abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30121083
Wow, een film die werkelijk alles tegen zich heeft. Afgeladen met onaangename beelden van pedofilie en homoseksualiteit, relatief onbekende acteurs en actrices (op Elisabeth Shue als sympathieke doch onwetende moeder na), en de hoofdrolspeler speelde ooit jaren in de serie 3rd Rock from the Sun (die ik nauwelijks heb gevolgd overigens). Het enige wat de film op papier meeheeft is een erg goede soundtrack.

In praktijk, 1 van de mooiste films die ik dit jaar gezien heb.
De soms expliciete homoseksuele scenes zijn niet leuk om naar te kijken, maar de intensiteit van het verhaal is genoeg om het te accepteren.
Het wegblijven van een moralistische vinger en het bijna surreele einde maken de film een bijna perfect kunstwerk van extreme maar reeele levensschetsen en emoties.

De film wordt nergens pretentieus, maar blijft rauw en eerlijk, hoe absurd de gebeurtenissen en gedachtenkronkels van de karakters ook worden.
En dat is meteen de grootste prestatie van de film, confronterend, kunstzinnig en emotioneel tegelijk zijn, zonder net te doen alsof je naar iets intellectueels of overdreven artsy aan het kijken bent.

Een must voor iedere filmliefhebber die films kijkt omdat hij/zij van films houdt, zonder dat nare "kijk ons eens smaak hebben"-sfeertje er omheen.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 03:52:55 #2
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_30121095
Toevallig pas gezien en ik vond hem erg mooi. Realistisch zonder het echt van de schokkende beelden te moeten hebben. Ik vond het niet erg expliciet, trouwens, maar dat kan aan mij liggen.

Vooral mooi hoe twee jongens die hetzelfde hebben meegemaakt, toch zo erg verschillend op de situatie reageren.

Ja, zeker een aanrader.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_30148521
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 03:52 schreef wonderer het volgende:
Ik vond het niet erg expliciet, trouwens, maar dat kan aan mij liggen.
Nee hoor. Ik denk dat expliciet gewoon op verschillende manieren uitgelegd kan worden. Er zit op zich niet veel naakt in en de seksuele interacties zijn zo gefilmd dat het zomaar opgenomen zou kunnen zijn, zonder dat de acteurs ook maar in dezelfde kamer waren. Dus wat dat betreft valt het inderdaad wel mee.
Waar ik de film wel expliciet in vond is de rauwe manier waarop de seks gebracht werd. Het is meer de suggestie dan de daadwerkelijke beelden. Vooral die scene waarin de hoofdfiguur als klein ventje dat geestelijk gehandicapte jochie begon te trekken en pijpen terwijl hij daar bloedend op de grond lag, was wel een ''wat ben ik blij dat ik mijn eten al op heb''-moment, al zag je verder niets.
Maar dat was een goed iets, het betekende dat het aankwam, en dat was de bedoeling waarschijnlijk ook.
  Moderator zondag 4 september 2005 @ 13:56:51 #4
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_30257051
Zeker een indrukwekkende film en voor mij ook de beste film van het jaar tot nu toe.

Erg goeie cast ook...zo'n soort film staat of valt toch echt met de acteerprestaties en die zijn dik in orde. De grote verrassing vond ik ook Joseph Gordon-Levitt, die ik tot nu toe alleen kende van 3rd Rock from the Sun en van films als Halloween H20 en 10 Things I Hate About You.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 4 september 2005 @ 17:20:06 #5
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_30262747
Ah, ja, ik begrijp het. Expliciet in uitdragingen... weinig misverstanden over hoe en wat.

Had wel wat meer aandacht mogen krijgen in de pers enzo, vind ik... ik las erover in de filmkrant, en een stukje in de preview meen ik, of in een bijlage van een krant, maar iets meer had er wel over mogen worden gezegd.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_30278643
quote:
Op zondag 4 september 2005 13:56 schreef Mike het volgende:
Zeker een indrukwekkende film en voor mij ook de beste film van het jaar tot nu toe.
Gelukkig, weer iemand die ervan heeft mogen genieten.
Wat is er toch met deze film aan de hand? Heeft echt geen hond em gezien of heeft de rest van de wereld niets met deze film?

Ik had toch oprecht verwacht dat er wel wat meer waardering te vinden zou zijn voor zo'n prachtige film.
pi_30289840
Het is echt een filmhuisfilm, volgens mij. Ik heb er paar weken geleden een review over gelezen in de Volkskrant en die waren er ook enthousiast over.
Ik vond het ook een erg goeie film, het heeft heel veel indruk op me gemaakt. Ik wist helemaal niks over deze film (had hem eigenlijk lukraak ergens van internet afgeplukt) en dan komt het wel even rauw op je dak, maar ik heb wel af en toe met open mond zitten kijken.
pi_30341442
Ja, je moet hem niet in een enorme zaal zien.

Ik vind hem zeer sterk. Goede acteurs. Karakters zijn zo goed weggezet, dat ze in één oogopslag herkenbaar zijn. Af en toe zat ik wel te denken waar de acteur van Neil me bekend van voor kwam, maar dat zegt Mike hierboven al.

Lamon zei het ook al. Het is een film die 'observeert'. Niets meer, niets minder.
pi_30341751
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 03:52 schreef wonderer het volgende:
Vooral mooi hoe twee jongens die hetzelfde hebben meegemaakt, toch zo erg verschillend op de situatie reageren.
Hier even dieper op inhakend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 7 september 2005 @ 01:24:17 #10
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_30341839
Uit Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV:
quote:
Op woensdag 7 september 2005 01:20 schreef Tijn het volgende:
Mysterious Skin (2004). Wow. Wat een goeie film. En wat knap om zo'n dramatisch verhaal te vertellen zonder daarbij overdreven sentimenteel te worden of je een mening door je strot te duwen. Topfilm.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 23:26:01 #11
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_31101111
Erg goede film inderdaad, geen eenvoudig onderwerp, maar hij gaat nergens uit de bocht. Erg netjes. Één van de betere films van de laatste tijd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_31101754
quote:
Op woensdag 7 september 2005 01:19 schreef Seborik het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door Gorro op 01-10-2005 23:50:53 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_31102139
Grappig, ik had deze film uiteraard meteen gepreordered op Play., en nu staat er in mijn bestellijstje als bijvoeging ''Gay interest".
Ik snap dat soort gelul nooit. Homoseksuelen hoeven toch niet perse van homoseksueel getinte films te houden? En als ze dat wel doen, dan zijn ze toch wel in staat die films zelf te vinden?
En aangezien dit gewoon een vreselijk goede film is voor iedereen, ongeacht seksuele voorkeur, is het een beetje een infantiele bijvoeging wat mij betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lamon op 02-10-2005 00:29:53 ]
pi_31102505
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 00:00 schreef Lamon het volgende:
Grappig, ik had deze film uiteraard meteen gepreordered op Play., en nu staat er in mijn bestellijstje als bijvoeging ''Gay interest".
Ik snap dat soort gelul nooit. Homoseksueelen hoeven toch niet perse van homoseksueel getinte films te houden? En als ze dat wel doen, dan zijn ze toch wel in staat die films zelf te vinden?
En aangezien dit gewoon een vreselijk goede film is voor iedereen, ongeacht seksueele voorkeur, is het een beetje een infantiele bijvoeging wat mij betreft.
Volgens mij zet Play bij elke film met een homoseksueel thema dat het Gay Interest is. Maar je hebt gelijk, iedereen zou deze film gewoon moeten zien.
pi_34075074
Bah, wat heeft deze film toch weinig aandacht mogen genieten vorig jaar.
Terwijl het argumentabel toch misschien wel 1 van de beste films van het jaar was.

Dus nog even een wanhoopsschopje om het af te maken.
  zondag 15 januari 2006 @ 04:01:53 #16
85962 ioko
I Appear Missing
pi_34075135
Vind de cast toch niet echt onbekend, Michelle Trachtenberg is toch ook nogal bekend van Buffy....
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_34081720
quote:
Op zondag 15 januari 2006 04:01 schreef ioko het volgende:
Vind de cast toch niet echt onbekend, Michelle Trachtenberg is toch ook nogal bekend van Buffy....
Wel bekend, maar over het algemeen niet echt geliefd. Dawn
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 15 januari 2006 @ 14:16:38 #18
85962 ioko
I Appear Missing
pi_34082673
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wel bekend, maar over het algemeen niet echt geliefd. Dawn
Daar had ik het ook niet over . Maar TS zegt dat de cast onbekend is, en dat vind ik wel mee vind vallen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 16 januari 2006 @ 17:33:16 #19
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_34127334
Ik vond het ook een goeie film en op een bepaalde manier ook spannend, niet te langzaam qua tempo, niet sentimenteel, geloofwaardig geacteerd en realistisch op een normale, rustige manier.
Zeker een aanrader, alhoewel ik vrees dat ie idd in de filmhuishoek terecht komt, terwijl ie in feite door veel meer mensen gewoon bekeken kan worden. Ik betwijfel of ie bij het grote publiek zal aanslaan en dat is eigenlijk heel erg jammer!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  maandag 16 januari 2006 @ 22:24:35 #20
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_34139981
Ik wil deze film heel erg graag zien, al ben ik vanwege de materie ook ernstig huiverig. Maar ik denk dat het deze week wel een keer gaat gebeuren.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 16 januari 2006 @ 22:28:57 #21
67640 SaintOfKillers
pi_34140177
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:24 schreef Verbal het volgende:
Ik wil deze film heel erg graag zien, al ben ik vanwege de materie ook ernstig huiverig. Maar ik denk dat het deze week wel een keer gaat gebeuren.

V.
Gewoon kijken, zeg dat ik het heb gezegd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 16 januari 2006 @ 22:30:21 #22
136 V.
pi_34140235
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:28 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Gewoon kijken, zeg dat ik het heb gezegd.
Tegen wie?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 16 januari 2006 @ 22:33:16 #23
67640 SaintOfKillers
pi_34140369
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:30 schreef Verbal het volgende:

[..]

Tegen wie?

V.
Ja, denk daar maar eens over na.

Daarmee suggereer ik op subtiele wijze een diepgang die ik eigenlijk niet bezit.... maar de film wel

-edit-

Kijk, BS zegt het ook: Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXII
  maandag 16 januari 2006 @ 22:35:31 #24
136 V.
pi_34140477
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:33 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, denk daar maar eens over na.

Daarmee suggereer ik op subtiele wijze een diepgang die ik eigenlijk niet bezit.... maar de film wel
You lost me completely

Maar gewoon kijken zal het voor mij niet worden, vrees ik.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 16 januari 2006 @ 22:38:21 #25
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_34140623
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:35 schreef Verbal het volgende:

[..]

You lost me completely

Maar gewoon kijken zal het voor mij niet worden, vrees ik.

V.
Ik weet niet of je op de een of andere manier (over)gevoelig bent voor de materie, maar in principe is alles vrij gemakkelijk te verteren (voor een doorgewinterde filmkijker). Het valt allemaal best mee.

Buiten dat is het gewoon een heel sterke film.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')