Uhm niet aan gedacht, maar het zit niet in de tv. Er zit nog wat poeder tussen het randje van het scherm (LCD). Gaan vanavond maar proberen de rest eruit te krijgen.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:08 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad![]()
En MeimeltjeIk denk dat ik dan ook even eeeehm niet zo lief zou reageren... In je tv is dat niet gevaarlijk? Bv koffiemelkpoeder brand als een tierelier.
Davinia, wat klink je vrolijkquote:Op zondag 21 februari 2010 16:29 schreef DaviniaHR het volgende:
Alexa een eerste tandje!![]()
Hopelijk heft ze er niet te veel last van (gehad)
Keshet, wat enorm fijn dat er niet geopereerd hoeft te worden!![]()
![]()
Claudia, wat fijn dat je geen schuldgevoelens hebt over het geven van kv, en dat het zoveel stress heeft weggenomen bij je!![]()
Linda, over navelstrengstompjes, bij Eli stonk je het huis uit, bij Aviva was het zo goed als geurloos. En ze zijn allebei gebadderd vanaf dag 2. Valt dus geen pijl op te trekken.
Ben je weer een beetje genezen van je val?
Huup, wat leuk die kroepoektraditie!![]()
hoe gaat het eigenlijk met de poep en haar voorkeurshouding?
Geweldig, die bv-verhalen!Ik heb 1x mijn schoonmoeder boven de tiet gehad “wat ligt ze lekker te drinken”
toen heb ik maar gedaan of ze er niet was, en gister ging tinuviel eens goed kijken hoe dat er ook alweer uitzag een kleintje aan de borst. En iedereen vraagt ook hoe het voeden gaat. Dan kan je uiteraard volstaan met een “goed” en dan denken ze dat je bv geeft. Geen woord gelogen. (Ik geef wel bv, maar als ik fv had gegeven, had ik ook gewoon “goed” gezegd, en de mensen zelf hun ding laten denken. Niks mee te maken met hun gedachtes
)
Trixie, fijn dat de fysio tevreden was! Heb je zelf het idee dat het beter gaat met de voorkeur?
Stiemie, echte zusterliefde!Hoe zijn de eerste hapjes gegaan? 1 hapje dus
Lily, wat klink je gelukkig!![]()
![]()
Hier is het wonder geschied en zijn we bij mn moeder geweest!en vwb opvoeden, volgens mij is een chinees gezegde dat opvoeden voor het grootste deel jezelf opvoeden is
en dat klopt ook wel. Als je van het begin jezelf aanwent om grenzen te stellen en tot op zekere hoogte uitleg daarvan te geven, ben je er zelf aan gewend tegen de tijd dat het kind het nodig heeft. Is voor jou dan makkelijker.
Ik denk trouwens dat Aviva voor bruine ogen gaat.![]()
![]()
![]()
Nu website maar weer eens bijwerken
Zeker weten hoorquote:Op zondag 21 februari 2010 17:52 schreef freecell het volgende:
Tof dat de voorkeurshouding lijkt af te nemen IncantrixWeer een zorg minder!
Ja het gaat hier redelijk, S is redelijk van slag (hormonen) ze kan om alles wel jankenquote:Op zondag 21 februari 2010 16:29 schreef Incantrix het volgende:
Co_Ol, fijn dat jullie lekker thuis zijn! Gaat het allemaal goed?
Ja, hier prima, kraamzorgloos sinds vanmiddagquote:Op zondag 21 februari 2010 17:58 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Zeker weten hoorGrappig hoe je zo opgelucht kunt zijn door iets waarvan je eerst vond dat je er niet al te zwaar aan moest tillen
![]()
En hoe is het nu bij jullie? Ik zat net even lurk-dingen in het kinderfototopic te doen en wat heb jij toch mooie mannen
Mijn vriend heeft per ongeluk gisteren onze site gewistquote:Op zondag 21 februari 2010 18:19 schreef Meimeltje het volgende:
Davinia: lukt het je om de site bij te houden? Ik ga eens even een keertje spieken! Hier ook een site bijgehouden bij de 1e, maar de laatste post is nu van zn verjaardag 1 nov. Moet nog even motivatie krijgen om alles weer bij te gaan werken. Het is achteraf wel weer heel leuk om terug te lezen!
Ohhh wat vreselijk balen zeg!quote:Op zondag 21 februari 2010 18:36 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft per ongeluk gisteren onze site gewistIk plaats daar al 2,5 jaar bijna dagelijks foto's
Nou ja hebben we een goed excuus om weer een nieuwe leuke site te maken. De foto's en filmpjes hebben we gelukkig nog wel allemaal dat scheelt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door DJRandall op 21-02-2010 23:01:07 ]
Nice!quote:Op zondag 21 februari 2010 23:00 schreef octopussy het volgende:
Wat heb jij een mooi jongetje gebakken![]()
![]()
Uithuwelijken?
Tja, waar zal ik beginnen.....Heftige bevalling, die niet ging zoals ik gehoopt had. Ik merk dat ik erg veel moeite heb met het feit dat ik onder narcose een keizersnede heb gehad. Daarnaast denken ze dat ik Pfeiffer heb en gaat mijn herstel wat langzaam. De borstvoeding wil ook niet erg lukken. Aanleggen kan ik niet verdragen, dus nu ben ik aan het kolven. 3 maal daags is momenteel het max dat ik kan kolven, maar de productie blijft ook erg achter. Sinds twee dagen overgestapt van vingervoeden naar flesvoeden. Geeft ons wel wat meer rust.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:15 schreef Lijnloos het volgende:
Octo en DJRandall, leuk dat jullie nu ook hier zijn, welkom!
En wat een mooie kinders hebben jullie zeg.
Octo, klinkt als een heftige week. Hopelijk kunnen jullie nu alsnog vliegend uit de startblokken.
DJR, hoe gaat het bij jullie? Al een beetje gewend aan je mannetje?
Gelukkig alleen foto's Amaranta. Maar meestal had ik er wel wat bijstaan van bv "eerste fruithapje" of een ander speciaal moment. Binnenkort dus maar weer opbouwen met de fotoboeken ernaast voor de info.quote:Op maandag 22 februari 2010 03:35 schreef amaranta het volgende:
Stiemie, wat erg van je site. Waren het alleen foto's of ook teksten/blogs?
Kun je het niet bij de provider terugvragen?
Mij lukt het ook niet om beide sites netjes bij te houden helaas.
Gelukkig, hopelijk was het maar een kort iets, het klonk wel heel erg zielig en eventjes heftig, arm ding!quote:Op maandag 22 februari 2010 09:54 schreef Brighteyes het volgende:
De 2 flessen van vanochtend zitten er wel nog in, dus het lijkt zo'n 24u ding geweest te zijn!
*afklopt*
Hier ook, heerlijk he echt wel boffen met zo'n makkelijk kindquote:Op maandag 22 februari 2010 10:44 schreef Lijnloos het volgende:
Hier weer een prima nacht gehad, kennelijk vind Minke het wel prima om lekker tot een uur of 6/7 te slapen.Daarna flesje erin en weer verder tukken...klein slaapmonstertje. Nu ligt ze lekker in de box (die kennelijk toch best leuk kan zijn) om zich heen te kijken en te babbelen. Op de buik vind ze nog steeds helemaal niks, dan is het gillen. Nou ja, dan wachten we gewoon nog even met rollen
Haar nek traint ze wel op andere momenten. Morgen cb en prikjes, ben benieuwd hoeveel ze nu weegt want volgens mij moeten we ook met voeding een stapje omhoog, maar dat zou pas bij de 5 kg mogen en vorige keer (4 weken geleden) was ze precies 4 kg....
Bijvoeding is het liefst pas vanaf 6 maanden en dan per soort een aantal dagen achter elkaar proberen om te kijken of er op gereageerd wordt.quote:Op maandag 22 februari 2010 10:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik moet zo met Lars naar het cb, hij moet zijn 4 maandsprikjes nog hebben.
Ben ook benieuwd hoeveel hij gegroeid is.
En maar es advies inwinnen over bijvoeding bij allergische kindjes......
Kan ik me helemaal voorstellen hoor. Ik kijk af en toe naar Jamie.... en dan denk ik waar is mijn baby gebleven, het is nu al zo'n persoontje.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:25 schreef freecell het volgende:
Wat leuk zijn die plotselinge ontwikkelingen hè?
En hoewel ik groeien geweldig vind, zou ik stiekem Florian nog wel een maandje of 3 zó willen houden als hij nu is
ja dat denk ik ook... Ze krijgt nu 5x150/5 maar dan gaan we dus naar 5x 180/6! Hoop alleen wel dat het ritme redelijk gelijk blijft en dat ze dan niet inene 5 uur tussen de flesjes houd want dan komen we niet meer uit op een dag...quote:Op maandag 22 februari 2010 12:24 schreef NieuweUser het volgende:
Dan is Minke waarschijnlijk toe aan een grotere fles inderdaad. Hoeveel krijgt ze nu Lijnloos?
Isa woog vorige week 4300 gram en zat op 6 x 120/4. Ze dronk alle flessen leeg de afgelopen week en daarom adviseerde het cb om er 10cc water bij te doen. Sinds het weekend zit ze dus op 6 x 130/4 en die gaan ook bijna allemaal leeg, soms laat ze nog een bodempje over. Als je naar haar gewicht kijkt, is dat eigenlijk best veel!quote:Op maandag 22 februari 2010 12:54 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
ja dat denk ik ook... Ze krijgt nu 5x150/5 maar dan gaan we dus naar 5x 180/6! Hoop alleen wel dat het ritme redelijk gelijk blijft en dat ze dan niet inene 5 uur tussen de flesjes houd want dan komen we niet meer uit op een dag...
oh bah...maar ik ga pas 4maart (dacht ik) terug, dus misschien ben je tegen die tijd weer een beetje beterquote:Op maandag 22 februari 2010 09:18 schreef Troel het volgende:
Linda, ik ben bang dat een bezoekje deze week er niet in zit, bang dat ik jullie aansteek met een fikse buikgriep. Heb echter wel een zomerhoedje om te passen.
Nou ik wil liever neit extra water erbij geven omdat het dan weer spugen wordt... dus doe ik het liever per hele mix zeg maar... Maar ik zie het wel morgen bij het cb, als ze de 5 kg voorbij is dan is het helemaal prima en tot die tijd ga ik gewoon es proberen met 180/6 x 5... zien hoe dat vandaag uitpakt. Ben wel heeeeeel benieuwd hoe groot ze nu is (zowel in lengte als gewicht). Ik heb de laatste dagen steeds meer kleertjes waarvan ik denk dat ze misschien nog veels te groot zijn waarvan blijkt dat het nog net kan als ze eenmaal aan zijn. Gelukkig nog op tijd dus.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:58 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Isa woog vorige week 4300 gram en zat op 6 x 120/4. Ze dronk alle flessen leeg de afgelopen week en daarom adviseerde het cb om er 10cc water bij te doen. Sinds het weekend zit ze dus op 6 x 130/4 en die gaan ook bijna allemaal leeg, soms laat ze nog een bodempje over. Als je naar haar gewicht kijkt, is dat eigenlijk best veel!
Heeft hij tegen het raam gespuugd dan?quote:Op maandag 22 februari 2010 13:01 schreef Brighteyes het volgende:
![]()
![]()
Te vroeg gejuicht.
Net al een keer schone kleren moeten doen en wat ik nu hoor uit de box klinkt ook niet best... dat houdt zo'n luier nooit!![]()
*schone kleren pakken gaat... Aggos, arm kind, zie het buikje helemaal opspannen steeds... Ik wacht wel even tot hij klaar is voor ik de ramen kan gaan zemen.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zou dat niet mogen dan?quote:Op maandag 22 februari 2010 14:00 schreef freecell het volgende:
Maar die was het helemaal eens met dat we hem op z'n zij leggen en dat hij al een speentje heeft enzo. Was ik ook verbaasd over
Nou, speentje met bv wordt niet aangeraden voordat ze iig een dag of 10 oud zijn toch? Maar het was hier zo goed op gang en het kostte me letterlijk m'n pink-velquote:
Mijn zusje zei iets over nieuwe richtlijnen mbt wiegedood. Ze moeten nu op de rug ipv zij begreep ik van haar intake gesprek met het CB. Wij leggen al onze kinderen op hun zij, en na elke voeding van zij wisselen. En wbt speentjes zijn ze niet zo happig op ivm tepel-speen verwarring. Ook hier hebben al onze kinderen een dag na de geboorte al een speen gekregen en gaat prima, geen verwarring hier. Wil natuurlijk niet zeggen dat andere babies daar ook zo makkelijk mee zijn.quote:
Wat gebruik je voor het inbakeren? Ik heb zo'n puckababy gekocht maar dat gaat em niet worden ben ik bang.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:32 schreef Vlindur het volgende:
ah ok![]()
Rienk wilde voorheen geen speen en hij maait zo met zn armen dat we hem inbakeren. En dus moet hij wel op zn rugje. Maar overdag ligt ie opgefrommeld op zn buik
Ik heb een swaddle-mequote:Op maandag 22 februari 2010 14:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat gebruik je voor het inbakeren? Ik heb zo'n puckababy gekocht maar dat gaat em niet worden ben ik bang.
Ik wil hem namelijk ook op zn rug laten slapen.
Ik ga nu dus, omdat hij op zn buik ligt, elke nacht heel vaak controleren. En ik slaap eigenlijk liever.
Oscar heeft ook in de Swaddle me gelegen tot hij kon omrollen.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:41 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik heb een swaddle-me
daarmee zitten zn armpjes stijf naast zn lichaam. (Zn benen laten we los)
Dat is het enige wat werkte, Ik probeer nu soms de puckababy van XXXKarinXXX, maar hij maait er nog steeds in. Maar het gaat wel al wat beter
Rienk slaapt overdag op zn buik en 's nachts ingebakerd. Zn buik vind hij veel fijner idd![]()
Je zou evt. nog even een afspraak kunnen maken met je huisarts zo dat die nog eens even die naden goed voelt en beoordeelt.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:24 schreef huuphuup het volgende:
oh en ik wilde Octo en DjRandall nog welkom heten in dit topic. Wat hebben jullie een mooie kinders gebakken zegwat een plaatjes!
Thanks, die curves volgen een mooi lijntje zoik ben zelf verbaasd dat het zo'n mooie constante lijn is! Hoewel hij dus op het cb wel een klein beetje afbuigt nu bij gewicht maar goed. Wat een wonder is het toch, en dat ze dat helemaal zelf regelen, dat eten en groeien enzo
/emo
Ik maak me wel een heel klein beetje zorgen om haar koppie. Haar hoofdomtrek is nauwelijks toegenomen en zit nu ineens van op de gemiddelde lijn naar onder de eerste lijn zeg maar als jullie me volgen. Volgens de arts was het niet erg en kon het geen kwaad, ze heeft even goed alle fontanellen en naden bepoteld en het was allemaal nog open. Maar ik merk dat ik echt accuut weer in de echo-stress stand schiet nu haar hoofdje weer klein blijkt.
quote:Op maandag 22 februari 2010 13:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heeft hij tegen het raam gespuugd dan?Ik was meer bang voor de onderkant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hij werd net wakker, huilen, ontroostbaar: HONGER!!!
Ik heb hem dus nog maar een half flesje gegeven, want met zo'n hoge omloopsnelheid is het geen wonder dat hij honger heeft.***
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |