quote:Hij is er weer: de (vernieuwde) FOK! Formule 1-manager!
Weer als vanouds met een team van twee coureurs, een chassis en een motor. Daarmee kun je punten halen voor de plek waarop die onderdelen in het echt zijn geëindigd. Voor die punten krijg je geld, waarmee je je team weer kunt verbeteren.
We hebben dit jaar echter een nieuwe feature: de onderdelen gaan variëren in waarde, al naar gelang ze beter of slechter gepresteerd hebben in een raceweekend! Als een onderdeel veel punten heeft gehaald, gaat het in waarde omhoog en wordt het lastiger dit onderdeel aan te kopen. Maar blijft een onderdeel onder het aantal van 60 punten in één raceweekend, dan wordt het goedkoper. Wel zit er een maximum en minimum aan de waarde.
Kun je niet wachten om aan de FOK! Formule 1-manager deel te nemen? Schrijf je dan snel in! De eerste ronde begint op vrijdag 12 maart 23:59 uur, dus zorg dat je voor die tijd je team opgeslagen hebt!
Kijk gauw verder bij de speluitleg of de puntentelling, en als je nog andere vragen hebt, kun je terecht bij de FAQ.
Tot slot willen we je komend seizoen veel succes wensen. En uiteraard ook veel plezier met de Formule 1-manager 2010 van FOK!
Nog een paar opmerkingen vooraf:
Het zal je vast opvallen, maar in je teammanagementpagina staat een veld waar de banden nog genoemd worden. Die doen uiteraard niet mee en hoef je niet te vullen. Er komt zo snel mogelijk een goed veld voor in de plaats.
Verder ben je wellicht gewend vanuit de FOK! Voetbalmanager dat er plaatjes getoond worden als je een onderdeel selecteert, maar hier (nog) niet. Dat zal ook zo snel mogelijk ingevuld worden, dus wees niet verbaasd als er ineens een plaatje verschijnt bij een onderdeel dat er eerst nog geen had. Het zal een voor een in de code worden ingevuld.
Omdat het ontbreken van plaatjes geen belemmering vormt voor het gebruik van de FOK! Formule 1-manager wilden we niet langer wachten met de lancering!
Update 3 maart:
Zoals je gemerkt hebt is de Formule 1-manager enkele dagen niet te bereiken geweest. Er bleek een probleem te zijn met de prijzen van de onderdelen. Dit is nu opgelost, maar heeft als consequentie dat iedereen zich opnieuw in moet gaan schrijven.
In het spelconcept zijn ook enkele wijzigingen aangebracht, want je krijgt nu als tegemoetkoming voor de verwachte moeilijkheden met het stijgen en dalen van de waarde van onderdelen een hoger budget om je team samen te stellen, namelijk 150 miljoen euro. Daarnaast krijg je per punt dat je met je team behaalt nu 19.000 euro, zodat je sneller een beter team samen kunt gaan stellen.
We wensen je veel plezier met de Formule 1-manager 2010 van FOK!
Mja, die staan in Bahrein nog niet op de gridquote:Op maandag 1 maart 2010 16:46 schreef vosss het volgende:
StefanGP lijkt me ook niet zo lastig. Nakajima en waarschijnlijk Villeneuve.
Sally vroeg erom. Er zijn vast wel foto;s van hem te vinden waar je alleen het hoofd weg kan knippen zegmaarquote:Op maandag 1 maart 2010 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, die staan in Bahrein nog niet op de grid
Ai... Dat zijn pics met copyright van F1 Fanatic, of niet? Kan het niet expliciet vinden.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:42 schreef sasquatsch het volgende:
HIer wat linkjes:
Virgin Launch pictures: http://www.f1fanatic.co.uk/2010/02/03/virgin-racing-launch-vr-01/
En de coureurs (niet in overall, maar met een Virgin jas): http://www.virginstore.co(...)ssi-and-timo-glock-1
Dat is nou het enige plaatje dat niet vervangen is sinds de oplevering: die rare bolidequote:
Nog 3 uur en 2 minuten dan zit 1 maart er al weer opquote:Op maandag 1 maart 2010 20:10 schreef franklop het volgende:
Geduld is een schone zaak mensen, na anderhalf jaar ofzo kunnen die paar uurtjes er toch ook nog wel bij?
Daar ga ik wel vanuit, al is het eerdere tijdstip dat ik in m'n hoofd had al voorbij...quote:Op maandag 1 maart 2010 21:18 schreef vosss het volgende:
Nog eventjes geduld hoe eventjes? Lukt het vanavond nog?
quote:Hij is er weer: de (vernieuwde) FOK! Formule 1-manager!
Weer als vanouds met een team van twee coureurs, een chassis en een motor. Daarmee kun je punten halen voor de plek waarop die onderdelen in het echt zijn geëindigd. Voor die punten krijg je geld, waarmee je je team weer kunt verbeteren.
We hebben dit jaar echter een nieuwe feature: de onderdelen gaan variëren in waarde, al naar gelang ze beter of slechter gepresteerd hebben in een raceweekend! Als een onderdeel veel punten heeft gehaald, gaat het in waarde omhoog. Maar blijft een onderdeel onder het aantal van 60 punten in één raceweekend, dan wordt het goedkoper. Wel zit er een maximum en minimum aan de waarde.
Kun je niet wachten om aan de FOK! Formule 1-manager deel te nemen? Schrijf je dan snel in! De eerste ronde begint op vrijdag 12 maart 23:59 uur, dus zorg dat je voor die tijd je team opgeslagen hebt!
Kijk gauw verder bij de speluitleg of de puntentelling, en als je nog andere vragen hebt, kun je terecht bij de FAQ.
Tot slot willen we je komend seizoen veel succes wensen. En uiteraard ook veel plezier met de Formule 1-manager 2010 van FOK!
Nog een paar opmerkingen vooraf:
Het zal je vast opvallen, maar in je teammanagementpagina staat een veld waar de banden nog genoemd worden. Die doen uiteraard niet mee en hoef je niet te vullen. Er komt zo snel mogelijk een goed veld voor in de plaats.
Verder ben je wellicht gewend vanuit de FOK! Voetbalmanager dat er plaatjes getoond worden als je een onderdeel selecteert, maar hier (nog) niet. Dat zal ook zo snel mogelijk ingevuld worden, dus wees niet verbaasd als er ineens een plaatje verschijnt bij een onderdeel dat er eerst nog geen had. Het zal een voor een in de code worden ingevuld.
Omdat het ontbreken van plaatjes geen belemmering vormt voor het gebruik van de FOK! Formule 1-manager wilden we niet langer wachten met de lancering!
Helaas is US F1 op inactief gezet omdat die voorlopig niet deelneemt (die is nu rood) en dat was het goedkoopste team. We kunnen nu niets meer veranderen aan de prijzen van onderdelen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 01:09 schreef Assenaar het volgende:
Voor mij gevoel moet het totale budget verhoogd worden. Het totale budget bedraagt 140 miljoen.
Het goedkoopste chassis is 27 miljoen( US F1 doet zeer waarschijnlijk niet mee)
De goedkoopste motor is 27 miljoen
de twee goedkoopste coureurs zijn 27 en 29 miljoen
Je komt dan op een totaal van 110 miljoen
Je hebt dan nog maar 30 miljoen over om je team te versterken. Met de opties kun je dan een onderdeel met een middenmotor kiezen.Gezien dat de goede onderdelen gaan stijgen en de slechte onderdelen gaan dalen, gaat denk erg lastig worden om je team te gaan versterken in de komende races. Gezien de test kunnen de nieuwe teams nog niet meekomen met het bestaande veld, dus zullen deze gaan dalen. Ben er bang voor dat er te grote kloof gaat omstaan. Met het gevolg dat het bijna onmogelijk is naarmate de races vorderen betere teams te gaan vormen. Daardoor zullen de punten van de verschillende deelnemers ook weinig verschillen met als gevolg veel gedeelde plaatsen.
De coureurs/chassis/motorprijzen kunnen nu niet meer aangepast worden omdat mensen al onderdelen gekocht hebben. Dat is gebeurd in de test van de voetbalmanager maar dat gaf negatieve budgetten. Dus dat is uit den boze nu.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 01:21 schreef vosss het volgende:
Leuk Sally, maar die oplossing komt er dus dit jaar neit meer, je geeft zelf ook al aan dat niets meer aangepast kan worden.
Ik zal er morgen nog eens nuchter naar kijken, maar zoals ik het nu zie gaat Assenaar gelijk krijgen
Zie mijn antwoord op Assenaar.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 01:17 schreef vosss het volgende:
Het budget is wel erg laag of de prijzen erg hoog in mijn optiek
Hoe goed is over het beginbudget nagedacht als ik vragen mag?
Gebruikelijk misschien maar geen 1 echt knap onderdeel kunnen selecteren omdat je dan budget problemen krijgt ? En ik snap niet waarom campos zo hoog is ingeschaald.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 07:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
De manager is online
Ziet er leuk uit hoor
Budget is misschien wat laag, maar volgens mij is dat toch gebruikelijk bij de fok!-manager?
Ik hou mijn team lekker geheimquote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:11 schreef nyny83 het volgende:
Ik heb gister met de juiste prijzen een team kunnen samenstellen van 2 lotuscoureurs, een lotus chassis en een Red Bull Racing (Renault) motor. Geen vetpot, maar het is te doen.
Die van mij stond toch al op openbaar, dus men had het toch wel kunnen opzoekenquote:
Had mijn melding nog wat van waarde dan?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben even de inschrijving gesloten, omdat er ondanks alle zorgvuldigheid een kleine bug is opgedoken. Naar verwachting kan de manager morgen weer los.
We zijn aan het zoeken naar de meest uservriendelijke oplossing.quote:
Je kunt 'm dan toch weer opnieuw benoemen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:48 schreef Joene het volgende:
Vervallen TeamNamen enzo niet ?
Dat kan , maar ik ben NU ingeschreven en dan heb ik dus kans dat ik het weer vergeet dat is het meer.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:03 schreef D. het volgende:
[..]
Je kunt 'm dan toch weer opnieuw benoemen?
IK kwam een aantal van die pics op diverse sites tegen met zoeken op google afbeeldingen.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Ai... Dat zijn pics met copyright van F1 Fanatic, of niet? Kan het niet expliciet vinden.
Ik denk dat ik met die andere wel wat kan![]()
Edit: ik zie ook losse pics van de coureurs Lucas di Grassi en Timo Glock op F1 Fanatic, maar zie niet iets over copyrights.
Kan nu niet. Is ivm een (kleine) bug offline gehaald. Mogelijk morgen weer online.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En ik zie dat de F1 manager weer begint. Zal ik me ook maar inschrijven.
Geen manager dit jaar.quote:En dan is er nog een optie, maar daar wil ik even niet aan denken nu.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen manager dit jaar.
Waar stond die bak bier ook alweer op Sally?
Dat ik zei dat er geen heel jaar een F1 manager goedwerkend en zonder problemen zou zijn in seizoen 2010
Ik begin alhaast dorst te krijgen
Het kwam omdat er een tweede F1-(test)manager naast draaide die de 'goedkopere' (of andere) waardes had.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:39 schreef vosss het volgende:
Waarom loopt dit toch altijd weer mis hier op Fok?
Vorig jaar was beterschap beloofd en men had een heel jaar en zou echt op tijd beginnen en het zou allemaal goed komen.
Waarom loopt het dan nu amper een paar uur na online gooien dan toch weer mis?
Ik snap dat niet
Nee, niet die optiequote:
die van vanochtend waren niet correct.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:49 schreef Joene het volgende:
Kan ik dus concluderen dat de waardes die er Vanochtend vroeg instonden , correct waren ? of juist niet ?
Ok , dat vind ik in elk geval fijn om te lezen ! want ik had vanochtend weinig keuze ....quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die van vanochtend waren niet correct.
Het gaat hier om 5 users die een team hadden samengesteld met de oude, normale prijzen maar er zijn ook waardes omhoog gegaan toen de nieuwe managerprijzen verruild werden voor die uit de F1-testmanager. Daardoor zijn met het herberekenscript deze al eerder samengestelde userteams in de min gedoken omdat ze die onderdelen eigenlijk niet hadden kunnen betalen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:36 schreef Sally het volgende:
Er zijn momenteel 5 userteams die een negatief budget hebben, maar dat wil niet zeggen dat er meer teams zijn die een ander budget hadden dan voor 2:00 uur afgelopen nacht.
Dat laatste weet ik niet uit het hoofd als ik de klassementspagina met userteams bekijk. Het kan zijn dat de som van de herberekening van de coureurs/motor/chassisprijzen positief of weinig negatief is gebleven, waardoor het budget niet negatief is geworden.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:38 schreef Misan het volgende:
Kun je trouwens meedoen met meerdere subleagues nu?![]()
zekerquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:38 schreef Misan het volgende:
Kun je trouwens meedoen met meerdere subleagues nu?![]()
dat kon altijd al toch?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:38 schreef Misan het volgende:
Kun je trouwens meedoen met meerdere subleagues nu?![]()
is al best wel twee jaar geleden dat de F1-manager op volle toeren draaide en heb het gewoon niet onthouden gok ikquote:
quote:Team aanpassen onmogelijk
Het is op dit moment niet mogelijk je team aan te passen. Je kunt wel kijken hoeveel een bepaalde team wijziging je zou kosten, maar een team opslaan is in deze fase van de manager helaas niet toegestaan, omdat er een speelronde aan de gang is. http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/teammanagement
Is toch logisch dat hij wordt dichtgegooid als er een bekende bug is?quote:
oh dat is het dus, geen speelronde aan de gangquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:51 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Is toch logisch dat hij wordt dichtgegooid als er een bekende bug is?
Lees mijn rectificatie nog maar eens.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:37 schreef nyny83 het volgende:
Als de coureursprijzen weer op de originele gezet worden is mijn budget toch niet negatief meer?![]()
Anyway, mij boeit het niet hoor. Die vier klikjes heb ik zo weer gemaakt. Maak je daar vooral niet te druk om, mensen willen gerust hun team nog wel een keer opnieuw aanklikken. Als het veel tijd kost om te regelen dat mensen hun team niet opnieuw hoeven in te geven kan die energie beter gestoken worden in het zorgen dat hij nu wel correct blijft draaien.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben even de inschrijving gesloten, omdat er ondanks alle zorgvuldigheid een kleine bug is opgedoken. Naar verwachting kan de manager morgen weer los.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
We gaan proberen iedereen gelijke kansen te geven, dus dat betekent dat je hoogstwaarschijnlijk opnieuw een team samen moet gaan stellen.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
We zijn aan het zoeken naar de meest uservriendelijke oplossing.
toppertjequote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:59 schreef Sally het volgende:
@ Misan: waarschijnlijk had je het volgende gemist:![]()
[..]
[..]
[..]
je kan het vertrouwen noemen, maar gezien het verleden net zo goed naïefquote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:27 schreef vosss het volgende:
Waarom zou je in godsnaam wachten met dat scriptje draaien tot vannacht?
Dat zal toch niet zo belastend zijn voor de servers dat de FOK op zn bek gaat lijkt me wel?
Het gaat om het herberekenscript, als er iets is aangepast in de code, gaat dat draaien. De rest draait ieder uur. Als we dingen aanpassen waardoor alles gaat veranderen (vanaf het begin), dan hebben we 1 punt waarop al die berekeningen (queries) uitgevoerd worden, iets wat bij de voetbalmanager met 11 onderdelen en tig duizend users die meedoen, plus een aantal managerrondes die al geweest zijn, al snel uitkomt op honderdduizenden queries. En dat leek ons beter om op een rustig tijdstip te doenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:27 schreef vosss het volgende:
Waarom zou je in godsnaam wachten met dat scriptje draaien tot vannacht?
Dat zal toch niet zo belastend zijn voor de servers dat de FOK op zn bek gaat lijkt me wel?
Omdat het scriptje in een cron staat en pas vannacht draait.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:27 schreef vosss het volgende:
Waarom zou je in godsnaam wachten met dat scriptje draaien tot vannacht?
Neuh, maar 'k zou het toch liever niet op het drukste moment van de dag draaien. En nou ken ik de serverbelasting niet precies, maar 's avonds is het wel vrij druk.quote:Dat zal toch niet zo belastend zijn voor de servers dat de FOK op zn bek gaat lijkt me wel?
Tig duizend deelnemers en al een aantal managersrondes die geweest zijn staat in geen enkele verhouding tot 48 deelnemers die elk kunen kiezen uit een handjevol coureurs, een paar chassis' en wat motoren terwijl er nog geen enkele managersronde geweest is.quote:iets wat bij de voetbalmanager met 11 onderdelen en tig duizend users die meedoen, plus een aantal managerrondes die al geweest zijn, al snel uitkomt op honderdduizenden queries.
We gaan geen extra iets inbouwen als het niet nodig is. 1 keer per 24 uur draait dat herstelscript.quote:Op woensdag 3 maart 2010 01:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Tig duizend deelnemers en al een aantal managersrondes die geweest zijn staat in geen enkele verhouding tot 48 deelnemers die elk kunen kiezen uit een handjevol coureurs, een paar chassis' en wat motoren terwijl er nog geen enkele managersronde geweest is.
Dat gaat echt je server niet belasten zo een aanpassing en als dat wel zo is klopt de basis compleet niet en dat is een feit.
Gelukkig gaat het script alle actieve managers langs.quote:Op woensdag 3 maart 2010 01:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Tig duizend deelnemers en al een aantal managersrondes die geweest zijn staat in geen enkele verhouding tot 48 deelnemers die elk kunen kiezen uit een handjevol coureurs, een paar chassis' en wat motoren terwijl er nog geen enkele managersronde geweest is.
Ik heb niet de mogelijkheid dat script handmatig te starten.quote:Dat gaat echt je server niet belasten zo een aanpassing en als dat wel zo is klopt de basis compleet niet en dat is een feit.
Dus als ik het goed begrijp moeten we dat script vannacht weer afwachten of wat?quote:Op woensdag 3 maart 2010 02:07 schreef Sally het volgende:
Het oordeel: de prijzen zijn inderdaad niet meer veranderd. Alleen het resetten van de teams is nog niet uitgevoerd, anders was de manager binnen nu een twee minuten weer los geweest.
Helaas nog iets langer geduld dus.
Dat is een mogelijkheidquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:26 schreef D. het volgende:
Is het niet mogelijk 'm gewoon opnieuw op te starten?
Inschrijven is geen moeitequote:Op woensdag 3 maart 2010 10:36 schreef Sally het volgende:
Betekent wel dat iedereen zich opnieuw moet inschrijven. En we willen het eigenlijk zo makkelijk maken als in dit vervelende geval mogelijk is.
48 man. Fuck, die heb je op tijd van een zucht zelfs allemaal handmatig een PM gestuurd waarbij je even kort uitlegt wat er aan de hand is.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:36 schreef Sally het volgende:
Betekent wel dat iedereen zich opnieuw moet inschrijven. En we willen het eigenlijk zo makkelijk maken als in dit vervelende geval mogelijk is.
Nee dat vind ik niet erg.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:36 schreef Sally het volgende:
Betekent wel dat iedereen zich opnieuw moet inschrijven, en dus ook opnieuw een team samenstellen en opslaan. En we willen het eigenlijk zo makkelijk maken als in dit vervelende geval mogelijk is.
En dat vind je dan niet erg, vosss?
Datquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:40 schreef vosss het volgende:
ER ZIJN PAS 48 MAN INGESCHREVEN! HAK DIE KNOOP GEWOON DOOR!
Hier zijn al 4 users die gezegd hebben dat ze er geen enkel probleem mee hebben als jullie de boel gewoon compleet opnieuw opstarten.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:51 schreef Sally het volgende:
We zijn ondertussen aan het overleggen wat we gaan doen en hoe we dat het beste aan kunnen pakken.
Dat gaan dus juist NIET doenquote:
Je snapt wat ik bedoelquote:
Ga niet de letterlijke tekst gebruiken, maar bedankt voor de voorzetquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:00 schreef vosss het volgende:
Top! Je mag overigens letterlijk mijn tekst overnemen mochten jullie besluiten om die paar man even een PM te sturen
dat wordt later vandaag geregeld. Het belangrijkste was om het spel opnieuw live te krijgenquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:25 schreef vosss het volgende:
Ow hij is wel live op de link die we via PM hebben gekregen:
Misschien handig om hem zo ook even onder het kopje managerspellen op foksport erbij te zetten?
Uiteraardquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat wordt later vandaag geregeld. Het belangrijkste was om het spel opnieuw live te krijgen
Die hoeven niet gekozen te wordenquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:36 schreef D. het volgende:
Hoe zit het met de banden die we kennelijk moeten kiezen?
Dat leek mij ook, maar het 'bandenvakje' bracht verwarringquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die hoeven niet gekozen te worden
Donequote:Op woensdag 3 maart 2010 12:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Uiteraard
Overigens:
Campos Meta wordt Hispania Racing
Ze houden jullie wel bezig. Nu moet Campos gewijzigd worden![]()
Dat is een aanpassing die nog gedaan moet wordenquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:43 schreef D. het volgende:
[..]
Dat leek mij ook, maar het 'bandenvakje' bracht verwarring
Hij is nog niet bevestigd. Zodra dat wel het geval is zal hij in het spel opgenomen wordenquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:04 schreef sasquatsch het volgende:
Ingeschreven.
Mis alleen nog de tweede coureur van Campos (Chandhok?), maar die wilde ik toch al niet kiezen.
Er moet nog een linkje in de balk gefixt worden. Dat komt later vandaag.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:21 schreef Bastard het volgende:
Misschien een stomme vraag.. maar hoe kom ik eigenlijk bij die manager? Ik zie alleen een voetbalmanager?
Zie de homepage hieroverquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:36 schreef D. het volgende:
Hoe zit het met de banden die we kennelijk moeten kiezen?
quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:57 schreef nils7 het volgende:
Komt er nog een goede link naar de pagina... het is dat ik 'm gebookmarked heb want anders is het niet te vinden...?
quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er moet nog een linkje in de balk gefixt worden. Dat komt later vandaag.
Zo kom je voorlopig bij de manager: http://managers.fok.nl/f1/f1-2010
Nee. Met 150 miljoen kun je best een aardig team samenstellen. Is niet leuk meer he als je in het begin alleen nog maar hoeft te kiezen of je voor Ferrari of Mclaren onderdelen gaatquote:Op woensdag 3 maart 2010 14:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
kan ik extra budget lenen bij de fok-bank?
Ja, dat weet ik allemaal wel. Maar dit jaar is wel anders dan andere jaren. Nu zijn de goedkope teams de teams die 5 seconden per ronde trager zijn dan de rest of die uberhaupt niet getest hebbenquote:Op woensdag 3 maart 2010 14:45 schreef Sally het volgende:
We zijn al iedereen tegemoet gekomen door nu een hoger startbudget in te stellen, en ook het geld dat je per behaald punt ontvangt, is verhoogd![]()
Dat je in het begin geen superteam samen kunt stellen, is natuurlijk logisch en is al jaren zo.
Er staat in mijn reactie ook niet voor niets: proberen samen te stellen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nu ja, wees eerlijk, je kan geen aardig team samenstellen. Je kan alleen een achterhoede team met 1 mogelijk middenmoter onderdeel samenstellen. Andere opties zijn niet mogelijk
Nee, WIJ kunnen niets doen aan de snelheid van de nieuwe teams, anders dan de prijzen zo laag mogelijk houden. Dat hebben we zo goed als mogelijk gedaan. Alleen nu is het goedkoopste onderdeel weggevallen (US F1), wat we geprobeerd hebben te compenseren door een hoger startbudget.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik allemaal wel. Maar dit jaar is wel anders dan andere jaren. Nu zijn de goedkope teams de teams die 5 seconden per ronde trager zijn dan de rest of die uberhaupt niet getest hebben
IK weet niet wat je middenmoter noemt, maar ik kan een team samenstellen met slechts 1 nieuwe entry en de rest uit onderdelen (inclusief coureurs) van bestaande teams.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nu ja, wees eerlijk, je kan geen aardig team samenstellen. Je kan alleen een achterhoede team met 1 mogelijk middenmoter onderdeel samenstellen. Andere opties zijn niet mogelijk
Er zijn nu echt fatsoenlijke teams samen te stellenquote:Op woensdag 3 maart 2010 14:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nu ja, wees eerlijk, je kan geen aardig team samenstellen. Je kan alleen een achterhoede team met 1 mogelijk middenmoter onderdeel samenstellen. Andere opties zijn niet mogelijk
Geef eens een voorbeeldquote:Op woensdag 3 maart 2010 15:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zijn nu echt fatsoenlijke teams samen te stellen
Dan ben ik denk ik niet creatief genoeg, of mijn norm van 'fatsoenlijk' ligt hoger dan de jouwe..quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat laat ik aan jouw creatieve brein over.
Voor alle hieronder genoemde opties geldt dat je de motor en het chassis ook kan omdraaien, die hebben immers dezelfde prijzenquote:
Het is mij gelukt om een team samen te stellen met onderdelen van Renault, STR, FI en Lotus.quote:
dat lijkt me knap. hoe?quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is mij gelukt om een team samen te stellen met onderdelen van Renault, STR, FI en Lotus.
Dat zal in de orde van grootte van 25 miljoen of net iets meer liggen. Het is een soort vervanger voor US F1.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:58 schreef Assenaar het volgende:
kan de crew al een schatting geven wat de kosten zijn als StefanGP toetreedt in de F1?
Wil graag weten als de kosten dan minder of hetzelfde zijn als campos
quote:Opnieuw van start - met goede moed!
Zoals je gemerkt hebt is de Formule 1-manager enkele dagen niet te bereiken geweest. Er bleek een probleem te zijn met de verandering van prijzen van de onderdelen. Dit is nu opgelost, maar heeft als consequentie dat iedereen zich opnieuw in moet schrijven.
In het spelconcept zijn ook enkele wijzigingen aangebracht, want je krijgt nu als tegemoetkoming voor de verwachte moeilijkheden met het stijgen en dalen van de waarde van onderdelen een hoger budget om je team samen te stellen. Namelijk 150 miljoen euro in plaats van 140 miljoen. Daarnaast krijg je per punt dat je met je team behaalt nu 19.000 euro in plaats van 18.000, zodat je sneller en makkelijker een beter team samen kunt stellen.
De eerste ronde begint op vrijdag 12 maart 23:59 uur, dus zorg dat je voor die tijd je team opgeslagen hebt!
We wensen je veel plezier met de Formule 1-manager 2010 van FOK!
quote:US F1, Stefan GP en Campos in de F1-manager
Zoals je wellicht al had gezien, zijn de onderdelen van US F1 die momenteel bekend zijn, rood gekleurd (geweest) in het Teammanagement. Die onderdelen zijn door ons inactief gezet, vandaar de rode kleur. Dat komt omdat het team besloten heeft dit seizoen niet op de grid te staan, maar een jaar uitstel te vragen aan de FIA om in 2011 wel aan de start te verschijnen. Het team is momenteel geheel uit de manager verdwenen, omdat niemand ze aan kon kopen.
Rode, inactieve onderdelen kun je niet meer aankopen, maar als je ze in je team hebt opgenomen maakt dat je team niet ongeldig. Alleen zullen deze onderdelen geen punten meer ontvangen. Je bent vrij ze te verkopen tegen de dan geldende waarde.
De FIA heeft nog geen uitsluitsel aan US F1 gegeven hierover. En of Stefan Grand Prix dat startbewijs zal krijgen (of moet kopen), is nog maar de vraag. Mocht Stefan Grand Prix toch gaan racen dit seizoen, zal dat team met zijn coureurs, motor en chassis toegevoegd worden aan de FOK! Formule 1-manager. De hoogte van de waarde zal in de orde van grootte van die van US F1 liggen.
Dan hebben we nog een wijziging in de naam van het team van Campos Meta 1 doorgevoerd. Dat is nu Hispania Racing geworden. De naamswijziging heeft geen enkele gevolgen voor het gebruiken van de onderdelen of wanneer je Campos-onderdelen in je team had gekozen. Er is alleen een wijziging in de naam gekomen, niet in waarde.
Als er meer wijzigingen nodig zijn, zullen we je hier op de hoogte stellen, en in het speciale FOK!f1manager 2010-topic in het Autosport- en motorsport-forum. Te verwachten anvullingen en wijzigingen zijn bijvoorbeeld de nog onbekende tweede coureur bij Hispania Racing (ex-Campos) en de naam van het chassis bij datzelfde team.
Ook zullen de plaatjes bij de coureurs, motoren en chassis' langzaamaan ingevuld worden. Ook dit heeft geen gevolgen voor het gebruik of werking van de manager, maar maakt het wel wat aangekleder!
Dan zou Stefan GP een paar races missen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:13 schreef Assenaar het volgende:
Dankje voor het antwoord, idd klopt maar ik denk dat de FIA wel graag wil dat er 23 teams aan de start staan. Maar dan moet het snel geregeld worden en gezien de tijd zal dat erg krap worden.
Je kunt er wel overheen gaan, maar dan kun je je team niet opslaan of als je dat eerder al gedaan hebt wijzigen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:45 schreef Mdrop het volgende:
Ook ingeschreven, maar het is niet mogelijk om over het gestelde budget te gaan, kan dit nergens vinden in die teksten?
Oke dat had ik dus ook steeds, dan moet er worden gesneden in de plannenquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt er wel overheen gaan, maar dan kun je je team niet opslaan of als je dat eerder al gedaan hebt wijzigen.
Je kunt aan de linkerzijde mooi zien wat je budget is als je het team samenstelt dat je wilt hebbenquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:49 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Oke dat had ik dus ook steeds, dan moet er worden gesneden in de plannen.
Ja inderdaad, en het is de bedoeling dat je hoe verder je in het seizoen komt het team verbeterd, of is je team nu zo en staat dat voor de rest van het jaar? Zo veel tekst die uitlegquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt aan de linkerzijde mooi zien wat je budget is als je het team samenstelt dat je wilt hebben
Je krijgt na afloop van iedere race punten en budget. Met dat budget kun je gedurende het jaar je team verbeteren. Bedenk wel dat er aan het wisselen na de eerste race kosten verbonden zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:16 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Ja inderdaad, en het is de bedoeling dat je hoe verder je in het seizoen komt het team verbeterd, of is je team nu zo en staat dat voor de rest van het jaar? Zo veel tekst die uitleg.
Die herinneringsPM werkt helaas nog niet. Dat is een van de zaken waar we nog aan werken.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:20 schreef InTrePidIvity het volgende:
Leuk
Mooi ook dat je nu een herinneringsPM kan krijgen
Vanwaar die banden?quote:
Ja leuk, als het zou werkenquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:20 schreef InTrePidIvity het volgende:
Leuk
Mooi ook dat je nu een herinneringsPM kan krijgen
quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Ja leuk, als het zou werken
Juist dat PM-gedeelte (en het hele Geheugensteuntjesonderdeel achter de schermen) zorgde ervoor dat niets het deed. Dus dat is gedeactiveerd... Je krijgt geen geheugensteuntje
Ik had gehoopt dat die tekst al uit het aanmeldgedeelte was gehaald, maar nog niet. Heeft niet de hoogste prio om dat te verwijderen, maar ik zal iets in de infoteksten zetten.
HAquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:29 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Nouja, ik hou het dan maar in de gaten. Gek dat dat zo'n probleem is. Kunnen jullie dat niet handmatig doen?
Dan krijg je voor die onderdelen geen punten.quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:13 schreef nils7 het volgende:
Wat gaat er gebeuren als Campos/Hispania toch niet over anderhalve week op de grid staat?
En als blijkt dat ze helemaal niet meer meedoen, zetten we die onderdelen inactief. Ze krijgen dan een rood kleurtje en je kunt ze niet meer selecteren. Ze zijn dus niet meer aan te kopen, maar nog wel te verkopen tegen de dan geldende waarde. Je team wordt niet ongeldig met die inactieve onderdelen!quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan krijg je voor die onderdelen geen punten.
Ik zou mn geld eerder op Hulkenberg zetten. Ik verwacht dat ie van Rubens gaat winnen in de qualify over een heel jaarquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:36 schreef Desunoto het volgende:
Het begin van dit spel zal veelal op geluk aankomen. Het is gewoon een soort casino aan het begin.
Als straks in de eerste race het hele Lotus team het geweldig doet en veel punten binnenhaalt dan heeft diegene die op Lotus gokt gewoon veel geluk had. En een ander met zijn/haar nog relatief dure Williams motoren die de finish niet eens halen... tja, pech.
Ben benieuwd. Ik wilde Kobayashi ook in m'n team maar dat werd te duur. In plaats daarvan heb ik voor de Sauber motor gekozen. Beide Sauber coureurs kunnen me dan punten opleveren en ik heb m'n hoop op ze gezet.
nee. Pas na de eerste race gaan de transferkosten inquote:Op donderdag 4 maart 2010 13:49 schreef Joene het volgende:
Als ik nu mn team kies, en bevestig en ik wil het nog veranderen voor de start van het seizoen.
Moet ik dan al transferkosten betalen ?
Die moet je bij elkaar verdienen, als je het goed speelt krijg je steeds meer budget om een beter team samen te stellenquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:54 schreef k_man het volgende:
Hmm, een strak budget en creatief samenstellen is prima, maar zelfs als je van alle andere onderdelen de allergoedkoopste neemt, is het niet mogelijk om Alonso, Schumacher, Massa, Vettel, Hamilton of Button te kiezen. Natuurlijk moet je keuzes maken, maar sommige onderdelen kun je dus helemaal niet kiezen en da's een beetje raar.
Dat is inderdaad een keuze die we gemaakt hebbenquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:54 schreef k_man het volgende:
Hmm, een strak budget en creatief samenstellen is prima, maar zelfs als je van alle andere onderdelen de allergoedkoopste neemt, is het niet mogelijk om Alonso, Schumacher, Massa, Vettel, Hamilton of Button te kiezen.
Waarom? Het zorgt ervoor dat je creatief moet zijn met je budget en dat je heel strategisch moet managen. Er zitten onderdelen bij die betaalbaar zijn en het imo dit jaar heel erg goed gaan doenquote:Natuurlijk moet je keuzes maken, maar sommige onderdelen kun je dus helemaal niet kiezen en da's een beetje raar.
Dat is niet raar. Je verdient namelijk iedere ronde geld.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:54 schreef k_man het volgende:
Hmm, een strak budget en creatief samenstellen is prima, maar zelfs als je van alle andere onderdelen de allergoedkoopste neemt, is het niet mogelijk om Alonso, Schumacher, Massa, Vettel, Hamilton of Button te kiezen. Natuurlijk moet je keuzes maken, maar sommige onderdelen kun je dus helemaal niet kiezen en da's een beetje raar.
Nou, het is raar omdat je als fan van bijv Ferrari of MvLaren geen enkel onderdeel van je favoriete team kunt kopen. Ik snap dat het niet wenselijk is om met allemaal superonderdelen te beginnen, maar dit budget maakt het niet eens mogelijk om bijv. te gokken op één goede rijder en voor de rest rotzooi aan te schaffen. Je kunt nu aan het begin alleen maar rotzooi aanschaffen en het is puur gokken welk prutsteam het nét ietsje beter zal doen als andere prutsteams.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is inderdaad een keuze die we gemaakt hebben
Waarom? Het zorgt ervoor dat je creatief moet zijn met je budget en dat je heel strategisch moet managen. Er zitten onderdelen bij die betaalbaar zijn en het imo dit jaar heel erg goed gaan doen
Mja teams uit het middenveld wil ik geen prutsteams noemen hoor. Ik denk echt dat daar verrassingen te noteren vallenquote:Op donderdag 4 maart 2010 17:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou, het is raar omdat je als fan van bijv Ferrari of MvLaren geen enkel onderdeel van je favoriete team kunt kopen. Ik snap dat het niet wenselijk is om met allemaal superonderdelen te beginnen, maar dit budget maakt het niet eens mogelijk om bijv. te gokken op één goede rijder en voor de rest rotzooi aan te schaffen. Je kunt nu aan het begin alleen maar rotzooi aanschaffen en het is puur gokken welk prutsteam het nét ietsje beter zal doen als andere prutsteams.
Mja, we hebben er wel voor gezorgd dat het niet onmogelijk wordt om goede onderdelen aan te schaffen. we gaan uit van een gemiddelde van 60 punten per race. Zit een onderdeel er onder dan wordt het goedkoper, zit het er boven, dan wordt het duurder. Dit zal redelijk geleidelijk gaan en kent een maximum.quote:Of je later betere spullen kunt kopen is ook maar de vraag, aangezien goed presterende onderdelen steeds duurder worden. Alonso is nu niet te betalen, maar als ie de eerste races goed presteert, is ie daarna waarschijnlijk nog steeds niet te betalen. Hoe worden de waardestijgingen eigenlijk bepaalt? Het is namelijk wel van belang bij de afweging om nog even door te spraen, of juist aan te kopen.
Voor de betrokkenheid bij het spel is het natuurlijk veel leuker als je je favoriet kunt kopen en bijv. met Alonso die sukkels kunt afdrogen die Massa hadden gekocht. Ik denk niet dat veel users er echt warm van worden als hun Lotus chassis wint van Virgin.quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
Mja teams uit het middenveld wil ik geen prutsteams noemen hoor. Ik denk echt dat daar verrassingen te noteren vallen
Hoeveel duurder? Welk maximum? Dit is erg vaag. Je kunt niet met goed fatsoen een spel spelen als de regels niet bekend zijn.quote:Mja, we hebben er wel voor gezorgd dat het niet onmogelijk wordt om goede onderdelen aan te schaffen. we gaan uit van een gemiddelde van 60 punten per race. Zit een onderdeel er onder dan wordt het goedkoper, zit het er boven, dan wordt het duurder. Dit zal redelijk geleidelijk gaan en kent een maximum.
Dat komt later in het jaar. Want hoe beter je bent in het managen van je team, hoe eerder je de duurste coureurs kunt gaan kopenquote:Op donderdag 4 maart 2010 17:42 schreef k_man het volgende:
Voor de betrokkenheid bij het spel is het natuurlijk veel leuker als je je favoriet kunt kopen en bijv. met Alonso die sukkels kunt afdrogen die Massa hadden gekocht. Ik denk niet dat veel users er echt warm van worden als hun Lotus chassis wint van Virgin.
Vanaf de oorspronkelijke prijs is het 20%. De regels staan overigens hier gewoon: http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/speluitlegquote:[..]
Hoeveel duurder? Welk maximum? Dit is erg vaag. Je kunt niet met goed fatsoen een spel spelen als de regels niet bekend zijn.
Alle prijzen veranderen op basis van prestaties.quote:Veranderen alleen de aankoopprijzen op basis van presataties? Of ook de verkoopprijzen? In dat laatste geval wordt het namelijk dubbel zo moeilijk om van een slecht presterend onderdeel af te komen.
Daar staat geen antwoord op de vraag naar de maxima.quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf de oorspronkelijke prijs is het 20%. De regels staan overigens hier gewoon: http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/speluitleg
Het werd al genoemd, maar nu staat het er nog iets uitgebreiderquote:Op donderdag 4 maart 2010 18:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar staat geen antwoord op de vraag naar de maxima.
Als het maximum percentage er al in stond, waarom moest je het dan toevoegen?quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:39 schreef Sally het volgende:
Het stond er gewoon al in, dus je moet beter lezen k_manIk heb zojuist het max. percentage toegevoegd.
Nee, DAT stond er niet in. Wel al dat er een maximum (en minimum ) IS.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Als het maximum percentage er al in stond, waarom moest je het dan toevoegen?
quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar staat geen antwoord op de vraag naar de maxima.
Dat er een maximum is, stond er al in op het moment van de start van de F1-manager. Dat jij de Speluitleg niet goed leest, kan ik niks aan doen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:39 schreef Sally het volgende:
Het stond er gewoon al in, dus je moet beter lezen k_manIk heb zojuist het max. percentage toegevoegd.
En dan geeft PSM antwoord op de vraag welk maximum, en dan is het nog niet goed?quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:51 schreef k_man het volgende:
Rare meid. Ik vroeg niet óf er een maximum is, maar wát de maxima zijn. Ik vroeg duidelijk naar de maxima. Dat staat nota bene in de quote die je post. De maxima stonden nergens vermeld. Ga dan niet vertellen dat het wel zo is.
Antwoord op exact deze vraagstelling is (zonder spelfouten): dat wordt door de crew bepaald, die moeten dat invullen achter de schermen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe worden de waardestijgingen eigenlijk bepaalt? Het is namelijk wel van belang bij de afweging om nog even door te spraen, of juist aan te kopen.
En om even te reageren op wat andere opmerkingen van je:quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, we hebben er wel voor gezorgd dat het niet onmogelijk wordt om goede onderdelen aan te schaffen. we gaan uit van een gemiddelde van 60 punten per race. Zit een onderdeel er onder dan wordt het goedkoper, zit het er boven, dan wordt het duurder. Dit zal redelijk geleidelijk gaan en kent een maximum.
Boehoe, een fan boy.quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Voor de betrokkenheid bij het spel is het natuurlijk veel leuker als je je favoriet kunt kopen en bijv. met Alonso die sukkels kunt afdrogen die Massa hadden gekocht. Ik denk niet dat veel users er echt warm van worden als hun Lotus chassis wint van Virgin.
En hier gaf PSM een keurig antwoord op: "Vanaf de oorspronkelijke prijs is het 20%. De regels staan overigens hier gewoon: http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/speluitleg "quote:[..]
Hoeveel duurder? Welk maximum? Dit is erg vaag. Je kunt niet met goed fatsoen een spel spelen als de regels niet bekend zijn.
En ook deze is netjes beantwoord door PSM. We zijn er ons van bewust dat wat je zegt gebeurt, en we gaan het scherp in de gaten houden hoe dit het spel (negatief) gaat beïnvloeden.quote:Veranderen alleen de aankoopprijzen op basis van presataties? Of ook de verkoopprijzen? In dat laatste geval wordt het namelijk dubbel zo moeilijk om van een slecht presterend onderdeel af te komen.
Vertel me, WAAROM is dit antwoord GEEN antwoord op jouw vraag???quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar staat geen antwoord op de vraag naar de maxima.
Nog 1 keer: het stond in de spelregels DAT er een minimum en maximum was. Er stond nog niet in hoe groot dat minimum en maximum exact was. Dat heb ik voor de dui-de-lijk-heid en zodat men het bij zou kunnen houden/na kan rekenen, toegevoegd.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:25 schreef k_man het volgende:
Precies: een antwoord waarin ie impliceert dat het al in de spelregels staat. Op een toontje van 'dat had je al kunnen weten als je goed gelezen had'. Ook daarna beweert ie nog een keer dat het al in de spelregels stond. Terwijl dat dus niet zo was. Voordat hij het meldde stond het nergens, of wel soms?
Mij wordt herhaaldelijk verteld dat het al in de spelregels stond, er wordt gezegd dat ik niet goed lees, terwijl je later schoorvoetend moet toegeven dat je het alsnog hebt toegevoegd. Het stond er dus niet in. Het is niet zo dat ik niet goed gelezen heb, jij hebt gelogen en mij valselijk beschuldigd..
Kopje rooibosthee, dan maarquote:
Oh jee. Hoofdletters. Overdreven veel leestekens. Denk je wel aan je hart?quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:41 schreef Sally het volgende:
Vertel me, WAAROM is dit antwoord GEEN antwoord op jouw vraag???
Mooi zo. Zijn we het daar over eens. Dus toen ik vroeg wat de maxima waren en mij verteld werd dat het in de regels stond en dat ik beter had moeten lezen, was dat onterecht.quote:Nog 1 keer: het stond in de spelregels DAT er een minimum en maximum was. Er stond nog niet in hoe groot dat minimum en maximum exact was.
Zeker wel, ik ben nog uit de tijd dat je met snel notuleren op de computer een woord snel benadrukte tijdens het typen met caps. Is simpeler dan een opmaak toevoegen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh jee. Hoofdletters. Overdreven veel leestekens. Denk je wel aan je hart?
Dat had ik willen zeggen, maar je andere reactie viel me eeeven te erg in een verkeerd keelgat.quote:PSM noemde de 20% en verwees vervolgens naar de regels. Alsof ik het daar al had kunnen lezen. Dat was een beetje raar, want het stond op dat moment helemaal niet in de regels. Vandaar dat ik zei 'daar staat het niet in'.
[..]
Mooi zo. Zijn we het daar over eens. Dus toen ik vroeg wat de maxima waren en mij verteld werd dat het in de regels stond en dat ik beter had moeten lezen, was dat onterecht.
Je kunt er wel van alles bijhalen, maar het feit blijft dat PSM en jij mij onterecht dingen aanwrijven en niet willen toegeven dat je zelf wat vergeten was. Op zich helemaal niet erg. Vast ontzettend veel werk om alles op te zetten en dan is één klein foutje echt geen ramp. Je had natuurlijk gewoon kunnen zeggen 'oh hé, je hebt gelijk, we zijn die 20% vergeten te noemen in de regels en we gaan het meteen verduidelijken, bedankt voor het tersprake brengen'. Dan was het direct voor iedereen duidelijk geweest en was er niks aan de hand geweest.
Passioneel en met hart voor de zaak!quote:Maar goed, je kiest er kennelijk liever voor om het op deze manier 'op te lossen' en jezelf heel erg te laten kennen. Beetje pathetisch hoor.
Wat ik met die verwijzing bedoelde was dat je op je gemak alle regels door kon lezen, zodat je het hele spelconcept duidelijk wasquote:Op donderdag 4 maart 2010 23:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh jee. Hoofdletters. Overdreven veel leestekens. Denk je wel aan je hart?
PSM noemde de 20% en verwees vervolgens naar de regels. Alsof ik het daar al had kunnen lezen. Dat was een beetje raar, want het stond op dat moment helemaal niet in de regels. Vandaar dat ik zei 'daar staat het niet in'.
Wat we hiermee bedoelden was dat het al in de regels aangegeven stond, alleen de percentages stonden idd niet genoemd.quote:[..]
Mooi zo. Zijn we het daar over eens. Dus toen ik vroeg wat de maxima waren en mij verteld werd dat het in de regels stond en dat ik beter had moeten lezen, was dat onterecht.
Het stond idd niet 100% duidelijk in de regels en dat is nu aangepast, waarvoor dank voor het melden.quote:Je kunt er wel van alles bijhalen, maar het feit blijft dat PSM en jij mij onterecht dingen aanwrijven en niet willen toegeven dat je zelf wat vergeten was. Op zich helemaal niet erg. Vast ontzettend veel werk om alles op te zetten en dan is één klein foutje echt geen ramp. Je had natuurlijk gewoon kunnen zeggen 'oh hé, je hebt gelijk, we zijn die 20% vergeten te noemen in de regels en we gaan het meteen verduidelijken, bedankt voor het tersprake brengen'. Dan was het direct voor iedereen duidelijk geweest en was er niks aan de hand geweest. Maar goed, je kiest er kennelijk liever voor om het op deze manier 'op te lossen' en jezelf heel erg te laten kennen. Beetje pathetisch hoor.
Toch niet meer om middernacht Sallyquote:
Had een wijntje bij het etenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Toch niet meer om middernacht Sally
Neem lekker een port of een sherry zou ik zeggen
Wat stond op het menu?quote:
Maaltijdsalade vandaag, de sla moest opquote:
Oude kaas is juist lekker in maaltijdsaladesquote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:00 schreef vosss het volgende:
+2 voor de Tempranillo
-3 voor de oude kaas
-1 totaal
Jij mag altijd in de subleague van de crew meedoenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Alweer 640 deelnemers. Gaat lekker zo. Manager ziet er goed uit, nu nog even die hoofdprijs in de wacht slepen.
Ik mag vast niet meer ouderwets meedoen in de Sportcrewsubleague?
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jij mag altijd in de subleague van de crew meedoen
slijmbalquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jij mag altijd in de subleague van de crew meedoen
Ben ik alweer groen dan?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:16 schreef JJdJ1984 het volgende:
Daarmee vervalt wel je recht op de hoofdprijs. Je maakt tenslotte deel uit van de crew
Als jij specials gaat posten wil Olga dat wel regelenquote:
Tussen mijn opleiding en mijn kind door bedoel je? Dat wordt hem even niet. Ik zal misschien af en toe wel weer eens een historische special submitten ofzo.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:12 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Als jij specials gaat posten wil Olga dat wel regelen
Ja er tussendoor ;P ene hand je kind andere je boekenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tussen mijn opleiding en mijn kind door bedoel je? Dat wordt hem even niet. Ik zal misschien af en toe wel weer eens een historische special submitten ofzo.
Is een van de puntjes die nog iets anders moeten.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waarom staan de reacties in de subleagues trouwens verkeerd om, met de nieuwste bovenaan?
De teller staat nu op 860, al een erg mooi aantal deelnemersquote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:11 schreef 4-elements het volgende:
Nummer 786 (of inmiddels al een stuk hoger?) meldt zich.
Die kan zeker wel winnen. Alleen mag ik niet met de eer gaan strijken. De rest welquote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:21 schreef GP500 het volgende:
kan de sublegue wel winnen waar jij in zit peterselieman, daar zijn regels voor toch ?
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De teller staat nu op 860 exact 880!, al een erg mooi aantal deelnemers![]()
Waarschijnlijk komt dat omdat je te dure onderdelen in wilt zetten. Je kunt aal de linkerzijde zien hoeveel budget nog over hebtquote:Op zondag 7 maart 2010 11:31 schreef mista het volgende:
Ik heb me ingeschreven maar kan als ik mijn gekozen team bevestig slaat ie m niet op, kan dat? Ben een newbie wat F1manager betreft....
Dat het team goedgekeurd is, slaat alleen op het kiezen van de onderdelen. Dus 2 coureurs, 1 chassis en 1 motor. Dit zegt niets over de prijzen van die onderdelen.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:09 schreef mista het volgende:
Maar je kunt ook in de min staan? Dan zegt hij dat je team is goedgekeurd...
Klopt helemaalquote:Op zondag 7 maart 2010 14:21 schreef singha het volgende:
Als ik het goed lees kan je je team nog kosteloos wijzigen tot na de vrije trainingen op vrijdag?
Heb dan in ieder geval iets beter een idee van de prestaties van Hispania t.o.v. Lotus en Virgin.
O.k. Superquote:Op zondag 7 maart 2010 14:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt helemaal
Dit geldt overigens alleen voor de eerste Grand Prix. Daarna treden de transferkosten in werking.
En het nieuws veroudert waar je bijstaatquote:
De nieuwe teams zullen gewoon gaan startenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:02 schreef Finkelstein het volgende:
Wat is eigenlijk het laatste nieuws omtrent het starten van de nieuwe teams. Wordt verwacht dat de grid volstaat in Bahrein? of zullen er een aantal teams af laten weten de eerste race?
Behalve dus US F1, die zijn definitief afgehaakt voor het gehele seizoen. Maar die kun je ook niet selecteren in de manager.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De nieuwe teams zullen gewoon gaan starten
en Stefan GP wordt 'm definitief ook niet dus?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:05 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Behalve dus US F1, die zijn definitief afgehaakt voor het gehele seizoen. Maar die kun je ook niet selecteren in de manager.
Nopequote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:08 schreef Misan het volgende:
[..]
en Stefan GP wordt 'm definitief ook niet dus?
Klopt, krijgt definitief geen startbewijs. Auto schijnt helemaal niet te bestaan en het bedrijf dat hoofdsponsor is had een omzet van 3200 euro ofzoquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:08 schreef Misan het volgende:
[..]
en Stefan GP wordt 'm definitief ook niet dus?
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:09 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Klopt, krijgt definitief geen startbewijs. Auto schijnt helemaal niet te bestaan en het bedrijf dat hoofdsponsor is had een omzet van 3200 euro ofzo
Er was daar veel niet in ordequote:
De mediaquote:Zou er nog iemand baat bij hebben gehad?
ja lees het net allemaal, wat een treurig verhaal zeg (en dan nog verontwaardigd reageren in de media ook)quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er was daar veel niet in orde
[..]
De media
http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/beheer/id/9039 (profielbeheer)quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:32 schreef GateWayX het volgende:
ff een stomme vraag misschien maar bij het registeren op de manager krijg je de vraag of je pm geheugensteuntjes aan wil ztten of niet. Heb ik niet gedaan, maar het lijkt me nu achteraf toch wel handig.![]()
Hoe fix ik dat weer?
Op dit moment kan dat helaas nog niet. Er zit een fout in de code voor de geheugensteuntjes, waardoor dit deel van de code momenteel uitgeschakeld is. Het is de bedoeling om dit op een later tijdstip te fixen zodat deze feature in gebruik kan worden genomen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:32 schreef GateWayX het volgende:
ff een stomme vraag misschien maar bij het registeren op de manager krijg je de vraag of je pm geheugensteuntjes aan wil ztten of niet. Heb ik niet gedaan, maar het lijkt me nu achteraf toch wel handig.![]()
Hoe fix ik dat weer?
In ieder geval een reden om extra mijn best te doen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn enkele nieuwe toffe prijzen bijgekomen, dus check snel de prijzenpagina van de F1 manager
In ieder geval een reden om te janken als ik dit keer wel in de top belandquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In ieder geval een reden om extra mijn best te doen.
Geen flauw ideequote:Op donderdag 11 maart 2010 15:19 schreef _Cobalt_ het volgende:
Wie van de twee (Karun Chandhok en Bruno Senna) gaat er beter presteren?
Per PM (of mondeling of per mail)quote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:43 schreef eNGine10 het volgende:
Ik heb zojuist mijn manager ingevuld en heb daarna een subleague aangemaakt om met wat vrienden te kunnen spelen. Deze heb ik dus ook op gesloten gezet maar hoe nodig ik andere nou uit om daar aan deel te nemen?
Oke tnxquote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:13 schreef Sally het volgende:
[..]
Per PM (of mondeling of per mail)Vertel ze welke naam en welk wachtwoord en het komt vast goed.
Ze m9oeten dan naar 'subleagues' -> 'overzicht' -> en lies uit de lijst de juiste, aanklikken -> 'Word lid!' -> ww invullen en ze zijn lid.
Juist. Jij hebt wel 'Beheer deze subleague'quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:16 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Oke tnxDie word lid knop staat er bij mezelf natuurlijk niet omdat ik die subleague aangemaakt heb.
Als een team niet aan de start verschijnt, krijgt het geen punten. Ook als het bij de kwalificatie niet meedoet.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:03 schreef wout147 het volgende:
Wat gebeurt er wanneer Hispania om een of andere reden niet start zondag? Gewoon 0 punten? Want stel nu dat Lotus wel gewoon start, maar uitvalt, en daardoor bijvoorbeeld -30 punten haalt.
Met andere woorden: staat er in de manager een straf op niet aan de start verschijnen?
WIj zijn er weer bij met Stoxx~-2010!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:10 schreef Sally het volgende:
[..]
Als een team niet aan de start verschijnt, krijgt het geen punten. Ook als het bij de kwalificatie niet meedoet.
Maar, mocht een onderdeel onverhoopt niet deelnemen aan een raceweekend en daarmee geen enkel punt gescoord hebben, is de daling van die onderdelen minder hard omdat er net gedaan wordt in de berekening alsof ze 30 punten hebben gehaald. Dan wordt de daling met 0,045 % per punt berekend over 30 punten. Deze onderdelen halen geen punten voor je team, ze hebben immers in het echt niet geracet.
(uit de Speluitleg)
Strafpunten worden alleen voor het volgende uitgedeeld:
Coureurs
Kwalificatie
Strafseconden: -15
Annulering van snelste ronde kwalificatie: -15
Teruggezet op grid: -15
Elk van deze straffen kan maximaal één keer per weekend aan een coureur worden uitgedeeld.
Race
Diskwalificatie door fout coureur (bv. rijgedrag): -50
Drivethrough: -15
Stop & go: -20
Tijdstraf achteraf: -15
Elk van deze straffen kan maximaal één keer per weekend aan een coureur worden uitgedeeld.
Chassis'
Overige punten chassis
Uitval door technische fout: -15
Diskwalificatie van één auto door chassisfout van team: -50
Diskwalificatie van beide auto's door dezelfde chassisfout van team: -75
Onder technische fouten worden onder andere verstaan: remmen, hydraulica, vering, ophanging, benzinetekort, mechanica, stuurinrichting en elektronica.
Motoren
Overige punten motoren
Versnellingsbak vervangen tussen begin van kwalificatie en finish van race: -10
Motor vervangen tussen begin van kwalificatie en finish van race: -15
Uitval door technische fout: -15
Diskwalificatie van één auto door motorfout van team: -50
Diskwalificatie van beide auto's door dezelfde motorfout van team: -75
Deze eerste twee straffen kunnen ieder maximaal één keer per auto per weekend worden uitgedeeld.
Onder technische fouten worden onder andere verstaan: motor, versnellingsbak, aandrijving, olielekkage, koppeling en benzinedruk.
Bij eventuele onduidelijkheid beslist crew in een definitief oordeel.
Daar heb ik anders nog wel een abbonement op F1 blad aan overgehoudenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:34 schreef ForrestX het volgende:
Crew,
Allereesrt hulde met de nieuwe manager! Stukken beter dan voriga jaar, waar ik persoonlijk weinig aan vond...
waar zijn de uitslagen van de VT te vinden?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:55 schreef Ermanon het volgende:
Nog even wat gerommeld met mijn team, hopelijk goede gok genomen, want als de tijden uit VT1 en VT2 anders waren als wat de race uiteindelijk gaat doen, dan ga ik nat
VT1:quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:12 schreef mista het volgende:
[..]
waar zijn de uitslagen van de VT te vinden?
Dankquote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:34 schreef ForrestX het volgende:
Crew,
Allereesrt hulde met de nieuwe manager! Stukken beter dan voriga jaar, waar ik persoonlijk weinig aan vond...
Dat weten we, maar het is nog niet echt geweldig na een bepaalde aanpassing die pas gedaan is. Mogelijk dat er een meer structurele oplossing komt waarbij er niet meer gekoppeld wordt met de database, maar dat we gewoon normale tabellen en tekst (zoals uitleg van de strafpunten hierboven) kunnen plaatsen.quote:Kleine opmerking: de layout van het punten overzicht! Het is vrijonoverzichtelijk.
Hoe bedoel je dit, op welke pagina? Graag hoor ikquote:Wellicht komt het het overzicht ten gode om in excel het alsvolgt in te voeren:
In de rijen: posities 1t/m 26
Kolom B: Punen Q
Kolom C: punten Race
Hi Forrestquote:Voor de rest, bijna perfect en Game on!
Grt,
Forrestx
I'll be there!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:35 schreef ForrestX het volgende:
[..]
WIj zijn er weer bij met Stoxx~-2010!
Je kunt het in je persoonlijke profiel aanpassen. Is te vinden onder de knop teammanagementquote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:26 schreef Sharpdressedman het volgende:
Pfff erg lastig om iets samen te stellen hoor![]()
Wat is ook alweer de officiele F1 manager (naast die van fok natuurlijk) Als ik google vind ik er wel erg veel
Oja ik heb mijn favo team verkeerd ingevuld, kan ik dat nog aanpassen en zoja waar?![]()
Dacht je dat we de concurrent gaan noemen?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:26 schreef Sharpdressedman het volgende:
Pfff erg lastig om iets samen te stellen hoor![]()
Wat is ook alweer de officiele F1 manager (naast die van fok natuurlijk) Als ik google vind ik er wel erg veel
Nee, dit ben ik nog niet eerder tegen gekomen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 00:49 schreef trance_fan het volgende:
Ik kan geen linkjes kiezen vanuit de menutjes. zodra het uitklapt en ik ga naar beneden verdwijnt het menu. ik draai firefox 3.6 en win xp sp3. iemand hier ook problemen mee of een oplossing?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |