abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78267039
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:08 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Dat dus inderdaad

En Meimeltje Ik denk dat ik dan ook even eeeehm niet zo lief zou reageren... In je tv is dat niet gevaarlijk? Bv koffiemelkpoeder brand als een tierelier.
Uhm niet aan gedacht, maar het zit niet in de tv. Er zit nog wat poeder tussen het randje van het scherm (LCD). Gaan vanavond maar proberen de rest eruit te krijgen.
  zondag 21 februari 2010 @ 16:27:08 #104
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_78267529
**edit** sorry, dit moest in het fototopic
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_78267560
Ah wij hebben nog zo'n oud bakbeestmodel tv en daar kan het echt in gaan zitten vandaar.
pi_78267584
Ahh Thomas, wat ben je vrolijk! Lekker he zo'n bananenprutje!!
  zondag 21 februari 2010 @ 16:29:00 #107
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78267590
Alexa een eerste tandje! Hopelijk heft ze er niet te veel last van (gehad)

Keshet, wat enorm fijn dat er niet geopereerd hoeft te worden!

Claudia, wat fijn dat je geen schuldgevoelens hebt over het geven van kv, en dat het zoveel stress heeft weggenomen bij je!

Linda, over navelstrengstompjes, bij Eli stonk je het huis uit, bij Aviva was het zo goed als geurloos. En ze zijn allebei gebadderd vanaf dag 2. Valt dus geen pijl op te trekken.
Ben je weer een beetje genezen van je val?

Huup, wat leuk die kroepoektraditie! hoe gaat het eigenlijk met de poep en haar voorkeurshouding?

Geweldig, die bv-verhalen! Ik heb 1x mijn schoonmoeder boven de tiet gehad “wat ligt ze lekker te drinken” toen heb ik maar gedaan of ze er niet was, en gister ging tinuviel eens goed kijken hoe dat er ook alweer uitzag een kleintje aan de borst. En iedereen vraagt ook hoe het voeden gaat. Dan kan je uiteraard volstaan met een “goed” en dan denken ze dat je bv geeft. Geen woord gelogen. (Ik geef wel bv, maar als ik fv had gegeven, had ik ook gewoon “goed” gezegd, en de mensen zelf hun ding laten denken. Niks mee te maken met hun gedachtes )

Trixie, fijn dat de fysio tevreden was! Heb je zelf het idee dat het beter gaat met de voorkeur?

Stiemie, echte zusterliefde! Hoe zijn de eerste hapjes gegaan? 1 hapje dus

Lily, wat klink je gelukkig!

Hier is het wonder geschied en zijn we bij mn moeder geweest! en vwb opvoeden, volgens mij is een chinees gezegde dat opvoeden voor het grootste deel jezelf opvoeden is en dat klopt ook wel. Als je van het begin jezelf aanwent om grenzen te stellen en tot op zekere hoogte uitleg daarvan te geven, ben je er zelf aan gewend tegen de tijd dat het kind het nodig heeft. Is voor jou dan makkelijker.
Ik denk trouwens dat Aviva voor bruine ogen gaat.
Nu website maar weer eens bijwerken
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 21 februari 2010 @ 16:29:04 #108
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_78267597
Halloow! Gezellige boel hier! *schuift aan en bestelt een kopje thee*

Free, het gaat hier inderdaad goed hoor, thnx Bij jou alles ook ok?

Meimeltje, dat is echt te gek he? Dat onwijs ongecoördineerde lachen En de filmpjes staan op de pc en ben nu de leukste aan het uppen, dus die komt wel in deze post dan

Poppejans, ik wil dan ook wel zo'n lief filmpje van Wolf Die gilletjes ook inderdaad, whaha! Té schattig!

Ssserpente, jij bent ook lief En ehm, ja, luiertjes in een emmer zetten staat hier ook altijd garant voor allerhande vergeet-acties.. Tegenwoordig spoelen we ze af onder de douche (gelukkig kunnen we zo'n palletje omzetten en dan komt er een hardere straal uit, ideaal om poepvlekken weg te krijgen!) en dan mikken we ze meteen de was in.. Fijn dat Lente zo ineens van de krampjes af was, ik zit er ook met smart op de wachten op het moment. Het is nu weer elke dag raak en het is zo vreselijk zielig om te zien..

Huup, nou zeg! Enorm verschil inderdaad nog! Grappig dat dat verschil met een paar jaartjes juist om zal slaan naar een enorme overeenkomst! De zoontjes van mijn vriendinnen (rest. van 20 september, 2 oktober en 17 oktober) zijn nu ook nog een stuk groter als Stef (nouja, behalve de jongste, die is Stef voorbij gegroeid )

BJ, voorzichtige voor Evie dan, hoop dat het zo blijft! Fijn dat je lief je even heeft kunnen steunen, het klinkt alsof je er wel van opgeknapt bent

Lily, jammer dat er even geen regelmaat meer is voor jullie.. Misschien een regelmoment ofzo?

Co_Ol, fijn dat jullie lekker thuis zijn! Gaat het allemaal goed?

En @ opvoeden, tja.. Ik heb wellicht makkelijk praten, maar ik zie in de supermarkt e.d. wel eens mensen de discussie aangaan met hun kroost waarbij ik eigenlijk de neiging krijg een corrigerende tik aan de ouders te verkopen Nee is toch zeker nee, en niet een mening die openstaat ter discussie? Nouja, wie weet sta ik ook nog wel eens een kwartier lang in de deuropening van de blokker met mijn kind omdat hij pertinent weigert de dvd die hij hebben wil terug te leggen en ik hem de ruimte voor een discussie laat.. (Heb ik écht eens gezien, na de blokker ben ik nog naar de bakker en de kruidvat geweest en op de terugweg stond niet alleen mams de discussie te voeren, maar zat ook paps op zijn knietjes voor de ingang ) Ik denk echter dat ik daar het geduld niet voor heb en dat ik mijn koter na een minuut of 2 al aan zijn oren de blokker uit heb gesleurd

Ehm, ja, en hierzo gaat het wel fijn, lief is er vandaag dus dan is het altijd een lui dagje voor mij Alleen jammer dat lief was vergeten dat ik morgen naar de bekkenbodemfysio moet en zijn vrije dag van maandag naar de dinsdag heeft geruild.. Nu moet Stef mee en ik weet niet of dat wel zo handig is Nouja.. Stef is buiten zijn krampjes om nog steeds ontzettend vrolijk en blij en écht, die gilletjes, piepjes en brabbels van hem.. Lekker kind! Ik heb dus een paar filmpjes gemaakt en deze:
.

Bekijk deze YouTube-video

vind ik echt ZO lief Hij is een beetje lang en het begin is een beetje saai, maar het is wel geluikt zijn twietvogel-impressie enz. te vangen

Owja, Ssserpente, ik had trouwens nog een site gevonden over slapen bij baby's, in het kader van Lente op haar buikje leggen
3!
  zondag 21 februari 2010 @ 16:32:44 #109
95408 Incantrix
pi_78267730
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:29 schreef DaviniaHR het volgende:
Alexa een eerste tandje! Hopelijk heft ze er niet te veel last van (gehad)

Keshet, wat enorm fijn dat er niet geopereerd hoeft te worden!

Claudia, wat fijn dat je geen schuldgevoelens hebt over het geven van kv, en dat het zoveel stress heeft weggenomen bij je!

Linda, over navelstrengstompjes, bij Eli stonk je het huis uit, bij Aviva was het zo goed als geurloos. En ze zijn allebei gebadderd vanaf dag 2. Valt dus geen pijl op te trekken.
Ben je weer een beetje genezen van je val?

Huup, wat leuk die kroepoektraditie! hoe gaat het eigenlijk met de poep en haar voorkeurshouding?

Geweldig, die bv-verhalen! Ik heb 1x mijn schoonmoeder boven de tiet gehad “wat ligt ze lekker te drinken” toen heb ik maar gedaan of ze er niet was, en gister ging tinuviel eens goed kijken hoe dat er ook alweer uitzag een kleintje aan de borst. En iedereen vraagt ook hoe het voeden gaat. Dan kan je uiteraard volstaan met een “goed” en dan denken ze dat je bv geeft. Geen woord gelogen. (Ik geef wel bv, maar als ik fv had gegeven, had ik ook gewoon “goed” gezegd, en de mensen zelf hun ding laten denken. Niks mee te maken met hun gedachtes )

Trixie, fijn dat de fysio tevreden was! Heb je zelf het idee dat het beter gaat met de voorkeur?

Stiemie, echte zusterliefde! Hoe zijn de eerste hapjes gegaan? 1 hapje dus

Lily, wat klink je gelukkig!

Hier is het wonder geschied en zijn we bij mn moeder geweest! en vwb opvoeden, volgens mij is een chinees gezegde dat opvoeden voor het grootste deel jezelf opvoeden is en dat klopt ook wel. Als je van het begin jezelf aanwent om grenzen te stellen en tot op zekere hoogte uitleg daarvan te geven, ben je er zelf aan gewend tegen de tijd dat het kind het nodig heeft. Is voor jou dan makkelijker.
Ik denk trouwens dat Aviva voor bruine ogen gaat.
Nu website maar weer eens bijwerken
Davinia, wat klink je vrolijk Heerlijk! Blij ook dat het goed gaat met voeden en wat je zegt over wel of niet zeggen dat je bv geeft: I totally agree! Met de fles is toch ook prima?

Heb zéker het idee dat het beter gaat met zijn voorkeurshouding, hij kijkt nu supervaak naar rechts, of echt van rechts naar links en weer terug, echt top! Ben er erg blij mee, al weet ik dat het verleidelijk is om de aandacht nu te laten verslappen dus ik blijf er veel mee bezig. Och, niet zo moeilijk met zo'n lekker ding
3!
pi_78270417
Tof dat de voorkeurshouding lijkt af te nemen Incantrix Weer een zorg minder!
  zondag 21 februari 2010 @ 17:58:33 #111
95408 Incantrix
pi_78270582
quote:
Op zondag 21 februari 2010 17:52 schreef freecell het volgende:
Tof dat de voorkeurshouding lijkt af te nemen Incantrix Weer een zorg minder!
Zeker weten hoor Grappig hoe je zo opgelucht kunt zijn door iets waarvan je eerst vond dat je er niet al te zwaar aan moest tillen

En hoe is het nu bij jullie? Ik zat net even lurk-dingen in het kinderfototopic te doen en wat heb jij toch mooie mannen
3!
pi_78271224
Incantrix: wat een superschattig filmpje! Heb ook nog een babbelfilmpje online staan, zal eens even zoeken
En wat fijn dat zn voorkeurshouding minder lijkt te worden. Hier nog wel een voorkeurshouding, we proberen vanalles maar lijkt nog niet echt te werken.
edit: http://s127.photobucket.com/albums/p145/Meimeltje/?action=view¤t=MOV08553.flv

Davinia: lukt het je om de site bij te houden? Ik ga eens even een keertje spieken! Hier ook een site bijgehouden bij de 1e, maar de laatste post is nu van zn verjaardag 1 nov. Moet nog even motivatie krijgen om alles weer bij te gaan werken. Het is achteraf wel weer heel leuk om terug te lezen!
pi_78271341
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:29 schreef Incantrix het volgende:

Co_Ol, fijn dat jullie lekker thuis zijn! Gaat het allemaal goed?

Ja het gaat hier redelijk, S is redelijk van slag (hormonen) ze kan om alles wel janken

BV gaat goed na een paar dagen ploeteren het enige is dat ze last heeft van erge kloven .

Robin is lekker stil en heeft het goed naar haar zin .

Effect na voeding
pi_78271410
Ahh Robin, wat een mooi meisje ben je. Heerlijk frummeltje nog
pi_78271458
ah, wat lief, die handjes...
pi_78271678
quote:
Op zondag 21 februari 2010 17:58 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Zeker weten hoor Grappig hoe je zo opgelucht kunt zijn door iets waarvan je eerst vond dat je er niet al te zwaar aan moest tillen

En hoe is het nu bij jullie? Ik zat net even lurk-dingen in het kinderfototopic te doen en wat heb jij toch mooie mannen
Ja, hier prima, kraamzorgloos sinds vanmiddag En nu een heel klein manneke met héle grote krampjes
pi_78271680
quote:
Op zondag 21 februari 2010 18:19 schreef Meimeltje het volgende:
Davinia: lukt het je om de site bij te houden? Ik ga eens even een keertje spieken! Hier ook een site bijgehouden bij de 1e, maar de laatste post is nu van zn verjaardag 1 nov. Moet nog even motivatie krijgen om alles weer bij te gaan werken. Het is achteraf wel weer heel leuk om terug te lezen!
Mijn vriend heeft per ongeluk gisteren onze site gewist Ik plaats daar al 2,5 jaar bijna dagelijks foto's
  zondag 21 februari 2010 @ 18:40:13 #118
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78271780
Aawww Robin
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zondag 21 februari 2010 @ 19:07:37 #119
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78272589
hellow ik ben dr ook weer. ff een paar dagen niet zoveel online. Probeer wat leuke dingen doen irl om even een beetje tot mezelf te komen en dat doet me echt even goed.
Gisteren met moeder en zus op stap geweest en vanmiddag lekker chocoladefondue gedaan met een paar vriendinnen...
en nog steeds moe; dus morgen proberen veel te slapen.

en aaaaah wat is Robin een schatje!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78272898
Co_Ol welkom, en wat een schatje is Robin!!

Weer bijgelezen, maar teveel om overal op te reageren. Ik las in ieder geval hele gelukkige berichtjes van Lily en Davinia, leuk!
En Incantrix, zijn de krampjes van Stef al wat afgenomen?

Hier vanmiddag een smelt-moment! Isa lacht al een aantal weken als je met haar speelt of naar haar lacht, maar vanmiddag zat ze bij mijn vriend op schoot op de bank, ik ging er naast zitten, ze keek me aan en toverde direct een hele grote glimlach op haar mond! Gewoon omdat ze mij zag! Smelt!
Ze kan trouwens ook al lachen met lach-geluidjes! *Nog meer smelt!
pi_78273103
Hallo,

ik geloof dat ik sinds kort in dit topic thuis hoor.
Moet zeggen dat ik nog maar weinig online ben, we zijn nog een beetje alles op de rails aan het zetten.
Gisteren de laatste dag van de kraamzorg gehad en vandaag meteen als gezin in bed doorgebracht

Lucas ligt nu op mijn schoot uit te buiken van zijn voeding
pi_78273332
quote:
Op zondag 21 februari 2010 18:36 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft per ongeluk gisteren onze site gewist Ik plaats daar al 2,5 jaar bijna dagelijks foto's
Ohhh wat vreselijk balen zeg!
pi_78273820
BJ: jummie chocofondue! Lekker met aarbei! Ik ben nu geboortesoesjes aan het maken voor op t werk, ook met choco in de weer dus

DJRandall: lekker aan het genieten van jullie mannetje dus

Nieuwe User: Isa ook al zo heerlijk aan het lachen
pi_78275292
quote:
Op zondag 21 februari 2010 19:32 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ohhh wat vreselijk balen zeg!
Nou ja hebben we een goed excuus om weer een nieuwe leuke site te maken. De foto's en filmpjes hebben we gelukkig nog wel allemaal dat scheelt.

BJ klinkt als een heerlijk weekend!
pi_78283291
FF spammen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door DJRandall op 21-02-2010 23:01:07 ]
pi_78283413
Ohhh kijk nou Lucas Wat een schatje met die haartjes!
pi_78283679
Ook ik kom me hier melden met Hannah (15-02-2010)

Ze is inmiddels bijna een week oud en het is best zwaar geweest. Veel problemen met het drinken aan de borst en daardoor ook flink afgevallen. Gelukkig gaat het met bijvoeding en kolven nu beter en is madam weer wat aan het aankomen. Krampjes en een omgekeerd slaap/waakritme icm met het voeden en kolven en daarnaast een herstellende mamma (ws buikgriep gehad) zijn een zeeeer frusterende combi. Kraamtranen zijn er dan ook veelvuldig geweest.
Maar we zijn zo vlieft op ons mupje

pi_78283738
Octo: Hannah is
pi_78284095
quote:
Op zondag 21 februari 2010 22:53 schreef DJRandall het volgende:
Octo: Hannah is
Wat heb jij een mooi jongetje gebakken

Uithuwelijken?
pi_78284910
Octo en DJRandall, leuk dat jullie nu ook hier zijn, welkom!
En wat een mooie kinders hebben jullie zeg.

Octo, klinkt als een heftige week. Hopelijk kunnen jullie nu alsnog vliegend uit de startblokken.
DJR, hoe gaat het bij jullie? Al een beetje gewend aan je mannetje?
pi_78288074
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:00 schreef octopussy het volgende:
Wat heb jij een mooi jongetje gebakken

Uithuwelijken?
Nice!
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:15 schreef Lijnloos het volgende:
Octo en DJRandall, leuk dat jullie nu ook hier zijn, welkom!
En wat een mooie kinders hebben jullie zeg.

Octo, klinkt als een heftige week. Hopelijk kunnen jullie nu alsnog vliegend uit de startblokken.
DJR, hoe gaat het bij jullie? Al een beetje gewend aan je mannetje?
Tja, waar zal ik beginnen.....Heftige bevalling, die niet ging zoals ik gehoopt had. Ik merk dat ik erg veel moeite heb met het feit dat ik onder narcose een keizersnede heb gehad. Daarnaast denken ze dat ik Pfeiffer heb en gaat mijn herstel wat langzaam. De borstvoeding wil ook niet erg lukken. Aanleggen kan ik niet verdragen, dus nu ben ik aan het kolven. 3 maal daags is momenteel het max dat ik kan kolven, maar de productie blijft ook erg achter. Sinds twee dagen overgestapt van vingervoeden naar flesvoeden. Geeft ons wel wat meer rust.

MAAR, ons manneke is echt een droppie
  maandag 22 februari 2010 @ 03:33:56 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78292157
Octopus en djr, wat jammer dat het qua voeding niet helemaal gaat zoals jullie zouden willen. Maar het is belangrijk dat je ook aan je eigen gezondheid denkt! Dus laat het niet ten koste vanbjezlf gaan.

Lijkt mij idd wel heel erg wat hè hebt meegemaakt djr, succes meemt het geven van een plekje.
  maandag 22 februari 2010 @ 03:35:19 #133
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78292163
Stiemie, wat erg van je site. Waren het alleen foto's of ook teksten/blogs?
Kun je het niet bij de provider terugvragen?

Mij lukt het ook niet om beide sites netjes bij te houden helaas.
  maandag 22 februari 2010 @ 03:37:12 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78292177
Dat is ook prachtig hè nieuwe user. Geniet van alke glimlach!
pi_78292181
[14.gif]
  maandag 22 februari 2010 @ 03:40:31 #136
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78292191
Bj, heb je al wat knopen door kunnen hakken?

Hallo chen !?
pi_78292522
DJR dat is ook niet niks zeg zoals je bevalling gegaan is. En dan nu ook nog ziekte van Pfeiffer. Alsof je in het begin nog niet moe genoeg bent... Veel sterkte met het verwerken en hopelijk gaat het binnenkort lukken met de borstvoeding! Denk je wel goed om jezelf?
quote:
Op maandag 22 februari 2010 03:35 schreef amaranta het volgende:
Stiemie, wat erg van je site. Waren het alleen foto's of ook teksten/blogs?
Kun je het niet bij de provider terugvragen?

Mij lukt het ook niet om beide sites netjes bij te houden helaas.
Gelukkig alleen foto's Amaranta. Maar meestal had ik er wel wat bijstaan van bv "eerste fruithapje" of een ander speciaal moment. Binnenkort dus maar weer opbouwen met de fotoboeken ernaast voor de info.
Schrijf jij wel blogs? En hebben je kinderen allebei een eigen site? Bij ons hebben ze allebei een url zoals www.voornaamachternaam.nl en die verwijzen naar dezelfde site.
pi_78292555
welkom, octopussy en DJRandall met jullie schattige babies

en goedemorgen trouwens

Hier is de vakantie weer voorbij, bweh..
Ik ben niet de enige die moet wennen aan vroeg opstaan want de jongens slapen nog (even alleen genieten met een kop koffie voordat ik ze wakker ga maken).
De voeding van Leah kwam goed uit. Ze heeft van 6.00 tot 6.30 gedronken en slaapt nu weer dus heb ik mijn handen vrij voor andere zaken.

tot later
  maandag 22 februari 2010 @ 06:55:58 #139
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78292562
morning:

@Octo: wat een mooie meid is Hannah zeg! en klinkt inderdaad als een heftige eerste week.. heel herkenbaar. Ik hoop dat het allemaal snel wat makkelijker gaat en je lekker kan genieten van de rest van je kraamperiode. Nogmaals gefeliciteerd!

@DJRandall; ahhhhh ook al zo'n mooierd! ook jij van harte welkom! en ook veel succes met het herstellen na je keizersnede.. das ook niet niets hoor.

@Amaranta; wat lief dat je ernaar vraagt. Ik ga het kolven wat afbouwen, dus ik kolf nu 4-5 keer per dag. Tnt is mijn productie nog niet eens gedaald door minder te gaan kolven; dus ik zie vanzelf wanneer Evie aan de KV moet. Maar ik ga het kolven dus geleidelijk aan minderen, zodat ik in elk geval wat meer rust heb. (en als ik dan nog voldoende produceer is het mooi meegenomen; zo niet, dan gaat Evie aan de KV).

Evie heeft net dr fles weer op. lag gister een uurtje eerder op bed; dus nu ook iets eerder wakker; maar nog steeds best netjes; 23:30 tot 6 uur.... Ik teken ervoor als ze dat zou blijven doen hoor.

en ik heb idd een fijn weekend gehad. Vriendlief is vandaag ook nog vrij. Dus ik ga straks het bed weer in en ga nog wat uurtjes slaap pakken nu het vandaag nog kan. (en vriendlief doet de volgende fles)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 22 februari 2010 @ 07:28:57 #140
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78292640
zo, en we zijn weer op.
Vannacht slecht geslapen, ik dus. Na het voeden hoorde ik een geluid alsof Fabian naar adem snakte. Dus ik ga kijken, lag hij weer in zn eigen kots. Dus even bedje beetje in orde gemaakt. Gelukkig waren zn kleren nog droog.
Vervoglens dus niet meer kunnen slapen omdat ik bang was dat hij zou gaan stikken. Wat niet is natuurlijjk. En toen ik uiteindelijk sliep, was het tegen 7en en was Eva wakker.
Dus hier zit ik met een sloot koffie.

STiemie, beide kindjs hebben hun eigen blog ja. Die van Eva hield ik plichtsgetrouw bij, tot enkele maanden geleden. En die van Fabian looop ik hopeloos achter. En dan heb ik hetzelfde blog ook nog eens in het spaans, voor de familie.

Ah, ik hoor fabian over de babyfoon. Etenstijd.

En straks naar de mondterroriste, ik bedoel, hygieniste, en de tandarts. Zul je zien dat het net gelijk valt met een voeding. Nouja, dan moet meneerje maar even huilen bij opa toto mama terug is hoor.

Succes met afbouwen BJ.

Goedemorgen Lily, lekker weer naar school de kinderen. Pak straks nog een uurtje slaap anders.
  maandag 22 februari 2010 @ 07:52:11 #141
95408 Incantrix
pi_78292738
Goodmornings! Alles goed hier?

Octo en DJRandall, welkom hier! Vervelend dat jullie beiden een zware start hebben gehad, maar ik hoop voor jullie dat het snel beter zal gaan en dat jullie wel ook genieten

Hannah en Lucas, jullie ook welkom hier.. Wat zijn jullie mooi! Wat een lieffies

Co_Ol, Robin is echt om op te vreten Schattige foto!

BJ, wat knap dat je ervoor kiest het nu wat meer op z'n beloop te laten. Meis, je hebt het zó goed gedaan, petje af hoor!

Free, ik reageer hier even op je post in het bankje want daar gaat het altijd zo hard Maarrehm, ik hoop dat je Chardonnay lekker was en thnx, nu voel ik me iets minder ontaardde moeder Super dat het verders ook lekker gaat, al hoop ik dat die krampjes snel het huis weer verlaten hoor!

NieuweUser, Stef's krampjes zijn gelukkig weer afgenomen tot een paar momenten per dag, dat is een stuk beter te hanteten. Helaas nog niet weg dus, maar ik heb goede hoop dat het niet lang meer zal duren

Amaranta, het lukt mij al amper teh innernets bij te houden met één kindje, laat staan met twee! Vind het al heel wat dat je het probeert En ieks! Eng met dat overgeven! Die angst die jij omschrijft grijpt mij ook met regelmaat naar de strot, zeker na wat Ssserpente schreef. Engengeng!

Lily, ik kan me zo voorstellen dat dat ene rustmomentje in de ochtend héél fijn is, hopelijk heb je genoten

Na een paar dagen een beetje een raar ritme zit Stef nu weer op zijn vertrouwde voedingsschema. Best fijn, want de komende dagen moeten er allemaal dingen. Morgen gaat Stef voor het eerst wennen bij het KDV en vandaag en overmorgen gaat hij een uurtje of 2 bij oma spelen omdat ik naar de fysio moet en op ziekenbezoek ga. Druk weekje zo..

Ow, en Meimeltje, ik ga zo jouw filmpje nog even kijken achter de pc
3!
  maandag 22 februari 2010 @ 08:12:42 #142
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78292845
Ik had dat verhaal van Ssserpente even gemist, wat eng. Ja daar schrik ik wel van. Nu geeft Fabian niet zoveel over, maar het zou je maar gebeuren zeg. Maar vannacht hoorde ik dus een piepje en toen ik ging kijken lag hij inderdaad met zn gezicht opzij erin. En het is al vaker gebeurd, dat ik hem dus uit zn eigen braak moet halen.
Hij slaapt dus op zn buik, maar nu wil ik dat patroon dus helemaal gaan doorbreken denk. Maar als ik hem op zn rug leg dan slaapt hij dus niet....

Druk weekje heb je voor de boek Inca, fijn dat Stef dan in een lekker ritme zit.

Nog even over nee en niet mogen. Eva zegt nog niet zoveel, dus ook geen nee. Maar het is vooral lastig voor haar. Bijvoorbeeld als ze een koekje wil. Ze kan niet zeggen welke ze wil, dus dan krijg ik een Nee als ik de verkeerde pak.
En laatst heb ik heel haar kast aan kleren laten zien, en bij elk kleding stuk zei ze nee, maar het was meer een spel. En uiteindelijk trok ze toch gewoonaan wat ik voor haar gepakt had.
Verder is ze wel super uit aan het proberen, maar ze luistert meestal wel als ik de gene ben die nee zegt. Ze gaat dan wel enorm dramaqueenerig huilen met een pruillipje. Maar dat is haar probleem.
Ik vind het alleen lastig als ze stout doet als ik met Fabian bezig ben. Kan moeilijk met hem aan mn borst achter dr aan banjeren
.
  maandag 22 februari 2010 @ 08:29:47 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78292981
Oscar had gisteren (ik hoop althans dat het over is vandaag en daar lijkt het wel op) een soort van buikgriepje.
Eerst al volledig ondergepoept wakker geworden om half 6, toen met de fles net voor hij op was de hele handel er weer uit gegooid. Maagje tot rust laten komen, uurtje later een wat kleinere fles gegeven, die leek erin te blijven, zijn bedje in maar toen hij daar een uurtje later wakker werd bleek dat hij ook dat er helemaal uit gegooid had, hebben we helemaal niet gemerkt, het zat helemaal in zijn ogen en alles.
Verder de hele dag maar kleine flesjes aangeboden en dat ging op een golfje na wel goed verder alleen op het allerlaatst toen hij om 9 uur wakker werd voor nog een flesje bleek dat hij de voeding daarvoor er zo ongeveer in melkvorm via de onderkant uitgegooid had.
Ik heb hem nog nooit zo vaak op 1 dag verschoond, evenals het bedje.
Ik roep nog eens wat over rompertjes 2 dagen achter elkaar aan hebben.
Maar goed, hij was zelf verder wel vrolijk en niet echt ziek ofzo.

*nu eens zoeken gaat naar het verhaal van Ssserpente...
Wat een triest verhaal zeg... brrrr...
  maandag 22 februari 2010 @ 08:33:49 #144
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78293016
Zielig he, als het zelfs in het oogje zit. Dat is bij Fabian dan ook. Hij is dan écht verdrietig.
  maandag 22 februari 2010 @ 08:51:47 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78293202
Echt heel sneu idd.
pi_78293343
Fijn dat Stef weer in zijn vertrouwde voedingschema zit, Incantrix

En jeetje, BE...wat een gedoe met het spugen van Oscar Stom vaak heh, dat je aan hen dan niet eens veel merkt (kwa ziek zijn)

en welk verhaal van Ssserpente? Ik vind niks...
  maandag 22 februari 2010 @ 09:18:33 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_78293545
Linda, ik ben bang dat een bezoekje deze week er niet in zit, bang dat ik jullie aansteek met een fikse buikgriep. Heb echter wel een zomerhoedje om te passen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78293695
huu, Oscar, dat is ook niet lekker...
  maandag 22 februari 2010 @ 09:54:07 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78294183
De 2 flessen van vanochtend zitten er wel nog in, dus het lijkt zo'n 24u ding geweest te zijn!
*afklopt*
pi_78294497
Zit op mn werk en ben het hele weekend niet op FOK geweest, dus ben compleet niet op de hoogte van alles hier..... zal straks proberen bij te lezen in mn pauze. Wel zie ik hele mooie kleine baby's

Jamie heeft besloten dat slapen overdag voor mietjes is. Had hem zaterdag mee met boodschappen in de draagdoek en zondag mee naar ikea in de doek. Hij heeft zn ogen uitgekeken. In de ikea begon hij te mekkeren dus ik snel naar het restaurant om hem de fles te geven en zn fles was nog te warm dus mn lief snel koelen onder het stromende water. Maar dat ging meneer niet snel genoeg, dus krijsen daar in t restaurant, alle mensen naar ons kijken. Dus ik zeg "ja ik knijp hem "Iedereen snel weer de ander kant op kijken. Halverwege is hij toch even in slaap gevallen in de doek, zn hoofd hing helemaal achterover. na 10 minuten kon hij er weer de hele dag tegen. Thuis heeft hij zn nieuwe speelkleed ondekt, hij had al snel door als hij op de kikker schopte dan maakt dat herrie en een lol dat hij had. Verder belachlijk veel spuitluiers en kwijl.... dus komen er dan toch tandjes?
pi_78294598
Mogge!

Oscar, hopelijk houd je vandaag alles lekker binnen!

Ik kan ook geen verhaal van Ssserpente vinden Maar heb ook nog niet heel goed gezocht.

DJRandall en Octopussy, wat een mooie kindjes En zo klein nog!

Isabeau deed allemaal rare dingen dit weekend. Zaterdag ging ze zomaar ineens omrollen en gisteren greep ze zomaar haar voetjes vast Maar echt zomaar vand e ene op de andere dag.. ik blijf me daarover verbazen..hoe dat gaat met baby's.

Gisteren wilden lief en ik met Isabeau gaan wandelen in het bos. Eerst een uur gereden naar dat f*cking bos… Isabeau in de doek en lopen maar. We zijn nog geen tien minuten onderweg, is ze het ineens zat. Krijsen! Ze was ook niet te kalmeren. En dan allemaal van die blikken van de andere boswandelaars, alsof ik haar onder de doek zat te knijpen ofzo… We zijn maar weer teruggelopen naar de auto. We reden weg en meteen was ze stil. Missie geslaagd zal ze wel gedacht hebben.
pi_78294722
Haha Martine, zitten we tegelijk te typen over blikken van mensen en knijpen onder de doek
pi_78294780
O, Sorbo dat komt me zo bekend voor! Krijsen en ontroostbaar zijn in de doek en dan eruit halen en dan met de tranen nog in de ogen een grote glimlach opzetten. Rare kinderen hebben we toch. En wat knap dat ze rolt en haar voeten pakt. Hier is rollen nog steeds verspilde energie. Wat we ook doen, hij vindt altijd wel een manier om toch niet te hoeven rollen en wel alles te zien. Voeten zijn wel interessant, dat wel.

Be, ik hoop dat het een 24-uurs actie was en dat het manneke nou weer boven jan is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 22 februari 2010 @ 10:25:24 #154
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78294879
Dat verhaal van serpente staat in het vorige toic.
Een meisjevan het kdv is overleden nadat ze wss gestikt was in haar braak.
pi_78295012
DJRandall en Octopussy welkom! Wat een mooie nieuwe baby's!

Incantrix, wat fijn dat de krampjes van Stef wat afnemen!

Ik moest vanmorgen nog denken aan dat verhaal van Serpente toen ik Isa weer in bedje had gelegd en haar rare geluidjes hoorde maken.. bah!

BJ, dat klinkt inderdaad als een fijn weekend! Lekker! Hopelijk heb je weer wat nieuwe energie opgedaan.

Isa slaapt de laatste dagen wat onrustig. Ze wordt al vrij snel weer wakker en is dan ontzettend aan het drukken en aan het kreunen (dit doet ze altijd al wel veel, maar nu lijkt het wel wat meer te zijn, of ze heeft er meer last van). Daardoor trekt ze haar beentjes op, en moet ze soms wat spugen. Om in slaap te komen wil ze dan graag een speentje, maar die slaat ze er steeds weer uit omdat ze volgens mij wat jeuk heeft in haar gezicht vanwege wat babypukkeltjes die nu minder worden. Als ik haar er dan uithaal en op schoot leg wordt ze na een tijdje rustig en valt ze weer in slaap, dan kan ik haar weer wegleggen. Overdag is dat natuurlijk niet zo erg, maar 's nachts wat minder.
pi_78295150
Martine en Sorbo, allebei aan het knijpen!

Wat leuk dat Isabeau ineens allemaal nieuwe dingen kan Sorbo!
pi_78295228
Ik moet zo met Lars naar het cb, hij moet zijn 4 maandsprikjes nog hebben.
Ben ook benieuwd hoeveel hij gegroeid is.
En maar es advies inwinnen over bijvoeding bij allergische kindjes......
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78295417
Karin, succes! En de vier maanden prikjes waren hier ook pas vorige week.
Nog een paar dagen en mijn manneke is al weer 5 maanden. Hij is de laatste tijd van de enorme buikspieroefeningen. Koppie omhoog, beentjes omhoog en dan proberen overeind te komen. Lukt niet natuurlijk. En op schoot zit ie steeds vaker los. Gaat hard zo.
pi_78295446
Goeiemorgen allen!

Amarante en BE, wat naar dat Oscar en Fabian zo spugen/overgeven... lijkt me best eng eigenlijk, zeker na dat verhaal van Ssserpente. Maar goed, je moet er ook niet aan blijven denken want anders slaap je helemaal niet meer.

Sorbo en Martine lekker aan het knijpen onder de draagdoek! Gezellig joh, kinderen

Karin, succes met Lars z'n prikjes!

NieuweUser lastig dat Isa zo moeilijk slaapt de laatste dagen. Minke heeft ook zo'n periode gehad dat ze inderdaad steeds haar speen uitmepte en het dan op een brullen zette. Gelukkig heeft ze sinds een paar dagen haar handen helemaal ontdekt om op te sabbelen. Soms nog wel eens een kreetje, maar dan gaan de handen weer in de mond en is het weer goed (zo grappig om te zien en horen ook trouwens, soppert!)

Hihi Driekus weigert te rollen... kleine boef!

Hier weer een prima nacht gehad, kennelijk vind Minke het wel prima om lekker tot een uur of 6/7 te slapen. Daarna flesje erin en weer verder tukken... klein slaapmonstertje. Nu ligt ze lekker in de box (die kennelijk toch best leuk kan zijn) om zich heen te kijken en te babbelen. Op de buik vind ze nog steeds helemaal niks, dan is het gillen. Nou ja, dan wachten we gewoon nog even met rollen Haar nek traint ze wel op andere momenten. Morgen cb en prikjes, ben benieuwd hoeveel ze nu weegt want volgens mij moeten we ook met voeding een stapje omhoog, maar dat zou pas bij de 5 kg mogen en vorige keer (4 weken geleden) was ze precies 4 kg....
pi_78295585
quote:
Op maandag 22 februari 2010 09:54 schreef Brighteyes het volgende:
De 2 flessen van vanochtend zitten er wel nog in, dus het lijkt zo'n 24u ding geweest te zijn!
*afklopt*
Gelukkig, hopelijk was het maar een kort iets, het klonk wel heel erg zielig en eventjes heftig, arm ding!

Fijn dat het weer lekker gaat met Stef Incantrix!

Hahaha die Isabeau,kleine dramaqueen

Hier ook een druk weekje, morgen even naar het werk showen met de kleine man, woensdag naar een vriendin even bijkletsen en die wou hem ook nog even weer bewonderen,zaterdag de Utrechtmeet en zondag naar een opening van een winkel.

Ik moet volgende week alweer aan het werk, mn laatste vrije weekje, jammer hoor ik had best nog wat maandjes lekker 24 u van Wolf willen genieten en beetje luieren haha.
Maar mn rooster is fijn, werk in de zorg en werk blokjes achter elkaar waardoor ik 1x 6 dagen en 1x 8 dagen achter elkaar vrij ben in de maand! (nog wel meer vrij natuurlijk hoor)
Ik ga voor 22 uur p/w terugkomen, ben benieuwd hoe dat gaat zijn, ik denk dat ik het wel goed gekozen heb qua verdeling prive/werk
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_78295677
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:44 schreef Lijnloos het volgende:

Hier weer een prima nacht gehad, kennelijk vind Minke het wel prima om lekker tot een uur of 6/7 te slapen.Daarna flesje erin en weer verder tukken... klein slaapmonstertje. Nu ligt ze lekker in de box (die kennelijk toch best leuk kan zijn) om zich heen te kijken en te babbelen. Op de buik vind ze nog steeds helemaal niks, dan is het gillen. Nou ja, dan wachten we gewoon nog even met rollen Haar nek traint ze wel op andere momenten. Morgen cb en prikjes, ben benieuwd hoeveel ze nu weegt want volgens mij moeten we ook met voeding een stapje omhoog, maar dat zou pas bij de 5 kg mogen en vorige keer (4 weken geleden) was ze precies 4 kg....
Hier ook, heerlijk he echt wel boffen met zo'n makkelijk kind Hier trouwens ook een babytje dat heel boos wordt op de buik, gewoon frustratie volgens mij
En qua voeding, ik zou gewoon geven wat Minke zelf aangeeft, ze stoppen echt wel als ze zelf genoeg hebben, en als ze juist wat minder wil dan ''op de verpakking qua gewicht'' staat, is dat ook totaal geen probleem.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 22 februari 2010 @ 10:55:07 #162
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78295751
hoi djrandall en octo! welkom hier met jullie mooie kinders!
DJR, pfoe jij hebt nogal wat te verwerken nu zeg! je weet wel dat je met 3x kolven op een dag j productie nooit op stoom krijgt? dat moet minstens iedere 3 uur, dus 8x per dag. maar ja, als het niet gaat, gaat het niet, en dan krijgt je kindje zometeen volledig fv. jij moet ook herstellen.

oscar aan de buikgriep, wat sneu! (hoe gaat dat dan als hij zijn helmpje onderkotst? kan je die gewoon afspoelen?)

in het bvtopic kreeg ik geen antwoord, maar hoe zit dat ook alweer met oefenen met de fles? dat moet dagelijks toch? en dan eenhele voeding, of is 30cc voldoende? dan hoef ik namelijk niet iedere dag te kolven, maar kan ik een opbrengst in 2x opsplitsen, scheelt weer.
pi_78295888
Even geen tijd gehad om verder bij te lezen want er is hier een beetje storm in huis geloof ik Maar wanneer begin je nou ookalweer met pap? Kan me er echt niks meer van hereinneren hoe we dat bij Linde deden...

*rent weer verder *
  maandag 22 februari 2010 @ 10:59:07 #164
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78295893
aargh, er was nog meer!

ja dames, jullie mogen je kinders niet knijpen in de doek! die doek is sowieso kindermishandeling, want eenbaby heeft personal space nodig

poppejans alweer aan het werk! dat gaat hard!

isabeau aan de rol!

stiemie, je kan vanaf 4 mnd pap maken met rijstebloem, anders vanaf 6 mnd

aviva vindt haar handen maar irritant, geloof ik. die dingen hangen in de weg als je eens lekker het truitje van je moeder wil bestuderen, en als er per ongeluk een vinger in de mond komt, geeft het niet eens melk!
hopelijk gaat ze binnenkort wel de voordelen van handen en vingers zien, anders krijgen we er nog een kluif aan
pi_78296172
Isabeau, groeisprongetje gehad. Leuk al die veranderingen!

Lijnloos: echt heerlijk zulke nachten zeg!! * Duimt dat het hier ook snel zal gaan gebeuren *

Poppejans: jeetje volgende week alweer aan het werk, wat is dat snel gegaan he. Lekker dat je wel veel vrij bent achter elkaar! Alhoewel ik nu ook wel weer blij ben met mn regelmatige diensten (werk ook in de zorg).

Octo: welkom hier met je mooie meisje

Ik ga Dyon zo op mn werk showen. Was er nog niet van gekomen, kwam steeds wat tussen maar vandaag hebben ze vergadering en is iedereen op kantoor (normaal zijn we bijna de hele dag op pad ).
Hij ligt alleen net op bed...
pi_78296493
Lijnloos, ik heb me nooit zoveel aangetrokken van het cb. Als Driekus meer honger had, dan kreeg ie meer. En zelfs als ik niet precies wist hoeveel ie woog. Wat je ook nog kan doen is gewoon met en zonder minke op de weegschaal gaan staan, dan heb je ook een indicatie.
pi_78298125
Hihi, goeie tip mefke, maar we hebben geen weegschaal in huis
ik heb net gewoon ook al een wat grotere fles gegeven en die ging gewoon schoon op en zonder huilen nadien.... Denk dat het tijd is om op te gaan hogen!
pi_78298397
Lijnloos, als ze dan wel tevreden is.... dan zou ik inderdaad ook meer gaan geven.

Isabeau al weer een sprongetje gehad. Het lijkt er op dat Jamie hem ook net gehad heeft, al heb ik er weinig van gemerkt. Ineens is hij een stuk wijzer lijkt wel. Hij heeft door als hij met zn rammelaar zwaait dat hij dan wel bij de beesten van zn mobiel kan. Dus krijgen nu vaak een optater, en een lol dat hij dan heeft. Jamie de holigan
pi_78298820
Knijpen mag niet
pi_78298822
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik moet zo met Lars naar het cb, hij moet zijn 4 maandsprikjes nog hebben.
Ben ook benieuwd hoeveel hij gegroeid is.
En maar es advies inwinnen over bijvoeding bij allergische kindjes......
Bijvoeding is het liefst pas vanaf 6 maanden en dan per soort een aantal dagen achter elkaar proberen om te kijken of er op gereageerd wordt.

Sorbootje wat knap van je meisje dat ze al kan omrollen en der voetjes kan pakken. Soms kunnen ze in ene iets van de een op andere dag. En stiekem knijpen mag natuurlijk niet

Arme Oscar aan het spugen en diarree. Hopelijk is het gauw weer over.

Octo en DJ wat een prachtige kindjes. Cool jij hebt ook een mooi meisje!
pi_78298827
Dan is Minke waarschijnlijk toe aan een grotere fles inderdaad. Hoeveel krijgt ze nu Lijnloos?
pi_78298868
Wat leuk zijn die plotselinge ontwikkelingen hè?
En hoewel ik groeien geweldig vind, zou ik stiekem Florian nog wel een maandje of 3 zó willen houden als hij nu is
pi_78299422
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:25 schreef freecell het volgende:
Wat leuk zijn die plotselinge ontwikkelingen hè?
En hoewel ik groeien geweldig vind, zou ik stiekem Florian nog wel een maandje of 3 zó willen houden als hij nu is
Kan ik me helemaal voorstellen hoor. Ik kijk af en toe naar Jamie.... en dan denk ik waar is mijn baby gebleven, het is nu al zo'n persoontje.
pi_78299727
Freecell, ik snap je helemaal hoor. Dat kleine spul is ook zo leuk en lief maar ik vind het ook weer leuk als ze iets meer reageren op hun omgeving. Dijon volgt ons wel en probeert af en toe een kreet er uit te gooien en een lachje maar ligt nog het liefst bij mij op de borst te slapen.
pi_78299818
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:24 schreef NieuweUser het volgende:
Dan is Minke waarschijnlijk toe aan een grotere fles inderdaad. Hoeveel krijgt ze nu Lijnloos?
ja dat denk ik ook... Ze krijgt nu 5x150/5 maar dan gaan we dus naar 5x 180/6! Hoop alleen wel dat het ritme redelijk gelijk blijft en dat ze dan niet inene 5 uur tussen de flesjes houd want dan komen we niet meer uit op een dag...
pi_78300011
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:54 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

ja dat denk ik ook... Ze krijgt nu 5x150/5 maar dan gaan we dus naar 5x 180/6! Hoop alleen wel dat het ritme redelijk gelijk blijft en dat ze dan niet inene 5 uur tussen de flesjes houd want dan komen we niet meer uit op een dag...
Isa woog vorige week 4300 gram en zat op 6 x 120/4. Ze dronk alle flessen leeg de afgelopen week en daarom adviseerde het cb om er 10cc water bij te doen. Sinds het weekend zit ze dus op 6 x 130/4 en die gaan ook bijna allemaal leeg, soms laat ze nog een bodempje over. Als je naar haar gewicht kijkt, is dat eigenlijk best veel!
  maandag 22 februari 2010 @ 13:01:40 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78300149

Te vroeg gejuicht.
Net al een keer schone kleren moeten doen en wat ik nu hoor uit de box klinkt ook niet best... dat houdt zo'n luier nooit!
*schone kleren pakken gaat... Aggos, arm kind, zie het buikje helemaal opspannen steeds... Ik wacht wel even tot hij klaar is voor ik de ramen kan gaan zemen.
pi_78300163
quote:
Op maandag 22 februari 2010 09:18 schreef Troel het volgende:
Linda, ik ben bang dat een bezoekje deze week er niet in zit, bang dat ik jullie aansteek met een fikse buikgriep. Heb echter wel een zomerhoedje om te passen.
oh bah...maar ik ga pas 4maart (dacht ik) terug, dus misschien ben je tegen die tijd weer een beetje beter
Enne, hoedje

dames, we hebben de reis overleefd, zijn gister nog uit eten geweest en Lotte was erg moe van alle indrukke, maar is superlief geweest. Vandaag is echter een beetje een zeurdagje, das dan weer jammer.

iemand een goede tip voor een babyfoon die niet op wifi stoort? Ik zie alleen maar dingen van rond de 90¤

Echt bijgelezen ben ik niet, maar een welkom voor octo en DJ. Wat een prachtige kindjes hebben jullie zeg
Lotte!
Noah!
  maandag 22 februari 2010 @ 13:03:19 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78300218
Wat kletsen jullie veel!
Even snel nog op Davinia antwoorden, hij had toevallig steeds zijn helmpje niet op toen het gebeurde, maar ja, die kan je gewoon afspoelen. Daarna nog even napoetsen met 70% alcohol en goed laten drogen (kind en helm) voor je hem weer op zet...
pi_78300363
Arme Oscar

Hier een heel tevreden gozertje aan de borst
pi_78300443
Hier is het nu trouwens steeds borst, in 5 minuten drinken met enorme slokken. Loslaten, boeren, kokhalzen, mnodje terug geven en als een blok in slaap vallen....
Das toch niet goed in zo weinig tijd?
  maandag 22 februari 2010 @ 13:19:05 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78300898
Dat gaat wel heel hard naar binnen dan free... Maar vergeet niet, het is nog een klein urretje he... die hebben een maagje zo groot als een eierdopje. 't Is niet meer dat jongetje van ruim 1 dat nog drinkt.

Hier viel het mee, het was nog binnen de lijntjes! Arm schaap...
pi_78301087
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:58 schreef NieuweUser het volgende:

[..]

Isa woog vorige week 4300 gram en zat op 6 x 120/4. Ze dronk alle flessen leeg de afgelopen week en daarom adviseerde het cb om er 10cc water bij te doen. Sinds het weekend zit ze dus op 6 x 130/4 en die gaan ook bijna allemaal leeg, soms laat ze nog een bodempje over. Als je naar haar gewicht kijkt, is dat eigenlijk best veel!
Nou ik wil liever neit extra water erbij geven omdat het dan weer spugen wordt... dus doe ik het liever per hele mix zeg maar... Maar ik zie het wel morgen bij het cb, als ze de 5 kg voorbij is dan is het helemaal prima en tot die tijd ga ik gewoon es proberen met 180/6 x 5... zien hoe dat vandaag uitpakt. Ben wel heeeeeel benieuwd hoe groot ze nu is (zowel in lengte als gewicht). Ik heb de laatste dagen steeds meer kleertjes waarvan ik denk dat ze misschien nog veels te groot zijn waarvan blijkt dat het nog net kan als ze eenmaal aan zijn. Gelukkig nog op tijd dus.
  maandag 22 februari 2010 @ 13:35:20 #184
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78301521
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:01 schreef Brighteyes het volgende:

Te vroeg gejuicht.
Net al een keer schone kleren moeten doen en wat ik nu hoor uit de box klinkt ook niet best... dat houdt zo'n luier nooit!
*schone kleren pakken gaat... Aggos, arm kind, zie het buikje helemaal opspannen steeds... Ik wacht wel even tot hij klaar is voor ik de ramen kan gaan zemen.
Heeft hij tegen het raam gespuugd dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_78301589
Jemig wat gaan jullie snel!

Wat sneu al die spugende kindjes

Rienk heeft al 5 dagen niet gepoept. Heb net de HA gebeld of ik wat lactulose kan gebruiken oid, want hij heeft er zichtbaar last van.
Het komt vast omdat hij nu 's avonds een fles kv krijgt.. Vannacht sliep hij van 23:30 tot 06:00
En gister echt luxe Om 01:00 sliep hij (en wij ook, want zaterdag blijven we altijd op he ) toen kwam hij om 04:30 toen kon ik hem om 05:00 terug leggen, toen kwam hij om 08:30 weer en toen kon ik hem weer terug leggen tot 11:00!

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 22-02-2010 14:13:18 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_78302109
oeh wat gaat het hard hier
BE arme Oscar, nouja hopelijk heeft het lekker opgelucht

wij zijn ook weer goedgekeurd op het cb Amélietje doet het fantastisch volgens de cb-mevrouw en wij zijn een leuk stel. Aaaahw ik wist niet dat we daar ook op gekeurd werden

ze begint met gewicht een pietsje af te buigen op de cb-curve maar op de bv-curve loopt ze nog steeds op haar eigen lijn. Volgens de arts moest ik alle curves maar negeren verder, het ging prima. Rapley kent ze, vond ze prima allemaal, ook gecombineerd met af en toe een prakje. En ze was verbaasd dat Amélie's scheefheid van t koppie zo énorm was bijgetrokken wel nog n plat achterhoofd maar dat was ons bekend trekt ook nog bij.
Houden zo, [berrystevens] vooral zo doorgaan [/berrystevens] en volgende maand terugkomen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78302345
Fijn huup!
  maandag 22 februari 2010 @ 13:59:04 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78302445
prachtige curve huup
pi_78302503
Mooi lijntje zo

En wat leuk dat alles gewoon goed was

Hier kwam nanmorgen de wvpk binnen voor de CB intake. Normaal belt ze van te voren, maar nu kwam ze gewoon aanlopen, want ze kwam hier toch langs, of het uitkwam. Nou, ja hoor, prima

Maar die was het helemaal eens met dat we hem op z'n zij leggen en dat hij al een speentje heeft enzo. Was ik ook verbaasd over
pi_78302620
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:00 schreef freecell het volgende:

Maar die was het helemaal eens met dat we hem op z'n zij leggen en dat hij al een speentje heeft enzo. Was ik ook verbaasd over
Waarom zou dat niet mogen dan?
pi_78302758
Huup wat een mooie curves van Amelie zeg

BE, wat naar dat Oscar nog steeds niet helemaal lekker is. Wel prettig dat de luier het deze keer gehouden heeft Soms kan het hier ook knetteren dat je je afvraagt hoe ver die dingen meerekken....

Free, dat valt weer mee dan, hier is dat ook echt een no-no maar gelukkig vind Minke der rug ook lekker liggen.
pi_78303199
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:03 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nou, speentje met bv wordt niet aangeraden voordat ze iig een dag of 10 oud zijn toch? Maar het was hier zo goed op gang en het kostte me letterlijk m'n pink-vel En toen heeft de kraam ze voor me uitgekookt. (de speentjes, niet mijn pink)

En slapen moet officieel op de rug. Maar Florian vindt dat niet tof en ik ook niet. Kind heeft net 9 maanden opgerold gezeten in mij en op je rug is zo'n verplicht-gestrekte houding. Op de zij kan je lekker opkrullen.
De wvk was het volledig met me eens
pi_78303336
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:03 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Mijn zusje zei iets over nieuwe richtlijnen mbt wiegedood. Ze moeten nu op de rug ipv zij begreep ik van haar intake gesprek met het CB. Wij leggen al onze kinderen op hun zij, en na elke voeding van zij wisselen. En wbt speentjes zijn ze niet zo happig op ivm tepel-speen verwarring. Ook hier hebben al onze kinderen een dag na de geboorte al een speen gekregen en gaat prima, geen verwarring hier. Wil natuurlijk niet zeggen dat andere babies daar ook zo makkelijk mee zijn.
pi_78303511
oh en ik wilde Octo en DjRandall nog welkom heten in dit topic. Wat hebben jullie een mooie kinders gebakken zeg wat een plaatjes!

Thanks, die curves volgen een mooi lijntje zo ik ben zelf verbaasd dat het zo'n mooie constante lijn is! Hoewel hij dus op het cb wel een klein beetje afbuigt nu bij gewicht maar goed. Wat een wonder is het toch, en dat ze dat helemaal zelf regelen, dat eten en groeien enzo /emo
Ik maak me wel een heel klein beetje zorgen om haar koppie. Haar hoofdomtrek is nauwelijks toegenomen en zit nu ineens van op de gemiddelde lijn naar onder de eerste lijn zeg maar als jullie me volgen. Volgens de arts was het niet erg en kon het geen kwaad, ze heeft even goed alle fontanellen en naden bepoteld en het was allemaal nog open. Maar ik merk dat ik echt accuut weer in de echo-stress stand schiet nu haar hoofdje weer klein blijkt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 22 februari 2010 @ 14:29:26 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78303671
Mijn kind slaapt op zn buik, dat zal dan wel helemaal uit den boze zijn.
Maar ja, het is of dat of wakker. En speentje heeft hij ook vanaf week 1.
pi_78303823
ah ok

Rienk wilde voorheen geen speen en hij maait zo met zn armen dat we hem inbakeren. En dus moet hij wel op zn rugje. Maar overdag ligt ie opgefrommeld op zn buik
  maandag 22 februari 2010 @ 14:37:57 #197
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78304005
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:32 schreef Vlindur het volgende:
ah ok

Rienk wilde voorheen geen speen en hij maait zo met zn armen dat we hem inbakeren. En dus moet hij wel op zn rugje. Maar overdag ligt ie opgefrommeld op zn buik
Wat gebruik je voor het inbakeren? Ik heb zo'n puckababy gekocht maar dat gaat em niet worden ben ik bang.
Ik wil hem namelijk ook op zn rug laten slapen.
Ik ga nu dus, omdat hij op zn buik ligt, elke nacht heel vaak controleren. En ik slaap eigenlijk liever.
pi_78304148
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat gebruik je voor het inbakeren? Ik heb zo'n puckababy gekocht maar dat gaat em niet worden ben ik bang.
Ik wil hem namelijk ook op zn rug laten slapen.
Ik ga nu dus, omdat hij op zn buik ligt, elke nacht heel vaak controleren. En ik slaap eigenlijk liever.
Ik heb een swaddle-me

daarmee zitten zn armpjes stijf naast zn lichaam. (Zn benen laten we los)
Dat is het enige wat werkte, Ik probeer nu soms de puckababy van XXXKarinXXX, maar hij maait er nog steeds in. Maar het gaat wel al wat beter

Rienk slaapt overdag op zn buik en 's nachts ingebakerd. Zn buik vind hij veel fijner idd
pi_78304326
Mooie curve Huup!!

Bij ons cb doen ze ook wel moeilijk over liggen op de zij/buik. Ik leg Isa overdag weleens op haar zij in de kinderwagenbak, ik ben er dan toch bij. Ze heeft namelijk een voorkeur naar rechts, en zo kan ik haar ook op de andere kant leggen.
  maandag 22 februari 2010 @ 14:52:00 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78304549
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:41 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik heb een swaddle-me

daarmee zitten zn armpjes stijf naast zn lichaam. (Zn benen laten we los)
Dat is het enige wat werkte, Ik probeer nu soms de puckababy van XXXKarinXXX, maar hij maait er nog steeds in. Maar het gaat wel al wat beter

Rienk slaapt overdag op zn buik en 's nachts ingebakerd. Zn buik vind hij veel fijner idd
Oscar heeft ook in de Swaddle me gelegen tot hij kon omrollen.
  maandag 22 februari 2010 @ 14:53:31 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78304627
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:24 schreef huuphuup het volgende:
oh en ik wilde Octo en DjRandall nog welkom heten in dit topic. Wat hebben jullie een mooie kinders gebakken zeg wat een plaatjes!

Thanks, die curves volgen een mooi lijntje zo ik ben zelf verbaasd dat het zo'n mooie constante lijn is! Hoewel hij dus op het cb wel een klein beetje afbuigt nu bij gewicht maar goed. Wat een wonder is het toch, en dat ze dat helemaal zelf regelen, dat eten en groeien enzo /emo
Ik maak me wel een heel klein beetje zorgen om haar koppie. Haar hoofdomtrek is nauwelijks toegenomen en zit nu ineens van op de gemiddelde lijn naar onder de eerste lijn zeg maar als jullie me volgen. Volgens de arts was het niet erg en kon het geen kwaad, ze heeft even goed alle fontanellen en naden bepoteld en het was allemaal nog open. Maar ik merk dat ik echt accuut weer in de echo-stress stand schiet nu haar hoofdje weer klein blijkt.
Je zou evt. nog even een afspraak kunnen maken met je huisarts zo dat die nog eens even die naden goed voelt en beoordeelt.
Bij Oscar kon de revalidatie-arts het niet goed voelen en toen mochten we voor de zekerheid een rontgenfoto laten maken.
Naar hoor, dat koppie bezorgd jullie maar een berg zorgen. Fijn dat ze het verder wel goed doet!

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 22-02-2010 18:15:42 ]
  maandag 22 februari 2010 @ 14:53:57 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78304650
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:35 schreef amaranta het volgende:

[..]

Heeft hij tegen het raam gespuugd dan?
SPOILER
Ik was meer bang voor de onderkant.

Hij werd net wakker, huilen, ontroostbaar: HONGER!!!
Ik heb hem dus nog maar een half flesje gegeven, want met zo'n hoge omloopsnelheid is het geen wonder dat hij honger heeft.
pi_78304830
Ik heb een leuk filmpje van Isa, die in de box naar haar mobile ligt te kijken! Ik zet hem hieronder even neer, haal hem zo weer weg maar vind hem zo leuk!!

Edit: en weer weg!

[ Bericht 23% gewijzigd door NieuweUser op 23-02-2010 05:52:22 ]
pi_78304956
Vlindur, je hebt de enige echte Fokpucka he! Fuente-Vicky-XXXKarinXXX-Vlindur
hihi

Sneu dat Oscar last van zijn buikje heeft! Knuffel hem maar lekker.

Lars doet het zo goed! Hij ontwikkelt zich in razend tempo, doet dingen die helemaal nog niet hoeven.
Hij woog 7400 gram bij 68,5 cm
Allemaal prima.
Voor de bijvoeding gaan we naar een dietiste, het leek de wvk een heel goed idee om het heel voorzichtig en langzaam te gaan opbouwen, ivm met zijn allergie. Ze heeft ook nog even naar zijn huidje gekeken, en hij is ook al wat exceemachtige plekjes aan het ontwikkelen.
En BOOS toen hij zijn prikken kreeg! En daarna....sjonge, kwaaie!
Nu ligt ie lekker te knorren.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')