abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30121083
Wow, een film die werkelijk alles tegen zich heeft. Afgeladen met onaangename beelden van pedofilie en homoseksualiteit, relatief onbekende acteurs en actrices (op Elisabeth Shue als sympathieke doch onwetende moeder na), en de hoofdrolspeler speelde ooit jaren in de serie 3rd Rock from the Sun (die ik nauwelijks heb gevolgd overigens). Het enige wat de film op papier meeheeft is een erg goede soundtrack.

In praktijk, 1 van de mooiste films die ik dit jaar gezien heb.
De soms expliciete homoseksuele scenes zijn niet leuk om naar te kijken, maar de intensiteit van het verhaal is genoeg om het te accepteren.
Het wegblijven van een moralistische vinger en het bijna surreele einde maken de film een bijna perfect kunstwerk van extreme maar reeele levensschetsen en emoties.

De film wordt nergens pretentieus, maar blijft rauw en eerlijk, hoe absurd de gebeurtenissen en gedachtenkronkels van de karakters ook worden.
En dat is meteen de grootste prestatie van de film, confronterend, kunstzinnig en emotioneel tegelijk zijn, zonder net te doen alsof je naar iets intellectueels of overdreven artsy aan het kijken bent.

Een must voor iedere filmliefhebber die films kijkt omdat hij/zij van films houdt, zonder dat nare "kijk ons eens smaak hebben"-sfeertje er omheen.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 03:52:55 #2
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_30121095
Toevallig pas gezien en ik vond hem erg mooi. Realistisch zonder het echt van de schokkende beelden te moeten hebben. Ik vond het niet erg expliciet, trouwens, maar dat kan aan mij liggen.

Vooral mooi hoe twee jongens die hetzelfde hebben meegemaakt, toch zo erg verschillend op de situatie reageren.

Ja, zeker een aanrader.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_30148521
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 03:52 schreef wonderer het volgende:
Ik vond het niet erg expliciet, trouwens, maar dat kan aan mij liggen.
Nee hoor. Ik denk dat expliciet gewoon op verschillende manieren uitgelegd kan worden. Er zit op zich niet veel naakt in en de seksuele interacties zijn zo gefilmd dat het zomaar opgenomen zou kunnen zijn, zonder dat de acteurs ook maar in dezelfde kamer waren. Dus wat dat betreft valt het inderdaad wel mee.
Waar ik de film wel expliciet in vond is de rauwe manier waarop de seks gebracht werd. Het is meer de suggestie dan de daadwerkelijke beelden. Vooral die scene waarin de hoofdfiguur als klein ventje dat geestelijk gehandicapte jochie begon te trekken en pijpen terwijl hij daar bloedend op de grond lag, was wel een ''wat ben ik blij dat ik mijn eten al op heb''-moment, al zag je verder niets.
Maar dat was een goed iets, het betekende dat het aankwam, en dat was de bedoeling waarschijnlijk ook.
  Moderator zondag 4 september 2005 @ 13:56:51 #4
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_30257051
Zeker een indrukwekkende film en voor mij ook de beste film van het jaar tot nu toe.

Erg goeie cast ook...zo'n soort film staat of valt toch echt met de acteerprestaties en die zijn dik in orde. De grote verrassing vond ik ook Joseph Gordon-Levitt, die ik tot nu toe alleen kende van 3rd Rock from the Sun en van films als Halloween H20 en 10 Things I Hate About You.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 4 september 2005 @ 17:20:06 #5
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_30262747
Ah, ja, ik begrijp het. Expliciet in uitdragingen... weinig misverstanden over hoe en wat.

Had wel wat meer aandacht mogen krijgen in de pers enzo, vind ik... ik las erover in de filmkrant, en een stukje in de preview meen ik, of in een bijlage van een krant, maar iets meer had er wel over mogen worden gezegd.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_30278643
quote:
Op zondag 4 september 2005 13:56 schreef Mike het volgende:
Zeker een indrukwekkende film en voor mij ook de beste film van het jaar tot nu toe.
Gelukkig, weer iemand die ervan heeft mogen genieten.
Wat is er toch met deze film aan de hand? Heeft echt geen hond em gezien of heeft de rest van de wereld niets met deze film?

Ik had toch oprecht verwacht dat er wel wat meer waardering te vinden zou zijn voor zo'n prachtige film.
pi_30289840
Het is echt een filmhuisfilm, volgens mij. Ik heb er paar weken geleden een review over gelezen in de Volkskrant en die waren er ook enthousiast over.
Ik vond het ook een erg goeie film, het heeft heel veel indruk op me gemaakt. Ik wist helemaal niks over deze film (had hem eigenlijk lukraak ergens van internet afgeplukt) en dan komt het wel even rauw op je dak, maar ik heb wel af en toe met open mond zitten kijken.
pi_30341442
Ja, je moet hem niet in een enorme zaal zien.

Ik vind hem zeer sterk. Goede acteurs. Karakters zijn zo goed weggezet, dat ze in één oogopslag herkenbaar zijn. Af en toe zat ik wel te denken waar de acteur van Neil me bekend van voor kwam, maar dat zegt Mike hierboven al.

Lamon zei het ook al. Het is een film die 'observeert'. Niets meer, niets minder.
pi_30341751
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 03:52 schreef wonderer het volgende:
Vooral mooi hoe twee jongens die hetzelfde hebben meegemaakt, toch zo erg verschillend op de situatie reageren.
Hier even dieper op inhakend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 7 september 2005 @ 01:24:17 #10
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_30341839
Uit Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV:
quote:
Op woensdag 7 september 2005 01:20 schreef Tijn het volgende:
Mysterious Skin (2004). Wow. Wat een goeie film. En wat knap om zo'n dramatisch verhaal te vertellen zonder daarbij overdreven sentimenteel te worden of je een mening door je strot te duwen. Topfilm.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 23:26:01 #11
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_31101111
Erg goede film inderdaad, geen eenvoudig onderwerp, maar hij gaat nergens uit de bocht. Erg netjes. Één van de betere films van de laatste tijd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_31101754
quote:
Op woensdag 7 september 2005 01:19 schreef Seborik het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door Gorro op 01-10-2005 23:50:53 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_31102139
Grappig, ik had deze film uiteraard meteen gepreordered op Play., en nu staat er in mijn bestellijstje als bijvoeging ''Gay interest".
Ik snap dat soort gelul nooit. Homoseksuelen hoeven toch niet perse van homoseksueel getinte films te houden? En als ze dat wel doen, dan zijn ze toch wel in staat die films zelf te vinden?
En aangezien dit gewoon een vreselijk goede film is voor iedereen, ongeacht seksuele voorkeur, is het een beetje een infantiele bijvoeging wat mij betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lamon op 02-10-2005 00:29:53 ]
pi_31102505
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 00:00 schreef Lamon het volgende:
Grappig, ik had deze film uiteraard meteen gepreordered op Play., en nu staat er in mijn bestellijstje als bijvoeging ''Gay interest".
Ik snap dat soort gelul nooit. Homoseksueelen hoeven toch niet perse van homoseksueel getinte films te houden? En als ze dat wel doen, dan zijn ze toch wel in staat die films zelf te vinden?
En aangezien dit gewoon een vreselijk goede film is voor iedereen, ongeacht seksueele voorkeur, is het een beetje een infantiele bijvoeging wat mij betreft.
Volgens mij zet Play bij elke film met een homoseksueel thema dat het Gay Interest is. Maar je hebt gelijk, iedereen zou deze film gewoon moeten zien.
pi_34075074
Bah, wat heeft deze film toch weinig aandacht mogen genieten vorig jaar.
Terwijl het argumentabel toch misschien wel 1 van de beste films van het jaar was.

Dus nog even een wanhoopsschopje om het af te maken.
  zondag 15 januari 2006 @ 04:01:53 #16
85962 ioko
I Appear Missing
pi_34075135
Vind de cast toch niet echt onbekend, Michelle Trachtenberg is toch ook nogal bekend van Buffy....
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_34081720
quote:
Op zondag 15 januari 2006 04:01 schreef ioko het volgende:
Vind de cast toch niet echt onbekend, Michelle Trachtenberg is toch ook nogal bekend van Buffy....
Wel bekend, maar over het algemeen niet echt geliefd. Dawn
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 15 januari 2006 @ 14:16:38 #18
85962 ioko
I Appear Missing
pi_34082673
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

Daar had ik het ook niet over . Maar TS zegt dat de cast onbekend is, en dat vind ik wel mee vind vallen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 16 januari 2006 @ 17:33:16 #19
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_34127334
Ik vond het ook een goeie film en op een bepaalde manier ook spannend, niet te langzaam qua tempo, niet sentimenteel, geloofwaardig geacteerd en realistisch op een normale, rustige manier.
Zeker een aanrader, alhoewel ik vrees dat ie idd in de filmhuishoek terecht komt, terwijl ie in feite door veel meer mensen gewoon bekeken kan worden. Ik betwijfel of ie bij het grote publiek zal aanslaan en dat is eigenlijk heel erg jammer!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  maandag 16 januari 2006 @ 22:24:35 #20
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_34139981
Ik wil deze film heel erg graag zien, al ben ik vanwege de materie ook ernstig huiverig. Maar ik denk dat het deze week wel een keer gaat gebeuren.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 16 januari 2006 @ 22:28:57 #21
67640 SaintOfKillers
pi_34140177
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:24 schreef Verbal het volgende:
Ik wil deze film heel erg graag zien, al ben ik vanwege de materie ook ernstig huiverig. Maar ik denk dat het deze week wel een keer gaat gebeuren.

V.
Gewoon kijken, zeg dat ik het heb gezegd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 16 januari 2006 @ 22:30:21 #22
136 V.
pi_34140235
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:28 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Gewoon kijken, zeg dat ik het heb gezegd.
Tegen wie?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 16 januari 2006 @ 22:33:16 #23
67640 SaintOfKillers
pi_34140369
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:30 schreef Verbal het volgende:

[..]

Tegen wie?

V.
Ja, denk daar maar eens over na.

Daarmee suggereer ik op subtiele wijze een diepgang die ik eigenlijk niet bezit.... maar de film wel

-edit-

Kijk, BS zegt het ook: Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXII
  maandag 16 januari 2006 @ 22:35:31 #24
136 V.
pi_34140477
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:33 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, denk daar maar eens over na.

Daarmee suggereer ik op subtiele wijze een diepgang die ik eigenlijk niet bezit.... maar de film wel
You lost me completely

Maar gewoon kijken zal het voor mij niet worden, vrees ik.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 16 januari 2006 @ 22:38:21 #25
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_34140623
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:35 schreef Verbal het volgende:

[..]

You lost me completely

Maar gewoon kijken zal het voor mij niet worden, vrees ik.

V.
Ik weet niet of je op de een of andere manier (over)gevoelig bent voor de materie, maar in principe is alles vrij gemakkelijk te verteren (voor een doorgewinterde filmkijker). Het valt allemaal best mee.

Buiten dat is het gewoon een heel sterke film.
  maandag 16 januari 2006 @ 22:42:16 #26
136 V.
pi_34140818
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:38 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ik weet niet of je op de een of andere manier (over)gevoelig bent voor de materie,
Jah, dat ben ik, maar da's meteen ook voor mij de reden om die film als must see te beschouwen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_34140851
Zeer goede film, maar ik hield er wel een k*tgevoel aan over. Brrr
  maandag 16 januari 2006 @ 22:46:26 #28
67640 SaintOfKillers
pi_34141061
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

Jah, dat ben ik, maar da's meteen ook voor mij de reden om die film als must see te beschouwen.

V.
Hij heeft enkele minder aangename momenten, maar als de film één ding is, dan is het wel integer.
  maandag 16 januari 2006 @ 23:02:37 #29
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34141814
Mooie film, al vond ik dat sommige draadjes los bleven bungelen. Bijvoorbeeld de verhaallijn van de hoofdrolspeler en de vrouw die door aliens ontvoerd dacht te zijn geweest.

Ik begreep ook de functie van het meisje (het meisje dat met die twee jongens optrok en ook meeging naar NY meen ik) niet helemaal.

MAAR: wél een geweldig indrukwekkende film!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34147952
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Lezend begrijpend concludeer ik dat je dus een verleden van misbruik hebt.
Ik denk dat de film als herkenningsgegeven indrukwekkend zal zijn, alleen weet wel dat de film geen conclusies trekt of echte oordelen velt.
Het beschrijft de situatie en mogelijke gevolgen, en daar houdt het ook meteen op.
Dat maakt de film ook zo rauw, mooi en eerlijk.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 10:23:55 #31
136 V.
pi_34151775
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 02:26 schreef Lamon het volgende:

[..]

Lezend begrijpend concludeer ik dat je dus een verleden van misbruik hebt.
Jij gaat door voor de koelkast.
quote:
Ik denk dat de film als herkenningsgegeven indrukwekkend zal zijn, alleen weet wel dat de film geen conclusies trekt of echte oordelen velt.
Ik wil hem juist graag zien (met mijn vriendin) omdat ik juist heb gelezen dat de film gaat over de enorme impact die misbruik kan hebben op je latere leven. Op dit moment ben ik zelf bezig met de verwerking, en ik vind het werkelijk onvoorstelbaar hoe ingrijpend mijn ervaring in vrijwel alle aspecten van mijn leven heeft ingegrepen. Maar ik moet het kijken naar deze film niet plannen vlak voor ik op een feestje wordt verwacht, vrees ik.
quote:
Het beschrijft de situatie en mogelijke gevolgen, en daar houdt het ook meteen op. Dat maakt de film ook zo rauw, mooi en eerlijk.
En meer hoeft ook niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_34212189
Hmm, ik vond 'm zelf niet zo speciaal eigenlijk. Had hetzelfde bij Crash, hoog cijfer op IMDB enzo maar ik vind 't maar normale filmpjes...
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:12:17 #33
136 V.
pi_34486963
Nou, ik heb hem inmiddels bijna een week liggen. Ben nog niet verder gekomen dan de trailer, en toen zat ik al te janken. Dat belooft veel goeds

