En dan geeft PSM antwoord op de vraag welk maximum, en dan is het nog niet goed?quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:51 schreef k_man het volgende:
Rare meid. Ik vroeg niet óf er een maximum is, maar wát de maxima zijn. Ik vroeg duidelijk naar de maxima. Dat staat nota bene in de quote die je post. De maxima stonden nergens vermeld. Ga dan niet vertellen dat het wel zo is.
Antwoord op exact deze vraagstelling is (zonder spelfouten): dat wordt door de crew bepaald, die moeten dat invullen achter de schermen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe worden de waardestijgingen eigenlijk bepaalt? Het is namelijk wel van belang bij de afweging om nog even door te spraen, of juist aan te kopen.
En om even te reageren op wat andere opmerkingen van je:quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, we hebben er wel voor gezorgd dat het niet onmogelijk wordt om goede onderdelen aan te schaffen. we gaan uit van een gemiddelde van 60 punten per race. Zit een onderdeel er onder dan wordt het goedkoper, zit het er boven, dan wordt het duurder. Dit zal redelijk geleidelijk gaan en kent een maximum.
Boehoe, een fan boy.quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Voor de betrokkenheid bij het spel is het natuurlijk veel leuker als je je favoriet kunt kopen en bijv. met Alonso die sukkels kunt afdrogen die Massa hadden gekocht. Ik denk niet dat veel users er echt warm van worden als hun Lotus chassis wint van Virgin.
En hier gaf PSM een keurig antwoord op: "Vanaf de oorspronkelijke prijs is het 20%. De regels staan overigens hier gewoon: http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/speluitleg "quote:[..]
Hoeveel duurder? Welk maximum? Dit is erg vaag. Je kunt niet met goed fatsoen een spel spelen als de regels niet bekend zijn.
En ook deze is netjes beantwoord door PSM. We zijn er ons van bewust dat wat je zegt gebeurt, en we gaan het scherp in de gaten houden hoe dit het spel (negatief) gaat beïnvloeden.quote:Veranderen alleen de aankoopprijzen op basis van presataties? Of ook de verkoopprijzen? In dat laatste geval wordt het namelijk dubbel zo moeilijk om van een slecht presterend onderdeel af te komen.
Vertel me, WAAROM is dit antwoord GEEN antwoord op jouw vraag???quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar staat geen antwoord op de vraag naar de maxima.
Nog 1 keer: het stond in de spelregels DAT er een minimum en maximum was. Er stond nog niet in hoe groot dat minimum en maximum exact was. Dat heb ik voor de dui-de-lijk-heid en zodat men het bij zou kunnen houden/na kan rekenen, toegevoegd.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:25 schreef k_man het volgende:
Precies: een antwoord waarin ie impliceert dat het al in de spelregels staat. Op een toontje van 'dat had je al kunnen weten als je goed gelezen had'. Ook daarna beweert ie nog een keer dat het al in de spelregels stond. Terwijl dat dus niet zo was. Voordat hij het meldde stond het nergens, of wel soms?
Mij wordt herhaaldelijk verteld dat het al in de spelregels stond, er wordt gezegd dat ik niet goed lees, terwijl je later schoorvoetend moet toegeven dat je het alsnog hebt toegevoegd. Het stond er dus niet in. Het is niet zo dat ik niet goed gelezen heb, jij hebt gelogen en mij valselijk beschuldigd..
Kopje rooibosthee, dan maarquote:
Oh jee. Hoofdletters. Overdreven veel leestekens. Denk je wel aan je hart?quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:41 schreef Sally het volgende:
Vertel me, WAAROM is dit antwoord GEEN antwoord op jouw vraag???
Mooi zo. Zijn we het daar over eens. Dus toen ik vroeg wat de maxima waren en mij verteld werd dat het in de regels stond en dat ik beter had moeten lezen, was dat onterecht.quote:Nog 1 keer: het stond in de spelregels DAT er een minimum en maximum was. Er stond nog niet in hoe groot dat minimum en maximum exact was.
