Goeiemorgen dames,
Haha, wat een bv-frustraties zeg! Lekker laten lullen joh. Maar da’s makkelijk gezegd vanaf de zijlijn, dat weet ik ook wel. Ik maak vaak juist het omgekeerde mee. Ik ben nogal pro-borstvoeding en dat kunnen de meeste mensen wel raden. (We proberen nl altijd zo groen mogelijk te leven, eten biologisch, en willen Lente zoveel mogelijk houten ipv plastic speelgoed geven.) Dus dan is de optelsom voor veel mensen snel gemaakt. En dus krijg ik regelmatig opmerkingen als: “Hoelang wil je eigenlijk bv blijven geven? Tot d’r achtste zeker?

Kv is ook makkelijk hoor, kan N. ‘r een flesje geven.” Oftewel: ik heb vaak juist weer het gevoel dat ik me voor het bv geven moet verontschuldigen. Want die geitenwollensok zal wel weer koste wat kost per se niet over willen op kv.
Sindell, wat een goed nieuws. Fijn om te horen! Ik kan me voorstellen dat ze met hiel straks veel beter kan redden. Hoewel ik daar toch niet over twijfel hoor, als ik hoor hoe hard jullie kleine vechtertje kan knokken!
Lente krijgt ook niet (meer) elke dag schone kleren aan hoor. Tot voorkort wel, tot ik me ging bedenken dat ik m’n kleren ook twee dagen draag (nee, niet m'n ondergoed

). Dus als ze er niet op gespuugd heeft oid, houdt ze d’r shirtjes lekker twee dagen aan. Wordt het wel weer een probleem om al d’r kleren dan minimaal één keer aan te trekken. Ik heb weer zo bizar veel leuke kleren gekregen. En er komen steeds meer ‘doneurs’ bij.
Cool, daar zijn jullie dan! Welkom! Wat een poepie zeg! En heet ze Robin? Geweldig, zo’n stoere ‘jongensnaam’ voor een meisje.

Stond hier ook op het lijstje! Je kan trouwens goed zien dat ze een meisje is zeg. Mooi fijn gezichtje.
Pff, ik ben rete-verkouden en m’n keel lijkt bewerkt met de Parmezaanse kaasrasp.

En Lente slaapt al niet meer door sinds ik weer aan het werk ben (hoewel, volgens officiële normen wel , denk ik: voeding om 2200, om 0300 en om 0700 uur), maar de afgelopen dagen wil ze ineens weer om de drie uur een nachtvoeding. En vannacht maakte het wel heel bont: elke twee uur had ze honger. Ze drinkt dan wel echt minimaal een borst leeg, dus ik hoop maar dat het komt omdat ze een visrusje onder de leden heeft of dat het een soort regelnachten zijn. Als het maar tijdelijk is dus. Anders ga ik toch ook serieus overwegen om ‘r ’s avonds een fles kv te geven hoor.
Bij Lente op het kdv is er een meisje van twee overleden. ’s Nachts gestikt in d’r eigen braaksel. Hoe het precies heeft kunnen gebeuren blijft een gok, want normaalgesproken draaien kindjes hun hoofd opzij natuurlijk. Misschien een epileptische aanval oid. Er staat een heel mooi tafeltje met foto’s, elektrische kaarsjes en een condoleance boek op het kdv. Ik wil die ouders zo graag laten weten hoe vreselijk ik het vind, maar ik weet niet wat ik moet schrijven. Stom hè?