abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78202955
Nu het toch over wassen enzo gaat, Lars heeft hele droge plekjes op zijn huidje. Vooral op zijn bovenbenen en zijn buikje en zijn wangetjes. Het is niet rood oid, het voelt alleen als schuurpapier. Wat smeer ik daarop?
Ik heb nu Neutral babycreme, maar dat helpt niet.
Vaseline vink niet handig
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78202985
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:49 schreef freecell het volgende:
Mijn idee: baby's maak je schoon als ze vies zijn of als schoonmaken lang geleden is is blijkbaar niet logisch?
Haha, mijn idee!

Ik vind het badderen trouwens nog steeds niks aan. Volgens mij ben ik er vaak al binnen 5 minuten klaar mee. Wat erna komt vind ik veel leuker... scheetgeluiden maken op z'n buikje, z'n lijfje masseren met olie, z'n hoofdje insmeren met creme, liedjes zingen, het rompertje expres halverwege z'n gezicht laten zitten omdat we dat allebei dolkomisch vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78202988
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:52 schreef Stiemie het volgende:
Claudia hier wordt in de haast van 'we moeten nu echt weg want anders zijn we na 9.30 bij de kinderopvang en dan moeten we tot 10.15 uur wachten tot we weer bij groep mogen, maar waar zijn Linde's schoenen nou en waar is de luiertas' ook nogal eens het washandje vergeten Ach na een opvangdag gaan ze toch altijd allebei in bad (mits Esmee daar langer dan een uur heeft geslapen overdag wat vandaag dus niet het geval was en daarom is ze thuis meteen in slaap gevallen...)

Oh en die schone kleren schieten er voor Esmee 's morgens ook nog wel eens bij-in. Nou ja ze ruikt nog steeds lekker hoor
Houd je dat echt schoon dan? Lotte laat tijdens het drinken altijd de helft er aan de zijkant weer uitlopen, dus die stinkt 's avonds naar zure melk
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:55:56 #204
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78203016
ow en Meimel en Claudia bedankt voor de lieve woorden en het begrip...
en ik herken vooral het gevoel van een soort van falen en het moeilijk vinden om straks mensen te vertellen dat ik geen BV meer geef.... maar dat zit meer tussen de oren denk ik. En ik moet er ook eigenlijk niets van aantrekken. Evie krijgt uiteindelijk ruim 3 tot 3,5 maand BV waar ik dan ook echt keihard mijn best voor heb gedaan. Ik denk dat ik idd ga proberen af te bouwen; ik ben maar vast wat gaan lezen en ik ga vanaf nu elke week een voeding minder afkolven. (tenminste op die manier ga ik het proberen en dan maar kijken hoe het gaat)

@Huup; ik weet dat jij het niet verkeerd bedoelde.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78203017
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:54 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nu het toch over wassen enzo gaat, Lars heeft hele droge plekjes op zijn huidje. Vooral op zijn bovenbenen en zijn buikje en zijn wangetjes. Het is niet rood oid, het voelt alleen als schuurpapier. Wat smeer ik daarop?
Olijfolie
Lotte!
Noah!
pi_78203018
Keshet wat fijn dat de natuur dat helemaal zelf kan regelen en je meisje geen operatie hoeft te ondergaan en gelukkig blijft er nog een groot deel van haar voetje bespaard en zal ze er wel mee kunnen leren lopen

Claudia wat fijn dat de overstap naar kv zo goed bevalt en wat een super dag! Dat de overstap emotioneel zo zwaar viel kan ook komen door de hormonen die dan wegvallen he

Xenia wat rot dat je meisje alweer ziek is Nu maar hopen dat ze er niet zoveel last van heeft als de vorige keren. Wat ontzettend schattig dat ze haar duimpje laat zien! Dat moet ik Niels ook leren (conditioneren? Als je je duim opsteekt krijg je de borst )

Als je eerst vaseline op/in het naveltje smeert kun je het vuil er na een tijdje inweken zo af-/uithalen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_78203075
Karin, wij hebben weleda creme gebruikt, werkte erg goed!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:57:07 #208
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78203083
Hier gaat Alexa ook vaak alleen in bad als ze van het KDV terugkomt stinkend naar kwijl en kots of als ze heeft gescheten met een hoofdletter P.

Oh ja, en soms om tijd te rekken voor het laatste flesje
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_78203106
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, mijn idee!

Ik vind het badderen trouwens nog steeds niks aan. Volgens mij ben ik er vaak al binnen 5 minuten klaar mee. Wat erna komt vind ik veel leuker... scheetgeluiden maken op z'n buikje, z'n lijfje masseren met olie, z'n hoofdje insmeren met creme, liedjes zingen, het rompertje expres halverwege z'n gezicht laten zitten omdat we dat allebei dolkomisch vinden.
haha idd! Ik stel het ook zo lang mogelijk uit Ik vind het zo'n gedoe. Maar inmasseren is

Slaap lekker!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_78203108
Kijk, das nou eens een goede tip, thnx Twinkly!

en heb je ergens een mogelijkheid om iets met je lief te gaan doen? Hier was dat een echte omslag. En het hebben van een enigzins seksleven ook
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:58:41 #211
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78203160
Karin, ik gebruik eigenlijk overal Sudo voor
Alexa en Seth zijn lief
pi_78203445
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:58 schreef Takkembah het volgende:
Karin, ik gebruik eigenlijk overal Sudo voor
dan krijg ik een soort casper het spookje (als ik het ook op zijn wangen ga smeren)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78203782
Sudocreme op het gezicht is volgens mij ook niet goed. Ik dacht dat het daardoor juist droger kon worden? Een vettende creme lijkt me beter.
pi_78203871
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:55 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Olijfolie
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:13:48 #215
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_78204015
Keshet, ik lees mee en duim voor jullie en wens jullie het aller-, allerbeste

BJ, ik lees altijd wel wat je schrijft en heb er ook nooit echt veel op te zeggen maar 1 ding wel. Volgens mij mag je je handjes dichtknijpen met die vent van je. Lijkt me een wereldgozer
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_78204101
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:55 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Houd je dat echt schoon dan? Lotte laat tijdens het drinken altijd de helft er aan de zijkant weer uitlopen, dus die stinkt 's avonds naar zure melk
Ja hoor als alles netjes in haar luier blijft wel. Ik heb een keurig kind (Door de jbpm en ed maagzuurmedicijnen komt er echt amper wat omhoog na de fles en tijdens het drinken knoeit ze niet echt)
pi_78204139
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:10 schreef Linda2205 het volgende:

Olijfolie

Of dat (nooit uitgeprobeerd, maar klinkt goed )
pi_78204188
Dat navelstompje rook ik eerst ook niet hoor! Mijn kraam zei van "dat stinkt joh! moet je eens ruiken!" waarop ik met mn stomme kop zo op dat stompje afdook het stonk inderdaad

Naveltje maak ik verder eigenlijk niet schoon als in, ik kom er eigenlijk nooit aan. En ik zie er ook niets vies aan verder ofzo dus het zal wel.
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat valt er eigenlijk schoon te maken aan het naveltje? Ik voelde me pas ookal zo suf toen Huup postte dat ze Amélie natuurijk wel elke dag even met een washandje schoonmaakte. Dat doe ik vaak niet eens. Ik maak alleen zijn oogjes elke dag schoon omdat die nog steeds vaak vies zijn. Hij gaat ongeveer eens in de drie dagen in bad. En hij krijgt elke dag schone kleren aan. Hmpf.
hahaha
nouja, dat is eigenlijk stiekem vaker snel een billendoekje dan een washandje en het komt vooral omdat mn kraam, moeder en schoonmoeder er zo op hamerden dat niet wassen = vies. "wel zo fris voor de baby" dat ik bij mezelf dacht van hmm.. volgens mij vindt de baby 'hoe minder fuss hoe beter' maar goed. Als ik het vergeet, even "wassen" dan voel ik me wel halverwege de dag altijd schuldig
Keerzijde dan, Amélie krijgt echt niet elke dag verse kleren aan wel iedere dag een schone romper, omdat ik dat inmiddels als een soort ondergoed zie. (hoewel het ook wel eens voorkomt dat ze twee keer dezelfde romper aanheeft), maar shirtjes, als ze schoon zijn dan zie ik geen reden om het gelijk in de was te gooien. Dan gaat het ofwel nog een keer aan, ofwel gaat het terug de kast in.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik geen spuger heb en ze poept(e) ook nauwelijks dus sja.

Dat verandert wel een beetje nu ze vast voedsel krijgt trouwens. Ze maakt meer vies nu en dan gaat het dus wel in de was.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78204234
BJ: laat je door niemand beinvloeden. Doe wat je eigen gevoel je zegt, ookal is een keus maken niet makkelijk.
pi_78204307
oh en zo leuk. Mn lief is nu kroepoek aan het bakken morgen komt er visite. Lief's omaatje maakt altijd kroepoek voor visite. Heel Veel Kroepoek en hij denkt echt met hele warme gevoelens terug aan toen hij klein was en bij oma kroepoek ging eten.
Echter, oma is nu 80 en de kans is klein dat Amélie en eventuele broertjes/zusjes oma nog echt mee zullen maken. Dus hebben we besloten om onze eigen kroepoektraditie te maken ik vind het leuk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78204340
Ik was van plan vroeg naar bed te gaan, maar 1 post hier werd geloof ik wat meer hihi.

Nou hopelijk tot snel weer!
pi_78204389
quote:
Ik smeer op Wolfs droge gezicht 2/3x daags uit een tube Balneum creme,werkt hier goed maar moet wel blijven smeren
Het is vettig maar trekt wel in (niet zoals Vaseline waarvan ze zo'n glimhoofd blijven houden)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_78204412
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:19 schreef huuphuup het volgende:
oh en zo leuk. Mn lief is nu kroepoek aan het bakken morgen komt er visite. Lief's omaatje maakt altijd kroepoek voor visite. Heel Veel Kroepoek en hij denkt echt met hele warme gevoelens terug aan toen hij klein was en bij oma kroepoek ging eten.
Echter, oma is nu 80 en de kans is klein dat Amélie en eventuele broertjes/zusjes oma nog echt mee zullen maken. Dus hebben we besloten om onze eigen kroepoektraditie te maken ik vind het leuk.
Klinkt erg
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:22:00 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78204426
Hier juist wel eens 2 dagen dezelfde romper aan omdat ik dat gefrut zo veel gedoe vindt zeg maar.
En elke dag wassen schiet er ook wel eens bij in. UIteraard wel handjes en gezichtje en billetjes fris met doekjes, maar echt een washandje dus ook niet elke dag.

Nu met die helm staat er in de boekjes dat we elke dag zijn haartjes moeten wassen... Dus ik: Hij gaat niet eens elke dag in bad... te veel gedoe.
Vanavond is hij om 18 uur gaan slapen en om 20 niet wakker geworden voor een fles, en dan ga ik hem niet wakker maken om te badderen hoor.
Hij wordt nu net wakker voor een fles. En dan eens kijken hoe lang hij door slaapt vannacht.
Hij lijkt zelf meer en meer op 4 flessen uit te komen, terwijl hij niet eens echt grotere flessen hoeft dan en bijvoeding vindt hij nog niks... Nou ja goed, ik kan het er moeilijk in gaan proppen, melk of ander voedsel, hij zal het zelf wel weten.
pi_78204433
Jum zelfgemaakte kroepoek is zo lekker!!! Leuk om die traditie voort te zetten Huup
Ik krijg nu zo'n trek...had ik eigenlijk al, maar ik probeer me de hele avond al in te houden. Naja naar bed gaan helpt wel om niet meer aan iets lekkers te denken.
pi_78204557
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:22 schreef Brighteyes het volgende:
Hier juist wel eens 2 dagen dezelfde romper aan omdat ik dat gefrut zo veel gedoe vindt zeg maar.
En elke dag wassen schiet er ook wel eens bij in. UIteraard wel handjes en gezichtje en billetjes fris met doekjes, maar echt een washandje dus ook niet elke dag.

Nu met die helm staat er in de boekjes dat we elke dag zijn haartjes moeten wassen... Dus ik: Hij gaat niet eens elke dag in bad... te veel gedoe.
echt?
ik had juist verwacht dat je aangeraden zou worden om wat spaarzamer te zijn met het hoofdje vochtig maken ofzo. moet je het echt wassen met zeep of is een washandje erover ook voldoende om eventueel zweet weg te halen? Ik kan me voorstellen dat je het teveel gedoe vindt.

(en ik heb natuurlijk 876 rompers hè, die moeten wel gebruikt worden kuch )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78204562
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:18 schreef Meimeltje het volgende:
BJ: laat je door niemand beinvloeden. Doe wat je eigen gevoel je zegt, ookal is een keus maken niet makkelijk.
Echt iedereen die ik tegenkom vraagt eerst aan me hoe het met me gaat, en daarna of ik nog borstvoeding geef. Het houdt mensen klaarblijkelijk erg bezig.

Als ik vertel dat ik aan het afbouwen ben, dan krijg ik vaak goedbedoeld advies over hoe ik toch nog door kan gaan met de borstvoeding. Ik word er een beetje moe van om elke keer weer het hele verhaal uit te leggen en dus vermijd ik het onderwerp maar. Ik zeg nu meestal zoiets als: 'Hij krijg flesvoeding en dat gaat ontzettend goed.' Als ik niet de indruk wek dat ik zelf moeite heb gehad met het stoppen met de borstvoeding dan krijg ik ook geen advies waar ik niet op zit te wachten.
pi_78204575
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:22 schreef Brighteyes het volgende:

Oh hier ook vaak genoeg hoor, als de romper nog schoon is, waarom niet?!
Zweten doen ze nog niet echt, en er zit een luier onder dus ergens vies van worden kan het bijna niet.
Ja, of ze moeten zichzelf onder poepen, dan is het wat ander natuurlijk

En in bad gaat hij dus maar 2x in de week, en dan met een dopje hele fijne apothekers babybadolie die ik bij de Action heb gevonden.
pi_78204681
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:19 schreef huuphuup het volgende:
Dus hebben we besloten om onze eigen kroepoektraditie te maken ik vind het leuk.
Ik vind het ook leuk!
pi_78204782
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Echt iedereen die ik tegenkom vraagt eerst aan me hoe het met me gaat, en daarna of ik nog borstvoeding geef. Het houdt mensen klaarblijkelijk erg bezig.

Als ik vertel dat ik aan het afbouwen ben, dan krijg ik vaak goedbedoeld advies over hoe ik toch nog door kan gaan met de borstvoeding. Ik word er een beetje moe van om elke keer weer het hele verhaal uit te leggen en dus vermijd ik het onderwerp maar. Ik zeg nu meestal zoiets als: 'Hij krijg flesvoeding en dat gaat ontzettend goed.' Als ik niet de indruk wek dat ik zelf moeite heb gehad met het stoppen met de borstvoeding dan krijg ik ook geen advies waar ik niet op zit te wachten.
Dit heb ik bij Kyllian ook moeten horen. Vandaar ook dat ik nu zo bang was om te gaan vertellen dat ik het niet zag zitten om verder te gaan met kolven. Had dus echt verwacht dan men me zou gana overhalen om toch nog verder te gaan. Stond zelf echt een beetje perplex dat ze juist helemaal achter mijn beslissing stonden
pi_78204836
Wat leuks huups, zo'n traditie
en hoe maak je kroepoek/

Claudia, ik weet niet hoe het in NL is, maar ik ervan hoe het hier gaat. Iedereen gaat er automatisch maar vanuit dat je bv geeft. Nou doe ik dat ook (en vind het alsnog irritant) maar hoe moet dat dan zijn als je fv geeft . Stomme mensen...bemoei je met je eigen tieten
Lotte!
Noah!
pi_78204875
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:29 schreef Linda2205 het volgende:
. Stomme mensen...bemoei je met je eigen tieten
pi_78204942
Poppejans: hier ook goede ervaring met Balneum. Wij hadden de olie voor in bad.

Zn huidje is nu weer normaal en dat had ik in het begin echt niet kunnen denken (hij is helemaal vervelt).

pi_78204976
Volgens mij is het nooit ''goed''
Je wordt erop aangesproken en krijgt een kruisverhoor als je meteen FV gaat geven, maar als je langere tijd BV geeft wordt dat ook weer als abnormaal gezien
pi_78204985
quote:
Wat leuks huups, zo'n traditie
en hoe maak je kroepoek/

Claudia, ik weet niet hoe het in NL is, maar ik ervan hoe het hier gaat. Iedereen gaat er automatisch maar vanuit dat je bv geeft. Nou doe ik dat ook (en vind het alsnog irritant) maar hoe moet dat dan zijn als je fv geeft . Stomme mensen...bemoei je met je eigen tieten
heerlijk!

hier gaat men er over het algemeen ook vanuit dat je bv geeft heb ik gemerkt. Ik word er altijd een beetje tegendraads van, waar bemoei je je mee.

Kroepoek frituur je.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78205107
Dijon heeft inderdaad een zeer gaaf huidje zeg!
Wolf is ook aan het vervellen geweest, vooral op/tussen zn handjes en vingers, heel gek om te zien.
Hij heeft nu gelukkig alleen nog maar last in zn gezicht van plekjes.
Ik moet vooral niks waar troep in zit gebruiken want dan is het weer helemaal mis. Neutral en Balneum werken hier het best
pi_78205271
Linda, ik nomineer je voor opmerking van het jaar Bemoei je met je eigen tieten
Zó waar ook. Stomme borstvoedingsmafia. Pfffrtttt.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_78205274
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:34 schreef Poppejans het volgende:
Dijon heeft inderdaad een zeer gaaf huidje zeg!
Wolf is ook aan het vervellen geweest, vooral op/tussen zn handjes en vingers, heel gek om te zien.
Hij heeft nu gelukkig alleen nog maar last in zn gezicht van plekjes.
Ik moet vooral niks waar troep in zit gebruiken want dan is het weer helemaal mis. Neutral en Balneum werken hier het best
Ik ben nu voorzichtig af en toe wat zwitsal aan het proberen, want het ruikt zo lekker

Ow en Dijon is van Faja, Dyon is van mij
pi_78205331
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:31 schreef huuphuup het volgende:

[..]

heerlijk!

hier gaat men er over het algemeen ook vanuit dat je bv geeft heb ik gemerkt. Ik word er altijd een beetje tegendraads van, waar bemoei je je mee.

Kroepoek frituur je.
ja, en verder? vast niet alleen fijngestampte garnalen

Nee, maar echt he, zelfs mn vieze pukkelige overbuurman (die het in zn botte harses haalde om tijdesn mn zwangerschap doodserieus te vragen offie met dr mocht trouwen als ze 18 was ) zei: ja en dan na de bevalling natuurlijk 6 maanden borstvoeding.. WTF?! Misschien wil ik dat niet, misschien kan ik het niet, misschien heb ik wel protheses en is de rest van mn leven verpest omdat hij zegt dat ik bv moet geven Zelfs wild-vreemden. Ik was op Ronny's werk (sauna) bij de opening en toen komt er een of andere vrouw naast me zitten, hele nette vrouw om te zien. "Ow, krijgt ze nu eten?" "Ja" "Ja, toch wel bv he? Mijn dochter heeft dat ook een jaar gedaan" "Ja, fijn. Maar bv ja" "Ow, goed hoor, ja, heel fijn. Mag ik kijken?" WTF, rot op...en vooral met zo'n tepelhoedje erop frutten, een hongerig kind op je schoot en dan zo draaien, frummelen en doen dat die vrouw dr neus niet in je decolleté kan steken...

Maar ik hou er over op, het zit nogal hoog geloof ik
Lotte!
Noah!
pi_78205344
quote:
Stomme mensen...bemoei je met je eigen tieten

oeps, manlief staat nog ingelogd... It's me, Aoraki
pi_78205352
Keshet, wat fijn dat je teigetje een operatie voorlopig bespaart blijft. Wat lijkt me dat een opluchting voor jullie. En echt respect voor jou en hoe je alles bij houdt, dat lukt mij niet eens en ik heb een gezond en vrolijk jochie.

BJ, alles is al gezegd eigenlijk. Doe wat jij denkt dat goed is, maar hou wel je eigen gezondheid en welzijn in de gaten.

En verder een dikke kus voor iedereen, ik ben een beetje babyhonger aan het inhalen. Het zijn rare tijden op het werk en dat houd ik alleen maar vol door constant mijn mannen in gedachten te houden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78205395
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:37 schreef innepin het volgende:
Linda, ik nomineer je voor opmerking van het jaar Bemoei je met je eigen tieten
Zó waar ook. Stomme borstvoedingsmafia. Pfffrtttt.
Bij deze is die award dus ingesteld?
Lotte!
Noah!
pi_78205452
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:38 schreef Mirickle het volgende:

[..]

oeps, manlief staat nog ingelogd... It's me, Aoraki
Ik wou net zeggen, speciaal voor die opmerking kom je naar OUD? Wat een eer

Maar hoi
Lotte!
Noah!
pi_78205692
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:24 schreef Poppejans het volgende:
En in bad gaat hij dus maar 2x in de week, en dan met een dopje hele fijne apothekers babybadolie die ik bij de Action heb gevonden.
Jaaah die hebben we hier ook. Net zo goed als Balneum maar veel goekoper! Geweldig spul.

Ik heb zelfs eens met een huilende Esmee in de rij bij de AH gestaan dat een wildvreemde vrouw aan me vroeg of ik bv gaf. Dacht ze dan soms dat ik tijdens het afrekenen even zou gaan voeden ofzo? Zo van kind uit de wagen, shirt omhoog en pinnen maar?
pi_78205758
Linda, bemoei je met je eigen tieten
En zoooo waar. IK persoonlijk werd niet vrolijk van bv en zelfs dat weet bijna niemand, ik hou het voor de buitenwereld maar op een slechte productie door de verkleining, dat is een goede 'smoes'. Belachelijk dat je daar een smoes voor moet hebben eigenlijk.
Echt, ik kan daar zo kwaad om worden, post partum hormonster award mag echt naar mij als je me laat gaan over dit onderwerp
pi_78205785
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:38 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

ja, en verder? vast niet alleen fijngestampte garnalen

Nee, maar echt he, zelfs mn vieze pukkelige overbuurman (die het in zn botte harses haalde om tijdesn mn zwangerschap doodserieus te vragen offie met dr mocht trouwen als ze 18 was ) zei: ja en dan na de bevalling natuurlijk 6 maanden borstvoeding.. WTF?! Misschien wil ik dat niet, misschien kan ik het niet, misschien heb ik wel protheses en is de rest van mn leven verpest omdat hij zegt dat ik bv moet geven Zelfs wild-vreemden. Ik was op Ronny's werk (sauna) bij de opening en toen komt er een of andere vrouw naast me zitten, hele nette vrouw om te zien. "Ow, krijgt ze nu eten?" "Ja" "Ja, toch wel bv he? Mijn dochter heeft dat ook een jaar gedaan" "Ja, fijn. Maar bv ja" "Ow, goed hoor, ja, heel fijn. Mag ik kijken?" WTF, rot op...en vooral met zo'n tepelhoedje erop frutten, een hongerig kind op je schoot en dan zo draaien, frummelen en doen dat die vrouw dr neus niet in je decolleté kan steken...

Maar ik hou er over op, het zit nogal hoog geloof ik
euh, wacht, ik heb foto's, kom maar naar de SC. T zijn gewoon zakjes spul hoor, en dan frituren

En over borstvoeding, ik vind het zo dubbel. Je doet het nooit goed. Want als je kind dan na 3 maanden nog niet doorslaapt dan ligt het vast aan de bv, is je kind ziek? bv. Heeft je kind zus of zo, bv is to blame.
Als je aangeeft geen borstvoeding te gaan geven kijkt men je aan alsof je iets heel ergs zegt, maar als je wel borstvoeding geeft dan is er ook het nodige commentaar. ("nu ga je zeker onderhand wel een keertje afbouwen?!" toen mn verlof bijna over was.)

Ik doe maar gewoon waar ik me prettig bij voel, en verder vermijd ik het onderwerp voeding een beetje. Ik bemoei me ook niet met de voeding van andere kindjes dus ik stel het altijd wel op prijs als men zich ook niet met mij bemoeit
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78205787
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:45 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Jaaah die hebben we hier ook. Net zo goed als Balneum maar veel goekoper! Geweldig spul.

Ik heb zelfs eens met een huilende Esmee in de rij bij de AH gestaan dat een wildvreemde vrouw aan me vroeg of ik bv gaf. Dacht ze dan soms dat ik tijdens het afrekenen even zou gaan voeden ofzo? Zo van kind uit de wagen, shirt omhoog en pinnen maar?
Zo liep er hier een vrouw door het gemeentehuis En niet het shirt netjes over het hoofdje van d'r kind en nog een hemdje eronder he? Nee hoor, gewoon blote buik, blote tiet, kind er aan en hup de gang door voor je gesprekje.

Dus beetje matig dat jij dat niet deed Stiemie, al was het maar om d'r reactie te pijlen
Lotte!
Noah!
pi_78205866
Ja maar dan had ik geen hand meer vrij om mijn bonuskaart te overhandigen Anders had ik het wel gedaan natuurlijk
pi_78205871
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:47 schreef huuphuup het volgende:

[..]

euh, wacht, ik heb foto's, kom maar naar de SC. T zijn gewoon zakjes spul hoor, en dan frituren

En over borstvoeding, ik vind het zo dubbel. Je doet het nooit goed. Want als je kind dan na 3 maanden nog niet doorslaapt dan ligt het vast aan de bv, is je kind ziek? bv. Heeft je kind zus of zo, bv is to blame.
Als je aangeeft geen borstvoeding te gaan geven kijkt men je aan alsof je iets heel ergs zegt, maar als je wel borstvoeding geeft dan is er ook het nodige commentaar. ("nu ga je zeker onderhand wel een keertje afbouwen?!" toen mn verlof bijna over was.)

Ik doe maar gewoon waar ik me prettig bij voel, en verder vermijd ik het onderwerp voeding een beetje. Ik bemoei me ook niet met de voeding van andere kindjes dus ik stel het altijd wel op prijs als men zich ook niet met mij bemoeit
Dat dus. Je MOET bv geven. Maar vanaf maand 2 krijg je de vraag hoe lang je door gaat
Lotte!
Noah!
pi_78205902
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:48 schreef Stiemie het volgende:
Ja maar dan had ik geen hand meer vrij om mijn bonuskaart te overhandigen Anders had ik het wel gedaan natuurlijk
En om je zegeltjes aan te pakken
Lotte!
Noah!
pi_78206113
dames, gewoon de zelfscanner bij de Appie hè Kan je gewoon doorgaan met voeden.
pi_78206226
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:52 schreef mefke79 het volgende:
dames, gewoon de zelfscanner bij de Appie hè Kan je gewoon doorgaan met voeden.
Deelt die wel zegeltjes uit dan? Anders doe ik liever fv, als het ten koste gaat van mn zegeltjes
Lotte!
Noah!
pi_78206265
Mefke die hebben ze hier helaas niet...

Ik begrijp gewoon echt niet waarom je zou willen weten of iemand anders die je totaal niet kent bv geeft en wat het voor toegevoegde waarde heeft om het te weten
pi_78206362
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:55 schreef Stiemie het volgende:
Mefke die hebben ze hier helaas niet...

Ik begrijp gewoon echt niet waarom je zou willen weten of iemand anders die je totaal niet kent bv geeft en wat het voor toegevoegde waarde heeft om het te weten
nou dat dus!
dat is mijn grootste verbazing

toen Amélie een maand of 2 was zaten we op een verjaardag bij de buren en iemand die ik echt nog nooit van mn leven gezien had begon gelijk te vragen hoe de bevalling ging, of ik geknipt of gescheurd was toevallig en ohja, ik gaf toch wel borstvoeding hè?
Ik snapte er niets van, het zou echt niet bij me opkomen om dat te doen bij een wildvreemde.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78206652
OMG Linda of ze mocht KIJKEN? Wtf.
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:46 schreef mefke79 het volgende:
Linda, bemoei je met je eigen tieten
En zoooo waar. IK persoonlijk werd niet vrolijk van bv en zelfs dat weet bijna niemand, ik hou het voor de buitenwereld maar op een slechte productie door de verkleining, dat is een goede 'smoes'. Belachelijk dat je daar een smoes voor moet hebben eigenlijk.
Echt, ik kan daar zo kwaad om worden, post partum hormonster award mag echt naar mij als je me laat gaan over dit onderwerp
Mja dat dus. Ik werd er ook doodongelukkig van, en nog ongelukkiger omdat ik me er schuldig over voelde. Smoesde er ook altijd wel een bv bij. Als ze dan 4x fles en 2x bv kreeg ofzo dan was het 'half om half' tegen de buitenwereld. Omdat je er op aangekeken wordt. Wat een bullshit eigenlijk. Meh. Raar bemoeierig volkje zijn we ook eigenlijk.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_78207403
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:02 schreef innepin het volgende:
OMG Linda of ze mocht KIJKEN? Wtf.
[..]

Mja dat dus. Ik werd er ook doodongelukkig van, en nog ongelukkiger omdat ik me er schuldig over voelde. Smoesde er ook altijd wel een bv bij. Als ze dan 4x fles en 2x bv kreeg ofzo dan was het 'half om half' tegen de buitenwereld. Omdat je er op aangekeken wordt. Wat een bullshit eigenlijk. Meh. Raar bemoeierig volkje zijn we ook eigenlijk.
jaja Bedoel, vriendin van mn moeder vroeg of ze eens mocht kijken met aanhappen. Die wilde altijd graag bv geven maar kon het niet door een verkleining. Nou, be my guest. Maar een wild vreemde in een restaurant vol met nog meer vreemden..

Enne...erg toch, dat je zo'n slecht gevoel aangepraat krijgt over het voeden van je kind, op welke manier dan ook Je kind laten verhongeren, dat is pas slecht. En miss. ben ik wel heel slecht bezig. Ik geef namelijk bv omdat ik lui ben en te gierig om te betalen voor iets wat ik zelf kan maken
Lotte!
Noah!
pi_78207612
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:15 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

jaja Bedoel, vriendin van mn moeder vroeg of ze eens mocht kijken met aanhappen. Die wilde altijd graag bv geven maar kon het niet door een verkleining. Nou, be my guest. Maar een wild vreemde in een restaurant vol met nog meer vreemden..

Enne...erg toch, dat je zo'n slecht gevoel aangepraat krijgt over het voeden van je kind, op welke manier dan ook Je kind laten verhongeren, dat is pas slecht. En miss. ben ik wel heel slecht bezig. Ik geef namelijk bv omdat ik lui ben en te gierig om te betalen voor iets wat ik zelf kan maken

nee hoor, das precies ook de reden dat ik bv geef. En ook de reden waarom ik aan Rapley doe. Weg van de minste moeite zeg maar. Nu hoef ik het niet te pureren na het koken of soms zelfs helemaal niet te koken. Lekker makkelijk en lekker goedkoop.

Als koken wel teveel moeite is (denk aan dat ik zelf een boutdag heb en een pizza wil) dan gooi ik wel een potje in de magnetron ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78207750
Daarom, alleen de gedachte aan iedere dag prutjes pureren en flesjes maken en dan onthouden hoeveel ze drinkt enzo.. maar eigenlijk zijn dat best wel bout redenen...

Ronny zegt net dattie bij me weggaat... hij vindt mn sokken niet mooi
Lotte!
Noah!
pi_78207763
Dames wat gaan we weer hard!

Minke krijgt schone kleren (zowel rompers als bovenkleding) als het vies is. Hier zijn dat meestal de shirtjes en soms ook rompers door wat vaker spugen... Ze gaat meestal om de dag of soms 2 in bad. Meestal met zemelenbad tegen droge huid. Maar nu met elke avond masseren is haar huid al wel vettig genoeg van de olie.

Oh dat voeden... Ik kan daar soms ook heel boos van worden en deels heeft dat ook mijn keuze voor flesvoeding bepaald. Ik kan er toch al niet tegen als je iets "moet" (zo wilde ik vroeger perse op voetbal omdat meisjes dat eigenlijk niet mochten... Dat soort dingen) Maar voor mezelf was er iets dat bv heel erg blokkeerde, kon en kan er mijn vinger niet opleggen maar na vele gesprekken met vk, man en familie de knoop door gehakt en gekozen voor fv en toen viel er een enorme last van mijn schouders waardoor ik wist dat ik voor mijn gevoel de juiste keuze had gemaakt. En als men er nu naar vraagt ga ik ook geen smoezen verzinnen of excuses bedenken, ik geef fv en Minke doet het hardstikke goed dus niet tegen me aan zeuren ik snap daarom ook niet zo goed waar mensen zich mee bemoeien, mijn kind = mijn keuze!

Oh keshet, wat een opluchting klinkt er in je (toch weer zo positieve) post. Fijn dat teigetje voorlopig geen zware operatie hoeft te ondergaan en dat haar lichaam ook dit zelf zou kunnen regelen. Dat scheelt weer een boel stress denk ik. Fijn ook dat ze zo positief zijn over haar hiel en hak en deels voetje. Ik hoop dat het goed gaat op deze manier! En wat goed dat ze zo groeit!

Zo, ik geloof dat ik zo wel de algemene onderwerpen van vandaag heb behandeld... Minke ligt net op 1 oor (of eigenlijk der achterhoofd) dus wij gaan nog ff tv kijken en dan lekker naar bedje toe!
pi_78208157
Hallo allemaal

Hier zijn we dan met de baby

Wat een scheet is het

[ Bericht 44% gewijzigd door Co_OL op 19-02-2010 23:37:23 ]
pi_78208677
Wat een mooierd Co_OL! Welkom! Hoe gaat het met jullie?
Lotte!
Noah!
pi_78208856
Wat een schatje, co_OL

Wat grappig trouwens die bv reacties van jullie omgeving..
Ik ervaar het juist andersom; in mijn omgeving geven de meeste moeders (op school enzo) juist fv en reageren juist lauw of raar als ik zeg dat ik bv geef (oh, nou...dat je daar nog zin in hebt enzo).
Je zou daardoor juist denken dat ik een uitstervend ras was (als ik niet beter wist van hier).
pi_78209030
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:38 schreef Linda2205 het volgende:
Wat een mooierd Co_OL! Welkom! Hoe gaat het met jullie?
Ja super, wel erg vermoeiend dat heen en weer rijden maar het is meer dan de moeite waard.

De vrouw is na de keizersnee er erg goed bij momenteel ze had het er over dat ze misschien zondag al weg mocht

Robin doet het aardig aan de borst het is ff wennen maar het gaat steeds een beetje beter

Ow en echt grappig vandaag me eerste luier verschoont en wat denk je? helemaal niet krijsen alleen op het laatst een beetje terwijl bij de verpleegsters ze de boel bij elkaar schreeuwt haha

Zo raar he ineens is alles ook zo gewoon
pi_78210984
Co_ol, welkom hier met Robin (en S. natuurlijk)!
fijn dat het zo goed gaat met zowel moeder als dochter, leuk ook dat ze dus kennelijk meteen op haar papa reageert!
pi_78219921
Gefeliciteerd Co_ol! Wat kijkt Robin al eigenwijs de wereld in voor zo'n klein mensje
pi_78219944
welkom Co-ol en Robin! wat fijn dat het zo goed gaat met Co-oL-vrouw en kleine meid! super om te horen!
en wat een mooie meid

Vind het wel fijn om jullie BV en excuses voor wel of niet BV geven te lezen. Ben dus niet de enige die er geestelijk wat problemen mee heeft dat iedereen zich ongevraagd schijnt te morgen bemoeien met de BV. Zo wordt mij ook elke keer gevraagd; waarom Evie niet aan de borst drinkt en of ze dat nog steeds niet kan en of ik het ook niet meer ga proberen.
en neej dat doe ik niet meer.. Mijn meisje raakt daar alleen maar gefrustreerd van en heeft daar geen goede ervaringen mee opgedaan na de geboorte. En dat knuffelen dat doen we sowiezo wel. (en huid op huidcontact krijgt ze ook ruim voldoende).
Maar het is toch eigenlijk erg dat je je moet gaan verdedigen voor zoiets???
net wat Linda zegt (en die opmerking is echt zooooo goed en zooo ontzettend waar) bemoei je met je eigen tieten!

en jeetje wildvreemden die zelfs even willen meekijken??? het moet niet gekker worden zeg!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78219953
Goedemorgen !
pi_78220238
Co_ol welkom!

Heerlijk om die verhalen hier te lezen De reacties toen ik zwanger was, maar nog wel meer dan 20 weken doorvoedde waren ook redelijk geniaal te noemen Sowieso de reacties toen ik boven een jaar nog voedde.

En bv is hier ook deels luiheid hoor Het gaat hier nu bijv. echt heel makkelijk. Florian ligt in de co-sleeper, wordt wakker om 4:00 's nachts, brul, arm uitsteken, trek, borst bloot, hap! en een kwartiertje later schuif ik hem weer terug (mits geen poepluier )

Ik moet er niet aan denken om mijn bed dan helemaal uit te moeten, naar beneden, naar de keuken, intussen brullend kind....
Ik ben gewoon gemakzuchtig
  zaterdag 20 februari 2010 @ 08:54:14 #269
35189 Troel
scherp en bot
pi_78220248
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind het wel een beetje sneu voor BJ dat die hele kolfdiscussie weer oplaait hier.
En Troel, dat jij eroverheen scrollt, prima, maar MOET je dat dan ook zeggen?
Scroll er overheen en zeg dan ook verder niks erover.

En hier wil ik toch nog even op reageren. Want sorry hoor, er was een discussie over gaande en in het kader van die discussie postte ik dat.
Daarnaast was volgens mij de uitkomst nou juist dat je moest posten waar je je mee bezig hield. Dus als BJ mag posten over het kolven, moet ik ook kunnen zeggen dat ik eroverheen scroll.

Ik krijg gewoon echt een nare smaak ik mijn mond van deze reactie, sorry. O wacht, dat moet ik natuurlijk ook niet zeggen en maar gewoon mijn mond houden en overheen scrollen, nou sorry, dat doe ik dus niet. Zo ben ik niet en zo zal ik ook nooit worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 20 februari 2010 @ 09:14:45 #270
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78220442
co_OL... wat een plaatje! Fijn dat het allemaal goed gaat! En je eerste luierervaring Er zullen er vast nog velen volgen

@Troel, toch ben ik van mening dat je je niet altijd aan je ondertitel(of onderschrift, hoe dat ook heet wat onder je nickname staat ) hoeft te houden. Zeker niet bij gevoelige onderwerpen. Natuurlijk mag je je mening geven, maar als je daarmee mensen mogelijk kwetst heeft het toch geen toevoegende waarde voor je zelf? Of voel je je echt beter/fijner na zo'n post?
pi_78220599
quote:

Over het algemeen is de reactie van mensen me erg meegevallen. Mijn moeder en schoonmoeder hebben maar kort borstvoeding gegeven en vinden het fantastisch dat ik het 3 maanden heb 'volgehouden', alsof het een straf was. Dat heb ik zelf gelukkig helemaal niet zo ervaren. Afijn, ze vonden het allemaal erg verstandig dat ik overgestapt was op flesvoeding. Mijn tantes aan vaderskant hebben lang borstvoeding gegeven en vonden het heel vanzelfsprekend dat ik dat ook deed en vertelden melacholisch over hun eigen ervaringen. Ook dat ging dus erg prettig. Ik denk dat het voeden veel vrouwen zo is bijgebleven (de worstelingen, het plezier) dat ze er daarom meteen naar vragen.

Juist als ik dus duidelijk maak dat ik het wel vervelend vind dat het zo gelopen is met de borstvoeding komt het goedbedoelde advies. Ik heb mezelf aan moeten leren om die twijfel niet te tonen. Als ik stellig vertel dat ik blij ben met hoe het nu gaat, dan houdt iedereen er meteen over op omdat ze zien dat ik er blij mee ben. Dat zou ik je dus nog als tip mee will geven, BJ, dat je bewust kiest aan wie je je 'kwetsbaarheid' toont.

Oh Meimeltje, wat een ongelooflijk mooi kind.
pi_78220629
@ Freecell, zo klinkt het goed die bv.
Bij mij ging het wel wat anders en dan heb ik nu sneller een flesje gemaakt dan bv geven haha.
Ieder zijn ding.
En thermoskan gekookt water mee naar boven scheelt ook

@ Bv/Fv, had ik het met de vpk in het zkh nog over toen ik zat te janken omdat het zo'n pijn deed en hij niet goed aanhapte, en hard etc. etc. dat ik het gevoel kreeg dat je raar werd aangekeken als je fv wilde geven, net of het een soort taboe is.
Dat vond zij ook en daar merkte ze onderling in het team ook veel verschillen over en verschillende meningen.
Vond het toch wel prettig om dat van haar te horen eigenlijk.
Las laatst in een kinderen of wij of zo'n kinderblad iig een anoniem verhaal van een vrouw die bv wilde geven maar wat niet lukte en over was gegaan op fv en ze durfde het niet te vertellen aan haar omgeving omdat die er heftig op zouden reageren dat ze, als ze visite had, zei dat ze boven ging voeden maar daar eigenlijk een flessenwarmer en fv etc. had staan en dan ff snel de fles ging geven, dat vind ik echt erg joh.
Ieder zijn ding en ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.

@ Verkleden, kleertjes vaak wel tegenwoordig iedere dag schon want hier is de verborgen reflux niet meer zo verborgen zeg maar.
Rompers laat ik vaak dagje langer aan, hij heeft er zo'n hekel aan om dingen over zijn hoofd te krijgen en de armpjes erdoor moeten, meer kids van jullie dat ook?

@ Droge plekjes, heb van kruidvat eigen merk olie spray gekocht, spray ik ook op zijn hoofd als die droog is en kan ook goed op het lichaam.

@ Huup, oei zelfgemaakte kroepoek is lekker, ooit eens op het werk gedaan.
Vlgs mij toen gewoon olie in een wok en we hadden kleurtjes kroepoek hehe.
pi_78220635
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:57 schreef huuphuup het volgende:

[..]

nou dat dus!
dat is mijn grootste verbazing

toen Amélie een maand of 2 was zaten we op een verjaardag bij de buren en iemand die ik echt nog nooit van mn leven gezien had begon gelijk te vragen hoe de bevalling ging, of ik geknipt of gescheurd was toevallig
Ik wou dat iemand dat eens aan mij vroeg, want dan kan ik tenminste mijn bevallingsverhaal kwijt. Ik heb niemand de ranzige details kunnen vertellen.
pi_78220637
c0_oL wat een mooi meisje!!!

Ohh Huup dat is zo leuk en lekker, zelf ploek ploek maken! Wij deden het vroeger ook vaak. Heb je die gekleurde?

hihi Linda en Huup ik bedacht me dat ook, ik zou helemaal gek worden van het bijhouden van de hoeveelheden en tijden enzo Ik vind t wel lekker makkelijk zo.
Maar dan is het wel weer jammer dat hij vannacht weer om de 3 uur kwam.

Ik probeer Niels' shirtjes altijd heel hard schoon te houden met een slabbetje, en alleen de slabbetjes van de Ter Stal werken goed genoeg. Hij heeft er zo'n enorme hekel aan wanneer er dingen over zijn hoofd en armen getrokken worden.

Linda mijn Lief en ik zijn inderdaad heel hard toe aan iets saampjes doen. Maar Niels drinkt nog steeds niet uit de fles en is echt ontroostbaar dan, dan zit ik niet relaxed in een sauna ofzo En ons sexleven heeft ook best een boost nodig, maar ik heb heul geen zin
En ik geef jouw Lief groot gelijk hoor met die sokken, dat kan niet hoor Linda

Helemaal vergeten te vertellen. Donderdag is de prelogopediste langsgeweest. Ze heeft gekeken naar hoe Niels omgaat met de fles, hij duwt de speen uit zijn mond en beweegt zijn hoofd steeds heen en weer. Ze adviseerde om onder zijn kin te duwen wat het slikreflex opwekt, maar tot nu toe zonder effect. Verder adviseerde ze een n Haberman Feeder, dat is een fles waarbij je zelf melk in het mondje kan drukken. Maar dat ding is hartstikke duur en de spenen, die ook duur zijn, schijnen heel snel te slijten (las ik op internet). En straks wil hij ook niet uit dat dure geval drinken.
Ik ga zo een tuitbekertje kopen, misschien werkt dat wel.
pi_78220656
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 09:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wou dat iemand dat eens aan mij vroeg, want dan kan ik tenminste mijn bevallingsverhaal kwijt. Ik heb niemand de ranzige details kunnen vertellen.
Awh arme jij, kom maar op met die ranzige details!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 09:32:51 #276
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78220665
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:41 schreef lily het volgende:

Wat grappig trouwens die bv reacties van jullie omgeving..
Ik ervaar het juist andersom; in mijn omgeving geven de meeste moeders (op school enzo) juist fv en reageren juist lauw of raar als ik zeg dat ik bv geef (oh, nou...dat je daar nog zin in hebt enzo).
Je zou daardoor juist denken dat ik een uitstervend ras was (als ik niet beter wist van hier).
Bij ons is BV juist weer normaler alleen maakt iedereen zich ernstig zorgen om de frequentie waarin ik de draagdoek gebruik
- is het niet slecht voor je rug?
- wil hij nog wel in zijn bedje slapen?
- verwen je hem niet teveel?
- is het niet slecht voor zijn houding?
etc.

Ach ja, mensen hebben altijd wat te zeuren
pi_78220673
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:28 schreef Co_OL het volgende:
Hallo allemaal

Hier zijn we dan met de baby

[ afbeelding ]

Wat een scheet is het
Oh, wat een knapperd! Welkom hier.
pi_78220793
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 09:32 schreef Tan het volgende:

Ach ja, mensen hebben altijd wat te zeuren
Dat zijn de welbekende gevoelige punten, he? Doorslapen, voeden en 'verwennen'. Als je baby te vaak drinkt kijken mensen raar op. Als je baby niet in z'n eigen bedje wil slapen is dat niet goed. Je baby moet allang door kunnen slapen wat dat kan die en die ook. Een speentje is verwennen. Bij je dragen is verwennen. Je baby meteen oppakken als die huilt is verwennen. Iedereen heeft een mening. Dat wist ik tevoren wel, maar het valt me ongelooflijk op.

Het raarste advies dat ik heb gehad: 'Anders ga je hem toch gewoon bijvoeding geven?' Mijn reactie daarop was dat dat niet goed is voor een baby voor die 6 maanden oud is. 'Ach, dat doen ze in mediterrane landen ook.' En dat advies kwam van iemand die ik heel hoog heb zitten.

Over de draagdoek heb ikzelf trouwens vooral positieve reacties gekregen. Op de verjaardag gister was iedereen vertederd dat hij zo lekker bij me lag te slapen. De vrouwen vonden het jammer dat 'zoiets er in hun tijd nog niet was'. Aan m'n schoonmoeder merk ik wel dat die het eigenlijk maar niks vindt. De doek is zo koud, en de kinderwagen is toch veel makkelijker om mee de bus in te nemen. Nou, I don't think so. Maar ach, ze respecteert mijn mening en dat vind ik ook wel weer heel lief.
pi_78220862
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 09:30 schreef Twinkly het volgende:

Linda mijn Lief en ik zijn inderdaad heel hard toe aan iets saampjes doen. Maar Niels drinkt nog steeds niet uit de fles en is echt ontroostbaar dan, dan zit ik niet relaxed in een sauna ofzo En ons sexleven heeft ook best een boost nodig, maar ik heb heul geen zin
En wat als je nu weet dat er iemand op Niels past die daar wel tegen kan, huilen en krijsen, en die gewoon door blijft troosten en hem bij zich draagt in een draagdoek? Ik bied mezelf met liefde aan, hoor.
quote:
Ik ga zo een tuitbekertje kopen, misschien werkt dat wel.
Het cupje werkte dus ook niet? Ik hoop dat het tuitbekertje uitkomst biedt.
pi_78221563
Ik smeer bij Iris op droge plekjes cetomacrogol creme (gewoon vette creme, te krijgen bij de apotheek).
Fake it till you make it...
pi_78221814
quote:
Vaseline lanette creme bij de apotheek doet hier al 2 jaar wonderen bij droge huid en plekjes
pi_78221942
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:17 schreef huuphuup het volgende:
Dat navelstompje rook ik eerst ook niet hoor! Mijn kraam zei van "dat stinkt joh! moet je eens ruiken!" waarop ik met mn stomme kop zo op dat stompje afdook het stonk inderdaad

Naveltje maak ik verder eigenlijk niet schoon als in, ik kom er eigenlijk nooit aan. En ik zie er ook niets vies aan verder ofzo dus het zal wel.
[..]

hahaha
nouja, dat is eigenlijk stiekem vaker snel een billendoekje dan een washandje :
je hebt van zwitsal een pakje genaamd goedemorgen (als ik me niet vergis) dat zijn natte washandjes en je hoeft ze daarna niet af te spoelen ofzo. Ideaal, wij gebruiken ze hier ook voor de jongste
pi_78222040
Ik ben gevallen met Lotje
Lotte!
Noah!
pi_78222063
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:37 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ik ben nu voorzichtig af en toe wat zwitsal aan het proberen, want het ruikt zo lekker

Ow en Dijon is van Faja, Dyon is van mij
Ik dacht het en jij schreef het
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:08:31 #285
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78222631
Linda alles goed???
Alexa en Seth zijn lief
pi_78222676
Mja, Lotje voelgebloed met mijn bloed, maar ligt nu lekker te slapen. Hand kapot, gezicht kapot, voet dik en beurs...ik haat vallen
Lotte!
Noah!
pi_78222727
Owja, Twinkly, wat ik nog wilde zeggen. Met mijn liefs verjaardag zijn we ergens wezen eten. Ik heb Lotte toen bij een vriendin gebracht, daar gevoed, naar het restaurant (10minuutjes onderweg) lekker gegeven en weer terug. Voor de volgende voeding waren we weer bij d'r. Het was kort maar wel heel fijn en goed. Even de kans om rustig te praten en met z'n tweetjes te zijn. Misschien kan je zoiets doen, dan hoeft Niels geen honger te hebben
Lotte!
Noah!
pi_78222735
Goeiemorgen dames,

Haha, wat een bv-frustraties zeg! Lekker laten lullen joh. Maar da’s makkelijk gezegd vanaf de zijlijn, dat weet ik ook wel. Ik maak vaak juist het omgekeerde mee. Ik ben nogal pro-borstvoeding en dat kunnen de meeste mensen wel raden. (We proberen nl altijd zo groen mogelijk te leven, eten biologisch, en willen Lente zoveel mogelijk houten ipv plastic speelgoed geven.) Dus dan is de optelsom voor veel mensen snel gemaakt. En dus krijg ik regelmatig opmerkingen als: “Hoelang wil je eigenlijk bv blijven geven? Tot d’r achtste zeker? Kv is ook makkelijk hoor, kan N. ‘r een flesje geven.” Oftewel: ik heb vaak juist weer het gevoel dat ik me voor het bv geven moet verontschuldigen. Want die geitenwollensok zal wel weer koste wat kost per se niet over willen op kv.

Sindell, wat een goed nieuws. Fijn om te horen! Ik kan me voorstellen dat ze met hiel straks veel beter kan redden. Hoewel ik daar toch niet over twijfel hoor, als ik hoor hoe hard jullie kleine vechtertje kan knokken!

Lente krijgt ook niet (meer) elke dag schone kleren aan hoor. Tot voorkort wel, tot ik me ging bedenken dat ik m’n kleren ook twee dagen draag (nee, niet m'n ondergoed ). Dus als ze er niet op gespuugd heeft oid, houdt ze d’r shirtjes lekker twee dagen aan. Wordt het wel weer een probleem om al d’r kleren dan minimaal één keer aan te trekken. Ik heb weer zo bizar veel leuke kleren gekregen. En er komen steeds meer ‘doneurs’ bij.

Cool, daar zijn jullie dan! Welkom! Wat een poepie zeg! En heet ze Robin? Geweldig, zo’n stoere ‘jongensnaam’ voor een meisje. Stond hier ook op het lijstje! Je kan trouwens goed zien dat ze een meisje is zeg. Mooi fijn gezichtje.

Pff, ik ben rete-verkouden en m’n keel lijkt bewerkt met de Parmezaanse kaasrasp. En Lente slaapt al niet meer door sinds ik weer aan het werk ben (hoewel, volgens officiële normen wel , denk ik: voeding om 2200, om 0300 en om 0700 uur), maar de afgelopen dagen wil ze ineens weer om de drie uur een nachtvoeding. En vannacht maakte het wel heel bont: elke twee uur had ze honger. Ze drinkt dan wel echt minimaal een borst leeg, dus ik hoop maar dat het komt omdat ze een visrusje onder de leden heeft of dat het een soort regelnachten zijn. Als het maar tijdelijk is dus. Anders ga ik toch ook serieus overwegen om ‘r ’s avonds een fles kv te geven hoor.

Bij Lente op het kdv is er een meisje van twee overleden. ’s Nachts gestikt in d’r eigen braaksel. Hoe het precies heeft kunnen gebeuren blijft een gok, want normaalgesproken draaien kindjes hun hoofd opzij natuurlijk. Misschien een epileptische aanval oid. Er staat een heel mooi tafeltje met foto’s, elektrische kaarsjes en een condoleance boek op het kdv. Ik wil die ouders zo graag laten weten hoe vreselijk ik het vind, maar ik weet niet wat ik moet schrijven. Stom hè?
pi_78222798
Ooowjee Linda, wat naar! Kusje erop!!

Jullie zijn lief Dat vind ik wel een goed idee Linda
Claudia het cupje gaat errrug langzaam en is daarom eigenlijk geen oplossing, ook wil hij het niet wanneer hij honger heeft.
pi_78226140
Poepvraag

Ivans poep was net ineens heel anders van substantie. Hij heeft de laatste tijd heel dunne poep, maar deze poep was veel dikker, haast plakkerig. De poep ziet er cremekleurig/cementachtig uit. Iemand enig idee of het iets te betekenen heeft? Twinkly, Niels had laatst toch ook zulke poep?
pi_78226229
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
Poepvraag

Ivans poep was net ineens heel anders van substantie. Hij heeft de laatste tijd heel dunne poep, maar deze poep was veel dikker, haast plakkerig. De poep ziet er cremekleurig/cementachtig uit. Iemand enig idee of het iets te betekenen heeft? Twinkly, Niels had laatst toch ook zulke poep?
Is het niet gewoon fv-poep?
Lotte!
Noah!
pi_78226376
Hij krijg nu al een ruime week hoofdzakelijk flesvoeding. Zou ik dat dan niet eerder hebben moeten zien? Hmm, misschien heb je wel gelijk. Er kwam ook echt een ongelooflijke stank vanaf.
pi_78226398
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:11 schreef Claudia_x het volgende:
Hij krijg nu al een ruime week hoofdzakelijk flesvoeding. Zou ik dat dan niet eerder hebben moeten zien? Hmm, misschien heb je wel gelijk. Er kwam ook echt een ongelooflijke stank vanaf.
moet natuurlijk allemaal omgesteld worden he...oude poep eruit, nieuwe poep erin
Lotte!
Noah!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:12:09 #294
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78226408
Ik wou net zeggen, je bent toch net over op FV? Dat is heel anders dan BV-poep (stinkt ook meer )
pi_78226460
co_OL: gefeliciteerd met jullie mooie meid!!

Linda: de trap af gevallen? Dat was zeker schrikken. Hoop dat jullie er beiden niet te veel last van krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Meimeltje op 20-02-2010 13:20:30 ]
pi_78226560
Uhm niet om het een of ander, maar minke's fv-poep is geel... Net mosterd zeg maar... Niet echt cementachtig...
pi_78226661
Hoe ben je gevallen, Linda?
pi_78226672
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:13 schreef Meimeltje het volgende:
co_OL: gefeliciteerd met jullie mooie meid!!

Linda: de trap afgevallen? Dat was zeker schrikken. Hoop dat jullie er beiden niet te veel last van krijgen.
Nee, op straat, met mn hoofd op de stang van de kinderwagen en daardoor de kinderwagen ook om
Lotte!
Noah!
pi_78226722
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:19 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Nee, op straat, met mn hoofd op de stang van de kinderwagen en daardoor de kinderwagen ook om
Wat erg! Vooral vreselijk geschrokken zeker?
pi_78226726
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:19 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe ben je gevallen, Linda?
er lag zo'n plastic strip op straat, die om pakketjes gaan zeg maar. En op de een of andere manier zaten mn voeten er in vast en toen lag ik ineens
Lotte!
Noah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')