Zeker wel, ik ben nog uit de tijd dat je met snel notuleren op de computer een woord snel benadrukte tijdens het typen met caps. Is simpeler dan een opmaak toevoegen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh jee. Hoofdletters. Overdreven veel leestekens. Denk je wel aan je hart?
Dat had ik willen zeggen, maar je andere reactie viel me eeeven te erg in een verkeerd keelgat.quote:PSM noemde de 20% en verwees vervolgens naar de regels. Alsof ik het daar al had kunnen lezen. Dat was een beetje raar, want het stond op dat moment helemaal niet in de regels. Vandaar dat ik zei 'daar staat het niet in'.
[..]
Mooi zo. Zijn we het daar over eens. Dus toen ik vroeg wat de maxima waren en mij verteld werd dat het in de regels stond en dat ik beter had moeten lezen, was dat onterecht.
Je kunt er wel van alles bijhalen, maar het feit blijft dat PSM en jij mij onterecht dingen aanwrijven en niet willen toegeven dat je zelf wat vergeten was. Op zich helemaal niet erg. Vast ontzettend veel werk om alles op te zetten en dan is één klein foutje echt geen ramp. Je had natuurlijk gewoon kunnen zeggen 'oh hé, je hebt gelijk, we zijn die 20% vergeten te noemen in de regels en we gaan het meteen verduidelijken, bedankt voor het tersprake brengen'. Dan was het direct voor iedereen duidelijk geweest en was er niks aan de hand geweest.
Passioneel en met hart voor de zaak!quote:Maar goed, je kiest er kennelijk liever voor om het op deze manier 'op te lossen' en jezelf heel erg te laten kennen. Beetje pathetisch hoor.
Wat ik met die verwijzing bedoelde was dat je op je gemak alle regels door kon lezen, zodat je het hele spelconcept duidelijk wasquote:Op donderdag 4 maart 2010 23:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh jee. Hoofdletters. Overdreven veel leestekens. Denk je wel aan je hart?
PSM noemde de 20% en verwees vervolgens naar de regels. Alsof ik het daar al had kunnen lezen. Dat was een beetje raar, want het stond op dat moment helemaal niet in de regels. Vandaar dat ik zei 'daar staat het niet in'.
Wat we hiermee bedoelden was dat het al in de regels aangegeven stond, alleen de percentages stonden idd niet genoemd.quote:[..]
Mooi zo. Zijn we het daar over eens. Dus toen ik vroeg wat de maxima waren en mij verteld werd dat het in de regels stond en dat ik beter had moeten lezen, was dat onterecht.
Het stond idd niet 100% duidelijk in de regels en dat is nu aangepast, waarvoor dank voor het melden.quote:Je kunt er wel van alles bijhalen, maar het feit blijft dat PSM en jij mij onterecht dingen aanwrijven en niet willen toegeven dat je zelf wat vergeten was. Op zich helemaal niet erg. Vast ontzettend veel werk om alles op te zetten en dan is één klein foutje echt geen ramp. Je had natuurlijk gewoon kunnen zeggen 'oh hé, je hebt gelijk, we zijn die 20% vergeten te noemen in de regels en we gaan het meteen verduidelijken, bedankt voor het tersprake brengen'. Dan was het direct voor iedereen duidelijk geweest en was er niks aan de hand geweest. Maar goed, je kiest er kennelijk liever voor om het op deze manier 'op te lossen' en jezelf heel erg te laten kennen. Beetje pathetisch hoor.
Toch niet meer om middernacht Sallyquote:
Had een wijntje bij het etenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Toch niet meer om middernacht Sally
Neem lekker een port of een sherry zou ik zeggen
Wat stond op het menu?quote:
Maaltijdsalade vandaag, de sla moest opquote:
Oude kaas is juist lekker in maaltijdsaladesquote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:00 schreef vosss het volgende:
+2 voor de Tempranillo
-3 voor de oude kaas
-1 totaal
Jij mag altijd in de subleague van de crew meedoenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Alweer 640 deelnemers. Gaat lekker zo. Manager ziet er goed uit, nu nog even die hoofdprijs in de wacht slepen.
Ik mag vast niet meer ouderwets meedoen in de Sportcrewsubleague?
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jij mag altijd in de subleague van de crew meedoen
slijmbalquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jij mag altijd in de subleague van de crew meedoen
Ben ik alweer groen dan?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:16 schreef JJdJ1984 het volgende:
Daarmee vervalt wel je recht op de hoofdprijs. Je maakt tenslotte deel uit van de crew
Als jij specials gaat posten wil Olga dat wel regelenquote:
Tussen mijn opleiding en mijn kind door bedoel je? Dat wordt hem even niet. Ik zal misschien af en toe wel weer eens een historische special submitten ofzo.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:12 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Als jij specials gaat posten wil Olga dat wel regelen
Ja er tussendoor ;P ene hand je kind andere je boekenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tussen mijn opleiding en mijn kind door bedoel je? Dat wordt hem even niet. Ik zal misschien af en toe wel weer eens een historische special submitten ofzo.
Is een van de puntjes die nog iets anders moeten.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waarom staan de reacties in de subleagues trouwens verkeerd om, met de nieuwste bovenaan?
De teller staat nu op 860, al een erg mooi aantal deelnemersquote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:11 schreef 4-elements het volgende:
Nummer 786 (of inmiddels al een stuk hoger?) meldt zich.
Die kan zeker wel winnen. Alleen mag ik niet met de eer gaan strijken. De rest welquote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:21 schreef GP500 het volgende:
kan de sublegue wel winnen waar jij in zit peterselieman, daar zijn regels voor toch ?
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De teller staat nu op 860 exact 880!, al een erg mooi aantal deelnemers![]()
Waarschijnlijk komt dat omdat je te dure onderdelen in wilt zetten. Je kunt aal de linkerzijde zien hoeveel budget nog over hebtquote:Op zondag 7 maart 2010 11:31 schreef mista het volgende:
Ik heb me ingeschreven maar kan als ik mijn gekozen team bevestig slaat ie m niet op, kan dat? Ben een newbie wat F1manager betreft....
Dat het team goedgekeurd is, slaat alleen op het kiezen van de onderdelen. Dus 2 coureurs, 1 chassis en 1 motor. Dit zegt niets over de prijzen van die onderdelen.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:09 schreef mista het volgende:
Maar je kunt ook in de min staan? Dan zegt hij dat je team is goedgekeurd...
Klopt helemaalquote:Op zondag 7 maart 2010 14:21 schreef singha het volgende:
Als ik het goed lees kan je je team nog kosteloos wijzigen tot na de vrije trainingen op vrijdag?
Heb dan in ieder geval iets beter een idee van de prestaties van Hispania t.o.v. Lotus en Virgin.
O.k. Superquote:Op zondag 7 maart 2010 14:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt helemaal
Dit geldt overigens alleen voor de eerste Grand Prix. Daarna treden de transferkosten in werking.
En het nieuws veroudert waar je bijstaatquote:
De nieuwe teams zullen gewoon gaan startenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:02 schreef Finkelstein het volgende:
Wat is eigenlijk het laatste nieuws omtrent het starten van de nieuwe teams. Wordt verwacht dat de grid volstaat in Bahrein? of zullen er een aantal teams af laten weten de eerste race?
Behalve dus US F1, die zijn definitief afgehaakt voor het gehele seizoen. Maar die kun je ook niet selecteren in de manager.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De nieuwe teams zullen gewoon gaan starten
en Stefan GP wordt 'm definitief ook niet dus?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:05 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Behalve dus US F1, die zijn definitief afgehaakt voor het gehele seizoen. Maar die kun je ook niet selecteren in de manager.
Nopequote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:08 schreef Misan het volgende:
[..]
en Stefan GP wordt 'm definitief ook niet dus?
Klopt, krijgt definitief geen startbewijs. Auto schijnt helemaal niet te bestaan en het bedrijf dat hoofdsponsor is had een omzet van 3200 euro ofzoquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:08 schreef Misan het volgende:
[..]
en Stefan GP wordt 'm definitief ook niet dus?
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:09 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Klopt, krijgt definitief geen startbewijs. Auto schijnt helemaal niet te bestaan en het bedrijf dat hoofdsponsor is had een omzet van 3200 euro ofzo
Er was daar veel niet in ordequote:
De mediaquote:Zou er nog iemand baat bij hebben gehad?
ja lees het net allemaal, wat een treurig verhaal zeg (en dan nog verontwaardigd reageren in de media ook)quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er was daar veel niet in orde
[..]
De media
http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/beheer/id/9039 (profielbeheer)quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:32 schreef GateWayX het volgende:
ff een stomme vraag misschien maar bij het registeren op de manager krijg je de vraag of je pm geheugensteuntjes aan wil ztten of niet. Heb ik niet gedaan, maar het lijkt me nu achteraf toch wel handig.![]()
Hoe fix ik dat weer?
Op dit moment kan dat helaas nog niet. Er zit een fout in de code voor de geheugensteuntjes, waardoor dit deel van de code momenteel uitgeschakeld is. Het is de bedoeling om dit op een later tijdstip te fixen zodat deze feature in gebruik kan worden genomen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:32 schreef GateWayX het volgende:
ff een stomme vraag misschien maar bij het registeren op de manager krijg je de vraag of je pm geheugensteuntjes aan wil ztten of niet. Heb ik niet gedaan, maar het lijkt me nu achteraf toch wel handig.![]()
Hoe fix ik dat weer?
In ieder geval een reden om extra mijn best te doen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn enkele nieuwe toffe prijzen bijgekomen, dus check snel de prijzenpagina van de F1 manager
In ieder geval een reden om te janken als ik dit keer wel in de top belandquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In ieder geval een reden om extra mijn best te doen.
Geen flauw ideequote:Op donderdag 11 maart 2010 15:19 schreef _Cobalt_ het volgende:
Wie van de twee (Karun Chandhok en Bruno Senna) gaat er beter presteren?
Per PM (of mondeling of per mail)quote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:43 schreef eNGine10 het volgende:
Ik heb zojuist mijn manager ingevuld en heb daarna een subleague aangemaakt om met wat vrienden te kunnen spelen. Deze heb ik dus ook op gesloten gezet maar hoe nodig ik andere nou uit om daar aan deel te nemen?
Oke tnxquote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:13 schreef Sally het volgende:
[..]
Per PM (of mondeling of per mail)Vertel ze welke naam en welk wachtwoord en het komt vast goed.
Ze m9oeten dan naar 'subleagues' -> 'overzicht' -> en lies uit de lijst de juiste, aanklikken -> 'Word lid!' -> ww invullen en ze zijn lid.
Juist. Jij hebt wel 'Beheer deze subleague'quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:16 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Oke tnxDie word lid knop staat er bij mezelf natuurlijk niet omdat ik die subleague aangemaakt heb.
Als een team niet aan de start verschijnt, krijgt het geen punten. Ook als het bij de kwalificatie niet meedoet.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:03 schreef wout147 het volgende:
Wat gebeurt er wanneer Hispania om een of andere reden niet start zondag? Gewoon 0 punten? Want stel nu dat Lotus wel gewoon start, maar uitvalt, en daardoor bijvoorbeeld -30 punten haalt.
Met andere woorden: staat er in de manager een straf op niet aan de start verschijnen?
WIj zijn er weer bij met Stoxx~-2010!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:10 schreef Sally het volgende:
[..]
Als een team niet aan de start verschijnt, krijgt het geen punten. Ook als het bij de kwalificatie niet meedoet.
Maar, mocht een onderdeel onverhoopt niet deelnemen aan een raceweekend en daarmee geen enkel punt gescoord hebben, is de daling van die onderdelen minder hard omdat er net gedaan wordt in de berekening alsof ze 30 punten hebben gehaald. Dan wordt de daling met 0,045 % per punt berekend over 30 punten. Deze onderdelen halen geen punten voor je team, ze hebben immers in het echt niet geracet.
(uit de Speluitleg)
Strafpunten worden alleen voor het volgende uitgedeeld:
Coureurs
Kwalificatie
Strafseconden: -15
Annulering van snelste ronde kwalificatie: -15
Teruggezet op grid: -15
Elk van deze straffen kan maximaal één keer per weekend aan een coureur worden uitgedeeld.
Race
Diskwalificatie door fout coureur (bv. rijgedrag): -50
Drivethrough: -15
Stop & go: -20
Tijdstraf achteraf: -15
Elk van deze straffen kan maximaal één keer per weekend aan een coureur worden uitgedeeld.
Chassis'
Overige punten chassis
Uitval door technische fout: -15
Diskwalificatie van één auto door chassisfout van team: -50
Diskwalificatie van beide auto's door dezelfde chassisfout van team: -75
Onder technische fouten worden onder andere verstaan: remmen, hydraulica, vering, ophanging, benzinetekort, mechanica, stuurinrichting en elektronica.
Motoren
Overige punten motoren
Versnellingsbak vervangen tussen begin van kwalificatie en finish van race: -10
Motor vervangen tussen begin van kwalificatie en finish van race: -15
Uitval door technische fout: -15
Diskwalificatie van één auto door motorfout van team: -50
Diskwalificatie van beide auto's door dezelfde motorfout van team: -75
Deze eerste twee straffen kunnen ieder maximaal één keer per auto per weekend worden uitgedeeld.
Onder technische fouten worden onder andere verstaan: motor, versnellingsbak, aandrijving, olielekkage, koppeling en benzinedruk.
Bij eventuele onduidelijkheid beslist crew in een definitief oordeel.
Daar heb ik anders nog wel een abbonement op F1 blad aan overgehoudenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:34 schreef ForrestX het volgende:
Crew,
Allereesrt hulde met de nieuwe manager! Stukken beter dan voriga jaar, waar ik persoonlijk weinig aan vond...
waar zijn de uitslagen van de VT te vinden?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:55 schreef Ermanon het volgende:
Nog even wat gerommeld met mijn team, hopelijk goede gok genomen, want als de tijden uit VT1 en VT2 anders waren als wat de race uiteindelijk gaat doen, dan ga ik nat
VT1:quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:12 schreef mista het volgende:
[..]
waar zijn de uitslagen van de VT te vinden?
Dankquote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:34 schreef ForrestX het volgende:
Crew,
Allereesrt hulde met de nieuwe manager! Stukken beter dan voriga jaar, waar ik persoonlijk weinig aan vond...
Dat weten we, maar het is nog niet echt geweldig na een bepaalde aanpassing die pas gedaan is. Mogelijk dat er een meer structurele oplossing komt waarbij er niet meer gekoppeld wordt met de database, maar dat we gewoon normale tabellen en tekst (zoals uitleg van de strafpunten hierboven) kunnen plaatsen.quote:Kleine opmerking: de layout van het punten overzicht! Het is vrijonoverzichtelijk.
Hoe bedoel je dit, op welke pagina? Graag hoor ikquote:Wellicht komt het het overzicht ten gode om in excel het alsvolgt in te voeren:
In de rijen: posities 1t/m 26
Kolom B: Punen Q
Kolom C: punten Race
Hi Forrestquote:Voor de rest, bijna perfect en Game on!
Grt,
Forrestx
I'll be there!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:35 schreef ForrestX het volgende:
[..]
WIj zijn er weer bij met Stoxx~-2010!
Je kunt het in je persoonlijke profiel aanpassen. Is te vinden onder de knop teammanagementquote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:26 schreef Sharpdressedman het volgende:
Pfff erg lastig om iets samen te stellen hoor![]()
Wat is ook alweer de officiele F1 manager (naast die van fok natuurlijk) Als ik google vind ik er wel erg veel
Oja ik heb mijn favo team verkeerd ingevuld, kan ik dat nog aanpassen en zoja waar?![]()
Dacht je dat we de concurrent gaan noemen?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:26 schreef Sharpdressedman het volgende:
Pfff erg lastig om iets samen te stellen hoor![]()
Wat is ook alweer de officiele F1 manager (naast die van fok natuurlijk) Als ik google vind ik er wel erg veel
Nee, dit ben ik nog niet eerder tegen gekomen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 00:49 schreef trance_fan het volgende:
Ik kan geen linkjes kiezen vanuit de menutjes. zodra het uitklapt en ik ga naar beneden verdwijnt het menu. ik draai firefox 3.6 en win xp sp3. iemand hier ook problemen mee of een oplossing?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |