Dan had je gezien wat het verschil is tussen een film die echt anti-oorlog is en een film die laat zien hoe spannend het ook kan zijn.quote:
het lijkt me totaal niet van belang wat een andere film over oorlog te vertellen heeft. Het verbaasd me simpelweg dat een dergelijk eenvoudige film nog steeds zo onbegrepen kan worden blijkbaar. Je kunt veel kritiek hebben op de Hurt Locker, maar dit is gewoon overduidelijk feitelijk onjuist...quote:Op maandag 8 maart 2010 06:37 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee niet eens.
Nogmaals, kijk de Amerikaanse remake van Brothers eens, ook MiddenOosten thema maar dan zie je pas echt wat de oorlog doet met mensen.
Ik vond de film a: niet bijzonder, b: niet anti-oorlog en c: er ontbrak een verhaal.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:40 schreef kingmob het volgende:
[..]
het lijkt me totaal niet van belang wat een andere film over oorlog te vertellen heeft. Het verbaasd me simpelweg dat een dergelijk eenvoudige film nog steeds zo onbegrepen kan worden blijkbaar. Je kunt veel kritiek hebben op de Hurt Locker, maar dit is gewoon overduidelijk feitelijk onjuist...
Maar het gaat toch om welke films er wel genomineerd zijn, er zijn ook andere films die men liever had gezien.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:39 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dan had je gezien wat het verschil is tussen een film die echt anti-oorlog is en een film die laat zien hoe spannend het ook kan zijn.
Weet zeker dat je brothers goed vindt. Die spidermanacteur is er goed in, Nathalie Portman is goed maar het meisje dat de dochter speelt is fantastisch, die had een oscar moeten krijgen.
Echt, geloof me, kijk Brothers. Een echte acteursfilm ook, met ook nog Gyllenhaal erin.
Waarom moet de film een mening over oorlog uitdragen? Draagt een film die in zich in nederland afspeelt over een overijverige nationalist per definitie een nationalistische visie uit?quote:Op maandag 8 maart 2010 06:39 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dan had je gezien wat het verschil is tussen een film die echt anti-oorlog is en een film die laat zien hoe spannend het ook kan zijn.
Weet zeker dat je brothers goed vindt. Die spidermanacteur is er goed in, Nathalie Portman is goed maar het meisje dat de dochter speelt is fantastisch, die had een oscar moeten krijgen.
Echt, geloof me, kijk Brothers. Een echte acteursfilm ook, met ook nog Gyllenhaal erin.
Het gaat erom dat ik THL onterecht de beste film van het jaar vind.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:42 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Maar het gaat toch om welke films er wel genomineerd zijn, er zijn ook andere films die men liever had gezien.
Maar die is neit genomineerd, die kun je dan toch ook niet mee in beschouwing nemen?
Dat hoeft niet. Maar THL is zeker niet anti oorlog zoals Verbal beweert.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:42 schreef kingmob het volgende:
[..]
Waarom moet de film een mening over oorlog uitdragen?
Nee het gaat er om dat er aan anderen, die hem nog niet gezien hebben, werd verteld dat het een simpele pro-oorlog film was die een politieke boodschap uitdroeg. Dat klopt simpelweg niet, dat heeft niets met meningen te maken.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:43 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ik THL onterecht de beste film van het jaar vind.
Dat mag, dat vind ik ook.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:43 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ik THL onterecht de beste film van het jaar vind.
Absoluut, en ik had ook hoop op een oscar voor District 9, maar zoals ik al zei, nationalisme vs. toch wel een ander cliche.. dan scoort nationalisme hoger bij de patriottenquote:Op maandag 8 maart 2010 06:46 schreef Stefan het volgende:
District 9 heeft een duidelijkere boodschap dan THL.Maar goed, ik ga maar eens mn bed in.
Ik ben tegen de oorlog in Irak en Afghanistan. Haat ik daarom de soldaten die daar zitten?quote:Op maandag 8 maart 2010 06:42 schreef kingmob het volgende:
[..]
Waarom moet de film een mening over oorlog uitdragen? Draagt een film die in zich in nederland afspeelt over een overijverige nationalist per definitie een nationalistische visie uit?
[hint] natuurlijk niet.
Klopt. Prima film, maar ook hier wordt de boodschap er stevig en weinig subtiel in geheid.quote:Op maandag 8 maart 2010 06:46 schreef Stefan het volgende:
District 9 heeft een duidelijkere boodschap dan THL.
Mwoah het heeft de Oscars gekregen die het verdiende imhoquote:Op maandag 8 maart 2010 07:48 schreef macondo het volgende:
Al lang blij dat die smurfenfilm niet de winnaar is geworden.
Crouching Tiger, Hidden Dragon was genomineerd voor Beste Film hoor.quote:Op maandag 8 maart 2010 08:53 schreef Onnoman het volgende:
ik stel totaal geen waarde aan oscars.. alleen al het feit dat buitenlandse films niet mee kunnen dingen in oscars zegt voor mij al genoeg.
Een oscar winnen voor beste buitenlandse film vind ik daarom ook een belediging.
Ik wilde sarcastisch doen, maar ik was bang dat dat niet het gewenste effect zou hebben. Maareh: hoe kan je nou oordelen over een film die je niet hebt gezien?quote:Op maandag 8 maart 2010 08:50 schreef Dopekoe het volgende:
Stomme politieke invloeden bij de oscars....
The hurt locker had minimaal 4 beeldjes aan Avatar moeten afstaan....
Zeker die voor geluidsmontage, want die is bijna Avatar zelfs nog een stuk beter dan bij U-571..
Beste film werd ie alleen maar omdat het een actueel onderwerp is....
En daarintegen is Avatar altijd actueel want dat weerspiegelt de mensheid zoals deze altijd al is....
Wat mij betreft zijn veel onterechte oscars naar hurt locker gegaan....
Het lijkt mij sowieso een film die ik niet hoef te zien.....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |