abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78242578
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 21:31 schreef Meimeltje het volgende:
Linda: ow wat goed dat ze het volgehouden heeft! Wat fijn trouwens dat je dr gewoon wat langer 's middags kunt laten slapen, dat kunnen wij hier (nog) niet met hm.

Lijnloos: wow Minke dus met slaapzak aan het draaien, wat knap zeg!
Normaal doet ze 1 grote slaap, van 10 tot 1 of 2 en dan nog een half uurtje 's middags. Maar nu door het vallen was dr lange slaap meer een aaneenschakeling van hazeslaapjes (moet altijd een stuk met dr lopen anders lukt het slapen niet zo goed, en dat schoot er dus vandaag bij in) daardoor ging dus het middagslaapje veel beter. Ze was wel wakker rond 5en, maar heb d'r lekker laten liggen en denk dat ze nog even geslapen heeft want pas om 6u begon ze dus te mopperen.

En het ging hier steeds beter met slapen, hoe ouder ze werd, dus das bij jullie vast ook
Lotte!
Noah!
pi_78242742
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 21:33 schreef freecell het volgende:

[..]

Dan nog, je stopt een baby onder de dekentjes
Tja hij zegt ook dat hij dat gedaan heeft Naja geloof dat ik dan helemaal kwijt ben dat het zo snel gaat met baby's!
pi_78242798
Linda: hier qua slapen nog geen heel vast patroon. Meestal wel 's ochtends rond half 10 naar bed en dan 2 uurtjes slapen. 's Middags dan rond half 2 naar bed en ongeveer 2 uurtjes slapen. Vandaag was het echter bijv. 3-4 keer een uurtje slapen.
pi_78242885
De nieuwe kraam hier: voeden jullie hier op verzoek of op de klok? *kijkt op lijst* ow, op de klok zie ik!

Nou nee Hij meldt zich in 3/4 van de gevallen gewoon precies om de drie uur En als het afwijkt is het max. een half uurtje
pi_78242932
Lin, is het gelukt met Lotte op bed leggen? Ah, sorry, ik zie het al. Fijn!

Haha, je bent lief, Trix. Die wasbare luiers zijn hier eigenlijk niet zo’n succes. Maar da’s vooral omdat we er eigenlijk gewoon nog te weinig hebben, want het zijn superfijne dingen. Maar nu staan er elke paar dagen een paar vieze luiers in een emmertje met water naast de wasmachine die ik natuurlijk elke keer vergeet mee te wassen. Tot ik er op een gegeven moment niet eens meer met m’n handen in durf… We gebruiken nu wel die biologisch afbreekbare luiers van Nature nog wat. Die bevallen prima. Ws gaan we weer katoenen aanschaffen als ze wat ouder is.

Een voor Stef z’n krampjes. En ws is het idd nog maar voor heel even idd. Bij Lente was het ook vrij plotseling over. Lief hè, die gilletjes. Lente kon dat ook heel lief en zachtjes. Nu doet ze het het liefst zo hard mogelijk.

Wauw, Florian, wat een knapperd, Free!

Stiem, ik ben idd van plan om toch nog wat te schrijven. Iets in de trant van : ‘ik heb je niet gekend, maar zal je nooit vergeten’ oid. Als het tafeltje en boek er überhaupt nog staan volgende week.

Haha, Esmeetje lekker aan het graaien? Dat vindt ze wel interessant natuurlijk, die mooie haren van Linde. Hoe reageerde Linde?

Kleine grote Wolf groeit ook al zo hard! Het lijkt wel of ze van de een op de andere dag ineens een hoop meer kunnen hè? En volgens de Oei-ik-groei-bijbel is dat natuurlijk ook zo.

Haha, Dyon, kleine acrobaat. Lag ie niet helemaal onder de dekens dan?

Ik ga zo lekker m’n bedje in. Zit te twijfelen of ik Lente nog wakker zal maken voor de voeding van 2200 uur of zal kijken wat er gebeurt als ik ‘m oversla; of ze dan vannacht één of twee keer komt. Ik ben al tevreden als ze me langer dan twee uur laat slapen iig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 20-02-2010 21:58:45 ]
pi_78243038
Kan je het aan als je net ligt en om half 11 wakker gehuild wordt? Dat was altijd mijn overweging voor wakker maken of laten liggen... dat je net je ogen half dicht hebt en dat dan de babyfoon aanspringt

was jij de secret valentine? jij bent de enige hier die me altijd Lin noemt
Lotte!
Noah!
pi_78243117
Free: netjes van Florian, precies om de 3 uur! Hier kwam er vanzelf wel een beetje vast patroon in (04.00, 07.00, 10.00, 13.00, 16.00, 19.00 en voor de laatste maken we hm rond 23.00 wakker). Nog wel 7 voedingen dus, maar hij drinkt meestal niet meer als 120cc per voeding.

Serpente: je zou het natuurlijk gewoon eens een keer kunnen proberen niet wakker te maken Slaapt ze 's nachts gewoon door? We hebben het bij Kyllian rond de 5 maanden ook gewoon een keer geprobeerd en hij bleek de late voeding helemaal niet te missen!
Dyon lag volgens papa wel onder de dekens hoor, maar die trapt hij sowieso altijd weg (vandaar de slaapzak).
pi_78243193
Ssserpente
ik vind je een wereldwijf en van jou zouden er meer moeten zijn!
En laat de mierenneukers lekker het heen en weer krijgen. Ik vind dat altijd zo makkelijk hè... lekker vastbijten op dat éne dingetje dat je dan niet 'verantwoord' doet en daar over doorgaan.

Mijn meisje lag vandaag naast haar neefje van 3 maanden jonger en wat lijkt er dan een eeeenorm verschil tussen te zitten zeg terwijl hij best redelijk groot al is. Zo gek, nu is ze nog 2 keer zo oud, straks zijn ze gewoon allebei 5 en zitten ze in precies dezelfde fase.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78243633
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 21:48 schreef Linda2205 het volgende:
Kan je het aan als je net ligt en om half 11 wakker gehuild wordt? Dat was altijd mijn overweging voor wakker maken of laten liggen... dat je net je ogen half dicht hebt en dat dan de babyfoon aanspringt

was jij de secret valentine? jij bent de enige hier die me altijd Lin noemt
Hm, da’s wel een goeie idd. Denk het wel, ben het wel gewend inmiddels…

Nope, ik was niet je secret Valentine. Ik heb überhaupt geen kaartjes gestuurd, ik ben daar niet zo goed in, in zulk soort dingen.

Meimel, Lente slíep door, tot een maandje geleden ongeveer. Toen kwam ineens weer een keer per nacht; dat was nog te overzien. Maar de laatste week komt ze weer elke drie uur en afgelopen nacht zelfs elke twee uur. Vandaar dus m’n overwegingen.

Dank je Huup. Ja, flauw is dat hè? “Ben je vegetariër? Ow? Waarom draag je dan leren schoenen?” “Die eet ik toch niet op, Kuttekop!”

Grappig hè, hoe dat verschil nu nog zo duidelijk is en steeds minder wordt. Heb je geen foto's gemaakt?
pi_78243788
Serpente: hmmz als ze 's nachts nog zovaak wil drinken dan zal ze die late avondvoeding toch ook nog wel nodig hebben denk ik?
Wij hebben Dyon ook weleens laten slapen als we zelf vroeg naar bed wilden. Meestal werd hij dan uiterlijk 00.30 uur wel wakker (ipv dus 23.00 uur als wij hm wekken).
pi_78245283
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 22:07 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Hm, da’s wel een goeie idd. Denk het wel, ben het wel gewend inmiddels…

Nope, ik was niet je secret Valentine. Ik heb überhaupt geen kaartjes gestuurd, ik ben daar niet zo goed in, in zulk soort dingen.

Meimel, Lente slíep door, tot een maandje geleden ongeveer. Toen kwam ineens weer een keer per nacht; dat was nog te overzien. Maar de laatste week komt ze weer elke drie uur en afgelopen nacht zelfs elke twee uur. Vandaar dus m’n overwegingen.

Dank je Huup. Ja, flauw is dat hè? “Ben je vegetariër? Ow? Waarom draag je dan leren schoenen?” “Die eet ik toch niet op, Kuttekop!”

Grappig hè, hoe dat verschil nu nog zo duidelijk is en steeds minder wordt. Heb je geen foto's gemaakt?
ohja fijn is dat

foto's heb ik wel ja, honderd misschien wel ze lagen zo leuk naast elkaar te spelen
*knip*

[ Bericht 13% gewijzigd door huuphuup op 21-02-2010 12:11:21 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78245650
hij jat dr Sophietje! Wat is ze groot he Huups!
Lotte!
Noah!
pi_78245822
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:02 schreef Linda2205 het volgende:
hij jat dr Sophietje! Wat is ze groot he Huups!
nou... zij trok op een gegeven moment heel hard aan de speenketting zo zijn speentje eruit
en lachen dat ze deed
kheb maar gauw zn speentje teruggestopt en tegen Amélie gezegd dat dat niet mocht, dat het van hem was en niet van haar. hahaha echt hoor. Ik voelde me zo'n drol. Maar goed, je kunt nie vroeg genoeg beginnen met een beetje opvoeden

het andere, oudere, kindje wordt nog steeds erg losgehouden onder de noemer 'ach ze is nog maar zo klein' en die breekt thuis en bij anderen en ons ook echt de tent af vandaar ook dat ik echt gesloopt ben nu
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78245919
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:05 schreef huuphuup het volgende:

[..]

nou... zij trok op een gegeven moment heel hard aan de speenketting zo zijn speentje eruit
en lachen dat ze deed

Leuk he, kinderen Lotte deed dat ook een keertje, hup, speen eruit, vuist erin en daarna een dreun op zn oog Dat we nog welkom zijn is me een raadsel

En echt joh? Nouja...een goed voorbeeld voor jullie van hoe het niet moet dan maar Wij hebben er ook zo een in de familie... schreeuwen, op de bank springen, vieze vingers op mn ramen (ok, kan gebeuren, bij een glazen deur ofzo... maar ervoor op de vensterank klimmen ) Ik krijg een beetje een hekel aan dat jochie op zo'n manier en ik wil dus ook echt niet dat Lotte zoiets doet
Lotte!
Noah!
pi_78245958
Wat een verschil inderdaad, huup, die 3 maanden.. (nu nog inderdaad, straks niet meer)
pi_78246171
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:08 schreef lily het volgende:
Wat een verschil inderdaad, huup, die 3 maanden.. (nu nog inderdaad, straks niet meer)
ja zo bizar om dat nu te bedenken dat verschil. Ik vind het zo leuk dat ze straks een neefje heeft van bijna net zo oud

En Linda mja, dat was dus bij kind1 altijd, onder de 1.5 en toen ze nog baby was werd er nooit ingegrepen. Want ze was nog maar een baby'tje en ze deed het toch niet expres en hoe kon zij dat nou weten enzo. En nu is ze 2 en ze is echt een wervelstorm en ze weten eigenlijk niet zo goed waar ze moeten beginnen. Ze doen wel eens een halfslachtige poging om 'nee' te zeggen maar als zij dan vervolgens toch het glas drinken om gooit dan is het oh. hm. *zucht* en weer verder gaan met waar je mee bezig bent.

Ik ben het ermee eens hoor dat Amélie nu nog maar een baby'tje is en dat ze het nog niet expres doet enzo en dat ze uberhaupt nog niets van oorzaak-gevolg snapt. Maar ik heb wel het idee dat als je nu al een beetje ingrijpt en zegt en doet enzo dat je dan toch jezelf aanleert om met zulke dingen om te gaan ofzo. En dat zij op een gegeven moment ook leert wat wel en niet moet. En dat niet eerst alles wel mocht en dat er nu ineens regels zijn.
(maar goed, dit is mn eerste kind, ik ben nog in de veronderstelling dat mijn kind de tent niet af zal breken bij een ander )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78246518
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:14 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja zo bizar om dat nu te bedenken dat verschil. Ik vind het zo leuk dat ze straks een neefje heeft van bijna net zo oud

En Linda mja, dat was dus bij kind1 altijd, onder de 1.5 en toen ze nog baby was werd er nooit ingegrepen. Want ze was nog maar een baby'tje en ze deed het toch niet expres en hoe kon zij dat nou weten enzo. En nu is ze 2 en ze is echt een wervelstorm en ze weten eigenlijk niet zo goed waar ze moeten beginnen. Ze doen wel eens een halfslachtige poging om 'nee' te zeggen maar als zij dan vervolgens toch het glas drinken om gooit dan is het oh. hm. *zucht* en weer verder gaan met waar je mee bezig bent.

Ik ben het ermee eens hoor dat Amélie nu nog maar een baby'tje is en dat ze het nog niet expres doet enzo en dat ze uberhaupt nog niets van oorzaak-gevolg snapt. Maar ik heb wel het idee dat als je nu al een beetje ingrijpt en zegt en doet enzo dat je dan toch jezelf aanleert om met zulke dingen om te gaan ofzo. En dat zij op een gegeven moment ook leert wat wel en niet moet. En dat niet eerst alles wel mocht en dat er nu ineens regels zijn.
(maar goed, dit is mn eerste kind, ik ben nog in de veronderstelling dat mijn kind de tent niet af zal breken bij een ander )
Vooral zo houden Dan zal ze miss. net ff iets minder afbreken dan andere kindjes
Lotte!
Noah!
pi_78250827
Ook goede nacht!
Nee, geen nachtvoeding, wij hebben zelfs even geen kind aan ons kind aangezien Driekus bij mijn ouders is vannacht. We hadden een feestje, vandaar. Maar ik vind het nu maar enorm stil hier thuis.
Linda, doe's nie zo eng. Ik heb wel al schuivers gemaakt achter de wagen, maar ben gelukkig nog altijd overeind gebleven.
Heb eigenlijk maar weinig te melden, alles goed hier. Vandaag weer naar zwemmen geweest en ons manneke is nu al watervrij verklaard. Hij had, om te oefenen, twee van die zwemvleugels om en nog zo'n kurkje. Ik moest om op zijn rug leggen en dan maar kijken wat ie ging doen. Dus ik laat em voorzichtig los, hij trappelt als een gek met zijn beentjes en daar ging ie Mijn muppet zwemt dus gewoon. Oke, daarna gooide ie zijn hoofd wat al te ver naar achteren en kwam er water in zijn ogen, maar dat mocht de pret niet drukken. We gaan over een kleine maand op vakantie naar Tenerife, dus zwemvleugels en kurkjes gaan mee.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78251151
Mijn grote kleine baby is voor t eerst uit logeren vannacht...lief en ik kijken romantisch naar schaatsen samen
Gek hoor..zo zonder mn meisje...precies zoals nu, zo was het eerder ook altijd, maar tis nooit meer compleet zonder haar!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_78255855
quote:
Op zondag 21 februari 2010 01:43 schreef Poppedein het volgende:
Mijn grote kleine baby is voor t eerst uit logeren vannacht...lief en ik kijken romantisch naar schaatsen samen
Gek hoor..zo zonder mn meisje...precies zoals nu, zo was het eerder ook altijd, maar tis nooit meer compleet zonder haar!
  zondag 21 februari 2010 @ 07:59:59 #71
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_78255877
Gek he Poppedein, hoe zo'n klein mensje in zo'n korte tijd zo compleet bij je kan horen. Ik kan me al haast niet meer voorstellen dat Thomas er ooit niet was...

Wij zijn nu volledig over op de fles, en Thomas krijgt 2-3 keer per dag wat bijvoeding. Soms rapley, soms gepureerd. En we vergeten constant om er fotos van te maken, maar het is zo gezellig met zijn drieen aan tafel.
Sinds een week zijn we ook meer gaan voeden op schema omdat Thomas te veel wil drinken als ik hem op verzoek voed. En het heeft al duidelijk effect: na de fles van 23:00 slaapt hij weer door tot de volgende ochtend. Tot voor kort was het ook nog 2:00 en 5:00. Vooral die laatste was vervelend, na de fles sliep hij niet meteen weer en als ik dan zelf uiteindelijk sliep ging na een half uur de wekker weer.
Maar nu ben ik dus lekker uitgeslapen!

En straks gaan we op visite bij Asy om zijn toekomstige beste vriend te bewonderen
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 21 februari 2010 @ 09:38:52 #72
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78256331
goedemorgen

en wat zeg je dat ontzettend mooi Poppedein...

En ik heb niet volledig bijgelezen; er is zoveeel gepost zeg!
ff een paar dingen:

@Linda: wat zal jij geschrokken zijn! gaat het nu een beetje ok met je? je zal inmiddels wel flinke spierpijn aan het kweken zijn denk ik? sterkte ermee...

@Free: ook al zo;n snel kindje! Evie deed dat idd ook al; een paar dagen na de geboorte op de zij draaien.., en idd hoofje ophouden...

@Troel; ik ben wel blij dat je hebt uitgelegd waarom je over het kolven enzo heenleest; dat ik me niet persoonlijk hoef aan te trekken; maar dat het voor jou gewoon gevoelig ligt. Prima dat ik het nu weet, dan is het allemaal ook prima zo toch?

en ik wil ff de dames bedanken die me een PM gestuurd hebben, ontzettend lief en fijn dat er mensen zijn die meedenken en meeleven.

En een voorzichtige jompel: Evie heeft een nacht doorgeslapen! pas na 8 uur wakker vanmorgen!
en papa heeft het gister super gedaan; de hele dag alleen met ons meisje
en wij hebben van8 ook schaatsen gekeken... wel moe, maar was de moeite waard.
Ik ga nu nog even weer mijn bed in.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78257009
goedemorgen
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:08 schreef Meimeltje het volgende:
Lily: hmmzz die was er vannacht idd wel vaak bij! Vandaag ook zo'n afwijkend schema of viel het mee?
Neuh
het schema is weer totaal zoek. Ze komt zeer onregelmatig en vaak...
pi_78257293
We zijn weer thuis
pi_78257495
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:03 schreef Co_OL het volgende:
We zijn weer thuis
Gefeliciteerd!
pi_78257639
Poppedeintje, je slaat de spijker op zn kop
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 21 februari 2010 @ 12:09:12 #77
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78258602
welkom Co-Ol en wat ontzettend fijn dat jullie weer thuis zijn
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78258647
Mogge!

Wat een verschil idd, Huup. Wat heb je dan ineens al een grote meid hè? Ik werd daar laatst helemaal weemoedig van. Maar aan de andere kant wordt ze ook juist alleen maar leuker naarmate ze ouder wordt.

Pff, breek me de bek niet open over onopgevoede kinderen. Ik geef toe dat ik vrij netjes ben, maar sommige kinderen van vrienden slaan wel weer erg door naar het andere uiterste. Zo parkeert een vriendin van mij rustig haar anderhalfjarige met een kracker op de bank en kwam van de zomer een vriendin van N. 'netjes' vragen of het goed was dat haar kinderen op ons bed mochten springen met hun schoenen aan. Wat denk je zelf?

Hey Mef, lekker geslapen? Wat goed van Driekus! Lekker hoor, naar Tenerife. Kan ie daar lekker poedelen.

Poppedein.

Fijn dat het effect heeft, Cara! Goed ingeschat dus. En niet vergeten foto’s te maken.

Evie ook al doorgeslapen. Fijn! *Jaloers is.

Lente heeft gisteravond om 22:30 d'r 'laatste' voeding gehad. Vervolgens was het 03:00 uur en 05:30 uur. En om 08:15 uur had ze geen dorst , maar was ze wel klaarwakker. Heb vannacht geprobeerd om 'r terug in slaap te krijgen, maar ze had echt honger.

En nu, na de voeding van 10:00 uur, ligt ze te slapen. Al twee uur dus! Dat doet ze anders nooit. Ze ligt op d'r buik in ons bed. Ik had al vaker het vermoeden dat ze liever op dr buik ligt. Tot welke leeftijd wordt dit afgeraden?
pi_78258743
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:10 schreef Ssserpente het volgende:
Pff, breek me de bek niet open over onopgevoede kinderen. Ik geef toe dat ik vrij netjes ben, maar sommige kinderen van vrienden slaan wel weer erg door naar het andere uiterste. Zo parkeert een vriendin van mij rustig haar anderhalfjarige met een kracker op de bank en kwam van de zomer een vriendin van N. 'netjes' vragen of het goed was dat haar kinderen op ons bed mochten springen met hun schoenen aan. Wat denk je zelf?
Ik vind dat altijd lastig he. Linde mag van mij vanaf dat ze kon staan gewoon niet op de bank staan en als je dan kindervisite hebt die dat wel mag, hoe zeg je er dan wat van? En gewoon van kleins af aan dingen uitleggen enzo hoor. Merkte bij Linde echt wel dat ze het dan toch wel wat oppikte
pi_78258927
Ssserpente je signature! wat een waarheid
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:14 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd lastig he. Linde mag van mij vanaf dat ze kon staan gewoon niet op de bank staan en als je dan kindervisite hebt die dat wel mag, hoe zeg je er dan wat van? En gewoon van kleins af aan dingen uitleggen enzo hoor. Merkte bij Linde echt wel dat ze het dan toch wel wat oppikte
ja nouja dat vind ik dus ook enorm moeilijk. Aan de ene kant vind ik wel 'mijn huis, mijn regels' maar tussen vinden en daadwerkelijk doen zit een enorm gat natuurlijk. Net als gister, ik ging in mijn stoel zitten nadat ik voor kind in kwestie een schaaltje yoghurt had gepakt want dat moest en zou ze. Ga zitten, kind --> mijn MIJN MIIIJJN STOEL!!!! ik snap die peuterdriftbuien wel op zich maar ik vind wel dat er dan iemand moet zijn die rustig uitlegt dat het niet haar stoel is en dat ik daar al zat zeg maar. Dat deed niemand dus deed ik het zelf. (kom op ik ga niet staan omdat een 2,5-jarige mijn stoel opeist ) Papa zei, geef haar maar een krukje. Okay, ik zet krukje neer, kind krijgt een tantrum van hier tot tokyo en begint driftig het krukje te bewerken en dondert daarna heel hard met haar kin op het krukje. Mn hart stond even stil zeg
nouja goed, ik kom mezelf vast nog wel tegen en het valt ook heus niet mee een peuter in de 2-leeftijd. Maar ik merk wel aan deze ouders dat ze haar nooit grenzen hebben gegeven 'want ze was nog maar zo klein' en nu weten ze niet zo goed meer waar ze dan moeten beginnen met grenzen aangeven ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78258995
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:14 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Als de ouders er niet bij zijn, heb ik er geen problemen mee, maar ik vind het wel lastig om andermans kinderen iets te verbieden waar hun ouders bij zijn. Onzin eigenlijk, want het is jouw huis.

Die kinderen van N.'s vriendin waren trouwens al op het bed aan het springen. Wij hebben de slaapkamer beneden, grenzend aan de achtertuin. Dus tijdens een bbg waren ze de slaapkamer ingegaan. Toen de vader van een ventje er trouwens wat van zei, kreeg ie een schop. 't Ventje is vier! "Ach, dat komt omdat ie naar school gaat, dat leert ie van z'n klasgenootjes", is het excuus.
pi_78259191
Nou huup ik heb zo'n nee-nee-nee-exemplaar lopen, maar ze kon het toch lekker gaan uitzoeken hoor met haar krukje Tuurlijk probeert Linde dat soort dingen ook, maar dan leg ik wel uit dat zij het krukje mag en zo niet dan kan ze kiezen: of het krukje of op de grond zitten. Sim-pel. Vaak kiest ze dan toch eieren (of een krukje ) voor haar geld

En inderdaad zonder ouders is het makkelijk, maar wat als de ouders erbij zijn en net doen of het heel normaal is dat er over je bank geklommen wordt met vieze schoenen, je kat best een epileerbeurtje kan gebruiken of hun kind best even op de railing van je balkon kan klimmen
pi_78259438
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:22 schreef huuphuup het volgende:
Ssserpente je signature! wat een waarheid
[..]

ja nouja dat vind ik dus ook enorm moeilijk. Aan de ene kant vind ik wel 'mijn huis, mijn regels' maar tussen vinden en daadwerkelijk doen zit een enorm gat natuurlijk. Net als gister, ik ging in mijn stoel zitten nadat ik voor kind in kwestie een schaaltje yoghurt had gepakt want dat moest en zou ze. Ga zitten, kind --> mijn MIJN MIIIJJN STOEL!!!! ik snap die peuterdriftbuien wel op zich maar ik vind wel dat er dan iemand moet zijn die rustig uitlegt dat het niet haar stoel is en dat ik daar al zat zeg maar. Dat deed niemand dus deed ik het zelf. (kom op ik ga niet staan omdat een 2,5-jarige mijn stoel opeist ) Papa zei, geef haar maar een krukje. Okay, ik zet krukje neer, kind krijgt een tantrum van hier tot tokyo en begint driftig het krukje te bewerken en dondert daarna heel hard met haar kin op het krukje. Mn hart stond even stil zeg
nouja goed, ik kom mezelf vast nog wel tegen en het valt ook heus niet mee een peuter in de 2-leeftijd. Maar ik merk wel aan deze ouders dat ze haar nooit grenzen hebben gegeven 'want ze was nog maar zo klein' en nu weten ze niet zo goed meer waar ze dan moeten beginnen met grenzen aangeven ofzo.
Lieke heeft dat nu ook heel erg. Alles is "van mij".
Nou echt niet. Ik mag er ook zitten of mee spelen. Nou scheelt het dat het mijn nichtje is natuurlijk en ze ook veel van mij aanneemt. En mijn zus vind het ook niet erg dat ik er wat van zeg.
Lijkt me lastiger als het een kind van een ander is.
Maar ook tegen een dochtertje van een vriend zeg ik ook als zij vind dat iets van haar is, dat Lieke (bijvoorbeeld) er ook best mee mag spelen.
pi_78259595
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:38 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Lieke heeft dat nu ook heel erg. Alles is "van mij".
Nou echt niet. Ik mag er ook zitten of mee spelen. Nou scheelt het dat het mijn nichtje is natuurlijk en ze ook veel van mij aanneemt. En mijn zus vind het ook niet erg dat ik er wat van zeg.
Lijkt me lastiger als het een kind van een ander is.
Maar ook tegen een dochtertje van een vriend zeg ik ook als zij vind dat iets van haar is, dat Lieke (bijvoorbeeld) er ook best mee mag spelen.
ja hahaha het is een faaaaaaase
maar er moeten dan eigenlijk wel ouders zijn die aangeven dat iets niet kan of dat ze moeten delen ofzo. Wat Stiemie zegt, eigk had de papa aan moeten geven dat t kiezen of delen was over t krukje, nu viel ze en kreeg ik nog de schuld ook (ikke valle door tante marleen! papa -> ja dat was niet leuk he. Hey hallo!! ) Maar goed, daar kom ik wel overheen
Ik vind het inderdaad vooral moeilijk hoe je daarmee omgaat als de ouders erbij zitten maar niet ingrijpen. En ik weet inderdaad dat zij mij al zo'n macrobiotisch verantwoorde borstvoedingsdoos vinden (heb je em weer ) dus dat heb je dan al tegen zeg maar als je dan ook nog es commentaar gaat leveren
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78259742
Das helemaal lastig idd.
Mijn zus zegt er bij anderen ook wat van, ik doe het gewoon zelf

Helemaal irritant als je idd de schuld krijgt van dat ze valt, ik snap ook niet dat je als ouder daarin meegaat, maar goed daar hebben meer ouders last van.

Ik kan er sowieso niet tegen als ouders zelf hun verantwoording niet nemen. Op mijn werk ook: blijf daar maar vanaf anders wordt die mevrouw boos (en die mevrouw ben ik dan)...
Maar goed das iets anders haha.
pi_78259744
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:43 schreef huuphuup het volgende:
macrobiotisch verantwoorde borstvoedingsdoos
pi_78261332
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
Das helemaal lastig idd.
Mijn zus zegt er bij anderen ook wat van, ik doe het gewoon zelf

Helemaal irritant als je idd de schuld krijgt van dat ze valt, ik snap ook niet dat je als ouder daarin meegaat, maar goed daar hebben meer ouders last van.

Ik kan er sowieso niet tegen als ouders zelf hun verantwoording niet nemen. Op mijn werk ook: blijf daar maar vanaf anders wordt die mevrouw boos (en die mevrouw ben ik dan)...
Maar goed das iets anders haha.
nou, daar zeg je wat
zo zat ik een keer op het cb toen er een mannetje van een jaar of 4 de tent afbrak. Die vader zei ook van ja niet doen want dan wordt die mevrouw boos hoor! Met een dikke knipoog naar mij. Tsk neem zelf de verantwoording. Of de eeuwige "wacht maar tot papa thuis komt!"

Achja, beste stuurlui enzo

Ik ga strakjes even bij Ikea kijken! ik wil iets leuk maken voor op Amélie's kamertje, iets ter decoratie enzo. Ben benieuwd of ze de stofjes hebben die ik zoek.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78261817
Leah die tijdens het drinken mijn tepel even loslaat en me heel verliefd aankijkt, waarna ik een big smile krijg terwijl ze van die lieve geluidjes maakt

Oh man, wat geniet ik er toch weer van!

en wat ben ik toch een bofkont dat ik weer zo'n klein mupke heb nu
pi_78261897
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:34 schreef huuphuup het volgende:
Of de eeuwige "wacht maar tot papa thuis komt!"
ai, die is niet goed
pi_78263158
Oh heel fout ja die lui die stoute dingen op iemand anders afschuiven, stelletje sufferds!

Mijn meissie heeft een lekker rustig dagje vandaag... Veel slapen tussendoor en als je dan wakker bent lekker rustig in de wippert of bij ons in de armen lekker hangen.
Heb vandaag een draagdoek van een vriendin te leen gekregen en moet zeggen dat het best relaxed is... Heb hem nog niet helemaal goed geloof ik maar Minke vind het prima allemaal... Is nu alweer lekker in slaap gevallen (net als der papa, is echt heel gezellig hier )

poppedein lekker avondje met je lief en Lena uit logeren... Gek lijkt me dat... Wij gaan wel eens een avondje weg en dan opa's en oma's die bij ons thuis opasssen maar dat lijkt me wel raar hoor.
pi_78264013
Mijn kind mag op de bank lopen
Niet met vieze schoenen, maar wel gewoon op sokken. Onze bank is een leefvoorwerp. We liggen er zelf ook in de meest vreemde houdingen en met de voeten op.

Maar ik denk dat ik hem bij anderen wel van de bank af kan houden
pi_78264064
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:34 schreef huuphuup het volgende:

zo zat ik een keer op het cb toen er een mannetje van een jaar of 4 de tent afbrak. Die vader zei ook van ja niet doen want dan wordt die mevrouw boos hoor! Met een dikke knipoog naar mij. Tsk neem zelf de verantwoording. Of de eeuwige "wacht maar tot papa thuis komt!"
Mijn schoonzus een keer: 'als je daar nu niet mee ophoudt, pakt tante free je snoepje af!'
Daar heb ik wel wat van gezegd. Er wordt NIET met mij gedreigd
pi_78264262
Nou ja freecelle prima als L bij jou op de bank mag lopen. Ieder zo zijn regels. Maar laat je hem dat dan ook bij een ander doen (met vieze schoenen aan) ?

Linde mag hier bijvoorbeeld ook met haar vette handjes aan mijn ramen zitten (zitten ook van die autoraamstickertjes op om mee te spelen), maar bij anderen mag ze dat dan niet.

Oh en je schoonzusje
pi_78264587
Neh, bij anderen moet hij zich gewoon comme il faut gedragen
pi_78264664
och, bij mij mag Leander best (zonder vieze schoenen) op de bank komen lopen hoor
pi_78264755
Zonder vieze schoenen is een heel ander verhaal al mag ons motorisch wonder dat ook niet want die valt er dan geheid een keer keihard vanaf...

En ontopic: Esmee heeft zojuist haar eerste fruithap op. Inderdaad fruithap, want meer dan 1 hap peer ging er niet in
pi_78265542
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:08 schreef Stiemie het volgende:
Zonder vieze schoenen is een heel ander verhaal al mag ons motorisch wonder dat ook niet want die valt er dan geheid een keer keihard vanaf...

En ontopic: Esmee heeft zojuist haar eerste fruithap op. Inderdaad fruithap, want meer dan 1 hap peer ging er niet in
oooooooooooh foto's!!!!

en och wat je thuis doet moet je zelf weten, ik denk gewoon dat het voor een kind niet verkeerd is om te leren dat er buitenshuis andere regels gelden dan thuis. Ik loop thuis ook wel eens in mn blote kont rond doe k buiten ook niet of met je voeten op tafel 's avonds ofzo. Cola direct uit de fles drinken no worries als je bij mij op visite komt krijg je een fles waar ik nog niet aan gelurkt heb
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78266753
Geloof dat ik dit topic vandaag maar ff wilde ontwijken...las over peuterpubers. Nou hier vanmorgen een vreselijke actie van hm en we leren hm toch echt wel wat wel en niet mag.

Ik kwam beneden en echt alles zat onder de poedermelk van Dyon. Hij had de hele doos met poeder over de vloer, bank, tv, kast, wipstoel, kleed gestrooid. Nou boos dat we waren. Dat heeft hij ook wel gemerkt en ik denk ook niet dat hij dit nog een keer gaat doen. Maar er komt vast wel weer een andere actie. Hoop natuurlijk van niet, maar wil hier maar mee zeggen dat je ze wel kan aanleren wat wel en niet mag, maar uitproberen en iets doen wat niet mag komt toch wel regelmatig voor en zal niet altijd met de opvoeding te maken hebben. Hoewel ik me echt vreselijk zou schamen als hij zich bij anderen niet gedraagt (gelukkig doet hij dat dan weer wel ).
pi_78266878
haha meimeltje
maar ik bedoelde het ook niet per se over peuterpubers an sich. Het is idd uitproberen, kijken hoe ver je moet gaan enzo. Waar ik me meer aan stoor is de lakse laatmaarwaaien houding van ouders. Dat vind ik vervelend, de peuter op zich stoort me niet. Zo zijn kleine kindjes gewoon daar kunnen de ouders ook niets aan doen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78266907
Huup: jeetje dat is echt een verschil he...en dat in 3 maanden

BJ: Evie al de nacht doorgeslapen, wat goed! Hier ook lichte jaloezie

Serpente: Lente dus toch nog wel nachtvoeding nodig. Tja dan is het niet anders he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')