Ik hoopte JUIST met mijn posts duidelijk te maken dat de oorspronkelijke posts waar het over gaat ook kwetsend zijn en dat ik er daarom overheen scroll. Maar blijkbaar moet ik dat niet vermelden omdat ik daar mogelijk een ander mee kwets? Kom op zeg.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:14 schreef Tan het volgende:
@Troel, toch ben ik van mening dat je je niet altijd aan je ondertitel(of onderschrift, hoe dat ook heet wat onder je nickname staat) hoeft te houden. Zeker niet bij gevoelige onderwerpen. Natuurlijk mag je je mening geven, maar als je daarmee mensen mogelijk kwetst heeft het toch geen toevoegende waarde voor je zelf? Of voel je je echt beter/fijner na zo'n post?
Lotte ligt te geinen in de box nu, die heeft er niks van, behalve een wat korter wandelingetje als normaal. Ik keek net in de spiegel en ik zie eruit alsof ik flink op mn gezicht geslagen benquote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:52 schreef Faja-Lobi het volgende:
Linda, jeetje wat zal jij geschrokken zijn met die val partij. Misschien even een foto laten maken van je voet? En Lotje nog ongehavend?
Dat ben ik ook helemaal niet. Althans, niet in de zin van wollen gewaden in aardetinten. Maar ik vind het wel belangrijk om de volgende generaties met zo weinig mogelijk shit van ons op te zadelen en vind het vreselijk dat andere (dier)soorten de dupe worden van onze consumptiemaatschappij.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:45 schreef Linda2205 het volgende:
Sokken zijn verwisseld jaen morgen vast meer last ja, lekker hele dag in de trein... nouja, komt wel weer goed! Zometeen eers proberen het bloed uit de kinderwagen te wassen
Ssserpente, hopelijk is Lente idd aan het regelen. Hoe lang doet ze dat al? Rond 4.5 maand zitten wel regeldagen toch? En ik vind jou helemaal niet geitenwollensokkerig overkomen
Ik gebruikte de term ook omdat je 'm zelf gebruikte hoorquote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:12 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dat ben ik ook helemaal niet. Althans, niet in de zin van wollen gewaden in aardetinten. Maar ik vind het wel belangrijk om de volgende generaties met zo weinig mogelijk shit van ons op te zadelen en vind het vreselijk dan andere (dier)soorten de dupe worden van onze consumptiemaatschappij.
Daarom eten we bijvoorbeeld nauwelijks vlees, bijna altijd biologisch en ben ik vrijwilliger voor Proefdiervrij.
De stempel geitenwollensok krijg ik dan ook opgedrukt door mensen die zich hier op de een of andere manier aan lijken te storen en cynisch doen over een pot biologische pindakaas in onze kast.
En het zijn vaak dezelfde mensen die je continu proberen te pakken op inconsequentie. En toegegeven, in ben ook absoluut niet consequent. Als Nivea met een revolutionair nieuwe shampoo komt, tuin ik er ook wel eens in en op een bbq bij anderen ga ik echt niet lopen mieren over een stukje niet-biologisch vlees. Maar ik ben nog altijd van mening dat je nog altijd beter inconsequent iets goed kunt doen dan consequent overal schijt aan kunt hebben.
/preek
Zo, da's dan weer mijn frustratie.
Ow, maar het was ook helemaal geen sneer jouw kant op hoor! Sorry! Moest het gewoon even kwijt omdat ik me net tijdens het stofzuigen druk zat ze maken over een cynische opmerking van een vriendin. En het hoort hier trouwens natuurlijk ook helemaal niet. Scroll er maar overheen als het je niet boeit...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:15 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik gebruikte de term ook omdat je 'm zelf gebruikte hoorMaar ben het wel met je eens! Beter een beetje doen als helemaal niks (ik typte Nils...
beter een beetje biologisch doen als je vent doen
) En sowieso, wat bemoeien mensen zich met jouw pindakass (bij wijze van spreke)? Dat zou me nou echt geen drol uitmaken, wat iemand voor merk/product/soort in de kast heeft staan
amenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:12 schreef Ssserpente het volgende:
Maar ik ben nog altijd van mening dat je nog altijd beter inconsequent iets goed kunt doen dan consequent overal schijt aan kunt hebben.
Zo vatte ik het ook niet op hoorquote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:23 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ow, maar het was ook helemaal geen sneer jouw kant op hoor! Sorry! Moest het gewoon even kwijt omdat ik me net tijdens het stofzuigen druk zat ze maken over een cynische opmerking van een vriendin. En het hoort hier trouwens natuurlijk ook helemaal niet. Scroll er maar overheen als het je niet boeit...![]()
Haha, Nils en niks haal ik ook vaak door de war. En de T9 in m'n telefoon ook.
Hier ook ongeveer hetzelfde kleurenpalet!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:40 schreef Brighteyes het volgende:
Claudia, de poep hier varieert van mosterdgeel water tot grijsgroene (olijfgroen bijna) klei. En dan alles daar tussenin. Soms ook lekker met draadjes erin.![]()
![]()
Nu is het nog rood, maar het wordt vast nog blauw...helemaal beurs ook enzo. KA helaas net achter de rug, maar wel morgen weer naar NL. Die zullen wel denken dat ik huiselijk geweld ontvluchtquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:23 schreef Ssserpente het volgende:
Erg hè Karin. En dan nog voel je maar een fractie van wat de ouders moeten voelen. Kun je nagaan.![]()
Wat goed, Tan! Nu maar hopen dat ie de smaak te pakken heeft!![]()
Lily, een medemoraalridder! Ik wist het wel!![]()
Haha Lin, ik snap het hoor. En je gezicht zo blauw joh? Dat wordt dan straks mooi groen en geel. Moet je niet binnenkort langs het cb of de ka of zo? Zul je zien dat je argwanende blikken krijgt.
Thanks, ik ga nu Chinees etenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:40 schreef Brighteyes het volgende:
Claudia, de poep hier varieert van mosterdgeel water tot grijsgroene (olijfgroen bijna) klei. En dan alles daar tussenin. Soms ook lekker met draadjes erin.![]()
![]()
jaaaaquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:10 schreef Meimeltje het volgende:
Wat ik trouwens bij de 1e zo'n supermoment vond...voor het eerst echt lachen met geluid erbij. Kan niet wachten tot Dyon dat gaat doen!
Neequote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:26 schreef Meimeltje het volgende:
Wauwww Florian, wat ben je er snel bij..nu al op je zij rollenOf loopt de tafel stiekem schuin af
Dat is echt zo leuk! Wolf geeft van oor tot oor een glimlach en gaat er soms helemaal zo'n hoog gilletje bij slaan HaHAAAAAH doet ie danquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:10 schreef Meimeltje het volgende:
Wat ik trouwens bij de 1e zo'n supermoment vond...voor het eerst echt lachen met geluid erbij. Kan niet wachten tot Dyon dat gaat doen!
Zo, die is misschien dus echt wel aan het breakdancen geweest in bedjequote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:02 schreef Meimeltje het volgende:
Papa had Dyon vanavond naar bedje gebracht. Net werd hij wakker en papa zei toen wel dat hij vergeten was zn slaapzak aan te doen. Ik dus naar boven, ligt hij recht de andere kant op, dus zeg maar met zn hoofd bij dekenkant. Ik dus aan papa laten zien, aangezien ik hm ervan verdacht gewoon verkeerd in zn bedje te hebben gelegd. Hij zegt dus van niet. Ik geloof het nog niet voor de volle 100%, want hoe kan hij die draai nou gemaakt hebben?We zeiden al, morgen gewoon weer even zonder slaapzak laten slapen, dan zullen we het weten.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:01 schreef Stiemie het volgende:
Linde weet nu echt dat ze een zusje heeft. Ze lagen samen op het boxkleed op de grond toen Esmee Linde's haren ontdekte. Laten we zeggen dat Esmee al aardig gericht kan grijpen
uhm uhm uhm...hij kan af en toe wel vergeetachtig zijn hoorquote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:10 schreef freecell het volgende:
[..]
MeimelIk ben benieuwd! Maar z'n papa is toch ook niet gek?
Die weet heus wel hoe hij hem in bed heeft gelegd.
Volgens mij nietquote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:12 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
uhm uhm uhm...hij kan af en toe wel vergeetachtig zijn hoor(hoop niet dat je hm kent
)
Ja, ze heeft het volgehouden, maar ik heb dr ook tot 17.55 laten ligge vanmiddag, doe ik normaal ook niet. En het is natuurlijk wel heel interessant als er een 5-jarig meisje met je komt spelen. Net toen ze begon te mopperen werd het kind weer opgehaald en ze raakte het matrasje nog niet en ze was wegquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:08 schreef Meimeltje het volgende:
Linda: jeetje half 9 is ook wel laat, heeft ze het volgehouden?
Lily: hmmzz die was er vannacht idd wel vaak bij! Vandaag ook zo'n afwijkend schema of viel het mee?
Incantrix: wat klinkt dat lief he, die eerste echte gilletjesBen benieuwd naar de filmpjes, dus geef je lief even snel de opdracht je pc te fixen!
Moet ik er wel bij zeggen dat het donker was hequote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:13 schreef freecell het volgende:
[..]
Volgens mij niet
Maar TARA kan soms wel knullig bezig zijn, een baby op de kop in bed leggen zie ik hem écht nog niet doen
Dan nog, je stopt een baby onder de dekentjesquote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:29 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Moet ik er wel bij zeggen dat het donker was he![]()
Hij kent Tara wel van vroegere fok meetings.
Normaal doet ze 1 grote slaap, van 10 tot 1 of 2 en dan nog een half uurtje 's middags. Maar nu door het vallen was dr lange slaap meer een aaneenschakeling van hazeslaapjes (moet altijd een stuk met dr lopen anders lukt het slapen niet zo goed, en dat schoot er dus vandaag bij in) daardoor ging dus het middagslaapje veel beter. Ze was wel wakker rond 5en, maar heb d'r lekker laten liggen en denk dat ze nog even geslapen heeft want pas om 6u begon ze dus te mopperen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:31 schreef Meimeltje het volgende:
Linda: ow wat goed dat ze het volgehouden heeft! Wat fijn trouwens dat je dr gewoon wat langer 's middags kunt laten slapen, dat kunnen wij hier (nog) niet met hm.
Lijnloos: wow Minke dus met slaapzak aan het draaien, wat knap zeg!
Tja hij zegt ook dat hij dat gedaan heeftquote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:33 schreef freecell het volgende:
[..]
Dan nog, je stopt een baby onder de dekentjes
Hm, da’s wel een goeie idd. Denk het wel, ben het wel gewend inmiddels…quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:48 schreef Linda2205 het volgende:
Kan je het aan als je net ligt en om half 11 wakker gehuild wordt? Dat was altijd mijn overweging voor wakker maken of laten liggen... dat je net je ogen half dicht hebt en dat dan de babyfoon aanspringt
was jij de secret valentine? jij bent de enige hier die me altijd Lin noemt![]()
ohja fijn is datquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:07 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Hm, da’s wel een goeie idd. Denk het wel, ben het wel gewend inmiddels…
Nope, ik was niet je secret Valentine. Ik heb überhaupt geen kaartjes gestuurd, ik ben daar niet zo goed in, in zulk soort dingen.![]()
Meimel, Lente slíep door, tot een maandje geleden ongeveer. Toen kwam ineens weer een keer per nacht; dat was nog te overzien. Maar de laatste week komt ze weer elke drie uur en afgelopen nacht zelfs elke twee uur. Vandaar dus m’n overwegingen.
Dank je Huup.![]()
Ja, flauw is dat hè? “Ben je vegetariër? Ow? Waarom draag je dan leren schoenen?” “Die eet ik toch niet op, Kuttekop!”
![]()
Grappig hè, hoe dat verschil nu nog zo duidelijk is en steeds minder wordt. Heb je geen foto's gemaakt?
nou... zij trok op een gegeven moment heel hard aan de speenketting zo zijn speentje eruitquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:02 schreef Linda2205 het volgende:hij jat dr Sophietje!
Wat is ze groot he Huups!
Leuk he, kinderenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:05 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nou... zij trok op een gegeven moment heel hard aan de speenketting zo zijn speentje eruit
en lachen dat ze deed![]()
![]()
![]()
ja zo bizar om dat nu te bedenken dat verschil. Ik vind het zo leuk dat ze straks een neefje heeft van bijna net zo oudquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:08 schreef lily het volgende:
Wat een verschil inderdaad, huup, die 3 maanden.. (nu nog inderdaad, straks niet meer)
Vooral zo houdenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja zo bizar om dat nu te bedenken dat verschil. Ik vind het zo leuk dat ze straks een neefje heeft van bijna net zo oud![]()
En Linda mja, dat was dus bij kind1 altijd, onder de 1.5 en toen ze nog baby was werd er nooit ingegrepen. Want ze was nog maar een baby'tje en ze deed het toch niet expres en hoe kon zij dat nou weten enzo. En nu is ze 2 en ze is echt een wervelstorm en ze weten eigenlijk niet zo goed waar ze moeten beginnen. Ze doen wel eens een halfslachtige poging om 'nee' te zeggen maar als zij dan vervolgens toch het glas drinken om gooit dan is het oh. hm.*zucht* en weer verder gaan met waar je mee bezig bent.
Ik ben het ermee eens hoor dat Amélie nu nog maar een baby'tje is en dat ze het nog niet expres doet enzo en dat ze uberhaupt nog niets van oorzaak-gevolg snapt. Maar ik heb wel het idee dat als je nu al een beetje ingrijpt en zegt en doet enzo dat je dan toch jezelf aanleert om met zulke dingen om te gaan ofzo. En dat zij op een gegeven moment ook leert wat wel en niet moet. En dat niet eerst alles wel mocht en dat er nu ineens regels zijn.
(maar goed, dit is mn eerste kind, ik ben nog in de veronderstelling dat mijn kind de tent niet af zal breken bij een ander![]()
)
quote:Op zondag 21 februari 2010 01:43 schreef Poppedein het volgende:
Mijn grote kleine baby is voor t eerst uit logeren vannacht...lief en ik kijken romantisch naar schaatsen samen![]()
![]()
Gek hoor..zo zonder mn meisje...precies zoals nu, zo was het eerder ook altijd, maar tis nooit meer compleet zonder haar!
Neuhquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:08 schreef Meimeltje het volgende:
Lily: hmmzz die was er vannacht idd wel vaak bij! Vandaag ook zo'n afwijkend schema of viel het mee?
quote:Op zondag 21 februari 2010 12:10 schreef Ssserpente het volgende:
Pff, breek me de bek niet open over onopgevoede kinderen. Ik geef toe dat ik vrij netjes ben, maar sommige kinderen van vrienden slaan wel weer erg door naar het andere uiterste. Zo parkeert een vriendin van mij rustig haar anderhalfjarige met een kracker op de bank en kwam van de zomer een vriendin van N. 'netjes' vragen of het goed was dat haar kinderen op ons bed mochten springen met hun schoenen aan.Wat denk je zelf?
ja nouja dat vind ik dus ook enorm moeilijk. Aan de ene kant vind ik wel 'mijn huis, mijn regels' maar tussen vinden en daadwerkelijk doen zit een enorm gat natuurlijk. Net als gister, ik ging in mijn stoel zitten nadat ik voor kind in kwestie een schaaltje yoghurt had gepakt want dat moest en zou ze. Ga zitten, kind --> mijn MIJN MIIIJJN STOEL!!!!quote:Op zondag 21 februari 2010 12:14 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd lastig he. Linde mag van mij vanaf dat ze kon staan gewoon niet op de bank staan en als je dan kindervisite hebt die dat wel mag, hoe zeg je er dan wat van? En gewoon van kleins af aan dingen uitleggen enzo hoor. Merkte bij Linde echt wel dat ze het dan toch wel wat oppikte
Als de ouders er niet bij zijn, heb ik er geen problemen mee, maar ik vind het wel lastig om andermans kinderen iets te verbieden waar hun ouders bij zijn. Onzin eigenlijk, want het is jouw huis.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:14 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd lastig he. Linde mag van mij vanaf dat ze kon staan gewoon niet op de bank staan en als je dan kindervisite hebt die dat wel mag, hoe zeg je er dan wat van? En gewoon van kleins af aan dingen uitleggen enzo hoor. Merkte bij Linde echt wel dat ze het dan toch wel wat oppikte
Lieke heeft dat nu ook heel erg. Alles is "van mij".quote:Op zondag 21 februari 2010 12:22 schreef huuphuup het volgende:
Ssserpente je signature!wat een waarheid
[..]
ja nouja dat vind ik dus ook enorm moeilijk. Aan de ene kant vind ik wel 'mijn huis, mijn regels' maar tussen vinden en daadwerkelijk doen zit een enorm gat natuurlijk. Net als gister, ik ging in mijn stoel zitten nadat ik voor kind in kwestie een schaaltje yoghurt had gepakt want dat moest en zou ze. Ga zitten, kind --> mijn MIJN MIIIJJN STOEL!!!!![]()
![]()
ik snap die peuterdriftbuien wel op zich maar ik vind wel dat er dan iemand moet zijn die rustig uitlegt dat het niet haar stoel is en dat ik daar al zat zeg maar. Dat deed niemand dus deed ik het zelf. (kom op ik ga niet staan omdat een 2,5-jarige mijn stoel opeist
) Papa zei, geef haar maar een krukje. Okay, ik zet krukje neer, kind krijgt een tantrum van hier tot tokyo en begint driftig het krukje te bewerken en dondert daarna heel hard met haar kin op het krukje. Mn hart stond even stil zeg
![]()
nouja goed, ik kom mezelf vast nog wel tegen en het valt ook heus niet mee een peuter in de 2-leeftijd. Maar ik merk wel aan deze ouders dat ze haar nooit grenzen hebben gegeven 'want ze was nog maar zo klein' en nu weten ze niet zo goed meer waar ze dan moeten beginnen met grenzen aangeven ofzo.
ja hahaha het is een faaaaaaasequote:Op zondag 21 februari 2010 12:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Lieke heeft dat nu ook heel erg. Alles is "van mij".
Nou echt niet. Ik mag er ook zitten of mee spelen. Nou scheelt het dat het mijn nichtje is natuurlijk en ze ook veel van mij aanneemt. En mijn zus vind het ook niet erg dat ik er wat van zeg.
Lijkt me lastiger als het een kind van een ander is.
Maar ook tegen een dochtertje van een vriend zeg ik ook als zij vind dat iets van haar is, dat Lieke (bijvoorbeeld) er ook best mee mag spelen.
quote:Op zondag 21 februari 2010 12:43 schreef huuphuup het volgende:
macrobiotisch verantwoorde borstvoedingsdoos
nou, daar zeg je watquote:Op zondag 21 februari 2010 12:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
Das helemaal lastig idd.
Mijn zus zegt er bij anderen ook wat van, ik doe het gewoon zelf![]()
Helemaal irritant als je idd de schuld krijgt van dat ze valt, ik snap ook niet dat je als ouder daarin meegaat, maar goed daar hebben meer ouders last van.
Ik kan er sowieso niet tegen als ouders zelf hun verantwoording niet nemen. Op mijn werk ook: blijf daar maar vanaf anders wordt die mevrouw boos (en die mevrouw ben ik dan)...
Maar goed das iets anders haha.
ai, die is niet goedquote:Op zondag 21 februari 2010 13:34 schreef huuphuup het volgende:
Of de eeuwige "wacht maar tot papa thuis komt!"
Mijn schoonzus een keer: 'als je daar nu niet mee ophoudt, pakt tante free je snoepje af!'quote:Op zondag 21 februari 2010 13:34 schreef huuphuup het volgende:
zo zat ik een keer op het cb toen er een mannetje van een jaar of 4 de tent afbrak. Die vader zei ook van ja niet doen want dan wordt die mevrouw boos hoor! Met een dikke knipoog naar mij. Tskneem zelf de verantwoording. Of de eeuwige "wacht maar tot papa thuis komt!"
oooooooooooh foto's!!!!quote:Op zondag 21 februari 2010 15:08 schreef Stiemie het volgende:
Zonder vieze schoenen is een heel ander verhaal al mag ons motorisch wonder dat ook niet want die valt er dan geheid een keer keihard vanaf...![]()
En ontopic: Esmee heeft zojuist haar eerste fruithap op. Inderdaad fruithap, want meer dan 1 hap peer ging er niet in
Dat dus inderdaadquote:Op zondag 21 februari 2010 15:32 schreef huuphuup het volgende:
en och wat je thuis doet moet je zelf weten, ik denk gewoon dat het voor een kind niet verkeerd is om te leren dat er buitenshuis andere regels gelden dan thuis. Ik loop thuis ook wel eens in mn blote kont rond doe k buiten ook nietof met je voeten op tafel 's avonds ofzo. Cola direct uit de fles drinken
no worries als je bij mij op visite komt krijg je een fles waar ik nog niet aan gelurkt heb
![]()
Uhm niet aan gedacht, maar het zit niet in de tv. Er zit nog wat poeder tussen het randje van het scherm (LCD). Gaan vanavond maar proberen de rest eruit te krijgen.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:08 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad![]()
En MeimeltjeIk denk dat ik dan ook even eeeehm niet zo lief zou reageren... In je tv is dat niet gevaarlijk? Bv koffiemelkpoeder brand als een tierelier.
Davinia, wat klink je vrolijkquote:Op zondag 21 februari 2010 16:29 schreef DaviniaHR het volgende:
Alexa een eerste tandje!![]()
Hopelijk heft ze er niet te veel last van (gehad)
Keshet, wat enorm fijn dat er niet geopereerd hoeft te worden!![]()
![]()
Claudia, wat fijn dat je geen schuldgevoelens hebt over het geven van kv, en dat het zoveel stress heeft weggenomen bij je!![]()
Linda, over navelstrengstompjes, bij Eli stonk je het huis uit, bij Aviva was het zo goed als geurloos. En ze zijn allebei gebadderd vanaf dag 2. Valt dus geen pijl op te trekken.
Ben je weer een beetje genezen van je val?
Huup, wat leuk die kroepoektraditie!![]()
hoe gaat het eigenlijk met de poep en haar voorkeurshouding?
Geweldig, die bv-verhalen!Ik heb 1x mijn schoonmoeder boven de tiet gehad “wat ligt ze lekker te drinken”
toen heb ik maar gedaan of ze er niet was, en gister ging tinuviel eens goed kijken hoe dat er ook alweer uitzag een kleintje aan de borst. En iedereen vraagt ook hoe het voeden gaat. Dan kan je uiteraard volstaan met een “goed” en dan denken ze dat je bv geeft. Geen woord gelogen. (Ik geef wel bv, maar als ik fv had gegeven, had ik ook gewoon “goed” gezegd, en de mensen zelf hun ding laten denken. Niks mee te maken met hun gedachtes
)
Trixie, fijn dat de fysio tevreden was! Heb je zelf het idee dat het beter gaat met de voorkeur?
Stiemie, echte zusterliefde!Hoe zijn de eerste hapjes gegaan? 1 hapje dus
Lily, wat klink je gelukkig!![]()
![]()
Hier is het wonder geschied en zijn we bij mn moeder geweest!en vwb opvoeden, volgens mij is een chinees gezegde dat opvoeden voor het grootste deel jezelf opvoeden is
en dat klopt ook wel. Als je van het begin jezelf aanwent om grenzen te stellen en tot op zekere hoogte uitleg daarvan te geven, ben je er zelf aan gewend tegen de tijd dat het kind het nodig heeft. Is voor jou dan makkelijker.
Ik denk trouwens dat Aviva voor bruine ogen gaat.![]()
![]()
![]()
Nu website maar weer eens bijwerken
Zeker weten hoorquote:Op zondag 21 februari 2010 17:52 schreef freecell het volgende:
Tof dat de voorkeurshouding lijkt af te nemen IncantrixWeer een zorg minder!
Ja het gaat hier redelijk, S is redelijk van slag (hormonen) ze kan om alles wel jankenquote:Op zondag 21 februari 2010 16:29 schreef Incantrix het volgende:
Co_Ol, fijn dat jullie lekker thuis zijn! Gaat het allemaal goed?
Ja, hier prima, kraamzorgloos sinds vanmiddagquote:Op zondag 21 februari 2010 17:58 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Zeker weten hoorGrappig hoe je zo opgelucht kunt zijn door iets waarvan je eerst vond dat je er niet al te zwaar aan moest tillen
![]()
En hoe is het nu bij jullie? Ik zat net even lurk-dingen in het kinderfototopic te doen en wat heb jij toch mooie mannen
Mijn vriend heeft per ongeluk gisteren onze site gewistquote:Op zondag 21 februari 2010 18:19 schreef Meimeltje het volgende:
Davinia: lukt het je om de site bij te houden? Ik ga eens even een keertje spieken! Hier ook een site bijgehouden bij de 1e, maar de laatste post is nu van zn verjaardag 1 nov. Moet nog even motivatie krijgen om alles weer bij te gaan werken. Het is achteraf wel weer heel leuk om terug te lezen!
Ohhh wat vreselijk balen zeg!quote:Op zondag 21 februari 2010 18:36 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft per ongeluk gisteren onze site gewistIk plaats daar al 2,5 jaar bijna dagelijks foto's
Nou ja hebben we een goed excuus om weer een nieuwe leuke site te maken. De foto's en filmpjes hebben we gelukkig nog wel allemaal dat scheelt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door DJRandall op 21-02-2010 23:01:07 ]
Nice!quote:Op zondag 21 februari 2010 23:00 schreef octopussy het volgende:
Wat heb jij een mooi jongetje gebakken![]()
![]()
Uithuwelijken?
