abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78902266
En Ralph Fiennes die weer in een film speelt die de beste film wint !
Deze man trekt oscars aan, alleen helaas niet voor hemzelf.
pi_78902332
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:07 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Vandaar dat op IMDB Avatar ergens tussen de 60-70 zweeft, en The Hurt Locker er nu na al zijn winst niet eens instaat.
net of de Top 250 van IMDb een betrouwbare lijst is Avatar, The Prestige, Fargo, 6th Sense, Wrestler en V for Vendetta zijn alles voorbeelden van goede films, maar bij de beste 250 aller tijden?? Neh, niet volgens mij..
pi_78902465
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:23 schreef Retarded het volgende:

[..]

net of de Top 250 van IMDb een betrouwbare lijst is Avatar, The Prestige, Fargo, 6th Sense, Wrestler en V for Vendetta zijn alles voorbeelden van goede films, maar bij de beste 250 aller tijden?? Neh, niet volgens mij..
Er bestaan geen betrouwbare lijsten, tenzij de genoemde films er over 5 jaar nog in staan.
  maandag 8 maart 2010 @ 19:44:07 #134
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78903420
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:55 schreef Lamon. het volgende:
Het is trouwens ook niet gek om big budget films weg te wuiven, ik heb het zelf met Titanic ook gedaan.
Ik denk gewoon dat er over 5 jaar nog steeds referenties gegeven worden richting Avatar, en dat gaat niet op voor deze winnaar, die heel erg aan de tand des tijds gebonden is.
Maar is tijdloosheid een relevante factor wanneer je nu een prijs uitdeelt? Men geeft in 2010 een prijs voor de film die men in 2010 het beste vond.

Is de oscar voor How Green Was My Valley nu onterecht gebleken omdat The Maltese Falcon en Citizen Kane klassiekers zijn geworden? Ik zou dat alleen onterecht vinden indien de film gewoon stukken slechter bleek dan de tegenstand (wat trouwens niet het geval was), niet omdat de titel me minder zegt. Ik kan perfect begrijpen dat men toen voor HGWMV is gegaan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 8 maart 2010 @ 23:01:17 #135
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78913909
Had de hele show live gezien. Het was idd. niet echt een groot spektakel maar dat is het de laatste jaren sowieso niet.
Het enige waar ik me echt aan heb geergerd waren die Linssen en Martin Koolhoven die echt álles afkraken. Ongeloofelijk, ga dan niet kijken...

Maar goed. De prijzen zelf: tof dat The Hurt Locker heeft gewonnen
De enige grote verassing van was dat Das Weisse Band of Un Prophete niet gewonnen heeft. En jammer dat Sandra Bullock wel won...

Had toch 14 van de 24 goed gegokt
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 maart 2010 @ 23:06:20 #136
862 Arcee
Look closer
pi_78914096
quote:
Wat The Sixth Sense betreft zeer zeker wel.

Maar ja, allemaal een kwestie van meningen en smaak, hè.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 8 maart 2010 @ 23:24:06 #137
44906 merino
World of Sleepers
pi_78914805
quote:

[..]

The Wrestler blasphemy!!
Voor de rest idd geen top250 materiaal nee...
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_78918689
quote:

[..]

dinsdag 9 maart 2010 @ 11:37:27 #139
136 V.
Like tears in rain...
pi_78924124
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:15 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

Zet die V. in je handtekening
n00b

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:39:55 #140
136 V.
Like tears in rain...
pi_78924186
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:15 schreef Stefan het volgende:
Cameron had beeldje voor beste regie verdient, als je 2,6 miljard and counting weet op te halen alleen al in de bios dan ben je gewoon een goede regisseur.
Jij grossiert echt in domme redeneringen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_78924206
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:24 schreef merino het volgende:

[..]

The Wrestler blasphemy!!
Voor de rest idd geen top250 materiaal nee...
Hahaha volgens mij heb jij precies dezelfde filmsmaak als ik
Vond The Wrestler ook echt geniaal!
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:45:04 #142
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78924360
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:39 schreef Verbal het volgende:

[..]

Jij grossiert echt in domme redeneringen

V.
Er wordt gedeneerd dat Avatar alleen 2,7 miljard ophaalde omdat er een overbekend verhaal in zat dat al eerder is verteld: pocahontas. Maar de live action Pocahiontas 'The New World' flopte jammerlijk, dus het is niet alleen het verhaal. Dan 3D: die gimmick is al een jaar lang hot. Dus alleen aan de 3D ligt het ook niet.

Dus al met al is Cameron gewoon een goede regisseur dat hij back 2 back de best bezochte film ter wereld heeft gemaakt. Het verhaal mag dan niet origineel zijn, in ieder geval zit er verhaal in wat The Hurt Locker niet kan zeggen.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:52:14 #143
136 V.
Like tears in rain...
pi_78924611
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:45 schreef Stefan het volgende:

Dus al met al is Cameron gewoon een goede regisseur
Dáár ben ik het niet mee oneens, maar wel met dat hij dat beeldje verdient omdat hij zoveel geld heeft opgehaald... Alsof de film die het meest verdient ook de beste film is

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:01:16 #144
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78924938
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:52 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dáár ben ik het niet mee oneens, maar wel met dat hij dat beeldje verdient omdat hij zoveel geld heeft opgehaald... Alsof de film die het meest verdient ook de beste film is

V.
Nee, want dan had de Hangover ook een prijs moeten krijgen. Had die ook, de grappigste film van 2009. Maar Cameron weet gewoon wat mensen willen beleven in de bios, of het nu Aliens is of Terminator 1 en 2 of Titanic. Maar Avatar zet ook een nieuwe standaard in film kijken, Cameron heeft deze techniek, dus GEEN popups die later zijn toegevoegd, zelf ontwikkeld. Hij wilde het beste en maakte het beste. THL vind ik mooi gemaakt maar er zit verder kop nog staart aan en een boodschap heeft ie ook niet.
pi_78925044
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:01 schreef Stefan het volgende:

[..]

Nee, want dan had de Hangover ook een prijs moeten krijgen. Had die ook, de grappigste film van 2009. Maar Cameron weet gewoon wat mensen willen beleven in de bios, of het nu Aliens is of Terminator 1 en 2 of Titanic. Maar Avatar zet ook een nieuwe standaard in film kijken, Cameron heeft deze techniek, dus GEEN popups die later zijn toegevoegd, zelf ontwikkeld. Hij wilde het beste en maakte het beste. THL vind ik mooi gemaakt maar er zit verder kop nog staart aan en een boodschap heeft ie ook niet.
Werkelijk, hoe groot zijn je oogkleppen
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:07:03 #146
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78925138
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:04 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

Werkelijk, hoe groot zijn je oogkleppen
Je hebt gelijk: De Amerikanen zijn stoere mannen en de moslims zijn mannen die elkaar opblazen met bommen, wil je ook een spannende baan bel 0900 Uncle Sam is OOK een boodschap!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:07:43 #147
8369 speknek
Another day another slay
pi_78925160
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:52 schreef Verbal het volgende:

V.
Hangt er vanaf hoe je beste definieert. Ik ben het met je eens dat een film die veel geld oplevert niet per se goed hoeft te zijn. Maar de film die met grote afstand het meeste geld ooit oplevert, die weet blijkbaar bij zoveel mensen de juiste snaren te bespelen, dat de vraag of Cameron weet hoe je een film in elkaar moet zetten volkomen triviaal wordt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:13:35 #148
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78925326
Overigens zei Bridget dat voorafgaand aan de Hurt Locker in Amerika een leger propagandafilmpje werd gedraaid. Ze zag de film in Amerika.
  Donald Duck held dinsdag 9 maart 2010 @ 12:15:05 #149
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_78925372
De tegenovergestelde boodschap in Avatar zal die film ook wel flink belemmerd hebben in de kansen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_78925435
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:07 schreef speknek het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe je beste definieert. Ik ben het met je eens dat een film die veel geld oplevert niet per se goed hoeft te zijn. Maar de film die met grote afstand het meeste geld ooit oplevert, die weet blijkbaar bij zoveel mensen de juiste snaren te bespelen, dat de vraag of Cameron weet hoe je een film in elkaar moet zetten volkomen triviaal wordt.
Is dat een basis om een oscar te verdienen? Ik heb ook mijn bijdrage gedaan aan de 2,7 miljard maar ik zou het geen terechte winnaar vinden. In zijn geheel vind ik het een mager film jaar en was ik vorig jaar veel meer content met het aanbod.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:26:10 #151
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78925691
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:15 schreef __Saviour__ het volgende:
De tegenovergestelde boodschap in Avatar zal die film ook wel flink belemmerd hebben in de kansen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:30:45 #152
136 V.
Like tears in rain...
pi_78925836
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:01 schreef Stefan het volgende:

[..]

Nee, want dan had de Hangover ook een prijs moeten krijgen. Had die ook, de grappigste film van 2009.
Ik vond hem leuk, maar zo hilarisch als veel mensen hem vinden, vond ik hem zeker niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Donald Duck held dinsdag 9 maart 2010 @ 12:32:53 #153
46149 __Saviour__
pi_78925914
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:26 schreef Stefan het volgende:

[..]

Wat onlosmakelijk verbonden was met de anti-militaire boodschap. De parallel tussen de situatie op Pandora en de werkelijkheid hier is snel getrokken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:35:48 #154
8369 speknek
Another day another slay
pi_78925998
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:17 schreef Godtje het volgende:
Is dat een basis om een oscar te verdienen?
Het is, denk ik, zelfs de meest objectieve en overtuigende basis voor een oscar.
quote:
Ik heb ook mijn bijdrage gedaan aan de 2,7 miljard maar ik zou het geen terechte winnaar vinden. In zijn geheel vind ik het een mager film jaar en was ik vorig jaar veel meer content met het aanbod.
Eens, ik vond Avatar ook niet heel fantastisch.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_78926352
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:07 schreef Stefan het volgende:

[..]

Je hebt gelijk: De Amerikanen zijn stoere mannen en de moslims zijn mannen die elkaar opblazen met bommen, wil je ook een spannende baan bel 0900 Uncle Sam is OOK een boodschap!
Je oogkleppen zijn gigantisch dus
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:54:05 #156
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78926617
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:58 schreef Retarded het volgende:

Sandra Bullock, tja ... vond de film wel goed, en Bullock was goed in de film .. maar wat ik zie van Precious is beter en intenser. Van mij had Sibide mogen winnen, ondanks dat ik Precious niet gezien heb. Bullock's performance was niet oscarwaardig, net als Meryl Streep btw. Julie & Julia was een leuke film hoor, maar absoluut niet oscarwaardig. Ook Helen Mirren was een beetje op automatische piloot. Ze doet waar ze goed in is, maar niet meer dan dat.

Zoals Martin Koolhoven terecht opmerkte in de Oscar nacht: wat Bullock doet in The Blind Side is niet meer dan een truckje (in een trouwens waardeloze film, maar dat terzijde). Vind het onterecht dat ze hiervoor voor een Oscar is genomineerd, laat staan heeft gewonnen.
Wat mij betreft (iig van de films die ik gezien heb) had Carey Mulligan `m moeten. Een weergaloze performance die ze neer zet in een geweldige film.
Maar goed, haar tijd komt ongetwijfeld nog. Zal niet de laatste keer zijn dat ze genomineerd is geweest (hoop ik)
  Moderator dinsdag 9 maart 2010 @ 13:00:38 #157
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_78926817
Ik vond Bullock hartstikke goed in The Blind Side en de Oscar dus volkomen terecht.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:06:44 #158
67640 SaintOfKillers
pi_78927015
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:00 schreef Mike het volgende:
Ik vond Bullock hartstikke goed in The Blind Side en de Oscar dus volkomen terecht.
Dan raad ik ook We Are Marshall en Invincible aan, met gelijkwaardige en dus blijkbaar oscarwaardige prestaties van Matthew McConaughey en Mark Wahlberg.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_78927698
Gisteren Avatar gezien, ik was zwaar onder de indruk, en dat is serieus lang geleden. Kan het nog zo afgekeken zijn van Pocahontas ik vond het briljant, maar het meest indruk was ik op zich niet van het verhaal wat overigens ook heel goed was, maar van hoe ik in de film werd gezogen door deze technologie. Let op mijn woorden. Avatar wordt een nieuwe stap in een nog meer moderne toekomst, een revolutionaire film, en dan kan Locker nog wel meer oscars hebben, over tien-twintig-honderd jaar, hoor je daar niemand
nog over maar Avatar
zullen mensen tot ver in de toekomst nog over hebben, toch maar moot getuige van geweest, haha.
  Moderator dinsdag 9 maart 2010 @ 13:26:23 #160
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_78927775
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:06 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dan raad ik ook We Are Marshall en Invincible aan, met gelijkwaardige en dus blijkbaar oscarwaardige prestaties van Matthew McConaughey en Mark Wahlberg.
Gingen die films niet meer over het football zelf? The Blind Side gaat daar eigenlijk amper over. Bullock hoeft ook geen team te coachen ofzo.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_78928640
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is, denk ik, zelfs de meest objectieve en overtuigende basis voor een oscar.
[..]

Eens, ik vond Avatar ook niet heel fantastisch.
De oscars zijn niet en zijn nooit bedoeld om objectief te zijn. Het is een smaakprijs van slechts een beperkte groep. De discussie die daaruit volgt is natuurlijk nog het leukste.

Laat je de meerderheid stemmen via bijvoorbeeld internet dan komt er een groot gemiddelde uit (dit jaar waarschijnlijk avatar). Dit gedrag zie je ook terug in de tournaments van FOK! waar bijvoorbeeld een friends op de eerste plaats staat als beste tv serie ooit. Dat is het waarschijnlijk niet maar dat is de gemiddelde smaak kennelijk. Met een publieksprijs waren het vorig jaar dan bijvoorbeeld Milk, The wrestler en Slumdog geweest die de dienst uitmaakte? Films die veel aan hun populariteit hebben te danken aan de oscars? Ik vind een publieksprijs altijd een beetje een zwaktebod.

Bij een kleinere jury zoals bij de oscars kan de smaak wel eens afwijken en kan er een andere keuze worden gemaakt. Ik vind het wel leuker.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:56:34 #162
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78928840
Bullock verdiende de Oscar meer dan de rest. Ten eerste deed ze geen trucje maar acteerde ze een gegoede zuiderlinge, zoek eens op de echte dame die Oher in huis op nam. Ten tweede maakte na 7 jaar een enorme comeback en wist als eerste vrouw die een film droeg meer dan 200 miljoen op te halen. Haar goede spel + dat ze weer terug is met 2 hits na elkaar maakt dat ze gewoon geeërd moest worden. Hollywood houdt van underdogs, daarom won Bigalow ook.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:58:54 #163
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78928908
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:51 schreef Godtje het volgende:

[..]

De oscars zijn niet en zijn nooit bedoeld om objectief te zijn. Het is een smaakprijs van slechts een beperkte groep.
Het is idd meer de prestige. De MTV Movie Awards worden toegekend door MTV kijkers. Het leuke was dat tien jaar terug MTV maatgevend was voor de Oscars die ook begonnen met spoofs van bekende films. Nu hebben ze dat weer afgeschaft, wegens de kosten denk ik, want de Paronormal Activity spoof koste misschien een kop koffie en een worstebroodje.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:08:44 #164
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78929291
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:45 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

Je oogkleppen zijn gigantisch dus
Flikker toch op met je oogkleppen. Alsof ik niet weet wanneer er een boodschap in een film zit. Jake Gyllenhaal speelde in 3 Irak/afghanistan-films met een boodschap: Jarhead, Rendition en Brothers. Vooral Brothers is een scherpe aanklacht tegen het leger en de oorlog, maar die film werd niet eens genomineerd. Het 8 jarige meisje dat de dochter speelt van Tobey McGuire leverde de beste acteerprestatie van het jaar af en werd niet genomineerd. Hollywood houdt van veilig, THL heeft geen boodschap en is daarom een veilige politiek correcte keuze. Terwijl Brothers gewoon een echt verhaal heeft. THL heeft geen boodschap en geen verhaal maar is een lekkere stoere actiefilm a la The Kingdom.
pi_78929914
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:08 schreef Stefan het volgende:

[..]

Flikker toch op met je oogkleppen. Alsof ik niet weet wanneer er een boodschap in een film zit. Jake Gyllenhaal speelde in 3 Irak/afghanistan-films met een boodschap: Jarhead, Rendition en Brothers. Vooral Brothers is een scherpe aanklacht tegen het leger en de oorlog, maar die film werd niet eens genomineerd. Het 8 jarige meisje dat de dochter speelt van Tobey McGuire leverde de beste acteerprestatie van het jaar af en werd niet genomineerd. Hollywood houdt van veilig, THL heeft geen boodschap en is daarom een veilige politiek correcte keuze. Terwijl Brothers gewoon een echt verhaal heeft. THL heeft geen boodschap en geen verhaal maar is een lekkere stoere actiefilm a la The Kingdom.
gast, wat probeer je nou prominent te lullen als je niet eens een boodschap uit een film kan halen.
Je bent op dit moment fanboy^213213 bezig.

THL heeft als verhaal dat een oorlog in een persoon kruipt en dat je dat er niet uit kan halen. Zijn leven is niks meer, enkel het ontmantelen van bommen en de bijkomende angst en spanning zijn van hem nog voor toegevoegde waarde. Soldaten raken verslaafd aan de oorlog en verliezen daarbij de dingen waar ze van hielden.
Dát is het verhaal in THL.

Ik zeg niet dat die andere films ruk zijn, maar er zit wel degelijk een verhaal in THL. En ik vind dat ze die mooi hebben verbeeld!
Als je het verhaal al niet eens ziet heb je die film niet met een objectieve kijk bekeken.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:34:42 #166
67640 SaintOfKillers
pi_78930170
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:51 schreef Godtje het volgende:
Laat je de meerderheid stemmen via bijvoorbeeld internet dan komt er een groot gemiddelde uit (dit jaar waarschijnlijk avatar).
Op de verschillende populaire oscarblogs heeft men dat gedaan, een eigen verkiezing gehouden en het opvallende was dat overal dezelfde film won. Dat was niet Avatar en ook niet The Hurt Locker. Het was elke keer opnieuw Inglourious Basterds.
pi_78930288
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:34 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Op de verschillende populaire oscarblogs heeft men dat gedaan, een eigen verkiezing gehouden en het opvallende was dat overal dezelfde film won. Dat was niet Avatar en ook niet The Hurt Locker. Het was elke keer opnieuw Inglourious Basterds.
Die had ik waarschijnlijk ook op 1 gezet.
Ik bedoel te zeggen dat ik het niet verrassend vind ik was hem alleen even tijdelijk uit het oog verloren door de THL vs AVA hier.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:41:27 #168
148823 znarch
ondertitel
pi_78930393
quote:
Op maandag 8 maart 2010 06:39 schreef Stefan het volgende:

[..]

Dan had je gezien wat het verschil is tussen een film die echt anti-oorlog is en een film die laat zien hoe spannend het ook kan zijn.

Weet zeker dat je brothers goed vindt. Die spidermanacteur is er goed in, Nathalie Portman is goed maar het meisje dat de dochter speelt is fantastisch, die had een oscar moeten krijgen.

Echt, geloof me, kijk Brothers. Een echte acteursfilm ook, met ook nog Gyllenhaal erin.
Kijk dan het orgineel ipv de remake, stumpert.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:48:31 #169
67640 SaintOfKillers
pi_78930645
Het leek trouwens een matig oscarjaar omdat ze de verkeerde films hebben genomineerd (of de studio's de verkeerde films hebben gepushed). Een film als Moon hadden ze met gemak een nominatie of 6 kunnen geven, bij A Single Man hadden ze ook meer kunnen proberen dan alleen voor acteur te gaan. Niet dat die dan alles hadden moeten winnen, maar het algemene niveau had wel hoger gelegen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:02:38 #170
67640 SaintOfKillers
pi_78931102
Het zijn ook gewoon de studio's die bepalen wie je goed vindt of wie je overweegt.

Inglourious Basterds is echt alleen maar een serieuze speler voor film geworden omdat Nine is geflopt. Als dat niet was gebeurd, dan hadden Weinsteins alles op Nine, Marshall en de acteurs gezet en bij de Basterds hadden ze zich alleen maar op Waltz gericht. Toen bleek het niets werd met Nine, hebben ze gewoon hun focus verlegd.

Hetzelfde bij Bullock en Warner. The Informant met Damon en vooral Invictus met het duo Freeman/Eastwood, dat moest het gaan worden. Maar The Informant viel helemaal tussen de plooien door en Invictus voldeed ook niet aan de verwachtingen, al snel bleek dat bij die laatste enkel wat acteernominaties te rapen waren en dat winst zelfs helemaal onhaalbaar was. Toen zagen ze dat The Blind Side het verrassend goed deed aan de box-office en zijn ze zich daar op gaan richten. Als Invictus het niveau van Mystic River of Million Dollar Baby had gehaald, dan hadden ze The Blind Side gelaten voor wat het was en had waarschijnlijk niemand zelfs Bullock maar overwogen voor beste actrice.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:25:09 #171
136 V.
Like tears in rain...
pi_78931928
Ik miste ook Public Enemies.

Verder is mij nog geen moment het voordeel gebleken van 10 genomineerden voor Beste Film.

De boel werd er alleen maar door versnipperd. Ik bedoel District 9... ik heb mij er prima mee vermaakt, maar nominatie voor beste film

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:51:23 #172
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78932944
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zijn ook gewoon de studio's die bepalen wie je goed vindt of wie je overweegt.
Je komt idd pas echt ver als je er geld in pompt en veel extra reclame maakt. Hoewel, de film moet wel goed zijn. Een half jaar terug was de verwachting dat The Lovely Bones zeker een nominatie of 10 zou krijgen. De film was echter kut met peren en alleen Tucci kreeg een nominatie. Terecht trouwens, alleen zijn rol maakte de film dragelijk.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:52:31 #173
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78933003
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:26 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

gast, wat probeer je nou prominent te lullen als je niet eens een boodschap uit een film kan halen.
Dan heb jij Avatar vast niet begrepen. De boodschap daarin was dat je respect moet hebben voor al wat leeft en groeit en bloeit.
pi_78933076
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:52 schreef Stefan het volgende:

[..]

Dan heb jij Avatar vast niet begrepen. De boodschap daarin was dat je respect moet hebben voor al wat leeft en groeit en bloeit.
Die boodschap had ik ook begrepen ja.
Persoonlijk vind ik dat nogal een onorgineel, uitgemolken, commercieel onderwerp.
Maar ik had m in ieder geval begrepen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:55:29 #175
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78933115
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:54 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

Die boodschap had ik ook begrepen ja.
Persoonlijk vind ik dat nogal een onorgineel, uitgemolken, commercieel onderwerp.
Maar ik had m in ieder geval begrepen.
En de boodschap dat oorlog mensen en gezinnen ontwricht is niet onorgineel en uitgemolken?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:57:01 #176
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78933163
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:25 schreef Verbal het volgende:
Ik miste ook Public Enemies.

Verder is mij nog geen moment het voordeel gebleken van 10 genomineerden voor Beste Film.
Het doel was dat blockbusters iig een nominatie kunnen krijgen. Eigenlijk wilden ze Dark Knight vorig jaar nomineren maar die paste niet in het rijtje. Nu passen dergelijke films er wel in. Maar het heeft alleen marketingwaarde, meer niet.
pi_78933186
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:55 schreef Stefan het volgende:

[..]

En de boodschap dat oorlog mensen en gezinnen ontwricht is niet onorgineel en uitgemolken?
Waar zie je mij dat zeggen?
Jij zegt alleen dat er geen verhaal noch boodschap in THL zit en daar ga ik tegenin!

Overigens vind ik dat THL wel een andere kant laat zien ja, van een eveneens uitgemolken concept.
Maarja, wat is tegenwoordig nog origineel?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:57:34 #178
67640 SaintOfKillers
pi_78933197
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:52 schreef Stefan het volgende:

[..]

Oh. Ik dacht dat Avatar een ironische grap van Cameron was. Een aanklacht tegen de technologie en het kapitalisme, mogelijk gemaakt door een technisch hoogstandje en obsceen veel geld.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:00:00 #179
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78933299
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
. Als Invictus het niveau van Mystic River of Million Dollar Baby had gehaald,
Milion Dollar Baby vond ik een vreselijk overschatte film. Dat vreselijke melodramatische einde verpestte de film. Maar goed, snap ook niet dat A Beatifull Mind ooit won. Die was net zo erg. Maar goed, biopics worden net zolang geslepen tot er geen een randje meer omzit dat kan irriteren en dan kunnen de tranen komen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:02:01 #180
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78933388
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:57 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Oh. Ik dacht dat Avatar een ironische grap van Cameron was. Een aanklacht tegen de technologie en het kapitalisme, mogelijk gemaakt door een technisch hoogstandje en obsceen veel geld.
Dat obsceen veel geld valt wel mee. Hij ontwikkelde hiervoor technieken die nu andere maatschappijen gaan gebruiken. Plus dat voor A2 en A3 minder budget hoeft te zijn omdat elk plantje en elke boom en elke emotie al zijn ontwikkeld en in de pc zitten.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:02:49 #181
136 V.
Like tears in rain...
pi_78933427
Ik vind Mystic River eigenlijk meer overschat. Prima film verder, maar vreeeeselijk gehyped.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:07:09 #182
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78933623
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:57 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

Waar zie je mij dat zeggen?
Jij zegt alleen dat er geen verhaal noch boodschap in THL zit en daar ga ik tegenin!
Dat mag hoor
quote:
Overigens vind ik dat THL wel een andere kant laat zien ja, van een eveneens uitgemolken concept.
Maarja, wat is tegenwoordig nog origineel?
Un Prophette is een soort Shawshank Redemption. Blind Side is de gemiddelde biopic op RTl's Ware Woensdagavond Drama. District 9 is een moderne Negerhut van Oom Tom. Het gaat er ook om hoe iets wordt verteld. THL, Avatar. Het zijn variaties. Net zoals Star Wars of Lord of the Rings variaties zijn uit de bijbel. Idd, alles is al een keer verteld, het gaat erom HOE je het verteld.

Ik vond Slumdog Millionaire overigens behoorlijk origineel.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:09:25 #183
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78933721
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:02 schreef Verbal het volgende:
Ik vind Mystic River eigenlijk meer overschat. Prima film verder, maar vreeeeselijk gehyped.

V.
Eindelijk zijn we het eens. Dennis Lehane's Gone Baby Gone vond ik trouwens ook geen reet aan. Vraag me daarom af of ik Shutter Island wel leuk vindt.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:00:29 #184
136 V.
Like tears in rain...
pi_78935847
GBG vond ik aardig, maar ook te veel gehyped vanwege Affleck (Ben). Casey vind ik verschrikkelijk in die film.

Shutter Island was een slecht boek, kan me niet voorstellen dat dat een goede film wordt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:09:37 #185
67640 SaintOfKillers
pi_78936290
Oh ja, die discussie over de boodschap van THL en of hij nu kritisch is of een promofilm voor het leger is eigenlijk geen discussie. De film heeft de goedkeuring van Michael Moore. Veel dichter bij een onweerlegbaar bewijs dat hij anti-oorlog is kan je eigenlijk niet komen .
pi_78937247
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:07 schreef Stefan het volgende:
Ik vond Slumdog Millionaire overigens behoorlijk origineel.
Ja dat is wel waar ja
  Donald Duck held dinsdag 9 maart 2010 @ 17:43:00 #187
46149 __Saviour__
pi_78937752
Slumdog vond ik echt tergend saai. Heb het niet eens uit kunnen kijken, halverwege had ik er genoeg van.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_78937882
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:02 schreef Verbal het volgende:

V.
Ik kan me nog herinneren dat qua gelijksoortig onderwerp jij het met me eens was dat Mysterious Skin ver boven die film uitstak.
Het is wat dat betreft allemaal vreselijk relatief...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2010 @ 17:48:32 #189
862 Arcee
Look closer
pi_78937979
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:45 schreef Lamon. het volgende:
Het is wat dat betreft allemaal vreselijk relatief...
Inderdaad, kwestie van smaak en mening en voorkeur, enzo.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78938115
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:48 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, kwestie van smaak en mening en voorkeur, enzo.
Alhoewel er ook wel zoiets bestaat als echt slechte films natuurlijk.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 18:23:05 #191
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78938923
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:52 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Freddy Got Fingered, die is zo slecht dat ie ook niet eens meer leuk wordt door de slechtheid.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2010 @ 18:41:50 #192
862 Arcee
Look closer
pi_78939278
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:52 schreef Lamon. het volgende:
Zeker, Dogville bijvoorbeeld.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 18:43:12 #193
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78939341
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:41 schreef Arcee het volgende:

[..]

is dat die film waarin het decor met krijt op de grond is gekalkt? Heb ik 2 minuten gezien volgens mij.
pi_78939411
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:41 schreef Arcee het volgende:

[..]

Die was dus geweldig, 3 uur pure emotie en acteertalent, relatief FTW.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2010 @ 18:52:07 #195
862 Arcee
Look closer
pi_78939692
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:43 schreef Stefan het volgende:
is dat die film waarin het decor met krijt op de grond is gekalkt? Heb ik 2 minuten gezien volgens mij.
Die was het idd, 3 uur naar een lantaarnpaal kijken levert meer emotie op.:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')