Sally | maandag 1 maart 2010 @ 16:39 |
Hier weer verder over de F1-manager 2010. Vorig topic: De FOK!f1manager 2010 En we zijn live! FOK! Formule 1-manager 2010 gelanceerd! Kijk snel verder op: http://managers.fok.nl/f1/f1-2010 quote: [ Bericht 43% gewijzigd door Peterselieman op 03-03-2010 12:23:31 ] | |
D. | maandag 1 maart 2010 @ 16:44 |
Nieuw topic? Nu nog de nieuwe manager | |
ziggyziggyziggy | maandag 1 maart 2010 @ 16:45 |
Ben benieuwd! | |
vosss | maandag 1 maart 2010 @ 16:46 |
StefanGP lijkt me ook niet zo lastig. Nakajima en waarschijnlijk Villeneuve. | |
Peterselieman | maandag 1 maart 2010 @ 16:46 |
quote:Mja, die staan in Bahrein nog niet op de grid | |
vosss | maandag 1 maart 2010 @ 16:47 |
quote:Sally vroeg erom. Er zijn vast wel foto;s van hem te vinden waar je alleen het hoofd weg kan knippen zegmaar | |
Sally | maandag 1 maart 2010 @ 16:54 |
quote:Ai... Dat zijn pics met copyright van F1 Fanatic, of niet? Kan het niet expliciet vinden. Ik denk dat ik met die andere wel wat kan Edit: ik zie ook losse pics van de coureurs Lucas di Grassi en Timo Glock op F1 Fanatic, maar zie niet iets over copyrights. [ Bericht 7% gewijzigd door Sally op 01-03-2010 17:00:55 ] | |
Zeroku | maandag 1 maart 2010 @ 17:03 |
Tvp. | |
Sally | maandag 1 maart 2010 @ 17:26 |
En dan ook hier nog even een sneak peak van gebruikte plaatjes: Mercedes Grand Prix, coureurs: | |
Zeroku | maandag 1 maart 2010 @ 17:31 |
Dat achterwiel is niet rond . | |
Sally | maandag 1 maart 2010 @ 18:21 |
quote:Dat is nou het enige plaatje dat niet vervangen is sinds de oplevering: die rare bolide Wellicht wordt dat nog dit seizoen aangepast, en anders zeker volgend jaar Edit: Het is volgens mij wel rond. Het is de schaduw die vertekent | |
Bastard | maandag 1 maart 2010 @ 18:32 |
Leuk hoor! | |
Automatic_Rock | maandag 1 maart 2010 @ 18:46 |
is het al online?? | |
Joene | maandag 1 maart 2010 @ 19:25 |
doet ie het al ? | |
franklop | maandag 1 maart 2010 @ 20:10 |
Geduld is een schone zaak mensen, na anderhalf jaar ofzo kunnen die paar uurtjes er toch ook nog wel bij? | |
vosss | maandag 1 maart 2010 @ 20:58 |
quote:Nog 3 uur en 2 minuten dan zit 1 maart er al weer op | |
Sally | maandag 1 maart 2010 @ 21:01 |
Ja, de teksten van de info-pagina's bleken allemaal foute links te bevatten naar oude (test)managers De plaatjes gaan we later toevoegen, hebben we besloten. Dus nog eventjes geduld! | |
vosss | maandag 1 maart 2010 @ 21:18 |
Nog eventjes geduld hoe eventjes? Lukt het vanavond nog? | |
Sally | maandag 1 maart 2010 @ 21:26 |
quote:Daar ga ik wel vanuit, al is het eerdere tijdstip dat ik in m'n hoofd had al voorbij... | |
vosss | maandag 1 maart 2010 @ 21:27 |
Ik ga vooralsnog nergens meer van uit met die F1 manager van jullie Trek het je niet aan overigens. Al komt ie pas 1 minuut voor de start van Bahrein, dan nog zal ik meedoen | |
Tazz | maandag 1 maart 2010 @ 21:34 |
Binnen 2,5 uur.... (slechte tvp) | |
franklop | maandag 1 maart 2010 @ 21:38 |
Hmm het kan sneller komen dan je denkt.... | |
Sally | maandag 1 maart 2010 @ 22:17 |
Jaja, als het goed is kloppen alle teksten nu! http://managers.fok.nl/f1/f1-2010 quote: [ Bericht 5% gewijzigd door Sally op 01-03-2010 23:19:25 ] | |
D. | maandag 1 maart 2010 @ 22:45 |
Yeah | |
vosss | dinsdag 2 maart 2010 @ 01:07 |
OMGOMGOMG IK KWAM KLAAR IK GA SNEL AANMELDEN BEDANKT SALLY EN IEDEREEN DIE MEE HEEFT GEHOLPEN OMG WAT EEN LEKKER ORGASME | |
vosss | dinsdag 2 maart 2010 @ 01:07 |
Sorry, ik liet me even gaan Ik ga me aanmelden, thanks voor de manager en ik wil alvast iedereen succes wensen die mee gaat doen | |
Assenaar | dinsdag 2 maart 2010 @ 01:09 |
Voor mij gevoel moet het totale budget verhoogd worden. Het totale budget bedraagt 140 miljoen. Het goedkoopste chassis is 27 miljoen( US F1 doet zeer waarschijnlijk niet mee) De goedkoopste motor is 27 miljoen de twee goedkoopste coureurs zijn 27 en 29 miljoen Je komt dan op een totaal van 110 miljoen Je hebt dan nog maar 30 miljoen over om je team te versterken. Met de opties kun je dan een onderdeel met een middenmotor kiezen.Gezien dat de goede onderdelen gaan stijgen en de slechte onderdelen gaan dalen, gaat het denk ik erg lastig worden om je team te gaan versterken in de komende races. Gezien de tests kunnen de nieuwe teams nog niet meekomen met het bestaande veld, dus zullen deze gaan dalen. Ben er bang voor dat er een te grote kloof gaat omstaan. Met het gevolg dat het bijna onmogelijk is naarmate de races vorderen, betere teams te gaan vormen. Daardoor zullen de punten van de verschillende deelnemers ook weinig verschillen met als gevolg veel gedeelde plaatsen. [ Bericht 0% gewijzigd door Assenaar op 02-03-2010 01:17:57 ] | |
vosss | dinsdag 2 maart 2010 @ 01:17 |
Het budget is wel erg laag of de prijzen erg hoog in mijn optiek Als ik bv Nico Hulkenberg koop (nieuwkomer in de F1) en de motor van Virgin (ook nieuwkomer) en het chassis van Virgin dan heb ik al niet meer genoeg geld voor een tweede coureur!?!?! WTF!? Wat moet ik dan? Senna, Rubens, Lotus chassis en motor van Virgin? =edit= Wat Assenaar zegt dus. Je kan amper of 1 middenmotor, of 1 middenchassis, of 1 middencoureur kopen en dan heb je nog maar net genoeg geld over om lotus/virgin/campos zooi te kopen en die gaan alleen maar goedkoper worden want die pakkern toch geen punten. Hoe goed is over het beginbudget nagedacht als ik vragen mag? | |
Sally | dinsdag 2 maart 2010 @ 01:19 |
quote:Helaas is US F1 op inactief gezet omdat die voorlopig niet deelneemt (die is nu rood) en dat was het goedkoopste team. We kunnen nu niets meer veranderen aan de prijzen van onderdelen. Maar 140 miljoen is gebaseerd op de budgetten die we eerst hadden, omdat we ook in de dezelfde prijsrange van toen gebleven zijn. En je zult in het begin genoegen moeten nemen met een paar goedkopere onderdelen en wat creatief moeten gokken met een middenmotor. We willen het jullie niet meer zo gemakkelijk maken als in 2008, toen je al direct van je startbudget Lewis Hamilton kon kopen Mocht in de loop van het spel blijken dat het verloopt zoals je voorspeld, dan *zouden* we *heel eventueel* kunnen kijken naar *een* oplossing. En het in ieder geval meenemen naar volgend seizoen | |
vosss | dinsdag 2 maart 2010 @ 01:21 |
Leuk Sally, maar die oplossing komt er dus dit jaar neit meer, je geeft zelf ook al aan dat niets meer aangepast kan worden. Ik zal er morgen nog eens nuchter naar kijken, maar zoals ik het nu zie gaat Assenaar gelijk krijgen | |
Sally | dinsdag 2 maart 2010 @ 01:21 |
Overigens is het stijgen en dalen van de onderdelen gebonden aan een maximum van + of - 20 %. | |
Sally | dinsdag 2 maart 2010 @ 01:23 |
quote:De coureurs/chassis/motorprijzen kunnen nu niet meer aangepast worden omdat mensen al onderdelen gekocht hebben. Dat is gebeurd in de test van de voetbalmanager maar dat gaf negatieve budgetten. Dus dat is uit den boze nu. Een eventuele oplossing zou kunnen, ik zeg kunnen, zijn dat deelnemers budget erbij krijgen. Maar we zullen zien hoe het gaat | |
Sally | dinsdag 2 maart 2010 @ 01:27 |
quote:Zie mijn antwoord op Assenaar. En nu ga ik echt slapen | |
vosss | dinsdag 2 maart 2010 @ 01:30 |
Nouja, ik denk (en sorry dat ik het zeg) dat het al weer grof kut gaat worden. Van Campos is bv ook nog maar de vraag of die er daadwerkelijk staan. Als ik alles het goedkoopst koop dan kan ik het volgende doen: Motor: Lotus Chassis: Lotus Coureur1: Di Grassi Dat zijn er sowieso al 3 die OP ZEKER geen, ik herhaal GEEN punten gaan pakken. En dan heb je nog maar geld genoeg over voor Hulkenberg en die moet zich ook nog maar eens bewijzen in de F1. Dit budget is niet of niet goed over nagedacht als je het mij vraagt. Zo kan je toch nooit een fatsoenlijk team krijgen. Dingen die punten scoren worden duurder dus die krijg je met dit team als voorbeeld nooit bij elkaar of de complete top10 moet zich finaal op een hoop rijden zodat Hulkenberg op het podium staat met misschien nog een Lotus in de punten als ie niet al op 2 ronden achterstand staat en een Virgin in de punten als er geen vleugels afbreken. | |
vosss | dinsdag 2 maart 2010 @ 01:31 |
quote:slaap lekker | |
vosss | dinsdag 2 maart 2010 @ 01:35 |
En waar zijn die prijzen op gebaseerd? Waarom is Kubica zo duur? Die Renault rijd geen deuk in een pakje boter dit jaar!?!??! In de testen is Williams, Torro Rosso, Force India en Sauber volgens mij regelmatig (zoniet elke keer) sneller geweest dan de Renault>?! | |
vosss | dinsdag 2 maart 2010 @ 01:36 |
Misschien ben ik ook wel weer aan het zeiken óm te zeiken. Ik kijk morgen nog wel eens | |
Joene | dinsdag 2 maart 2010 @ 07:46 |
Mogguh , imo zijn de prijzen ook wat hoog dan wel het budget een miljoen of 5 a 10 te laag. | |
Joene | dinsdag 2 maart 2010 @ 07:51 |
Overigens wel top dat het op 1 maart al live is! | |
Automatic_Rock | dinsdag 2 maart 2010 @ 07:54 |
De manager is online Ziet er leuk uit hoor Budget is misschien wat laag, maar volgens mij is dat toch gebruikelijk bij de fok!-manager? | |
Joene | dinsdag 2 maart 2010 @ 07:55 |
quote:Gebruikelijk misschien maar geen 1 echt knap onderdeel kunnen selecteren omdat je dan budget problemen krijgt ? En ik snap niet waarom campos zo hoog is ingeschaald. | |
franklop | dinsdag 2 maart 2010 @ 08:50 |
zijn denk ik wat probleempjes met de prijzen, want die zijn bij sommige opeens anders dan gisteren het geval was (is gemeld) | |
Peterselieman | dinsdag 2 maart 2010 @ 09:54 |
We hebben even de inschrijving gesloten, omdat er ondanks alle zorgvuldigheid een kleine bug is opgedoken. Naar verwachting kan de manager morgen weer los. | |
Joene | dinsdag 2 maart 2010 @ 10:02 |
OK.... geld bugje | |
nyny83 | dinsdag 2 maart 2010 @ 10:11 |
Ik heb gister met de juiste prijzen een team kunnen samenstellen van 2 lotuscoureurs, een lotus chassis en een Red Bull Racing (Renault) motor. Geen vetpot, maar het is te doen. | |
franklop | dinsdag 2 maart 2010 @ 10:15 |
quote:Ik hou mijn team lekker geheim | |
nyny83 | dinsdag 2 maart 2010 @ 10:16 |
quote:Die van mij stond toch al op openbaar, dus men had het toch wel kunnen opzoeken | |
nils7 | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:29 |
quote:Had mijn melding nog wat van waarde dan? Ik zie dit topic nu pas (excuses voor de post in het F1 nieuwtjes topic) Heb overigens een schitterend team samen kunnen stellen. Twee coureurs uit de top10 allround van de laatste test in Barça. En geen chassis of motor hoeven kiezen van een nieuwkomer - Nu hoop ik alleen wel dat ik het kan behouden, ik hield zelfs wat budget over- | |
Peterselieman | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:44 |
We gaan proberen iedereen gelijke kansen te geven, dus dat betekent dat je hoogstwaarschijnlijk opnieuw een team samen moet gaan stellen. | |
Joene | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:48 |
Vervallen TeamNamen enzo niet ? | |
Peterselieman | dinsdag 2 maart 2010 @ 11:50 |
quote:We zijn aan het zoeken naar de meest uservriendelijke oplossing. | |
D. | dinsdag 2 maart 2010 @ 12:03 |
quote:Je kunt 'm dan toch weer opnieuw benoemen? | |
Joene | dinsdag 2 maart 2010 @ 12:06 |
quote:Dat kan , maar ik ben NU ingeschreven en dan heb ik dus kans dat ik het weer vergeet dat is het meer. | |
sasquatsch | dinsdag 2 maart 2010 @ 12:43 |
quote:IK kwam een aantal van die pics op diverse sites tegen met zoeken op google afbeeldingen. http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official&tbs=isch:1&q=Virgin+F1+launch&sa=N&start=0&ndsp=18 En ik zie dat de F1 manager weer begint. Zal ik me ook maar inschrijven. | |
nyny83 | dinsdag 2 maart 2010 @ 12:55 |
quote:Kan nu niet. Is ivm een (kleine) bug offline gehaald. Mogelijk morgen weer online. | |
Sally | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:25 |
Oh jongens (en meisjes), dit had ik echt niet verwacht De waardes van de onderdelen (die een nieuwe prijs hebben gekregen) zijn weer terug naar de oude die gebruikt werden in een testmanager. Blijkbaar kunnen er niet twee managers in dezelfde sport tegelijk draaien met ieder andere waardes, ofzo. Ik hoop echt dat, nu de waardes hersteld zijn en de andere F1-(test)manager inactief staat, dit zich vannacht gaat oplossen. Let op! Betekent wel dat - mits er geen reset heeft plaatsgevonden - alle userteams die onderdelen met de die met de 'goedkopere' prijzen een team samengesteld hebben (na 2:00 uur afgelopen nacht), een negatief budget kunnen krijgen (of de som van de herberekening van de coureurs/motor/chassisprijzen is nog positief gebleven) . De kans is groot dat in ieder geval die users hun team opnieuw moeten samenstellen. Er is ook een kans dat alle 48 deelnemers die we nu hebben, hun team opnieuw moeten samenstellen. En dan is er nog een optie, maar daar wil ik even niet aan denken nu. | |
Misan | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:26 |
tvp | |
vosss | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:34 |
quote:Geen manager dit jaar. Waar stond die bak bier ook alweer op Sally? Dat ik zei dat er geen heel jaar een F1 manager goedwerkend en zonder problemen zou zijn in seizoen 2010 Ik begin alhaast dorst te krijgen | |
Sally | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:36 |
Er zijn momenteel 5 userteams die een negatief budget hebben, maar dat wil niet zeggen dat er meer teams zijn die een ander budget hadden dan voor 2:00 uur afgelopen nacht. Dat laatste weet ik niet uit het hoofd als ik de klassementspagina met userteams bekijk. Het kan zijn dat de som van de herberekening van de coureurs/motor/chassisprijzen positief of weinig negatief is gebleven, waardoor het budget niet negatief is geworden. | |
Peterselieman | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:36 |
quote:Nee, een optie die veel meer werk gaat kosten | |
vosss | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:39 |
Waarom loopt dit toch altijd weer mis hier op Fok? Vorig jaar was beterschap beloofd en men had een heel jaar en zou echt op tijd beginnen en het zou allemaal goed komen. Waarom loopt het dan nu amper een paar uur na online gooien dan toch weer mis? Ik snap dat niet | |
Sally | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:40 |
quote: quote:Het kwam omdat er een tweede F1-(test)manager naast draaide die de 'goedkopere' (of andere) waardes had. Niet voorzien dat dit problemen zou geven. :S Ik ga er vooralsnog vanuit dat nu de nieuwe waardes weer hersteld zijn, het probleem is opgelost. Alleen zijn er sinds 2:00 uur vannacht nog een x aantal teams die samengesteld zijn met de verkeerde waardes. Die teams zullen dus hun team opnieuw moeten samenstellen. En wellicht (hoop het niet) iedereen dus. [ Bericht 25% gewijzigd door Sally op 02-03-2010 14:57:55 ] | |
Sally | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:43 |
quote:Nee, niet die optie Thank god | |
Joene | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:49 |
Kan ik dus concluderen dat de waardes die er Vanochtend vroeg instonden , correct waren ? of juist niet ? | |
Peterselieman | dinsdag 2 maart 2010 @ 13:54 |
quote:die van vanochtend waren niet correct. | |
Joene | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:01 |
quote:Ok , dat vind ik in elk geval fijn om te lezen ! want ik had vanochtend weinig keuze .... | |
Sally | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:32 |
Even het volgende rectificeren, ik maakte een denkfoutje:quote:Het gaat hier om 5 users die een team hadden samengesteld met de oude, normale prijzen maar er zijn ook waardes omhoog gegaan toen de nieuwe managerprijzen verruild werden voor die uit de F1-testmanager. Daardoor zijn met het herberekenscript deze al eerder samengestelde userteams in de min gedoken omdat ze die onderdelen eigenlijk niet hadden kunnen betalen. Dat zijn dus niet de userteams die samengesteld zijn met de verkeerde (zoals ik ze maar zal noemen) waardes. Dus als je nu een 'leuk team' samengesteld dacht te hebben (na 2:00 uur afgelopen nacht), dan is het vrijwel zeker dat je een negatief budget gaat krijgen. Maar het is ook vrijwel zeker dat die laatstgenoemde teams gereset worden. In ieder geval die. | |
nyny83 | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:37 |
Als de coureursprijzen weer op de originele gezet worden is mijn budget toch niet negatief meer? Anyway, mij boeit het niet hoor. Die vier klikjes heb ik zo weer gemaakt. Maak je daar vooral niet te druk om, mensen willen gerust hun team nog wel een keer opnieuw aanklikken. Als het veel tijd kost om te regelen dat mensen hun team niet opnieuw hoeven in te geven kan die energie beter gestoken worden in het zorgen dat hij nu wel correct blijft draaien. | |
Misan | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:38 |
Kun je trouwens meedoen met meerdere subleagues nu? | |
Sally | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:39 |
quote: | |
Peterselieman | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:40 |
quote:zeker | |
Misan | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:40 |
quote: | |
nyny83 | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:41 |
quote:dat kon altijd al toch? | |
Misan | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:44 |
quote:is al best wel twee jaar geleden dat de F1-manager op volle toeren draaide en heb het gewoon niet onthouden gok ik | |
Misan | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:50 |
Het volgende is hier al bekend?quote: | |
nyny83 | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:51 |
quote:Is toch logisch dat hij wordt dichtgegooid als er een bekende bug is? | |
Misan | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:53 |
quote:oh dat is het dus, geen speelronde aan de gang | |
Sally | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:57 |
quote:Lees mijn rectificatie nog maar eens. ... dan is het vrijwel zeker dat je een negatief budget gaat krijgen. Toevoeging nog: Als het herberekenscript draait komende nacht en die teams nog niet gereset zijn. . | |
Sally | dinsdag 2 maart 2010 @ 14:59 |
@ Misan: waarschijnlijk had je het volgende gemist: quote: quote: quote: | |
Misan | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:14 |
quote:toppertje had ik inderdaad gemist | |
vosss | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:27 |
Waarom zou je in godsnaam wachten met dat scriptje draaien tot vannacht? Dat zal toch niet zo belastend zijn voor de servers dat de FOK op zn bek gaat lijkt me wel? | |
Misan | dinsdag 2 maart 2010 @ 15:30 |
quote:je kan het vertrouwen noemen, maar gezien het verleden net zo goed naïef | |
Tackleberry | dinsdag 2 maart 2010 @ 20:52 |
tvp | |
Sally | dinsdag 2 maart 2010 @ 22:01 |
quote:Het gaat om het herberekenscript, als er iets is aangepast in de code, gaat dat draaien. De rest draait ieder uur. Als we dingen aanpassen waardoor alles gaat veranderen (vanaf het begin), dan hebben we 1 punt waarop al die berekeningen (queries) uitgevoerd worden, iets wat bij de voetbalmanager met 11 onderdelen en tig duizend users die meedoen, plus een aantal managerrondes die al geweest zijn, al snel uitkomt op honderdduizenden queries. En dat leek ons beter om op een rustig tijdstip te doen In dit geval is het een dergelijk grote aanpassing geweest, die blijkbaar niet door het script dat ieder uur draait verwerkt kon worden. Het ging hier om het aanpassen van de waardes van onderdelen en het herberekenscript draait alleen in een actieve manager. Dat er twee F1-managers tegelijk actief waren, snapt het script blijkbaar niet... Dat was zeker niet verwacht (en ook niet eerder getest). | |
Light | dinsdag 2 maart 2010 @ 22:19 |
quote:Omdat het scriptje in een cron staat en pas vannacht draait. quote:Neuh, maar 'k zou het toch liever niet op het drukste moment van de dag draaien. En nou ken ik de serverbelasting niet precies, maar 's avonds is het wel vrij druk. | |
vosss | woensdag 3 maart 2010 @ 01:04 |
Ach komop zeg, je had 48 deelnemers, en wat, 26 coureurs en een handjevol motoren en chassis' Als zo een script die die paar dingen rechtzet je servers onderuit haalt zit er ergens iets niet goed. Dat zijn toch maar een paar dingen wat aangepast moeten worden? | |
vosss | woensdag 3 maart 2010 @ 01:08 |
quote:Tig duizend deelnemers en al een aantal managersrondes die geweest zijn staat in geen enkele verhouding tot 48 deelnemers die elk kunen kiezen uit een handjevol coureurs, een paar chassis' en wat motoren terwijl er nog geen enkele managersronde geweest is. Dat gaat echt je server niet belasten zo een aanpassing en als dat wel zo is klopt de basis compleet niet en dat is een feit. | |
Sally | woensdag 3 maart 2010 @ 01:34 |
quote:We gaan geen extra iets inbouwen als het niet nodig is. 1 keer per 24 uur draait dat herstelscript. En die 48 teams gaan allemaal gereset worden. NIET verwijderd, maar iedereen moet zijn team opnieuw samenstellen. Dat bleek de meest simpele en snelle oplossing te zijn. En als we weer los gaan (hopelijk morgen), dan hebben we nog een leuke verrassing in petto Voor nu ben ik aan het wachten tot om 2 uur dat script gedraaid heeft, om te zien of de terugveranderde waardes dit keer blijven staan. | |
Assenaar | woensdag 3 maart 2010 @ 01:47 |
Nu tog alles gereset moet worden, kun je dan ook niet beter het budget gelijk verhogen? | |
Sally | woensdag 3 maart 2010 @ 02:07 |
Het oordeel: de prijzen zijn inderdaad niet meer veranderd. Alleen het resetten van de teams is nog niet uitgevoerd, anders was de manager binnen nu een twee minuten weer los geweest. Helaas nog iets langer geduld dus. | |
Assenaar | woensdag 3 maart 2010 @ 02:21 |
No problem, er is nog genoeg tijd om het in te vullen. Je hebt het de laatste tijd er maar druk mee, eerst de voetbalmanager en nu de formule 1 manager. Me complimenten voor de energie en de tijd die je erin steekt! | |
Light | woensdag 3 maart 2010 @ 07:23 |
quote:Gelukkig gaat het script alle actieve managers langs. quote:Ik heb niet de mogelijkheid dat script handmatig te starten. | |
vosss | woensdag 3 maart 2010 @ 10:18 |
quote:Dus als ik het goed begrijp moeten we dat script vannacht weer afwachten of wat? En dat script zou de teams resetten. Waarom is dat niet gebeurd als het script gelopen heeft en waarom de neuk is dat script niet handmatig te starten?!?!?! En als het resetten wel al gebeurd was om 7 minuten over 2, of anders gezegd, als jij constateert dat het script gelopen heeft en om 7 minuten over 2 al klaar is, dan heeft dat dus maximaal 6 minuten gedraaid, zo zwaar zal dat ding niet zijn. | |
D. | woensdag 3 maart 2010 @ 10:26 |
Is het niet mogelijk 'm gewoon opnieuw op te starten? | |
Peterselieman | woensdag 3 maart 2010 @ 10:32 |
quote:Dat is een mogelijkheid | |
vosss | woensdag 3 maart 2010 @ 10:33 |
Doe dat dan. Er hadden pas 48 mensen ingeschreven. Dit schiet zo natuurlijk voor geen ene flikker op. | |
D. | woensdag 3 maart 2010 @ 10:34 |
quote:Ik zeg, doen! | |
Sally | woensdag 3 maart 2010 @ 10:36 |
Betekent wel dat iedereen zich opnieuw moet inschrijven, en dus ook opnieuw een team samenstellen en opslaan. En we willen het eigenlijk zo makkelijk maken als in dit vervelende geval mogelijk is. En dat vind je dan niet erg, vosss? | |
D. | woensdag 3 maart 2010 @ 10:38 |
quote:Inschrijven is geen moeite | |
vosss | woensdag 3 maart 2010 @ 10:40 |
quote:48 man. Fuck, die heb je op tijd van een zucht zelfs allemaal handmatig een PM gestuurd waarbij je even kort uitlegt wat er aan de hand is. Doe niet zo moeilijk en hak gewoon die knoop door. Start dat ding opnieuw op, iedereen schrijft zich opnieuw in en wie weet, misschien hebben we een werkende manager. Je kan nu wel weer van alles gaan lopen verzinnen, maar dat schiet toch voor geen ene flikker op?! Kennelijk heeft dat script vannacht niet gedaan wat het had moeten doen; waarom zou je dan nog aanpassingen gaan doen en hopen dat het vannacht wel doet wat het moet doen? ER ZIJN PAS 48 MAN INGESCHREVEN! HAK DIE KNOOP GEWOON DOOR! | |
vosss | woensdag 3 maart 2010 @ 10:41 |
quote:Nee dat vind ik niet erg. Opnieuw inschrijven kost ow, eehmz, ongeveer net zeveel tijd als inloggen op fok Ik vind het pas erg als we geen manager hebben | |
Automatic_Rock | woensdag 3 maart 2010 @ 10:45 |
quote:Dat | |
Sally | woensdag 3 maart 2010 @ 10:51 |
We zijn ondertussen aan het overleggen wat we gaan doen en hoe we dat het beste aan kunnen pakken. | |
vosss | woensdag 3 maart 2010 @ 10:56 |
quote:Hier zijn al 4 users die gezegd hebben dat ze er geen enkel probleem mee hebben als jullie de boel gewoon compleet opnieuw opstarten. Ik gok zomaar dat die andere 44 er ook geen probleem mee hebben. Opnieuw inschrijven kost letterlijk nog geen 1 minuut werk! En dan kijk je wie ingeschreven waren en die stuur je even het volgende per PM: ________ Beste %username%, Wegens onvoorziene problemen met de Formule 1 manager zijn we helaas genoodzaakt deze opnieuw te starten. Dit betekend dat je je even opnieuw moet inschrijven. Excuses voor het ongemak en veel plezier met de FOK!F1Manager!! Gegroet, Het FOK!F1managersteam ________ Hupsakee, en nu resetten die handel!! | |
Sally | woensdag 3 maart 2010 @ 10:59 |
We gaan 'm opnieuw opzetten! Om dezelfde url te kunnen houden, hebben we die van de 'oude' veranderd en die is nu niet meer bereikbaar tenzij je de juiste url weet Dat hebben we gedaan zodat de nieuwe dezelfde url kan krijgen als de oude. Kijk dus niet gek op als je nu naar sport.fok.nl wordt gestuurd Niet precies bekend hoe lang het duurt voordat we die online kunnen zetten, maar we werken eraan! | |
Sally | woensdag 3 maart 2010 @ 11:00 |
quote:Dat gaan dus juist NIET doen | |
vosss | woensdag 3 maart 2010 @ 11:00 |
Top! Je mag overigens letterlijk mijn tekst overnemen mochten jullie besluiten om die paar man even een PM te sturen | |
vosss | woensdag 3 maart 2010 @ 11:00 |
quote:Je snapt wat ik bedoel | |
Sally | woensdag 3 maart 2010 @ 11:02 |
quote:Ga niet de letterlijke tekst gebruiken, maar bedankt voor de voorzet | |
vosss | woensdag 3 maart 2010 @ 11:03 |
Sally | woensdag 3 maart 2010 @ 11:53 |
Alle deelnemers hebben een PM gekregen | |
Peterselieman | woensdag 3 maart 2010 @ 12:22 |
De aangepaste manager staat nu live. Zoals je gemerkt hebt is de Formule 1-manager enkele dagen niet te bereiken geweest. Er bleek een probleem te zijn met de prijzen van de onderdelen. Dit is nu opgelost, maar heeft als consequentie dat iedereen zich opnieuw in moet gaan schrijven. In het spelconcept zijn ook enkele wijzigingen aangebracht, want je krijgt nu als tegemoetkoming voor de verwachte moeilijkheden met het stijgen en dalen van de waarde van onderdelen een hoger budget om je team samen te stellen, namelijk 150 miljoen euro. Daarnaast krijg je per punt dat je met je team behaalt nu 19.000 euro, zodat je sneller een beter team samen kunt gaan stellen. We wensen je veel plezier met de Formule 1-manager 2010 van FOK! | |
vosss | woensdag 3 maart 2010 @ 12:23 |
Ik ga me meteen opnieuw inschrijven NU! | |
vosss | woensdag 3 maart 2010 @ 12:24 |
Hij staat nog niet live? | |
vosss | woensdag 3 maart 2010 @ 12:25 |
Ow hij is wel live op de link die we via PM hebben gekregen: Misschien handig om hem zo ook even onder het kopje managerspellen op foksport erbij te zetten? | |
vosss | woensdag 3 maart 2010 @ 12:26 |
Gefeliciteerd vosss, je bent nu aangemeld voor deze manager. Dat was nog eens snel gepiept, en dan moest ik ook nog eerst helemaal de juiste link opzoeken in mn PMbox | |
Peterselieman | woensdag 3 maart 2010 @ 12:29 |
quote:dat wordt later vandaag geregeld. Het belangrijkste was om het spel opnieuw live te krijgen | |
vosss | woensdag 3 maart 2010 @ 12:29 |
quote:Uiteraard Overigens: Campos Meta wordt Hispania Racing Ze houden jullie wel bezig. Nu moet Campos gewijzigd worden | |
D. | woensdag 3 maart 2010 @ 12:36 |
Hoe zit het met de banden die we kennelijk moeten kiezen? | |
vosss | woensdag 3 maart 2010 @ 12:41 |
Niet. Voor zover ik weet | |
Peterselieman | woensdag 3 maart 2010 @ 12:41 |
quote:Die hoeven niet gekozen te worden | |
D. | woensdag 3 maart 2010 @ 12:43 |
quote:Dat leek mij ook, maar het 'bandenvakje' bracht verwarring | |
Peterselieman | woensdag 3 maart 2010 @ 12:44 |
quote:Done | |
Peterselieman | woensdag 3 maart 2010 @ 12:44 |
quote:Dat is een aanpassing die nog gedaan moet worden | |
vosss | woensdag 3 maart 2010 @ 12:45 |
quote: | |
nils7 | woensdag 3 maart 2010 @ 13:02 |
Heb me weer opnieuw aangemeld... jammer genoeg kon ik niet dezelfde coureurs kiezen als eerst | |
sasquatsch | woensdag 3 maart 2010 @ 13:04 |
Ingeschreven. Mis alleen nog de tweede coureur van Campos (Chandhok?), maar die wilde ik toch al niet kiezen. | |
nils7 | woensdag 3 maart 2010 @ 13:05 |
Ik heb ook een subleague gemaakt voor alle Forum members (nou ja de actieve dan ) | |
Peterselieman | woensdag 3 maart 2010 @ 13:13 |
quote:Hij is nog niet bevestigd. Zodra dat wel het geval is zal hij in het spel opgenomen worden | |
Bastard | woensdag 3 maart 2010 @ 13:21 |
Misschien een stomme vraag.. maar hoe kom ik eigenlijk bij die manager? Ik zie alleen een voetbalmanager? | |
Peterselieman | woensdag 3 maart 2010 @ 13:25 |
quote:Er moet nog een linkje in de balk gefixt worden. Dat komt later vandaag. Zo kom je voorlopig bij de manager: http://managers.fok.nl/f1/f1-2010 | |
Bastard | woensdag 3 maart 2010 @ 13:29 |
Thanks | |
Sally | woensdag 3 maart 2010 @ 13:50 |
quote:Zie de homepage hierover Komt nog een nieuw plaatje voor, maar dat kunnen we niet zelf aanpassen omdat dat in de managercode staat. | |
nils7 | woensdag 3 maart 2010 @ 13:57 |
Helder licht dat ik ben... was blijkbaar niet de enige en de eerste die het opmerkte! | |
Peterselieman | woensdag 3 maart 2010 @ 13:58 |
quote: quote: | |
Sally | woensdag 3 maart 2010 @ 14:17 |
Ik moest daarstraks de deur uit, anders had ik het al eerder geplaatst, de teamnamen zoals die met de eerste 48 deelnemers waren. Voor het geval je het vergeten was (volgorde is arbitrair) 1 artens 2 Bartjes F1 3 Beach 4 BulletProof 5 D.-Racing 6 DeathRow 7 F1 Assenaar 8 Fools Garden 9 H-F1 10 Krooslaan 11 QV Racing 12 Sally's Devils! 13 Speedy Gonzalez 14 strangeF1team 15 Team Misan 16 VikingF1 17 Viper Racing 18 vosss 19 Rotus Lacing 20 MYM inc 21 Toek 22 F1 is voor mietjes 23 Pwn Power 24 RRacing 25 SangerF1Racing 26 formula handkar 27 NomadF1 28 ARacing 29 Arcee862 30 lucky9 racing 31 Racing for Dummies 32 Ranja F5 33 Team Poehej 34 Batterij 35 JPDB 36 "Twitter.com"Rolls Royce Grand Prix Formula One Team 37 Felisana 38 Team James 39 4Rings Racing 40 Bussum 41 Caspervc Racing 42 Chocoladesjaak 43 Team Oproer 44 De Floppers 45 DtD-racing 46 Gunther F Einz 47 Lamborghini's zijn sloom 48 Dn | |
Automatic_Rock | woensdag 3 maart 2010 @ 14:36 |
kan ik extra budget lenen bij de fok-bank? | |
nyny83 | woensdag 3 maart 2010 @ 14:39 |
quote:Nee. Met 150 miljoen kun je best een aardig team samenstellen. Is niet leuk meer he als je in het begin alleen nog maar hoeft te kiezen of je voor Ferrari of Mclaren onderdelen gaat | |
Sally | woensdag 3 maart 2010 @ 14:45 |
We zijn al iedereen tegemoet gekomen door nu een hoger startbudget in te stellen, en ook het geld dat je per behaald punt ontvangt, is verhoogd Dat je in het begin geen superteam samen kunt stellen, is natuurlijk logisch en is al jaren zo. Je moet punten (en daarmee budget) verdienen voor je je team kunt verbeteren. Het zou niet leuk zijn als iedereen in het begin al Jenson Button, Felipe Massa, een Mclaren-motor en een Ferrari-chassis zou hebben. De kunst is om goed te managen. Dat betekent dat je met een beperkt budget (zo werkt het in de praktijk ook) toch een aardig team samen moet proberen te stellen. | |
Automatic_Rock | woensdag 3 maart 2010 @ 14:46 |
Nu ja, wees eerlijk, je kan geen aardig team samenstellen. Je kan alleen een achterhoede team met 1 mogelijk middenmoter onderdeel samenstellen. Andere opties zijn niet mogelijk | |
Automatic_Rock | woensdag 3 maart 2010 @ 14:48 |
quote:Ja, dat weet ik allemaal wel. Maar dit jaar is wel anders dan andere jaren. Nu zijn de goedkope teams de teams die 5 seconden per ronde trager zijn dan de rest of die uberhaupt niet getest hebben | |
Sally | woensdag 3 maart 2010 @ 15:04 |
quote:Er staat in mijn reactie ook niet voor niets: proberen samen te stellen. quote:Nee, WIJ kunnen niets doen aan de snelheid van de nieuwe teams, anders dan de prijzen zo laag mogelijk houden. Dat hebben we zo goed als mogelijk gedaan. Alleen nu is het goedkoopste onderdeel weggevallen (US F1), wat we geprobeerd hebben te compenseren door een hoger startbudget. Overigens is er over de testtijden helemaal niets te zeggen over wie daadwerkelijk het snelst zal zijn. Dit omdat er komend seizoen geracet wordt met een overvolle tank (die is vergroot omdat er niet meer tussendoor getankt mag worden). Dus de teams hebben ieder met een eigen strategie getest, en niemand weet welke set-ups hetzelfde waren en daarmee welke tijden met elkaar te vergelijken zijn. | |
sasquatsch | woensdag 3 maart 2010 @ 15:09 |
quote:IK weet niet wat je middenmoter noemt, maar ik kan een team samenstellen met slechts 1 nieuwe entry en de rest uit onderdelen (inclusief coureurs) van bestaande teams. | |
Peterselieman | woensdag 3 maart 2010 @ 15:45 |
quote:Er zijn nu echt fatsoenlijke teams samen te stellen | |
Automatic_Rock | woensdag 3 maart 2010 @ 15:49 |
quote:Geef eens een voorbeeld | |
Peterselieman | woensdag 3 maart 2010 @ 15:53 |
quote:Dat laat ik aan jouw creatieve brein over. | |
Automatic_Rock | woensdag 3 maart 2010 @ 16:02 |
quote:Dan ben ik denk ik niet creatief genoeg, of mijn norm van 'fatsoenlijk' ligt hoger dan de jouwe.. | |
Sally | woensdag 3 maart 2010 @ 16:02 |
Willekeurig wat teams: Toro Rosso STR5 ¤ 40.000.000,- Scuderia Toro Rosso chassis Mercedes-Benz FO 108W (Force India) ¤ 47.000.000,- Force India motor Bruno Senna ¤ 27.000.000,- Hispania Racing coureur Heikki Kovalainen ¤ 33.000.000,- Lotus Racing coureur Force India VJM03 ¤ 47.000.000,- Force India chassis Cosworth CA2010 (Virgin) ¤ 35.000.000,- Virgin Racing motor Bruno Senna ¤ 27.000.000,- Hispania Racing coureur Vitantonio Liuzzi ¤ 38.000.000,- Force India coureur Force India VJM03 ¤ 47.000.000,- Force India chassis Cosworth CA2010 (Lotus) ¤ 30.000.000,- Lotus Racing motor Jarno Trulli ¤ 32.000.000,- Lotus Racing coureur Vitaly Petrov ¤ 40.000.000,- Renault coureur Toro Rosso STR5 ¤ 40.000.000,- Scuderia Toro Rosso chassis Cosworth CA2010 (Lotus) ¤ 30.000.000,- Lotus Racing motor Adrian Sutil ¤ 47.000.000,- Force India coureur Jarno Trulli ¤ 32.000.000,- Lotus Racing coureur Lotus T127 ¤ 30.000.000,- Lotus Racing chassis Cosworth CA2010 (Hispania Racing) ¤ 27.000.000,- Hispania Racing motor Adrian Sutil ¤ 47.000.000,- Force India coureur Pedro de la Rosa ¤ 46.000.000,- Sauber coureur Chassis: TBA ¤ 27.000.000,- Hispania Racing chassis Ferrari 056 (Sauber) ¤ 53.000.000,- Sauber motor Jarno Trulli ¤ 32.000.000,- Lotus Racing coureur Vitantonio Liuzzi ¤ 38.000.000,- Force India coureur Toro Rosso STR5 ¤ 40.000.000,- Scuderia Toro Rosso chassis Ferrari 056 (Toro Rosso) ¤ 40.000.000,- Scuderia Toro Rosso motor Bruno Senna ¤ 27.000.000,- Hispania Racing coureur Sébastien Buemi ¤ 43.000.000,- Scuderia Toro Rosso coureur Toro Rosso STR5 ¤ 40.000.000,- Scuderia Toro Rosso chassis Ferrari 056 (Toro Rosso) ¤ 40.000.000,- Scuderia Toro Rosso motor Bruno Senna ¤ 27.000.000,- Hispania Racing coureur Sébastien Buemi ¤ 43.000.000,- Scuderia Toro Rosso coureur Chassis: TBA ¤ 27.000.000,- Hispania Racing chassis Cosworth CA2010 (Hispania Racing) ¤ 27.000.000,- Hispania Racing motor Nico Hülkenberg ¤ 50.000.000,- Williams coureur Pedro de la Rosa ¤ 46.000.000,- Sauber coureur Virgin VR-01 ¤ 35.000.000,- Virgin Racing chassis Ferrari 056 (Toro Rosso) ¤ 40.000.000,- Scuderia Toro Rosso motor Bruno Senna ¤ 27.000.000,- Hispania Racing coureur Kamui Kobayashi ¤ 48.000.000,- Sauber coureur Lotus T127 ¤ 30.000.000,- Lotus Racing chassis Cosworth CA2010 (Virgin) ¤ 35.000.000,- Virgin Racing motor Jaime Alguersuari ¤ 37.000.000,- Scuderia Toro Rosso coureur Kamui Kobayashi ¤ 48.000.000,- Sauber coureur Virgin VR-01 ¤ 35.000.000,- Virgin Racing chassis Ferrari 056 (Toro Rosso) ¤ 40.000.000,- Scuderia Toro Rosso motor Jarno Trulli ¤ 32.000.000,- Lotus Racing coureur Sébastien Buemi ¤ 43.000.000,- Scuderia Toro Rosso coureur Lotus T127 ¤ 30.000.000,- Lotus Racing chassis Ferrari 056 (Toro Rosso) ¤ 40.000.000,- Scuderia Toro Rosso motor Adrian Sutil ¤ 47.000.000,- Force India coureur Heikki Kovalainen ¤ 33.000.000,- Lotus Racing coureur Om er maar eens een paar te noemen. Uiteraard zonder de bijbehorende usernamen, en als managercrew kunnen we alle teams inzien om na te kunnen kijken als er een foutje opgetreden is, maar we zullen er geen misbruik van maken. | |
nyny83 | woensdag 3 maart 2010 @ 16:02 |
quote:Voor alle hieronder genoemde opties geldt dat je de motor en het chassis ook kan omdraaien, die hebben immers dezelfde prijzen Trulli Kovalainen Lotus Chassis Sauber motor Kovalainen Alguersuari STR chassis STR motor Trulli Senna Williams motor Lotus chassis Om er maar een paar te noemen | |
sasquatsch | woensdag 3 maart 2010 @ 16:08 |
quote:Het is mij gelukt om een team samen te stellen met onderdelen van Renault, STR, FI en Lotus. | |
nyny83 | woensdag 3 maart 2010 @ 16:11 |
quote:dat lijkt me knap. hoe? | |
nyny83 | woensdag 3 maart 2010 @ 16:12 |
quote:never mind, petrov is goedkoop. | |
Assenaar | woensdag 3 maart 2010 @ 16:58 |
kan de crew al een schatting geven wat de kosten zijn als StefanGP toetreedt in de F1? Wil graag weten als de kosten dan minder of hetzelfde zijn als campos | |
Sally | woensdag 3 maart 2010 @ 17:01 |
quote:Dat zal in de orde van grootte van 25 miljoen of net iets meer liggen. Het is een soort vervanger voor US F1. Maar: als we de berichten moeten geloven, is Stefan GP nog lang niet zeker van een startbewijs, of dat moet gekocht worden van US F1. Dus de kans dat Stefan GP dit seizoen nog mee gaat doen, hangt aan een zijden draadje. Het is niet simpel startbewijsje-ruilen, namelijk. | |
Assenaar | woensdag 3 maart 2010 @ 17:13 |
Dankje voor het antwoord, idd klopt maar ik denk dat de FIA wel graag wil dat er 23 teams aan de start staan. Maar dan moet het snel geregeld worden en gezien de tijd zal dat erg krap worden. | |
Cavalier | woensdag 3 maart 2010 @ 17:19 |
Mijn team: Chassis: Lotus Motor: Virgin Coureur: Kovalainen Coureur: Hulkenberg tevens tvp | |
Sally | woensdag 3 maart 2010 @ 17:38 |
De eerste twee berichten in het Managernieuws staan er inmiddels:quote: quote: [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 03-03-2010 20:56:27 ] | |
Sally | woensdag 3 maart 2010 @ 17:39 |
quote:Dan zou Stefan GP een paar races missen. Maakt dus niets uit voor de manager, dat team is snel genoeg ingevoerd | |
CAP. | woensdag 3 maart 2010 @ 17:52 |
Trulli, Liuzzi, Sauber en een Cosworth | |
Zeroku | woensdag 3 maart 2010 @ 17:54 |
engine | woensdag 3 maart 2010 @ 20:04 |
ik ben ingeschreven, binnenkort eens uitvogelen | |
Mdrop | woensdag 3 maart 2010 @ 20:45 |
Ook ingeschreven, maar het is niet mogelijk om over het gestelde budget te gaan, kan dit nergens vinden in die teksten? | |
Peterselieman | woensdag 3 maart 2010 @ 20:48 |
quote:Je kunt er wel overheen gaan, maar dan kun je je team niet opslaan of als je dat eerder al gedaan hebt wijzigen. | |
Mdrop | woensdag 3 maart 2010 @ 20:49 |
quote:Oke dat had ik dus ook steeds, dan moet er worden gesneden in de plannen . | |
Peterselieman | woensdag 3 maart 2010 @ 21:09 |
quote:Je kunt aan de linkerzijde mooi zien wat je budget is als je het team samenstelt dat je wilt hebben | |
Mdrop | woensdag 3 maart 2010 @ 21:16 |
quote:Ja inderdaad, en het is de bedoeling dat je hoe verder je in het seizoen komt het team verbeterd, of is je team nu zo en staat dat voor de rest van het jaar? Zo veel tekst die uitleg . | |
InTrePidIvity | woensdag 3 maart 2010 @ 21:20 |
Leuk Mooi ook dat je nu een herinneringsPM kan krijgen | |
Peterselieman | woensdag 3 maart 2010 @ 21:25 |
quote:Je krijgt na afloop van iedere race punten en budget. Met dat budget kun je gedurende het jaar je team verbeteren. Bedenk wel dat er aan het wisselen na de eerste race kosten verbonden zijn. quote:Die herinneringsPM werkt helaas nog niet. Dat is een van de zaken waar we nog aan werken. | |
Waris7 | woensdag 3 maart 2010 @ 21:28 |
quote:Vanwaar die banden? | |
Sally | woensdag 3 maart 2010 @ 21:28 |
quote:Ja leuk, als het zou werken Juist dat PM-gedeelte (en het hele Geheugensteuntjesonderdeel achter de schermen) zorgde ervoor dat niets het deed. Dus dat is gedeactiveerd... Je krijgt geen geheugensteuntje Ik had gehoopt dat die tekst al uit het aanmeldgedeelte was gehaald, maar nog niet. Heeft niet de hoogste prio om dat te verwijderen, maar ik zal iets in de infoteksten zetten. | |
InTrePidIvity | woensdag 3 maart 2010 @ 21:29 |
quote: Nouja, ik hou het dan maar in de gaten. Gek dat dat zo'n probleem is. Kunnen jullie dat niet handmatig doen? | |
Sally | woensdag 3 maart 2010 @ 21:29 |
quote:Lees de homepage maar eens goed http://managers.fok.nl/f1/f1-2010 | |
Sally | woensdag 3 maart 2010 @ 21:33 |
quote:HA Grapjas. Ik had nu al moeite genoeg om (in de frontend, niet de managercode waar ik niet bij kan) de 48 usernames achter de eerste teams in de vorige manager te achterhalen DAAROM wilden we dat geautomatiseerd laten doen. Met ca. 1000 deelnemers is het werk dat erin gaat zitten wel erg groot We maken wel iedere woensdag (ongeveer) voor een raceweekend een nieuwsbericht op FOK!sport en een Managernieuws wat je terug kunt lezen op de homepage http://managers.fok.nl/f1/f1-2010 . Dat nieuwsbericht op FOK!sport zal een paar keer een schopje omhoog krijgen | |
Desunoto | woensdag 3 maart 2010 @ 21:36 |
Het begin van dit spel zal veelal op geluk aankomen. Het is gewoon een soort casino aan het begin. Als straks in de eerste race het hele Lotus team het geweldig doet en veel punten binnenhaalt dan heeft diegene die op Lotus gokt gewoon veel geluk had. En een ander met zijn/haar nog relatief dure Williams motoren die de finish niet eens halen... tja, pech. Ben benieuwd. Ik wilde Kobayashi ook in m'n team maar dat werd te duur. In plaats daarvan heb ik voor de Sauber motor gekozen. Beide Sauber coureurs kunnen me dan punten opleveren en ik heb m'n hoop op ze gezet. | |
nils7 | donderdag 4 maart 2010 @ 00:13 |
Wat gaat er gebeuren als Campos/Hispania toch niet over anderhalve week op de grid staat? | |
Peterselieman | donderdag 4 maart 2010 @ 00:20 |
quote:Dan krijg je voor die onderdelen geen punten. | |
Sally | donderdag 4 maart 2010 @ 00:24 |
quote:En als blijkt dat ze helemaal niet meer meedoen, zetten we die onderdelen inactief. Ze krijgen dan een rood kleurtje en je kunt ze niet meer selecteren. Ze zijn dus niet meer aan te kopen, maar nog wel te verkopen tegen de dan geldende waarde. Je team wordt niet ongeldig met die inactieve onderdelen! | |
vosss | donderdag 4 maart 2010 @ 00:27 |
quote:Ik zou mn geld eerder op Hulkenberg zetten. Ik verwacht dat ie van Rubens gaat winnen in de qualify over een heel jaar | |
Joene | donderdag 4 maart 2010 @ 13:49 |
Als ik nu mn team kies, en bevestig en ik wil het nog veranderen voor de start van het seizoen. Moet ik dan al transferkosten betalen ? | |
Peterselieman | donderdag 4 maart 2010 @ 13:50 |
quote:nee. Pas na de eerste race gaan de transferkosten in | |
Joene | donderdag 4 maart 2010 @ 13:54 |
Thanx | |
#ANONIEM | donderdag 4 maart 2010 @ 16:54 |
Hmm, een strak budget en creatief samenstellen is prima, maar zelfs als je van alle andere onderdelen de allergoedkoopste neemt, is het niet mogelijk om Alonso, Schumacher, Massa, Vettel, Hamilton of Button te kiezen. Natuurlijk moet je keuzes maken, maar sommige onderdelen kun je dus helemaal niet kiezen en da's een beetje raar. | |
franklop | donderdag 4 maart 2010 @ 16:58 |
quote:Die moet je bij elkaar verdienen, als je het goed speelt krijg je steeds meer budget om een beter team samen te stellen | |
Peterselieman | donderdag 4 maart 2010 @ 16:59 |
quote:Dat is inderdaad een keuze die we gemaakt hebben quote:Waarom? Het zorgt ervoor dat je creatief moet zijn met je budget en dat je heel strategisch moet managen. Er zitten onderdelen bij die betaalbaar zijn en het imo dit jaar heel erg goed gaan doen | |
Peterselieman | donderdag 4 maart 2010 @ 17:00 |
Aan het spel is Karun Chandhok (Hispania Racing Team) toegevoegd. Hij kost 28 miljoen euro | |
Zeroku | donderdag 4 maart 2010 @ 17:01 |
quote:Dat is niet raar. Je verdient namelijk iedere ronde geld. | |
#ANONIEM | donderdag 4 maart 2010 @ 17:19 |
quote:Nou, het is raar omdat je als fan van bijv Ferrari of MvLaren geen enkel onderdeel van je favoriete team kunt kopen. Ik snap dat het niet wenselijk is om met allemaal superonderdelen te beginnen, maar dit budget maakt het niet eens mogelijk om bijv. te gokken op één goede rijder en voor de rest rotzooi aan te schaffen. Je kunt nu aan het begin alleen maar rotzooi aanschaffen en het is puur gokken welk prutsteam het nét ietsje beter zal doen als andere prutsteams. Of je later betere spullen kunt kopen is ook maar de vraag, aangezien goed presterende onderdelen steeds duurder worden. Alonso is nu niet te betalen, maar als ie de eerste races goed presteert, is ie daarna waarschijnlijk nog steeds niet te betalen. Hoe worden de waardestijgingen eigenlijk bepaalt? Het is namelijk wel van belang bij de afweging om nog even door te spraen, of juist aan te kopen. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2010 17:20:19 ] | |
Peterselieman | donderdag 4 maart 2010 @ 17:31 |
quote:Mja teams uit het middenveld wil ik geen prutsteams noemen hoor. Ik denk echt dat daar verrassingen te noteren vallen quote:Mja, we hebben er wel voor gezorgd dat het niet onmogelijk wordt om goede onderdelen aan te schaffen. we gaan uit van een gemiddelde van 60 punten per race. Zit een onderdeel er onder dan wordt het goedkoper, zit het er boven, dan wordt het duurder. Dit zal redelijk geleidelijk gaan en kent een maximum. Je krijgt voor ieder punt dat je team haalt nieuw budget. Daarmee kun je nieuwe onderdelen kopen. Het is aan jou om er voor te zorgen dat je de juiste onderdelen op het juiste moment in bezit hebt. Mijn verwachting is dat er al heel snel users zijn die de duurstgeprijsde onderdelen kunnen kopen. | |
#ANONIEM | donderdag 4 maart 2010 @ 17:42 |
quote:Voor de betrokkenheid bij het spel is het natuurlijk veel leuker als je je favoriet kunt kopen en bijv. met Alonso die sukkels kunt afdrogen die Massa hadden gekocht. Ik denk niet dat veel users er echt warm van worden als hun Lotus chassis wint van Virgin. quote:Hoeveel duurder? Welk maximum? Dit is erg vaag. Je kunt niet met goed fatsoen een spel spelen als de regels niet bekend zijn. Veranderen alleen de aankoopprijzen op basis van presataties? Of ook de verkoopprijzen? In dat laatste geval wordt het namelijk dubbel zo moeilijk om van een slecht presterend onderdeel af te komen. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2010 17:44:43 ] | |
Peterselieman | donderdag 4 maart 2010 @ 17:50 |
quote:Dat komt later in het jaar. Want hoe beter je bent in het managen van je team, hoe eerder je de duurste coureurs kunt gaan kopen quote:Vanaf de oorspronkelijke prijs is het 20%. De regels staan overigens hier gewoon: http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/speluitleg quote:Alle prijzen veranderen op basis van prestaties. | |
Sally | donderdag 4 maart 2010 @ 17:53 |
Of je spaart een aantal races voor een beter onderdeel. En in principe krijgen alle 24 plekken aan de finish punten, dus je verdient elke race wat. Het kan voorkomen dat de onderdelen strafpunten hebben gehaald en dat je dus in totaal voor een raceweekend een puntentotaal hebt onder 0; alleen dan gaat er budget af. In 2008 was het zo dat Barrichello meteen in de eerste race van het seizoen gediskwalificeerd werd en in onze manager 50 strafpunten kreeg. Dat was zuur voor veel users, want die zaten meteen in de min. Maar daar kunnen wij niets aan doen, het was gewoon toeval dat het precies aan het begin gebeurde. | |
#ANONIEM | donderdag 4 maart 2010 @ 18:13 |
quote:Daar staat geen antwoord op de vraag naar de maxima. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2010 18:13:44 ] | |
Peterselieman | donderdag 4 maart 2010 @ 18:32 |
quote:Het werd al genoemd, maar nu staat het er nog iets uitgebreider [ Bericht 5% gewijzigd door Peterselieman op 04-03-2010 18:38:44 ] | |
Sally | donderdag 4 maart 2010 @ 18:39 |
Het stond er gewoon al in, dus je moet beter lezen k_man Ik heb zojuist het max. percentage toegevoegd. | |
#ANONIEM | donderdag 4 maart 2010 @ 22:34 |
quote:Als het maximum percentage er al in stond, waarom moest je het dan toevoegen? | |
Sally | donderdag 4 maart 2010 @ 22:40 |
quote:Nee, DAT stond er niet in. Wel al dat er een maximum (en minimum ) IS. Je lijkt wel een kloon van iemand | |
#ANONIEM | donderdag 4 maart 2010 @ 22:41 |
Ah, zie je nou wel. Zeg dan niet dat het er al in stond. | |
Sally | donderdag 4 maart 2010 @ 22:49 |
quote: quote:Dat er een maximum is, stond er al in op het moment van de start van de F1-manager. Dat jij de Speluitleg niet goed leest, kan ik niks aan doen. Voor de duidelijkheid en volledigheid (dan kan men het narekenen), heb ik daar vanmiddag de hoogte van het percentage toegevoegd. En kunnen we nu dit punt afsluiten? Je doet je ondertitel wel eer aan zeg... | |
#ANONIEM | donderdag 4 maart 2010 @ 22:51 |
Rare meid. Ik vroeg niet óf er een maximum is, maar wát de maxima zijn. Ik vroeg duidelijk naar de maxima. Dat staat nota bene in de quote die je post. De maxima stonden nergens vermeld. Ga dan niet vertellen dat het wel zo is. [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2010 22:54:13 ] | |
JJdJ1984 | donderdag 4 maart 2010 @ 22:52 |
tvp | |
Sally | donderdag 4 maart 2010 @ 23:01 |
quote:En dan geeft PSM antwoord op de vraag welk maximum, en dan is het nog niet goed? Mss moet je een bril hebben? Ik heb er al 1 iig. *zucht* | |
#ANONIEM | donderdag 4 maart 2010 @ 23:25 |
Precies: een antwoord waarin ie impliceert dat het al in de spelregels staat. Op een toontje van 'dat had je al kunnen weten als je goed gelezen had'. Ook daarna beweert ie nog een keer dat het al in de spelregels stond. Terwijl dat dus niet zo was. Voordat hij het meldde stond het nergens, of wel soms? Mij wordt herhaaldelijk verteld dat het al in de spelregels stond, er wordt gezegd dat ik niet goed lees, terwijl je later schoorvoetend moet toegeven dat je het alsnog hebt toegevoegd. Het stond er dus niet in. Het is niet zo dat ik niet goed gelezen heb, jij hebt gelogen en mij valselijk beschuldigd.. [ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2010 23:32:10 ] | |
Sally | donderdag 4 maart 2010 @ 23:41 |
Ik ga er nog 1 keer op in, en daarna niet meer. Dit was je eerste vraag: quote:Antwoord op exact deze vraagstelling is (zonder spelfouten): dat wordt door de crew bepaald, die moeten dat invullen achter de schermen. Antwoord van PSM op die vraag van jou: quote:En om even te reageren op wat andere opmerkingen van je: quote:Boehoe, een fan boy. Nee! Je kunt bij de start nu eenmaal niet de beste onderdelen van 2009 kopen, die zijn duurder (te duur) om in het begin aan te schaffen. En als je die 'mindere' onderdelen in je team hebt, zit je toch met een ander gevoel te kijken naar de middenveld- of achterhoedegevechten. Ik iig wel. quote:En hier gaf PSM een keurig antwoord op: "Vanaf de oorspronkelijke prijs is het 20%. De regels staan overigens hier gewoon: http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/speluitleg " Maar nee, dat was niet genoeg... quote:En ook deze is netjes beantwoord door PSM. We zijn er ons van bewust dat wat je zegt gebeurt, en we gaan het scherp in de gaten houden hoe dit het spel (negatief) gaat beïnvloeden. quote:Vertel me, WAAROM is dit antwoord GEEN antwoord op jouw vraag??? "Vanaf de oorspronkelijke prijs is het 20%. De regels staan overigens hier gewoon: http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/speluitleg ". 20 % is 20 %, dus als je het anders neerzet is het: 120 % van de oorspronkelijke prijs. Of in het geval van een daling: 80 % van de oorspronkelijke prijs. Zo duidelijk genoeg? quote:Nog 1 keer: het stond in de spelregels DAT er een minimum en maximum was. Er stond nog niet in hoe groot dat minimum en maximum exact was. Dat heb ik voor de dui-de-lijk-heid en zodat men het bij zou kunnen houden/na kan rekenen, toegevoegd. Ik heb nergens gelogen, ik heb je vragen op de juiste manier geïnterpreteerd. Jij accepteert een antwoord van PSM waar het gewoon genoemd wordt niet, en je beschuldigt mij van liegen. *hier stond iets anders* Zo, nu is dit gezever wat mij betreft echt afgelopen. [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 04-03-2010 23:58:04 ] | |
Misan | donderdag 4 maart 2010 @ 23:49 |
Relax Sally | |
Sally | donderdag 4 maart 2010 @ 23:52 |
quote:Kopje rooibosthee, dan maar | |
#ANONIEM | donderdag 4 maart 2010 @ 23:58 |
quote:Oh jee. Hoofdletters. Overdreven veel leestekens. Denk je wel aan je hart? PSM noemde de 20% en verwees vervolgens naar de regels. Alsof ik het daar al had kunnen lezen. Dat was een beetje raar, want het stond op dat moment helemaal niet in de regels. Vandaar dat ik zei 'daar staat het niet in'. quote:Mooi zo. Zijn we het daar over eens. Dus toen ik vroeg wat de maxima waren en mij verteld werd dat het in de regels stond en dat ik beter had moeten lezen, was dat onterecht. Je kunt er wel van alles bijhalen, maar het feit blijft dat PSM en jij mij onterecht dingen aanwrijven en niet willen toegeven dat je zelf wat vergeten was. Op zich helemaal niet erg. Vast ontzettend veel werk om alles op te zetten en dan is één klein foutje echt geen ramp. Je had natuurlijk gewoon kunnen zeggen 'oh hé, je hebt gelijk, we zijn die 20% vergeten te noemen in de regels en we gaan het meteen verduidelijken, bedankt voor het tersprake brengen'. Dan was het direct voor iedereen duidelijk geweest en was er niks aan de hand geweest. Maar goed, je kiest er kennelijk liever voor om het op deze manier 'op te lossen' en jezelf heel erg te laten kennen. Beetje pathetisch hoor. | |
Sally | vrijdag 5 maart 2010 @ 00:03 |
quote:Zeker wel, ik ben nog uit de tijd dat je met snel notuleren op de computer een woord snel benadrukte tijdens het typen met caps. Is simpeler dan een opmaak toevoegen. En drie uitroeptekens, puntjes of vraagtekens is toegestaan in de nieuwe Spelling der Nederlandse Taal van 2005. quote:Dat had ik willen zeggen, maar je andere reactie viel me eeeven te erg in een verkeerd keelgat. Ik heb het niet voor niets meteen toegevoegd vanmiddag na het lezen van de reacties toen ik zag dat dat percentage er nog niet instond, maar het uiterst precieze percentage van stijging van waarde per punt wel. En het was een boel werk inderdaad om al de teksten samen te stellen, en dat 100 keer te verbeteren omdat het niet helemaal duidelijk is, of dat een zinsnede niet klopt, of een waarde is veranderd, enz.... quote:Passioneel en met hart voor de zaak! Kom niet aan mijn 'kindje' | |
Peterselieman | vrijdag 5 maart 2010 @ 00:05 |
quote:Wat ik met die verwijzing bedoelde was dat je op je gemak alle regels door kon lezen, zodat je het hele spelconcept duidelijk was quote:Wat we hiermee bedoelden was dat het al in de regels aangegeven stond, alleen de percentages stonden idd niet genoemd. quote:Het stond idd niet 100% duidelijk in de regels en dat is nu aangepast, waarvoor dank voor het melden. Daarmee is al het voer voor deze discussie verdwenen | |
vosss | vrijdag 5 maart 2010 @ 00:17 |
quote:Toch niet meer om middernacht Sally Neem lekker een port of een sherry zou ik zeggen | |
Sally | vrijdag 5 maart 2010 @ 00:33 |
quote:Had een wijntje bij het eten | |
vosss | vrijdag 5 maart 2010 @ 00:51 |
quote:Wat stond op het menu? | |
Sally | vrijdag 5 maart 2010 @ 00:58 |
quote:Maaltijdsalade vandaag, de sla moest op Met oudekaasblokjes erdoorheen En een passende Tempranillo 2008 erbij | |
vosss | vrijdag 5 maart 2010 @ 01:00 |
+2 voor de Tempranillo -3 voor de oude kaas -1 totaal | |
Sally | vrijdag 5 maart 2010 @ 01:03 |
quote:Oude kaas is juist lekker in maaltijdsalades Bovendien moest ook die ongeveer op Maar ook een mozzarella is niet te versmaden in een salade (of op de pizza):Y Maareh... Trusten | |
vosss | vrijdag 5 maart 2010 @ 01:04 |
Slaap lekker Sal en die oude kaas is gewoon smerig | |
Xebber | vrijdag 5 maart 2010 @ 01:41 |
F1 met blokjes kaas gedoopt in mosterd. Eens kijken wat ik er van kan brouwen dit jaar met de manager. | |
vosss | vrijdag 5 maart 2010 @ 01:45 |
Nee blokjes kaas in mosterd Bier en bittergarnituur en chips en nootjes en daarna 's avonds chinees of friet halen met zn allen | |
Xebber | vrijdag 5 maart 2010 @ 01:59 |
Mijn eerste indruk na 3 jaar meespelen met de 'oude' manager was: "Fuck, waar is de oude manager?". Sorry, 't is even wennen, de oude vond ik toch wat eenvoudiger (zeker in gebruik). | |
JJH | vrijdag 5 maart 2010 @ 02:39 |
Ik ga ook meedoen! Eens kijken of ik het een beetje rond kan gaan breien. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 5 maart 2010 @ 11:22 |
Alweer 640 deelnemers. Gaat lekker zo. Manager ziet er goed uit, nu nog even die hoofdprijs in de wacht slepen. Ik mag vast niet meer ouderwets meedoen in de Sportcrewsubleague? | |
Peterselieman | vrijdag 5 maart 2010 @ 11:23 |
quote:Jij mag altijd in de subleague van de crew meedoen | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 5 maart 2010 @ 12:07 |
quote: | |
Olga | vrijdag 5 maart 2010 @ 12:09 |
quote:slijmbal | |
JJdJ1984 | vrijdag 5 maart 2010 @ 12:16 |
Daarmee vervalt wel je recht op de hoofdprijs. Je maakt tenslotte deel uit van de crew | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 5 maart 2010 @ 13:10 |
quote:Ben ik alweer groen dan? | |
JJdJ1984 | vrijdag 5 maart 2010 @ 13:12 |
quote:Als jij specials gaat posten wil Olga dat wel regelen | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 5 maart 2010 @ 13:16 |
quote:Tussen mijn opleiding en mijn kind door bedoel je? Dat wordt hem even niet. Ik zal misschien af en toe wel weer eens een historische special submitten ofzo. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 5 maart 2010 @ 13:21 |
Waarom staan de reacties in de subleagues trouwens verkeerd om, met de nieuwste bovenaan? | |
JJdJ1984 | vrijdag 5 maart 2010 @ 13:26 |
quote:Ja er tussendoor ;P ene hand je kind andere je boeken nee hoor | |
Peterselieman | vrijdag 5 maart 2010 @ 13:29 |
quote:Is een van de puntjes die nog iets anders moeten. | |
Sally | zaterdag 6 maart 2010 @ 13:12 |
Zo, 43 van de 46 mensen die van mij een PM kregen dat ze zich opnieuw in moesten schrijven, hebben de PM gelezen. En daar zit 1 van de 2 users bij die geen PM-box hadden geactiveerd, en van de andere heb ik gezien dat die al een nieuwe team aangemaakt heeft! Dus als het goed is, hebben bijna alle users die zich hadden aangemeld voor de eerdere manager waar de waardes van onderdelen ineens veranderd waren, zich ook weer voor de nieuwe aangemeld! En we zitten nu op 785 teams! | |
4-elements | zaterdag 6 maart 2010 @ 21:11 |
Nummer 786 (of inmiddels al een stuk hoger?) meldt zich. | |
Peterselieman | zaterdag 6 maart 2010 @ 21:13 |
quote:De teller staat nu op 860, al een erg mooi aantal deelnemers | |
GP500 | zaterdag 6 maart 2010 @ 23:21 |
kan de sublegue wel winnen waar jij in zit peterselieman, daar zijn regels voor toch ? | |
Peterselieman | zaterdag 6 maart 2010 @ 23:23 |
quote:Die kan zeker wel winnen. Alleen mag ik niet met de eer gaan strijken. De rest wel | |
Sally | zondag 7 maart 2010 @ 02:04 |
quote: | |
mista | zondag 7 maart 2010 @ 11:31 |
Ik heb me ingeschreven maar kan als ik mijn gekozen team bevestig slaat ie m niet op, kan dat? Ben een newbie wat F1manager betreft.... | |
Peterselieman | zondag 7 maart 2010 @ 13:06 |
quote:Waarschijnlijk komt dat omdat je te dure onderdelen in wilt zetten. Je kunt aal de linkerzijde zien hoeveel budget nog over hebt | |
mista | zondag 7 maart 2010 @ 13:09 |
Maar je kunt ook in de min staan? Dan zegt hij dat je team is goedgekeurd... | |
Peterselieman | zondag 7 maart 2010 @ 13:11 |
quote:Dat het team goedgekeurd is, slaat alleen op het kiezen van de onderdelen. Dus 2 coureurs, 1 chassis en 1 motor. Dit zegt niets over de prijzen van die onderdelen. Je kunt in de min staan, maar niet door het samenstellen van je team. In de min staan is alleen mogelijk dankzij strafpunten voor je onderdelen. | |
mista | zondag 7 maart 2010 @ 13:13 |
oke excuses moi.... ga het nog een x proberen .. edit: done [ Bericht 29% gewijzigd door mista op 07-03-2010 13:19:11 ] | |
singha | zondag 7 maart 2010 @ 14:21 |
Als ik het goed lees kan je je team nog kosteloos wijzigen tot na de vrije trainingen op vrijdag? Heb dan in ieder geval iets beter een idee van de prestaties van Hispania t.o.v. Lotus en Virgin. | |
Peterselieman | zondag 7 maart 2010 @ 14:22 |
quote:Klopt helemaal Dit geldt overigens alleen voor de eerste Grand Prix. Daarna treden de transferkosten in werking. | |
singha | zondag 7 maart 2010 @ 14:24 |
quote:O.k. Super | |
Sally | maandag 8 maart 2010 @ 12:11 |
We hebben al 1.014 deelnemers! | |
Arcee | maandag 8 maart 2010 @ 13:52 |
Netjes. | |
mbn | maandag 8 maart 2010 @ 19:10 |
quote:Boven de 1000. Whoot! | |
Sally | maandag 8 maart 2010 @ 22:45 |
quote:En het nieuws veroudert waar je bijstaat 1111 nu! | |
Sally | maandag 8 maart 2010 @ 22:46 |
En alweer 1.112 | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 9 maart 2010 @ 10:03 |
Ga je nu vier keer per dag de aantallen noemen? In 2007 hadden we er rond de 3000. Zo. (Ik snap je enthousiasme trouwens wel, hoor ) | |
Misan | dinsdag 9 maart 2010 @ 10:57 |
Heeft er al iemand een Excel-sheetje gemaakt om snel en makkelijk uit te rekenen wat je team kan zijn? | |
Finkelstein | dinsdag 9 maart 2010 @ 11:02 |
Wat is eigenlijk het laatste nieuws omtrent het starten van de nieuwe teams. Wordt verwacht dat de grid volstaat in Bahrein? of zullen er een aantal teams af laten weten de eerste race? | |
Peterselieman | dinsdag 9 maart 2010 @ 11:03 |
quote:De nieuwe teams zullen gewoon gaan starten | |
nyny83 | dinsdag 9 maart 2010 @ 11:05 |
quote:Behalve dus US F1, die zijn definitief afgehaakt voor het gehele seizoen. Maar die kun je ook niet selecteren in de manager. | |
Misan | dinsdag 9 maart 2010 @ 11:08 |
quote:en Stefan GP wordt 'm definitief ook niet dus? | |
Peterselieman | dinsdag 9 maart 2010 @ 11:09 |
quote:Nope | |
nyny83 | dinsdag 9 maart 2010 @ 11:09 |
quote:Klopt, krijgt definitief geen startbewijs. Auto schijnt helemaal niet te bestaan en het bedrijf dat hoofdsponsor is had een omzet van 3200 euro ofzo | |
Misan | dinsdag 9 maart 2010 @ 11:47 |
quote:wat een onzinverhaal dan Zou er nog iemand baat bij hebben gehad? | |
Peterselieman | dinsdag 9 maart 2010 @ 11:48 |
quote:Er was daar veel niet in orde quote:De media | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 9 maart 2010 @ 11:50 |
Klinkt bijna als een gevalletje Andrea Moda . | |
Misan | dinsdag 9 maart 2010 @ 11:54 |
quote:ja lees het net allemaal, wat een treurig verhaal zeg (en dan nog verontwaardigd reageren in de media ook) | |
GateWayX | dinsdag 9 maart 2010 @ 15:32 |
ff een stomme vraag misschien maar bij het registeren op de manager krijg je de vraag of je pm geheugensteuntjes aan wil ztten of niet. Heb ik niet gedaan, maar het lijkt me nu achteraf toch wel handig. Hoe fix ik dat weer? | |
Misan | dinsdag 9 maart 2010 @ 15:34 |
quote:http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/beheer/id/9039 (profielbeheer) | |
GateWayX | dinsdag 9 maart 2010 @ 15:35 |
Ah! Bedankt. | |
Peterselieman | dinsdag 9 maart 2010 @ 15:35 |
quote:Op dit moment kan dat helaas nog niet. Er zit een fout in de code voor de geheugensteuntjes, waardoor dit deel van de code momenteel uitgeschakeld is. Het is de bedoeling om dit op een later tijdstip te fixen zodat deze feature in gebruik kan worden genomen. Tot die tijd zul je regelmatig FOK!sport en de manager in de gaten moeten houden. | |
Sally | woensdag 10 maart 2010 @ 00:33 |
Geheugensteuntje Formule 1-manager Het is zover... De eerste Formule 1-race van het seizoen 2010 komt er aan! De Grand Prix van Bahrein wordt verreden op 14 maart vanaf 13:00 uur. De kwalificatie zal zijn op zaterdag 13 maart vanaf 12:00 uur. Uiteraard doet FOK!sport verslag van zowel de vrije trainingen, kwalificatie en race. Maar nu FOK! weer een Formule 1-manager heeft, is het ook bijna tijd voor de start van de eerste ronde. Een extra dimensie als je voor de tv gekluisterd zit! Aanstaande vrijdag, 12 maart 2010, zal om 23:59 uur de manager dichtgaan, dus zorg dat je voor die tijd je team opgeslagen hebt! Voor meer uitleg over de FOK! Formule 1-manager lees je [Upd] FOK! Formule 1-manager 2010 gelanceerd! Wil je weten welke prachtige prijzen FOK! heeft geregeld? Lees dan dit bericht even! Om direct naar de FOK! Formule 1-manager te gaan klik je hier. Wil je meespelen, maar heb je nog geen account op FOK!? Registreer je dan eerst! | |
Peterselieman | woensdag 10 maart 2010 @ 22:23 |
Er zijn enkele nieuwe toffe prijzen bijgekomen, dus check snel de prijzenpagina van de F1 manager | |
Freak_15 | donderdag 11 maart 2010 @ 01:17 |
Ik heb ook een team samengesteld En nu heb je wel een reden om te juichen als een van je favoriete coureurs een waardeloos raceweekend heeft | |
sasquatsch | donderdag 11 maart 2010 @ 11:35 |
quote:In ieder geval een reden om extra mijn best te doen. | |
franklop | donderdag 11 maart 2010 @ 11:48 |
quote:In ieder geval een reden om te janken als ik dit keer wel in de top beland | |
_Cobalt_ | donderdag 11 maart 2010 @ 15:19 |
Wie van de twee (Karun Chandhok en Bruno Senna) gaat er beter presteren? | |
Sally | donderdag 11 maart 2010 @ 15:22 |
quote:Geen flauw idee Echt niet. | |
Sally | donderdag 11 maart 2010 @ 15:23 |
[quote] Op woensdag 10 maart 2010 00:33 schreef Sally het volgende: Geheugensteuntje Formule 1-manager Het is zover... De eerste Formule 1-race van het seizoen 2010 komt er aan! De Grand Prix van Bahrein wordt verreden op 14 maart vanaf 13:00 uur. De kwalificatie zal zijn op zaterdag 13 maart vanaf 12:00 uur. Uiteraard doet FOK!sport verslag van zowel de vrije trainingen, kwalificatie en race. Maar nu FOK! weer een Formule 1-manager heeft, is het ook bijna tijd voor de start van de eerste ronde. Een extra dimensie als je voor de tv gekluisterd zit! Aanstaande vrijdag, 12 maart 2010, zal om 23:59 uur de manager dichtgaan, dus zorg dat je voor die tijd je team opgeslagen hebt! Voor meer uitleg over de FOK! Formule 1-manager lees je [Upd] FOK! Formule 1-manager 2010 gelanceerd! Wil je weten welke prachtige prijzen FOK! heeft geregeld? Lees dan dit bericht even! Om direct naar de FOK! Formule 1-manager te gaan klik je hier. Wil je meespelen, maar heb je nog geen account op FOK!? Registreer je dan eerst! | |
engine | vrijdag 12 maart 2010 @ 08:43 |
Ik heb zojuist mijn manager ingevuld en heb daarna een subleague aangemaakt om met wat vrienden te kunnen spelen. Deze heb ik dus ook op gesloten gezet maar hoe nodig ik andere nou uit om daar aan deel te nemen? | |
Sally | vrijdag 12 maart 2010 @ 09:13 |
quote:Per PM (of mondeling of per mail) Vertel ze welke naam en welk wachtwoord en het komt vast goed. Ze m9oeten dan naar 'subleagues' -> 'overzicht' -> en lies uit de lijst de juiste, aanklikken -> 'Word lid!' -> ww invullen en ze zijn lid. | |
Joene | vrijdag 12 maart 2010 @ 09:14 |
na de vt vanmiddag mn team maken ! | |
engine | vrijdag 12 maart 2010 @ 09:16 |
quote:Oke tnx Die word lid knop staat er bij mezelf natuurlijk niet omdat ik die subleague aangemaakt heb. | |
Sally | vrijdag 12 maart 2010 @ 09:52 |
quote:Juist. Jij hebt wel 'Beheer deze subleague' | |
Joene | vrijdag 12 maart 2010 @ 13:35 |
Zo mijn team is er klaar voor hopelijk de juiste gok. | |
Sally | vrijdag 12 maart 2010 @ 13:36 |
Nog maar eventjes de tijd om je team op te slaan! Geheugensteuntje Formule 1-manager Het is zover... De eerste Formule 1-race van het seizoen 2010 komt er aan! De Grand Prix van Bahrein wordt verreden op 14 maart vanaf 13:00 uur. De kwalificatie zal zijn op zaterdag 13 maart vanaf 12:00 uur. Uiteraard doet FOK!sport verslag van zowel de vrije trainingen, kwalificatie en race. Maar nu FOK! weer een Formule 1-manager heeft, is het ook bijna tijd voor de start van de eerste ronde. Een extra dimensie als je voor de tv gekluisterd zit! Aanstaande vrijdag, 12 maart 2010, zal om 23:59 uur de manager dichtgaan, dus zorg dat je voor die tijd je team opgeslagen hebt! Voor meer uitleg over de FOK! Formule 1-manager lees je [Upd] FOK! Formule 1-manager 2010 gelanceerd! Wil je weten welke prachtige prijzen FOK! heeft geregeld? Lees dan dit bericht even! Om direct naar de FOK! Formule 1-manager te gaan klik je hier. Wil je meespelen, maar heb je nog geen account op FOK!? Registreer je dan eerst! | |
wout147 | vrijdag 12 maart 2010 @ 15:03 |
Wat gebeurt er wanneer Hispania om een of andere reden niet start zondag? Gewoon 0 punten? Want stel nu dat Lotus wel gewoon start, maar uitvalt, en daardoor bijvoorbeeld -30 punten haalt. Met andere woorden: staat er in de manager een straf op niet aan de start verschijnen? | |
Sally | vrijdag 12 maart 2010 @ 15:10 |
quote:Als een team niet aan de start verschijnt, krijgt het geen punten. Ook als het bij de kwalificatie niet meedoet. Maar, mocht een onderdeel onverhoopt niet deelnemen aan een raceweekend en daarmee geen enkel punt gescoord hebben, is de daling van die onderdelen minder hard omdat er net gedaan wordt in de berekening alsof ze 30 punten hebben gehaald. Dan wordt de daling met 0,045 % per punt berekend over 30 punten. Deze onderdelen halen geen punten voor je team, ze hebben immers in het echt niet geracet. (uit de Speluitleg) Strafpunten worden alleen voor het volgende uitgedeeld: Coureurs Kwalificatie Strafseconden: -15 Annulering van snelste ronde kwalificatie: -15 Teruggezet op grid: -15 Elk van deze straffen kan maximaal één keer per weekend aan een coureur worden uitgedeeld. Race Diskwalificatie door fout coureur (bv. rijgedrag): -50 Drivethrough: -15 Stop & go: -20 Tijdstraf achteraf: -15 Elk van deze straffen kan maximaal één keer per weekend aan een coureur worden uitgedeeld. Chassis' Overige punten chassis Uitval door technische fout: -15 Diskwalificatie van één auto door chassisfout van team: -50 Diskwalificatie van beide auto's door dezelfde chassisfout van team: -75 Onder technische fouten worden onder andere verstaan: remmen, hydraulica, vering, ophanging, benzinetekort, mechanica, stuurinrichting en elektronica. Motoren Overige punten motoren Versnellingsbak vervangen tussen begin van kwalificatie en finish van race: -10 Motor vervangen tussen begin van kwalificatie en finish van race: -15 Uitval door technische fout: -15 Diskwalificatie van één auto door motorfout van team: -50 Diskwalificatie van beide auto's door dezelfde motorfout van team: -75 Deze eerste twee straffen kunnen ieder maximaal één keer per auto per weekend worden uitgedeeld. Onder technische fouten worden onder andere verstaan: motor, versnellingsbak, aandrijving, olielekkage, koppeling en benzinedruk. Bij eventuele onduidelijkheid beslist crew in een definitief oordeel. [ Bericht 7% gewijzigd door Sally op 12-03-2010 15:18:34 ] | |
ForrestX | vrijdag 12 maart 2010 @ 15:34 |
Crew, Allereesrt hulde met de nieuwe manager! Stukken beter dan voriga jaar, waar ik persoonlijk weinig aan vond... Kleine opmerking: de layout van het punten overzicht! Het is vrijonoverzichtelijk. Wellicht komt het het overzicht ten gode om in excel het alsvolgt in te voeren: In de rijen: posities 1t/m 26 Kolom B: Punen Q Kolom C: punten Race Voor de rest, bijna perfect en Game on! Grt, Forrestx | |
ForrestX | vrijdag 12 maart 2010 @ 15:35 |
quote:WIj zijn er weer bij met Stoxx~-2010! | |
engine | vrijdag 12 maart 2010 @ 15:36 |
quote:Daar heb ik anders nog wel een abbonement op F1 blad aan overgehouden | |
Ermanon | vrijdag 12 maart 2010 @ 15:55 |
Nog even wat gerommeld met mijn team, hopelijk goede gok genomen, want als de tijden uit VT1 en VT2 anders waren als wat de race uiteindelijk gaat doen, dan ga ik nat | |
mista | vrijdag 12 maart 2010 @ 16:12 |
quote:waar zijn de uitslagen van de VT te vinden? | |
Ermanon | vrijdag 12 maart 2010 @ 16:18 |
quote:VT1: 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix VT2: 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix | |
Sally | vrijdag 12 maart 2010 @ 17:11 |
quote:Dank quote:Dat weten we, maar het is nog niet echt geweldig na een bepaalde aanpassing die pas gedaan is. Mogelijk dat er een meer structurele oplossing komt waarbij er niet meer gekoppeld wordt met de database, maar dat we gewoon normale tabellen en tekst (zoals uitleg van de strafpunten hierboven) kunnen plaatsen. Het was echter geen show stopper, vandaar dat we wel gelanceerd zijn. Voor nu moeten we het allemaal er maar mee doen quote:Hoe bedoel je dit, op welke pagina? Graag hoor ik Wat we nog wel graag willen (maar we zijn afhankelijk van beperkte dev-capaciteit) is in de klassementen naast teamnamen ook usernamen, en bij de subleagues van alle deelnemers iig een puntentotaal (en evt. ook usernaam). Net zoals het ooit was. Daarnaast wil je ook vast weten hoe ALLE onderdelen van je team gescoord hebben, en niet alleen van je wissels (Teamhistory, onderaan op je Persoonlijk Profiel). quote:Hi Forrest Heb je nou je prijs al geïnd? Zo ja: hoe was het????? | |
Sally | vrijdag 12 maart 2010 @ 17:12 |
quote:I'll be there! Neem aan dat dit een open invitatie was? [ Bericht 12% gewijzigd door Sally op 12-03-2010 17:18:19 ] | |
Sally | vrijdag 12 maart 2010 @ 17:16 |
En inmiddels is de barrière van 1.600 deelnemers geslecht Zullen we de 2.000 gaan halen aan het eind van de rit? | |
Sharpdressedman | vrijdag 12 maart 2010 @ 17:26 |
Pfff erg lastig om iets samen te stellen hoor Wat is ook alweer de officiele F1 manager (naast die van fok natuurlijk ) Als ik google vind ik er wel erg veel Oja ik heb mijn favo team verkeerd ingevuld, kan ik dat nog aanpassen en zoja waar? | |
Peterselieman | vrijdag 12 maart 2010 @ 17:39 |
quote:Je kunt het in je persoonlijke profiel aanpassen. Is te vinden onder de knop teammanagement | |
Sally | vrijdag 12 maart 2010 @ 17:47 |
quote:Dacht je dat we de concurrent gaan noemen? We doen niet aan spam Tegen de policy. En de FOK! Formule 1-manager is natuurlijk de officiële | |
Sally | vrijdag 12 maart 2010 @ 19:51 |
De nieuwe naam van het chassis van Hispania Racing Team is bekend (zie http://en.wikipedia.org/wiki/Hispania_F110) en al aangepast in de FOK! F1-manager: Van Hispania HRT is het Hispania F110 [chassis] geworden. Dit heeft geen enkel gevolg voor de samenstelling van de userteams noch de budgetten. | |
trance_fan | zaterdag 13 maart 2010 @ 00:49 |
Ik kan geen linkjes kiezen vanuit de menutjes. zodra het uitklapt en ik ga naar beneden verdwijnt het menu. ik draai firefox 3.6 en win xp sp3. iemand hier ook problemen mee of een oplossing? | |
Kees80 | zaterdag 13 maart 2010 @ 08:53 |
ai.. te laat | |
Sally | zaterdag 13 maart 2010 @ 09:13 |
quote:Nee, dit ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Ook niemand erover gehoord verder. Ik stond wel op het punt kom FF 3.6 te installeren (onder Vista 64), maar had dat nog nite gedaan. Mss maar even wachten. Is een oudere versie van FF terugzetten een oplossing? Mogelijk anderen? | |
Tackleberry | zaterdag 13 maart 2010 @ 16:56 |
Firefox 3.6 op Vista Business 64-bit geeft geen problemen... | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 13 maart 2010 @ 17:52 |
Op XP Pro SP3 ook niet. Zit er niet een of andere extensie van FF in de weg? Start FF eens in veilige modus. | |
mista | zondag 14 maart 2010 @ 12:24 |
volledige puntentelling pas na de race begrijp ik? |