in dat geval:quote:Op maandag 8 maart 2010 06:05 schreef Stefan het volgende:
[..]
Oorlog is spannend en stoer en de Moslims zijn mensen die bommen leggen en tegengehouden moet worden.
Maar wil je dat ook? Jouw avatar is al erg genoeg!quote:Op maandag 8 maart 2010 06:06 schreef Stefan het volgende:
[..]
Op 101 TV, kun je Giel ook nog eens zien
Dat is precies de Hurt Locker. Verder zit er geen verhaal en moraal in. Dan kun je beter Jarhead of Borthers kijken, betere Irakfilms. THL is gewoon een film waarin bommen gedemonteerd worden.quote:
Ik hoop het niet.quote:
inderdaad!quote:Op maandag 8 maart 2010 06:12 schreef Lamon. het volgende:
[..]
En wat is Inglorious Bastards er matig vanaf gekomen zeg.
Volgend jaar beter!quote:Op maandag 8 maart 2010 06:12 schreef Lamon. het volgende:
En wat is Inglorious Bastards er matig vanaf gekomen zeg.
Precies. En wat dat met mensen doet. En zeker niet PRO-oorlog, anti-moslim of wat dan ook in die trant.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:11 schreef Stefan het volgende:
THL is gewoon een film waarin bommen gedemonteerd worden.
Beste script had toch op zijn minst gemogen.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:13 schreef Mike het volgende:
Matige show, hoewel het programma er omheen van Film 1 toch wel een stuk erger was.
Ik had stiekem gehoopt dat Inglourious Basterds zou winnen, ook al was die kans miniem.
Ja dit vond ik dus ook toen ik die film een aantal maanden terug had gezien.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:11 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat is precies de Hurt Locker. Verder zit er geen verhaal en moraal in. Dan kun je beter Jarhead of Borthers kijken, betere Irakfilms. THL is gewoon een film waarin bommen gedemonteerd worden.
Avatar is in dat opzich meer pro-oorlog idd.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:14 schreef Verbal het volgende:
[..]
Precies. En wat dat met mensen doet. En zeker niet PRO-oorlog, anti-moslim of wat dan ook in die trant.
Het is de setting, waar hebben die lui mee te maken, de druk, de angst, de dood.
Hij is eerder anti-oorlog. Dat het goed en spannend verfilmd is maakt het niet een pro-oorlog-film.
V.
Het is zo niet anti-oorlog. De man had het beter naar zn zin met zn maten in Irak dan met zn gezin. Dus hoe erg kan oorlog zijn. Spannend, bommen demonteren.quote:
Zeker voor script, dat was meestal zo, als er 1 alles ging binnenhalen, dan kreeg de ondergeschoven film script als erkenning.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:15 schreef Verbal het volgende:
Inglourious Basterds is royaal genaaid, hoewel ik hem THL niet misgun overigens.
V.
...en hoe tragisch dat is, dus.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:16 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het is zo niet anti-oorlog. De man had het beter naar zn zin met zn maten in Irak dan met zn gezin. Dus hoe erg kan oorlog zijn. Spannend, bommen demonteren.
Script was zeker het beste dat er tussen zat...quote:Op maandag 8 maart 2010 06:17 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Zeker voor script, dat was meestal zo, als er 1 alles ging binnenhalen, dan kreeg de ondergeschoven film script als erkenning.
Nu alleen beste bijrol.
quote:Op maandag 8 maart 2010 06:22 schreef Yi-Long het volgende:
Tja.... lachwekkende Oscars dit jaar. Het was natuurlijk al veel langer niet echt geloofwaardig meer, maar toch...
Clooney vind ik dan een veel natuurlijkere en geloofwaardigere acteur die eigenlijk altijd wel een dikke 8 scoort.
Amen...quote:Op maandag 8 maart 2010 06:22 schreef Yi-Long het volgende:
Tja.... lachwekkende Oscars dit jaar. Het was natuurlijk al veel langer niet echt geloofwaardig meer, maar toch...
Dit was gewoon in alle opzichten slecht. De show was slecht, de presentatie vanuit de studio was echt diep DIEP droevig, en tja... de winnaars.... Sandra Bullock zal vast voor haar doen een knappe rol gespeeld hebben, maar oscar-waardig!?
Jeff Bridges ben ik ook geen fan van. Aardige acteur, maar ook niet 'geweldig' als ik eerlijk ben. Clooney vind ik dan een veel natuurlijkere en geloofwaardigere acteur die eigenlijk altijd wel een dikke 8 scoort.
Gewoon slecht. Op een paar zeldzame leuke grappen van een enkeling na was gewoon de hele show slecht.
Die uitleg maakt geen reet uit, de film straalt gewoon uit dat oorlog cool is. Het is de Top Gun van 2009.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:18 schreef Verbal het volgende:
[..]
...en hoe tragisch dat is, dus.
Jezus man, de film begint nota bene met een uitleg... let een beetje op plz.
V.
Clooney is een veel 'natuurlijkere' acteur dan Bridges. Bij Bridges ben je eigenlijk constant bewust dat hij een rol speelt, en dat kan zowel positief als negatief zijn. Bij Clooney gaat alles zo natuurlijk en gemakkelijk en in samenhang met de tegenspelers en omgeving en met zichzelf, dat het gewoon altijd 'vloeiend' is. Fantastische acteur, eigenlijk in vrijwel al zijn rollen.quote:
Dan vind ik Morgan Freeman toch echt wel nog iemand die de betere keuze was geweest imho..quote:Op maandag 8 maart 2010 06:26 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Clooney is een veel 'natuurlijkere' acteur dan Bridges. Bij Bridges ben je eigenlijk constant bewust dat hij een rol speelt, en dat kan zowel positief als negatief zijn. Bij Clooney gaat alles zo natuurlijk en gemakkelijk en in samenhang met de tegenspelers en omgeving en met zichzelf, dat het gewoon altijd 'vloeiend' is. Fantastische acteur, eigenlijk in vrijwel al zijn rollen.
Sja, Morgan is idd goed maar ik zie ook altijd Morgan. Net zoals ik altijd Clooney zie. Jeff kan toch ook wel echt diverse karakters spelen.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:28 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Dan vind ik Morgan Freeman toch echt wel nog iemand die de betere keuze was geweest imho..
Morgan steekt met kop en schouders boven Clooney uit.
Tsja, als jij dat eruit haalt... prima.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Die uitleg maakt geen reet uit, de film straalt gewoon uit dat oorlog cool is. Het is de Top Gun van 2009.
Nu je het zegt, District 9 en Inglourious basterds waren een van de weinige films waar ik het meest van genoten heb afgelopen jaar en beiden hebben dus weinig/niks gewonnen. En een gemiddeld film zoals hurt locker zowat alles.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:26 schreef _evenstar_ het volgende:
Jammer te weinig erkenning voor The inglorious Basterds, district 9 imho...
Ik vind dit een beetje te typisch.. oorlogsgedoe van amerikanen in het middenoosten.
En Sandra bullock die een oscar wint voor beste vrouwelijke actrice..![]()
Heb je Brothers gezien?quote:Op maandag 8 maart 2010 06:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
Tsja, als jij dat eruit haalt... prima.
V.
Oh absoluut, ik ben wel tevreden met jeff als winnaar, had zelf Freeman verwacht, maar en tevreden, het ging mij meer om clooney.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:29 schreef Stefan het volgende:
[..]
Sja, Morgan is idd goed maar ik zie ook altijd Morgan. Net zoals ik altijd Clooney zie. Jeff kan toch ook wel echt diverse karakters spelen.
Bij Morgan Freeman heb ik nog wel eens het gevoel dat hij bij sommige rollen er doorheen slaapwandelt. Dat is ook niet goed. Kan uitstekend acteren, maar het is toch wel erg vaak hetzelfde, en dan vind ik Clooney toch gewoon beter, en dan dus vooral ook met de teksten, met de omgeving, met de tegenspelers, etc.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:28 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Dan vind ik Morgan Freeman toch echt wel nog iemand die de betere keuze was geweest imho..
Morgan steekt met kop en schouders boven Clooney uit.
Ik vraag me serieus af welke film je gezien hebt? Top Gunquote:Op maandag 8 maart 2010 06:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Die uitleg maakt geen reet uit, de film straalt gewoon uit dat oorlog cool is. Het is de Top Gun van 2009.
Daar leek The Hurt Locker soms wel op. Een dwarse en stoere eenling die aan het eind overwint.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:33 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af welke film je gezien hebt? Top Gun
IMHO , voor amerikanen scoort een film als the hurt locker beter, want t zijn gewoon nationalisten..quote:Op maandag 8 maart 2010 06:29 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Nu je het zegt, District 9 en Inglourious basterds waren een van de weinige films waar ik het meest van genoten heb afgelopen jaar en beiden hebben dus weinig/niks gewonnen. En een gemiddeld film zoals hurt locker zowat alles.
Tegelijkertijd zitten fokken misschien?quote:Op maandag 8 maart 2010 06:34 schreef Stefan het volgende:
[..]
Daar leek The Hurt Locker soms wel op. Een dwarse en stoere eenling die aan het eind overwint.
Nee niet eens.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:35 schreef kingmob het volgende:
[..]
Tegelijkertijd zitten fokken misschien?
Dan had je gezien wat het verschil is tussen een film die echt anti-oorlog is en een film die laat zien hoe spannend het ook kan zijn.quote:
het lijkt me totaal niet van belang wat een andere film over oorlog te vertellen heeft. Het verbaasd me simpelweg dat een dergelijk eenvoudige film nog steeds zo onbegrepen kan worden blijkbaar. Je kunt veel kritiek hebben op de Hurt Locker, maar dit is gewoon overduidelijk feitelijk onjuist...quote:Op maandag 8 maart 2010 06:37 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee niet eens.
Nogmaals, kijk de Amerikaanse remake van Brothers eens, ook MiddenOosten thema maar dan zie je pas echt wat de oorlog doet met mensen.
Ik vond de film a: niet bijzonder, b: niet anti-oorlog en c: er ontbrak een verhaal.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:40 schreef kingmob het volgende:
[..]
het lijkt me totaal niet van belang wat een andere film over oorlog te vertellen heeft. Het verbaasd me simpelweg dat een dergelijk eenvoudige film nog steeds zo onbegrepen kan worden blijkbaar. Je kunt veel kritiek hebben op de Hurt Locker, maar dit is gewoon overduidelijk feitelijk onjuist...
Maar het gaat toch om welke films er wel genomineerd zijn, er zijn ook andere films die men liever had gezien.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:39 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dan had je gezien wat het verschil is tussen een film die echt anti-oorlog is en een film die laat zien hoe spannend het ook kan zijn.
Weet zeker dat je brothers goed vindt. Die spidermanacteur is er goed in, Nathalie Portman is goed maar het meisje dat de dochter speelt is fantastisch, die had een oscar moeten krijgen.
Echt, geloof me, kijk Brothers. Een echte acteursfilm ook, met ook nog Gyllenhaal erin.
Waarom moet de film een mening over oorlog uitdragen? Draagt een film die in zich in nederland afspeelt over een overijverige nationalist per definitie een nationalistische visie uit?quote:Op maandag 8 maart 2010 06:39 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dan had je gezien wat het verschil is tussen een film die echt anti-oorlog is en een film die laat zien hoe spannend het ook kan zijn.
Weet zeker dat je brothers goed vindt. Die spidermanacteur is er goed in, Nathalie Portman is goed maar het meisje dat de dochter speelt is fantastisch, die had een oscar moeten krijgen.
Echt, geloof me, kijk Brothers. Een echte acteursfilm ook, met ook nog Gyllenhaal erin.
Het gaat erom dat ik THL onterecht de beste film van het jaar vind.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:42 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Maar het gaat toch om welke films er wel genomineerd zijn, er zijn ook andere films die men liever had gezien.
Maar die is neit genomineerd, die kun je dan toch ook niet mee in beschouwing nemen?
Dat hoeft niet. Maar THL is zeker niet anti oorlog zoals Verbal beweert.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:42 schreef kingmob het volgende:
[..]
Waarom moet de film een mening over oorlog uitdragen?
Nee het gaat er om dat er aan anderen, die hem nog niet gezien hebben, werd verteld dat het een simpele pro-oorlog film was die een politieke boodschap uitdroeg. Dat klopt simpelweg niet, dat heeft niets met meningen te maken.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:43 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ik THL onterecht de beste film van het jaar vind.
Dat mag, dat vind ik ook.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:43 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ik THL onterecht de beste film van het jaar vind.
Absoluut, en ik had ook hoop op een oscar voor District 9, maar zoals ik al zei, nationalisme vs. toch wel een ander cliche.. dan scoort nationalisme hoger bij de patriottenquote:Op maandag 8 maart 2010 06:46 schreef Stefan het volgende:
District 9 heeft een duidelijkere boodschap dan THL.Maar goed, ik ga maar eens mn bed in.
Ik ben tegen de oorlog in Irak en Afghanistan. Haat ik daarom de soldaten die daar zitten?quote:Op maandag 8 maart 2010 06:42 schreef kingmob het volgende:
[..]
Waarom moet de film een mening over oorlog uitdragen? Draagt een film die in zich in nederland afspeelt over een overijverige nationalist per definitie een nationalistische visie uit?
[hint] natuurlijk niet.
Klopt. Prima film, maar ook hier wordt de boodschap er stevig en weinig subtiel in geheid.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:46 schreef Stefan het volgende:
District 9 heeft een duidelijkere boodschap dan THL.
Mwoah het heeft de Oscars gekregen die het verdiende imhoquote:Op maandag 8 maart 2010 07:48 schreef macondo het volgende:
Al lang blij dat die smurfenfilm niet de winnaar is geworden.
Crouching Tiger, Hidden Dragon was genomineerd voor Beste Film hoor.quote:Op maandag 8 maart 2010 08:53 schreef Onnoman het volgende:
ik stel totaal geen waarde aan oscars.. alleen al het feit dat buitenlandse films niet mee kunnen dingen in oscars zegt voor mij al genoeg.
Een oscar winnen voor beste buitenlandse film vind ik daarom ook een belediging.
Ik wilde sarcastisch doen, maar ik was bang dat dat niet het gewenste effect zou hebben. Maareh: hoe kan je nou oordelen over een film die je niet hebt gezien?quote:Op maandag 8 maart 2010 08:50 schreef Dopekoe het volgende:
Stomme politieke invloeden bij de oscars....
The hurt locker had minimaal 4 beeldjes aan Avatar moeten afstaan....
Zeker die voor geluidsmontage, want die is bijna Avatar zelfs nog een stuk beter dan bij U-571..
Beste film werd ie alleen maar omdat het een actueel onderwerp is....
En daarintegen is Avatar altijd actueel want dat weerspiegelt de mensheid zoals deze altijd al is....
Wat mij betreft zijn veel onterechte oscars naar hurt locker gegaan....
Het lijkt mij sowieso een film die ik niet hoef te zien.....
El Secreto de sus Ojos was voor sommigen best een verrassende winnaar.quote:Op maandag 8 maart 2010 07:01 schreef MikeyMo het volgende:
Zojuist de uitslag gezien: totaal geen verrassingen eigenlijk. Beetje saaie uitslag. Was pas vet geweest als bijvoorbeeld IB als winnaar uit de bus kwam...
Gelukkig kan Cameron zich troosten met zijn grote oscarwinst uit het verleden met de ontoegankelijke arthouseklassieker Titanic.quote:Op maandag 8 maart 2010 11:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Avatar kon natuurlijk ook nooit winnen. Het is te veel een film voor het grote publiek. En die zich elitair wanende oscarleden vinden zichzelf daarboven staan.
En nóg een film die niet of nauwelijks in Nederland in de bios draait.quote:Op maandag 8 maart 2010 11:16 schreef Art_Core het volgende:
Nu snel uitbrengen in de nederlandse bioscopen dat Crazy Heart!
My thoughts exactly. Daarom heb ik de hele uitreiking lekker op Pro Sieben gekeken.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:13 schreef Mike het volgende:
Matige show, hoewel het programma er omheen van Film 1 toch wel een stuk erger was.
He's crying all the way to the bankquote:Op maandag 8 maart 2010 11:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Avatar kon natuurlijk ook nooit winnen. Het is te veel een film voor het grote publiek. En die zich elitair wanende oscarleden vinden zichzelf daarboven staan.
Het was volgens mij een bewuste keuze om het sober te houden (vanwege de crisis, Haïti, Chili en andere zaken die in principe vrij irrelevant zijn). Als je de bijna obscene uitgaven en inkomsten van het huidige Hollywood ziet, lijkt het me sterk dat ze zich niet meer konden veroorloven.quote:Op maandag 8 maart 2010 11:55 schreef Woodpecker het volgende:
En weinig spektakel in Hollywood, het lijkt alsof ze ook daar de broekriem hebben moeten aantrekken.
Dat heb je wel eens. Dat films in andere landen eerder of later uitkomen.quote:Op maandag 8 maart 2010 11:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En nóg een film die niet of nauwelijks in Nederland in de bios draait.
Het gaat wel lekker dit jaar.
Bedoel je dit nu sarcastisch?quote:Op maandag 8 maart 2010 12:07 schreef macondo het volgende:
[..]
Dat heb je wel eens. Dat films in andere landen eerder of later uitkomen.
Nederland zit nooit in de voorhoede als het gaat om uitbrengen van films in de bioscoop. Maar de Fantastic Mr Fox, daar zitten we natuurlijk nog royaal voor Duitsland. Persoonlijk kan ik mij niet druk maken over wanneer films uitkomen, er zullen vast wel distributiebelangen aan vast zitten.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Bedoel je dit nu sarcastisch?
In Nederland is het altijd al wat later dan gemiddeld geweest. Kijk bv. ook naar de release date van The Fantastic Mr. Fox.
Het afgelopen jaar had gewoon eigenlijk niet echt toppers. Natuurlijk Avatar qua spektakel, maar echt een goede film was het niet. Drie dagen geleden was The Last King of Scotland op tv, damn, dat was een terechte oscar. Maar van het afgelopen jaar heeft Up me misschien nog wel het meeste geroerd, nouja niets ten nadele van Pixar, maar dat zegt wel iets.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:39 schreef Elkafila het volgende:
Hurt Locker? Tsja... bij gebrek aan beter...
Welke angst? Je kunt toch niet dood als je een bom ontmantelt? Daar loop je gewoon elke keer stoer op af en je gooit je beschermhelm en je communicatie ook weg, want het is maar een spelletje, zo'n oorlog.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:14 schreef Verbal het volgende:
Het is de setting, waar hebben die lui mee te maken, de druk, de angst, de dood.
Bekijk dan wel (eerst) het Deense origineel: Brødrequote:Op maandag 8 maart 2010 06:39 schreef Stefan het volgende:
Als dat de boodschap van de film is, waarom wordt het personage dan binnen de film zelf door alle andere personages gezien als een obsessief gevaar met een death wish, een ondoordachte avonturier waarmee vrijwel niemand wil omgaan, iemand die altijd alleen zal zijn en zelfs zijn eigen gezin verstoot?quote:Op maandag 8 maart 2010 12:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Welke angst? Je kunt toch niet dood als je een bom ontmantelt? Daar loop je gewoon elke keer stoer op af en je gooit je beschermhelm en je communicatie ook weg, want het is maar een spelletje, zo'n oorlog.
Ik weet niet of dat de boodschap van de film is, maar dat is wat mij er aan tegenstond. Ik vond het verder best een onderhoudende film.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als dat de boodschap van de film is, waarom wordt het personage dan binnen de film zelf door alle andere personages gezien als een obsessief gevaar met een death wish, een ondoordachte avonturier waarmee vrijwel niemand wil omgaan, iemand die altijd alleen zal zijn en zelfs zijn eigen gezin verstoot?
Ze waren slecht ingespeeld op elkaar ja maar ik heb wel erg gelachen om ze.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:00 schreef Cliffy het volgende:
Denk dat ik The Hurt Locker nog maar een keer moet kijken, lag namelijk half te slapen de eerste keer
Wat waren Steve Martin en Alec Baldwin tenenkrommend slecht zeg
Die waren eigenlijk niet aan het praten tegen de kijkers thuis, maar enkel tegen het publiek in de zaal.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:00 schreef Cliffy het volgende:
Wat waren Steve Martin en Alec Baldwin tenenkrommend slecht zeg
Dat was het niet, hoor. Voordat Avatar uit kwam in de bioscopen won The Hurt Locker al overal prijzen.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:37 schreef Ritmo het volgende:
Beetje jammer dat 'the hurt locker' een beetje een anti-stem voor Avatar is geworden.
quote:Op maandag 8 maart 2010 12:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Welke angst? Je kunt toch niet dood als je een bom ontmantelt? Daar loop je gewoon elke keer stoer op af en je gooit je beschermhelm en je communicatie ook weg, want het is maar een spelletje, zo'n oorlog.
Ok, maar de hype is een beetje overdreven.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:38 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat was het niet, hoor. Voordat Avatar uit kwam in de bioscopen won The Hurt Locker al overal prijzen.
dude.... hahaha... heb je zelf wel door hoe DOM hetgeen is wat je hier schreef???quote:Op maandag 8 maart 2010 08:50 schreef Dopekoe het volgende:
Wat mij betreft zijn veel onterechte oscars naar hurt locker gegaan....
Het lijkt mij sowieso een film die ik niet hoef te zien.....
Tja, want dat was al weer, eh...quote:Op maandag 8 maart 2010 18:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Wel leuk dat Pixar eindelijk weer eens een Oscar in de wacht heeft gesleept
Pixar wint praktisch ieder jaar idd, en tot nu toe nog steeds zwaar terecht.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Tja, want dat was al weer, eh...
1 jaar geleden!
(Wall-E)
Het is inderdaad altijd terecht geweest. Maar dit jaar had ik het zo graag een ander gegund. Nog afgezien van mijn persoonlijke nit-picks, zoals pratende honden, is Up gewoon niet bijster origineel.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:09 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Pixar wint praktisch ieder jaar idd, en tot nu toe nog steeds zwaar terecht.
Zet die V. in je handtekeningquote:Op maandag 8 maart 2010 06:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
Klopt. Prima film, maar ook hier wordt de boodschap er stevig en weinig subtiel in geheid.
Maar ja, sommigen hebben dat nodig blijkbaar.
V.
Volgens Wikipedia:quote:Op maandag 8 maart 2010 18:11 schreef Retarded het volgende:
Ik heb trouwens nog een film enorm gemist ... of hij nou bij 2008 of 2009 hoort, dat weet ik niet, maar vorig jaar ook niks over gehoord! Let the right one in is wat mij betreft de beste film van vorig jaar, waarom deed die niet meer voor Best Foreign?? Had hij op zn sloffen gewonnen denk ik!
quote:Despite being an internationally successful film, Let the Right One In was not submitted by Sweden for the Academy Award for Best Foreign Language Film. The details surrounding the film's eligibility for the award resulted in some confusion.[62] Being released on 24 October 2008, the film would normally be eligible for submission for the 82nd Academy Awards. However, the producers decided to release it on 24 September as a seven day limited run only in Luleå. This would be exactly enough to meet the criteria for the 81st Academy Awards instead.[62] When the Swedish Film Institute on 16 September announced that Jan Troell's Everlasting Moments had been selected instead of Let the Right One In, the Luleå screenings were cancelled. Despite the fact that the film was released within the eligibility period for the 82nd Academy Awards, it wasn't among the films considered because the Swedish Film Institute doesn't allow a film to be considered twice.
Coraline is ook heel goed, doet qua verhaal ook niet onder hoor, maar de animatie van Pixar is nog steeds ongeevenaard.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het is inderdaad altijd terecht geweest. Maar dit jaar had ik het zo graag een ander gegund. Nog afgezien van mijn persoonlijke nit-picks, zoals pratende honden, is Up gewoon niet bijster origineel.
Coraline (gezien) en The Fantastic Mr. Fox (nog niet gezien) zijn of lijken gedurfder.
Het houdt niet op bij de andere genomineerden. Ik vond Emily Blunt, Abbie Cornish, Maya Rudolph, Tilda Swinton en Saoirse Ronan allemaal beter dan Bullock en Streep. En eigenlijk Zooey Deschanel en Zoe Saldana ook.quote:Op maandag 8 maart 2010 17:58 schreef Retarded het volgende:
Sandra Bullock, tja ... vond de film wel goed, en Bullock was goed in de film .. maar wat ik zie van Precious is beter en intenser. Van mij had Sibide mogen winnen, ondanks dat ik Precious niet gezien heb. Bullock's performance was niet oscarwaardig, net als Meryl Streep btw. Julie & Julia was een leuke film hoor, maar absoluut niet oscarwaardig. Ook Helen Mirren was een beetje op automatische piloot. Ze doet waar ze goed in is, maar niet meer dan dat.
Zoe Saldana als in Avatar? The horror.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het houdt niet op bij de andere genomineerden. Ik vond Emily Blunt, Abbie Cornish, Maya Rudolph, Tilda Swinton en Saoirse Ronan allemaal beter dan Bullock en Streep. En eigenlijk Zooey Deschanel en Zoe Saldana ook.
Hij heeft wel zowat iedere andere prijs gewonnen: http://www.imdb.com/title/tt1139797/awardsquote:Op maandag 8 maart 2010 18:11 schreef Retarded het volgende:
Ik heb trouwens nog een film enorm gemist ... of hij nou bij 2008 of 2009 hoort, dat weet ik niet, maar vorig jaar ook niks over gehoord! Let the right one in is wat mij betreft de beste film van vorig jaar, waarom deed die niet meer voor Best Foreign?? Had hij op zn sloffen gewonnen denk ik!
ineens?? Die film gaat toch zeker al een dik jaar mee op de forumsquote:Op maandag 8 maart 2010 18:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik lees trouwens ineens wel veel over die film hier, moet ik maar snel eens gaan kijken!
Want over vijf of zes jaar herinnert iedereen zich die film die baanbrekend was voor de 3D-film, die dan op bijna iedere tv te zien is.quote:
Baanbrekend maakt nog geen goede filmquote:Op maandag 8 maart 2010 18:38 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Want over vijf of zes jaar herinnert iedereen zich die film die baanbrekend was voor de 3D-film, die dan op bijna iedere tv te zien is.
Matt Damon had nog een goed idee om alle oscars 10 jaar later pas uit te reiken, wanneer duidelijk is of ze de tand des tijds hebben overleefd.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:38 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Want over vijf of zes jaar herinnert iedereen zich die film die baanbrekend was voor de 3D-film, die dan op bijna iedere tv te zien is.
100% mee eens!quote:Op maandag 8 maart 2010 18:43 schreef merino het volgende:
[..]
Baanbrekend maakt nog geen goede film
Hurt Locker was (imo) in alle opzichten (dus eigenlijk ook cinematografie) de beste film die genomineerd was (met A Serious Man en Up in the Air er iets achter). Als Moon echter had meegedaan had die mogen winnen wat mij betreft.
Moon! ... damn dat ik die vergeten was! Fantastische film, met een fantastische Rockwell!quote:Op maandag 8 maart 2010 18:43 schreef merino het volgende:
[..]
Baanbrekend maakt nog geen goede film
Hurt Locker was (imo) in alle opzichten (dus eigenlijk ook cinematografie) de beste film die genomineerd was (met A Serious Man en Up in the Air er iets achter). Als Moon echter had meegedaan had die mogen winnen wat mij betreft.
In ieder geval een mijlpaal. Het is dan ook het verschil tussen een film persoonlijk voelen, of objectief kijken wat een film betekent.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Matt Damon had nog een goed idee om alle oscars 10 jaar later pas uit te reiken, wanneer duidelijk is of ze de tand des tijds hebben overleefd.
Ik betwijfel trouwens of Avatar dan wel zou winnen. De boxoffice bleek nu al irrelevant en kwalitief verwacht ik dat hij de volgende 10 jaar wel langs alle kanten wordt voorbij gestoken door betere 3D-films, waardoor hij niet meer dan een technische mijlpaal was.
Onzin, oorlog is van alle tijden. Het verhaal wat er in zit is juist erg sterk, wat hem tot blijvertje maakt.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:55 schreef Lamon. het volgende:
[..]
In ieder geval een mijlpaal. Het is dan ook het verschil tussen een film persoonlijk voelen, of objectief kijken wat een film betekent.
Ik zie ook wel dat het verhaal van Avatar dun is, maar de techniek en de beelden maken het een belangrijke film.
Het is trouwens ook niet gek om big budget films weg te wuiven, ik heb het zelf met Titanic ook gedaan.
Ik denk gewoon dat er over 5 jaar nog steeds referenties gegeven worden richting Avatar, en dat gaat niet op voor deze winnaar, die heel erg aan de tand des tijds gebonden is.
Uiteindelijk is het nog beter als je beiden kunt combineren, zoals It's a Wonderful Life, The Shawshank Redemption of The Godfather, films die toen episch waren en episch blijven...maar zo'n film hadden we dit jaar niet, volgens mij.
Ik zie Avatar als The Matrix, een niet perfecte film, die toch onthouden wordt.
En ik heb heel weinig met The Matrix, maar moet gewoon toegeven dat hij een blijvertje is.
Matrix heeft iig nog een sterk verhaal en heeeele gave actiescenes. Bij Avatar was alles volgens het boekje, of het 3D-effect na.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:55 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Ik zie Avatar als The Matrix, een niet perfecte film, die toch onthouden wordt.
En ik heb heel weinig met The Matrix, maar moet gewoon toegeven dat hij een blijvertje is.
Vandaar dat op IMDB Avatar ergens tussen de 60-70 zweeft, en The Hurt Locker er nu na al zijn winst niet eens instaat.quote:Op maandag 8 maart 2010 19:00 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Onzin, oorlog is van alle tijden. Het verhaal wat er in zit is juist erg sterk, wat hem tot blijvertje maakt.
Avatar zal al snel in de vergetelheid geraken, omdat er tegenwoordig meer 3Dfilms komen.
net of de Top 250 van IMDb een betrouwbare lijst isquote:Op maandag 8 maart 2010 19:07 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Vandaar dat op IMDB Avatar ergens tussen de 60-70 zweeft, en The Hurt Locker er nu na al zijn winst niet eens instaat.
Er bestaan geen betrouwbare lijsten, tenzij de genoemde films er over 5 jaar nog in staan.quote:Op maandag 8 maart 2010 19:23 schreef Retarded het volgende:
[..]
net of de Top 250 van IMDb een betrouwbare lijst isAvatar, The Prestige, Fargo, 6th Sense, Wrestler en V for Vendetta zijn alles voorbeelden van goede films, maar bij de beste 250 aller tijden?? Neh, niet volgens mij..
Maar is tijdloosheid een relevante factor wanneer je nu een prijs uitdeelt? Men geeft in 2010 een prijs voor de film die men in 2010 het beste vond.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:55 schreef Lamon. het volgende:
Het is trouwens ook niet gek om big budget films weg te wuiven, ik heb het zelf met Titanic ook gedaan.
Ik denk gewoon dat er over 5 jaar nog steeds referenties gegeven worden richting Avatar, en dat gaat niet op voor deze winnaar, die heel erg aan de tand des tijds gebonden is.
Wat The Sixth Sense betreft zeer zeker wel.quote:Op maandag 8 maart 2010 19:23 schreef Retarded het volgende:
net of de Top 250 van IMDb een betrouwbare lijst isAvatar, The Prestige, Fargo, 6th Sense, Wrestler en V for Vendetta zijn alles voorbeelden van goede films, maar bij de beste 250 aller tijden?? Neh, niet volgens mij..
The Wrestlerquote:Op maandag 8 maart 2010 19:23 schreef Retarded het volgende:
[..]
Avatar en The Prestige wel hoorquote:Op maandag 8 maart 2010 19:23 schreef Retarded het volgende:
[..]
Jij grossiert echt in domme redeneringenquote:Op maandag 8 maart 2010 11:15 schreef Stefan het volgende:
Cameron had beeldje voor beste regie verdient, als je 2,6 miljard and counting weet op te halen alleen al in de bios dan ben je gewoon een goede regisseur.
Hahaha volgens mij heb jij precies dezelfde filmsmaak als ikquote:Op maandag 8 maart 2010 23:24 schreef merino het volgende:
[..]
The Wrestlerblasphemy!!
Voor de rest idd geen top250 materiaal nee...
Er wordt gedeneerd dat Avatar alleen 2,7 miljard ophaalde omdat er een overbekend verhaal in zat dat al eerder is verteld: pocahontas. Maar de live action Pocahiontas 'The New World' flopte jammerlijk, dus het is niet alleen het verhaal. Dan 3D: die gimmick is al een jaar lang hot. Dus alleen aan de 3D ligt het ook niet.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jij grossiert echt in domme redeneringen
V.
Dáár ben ik het niet mee oneens, maar wel met dat hij dat beeldje verdient omdat hij zoveel geld heeft opgehaald... Alsof de film die het meest verdient ook de beste film isquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:45 schreef Stefan het volgende:
Dus al met al is Cameron gewoon een goede regisseur
Nee, want dan had de Hangover ook een prijs moeten krijgen. Had die ook, de grappigste film van 2009. Maar Cameron weet gewoon wat mensen willen beleven in de bios, of het nu Aliens is of Terminator 1 en 2 of Titanic. Maar Avatar zet ook een nieuwe standaard in film kijken, Cameron heeft deze techniek, dus GEEN popups die later zijn toegevoegd, zelf ontwikkeld. Hij wilde het beste en maakte het beste. THL vind ik mooi gemaakt maar er zit verder kop nog staart aan en een boodschap heeft ie ook niet.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:52 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dáár ben ik het niet mee oneens, maar wel met dat hij dat beeldje verdient omdat hij zoveel geld heeft opgehaald... Alsof de film die het meest verdient ook de beste film is
V.
Werkelijk, hoe groot zijn je oogkleppenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:01 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, want dan had de Hangover ook een prijs moeten krijgen. Had die ook, de grappigste film van 2009. Maar Cameron weet gewoon wat mensen willen beleven in de bios, of het nu Aliens is of Terminator 1 en 2 of Titanic. Maar Avatar zet ook een nieuwe standaard in film kijken, Cameron heeft deze techniek, dus GEEN popups die later zijn toegevoegd, zelf ontwikkeld. Hij wilde het beste en maakte het beste. THL vind ik mooi gemaakt maar er zit verder kop nog staart aan en een boodschap heeft ie ook niet.
Je hebt gelijk: De Amerikanen zijn stoere mannen en de moslims zijn mannen die elkaar opblazen met bommen, wil je ook een spannende baan bel 0900 Uncle Sam is OOK een boodschap!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:04 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Werkelijk, hoe groot zijn je oogkleppen
Hangt er vanaf hoe je beste definieert. Ik ben het met je eens dat een film die veel geld oplevert niet per se goed hoeft te zijn. Maar de film die met grote afstand het meeste geld ooit oplevert, die weet blijkbaar bij zoveel mensen de juiste snaren te bespelen, dat de vraag of Cameron weet hoe je een film in elkaar moet zetten volkomen triviaal wordt.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:52 schreef Verbal het volgende:
Dáár ben ik het niet mee oneens, maar wel met dat hij dat beeldje verdient omdat hij zoveel geld heeft opgehaald... Alsof de film die het meest verdient ook de beste film is
V.
Is dat een basis om een oscar te verdienen? Ik heb ook mijn bijdrage gedaan aan de 2,7 miljard maar ik zou het geen terechte winnaar vinden. In zijn geheel vind ik het een mager film jaar en was ik vorig jaar veel meer content met het aanbod.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe je beste definieert. Ik ben het met je eens dat een film die veel geld oplevert niet per se goed hoeft te zijn. Maar de film die met grote afstand het meeste geld ooit oplevert, die weet blijkbaar bij zoveel mensen de juiste snaren te bespelen, dat de vraag of Cameron weet hoe je een film in elkaar moet zetten volkomen triviaal wordt.
Avatar had een Eco-boodschap.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:15 schreef __Saviour__ het volgende:
De tegenovergestelde boodschap in Avatar zal die film ook wel flink belemmerd hebben in de kansen.
Ik vond hem leuk, maar zo hilarisch als veel mensen hem vinden, vond ik hem zeker niet.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:01 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, want dan had de Hangover ook een prijs moeten krijgen. Had die ook, de grappigste film van 2009.
Wat onlosmakelijk verbonden was met de anti-militaire boodschap. De parallel tussen de situatie op Pandora en de werkelijkheid hier is snel getrokken.quote:
Het is, denk ik, zelfs de meest objectieve en overtuigende basis voor een oscar.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:17 schreef Godtje het volgende:
Is dat een basis om een oscar te verdienen?
Eens, ik vond Avatar ook niet heel fantastisch.quote:Ik heb ook mijn bijdrage gedaan aan de 2,7 miljard maar ik zou het geen terechte winnaar vinden. In zijn geheel vind ik het een mager film jaar en was ik vorig jaar veel meer content met het aanbod.
Je oogkleppen zijn gigantisch dusquote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:07 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je hebt gelijk: De Amerikanen zijn stoere mannen en de moslims zijn mannen die elkaar opblazen met bommen, wil je ook een spannende baan bel 0900 Uncle Sam is OOK een boodschap!
Zoals Martin Koolhoven terecht opmerkte in de Oscar nacht: wat Bullock doet in The Blind Side is niet meer dan een truckje (in een trouwens waardeloze film, maar dat terzijde). Vind het onterecht dat ze hiervoor voor een Oscar is genomineerd, laat staan heeft gewonnen.quote:Op maandag 8 maart 2010 17:58 schreef Retarded het volgende:
Sandra Bullock, tja ... vond de film wel goed, en Bullock was goed in de film .. maar wat ik zie van Precious is beter en intenser. Van mij had Sibide mogen winnen, ondanks dat ik Precious niet gezien heb. Bullock's performance was niet oscarwaardig, net als Meryl Streep btw. Julie & Julia was een leuke film hoor, maar absoluut niet oscarwaardig. Ook Helen Mirren was een beetje op automatische piloot. Ze doet waar ze goed in is, maar niet meer dan dat.
Dan raad ik ook We Are Marshall en Invincible aan, met gelijkwaardige en dus blijkbaar oscarwaardige prestaties van Matthew McConaughey en Mark Wahlberg.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:00 schreef Mike het volgende:
Ik vond Bullock hartstikke goed in The Blind Side en de Oscar dus volkomen terecht.
Gingen die films niet meer over het football zelf? The Blind Side gaat daar eigenlijk amper over. Bullock hoeft ook geen team te coachen ofzo.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan raad ik ook We Are Marshall en Invincible aan, met gelijkwaardige en dus blijkbaar oscarwaardige prestaties van Matthew McConaughey en Mark Wahlberg.
De oscars zijn niet en zijn nooit bedoeld om objectief te zijn. Het is een smaakprijs van slechts een beperkte groep. De discussie die daaruit volgt is natuurlijk nog het leukste.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is, denk ik, zelfs de meest objectieve en overtuigende basis voor een oscar.
[..]
Eens, ik vond Avatar ook niet heel fantastisch.
Het is idd meer de prestige. De MTV Movie Awards worden toegekend door MTV kijkers. Het leuke was dat tien jaar terug MTV maatgevend was voor de Oscars die ook begonnen met spoofs van bekende films. Nu hebben ze dat weer afgeschaft, wegens de kosten denk ik, want de Paronormal Activity spoof koste misschien een kop koffie en een worstebroodje.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:51 schreef Godtje het volgende:
[..]
De oscars zijn niet en zijn nooit bedoeld om objectief te zijn. Het is een smaakprijs van slechts een beperkte groep.
Flikker toch op met je oogkleppen. Alsof ik niet weet wanneer er een boodschap in een film zit. Jake Gyllenhaal speelde in 3 Irak/afghanistan-films met een boodschap: Jarhead, Rendition en Brothers. Vooral Brothers is een scherpe aanklacht tegen het leger en de oorlog, maar die film werd niet eens genomineerd. Het 8 jarige meisje dat de dochter speelt van Tobey McGuire leverde de beste acteerprestatie van het jaar af en werd niet genomineerd. Hollywood houdt van veilig, THL heeft geen boodschap en is daarom een veilige politiek correcte keuze. Terwijl Brothers gewoon een echt verhaal heeft. THL heeft geen boodschap en geen verhaal maar is een lekkere stoere actiefilm a la The Kingdom.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:45 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Je oogkleppen zijn gigantisch dus
gast, wat probeer je nou prominent te lullen als je niet eens een boodschap uit een film kan halen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
Flikker toch op met je oogkleppen. Alsof ik niet weet wanneer er een boodschap in een film zit. Jake Gyllenhaal speelde in 3 Irak/afghanistan-films met een boodschap: Jarhead, Rendition en Brothers. Vooral Brothers is een scherpe aanklacht tegen het leger en de oorlog, maar die film werd niet eens genomineerd. Het 8 jarige meisje dat de dochter speelt van Tobey McGuire leverde de beste acteerprestatie van het jaar af en werd niet genomineerd. Hollywood houdt van veilig, THL heeft geen boodschap en is daarom een veilige politiek correcte keuze. Terwijl Brothers gewoon een echt verhaal heeft. THL heeft geen boodschap en geen verhaal maar is een lekkere stoere actiefilm a la The Kingdom.
Op de verschillende populaire oscarblogs heeft men dat gedaan, een eigen verkiezing gehouden en het opvallende was dat overal dezelfde film won. Dat was niet Avatar en ook niet The Hurt Locker. Het was elke keer opnieuw Inglourious Basterds.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:51 schreef Godtje het volgende:
Laat je de meerderheid stemmen via bijvoorbeeld internet dan komt er een groot gemiddelde uit (dit jaar waarschijnlijk avatar).
Die had ik waarschijnlijk ook op 1 gezet.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Op de verschillende populaire oscarblogs heeft men dat gedaan, een eigen verkiezing gehouden en het opvallende was dat overal dezelfde film won. Dat was niet Avatar en ook niet The Hurt Locker. Het was elke keer opnieuw Inglourious Basterds.
Kijk dan het orgineel ipv de remake, stumpert.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:39 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je komt idd pas echt ver als je er geld in pompt en veel extra reclame maakt. Hoewel, de film moet wel goed zijn. Een half jaar terug was de verwachting dat The Lovely Bones zeker een nominatie of 10 zou krijgen. De film was echter kut met peren en alleen Tucci kreeg een nominatie. Terecht trouwens, alleen zijn rol maakte de film dragelijk.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zijn ook gewoon de studio's die bepalen wie je goed vindt of wie je overweegt.
Dan heb jij Avatar vast niet begrepen. De boodschap daarin was dat je respect moet hebben voor al wat leeft en groeit en bloeit.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:26 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
gast, wat probeer je nou prominent te lullen als je niet eens een boodschap uit een film kan halen.
Die boodschap had ik ook begrepen ja.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:52 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dan heb jij Avatar vast niet begrepen. De boodschap daarin was dat je respect moet hebben voor al wat leeft en groeit en bloeit.
En de boodschap dat oorlog mensen en gezinnen ontwricht is niet onorgineel en uitgemolken?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:54 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Die boodschap had ik ook begrepen ja.
Persoonlijk vind ik dat nogal een onorgineel, uitgemolken, commercieel onderwerp.
Maar ik had m in ieder geval begrepen.
Het doel was dat blockbusters iig een nominatie kunnen krijgen. Eigenlijk wilden ze Dark Knight vorig jaar nomineren maar die paste niet in het rijtje. Nu passen dergelijke films er wel in. Maar het heeft alleen marketingwaarde, meer niet.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:25 schreef Verbal het volgende:
Ik miste ook Public Enemies.
Verder is mij nog geen moment het voordeel gebleken van 10 genomineerden voor Beste Film.
Waar zie je mij dat zeggen?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:55 schreef Stefan het volgende:
[..]
En de boodschap dat oorlog mensen en gezinnen ontwricht is niet onorgineel en uitgemolken?
Oh. Ik dacht dat Avatar een ironische grap van Cameron was. Een aanklacht tegen de technologie en het kapitalisme, mogelijk gemaakt door een technisch hoogstandje en obsceen veel geld.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:52 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dan heb jij Avatar vast niet begrepen. De boodschap daarin was dat je respect moet hebben voor al wat leeft en groeit en bloeit.
Milion Dollar Baby vond ik een vreselijk overschatte film. Dat vreselijke melodramatische einde verpestte de film. Maar goed, snap ook niet dat A Beatifull Mind ooit won. Die was net zo erg. Maar goed, biopics worden net zolang geslepen tot er geen een randje meer omzit dat kan irriteren en dan kunnen de tranen komen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
. Als Invictus het niveau van Mystic River of Million Dollar Baby had gehaald,
Dat obsceen veel geld valt wel mee. Hij ontwikkelde hiervoor technieken die nu andere maatschappijen gaan gebruiken. Plus dat voor A2 en A3 minder budget hoeft te zijn omdat elk plantje en elke boom en elke emotie al zijn ontwikkeld en in de pc zitten.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Oh. Ik dacht dat Avatar een ironische grap van Cameron was. Een aanklacht tegen de technologie en het kapitalisme, mogelijk gemaakt door een technisch hoogstandje en obsceen veel geld.
Dat mag hoorquote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:57 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Waar zie je mij dat zeggen?
Jij zegt alleen dat er geen verhaal noch boodschap in THL zit en daar ga ik tegenin!
Un Prophette is een soort Shawshank Redemption. Blind Side is de gemiddelde biopic op RTl's Ware Woensdagavond Drama. District 9 is een moderne Negerhut van Oom Tom. Het gaat er ook om hoe iets wordt verteld. THL, Avatar. Het zijn variaties. Net zoals Star Wars of Lord of the Rings variaties zijn uit de bijbel. Idd, alles is al een keer verteld, het gaat erom HOE je het verteld.quote:Overigens vind ik dat THL wel een andere kant laat zien ja, van een eveneens uitgemolken concept.
Maarja, wat is tegenwoordig nog origineel?
Eindelijk zijn we het eens. Dennis Lehane's Gone Baby Gone vond ik trouwens ook geen reet aan. Vraag me daarom af of ik Shutter Island wel leuk vindt.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:02 schreef Verbal het volgende:
Ik vind Mystic River eigenlijk meer overschat. Prima film verder, maar vreeeeselijk gehyped.
V.
Ja dat is wel waar jaquote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:07 schreef Stefan het volgende:
Ik vond Slumdog Millionaire overigens behoorlijk origineel.
Ik kan me nog herinneren dat qua gelijksoortig onderwerp jij het met me eens was dat Mysterious Skin ver boven die film uitstak.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:02 schreef Verbal het volgende:
Ik vind Mystic River eigenlijk meer overschat. Prima film verder, maar vreeeeselijk gehyped.
V.
Inderdaad, kwestie van smaak en mening en voorkeur, enzo.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:45 schreef Lamon. het volgende:
Het is wat dat betreft allemaal vreselijk relatief...
Alhoewel er ook wel zoiets bestaat als echt slechte films natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, kwestie van smaak en mening en voorkeur, enzo.
Freddy Got Fingered, die is zo slecht dat ie ook niet eens meer leuk wordt door de slechtheid.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:52 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Alhoewel er ook wel zoiets bestaat als echt slechte films natuurlijk.
Zeker, Dogville bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:52 schreef Lamon. het volgende:
Alhoewel er ook wel zoiets bestaat als echt slechte films natuurlijk.
is dat die film waarin het decor met krijt op de grond is gekalkt?quote:
Die was het idd, 3 uur naar een lantaarnpaal kijken levert meer emotie op.:')quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:43 schreef Stefan het volgende:
is dat die film waarin het decor met krijt op de grond is gekalkt?Heb ik 2 minuten gezien volgens mij.
Gelukkig weet ik dat je hier sarcastisch bent.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:44 schreef Lamon. het volgende:
Die was dus geweldig, 3 uur pure emotie en acteertalent, relatief FTW.
Nee, ik vond hem echt geweldig!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Gelukkig weet ik dat je hier sarcastisch bent.
Toch?![]()
Voor mij de minst favoriete film van de hele jaren '00. Echt met stip op 1 in die lijst.quote:
Het blijft dus echt een kwestie van smaak, ik heb em op dvd gekocht zelfs.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Voor mij de minst favoriete film van de hele jaren '00. Echt met stip op 1 in die lijst.
Ik nietquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:00 schreef Mike het volgende:
Ik vond Bullock hartstikke goed in The Blind Side en de Oscar dus volkomen terecht.
Mysterious Skin is GE-WEL-DIGquote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:45 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat qua gelijksoortig onderwerp jij het met me eens was dat Mysterious Skin ver boven die film uitstak.
Het is wat dat betreft allemaal vreselijk relatief...
Alleen die van Helen Mirren in The Last Station niet.quote:Op woensdag 10 maart 2010 00:09 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Ik niet![]()
![]()
Ben ik wel benieuwd welke van de andere performances je gezien hebt?
En zie hier de argumentatie van de Oscarjury.quote:
Zo wordt er wel vaak gestemd. Underdogs doen het goed. Behalve vorig jaar toen Rourke m had moeten winnen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
En zie hier de argumentatie van de Oscarjury.
Niet eens gezien.quote:Op woensdag 10 maart 2010 00:58 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mysterious Skin is GE-WEL-DIG
(let effe op mijn sig, ja?)
V.dat hj
quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:33 schreef Verbal het volgende:
[broken link fixed]
Ik heb nog geen film gezien waarin ik zoveel herkende, en waarin zo oprecht en zonder blikken of blozen op de materie wordt ingegaan. Die rol van Joseph Gordon-Levitt...
Oscarwaardig, maar te ingewikkeld voor de Academy
V.
Ik ben al jaren op zoek naar de muziek die op 1.17 in de trailer begint. Staat niet op de OST en komt verder niet in de film terug. Zegt het jou iets?quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:57 schreef Lamon. het volgende:
Toch gevonden.
Zooooooh eerlijk, mooi en ik ga weer kapot als ik het hoor...
Ik weet het, dat heb je me ooit al eens eerder gevraagd in mijn Mysterious Skin topic, en ik heb me echt suf gezocht, maar het staat gewoon niet op de soundtrack en is echt niet te vinden helaas.quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:08 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik ben al jaren op zoek naar de muziek die op 1.17 in de trailer begint. Staat niet op de OST en komt verder niet in de film terug. Zegt het jou iets?
Ik vind dat zoooo mooi.
V.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |