abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78242578
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 21:31 schreef Meimeltje het volgende:
Linda: ow wat goed dat ze het volgehouden heeft! Wat fijn trouwens dat je dr gewoon wat langer 's middags kunt laten slapen, dat kunnen wij hier (nog) niet met hm.

Lijnloos: wow Minke dus met slaapzak aan het draaien, wat knap zeg!
Normaal doet ze 1 grote slaap, van 10 tot 1 of 2 en dan nog een half uurtje 's middags. Maar nu door het vallen was dr lange slaap meer een aaneenschakeling van hazeslaapjes (moet altijd een stuk met dr lopen anders lukt het slapen niet zo goed, en dat schoot er dus vandaag bij in) daardoor ging dus het middagslaapje veel beter. Ze was wel wakker rond 5en, maar heb d'r lekker laten liggen en denk dat ze nog even geslapen heeft want pas om 6u begon ze dus te mopperen.

En het ging hier steeds beter met slapen, hoe ouder ze werd, dus das bij jullie vast ook
Lotte!
Noah!
pi_78242742
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 21:33 schreef freecell het volgende:

[..]

Dan nog, je stopt een baby onder de dekentjes
Tja hij zegt ook dat hij dat gedaan heeft Naja geloof dat ik dan helemaal kwijt ben dat het zo snel gaat met baby's!
pi_78242798
Linda: hier qua slapen nog geen heel vast patroon. Meestal wel 's ochtends rond half 10 naar bed en dan 2 uurtjes slapen. 's Middags dan rond half 2 naar bed en ongeveer 2 uurtjes slapen. Vandaag was het echter bijv. 3-4 keer een uurtje slapen.
pi_78242885
De nieuwe kraam hier: voeden jullie hier op verzoek of op de klok? *kijkt op lijst* ow, op de klok zie ik!

Nou nee Hij meldt zich in 3/4 van de gevallen gewoon precies om de drie uur En als het afwijkt is het max. een half uurtje
pi_78242932
Lin, is het gelukt met Lotte op bed leggen? Ah, sorry, ik zie het al. Fijn!

Haha, je bent lief, Trix. Die wasbare luiers zijn hier eigenlijk niet zo’n succes. Maar da’s vooral omdat we er eigenlijk gewoon nog te weinig hebben, want het zijn superfijne dingen. Maar nu staan er elke paar dagen een paar vieze luiers in een emmertje met water naast de wasmachine die ik natuurlijk elke keer vergeet mee te wassen. Tot ik er op een gegeven moment niet eens meer met m’n handen in durf… We gebruiken nu wel die biologisch afbreekbare luiers van Nature nog wat. Die bevallen prima. Ws gaan we weer katoenen aanschaffen als ze wat ouder is.

Een voor Stef z’n krampjes. En ws is het idd nog maar voor heel even idd. Bij Lente was het ook vrij plotseling over. Lief hè, die gilletjes. Lente kon dat ook heel lief en zachtjes. Nu doet ze het het liefst zo hard mogelijk.

Wauw, Florian, wat een knapperd, Free!

Stiem, ik ben idd van plan om toch nog wat te schrijven. Iets in de trant van : ‘ik heb je niet gekend, maar zal je nooit vergeten’ oid. Als het tafeltje en boek er überhaupt nog staan volgende week.

Haha, Esmeetje lekker aan het graaien? Dat vindt ze wel interessant natuurlijk, die mooie haren van Linde. Hoe reageerde Linde?

Kleine grote Wolf groeit ook al zo hard! Het lijkt wel of ze van de een op de andere dag ineens een hoop meer kunnen hè? En volgens de Oei-ik-groei-bijbel is dat natuurlijk ook zo.

Haha, Dyon, kleine acrobaat. Lag ie niet helemaal onder de dekens dan?

Ik ga zo lekker m’n bedje in. Zit te twijfelen of ik Lente nog wakker zal maken voor de voeding van 2200 uur of zal kijken wat er gebeurt als ik ‘m oversla; of ze dan vannacht één of twee keer komt. Ik ben al tevreden als ze me langer dan twee uur laat slapen iig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 20-02-2010 21:58:45 ]
pi_78243038
Kan je het aan als je net ligt en om half 11 wakker gehuild wordt? Dat was altijd mijn overweging voor wakker maken of laten liggen... dat je net je ogen half dicht hebt en dat dan de babyfoon aanspringt

was jij de secret valentine? jij bent de enige hier die me altijd Lin noemt
Lotte!
Noah!
pi_78243117
Free: netjes van Florian, precies om de 3 uur! Hier kwam er vanzelf wel een beetje vast patroon in (04.00, 07.00, 10.00, 13.00, 16.00, 19.00 en voor de laatste maken we hm rond 23.00 wakker). Nog wel 7 voedingen dus, maar hij drinkt meestal niet meer als 120cc per voeding.

Serpente: je zou het natuurlijk gewoon eens een keer kunnen proberen niet wakker te maken Slaapt ze 's nachts gewoon door? We hebben het bij Kyllian rond de 5 maanden ook gewoon een keer geprobeerd en hij bleek de late voeding helemaal niet te missen!
Dyon lag volgens papa wel onder de dekens hoor, maar die trapt hij sowieso altijd weg (vandaar de slaapzak).
pi_78243193
Ssserpente
ik vind je een wereldwijf en van jou zouden er meer moeten zijn!
En laat de mierenneukers lekker het heen en weer krijgen. Ik vind dat altijd zo makkelijk hè... lekker vastbijten op dat éne dingetje dat je dan niet 'verantwoord' doet en daar over doorgaan.

Mijn meisje lag vandaag naast haar neefje van 3 maanden jonger en wat lijkt er dan een eeeenorm verschil tussen te zitten zeg terwijl hij best redelijk groot al is. Zo gek, nu is ze nog 2 keer zo oud, straks zijn ze gewoon allebei 5 en zitten ze in precies dezelfde fase.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78243633
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 21:48 schreef Linda2205 het volgende:
Kan je het aan als je net ligt en om half 11 wakker gehuild wordt? Dat was altijd mijn overweging voor wakker maken of laten liggen... dat je net je ogen half dicht hebt en dat dan de babyfoon aanspringt

was jij de secret valentine? jij bent de enige hier die me altijd Lin noemt
Hm, da’s wel een goeie idd. Denk het wel, ben het wel gewend inmiddels…

Nope, ik was niet je secret Valentine. Ik heb überhaupt geen kaartjes gestuurd, ik ben daar niet zo goed in, in zulk soort dingen.

Meimel, Lente slíep door, tot een maandje geleden ongeveer. Toen kwam ineens weer een keer per nacht; dat was nog te overzien. Maar de laatste week komt ze weer elke drie uur en afgelopen nacht zelfs elke twee uur. Vandaar dus m’n overwegingen.

Dank je Huup. Ja, flauw is dat hè? “Ben je vegetariër? Ow? Waarom draag je dan leren schoenen?” “Die eet ik toch niet op, Kuttekop!”

Grappig hè, hoe dat verschil nu nog zo duidelijk is en steeds minder wordt. Heb je geen foto's gemaakt?
pi_78243788
Serpente: hmmz als ze 's nachts nog zovaak wil drinken dan zal ze die late avondvoeding toch ook nog wel nodig hebben denk ik?
Wij hebben Dyon ook weleens laten slapen als we zelf vroeg naar bed wilden. Meestal werd hij dan uiterlijk 00.30 uur wel wakker (ipv dus 23.00 uur als wij hm wekken).
pi_78245283
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 22:07 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Hm, da’s wel een goeie idd. Denk het wel, ben het wel gewend inmiddels…

Nope, ik was niet je secret Valentine. Ik heb überhaupt geen kaartjes gestuurd, ik ben daar niet zo goed in, in zulk soort dingen.

Meimel, Lente slíep door, tot een maandje geleden ongeveer. Toen kwam ineens weer een keer per nacht; dat was nog te overzien. Maar de laatste week komt ze weer elke drie uur en afgelopen nacht zelfs elke twee uur. Vandaar dus m’n overwegingen.

Dank je Huup. Ja, flauw is dat hè? “Ben je vegetariër? Ow? Waarom draag je dan leren schoenen?” “Die eet ik toch niet op, Kuttekop!”

Grappig hè, hoe dat verschil nu nog zo duidelijk is en steeds minder wordt. Heb je geen foto's gemaakt?
ohja fijn is dat

foto's heb ik wel ja, honderd misschien wel ze lagen zo leuk naast elkaar te spelen
*knip*

[ Bericht 13% gewijzigd door huuphuup op 21-02-2010 12:11:21 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78245650
hij jat dr Sophietje! Wat is ze groot he Huups!
Lotte!
Noah!
pi_78245822
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:02 schreef Linda2205 het volgende:
hij jat dr Sophietje! Wat is ze groot he Huups!
nou... zij trok op een gegeven moment heel hard aan de speenketting zo zijn speentje eruit
en lachen dat ze deed
kheb maar gauw zn speentje teruggestopt en tegen Amélie gezegd dat dat niet mocht, dat het van hem was en niet van haar. hahaha echt hoor. Ik voelde me zo'n drol. Maar goed, je kunt nie vroeg genoeg beginnen met een beetje opvoeden

het andere, oudere, kindje wordt nog steeds erg losgehouden onder de noemer 'ach ze is nog maar zo klein' en die breekt thuis en bij anderen en ons ook echt de tent af vandaar ook dat ik echt gesloopt ben nu
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78245919
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:05 schreef huuphuup het volgende:

[..]

nou... zij trok op een gegeven moment heel hard aan de speenketting zo zijn speentje eruit
en lachen dat ze deed

Leuk he, kinderen Lotte deed dat ook een keertje, hup, speen eruit, vuist erin en daarna een dreun op zn oog Dat we nog welkom zijn is me een raadsel

En echt joh? Nouja...een goed voorbeeld voor jullie van hoe het niet moet dan maar Wij hebben er ook zo een in de familie... schreeuwen, op de bank springen, vieze vingers op mn ramen (ok, kan gebeuren, bij een glazen deur ofzo... maar ervoor op de vensterank klimmen ) Ik krijg een beetje een hekel aan dat jochie op zo'n manier en ik wil dus ook echt niet dat Lotte zoiets doet
Lotte!
Noah!
pi_78245958
Wat een verschil inderdaad, huup, die 3 maanden.. (nu nog inderdaad, straks niet meer)
pi_78246171
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:08 schreef lily het volgende:
Wat een verschil inderdaad, huup, die 3 maanden.. (nu nog inderdaad, straks niet meer)
ja zo bizar om dat nu te bedenken dat verschil. Ik vind het zo leuk dat ze straks een neefje heeft van bijna net zo oud

En Linda mja, dat was dus bij kind1 altijd, onder de 1.5 en toen ze nog baby was werd er nooit ingegrepen. Want ze was nog maar een baby'tje en ze deed het toch niet expres en hoe kon zij dat nou weten enzo. En nu is ze 2 en ze is echt een wervelstorm en ze weten eigenlijk niet zo goed waar ze moeten beginnen. Ze doen wel eens een halfslachtige poging om 'nee' te zeggen maar als zij dan vervolgens toch het glas drinken om gooit dan is het oh. hm. *zucht* en weer verder gaan met waar je mee bezig bent.

Ik ben het ermee eens hoor dat Amélie nu nog maar een baby'tje is en dat ze het nog niet expres doet enzo en dat ze uberhaupt nog niets van oorzaak-gevolg snapt. Maar ik heb wel het idee dat als je nu al een beetje ingrijpt en zegt en doet enzo dat je dan toch jezelf aanleert om met zulke dingen om te gaan ofzo. En dat zij op een gegeven moment ook leert wat wel en niet moet. En dat niet eerst alles wel mocht en dat er nu ineens regels zijn.
(maar goed, dit is mn eerste kind, ik ben nog in de veronderstelling dat mijn kind de tent niet af zal breken bij een ander )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78246518
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:14 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja zo bizar om dat nu te bedenken dat verschil. Ik vind het zo leuk dat ze straks een neefje heeft van bijna net zo oud

En Linda mja, dat was dus bij kind1 altijd, onder de 1.5 en toen ze nog baby was werd er nooit ingegrepen. Want ze was nog maar een baby'tje en ze deed het toch niet expres en hoe kon zij dat nou weten enzo. En nu is ze 2 en ze is echt een wervelstorm en ze weten eigenlijk niet zo goed waar ze moeten beginnen. Ze doen wel eens een halfslachtige poging om 'nee' te zeggen maar als zij dan vervolgens toch het glas drinken om gooit dan is het oh. hm. *zucht* en weer verder gaan met waar je mee bezig bent.

Ik ben het ermee eens hoor dat Amélie nu nog maar een baby'tje is en dat ze het nog niet expres doet enzo en dat ze uberhaupt nog niets van oorzaak-gevolg snapt. Maar ik heb wel het idee dat als je nu al een beetje ingrijpt en zegt en doet enzo dat je dan toch jezelf aanleert om met zulke dingen om te gaan ofzo. En dat zij op een gegeven moment ook leert wat wel en niet moet. En dat niet eerst alles wel mocht en dat er nu ineens regels zijn.
(maar goed, dit is mn eerste kind, ik ben nog in de veronderstelling dat mijn kind de tent niet af zal breken bij een ander )
Vooral zo houden Dan zal ze miss. net ff iets minder afbreken dan andere kindjes
Lotte!
Noah!
pi_78250827
Ook goede nacht!
Nee, geen nachtvoeding, wij hebben zelfs even geen kind aan ons kind aangezien Driekus bij mijn ouders is vannacht. We hadden een feestje, vandaar. Maar ik vind het nu maar enorm stil hier thuis.
Linda, doe's nie zo eng. Ik heb wel al schuivers gemaakt achter de wagen, maar ben gelukkig nog altijd overeind gebleven.
Heb eigenlijk maar weinig te melden, alles goed hier. Vandaag weer naar zwemmen geweest en ons manneke is nu al watervrij verklaard. Hij had, om te oefenen, twee van die zwemvleugels om en nog zo'n kurkje. Ik moest om op zijn rug leggen en dan maar kijken wat ie ging doen. Dus ik laat em voorzichtig los, hij trappelt als een gek met zijn beentjes en daar ging ie Mijn muppet zwemt dus gewoon. Oke, daarna gooide ie zijn hoofd wat al te ver naar achteren en kwam er water in zijn ogen, maar dat mocht de pret niet drukken. We gaan over een kleine maand op vakantie naar Tenerife, dus zwemvleugels en kurkjes gaan mee.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78251151
Mijn grote kleine baby is voor t eerst uit logeren vannacht...lief en ik kijken romantisch naar schaatsen samen
Gek hoor..zo zonder mn meisje...precies zoals nu, zo was het eerder ook altijd, maar tis nooit meer compleet zonder haar!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_78255855
quote:
Op zondag 21 februari 2010 01:43 schreef Poppedein het volgende:
Mijn grote kleine baby is voor t eerst uit logeren vannacht...lief en ik kijken romantisch naar schaatsen samen
Gek hoor..zo zonder mn meisje...precies zoals nu, zo was het eerder ook altijd, maar tis nooit meer compleet zonder haar!
  zondag 21 februari 2010 @ 07:59:59 #71
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_78255877
Gek he Poppedein, hoe zo'n klein mensje in zo'n korte tijd zo compleet bij je kan horen. Ik kan me al haast niet meer voorstellen dat Thomas er ooit niet was...

Wij zijn nu volledig over op de fles, en Thomas krijgt 2-3 keer per dag wat bijvoeding. Soms rapley, soms gepureerd. En we vergeten constant om er fotos van te maken, maar het is zo gezellig met zijn drieen aan tafel.
Sinds een week zijn we ook meer gaan voeden op schema omdat Thomas te veel wil drinken als ik hem op verzoek voed. En het heeft al duidelijk effect: na de fles van 23:00 slaapt hij weer door tot de volgende ochtend. Tot voor kort was het ook nog 2:00 en 5:00. Vooral die laatste was vervelend, na de fles sliep hij niet meteen weer en als ik dan zelf uiteindelijk sliep ging na een half uur de wekker weer.
Maar nu ben ik dus lekker uitgeslapen!

En straks gaan we op visite bij Asy om zijn toekomstige beste vriend te bewonderen
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 21 februari 2010 @ 09:38:52 #72
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78256331
goedemorgen

en wat zeg je dat ontzettend mooi Poppedein...

En ik heb niet volledig bijgelezen; er is zoveeel gepost zeg!
ff een paar dingen:

@Linda: wat zal jij geschrokken zijn! gaat het nu een beetje ok met je? je zal inmiddels wel flinke spierpijn aan het kweken zijn denk ik? sterkte ermee...

@Free: ook al zo;n snel kindje! Evie deed dat idd ook al; een paar dagen na de geboorte op de zij draaien.., en idd hoofje ophouden...

@Troel; ik ben wel blij dat je hebt uitgelegd waarom je over het kolven enzo heenleest; dat ik me niet persoonlijk hoef aan te trekken; maar dat het voor jou gewoon gevoelig ligt. Prima dat ik het nu weet, dan is het allemaal ook prima zo toch?

en ik wil ff de dames bedanken die me een PM gestuurd hebben, ontzettend lief en fijn dat er mensen zijn die meedenken en meeleven.

En een voorzichtige jompel: Evie heeft een nacht doorgeslapen! pas na 8 uur wakker vanmorgen!
en papa heeft het gister super gedaan; de hele dag alleen met ons meisje
en wij hebben van8 ook schaatsen gekeken... wel moe, maar was de moeite waard.
Ik ga nu nog even weer mijn bed in.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78257009
goedemorgen
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:08 schreef Meimeltje het volgende:
Lily: hmmzz die was er vannacht idd wel vaak bij! Vandaag ook zo'n afwijkend schema of viel het mee?
Neuh
het schema is weer totaal zoek. Ze komt zeer onregelmatig en vaak...
pi_78257293
We zijn weer thuis
pi_78257495
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:03 schreef Co_OL het volgende:
We zijn weer thuis
Gefeliciteerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')