Tja, waar zal ik beginnen.....Heftige bevalling, die niet ging zoals ik gehoopt had. Ik merk dat ik erg veel moeite heb met het feit dat ik onder narcose een keizersnede heb gehad. Daarnaast denken ze dat ik Pfeiffer heb en gaat mijn herstel wat langzaam. De borstvoeding wil ook niet erg lukken. Aanleggen kan ik niet verdragen, dus nu ben ik aan het kolven. 3 maal daags is momenteel het max dat ik kan kolven, maar de productie blijft ook erg achter. Sinds twee dagen overgestapt van vingervoeden naar flesvoeden. Geeft ons wel wat meer rust.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:15 schreef Lijnloos het volgende:
Octo en DJRandall, leuk dat jullie nu ook hier zijn, welkom!
En wat een mooie kinders hebben jullie zeg.
Octo, klinkt als een heftige week. Hopelijk kunnen jullie nu alsnog vliegend uit de startblokken.
DJR, hoe gaat het bij jullie? Al een beetje gewend aan je mannetje?
Gelukkig alleen foto's Amaranta. Maar meestal had ik er wel wat bijstaan van bv "eerste fruithapje" of een ander speciaal moment. Binnenkort dus maar weer opbouwen met de fotoboeken ernaast voor de info.quote:Op maandag 22 februari 2010 03:35 schreef amaranta het volgende:
Stiemie, wat erg van je site. Waren het alleen foto's of ook teksten/blogs?
Kun je het niet bij de provider terugvragen?
Mij lukt het ook niet om beide sites netjes bij te houden helaas.
Gelukkig, hopelijk was het maar een kort iets, het klonk wel heel erg zielig en eventjes heftig, arm ding!quote:Op maandag 22 februari 2010 09:54 schreef Brighteyes het volgende:
De 2 flessen van vanochtend zitten er wel nog in, dus het lijkt zo'n 24u ding geweest te zijn!
*afklopt*
Hier ook, heerlijk he echt wel boffen met zo'n makkelijk kindquote:Op maandag 22 februari 2010 10:44 schreef Lijnloos het volgende:
Hier weer een prima nacht gehad, kennelijk vind Minke het wel prima om lekker tot een uur of 6/7 te slapen.Daarna flesje erin en weer verder tukken...klein slaapmonstertje. Nu ligt ze lekker in de box (die kennelijk toch best leuk kan zijn) om zich heen te kijken en te babbelen. Op de buik vind ze nog steeds helemaal niks, dan is het gillen. Nou ja, dan wachten we gewoon nog even met rollen
Haar nek traint ze wel op andere momenten. Morgen cb en prikjes, ben benieuwd hoeveel ze nu weegt want volgens mij moeten we ook met voeding een stapje omhoog, maar dat zou pas bij de 5 kg mogen en vorige keer (4 weken geleden) was ze precies 4 kg....
Bijvoeding is het liefst pas vanaf 6 maanden en dan per soort een aantal dagen achter elkaar proberen om te kijken of er op gereageerd wordt.quote:Op maandag 22 februari 2010 10:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik moet zo met Lars naar het cb, hij moet zijn 4 maandsprikjes nog hebben.
Ben ook benieuwd hoeveel hij gegroeid is.
En maar es advies inwinnen over bijvoeding bij allergische kindjes......
Kan ik me helemaal voorstellen hoor. Ik kijk af en toe naar Jamie.... en dan denk ik waar is mijn baby gebleven, het is nu al zo'n persoontje.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:25 schreef freecell het volgende:
Wat leuk zijn die plotselinge ontwikkelingen hè?
En hoewel ik groeien geweldig vind, zou ik stiekem Florian nog wel een maandje of 3 zó willen houden als hij nu is
ja dat denk ik ook... Ze krijgt nu 5x150/5 maar dan gaan we dus naar 5x 180/6! Hoop alleen wel dat het ritme redelijk gelijk blijft en dat ze dan niet inene 5 uur tussen de flesjes houd want dan komen we niet meer uit op een dag...quote:Op maandag 22 februari 2010 12:24 schreef NieuweUser het volgende:
Dan is Minke waarschijnlijk toe aan een grotere fles inderdaad. Hoeveel krijgt ze nu Lijnloos?
Isa woog vorige week 4300 gram en zat op 6 x 120/4. Ze dronk alle flessen leeg de afgelopen week en daarom adviseerde het cb om er 10cc water bij te doen. Sinds het weekend zit ze dus op 6 x 130/4 en die gaan ook bijna allemaal leeg, soms laat ze nog een bodempje over. Als je naar haar gewicht kijkt, is dat eigenlijk best veel!quote:Op maandag 22 februari 2010 12:54 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
ja dat denk ik ook... Ze krijgt nu 5x150/5 maar dan gaan we dus naar 5x 180/6! Hoop alleen wel dat het ritme redelijk gelijk blijft en dat ze dan niet inene 5 uur tussen de flesjes houd want dan komen we niet meer uit op een dag...
oh bah...maar ik ga pas 4maart (dacht ik) terug, dus misschien ben je tegen die tijd weer een beetje beterquote:Op maandag 22 februari 2010 09:18 schreef Troel het volgende:
Linda, ik ben bang dat een bezoekje deze week er niet in zit, bang dat ik jullie aansteek met een fikse buikgriep. Heb echter wel een zomerhoedje om te passen.
Nou ik wil liever neit extra water erbij geven omdat het dan weer spugen wordt... dus doe ik het liever per hele mix zeg maar... Maar ik zie het wel morgen bij het cb, als ze de 5 kg voorbij is dan is het helemaal prima en tot die tijd ga ik gewoon es proberen met 180/6 x 5... zien hoe dat vandaag uitpakt. Ben wel heeeeeel benieuwd hoe groot ze nu is (zowel in lengte als gewicht). Ik heb de laatste dagen steeds meer kleertjes waarvan ik denk dat ze misschien nog veels te groot zijn waarvan blijkt dat het nog net kan als ze eenmaal aan zijn. Gelukkig nog op tijd dus.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:58 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Isa woog vorige week 4300 gram en zat op 6 x 120/4. Ze dronk alle flessen leeg de afgelopen week en daarom adviseerde het cb om er 10cc water bij te doen. Sinds het weekend zit ze dus op 6 x 130/4 en die gaan ook bijna allemaal leeg, soms laat ze nog een bodempje over. Als je naar haar gewicht kijkt, is dat eigenlijk best veel!
Heeft hij tegen het raam gespuugd dan?quote:Op maandag 22 februari 2010 13:01 schreef Brighteyes het volgende:
![]()
![]()
Te vroeg gejuicht.
Net al een keer schone kleren moeten doen en wat ik nu hoor uit de box klinkt ook niet best... dat houdt zo'n luier nooit!![]()
*schone kleren pakken gaat... Aggos, arm kind, zie het buikje helemaal opspannen steeds... Ik wacht wel even tot hij klaar is voor ik de ramen kan gaan zemen.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zou dat niet mogen dan?quote:Op maandag 22 februari 2010 14:00 schreef freecell het volgende:
Maar die was het helemaal eens met dat we hem op z'n zij leggen en dat hij al een speentje heeft enzo. Was ik ook verbaasd over
Nou, speentje met bv wordt niet aangeraden voordat ze iig een dag of 10 oud zijn toch? Maar het was hier zo goed op gang en het kostte me letterlijk m'n pink-velquote:
Mijn zusje zei iets over nieuwe richtlijnen mbt wiegedood. Ze moeten nu op de rug ipv zij begreep ik van haar intake gesprek met het CB. Wij leggen al onze kinderen op hun zij, en na elke voeding van zij wisselen. En wbt speentjes zijn ze niet zo happig op ivm tepel-speen verwarring. Ook hier hebben al onze kinderen een dag na de geboorte al een speen gekregen en gaat prima, geen verwarring hier. Wil natuurlijk niet zeggen dat andere babies daar ook zo makkelijk mee zijn.quote:
Wat gebruik je voor het inbakeren? Ik heb zo'n puckababy gekocht maar dat gaat em niet worden ben ik bang.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:32 schreef Vlindur het volgende:
ah ok![]()
Rienk wilde voorheen geen speen en hij maait zo met zn armen dat we hem inbakeren. En dus moet hij wel op zn rugje. Maar overdag ligt ie opgefrommeld op zn buik
Ik heb een swaddle-mequote:Op maandag 22 februari 2010 14:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat gebruik je voor het inbakeren? Ik heb zo'n puckababy gekocht maar dat gaat em niet worden ben ik bang.
Ik wil hem namelijk ook op zn rug laten slapen.
Ik ga nu dus, omdat hij op zn buik ligt, elke nacht heel vaak controleren. En ik slaap eigenlijk liever.
Oscar heeft ook in de Swaddle me gelegen tot hij kon omrollen.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:41 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik heb een swaddle-me
daarmee zitten zn armpjes stijf naast zn lichaam. (Zn benen laten we los)
Dat is het enige wat werkte, Ik probeer nu soms de puckababy van XXXKarinXXX, maar hij maait er nog steeds in. Maar het gaat wel al wat beter
Rienk slaapt overdag op zn buik en 's nachts ingebakerd. Zn buik vind hij veel fijner idd![]()
Je zou evt. nog even een afspraak kunnen maken met je huisarts zo dat die nog eens even die naden goed voelt en beoordeelt.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:24 schreef huuphuup het volgende:
oh en ik wilde Octo en DjRandall nog welkom heten in dit topic. Wat hebben jullie een mooie kinders gebakken zegwat een plaatjes!
Thanks, die curves volgen een mooi lijntje zoik ben zelf verbaasd dat het zo'n mooie constante lijn is! Hoewel hij dus op het cb wel een klein beetje afbuigt nu bij gewicht maar goed. Wat een wonder is het toch, en dat ze dat helemaal zelf regelen, dat eten en groeien enzo
/emo
Ik maak me wel een heel klein beetje zorgen om haar koppie. Haar hoofdomtrek is nauwelijks toegenomen en zit nu ineens van op de gemiddelde lijn naar onder de eerste lijn zeg maar als jullie me volgen. Volgens de arts was het niet erg en kon het geen kwaad, ze heeft even goed alle fontanellen en naden bepoteld en het was allemaal nog open. Maar ik merk dat ik echt accuut weer in de echo-stress stand schiet nu haar hoofdje weer klein blijkt.
quote:Op maandag 22 februari 2010 13:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heeft hij tegen het raam gespuugd dan?Ik was meer bang voor de onderkant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hij werd net wakker, huilen, ontroostbaar: HONGER!!!
Ik heb hem dus nog maar een half flesje gegeven, want met zo'n hoge omloopsnelheid is het geen wonder dat hij honger heeft.***
I know. Ik heb dan ook niet het idee dat ik nog naar volledige borstvoeding kan. Ik hoop wel iets meer te kunnen produceren dan nu. Meer kolven doe ik momenteel als het uitkomt. Nu al twee dagen 4 keer, maar ik verplicht het mezelf ook niet. Ik wil dit wel een poosje volhouden, maar voor nu ben ik blij met elke druppel bv die hij binnen krijgt. Elke dag dat het lukt is er een.....quote:Op maandag 22 februari 2010 10:55 schreef DaviniaHR het volgende:
hoi djrandall en octo!welkom hier met jullie mooie kinders!
DJR, pfoe jij hebt nogal wat te verwerken nu zeg!je weet wel dat je met 3x kolven op een dag j productie nooit op stoom krijgt? dat moet minstens iedere 3 uur, dus 8x per dag. maar ja, als het niet gaat, gaat het niet, en dan krijgt je kindje zometeen volledig fv. jij moet ook herstellen.
Idd, onze nijntjes hebben dat ook en ik zing dan ook altijd vrolijk mee!quote:Op maandag 22 februari 2010 16:38 schreef NieuweUser het volgende:
Incantrix, dat is een deuntje van Disney dacht ik? *Zippe-di-doe-da, Zippe-di-dee*, of zoiets.
Stoerquote:Op maandag 22 februari 2010 18:01 schreef huuphuup het volgende:
oooh hallo Harrywelkom!
Isa![]()
En over omrollen... ik zei laatst dat mn meisje omrolde, ze heeft nu ineens besloten dat ze ook wel zelf terug kan rollenineens lag ze op haar buik op het kleed toen ik me even omdraaide. Toen ik me weer omdraaide lag ze weer op haar rug maar dan op de grond
mupke
![]()
t is nu meerdere keren gebeurd al de afgelopen drie dagen dus ik ben benieuwd of ze het nu echt echt doorheeft.
Ik had ook graag eerder naar de LK gegaan, maar omdat het schoolvakantie is hebben ze nog maar 1 keer spreekuur deze weekquote:Op maandag 22 februari 2010 21:30 schreef oeke het volgende:
Octopussy, ik heb ongeveer hetzelfde gehad. De lactatiekundige heeft het hier gered. En Ko krijgt nu al 8 en halve maand bv. Kun je echt niet eerder terecht? Omdat je het nog maar tot het eind van deze week geeft. En dan is donderdag al bijna aan het eind van de week. En hoe eerder dit lekker loopt hoe fijner. En kv kan natuurlijk ook.
Veel succes!
ik ga even kijken of ik harry in zijn wieg gepropt krijg en dan neem ik je post mee naar bv topic (als ik me dus niet meer 'meld' dan is mijn pink nog steeds bezetquote:Op maandag 22 februari 2010 21:07 schreef octopussy het volgende:
Asy, wat een lief mupke is HarryJe verhaal is bijna hetzelfde als bij Hannah. Zij wil ook niet lekker happen, en als ze eenmaal aangekoppeld is zuigt ze niet goed en laat ze ook vaak weer los of valt in diepe slaap
![]()
Vingervoeden hebben we een paar dagen gedaan want ze was ook te veel afgevallen, maar dat zorgt weer voor veel lucht in de darmpjes en is veel gedoe. Een flesje (zo'n s-fles van difrax) gaat supergoed, maar de borst wordt nu zo ongeveer compleet geweigerd![]()
Mijn dag bestaat nu zo ongeveer uit: wakker maken, darmkrampen/poepen laten gebeuren, proberen aan te leggen en soms wat drinken, weer wakker maken of kalmeren, fles opwarmen, fles geven, kolven, flessen schoonspoelen, kind laten boeren, kind verschonen, kind vasthouden tot het inslaapt. Een paar dingen kan ik aan S. overlaten gelukkig, maar we zijn er gemakkelijk een uur a anderhalf mee bezig. En zo lang kind wakker=ik wakker. En dat elke 3 uur.
Vandaag hebben we zelfs met de kraamverzorgster geprobeerd om goed aan de borst te laten drinken door een slangetje met melktoevoer aan de tepel te leggen. Dat vond Hannah wel lekker makkelijk want dan hoeft ze alsnog niet echt te drinken aan de borst![]()
Donderdag ga ik met haar naar een lactatiekundige om te zien of die me kan helpen. Ik heb besloten om het nog te proberen tot het eind van de week. Wanneer ze dan nog niet goed drinkt ga ik over op kunstvoeding. Mamma gaat er zo een beetje aan onderdoor
Heeeeeel herkenbaar. Ik zit te twijfelen of ik moet blijven kolven. En of ik een speentje zal geven, want mijn mupke heeft veel krampjes en zuigbehoefte.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:07 schreef octopussy het volgende:
Asy, wat een lief mupke is HarryJe verhaal is bijna hetzelfde als bij Hannah. Zij wil ook niet lekker happen, en als ze eenmaal aangekoppeld is zuigt ze niet goed en laat ze ook vaak weer los of valt in diepe slaap
![]()
Vingervoeden hebben we een paar dagen gedaan want ze was ook te veel afgevallen, maar dat zorgt weer voor veel lucht in de darmpjes en is veel gedoe. Een flesje (zo'n s-fles van difrax) gaat supergoed, maar de borst wordt nu zo ongeveer compleet geweigerd![]()
Mijn dag bestaat nu zo ongeveer uit: wakker maken, darmkrampen/poepen laten gebeuren, proberen aan te leggen en soms wat drinken, weer wakker maken of kalmeren, fles opwarmen, fles geven, kolven, flessen schoonspoelen, kind laten boeren, kind verschonen, kind vasthouden tot het inslaapt. Een paar dingen kan ik aan S. overlaten gelukkig, maar we zijn er gemakkelijk een uur a anderhalf mee bezig. En zo lang kind wakker=ik wakker. En dat elke 3 uur.
Vandaag hebben we zelfs met de kraamverzorgster geprobeerd om goed aan de borst te laten drinken door een slangetje met melktoevoer aan de tepel te leggen. Dat vond Hannah wel lekker makkelijk want dan hoeft ze alsnog niet echt te drinken aan de borst![]()
Donderdag ga ik met haar naar een lactatiekundige om te zien of die me kan helpen. Ik heb besloten om het nog te proberen tot het eind van de week. Wanneer ze dan nog niet goed drinkt ga ik over op kunstvoeding. Mamma gaat er zo een beetje aan onderdoor
Onze mobile had dat ook (van Tiamo) en toen ik dat mailde kreeg ik een nieuwe opgestuurd *hint*quote:Op maandag 22 februari 2010 16:35 schreef Incantrix het volgende:Isa!
Herkent iemand trouwens dat deuntje? Onze Nijnenmobile heeft dat deuntje ook, maar het draaidingetje begint stuk te gaan, er vallen steeds meer noten uit. Nu heeft lief een site gevonden waar je die speeldoosjes los kunt bestellen, maar welk deuntje we dan moeten hebben beats mee
Stef heeft het vanochtend gezellig gehad bij zijn opa en oma, nu ligt hij lekker nog even te slapen.. Vraagje: hebben jullie de spullen van jullie kinders naamlabels gegeven voor bij het KDV? Is dat nodig?
Tip van de kinderarts die wij afgelopen 2 weken kregen was om de zoutoplossing ongeveer 1 minuut voor de voeding te geven zodat de neus vrij is met voeden. Mocht de zoutoplossing in jouw ogen niks doen even langs de huisarts en vragen voor neusdruppels op recept (heet iets van Xylo......ligt in de slaapkamer en kan er nu niet bij) mag je max 5 dagen geven 3 x per dag en zoutoplossing max erbij worden gegeven max 6 keer per dag. Dat Xylo.... spul laat de slijmvliezen krimpen waardoor zwelling in de neus en keel afneemt en je kind beter kan drinken.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:52 schreef Ssserpente het volgende:
Da's idd stom, Octo. Alsof de bv-perikelen zich aan de schoolvakanties aanpassen... Tjonge, als het daarvan af moet hangen.![]()
Stiem.Ik ga 'r ook met de dag leuker vinden.
![]()
Mijn arme meisje is zo verkouden.Zelfs tijdens het drinken moet ze elke keer loslaten om met d'r mond een hap lucht te nemen. Ik spuit er een paar keer per dag Otrivin voor baby's in d'r neus en heb zo'n zuiggeval van Otrivin gekocht. Maar dat werkt voor geen meter, het snot zit veel te diep. Gelukkig lijkt ze het op te vangen door veel te slapen en te drinken. Heb 'r net helemaal ingesmeerd met Luuf, wie weet dat dat nog wat verlichting brengt.
D'r oor toont trouwens ook totaal geen verbetering. Het ziet er wel wat rustiger uit, maar de bobbel is nog steeds even groot . Gelukkig lijkt ze er nog steeds geen last van te hebben. *Klopt af. Woensdag weer terug naar de dokter.
Nee, dat vroeg miss_sly laatst ook al in het 'hoe gaat het met' topic.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:25 schreef Stiemie het volgende:
Ja inderdaad BE
en heeft iemand onlangs nog iets van Kersjes gehoord?
Thanks! Morgen toch naar de dokter, dus dan meteen maar even vragen. Ik ben eigenlijk niet zo snel van de 'medicijnen' en pijnstillers bij een gewoon htk-virus, maar het is nu wel erg sneu.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:46 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Tip van de kinderarts die wij afgelopen 2 weken kregen was om de zoutoplossing ongeveer 1 minuut voor de voeding te geven zodat de neus vrij is met voeden. Mocht de zoutoplossing in jouw ogen niks doen even langs de huisarts en vragen voor neusdruppels op recept (heet iets van Xylo......ligt in de slaapkamer en kan er nu niet bij) mag je max 5 dagen geven 3 x per dag en zoutoplossing max erbij worden gegeven max 6 keer per dag. Dat Xylo.... spul laat de slijmvliezen krimpen waardoor zwelling in de neus en keel afneemt en je kind beter kan drinken.
Rolt junior zelf naar je toe? Of vergeeet je hem na het voeden terug te schuiven?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:51 schreef freecell het volgende:
Jamie ook alArm ding.
Hier hebben we een klein probleempjeIk had Florian gisteren op zijn linkerzij in zijn bedje gelegd (weet ik zeker, want dat is in de co-sleeper met het gezichtje naar mij toe. Word ik 5!! uur later wakker van wat geluid en gesmak naast me, ligt meneer heel tevreden half op zijn buik, half op zijn rechterzij
En vanmorgen nog een keer
En toen sliep hij ook heerlijk door. Maar ik vind het een beetje gevaarlijk eigenlijkEn op zijn rug leggen is geen optie, das brullen en niet slapen.
Het is mis sinds we rond 23:00 een fles kv geven. En voor heen poepte hij elke dag (van die lekkere spuitluiers waarbij je moest rennen om de rompers droog te houdenquote:[b]Op dinsdag 23 februari 2010 12:16 schreef Beessie-Jen het volgende:[/b
@Vlindur: geef jij Rienk wel of niet BV? want Evie poept soms ook meer dan een week en soms nog langer niet; kinderarts zei dat dat niet erg was; aangezien sommige kindjes de BV bijna volledig verteren. (het mag tot 2 weken duren zelfs).
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:13 schreef Stiemie het volgende:
Martine dat is naar zeg... Is het weer zo'n buikgriepvirusding. Blegh hopelijk knapt ie snel op!
Esmee heeft een nieuw geluid ontdektHet is een non-stop mix tussen een krolse kat en een bever waar je per ongeluk op bent gaan zitten... wordt er zo langzamerhand een beetje gek van eerlijk gezegd
Evie poepte in het begin ook veeeeeeeel vaker... misschien eerst overleggen met arts of CB voor je met lactulose begint?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:18 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Het is mis sinds we rond 23:00 een fles kv geven. En voor heen poepte hij elke dag (van die lekkere spuitluiers waarbij je moest rennen om de rompers droog te houden) Dus ik vind 5 dagen wel lang nu..
Neuh, alles prima hier! Ga zo naar mn werk, even mn collega's Wolf laten zien en beschuit met muisjes brengen en ik begreep dat ze nog kraamkadootjes gekocht hadden, spannend!quote:
Ja misschien is het niet helemaal objectief die 6 luiers, iedere keer als hij een scheet laat ren ik al met hem naar de comode om hem te verschonen. Anders houden de luiers het niet en blijf ik wassen. Daar bij ben ik als de dood voor luieruitslag, dat lijkt me zo naar voor hem. Vaak als hij net weer aan gekleed is kan ik 10 minuten later weer. Hij heeft nu 3 van die poepbuien achter de rug.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Martine, beterschap voor Jamie, tjonge die produceert wel heel veel poepluiers op een dag zo, Hou hem maar goed in de gaten. Wat zeiden ze toch; 3 a 4 plofluiers per dag?
Lekker naar buitenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:57 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Rolt junior zelf naar je toe? Of vergeeet je hem na het voeden terug te schuiven?
In beide gevallen zou ik een drempel achtig iets maken tussen jou en de co-sleeper. Klinkt wel heel eng hoor
Voor Rienk heb ik zojuist lactulose gehaald. We zijn wezen wandelen met de wagen (1e keer er alleen uit!) Naar het minicentrum. En ik heb een David de Kabouter dvd gehaald! Jeugdsentiment!
![]()
![]()
en een ander merk luiers helpt niet, of misschien een maatje groter?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:56 schreef martine1984 het volgende:
[..]
Ja misschien is het niet helemaal objectief die 6 luiers, iedere keer als hij een scheet laat ren ik al met hem naar de comode om hem te verschonen. Anders houden de luiers het niet en blijf ik wassen. Daar bij ben ik als de dood voor luieruitslag, dat lijkt me zo naar voor hem. Vaak als hij net weer aan gekleed is kan ik 10 minuten later weer. Hij heeft nu 3 van die poepbuien achter de rug.
Vriendinnetje van mij vertelde dat ze ooit, toen haar zoontje het had, niet verder kwam dan een rompertje, shirtje en lekkere lange sokken, gewoon de verwarming wat hoger zetten en een dikke handdoek eronder leggen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:56 schreef martine1984 het volgende:
[..]
Ja misschien is het niet helemaal objectief die 6 luiers, iedere keer als hij een scheet laat ren ik al met hem naar de comode om hem te verschonen. Anders houden de luiers het niet en blijf ik wassen. Daar bij ben ik als de dood voor luieruitslag, dat lijkt me zo naar voor hem. Vaak als hij net weer aan gekleed is kan ik 10 minuten later weer. Hij heeft nu 3 van die poepbuien achter de rug.
Keshetben benieuwd naar je update, maar eerst naar je meisje toe!
Hm, ik zit nu echt even in zo'n 'we zien het nog ff aan' buiquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou gewoon voor de zekerheid even bellen.
Dat drukkende gevoel herken ik wel van mezelf en verhalen van anderen, dat is gewoon je bekkenbodem die terug aan het plooien is. Meestal, maar als jij je zorgen maakt... vertrouw op je eigen intuitie en als ik jou zo hoor...
Wat rot zeg.... Toen mijn zusje en ik allebei zwanger waren (zij was in januari 2009 uitgerekend en ik in juli), heb ik gevraagd wat zij voor namen had. Ze heeft het gezegd, en ook gezegd dat de jongensnaam niet helemaal vast stond. Ik heb toen verteld dat wij Thijs hadden, en ze reageerde met 'dan is die sowieso van jullie!'.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:39 schreef octopussy het volgende:
Het schijnt dat 1 van mijn schoonzussen en mijn aanstaande schoonzusje beiden dezelfde de naam Hannah al jaren in gedachten hadden voor als ze een meisje zouden krijgen. Nu heeft de eerste dat kennelijk eens tegen mijn man verteld (die dat natuurlijk direct weer vergeten is) en nu zijn ze onwijs boos op ons, terwijl ik hier niets van wist
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |