Normaal doet ze 1 grote slaap, van 10 tot 1 of 2 en dan nog een half uurtje 's middags. Maar nu door het vallen was dr lange slaap meer een aaneenschakeling van hazeslaapjes (moet altijd een stuk met dr lopen anders lukt het slapen niet zo goed, en dat schoot er dus vandaag bij in) daardoor ging dus het middagslaapje veel beter. Ze was wel wakker rond 5en, maar heb d'r lekker laten liggen en denk dat ze nog even geslapen heeft want pas om 6u begon ze dus te mopperen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:31 schreef Meimeltje het volgende:
Linda: ow wat goed dat ze het volgehouden heeft! Wat fijn trouwens dat je dr gewoon wat langer 's middags kunt laten slapen, dat kunnen wij hier (nog) niet met hm.
Lijnloos: wow Minke dus met slaapzak aan het draaien, wat knap zeg!
Tja hij zegt ook dat hij dat gedaan heeftquote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:33 schreef freecell het volgende:
[..]
Dan nog, je stopt een baby onder de dekentjes
Hm, da’s wel een goeie idd. Denk het wel, ben het wel gewend inmiddels…quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:48 schreef Linda2205 het volgende:
Kan je het aan als je net ligt en om half 11 wakker gehuild wordt? Dat was altijd mijn overweging voor wakker maken of laten liggen... dat je net je ogen half dicht hebt en dat dan de babyfoon aanspringt
was jij de secret valentine? jij bent de enige hier die me altijd Lin noemt![]()
ohja fijn is datquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:07 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Hm, da’s wel een goeie idd. Denk het wel, ben het wel gewend inmiddels…
Nope, ik was niet je secret Valentine. Ik heb überhaupt geen kaartjes gestuurd, ik ben daar niet zo goed in, in zulk soort dingen.![]()
Meimel, Lente slíep door, tot een maandje geleden ongeveer. Toen kwam ineens weer een keer per nacht; dat was nog te overzien. Maar de laatste week komt ze weer elke drie uur en afgelopen nacht zelfs elke twee uur. Vandaar dus m’n overwegingen.
Dank je Huup.![]()
Ja, flauw is dat hè? “Ben je vegetariër? Ow? Waarom draag je dan leren schoenen?” “Die eet ik toch niet op, Kuttekop!”
![]()
Grappig hè, hoe dat verschil nu nog zo duidelijk is en steeds minder wordt. Heb je geen foto's gemaakt?
nou... zij trok op een gegeven moment heel hard aan de speenketting zo zijn speentje eruitquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:02 schreef Linda2205 het volgende:hij jat dr Sophietje!
Wat is ze groot he Huups!
Leuk he, kinderenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:05 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nou... zij trok op een gegeven moment heel hard aan de speenketting zo zijn speentje eruit
en lachen dat ze deed![]()
![]()
![]()
ja zo bizar om dat nu te bedenken dat verschil. Ik vind het zo leuk dat ze straks een neefje heeft van bijna net zo oudquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:08 schreef lily het volgende:
Wat een verschil inderdaad, huup, die 3 maanden.. (nu nog inderdaad, straks niet meer)
Vooral zo houdenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja zo bizar om dat nu te bedenken dat verschil. Ik vind het zo leuk dat ze straks een neefje heeft van bijna net zo oud![]()
En Linda mja, dat was dus bij kind1 altijd, onder de 1.5 en toen ze nog baby was werd er nooit ingegrepen. Want ze was nog maar een baby'tje en ze deed het toch niet expres en hoe kon zij dat nou weten enzo. En nu is ze 2 en ze is echt een wervelstorm en ze weten eigenlijk niet zo goed waar ze moeten beginnen. Ze doen wel eens een halfslachtige poging om 'nee' te zeggen maar als zij dan vervolgens toch het glas drinken om gooit dan is het oh. hm.*zucht* en weer verder gaan met waar je mee bezig bent.
Ik ben het ermee eens hoor dat Amélie nu nog maar een baby'tje is en dat ze het nog niet expres doet enzo en dat ze uberhaupt nog niets van oorzaak-gevolg snapt. Maar ik heb wel het idee dat als je nu al een beetje ingrijpt en zegt en doet enzo dat je dan toch jezelf aanleert om met zulke dingen om te gaan ofzo. En dat zij op een gegeven moment ook leert wat wel en niet moet. En dat niet eerst alles wel mocht en dat er nu ineens regels zijn.
(maar goed, dit is mn eerste kind, ik ben nog in de veronderstelling dat mijn kind de tent niet af zal breken bij een ander![]()
)
quote:Op zondag 21 februari 2010 01:43 schreef Poppedein het volgende:
Mijn grote kleine baby is voor t eerst uit logeren vannacht...lief en ik kijken romantisch naar schaatsen samen![]()
![]()
Gek hoor..zo zonder mn meisje...precies zoals nu, zo was het eerder ook altijd, maar tis nooit meer compleet zonder haar!
Neuhquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:08 schreef Meimeltje het volgende:
Lily: hmmzz die was er vannacht idd wel vaak bij! Vandaag ook zo'n afwijkend schema of viel het mee?
quote:Op zondag 21 februari 2010 12:10 schreef Ssserpente het volgende:
Pff, breek me de bek niet open over onopgevoede kinderen. Ik geef toe dat ik vrij netjes ben, maar sommige kinderen van vrienden slaan wel weer erg door naar het andere uiterste. Zo parkeert een vriendin van mij rustig haar anderhalfjarige met een kracker op de bank en kwam van de zomer een vriendin van N. 'netjes' vragen of het goed was dat haar kinderen op ons bed mochten springen met hun schoenen aan.Wat denk je zelf?
ja nouja dat vind ik dus ook enorm moeilijk. Aan de ene kant vind ik wel 'mijn huis, mijn regels' maar tussen vinden en daadwerkelijk doen zit een enorm gat natuurlijk. Net als gister, ik ging in mijn stoel zitten nadat ik voor kind in kwestie een schaaltje yoghurt had gepakt want dat moest en zou ze. Ga zitten, kind --> mijn MIJN MIIIJJN STOEL!!!!quote:Op zondag 21 februari 2010 12:14 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd lastig he. Linde mag van mij vanaf dat ze kon staan gewoon niet op de bank staan en als je dan kindervisite hebt die dat wel mag, hoe zeg je er dan wat van? En gewoon van kleins af aan dingen uitleggen enzo hoor. Merkte bij Linde echt wel dat ze het dan toch wel wat oppikte
Als de ouders er niet bij zijn, heb ik er geen problemen mee, maar ik vind het wel lastig om andermans kinderen iets te verbieden waar hun ouders bij zijn. Onzin eigenlijk, want het is jouw huis.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:14 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd lastig he. Linde mag van mij vanaf dat ze kon staan gewoon niet op de bank staan en als je dan kindervisite hebt die dat wel mag, hoe zeg je er dan wat van? En gewoon van kleins af aan dingen uitleggen enzo hoor. Merkte bij Linde echt wel dat ze het dan toch wel wat oppikte
Lieke heeft dat nu ook heel erg. Alles is "van mij".quote:Op zondag 21 februari 2010 12:22 schreef huuphuup het volgende:
Ssserpente je signature!wat een waarheid
[..]
ja nouja dat vind ik dus ook enorm moeilijk. Aan de ene kant vind ik wel 'mijn huis, mijn regels' maar tussen vinden en daadwerkelijk doen zit een enorm gat natuurlijk. Net als gister, ik ging in mijn stoel zitten nadat ik voor kind in kwestie een schaaltje yoghurt had gepakt want dat moest en zou ze. Ga zitten, kind --> mijn MIJN MIIIJJN STOEL!!!!![]()
![]()
ik snap die peuterdriftbuien wel op zich maar ik vind wel dat er dan iemand moet zijn die rustig uitlegt dat het niet haar stoel is en dat ik daar al zat zeg maar. Dat deed niemand dus deed ik het zelf. (kom op ik ga niet staan omdat een 2,5-jarige mijn stoel opeist
) Papa zei, geef haar maar een krukje. Okay, ik zet krukje neer, kind krijgt een tantrum van hier tot tokyo en begint driftig het krukje te bewerken en dondert daarna heel hard met haar kin op het krukje. Mn hart stond even stil zeg
![]()
nouja goed, ik kom mezelf vast nog wel tegen en het valt ook heus niet mee een peuter in de 2-leeftijd. Maar ik merk wel aan deze ouders dat ze haar nooit grenzen hebben gegeven 'want ze was nog maar zo klein' en nu weten ze niet zo goed meer waar ze dan moeten beginnen met grenzen aangeven ofzo.
ja hahaha het is een faaaaaaasequote:Op zondag 21 februari 2010 12:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Lieke heeft dat nu ook heel erg. Alles is "van mij".
Nou echt niet. Ik mag er ook zitten of mee spelen. Nou scheelt het dat het mijn nichtje is natuurlijk en ze ook veel van mij aanneemt. En mijn zus vind het ook niet erg dat ik er wat van zeg.
Lijkt me lastiger als het een kind van een ander is.
Maar ook tegen een dochtertje van een vriend zeg ik ook als zij vind dat iets van haar is, dat Lieke (bijvoorbeeld) er ook best mee mag spelen.
quote:Op zondag 21 februari 2010 12:43 schreef huuphuup het volgende:
macrobiotisch verantwoorde borstvoedingsdoos
nou, daar zeg je watquote:Op zondag 21 februari 2010 12:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
Das helemaal lastig idd.
Mijn zus zegt er bij anderen ook wat van, ik doe het gewoon zelf![]()
Helemaal irritant als je idd de schuld krijgt van dat ze valt, ik snap ook niet dat je als ouder daarin meegaat, maar goed daar hebben meer ouders last van.
Ik kan er sowieso niet tegen als ouders zelf hun verantwoording niet nemen. Op mijn werk ook: blijf daar maar vanaf anders wordt die mevrouw boos (en die mevrouw ben ik dan)...
Maar goed das iets anders haha.
ai, die is niet goedquote:Op zondag 21 februari 2010 13:34 schreef huuphuup het volgende:
Of de eeuwige "wacht maar tot papa thuis komt!"
Mijn schoonzus een keer: 'als je daar nu niet mee ophoudt, pakt tante free je snoepje af!'quote:Op zondag 21 februari 2010 13:34 schreef huuphuup het volgende:
zo zat ik een keer op het cb toen er een mannetje van een jaar of 4 de tent afbrak. Die vader zei ook van ja niet doen want dan wordt die mevrouw boos hoor! Met een dikke knipoog naar mij. Tskneem zelf de verantwoording. Of de eeuwige "wacht maar tot papa thuis komt!"
oooooooooooh foto's!!!!quote:Op zondag 21 februari 2010 15:08 schreef Stiemie het volgende:
Zonder vieze schoenen is een heel ander verhaal al mag ons motorisch wonder dat ook niet want die valt er dan geheid een keer keihard vanaf...![]()
En ontopic: Esmee heeft zojuist haar eerste fruithap op. Inderdaad fruithap, want meer dan 1 hap peer ging er niet in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |