Dat was het niet, hoor. Voordat Avatar uit kwam in de bioscopen won The Hurt Locker al overal prijzen.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:37 schreef Ritmo het volgende:
Beetje jammer dat 'the hurt locker' een beetje een anti-stem voor Avatar is geworden.
quote:Op maandag 8 maart 2010 12:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Welke angst? Je kunt toch niet dood als je een bom ontmantelt? Daar loop je gewoon elke keer stoer op af en je gooit je beschermhelm en je communicatie ook weg, want het is maar een spelletje, zo'n oorlog.
Ok, maar de hype is een beetje overdreven.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:38 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat was het niet, hoor. Voordat Avatar uit kwam in de bioscopen won The Hurt Locker al overal prijzen.
dude.... hahaha... heb je zelf wel door hoe DOM hetgeen is wat je hier schreef???quote:Op maandag 8 maart 2010 08:50 schreef Dopekoe het volgende:
Wat mij betreft zijn veel onterechte oscars naar hurt locker gegaan....
Het lijkt mij sowieso een film die ik niet hoef te zien.....
Tja, want dat was al weer, eh...quote:Op maandag 8 maart 2010 18:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Wel leuk dat Pixar eindelijk weer eens een Oscar in de wacht heeft gesleept
Pixar wint praktisch ieder jaar idd, en tot nu toe nog steeds zwaar terecht.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Tja, want dat was al weer, eh...
1 jaar geleden!
(Wall-E)
Het is inderdaad altijd terecht geweest. Maar dit jaar had ik het zo graag een ander gegund. Nog afgezien van mijn persoonlijke nit-picks, zoals pratende honden, is Up gewoon niet bijster origineel.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:09 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Pixar wint praktisch ieder jaar idd, en tot nu toe nog steeds zwaar terecht.
Zet die V. in je handtekeningquote:Op maandag 8 maart 2010 06:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
Klopt. Prima film, maar ook hier wordt de boodschap er stevig en weinig subtiel in geheid.
Maar ja, sommigen hebben dat nodig blijkbaar.
V.
Volgens Wikipedia:quote:Op maandag 8 maart 2010 18:11 schreef Retarded het volgende:
Ik heb trouwens nog een film enorm gemist ... of hij nou bij 2008 of 2009 hoort, dat weet ik niet, maar vorig jaar ook niks over gehoord! Let the right one in is wat mij betreft de beste film van vorig jaar, waarom deed die niet meer voor Best Foreign?? Had hij op zn sloffen gewonnen denk ik!
quote:Despite being an internationally successful film, Let the Right One In was not submitted by Sweden for the Academy Award for Best Foreign Language Film. The details surrounding the film's eligibility for the award resulted in some confusion.[62] Being released on 24 October 2008, the film would normally be eligible for submission for the 82nd Academy Awards. However, the producers decided to release it on 24 September as a seven day limited run only in Luleå. This would be exactly enough to meet the criteria for the 81st Academy Awards instead.[62] When the Swedish Film Institute on 16 September announced that Jan Troell's Everlasting Moments had been selected instead of Let the Right One In, the Luleå screenings were cancelled. Despite the fact that the film was released within the eligibility period for the 82nd Academy Awards, it wasn't among the films considered because the Swedish Film Institute doesn't allow a film to be considered twice.
Coraline is ook heel goed, doet qua verhaal ook niet onder hoor, maar de animatie van Pixar is nog steeds ongeevenaard.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het is inderdaad altijd terecht geweest. Maar dit jaar had ik het zo graag een ander gegund. Nog afgezien van mijn persoonlijke nit-picks, zoals pratende honden, is Up gewoon niet bijster origineel.
Coraline (gezien) en The Fantastic Mr. Fox (nog niet gezien) zijn of lijken gedurfder.
Het houdt niet op bij de andere genomineerden. Ik vond Emily Blunt, Abbie Cornish, Maya Rudolph, Tilda Swinton en Saoirse Ronan allemaal beter dan Bullock en Streep. En eigenlijk Zooey Deschanel en Zoe Saldana ook.quote:Op maandag 8 maart 2010 17:58 schreef Retarded het volgende:
Sandra Bullock, tja ... vond de film wel goed, en Bullock was goed in de film .. maar wat ik zie van Precious is beter en intenser. Van mij had Sibide mogen winnen, ondanks dat ik Precious niet gezien heb. Bullock's performance was niet oscarwaardig, net als Meryl Streep btw. Julie & Julia was een leuke film hoor, maar absoluut niet oscarwaardig. Ook Helen Mirren was een beetje op automatische piloot. Ze doet waar ze goed in is, maar niet meer dan dat.
Zoe Saldana als in Avatar? The horror.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het houdt niet op bij de andere genomineerden. Ik vond Emily Blunt, Abbie Cornish, Maya Rudolph, Tilda Swinton en Saoirse Ronan allemaal beter dan Bullock en Streep. En eigenlijk Zooey Deschanel en Zoe Saldana ook.
Hij heeft wel zowat iedere andere prijs gewonnen: http://www.imdb.com/title/tt1139797/awardsquote:Op maandag 8 maart 2010 18:11 schreef Retarded het volgende:
Ik heb trouwens nog een film enorm gemist ... of hij nou bij 2008 of 2009 hoort, dat weet ik niet, maar vorig jaar ook niks over gehoord! Let the right one in is wat mij betreft de beste film van vorig jaar, waarom deed die niet meer voor Best Foreign?? Had hij op zn sloffen gewonnen denk ik!
ineens?? Die film gaat toch zeker al een dik jaar mee op de forumsquote:Op maandag 8 maart 2010 18:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik lees trouwens ineens wel veel over die film hier, moet ik maar snel eens gaan kijken!
Want over vijf of zes jaar herinnert iedereen zich die film die baanbrekend was voor de 3D-film, die dan op bijna iedere tv te zien is.quote:
Baanbrekend maakt nog geen goede filmquote:Op maandag 8 maart 2010 18:38 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Want over vijf of zes jaar herinnert iedereen zich die film die baanbrekend was voor de 3D-film, die dan op bijna iedere tv te zien is.
Matt Damon had nog een goed idee om alle oscars 10 jaar later pas uit te reiken, wanneer duidelijk is of ze de tand des tijds hebben overleefd.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:38 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Want over vijf of zes jaar herinnert iedereen zich die film die baanbrekend was voor de 3D-film, die dan op bijna iedere tv te zien is.
100% mee eens!quote:Op maandag 8 maart 2010 18:43 schreef merino het volgende:
[..]
Baanbrekend maakt nog geen goede film
Hurt Locker was (imo) in alle opzichten (dus eigenlijk ook cinematografie) de beste film die genomineerd was (met A Serious Man en Up in the Air er iets achter). Als Moon echter had meegedaan had die mogen winnen wat mij betreft.
Moon! ... damn dat ik die vergeten was! Fantastische film, met een fantastische Rockwell!quote:Op maandag 8 maart 2010 18:43 schreef merino het volgende:
[..]
Baanbrekend maakt nog geen goede film
Hurt Locker was (imo) in alle opzichten (dus eigenlijk ook cinematografie) de beste film die genomineerd was (met A Serious Man en Up in the Air er iets achter). Als Moon echter had meegedaan had die mogen winnen wat mij betreft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |