeilijke slaper is, wat rot

Welkom Leonieke en Thomas!

In slaap voeden is hier ook altijd, ik geef dan wel geen bv maar na de 23.00 fles kan ik hem slapend in bedje leggen.Heerlijk!
Ben nog steeds zo enorm blij dat hij nog nooit een nacht wakker geweest is, nou maakt een enkele keer niet uit, maar ik geloof dat ik erg slecht tegen weinig slaap kan, ik ben echt een draak dan

edit: Jeetje Simmu, wat een zorgen! Maar komt Down niet meteen na geboorte aan het licht? Zoiets merken ze toch meteen op? Aan gezichtje van baby en aan bepaalde lijnen in de handjes kunnen ze Down ook vaststellen geloof ik.
Jemig, schrik best wel van je berichtje. Je klinkt heel erg dapper
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:12:08 #140
190853 RockabeIIa
pi_79079922
Jeetje Simmu, ik weet even niet wat te schrijven... Wat een nieuws. Twee broers, vrijwel dezelfde genen en dan dit. Veel sterkte, veel geluk en verder sluit ik me aan wat fietsie schrijft.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:20:54 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79080244
tjee simmu, dat is wel heftig nieuws zeg. maar het kan inderdaad wel 't een en ander verklaren. sterkte ermee, en natuurlijk ook veel geluk met z'n allen!

rocka, ik neem aan dat het een twee-eiige tweeling is (klopt dat simmu?). dan delen ze niet meer genen met elkaar dan andere broers/zussen. dus zo'n 50%.
in de haak.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:21:25 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79080266
Jeetje Simmu! Wat een bericht! En wat bijzonder ook.
Prettig wel kan ik me voorstellen dat er wrsch een verklaring is voor de verschillen.
Sterkte met het behappen hiervan.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:24:00 #143
190853 RockabeIIa
pi_79080343
trui, ja dat weet ik.
pi_79080400
nja, kiro heeft dus (tot nu toe iig) niet opvallende down kenmerken. wel een beetje (niet gezichtje, wel handje), en ze wilden weten waarom hij zo klein was, dus deden ze de tests. ravi heeft geen enkel kenmerk, als we willen mogen we testen, maar zij zag de zin er niet van in en ik eerlijk gezegd nu ook niet. het lijkt er dus op dat ze toch wel tee eiiig zijn
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:33:25 #145
190853 RockabeIIa
pi_79080675
We hebben ze nog niet op foto's mogen bewonderen, jouw zoons. Toch? Ik wil dat wel graag
Nog iets waar ik heel benieuwd naar ben: Hoe kom je eigenlijk bij hun namen?
pi_79080731
Wauw Simmu wat een heftig nieuws! maar wel heel fijn dat ze eruit zijn, het verklaard een en ander en zo kan Kiro hopelijk ook de adequate zorg krijgen die hij nodig heeft enzo.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79081068
Simmu, wat heftig! Sterkte de komende tijd!

En wat Rocka vraagt over namen, vraag ik me met een tweeling af: hoe beslis je wie welke naam krijgt
Lotte!
Noah!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:45:17 #148
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79081110
Jeumig Simmu!
Daar had je even niet op gerekend denk ik.
Hebben de artsen je een beetje voor kunnen bereiden op het nieuws? (Hebben ze geen vruchtwaterpunctie gedaan om de groeiachterstand te verklaren of was daar geen tijd meer voor?)

Ik sluit me even aan bij Huup's reactie; ze kunnen Kiro nu wel gerichtere zorg geven.

Dit zal ook wel beteken dat hij voorlopig nog niet naar Meppel mag gok ik?

Eigenlijk weet ik gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik kan me voorstellen dat 't allemaal heel dubbel voelt. Blijdschap om de geboorte van je twee zoons maar ook zoveel zorgen.
Ik wens jullie alle vijf heel veel sterkte toe en bij deze krijgen jullie allemaal een dikke knuffel!
A grand adventure has begun.
pi_79081112
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:33 schreef RockabeIIa het volgende:
We hebben ze nog niet op foto's mogen bewonderen, jouw zoons. Toch? Ik wil dat wel graag
Nog iets waar ik heel benieuwd naar ben: Hoe kom je eigenlijk bij hun namen?
de namen komen uit het namentopic per linkje een maanmeisje en twee zonnejongetjes
in het filmpstopic staat een filmpje met kiro, die met ravi ga ik er nu opzetten

we hebben bergen en bergen met foto's en filmpjes en dan geen tijd om ze allemaal online te zetten
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:47:04 #150
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_79081194
Simmu, dat is een heftige uitslag zeg! Betekend dit ook dat Kiro daar langer moet blijven en dus voorlopig niet naar Meppel gaat?
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:02 schreef simmu het volgende:
mij maakt het allemaal echt niet uit ik ben allang blij dat hij leeft en voelt en de potentie heeft om een gelukkig mens te worden, dat is alles wat ik voor mijn kinderen vraag

pi_79081206
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:44 schreef Linda2205 het volgende:

En wat Rocka vraagt over namen, vraag ik me met een tweeling af: hoe beslis je wie welke naam krijgt
de kleinste werd kiro, afgeleid van kito en degene die *die* referentie weet te vinden: "hulde!"
pi_79081222
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:44 schreef Linda2205 het volgende:

daar dacht ik vanmiddag nog aan! ik ben ook benieuwd ja. Lijkt me moeilijk op een of andere manier.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79081240
Simmu En ik maar denken dat er wel een foto was, maar dat was het filmpje natuurlijk.
pi_79081390
het is allemaal totaal niet van invloed of hij naar meppel gaat of niet. hij doet het gewoon goed de verwachting van zijn arts is dat hij volgende week naar meppel mag.
pi_79081418
Simmu Ik weet even niets anders te zeggen, maar ik denk wel vaak aan je en jullie *knuff*

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2010 22:52:25 ]
pi_79081428
Kito betekend juweel, of niet?
Lotte!
Noah!
  Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 22:54:43 #157
5428 crew  miss_sly
pi_79081520
simmu, wat een heftig nieuws, lijkt me. Wel fijn dat er nu duidelijk is waar het verschil in zit en er nu gerichte zorg voor Kito kan worden gegeven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 12 maart 2010 @ 23:00:59 #158
100412 mefke79
komt goed!
pi_79081758
Pff, Simmu dat is heftig nieuws. Ook ben er even stil van. En wat omschrijf je het inderdaad mooi, als het manneke maar gelukkig wordt en een fijn leven heeft, meer heb je als ouders niet te willen. Sterkte!

En een groot contrast, maar iemand vroeg me naar die cerazettepil. Dat was geen goed plan hier, ik kreeg er enorme hoofdpijn van. En dat in combi met niet lekker in mijn vel zitten was voor mij de reden om zsm terug te keren naar mijn eigen pil. Tijdelijk dan he. Want zonder is veel fijner, maar ik wilde eerst even alles weer op de rit hebben.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 23:11:32 #159
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79082165
Simmu, wat een nieuws...sterkte in de komende tijd
  vrijdag 12 maart 2010 @ 23:15:48 #160
265732 Keshet
pi_79082316
Met Teigetje gaat het goed. Ze moet hard werken nu ze zelf moet ademen en dat is te merken. Na een verzorgingsrondje is ze echt bekaf. Gisteren konden we niet buidelen omdat ze te moe was en vandaag moest ze na 10 minuutjes terug haar couveuse in omdat het zuurstofgehalte in haar bloed na een flinke daling te laag bleef.
Ik baalde er ontzettend van; ik heb haar dinsdag voor het laaste echt vastgehouden. Teigetje lag vanmiddag die 10 minuten ook echt te genieten, niet als ik.
Maar, morgen weer een dag! Hopelijk gaat het dan beter en dan hou ik 'r gewoon extra lang vast.

Ik zag ook nog een vraag over m'n zwangerschapsverlof voorbij komen.
Als je voor de 32 weken zwangerschap bevalt dan gaat je verlof in op de dag na de bevalling en dan krijg je de volledige 16 weken waar je in NL recht op hebt.
Ik moet 26 mei weer aan het werk. Ik was uitgerekend op 8 mei. Teigetje komt hopelijk ook rond die datum thuis maar de kans is groot dat dat wat later zal zijn.
Er is dus een reele kans dat ze thuiskomt als ik al weer aan het werk ben.
Er zijn geen wettelijke regelingen voor dit soort situaties. Ik zal dus met mijn werkgever moeten bepalen wat we gaan doen. Vanuit het ziekenhuis wordt geadviseerd om je na je verlof ziek te melden.
Gelukkig is het nog geen 26 mei en kan ik m'n hoofd nog een paar weken in het zand steken.

Oh, we gaan morgen op zoek naar een babykamer en wandelwagen.
pi_79082420
Jeu Simmu.. Dat is ook wel even schrikken. Sterkte met de jongens!

Vanmiddag bij Isabeau (en dr supermoeder ) geweest. Was erg leuk! Foto's komen binnenkort maar Rienk heeft dr Sophie en rammelaars heerlijk getest dus ik ga waarschijnlijk toch ook maar overstag voor een Sophie

Rienk ligt al weer even te slapen, dus ik zal wel weer zo'n supernacht krijgen als vannacht Heb al tegen J gezegd dat ik morgen uitslapen wil. Nu hopen dat het in de praktijk ook gaat lukken.

Davinia, fles vanavond weer geprobeerd en weer hel en ellende . Ik wordt er niet goed van. Maar het zal wel. Morgen gewoon weer proberen. Het was opzich nog wel grappig. Hij ging aan de avent lopen likken. Doet ie in ieder geval al meer met die fles dan ie deed De Difrax was brullen. En na de borst viel ie in slaap.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_79082565
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:15 schreef Keshet het volgende:
Met Teigetje gaat het goed. Ze moet hard werken nu ze zelf moet ademen en dat is te merken. Na een verzorgingsrondje is ze echt bekaf. Gisteren konden we niet buidelen omdat ze te moe was en vandaag moest ze na 10 minuutjes terug haar couveuse in omdat het zuurstofgehalte in haar bloed na een flinke daling te laag bleef.
Ik baalde er ontzettend van; ik heb haar dinsdag voor het laaste echt vastgehouden. Teigetje lag vanmiddag die 10 minuten ook echt te genieten, niet als ik.
Maar, morgen weer een dag! Hopelijk gaat het dan beter en dan hou ik 'r gewoon extra lang vast.

Ik zag ook nog een vraag over m'n zwangerschapsverlof voorbij komen.
Als je voor de 32 weken zwangerschap bevalt dan gaat je verlof in op de dag na de bevalling en dan krijg je de volledige 16 weken waar je in NL recht op hebt.
Ik moet 26 mei weer aan het werk. Ik was uitgerekend op 8 mei. Teigetje komt hopelijk ook rond die datum thuis maar de kans is groot dat dat wat later zal zijn.
Er is dus een reele kans dat ze thuiskomt als ik al weer aan het werk ben.
Er zijn geen wettelijke regelingen voor dit soort situaties. Ik zal dus met mijn werkgever moeten bepalen wat we gaan doen. Vanuit het ziekenhuis wordt geadviseerd om je na je verlof ziek te melden.
Gelukkig is het nog geen 26 mei en kan ik m'n hoofd nog een paar weken in het zand steken.

Oh, we gaan morgen op zoek naar een babykamer en wandelwagen.
Ik hoop dat je morgen langer kunt knuffelen!

Heb je al een wagen en meubels op het oog?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 12 maart 2010 @ 23:27:36 #163
190853 RockabeIIa
pi_79082790
Keshet, misschien is zorgverlof een idee?
Wil je morgen ook een klein knuffeltje van mij geven aan je kleine teigetje?
pi_79083023
nou Simmu, wat een stempel... moeilijk hoor! maar inderdaad fijn om te weten wat er nu aan de hand is.
sterkte in ieder geval! en heel veel geluk met je jongens en meid, want gelukkig kan dat prima met het syndroom van down...
  zaterdag 13 maart 2010 @ 00:03:28 #165
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_79084221
@vloeien: hier na 4 weken nog steeds beetje

@Xenia: heb zojuist de doek van Amaranta gekocht en besloten de Shelter weg te doen....

@Simmu: wat een positieve insteek heb jij:

@Keshet: en ik hoop dat je morgen lekker lang mag knuffelen...
pi_79088455
Phoe Simmu, heftig nieuws inderdaad! Fijn dat het verder goed met hem gaat!

Keshet, vandaag Teigetje extra lang vasthouden!
  zaterdag 13 maart 2010 @ 06:58:46 #167
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79088577
goedemorgen

@Keshet; ik hoop voor je dat je kleine Teigetje de komende dagen wat fitter is en je de schade lekker kan in gaan halen samen. Tuurlijk valt het enorm tegen als het even niet kan en het al een poosje geleden is. Je kleine kindje wil je aanraken, troosten etc. Wel fijn dat het verder allemaal goed lijkt te gaan. Inmiddels is ze 5 weken? of al 6?
en jeetje weer aan het werk; kan me voorstellen dat je daar helemaal niet mee bezig bent. Ik hoop dat je in overleg met je werkgever straks het een en ander kan regelen.

@Simmu; wat een heftig berichtje van jou! Ik vind het heel moeilijk om hier om te reageren. Sterkte wensen voelt zo raar. Aangezien je natuurlijk, ondanks de diagnose, je hart helemaal overladen is met liefde voor het kleine mannetje en dat kleine ventje alle geluk en blijdschap van de wereld toewenst.
Ik ben ervan overtuigd dat de kleine Kiro bij jullie al die liefde en aandacht zeker gaat krijgen

Rienk heeft gezellig bij Isabeau gespeeld! wat leuk zeg!

Evie slaapt nog lekker. Maar mijn biologische klok heeft ook een ritme ontwikkeld; dus ik ben de laatste week standaard net na zessen wakker. Op zich wel makkelijk aangezien ik volgende week moet werken en dan ook net voor zes uur mijn bed uit zal moeten.

allemaal alvast een fijn weekend gewenst! gaan we nog leuke dingen doen?

Ik denk dat ik vanmiddag met Evie even naar het voetbalveld wandel om papa aan te moedigen. (in de draagdoek that is...)
pi_79088770
Keshet, daar had ik nooit over nagedacht met dat werk Op zich ook wel ergens logisch dat daar geen regelingen voor zijn, maar jij zit er maar mooi mee...
En jammer dat je haar maar zo kort kon knuffelen...

Simmu Dat zie je ook niet aankomen! Ook omdat je nog jong bent enzo... Fijn dat er een verklaring is, maar wat moet jij een raar gevoel hebben nu.
En natuurlijk houd je van hem Dat zien we ook aan je posts! (je verdedigt hem al bij voorbaat )

Wel raar lijkt me om het verschil in ontwikkeling te gaan zien straks, maar dat is nog ver weg en je groeit er wel in!
Nog nooit eerder gehoord trouwens, een tweeling en één met down.
Over die hersenbloedinkjes: dat hebben vroeg geboren kinderen op zich wel vaker en het hóeft geen gevolgen te hebben. Die kleine hersentjes zijn op dat gebied veerkrachtiger dan die van volwassenen.
Maar dat zullen de artsen je ook wel verteld hebben!
  zaterdag 13 maart 2010 @ 09:06:48 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_79089037
simmu
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 13 maart 2010 @ 09:26:08 #170
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79089220
@Keshet, ik volg jou al elders op het net maar reageer toch even hier. Nu je dat zo schrijft, 8 mei, besef ik helemaal hoe ongelooflijk vroeg teigetje is geboren

@simmu, tjemig... dat is echt even een schrik zeg, al kan ik me voorstellen dat het fijn is dat veel puzzelstukjes op zijn plaats vallen en je je kunt richten op het nu en later. Wat een prachtige namen trouwens! Super

Ik reageer hier niet zo vaak meer dames, dat heeft geen bijzondere reden, behalve dan dat ik zo weinig te melden heb. Hier blijven lezen vind ik een beetje zonde van mijn spaarzame tijd Vooral omdat ik veel problemen lees waar ik járen geleden tegen aan liep en de oplossingen en adviezen van dertien jaar geleden stroken niet echt meer met deze tijd. En ws. door ervaring en routine loop ik nu niet meer tegen die problemen aan. Het is niet dat ik niet meeleef, maar ik heb gewoon niet veel zinnigs er op te zeggen.
Het loopt hier gewoon lekker. Elyas is lief en rustig. Hij groeit goed (denk ik, moet maandag weer naar het CB). Dus eigenlijk weinig te melden
pi_79089489
@Simmu, jeetje daar zullen jullie neem ik aan behoorlijk van geschrokken zijn ook al ben je super blij dat hij leeft, voelt en de potentie heeft om een gelukkig mens te worden. Wel fijn natuurlijk dat jullie nu weten wat er met hem aan de hand is. Hoe gaat het met jou zelf? En hoe vind de grote zus het allemaal?

@Keshet, jullie Teigetje moet nu harder werken maar er is tot nu toe nog niks op haar pad gekomen dat ze niet aan kan. Ze is bere sterk en jullie als ouders ook. Erg spijtig dat buidelen te kort was voor jullie beide maar 10 minuten zijn er al meer dan geen.

Onze bink heeft zijn handjes als delicatesse ontdekt. Hij probeert ze nu steeds ipv zijn speen in zijn mond te doen en sabbelt er flink op los.
pi_79089492
freecell, zo jong ben ik niet hoor de discussie om te testen op down was hier uitgebreid gevoerd. ben trouwens nog steeds blij dat we dat niet gedaan hebben! stel je voor wat voor beslissing we dan hadden moeten nemen. wellicht dat het daarom voor mij iig niet zo'n impact heeft.

ik heb echt zoiets van "je groeit er toch wel vanzelf in'. een kindje, twee kindjes, drie kindjes, twee kindjes way te vroeg en een zwangerschap waarin ik steeds wist dat er iets niet goed was en nu dan eentje met down. zo heel veel verschil is het allemaal niet dan en het had allemaal veel erger kunnen lopen (geloof me, het gaat er soms erg dramatisch aan toe op die afdeling). zeker de eerste jaren maakt het niet zo denderend veel uit. veel controles moest toch al ivm de vroeggeboorte en de mogelijkheid dat kiro er 'iets' aan zou overhouden was ook al duidelijk aanwezig. en voor erna merken we het allemaal wel vanzelf.

de dokter gelooft mijn houding daarentegen niet (het was gisteren een gesprek tussen sangdrax, de zuster en de dokter en ik op speakertelefoon vanuit thuis ivm selene) dus moet ik maandag overdag naar zwolle. gelukkig net gisteren weten te regelen dat ik (verzekerd!) kan autorijden.

ps; dames met keizersnee, wanneer je wilt autorijden voordat er 6 weken verstreken zijn na de operatie moet je een dokter spreken (telefonisch is ok) omdat je anders onverzekerd bent.
pi_79089529
met mij gaat het trouwens best, ik wil gewoon dat alle neuzen dezelfde kant opstaan en geen energie verspillen aan onzin/hysterisch gedoe van mensen die er eigenlijk weinig mee te maken hebben/geroddel en gezever. dus ik heb nu een "ik waarschuw een keer, wie erna niet meewerkt zet ik eruit voor een half jaar". de eerste waarschuwing is al gevallen. sneu dat het zo moet, maar we zijn beter af zonder het gedoe
pi_79089606
Ik snap je laatste post niet?
pi_79089686
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 09:55 schreef freecell het volgende:
Ik snap je laatste post niet?
dat we geen tijd hebben voor gedoe van andere mensen. zo zijn er mensen (blijkbaar) erg boos omdat we geen bezoek bij de jongens toelaten nu. zeker toen ze net geboren waren vonden wij dat veel te onrustig voor de jongens. ze lagen niet voor niets op de IC. niet iedereen accepteert dat we proberen het beste te doen voor de jongens. daar heb ik dus geen tijd voor.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:09:29 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79089813
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 09:59 schreef simmu het volgende:

[..]

dat we geen tijd hebben voor gedoe van andere mensen. zo zijn er mensen (blijkbaar) erg boos omdat we geen bezoek bij de jongens toelaten nu. zeker toen ze net geboren waren vonden wij dat veel te onrustig voor de jongens. ze lagen niet voor niets op de IC. niet iedereen accepteert dat we proberen het beste te doen voor de jongens. daar heb ik dus geen tijd voor.
En daar heb je groot gelijk in. Wat zijn sommige mensen toch egoistich en zonder inlevingsvermogen

En wat betreft je eerdere berichtje, wat ontzettend heftig, maar wat mooi vind ik het om te lezen hoe je er mee omgaat en hoe hij 'gewoon' deel uit gaat maken van jullie gezin. HEel veel sterkte de komende tijd. Je bent een dappere vrouw!
pi_79089988
Simmu, ik vind het knap hoe je ermee omgaat! Lijkt me toch wel heftig nieuws, omdat je hier niet op gerekend had. Jullie zoons zijn vast in een prachtgezin terecht gekomen, dat moet gewoon wel, vind er nu al zoveel liefde vanaf stralen.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:32:59 #178
265732 Keshet
pi_79090149
Simmu, je hebt groot gelijk! (En al had je dat niet, dit jouw/jullie leven waarin jullie de keuzes maken!)

Op de IC waar Teigetje ligt mag ook nauwelijks bezoek komen. Ouders mogen er 24 uur per dag bij. Ander bezoek mag alleen komen met 1 van de ouders van het kindje er bij en dan nog maar 1 tegelijk.
Ook wij hebben er voor gekozen om in het begin alleen onze eigen ouders er heel even bij te laten. Inmiddels zijn er wat meer mensen geweest. We laten dan de deurtjes van de couveuse dicht, de kans op het overbrengen van infecties is te groot.
Wat bij jou een licht gesnotter oplevert kan voor een kindje op de IC fataal zijn!
Mensen die daar geen begrip voor op kunnen brengen moeten een heel eind bij het ziekenhuis vandaan blijven!

Wat ik wel merk is dat mensen die nog nooit op zo'n IC geweest zijn zich er ook moeilijk een voorstelling van kunnen maken wat wellicht weer een verklaring kan zijn voor hun naiviteit.

Wat een tip kan zijn: Laat familie/vrienden/collega's/nieuwsgierige buren/de vriendin van de tante van je vroegere buurmeisje/de slager/whatever deze PDF lezen: http://www.tevroeggeboren.nl/VROEGERTJE.pdf
Het is een .pdf van een magazine voor ouders en familie van te vroeg geboren kindjes. Er staat veel info over het hele traject in wat jou een hoop uitleg kan besparen! Ik weet niet of jij het blad in jouw ziekenhuis ook hebt gehad maar ik vond het een goed en verhelderend blad!

Ik ben erg benieuwd naar je mannetjes, ik ga even in het filmpjestopic spieken!

(Ik zit net te bedenken dat ik deze post misschien beter in een PM had kunnen doen! Sorry!

[ Bericht 0% gewijzigd door Keshet op 13-03-2010 10:51:02 ]
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:42:07 #179
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79090304
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:32 schreef Keshet het volgende:

(Ik zit net te bedenken dat ik deze post misschien beter in een PM had kunnen doen! Sorry!
neej joh! ik vind het ook reuzeboeiend hoe het op een neonaten-IC gaat... en ik ga die folder ook eens doorkijken...
ik weet ook alleen hoe het op een 'gewone' IC is.

@Simmu; ik vind je ook echt overkomen als een hele sterke en liefdevolle vrouw en mama. En jouw kleine mannetje (en zijn broertje natuurlijk ook) heeft volgens mij enorm veel geluk dat hij in jullie gezinnetje terecht is gekomen en wordt daar omringt door een hele hoop liefde en positiviteit.

pi_79090380
Keshet, fijn om Teigetje straks weer vast te houden!
(ik kan je linkje niet lezen... klopt het linkje wel?)
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:51:40 #181
265732 Keshet
pi_79090465
Nu klopt het linkje wel Mijsje!
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:54:06 #182
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79090505
Wat een schrik simmu! En ook Keshet die maar eventjes heeft kunnen kroelen met haar meisje...
Moedige kinders hebben jullie, echt vechtertjes...
En de papa's en mama's zijn al even dapper. Petje af hoor!

Xeentje alweer ziek? Beterschap hoor!

Tot zover mijn geheugen...
Verder heb ik nog een heel verhaal over ons hier neergezet.
pi_79091130
Simmu wat moet dit een heftig nieuws geweest zijn. Maar ik vind dat je heel sterk en nuchter overkomt. En gelijk heb je hoor met het niet toelaten van het bezoek. Jullie moeten doen waar jullie zich het best bij voelen.

Keshet, hopelijk mogen jullie jullie meisje vandaag langer vasthouden

Ik had jullie nog een paar foto's beloofd, hé Op onze blog (zie signature) staan er een aantal nieuwe foto's van onze kleine Thomas.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:35:18 #184
190853 RockabeIIa
pi_79091334
Een pracht van een kereltje, leonieke
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:39:15 #185
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79091441
Leonieke wat een prachtige zoon!

En Simmu ik denk nu al sinds gisteravond na over wat ik tegen je wil zeggen, maar alles staat zo raar. Ik vind je gewoon heel sterk en zo liefdevol over je kleintjes schrijven.
pi_79091474
En hij is helemaal de papa Nu heb ik twee van die mannen in huis
Het lijkt wel zo'n warenhuis-actie: 1 + 1 gratis

(nu moeten we hem gewoon nog eens lachend op de foto krijgen want hij lijkt wel een boze smurf op die manier )
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:58:49 #187
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_79092242
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 09:48 schreef simmu het volgende:
freecell, zo jong ben ik niet hoor de discussie om te testen op down was hier uitgebreid gevoerd. ben trouwens nog steeds blij dat we dat niet gedaan hebben! stel je voor wat voor beslissing we dan hadden moeten nemen. wellicht dat het daarom voor mij iig niet zo'n impact heeft.
Ik herken de manier waarop je hiermee omgaat. Ik vraag me nog regelmatig af waarom ik niet volledig ben ingestort toen mijn vader overleed. Ik krijg ook nog vaak de vraag of ik het niet zwaar vind om te beseffen dat mijn vader Ivan nooit heeft gekend en Ivan mijn vader nooit zal leren kennen. Het is heel moeilijk en verdrietig voor me, maar ik richt me liever op wat er voor me ligt. Er zijn mensen die tegen me gezegd hebben dat ik uit moest kijken dat de klap niet later kwam. Ik ben nu geneigd om net zoiets tegen jou te zeggen: voel je niet te veel een supervrouw, later kun je het er zomaar ineens heel moeilijk mee krijgen. Maar ik weet ook nog hoe vervelend ik het vond dat mensen dat tegen me zeiden. Ik kon er niets mee en ze gaven me alleen het gevoel dat er iets onheilspellends op me zat te wachten. Er zijn lichtpuntjes en zo te horen probeer jij je daar op te richten. Ik heb het al eerder gezegd, maar je lijkt me een fantastische moeder voor je drie kinderen.
pi_79092274
Leonieke, komen mensen bij jullie ook binnenwandelen met de opmerking: "Zo hee, die lijkt op zijn vader!"?

Wat een knapperd is het. Je zoon dus, he? Ik ben nu wel heel nieuwsgierig hoe zijn handen eruit zien!
  zaterdag 13 maart 2010 @ 12:51:59 #190
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79093292
ClaudiA, hoe lang geleden is het dat je vader overleed?
Mijn kinderen missen een opa en een oom, en naarmate de kindjes groeien, des temeer moeite ik ermee heb. Al wil ik niet aan het gemis toegeven.
Het "stoort " me dat andere kindjes wel een oo
hebben en dan ben ik echt jaloers.
Vind het ook vreselijk dat ze "maar'" 1 opa hebben.
pi_79093797
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
Leonieke, komen mensen bij jullie ook binnenwandelen met de opmerking: "Zo hee, die lijkt op zijn vader!"?
Dan antwoord ik gewoon dat het maar goed is dat hij mijn karakter heeft of dat we op die manier wel zeker zijn dat ze niet gemist hebben in Jette
quote:
Wat een knapperd is het. Je zoon dus, he? Ik ben nu wel heel nieuwsgierig hoe zijn handen eruit zien!
Lange vingers (raad eens wie van de twee ook lange vingers heeft: mama of papa ) en krabnagels
pi_79093872
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:51 schreef amaranta het volgende:
Mijn kinderen missen een opa en een oom, en naarmate de kindjes groeien, des temeer moeite ik ermee heb. Al wil ik niet aan het gemis toegeven.
Jaloers op andere kindjes ben ik niet, maar ik vind het persoonlijk wel jammer dat één van de opa's alleen nog maar een sms heeft gestuurd met de opmerking dat hij "morgen eens gaat bellen". Nu heb je natuurlijk elke dag een "morgen", maar ik als dom wicht had echt gedacht dat hij de dag na zijn smsje ging bellen
pi_79093904
Klinkt bekend
Leander was ook sprekend zijn papa met her en der een trekje van mijn familie.

Maar er is hoop, want Florian is andersom Lijkt op onze familie met her en der een trekje TARA
  zaterdag 13 maart 2010 @ 13:38:07 #194
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79094710
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 09:48 schreef simmu het volgende:
ps; dames met keizersnee, wanneer je wilt autorijden voordat er 6 weken verstreken zijn na de operatie moet je een dokter spreken (telefonisch is ok) omdat je anders onverzekerd bent.
Bedankt voor de tip! Wel apart dat ik op de instructies van het ziekenhuis lees dat ik maar 2 weken niet mag rijden en daarna wel, als ik zelf een noodstop kan maken.

Trouwens, hulde voor de manier waarop je met het nieuws omgaat van Kiro. Ik zie nu al een heel beschermende Ravi voor zijn broertje Kiro , lijkt me best apart straks ook voor Ravi. En ik snap dat je nu blij bent dat je tijdens je zwangerschap niet getest hebt.

Leo, wat een mooi mannetje is Thomas

[ Bericht 6% gewijzigd door happyme28 op 13-03-2010 13:50:51 ]
  zaterdag 13 maart 2010 @ 14:18:56 #195
11682 Moonah
Jolie femme
pi_79095845
Simmu, wat een bericht.
Ik vind je houding in deze bewonderenswaardig. Veel sterkte met je (schoon)familie. Naar dat het zo moet, maar ja, blijkbaar kan het niet anders. Ik hoop van harte dat ze nú wél jullie grenzen respecteren. Je gezin gaat voor alles, groot gelijk!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_79096070
Wow, daar schrik je wel even van Simmu
Ik vind je houding ook echt heel knap! En wat belachelijk hoe je familie reageert, 't is toch volkomen logisch dat als de kleintjes op de IC liggen je het bezoek afhoudt..ze hebben hun energie nog zo nodig die kleintjes

Hopelijk mag je vandaag weer buidelen Keshet, en bedankt voor je reactie over het werk. Aan de ene kant logisch dat daar niets voor geregeld is in Nederland, hopelijk kom je er straks met je werkgever goed uit over een oplossing ervoor
  zaterdag 13 maart 2010 @ 15:12:57 #197
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79097323
Leonie, wat een lekker manneke!
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:00:58 #198
100412 mefke79
komt goed!
pi_79098759
Keshet, bedankt voor het linkje, ik ga het ook zeker even lezen. Jammer dat je niet lang kon buidelen, van de andere kant, super dat ze het zo goed doet!
Leo, wat een mooi ventje heb je! (die kleine dan he )

Wij hebben een leuk en vermoeiend dagje tot nu toe. Icicle is hier geweest voor foto's! En Driekus vond dat het moment om ineens om te rollen van rug naar buik. Niet dat we het gezien hebben, maar hij lag ineens andersom. En daarna was ie heel knuffelig en tegelijk stoer tijdens het zwemmen. Bandjes om, kurkje om en dag mama, ik ga er vandoor. Ik zal er eens foto's van plaatsen in het fototopic. En nu liggen mijn beide mannen te slapen en gaat deze mama zo even onder de zonnebank, heerlijk effe uitrusten.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:10:55 #199
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79099041
* breekt even stiekem in in het 'verkeerde topic'*

Simmu, wat heftig! Veel sterkte voor jullie de komende tijd. En idd, het lijkt erop dat ze 2-eiig zijn, maar dat maakt t natuurlijk helemaal niets anders. Heel veel succes voor jullie en alle liefde natuurlijk saampjes!
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:14:28 #200
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79099139
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:47 schreef huuphuup het volgende:

[..]

daar dacht ik vanmiddag nog aan! ik ben ook benieuwd ja. Lijkt me moeilijk op een of andere manier.
Wij hadden 'afgesproken' dat nr 1 M werd en nr 2 T. Ik hoor ook wel eens dat mensen bewust een tijdje wachten na de geboorte, om te kijken bij welk kindje welke naam het beste 'past'.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:17:59 #201
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79099235
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:09 schreef leonieke het volgende:

[..]

Jaloers op andere kindjes ben ik niet, maar ik vind het persoonlijk wel jammer dat één van de opa's alleen nog maar een sms heeft gestuurd met de opmerking dat hij "morgen eens gaat bellen". Nu heb je natuurlijk elke dag een "morgen", maar ik als dom wicht had echt gedacht dat hij de dag na zijn smsje ging bellen
het stond er een beetje ongelukkig, had het bericht met de iphone getypt en er ontbraken wat letters.
Wat ik bedoelde te zeggen was dat ik het zo jammer vind dat mijn kinderen hun opa en oom nooit zullen kennen (omdat ze niet meer leven.) En dat ik soms best jaloers ben op ooms en tantes. Ik zal nooit tante zijn van de kinderen van mijn broer en mijn kinderen zullen aan mijn kant dus nooit neefjes of nichtjes krijgen.
pi_79099501
Simmu wat heftig, ik vind het wel heel knap hoe jullie erop reageren Hebben de versmalde bloedvaten bij het hart nog consequenties?
Die familieleden die zich niet inleven in de situatie en niet aan de jongens denken maar alleen aan zichzelf

Mefke dat klinkt als een leuke dag! Ik ben heel benieuwd hoe de foto's zijn geworden.

Wij hadden ook een hele drukke dag. Eerst kwam een collega met zijn gezin op bezoek en daarna mijn schoonvader met zijn vrouw en mijn schoonzus met haar gezin. Niels heeft vrijwel de hele tijd geslapen
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 13 maart 2010 @ 17:06:34 #203
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79100557
hellow mensen

gaat zo richting fototopic; benieuwd naar de foto's Mefke

@Amaranta; ik kan me wel voorstellen dat je sort of jaloers bent dan hoor. Het is best bijzonder om tante te zijn.... vond het vooral heel bijzonder toen mijn zus haar kindjes heeft gekregen..
en wij zijn ook de peetouders van hun kindertjes (3 stuks).

Ik ben met Evie in de draagdoek naar het voetbalveld geweest; niet zo lang, want het was toch wel frisser en waaide meer dan verwacht...
pi_79101631
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:51 schreef amaranta het volgende:
Hij is op 24 juli 2008 overleden. Een half jaar erna raakte ik zwanger, dus de associatie is best sterk. Mijn ouders waren al gescheiden, maar mijn moeder heeft inmiddels een nieuwe vriend die de oparol op zich neemt. Voor mij is dat natuurlijk wel raar, want Ivan zal nooit beter weten en hem gewoon als zijn opa zien. Maar ach, dat is vooral voor mij soms moeilijk en voor Ivan alleen maar leuk en fijn. Hij moet ook vreselijk om zijn stiefopa lachen (we denken dat het komt doordat hij Limburgs spreekt ).

Ik ben De tevreden baby van Gina Ford aan het verslinden. Er staan veel dingen in waar ik me helemaal niet in kan vinden, maar ik ben al een paar dingen tegengekomen die ik goed kan gebruiken:

* we doen er goed aan om Ivan overdag langer wakker te houden;
* we gaan waarschijnlijk 's nachts proberen om zijn kamer volledig te verduisteren zodat er helemaal geen licht binnen kan komen (we moeten nog even bedenken hoe);
* we moeten Ivan proberen zelfstandig in slaap te laten vallen zonder fopspeen.

Ik weet niet goed hoe we dat laatste voor elkaar gaan krijgen, maar als het lukt dan hoeven we er 's nachts niet meer voortdurend uit om hem zijn speen te geven. Ik denk dat we eerst maar eens met de dutjes overdag gaan beginnen het in slaap vallen zonder speen te oefenen. Heeft iemand nog tips?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')