abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 2 maart 2010 @ 12:03:00 #52
18653 crew  D.
pi_78630204
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:48 schreef Joene het volgende:
Vervallen TeamNamen enzo niet ?
Je kunt 'm dan toch weer opnieuw benoemen?
pi_78630332
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:03 schreef D. het volgende:

[..]

Je kunt 'm dan toch weer opnieuw benoemen?
Dat kan , maar ik ben NU ingeschreven en dan heb ik dus kans dat ik het weer vergeet dat is het meer.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_78631806
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:54 schreef Sally het volgende:

[..]

Ai... Dat zijn pics met copyright van F1 Fanatic, of niet? Kan het niet expliciet vinden.

Ik denk dat ik met die andere wel wat kan

Edit: ik zie ook losse pics van de coureurs Lucas di Grassi en Timo Glock op F1 Fanatic, maar zie niet iets over copyrights.
IK kwam een aantal van die pics op diverse sites tegen met zoeken op google afbeeldingen.

http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official&tbs=isch:1&q=Virgin+F1+launch&sa=N&start=0&ndsp=18

En ik zie dat de F1 manager weer begint. Zal ik me ook maar inschrijven.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_78632311
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En ik zie dat de F1 manager weer begint. Zal ik me ook maar inschrijven.
Kan nu niet. Is ivm een (kleine) bug offline gehaald. Mogelijk morgen weer online.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_78633499
Oh jongens (en meisjes), dit had ik echt niet verwacht

De waardes van de onderdelen (die een nieuwe prijs hebben gekregen) zijn weer terug naar de oude die gebruikt werden in een testmanager.

Blijkbaar kunnen er niet twee managers in dezelfde sport tegelijk draaien met ieder andere waardes, ofzo.

Ik hoop echt dat, nu de waardes hersteld zijn en de andere F1-(test)manager inactief staat, dit zich vannacht gaat oplossen.

Let op! Betekent wel dat - mits er geen reset heeft plaatsgevonden - alle userteams die onderdelen met de die met de 'goedkopere' prijzen een team samengesteld hebben (na 2:00 uur afgelopen nacht), een negatief budget kunnen krijgen (of de som van de herberekening van de coureurs/motor/chassisprijzen is nog positief gebleven) . De kans is groot dat in ieder geval die users hun team opnieuw moeten samenstellen. Er is ook een kans dat alle 48 deelnemers die we nu hebben, hun team opnieuw moeten samenstellen. En dan is er nog een optie, maar daar wil ik even niet aan denken nu.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_78633542
tvp
pi_78633791
quote:
En dan is er nog een optie, maar daar wil ik even niet aan denken nu.
Geen manager dit jaar.

Waar stond die bak bier ook alweer op Sally?
Dat ik zei dat er geen heel jaar een F1 manager goedwerkend en zonder problemen zou zijn in seizoen 2010

Ik begin alhaast dorst te krijgen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_78633834
Er zijn momenteel 5 userteams die een negatief budget hebben, maar dat wil niet zeggen dat er meer teams zijn die een ander budget hadden dan voor 2:00 uur afgelopen nacht.

Dat laatste weet ik niet uit het hoofd als ik de klassementspagina met userteams bekijk. Het kan zijn dat de som van de herberekening van de coureurs/motor/chassisprijzen positief of weinig negatief is gebleven, waardoor het budget niet negatief is geworden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 maart 2010 @ 13:36:43 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78633854
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Geen manager dit jaar.
Nee, een optie die veel meer werk gaat kosten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78633976
Waarom loopt dit toch altijd weer mis hier op Fok?
Vorig jaar was beterschap beloofd en men had een heel jaar en zou echt op tijd beginnen en het zou allemaal goed komen.

Waarom loopt het dan nu amper een paar uur na online gooien dan toch weer mis?

Ik snap dat niet
vosss is de naam,
pi_78634014
quote:

[..]

Geen manager dit jaar.

Waar stond die bak bier ook alweer op Sally?
Dat ik zei dat er geen heel jaar een F1 manager goedwerkend en zonder problemen zou zijn in seizoen 2010

Ik begin alhaast dorst te krijgen
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:39 schreef vosss het volgende:
Waarom loopt dit toch altijd weer mis hier op Fok?
Vorig jaar was beterschap beloofd en men had een heel jaar en zou echt op tijd beginnen en het zou allemaal goed komen.

Waarom loopt het dan nu amper een paar uur na online gooien dan toch weer mis?

Ik snap dat niet
Het kwam omdat er een tweede F1-(test)manager naast draaide die de 'goedkopere' (of andere) waardes had.
Niet voorzien dat dit problemen zou geven. :S

Ik ga er vooralsnog vanuit dat nu de nieuwe waardes weer hersteld zijn, het probleem is opgelost. Alleen zijn er sinds 2:00 uur vannacht nog een x aantal teams die samengesteld zijn met de verkeerde waardes. Die teams zullen dus hun team opnieuw moeten samenstellen. En wellicht (hoop het niet) iedereen dus.

[ Bericht 25% gewijzigd door Sally op 02-03-2010 14:57:55 ]
pi_78634110
quote:

[..]

Geen manager dit jaar.
Nee, niet die optie

Thank god
pi_78634360
Kan ik dus concluderen dat de waardes die er Vanochtend vroeg instonden , correct waren ? of juist niet ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 maart 2010 @ 13:54:14 #65
Maffe Fries
pi_78634553
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:49 schreef Joene het volgende:
Kan ik dus concluderen dat de waardes die er Vanochtend vroeg instonden , correct waren ? of juist niet ?
die van vanochtend waren niet correct.
pi_78634845
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die van vanochtend waren niet correct.
Ok , dat vind ik in elk geval fijn om te lezen ! want ik had vanochtend weinig keuze ....
pi_78636119
Even het volgende rectificeren, ik maakte een denkfoutje:
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:36 schreef Sally het volgende:
Er zijn momenteel 5 userteams die een negatief budget hebben, maar dat wil niet zeggen dat er meer teams zijn die een ander budget hadden dan voor 2:00 uur afgelopen nacht.

Dat laatste weet ik niet uit het hoofd als ik de klassementspagina met userteams bekijk. Het kan zijn dat de som van de herberekening van de coureurs/motor/chassisprijzen positief of weinig negatief is gebleven, waardoor het budget niet negatief is geworden.
Het gaat hier om 5 users die een team hadden samengesteld met de oude, normale prijzen maar er zijn ook waardes omhoog gegaan toen de nieuwe managerprijzen verruild werden voor die uit de F1-testmanager. Daardoor zijn met het herberekenscript deze al eerder samengestelde userteams in de min gedoken omdat ze die onderdelen eigenlijk niet hadden kunnen betalen.

Dat zijn dus niet de userteams die samengesteld zijn met de verkeerde (zoals ik ze maar zal noemen) waardes. Dus als je nu een 'leuk team' samengesteld dacht te hebben (na 2:00 uur afgelopen nacht), dan is het vrijwel zeker dat je een negatief budget gaat krijgen.

Maar het is ook vrijwel zeker dat die laatstgenoemde teams gereset worden. In ieder geval die.
pi_78636316
Als de coureursprijzen weer op de originele gezet worden is mijn budget toch niet negatief meer?

Anyway, mij boeit het niet hoor. Die vier klikjes heb ik zo weer gemaakt. Maak je daar vooral niet te druk om, mensen willen gerust hun team nog wel een keer opnieuw aanklikken. Als het veel tijd kost om te regelen dat mensen hun team niet opnieuw hoeven in te geven kan die energie beter gestoken worden in het zorgen dat hij nu wel correct blijft draaien.
pi_78636376
Kun je trouwens meedoen met meerdere subleagues nu?
pi_78636425
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:38 schreef Misan het volgende:
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 maart 2010 @ 14:40:09 #71
Maffe Fries
pi_78636434
quote:
zeker
pi_78636440
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:39 schreef Sally het volgende:

[..]

pi_78636483
quote:
dat kon altijd al toch?
pi_78636591
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:41 schreef nyny83 het volgende:

[..]

dat kon altijd al toch?
is al best wel twee jaar geleden dat de F1-manager op volle toeren draaide en heb het gewoon niet onthouden gok ik
pi_78636877
Het volgende is hier al bekend?
quote:
Team aanpassen onmogelijk
Het is op dit moment niet mogelijk je team aan te passen. Je kunt wel kijken hoeveel een bepaalde team wijziging je zou kosten, maar een team opslaan is in deze fase van de manager helaas niet toegestaan, omdat er een speelronde aan de gang is. http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/teammanagement
pi_78636942
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:50 schreef Misan het volgende:
Het volgende is hier al bekend?
[..]
Is toch logisch dat hij wordt dichtgegooid als er een bekende bug is?
pi_78637019
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:51 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Is toch logisch dat hij wordt dichtgegooid als er een bekende bug is?
oh dat is het dus, geen speelronde aan de gang
pi_78637201
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:37 schreef nyny83 het volgende:
Als de coureursprijzen weer op de originele gezet worden is mijn budget toch niet negatief meer?

Anyway, mij boeit het niet hoor. Die vier klikjes heb ik zo weer gemaakt. Maak je daar vooral niet te druk om, mensen willen gerust hun team nog wel een keer opnieuw aanklikken. Als het veel tijd kost om te regelen dat mensen hun team niet opnieuw hoeven in te geven kan die energie beter gestoken worden in het zorgen dat hij nu wel correct blijft draaien.
Lees mijn rectificatie nog maar eens.

... dan is het vrijwel zeker dat je een negatief budget gaat krijgen. Toevoeging nog: Als het herberekenscript draait komende nacht en die teams nog niet gereset zijn. .
pi_78637324
@ Misan: waarschijnlijk had je het volgende gemist:
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben even de inschrijving gesloten, omdat er ondanks alle zorgvuldigheid een kleine bug is opgedoken. Naar verwachting kan de manager morgen weer los.
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
We gaan proberen iedereen gelijke kansen te geven, dus dat betekent dat je hoogstwaarschijnlijk opnieuw een team samen moet gaan stellen.
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

We zijn aan het zoeken naar de meest uservriendelijke oplossing.
pi_78637910
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:59 schreef Sally het volgende:
@ Misan: waarschijnlijk had je het volgende gemist:
[..]

[..]

[..]
toppertje
had ik inderdaad gemist
pi_78638397
Waarom zou je in godsnaam wachten met dat scriptje draaien tot vannacht?

Dat zal toch niet zo belastend zijn voor de servers dat de FOK op zn bek gaat lijkt me wel?
vosss is de naam,
pi_78638494
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:27 schreef vosss het volgende:

Dat zal toch niet zo belastend zijn voor de servers dat de FOK op zn bek gaat lijkt me wel?
je kan het vertrouwen noemen, maar gezien het verleden net zo goed naïef
pi_78653037
tvp
.
pi_78657783
quote:

Het gaat om het herberekenscript, als er iets is aangepast in de code, gaat dat draaien. De rest draait ieder uur. Als we dingen aanpassen waardoor alles gaat veranderen (vanaf het begin), dan hebben we 1 punt waarop al die berekeningen (queries) uitgevoerd worden, iets wat bij de voetbalmanager met 11 onderdelen en tig duizend users die meedoen, plus een aantal managerrondes die al geweest zijn, al snel uitkomt op honderdduizenden queries. En dat leek ons beter om op een rustig tijdstip te doen

In dit geval is het een dergelijk grote aanpassing geweest, die blijkbaar niet door het script dat ieder uur draait verwerkt kon worden. Het ging hier om het aanpassen van de waardes van onderdelen en het herberekenscript draait alleen in een actieve manager. Dat er twee F1-managers tegelijk actief waren, snapt het script blijkbaar niet... Dat was zeker niet verwacht (en ook niet eerder getest).
pi_78659023
quote:
Omdat het scriptje in een cron staat en pas vannacht draait.
quote:
Neuh, maar 'k zou het toch liever niet op het drukste moment van de dag draaien. En nou ken ik de serverbelasting niet precies, maar 's avonds is het wel vrij druk.
pi_78666530
Ach komop zeg, je had 48 deelnemers, en wat, 26 coureurs en een handjevol motoren en chassis'

Als zo een script die die paar dingen rechtzet je servers onderuit haalt zit er ergens iets niet goed.
Dat zijn toch maar een paar dingen wat aangepast moeten worden?
vosss is de naam,
pi_78666587
quote:
iets wat bij de voetbalmanager met 11 onderdelen en tig duizend users die meedoen, plus een aantal managerrondes die al geweest zijn, al snel uitkomt op honderdduizenden queries.
Tig duizend deelnemers en al een aantal managersrondes die geweest zijn staat in geen enkele verhouding tot 48 deelnemers die elk kunen kiezen uit een handjevol coureurs, een paar chassis' en wat motoren terwijl er nog geen enkele managersronde geweest is.

Dat gaat echt je server niet belasten zo een aanpassing en als dat wel zo is klopt de basis compleet niet en dat is een feit.
vosss is de naam,
pi_78667015
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 01:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Tig duizend deelnemers en al een aantal managersrondes die geweest zijn staat in geen enkele verhouding tot 48 deelnemers die elk kunen kiezen uit een handjevol coureurs, een paar chassis' en wat motoren terwijl er nog geen enkele managersronde geweest is.

Dat gaat echt je server niet belasten zo een aanpassing en als dat wel zo is klopt de basis compleet niet en dat is een feit.
We gaan geen extra iets inbouwen als het niet nodig is. 1 keer per 24 uur draait dat herstelscript.

En die 48 teams gaan allemaal gereset worden. NIET verwijderd, maar iedereen moet zijn team opnieuw samenstellen. Dat bleek de meest simpele en snelle oplossing te zijn.

En als we weer los gaan (hopelijk morgen), dan hebben we nog een leuke verrassing in petto

Voor nu ben ik aan het wachten tot om 2 uur dat script gedraaid heeft, om te zien of de terugveranderde waardes dit keer blijven staan.
pi_78667225
Nu tog alles gereset moet worden, kun je dan ook niet beter het budget gelijk verhogen?
pi_78667487
Het oordeel: de prijzen zijn inderdaad niet meer veranderd. Alleen het resetten van de teams is nog niet uitgevoerd, anders was de manager binnen nu een twee minuten weer los geweest.

Helaas nog iets langer geduld dus.
pi_78667647
No problem, er is nog genoeg tijd om het in te vullen.
Je hebt het de laatste tijd er maar druk mee, eerst de voetbalmanager en nu de formule 1 manager.
Me complimenten voor de energie en de tijd die je erin steekt!
pi_78668579
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 01:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Gelukkig gaat het script alle actieve managers langs.
quote:
Ik heb niet de mogelijkheid dat script handmatig te starten.
pi_78672015
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 02:07 schreef Sally het volgende:
Het oordeel: de prijzen zijn inderdaad niet meer veranderd. Alleen het resetten van de teams is nog niet uitgevoerd, anders was de manager binnen nu een twee minuten weer los geweest.

Helaas nog iets langer geduld dus.
Dus als ik het goed begrijp moeten we dat script vannacht weer afwachten of wat?
En dat script zou de teams resetten. Waarom is dat niet gebeurd als het script gelopen heeft en waarom de neuk is dat script niet handmatig te starten?!?!?!

En als het resetten wel al gebeurd was om 7 minuten over 2, of anders gezegd, als jij constateert dat het script gelopen heeft en om 7 minuten over 2 al klaar is, dan heeft dat dus maximaal 6 minuten gedraaid, zo zwaar zal dat ding niet zijn.

vosss is de naam,
  Moderator woensdag 3 maart 2010 @ 10:26:43 #94
18653 crew  D.
pi_78672308
Is het niet mogelijk 'm gewoon opnieuw op te starten?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 maart 2010 @ 10:32:31 #95
Maffe Fries
pi_78672491
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:26 schreef D. het volgende:
Is het niet mogelijk 'm gewoon opnieuw op te starten?
Dat is een mogelijkheid
pi_78672525
Doe dat dan. Er hadden pas 48 mensen ingeschreven. Dit schiet zo natuurlijk voor geen ene flikker op.
vosss is de naam,
  Moderator woensdag 3 maart 2010 @ 10:34:37 #97
18653 crew  D.
pi_78672562
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is een mogelijkheid
Ik zeg, doen!
pi_78672645
Betekent wel dat iedereen zich opnieuw moet inschrijven, en dus ook opnieuw een team samenstellen en opslaan. En we willen het eigenlijk zo makkelijk maken als in dit vervelende geval mogelijk is.

En dat vind je dan niet erg, vosss?
  Moderator woensdag 3 maart 2010 @ 10:38:18 #99
18653 crew  D.
pi_78672707
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:36 schreef Sally het volgende:
Betekent wel dat iedereen zich opnieuw moet inschrijven. En we willen het eigenlijk zo makkelijk maken als in dit vervelende geval mogelijk is.
Inschrijven is geen moeite
pi_78672763
quote:
Betekent wel dat iedereen zich opnieuw moet inschrijven. En we willen het eigenlijk zo makkelijk maken als in dit vervelende geval mogelijk is.
48 man. Fuck, die heb je op tijd van een zucht zelfs allemaal handmatig een PM gestuurd waarbij je even kort uitlegt wat er aan de hand is.

Doe niet zo moeilijk en hak gewoon die knoop door.
Start dat ding opnieuw op, iedereen schrijft zich opnieuw in en wie weet, misschien hebben we een werkende manager.

Je kan nu wel weer van alles gaan lopen verzinnen, maar dat schiet toch voor geen ene flikker op?!
Kennelijk heeft dat script vannacht niet gedaan wat het had moeten doen; waarom zou je dan nog aanpassingen gaan doen en hopen dat het vannacht wel doet wat het moet doen?

ER ZIJN PAS 48 MAN INGESCHREVEN! HAK DIE KNOOP GEWOON DOOR!
vosss is de naam,
pi_78672802
quote:
Betekent wel dat iedereen zich opnieuw moet inschrijven, en dus ook opnieuw een team samenstellen en opslaan. En we willen het eigenlijk zo makkelijk maken als in dit vervelende geval mogelijk is.

En dat vind je dan niet erg, vosss?
Nee dat vind ik niet erg.
Opnieuw inschrijven kost ow, eehmz, ongeveer net zeveel tijd als inloggen op fok

Ik vind het pas erg als we geen manager hebben
vosss is de naam,
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:45:04 #102
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_78672917
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:40 schreef vosss het volgende:

ER ZIJN PAS 48 MAN INGESCHREVEN! HAK DIE KNOOP GEWOON DOOR!
Dat
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')