Dit riekt naar je reinste oplichting :-)quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:07 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb een Italiaanse vriendin in oktober 1500 euro geleend. Ze ging verhuizen en had daarvoor geld nodig maar haar werkgever wilde het haar niet voorschieten. Ze zat allang met de wens te gaan verhuizen en had een mooi nieuw huis gevonden en dus heb ik haar het geld geleend.
Ze had me beloofd me het geld in januari terug te zullen geven. Ik heb bij het overmaken van het geld een documentje opgesteld waarin staat dat ik haar 1500 euro heb geleend en dat zij dat voor 1 februari aan mij moest terugbetalen. Dit is door ons beiden ondertekend.
In januari had ik het geld nog niet terug, en in februari ook niet. De laatste keer dat ik haar sprak was 2 weken terug, toen ze me beloofde dat het allemaal snel rond zou zijn. Niets meer van gehoord.
Ik heb het geld niet direct nodig maar over een paar maanden dus wel.
Heb ik het met zelf opgestelde documentje een poot om op te staan? In het document staat niet vermeld wat er gebeurt als ze me niet voor 1 februari terugbetaalt, alleen dat ze het op die datum moet hebben terugbetaald.
Verder is er wellicht een bijkomende complicatie, ze had op dat moment problemen met haar rekening en heeft me het geld over laten maken op de rekening van een vriendin van haar van wie ze toen het geld heeft gekregen.
Of er voor fluiten ?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:09 schreef donthate het volgende:
ik denk dat je na je geld kan fluiten.. nja sterker nog weet het wel zeker s6 ermee
TS is al schuldeiser.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:21 schreef Schanulleke het volgende:
Is het geen mogelijkheid om haar te vertellen dat je je anders gedwongen ziet de vordering over te doen aan een schuldeiser?
Zij woont in Italië maar ze is van Zuid-Amerikaanse afkomst, ik weet eigenlijk niet zeker of ze ook al Italiaans staatsburger is. Ik heb het geld van mijn rekening in NL overgemaakt naar de rekening van haar vriendin in Italië.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:17 schreef Bassfly het volgende:
Geen probleem, gewoon wekelijks in natura uit laten betalen het komende jaar.![]()
Of is ze verhuisd naar Italie?
HIer haak ik af. TS is of een erg slechte trol of verschrikkelijk naief (in dat laatste geval, mag ik dan ook een italiaanse vriendin van je zijn??)quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:46 schreef JohnDDD het volgende:
Eerst vroeg ze me het via Western Union over te maken, dat heb ik geweigerd.
Bedankt, dit is een erg nuttig antwoord.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:26 schreef Dr_Strangelove het volgende:
De vraag is meer of je de situatie eerst nog als vrienden wilt oplossen. Als dat geen issue meer voor je is, dan kun je je geld vrij makkelijk terugvorderen. De "complicatie" lijkt me geen juridisch probleem.
Je hoeft het niet te doen omdat je al een termijn in het contract hebt gesteld, maar ik zou haar nog één keer (schriftelijk) aanmanen om het geld voor een bepaalde datum over te maken. Zet er ook bij dat je vanaf die datum de wettelijke rente gaat rekenen (hoewel je dat technisch al vanaf 1 februari kan, wil dat nog wel eens afschrikken/helpen).
Als je op die datum je geld nog niet hebt, dan dagvaard je haar gewoon. Grote kans dat ze niet in het geding verschijnt, waardoor je vordering automatisch toegewezen wordt. En met dat vonnis kun je gewoon beslag laten leggen en zo, ook in Italië.
Wil er wel even bij zeggen dat ik geen deskundige op het gebied van internationaal privaatrecht ben.![]()
In Italië zijn dat soort dingen nog wel redelijk gebruikelijk. Zij had op dat moment naar eigen zeggen een of ander probleem met haar rekening waardoor ze het niet op haar eigen rekening kon ontvangen. Western Union kwam voor mij sowieso niet goed uit omdat ik in de UK zit en ik niet eerst het geld wilde hoeven omwisselen. Verder leek het me qua verhalen over WU ook geen goed plan. Uiteindelijk heeft ze dus wel toegestemd met de betaling op de rekening van die vriendin.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:10 schreef anboni het volgende:
[..]
HIer haak ik af. TS is of een erg slechte trol of verschrikkelijk naief (in dat laatste geval, mag ik dan ook een italiaanse vriendin van je zijn??)
Schanulleke doelt waarschijnlijk op een schuldeiser die beschikt over ietwat doorslaggevender, dan wel steekhoudender argumenten.quote:
Als TS kiest voor cessie dan heeft degene die de vordering koopt geen betere of slechtere argumenten dan TS.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:15 schreef Treinhomo het volgende:
Schanulleke doelt waarschijnlijk op een schuldeiser die beschikt over ietwat doorslaggevender, dan wel steekhoudender argumenten.
'Doorslaggevend' en 'steekhoudend' bedoelde ik letterlijk.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:23 schreef jeroen25 het volgende:
Als TS kiest voor cessie dan heeft degene die de vordering koopt geen betere of slechtere argumenten dan TS.
Hoogstens is een ander vasthoudender dan TS (wil zijn) bij het innen van de schuld .
Beh ze vroeg me erom, ik beschouw haar als een vriendin en daarom vond ik dat ik geen nee kon zeggen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:41 schreef HenryHill het volgende:Er zal vast een hele goede reden voor zijn dat je het toch hebt gedaan, en die hoef je hier van mij niet te melden, maar laat ik zeggen dat ik waarschijnlijk niet de enige ben die in jouw situatie niet onvoorwaardelijk dezelfde keuzes zou hebben gemaakt als jij...
Ik las "Sletje"quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Huur een advocaat in of laat het haar in natura terug betalen.
Slotje.
Tja je leest waar je aan denkt he.quote:
Ik heb nog een mailtje in mijn inbox uit Nigeria waar je 10 miljoen mee kunt verdienen, je hoeft alleen maar even je bankrekeningnummer, handtekening en een kopietje van je paspoort te mailen. Zal ik hem even aan je doorsturen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:32 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
In Italië zijn dat soort dingen nog wel redelijk gebruikelijk. Zij had op dat moment naar eigen zeggen een of ander probleem met haar rekening waardoor ze het niet op haar eigen rekening kon ontvangen.
Dat is een beetje mosterd na de maaltijd, en TS heeft er ook niet zoveel aan.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:33 schreef thomaster het volgende:
[..]
Ik heb nog een mailtje in mijn inbox uit Nigeria waar je 10 miljoen mee kunt verdienen, je hoeft alleen maar even je bankrekeningnummer, handtekening en een kopietje van je paspoort te mailen. Zal ik hem even aan je doorsturen?
Serieus, je bent wel erg naief hoor. Je kent haar nu anderhalf jaar, dus toendertijd kende je haar een jaar en wist je dat ze leugenachtig was en dan geef je haar 1500 euro? En hoe werkt dat precies dat zij in Italie woont, uit Zuid-Amerika komt, jij in Engeland woont en jullie vrienden zijn? Op wat voor manier ben je dan vrienden eigenlijk, dat je vond dat je geen nee kon zeggen tegen haar?
Ik heb in Italië gewoond. In die tijd dat ik daar woonde zagen we elkaar regelmatig, meerdere keren per week. Verder had ze me bij haar thuis uitgenodigd en ben ik toen ik al in Engeland woonde vlak voor dat ze me om een lening vroeg een aantal dagen bij haar blijven logeren.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:33 schreef thomaster het volgende:
Serieus, je bent wel erg naief hoor. Je kent haar nu anderhalf jaar, dus toendertijd kende je haar een jaar en wist je dat ze leugenachtig was en dan geef je haar 1500 euro? En hoe werkt dat precies dat zij in Italie woont, uit Zuid-Amerika komt, jij in Engeland woont en jullie vrienden zijn? Op wat voor manier ben je dan vrienden eigenlijk, dat je vond dat je geen nee kon zeggen tegen haar?
Mosterd na de maaltijd, maar wel een wijze levensles voor het geval hij het zelf nog niet doorhad.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat is een beetje mosterd na de maaltijd, en TS heeft er ook niet zoveel aan.
Is TS al naar een juridisch loket of zo geweest?
Waarom kan ik die gerechtelijke kosten niet op haar verhalen als zij veroordeeld zou worden tot terugbetaling van de schuld? Ik ben zelf overigens officieel woonachtig in NL maar studeer tijdelijk in de UK en woon daar inderdaad ook, maar ben ingeschreven in NL.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:48 schreef Centric het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je juridische stappen overweegt. Daarbij is zeer de vraag of Nederlands recht überhaupt van toepassing is en of de Nederlandse rechter bevoegd is.
Jouw vriendin (gedaagde) heeft de Italiaanse nationaliteit en is woonachtig in Italië. Zelf woon je in Groot-Brittannië. Het contract bepaalt niets over eventuele recht- en forumkeuze en is opgesteld in het Italiaans.
Het meest waarschijnlijk lijkt mij dat een procedure gevoerd dient te worden voor de bevoegde Italiaanse rechter en de zaak behandeld wordt naar Italiaans recht. Buiten deze gecompliceerde situatie overstijgen de juridische kosten in dat geval ruimschoots de � 1.500,= welke je niet integraal zal kunnen verhalen op jouw vriendin.
Met de informatie die je hebt gegeven ziet het ernaar uit dat je je verlies moet nemen indien minnelijke pogingen niet resulteren in betaling door haar.
Toch is dit wel het geval. En zelfs een documentje hoeft niet; een mondelinge overeenkomst is ook geldig (alleen vaak wat lastig te bewijzen als de wederpartij liegt).quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:50 schreef OMGitsNoelle het volgende:
En: tegenwoordig werkt het niet meer zo dat je zomaar zelf een documentje kan maken met handtekening, dat het dan geldig is. Dat moet je doen bij een notaris...
Laat me het dan wat beter uitleggen: als vriendin van TS ontkent dat het haar handtekening is (dus liegt) heeft hij geen poot om op te staan. Is mij ook gebeurd.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:55 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Toch is dit wel het geval. En zelfs een documentje hoeft niet; een mondelinge overeenkomst is ook geldig (alleen vaak wat lastig te bewijzen als de wederpartij liegt).
Het zou ook wat zijn als ik elke keer als ik een overeenkomst sluit naar de notaris zou moeten.
Nu even voor alle duidelijkheid was/is het een vriendin of je vriendin? Bij je kan ik me het nog een beetje voorstellen, maar bij een vriendin zou ik het niet doen tenzij ik donders goed wist hoe het zou lopen en dan hoefde er ook geen contractje bij te komen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:42 schreef JohnDDD het volgende:
Verder vraag ik me af of de mensen die hier zo hard lopen te schreeuwen dat ik stom ben geweest en mijn geld kwijt ben zelf dan hun vriendin een NEE hadden verkocht. Dan is je vriendschap toch meteen naar de kloten? (Dat is ie nu ook maar goed dat had ik niet kunnen weten).
quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:50 schreef OMGitsNoelle het volgende:
als jouw vriendschap naar de klote gaat omdat jij haar geen ¤1,500 wilt lenen, dan is het geen vriendschap.
tee-heequote:Op woensdag 3 maart 2010 19:10 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou haar opzoeken en haar schaambeen breken.
Ik had hetzelfde gedaan hoor. Zonde dat (als het echt zo is) iemand je goeed vertrouwen zo schaadt...quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:56 schreef JohnDDD het volgende:
Beh deze meid had al 2 maanden de termijn van het huurcontract overschreden en dreigde op straat te worden gezet. Ze had net een ander huis gevonden maar kon de verhuizing dus niet betalen. Ze heeft me gezegd dat als ze het geld niet zou krijgen dat ze dan niet kon verhuizen en dan misschien geen plek meer had om te wonen. Bovendien zei ze dat ze me in december of januari terug kon betalen met haar dertiende maand en die van haar moeder. Het zat mij ook niet helemaal lekker maar als het opnieuw gebeurt zou ik waarschijnlijk weer hetzelfde doen, je wilt iemand toch uit de brand helpen...
Sorry maar dat is dan niet mijn probleem. Al is het een vriend/vriendin, ze zoeken het maar bij familie of partners. Ik ga ze geen geld lenen, misschien ook omdat ik het toentertijd ook heb gedaan en achteraf spijt heb. Ik heb ervan geleerd. Ik hoop in de eerste plaats dat je gewoon je geld terug krijgt en in de tweede plaats, mocht je het niet krijgen, dat je ervan geleerd hebt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:56 schreef JohnDDD het volgende:
Beh deze meid had al 2 maanden de termijn van het huurcontract overschreden en dreigde op straat te worden gezet. Ze had net een ander huis gevonden maar kon de verhuizing dus niet betalen. Ze heeft me gezegd dat als ze het geld niet zou krijgen dat ze dan niet kon verhuizen en dan misschien geen plek meer had om te wonen. Bovendien zei ze dat ze me in december of januari terug kon betalen met haar dertiende maand en die van haar moeder. Het zat mij ook niet helemaal lekker maar als het opnieuw gebeurt zou ik waarschijnlijk weer hetzelfde doen, je wilt iemand toch uit de brand helpen...
Ik krijg het denk ik wel hoor, en anders zorg ik wel dat ik het krijg.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:21 schreef OMGitsNoelle het volgende:
[..]
Sorry maar dat is dan niet mijn probleem. Al is het een vriend/vriendin, ze zoeken het maar bij familie of partners. Ik ga ze geen geld lenen, misschien ook omdat ik het toentertijd ook heb gedaan en achteraf spijt heb. Ik heb ervan geleerd. Ik hoop in de eerste plaats dat je gewoon je geld terug krijgt en in de tweede plaats, mocht je het niet krijgen, dat je ervan geleerd hebt.
That sounds dark and twisted... TVP voor de maffiapraktijkenquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:26 schreef JohnDDD het volgende:
Ik krijg het denk ik wel hoor, en anders zorg ik wel dat ik het krijg.
Goedzo, iig succes ermee.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:26 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik krijg het denk ik wel hoor, en anders zorg ik wel dat ik het krijg.
Zorg in elk geval dat haar moeder ook van de deal op de hoogte isquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:07 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde gedaan hoor. Zonde dat (als het echt zo is) iemand je goeed vertrouwen zo schaadt...
ingepalmd, ingepakt, aan je taas getrokken en een ervaring rijker.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:56 schreef JohnDDD het volgende:
Hoogste tijd om die pics dus te posten!quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:43 schreef nils7 het volgende:
Inmiddels 2 maanden later niks meer ervan gehoord, nu weet ik dat de post vanuit Turkije nog uitgevonden moet worden maar het zal er wel op neer komen dat madam fijn kan dromen en 800+ euro rijker is door mij!![]()
Dat weet ik ook wel alleen netjes vragen hielp nietquote:Op donderdag 4 maart 2010 18:20 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Niet om te zeuren, maar het is ook niet slim om met zoiets te gaan dreigen. Ook niet, of juist niet, als je helemaal gelijk hebt.
Was ook mijn eerste gedachte.quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
of is het een internet liefde?
Nee heb er gestudeerd en in totaal zelfs een half jaar samengewoondquote:Op donderdag 4 maart 2010 18:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou er naartoe gaan
Je kent er toch wel of is het een internet liefde?
En dan?quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan zou ik er sws naar toe gaan
ben jij ts?quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:25 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee heb er gestudeerd en in totaal zelfs een half jaar samengewoond
een teek?quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ben jij ts?
of ben je gewoon zo'n ordinaire topic-piraat? zo'n vieze teek?
u kent dat beestje niet? 6 poten. 8 poten. lime. parasiet.quote:
Ik dacht dat je deze teek bedoeldequote:Op donderdag 4 maart 2010 22:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
u kent dat beestje niet? 6 poten. 8 poten. lime. parasiet.
ik als regelmatig verblijver in de bossen, met slechts een mes en touw, ken die teken erg goed.
U bent rambo?quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
u kent dat beestje niet? 6 poten. 8 poten. lime. parasiet.
ik als regelmatig verblijver in de bossen, met slechts een mes en touw, ken die teken erg goed.
ik noem het overleven. jij mag je eigen fantasie hebben. ken je de natuur überhaupt een beetje?quote:
vertroebeling van de geest. fastfood for the mind.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:19 schreef GSP het volgende:
[..]
Ik dacht dat je deze teek bedoelde
[ afbeelding ]
Wacht, je doet een exchangeprogramma in Turkije, papt aan met een griet en gaat vervolgens geld lopen uitlenen?quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:43 schreef nils7 het volgende:
Ik krijg ook nog dik 800 (als het eerder geen 900 is) euro van m'n Turkse ex!![]()
Ook niks meer van gehoord...![]()
heb ik gedaan in arizona. golddigging. had mijn extra gevoelige detector bij me en ongeveer 200 gram goud gevonden.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Golddigger is de beste benaming
Cool, heb je een reisverslag?quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb ik gedaan in arizona. golddigging. had mijn extra gevoelige detector bij me en ongeveer 200 gram goud gevonden.
zoeker?quote:
Niet in de zin van met enkel een slagermes en een schone onderbroek door de natuur trekken en overleven door het eten van insecten, water drinken uit een beekje en den aarsch vegen met een berkenblad.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik noem het overleven. jij mag je eigen fantasie hebben. ken je de natuur überhaupt een beetje?
Nee, tenzij het mogelijk is om binnen een paar dagen 200 gram te vinden.quote:
lol@slagersmes. jij zou valeriaan nog verwarren met klein-vingerhoedskruid.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:31 schreef GSP het volgende:
[..]
Niet in de zin van met enkel een slagermes en een schone onderbroek door de natuur trekken en overleven door het eten van insecten, water drinken uit een beekje en den aarsch vegen met een berkenblad.
dagen?quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:34 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Nee, tenzij het mogelijk is om binnen een paar dagen 200 gram te vinden.
Wat is ongeveer de opbrengst na een week zoeken?quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dagen?
ik heb in amerika gewoond. waren geen dagen.
mazzel. en kennis van frequenties en detectors. tussen 5 en 20.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:39 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Wat is ongeveer de opbrengst na een week zoeken?
Ze is hier zelfs 3x geweest (wat ik dus voorgeschoten heb voor haar... en madam wilde wel gerenommeerd vliegen, wat ik dus wel terug wil!) maar ze kon sowieso lastig wennen aan het tempo wat wij hebben... de Spanjaarden kennen "pocco pocco" maar de Turken pfoe (of het was alleen haarquote:Op donderdag 4 maart 2010 22:24 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Wacht, je doet een exchangeprogramma in Turkije, papt aan met een griet en gaat vervolgens geld lopen uitlenen?
Heeft ze ook nog geprobeerd om met je naar Nederland te komen?
Mijn favoriet is weegbree, ken je dat? Goed tegen brandnetels.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol@slagersmes. jij zou valeriaan nog verwarren met klein-vingerhoedskruid.
en of ik weegbree ken.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:40 schreef GSP het volgende:
[..]
Mijn favoriet is weegbree, ken je dat? Goed tegen brandnetels.
Hoeveel mazzel moet ik hebben om zo iets te vinden?quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mazzel. en kennis van frequenties en detectors. tussen 5 en 20.
je mag nooit op die manier gaan zoeken, want dat betekent dat je het lot tart.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:43 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Hoeveel mazzel moet ik hebben om zo iets te vinden?
[ afbeelding ]
Blijkbaar zag je het ook wel een beetje aankomen. Ze is en studente en werkloos, 900 euro voor zo'n meisje is misschien een jaar aan huur, verwacht er maar niet al te veel van.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:39 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze is hier zelfs 3x geweest (wat ik dus voorgeschoten heb voor haar... en madam wilde wel gerenommeerd vliegen, wat ik dus wel terug wil!) maar ze kon sowieso lastig wennen aan het tempo wat wij hebben... de Spanjaarden kennen "pocco pocco" maar de Turken pfoe (of het was alleen haar)
Nee ze betaalde 180 euro aan huur per maand... wat dr moeder betaalde... van d'r pa zag ze nooit wat enkel eens in de twee weken belde die gastquote:Op donderdag 4 maart 2010 22:45 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Blijkbaar zag je het ook wel een beetje aankomen. Ze is en studente en werkloos, 900 euro voor zo'n meisje is misschien een jaar aan huur, verwacht er maar niet al te veel van.
Ik was een keer in het bos, toen wilde ik een paardenbloem blazen, maar toen bleek het een persoon met heel dun haar te zijnquote:Op donderdag 4 maart 2010 22:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en of ik weegbree ken.
trouwens de stengels van brandnetels zijn getwijnd extreem sterk. je kan er zelfs een vuurboog mee aandraaien.
ik denk niet dat ik dit smerige verhaal wil horen... ik heb het over overleven.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:50 schreef GSP het volgende:
[..]
Ik was een keer in het bos, toen wilde ik een paardenbloem blazen, maar toen bleek het een persoon met heel dun haar te zijn
Ik zou eerder zeggen: geloof maar niet dat ze iets van een schuldgevoel hieraan overhoudt. Die denkt gewoon: jij komt uit het rijke Nederland en ikke niet, en je hebt een goede tijd gehad met mij(!), dat geld kun je wel missen. En anders kan jouw familie het makkelijker ophoesten dan ik.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:45 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Blijkbaar zag je het ook wel een beetje aankomen. Ze is en studente en werkloos, 900 euro zo'n meisje is misschien een jaar aan huur, verwacht er maar niet al te veel van.
Ik vind het wel gaaf, maar in NL heb je niet van die woods, dus niet zo relevant. Als ik in een omgeving met veel natuur zou wonen, zou ik er zeker wat mee doen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk niet dat ik dit smerige verhaal wil horen... ik heb het over overleven.
reken maar dat ze zich schuldig gaat voelen. en als die intenetliefde van ts straks een een kleingeschapen rijke rus trouwt, dan zal ze misschien hem een diamant sturen voor de kosten en rente.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:53 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen: geloof maar niet dat ze iets van een schuldgevoel hieraan overhoudt. Die denkt gewoon: jij komt uit het rijke Nederland en ikke niet, en je hebt een goede tijd gehad met mij(!), dat kun je wel missen. En anders kan jouw familie het makkelijker ophoesten dan ik.
Dat geld zie je niet meer terug.
ook in nederland kan jij je makkelijk 5 dagen verschuilen in de bossen zonder mensen te zien. in duitsland beter en in belgië helemaal.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:54 schreef GSP het volgende:
[..]
Ik vind het wel gaaf, maar in NL heb je niet van die woods, dus niet zo relevant. Als ik in een omgeving met veel natuur zou wonen, zou ik er zeker wat mee doen.
Noem eens een regio waar je van die dichte bossen hebt? En kamperen mag toch ook niet, is strafbaar volgens mij.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ook in nederland kan jij je makkelijk 5 dagen verschuilen in de bossen zonder mense te zien.
kamperen? ik heb het over een mes en touw. zelf hut maken dicht bij water. zelf vuur maken met vuurboog. stropjes uitzetten met touw en zoeken naar vis, planten en wortels. etc.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:56 schreef GSP het volgende:
[..]
Noem eens een regio waar je van die dichte bossen hebt? En kamperen mag toch ook niet, is strafbaar volgens mij.
Ja dat snap ik. Maar hoe blijf je dan warm? Ik bedoel geen slaapzak, regen etc.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kamperen? ik heb het over een mes en touw. zelf hut maken dicht bij water. zelf vuur maken met vuurboog. stropjes uitzetten met touw en zoeken naar vis, planten en wortels. etc.
goede hut bouwen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:59 schreef GSP het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar hoe blijf je dan warm? Ik bedoel geen slaapzak, regen etc.
touw maken en vuurboog gebruiken.quote:
Eh, whut?quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
reken maar dat ze zich schuldig gaat voelen.
Oh zo, ja dat denk ik ookquote:en als die intenetliefde van ts straks een een kleingeschapen rijke rus trouwt, dan zal ze misschien hem een diamant sturen voor de kosten en rente.
ik hoop het...quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:06 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Eh, whut?
[..]
Oh zo, ja dat denk ik ook
Als zij TS met intentie heeft opgelicht, gaat ze dat echt niet terugbetalen. Oplichters kennen geen schuldgevoel, anders zouden doorgewinterde oplichters niet bestaan. En er zijn zat oplichters die al tientallen jaren niets anders doen dan hun geld verdienen aan louche praktijken. Als ze zich over iedere oplichting schuldig zouden voelen, zouden ze daar niet mee door kunnen gaan. Ze weten het altijd zo te praten dat het aan iemand anders ligt.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
reken maar dat ze zich schuldig gaat voelen. en als die intenetliefde van ts straks een een kleingeschapen rijke rus trouwt, dan zal ze misschien hem een diamant sturen voor de kosten en rente.
kom op man. geef die stakker some hope!!quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:16 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Als zij TS met intentie heeft opgelicht, gaat ze dat echt niet terugbetalen.
begrijp je het nou echt niet TS of wil je het niet begrijpen?
quote:Ze had me beloofd me het geld in januari terug te zullen geven. Ik heb bij het overmaken van het geld een documentje opgesteld waarin staat dat ik haar 1500 euro heb geleend en dat zij dat voor 1 februari aan mij moest terugbetalen. Dit is door ons beiden ondertekend.
Elk beetje hoop in dit geval is valse hoopquote:Op donderdag 4 maart 2010 23:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kom op man. geef die stakker some hope!!
Deze meneer hier heeft ook gewoon geen genade he...quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:56 schreef Ps2K het volgende:
Wat ik me vooral afvraag: Heb je wel geneukt voor die 1500 euro?
quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:59 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Deze meneer hier kent ook gewoon geen genade he...
Is wel een relevante vraagquote:Op donderdag 4 maart 2010 23:56 schreef Ps2K het volgende:
Wat ik me vooral afvraag: Heb je wel geneukt voor die 1500 euro?
Mijn buurvrouw heeft twee keer 5000 euro geleend van familie, ben ik achtergekomen toen bankafschriften van haar (ik heb dezelfde bank) in mijn brievenbus lagen (verkeerd bezorgt) Pas toen ik de envelop openmaakte ondekte ik dat ze niet aan mij gericht waren. Uiteraard heb ik ze wel persoonlijk aan haar afgegeven met de uitleg dat het verkeerd bezorgt was, waar ze nogal lakoniek op reageerde dat zoiets wel vaker gebeurd met foute postbezorging.quote:
Het is zo bindend als het maar zijn kan en als je het goed op papier zet is het ook afdwingbaar. De vraag is alleen of je er veel zin aan hebt om je familieleden voor de rechter te sleuren..quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:39 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik zal zelf NOOIT geld (uit)lenen aan vrienden familie of aan wie dan ook. Onderhandse geldleningen zijn niet bindend ook al wordt het een en ander op papier gezet.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is zo bindend als het maar zijn kan en als je het goed op papier zet is het ook afdwingbaar. De vraag is alleen of je er veel zin aan hebt om je familieleden voor de rechter te sleuren..
SPOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOON!quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:19 schreef GSP het volgende:
[..]
Ik dacht dat je deze teek bedoelde
[ afbeelding ]
Ze zou je toch terugbetalen met het geld van haar dertiende maand? Ze schuift het voor zich uit, omdat jij het pikt.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:43 schreef JohnDDD het volgende:
Geld is nog niet terug. Vriendin wacht naar eigen zeggen op de verkoop van een stuk grond in Ecuador. Heb haar gezegd dat ze ook wel in termijnen terug mag beginnen te betalen, dan heb ik iig iets.
Geld viel tegen zei ze. De hoogte van het bedrag was volgend haar "meer dan miserabel te noemen". Heb haar gezegd dat ik nog 1 maand kan wachten maar dat ik dan het geld echt zelf nodig heb. Dat is niet waar, ik heb het zo rond augustus een keertje nodig verwacht ik, misschien nog later. Maar ik zal haar binnenkort wat gaan pushen en dan moet ze maar met het geld over de brug komen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:48 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ze zou je toch terugbetalen met het geld van haar dertiende maand? Ze schuift het voor zich uit, omdat jij het pikt.
weet je een beetje met wie ze uithangt? wat voor types?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:50 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Geld viel tegen zei ze. De hoogte van het bedrag was volgend haar "meer dan miserabel te noemen". Heb haar gezegd dat ik nog 1 maand kan wachten maar dat ik dan het geld echt zelf nodig heb. Dat is niet waar, ik heb het zo rond augustus een keertje nodig verwacht ik, misschien nog later. Maar ik zal haar binnenkort wat gaan pushen en dan moet ze maar met het geld over de brug komen.
mwah, wat ik ervan gehoord heb, niet al te best. de kerels die ze heeft zijn altijd waardeloos en van het domste soort.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
weet je een beetje met wie ze uithangt? wat voor types?
als jij dat geld terugkrijgt is het een wonder,de truc is om haar aan het betalen te krijgen,al is ht maar 50 euro pm.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:50 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Geld viel tegen zei ze. De hoogte van het bedrag was volgend haar "meer dan miserabel te noemen". Heb haar gezegd dat ik nog 1 maand kan wachten maar dat ik dan het geld echt zelf nodig heb. Dat is niet waar, ik heb het zo rond augustus een keertje nodig verwacht ik, misschien nog later. Maar ik zal haar binnenkort wat gaan pushen en dan moet ze maar met het geld over de brug komen.
dan zou ik haar opzoeken zonder aankondiging.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:02 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
mwah, wat ik ervan gehoord heb, niet al te best. de kerels die ze heeft zijn altijd waardeloos en van het domste soort.
ugh notaris, smerige tussenpersonen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:50 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Lieve John: als jouw vriendschap naar de klote gaat omdat jij haar geen ¤1,500 wilt lenen, dan is het geen vriendschap.
En: tegenwoordig werkt het niet meer zo dat je zomaar zelf een documentje kan maken met handtekening, dat het dan geldig is. Dat moet je doen bij een notaris...
EDIT: als een vriend/vriendin van mij verwacht dat ik ze zomaar (zoveel) geld leen, en ik dan nee zeg en ze vervolgens boos worden, dan mag je mooi uit mijn leven wandelen. Ik geef je nog 5 euro mee voor een lunchpakketje.
hehehe, die opmerking is grappiger dan jij denkt.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:02 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
mwah, wat ik ervan gehoord heb, niet al te best. de kerels die ze heeft zijn altijd waardeloos en van het domste soort.
Die pompen haar vol terwijl TS op zn zolderkamertje zit te rukken. 1500 euro armer.quote:Op woensdag 24 maart 2010 08:16 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
hehehe, die opmerking is grappiger dan jij denkt.
Lenen die kerels waar ze mee omgaat ook geld aan haar uit ?
![]()
'notaris smerige tussenpersoon'?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:36 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
ugh notaris, smerige tussenpersonen.
(verkapte tvp. want dit is wel interessant. succes aan TS!)
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:07 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb een Italiaanse vriendin in oktober 1500 euro geleend. Ze ging verhuizen en had daarvoor geld nodig maar haar werkgever wilde het haar niet voorschieten. Ze zat allang met de wens te gaan verhuizen en had een mooi nieuw huis gevonden en dus heb ik haar het geld geleend.
Ze had me beloofd me het geld in januari terug te zullen geven. Ik heb bij het overmaken van het geld een documentje opgesteld waarin staat dat ik haar 1500 euro heb geleend en dat zij dat voor 1 februari aan mij moest terugbetalen. Dit is door ons beiden ondertekend.
In januari had ik het geld nog niet terug, en in februari ook niet. De laatste keer dat ik haar sprak was 2 weken terug, toen ze me beloofde dat het allemaal snel rond zou zijn. Niets meer van gehoord.
Ik heb het geld niet direct nodig maar over een paar maanden dus wel.
Heb ik het met zelf opgestelde documentje een poot om op te staan? In het document staat niet vermeld wat er gebeurt als ze me niet voor 1 februari terugbetaalt, alleen dat ze het op die datum moet hebben terugbetaald.
Verder is er wellicht een bijkomende complicatie, ze had op dat moment problemen met haar rekening en heeft me het geld over laten maken op de rekening van een vriendin van haar van wie ze toen het geld heeft gekregen.
Nou ja heb je ook een documentje met schuldbekentenis?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:18 schreef samjustme het volgende:
[..]
Kut! Heb nu hetzelfde met een vriendin heb haar gelukkig stuk minder uitgeleend, als ik het niet terugkrijg is het minder erg, ik denk dat er vrij weinig wat aan valt te doen.
Nou nee het uitgeleend bedrag is dan ook een stuk minder groot dan 1500.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:37 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou ja heb je ook een documentje met schuldbekentenis?
Ik heb er nog altijd vertrouwen in maar ik zie achteraf ook wel in dat ik stom ben geweest. Het is wel een vriendin maar zeker niet één van me besten. Mijn beste vrienden zou ik ook gerust 1500 euro géven als ze het nodig hadden.
Als het een echte vriendin was, dan was ze allang in termijnen aan het terugbetalen en niet met smoesjes aangekomen, van de verkoop van een stuk grond viel tegen, je bent daar geen partner in ofzo.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:37 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou ja heb je ook een documentje met schuldbekentenis?
Ik heb er nog altijd vertrouwen in maar ik zie achteraf ook wel in dat ik stom ben geweest. Het is wel een vriendin maar zeker niet één van me besten. Mijn beste vrienden zou ik ook gerust 1500 euro géven als ze het nodig hadden.
Zij is Ecuadoriaans en woont in Italië. Ik ben Nederlands en woon in Londen. Heb haar het geld geleend toen ik in Londen was en zij in Italië. Documentje heb ik zelf in het Italiaans opgesteld, naar haar toe gemaild, zij heeft het ondertekend, ingescand en teruggestuurd.quote:Op zondag 4 april 2010 17:21 schreef Fortitudo het volgende:
Mm ik zou toch zo langzamerhand een uiterlijke termij stellen en informatie inwinnen over hoe je het geld kunt terugeisen via een evt. kantonrechter.
Heb je het geld geleend toen zij in NL was, in the UK, of in Italie. Waar was je op dat moment zelf?
Ze heeft gewoon werk en ze gaat er maar voor werken vind ik. Dan gaat ze er maar vertaalwerk bij doen of wat anders, ik zal zorgen dat ik dat geld krijg!quote:Op zondag 4 april 2010 17:56 schreef Leonidas82 het volgende:
je bent gewoon dom en naief geweest
Beschouw het als leergeld. Dat geld ben je gewoon kwijt
hoe? je hebt geen poot om op te staan? of ga je soms een rechtszaak in Italië voeren en dan vanuit Londen steeds heen en weer vliegen?quote:Op zondag 4 april 2010 17:59 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ze heeft gewoon werk en ze gaat er maar voor werken vind ik. Dan gaat ze er maar vertaalwerk bij doen of wat anders, ik zal zorgen dat ik dat geld krijg!
Je hoeft niet bij haar te logeren, laat haar het geld via de bank terugstorten ipv, dat ze het in natura terg gaat betalen!quote:Op zondag 25 april 2010 20:39 schreef JohnDDD het volgende:
Kreeg van de week een mail van haar dat ik in mei in Rome bij haar mag logeren en dat ze me dan het geld terug gaat geven! Ben benieuwd!
Kortom, of ze vermoordt me en ik word nooit meer gevonden, of het komt toch nog goed
Nou Nou Nou zo'n reactie is zeer ontoepasselijk en niet nodig.quote:Op donderdag 29 april 2010 15:23 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Je moeder zuigt pik in de hel, spamhoer.
Klopt, dat is niet netjes.quote:Op donderdag 29 april 2010 15:32 schreef S.vanDijck het volgende:
[..]
Nou Nou Nou zo'n reactie is zeer ontoepasselijk en niet nodig.
Haha, wat een kutsmoes!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:07 schreef JohnDDD het volgende:
x2quote:Op vrijdag 30 april 2010 23:16 schreef Greys het volgende:
Waarom zou je er in godsnaam nog gaan logeren als ze je zo genaaid heeft?
En wie gaat die reiskosten naar Rome betalen?![]()
Laat ze het eerst maar overmaken, dan kijk je daarna wel of je er nog wilt logeren.
Laat je toch niet zo enorm in de maling nemen.
heb geen reden om haar niet te geloven. maar ik heb voor mezelf wel echt de limiet over 2 maanden gesteld. ze gaat maar zorgen dat ze over 2 maanden het geld heeft.quote:Op zondag 9 mei 2010 17:30 schreef Zeroku het volgende:
Manmanman, dat je dit nog gelooft. Beschouw die ¤1500,- als leergeld en heel snel dumpen als vriendin.
ze werkt wel, als babysitter, ik denk dat ze slecht betaald krijgtquote:Op zondag 9 mei 2010 18:52 schreef Maanvis het volgende:
waarom gaat die meid niet gewoon werken voor d'r geld!
Babysitten is voor pubers man. Dat ze eens een fatsoenlijke baan zoekt.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:59 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
ze werkt wel, als babysitter, ik denk dat ze slecht betaald krijgt
Ze is een Zuid-Amerikaanse immigrant in Rome en is nog bezig met haar universitaire opleiding, weinig kans dusquote:Op zondag 9 mei 2010 19:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Babysitten is voor pubers man. Dat ze eens een fatsoenlijke baan zoekt.
genoeg vreettentjes en café's die personeel zoeken.quote:Op zondag 9 mei 2010 19:05 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ze is een Zuid-Amerikaanse immigrant in Rome en is nog bezig met haar universitaire opleiding, weinig kans dus
ja,idd, de ts moet zijn eigen posts nog maar eens teruglezen, uitstel,uitstel en uitstel, dat is wat mevrouw doet.quote:Op zondag 9 mei 2010 17:36 schreef trovey het volgende:
En dan weer 2 maanden en dan weer 2 maanden...oh wacht ik moest een wasmachine kopen....kun je nog 3 maanden wachten?
de cultuur van zuid-amerikaanse vrouwen is,dat ze door man(nen) worden onderhouden,die zijn niet gewend zichzelf te onderhouden!quote:Op zondag 9 mei 2010 19:05 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ze is een Zuid-Amerikaanse immigrant in Rome en is nog bezig met haar universitaire opleiding, weinig kans dus
Maar wacht ff hoor... je gaat er dus nu nog steeds heen en bij haar logeren?quote:Op zondag 9 mei 2010 17:28 schreef JohnDDD het volgende:
Reis naar Rome was toch al gepland, heb daar nog wel meer vrienden.
Staat op het programma voor dinsdag. Kreeg een mail van haar dat ze het geld nog niet heeft. Ze heeft geprobeerd een lening te krijgen maar die is haar geweigerd.Over 2 maanden kreeg ze hem waarsch. wel. Ze wilde ook wel geld lenen bij een of andere dame die superhoge rente zou vragen aan d'r, ik heb gezegd dat als het geld er over 2 maanden nog niet is dat ze dat dan maar moet doen.
Ze lijkt iig wel bereid het probleem op tel ossen.
Ben het overigens wel steeds meer eens met de mensen die mij in het begin van dit topic de les hebben gelezen. Ik had haar het geld nooit moeten lenen en dat contractje is weinig waard ook omdat het in Italië 5000 jaar duurt voordat een rechtszaak behandeld wordt. Vrienden kunnen best zeggen dat ze elkaar geen geld lenen, geen probleem.
Uh-huh.quote:Op zondag 9 mei 2010 17:33 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
heb geen reden om haar niet te geloven. maar ik heb voor mezelf wel echt de limiet over 2 maanden gesteld. ze gaat maar zorgen dat ze over 2 maanden het geld heeft.
rente? ze hoeft helemaal niks te betalen,omdat de ts een slappe naieve zak is!quote:Op zondag 9 mei 2010 23:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ze gaat niet ineens 1500 euro over hebben. De enige manier om TS terug te betalen is door het geld elders te lenen, maar waarom zou ze? In de huidige situatie hoeft ze geen rente te betalen..
Idd, een lening zonder aflossing of rente, een betere krijg je niet!quote:Op zondag 9 mei 2010 23:53 schreef THEFXR het volgende:
rente? ze hoeft helemaal niks te betalen,omdat de ts een slappe naieve zak is!
en dat weet jij vanwege wat?quote:Op maandag 10 mei 2010 10:46 schreef goofy_goober het volgende:
Man man man, dit topic is gewoon een dikke hoax.
Ook nog op je eigen kosten....?quote:Op zondag 9 mei 2010 22:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar wacht ff hoor... je gaat er dus nu nog steeds heen en bij haar logeren?
idd, TS is erg goed van vertrouwen.quote:Op zondag 9 mei 2010 22:52 schreef THEFXR het volgende:
kan de ts even uitleggen op welke manier zijn zogenaamde vriendin over 2 maanden wel het geld heeft en nu niet! wat gaat er dan gebeuren dat ze ineens 1500 euro extra heeft?
Oftewel, een schenkingquote:Op maandag 10 mei 2010 02:19 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Idd, een lening zonder aflossing of rente, een betere krijg je niet!
En waarom kan ze nu al dat geld niet lenen van die vriend, en die vriend dan terug betalen van die lening?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:57 schreef JohnDDD het volgende:
Als de lening er niet is, kan ze op 29 juli het geld lenen van haar vriend, zegt ze.
Ik heb gezegd dat ze ook tot de 29e mag wachten.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:05 schreef _Arthur het volgende:
[..]
En waarom kan ze nu al dat geld niet lenen van die vriend, en die vriend dan terug betalen van die lening?
Zeg maar dag tegen je centjes
dus als zij niet betaalt word jij je huis uitgeflikkerd. lekker is dat.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:07 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat ze ook tot de 29e mag wachten.
Dat is voor mij op tijd, ik moet er mijn huur mee betalen op 2 augustus.
Ik zit in de laatste 2 maanden van mijn huur en heb precies 2 maanden borg betaald. Ergste wat kan gebeuren is dat de huisbazin mijn borg als huur gebruikt. Of ik eruit moet zal me een worst wezen, zsm weg hierquote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dus als zij niet betaalt word jij je huis uitgeflikkerd. lekker is dat.
quote:Op zondag 9 mei 2010 17:33 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
heb geen reden om haar niet te geloven. maar ik heb voor mezelf wel echt de limiet over 2 maanden gesteld. ze gaat maar zorgen dat ze over 2 maanden het geld heeft.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:07 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
quote:Op zondag 9 mei 2010 22:35 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Uh-huh.![]()
Manmanman, wat laat jij je aan het lijntje houden!
joh, ze heeft nu al zoveel keer(datums genoemd) beloofd om het terug te betalen en je trapt er elke keer weer in!!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:07 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
IN welk land woon jij, het is de 28equote:Op woensdag 28 juli 2010 00:29 schreef Warrick21 het volgende:
Nou, het is de 29e. Nog maar net, maar ik ben benieuwd
Hey.. je hebt gelijk... Was blijkbaar al een beetje te laat voor mij dusquote:Op woensdag 28 juli 2010 12:01 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
IN welk land woon jij, het is de 28e
VANDAAG NOG!!!!!!quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:32 schreef JohnDDD het volgende:
heb 'r net even een bericht gestuurd dat het vandaag de 29e is en ik een update verwacht en zo snel mogelijk het geld verwacht
bron van: Icon door Cerror & Ian_Nickquote:
Wat denk je zelf.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:32 schreef JohnDDD het volgende:
heb 'r net even een bericht gestuurd dat het vandaag de 29e is en ik een update verwacht en zo snel mogelijk het geld verwacht
Geloof je werkelijk nog dat je je geld terug krijgtquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:32 schreef JohnDDD het volgende:
En met rechtsbijstand wel?quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je hebt een documentje wat je beiden hebt ondertekent, waarom ga niet eens de rechtsbijstand inschakelen? Dat geld krijg je op deze manier toch niet terug.
Hij is al eens bij haar langsgeweest, maar "zo'n vriendin is ze niet"quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
Volgens mij kun je beter langs gaan en haar in natura laten betalen.
Zij is een zuid-Amerikaanse dame, wonend in Italie. Ik denk dat de rechtsbijstand je uitlacht en wegstuurtquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je hebt een documentje wat je beiden hebt ondertekent, waarom ga niet eens de rechtsbijstand inschakelen? Dat geld krijg je op deze manier toch niet terug.
Dan regelt ze maar een vriendin die de daadwerkelijke betaling doet.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:05 schreef thomaster het volgende:
[..]
Hij is al eens bij haar langsgeweest, maar "zo'n vriendin is ze niet"
Het is pas goedgekomen als het geld op je rekening staat!!!quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:13 schreef JohnDDD het volgende:
Kreeg meteen een SMS van haar: ik bel je later even. Hoe dan ook alles in orde, maak je maar geen zorgen, xx D
Nou ik ben benieuwd![]()
Zou het dan toch nog goedkomen?
Wil je een eerlijk antwoord of het antwoord dat je graag wil horen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:13 schreef JohnDDD het volgende:
Kreeg meteen een SMS van haar: ik bel je later even. Hoe dan ook alles in orde, maak je maar geen zorgen, xx D
Nou ik ben benieuwd![]()
Zou het dan toch nog goedkomen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.graag willen horen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
Tja, geen idee. Net of je geen geld kan terugkrijgen van iemand die in het buitenland woont. Dat ze daar ineens geen hulp in willen geven.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:05 schreef thomaster het volgende:
[..]
Hij is al eens bij haar langsgeweest, maar "zo'n vriendin is ze niet"
[..]
Zij is een zuid-Amerikaanse dame, wonend in Italie. Ik denk dat de rechtsbijstand je uitlacht en wegstuurt
Gefeliciteerd dat je je geld terugkrijgt! eerst zien dan geloven he!quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:20 schreef JohnDDD het volgende:
Wat hebben die mensen het overigens toch slecht daar in Italië hè. 750 euro loon per maand, echt waar komt ze van rond. Haar huur is namelijk zeker hoger dan dat, zo rond de 900 denk ik. Haar moeder werkt dag en nacht en die zal ook wel zoiets verdienen, alleen die is dus gewoon nooit thuis omdat ze altijd werkt.
Ik zal hier een screenshot maken als het (hopelijk) zo ver is!quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:46 schreef thomaster het volgende:
[..]
Gefeliciteerd dat je je geld terugkrijgt! eerst zien dan geloven he!
Als je 750 euro verdient en je huur is 900, dan leef je gewoon (ver) boven je stand.
ik denk er net zo over...quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom heeft ze die lening nu pas rondgekregen en krijg je morgen de helft van je geld pas? Ben benieuwd wat de smoes morgen is.
Is dat een land dan driekwarterquote:Op woensdag 28 juli 2010 09:47 schreef Oksel het volgende:
Zuid-Amerika, vieze irritante pisnicht. Lees eens.
Op de hoek van de straat is goed geld te verdienenquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:20 schreef JohnDDD het volgende:
Kreeg net telefoon, die lening heeft ze nu definitief gekregen maar het wordt pas volgende week overgemaakt op haar rekening. Ze maakt morgen de helft over (750 euro) (wat overigens ook precies haar maandloon is blijkbaar![]()
), en volgende week als ze de lening binnen heeft de andere helft. Ik vind dat nu wel ok aangezien ik vooral de huur ervan moet betalen voor de 2e van de maand, die andere helft mag ook best volgende week.
Wat hebben die mensen het overigens toch slecht daar in Italië hè. 750 euro loon per maand, echt waar komt ze van rond. Haar huur is namelijk zeker hoger dan dat, zo rond de 900 denk ik. Haar moeder werkt dag en nacht en die zal ook wel zoiets verdienen, alleen die is dus gewoon nooit thuis omdat ze altijd werkt.
Verdiende ze maar geld met al die vieze kerels die ze neukt!!!! Dan deed ze nog eens wat goeds voor zichzelf en de mensen om haar heen....quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Op de hoek van de straat is goed geld te verdienen
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:07 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:20 schreef JohnDDD het volgende:
Kreeg net telefoon, die lening heeft ze nu definitief gekregen maar het wordt pas volgende week overgemaakt op haar rekening. Ze maakt morgen de helft over (750 euro) (wat overigens ook precies haar maandloon is blijkbaar![]()
), en volgende week als ze de lening binnen heeft de andere helft. Ik vind dat nu wel ok aangezien ik vooral de huur ervan moet betalen voor de 2e van de maand, die andere helft mag ook best volgende week.
Hoe voelt het overigens om dubbel genaaid te worden door een hoer?quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:38 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Verdiende ze maar geld met al die vieze kerels die ze neukt!!!! Dan deed ze nog eens wat goeds voor zichzelf en de mensen om haar heen....
wat was de eerste keer dan? want volgens mij naait de klant de hoer.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe voelt het overigens om dubbel genaaid te worden door een hoer?
Italie is gewoon een rijk europees land hoor.. als ze 750 euro per maand verdient heeft ze gewoon een slechte baan (of ze lult gewoon)quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:20 schreef JohnDDD het volgende:
Serieus, geloof je het zélf nog?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:27 schreef JohnDDD het volgende:
nou vandaag zou ik van haar het bericht moeten krijgen dat ze het overmaakt, dan is het maandag neem ik aan binnen
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:27 schreef JohnDDD het volgende:
nou vandaag zou ik van haar het bericht moeten krijgen dat ze het overmaakt, dan is het maandag neem ik aan binnen
Dat 'neem ik aan' stukje... daar ga je elke keer de mist mee in.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:27 schreef JohnDDD het volgende:
Slappe zoutzak.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:27 schreef JohnDDD het volgende:
Ik weet niet wat die vriendin van TS doet, maar in veel gevallen is Italie echt geen rijk land. In de wetenschap bijvoorbeeld. Beginnende professors (en postdocs vooral) in Italie verdienen ook minder dan de huur, en zijn genoodzaakt om nog bij hun ouders te wonen op hun 35e.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:40 schreef SannekePanneke het volgende:
[..]
Italie is gewoon een rijk europees land hoor.. als ze 750 euro per maand verdient heeft ze gewoon een slechte baan (of ze lult gewoon)
Alle Italianen van begin 30 die ik ken wonen nog thuis zonder enig uitzicht op alleen wonenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:56 schreef dr_Pieters het volgende:
[..]
Ik weet niet wat die vriendin van TS doet, maar in veel gevallen is Italie echt geen rijk land. In de wetenschap bijvoorbeeld. Beginnende professors (en postdocs vooral) in Italie verdienen ook minder dan de huur, en zijn genoodzaakt om nog bij hun ouders te wonen op hun 35e.
Het zit ook in de cultuur. Italianen (iig de mannen) zijn mietjuhs die niet voor zichzelf kunnen zorgen, niks alleen durven te doen, niets lusten, etcquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:59 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Alle Italianen van begin 30 die ik ken wonen nog thuis zonder enig uitzicht op alleen wonen
Het is ook gewoon cultuur om thuis te wonen daarquote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het zit ook in de cultuur. Italianen (iig de mannen) zijn mietjuhs die niet voor zichzelf kunnen zorgen, niks alleen durven te doen, niets lusten, etc
Mannen worden heel lang gepamperd door la mama.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het zit ook in de cultuur. Italianen (iig de mannen) zijn mietjuhs die niet voor zichzelf kunnen zorgen, niks alleen durven te doen, niets lusten, etc
Naam/nummer komt niet overeenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:25 schreef brunette82 het volgende:
ik ben benieuwd, naar de volgende smoesjes van dr...
dat denk ik ookquote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:44 schreef Warrick21 het volgende:
TS is genaaid, heeft het door. Is nu aan het huilen en haat iedereen in deze topic omdat ze gelijk hadden
weet jij veelquote:
Dit dus.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:00 schreef Multivitamine het volgende:
Ongelooflijk dat mensen zo naïef kunnen zijn..
Waarom precies heb je nou genoegen genomen met 'de eerste 750'?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:12 schreef JohnDDD het volgende:
Excuus, heb een vriendin op bezoek en was niet online.
Italiaanse vriendin heeft me gisteren opgebeld dat de eerste 750 euro overgemaakt is. Ik ben benieuwd, maandag een update.
Omdat ze de volgende 750 woensdag al heeft zei ze, dan vind ik het ok...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Waarom precies heb je nou genoegen genomen met 'de eerste 750'?
Heeft ze verdorie niet genoeg tijd gehad om het hele bedrag bij elkaar te krijgen?
Schaamt ze zich de ogen niet uit haar hoofd inmiddels, dat ze jou zo lang aan het lijntje houdt?
Kijken wat de smoes maandag is als je het zoals verwacht niet binnen hebtquote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:23 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Omdat ze de volgende 750 woensdag al heeft zei ze, dan vind ik het ok...
quote:Op zondag 1 augustus 2010 08:03 schreef brunette82 het volgende:
waarom maandag update? kan je niet internet bankieren? dan zie je meteen of het geld gestort is.
Daarnaast is TS natuurlijk niet de enige bij wie ze woekerschulden uit heeft staan.quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:42 schreef Mwanatabu het volgende:
Maandag blijkt er niks overgemaakt en woensdag kun je helemaal vergeten. Je bent gewoon -opnieuw- aan het lijntje gehouden. Dat is het hele punt van aan het lijntje houden: zeggen dat het*willekeurig nabij tijdstip* goedkomt en nooit nu direct natuurlijk. Als ze echt 750E had, dan had jij het al gehad.
Ik hoop natuurlijk voor je dat ik ongelijk heb, maar dit is een bekend patroon
Hoe moet ze dan eten, gas/water/licht/verzekering etc betalen? Terwijl ze dus al 150 tekort komt op alleen al de huur..quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:20 schreef JohnDDD het volgende:
Ja. Inzien dat je een domme fout hebt gemaakt en dat je naief bent geweest en er van leren voor de volgende keer.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:22 schreef vulkaan het volgende:
Ik zou nooit iemand verkrachten maar als je echt naar je geld kan fluiten en ze 100% zeker niet terugbetaald rest er maar 1 optie..
Dan zal er in een paar dagen toch behoorlijk doorgepeesd moeten worden. Of is het een vriendin met een escort uurtarief van 250 euro's?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:23 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Omdat ze de volgende 750 woensdag al heeft zei ze, dan vind ik het ok...
Nog een bijkomende complicatie, als je het geld terug wilt moet je haar in Italie voor de rechtbank slepen. Voor de rest vrees ik dat je Italiaanse juristen nodig gaat hebben, dat heeft WGR niet in huis. Naar Nederlands recht zou je hiermee dus gewoon haar eerst in gebreke moeten stellen en daarna als ze alsnog niet betaalt naar de kantonrechter. Als uit gesprekken blijkt dat zij dat geld wel heeft ontvangen via de bankrekening van die vriendin, is er niet zo veel aan de hand wat dat betreft. Je moet alleen bewijzen dat jij haar dat geld hebt geleend, zij het heeft gekregen en niet heeft terugbetaald ondanks dat je haar daartoe herhaaldelijk hebt gemaand.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:07 schreef JohnDDD het volgende:
Ze heeft geen computer, en zou ook niet weten hoe ze dat moest doen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:49 schreef Maanvis het volgende:
JohnDDD, ze heeft het geld niet overgemaakt. Anders had ze je wel een screenshotje van haar telebankieren gestuurd.
Vind je het nou zelf inmiddels ook niet aso van haar dat ze jou dus nu in de stront laat zakken met je huur? Ze had het met spoed moeten overmaken, dan maar een paar euro extra kosten. Zij moet zich kapot schamen om hoe ze jou behandelt, maar jij moet je nog veel harder schamen dat je je dit allemaal laat gebeuren.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:49 schreef JohnDDD het volgende:
Geld staat nog niet op de rekening, maar eigenlijk verwachtte ik dat ook niet, aangezien ze het vrijdagochtend pas vanuit Italië (naar mijn Engelse rekening) heeft overgemaakt. Dat wordt wel woensdag ofzo voordat het er is, zelfs vanuit Nederland duurt het een paar dagen en in Italië zijn ze heus niet sneller....:')
Wel vervelend omdat ik vandaag de huur zou moeten betalen
ik wist niet dat een topic vol kon rakenquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:05 schreef Warrick21 het volgende:
Nou Johnny, maak maar een 2e topic. Want deze gaat vol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |