abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78876751
The Hurt Locker

Ik vond het maar een standaard film en vond het ook raar dat het 8 nominaties kreeg. En dan dit

Inglourious Basterds 1 en District 9 niks
  maandag 8 maart 2010 @ 07:48:18 #67
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_78876914
Al lang blij dat die smurfenfilm niet de winnaar is geworden.
Overal verstand van.
  maandag 8 maart 2010 @ 07:49:13 #68
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_78876920
quote:
Op maandag 8 maart 2010 07:48 schreef macondo het volgende:
Al lang blij dat die smurfenfilm niet de winnaar is geworden.
Mwoah het heeft de Oscars gekregen die het verdiende imho
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 8 maart 2010 @ 08:23:17 #69
242879 Onnoman
The On And Only
pi_78877179
jezus.. waarom gaat dit topic in zo'n sneltreinvaart..
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 8 maart 2010 @ 08:50:30 #70
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_78877523
Stomme politieke invloeden bij de oscars....

The hurt locker had minimaal 4 beeldjes aan Avatar moeten afstaan....

Zeker die voor geluidsmontage, want die is bijna Avatar zelfs nog een stuk beter dan bij U-571..
Beste film werd ie alleen maar omdat het een actueel onderwerp is....
En daarintegen is Avatar altijd actueel want dat weerspiegelt de mensheid zoals deze altijd al is....
Wat mij betreft zijn veel onterechte oscars naar hurt locker gegaan....

Het lijkt mij sowieso een film die ik niet hoef te zien.....
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
pi_78877551
Ik vind het maar een matige uitslag.. Inglorious Bastards is er karig vanaf gekomen... onterecht..
Alan rickman could talk me out of my pants in like less than five seconds..
  maandag 8 maart 2010 @ 08:53:32 #72
242879 Onnoman
The On And Only
pi_78877570
ik stel totaal geen waarde aan oscars.. alleen al het feit dat buitenlandse films niet mee kunnen dingen in oscars zegt voor mij al genoeg.
Een oscar winnen voor beste buitenlandse film vind ik daarom ook een belediging.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 8 maart 2010 @ 08:59:30 #73
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78877692
Ik heb nog bijna geen enkele best-picture genomineerde gezien, dus vindt het allemaal prima voor The Hurt Locker. Ik kijk hem binnenkort maar eens.

Dat Up de Oscar voor beste animatie heeft gewonnen vind ik echter niet getuigen van veel lef.
  maandag 8 maart 2010 @ 10:24:11 #74
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_78879652
quote:
Op maandag 8 maart 2010 08:53 schreef Onnoman het volgende:
ik stel totaal geen waarde aan oscars.. alleen al het feit dat buitenlandse films niet mee kunnen dingen in oscars zegt voor mij al genoeg.
Een oscar winnen voor beste buitenlandse film vind ik daarom ook een belediging.
Crouching Tiger, Hidden Dragon was genomineerd voor Beste Film hoor.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 08:50 schreef Dopekoe het volgende:
Stomme politieke invloeden bij de oscars....

The hurt locker had minimaal 4 beeldjes aan Avatar moeten afstaan....

Zeker die voor geluidsmontage, want die is bijna Avatar zelfs nog een stuk beter dan bij U-571..
Beste film werd ie alleen maar omdat het een actueel onderwerp is....
En daarintegen is Avatar altijd actueel want dat weerspiegelt de mensheid zoals deze altijd al is....

Ik wilde sarcastisch doen, maar ik was bang dat dat niet het gewenste effect zou hebben. Maareh: hoe kan je nou oordelen over een film die je niet hebt gezien?
  maandag 8 maart 2010 @ 10:30:05 #75
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_78879883
Wat ik zo jammer vond aan The Hurt Locker was het einde. Met een dik rocknummer eronder begint meneer de stoere eenling weer aan tour in Iraq. Veel mensen leggen dit uit dat dit dramatisch is bedoelt; hij verlaat zijn familie omdat bommen onschadelijk maken het enige is wat hij 'kan'. Maar de toon van die laatste scene, en van de muziek die eronder zit, kwam het op mij heel sterk over 'kijk 'm weer gaan, die stoere jongen', alsof iedere mannelijke kijker hem zou moeten willen zijn. Het nam voor mij de hele film onderuit. Als die laatste scene er niet in had gezeten had het een veel betere film geweest.

Beste regisseur had sowieso naar Avatar gemoeten. Het verhaal is slecht en de dialogen soms slap, maar als je zo'n kolossale, vernieuwende, prachtige film neerzet dan ben je gewoon de beste regisseur van dit jaar. Als Avatar niet door James Cameron was gemaakt, en The Hurt Locker niet door een vrouw, dan was de uitslag wel anders.

En het script van Inglourious Basterds was gewoon te geniaal om geen Oscar te krijgen. Kom op zeg.
  maandag 8 maart 2010 @ 10:44:40 #76
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78880368
quote:
Op maandag 8 maart 2010 07:01 schreef MikeyMo het volgende:
Zojuist de uitslag gezien: totaal geen verrassingen eigenlijk. Beetje saaie uitslag. Was pas vet geweest als bijvoorbeeld IB als winnaar uit de bus kwam...
El Secreto de sus Ojos was voor sommigen best een verrassende winnaar.
Komt die eigenlijk in Nederland nog in de bioscoop?
  maandag 8 maart 2010 @ 10:45:40 #77
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78880412
Erg doorsnee oscarceremonie met geen positieve of negatieve uitschieters. Met uitzonderen van adapted screenplay ook geen enkele verrassing. Op geen enkel vlak memorabel.

Gelukkig bleven de introducties en speeches meestal kort, alleen was het op het einde plots nodig om bij acteur en actrice met een ellendig lange intro te komen en dat werd dan nog aangevuld met twee vervelende speeches (vooral Bridges). Dan laten ze beste film nog uitreiken door iemand die blijkbaar dringend weg moest .

Gelukkig zijn sommige reacties in dit topic nog enigszins hilarisch.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_78880939
The Hurt Locker was een goede film. Maar zoveel Oscars winnen? Dat had ik em niet gegeven bij de eerste keer zien.

Ga vanavond naar Precious. Benieuwd of die Oscars terecht waren
  maandag 8 maart 2010 @ 11:15:10 #79
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_78881502
Cameron had beeldje voor beste regie verdient, als je 2,6 miljard and counting weet op te halen alleen al in de bios dan ben je gewoon een goede regisseur.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_78881545
Eindelijk een Oscar voor Jeff! Ik heb de film nog niet gezien, maar het is een fantastische acteur die hem al veel eerder had verdiend. Nu snel uitbrengen in de nederlandse bioscopen dat Crazy Heart!
"That rug really tied the room together".
  Donald Duck held maandag 8 maart 2010 @ 11:18:59 #81
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_78881640
Avatar kon natuurlijk ook nooit winnen. Het is te veel een film voor het grote publiek. En die zich elitair wanende oscarleden vinden zichzelf daarboven staan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 8 maart 2010 @ 11:21:37 #82
67640 SaintOfKillers
pi_78881734
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Avatar kon natuurlijk ook nooit winnen. Het is te veel een film voor het grote publiek. En die zich elitair wanende oscarleden vinden zichzelf daarboven staan.
Gelukkig kan Cameron zich troosten met zijn grote oscarwinst uit het verleden met de ontoegankelijke arthouseklassieker Titanic.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_78882589
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 8 maart 2010 @ 11:47:58 #84
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78882766
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:16 schreef Art_Core het volgende:
Nu snel uitbrengen in de nederlandse bioscopen dat Crazy Heart!
En nóg een film die niet of nauwelijks in Nederland in de bios draait.
Het gaat wel lekker dit jaar.
  maandag 8 maart 2010 @ 11:55:21 #85
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_78883059
quote:
Op maandag 8 maart 2010 06:13 schreef Mike het volgende:
Matige show, hoewel het programma er omheen van Film 1 toch wel een stuk erger was.
My thoughts exactly. Daarom heb ik de hele uitreiking lekker op Pro Sieben gekeken. En weinig spektakel in Hollywood, het lijkt alsof ze ook daar de broekriem hebben moeten aantrekken. Doe volgend jaar maar weer Hugh Jackman en zijn showstoppers.
  maandag 8 maart 2010 @ 11:56:05 #86
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_78883088
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:18 schreef __Saviour__ het volgende:
He's crying all the way to the bank
  maandag 8 maart 2010 @ 12:02:44 #87
67640 SaintOfKillers
pi_78883352
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:55 schreef Woodpecker het volgende:
En weinig spektakel in Hollywood, het lijkt alsof ze ook daar de broekriem hebben moeten aantrekken.
Het was volgens mij een bewuste keuze om het sober te houden (vanwege de crisis, Haïti, Chili en andere zaken die in principe vrij irrelevant zijn). Als je de bijna obscene uitgaven en inkomsten van het huidige Hollywood ziet, lijkt het me sterk dat ze zich niet meer konden veroorloven.
  maandag 8 maart 2010 @ 12:07:11 #88
57047 macondo
pi_78883515
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:47 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

En nóg een film die niet of nauwelijks in Nederland in de bios draait.
Het gaat wel lekker dit jaar.
Dat heb je wel eens. Dat films in andere landen eerder of later uitkomen.
Overal verstand van.
  maandag 8 maart 2010 @ 12:14:49 #89
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78883801
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:07 schreef macondo het volgende:

[..]

Dat heb je wel eens. Dat films in andere landen eerder of later uitkomen.
Bedoel je dit nu sarcastisch?

In Nederland is het altijd al wat later dan gemiddeld geweest. Kijk bv. ook naar de release date van The Fantastic Mr. Fox.
  maandag 8 maart 2010 @ 12:29:46 #90
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_78884389
Grappig al dat gezeik over Bullock. 99.99 % van de zeikers hebben hem nog eens niet gezien.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  maandag 8 maart 2010 @ 12:39:17 #91
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_78884687
Ik ben in ieder geval blij met het feit dat Inglorious Basterds slechts 1 oscar heeft gewonnen.

Behalve het optreden van die maffe duitser echt ngeen oscar waardige film.

Hurt Locker? Tsja... bij gebrek aan beter...

Clooney had van mij ook wel een beeldje mogen winnen.
  maandag 8 maart 2010 @ 12:40:49 #92
57047 macondo
pi_78884743
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:14 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bedoel je dit nu sarcastisch?

In Nederland is het altijd al wat later dan gemiddeld geweest. Kijk bv. ook naar de release date van The Fantastic Mr. Fox.
Nederland zit nooit in de voorhoede als het gaat om uitbrengen van films in de bioscoop. Maar de Fantastic Mr Fox, daar zitten we natuurlijk nog royaal voor Duitsland. Persoonlijk kan ik mij niet druk maken over wanneer films uitkomen, er zullen vast wel distributiebelangen aan vast zitten.
Overal verstand van.
  maandag 8 maart 2010 @ 12:52:42 #93
8369 speknek
Another day another slay
pi_78885177
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:39 schreef Elkafila het volgende:
Hurt Locker? Tsja... bij gebrek aan beter...
Het afgelopen jaar had gewoon eigenlijk niet echt toppers. Natuurlijk Avatar qua spektakel, maar echt een goede film was het niet. Drie dagen geleden was The Last King of Scotland op tv, damn, dat was een terechte oscar. Maar van het afgelopen jaar heeft Up me misschien nog wel het meeste geroerd, nouja niets ten nadele van Pixar, maar dat zegt wel iets.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 maart 2010 @ 12:53:39 #94
862 Arcee
Look closer
pi_78885217
quote:
Op maandag 8 maart 2010 06:14 schreef Verbal het volgende:
Het is de setting, waar hebben die lui mee te maken, de druk, de angst, de dood.
Welke angst? Je kunt toch niet dood als je een bom ontmantelt? Daar loop je gewoon elke keer stoer op af en je gooit je beschermhelm en je communicatie ook weg, want het is maar een spelletje, zo'n oorlog.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 maart 2010 @ 12:58:31 #95
862 Arcee
Look closer
pi_78885419
quote:
Op maandag 8 maart 2010 06:39 schreef Stefan het volgende:
Dan had je gezien wat het verschil is tussen een film die echt anti-oorlog is en een film die laat zien hoe spannend het ook kan zijn.

Weet zeker dat je brothers goed vindt. Die spidermanacteur is er goed in, Nathalie Portman is goed maar het meisje dat de dochter speelt is fantastisch, die had een oscar moeten krijgen.

Echt, geloof me, kijk Brothers. Een echte acteursfilm ook, met ook nog Gyllenhaal erin.
Bekijk dan wel (eerst) het Deense origineel: Brødre

Hoewel Brothers ook vast goed is.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:13:18 #96
67640 SaintOfKillers
pi_78885945
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:53 schreef Arcee het volgende:

[..]

Welke angst? Je kunt toch niet dood als je een bom ontmantelt? Daar loop je gewoon elke keer stoer op af en je gooit je beschermhelm en je communicatie ook weg, want het is maar een spelletje, zo'n oorlog.
Als dat de boodschap van de film is, waarom wordt het personage dan binnen de film zelf door alle andere personages gezien als een obsessief gevaar met een death wish, een ondoordachte avonturier waarmee vrijwel niemand wil omgaan, iemand die altijd alleen zal zijn en zelfs zijn eigen gezin verstoot?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 maart 2010 @ 13:20:20 #97
862 Arcee
Look closer
pi_78886160
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als dat de boodschap van de film is, waarom wordt het personage dan binnen de film zelf door alle andere personages gezien als een obsessief gevaar met een death wish, een ondoordachte avonturier waarmee vrijwel niemand wil omgaan, iemand die altijd alleen zal zijn en zelfs zijn eigen gezin verstoot?
Ik weet niet of dat de boodschap van de film is, maar dat is wat mij er aan tegenstond. Ik vond het verder best een onderhoudende film.
pi_78887798
Denk dat ik The Hurt Locker nog maar een keer moet kijken, lag namelijk half te slapen de eerste keer

Wat waren Steve Martin en Alec Baldwin tenenkrommend slecht zeg
pi_78888490
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:00 schreef Cliffy het volgende:
Denk dat ik The Hurt Locker nog maar een keer moet kijken, lag namelijk half te slapen de eerste keer

Ze waren slecht ingespeeld op elkaar ja maar ik heb wel erg gelachen om ze.
  maandag 8 maart 2010 @ 14:18:43 #100
67640 SaintOfKillers
pi_78888625
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:00 schreef Cliffy het volgende:
Die waren eigenlijk niet aan het praten tegen de kijkers thuis, maar enkel tegen het publiek in de zaal.
pi_78891939
Beetje jammer dat 'the hurt locker' een beetje een anti-stem voor Avatar is geworden.
-
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 15:38:47 #102
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_78892019
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:37 schreef Ritmo het volgende:
Beetje jammer dat 'the hurt locker' een beetje een anti-stem voor Avatar is geworden.
Dat was het niet, hoor. Voordat Avatar uit kwam in de bioscopen won The Hurt Locker al overal prijzen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_78892341
The Hurt Locker
Briljante film, mogelijk niet de terechte winnaar, maar ik vond Avatar dan ook geen terechte winnaar geweest.
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_78892429
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:53 schreef Arcee het volgende:

[..]

Beter kijk je de film nog een keer en dan een keer serieus
pi_78892532
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:38 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat was het niet, hoor. Voordat Avatar uit kwam in de bioscopen won The Hurt Locker al overal prijzen.
Ok, maar de hype is een beetje overdreven.
-
pi_78894745
De Oscars waren dit jaar niet sterk. Niet qua films als qua show. Die Baldwin stond er bij als een statische zak druiven.
pi_78898242
quote:
Op maandag 8 maart 2010 08:50 schreef Dopekoe het volgende:

dude.... hahaha... heb je zelf wel door hoe DOM hetgeen is wat je hier schreef???

Ik heb bijna alle films gezien die voor de grote prijzen genomineerd waren, behalve Precious. Education, Serious Man en Crazy Heart .. die heb ik nog niet gezien. IMHO is Hurt Locker een van de betere films die er tussen staat, maar ik heb me veel meer vermaakt met District 9. En ik miste Star Trek toch wel een beetje in het rijtje genomineerden voor Beste Film. Dat was voor mij (en velen met mij) DE blockbuster van het jaar. Qua verhaal en karakters/acteerwerk beter dan Avatar.

Sandra Bullock, tja ... vond de film wel goed, en Bullock was goed in de film .. maar wat ik zie van Precious is beter en intenser. Van mij had Sibide mogen winnen, ondanks dat ik Precious niet gezien heb. Bullock's performance was niet oscarwaardig, net als Meryl Streep btw. Julie & Julia was een leuke film hoor, maar absoluut niet oscarwaardig. Ook Helen Mirren was een beetje op automatische piloot. Ze doet waar ze goed in is, maar niet meer dan dat.

Beetje hetzelfde waar Morgan Freeman en Clooney last van hebben. Ik vind Up in the Air dan ook een beetje overgewaardeerd. Ik gaf hem een dikke 7, dus het is nog steeds een goede film ... maar niet memorabel imho. Denk dat het wel terecht is dat Bridges won.

Ik ga Precious, Crazy Heart en The Messengers zeker nog bekijken op korte termijn .. kijken of ze het allemaal waard zijn.

Nogmaals, ben blij met de overwinning van Hurt Locker .. vooral tegenover het overgewaardeerde Avatar, maar van mij had toch Inglourious Basterds of District 9 mogen winnen!

[ Bericht 30% gewijzigd door Retarded op 08-03-2010 18:09:42 ]
  Donald Duck held maandag 8 maart 2010 @ 18:00:43 #108
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_78898331
Wel leuk dat Pixar eindelijk weer eens een Oscar in de wacht heeft gesleept
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 8 maart 2010 @ 18:07:39 #109
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78898586
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Wel leuk dat Pixar eindelijk weer eens een Oscar in de wacht heeft gesleept
Tja, want dat was al weer, eh...

1 jaar geleden!
(Wall-E)

En het jaar daarvoor ook voor Ratatouille. Drie maal op rij dus.
pi_78898652
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Tja, want dat was al weer, eh...

1 jaar geleden!
(Wall-E)
Pixar wint praktisch ieder jaar idd, en tot nu toe nog steeds zwaar terecht.
pi_78898791
Ik heb trouwens nog een film enorm gemist ... of hij nou bij 2008 of 2009 hoort, dat weet ik niet, maar vorig jaar ook niks over gehoord! Let the right one in is wat mij betreft de beste film van vorig jaar, waarom deed die niet meer voor Best Foreign?? Had hij op zn sloffen gewonnen denk ik!
  maandag 8 maart 2010 @ 18:15:44 #112
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78898991
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:09 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Pixar wint praktisch ieder jaar idd, en tot nu toe nog steeds zwaar terecht.
Het is inderdaad altijd terecht geweest. Maar dit jaar had ik het zo graag een ander gegund. Nog afgezien van mijn persoonlijke nit-picks, zoals pratende honden, is Up gewoon niet bijster origineel.
Coraline (gezien) en The Fantastic Mr. Fox (nog niet gezien) zijn of lijken gedurfder.
  maandag 8 maart 2010 @ 18:15:58 #113
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_78899000
quote:
Op maandag 8 maart 2010 06:51 schreef Verbal het volgende:

[..]

Klopt. Prima film, maar ook hier wordt de boodschap er stevig en weinig subtiel in geheid.

Maar ja, sommigen hebben dat nodig blijkbaar.

V.
Zet die V. in je handtekening

The Hurt Locker
Paar momenten dat ik echt even m'n adem inhield, en dat pak waarin ze lopen ziet er kicken uit
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 18:16:04 #114
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_78899009
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:11 schreef Retarded het volgende:
Ik heb trouwens nog een film enorm gemist ... of hij nou bij 2008 of 2009 hoort, dat weet ik niet, maar vorig jaar ook niks over gehoord! Let the right one in is wat mij betreft de beste film van vorig jaar, waarom deed die niet meer voor Best Foreign?? Had hij op zn sloffen gewonnen denk ik!
Volgens Wikipedia:
quote:
Despite being an internationally successful film, Let the Right One In was not submitted by Sweden for the Academy Award for Best Foreign Language Film. The details surrounding the film's eligibility for the award resulted in some confusion.[62] Being released on 24 October 2008, the film would normally be eligible for submission for the 82nd Academy Awards. However, the producers decided to release it on 24 September as a seven day limited run only in Luleå. This would be exactly enough to meet the criteria for the 81st Academy Awards instead.[62] When the Swedish Film Institute on 16 September announced that Jan Troell's Everlasting Moments had been selected instead of Let the Right One In, the Luleå screenings were cancelled. Despite the fact that the film was released within the eligibility period for the 82nd Academy Awards, it wasn't among the films considered because the Swedish Film Institute doesn't allow a film to be considered twice.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_78899118
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:15 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Het is inderdaad altijd terecht geweest. Maar dit jaar had ik het zo graag een ander gegund. Nog afgezien van mijn persoonlijke nit-picks, zoals pratende honden, is Up gewoon niet bijster origineel.
Coraline (gezien) en The Fantastic Mr. Fox (nog niet gezien) zijn of lijken gedurfder.
Coraline is ook heel goed, doet qua verhaal ook niet onder hoor, maar de animatie van Pixar is nog steeds ongeevenaard.
  maandag 8 maart 2010 @ 18:18:56 #116
67640 SaintOfKillers
pi_78899152
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:58 schreef Retarded het volgende:
Sandra Bullock, tja ... vond de film wel goed, en Bullock was goed in de film .. maar wat ik zie van Precious is beter en intenser. Van mij had Sibide mogen winnen, ondanks dat ik Precious niet gezien heb. Bullock's performance was niet oscarwaardig, net als Meryl Streep btw. Julie & Julia was een leuke film hoor, maar absoluut niet oscarwaardig. Ook Helen Mirren was een beetje op automatische piloot. Ze doet waar ze goed in is, maar niet meer dan dat.
Het houdt niet op bij de andere genomineerden. Ik vond Emily Blunt, Abbie Cornish, Maya Rudolph, Tilda Swinton en Saoirse Ronan allemaal beter dan Bullock en Streep. En eigenlijk Zooey Deschanel en Zoe Saldana ook.
  maandag 8 maart 2010 @ 18:19:52 #117
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_78899201
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:18 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het houdt niet op bij de andere genomineerden. Ik vond Emily Blunt, Abbie Cornish, Maya Rudolph, Tilda Swinton en Saoirse Ronan allemaal beter dan Bullock en Streep. En eigenlijk Zooey Deschanel en Zoe Saldana ook.
Zoe Saldana als in Avatar? The horror.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  maandag 8 maart 2010 @ 18:20:28 #118
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78899233
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:11 schreef Retarded het volgende:
Hij heeft wel zowat iedere andere prijs gewonnen: http://www.imdb.com/title/tt1139797/awards
Maar een Oscar of Golden Globe idd niet.

Ik lees trouwens ineens wel veel over die film hier, moet ik maar snel eens gaan kijken!
pi_78899450
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:20 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik lees trouwens ineens wel veel over die film hier, moet ik maar snel eens gaan kijken!
ineens?? Die film gaat toch zeker al een dik jaar mee op de forums heb je misschien gemist, maar doe jezelf een plezier ... en kijk em ligt voor een tientje bij FRS in de bakken.
  maandag 8 maart 2010 @ 18:30:42 #120
44906 merino
World of Sleepers
pi_78899698
The Hurt Locker

De enige juiste keuze
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_78900075
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:30 schreef merino het volgende:
The Hurt Locker

De enige juiste keuze
Want over vijf of zes jaar herinnert iedereen zich die film die baanbrekend was voor de 3D-film, die dan op bijna iedere tv te zien is.
  maandag 8 maart 2010 @ 18:43:18 #122
44906 merino
World of Sleepers
pi_78900261
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:38 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Want over vijf of zes jaar herinnert iedereen zich die film die baanbrekend was voor de 3D-film, die dan op bijna iedere tv te zien is.
Baanbrekend maakt nog geen goede film

Hurt Locker was (imo) in alle opzichten (dus eigenlijk ook cinematografie) de beste film die genomineerd was (met A Serious Man en Up in the Air er iets achter). Als Moon echter had meegedaan had die mogen winnen wat mij betreft.
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  maandag 8 maart 2010 @ 18:43:24 #123
67640 SaintOfKillers
pi_78900268
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:38 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Matt Damon had nog een goed idee om alle oscars 10 jaar later pas uit te reiken, wanneer duidelijk is of ze de tand des tijds hebben overleefd.

Ik betwijfel trouwens of Avatar dan wel zou winnen. De boxoffice bleek nu al irrelevant en kwalitief verwacht ik dat hij de volgende 10 jaar wel langs alle kanten wordt voorbij gestoken door betere 3D-films, waardoor hij niet meer dan een technische mijlpaal was.
pi_78900324
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:43 schreef merino het volgende:

[..]

Hurt Locker was (imo) in alle opzichten (dus eigenlijk ook cinematografie) de beste film die genomineerd was (met A Serious Man en Up in the Air er iets achter). Als Moon echter had meegedaan had die mogen winnen wat mij betreft.
100% mee eens!
pi_78900598
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:43 schreef merino het volgende:

[..]

Moon! ... damn dat ik die vergeten was! Fantastische film, met een fantastische Rockwell!
pi_78900813
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:43 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Matt Damon had nog een goed idee om alle oscars 10 jaar later pas uit te reiken, wanneer duidelijk is of ze de tand des tijds hebben overleefd.

Ik betwijfel trouwens of Avatar dan wel zou winnen. De boxoffice bleek nu al irrelevant en kwalitief verwacht ik dat hij de volgende 10 jaar wel langs alle kanten wordt voorbij gestoken door betere 3D-films, waardoor hij niet meer dan een technische mijlpaal was.
In ieder geval een mijlpaal. Het is dan ook het verschil tussen een film persoonlijk voelen, of objectief kijken wat een film betekent.
Ik zie ook wel dat het verhaal van Avatar dun is, maar de techniek en de beelden maken het een belangrijke film.

Het is trouwens ook niet gek om big budget films weg te wuiven, ik heb het zelf met Titanic ook gedaan.
Ik denk gewoon dat er over 5 jaar nog steeds referenties gegeven worden richting Avatar, en dat gaat niet op voor deze winnaar, die heel erg aan de tand des tijds gebonden is.

Uiteindelijk is het nog beter als je beiden kunt combineren, zoals It's a Wonderful Life, The Shawshank Redemption of The Godfather, films die toen episch waren en episch blijven...maar zo'n film hadden we dit jaar niet, volgens mij.

Ik zie Avatar als The Matrix, een niet perfecte film, die toch onthouden wordt.
En ik heb heel weinig met The Matrix, maar moet gewoon toegeven dat hij een blijvertje is.
pi_78901036
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:55 schreef Lamon. het volgende:

[..]

In ieder geval een mijlpaal. Het is dan ook het verschil tussen een film persoonlijk voelen, of objectief kijken wat een film betekent.
Ik zie ook wel dat het verhaal van Avatar dun is, maar de techniek en de beelden maken het een belangrijke film.

Het is trouwens ook niet gek om big budget films weg te wuiven, ik heb het zelf met Titanic ook gedaan.
Ik denk gewoon dat er over 5 jaar nog steeds referenties gegeven worden richting Avatar, en dat gaat niet op voor deze winnaar, die heel erg aan de tand des tijds gebonden is.

Uiteindelijk is het nog beter als je beiden kunt combineren, zoals It's a Wonderful Life, The Shawshank Redemption of The Godfather, films die toen episch waren en episch blijven...maar zo'n film hadden we dit jaar niet, volgens mij.

En ik heb heel weinig met The Matrix, maar moet gewoon toegeven dat hij een blijvertje is.
Onzin, oorlog is van alle tijden. Het verhaal wat er in zit is juist erg sterk, wat hem tot blijvertje maakt.
Avatar zal al snel in de vergetelheid geraken, omdat er tegenwoordig meer 3Dfilms komen.
pi_78901129
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:55 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Matrix heeft iig nog een sterk verhaal en heeeele gave actiescenes. Bij Avatar was alles volgens het boekje, of het 3D-effect na.
pi_78901413
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:00 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

Onzin, oorlog is van alle tijden. Het verhaal wat er in zit is juist erg sterk, wat hem tot blijvertje maakt.
Avatar zal al snel in de vergetelheid geraken, omdat er tegenwoordig meer 3Dfilms komen.
Vandaar dat op IMDB Avatar ergens tussen de 60-70 zweeft, en The Hurt Locker er nu na al zijn winst niet eens instaat.
pi_78902066
Gelukkig geen Clooney gewonnen

The hurt locker heb ik zelf nog niet gezien, maar het lijkt me meer een typische Amerikaanse drama film.
Maar in ieder geval beter dan de pocahontas film.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')