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:16:17 #34
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_34487077
Eigenlijk best jammer dat je het thema van de film al weet, Verbal. Want daar achter komen is ook een gedeelte van de film.
pi_34487581
*voegt toe aan DVD wishlist*
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:13:39 #36
136 V.
pi_34488921
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:16 schreef Tijn het volgende:
Eigenlijk best jammer dat je het thema van de film al weet, Verbal. Want daar achter komen is ook een gedeelte van de film.
Van eigenlijk alle films weet ik van tevoren het thema al, hoor
Zelfs van Million Dollar Baby, hoewel ik daar wel een beetje van baalde.

Maar zonder dat ik het thema had geweten had ik misschien wel niet eens naar die film omgekeken, wetende dat hij van Araki is.

Het is alleen wel vrij confronterend. Zo heb ik ook Capturing the Friedmans en The Woodsman liggen. Al maaaaanden. Nog niet gezien.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:36:33 #37
136 V.
pi_34543955
Ik heb hem inmiddels helemaal gezien.

*stil*

Mooi...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_34546156
vorige week ook gezien op dvd

impressive en mooi waren mijn gedachten
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:56:28 #39
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_34553142
Ik heb deze film vorig jaar mogen zien tijdens het Filmfestival Rotterdam, waar ie werd vertoond als winnaar van de MovieZone Award. Erg indrukwekkend. Onbegrijpelijk dat de film zo weinig aandacht heeft gekregen.
pi_34568447
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:56 schreef Trainspotter het volgende:
Onbegrijpelijk dat de film zo weinig aandacht heeft gekregen.
Misschien is het een laatbloeier.
In dit topic zitten gelukkig nog steeds mensen die de film nu alsnog voor het eerst zien.

Ik zou het niet geheel onterecht vinden als deze film ooit nog eens in de IMDB top 250 zou komen, er zitten twijfelachtigere films tussen.
Jammer dat het zwaartepunt in die ranglijst nog steeds bepaald wordt door de lui die op spamachtige wijze dwangmatig op iedere film moeten stemmen.
IMDB is nogal dom en kortzichtig wat die regel aangaat.
  maandag 6 februari 2006 @ 15:53:47 #41
136 V.
pi_34796625
Dus... Gisteren de film in zijn geheel nog eens bekeken met mijn vriendin (de eerste keer was in delen en in mijn eentje). Ik moet zeggen dat de mokerslag dit keer harder binnenfietste bij me. Vanochtend werd ik echt wakker met het gevoel alsof ik een pak slaag had gekregen (pijn in allerlei spieren en zo).

Nog nooit een film gehad waar ik fysiek zo op reageerde. Maar het maakte ook voor mijn vriendin nogal wat dingen duidelijk (en voor mij ook trouwens) dan ik zelf zou kunnen vertellen.

Nog steeds zwaar onder de indruk.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 februari 2006 @ 17:34:52 #42
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_34870658
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

hey don't diss Michelle Trachtenberg. Geweldig leuke actrice. en een moppie.

Maar ontopic. Fantastische film. Had er vorig jaar over gelezen maar gezien ik nooit zo onder de indruk was van Joseph Gordon Levitt heb ik destijds niet gekeken. Maar na dat beste film van 2005 lijstje had ik heb toch gedownload om te kijken wat het was. Ik was vervolgens zwaar onder de indruk. Heb hem nu dus ook op DVD en loop iedereen aan te raden hem te gaan kijken.
The Light Is Leaving Us All
pi_36219003
Zo, de film net gezien. Ik had er nog nooit van gehoord, maar hij is inderdaad belachelijk sterk, goed. De eerste film in jaren die mij raakt, iets met me doet, sinds Dombo. Nou ja, op een emotioneel niveau. Absoluut geen film waar ik lachend bij kon zitten om de vieze dingen die gebeurden, op het moment waarop hij voor het eerst klaarkwam na natuurlijk .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_36219179
Ik vond m niet shockerend maar gewoon niet leuk, als in.. het onderwerp is ongezellig [ ]
net zoals het niet leuk is om naar iemand te kijken die zit te schijten
pi_36219301
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:51 schreef DrDentz het volgende:
Ik vond m niet shockerend maar gewoon niet leuk, als in.. het onderwerp is ongezellig [ ]
net zoals het niet leuk is om naar iemand te kijken die zit te schijten
Het genre heet drama
-Rabia Al-Basri
pi_36219359
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 17:34 schreef Zeitgeist het volgende:

hey don't diss Michelle Trachtenberg. Geweldig leuke actrice. en een moppie.
Ojee een Dawn fan
-Rabia Al-Basri
pi_36219420
Mja je snapt niet wat ik bedoel, ik kick daar gewoon niet op, ik ben niet de doelgroep [wist ook niet wat het was voordat ik 'm ging kijken]
Kan wel een goede film zijn hoor
pi_36219482
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:59 schreef DrDentz het volgende:
Mja je snapt niet wat ik bedoel, ik kick daar gewoon niet op, ik ben niet de doelgroep [wist ook niet wat het was voordat ik 'm ging kijken]
Kan wel een goede film zijn hoor
Je komt duidelijk over hoor
-Rabia Al-Basri
pi_36219508
Gelukkig maar! Net zoals ik nooit een cd van Evanescence zou kopen
pi_36219828
SPOILER
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:27:51 #51
136 V.
pi_36223305
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:21 schreef NiteSpeed het volgende:
SPOILER
Tsja, gek genoeg deed die scène mij juist weer het minst.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:42:37 #52
124676 RobertoCarlos
pi_36248323
quote:
Tsja, gek genoeg deed die scène mij juist weer het minst.

V.
Mij ook niet, al zat ik wel de hele tijd te wachten tot zoiets zou gebeuren. Het was voor mij veel interessanter om te zien hoe de dingen lopen en soms bij elkaar komen.
pi_36248562
een van de mooiste film dat ik heb gezien...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:57:26 #54
136 V.
pi_36248939
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:42 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Mij ook niet, al zat ik wel de hele tijd te wachten tot zoiets zou gebeuren.
Mja...
SPOILER
V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_36251104
Heb em gezien in een soort melige vage bui doordat de mensen waarmee ik was en ikzelf, er totaal niet op gerekend dat het zo'n film was. (Niemand had ooit van die film gehoord.. ).

Wel jammer, want als je er later over na gaat denken.. was het gewoon een tering goeie film.
Hand in Hand.
"He who does'nt understand history is doomed to repeat it."
pi_36251766
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:51 schreef Soul_Survivor het volgende:
Heb em gezien in een soort melige vage bui doordat de mensen waarmee ik was en ikzelf, er totaal niet op gerekend dat het zo'n film was. (Niemand had ooit van die film gehoord.. ).
Je gaat me toch niet vertellen dat jullie zo melig waren dat jullie om de film gelachen hebben?
Daar kan ik me echt geen voorstelling bij maken.

Ik krijg al een brok in mijn keel als ik alleen de end credits van Sigur Ros opzet..
pi_36251941
Sigur Rós was erg treffend op het einde. De finishing touch inderdaad. Dat stukje met het vuurwerk vond ik wel hilarisch en schokkend tegelijk trouwens. Keihard gelachen om daarna meteen vol afschuw naar zijn lippen te kijken .
  woensdag 22 maart 2006 @ 01:02:26 #58
136 V.
pi_36252849
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:11 schreef Lamon het volgende:

Ik krijg al een brok in mijn keel als ik alleen de end credits van Sigur Ros opzet..
Lamon, ik heb de soundtrack ook, maar daar staat het 'hoofdthema' dus niet op Weet jij hoe het heet en van wie het is? Ik bedoel het muziekje als Neil door 's avonds door de stad gaat rennen, als hij zijn ontmoeting met die aids-patiënt heeft gehad.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_36253211
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 01:02 schreef Verbal het volgende:

[..]

Lamon, ik heb de soundtrack ook, maar daar staat het 'hoofdthema' dus niet op Weet jij hoe het heet en van wie het is? Ik bedoel het muziekje als Neil door 's avonds door de stad gaat rennen, als hij zijn ontmoeting met die aids-patiënt heeft gehad.

V.
Is dat niet gewoon een voortzetting op gitaar van neil's theme by harold budd?
Ik kan echt niets vinden, dus ik vraag me af of het wel een apart nummer is.
pi_36253486
Het outro nummer is dit:

Sigur Rós - Untitled Three

Het album heet letterlijk ( )
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:18:31 #61
136 V.
pi_36256542
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 01:31 schreef Lamon het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon een voortzetting op gitaar van neil's theme by harold budd?
Ik kan echt niets vinden, dus ik vraag me af of het wel een apart nummer is.
Wellicht een voortzetting, maar er zit meer tempo en pit in, en ik vond het hartstikke mooi. De rest is ook mooi, maar slomer.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_36259175
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:11 schreef Lamon het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat jullie zo melig waren dat jullie om de film gelachen hebben?
Daar kan ik me echt geen voorstelling bij maken.

Ja nja niemand wist wat van de film te verwachten.. en 1 jongen had het uitgekozen.. dus tja toen al die homo scenes kwamen.. dan weet je het wel
Hand in Hand.
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:03:50 #63
136 V.
pi_36261402
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:46 schreef Soul_Survivor het volgende:

[..]

Ja nja niemand wist wat van de film te verwachten.. en 1 jongen had het uitgekozen.. dus tja toen al die homo scenes kwamen.. dan weet je het wel
Nee, dan weet ik het niet, eerlijk gezegd

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_36284940
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:03 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee, dan weet ik het niet, eerlijk gezegd

V.
O, dat is dan jammer.
Hand in Hand.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 08:24:04 #65
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_36347956
Ik had de film al een tijd in huis maar op de een of andere manier heeft het lang op zich laten wachten voordat ik ging kijken.
En da's jammer. Ik had het eerder moeten doen. Het is een bijzonder mooie film die duidelijk laat zien hoe een verleden op verschillende manieren een uitwerking op de toekomst kan hebben en hoe ieder het verleden verwerkt of juist niet.

Van Joseph Gordon-Levitt (Neil McCormickvond ik ten tijde van "3rd rock from the sun" dat hij een bijzonder zwakke acteur was. Dat beeld heeft hij met deze film finaal van tafel kunnen vegen.

Jammer dat de film te weinig aandacht heeft gekregen.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_37939831
Een schopje, omdat er nog steeds mensen zijn die de film niet gezien hebben, en dat gewoon vreselijk zonde is.
pi_38037436
Geweldige film! Heb het eigenlijk al een tijdje terug gezien en het is echt een topper. Er wordt echt sterk in geacteerd en naar mijn mening zitten er geen zwakke momenten in. Ik had nooit verwacht dat Joseph Gordon-Levitt in zulke films zou acteren, dacht dat hij toch meer voor de blockbuster-producties zou gaan. Het einde vind ik wel mooi gedaan eigenlijk
SPOILER
  zondag 21 mei 2006 @ 09:11:22 #68
124676 RobertoCarlos
pi_38039309
quote:
Op zondag 21 mei 2006 01:53 schreef hydraulix het volgende:
SPOILER
Ben ik dan weer niet mee eens.
SPOILER
  zondag 21 mei 2006 @ 10:30:13 #69
136 V.
pi_38039920
quote:
Op zondag 21 mei 2006 01:53 schreef hydraulix het volgende:
Ik had nooit verwacht dat Joseph Gordon-Levitt in zulke films zou acteren, dacht dat hij toch meer voor de blockbuster-producties zou gaan.
Integendeel, hij lijkt de indpendent-smaak te pakken te hebben: Brick.

Heeeeel erg benieuwd naar

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 3 mei 2009 @ 23:14:17 #70
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_68639213
quote:
Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Misschien niet.

Ik heb hem net ook gezien. Omdat ik alles van Gregg Araki tot nu toe geweldig vond had ik 'm nietsvermoedend gekocht en in de speler gegooid voor bij de spare ribs. What was I thinking.

Kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n disturbing film heb gezien, en ik ga er nog wel prat op dat ik zelfs de meest dramatische en "moeilijke" films goed weet te verteren en op waarde te schatten, hoe oncomfortabel ze ook zijn. Maar deze was toch wel echt dramatisch te noemen.
SPOILER
Al met al een goed gemaakte film met een goed verhaal, die wel het effect had dat waarschijnlijk bedoeld is... Maar wel extreem hoog op de schaal van discomfort. Te hoog voor mij en dat zegt wel iets.

Ik zou het niemand aandoen deze film aan te raden, hoewel het toch wel een must see is, I guess...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 3 mei 2009 @ 23:18:20 #71
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_68639359
Weet iemand trouwens de betekenis van de titel? Ik weet dat het een verfilming is van een boek, dus waarschijnlijk wordt het in 't boek wel duidelijk, maar ik heb het in de film dan even gemist.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 3 mei 2009 @ 23:26:31 #72
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_68639701
ik kan deze film zeer waarderen
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  zondag 3 mei 2009 @ 23:53:00 #73
136 V.
pi_68640766
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:18 schreef eleusis het volgende:
Weet iemand trouwens de betekenis van de titel? Ik weet dat het een verfilming is van een boek, dus waarschijnlijk wordt het in 't boek wel duidelijk, maar ik heb het in de film dan even gemist.
Ik heb er twee gelezen: de ene is dat mensen die door een ontvoering door buitenaardse wezens rare kleine littekentjes hebben, een 'mysterieuze huid', en deze twee jongens zijn natuurlijk ook 'getekend', eentje denkt dus ontvoerd te zijn.

De andere is dat de jongens langzaam ontdekken hoe ze zijn geworden zoals ze zijn en waarom. M.a.w. hoe ze in hun 'mysterieuze' vel zijn komen te zitten.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 3 mei 2009 @ 23:54:10 #74
136 V.
pi_68640810
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:14 schreef eleusis het volgende:

[..]

Misschien niet.
Ik vind van wel. Deze film kan niet genoeg bediscussieerd worden.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_68644604
...en als je de film gezien hebt, is een simpel youtube filmpje met alleen maar de muziek van het einde al genoeg, om weer kippenvel te krijgen...

pi_78996386
Mag dat wel Verbal, FOK! zegt dat we na 310 dagen moeten nadenken om een van de meest emotionele en mooiste films ooit mogen herdenken.
Maar nee, ik denk dat die muziek gewoon nooit gevonden gaat worden op welk medium dan ook, daar was de film onterecht niet bekend genoeg voor ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lamon. op 10-03-2010 23:30:30 ]
  woensdag 10 maart 2010 @ 23:44:55 #77
136 V.
pi_78997240
Gewoon een schop om hem weer onder de aandacht te krijgen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_78997556
Mysterious Skin

Mysterious Skin was one of the most critically acclaimed films of the summer, and now that it's out on DVD, I've finally gotten around to seeing it. The film follows the lives of two teenagers who were molested by their little league coach ten years prior and are each struggling to deal with the ramifications of what they went through. The film's notable for its structure, which follows two completely different plot line until the very end of the film, when our two main characters finally meet and sort through their issues.

The opening sequence of the film, which contrasts the two boys' abuse experiences is really well done, with a nice use of voiceover to convey narrative information. I love the opening shot with Apple Jacks falling down onto young Neil's head, leaving trails of sugar in their wake as they bounce off his hair. Another really striking image is the UFO over Brian's house, an image that remains unexplained in the rest of the film. Either his whole family had a mass hallucination, or there really was a UFO there. But that UFO serves as a crucial character motivator later in the film, regardless of its reality. The scenes with Neil and the coach were getting close to painfully awkward. You know something bad is going to happen, and it's just a matter of waiting for things to go wrong with the relationship.

The twist that the film puts on the abuse scenario is the fact that Neil actually likes the coach and he never considers himself a victim. Even though his experience clearly caused massive psychological trauma and led to his destructive behavior patterns, Neil finds that he never was able to find someone who would make him feel the way that the coach did, though he is not reticent in seeking out that love.

In the present, the film splits into two parallel narrative tracks, following Neil and Brian seperately. The two stories have quite disparate tones, but I think they work well together, and in light of the finale, it's clear that the film needs both stories to have its full impact. Neil's story is the more serious and developed, following his journeys as a male prostitute. His best friend is Wendy, played by Michelle Trachtenberg, and I'm really glad to see that she's choosing challenging roles in her post-Buffy days. Of all the actors from the show, she's done the most quality work, between this and her all too brief turn on Six Feet Under. She's good here, but is firmly in a supporting role, used to show us more of Neil and help us understand him. I really like their discussion in front of the movie screen, the idea that they would want to watch a movie of their lives that ends with them standing in front of the screen is definitely something I could see myself saying.

Concurrently we follow a slightly goofier plot with Brian and his investigations into UFO culture. Now, we already know that he was not abducted by a UFO, that it's actually the coach, which changes the way that we view these scenes. Brian's arc is his struggle to finally face what happened to him, to clear away the mental blocks that he has built up around the experience. It was good to see Mary Lynn Raskjub, so brilliant on 24, getting some work. She's good here as someone who's quite delusional. If we are to use logic, it would imply that she too was abused, and has masked it behind this story about aliens, but at the same time, it's possible she is telling the truth and Brian sees her zeal as a way to avoid confronting his own issues. The scene where Avalyn comes on to him and he awkwardly rejects her is tough to watch because it's the first time we really witness the extent of the emotional trauma he has suffered.

About halfway through the film Neil heads off to New York and Brian meets up with Eric, Neil's friend. The scenes with Brian and Eric are some of the most fun in the film, as we see Eric gradually move Brian towards the point where he can resolve the issues he has surrounding the abuse experience. We get the sense that Eric is his first real friend, and through their relationship, he gains the courage to stand up to his father and more easily express his feelings. Even though the real torrent of emotion comes at the end of the film, it is his experiences with Eric that allow Brian to finally let go at the end.

In New York we see the at first glamourous life of Neil as a prostitue. The scene where he takes on a john with AIDS is disturbing and has you fearful for the character, who is so self destructive. He has a sheen of invulnerability and can just coast along without concern for the trouble he leaves in his wake and seeing the AIDS victim is like seeing his own future if he's not careful. This invulnerability is completely destroyed in the harrowing confrontation with the man from Brighton Beach who rapes and beat Neil, leaving him bloody and broken. It's a really disturbing scene, the first time that Neil completely loses control of a situation.

The ending of the film is great, as Neil finally acknowledges the damages his actions have done, particularly to Brian. Both Neil and the coach were responsible for what happened to Brian, and that's no an easy thing for Neil to admit. I love the camera move up at the end of the film leaving the two characters crying on the couch, with their pasts finally revealed, the harsh reality torn from the hazy construct of memory. The stories have been destroyed and with only the reality left, they have no choice but to cry, alone in a house that has moved on. Throw in some Sigur Ros and you've got a great ending for a film.

One of the film's greatest successes is its visual style. The camera captures some gorgeous images and the stylization in the memories is striking. Even though the abuse sequences are difficult to watch, they are filmed in a way that works to convey the impact of what is happening, and the restrictions required by the use of such young actors actually ends up helping to create a more stylish depiction of events. I really liked the look of the New York sequences, particularly the stylish bar where Neil 'works,' and also the early 90s goth punk stylings of Wendy and Eric. The music is great as well, with wonderful looping, ethereal guitars adding to the film's beautiful, dreamlike feel, with the Sigur Ros at the end a notable highlight. It's a dark film, but the music manages to make everything palatable, not diminishing the intensity of the impact, but rather placing the viewer in a state where it's acceptable.

Even though it's needed for the story, I think the film does suffer a bit from the divided structure. It's an episodic film and only the two main characters get significant development, the others are all there to serve the needs of the plot. Obviously it's difficult to create a lot of fully fleshed out characters in a 100 minute film, and these aren't grievous offenders on the exposition front, but I'd still have liked to get a bit more insight into what drove Wendy or Eric. Though I guess it's proper that we only see them in relation to Neil or Brian.

The other thing preventing me from fully embracing the film is that the subject matter is difficult. This is a film you respect more than really love, though perhaps like Irreversible, the impact of the violence will lessen on future viewings and it will be easier to watch and enjoy. On the first viewing it's sometimes difficult for me to survey the full impact of a film because I'm anxious about how the narrative will resolve itself, and that was the case here. There were a lot of scenes where the awkwardness made things a bit difficult to watch.

So, on the second viewing I'll make the final decree, but the first viewing definitely proves that this is a top notch film. It uses music and visuals to create a unique mood and supports them with a compelling narrative. A film can make up for a lot of sins if it leaves you with a great ending and that was certainly the case here, the final image was striking and the last scene a great catharsis. This is definitely one of the best films I've seen this year.
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:25:11 #79
136 V.
pi_79007542
Hmmm, mijn zus heeft geprobeerd die muziek uit de trailer te Shazammen, maar die herkent het ook al niet :`(

Verder voor iedereen die hem niet heeft gezien en een keer een film wil zien die ergens over gaat: ZIEN!!!

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_79145409
Deze heb ik inmiddels een jaartje geleden gezien. Zware onderwerpen, maar zeker een prima film.
  zondag 14 maart 2010 @ 21:47:14 #81
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_79146878
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:25 schreef Verbal het volgende:
Hmmm, mijn zus heeft geprobeerd die muziek uit de trailer te Shazammen, maar die herkent het ook al niet :`(
Ik ken de trailer niet, maar de film is gescored door de zeer getalenteerde minimal-ambientcomponist Harold Budd. Ik heb ook de soundtrack, staat het daar niet op? Ik ben al langer een fan van Budd, en zijn lieflijke, rustige atmosferen maken het alleen nog maar extra bizar.
  zondag 14 maart 2010 @ 22:04:57 #82
136 V.
pi_79148041
quote:
Op zondag 14 maart 2010 21:47 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik ken de trailer niet, maar de film is gescored door de zeer getalenteerde minimal-ambientcomponist Harold Budd. Ik heb ook de soundtrack, staat het daar niet op? Ik ben al langer een fan van Budd, en zijn lieflijke, rustige atmosferen maken het alleen nog maar extra bizar.
Nope. Ik heb de soundtrack ook, en de cd van Sigur Ros, waar de eindscènemuziek op staat (die ook niet op de soundtrack staat). . De muziek vanaf 1.17.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 12:55:17 #83
136 V.
pi_81003838
Trouwens net het boek gelezen. Tering, wat goed ook zeg.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_88639363
vanavond ned 2
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 12 november 2010 @ 16:36:29 #85
136 V.
pi_88639735
Allemaal gaan zien!!!

(wordt goddome niet eens genoemd op de digitale tvgids :( )

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_88639812
Komt ie op tv? :)

Mooie kick dan!
pi_88642201
Hij staat trouwens op morgen... :o
pi_88645027
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:04 schreef Lamon. het volgende:
Hij staat trouwens op morgen... :o
das wel heel erg slecht :')
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')